۱۸ شهریور، ۱۳۹۴

پناهجویان در مسیر سوئد، نروژ و فنلاند از دانمارک رد نشوید، گیر می افتید! مسیر های امن از آلمان؟


پناهجویانی که برای سوئد، نروژ و فنلاند اقدام کرده اند از مسیر دانمارک رد نشوند. مسیرهای مستقیم از آلمان از شهرهای کیل، روستوک و ساسنیتز میباشد. روی عکس کلیک کنید.

 برای مسیرهای آلمان به سوئد، نروژ و فنلاند بطور مستقیم از شهرهای کیل، روستوک و ساسنیتزمدرک شناسایی لازم ندارید. از آلمان به دانمارک بروید، دانمارک آخر خط است و پلیس مجبورتان خواهد کرد که همان دانمارک مانده و از ادامه ی حرکت به سوئد و کشورهای دیگر ممنوع خواهید شد!

لطفن برای خواندن به زبانهای دیگر روی عکس برای بزرگنمایی کلیک کنید.

Refugees going to
Sweden/Norway/Finland: DO NOT CROSS DENMARK!
The Danish Police will register you and getting asylum will then only be
possible in Denmark.

TO GO FROM GERMANY TO SWEDEN, THERE ARE DIRECT FERRIES (no ID documents needed


KIEL (DE) - GÖTEBORG (SE)

ROSTOCK (DE) - TRELLEBORG (SE) 
SASSNITZ (DE) - TRELLEBORG (SE)

Geflüchtete auf dem Weg nach Schweden/Norwegen/Finnland: DURCHQUERT NICHT
DÄNEMARK! 
Die dänische Polizeit wird euch registrieren, sodass Asyl nur noch in
Dänemark erhalten werden kann. 
UM VON DEUTSCHLAND NACH SCHWEDEN ZU KOMMEN GIBT ES DIREKTE FÄHREN (keine
Identitätsdokumente erforderlich!):

KIEL (DE) - GÖTEBORG (SE)
ROSTOCK (DE) - TRELLEBORG (SE)
SASSNITZ (DE) - TRELLEBORG (SE)

کمپین تبلیغاتی ضد پناهندگی دانمارک در روزنامه‌های لبنانی

وزارت مهاجرت دانمارک به تازگی کمپینی تبلیغاتی با هدف بازداشتن آوارگان سوری از ورود به این کشور به راه انداخته است.
در این تبلیغ که در روزنامه‌های لبنانی به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است آمده است: «دولت دانمارک تصمیم به سخت‌تر کردن سیاست‌های خود برای پذیرش پناهجویان کرده است». در ادامه تبلیغ دولت دانمارک به آوارگان سوری متذکر می‌شود که از امسال دولت تسهیلات پرداختی به پناهندگان را پنجاه درصد کاهش داده، برای دریافت اقامت دائم آنها مجبور به یادگیری زبان دانمارکی خواهند بود و این پروسه بیش از پنج سال طول خواهد کشید.
در انتخابات امسال دانمارک حزب ضدمهاجر راست افراطی «مردم دانمارک» به بزرگترین پیروزی تاریخ خود دست یافته و به دومین حزب پرطرفدار دانمارک تبدیل شده است. دولت لیبرال کنونی دانمارک برای ادامه حیات خود نیازمند حمایت حزب مردم دانمارک است.
لطفن برای خواندن به زبانهای دیگر روی عکس برای بزرگنمایی کلیک کنید.


دانمارک کلیه خطوط ارتباطی آهن با آلمان را پس از آنکه پلیس صدها مهاجر را در مرز متوقف کرد معلق کرده است.پلیس دانمارک همچنین یک بزرگراه میان دو کشور را بسته است که دلیل آن ورود پناهندگان به این جاده پس از ترک اجباری یک قطار بود.این پناهندگان می گویند که مقصدشان سوئد است.
شرکت خط آهن دی اس بی دانمارک گفت که قطارها از مبدا یا به مقصد آلمان برای مدتی نامعلوم معلق شده است. دو قطار حامل بیش از ۲۰۰ مهاجر در رادبی که یک بندر مهم با کشتی مسافربری به مقصد آلمان است متوقف شده است. پلیس دانمارک می گوید بسیاری از مهاجران از ترک قطار خودداری می کنند چون نمی خواهند در دانمارک ثبت نام شوند.
پلیس همچنین بخشی از اتوبان ای ۴۵ را که جاده اصلی میان آلمان و دانمارک است بست که پس از ورود حدود ۳۰۰ پناهجو با پای پیاده به طرف سوئد بود. این گروه در نزدیکی شهر مرزی پدبورگ از قطار پیاده شده بودند.

روز چهارشنبه پناهجویانی که با پای پیاده در بزرگراه‌ اصلی شمال آلمان به سمت دانمارک در حرکت بودند، باعث توقف حرکت خودروها شدند. در همین حال ۲۴۰ پناهجوی دیگر با امتناع از پیاده شدن از قطار در خاک دانمارک و درخواست ادامه سفر به سمت سوئد، حرکت قطارها بین دانمارک و آلمان را متوقف کردند. 
سوئد در میان کشورهای اروپایی، به نسبت جمعیت خود، بالاترین رقم پناهجو را پذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز دولت دانمارک در روزهای گذشته با چاپ آگهی در روزنامه‌های لبنانی اعلام کرده است که مستمری پناهجویان را به نصف کاهش خواهد داد.
صدها پناهجو که نمی‌خواهند در دانمارک بمانند، با پای پیاده در شاهراه منتهی به آلمان به راه افتاده‌اند. دانمارک تردد همه قطارها به مقصد آلمان را متوقف کرده زیرا این عده می‌خواهند از طریق آلمان به سوئد بروند.
دانمارک جلوی حرکت قطارها به مقصد آلمان را گرفته و شاهراه‌‌ منتهی به این کشور را هم بسته است. حدود ۳۳۰ پناهجو که می‌خواستند خود را به آلمان یا سوئد برسانند، پس از توقف قطارها یا کشتی‌ها، با پای پیاده به راه افتاده‌اند. بیشتر آنها سوری و عراقی هستند.
این گروه قبلا با قطار از آلمان به پادبورگ واقع در جنوب دانمارک منتقل شده و در یک مدرسه این شهر اسکان داده شده بودند. دانمارک جلوی حرکت کشتی‌های باری در شهرهای بندری و مرزی با آلمان را هم گرفته است.
عصر چهارشنبه (۹ سپتامبر/۱۸ شهریور) پلیس دانمارک اتوبان منتهی به پادبورگ را در هر دو سمت رفت و برگشت بست. پلیس می‌گوید در میان پناهجویان، تعداد زیادی زن و بچه و افراد مسن وجود دارد و چند نفر آنها نتوانسته‌اند به راه ادامه دهند و برگشته‌اند.
پلیس محلی مانع پیاده‌روی پناهجویان نشده اما صفوف آنها را اسکورت می‌کند. هیچ هواپیمایی هم از حریم هوایی این مسیر عبور نمی‌کند زیرا آوارگان سوری از هواپیما و هلی‌کوپتر وحشت دارند. پلیس دانمارک اعلام کرده که با کمک مترجم می‌کوشد راهی برای صحبت و گفت‌وگو با پناهجویان باز کند. یک سخنگوی پلیس دانمارک می‌گوید این عده خویشاوندانی در سوئد دارند و معتقدند که آوردن خانواده‌‌هایشان به سوئد آسان‌تر از دانمارک است.
از روز یکشنبه ۶ سپتامبر حدود هزار پناهجو وارد دانمارک شده‌اند که تنها ۱۶۰ نفرشان تقاضای پناهندگی داده‌اند و باقی قصد رفتن دارند. وزیر مهاجرت دانمارک از روز سه‌شنبه در تلاش موافقت‌نامه ویژه‌ای با دولت سوئد بود که امکان اعزام پناهجویان به این کشور را فراهم کند. سخنگوی وزارت دادگستری سوئد اعلام کرده که این امر بر اساس قرارداد دوبلین و مبانی حقوقی موجود، میسر نیست. پلیس دانمارک می‌گوید هر کس نمی‌خواهد در این کشور ثبت‌نام کند، به آلمان عودت داده می‌شود، وگرنه همه باید به مرکزی در شمال کپنهاگ منتقل شوند. پناهجویان در یکی از اتوبان‌های دانمارک به سمت آلمان در حرکت هستند. گروهی دیگر می‌خواهند به سوئد بروند.

هیچ نظری موجود نیست: