۰۹ شهریور، ۱۳۹۴

مرگ در آغوش یکدگر- اجساد پناهجویان درکامیون یخچال‌دار ۷۱ نفر است

عکس زیر مرگ در آغوش یکدگر



بر اساس آخرین گزارش، در پی حمل تعدادی از پناه‌جویان با کامیون یخچال‌دار، پلیس مجارستان اعلام کرد در مرز با اتریش این کامیون را با تعداد زیادی کشته یافته است. این پلیس روز جمعه، ۲۸ اوت، اظهار داشته تاکنون ۷۱ نفر از مهاجران غیر قانونی که در این کامیون جا داده شده بودند کشته شده‌اند. پلیس اتریش هم‌چنین اعلام کرده است چند مظنون در همین رابطه دست‌گیر شده‌اند. این افراد از قاچاق‌چیان انسان بوده‌اند.این کامیون یخچال‌دار در مرز مشترک بین مجارستان و اتریش پیدا شد و در مراحل اول بررسی گمان می‌رفت تعداد کشته‌شده‌گان کمتر از ۵۰ نفر باشد اما با بررسی بیشتر پلیس امروز اعلام شد از طریق بو به دلیل فساد بعضی از اجساد که پنهان بوده پلیس ۷۱ کشته را یافته است. تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این افراد به دلیل خفه‌گی جان باخته اند.
متهمان پرونده مرگ ۷۱ مهاجر در یک کامیون در اتریش، در برابر دادگاه حاضر شدند
چهار مرد متهم به دست داشتن در قاچاق ۷۱ مهاجر که جسدشان در یک کامیون در اتریش پیدا شد، در برابر دادگاه در مجارستان حاضر شدند. چهار متهم این پرونده شامل سه تبعه بلغارستان و یک تبعه افغانستان می شود.

پلیس اتریش اعلام کرد سه کودک را در شرایطی نزدیک به مرگ در یک خودروی حامل پناه‌جویان یافته و به بیمارستان منتقل کرده است. بنابر این گزارش، خودرویی که این سه کودک در آن پیدا شدند در ایالت بارنائو سعی داشت از دست پلیس بگریزد اما این خودرو سرانجام متوقف، و راننده رومانیایی‌اش بازداشت شد.
از سوی دیگر مقام‌های صربستان اعلام کرده‌اند در روزهای اخیر، روزانه دوهزار پناه‌جو از مرز مقدونیه به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند. صربستان و مقدونیه پیش‌تر خواستار اقدام فوری اتحادیه اروپا برای مقابله با هجوم پناه‌جویان به اروپا شده بودند.
پلیس اتریش کامیونی حامل ۲۶ پناهجو را در نزدیکی مرز آلمان متوقف و راننده آن را دستگیر کرد. شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است. روز جمعه (۲۸ اوت / ۶ شهریور) فرار ۲۶ پناهجو که تابعیت آنان اعلام نشده در نزدیکی مرز آلمان به پایان رسید. این افراد در یک کامیون مخفی شده بودند و به گفته مقامات بهداشتی اتریش، در صورت ادامه راه، اکثر آنها جان می‌باختند.
شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان به علت کمبود آب در بدن وخیم گزارش شده است.
یک سخنگوی پلیس اتریش گفت که راننده رومانیایی این کامیون دستگیر شده است.


هیچ نظری موجود نیست: