۰۷ بهمن، ۱۳۹۳

پیروزی سیریزا در انتخابات یونان‬ سیلی محکمی بر صورت چپ ایرانی! + کوبانی آزاد شد...



رزا: داشتم شادباش های زیر را میخواندم که براستی چپ ایرانی هنوز به صندوق انتخابات امیدوار است. همان اوایل انقلاب هم دسته دسته کادرهایش را برای انتخابات مجلس رژیم اسلامی معرفی کرد، بجای سازماندهی مقاومت علیه ارتجاع خمینی. رژیم اسلامی هم تقریبن همه ی کاندیداهای چپ را سر فرصت به دار کشید و البته بر طبق قانون اساسی اش! 
این چپ الان هم در خارج کشور هر سال مشغول رای دادن است و اینک نیز با هورا کشیدن برای پیروزی چپ در یونان، دارد حنجره اش را پاره میکند! اینها کُره خر آمده الاغ خواهند رفت! با پوزش از الاغ و خر که فهمشان بیشتر است مسلمن...
یونان در آستانه ی زیر همه چیز زدن بود و از هر گوشه کناری خود گردانی. حال یک سیریزا پیدا شد، مردم را به پای صندوقهای دروغ رای گیری بکشاند. با وعده های بسیار، مردم هم 63 درصد پای صندوقها رفتند. جناب سیریزا هنوز اولین گیلاس ودکا از گلوی رفقا پایین نرفته، اعلام ائتلافش را با ناسیونالیستهای دست راستی و ضد خارجی اعلام کرد. به همین زودی و هنوز رقص همبستگی سوسیال دمکراسی شروع نشده دیپورت خارجیان از یونان شدت خواهد گرفت. سوسیالیسم + ناسیونالیسم همان سوسیال ناسیونالیسم است. البته هر دو (ناسیونالیسم و سوسیالیسم) یکی بشدت ضد خارجی و آندیگری ضد امریکایی. و این ضدیت ها همیشه باعث ائتلاف است. بیچاره آنتی فاشیست یونان که مجبور است با *پگیدا دولت بزند و حکومت کند!
*پگیدا همان دست راستی های پوپولیست هستند.که میگویند: آلمان برای آلمانی ها. خارجی، گو هووم!

عکس سیریزا سوسیالیست در کنار پانوس کامنز یک راسیست از حزب راست آنل

panos Kammenos
Das Lächeln dürfte manchen #Syriza-Fan in Deutschland inzwischen schwerer fallen (Bild via @AGOSgazetesi)
Sozialisten bilden mit Nationalisten eine Koalition.
Und heraus kommen die Nationalsozia..........


برای پایان بخشیدن به "پایان تاریخ"؟/ مهرداد درویش پور
مترجم: پروین اشرفی

سایت خبری جنبش خرداد : پیروزی چشمگیر چپ های رادیکال (‫#‏سیریزا ) تائید شد
تا این لحظه و بر اساس اخبار گوناگون اتحاد چپ رادیکال یونان ( سی ریزا ) پیروز نهائی انتخابات پارلمانی امروز ، یکشنبه ، می باشد . بر اساس همین گفته های همین منابع سریزا توانسته اکثریت مطلق آرا را نیز از آن خود کند و می تواند در تشکیل دولت آتی بی نیاز از دست زدن به ائتلاف با احزاب دیگر باشد .گفته می شود که در اعلام نهائی شمارش آرا ، سریزا بتواند تا 40 درصد آرا را به خود اختصاص بدهد . این درحالی است که حزب راستگرای حاکم ، دموکراسی نو ، در پایان تنها می تواند با 25 در صد آرا خودش را دلخوش نماید . حزب چپ یونان(سی ریزا) به رهبری»الکسی ‫#‏سیپراس» با شعار پایان دادن به » تحقیر ملی » پای در کارزار انتخاباتی نهاده است . هنوز معلوم نیست که این حزب تا به آخرش پای این شعار می ایستد و یا نه ؟ مهم اما اینست که در قرن بیست و یکم ، آنهم در یک کشور اروپائی و عضو اتحادیه اروپا ، حزبی با یک وعده انتخاباتی نامتعارف ظاهر شده است .
پایان دادن به تحقیر ملی !
Bijî Rojava!
براستی آن کدام وضعیت مشخص بود که این حزب را بسوی چنین شعاری پرتاب کرده ؟
» سلاح های کشتار جمعی » . آری درست حدس زدید . سلاح کشتار جمعی . سلاح‫#‏ترویکایمتشکل از اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول . همان هائی که همچون اشغالگران اشغالگر وارد بحران یونان شدند و همه چیز مردم این کشور را به ویرانی کشاندند و 320 میلیارد یورو قرض روی دست شان گذاشتند و هر روز که می گذرد بر بهره بدهی ها هم افزوده می شود .
فرصت تاریخی برای اکثریت کارگران و زحمتکشان یونان فراهم آمده است . مردمی که با رای فردایشان نه فقط چهره یونان ، بلکه چهره اروپا را نیز تغییر خواهد داد .
اولین قدم برای پایان دادن به فلاکت فاجعه بار ِحاصل کارکرد سرمایه جهانی و تحقیر یک ملت لغو پرداخت بدهی 320 میلیاردی است .
پیروزی بزرگ حزب چپ این کشور را باید و می توان ، ابتدا به ساکن و بدون اما و اگر ، به این حزب تبریک گفت و  دست مردم این کشور را صمیمانه فشرد .

Bijî Rojava!
رزا: ما اما پیروزی کوبانی بر داعش را ابتدا به ساکن و بدون اما و اگر به مردم خودگردان این ناحیه از کُره ی زمین تبریک میگوییم.
اشغال کوبانی توسط داعش 134 روز طول کشید. مردم جنگ زده بتدریج در حال برگشتن هستند. جشن و پایکوبی مردم به مناسبت آزادی کوبانی در استانبول/ ترکیه توسط پلیس بشدت سرکوب شده است. در شهر وان و شهرهای کُردنشین ترکیه نیز عده ای دستگیر شده اند. پس از آزادسازی کوبانی نوبت حکومت اردوغان است که به داعشی ها پناه میدهد...
اطلاعیه به زبان انگایسی. 
#Istanbul: Polizei geht gegen #Kobane-Feier mit Tränengas & Gummigeschossen vor firatnews.com/news/guncel/ko (Bild:ANF)
 'Kobane düşmedi, Işid düştü, sıra AKP de'
YPG Statement:

YPG/YPJ (People's/Women'sDefense Units) are making further advances in Kobanê town of West Kurdistan, Rojava. At least 41 members of ISIS gangs were killed in the operations on the eastern front.
YPG Press Centre said that the ISIS attacks aiming to occupy Kobanê continued on the 133rd day, reporting that fighters of the YPG/YPJ are advancing further on the eastern front and continuing the operation to cleanse the town of the ISIS.
The Press Centre reported that YPG/YPJ carried out an operation across the eastern front last night, as a result of which they advanced 4 more streets on the line extending from the borderline to the foothills Mistenur. The statement said the ISIS gangs were inflicted severe losses and large quantities of ammunition belonging to them were seized.
At least 41 members of the gangs were killed in the operation and corpses of 14 were seized, YPG Press Centre said.
The statement noted that YPG/YPJ fighters also conducted attacks near villages east and south-east of Kobanê, destroying a vehicle with militants inside on Helinc road and one military vehicle near the village of Kîkan. The number of casualties in vehicles couldn't be ascertained, it added.


People in Istanbul mostly Kurds started celebrate after Kobane was liberated from ISIS terrorists!
Kurdish forces retake Kobane
مادران کوبانی
 

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

ba salam dorod motesefane aafachape ma xili aghab mande ve bisavade. merci xaste nebashid

ناشناس گفت...

ba pozesh , aafachape , manzor chape irani ast

Rosa گفت...

mer30 az comment

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
یک سوال! :)
خیلی ها این سوال رو مسخره می کنند ولی من فکر می کنم که این سوال مهمی است...
تو می دونی که انسانها تنها موجودات اجتماعی نیستند حالا به تظرت آیا بقیه موجودات اجتماعی (از حشرات تا نخستی ها یا حتی شاید هم گیاهان!) مثلا چیزی مثل «فمنیست» دارند؟ من از این زاویه بهش فکر می کنم که اگر مشکلاتی که ازش حرف می زنیم مشکلات اجتماعی اند پس منطقا باید در سایر اجتماعات هم تا حدودی دیده بشوند! (البته قبول دارم که قرار نیست همه ی در همه ی جوامع مردسالاری ظهور کنه) اگر که فکر می کنی بقیه موجودات اجتماعی ، «مشکلات و دغدغه های اجتماعی» ندارند چرا اینفکر رو می کنی؟

پ.ن:داشتم به این فکر می کردم که «غیرتی» شدن یک نهنگ! یا حتی «قتل ناموسی» یک نهنگ چقدر خنده داره!
با عشق و همبستگی
وحید

RosaArchiv گفت...

Oh
Dar raham Va javabe comment jalenat nemiyayad roye Safe.
l&s
4 ever

ناشناس گفت...

ba salam droud hamegi xaste nabashid. in dost nashenas nemidonam shoxi karde ya vagean nezaresho matre karde.beher hal beraye shenaxt insa ha ebteda be saken amale ejtemayi ve hozore faal dar jamee mahak zade mishavad.piroz bashid

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
نه من در این جا درباره ی انسان ها حرف نزدم من درباره ی سایر موجودات اجتماعی حرف زدم.
گونه پرستان می گویند که انسان تافته ی جدا بافته است . ولی چون من نمی خوام که گونه پرستانه فکر کنم می خوام که این قضیه رو برای خودم روشن کنم که : اگر مسائلی که ازش حرف زده می شه واقعا مسائل اجتماعی و مربوط به ویژگی (زیست شناختی)اجتماعی انسان است پس حتما باید در سایر موجودات اجتماعی (و به احتمال زیاد فقط در حیوانات نه گیاهان) هم «ردپا»یی ازش دیده بشود.
یک کتاب هست به نام «سیاست میمونها» که توش یک مشاهده ای رو مطرح می کنه که میمون ها برای کسب قدرت نقشه می ریزند و با هم ائتلاف می کنند یا به هم خیانت می کنند. یک فرد دیگر هم یک رفتار خیلی جالب رو توی یک نوع خشره مشاهده کرده بود که بعضی از حشرات بر علیه «ملکه» اول اعتصاب کردند و دست از کار کشیدند بعد عده ای با هم متهد شدند و در نهایت دست به قیام علیه ملکه! زدند بعد ملکه رو زندانی کردند بعد دوستان ملکه بهشون حمله کردند و عده ای سرکار فبلی شون برگشتند(البته هنوزم ناراضی بودند و مثل سابق فداکاری نمی کردند) و عده ای هم (همراه رهبر شورشی ها!) یک کندوی جدید ساختند.
حشراتی که می توانند اینگونه رفتار کنند پس چه دلیل منطقی وجود دارد که «فمنیست انقلابی !» نداشته باشند؟
وحید

ناشناس گفت...

البته از این جمله اینطوری برداشت نشه که من تمایل دارم که بزور از توی حشرات فمنیست در بیارم! . من فعلا دارم دنبال دلایل و مشاهدات بیشتر می گردم و هنوز نسبت به این مسئله خنثی و فاقد جهت گیری خاصی هستم

naskhad.blogspot.com گفت...

رفیق وحید سلام: اینکه در بعضی از حیوانات(میمون و دلفین بخصوص)با فکر و درایت خاصشان برنامه ریزی میکنند و...شکی نمیباشد...مخالفت و جنگ ورزی و...ولی اینکه ازش بخواهیم برداشت فمینیستی بکنیم بعید میدونم....مقوله فمینیسم (که در مبارزه با شونیسم و مردسالاری معنا میده) فکر میکنم صرفا در بین انسانها معنا بگیره...حداق برداشت من اینه...شاد و سر بلند باشی

naskhad.blogspot.com گفت...

رفیق روزا یکشنبه شب میتونی بیای واسه چت در اسکایپ؟خوب میشه اگه بتونی.قربونت

ناشناس گفت...

سلام پیمان جان :)
سوال من همینجاست که اگر حرف شما درست باشه و این مشکلات فقط در انسان ها معنا داشته باشد . این به خاطر کدام ویژگی هست که در انسان ها وجود دارد ولی در سایر موجودات اجتماعی وجود ندارد؟ چون اگر که تکامل تدریجی را قبول کنیم می بایست یک ردپا و یک نشانه ای - هر چند کوچک و کمرنگ - در سایر اجداد تکاملی مان باشد و یا حتی در سایر موجودات اجتماعی دیگر.

این وسط یک چیزی باید غلط باشه ولی متاسفانه من از هر راهی رفتم توی هچل ! افتادم ...شاید یکی راه بهتری پیدا کند.
وحید

Rosa گفت...

سلام دوستان،رفقا...
اینکه در کولونی میمونها شامپانزه و گوریل مثلن، مردسالاری (میمون آلفا) هست بحثی نیست. در بونوبون ها عمل همجنسگرایی برای حل مشکلات و ایجاد دوستی گروههی هست. در میمونهای ماکاکا، کسی که شاید ساز مخالف گروه میزند، ایزوله شود و او نیز در تنهایی بمیرد...
مسئله ی اصلی من این است که آیا مقاومتی نیز هست؟
فمینیزم در واقع شورش علیه قدرت مردسالاری است.
سوال وحید را میتوان به این هم تعبیر کرد که آیا شورش علیه قدرت در موجودات اجتماعی وجود دارد؟
در مورچه هافکر نکنم چون پروگرام ژنتیکی غالب است. سربازها علیه ملکه قیامشان تاکنون گزارش نشده است.
اما توطئه ی جمعی میمونها علیه رئیس خشن دیده شده.
فکر میکنم که تجاوز را هم میمونها بعنوان تجاوز احساس کنند.
اصولن در نخستی ها حتی جنگ گروهی و قتل نیز مشاهده شده است.
سوال خوبی است که آیا در بین آنان میتواند فمینیسم باشد یا عناصری از همبستگی خواهرانه ی زنان علیه قلدری میمون آلفا.
البته باید ابتدا شورش علیه آتوریته در گروههای میمونها را بررسی کرد. این شورشهای گروهی وجود دارد در بایکوت افراد کلونی میمونها.
باید دید که دستور بایکوت و ایزوله ی فرد از بالا است یا از گروه بطور مشورتی!
آنوقت میتوان اسپارتاکوس را نیز در میان میمونها یافت و یا اولین فیمنیست را!
البته در میان جانورانی که با درصد بالای کّدهای ژنتیکی هدایت و کُنترل نمیشوند بمانند مورچگان!
در میمونها احتمال یافتن اولین عناصر سرکشی زیاد است.
گزارشها البته اغلب از توطئه ی خلع ید کردن و به زیر کشیدن رهبری گروه است و نه شورش برنامه ریزی شده ی گروهی...

-----------------

پیمان جان
چت ایده ی خوبی است و سعی میکنم آنلاین شوم.
ع & ه

ناشناس گفت...

سلام رزا جان

البته پیدا کردن نشانه ها توی نخستی ها خیلی راحت تره ولی من فکر می کنم که اگر مشکلات اجتماعی اند پس باید در همه ی اجتماعات خودمشکل دیده بشه (منظورم اینکه مشکل یکسان ولی راه حلها متفاوت). اگر بپذیریم که تفاوت فاحش بین نخستی ها با دیگر جانوران در نهایت فرهنگی بودن نخستی هاست ولی همه ی ما می دانیم که انسان نه به خاطر جبر فرهنگی بلکه به خاطر جبر ژنتیکی اجتماعی شده است پس چه فرقی می کنه بین یک مورچه (سیاه! :) ) یا یک میمون یا انسان. باز هم می گم روی مشکل یکسان (مردسالاری)تمرکز کنید نه روی راه حل (فمنیسم) یک مثال می زنم راحت تر منظورم درک بشه ببیند همه ی موجوداتی هوازی که در آب زندگی می کنند فقط به این خاطر که در آب هستند (نه به خاطر فرهنگ یا مغز بزرگ یا ژنتیک) با مشکل نبود اکسیژن مواجه اند (حالا هر کدام به نخوی برای این مشکل راه حلی متناسب با خودشون پیدا می کنند) حالا می گم اگر که مشکلات ما ناشی از اجتماعی بودن انسان هست پس همه ی موجودات اجتماعی هم باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. سوالم اینکه اگر که این مشکلات اجتماعی نیستند پس چی هستند؟ و ردپایشان در سایر موجودات دیگه کجاست؟


>>مسئله ی اصلی من این است که آیا مقاومتی نیز هست؟

خوش به حالت :) من هنوز در چیستی و چگونگی مسائل موندم :(


با عشق و همبستگی
وحید

RosaArchiv گفت...

Hoom
Pass bayad Raft roye moorcheha
Emrooz kami mixanam
l&s

Unknown گفت...

من رو خطم رفیق...بیا اگه میتونی...بهت زنگ هم زدم ولی پیغامت اومد: 11 و 10 دقیقه یکشنبه شب شماست

ناشناس گفت...

dostan salam kami az behse roshanfekri kota biaid va dar rabete ba masael asaci ke ba be tevesote refigh rosa metreshode bos sohbat beshe veziyet chap va tebege karegar .piroz bashid ba pozesh faravan

ناشناس گفت...

albete faramosh neshe mozo behs dar rabete ba chap yonan bod ke ta be hal to saytha kamakan xoshal hestand ke dobare socializm zende shode man lazm danestam tezekori dar in rabete be rofaga bedam dar in zemine sohbat konim, man ebteda nazaram ra gofdam, chizi ke faramosh kardam begam ,migoyam az anjayi ke pishineye karegari dashtam bayed begoyam ma karegeran ham gol xordim ke ebteda be saken dar rabete ba entexabat gol borjvazi ra xordim va dar entexabat sherakat kardim ve ta be emroz chobesho mixorim ve kamareman shekast,

naskhad.blogspot.com گفت...

رفیق عزیز کارگر: ما بعنوان آنارشیست بهیج وجه اعتقاد به انتخابات در هیچ شرایطی نداریم.(اینکه در یونان چی شده و مثلا سوسیالیستها اومدن بقدرت...بزودی خواهیم دید که این نیز توهمی بیش نیست....اگر موفقیتی در بعضی حیطه ها بدست بیاره مطمئن باشیم که سرنگونش میکنن....)!! به بیانی دیگر حکومت ها با انتخابات مردم رو گول میزنند و وانمود میکنن که منتخب مردم هستند!!در حالی که تنها و تنها دموکراسی مستقیم یعنی شرکت کردن فرد فرد(نه "نماینده")افراد جامعه در امورات روزمره و مهم هست که معنی میده و حقیقتا دموکراسی میباشد. و این فقط بعد از سرنگونی کلیت دولتها قابل دسترسی هست. فعلا میبایست بتوان حتی در حیطه محدود(مثلا یک محله و ده کوچیک یا شهرستان کوچک) با ساختن زیر بناهای تعاونی گونه در حیطه های تولیدی و ساختن کلینیکهای مجانی و مدارس بدون نمره و امتحان....به تمرین آنارشی پرداخت.تازه اگر بتونیم انجامش بدیم و رزیمها نابودش نکنند....الان در کوبانی آزاد شده از داعش امیدوارم زیر بنای این جامعه آزاد ساخته بشه و سمبلی بشه برای منطقه(مثل دوران انقلاب اسپانیا1936-1939)...پایدار باشید رفیق

Rosa گفت...

سلام دوستان
من کمی از نت دور و داشتم روابط اجتماع مورچه ها را برای پاسخ احتمالی به جواب وحید عزیزمان میخواندم.
الان دیدم بحث خوبی هم اینجا در گرفته و یاد سوال تقی روزبه قبل از انتخابات یونان افتادم که در زیر کپی کردم. به نظرم سوسیال دمکراتها و آمدنشان اغلب باعث انشعاب در "چپ پایه" شده و سیستم هم از آنها (سوسیال دمکراسی) بعنوان سوپاپ و سرکوب شورشها استفاده میکنه...
در مورد یونان بطور مشخص و قرضی که داره و آلمان حاضر به بخشیدنش نیست، یکی از روزنامه ها نوشته بود که وقتی پس از جنگ دوم جهانی جهان از نیمی از خسارت مالی هیتلر صرف نظر کرد و بخشید و جهان از مردم آلمان بخاطر جنگ افروزی خصارت واقعی را نگرفت، حال چرا آلمان بروی گرفتن بهره از یونان پایفشاری میکند؟
عکس آنجلا مرکل با سبیل هیتلر در مطبوعات نشان به خاک سیاه نشاندن یونان توسط اتحادیه ی اروپا به رهبری آلمان را دارد.
اینجا بجای "آمریکای جهانخوار" میتوان نوشت:" آلمان خونخوار" :)

تقی روزبه:این تصوردیرپا و جان سختی که می توان با تصاحب اهرم ماشین دولتی و رفرم از بالا تغییرات اساسی در سیستم سرمایه داری به وجودآورد، یک توهم خطرناک با پی آمدهای وخیم برای جنبش های مردمی و ضدسیستمی است که نه یک بار بلکه صدها بار و در اشکال گوناگون ازموده شده است و یکی از دلایل عمده تداوم سرکردگی سرمایه داری را علیرغم مواجه با بحران های حادی که خود برانگیخته است تشکیل می دهد.سوی دیگر این سکه سترون سازی و پراکنده کردن و بیراهه بردن صفوف جنبش ها آن هم در شرایطی است که نظم حاکم شکننده شده و زمان پیشروی آن است. طلسم چنین وضعیتی اساسا در همین سیاست نگاه به بالا و دخیل بستن به ساختارهای قدرت تا مغزاستخوان متعلق به نظم حاکم است. آیا همان دام وسوسه انگیز در موردیونان بحران زده هم توسط سرمایه و کارگزاران سنتی و بی اعتبارشده آن پهن شده است؟!

---------------------
پیمان جان آخر هفته نشد چت کنیم.
این هفته وقت داشتید بنویسید.
ع و ه

naskhad.blogspot.com گفت...

رفیق روزا شنبه اگر وقت داشتی بیا.یکشنبه برای یک هفته میرم سفر برای بردن کتابم برای کتابفروشیهای جنوب پرو.قربونت.

RosaArchiv گفت...

باشه پیمان جان
شنبه از 12 شب به وقت من:)
پایدار باشید