۲۷ فروردین، ۱۳۹۴

اولین تظاهرات مجازی در اسپانیا برگزار شد +ویدئو




تصویر: اولریکه ی نازنین در اکسیون بایکوت روزنامه ی بد نام بیلد 11 آوریل
رزا: فکرش را بکنیم، میلیونها نفر از سراسر جهان بصورت هولوگرام  علیه رژیم اسلامی ایران در میدان آزادی!
قبلش البته روح هایی که در سر کلاسها، توی کارخانه ها، خانه ها، مزارع و هر جایی که انسانها هستند، بگویند: ما میبینیم!
.....
یک تظاهرات مجازی علیه لایحه جنجالی امنیت عمومی در مقابل پارلمان اسپانیا در مادرید برگزار شد. این لایحه برای کسانی که بطور غیرقانونی در مقابل پارلمان و همچنین نیروگاههای هسته ای تجمع کنند، جریمه سنگینی را در نظر گرفته است.
Miles de hologramas protestan frente al Congreso contra la ley mordaza
Se realiza en España la primera manifestación de hologramas del mundo
Spain world's first hologram protest against gag law
Spanishcitizens held the first hologram protest in history in order to protest without violating the new draconian guidelines of the National Security Act, the new amendments to the Penal Code and the Anti-terror law.
دبى – العربيه.نت فارسى
هزاران تن بدون حضور فیزیکی در تظاهراتی، مقابل ساختمان پارلمان اسپانیا در شهر مادرید و به منظور اعتراض به یک قانون جدید که به گفته معترضان آزادی‌های مدنی را تهدید می‌کند، شرکت کردند. به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این تظاهرکنندگان در آنچه که به گفته سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی، "نخستین اعتراض هولوگرام" نامیده شده حضور پیدا کردند. سازمان دهندگان این تظاهرات شب شنبه 11 آوریل، با استفاده از تجهیزات جدید، تصاویر هولوگرافیک تظاهرکنندگان را در مقابل مجلس سفلی پارلمان اسپانیا به مدت حدود یک ساعت منعکس کردند.
با این حال این تظاهرات مجازی تنها جنبه تکنولوژیک نداشت و برخی محدودیت‌ها در یک قانون جدید اسپانیا تحت عنوان قانون ایمنی شهروندی را که منتقدان آن را "قانون دهان بند" نامیده‌اند، برجسته کرد. کارلوس اسکانو، سخنگوی این جنبش اعتراضی مجازی به روزنامه الموندو اسپانیا گفت: "تظاهراتی که ما با هولوگرام برگزار کردیم یک اقدام هجو آمیز است".
محدودیت‌هایی که علیه آزادی‌های ما برای شرکت و تجمع صلح آمیز اعمال شده سبب شده که آخرین گزینه برای ما این باشد که از طریق هولوگرام اعتراض کنیم.
براساس قانون جدید اسپانیا که قرار است از ماه ژوئیه اجرایی شود معترضان در صورت برگزاری تظاهرات با خطر برخی مجازات‌ها، بسته به شرایطی که ایجاد خواهد شد، رو به رو می‌شوند. این معترضان همچنین ممکن است به 30 هزار یورو، برای اعتراض در مقابل برخی مکان‌ها شامل کنگره و دیگر ساختمان‌های پارلمان، جریمه شوند. متن این قانون جدید در ماه مارس انتشار پیدا کرد.
سازمان دهندگان این تظاهرات مجازی می‌گویند قانون جدید سبب محدود شدن آزادی‌های شهروندان شده و حقوق آنها را برای اعتراض کردن تبدیل به یک جرم می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که این قانون حق شما را به جرم تبدیل می‌کند که براساس آن ممکن است شما بازداشت شده و محاکمه شوید. حزب حاکم اسپانیا تصویب کننده این قانون جدید بوده و فعالان به منظور به چالش کشیدن آن از مردم همه جهان خواستند تا داوطلبانه به صورت تصویر هولوگرام در این حرکت اعتراضی شرکت کنند.
داوطلبان برای شرکت در این اعتراضات با استفاده از یک وب کم تصویری از چهره خود گرفته و به وب سایت این کمپین اعتراضی فرستادند. در این جنبش اعتراضی علیه تغییراتی در قوانین تحت عنوان جنبش "ما جرم نیستیم" بیش از 100 سازمان مختلف مشارکت کردند.
BILDBOYKOTT
Für Rudi Dutschke! Für Griechenland und alle anderen europäischen Nachbarn! Für unsere muslimischen Mitmenschen! Für alle Leidtragenden der seit Jahrzehnten andauernden Hetze der Springer-Presse! Für die notwendige Erneuerung des Journalismus in Deutschland!
BOYKOTTIERT BILD!

۳ نظر:

انتیپومو گفت...

اوه عجب خبر تلخ و غریبی!
خیابان مجازی و تکنولوژیک یعنی پایان مبارزات حق طلبانه!
خیابان جایی است که دولتها بیشترین هزینه و مبارزان کمترین هزینه را برای "اتفاق اجتماع" میدهند زیرا خیابان مثل رود جاری است و توده ها در این جریان بیشتر و بزرگتر میشوند و تازه بانکها، ساختمانهای سیاسی و نظامی هم دردسترسند!

Rosa گفت...

کارلوس اسکانو، سخنگوی این جنبش اعتراضی مجازی به روزنامه الموندو اسپانیا گفت: "تظاهراتی که ما با هولوگرام برگزار کردیم یک اقدام هجو آمیز است".

رزا: نه این یک نمایش خوب و تکان دهنده است. مثل "لخت شدن" پروانه حمیدی در کنفرانس برلین.
که کُلن نتیجه هم داشت. و کارشان به تعطیلی کشید:)
در مورد خیابان که نوشتی البته درست است. ورود به آن کُلن موجب تحول شخصی میشود.
اوایل که آمدم، خود من هر وقتی بلوک سیاه را میدیدم، قالب تهی کرده و می زدم خیابانهای فرعی. البته وقتی همشاگردی مان را کُشتند. من هم آخر صف بلوک بودم. وقتی دیدم بقیه مثل خود من هستند، کم کم ترسم ریخت. از آنوقت تا حالا 20 سال گذشته. و از آن سالها تا الان تنها احساس غرور و امید به تغییر در من زنده میشه، هر کجا صف سیاه پوشان را میبینم. اگرچه بچه ها هر سال جوانتر میشوند و ما مُسنترها از جلوی صف هی عقبتر هم میرویم:)
آخرین اکسیون چند تا از ما مادران حتی از خستگی روی پله جلوی خانه نشسته و مثل فیلم سینمایی جلوی پایمان آبپاش و ترقه و...
محشری بود. هر کداممان چشم به جوانانمان داشتیم. سه نسل در خیابانها بودند.
و میشود گفت که سیستم تنها ماشینهای صوتی اش را نیاورده بود!

کار بچه های اسپانیا چیزی شبیه گروه دلقکها و به مزاح گرفتن سیستم بود. در جایی که قانون را تغییر داده تا قدرت مطلق بگیرند.
منظور اکسیون اسپانیا اهمیت دادن به مبارزه ی مجازی نیست.
متوقف کردن وبسایتهای سیستم ،ایجاد پارازیت در پارازیت، آنلاین کردن کُشتار جلوی دوربینها، قطع حتی کوتاه شبکه تلویزیون و اعلام دروغ بودن اخبار، آنلاین کردن دانش برای همه، دور زدن فیلترینگ... همه و همه مبارزه در جبهه های مختلف است.
ضبط صدای بیسیم که میگوید: آنتی فا را له کنید! و شنیدن آن، مسیر زندگی من را بکلی تغییر داد.
یعنی تجربه ی بی عدالتی و گرفتن جان های جوانی که در واقع تنها تلاششان زندگی در محیط بدون آلودگی (صوتی، هوا،اتمی...) بود...
اینجا یک جاروی دستگی خانگی گرانتر است از ماشین جاروبرقی.
و بسیار سنگین است نگاه بردگان روی دستهای تو که یک موبایل قدیمی را شماره میگیرد.
تظاهرات آنلاین اسپانیا آینه ای بروی خود ما است و جهان برده گان. خنده ای تلخ به آینده..
اما همچنین نشان دادن
اینکه اعتراض را نمیتوان حذف کرد. چون اسامی و عکسها واقعی بوده و نفرات، اگرچه تظاهرات مجازی، اما پشت هر عکس مجازی یک مخالف، یک انسان مخالف قرار دارد. و این یک نمایش تمام عیار است!

Rosa گفت...


از طرفی باید بدانی که شرایط زیست ما در اینجا متفاوت است. من در اینجا به دیدن یک مورچه شاد میشوم. زاهدان که بودم از ترس حشرات و طوفان شن همیشه پنجره ها بسته بود! اینجا وحشت از نوشیدن آب آلوده ی اورانیومی است.
اینجا در فکر مبارزه با ماشین صوتی و اشعه است، آنجا آبپاشها و جنگ تن به تن!
اینجا من دستم در گچ رفت بدلیل سوقولمه به یک آدم آهنی! چون ربات شده ها حتی ما را نمیشنوند و تنها در گوششان صدای فرمانده شان است. راستش اغلب شبیه فیلمهای مجازی تخیلی، وقتی ضد شورش به خیابانها می آورند...
ولی من شکستشان را یکبار دیدم در ایتالیا 2001 و تانک به خیابان آورده بودند ولی تعداد ما آنقدر زیاد بود که نتوانستند.
و من از آن پس فقط در یک فکر هستم. و اینکه چگونه مردم بخواهند عمیقن تغییر دهند و برای آن مبارزه کنند.
یعنی شورشیدن دستجمعی و همزمان.
نه تنها در خیابان همه جا.
و نه تنها در سطح.
چون نمیشود مثلن مخالف نیروگاه اتمی باشی، و خمیر نانت را هم با برق هم بزنی. یا با ماشین اینطرف و آنطرف رفته، در تظاهرات علیه آلودگی شرکت کنی... اگرچه سوسیال دمکراسی اغلب برای سوار شدن بر موج اعتراض و رای جمع کردن اینکار را میکند! و بعد از تظاهرات مُخش تعطیل است!
باری
مخترع همه چی ما توده ها هستیم. سیستم اگر تکنولوژی را انحصاری کرده و علیه ما استفاده میکند، هر روز درمیابد که خود نیز شنود میشود. هزاران دوربین مرگ ها را ثبت کرده و در روند مغزشویی مانیپوله و انحراف افکار و دستکاری اخبار، از طرف ما خرابکاری میشود. فکرش را بکن روی اخبار ساعت 8 بردگان، پارازیت بیفتد: شما دروغ میگویید!
کار باحالی است که ما بازنشسته ها باید درگیرش باشیم!
مردم اتوماتیزه شده اند و هر روز صبح مثل ماشین در فعالیت. ما اینجا نیاز به شوک داریم که انسانها نگاهشان به هم بیفتد. کسی دیگری را نمیبیند. چشم ها به مونیتور و گوشها به صدایی است که از سیم ها می آید. باید در مونیتورها جیغ زد. شاید مردم از این مسخ بیدار شوند.
میبینی که میدانهای مبارزه بسیار متنوع و فعالین هم از قشرهای مختلف و گاهی در شکم اژدها!
خیابان زمانی علیه سیستم موفق میشورد،
وقتی که مردم همدیگر را ببینند و ببینند که برده هستند. و نخواهند که برده باشند و به خیابان مُلحق شوند.
برای اینهمه باید توجه شان را جلب کرد.
اکسیون تظاهرات مجازی اسپانیا یک نمایش تلخ است از هر چه محدود شدن حق اعتراض.
لُخت شدن پروانه حمیدی در کُنفرانس برلن شاشیدن به اعلام رفرم خاتمی بود. (که البته نمایش رفرم بود) جایی که زن به بدترین وجهی بی حقوق است و بالای تریبون مردان در کنار چند زن با افتخار مُحجبه و یا به اجبار، بحث از رفرم میکنند!
یک حرکت شوک دهنده بمانند انسانهای معترض واقعی در خیابان های ممنوعه بصورت شبح مجازی!
تصویری از آینده، در زمان قبل از واقعه!