۰۵ تیر، ۱۳۹۴

آنارشی!

رزا: یکمدتی نیستم. نگران نشید!
با عشق
و با همبستگی

Vanessa Mae Storm (Vivaldi Techno)




من معشوق متعصب آزادی هستم، چرا که یگانه ابزاری است که با آن شعور، شأن و خوشبختی انسان ها توسعه می یابد؛ اما نه آن آزادی رسمی، محدود و صوری دولت ها که آزادی عده ای برای به بردگی کشیدن همه است.
من زمانی آزاد هستم که همه ی زنان و مردان پیرامونم آزاد باشند.

آنارشیسم
آنارشیسم جورج وودکاک ترجمه‌ی: هرمز عبداللهی انتشارات معین: ۱۳۶۸ https://drive.google.com/file/d/0BwjapR_47C9iUnEzMXA4ZGFoZ0k/view

بدترین وضیعت در فرانسه و احتمالا در تمام اروپا، به نظر من، وضع پناهجویانی‌ست که در فرانسه معروف هستند به «بدون کاغذ‌ها»1 یا « بدون برگه‌ئ اقامت»! عده‌ای از این پناهجویان تقاضای پناهندگی‌شان مورد قبول واقع نشده است؛ عده‌ایی دیگر قصد دارند که از طریق کانال مانش به انگستان بروند. این عده‌ در شمال پاد-کاله ( نزدیک انگستان) در محلی که به آن جنگل می‌گویند، زندگی بی‌نهایت دشوار و طاقت‌فرسایی دارند، تنها امید‌شان گذر از طریق کانال مانش به انگستان است. بارها حتی توسط رسانه‌های دولتی از وضع اسف‌بار آنان گزارش تهیه شده است. کسانی هم که تقاضای پناهندگی دادند ولی مورد قبول واقع نشده است، در پاریس در شرایط بسیار غیرانسانی در زمستان و تابستان در خیابان و یا پارک‌ها و همیشه با ترس از دستگیری به‌سر می‌برند. با این توضیح مقدماتی کوتاه و برای بازتاب عینی‌تر وضعیتی که توصیف شد، گزارشی را از یک هفته‌ی پرماجرا برای پناهجویان پاریس، برای‌تان ترجمه کردم. بخش‌های غیرضروری، که متن را غیرقابل‌فهم برای کسانی که خارج از فرانسه زندگی می‌کنند، را ترجمه نکردم. این گزارش با عکس همراه هست که عکس‌ها بخشی از درگیری روز دوشنبه را نشان می‌دهد.

رادیو ریزوم، نهم | روزگار دوزخی خانم ملکه

در برنامه‌ی نهم راديو ريزوم با بهمن خونين همراه می‌شويم و به ياد همه‌ی خون‌هايی كه توسط حكومت پهلوی ريخته شد، گريزی می‌زنيم به يكی از چهره‌های اصلی سركوبِ مردمیِ دورانِ سلطنت. فرح ديبا يا آن‌طوركه خودش را می‌نامد فرح پهلوی و يا آن‌طور كه دوست دارد ناميده شود: شهبانو فرح پهلوی. به كسی كه اين روزها ردای تطهير به تن كرده و به همراه دوست‌داران داخلی و خارجی، با پشتوانه‌ی ثروت بی حد و مرزش كه از خزانه‌ی عمومی به يغما رفته و به لطف دوگانه‌ی جمهوری‌اسلامی - حكومت پهلوی و پنهان شدن پشت جنايت‌های نظام اسلامی، تبديل شده به بانوی هنردوستِ دموكراتِ آزادی‌خواه. در اين برنامه می‌كوشيم با اين دوگانه مبارزه كنيم و آن‌چيزهايی كه در تبليغات پرآب‌و‌تاب رسانه‌ها عمدا ناديده گرفته می‌شود را با شما قسمت كنيم. با راديو ريزوم همراه باشيد.

موسیقی‌های استفاده شده در این برنامه:
- سرود انقلابی سرودآوران سپیده از چریک‌های فدائی خلق
- We're in this together by Nine inch Nails
- سرود فلسطینی أغاني الثورة الفلسطينية
- Uprising by Muse
- ترانه‌ی انقلابی بی‌نامی از فرامرز اصلانی
- Venceremos by Inti Illimani
- قطعه‌ی رواية هيبتا ساخته مروان أنور
- Louder than words by Pink Floyd
- Wake Up by Rage Against The Machine
- ترانه‌ی شبانه با صدای فرهاد، شعر احمد شاملو و آهنگسازی اسفندیار منفردزاده
- شعر محاق با صدای احمد شاملو همراه با قطعه‌ای از مجید انتظامی

در این برنامه دو شعر از رضا براهنی به نام‌های «مرگ شاعر» و «دو صدای یک شلاق» از مجموعه شعر «ظل الله» خوانده شده. شعر انتهای برنامه با صدای احمد شاملو با نام «محاق» که به «غلامحسین ساعدی» تقدیم شده در مجموعه «ابراهیم در آتش» چاپ شده است. مقاله‌ی اریک رولو و متن ضمیمه آن نیز از کتاب «شناخت‌نامه‌ی ساعدی» به کوشش جواد مجابی نقل شده است.
صدای فرح دیبا از مستند «تهران تا قاهره» ساخته‌ی تلویزیون من و تو برداشته شده و گفتگوی ایرج گرگین برگرفته از برنامه‌ی پارازیت از تلویزیون صدای آمریکاست.

برای دانلود این برنامه در حجم‌های پائین‌تر به وبسایت ریزوم سر بزنید

    ف. م. سخن
در اين يادداشت٬ از چهره ی واقعی شهبانو فرح می نويسم. چهره ای که٬ هم در زمان سلطنت٬ و هم در يکی دو سال اخير به خوبی در رسانه ها قابل مشاهده است. راحت ترين چهره ای که من از ايشان ديدم٬ در همين دو مصاحبه اخير ايشان با تلويزيون ايران فردا و جناب دکتر نوری زاده است
اکنون٬ در اين يادداشت٬ از چهره ی واقعی شهبانو فرح می نويسم. چهره ای که٬ هم در زمان سلطنت٬ و هم در يکی دو سال اخير به خوبی در رسانه ها قابل مشاهده است. راحت ترين چهره ای که من از ايشان ديدم٬ در همين دو مصاحبه ی اخير ايشان با تلويزيون ايران فردا و جناب دکتر نوری زاده است. چند سال پيش که وليعهد مونت کارلو داشت ازدواج می کرد٬ از حضور افتخار آفرين ملکه ی پيشين ايران در اين مراسم نوشتم. لازم نبود برای مقايسه ی اين بانو با سياستمداران جمهوری اسلامی زحمت زيادی بکشم. فيلم ها خود گويای واقعيت بود. ولی با شنيدن سخنان معتدل ايشان در گفت و گوی اخير٬ و بازگو شدن بدون اغراق و بدون تملق گوشه هايی از خدمات فرهنگی ايشان٬ به خودم گفتم٬ بايد از چهره ی واقعی ايشان بنويسم. چهره ای دوست داشتنی و بسيار قابل احترام.

بخش دوم گفتگو با شهبانو فرح پهلوی
"پنجره ای رو به خانه پدری " را از منزل شهبانو فرح پهلوی خواهیم گشود. از شما دعوت می کنیم که همراه با ما پای صحبت های مادر ایران بنشینید و این ویژه برنامه را با دیگر دوستانمان نیز به اشتراک بگذارید.

خدایا !!! خدایا !!! این مادر مهربان سرزمین آریایی را به به سرزمین جاوید برگردان !!!  ملکه ومادر سرزمين آریایی ملت ایران چشم به راه هستند !!!
گفتگو با شهبانو فرح پهلوی
نوریزاده به هیچ وجه از در خیر به فرح دیبا نزدیک نشده . او یک پادو خاندان آل سعود است (خاندانی که رسمأ اعلام کرده اند برای پیشبرد رقابتشان با خامنه ای و اوباش حاکم بر ایران مایلند از خاندان پهلوی استفاده کنند )
همین مصاحبه اگر توسط آدم خوش قلب و خوش نیتی برگزار می شد هم به نفع خود شهبانو فرح دیبا می بود ٬ و هم بسیار تأثیر گذارتر


سید: از سطح نازل اطلاعات بعض افراد از انچه اظهار نظر میکنند در حیرت میماند انسان . برادر! آن جواهرات باقی دارای شماره ثبت و کد پیگیری بلحاظ اموال ملی که نزد بانک مرکزی بامانت گذارده شده و احدی جرئت چپ نگاه کردن ندارد. بانک در خزانه ملی حفاظت میکند آنها را. و اما... به این آقا خانم چه ارتباطی داشت که برای مملکت هواپیما -اتوبوس- قطار -اسلحه -درخت باغ گیاه شناسی -آفتابه- ووووو بخرد طبق کدام قانون ؟قانون پورسانت ؟!! سلطنت دو نفر که هر دو با کودتا خارچی آمدند و با اردنگ رفتنند در تاریخ چهان بی همتاست فقط موجب عقیم شدن حرکت تاریخ وانحراف از مسیر اصلی مشروطه شد. بلایای امروز ناشی از دخالت این خانواده باذن و کودتای خارچی است هرچند سایت ایران گلوبال با استادی هم سانسور میکند ویا چاپ نمیشود.
 
 برای خواندن کل مقاله ها در منبع روی تیتر آنها کلیک کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: