۱۲ فروردین، ۱۳۹۵

معرفی بلاگ جدید آنارشیستی + دو کامنت

رزا: با شادی با خبر شدم که رفیق خوبمان پیمان پایدار در بلاگ جدیدش اینجا در حال ادامه ی ترجمه ی کتاب «آزاد شدن» نوشته ی جیمز هرود است. برایش در سال جدید آرزوی موفقیت دارم.
مطالب تا کنون نرجمه شده را در همین پُست اینجا قرار میدهم برای خواندن. در صورت اتمام ترجمه حتمن کتاب را بصورت تصویری کرده و در دسترس عموم قرار خواهم داد.
لینک کتاب به زبان فارسی 26 مگابایت برای دانلود بصورت پی دی اف سرور مدیا فایر اینجا
از طرفی الان دو کامنت جدید را خواندم که در صفحه ی اصلی قرار میدهم و با تشکر از رفقا و دوستان برای توجه شان. از تمام عزیزانی که با ایمیل تماس گرفتند بخصوص رفیق بابک ممنونم. از فهیم جان و همه ی رفقا از اینکه هنوز و همواره دستان پر محبتشان را به دست ما داده اند و تمام خواهران عزیزم که کماکان از پا نیفتاده و گزارشگر بی عدالتی ها و کماکان مبارزه میکنند، دلم برایشان میتپد. شاید امسال بخت یاری کند و مهستی عزیزم را عاقبت در آغوش کشم. آنانی که در ایستگاه هایی سال جدید پیاده شده و ما را ترک کردند، میدانم که بزودی باز در راه خواهند بود، هر چند در قطاری دیگر. باکی نیست که ما عاقبت در خیابانها به هم می پیوندیم. آنان که عشق را یافتند، برده نخواهند ماند. سالی پر انرژی را برای همه مان آرزو دارم.
کامنتهای جدید:

سلام رزا حاج یدالله خسرو شاهی با هر پسوند و پیشوندی اگر خطاب کنیم خیانت این موجود اکنون نا موجود را تنها محدود کردن به دوران زندان جمهور اسلامی پنهان کردن چهر ه ی بیگانه با طبقه ی کارگر است که در اعتصابات کارگران نفت به خصوص پالایشگاه آبادان در دوران قیام برای من نوعی کمینه کردن روایت زندگی وبه اصطلاح مبارزات فردی است که نه نماینده ی کارگران بل نماینده ی سرمایه تجاری(بازار)از آن دوران بود.روابط گسترده ی او با حاج عراقی و عسگر اولادی ورفت و آمد ش از تهران به آبادان مصادره ی مبارزه واعتصاب جانانه ی کارگران به نفع حاکمیت کنونی بود .ایشان یکی دوباربه نمایندگی از این جریان بخش ناچیزی از هزینه زندگی کارگران فعال در اعتصاب را به عهده گرفته بود گرچه بسیاری از رفقای ما از پذیرش آن به شدت امتناع می کردند.(دریکی ز مصاحبه های خود با با کانال ماهواره ای حزب کمونیست ایران البته اگر کاتال را به درستی نوشته باشم چرا که چند سالی است از آن مصاحبه گذشته است)این موضوع را با افتخار مطرح کرد واز حاج عراقی با لفظ انسان شریف یاد کرد.خاطرات من از واماندگی ایشان فراوان اما به دلایلی نمی توانم فعلا بنویسم .
خودفرمانی روستایی:
و این هم شاهکار نهایی ی خلاقیت فکر سیاسی ی گاندی، که به راه حلی بسیار بسیار رادیکال ، ضد تمرکز ، داوطلبانه و در عین حال بسیار معنویت گرا و بی خشونت، اما آنارشیک راه می برد. راهی برای برآمدن انسان‌هایی سرافراز، و رضایتمند. همان انسانی که موضوع جستجوی رواقیون و معنویان عالم است:
http://www.mkgandhi.org/ebks/village_swaraj.pdf

برای خواندن ترجمه ی ناتمام کتاب «آزاد شدن» نوشته ی جیمز هرودروی اینجا کلیک کنیم. با تشکر از رفیق پیمان.
Getting Free
Creating Association of Democratic
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید دراینجا بخوانید

۰۳ فروردین، ۱۳۹۵

نوروز؟ پیروز به! فیلم یک داعشی اسیر در دستان زنان کُرد.

رزا: باشد که بیداری زمین از خواب زمستانی، آغازی باشد که باز و دوباره برخیزیم!
چه باک پُشت کدام میله ها!
بهار به آنسوی حصارها نیز
سرک کشیده...

فیلم زیر از 8 مارس در روژاوا است!
زن، زندگی، آزادی
یک داعشی اسیر در دستان زنان کُرد- Rojava
https://youtu.be/J9t7W1ucMn4



کانال
YPG
ویدئو ی نوروز در روژاوا
Newroze 2016 li we Pîroz be!
https://youtu.be/M_ZKl0HolXA

فیلم مستند کانال آرته در مورد تاریخچه ی مبارزات زنان کُرد (60 دقیقه) به زبان آلمانی و فرانسوی و زیرنویس انگلیسی
فیلم کُردستان، دختران در جنگ  YPJ«روژاوا»  به زبان آلمانی
https://youtu.be/Shan2-KyEeA
به زبان فرانسوی
Arte: Kurdistan, la guerre des filles
https://youtu.be/8KDkJ6B3W2w
زیرنویس انگلیسی
"Kurdistan: Girls At War" Arte tv
https://youtu.be/csLMrM0vUJw

۲۶ اسفند، ۱۳۹۴

باری دیگر مردم ایران به ممنوعیت چهارشنبه سوری شاشیدند!

رزا: عکس اول، مراسم چهارشنبه سوری در زندان گوهردشت است که گویا حسابی ترکوندند! از آنجایی که رژیم تبلیغات و عکسهای مراسم امسال را ممنوع کرده، برای دیدن برخی از عکسها که از فیلتر رژیم در رفته و اخبار این مراسم در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.
مراسم چهارشنبه سوري در زندان گوهردشت كرج توسط زندانيان سياسي - چهارشنبه سوری ۹۵
https://youtu.be/ONtyF08A5JE

بعد از ظهر روز سه شنبه 25 اسفند زندانيان سياسي در زندان گوهردشت كرج مراسم جشن چهارشنبه سوري را با شور و اشتياقي وصف ناپذير برگزار كردند، آنان سرود بزن آتش سر ميدادند و بر روي شعله هاي آتش كه در داخل سالن روشن كرده بودند، مي پريدند وسرود خواني ميكردند. با توجه به ممانعت مسئولان زندانيان آنان نتوانستند اين مراسم ملي را در هواخوری زندان برگزار کنند.


در حالیکه همه ساله خبرگزاری ها جمهوری اسلامی دهها عکس از مراسم چهار شنبه سوری منتشر میکردند، امسال ناکنون به غیر از ایرنا و ایسنا  گزارشی از جشن مردم منتشر نکرده اند و بجای آن گزاشهای اغراق آمیز در مورد زخمی شدن و آسیب دیدن مردم بوسیله انفجار ترقه ها و یا بقول مقامات جمهوری اسلامی "بمب های دست ساز" منتشر نمودند.
ایرنا و ایسنا تعداد بسیار اندکی عکس از مراسم چهارشنبه سوری منتشر کردند و خبرگزاری های متعلق به سپاه، تسنیم و فارس و خبرگزاری مهر متعلق سازمان تبلیغات اسلامی تا این ساعت حتی یک عکس هم از جشن مردم منتشر نکرده اند.

شایان ذکر است امروز خامنه ای در پاسخ به استفتاء درباره چهارشنبه سوری نوشت: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود

۲۵ اسفند، ۱۳۹۴

لینک دانلود فیلم سافراجت (جنبش حق رای زنان) + دانلود مطالب و کتابهای تازه

رزا: اول لینک فیلم سافراجت دیدن آنلاین
«حق رای»[۱] (انگلیسی: Suffragette) یک فیلم درام به کارگردانی سارا گورون است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
این فیلم به جنبش طرفداران حق رای زنان در بریتانیا در اوایل قرن بیستم می‌پردازد
Watch Suffragette (2015) full movie for free
http://zumvo.so/watch-suffragette-2015-26547
لینک دانلود فیلم در دو قسمت. هر بخش 91 ام بی
برای موبایل در دو قسمت هر بخش 75 ام بی
http://mp4moviez.in/site_9378.xhtml

 من خودم با پروکسی امریکا دو بخش فیلم ( 91 ام بی)  را از لینک بالا دانلود کردم و آنلاین هم فیلم را دیدم. فعلن لینکها کار می کنه. اما دو فایل فیلم دانلود شده از لینک بالا (91 ام بی هر کدام) را خواستم در سرور مدیا فایر برای دانلود قرار بدهم که رد من را گرفت و نگذاشت. اگر دوستان سرور خوبی را میشناسند بگویند و بنویسند در کامنت تا هر دو بخش فیلم را روی آن قرار دهم.

در این پُست کمی اطلاعات راجع به فیلم است. اینجا
 بعدن هم نظرم را منتشر می کنم!


 لینک دانلود کتاب سرمایه اثر کارل مارکس (کاپیتال جلد اول) ترجمه ی حسن مرتضوی در زیر
150MB
http://www.mediafire.com/download/zzqfxkf3nsn21em/sarmaye.pdf
136MB rar sarmaye
http://www.mediafire.com/download/75j55o8fk97p7sm/sarmaye.rar


مطلب بسیار خواندنی از مهستی شاهرخی در مورد فروغ فرخزاد
برای خواندن روی تیتر کلیک کنیم. یرای دانلود فایل پی دی اف  اینجا
رزا: به درخواست دوستان من https// را فعال کردم. اگر خواندن مطالب با مُشکلاتی برایتان ایجاد شد بگویید دوباره غیر فعالش کنم!

۲۰ اسفند، ۱۳۹۴

یک مقاله ی خوف آور در رابطه با اضطراب + بحث تلویزیونی/ افغانستان

رزا: از ایمیلها دو مطلب درخواستی برای درج در صفحه ی اول! اگر شما نیز مطلب، فیلم ، ویدئو و یا کامنتی برای صفحه ی اول دارید میتوانید در همین پُست کامنت بگذارید!

حمله فیزیکی فهیم کوهدامنی بر نماینده حزب همبستگی افغانستان

https://youtu.be/EkejCPVlY5U

در بحث تلویزیونی در ارتباط به روزهای سیاه هفت و هشت ثور، لمپنی به نام فهیم کوهدامنی به نمایندگی از باند سیاف جانی، بر نماینده «حزب همبستگی افغانستان» حمله‌ور شده به سبک تمامی اخوانی‌های بی‌منطق و جانی می‌کوشد با زورگویی حرفهای احمقانه‌ اش در مدح جنایتکاران و خاینان ملی را به کرسی بنشاند. اما این آقا و امثالش شدیدا کورخوانده اند اگر حزب همبستگی را با چند عنصر بزدل و سازشکار به اشتباه بگیرند. بچه‌ترسانک های این اوباشان دین‌فروش عزم ما را در مبارزه علیه تمامی جانیان جاهل راسخ‌تر می‌سازد که بازهم با مبارزه و تلاشهای خود مشت‌های کاری به پوزه کثیف شان حواله نماییم. با این حمله بر نماینده ما اینان عملا شیاد بودن و لنگ بودن منطق و فکر شانرا برای هزارمین بار ثابت می‌سازند.

برای خواندن کُل مقاله در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.

تزهایی درباره‌ی اضطراب و بازدارندگی مبارزه | نویسنده: طرح سوم | ترجمه‌ی امین حصوری

(بر گرفته از صفحه‌ی «درباره‌ی ما» در وبسایت «طرح سوم»)
Plan C) سازمانی متشکل از افرادی است که می‌کوشند در محیط‌های کاری‌شان و در فضاهای زیستی و ارتباطی‌شان به طور سیاسی فعال باشند. ما با همدیگر کار می‌کنیم تا از یکدیگر پشتیبانی کنیم و مبارزات‌مان و نیز تفکر استراتژیک‌ را تقویت کنیم. ما بر آنیم که به فراسوی یک سازمان شبکه‌محور حرکت کنیم، بی‌آنکه به الگوی متعارف سازمان حزبی متوسل شویم. ما به آزمون‌گری‌ مبارزاتی جاری برای یافتن اشکالی از فعالیت جمعیِ مورد نیاز برای ساختن دنیایی ورای سرمایه‌داری متعهدیم. «طرح سوم» همچنین درگیر چاره‌جویی و طرح‌ریزی است: طرح‌هایی برای بقا و مقاومت در برابر تهاجم سرمایه‌داری به زندگی‌های‌مان، و طرح‌هایی برای خود-سازمان‌یابی جمعی. 
«طرح سوم»
دریافت نسخه‌ی PDF

۷. سبک تازه‌ای از ارتقای آگاهی معطوف به بی‌ثباتی مورد نیاز است.

برای مدون‌سازی پاسخ‌های جدید به اضطراب، نیاز داریم به میز طراحی78 رجوع کنیم. نیاز داریم که مجموعه‌ی جدیدی از دانش‌ها و نظریه‌های از پایین به بالا79 بنا کنیم. برای چنین هدفی، نیازمند آنیم که انبوهی از مباحثاتی را برپا کنیم که تلاقی‌های فشرده‌ای بین تجارب وضعیت جاری و نظریه‌های معطوف‌ به دگرگونی ایجاد می‌کنند. نیازمند آنیم که چنین فرآیندهایی را از سراسر پهنه‌ی [حیات اجتماعی] به‌حاشیه‌رانده‌شدگان و ستمدیدگان آغاز کنیم، اما دلیلی وجود ندارد که چنین کاری را از خودمان شروع نکنیم.
برای شناسایی امکانات چنین اقدامی، ما موارد پیشین اقدام‌های مشابه را مرور کرده‌ایم. با شروع بررسی از دیدگاه‌‌های مربوط به روشنگری‌های فمینیستی دهه‌های۱۹۶۰/۱۹۷۰، ویژگی‌های محوری زیر را جمع‌بندی کرده‌ایم:
  • تولید نظریه‌‌‌ای نوبنیاد در پیوند با تجربه. ما نیازمند آنیم که به جای متوسل‌شدن به نظریه‌های مربوط به زمان‌های گذشته، با تجریبات‌ کنونی‌مان پیوند دوباره برقرار کنیم. ایده‌ی اصلی در اینجا آن است که پیش‌فرض‌های مسلط، مانع از شکل‌گیری درک‌ها و دریافت‌های خودمان از وضعیت‌مان می‌شوند، یا تحمیل چنین پیش‌فرض‌هایی، فهم ما را آشفته می‌سازد؛ درحالی که ادراک خود ما باید صراحت و روشنی بیابد. تمرکز اصلی باید بر روی آن تجاربی باشد که به راز عمومی مربوط می‌شوند. این تجارب می‌باید گردآوری و بازخوانی گردند:‌ نخست در میان حلقه‌ها و گروه‌ها و سپس در سطح عمومی.
  • بازشناسی واقعیت، و سرشت نظام‌مند تجارب‌مان. باز-آزمایی تجارب‌مان و اعتباربخشیدن به آن‌ها بخش مهمی از این کار است. ما نیازمند تصدیق آنیم که درد ما واقعاً درد است، اینکه آنچه می‌بینیم و حس می‌کنیم واقعی است، و مشکلات ما تنها مسایلی شخصی نیستند. گاهی‌ این رویکرد مستلزم آن است که تجاربی را که به حساب نیاورده‌ایم یا [در خود] سرکوب کرده‌ایم، مورد توجه قرار دهیم. و گاهی هم مستلزم به چالش کشیدن شخصی‌سازی مشکلات است.
  • دگرگون‌سازی عواطف. مردم توسط عواطفی نام‌ناپذیر و ادراک عامی از احساس نکبت و کثافت فلج می‌شوند. این عواطف باید به احساسی از بی‌عدالتی، به نوعی خشم که کمتر رنجش‌آمیز و بیشتر متمرکز و جهت‌یافته است80، به حرکتی به سوی خود-بیان‌گری، و به بازفعال‌سازی مقاومت دگرگون شوند.
  • خلق یا ابراز صدا. فرهنگ سکوتی که راز عمومی را احاطه کرده است می‌باید برانداخته شود. بدیهی نمایی پیش‌فرض‌های موجود می‌باید به چالش گرفته شود و پاسبان‌هایی که در درون سر ما جای گرفته‌اند، باید بیرون رانده شوند. کاربست و تمرین صدا [و به‌زبان‌آوردن]، مرجع حقیقت و واقعیت را از سیستم به گوینده جابجا می‌کند و در واژگونی چشم‌انداز [مسلط] مشارکت می‌کند، چرا که فرد بدین‌ترتیب جهان را از چشم‌انداز و آرزوهای خودش می‌بیند، نه از چشم‌انداز و اهداف سیستم. در هم تنیدن و درآمیختن تجارب و سرگذشت‌‌های متفاوت شیوه‌ی مهمی برای بازیابی صداست. این مسیر، فرآیندی است از مفصل‌بندی و بیان‌گری.
  • ساختن فضایی غیرِ ازخودبیگانه81: با ایجاد چنین فضایی جدایی اجتماعی کاهش می‌یابد. این فضا امکان نوعی فاصله‌‌گیری انتقادی از زندگی خود فرد را برای وی فراهم می‌سازد، همچنان‌که نوعی شبکه‌ی ایمنی عاطفی برای تجربه‌ی تحولات درونی و رفع ترس‌ها مهیا می‌کند. این کار نباید صرفاً اقدامی در جهت کمک شخصی82 برای حفظ فعالیت‌های موجود تلقی شود، بلکه فضایی است برای بازسازی یک چشم‌انداز رادیکال.
  • تحلیل و نظریه‌پردازی منابع ساختاری بر پایه‌ی شباهت‌های تجارب. موضوع این نیست که صرفاً تجربیات را بار دیگر به حساب بیاوریم، بلکه می‌باید از طریق نظریه‌پردازی تجربیات، آن‌ها را دگرگون و باز-ساختاربندی کنیم. مشارکت‌کنندگان در چنین روندی، از طریق تصویرپردازی تجارب خود بر مبنای پیش‌فرض‌هایی متفاوت، معنای مسلط این تجارب را تغییر می‌دهند. این کار اغلب از طریق یافتن الگوهایی در تجارب که با نظریه‌ی رهایی‌بخش83 پیوند دارند انجام می‌شود، و نیز بدین طریق که مشکلات شخصی و بی‌عدالتی‌های کوچک به عنوان دردنشان‌‌هایی (سمپتوم‌هایی) از مشکلات ساختاری کلان‌تری دیده می‌شوند. این رویّه به چشم‌انداز جدیدی منجر می‌شود،‌ به واژه‌گانی تحرک‌بخش، به یک افق ضدِ سیاست‌گریزی84.

۱۸ اسفند، ۱۳۹۴

سرکوب شدید تظاهرات روز جهانی در استانبول/ترکیه + ویدئو

رزا: آینده هنوز نوشته نشده. آن را به نفع خود خواهیم نوشت!
میدانم که فیتیله ها در انتظارند، چکمه ها برق میزنند. شعار پلاکاردها خشک شده و پرچم ها برای اهتزاز بی قرار و ما همگی به فکر خانه! که در نبودمان همه چیز آماده باشد. بچه هایی که درست روز 8 مارس قرار است پا بدنیا بگذارند. آنها که دقیقن همین روز در خانه می مانند و مریض! یک دنیا رخت های نشسته، سیبزمینی هایی که قرار نیست زودتر پخته شوند. پناهجویان تازه رسیده در راه برلین. آخرین ترجمه ها، آخرین برگه ها و اجازه ی خروج از هایم های پناهجویی در انتظار مهر دولتی. جورابهای لنگه به لنگه. آخرین بوسه ها و تپش این قلب بد مصب که قرار نیست آرام بگیرد.
ما جنگی نابرابر را آغازیدیم که پرچمش هرگز بر زمین نیفتاده!
امسال نیز بمانند هر سال در آینه نگاه کن. به دستانت بنگر. این مُشت توست که باید بر کله ی مردسالاری بکوبد. اینهمه تنها برای تو است، تا دستت نلرزد، تا مشتت بمانند ما گره شود. تا مُشتی شود قدرتمند...
خواهرانت سالهاست که خیابانها را فتح کرده اند و آخرین سنگر «خانه» در انتظار سرنگونی ست.
اشغال خانه ها آخرین سنگر و سخت ترین است!
آخرین حلقه ی زنجیر. انگشتت را آزاد کن تا مُشتی شود.
سیفون را بکش.
به ما در خیابان بپیوند!
آغوش ما برایت باز است،
به هم بپیوندیم.
دیگر وقتش است!


Turkey: Police clash with female activists ahead of Int'l Women’s Day
https://youtu.be/aasp_ZsVavo

در اعتلاف مارش زنان رفقای آنارشیست نیز شرکت کرده و در سازماندهی آن بودند.



stanbul Valiliği tarafından yasaklanan 8 Mart Mitingi’nin ardından, Kadıköy Rıhtım’da yapılması kararlaştırılan basın açıklamasına, Polisin “alandan gidin” tehditlerine ve yoğun abluka, müdahaleye karşı, sosyalist, devrimci, anarşist ve anarşist-komünist kadınlar “Jin Jiyan Anarşi” sloganlarıyla yürüyüşlerini sürdürdüler. Anarşist Kadınlar ve Anarşist Komünist Kadınlar (İstanbul) yan yana yürüdü. 
FERMAN SARAYINSA, İSYAN KADINLARINDIR!
“Bizler ne iktidar olmayı, ne de erkekle eşitlenmeyi istiyoruz. Özgür bir yaşam için bizleri kapattığınız hücrelerimizi parçalayıp, sokaklara koşuyoruz.”

فیلمهای دیگر در زیر 
8 Mart 2016 Kadıköy

Kadınlar polis ablukasına karşı "Jin Jiyan Azadi" sloganlarıyla direniyor

Kadıköy'de kadınlara polis saldırısı-6.3.2016
 
İstanbul Kadıköy 8 Mart basın açıklaması

İstanbul 8 Mart Kadıköy

İstanbul Kadıköy'de polis saldırısı sonrası

 اکسیون زیر آب در پاریس

A woman holds a placards which translates as 'Calais outraged! Calais broken! Calais martyred!' during a demonstration in Paris on March 7, 2016 by residents of the French Port town of Calais, calling for the dismantlement of the migrant encampment known as the 'Jungle' which they insist is effecting their livelihoods. Demonstrators ask that the Calais region, through which pass hundreds of migrants and refugees, to be recognized 'in a state of exceptional economic catastrophe.' AFP PHOTO / THOMAS SAMSON / AFP / THOMAS SAMSON