۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۴

تجمع معلمان در مقابل مجلس -17اردیبهشت + فیلم



تجمع معلمان در مقابل مجلس -17اردیبهشت
https://youtu.be/Nn2-SOagG6s


بيانيه پاياني تجمع معلمان تهران 17 2 94
رزا:  توجه- در حالی که استفاده از بلندگو بمانند اعتراضات علیه جهانی شدن (از بالا) در ایران و سایر کشورها ممنوع میباشد، تاکتیک تکرار جملات از طرف جمعیت، برای رساندن پیام به بقیه (در حاشیه) از طرف معلمان معترض استفاده شده (لینک فیلم بالا و خواندن بیانیه پایانی). همچنین معلمین از سرویسهای رایگان چت، برای هماهنگ کردن تظاهرات سراسری خود و اطلاع رسانی بخوبی استفاده کرده اند در حالی که جنبش کارگری هنوز و کماکان با کبوتر پیغام رسانی کرده و هنوز نتوانسته است یک حرکت سراسری داشته باشد! امید است که معلمان همراه با کپی کردن تاکتیک و روش کار، سطح مبارزه و محتوای آن را نیز ارتقاع دهند! بعبارتی دست از دستمال کشی از حکومت بردارد!

برای دیدن فیلمها روی لینکها و برای خواندن کُل مطلب روی تیتر آنها کلیک کنیم.

به گزارش دريافتي از تهران، شمار قابل توجه اي از معلمان شريف ايران بنا‌ به فراخوان قبلی از ساعت 9 و 30دقیقه صبح امروز پنجشنبه 17اردیبهشت در مقابل مجلس تجمع اعتراضي برپا کردند. گفته ميشود كه گارد ويژه در محل مستقر بود و تلاش ميكرد ...
در آستانه برگزارى تجمع معلمان در هفدهم اردیبهشت، فشارها بر فعالین صنفى معلمان به شکل کم سابقه اى افزایش یافته و خانواده معلم زندانى رسول بداقى نیز از احضار در امان نمانده است. به گزارش خبرگزارى هرانا، اسماعیل عبدى، محمود بهشتى لنگرودى، خانواده معلم زندانى رسول بداقى ، مسعود زینال زاده، سید مجتبى قریشیان و مهدى بهلولى، جمعى از فعالین صنفى هستند که پیش از برگزارى تجمع معلمان، به نوعى مورد تهدید قرار گرفته یا احضار شده اند. در این ارتباط روز سیزدهم اردیبهشت، اسماعیل عبدى دبیر کل کانون صنفى معلمان به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار شد و به وى درباره شرکت در تجمع هشدار دادند، پس از آن در تماسى با وکیل آقاى عبدى، از وى خواسته اند موکلش را براى تحمل ده سال حبس معرفى کند. طى احضار آقاى عبدى، عدم اجراى حبس وى به استعفاى وى از دبیر کلى کانون معلمان مشروط شده است و بنا بر اخبار واصله ایشان در پى افزایش فشارها، استعفاى خود را اعلام کرده است. روز چهاردهم اردیبهشت، آقاى محمود بهشتى لنگرودى از اعضا و سخنگوى سابق کانون صنفى معلمان، به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار و عدم اجراى حکم نه سال حبس وى را نیز مشروط به اعلام استعفا کردند. پس از آن در پانزدهم اردیبهشت مأموران به منزل معلم زندانى رسول بداقى مراجعه کردند و پس از تفتیش منزل وسایلى از قبیل کامپیوتر، لپتاپ، دوربین و چند حلقه سى دى را ضبط کردند. در ادامه همسر رسول بداقى فروزان علیزاده و دخترش شبنم بداقى نیز براى روز شانزدهم اردیبهشت به شعبه ۶ بازپرسى دادسراى اوین احضار شدند، وکیل کانون معلمان این احضار را غیرقانونى دانسته، به دلیل آنکه احضار مى بایست حداقل ٧٢ ساعت پیش از موعد اطلاع رسانى مى شد و لذا خانواده رسول بداقى در دادسرا حاضر نشدند. مسعود زینال زاده و سیدمجتبى قریشیان از اعضاى کانون صنفى معلمان نیز روز شانزدهم اردیبهشت احضار و از حضور در تجمع هفدهم اردیبهشت منع شدند. همچنین آقاى مهدی بهلولى نیز از فعالین صنفى است که طى این مدت به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار شده است. گفتنى است قرار است روز هفدهم اردیبهشت، معلمان در اعتراض به شرایط صنفى و پیگیرى مطالبات خویش، در میدان بهارستان و روبروى مجلس تجمعى اعتراضى برگزار کنند.
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران استعفا کرد
در اطلاعیه ی کانون معلمان در تبعید آمده است: بر اثر فشارهای امنیتی و تهدید به اجرای ده سال حبس تعلیقی آقای اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران - تهران از سمت خود استعفا داد. از ایشان تعهد گرفته شد که در تجمع اعتراضی ۱۷ اردیبهشت در مقابل مجلس شرکت نکند، در غیر این صورت از محل بازجویی توسط وزارت اطلاعات مستقیما به زندان منتقل خواهد شد.
بر اساس گزارش‌هایی که تا این لحظه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است معلمان ناراضی امروز در شهرهای سنندج، همدان، بندر عباس، ایلام، زنجان، کرمانشاه، بروجرد، سبزوار، دامغان، تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، رشت، اراک، شهرکرد، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، بروجرد، بوشهر، دهدشت و کوهدشت تجمع کرده‌اند. تجمع سکوت معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود اما معلمان ناراضی در استان‌های تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند. شمار حاضرین در تجمع مقابل مجلس به ۳ هزار نفر می‌رسد. خبرنگار ایلنا حضور ماموران نیروی انتظامی در این تجمع را پر شمار گزارش کرده است.
از سویی خبر می‌رسد روز گذشته، یک نهاد نظارتی شماری از فعالان صنفی معلمان را احضار کرده‌ است و تنها به این شرط به آن‌ها اجازه داده شب به خانه بروند که تعهد دهند در تجمع سراسری امروز شرکت نمی‌کنند. این در حالی است که رئیس جمهور سه روز پیش در تاریخ ۱۴ اردیبهشت در آیین بزرگداشت مقام معلم گفته بود: «معلمان ممکن است مشکلات معیشتی داشته باشند و تلاش دولت به عنوان شاگردان آنان این است که در حد توان کمک کند، البته ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. من نسبت به معلمین نیز حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، ما مشکلات آنان را می‌دانیم و البته آنان نیز مشکلات ما را می‌دانند.» در بیشتر پلاکاردهایی که معلمان در تجمعات امروز حمل می‌کنند، مطالباتی نظیر بهبود وضعیت معیشتی، آزادی معلمان زندانی و استعفای وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود. همچنین در پارچه نوشته‌هایی که معلمان حمل می کنند شعارهایی به چشم می خورد از جمله «خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون»، «فقر را شاید تحمل کنیم، ولی فرق را هرگز»، «آزادی معلمان زندانی، بداقی، باقری و هاشمی»، «آقای وزیر! هشدار»، «وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا»، «معلمان باید مدیران مدارس را انتخاب کند»، «معلم فریاد می‌زند، رسانه سانسور می‌کند»، «معلمین از فرق می‌نالند نه از فقر»، «دغدغه معلم معیشت است»، «فریاد سکوت برای رفع تبعیض»، «این تجمع کاملا صنفی و غیر سیاسی است»، «خصوصی سازی مدارس مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است».
تجمعات امروز، سومین اعتراض سراسری معلمان به شمار می‌رود که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران برگزار می‌شود. معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، دو بار دیگر در تاریخ‌های ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردین امسال در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند.

آزادی زندانی صنفی! راهپیمایی سکوت! این اعتراض صنفی است!
رزا: اعتراضات معلمان "فرهنگیان" بی فرهنگ علیه دولت اعدام، امید و کلید!
 اتحادیه  و سندیکای پلیس هم در دوران نئولیبرال بدلیل دستمزد کم با مقایسه با پلیس خصوصی و شرکتهای تولید"بادی گارد و نگهبان" همواره اعتراض دارد. پول بیشتر، بیمه ی بهتر برای پلیس!
"کمونیستها" و احزابشان مسلمن در حال ماهی گیری از تمام اعتراضات و اعتصابات علیه سیستم میباشند تا نیروی امنیتی را نیز به جبهه ی مُشترک خویش فراخوانند! پول بیشتر برای پلیس دولتی، امنیت بیشتر برای شهروندان!
بجای ماهی گیری از اتحادیه و سندیکا و غُر غُرکمبود دستمزد! بهتر است خواهان برچیدن پلیس، نیروی امنیتی، مدرسه ی دولتی/خصوصی شد. تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش همان سیبزمینی کردن کودکان است که از مهد کودک ها شروع شده و تا آخر تحصیلات دانشگاه ادامه دارد و اغلب تولیداتش پرورش گوسفندان جدید به اسم کارمندان دولتی میباشد.
امروز قرار است معلمان "فرهنگیان" بی فرهنگ برای دستمزد بیشتر اعتراض کنند!
وقتش است که خود این ساختارها را به زیر سوال کشید. سیستم کنونی خود را در ابتدا درخانه و مدرسه بازتولید میکند. مناسبات و روابط قدرت مرد بر زن، معلم بر شاگرد در همین نهادها تولید و بازتولید میشوند.
نهایتن گوسفندانی برای ارتش و نیروهای سرکوبگر، بوروکراتها و متخصصین حافظ منافع سیستم و بردگانی برای تولید سود در کارخانه ها و پلانتاژها (مزارع) تحویل سیستم داده میشوند تا این چرخه ی جهنمی بچرخد...
الان در پراکسیس خبر از پخش پوستر صمد بهرنگی بود و شعار کارگر & معلم، اتحاد، اتحاد!
راستش من هیچگونه مناسبتی بین صمد و فرزاد کمانگر و بقیه ی له شدگان سیستم با این جماعت کارمندان دولت "فرهنگیان" نمیبینم.
من خود عضوی از نیروهای متخصص سیستم اما علیه آن هستم که اگر روزی بر خاک افتادم، هیچگونه اتحاد شغلی با این کارمندان دولت ندارم. پس،
لطفن گوسفندان سیاه پر فریاد ضد سیستمی و سفید های بع بع گو برای علف بیشتر را به اجبار ایدئولوژیک در هم نیامیزید!
نسل خاکستری نهایتن برای فاشیستها عر عر خواهد کرد!
فرا رسیدن روز معلم را به کودک در کوچه های توپ بازی تبریک میگویم!
مرگ بر مدرسه!
زنده باد آزادی!
ما هیچ آموزشی نیاز نداریم

ما به آموزش نیازی نداریم
We don't need no thought control
ما به کنترل ذهنی نیاز نداریم
No dark sarcasm in the classroom
نمیخوایم که تو کلاس به ما ریشخند بزنین
Teachers leave them kids alone
آقا معلم اون دست از سر اون بچه ها بردار
Hey teacher leave them kids alone
هی! آقا معلم! دست از سر اون بچه ها بردار
All in all it's just another brick in the wall
همه اینا روی هم رفته مثل آجر دیگه ای در دیوار می مونه
All in all you're just another brick in the wall
روی هم رفته همه شما مثل آجر دیگه ای در دیوار می مونین
 We don't need no education
ما به آموزش نیازی نداریم
We don't need no thought control
ما به کنترل ذهنی نیاز نداریم

برای خواندن ادامه ی اخبار امروز در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.


بر اساس گزارش دریافتی از تهران با وجود تهدید مأموران سرکوبگر هر لحظه بر شمار تجمع‌کنندگان در مقابل مجلس ارتجاع افزوده می‌شود. تا ساعت 1030دقیقه تعداد معلمان به 6هزار نفر رسیده است
روزنه:رسانه های حکومتی  و اعتراضات امروز معلمان عکس
گسترده بودن تجمعات اعتراضی سراسری امروز معلمان رسانه های حکومتی را ناچار کرده این اعتراضات را پوشش بدهند. دار و دسته های خبرگراری حکومتی ایلنا، خانه کارگر رژیم تقلا و تلاش کرده  این اعتراضات را مارک «اعتراض سکوت» اعلام نماید.این تقلا بیهوده بود و این باندهای موفق نشدند.گسترده بودن این اعتراضات، رادیکال بودن و طرح خواستها و مطالبات روشن معلمان ایلنا را مجبور کرد بنویسد:
«در بیشتر پلاکاردهایی که معلمان در تجمعات امروز حمل می‌کنند، مطالباتی نظیر بهبود وضعیت معیشتی، آزادی معلمان زندانی و استعفای وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود.همچنین در پارچه نوشته‌هایی که معلمان حمل می کنند شعارهایی به چشم می خورد از جمله «خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون»، «فقر را شاید تحمل کنیم، ولی فرق را هرگز»، «آزادی معلمان زندانی، بداقی، باقری و هاشمی»، «آقای وزیر! هشدار»، «وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا»، «معلمان باید مدیران مدارس را انتخاب کند»، «معلم فریاد می‌زند، رسانه سانسور می‌کند»، «معلمین از فرق می‌نالند نه از فقر»، «دغدغه معلم معیشت است» «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است». ایلنا در ادامه نوشته
روز گذشته، یک نهاد نظارتی شماری از فعالان صنفی معلمان را احضار کرده‌ است و تنها به این شرط به آن‌ها اجازه داده شب به خانه بروند که تعهد دهند در تجمع سراسری امروز شرکت نمی‌کنند.


متن قطعنامه برگرفته از ایلنا
۱- بهبود معیشت و افزایش حقوق به بالا‌تر از خط فقر برای عموم فرهنگیان شاغل و بازنشسته با اجرای کامل و دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری، به گونه‌ای که فرهنگیان کشور از همهٔ حقوق و مزایایی که سایر کارکنان دولت برخوردارند، بی‌هیچ تبعیضی، برخوردار گردند.
چرا این دولت، همانند دولت قبل، از اجرای درست قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار بود تبعیض‌ها را از میان بردارد، طفره می‌رود و آشکارا حقوق مسلّم میلیون‌ها فرهنگی و خانوادهٔ آن‌ها را تضییع می‌کند؟ مستثنی کردن فرهنگیان از حداقل‌های ممکن، مثل مصوبهٔ ۲۹۴۱ت ۵۰۰۷۱ (تاریخ ۲۰/۰۱/۱۳۹۳) هیأت محترم وزیران در موضوع فوق‌العادهٔ شغل و اجرای ناعادلانه و ناقص آن برای فرهنگیان، همچنین پرداخت بیش از دوازده فقره بند مالی، با عناوین مختلف، در فیش و خارج از فیش حقوقیِ سایر ادارات و محروم کردن معلمان کشور از آن بند‌ها، بر مبنای کدام منطق و قانونی قابل توجیه است؟
۲- آزادی معلمان زندانی، آقایان رسول بداقی و محمود باقری، خواست مؤکّد جامعهٔ فرهنگیان کشور است.
این عزیزان فرهنگیان کشور را در اعتراضات صنفی نمایندگی کرده‌اند و زندانی نمودن آن‌ها، که با انتقاد خود در راستای اصلاح اوضاع آموزش و پرورش قدم برداشته‌اند، موجبات تألم خاطر و آزردگی معلمان کشور را فراهم ساخته است.
۳- برقراری یک نوع بیمهٔ درمانی مؤثر، کارآمد و فراگیر، با حق بیمهٔ معقول و منطقی.
۴- همسان‌سازی حقوق با سایر کارکنان دولت پیش از طرح رتبه‌بندی. طرح رتبه‌بندی زمانی مورد پذیرش و تأیید جامعهٔ فرهنگیان کشور قرار خواهد گرفت که ابتدا طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، همسان‌سازیِ حقوق با سایر کارکنان دولت محقق شود، سپس این طرح مانند امتیازی برای فرهنگیان در مقایسه با سایر کارکنان دولت در نظر گرفته شود.
۵- رویکرد صدا و سیما نسبت به جامعهٔ معلمان کشور، به شدت مورد انتقاد این قشر عظیم است.
رسانهٔ ملی با رسانه‌ای کردن و بزرگ‌نماییِ قلیل مطالبات معوقهٔ تعدادی از فرهنگیان، در صدد زیاده‌خواه جلوه دادن معلمان کشور است. این رسانه با وجود پوشش خبریِ کامل اعتراضات معلمان سایر کشور‌ها، معمولاً در برابر اعتراضات صنفیِ معلمان ایران سکوتی معنادار اتّخاذ می‌کند تا پیام معلمان کشور، که رفع تبعیض و برقراریِ عدالت در حقوق و مزایا بین فرهنگیان و دیگر کارکنان دولت است، به گوش مخاطبان نرسد.
طبیعی است ادامهٔ چنین سیاستی به گریزِ بیش از پیش مخاطب از رسانهٔ ملی منجر خواهد شد.
۶- در سال‌های گذشته، بسیاری از نمایندگان مجلس که در برابر هر ستمی در حق فرهنگیان سکوت معنادار و جانب‌دارانه از دولت قانون‌گریز قبل در پیش گرفته بودند، همچنین با بی‌توجهی به درخواست‌های گستردهٔ فرهنگیان کشور، به جناب آقای نجفی رأی اعتماد نداند، هم اینک با دستاویز قرار دادن تبعیض در حقوق و مزایا بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت، به میدان آمده و در صدد احیای وجههٔ خود برای انتخابات و حاکمیت جریانات سیاسی خود در مجلس آینده هستند. البته در این میان، حساب نمایندگانی که صادقانه از حقوق فرهنگیان دفاع کرده‌اند، جدا و نزد معلمان کشور محفوظ است.
کانون‌های صنفی معلمان، فارغ از دغدغهٔ جناح‌بندی‌های سیاسیِ نمایندگان مجلس، حقوق پایمال شدهٔ مادی و معنوی فرهنگیان کشور را مطالبه می‌کنند و رویکردهای سیاسی‌کارانه در خصوص مشکلات جامعهٔ فرهنگیان را محکوم می‌کنند. بدیهی است که ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد حق و حقوق معلمان کشور وجه‌المصالحهٔ نمایندگان مجلس و دولت قرار گیرد.
۷- فرهنگیان بازنشسته، که بهترین سال‌های عمر گران‌بهای خود را صرف پرورش فرزندان این سرزمین کرده‌اند، مورد تبعیض مضاعف قرار دارند.
با افزایش سن، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های درمانی، افزایش، و درآمد کاهش می‌یابد. متأسفانه پاداش بازنشستگی فرهنگیان نیز در مقایسه با بسیاری از ادارات و سازمان‌های دولتی ناچیز است و آن هم با تأخیر پرداخت می‌گردد.
در کشورهای دیگر، زمان بازنشستگی دورهٔ استراحت، آسودگی، تفریح و جهان‌گردی است، ولی متأسفانه در کشور ما پیشکسوتان عرصهٔ تعلیم و تربیت، برای تأمین حداقل‌های زندگی، ناچار از دنبال کردن شغلی دیگرند که بعضاً در شأن ایشان نیست.
چنین چشم‌اندازی از وضعیت بازنشستگان در کاهش انگیزه‌های فرهنگیان شاغل نقش به‌سزایی دارد.
تأمین حقوقی درخور و بیمهٔ درمانی کارآمد برای بازنشستگان گران‌قدر، خواست مؤکّد جامعهٔ فرهنگیان ایران است.
۸- در دولت نهم و دهم، از ادامهٔ اجرای قانون مدیریت انتخابی مدارس، علی‌رغم استقبال معلمان، جلوگیری به عمل آمد.
جامعهٔ فرهنگیان مؤکّداً خواهان اجرای این قانون هستند که در سال ۸۳ با پیشنهاد هیأت وزیران و در جلسهٔ ۶۷۳ شورای عالیِ آموزش و پرورش تصویب گردید.
۹- طبق وعده‌های انتخاباتی رئیس محترم دولت مبنی بر حمایت از تشکل‌های غیردولتی و حذف نگاه امنیتی نسبت به آن‌ها، جامعهٔ معلمان ایران مصرّانه می‌خواهند وزارت محترم کشور، هم‌سو با سیاست‌های اعلام شده، نسبت به صدور مجوز برای برگزاری مجمع عمومی کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور و برگزاری انتخابات هیأت مدیرهٔ آن‌ها – بدون هرگونه فشار، اعمال نظر و نظارت استصوابی- اقدام نماید.
۱۰- درخواست حضورِ دو نماینده از اعضای شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، در کارْگروه تشکیل شده به دستور رئیس جمهور محترم، برای رسیدگی به خواسته‌های معلمان.
۱۱- اجرای اصل سی قانون اساسی، مبنی بر آموزش رایگان و پرهیز از طبقاتی کردن مدارس و خصوصی‌سازی آن‌ها، همچنین برنامه‌ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس دولتی کشور.
۱۲- تبدیلْ‌وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی که از حداقل امنیت شغلی نیز برخوردار نیستند.
در پایان، از مسئولان ارشد نظام و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران مملکت انتظار داریم اقدامات عینی و عملیِ لازم را برای نشان دادن عزم و ارادهٔ خود جهت تحقق خواسته‌های جامعهٔ میلیونی فرهنگیان کشور به عمل آورند.
طبیعی است برنامه‌های بعدی شورای هماهنگی کانون‌های صنفی، متناسب با نوع پاسخ مسئولان به خواسته‌های فرهنگیان، متعاقباً اعلام خواهد شد.
بی‌شک، رویکردهای مدبرانه از ایجاد شکاف بین معلمان و مسؤلان خواهد کاست و امید‌ها را در دل‌ها زنده خواهد نمود. کانون صنفی معلمان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

در روز جهانی کارگر و در راستای تحقق خواست های برحق خود مطالباتمان را به شرح زیر اعلام می داریم.

1- ما حق ایجاد تشکل های مستقل کارگران و معلمان، تجمع، اعتصاب، آزادی بیان و اجرای کامل آیین نامه  مشاغل سخت و زیان آور در مورد کارگران را خواستاریم.

2- برابری کامل زن و مرد در تمام جوانب زندگی اجتماعی و اقتصادی و لغو کلیه قوانین تبعیض آمیز علیه آنها.

3-اعلام اول ماه مه به عنوان روز تعطیل در تقویم رسمی کشور و برداشتن هرگونه ممنوعیت و محدودیت در برگزاری مراسم مستقل این روز.

4- لغو کلیه احکام غیر قانونی زندان، شلاق، تبعید و... علیه فعالین صنفی کارگری و معلم.

5- ممنوعیت کار کودکان، حق تحصیل رایگان برای کودکان ایرانی و اتباع خارجی.

6- توقف اخراج و بیکارسازی ها، لغو کلیه قراردادهای موقت و سفید امضا و بازبینی وضعیت نامطلوب شرایط کاری کارگران و معلمانی که طرف قرارداد آنان کارفرمای خصوصی است.

7- به استناد قانون کار افزایش دستمزد کارگر هیچ ربطی به نرخ نان و یا هر کالای دیگری ندارد، هرگونه تبلیغات توسط رسانه های دولتی در این مورد را محکوم میکنیم.

 8- تعیین دستمزد 712 هزار تومانی از سوی شورای عالی کار را تحمیل مرگ تدریجی بر میلیون ها کارگر دانسته و خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم موجود در جامعه می باشیم.

9- ما ضمن رد جلسات سه جانبه برای تعیین دستمزد کارگران، خواهان تعیین دستمزدها با حضور نماینده منتخب کارگران هستیم.

10- ما بااعلام پشتیبانی از اعتراضات برحق کارگران، معلمان، پرستاران و... حمایت قاطع خود را از ایجاد تشکلهای سراسری مستقل، که بتواند این اعتراضات را بصورت متحدانه و یکپارچه رهبری کنداعلام می نماییم.

11- ما کارگران و معلمان جنگ افروزی دول غربی و متحدین منطقه ای آنان را محکوم و خواستار پایان دادن به هر گونه تبلیغات جنگ افروزانه هستیم.
گرامی باد اول ماه مه (11 اردیبهشت) روز جهانی کارگر
این قطعنامه با یک مقدمه در 11 بند در مورخ 8/2/94 توسط
انجمن صنفی معلمان مریوان
انجمن صنفی کارگران خبازی های مریوان و سروآباد
انجمن صنفی کارگران خبازی های سنندج و حومه

چشم‌اندازهای اعتراضات معلمان، و همراهی دانش‌آموزان و دانشجویان با آنها
... در فراخوان شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهگیان تاریخِ تجمع اعتراضی سراسریِ بعدی، روز ۱۷ اردیبهشت عنوان شده است. سه روز مانده به این تجمع، تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموزان، اقدام به پخش و نصب تراکت‌هایی در اطراف دانشگاه‌ها و مدارس تهران نموده‌اند که شعار «معلم کارگر اعتصاب اعتصاب!» و عکس صمد بهرنگی روی آن‌ها چاپ شده است. این اقدام حتی اگر در سطحی گسترده هم انجام نگرفته باشد، حامل ایده‌ای است که به نحوی نمادین بالقوگی‌های مبارزاتیِ معلمان و نیز ضرورت پیوندیابی اعتراضات پراکنده‌ی کارگران در حوزه‌های مختلف را یاداور می‌شود و در عین حال شیوه‌ای عملی و مبتکرانه از همبستگیِ دانش‌آموزان و دانشجویان با این مبارزات را معرفی می‌کند.
امروز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۴ تجمعات گسترده معلمان در سراسر کشور شروع شده است. در برخی شهرها حضور اعضای دانش آموزان و اعضای خانواده های معلمان و همچنین معلمان بازنشسته برجسته است.
در تهران، کردستان، زنجان، دامغان، همدان، خراسان،کرمانشان، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان؛نبریز؛قزوین،سبزوار و بسیاری شهرها و استانهای دیگر معلمان خواسته های خود را با پلاکاردهایی که در دست دارند بیان میکنند.
معلمان با خواستهایی نظیر:تحصیل رایگان؛افزایش حقوق معلمان بالاتر از خط فقر؛حق بی قید و شرط تشکل،آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به تهدید و تعقیب و دستگیری معلمان؛جلوگیری از خصوصی کردن مدارس؛استخدام معلمان پیمانی؛بیمه مناسب و کمک هزینه مسکن و..امروز در تظاهراتها و تجمعات هزاران نفره شان یک بار دیگرخواستار  پاسخگویی دولت به مطالباتشان شدند .این گزارش تکمیل میشود

علی خامنه ای در جمع معلمان سراسرکشور:
پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴.
جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، این دیدار هم اکنون (پیش از ظهر امروز - چهارشنبه) به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در حسینیه امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
- ۴۰ میلیون معلم و دانش‌آموز و والدین، مستقیم با آموزش و پرورش مرتبطند؛ برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است اقتصاد آموزش و پرورش مثل هیچ دستگاهی نیست. باید این بخش را مورد توجه ویژه قرار داد. این بازده دارد و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

می‌زنم فریاد هرچه باداباد وای از این توفان وای از این بیداد
رسول بداقی را آزاد کنید
معلم بیدار است از تبعیض است
آقای وزیر هشدار ما خواهان استخدام مربیان پیش دبستانی معلمین پیمانی و حق‌التدریسی هستیم
تحصیل رایگان و برابر حق همه فرزندان این ملت است
خصوصی‌سازی مدارس و کالایی شدن آموزش را متوقف کنید.

گزارشهایی از تجمعات اعتراضی معلمان درروز ٢٧ فروردین ماه
معلمان حاضر در تجمع سقز، با در دست گرفتن تراکتهای مختلف، نارضایتی شدید خود را از وضعیت موجود و عدم رسیدگی به خواستهایشان نشان دادند و تاکید کردند در صورت ادامه این وضعیت، در هفته معلم نیز تجمع خواهند نمود. رفع تبعیض در پرداختها، آزادی زندانیان صنفی، افزایش دستمزدها، افزایش بودجه آموزش و پرورش و اجرای اصل ١۵ قانون اساسی و … از خواسته های معلمان معترض بود. آنان همچنین وعده های آموزش و پرورش و نطقهای اخیر برای طرح رتبه بندی را فریبی بیش ندانسته و بررسی آن را پیش از اجرای کامل نظام پرداخت هماهنگ و رفع تبعیضهای موجود، عبث و بیهوده دانستند. این تجمع که دقایقی نیز با سکوت مطلق همراه بود، رأس ساعت ١٢ خاتمه یافت.
 
صبح امروز و روبروی ساختمان آموزش و پرورش؛
تجمع اعتراضی معلمان اصفهاني كه بوي فرهيختگي مي دهد+تصاوير
پنجشنبه ، 17 ارديبهشت 1394 ، 12:02
یکی از معلمان در مصاحبه با خبرنگار رويش نيوز می گوید: "بحث ما درباره آینده محصلان است. آینده این نسل بسیار بیشتر از معیشت من اهمیت دارد. اما تا زمانی که من معلم درگیر معیشتم باشم و آرامشی نداشته باشم، چگونه می توانم به تربیت صحیح دانش آموزم بپردازم؟ چگونه می توانم به او چیزی یاد بدهم؟ "
وی ادامه می دهد: " معلمی که مجبور است دو سه شیفت کار کند، چه چیزی برای آموزش دارد؟حرف ما این است که بودجه به عدالت بین کارمندان دولت تقسیم شود. چرا باید برای برخی ادارات فیش های حقوقی آنچنانی صادر شود اما وضعیت معلمان این چنینی باشد."
وي  با ظرافت خاصي بيان داشت: " الان به ما هشدار می دهند که رسانه های بیگانه سوءاستفاده می کنند و ... اما این تجمع اصلاً سیاسی و جناحی نیست، کاملاً صنفی است. معلمان هم نظام را قبول دارند، هم رهبر را، هم دولت را، ولي بحث ما رسیدگی به وضعیت معلمان است. اکنون حقوق سه ماه آخر سال 93 هنوز پرداخت نشده است." 
معلم دیگری درباره وضعیت بیمه طلایی می گوید که به گفته وزیر قرار است نصف هزینه درمان را پرداخت کند، اما هنگامی که پیگیری کرده اند، از 53 هزار تومان، تنها 13 هزار تومان آن پرداخت شده، این مدرس ریاضی به ما می گوبد:" من باید از فردا به دانش آموزانم بگویم، 53 تقسیم بر دو می شود 13!! از پیامک تبریک دانش اموزش برای روز معلم می گوید که بعد از تبریک نوشته است، انشا الله اوضاع بدتر از این نشود."
وي  به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اشاره می کند و می گوید: "رهبری بارها به جایگاه ویژه آموزش پرورش و لزوم توجه درخور و در شان به این جایگاه تاکید کرده اند، اما متاسفانه گوش شنوایی نیست. مسئله معلمان همانطور که رئیس مجلس هم گفت با وصله و پینه درست نمی شد. عجیب است که خود مسئولین به مشکلات واقفند، اما راهکاری نمی اندیشند. این وضعیت باید یکبار برای همیشه اصلاح شود، تا کی قرار است با شعار پیش برویم؟"
يكي از معلمين حاضر در تجمع كه از خانواده شهدا هم هست درباره دلیل تجمع و خواسته معلمانبه خبرنگار رويش می گوید: " دلیل این تجمع را خود مسئولین می دانند و ذکر می کنند. دهان ما را هم با حلوا حلوا شیرین می کنند. خود مسئولین می دانند که سال هاست با تبعیض و فرق گذاشتن، برای ما یک فقری را درست کرده اند و شان معلم را زیر سوال بردند. مسئولین متاسفانه برای جاهای دیگر حرکت جهادی می کنند، اما برای این قشری که باعث پیشرفت آموزش و کاهش جرم و جنایت می شود، حرکتی انجام نمی دهند."

به گزارش ایرنا حمیدرضا کفاش روز سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان شمالی در بجنورد با اشاره به برخی تجمعات و اعتراضات معلمان در سال جاری کرد،گفت: دولت تدبیر و امید نارضایتی فرهنگیان را شنیده و قبول کرده که این موضوع را حل کند.
وی افزود: متاسفانه در دولت های گذشته این باور وجود نداشت که حقوق فرهنگیان پایین است و حتی برخی اوقات با این گونه سخنان مقابله نیز می کردند و جواب غیرمنطقی نیز در پاسخ می دادند.
وی گفت: آقای دکتر روحانی اعتراض را حق مردم خوانده و دستور بررسی مطالبات فرهنگیان و خواسته های آنان در خصوص برابرسازی حقوق آنان با دیگر کارکنان دولت را داده اند.
وی به شعار فرهنگیان که ‘از فقر نمی نالیم اما از فرق بیزاریم’ اشاره کرد و افزود: دولت و مجلس این پیام را دریافت کرده اند و مسوولان نیز به این باور رسیده اند که فرهنگیان بدون زیاده خواهی حرف حسابی دارند و حتی در صورت اعتراض نیز کار را تعطیل نمی کنند و با احترام اعتراض خود را اعلام می دارند.

هیچ نظری موجود نیست: