۱۹ مهر، ۱۳۹۴

فیلم کامل «حمله ی خونین به تظاهرات"صلح برای دموکراسی"» در آنکارا/ ترکیه

رزا: از آنجایی که انتشار عکس و فیلمهای قتل عام در آنکارا ممنوع اعلام شده است ویدئوی زیر را در یوتیوب قرار دادم برای اطلاعات بیشتر در مورد ویدئو روی اینجا 



یاران و رفقای مان را این بار در ‏آنکارا غرقه در خون کردند .
ما ریشه در خاکیم !
سایت سیاسی خبری خاوران : در طول تاریخ هزاران هزاران نفر مان را کشتند ، سر بلند کردیم .
هزاران هزاران نفرمان را تیرباران و حلقه بدار کردند و در خاوران ها خاکمان کردند ، سربلند کردیم . در آرژانتین ، بولیوی ،شیلی ، اروگوئه ، ویتنام ، مصر به قتل رسیدیم ، سربلند کردیم . در قندیل سرفراز بمباران شدیم ، سربلند کردیم . در کوبانی می خواستند سربه نیست مان کنند ، امانشان ندادیم . کشته ها دادیم ولی سر بلند کردیم . در سوروچ به خاک و خون مان کشیدند ، ولی در آنکارا دوباره با قامتی استوار ظاهر شدیم ، تا با پنجه در پنجه افکندن با دشمنان مان ، بهروزی ، صلح ، آزادی ، برابری و عدالت اجتماعی را به چنگ آوریم .
درست است که بازهم قتلعام مان کردند ، ولی خیال برشان داشته است که گویا » تمامی داریم » . خیالی باطل . همین نگاه نشان از عزمی راسخ برای ادامه مبارزه دارد
آهای دشمنان آزادی . آهای دشمنان کارگران و ستمدیده گان جهان !
ما تمامی نداریم . ما ریشه در خاکیم . ما پیروز خواهیم شد . چرا که ما بسیاریم .
حـمـام خـون امـروز آنـکـارا… کشته ها از مرز 86 نفر گذشت

آلبوم عکس: انفجار دو بمب در جریان راهپیمایی صلح آمیز در آنکارا


"صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که اجساد جانباختگان انفجار دیروز آنکارا طی مراسم‌هایی جمعی برای تشییع و بخاکسپاری به زادگاهشان اعزام خواهد شد. وی بار دیگر حکومت ترکیه را عامل کشتار معرفی کرد و نخست وزیر آن را فردی دروغگو خواند." دمیرتاش که در جمع خبرنگاران در آنکارا صحبت می‌کرد گفت در حال تدارک برگزاری مراسم‌های درخور برای جانباختگان انفجار هستند.
وی گفت: "دولت با انجام این کشتار سعی کرد چنین پیامی بدهد که شما را در آنکارا تکه تکه خواهیم کرد. داووداوغلو نخست وزیر بار دیگر متوسل به دروغگویی شد و ادعا کرد عامل کشتار پرسوس را به دستگاه قضایی واگذار کردەاند! او فراموش کرده است که عامل کشتار خود نیز در در جریان واقعه تکه تکه شده بود! پس شما چه کسی را به عدالت واگذار کردەاید؟"
رئیس مشترک ه.د.پ با بیان آنکه مقامات دولتی را به دادگاه خواهیم کشاند و اجازه نخواهیم داد به کشتارها ادامه دهند گفت ما چیزی برای ترسیدن و از دست دادن نداریم، جان ما فدای خلق است.
صلاح‌الدین دمیرتاش همچنین گفت محل وقوع حادثه از امنیتی‌ترین مناطق آنکاراست، جایی که پرواز پرندەها هم از چشم سازمان اطلاعات ترکیه پنهان نمی‌ماند، آنها بمب را به قاتلان دادند و به درون حامیان صلح راهنمایی کردند.

ترکیه؛ تظاهرات در استانبول و دیاربکر در پی حملات انتحاری در آنکارا 

 https://youtu.be/UVSlASleGTA


مقام‌های ترکیه می‌گویند تعداد کشته‌ شدگان دو انفجار روز شنبه در آنکارا پایتخت این کشور دست‌کم به ۹۵ نفر رسیده است.
صدها معترض در استانبول، علیه دولت ترکیه تظاهرات کردند
تظاهر کنندگان که خواستار استعفای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بودند، حزب عدالت و توسعه را مسئول رواج خشونت در ترکیه ‌دانستند.

در دو حمله انتحاری روز شنبه در تجمع «صلح و دموکراسی» در نزدیکی ایستگاه مرکزی راه‌آهن آنکارا، دست کم ۹۵ کشته شده و بیش از ۲۰۰ تن مجروح شدند.
این تظاهرات قرار بود در اعتراض به دور تازه خشونت بین نیروهای دولتی و نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه «پ کا کا» انجام شود.
به گزارش رویترز، انفجارهای روز شنبه مرگبار‌ترین حملات تروریستی در خاک ترکیه محسوب می‌شوند.



Thousands of protestorsflooded into the main streets of Istanbul on Saturday, shouting slogans condemning the twin bombings in the nation's capital. (Oct. 10) AP

At least 95 people were killed when two suspected suicide bombers struck a rally of pro-Kurdish and labour activists outside Ankara's main train station just weeks before elections, in the worst attack of its kind on Turkish soil.


خبرگزاری رویترز از وقوع دو انفجار مهیب در آنکارا، پایتخت ترکیه خبر داد.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رویترز، این انفجارها که در ایستگاه قطار در آنکارا رخ داده، دست کم 20 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.
بنا به گفته منابع محلی، قرار بود در این نقطه از پایتخت ترکیه یک تظاهرات از سوی احزاب و جریان‌های چپ‌گرا برگزار شود که دو انفجار پیاپی در میان جمعیت ده‌ها تن را به خاک و خون کشید.
هدف از تظاهرات مذکور که از سوی احزاب، سندیکاهای کارگری و نهاد‌های غیر دولتی ترتیب داده شده بود، ابراز مخالفت با جنگ و اقدامات دولت ترکیه علیه کردها اعلام شده است.
انتشار تصاویر مربوط به این دو انفجار برای رسانه های ترکیه ممنوع شده است.
این انفجارها در جریان برپایی راهپیمایی صلح که از سوی اتحادیه های کارگری و گروه های مدنی سازمان داده شده بود و در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر رخ داد. اکثر شرکت کنندگان در این راهپیمایی کردهای ترکیه بوده اند.
در این انفجارها که در جریان راهپیمایی "صلح و دموکراسی" در آنکارا رخ داد، دست‌کم ۲۴۵ نفر هم زخمی شده‌اند.
وزارت بهداشت ترکیه تعداد کشته‌های دو انفجار امروز در آنکارا پایتخت این کشور را ۸۶ نفر اعلام کرده است. بیش از ۱۸۰ نفر هم در این انفجارها که در جریان راهپیمایی "صلح برای دموکراسی" رخ داد، زخمی شده‌اند.
این راهپیمایی در اعتراض به سرکوب های اخیر در ترکیه و از جمله سرکوب کردها برگزار شده و حزب دموکراتیک خلق ها از جمله گروه هایی بود که به این راهپیمایی فراخوان داده بودند.
به گزارش بی بی سی این حزب در توییتر خود گفته است که "شمار زیادی کشته و مجروح شدند" و پلیس به کسانی که در حال دور کردن مجروحان از صحنه انفجار بودند حمله کرده است.
این حادثه در حالی اتفاق افتاده که قرار است ماه آینده انتخابات پارلمانی در آن کشور برگزار شود.
دولت ترکیه با اشاره به این که این انفجارها، حمله‌ای تروریستی بوده، در حال بررسی گزارش‌هایی است که بر اساس آن گفته شده که یک بمبگذار انتحاری مسئول دست کم یکی از این انفجارها بوده است.
این میتینگ به ابتکار حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP)، و همکاری سندیکاهایی نظیر DISK ، KESK ،TTIB و نهادهای دیگر جامعه مدنی سازماندهی شده بود.
صلاح‌الدین دمیرتاش در گفتگو با رسانه ها اقدام مسلحانه برای مرعوب کردن شرکت کنندگان در متینگ آنکارا را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی «بربرمنشانه» و «قتل‌عام» خواند. وی گفت تمام برنامه‌های انتخاباتی حزب دمکراتیک خلق‌ها را متوقف کرده و همراه با دیگر اعضای این حزب به سوی آنکارا حرکت کرده اند.
وزارت کشور ترکیه خبر انفجار و کشته شدن ۸۰ نفر از شهروندان ترکیه را در این انفجار ها تائید کرده است. به گزارش برخی رسانه ها پلیس به جای یاری به مجروحان به کسانی که در حال دور کردن مجروحان از صحنه انفجار هستند، حمله کرده و شماری از آنان را بازداشت کرده است.
بروز این رویداد خونین در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه این نظر را تقویت می کند که مخالفان ورود حزب دمکراتیک خلق ها به مجلس در این انفجار دست دارند. رجب طیب اردوغان بعد از آن که حزب دمکراتیک خلق ها در انتخابات پیشین رای کافی برای ورود به پارلمان کسب کرد، آن مجلس را منحل و اول نوامبر را زمان برگزاری انتخابات بعدی تعیین کرد.

صلاح‌الدین دمیرتاش پس از کشتار امروز در گردهمایی صلح در آنکارا این واقعه را بی‌ارتباط با احتمال اعلام آتش‌بس از سوی حزب کارگران کردستان ندانست و گفت: "درست زمانی که احتمال آتش‌بس وجود دارد در آنکارا حملەای به این شکل علیه حامیان صلح روی داد. بدون شک تمامی رفقای ما در محل واقعه شدیدا متأثر شدەاند در حالی که تلاش می‌کنند اجساد و مجروحین را به مراکز درمانی منتقل کنند. در تصاویر دیده می‌شود که پلیس در این بین با گاز اشک‌آور به مردم یورش می‌برد. آنها بمب‌های گازی به میان اجساد پرتاب کردند و اجازه ورود به آمبولانس‌ها ندادند. قتل‌عام در مرکز آنکارا روی داده اما بجای آمبولانس برای ما پلیس اعزام کردند. مشخص است که دولت به دنبال افزایش تعداد تلفات بوده."
دمیرتاش گفت: "چه بر سر دولت آمده که با گاز اشک‌آور به مجروحین حمله می‌کند. حمله با گاز به مجروحین انفجار صحنەای دردناک است. انتظار نمی‌رود عاملان انفجار شناسایی و معرفی شوند همانطور که عاملان حمله در "پرسوس" و "آمد" هم هیچوقت مشخص نشدند."

رئیس مشترک ه.د.پ سازمان اطلاعات ملی ترکیه را متهم به آگاهی از این حمله کرد و گفت: "ما با ذهنیتی مافیایی و آدمکش درون حکومت ترکیه روبرو هستیم. سعی می‌کنند جامعه را تحت تأثیر قرار دهند اما پاسخ ما مقاومتی خواهد بود که در برابر ظلم تسلیم نمی‌شود و به این روزها پایان خواهد داد. همه این اتفاقات در چارچوب حقوقی پیگریی خواهند شد. این اتفاق تنها به عنوان یک حمله ناجوانمردانه در تاریخ ثبت نخواهند شد چرا که چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.

«با مردەهایمان اینگونە می‌کنید، با زندەهایمان چە»



NNSROJ: صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک HDP، اظهارات احمد داوود اوغلو در خصوص بستن و کشیدن جنازە یک جوان کرد با ماشین پلیس را «مایە شرم» وصف کرد.دمیرتاش بعد از بازگشت از میتینگ حزبش در آلمان، در فرودگاە استانبول بە پرسش‌های خبرنگاران دربارە اظهار نظر نخست وزیر ترکیە مبنی بر متهم کردن قربانی این حادثە، آنهم در چنین شرایطی پاسخ داد کە این مایە شرم است.احمد داوود اوغلو دربارە بستن جنازە » حاجی لقمان بیرلیک» گفتە بود کە او عضو سازمانی تروریستی بودە است کە پس از حملە بە ماموران پلیس کشتە شدە است.بە گفتە دمیرتاش، این اولین حادثە است کە از آن تصویر گرفتە شدە، اما روزی نیست کە در کردستان چنین رویدادهایی اتفاق نیافتند. ایشان اضافە کردند کە » نیروهای امنیتی با یک جنازە اینگونە رفتار می‌کنند، حال تصورش را بکنید کە با زندەهای ما چگونە رفتار می‌کنند.» نخست وزیر ترکیە نیز در ادامە اظهاراتش اعلان کردە بود کە رفتاری از این دست را قبول نخواهد کرد و باید نیروهای امنیتی در چارچوب قانون عمل کنند.صلاح الدین دمیرتاش، دیروز یکشنبە ( 4 اکتبر 2015) در شبکە اجتماعی فیسبوک برای اولین بار عکس بستن و کشیدە شدن جنازە «حاجی بلقمان یرلیک» را منتشر کردە و در زیر این پست نوشتە بود کە » خوب بە این عکس نگاە کنید، دیروز در شرناخ گرفتە شدە است. هیچ کس این را فراموش نکند، چرا کە ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.»
دمیرتاش ادامە داد کە اگر وزیر کشور ترکیە ذرەای حیثیت داشتە باشد، باید استعفا دهد. رئیس مسترک HDP در پایان افزود کە از نزدیک این حادثە را دنبال خواهند کرد و مسببین این جنایت را نخواهند بخشید.
حاجی لقمان بیرلیک چە کسی بود و چگونە کشتە شد
حاجی لقمان بیرلیک جوانی ٢٤ سالە بود کە در شبکەهای اجتماعی بە عنوان فعال حقوق بشر و کارگردان از او یاد می‌شود. ایشان برادر همسر «لیلا بیرلیک»، از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها از شهر شرناخ در پارلمان، بود. این جوان کرد در شب سوم اکتبر ٢٠١٥ در محلە دجلە در شهر شرناخ، هنگامی کە مقررات منع آمد و شد در شهر برقرار بود، از طرف تیم‌های ویژە پلیس گلولەباران شد. بە گفتە شاهدان حادثە در گفتگو با آژانس دجلە، حاجی بیرلیک بعد از اینکە هنوز زندە بود توسط پلیس‌ها شکنجە و سرانجام کشتە شد.
بعد از کشتە شدن بیرلیک، چندین پلیس ترک جنازە او را با طناب بە زرەپوش پلیس بستە و با فریاد و ناسزا، آن را در کوچەهای شهر می‌گردانند.آژانس دجلە تصویر تازەتری از جنازە این جوان کرد را منتشر کردە است کە آثار دوازدە گلولە بر بدنش نمایان است.حاجی لقمان بیرلیک در این اواخر فیلم کوتاهی را بە نام «بارک» ساختە بود کە خود او نیز در آن هنرنمایی کردە بود.انتشار تصویر بیرلیک توسط صلاح‌الدین دمیرتاش و پس از آن انتشار تصویر ویدیویی این حادثە در شبکەهای اجتماعی بازتاب زیادی داشتە است.ظن آن می‌رود کە انتشار ویدیوی این حادثە هدفمند، و بە قصد آشفتەتر کردن فضای کردستان بودە باشد. چرا کە با اعلان امنیتی کردن مناطق بیشتری کە HDP در آنها حزب اول است، و جمع‌کردن صندوق‌ها در مناطق دیگر، بە زیان آرای HDP و بە نفع آرای AKP تمام شود.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

Vagean Vahshatnak bod Chehreye Maxob Terrorisme dolati ra behter beshnasim.

ناشناس گفت...

sorry chehre Maxof

ناشناس گفت...

berasti chera onhayi ke sohbat az demokrasi mikonan dolat erdogan ve shoraka ra makom nemikonan, melome anha hamkar hamdige hastan

RosaArchiv گفت...

سلام عزیز
راستش خودم هم دو روز از این ویدئو دیپرس شدم. خوشبختانه وکلا و پزشکان و چند اتحادیه در اعتصابند و مردم زیادی در خیابان اعتراض کردند
پایدار باشید

ناشناس گفت...

rosa ba merdom turkiye nemishe mesle iran berxord kerd hala monterz beman ba kesi shoxi nedaran. merci