۱۴ فروردین، ۱۳۹۵

ویدئوی 32 مارس 2016 پاریس/ فرانسه- زنده باد؟ آنارشی...


Paris riots - anti labor reform protest
https://youtu.be/DPkJM_P4XV8
 ویدئوی بالا 8 دقیقه مبارزه ی خیابانی در پاریس است. رفقای آنارشی در صف اول... فرانسه یک روز به ماه مارس اضافه کرد. روزی تاریخی!

خبر دولتی!
معترضان به قانون کار، خيابانهاي پاريس را ترک نکردند
باد و باران بهاري پاريس هم باعث نشد که معترضان به تغييرات در قانون کار پنجشنبه شب خيابانها را ترک کنند. پس از تظاهرات خياباني گسترده اين روز، بسياري از دانش آموزان و دانشجويان فرانسوي در خيابانها ماندند و در ميدان ريپوبليک يا جمهوري پاريس با برپايي چادرهاي موقت شب را به صبح رساندند.دليل اصلي اعتراضهاي سراسري در فرانسه تغييرات گسترده اي است که قرار است در قوانين کار اعمال شود.تغييرات قانون کار شامل طيف گسترده اي از اصلاحات مي شود. از جمله تغييرات در ?? ساعت کار هفتگي و آسان تر شدن شرايط براي اخراج کارمندان از سوي کارفرمايان.کشور فرانسه در يک ماه اخير شاهد چهار تظاهرات گسترده سراسري بوده است. اما تظاهرات روز پنجنشنبه بزرگترين اعتراض بود. در اين روز صدها هزار نفر در شهرهاي مختلف به خيابانها آمدند. به گفته وزير کشور بيش از صد نفر از معترضان بازداشت شدند.

اصلاح قانون کار؛ سياست‌هاي راستگرايانه دولت سوسياليست فرانسه‎
ميدان:اصلاح قانون کار در فرانسه از سوي دولت سوسياليست اين کشور، با واکنش‌ها و اعتراض‌هاي بسيار زيادي مواجه شده است.به اعتقاد مخالفان، اصلاح قانون کار در واقع قانوني براي “کارفرمايان” است چراکه به آنها اين امکان را مي‌دهد که در اخراج کارگران خود، قدرت عمل بيشتري داشته باشند.فرانسه در مقايسه با کشورهاي ديگر اروپايي از جمله آلمان، اسپانيا و ايتاليا در زمينه اشتغال‌زايي کارنامه قابل توجه‌اي ندارد، به همين دليل دولت فرانسه به ويژه شخص  “مريم الخومري” وزير کار و امور اجتماعي فرانسه از قانون اصلاح کار در وضعيت فعلي دفاع مي‌کند. براساس اين طرح که به طرح “الخومري” معروف است، ساعت کار افزايش پيدا مي‌کند .....به گفته بسياري از معترضان “چهارشنبه سياه” اين طرح زندگي کارگران را تحت تاثير و امنيت شغلي آنها را مورد تهديد قرار مي‌دهد.
ویدئو زیر - رفقای آنارشی در صف اول...

هیچ نظری موجود نیست: