۰۹ اردیبهشت، ۱۳۹۴

موج دستگیری فعالان کارگری در آستانه روز جهانی کارگر+ فیلم تجمع کارگران آزاد در مقابل مجلس

فیلم تجمع کارگران آزاد در مقابل مجلس سه‌شنبه 8اردیبهشت 94 به‌مناسبت روز جهانی
کارگر در مقابل مجلس  http://youtu.be/W59Dl60KVtU

ماموران امنیتی ابراهیم مددی و داوود رضوی از سندیکای شرکت واحد تهران، محمود صالحی فعال شناخته شده سقز و عثمان اسماعیلی سخنگوی کمیته دفاع از کارگران زندانی در مهاباد را بازداشت کردند ...
راديو ندا: تجمع اعتراضي گروهي از كارگران در مقابل مجلس و بازداشت هاي گسترده
گفتگوي راديو ندا با شاپور احساني راد، نماينده اخراجي كارگران پروفيل ساوه ، پيرامون تجمع اعتراضي گروهي از كارگران  به مناسبت اول ماه مه ، روز جهاني كارگر، در مقابل مجلس با شعار: كارگر زنداني - معلم زنداني، آزاد بايد گردد! اين فعال كارگري اعلام كرد كه خبرها حاكي از بازداشت محمود صالحي و شماري از فعالين كارگري است

گوش كردن فايل صوتي با مديا پلير

گوش كردن فايل صوتي با ريل پلير

ماموران اطلاعات جمهوری اسلامی به منزل یک فعال کارگری در شهر سقز یورش بردند.
به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، ساعت 5 عصر امروز سه شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از آنکه “محمود صالحی” فعال کارگری اهل شهر سقز همراه تعداد دیگری از رفقایش اول ماه روز جهانی کارگر را گرامیداشتند منزل وی از طرف ماموران وزارت اطلاعات مورد یورش قرار گرفت.طی این حمله وسائل شخصی ازجمله کامپیوتر و پرونده های وی از طرف این نیروها ضبط گردید. قابل ذکر است، طی روزهای اخیر تعداد کثیری از فعالین کارگری در شهرهای مختلف کُردستان و از طرف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی احضار و بازداشت یا منازل آنان توسط این نیروها تفتیش و همراه خانواده هایشان مورد هتاکی و بی احترامی قرار گرفته اند و این درحالیست که اکنون حداقل 10 فعال کارگری کُرد تنها به دلیل طلب خواستهایشان در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند.
یک فعال کارگری اهل شهر مهاباد دستگیر شد
یک فعال کارگری اهل شهر مهاباد توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی دستگیر شد. به گزارش “زاگرُس پُست”، ساعت 6 عصر امروز سه شنبه 8 اردیبهشت ماه یک فعال کارگری اهل شهر مهاباد به نام “عثمان اسماعیلی” عضو کمیته هماهنگی در حین کارکردن در یک ساختمان توسط ماموران اطلاعات دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال یافت. این درحالیست، ساعت 5 امروز نیز بعد از آنکه “محمود صالحی” فعال کارگری اهل شهر سقز همراه تعداد دیگری از رفقایش اول ماه روز جهانی کارگر را گرامیداشتند منزل وی از طرف ماموران وزارت اطلاعات مورد یورش قرار گرفت. طی این حمله وسائل شخصی ازجمله کامپیوتر و پرونده های وی از طرف این نیروها ضبط گردید. قابل ذکر است، طی روزهای اخیر تعداد کثیری از فعالین کارگری در شهرهای مختلف کُردستان و از طرف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی احضار و بازداشت یا منازل آنان توسط این نیروها تفتیش و همراه خانواده هایشان مورد هتاکی و بی احترامی قرار گرفته اند و این درحالیست که اکنون حداقل 10 فعال کارگری کُرد تنها به دلیل طلب خواستهایشان در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند.

خبرگزارى هرانا- ابراهیم مددى و داوود رضوى، از فعالین کارگرى و اعضاى سندیکاى شرکت واحد، در آستانه روز جهانى کارگر بازداشت شدندبه گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رو سه شنبه هشتم اردیبهشت کمتر از سه روز مانده به روز جهانى کارگر، آقایان ابراهیم مددى و داوود رضوى از اعضاى هیئت مدیره سندیکاى شرکت واحد در تهران بازداشت شدند. به گفته یکى از نزدیکان، آنها قصد داشتند به سیاق هر سال به مناسبت روز جهانى کارگر در پایانه هاى شرکت واحد، بین رانندگان و کارگران گل و شیرینى پخش کنند. ابراهیم مددى از رهبران و نایب رئیس سندیکاى شرکت واحد است که پیش از این به دلیل فعالیت هاى کارگرى بارها بازداشت شده و سه سال نیز زندانى بوده است و داوود رضوى نیز از اعضاى هیئت رئیسه سندیکاى شرکت واحد است.
به گزارش هرانا، در آستانه روز جهانى کارگر در یازدهم اردیبهشت، موج بازداشت و برخورد با فعالین کارگرى در ایران شدت گرفته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در روزهای اخیر چندین فعال کاگری در شهرهای مختلف کُردستان نظیر سنندج، مهاباد و سقز به نهادهای امنیتی و قضایی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. فعالین کارگری با انتشار نامه‌هایی از “فشار و تهدید سیستماتیک” نهادهای امنیتی بر طبقه‌ی کارگر و زحمت‌کش کُردستان خبر داده و از مجامع بین‌المللی و مدافعان حقوق‌بشر می‌خواهند که صدای انسان‌های عدالت‌طلب باشند. یکی از فعالین کارگری در گفتگو با خبرنگار کُردپا از آمادگی کارگران و قشر زخمت‌کش برای برگزاری مراسم ویژه روز جهانی کارگر در جمعه آینده( یازدهم اردیبهشت‌ماه) خبر داد و گفت که مراسم یادشده مجزا از مراسم سالانه‌ی حکومتی که خانه‌ی کارگر بانی آن است برگزار می‌شود. عثمان اسماعیلی خاطرنشان کرد که فشار و تهدید فعالین کارگری طبیعتا در روزهای هشتم مارس، اول ماه مه و دیگر مناسبت‌های اجتماعی افزایش می‌یابد اما در هفته‌های اخیر روند بازداشت‌ها سیر صعودی داشته است. وی اضافه کرد که در حال حاضر حداقل ١٥ فعال کارگری کُردستان در زندان‌های حکومت اسلامی ایران محبوس هستند که بسیاری از آنان در چند هفته‌ی اخیر بازداشت و با ضرب و شتم مأموران حکومتی به زندان منتقل شده‌اند.
سخنگوی زندانیان سیاسی در مهاباد هویت فعالین کارگری محبوس در زندان‌ها را کوروش بخشنده، نظام صادقی، رضا امجدی، آرام زندی، ریبوار عبدالهی، فرزاد مرادی‌نیا، حامد محمودی‌نژاد، بهنام ابراهیم‌زاده، یوسف آب‌خرابات، فواد زندی، منیژه صادقی، رسول بداقی، محمد جراحی و فردین میرکی عنوان کرد.
به گفته‌ی اسماعیلی، چند فعال دیگر کارگری در کُردستان توسط نهادهای امنیتی احضار و یا بازداشت شده‌اند که بعدها به صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند که می‌توان از مهرداد امین‌وزیری در شهر سنندج نام برد. پیشتر محمود صالحی، فعال سرشناس کارگری در تماس تلفنی با کُردپا تعداد فعالین کارگری در زندان‌های سراسر کشور را حدود یکصد و بیست تن عنوان کرده بود.
گزارش ایلنا از تجمع: به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که همزمان با ده‌ها معلم بازنشسته مقابل مجلس تجمع کرده بودند، در اعتراض به وضعیت معیشتی خود شعار سر دادند. معترضان حاضر در این تجمع به صورت مشترک خواستار آزادی کارگران و معلمان زندانی شدند. کارگران معترض در عین حال در اعتراض به خلف وعده نمایندگان مجلس که پیش از سال ۹۴ قول داده بودند پرونده محکومیت دو تن از هماهنگ کنندگان طومار ۴۰ هزار امضایی را پیگیری کنند، شعارهایی را سر دادند. لازم به ذکر است امضاء‌کنندگان طومار یاد شده همزمان با رشد صعودی نرخ تورم در سال ۹۱ خواستار افزایش دستمزد‌ها شده بودند. گفته می‌شود اعضای ۷ تشکل مستقل در این تجمع شرکت کرده بودند. در پایان این تجمع قطعنامه‌ای قرائت و امضا شد که نسخه‌ای از آن در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت.
توضیح اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره گزارش ایلنا
این تجمع به مناسبت اول ماه با فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران برگزار و با شرکت کارگران عضو و مرتبط با اتحادیه انجام گرفت. آن چیزی که در قسمت آخر گزارش ایلنا تحت عنوان شرکت اعضای هفت تشکل در این تجمع آمده است نه شرکت اعضای هفت تشکل در این تجمع، بلکه قرائت قطعنامه مشترک 7 تشکل و نهاد مستقل کارگری شامل: اتحادیه آزاد کارگران ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران نقاش استان البرز، کانون مدافعان حقوق کارگر، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگر و کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری  در تجمع بود که پس از قرائت در مقابل مجلس رسما تحویل مسئولین این نهاد شد. این قطعنامه تحت عنوان قطعنامه تشکلها و نهادهای مستقل کارگری به مناسبت اول ماه مه 2015 – 11 اردیبهشت 1394 بر روی سایت اتحاد و دیگر سایتها قرار دارد.

Germany
امروز سه شنبه ۲۸ أوریل، ۵۰ نفر فعالین  در شهر گوتینگن دفتر ساختمان حزب اتحاد دموکرات مسیحی را  بعنوان  اعتراض بلوکه کردند. این اعتراض بعلت جنایت و کشتن پناهجویان توسط سیاستهای اتحادیه اروپا و همچنین  نقض سیستماتیک حقوق انسانی پناهجویان بود

هیچ نظری موجود نیست: