۰۳ تیر، ۱۳۹۴

داعش سوریه روزه‌خواران را به صلیب کشید، رژیم اسلامی ایران به شلاق!

داعش روزه‌خواران را به صلیب کشید +عکس
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست های افراطی داعش در شرق سوریه دو جوان سوری را به دلیل روزه خواری به صلیب کشیدند. امروز داعش شیعه (حکومت اسلامی ایران) 92 دختر و پسر را بجرم غذا خوردن دستگیر کردند.


ماه رمضان بر همه ی روزه خواران گرامی باد!
گوناز تی وی: 92 جوان تبریزی که 41 دختر و 51 پسر بوده اند، روز گذشته (دوشنبه) در هتل شهریار تبریز به جرم "روزه خواری" دستگیر شده اند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی آزربایجان‌شرقی جزئیات بیشتری از دستگیری 92 پسر و دختر حین خوردن غذا در هتل شهریار تبریز را شرح داد. علی اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:" متاسفانه کافی‌شاپ هتل شهریار تبریز از اول ماه مبارک رمضان اقدام به سرو غذا در این مکان می‌کرد که دیروز با حضور پلیس هنگام سرو غذا با حکم قضایی با این هتل برخورد شد". وی افزود:"در این اقدام 92 نفر که 41 دختر و 51 پسر (اهل تبریز) اقدام به سفارش غذا کرده بودند، هنگام خوردن غذا به همراه مسئول این کافی‌شاب به نام (ح- ا) دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند". اسماعیل‌پور اضافه کرد:"متاسفانه مسئول این کافی‌شاپ از اول ماه مبارک رمضان به سرو غذا با قیمت‌های چند برابر می‌کرده است". وی ادامه داد:"با دستور دادستان محترم تبریز شعبه ویژه‌ای در رابطه با روزه‌خواری در دادگستری استان ایجاد شده است".
حق گوزیدن زنان در حکومت اسلامی ایران و داعش ممنوع شد!
رزا: با شنیدن ممنوعیت دوباره ی شلوار جین/لی از شدت خنده گوزیدم! احتمالن همین روزها همین گوزیدن را آیین نامه ای، ممنوع خواهند کرد! به راستی کسی فکر نمیکرد که این انقلاب اسلامی تا به این حد در زندگی روزمره دست اندازی کند. همین روزها زنان ایرانی این آخوندها را کون لُخت در میدانها میدوانند! اوج نفرت به قوانین اسلامی را تنها با خنده ای سازنده، گسترده و همه گیر باید پاسخ گفت. همانگونه که زنان کُرد روژاوا،  بربریت داعش را با قهقهه ی مُسلسلها جواب دادند!
برای خواندن خبرها و مقاله ها در منبع روی تیتر آنها کلیک کنیم.
کوتاه. مختصر. همین/ اشرف علیخانی
اخبار داعشی
بر اساس این بخشنامه که توسط یکی از استانداری های کشورمان تشریح و با عنوان دستورالعمل 10 گانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههای اجرایی کشور و مراکز خصوصی به شرح زیر اعلام شده است.
1- پوشش کارکنان زن شامل: چادر یا مانتوی غیرچسبان با آستین بلند تا زیر زانو و بدون علائم، شلوار پارچه ای، مقنعه بلند به طوری که تمام سر، مواه و نواحی گردن پوشیده شود، با رنگ های متعارف، عدم استفاده از زینت و زیورآلات غیرمتعارف و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی.
2- پوشش کارکنان مرد شامل: رعایت آراستگی و متانت ظاهری، اجتناب از پوشیدن تی شرت، پیراهن تنگ یا آستین کوتاه، شلوار تنگ یا جین و لباس های دارای نشانه های غربی، عدم استفاده از زیورآلات، کمربندهای پهن با سگک غیرمتعارف و پیرایش نامناسب موی سر و صورت
در ادامه این بخشنامه استانداری مذکور، تاکید شده است که این حدود پوشش جهت اطلاع و اجرا به آگاهی کارکنان دستگاهها و ادارات شهرستانها و مراکز خصوصی رسیده و نسبت به رعایت آن، نظارت لازم صورت بگیرد.

آزادی و خدا
ولتر، فیلسوف بنام دوران روشنگری زمانی به طنز گفته بود که "اگر خدا وجود نداشته باشد، آدمی باید او را بیآفریند"، اما در مورد سارتر موضوع کاملاً برعکس است. به نظر او حتی اگر خدا وجود داشته باشد، باید آن را از میان برداشت، تا امکان آزادی انسان فراهم شود.
سارتر در نمایش‌نامه "شیطان و خدا" می‌نویسد: «برای یافتن نشانه‌ای تمنا و التماس کردم. پیام‌ها به آسمان فرستادم، اما پاسخی نیامد. آسمان حتی نام مرا نمی‌داند. من هر دقیقه از خود می‌پرسیدم که در چشم خدا چه هستم. حال پاسخ را می‌دانم: هیچ. خدا مرا نمی‌بیند، خدا مرا نمی‌شنود،خدا مرا نمی‌شناسد. آیا می‌توانی این خلا را در سر من ببینی؟ خدا این است
[ژان پل سارتر به همراه سیمون دوبووار در مصر ۱۹۶۷]
داستایوفسکی، نویسنده بنام روسی زمانی گفته بود: «اگر خدا وجود نداشته باشد، همه‌چیز مجاز است.» اما سارتر این عبارت را با تغییر مضمون، به گونه‌ای رادیکال‌تر بیان می‌کند: «تنها زمانی که خدا وجود نداشته باشد، انسان آزاد است
به نظر سارتر باید خداناباوری را در پیوندی تنگاتنگ با آزادی انسان و مسئولیت او فهمید و از تمامی پیامدهای آن استقبال کرد. اگر انسان بر اساس برنامه ومشیت الهی آفریده شده بود به نظر سارتر "آزادی مطلق یا کامل" آدمی از دست رفته است.
آزادی انسان در تمایز میان وجود و ذات او قابل فهم است. برای سارتر وجود انسان بر ذات او ارجحیت دارد. او حتی در کتاب "هستی و نیستی" تصریح می‌کند که تنها با پذیرش این نکته که انسان دارای ذاتی ثابت و مشخص نیست می‌توان " پویایی خودمختار" انسان برای "خودآفرینی" را درک کرد. بدین نحو راه برای طراحی و بازآفرینی انسان از سوی او فراهم می‌شود. به اعتباری دیگر انسان "پروژه‌ای باز" است که خود آن را تعریف کرده و به پیش می‌برد. «انسان چیزی نیست، مگر آنچه خود از خویش می‌سازد. این نخستین اصل اگزیستانسیالیسم است.» (هستی و نیستی)
تنها با چنین دیدی می‌توان گفت که انسان مسئولیت‌پذیر است و هیچ‌گونه پوزش و توجیه‌ای برای کردار او پذیرفتنی نیست. انسان‌محوری در فلسفه سارتر پایه انتقاد او به ادیان است. با حذف "خدا" و "امر قدسی" در هستی، جایی فراخ برای انسان گشوده می‌شود که در "اومانیسم سارتری" تبلور می‌یابد.
تهوع (رمان) دانلود كتاب رمان تهوع- ژان پل سارتر
سارتر، ژان پل (اعلم، امیر جلال الدین)

فیلم مستند کمپ مسیح

ادامه ی اخبار داعشی! روی اینجا کلیک کنیم.

Extremists of the Islamic State (IS/ISIS) executed two Syrian boys in the city of Mayadeen, after accusing them of eating during daylight hours in the Muslim fasting month of Ramadan, local sources said.
“IS terrorists hanged the two boys in a square in central Mayadeen for eating during Ramadan,” an eyewitness told ARA News on the condition of anonymity.
Both victims were under 18. The accusation was directed to them by the jihdaid police of Hissba in Mayadeen city of Deir ez-Zor province, east Syria.
“The victims remained hanged in the public square until Monday evening. Nobody was allowed to approach their corpses,” the source said, adding that IS militants try to terrorize people and impose strict regulations, vowing those who violate the group’s instructions to be brutally punished.
The radical group attached a placard on the victims’ bodies, saying: “They broke the fast with no religious justification.” 


ورزش  والیبال - حضور تنها چند خانم که پاسپورت ایرانی نداشتنهد ، در ورزشگاه آزادی ، درحالی که فدراسیون ایران طبق قولش حتی از بانوان خبرنگار تقاضا کرد به ورزشگاه نروند ، خطر پس گرفتن میزبانی از ایران را از بین می برد..به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چهار،پنج بانوي تماشاگر با پاسپورت امريكايي تيم ملي ايران را تشويق مي كردند. در حالي كه يك روز قبل از بازي ايران با امريكا هنوز مسئولان فدراسيون براي ورود بانوان به سالن كشمکش داشتند و بعد هم حضور بانوان كنسل شد، چند بانوي تماشاگر  در سالن ١٢هزار نفري آزادي تهران بازي را از نزديك تماشا كردند. تماشاگراني كه به قول بعضي ها پاسپورت ایتالیایی داشتند، اما با تكان دادن پرچم سه رنگ تيم ايران را تشويق مي كردند. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی ، ایران تعهد داده بود نمی تواند مانع از حضور بانوان با ملیت های خارجی به ورزشگاه شود.
حضور همین چند خانم محدود کفایت می کند تا تهدید گرفته شدن میزبانی از ایران اقلا تا بازی بعدی حل شود، خانم هایی که ملیتی دوگانه داشتند و با پاسپورت ایتالیایی شان به ورزشگاه آمده بودند. اما فدراسیون جهانی دیگر بهانه ای ندارد تا این شادی غیر قابل باور را از مردم ایران بگیرد.

یک دختربچه ۱۱ ساله در زیر یک پل در شهر تهران، شب هنگام مورد تجاوز شش مرد قرار می‌گیرد. شاهدان عینی گفته‌اند این مردان معتاد بوده‌اند. هنوز هیچ منبع رسمی درباره جزئیات این خبر چیزی منتشر نکرده است.

جامعه
تجاوز گروهی به یک دختربچه؛ چرا جامعه سکوت کرده است؟
یک دختربچه ۱۱ ساله در زیر یک پل در شهر تهران، شب هنگام مورد تجاوز شش مرد قرار می‌گیرد. شاهدان عینی گفته‌اند این مردان معتاد بوده‌اند. هنوز هیچ منبع رسمی درباره جزئیات این خبر چیزی منتشر نکرده است.

روزنامه "قانون" چاپ تهران، در شماره روز سه‌شنبه ٢٦خرداد (١٦ژوئن) خود، درباره تجاوز گروهی مرد بزرگسال به یک دختربچه ۱۱ ساله در تهران خبر داد.
روزنامه قانون نوشته است که این گزارش بر اساس روایت‌های واقعی و زمان و مکان مشخص و تصاویر مستند تهیه شده است. یک شاهد عینی به "قانون" گفته که وقتی شبانه با جمعی دیگر در تهران پرسه می زده و به پل یکی از بزرگراه‌های این شهر رسیده، مشاهده کرده که شش مرد به یک دختر بچه تجاوز جنسی کردند. به عقیده این شاهد عینی، این شش مرد معتاد بودند زیرا از حالت عادی خارج شده بودند.
یک شاهد عینی دیگر نیز که از این دختر با تلفن همراه عکس گرفته، تجاوز جنسی را تأیید کرده است. همچنین به نوشته روزنامه قانون، بررسی‌های پزشكی از شکنجه جسمی این دختربچه حكایت دارد.

روزنامه قانون همچنین درباره دختربچه دیگری نوشته که در طول یک روز چهار بار شکنجه جسمی شده است و او را در یکی از خیابان‌های قیطریه پیدا کرده‌اند. بنا بر این روایت، این دختربچه تنها شش یا هفت سال داشته است و شاهد از او عکس‌هایی هم گرفته است. این نمونه‌های خبرساز تنها کودکانی نیستند که در خیابان در معرض انواع خشونت‌ها و آسیب‌ها قرار دارند. دبیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی می‌گوید در سال ۹۳ خورشیدی دست‌کم شش هزار کودک کار و خیابان شناسایی شده است. او همچنین گفته است براساس آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار، شهرداری‌ها باید مکان مجهزی را برای این کودکان در اختیار بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهند اما مسئولان در شهرداری‌ها فقط سیاست‌های خود را اجرا می‌کنند.
با وجود اعلام این آمار، برخی منابع از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار کودک کار یاد کرده‌اند. «اهانت و خشونت از سوی مردم»، «کتک خوردن»، «خفت شدن» و «آزار جنسی» تنها بخشی از زندگی روزمره کودکان کار در ایران است که در گزارشی از سوی «سازمان بهزیستی» به آن‌ها اشاره شده است. در سکوت و بی‌خبری مسئولان از وضعیت روزمره زندگی کودکان کار و خیابان در ایران، این کودکان به ویژه دختران در معرض انواع خشونت‌ها قرار می‌گیرند، بی‌آنکه پناهگاه و مامنی داشته باشند. بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند در صورت وقوع خشونت و تجاوز جنسی چطور باید اعتراض کنند.
مینو محرز، در دی‌ماه ۱۳۹۲ نیز آمار کودکان کار مبتلا به ایدز و هپاتیت را تکان‌دهنده و بسیار وحشتناک خوانده بود.

با انعطاف مذاکره‌کنندگان ایرانی، احتمال دست‌یابی به توافق هسته‌ای بیشتر شد.
رویترز می‌گوید که مذاکره‌کنندگان ایرانی با وجود اعلام عمومی این موضوع که اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهند داد، با بازرسی‌ها موافقت کرده‌اند.


به گفته گزارشگران بدون مرز، سپاه به «شکار انسان» در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه روز ۱۸ خرداد در یک نشست مطبوعاتی خبر داد که چند نفر به اتهام «اقدامت ضد امنیتی و فراخوان‌های غیر قانونی» در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی و بازداشت شده‌اند.
محمود موسوی‌فر و شایان اکبرپور، دو تن از این بازداش‌شدگان هستند که صفحه فیس‌بوک راهیان و وبلاگ رهایی را مدیریت می‌کردند.
مأموران لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در تهران این دو وب‌نگار را در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ بازداشت کردند. علت و محل بازداشت آن‌ها به خانواده‌ اعلام نشده است.
گزارشگران بدون مرز می‌گوید از مرداد ماه ۱۳۹۲ و آغاز دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی نزدیک به ۱۰۰ شهروند وب‌نگار در ایران بازداشت و بسیاری از آن‌ها به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند. 
مسئولیت بیشتر بازداشت‌ها را اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشته است.
نویسندگان و اعضای کادر فنی سایت نارنجی از نخستین قربانیان سرکوب سپاه پاسداران بودند.
این فعالان در تاریخ ۱۲ آذر ماه ١٣٩٢ از سوی سپاه پاسداران بازداشت شدند. در میان بازداشت‌شدگان علی‌اصغر هنرمند، عباس واحدی، احسان پاک‌نژاد و حسین نوذری، به حبس‌های از دو تا ۱۱ سال محکوم شدند.
شش تن دیگر از بازداشت‌شد‌گان نیز پس از سپری کردن چندین ماه زندان به شکل موقت و با سپردن وثیقه و به شکل مشروط آزاد شدند.
این وب‌نگاران ماه‌ها در سلول انفرادی نگه‌داری و وادار به اعتراف شده بودند.
همچنین دو شهروند وب‌نگار دارای ملیت دوگانه به نام‌های رؤیا صابری‌نژاد نوبخت دارای ملیت بریتانیایی و فریده شاهگلی دارای ملیت آلمانی در ایران زندانی هستند.
این دو به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و نوشتن در صفحه فیس‌بوک خود بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.
صابری‌نژاد به پنج و شاهگلی به سه سال حبس محکوم شده است.
گزارش‌گران بدون مرز همچنین از زندانی شدن فریده شاهگلی در تاریخ ٣١ اردیبهشت ماه ١٣٩٣ مطلع شده است. این زن ایرانی‌تبار دارای ملیت آلمانی، برای سپری کردن سه سال حبس روانه زندان اوین شده است. وی با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر نظام» برای انتشار برخی محتواها بر روی صفحه فیس بوک‌اش مجرم شناخته شده است. فریده شاهگلی پس از بیست و پنج سال اقامت در آلمان، در سال ١٣٩١ برای دیدار با خانواده‌اش به کشور رفت که در همان زمان بازداشت و ممنوع خروج شد.

من داریوش تقی پور هستم، همسر خانم رویا صابری نژاد نوبخت که برای دیدار خانواده‌اش به ایران رفته بود و در ایران به خاطر مسایل فیس‌بوک و کامپیوتر، بازداشت شده بود. چه فعالیتی در فیسبوک داشتند که منجر به بازداشت‌شان شد؟ همسرم روی کامپیوتر و با فیس‌بوک با چند نفر آشنا شده بود و برای دیدار با همین دوستان فیس‌بوکی، به شیراز رفته بودند و آن‌جا دستگیر شدند. گفتند به خاطر این‌که خط قرمز را رد کرده و یک سری مسائل نوشته و یک سری مسائل را همخوان (شیر) کرده که این کار نباید انجام می‌داده است.
در این پرونده، گفته شده برای هشت متهم، به طور مجموع‌ ۱۲۷ سال زندان برایشان صادر شده، برای همسر شما چند سال حکم زندان داده‌اند؟ بهشان گفتند ۲۰ سال.
 گزارش وطن 24 ، رویا صابری نوبخت در جریان سفر به شیراز به اتهام توهین به مقدسات بازداشت و روانه زندان اوین شده است.این ماجرا به شش ماه پیش بر میگردد و ان هم در زمان سفر خانم صابری نژاد به ایران بود.مهرماه سال 92 او برای ملاقات با اقوام و بستگانش به ایران سفر میکند. دو هفته پس از سفر به ایران٬ زمانی که برای دیدار بستگان خود به شیراز رفته بود٬ بازداشت و به تهران بازگردانده شد.

بازداشت چهار فعال شبکه های اجتماعی و دو تن از اعضای موسیقی زیرزمینی،در تهران وکرمان
حامد قنبری، محمود موسوی، شایان اکبرپور و امیر بن سعیدی، روز یکشنبه دهم خرداد ماه در تهران، و آقایان احسان الله آموزگار و آرش حلاج روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه ۱۳۹۴ در کرمان توسط ماموران لباس شخصیِ مسلح به سلاح کمری و بیسیم بازداشت شدند.
کیهان نوین:  بر اساس گزارش رسیده، آقایان موسوی و اکبرپور گرداننده صفحه ای فیسبوکی در خصوص اوضاع اجتماعی و مذهبی حاکم بر کشور بودند که در تهران مورد شناسایی نهادهای امنیتی – سایبری و بازداشت قرار گرفتند.
همچنین آقایان احسان الله آموزگار و آرش حلاج از فعالان موسیقی زیرزمینی نیز، روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه در یکی از محل های تمرین خود در کرمان توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شدند. بر اساس گزارش همسایگان، این دو فرد مورد ضرب و شتم ماموران و شکستن آلات موسیقیشان قرار گرفتند.
هنوز از محل بازداشت و سرنوشت بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است.
در گزارشی دیگر اینکه از وضعیت رئوف شهبازى، دانشجوى دانشگاه صنعتى همدان که از هفته گذشته بازداشت و به زندان همدان منتقل شد، خبری در دست نیست. رئوف شهبازى به اتهام توهین به بنیانگذار جمهورى اسلامى در فضاى مجازى، از سوى شعبه اول دادگاه انقلاب همدان، به دو سال حبس محکوم شده بود، که اوایل خرداد ماه امسال مورد بازداشت قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران فلزکار مکانیک و اتحادیه آزاد کارگران ایران،  آقای اسماعیل محمدولی، دبیر گروه کارگری این خبرگزاری نسب به اخراج اعضای سرویس کارگری ایلنا، گفت: “هرچند سمت اداری من دبیر گروه کارگری بود اما همه اهالی ایلنا می دانستند گروه ما شورایی اداره می شود، این شد که ما را اخراج کردند”.

ایران همچنان میگوید هنوز توافقی صورت نگرفته است
بیشاپ مذاکره با یک هیات ارشد از ایران در هفته گذشته برای توافق به منظور بازگشت ایرانیانی که در گرفتن اقامت استرالیا با شکست مواجه شده اند را تایید کرد.

این خبرگزاری افزوده که این فستیوال در سال های اخیر بازگشایی شده است.
در سال های اخیر برخی از دوستداران حیوانات با خرید سگها در صدد برآمدند که این حیوانات را در جریان برگزاری این فستیوال نجات دهند.
به گزارش بی بی سی، گفته می شود که در جریان این فستیوال حدود ۱۰ هزار سگ در شهر یولین در استان گوانشی سر بریده می شوند.

Chinese Woman Pays $1,100 To Save 100 Dogs From Chinese Dog-Eating Festival


شباهتهای این جنبش با انقلاب روژئاوا در چیست؟
از مارکسیست لنینیست تا استقلال – یک گذرگاه تاریخی مشترک

شناخت ریشه‌های خودمختاری دموکراتیک روژئاوا تنها ازطریق تاریخ حزب کارگران کردستان (PKK) ممکن است. سازمانی که از زمان تاسیس یعنی سال 1978 تا کنون نقش مرکزی را در جنبش آزادی‌خواهانه کرد ایفا نموده است. پ.ک.ک به عنوان سازمان چریکی مارکسیست لنینیست، در شمال کردستان که بخشی از حکومت ترکیه است و با ترکیبی از ایدئولوژی‌های آزادی ملی و اجتماعی بنا نهاده شد.این سازمان تحت رهبری عبدالله اوجالان تبدیل به نیروی چریکی قدرتمندی شد که دومین ارتش بزرگ NATO را در درگیری که جان چهل هزار نفر در آن درخطر بود به چالش کشید.حکومت ترکیه صدها و هزاران نفر را آواره کرد و طبق گزارشات از شکنجه، ترور و تجاوز علیه شهروندان استفاده کرد اما قادر به شکستن مقاومت کردها نشد. از آغاز تا کنون پ.ک.ک تاثیر خود را بر ترکیه و سایر بخش‌های کردستان گسترش بخشیده است. رهبری نیروهای سیاسی در انقلاب روژئاوا از طریق حزب اتحاد دموکراتیک  پ.ی.د انجام می‌گیرد که با وابستگی به اتحادیه جوامع کردستان(KCK) یک سازمان چتری شامل گروه‌های اعتقادی و سیاسی مختلف را جهت انتشار ایده های پ.ک.ک تشکیل داده‌اند. ایدئولوژی که مبتنی بر ایده‌های آنارشیست آمریکایی موری بوکچین حول جامعه غیر سلسله مراتبی بر اساس همزیستی کامل جامعه و محیط‌زیست، آزادی خواهی، خودمختاری شهرداری‌ها و دموکراسی مستقیم می‌چرخد. این ایدئولوژی که گروه‌های انقلابی و مدنی مختلف را در اتحادیه جوامع کردستان متحد می‌کند ، کنفدرالیسم دموکراتیک نامیده می‌شود.
همچنان که زاپاتیست‌ها نیز به سبب حکومت‌های خودگردانشان و رد نظریه طلایه داران تاریخ شهرت یافتتند، درست به مانند پ.ک.ک ریشه‌های سازمانی‌شان نیز مرتبط با مارکسیست لنینیست است.
ایده خودگردانی و انقلاب از پایین به بالا محصول یک فرآیند تکاملی تاریخی بلندمدت است.EZLN در سال 1983 توسط یک گروه از چریک‌های شهری عمدتا مارکسیست لنینیست  که تصمیم به ایجاد فضایی انقلابی در میان بومیان چیاپاس گرفته بودند، بنا‌نهاده‌شد. این گروه یک نیروی چریکی را سازمان داده و از طریق مبارزات چریکی قدرتمند شدند. آنها به زودی دریافتند که ایدئولوژی‌های متعصبانه‌شان در زندگی حقیقی بومیان قابل پیاده شدن نبوده و شروع به یادگیری سنت‌های اشتراکی حاکمیت مردمان بومی کردند. زاپاتیسم به عنوان ترکیبی از مارکسیست و تجریات و دانش مردم بومی متولد شد و دربرابر دولت اسپانیا و بعدها، دولت مکزیک به مقاومت پرداخت.
این گذرگاه ایدئولوژیک مشترک یک پیچ و خم تاریخی را در شناخت فرآیند انقلاب نشان می‌دهد.

    Sickening seven-minute video shows the deaths of several ISIS prisoners
    Five men are filmed being drowned in a pool in the ISIS stronghold Mosul
    Underwater cameras capture them thrashing before falling unconscious
    Another group are shot with a rocket launcher while locked in an old car
    Final sequence shows seven prisoners being chained together with explosive necklaces, which are then detonated
In the video, the ISIS executioner states that the prisoner was seen going to a location in the desert to meet with officers of the Kurdish army intelligence.
The video also shows the man on the hot seat, allegedly "confessing" his crime.
The executioner then quotes the Koran: "The penalty for those who wage war against Allah and His Messenger ... is none but that they be killed or crucified or that their hands and feet be cut off from opposite sides or that they be exiled from the land."
The man then appears with arms outstretched while hanging from a wooden pole.


Extremists of the Islamic State (IS/ISIS) executed two Syrian boys in the city of Mayadeen, after accusing them of eating during daylight hours in the Muslim fasting month of Ramadan, local sources said.
“IS terrorists hanged the two boys in a square in central Mayadeen for eating during Ramadan,” an eyewitness told ARA News on the condition of anonymity.
Both victims were under 18. The accusation was directed to them by the jihdaid police of Hissba in Mayadeen city of Deir ez-Zor province, east Syria.
“The victims remained hanged in the public square until Monday evening. Nobody was allowed to approach their corpses,” the source said, adding that IS militants try to terrorize people and impose strict regulations, vowing those who violate the group’s instructions to be brutally punished.
The radical group attached a placard on the victims’ bodies, saying: “They broke the fast with no religious justification.”
  .

هیچ نظری موجود نیست: