۲۷ خرداد، ۱۳۹۴

آزادی زندانی آنارشیست افشین حیرتیان پس از چهار سال حبس تعزیری+ آزادی شهر تل ابيض از دست داعش


افشین حیرتیان آزاد شد
به گزارش صدای ایرانیان، افشین حیرتیان، شهروند بهایی و دارای گرا‌های چپ آنارشیست امروز 26 خرداد 1394، پس از 4 سال از زندان رجایی شهر آزاد شد.

به گزارش صدای ایرانیان، افشین حیرتیان از زندانیان چپ آنارشیست و بهایی در زندان رجایی شهر پس از تحمل 4 سال امروز 26 خرداد 1394 از زندان آزاد شد.
این شهروند بهایی، در طی دوران بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین به منظور اخذ اعترافات تلوزیونی به شدت تحت فشار قرار داشت. از اتهامات او، نوشتن و چاپ چند مقاله در رابطه با کودکان کار و روز جهانی کودک، تشویش اذعان عمومی، تبانی علیه نظام بوده است.
افشین حیرتیان، که فعال حقوق کودک نیز است روز 13 خرداد ماه سال 1389 در پارک مقابل خانه هنزمندان بازداشت و به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در تاریخ 4 مرداد 1389 با قید وثیقه از زندان آزاد شد. این فعال کودک سپس در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۳۹۰ مجددا بازداشت شد.
لازم به یادآوری است افشین حیرتیان در اول فروردین ۱۳۹۴ به همراه چند زندان سیاسی دیگر به مناسبت نوروز پیام تبریکی به مردم ایران ارسال کردند که در آن به تحلیل سیاسی و اجتماعی شرایط روز جامعه‌ی ایران نیز پرداختند.

افشین حیرتیان پس از تحمل چهار سال حبس، امروز سه‌شنبه ۲۶ خردادماه، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند بهایی در ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه امروز سه‌شنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴، از زندان رجایی شهر ترخیص و آزاد شد.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی گفته: “آقای حیرتیان از زندانیان بهایی که خود را یک آنارکو-مارکسیست می‌داند، پس از پایان دوران حبسش، عصر امروز از رجایی شهر ترخیص شد.”
«افشین حیرتیان» به اتهام‌های “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “تشویش اذهان عمومی” در ۲۹ مردادماه ۱۳۹۰، بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او پیش‌تر نیز به دلیل “فعالیت در دفاع از حقوق کودکان کار و خیابان” و “چاپ مقالاتی درباره کودکان کار و روز جهانی کودک”، در ۱۳ خردادماه ۱۳۸۹، در پارک مقابل خانه هنرمندان بازداشت و پس از تحمل نزدیک به دو ماه بازداشت و بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در ۴ مردادماه ۱۳۸۹، با قرار وثیقه آزاد شده بود.گفته شده این زندانی بهایی، در دوران بازداشتش، برای “اخذ اعترافات تلویزیونی علیه خود” به شدت تحت فشار قرار داشته است.
خبرگزاری هرانا – افشین حیرتیان، فعال حقوق کودک، با پایان محکومیت چهار ساله، امروز از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین حیرتیان آخرین بار در ۲۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۰، بازداشت شد و با قطعی شدن حکم چهار سال حبس تعزیری به اتهام تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
این شهروند بهایی، پیشتر نیز در سیزدهم خرداد ۱۳۸۹، به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز در راستای حقوق کودکان، بازداشت و پس از حدود دو ماه بازجویی و فشار به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

پیام به مناسبت نوروز فروردین ۱۳۹۴
هم میهنان گرامی
سال ۹۴ با تشدید تورم ، گرانی، بیکاری و بی پولی حکومت برای پرداخت یارانه و حقوق کارکنان دولت شروع می شود. سفره های بیش از ۸۰ درصد از شهروندان ایرانی، که زیر خط فقر زندگی می کنند خالی است و با مشکلات بزرگی چون هزینه های سنگین آموزش، بهداشت، ارزاق، حمل و نقل  و مسکن دست و پنجه نرم می کنند حتی اگر غرب تصمیم بگیرد برای تداوم منافع خود در منطقه ، صورتی از جمهوری اسلامی را با معامله بر سر برنامه ماجراجویانه هسته ای حفظ کرده و دلارهای نفتی را به کیسه ملایان حاکم سرازیر نماید، در وضعیت مردم ایران تغییر زیادی به وجود نخواهد آمد. برای اینکه تا پیش از تحریم ها، میلیاردها دلار حاصل فروش نفت و گاز عاید رژیم شد اما به جای اینکه بر سر سفره مردم ستمدیده ایران بیاید توسط باند حاکم قدرت چپاول شد یا برای اهداف تجاوزگرایانه در منطقه مورد سوء استفاده قرار گرفت یا در توسعه برنامه های نظامی ، هسته ای و امنیتی هدر رفت . بنابراین ضروری است با هم متحد شویم و حق خود بستانیم و فقر و ستم و سرکوب را ریشه کن کنیم.
زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر- نوروز ۱۳۹۴ خورشیدی
فرید آزموده، ایرج حاتمی، خالد خردانی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، علیرضا فراهانی، حشمت الله طبرزدی، سعید شیرزاد، امیر امیرقلی



سخنگوی يگان های مدافع خلق کردستان سوريه، روز سه شنبه اعلام کرد شهر سوری تل ابيض، شريان حياتی گروه «دولت اسلامی» (داعش) نزديک مرز ترکيه پس از چند روز درگيری سرانجام از دست داعش خارج شده و در حال حاضر در کنترل کامل نيروهای کردی و ائتلاف بين المللی ضد داعش قرار دارد. سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوریه، اعلام کرد پیکارجویان داعش به روستاهای اطراف تل ابیض گریخته اند و مین های بسیاری در اطراف شهر کار گذاشته شده است. رسانه های کردی روز سه شنبه بخش عمده برنامه های خود را به خبر پيروزی نیروهای کردی و ائتلاف در تصرف شهر تل ابيض در استان رق سوريه و خارج کردن آن از کنترل داعش اختصاص داده اند.
تل ابیض، در شمال سوریه، برای این منطقه از اهميت فوق العاده زيادی برخوردار است. با خارج شدن این شهر از کنترل داعش، مسیر انتقال تدارکات به این گروه از مرز ترکیه به شهر رقه، مرکز اصلی داعش در ۱۰۰ کیلومتری جنوب تل ابیض، قطع شده است.
پیکارجویان داعش از این مسیر برای قاچاق سلاح و نیرو به سوریه و فروش نفت در بازار سیاه استفاده می کردند.
گفته می شود در حال حاضر با آزاد شدن تل ابيض گروه های زيادی از مردم دو شهر کوبانی و ابن عمر پس از دو سال موفق به ديدار دوستان و اقوام خود شده اند.
بافت شهر از سه قوم عرب، ترکمن ها و کردها تشکيل شده است. درگیری ها در شمال سوریه باعث شده بود هزاران نفر از غیرنظامیان سوریه به ترکیه پناه ببرند.
دولت ترکیه گروه های کردی شمال سوریه را به پاکسازی قومی متهم کرده است.
روز دوشنبه نیز ۱۵ گروه شورشی سوریه نیروهای کردی را متهم کردند عمدا هزاران عرب و ترکمن را از تل ابیض و استان عمدتا کردنشین حسکه بیرون رانده اند.
آنها در بیانیه ای نیروهای کردی را متهم به «پاکسازی قومی» کردند. اما يگان های مدافع خلق کردستان سوريه این اتهام را رد کردند.

YPG Confiscated more weapons from ISIS incl Motor Cycle ?

YPG BIG flag over Gire Spi (Tell Abyad) Just like Kobane!

  مطالب مرتبط: عملیات آزادسازی تل ابیض از داعش+ فیلم مردم فراری میان ارتش ترکیه و داعش

۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam xaste nabashid tabrik be azadi tabrik be yeganha tabrik dorod va zende bad azadi piroz bashid roza ami

RosaArchiv گفت...

مرسی عزیز
جای شادی داره
همیشه پایدار باشید

ناشناس گفت...

hamchnien shoma hamishe payedar bashid