۲۲ آذر، ۱۳۹۵

جاکشی برای خداوند بزرگ، یا رهایی؟


رزا: اعلامیه خبری اش را می فرستد، فورن ترجمه می کنم. با خوشحالی اعلامیه دوم را می فرستد. بنام خداوند بزرگ! ما در فلان روز علیه دیپرت اعتراض مسالمت آمیز داریم. در پایان: از تمام دوستان جدا تقاضا می شود که در روز تظاهرات از سر دادن هر گونه شعارهای توهین آمیز و خلاف روحیه تظاهرات و موازین اخلاقی پرهیز نمایید.
می نویسم ترجمه نمی توانم. می گوید: می دانم سخت است. اگر زبان انگلیسی اش را بفرستم می توانی؟ می نویسم نه عزیز. مشکل بلد نبودن فارسی نیست. هرگز جاکشی خداوند بزرگ را نکرده ام! معمولن موازین اخلاقی را رعایت نکرده و همواره شعارهایم "توهین آمیز" است. روحیه تظاهراتم "خلاف" و تنها بدلیل عشق تبادل ترشح دارم!
پشت دوربین روسری اش را محکم می کند. ما گروه زنانیم و خارج از اختلافات مذهبی. می گویم: اعلامیه اول از شما بود و ترجمه شد. دومی را حاج آقایان تان نوشته و خودشان نیز باید ترجمه کنند. می پرسد: خوب آنها هم دیپرت می شوند و ما همکاری داریم! می نویسم: بله ماندن حق همه است. ما علیه مرزها هستیم. حتی برای آزادی رفت و آمد "سوسکها" نیز تلاش می کنیم. اما قرار نیست گُه شان را پخش کنیم (بجای "خودگردانی پناهجو") به اسم گلاب، به ملت جا بزنیم! این مردانِ نویسنده همانهایی هستند که امروز بنام خدا، موازین اخلاقی تعیین می کنند (و سانسور شعارها به بهانه ی توهین) و فردا زن آزاد غیر اسلامی را به دکان هایشان راه نمی دهند!
می گوید: نه نفس! اینها خیلی آقایون مهربان و محترمی هستند! خانواده دوست....
می نویسم: شما چگونه اید؟ با احترام، خانواده دوست...
می نویسم: سوراخ نیستی! انسانی! بگذار قلبت سخن بگوید!

مرتبط:
فایل صوتی جلسه آموزش جنسی به زنان مومن در مشهد

 برای خواندن در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم!

What happens when two monkeys are paid unequally? Fairness, reciprocity, empathy, cooperation — caring about the well-being of others seems like a very human trait. But Frans de Waal shares some surprising videos of behavioral tests, on primates and other mammals, that show how many of these moral traits all of us share.
از آمار!
روسیه
1446
ایالات متحده
337
آلمان
264
بریتانیا
125
هلند
119
فرانسه
88
کنیا
81
ایران
76
افغانستان
75
اندونزی

هیچ نظری موجود نیست: