۰۶ فروردین، ۱۳۹۶

شماره تلفن های ضروری علیه دیپرت پناهجویان در آلمان


قابل توجه پناهجویان افغنستانی مقیم آلمان
دولت المان قصد دارد روز دوشنبه تاریخ.۲۷.۳.۲۰۱۷ مجددا گروهی از پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی
آنها رد شده ، به صورت اجباری به کابل برگرداند
و به این منظورپروازی را در این روز برای پناهجویان اخراجی از فرودگاه مونیخ بسمت کابل تدارک دیده است 
ما بی شک همچنان با تجمع و تظاهرات در شهرهای مختلف آلمان و به خصوص در فرودگاه

مونیخ به این اقدام بیشرمانه و بیرحمانه دولت آلمان اعتراض کرده و در هر جا که هستیم
همبستگی خود را اعلام کرده و برای حق ماندن همه مبارزه خواهیم کرد۰
و اما چند نکته مهم که پناهجویانی که نامه اخراجی دریافت کرده اند باید به آن توجه و عمل کنند:
ا) سعی کنید یک روز قبل از پرواز درخانه خود حضور نداشته باشید۰نزد دوستان و آشنایان بخوابید۰
ب) هرگونه مدرک و سندی که به شکل قانونی بتواند از اخراجتان جلوگیری کند، به وکیل ارائه بدهید
ویا همراه خودتان داشته باشید۰مدارکی مانند گواهی پزشک که  شرایط جسمی و روحی وخیم شما را تایید کند و یا تایید یک کارفرما جهت اشتغال و یا گواهی پذیرش دانشگاه وآموزشگاه حرفه ای۰
پ ) تقریبا در تمام شهرها یک شماره تلفن اضطراری از طرف گروه های حمایت کننده ی تدارک دیده شده است۰در هر شهری که هستید این شماره را به همراه داشته باشید۰
اگربه دلایلی احساس می کنید که در معرض خطر دستگیری قرار دارید یا پلیس برای دستگیریتان آمده, فوری و بدون فوت وقت با شماره ی اضطراری شهرتان تماس بگیرید۰

این شماره ها فقط برای مواقع اضطرای در نظر گرفته شده ,لطفا برای موارد غیر ضروری با آن تماس نگیرید۰این شماره ی اضطراری گوتینگن است و تنها در گوتینگن و اطراف اعتبار دارد
015117926591
 Göttingen und Umgebung
این شماره فقط در ایالت زاكسن انهالت شهر ماگدبورگ و اطراف اعتبار دارد
015211439317
 
Magdeburg und Umgebung
شهر اوزنابروک و اطراف
015216873828
 Osnabrück und Umgebung
شهر مونستر و اطراف
015733676468
 
Münster und Umgebung
در مکالمه تلفنی زیاد صحبت نکنید۰کافی است که کلمه دیپورت و آدرس دقیق محل دستگیری را ذکر کنید۰
ت) اگر همه ی این تلاش ها را کردید و تنیجه ای نداد و دستگیر شدید, ناامید نشوید۰ در فرودگاه گروههای حمایت کننده حضور دارند و از مقاومت شما  پشتیبانی خواهند کرد۰
کسانی که با تمام قوا علیه اخراج می کوشند و در فرودگاه نیز مقاومت می کنند در آدرسی اینترنتی زیر اطلاعات بسیار مفیدی خواهند یافت

توجه: چهارمین اخراج اجباری (دیپورت گروهی) به افغانستان در روز دوشنبه 27 ماه مارس2017 از فرودگاه مونیخ


توجه توجه:
در تاريخ ٢٧ ماه مارس يعني دوشنبه آينده قرار است باز ديپورت و اخراج اجباري بطرف أفغانستان انجام شود. هواپيمايي إز مونيخ به كابل پناهجويان را برميگرداند.
ما در ايالت زاكسن-انهالت نمي دانيم ايا إز اين ايالت نيز پناهجويي را ديپورت خواهند كرد يا نه.
بطور رسمي اما إعلام شده است كه مجرمان را برمي گردانند.
كساني كه امكان دارد ديپورت شوند بهتر است كه در شبهاي قبل أر دوشنبه اينده كه ديپورت گروهي به كابل انجام ميشود مراقب باشند. در خانه نمانند.
اگر شما اطلاع داريد كه قرار است كسي  به كابل بدون ميل و خواسته خودش ديپورت شود، لطفن با تلفن زير تماس بگيريد:
شماره
٠١٥٢١١٤٣٩٣١٧
015211439317
ما تلاش ميكنيم براي كمك به شما.
در مورد مطلع شدن إز ديپورت در روز ٢٧ ماه مارچ دوشنبه اينده لطفن با شماره تلفن بالا تماس بگيريد.

اخطاریه :
په 27 دمارچ دمونشن شهر سخه دخلکو انتقال کابل ته .
دامکان په صورت کی کیدایشی چی د زکسن انهالت خلک هم په دی خطر کی واقع وی ولی مونگ ویلی نشو خو رسما دوی په اول قدم کی اعلان شوی دی چی انتقال شی هغه کسان چی رد یا منفی یی خورلی ده لاکن خبرداری مهم دی او د27 دمارچ سخه مخکی یوه شپه چاپه غورزوی او داکار اجراگیژی او تاسو په خپل کور کی پاتی نشی په دی شپه او د همکاری لپاره ددی شمیری سره په تماس کی شی 015211439317
 ادامه اینجا
برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی روند پناهجویی اینجا را کلیک کنیم.




اطلاعات
 
مقدمه
اطلاعات زیر در مورد قانون پناهندگی و همچنین  در مورد حق و حقوق شما در رابطه با پناهندگی بسیار مهم میباشند. ما در اینجا سعی می کنیم بطور کلی و نه با وارد شدن به جزییات بطور کوتاه به این قوانین بپردازیم.
پناهجویان به مدت حداکثر 6 ماه در این مرکز (هایم)، اقامت خواهند داشت. پس از گذراندن این 6 ماه ، شما را در حاشیه های شهر و ایالت پخش خواهند کرد. پناهجویانی از کشورهای موسوم به کشورهای "امن"  آمده اند(کشور آلبانی، بوسنی- هرسگونی، گانا، کوسوو، ماسادونیا، مونتونگرو، سنگال، سربستان) پناهجویان این کشورها مجبورند اما تا پایان پروسه ی پناهندگی شان در همین محل اقامتگاه اولیه بمانند، اگر آنها قبل از این 6 ماه اقامت اجباری دیپرت نشوند. افراد این کشورهای موسوم به "کشورهای امن" پس از اقامت 6 ماهه در این اقامتگاه اولیه در سطح ایالت پخش نخواهند شد. اگر شما بیش از یک هفته اقامتگاه و هایم را ترک کنید و خودتان را معرفی نکنید، پلیس دستور یافتن شما را داشته و تحت تعقیب قرار می گیرید.

1- پروسه ی پناهندگی در کشور آلمان

1.1- چگونگی اقامت
اداره ی ایالتی ابتدا برای درخواست کنندگان یک اقامت موقت 3 ماهه تا 6 ماهه  صادر می کند.  معمولن تا گرفتن جواب و طولانی شدن پروسه ی پناهجویی این اقامت تا 6 ماه دیگر می تواند تمدید شود. مسئول تمدید ویزای اولیه (ویزای ابتدایی 3 ماهه و یا 6 ماهه) اداره ی خارجیان محل زندگی شما می باشد. این ویزای اقامتی، فقط در مورد اجازه ی اقامت در طول زمان گذراندن پروسه ی پناهندگی می باشد و اقامت موقت است و هیچگونه ربطی با حق اقامت "واقعی و حقوقی" ندارد و موقت است.
درخواست پناهجویی می تواند پس گرفته و متوقف شود اگر:
- پناهجو زیرزمینی شود و مفقود شده باشد.
- اگر پناهجو قانون «ترک نکردن محل زندگی» را زیر پا گذاشته و این قانون را نقض کند و به همین دلیل پرونده ی پناهجو خارج از نوبت برای اخراج بررسی شود.
- اگر پناجو به وقت ملاقات کتبی داده شده برای مصاحبه، اهمیتی نداده و حضور نداشته باشد. مصاحبه و بازجویی اولیه را از دست بدهد.
-اگر  پناهجو اطلاعات ضروری را نداده و اطلاعاتش را مخفی نگهدارد.
-اگر پناهجو قبل از اتمام رسیدگی به درخواست پناهجویی اش به کشورش بازگردد.

اگر موارد بالا اثبات نشود، پروسه ی پناهجویی دوباره روند طبیعی خود را بازیافته و به روی درخواست پناهجویی  دوباره  کار می شود و درخواست پناهجویی باردیگر مورد بررسی قرار می گیرد. درخواست بازبینی دوباره تنها برای یک بار مورد قبول واقع می شود. بار دومی برای درخواست بازبینی پرونده نیست و تنها یک بار خطا ی پناهجو بخشیده خواهد شد.

1.2- موارد تصمیم گیری فوری
برای برخی از گروههای پناهجویی در مرکز اقامتی (هایم)، بررسی فوری پرونده و درخواست پناهجویی شان در دستور کار قرار می گیرد. اگر این بررسی فوری بیش از یک هفته طول بکشد، پس پرونده ی آنان نیز بمانند بقیه پروسه ی طبیعی خود را باید طی کند و از «بررسی فوری» خارج می شود. بررسی فوری می تواند در مورد افراد زیر انجام شود:
-افرادی از "کشورهای امن"
-افرادی که کارت شناسایی خود را به قصد ازبین برده اند و یا در مورد اسم ومشخصات خود دروغ می گویند.

توجه: اگر با ویزا و پاسپورتی به آلمان آمده اید ، برای مقامات مشخص و قابل قبول خواهد بود که همان اسم و مشخصات و ملیت در پاسپورت را بگویید ، حتی اگر دیگر آن  پاسپورت در دسترستان نباشد و پاسپورتتان را گم کرده باشید.
اگر برای بررسی درمورد تقاضای پناهجویی تان کشور آلمان مسئولیت دارد، پس  در بازجویی شما، موارد و دلایل درخواست پناهجویی شما در همین آلمان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1.3- تصمیم در مورد تقاضای پناهندگی
درخواست پناهندگی شما میتواند «رد شود» یا با آن «موافقت» شود.

1.4- موافقت با درخواست پناهندگی
در ابتدا «موافقت» با درخواست پناهجویی هست که به طور مستقیم بر طبق قانون اساسی آلمان به پناهجو اعطا میشود. بدلایل محدودیتهایی، کمتر از 1% پناهجویان مشمول به این قانون می شوند. در کنار آن اما «قوانین محافظتی» مکمل و بین المللی، وجود دارند.

قوانین محافظتی مکمل و بین المللی به دو بخش تقسیم می شوند:
1- قانون حفاظتی پناهجویان بر طبق معاهده ی ژنو (معاهده ای بین المللی در نشستی در شهر ژنو)  که بر طبق آن شما مشمول اقامت 3 ساله میشوید.

2- قانون حفاظتی پناهجویان  بر طبق قانون تکمیلی محافظتی. بر طبق قانون مکملی- محافظتی ، شما برای 1 سال اقامت و اجازه ی ماندن را دریافت می کنید. پس از گذشت این یکسال اقامت، مجددن پرونده ی شما بررسی میشود، که  آیا ویزای شما مجددن تمدید شود یا نه.  اگر شما مشمول قانون مکملی حفاظت قرار گرفتید، می توان در طی دو هفته پس از تاریخ گرفتن جواب رسمی، به حکم دادگاه شکایت کرد، با این هدف که شما تقاضای دریافت "رسمی پناهندگی" را دارید و نه «حفاظت مکمل». پس از آن است که امکان درخواست ملحق شدن خانواده وجود دارد و می توانید افراد خانواده ی خود را نیز به آلمان بیاورید. اکنون بخصوص در مورد پناهجویان سوریه ای، دادگاهها مشغول بررسی آوردن خانواده پناهجویان هستند. این در مورد پناهجویانی انجام می شود که پناهندگی شان از نظر مقامات تصویب شده است. البته گارانتی و ضمانتی صد در صد وجود ندارد که آنها بتوانند موفق به آوردن خانواده شان از مناطق نا امن بشوند. در اینگونه موارد نیاز به مشاوره با وکیل وجود دارد.

3- قانون ممنوعیت اخراج اجباری و دیپورت یعنی اینکه مقامات حق دیپورت شما را ندارند. این قانون تا چه مدت زمانی معتبر است؟ این بسیار متفاوت است. اگر شما علیه این حکم دادگاه شکایت کنید، حتمن از یک وکیل کمک و مشاوره بگیرید.

1.1- جواب رد و منفی
شکایت تان را پس از دریافت جواب منفی به هر حال به ادارات مسئول در شهر« مگدبورگ» یا شهر« هاله» بفرستید. آدرس پُستی اداره ی مسئول را، در نامه ی جواب ردی و منفی خواهید یافت.

- جواب منفی  با عنوان «دلایل کافی وجود ندارد برای دریافت پناهندگی» یا همان
جواب رد با عنوان«بی پایه و اساس»
شما از تاریخ گرفتن جواب منفی «دلایل کافی وجود ندارد برای دریافت پناهندگی» تنها دو هفته برای شکایت و اعتراض وقت دارید. دلایل شکایت خود را علیه این حکم بعدن می توانید با ارائه ی سند و مدرک به دادگاه ارائه دهید. برای اینکار (یعنی ارائه ی سند) یکماه وقت دارید. برای اینکار نیاز به وکیل دارید.

توجه: شکایتی که در زمان داده شده (دو هفته ای)علیه حکم دادگاه می فرستید، برای شما زمان خریده و موقتن، اجرای دیپورت و بازگشت اجباری را به تعویق می اندازد. چرا که طبق قانون، پرونده ی شما بسته نشده (بدلیل شکایت تان به حکم ذادگاه) و  درخواست پناهندگی شما هنوز در دست بررسی است پس دیپورت متوقف می شود بطور موقت.

- جواب منفی  با عنوان «دلایلی  مشخص وجود ندارد برای دریافت پناهندگی»
جواب منفی با تیتر: آشکارا بی پایه و اساس»»و یا همان

اگر تقاضای شما با تیتر «دلایلی مشخص وجود ندارد برای دریافت پناهندگی» رد شده و منفی باشد، شما فقط یک هفته وقت اعتراض به حکم دادگاه را دارید. با شکایت علیه حکم دادگاه اما اینبار نمی تواند جلوی دیپورت و اخراج اجباری را بگیرید. حتی اگر شکایت کنید، پرونده تان بسته شده و خطر دیپورت وجود دارد. به همین دلیل باید همراه با شکایت از حکم دادگاه، تقاضای رسیدگی فوری به درخواست پناهندگی تان از طرف وکیل به دادگاه فرستاده شود (درخواست تقاضای بازبینی  فوری ومجدد پرونده تان). از نظر قانونی این یک هفته آخرین امکان قانونی شما می باشد که علیه حکم منفی دادگاه اقدام کنید.

- جواب منفی با عنوان «مسئول بررسی ما نیستیم» و یا همان
رد درخواست پناهجویی با عنوان «غیرمجاز»
حکومت آلمان بر طبق «قانون دابلین» خود را دیگرمسئول پناهجو ندانسته و حکم اخراج پناهجو به اولین کشور اروپایی که پناهجو در طول مسیر ورود به آلمان در آن ثبت شده، برای بازگشت و خروج از آلمان داده می شود. در این صورت رسیدگی به روند پناهجویی در آلمان بدون پرداختن به دلایل فرار بپایان میرسد.
تمام پناهجویانی که مسئولیت بررسی درخواست پناهجویی شان کشورهای دیگر اروپایی می باشند، بطور مثال اگر اثر انگشت شما در یکی از این کشورها موجود باشد، (مثلن در مرزها و قبل از ورود به آلمان اثر انگشت گرفته شده باشد) یا اگر شما در ابتدا از کشور دیگری در اروپا درخواست پناهجویی کرده باشید.
یا در ابتدا نام شما در کشور دیگری در اروپا به ثبت رسیده باشد. یا اگر با ویزا ابتدا به یک کشور اروپایی آمده باشید.  نظر به اینکه قانون «تحمل» بند و تبصره زیاد دارد، در صورت جواب منفی گرفتن به این دلیل، باید به وکیل مراجعه کنید. شما می توانید در این رابطه در محلی که هستید نیز مشاوره گرفته و یا از فیسبوکهایی که در این مورد اطلاعاتی دارند، کمک اطلاعاتی بگیرید. مهلت اعتراض به جواب منفی بدلیل بالا نیز فقط یک هفته می باشد. در این مورد نیز شکایت به حکم دادگاه جلوی دیپورت را نخواهد گرفت. . به همین دلیل باید همراه با شکایت از حکم دادگاه و همزمان با آن، تقاضای رسیدگی فوری به درخواست پناهندگی تان از طرف وکیل به دادگاه فرستاده شود (درخواست تقاضای بازبینی  فوری ومجدد پرونده تان).

مجوزی برای بودن" با عنوان "تحمل""1.1-
حتی اگر درخواست پناهجویی شما رد شود، اما بازهم امکان ماندن دارید و فورن دیپرت نمی شوید و می توانید اقامت «تحمل» از اداره ی خارجیان بگیرید.
پناهجو در این مورد می تواند درخواست مجوزی با عنوان "تحمل" کند. برای دریافت اقامت "تحمل"، اداره ی خارجیان مسئول است و نه «اداره ی فدرال مهاجرت و پناهجویی». اقامت "تحمل" در اصل نوعی از اقامت نمی باشد بلکه "مجوز ماندن" است. "مجوز تحمل" تنها جلوی دیپورت را می گیرد البته در مواردی که بدلایل حقیقی-حقوقی امکان دیپورت پناهجو نباشد.
دلایل اصلی دریافت مجوز "تحمل":
. امکان مسافرت (دیپورت) بدلیل بیماری نمی باشد.-
پناهجو دارای هیچگونه پاسپورتی نمی باشد..-
بقیه ی مدارک و اسناد ضروری برای مسافرت (دیپورت) در دسترس نمی باشند..-
. امکان دیپورت نیست چون راههای بازگرداندن به کشور مبدا بسته هستند.-
. کشور مبدا از تحویل گرفتن پناهجو سر باز میزند.-
مجوز "تحمل" را اداره ی خارجیان میتواند بر مبنای دانش و بصیرت خود نیز صادر کند. موردهای صدور مجوز "تحمل":
بپایان رساندن و گرفتن پایان نامه ی مدرسه و یا مدرک پایان کلاس درسی ازمدرسه..-
انجام معاینات و معالجه ی پزشکی که انجام آن در کشور مبدا امکان پذیر نمی باشد..-
. بپایان رساندن پروسه ی تراپی و یا معالجات پزشکی دیگر.-
- ازدواج با یک فرد آلمانی.
- پرستاری و نگهداری موقت از یک عضو از افراد خانواده.
مجوز "تحمل" برای بپایان رساندن دوره ی کاری شروع شده نیز داده خواهد شد.
توجه: اگر شما بیمار هستید و بدلیل آن نباید دیپرت شوید، باید فوری گواهی پزشک از طرف دوکتور تهیه کرده و در اختیار اداره ی خارجیان محل اقامت خود قرار دهید.  این گواهی پزشک باید با دقت از طرف پزشک نوشته شده و محتوای آن  شرح کامل  جزییات بیماری و نظر پزشک تان باشد. اگر شما زمان اقدام  و فرستادن گواهی پزشک و فرصت تعیین شده را از دست دهید، پرونده ی تان بسته میشود و شانس خود را برای ماندن از دست می دهید.

اگر شما در حین گذراندن دوره ی کارآموزی می باشید، حق استفاده از قانون تحمل (دولدونگ) را در تمام مدت و دوره ی کارآموزی دارید.  اگر در پایان دوره ی کارآموزی شما کار بیابید، برای مدت 2 سال اجازه ی ماندن و اقامت می گیرید. در این مورد اداره ی خارجیان پیشاپیش باید اجازه ی کار کردن به شما داده باشد. در این مورد میتوانید مشاوره بگیرید.

ممکن است که اداره ی خارجیان شما را موظف کند که از سفارت کشور مبدا تقاضای پاسپورت کنید. یا از سفارت کشورتان تقاضای کارت شناسایی کنید. اگر اینکار را نکنید، دولت میتواند مستمری و پول ماهیانه تان را کم کند. در اینگونه موارد از مشاور، وکیل یا حامیان پناهجویان کمک بگیرید.
اگر تصمیم به بازگشت به میهن گرفتید، امکان دریافت کمک مالی وجود دارد. اگر تصمیم به بازگشت گرفتید، انجمن و گروههای مستقل را جستجو کنید که به شما مشاوره داده و در مورد امکانات و پرسپکتیو بازگشت کمکتان کنند.

1.2- چگونگی به هم پیوستن فامیلی- آوردن افرادخانواده به کشور میزبان
امکان ملحق شدن و آوردن افراد خانواده به کشور میزبان در اصل امکانپذیر است. البته مشمول همسر و کودکان می باشد. برای ملحق شدن بقیه ی افراد فامیل دلایل موجه لازم است. بجز همسر و کودکان، آوردن افراد دیگری از فامیل استثنا است و با کمک و مشورت وکیل امکانپذیر است.
افراد دیگر مانند خواهر یا برادر زیر سن و نابالغ، افرادی که تحت سرپرستی شما می باشند مثل پدر یا مادر و دیگران می باشند. اگر شما قبولی پناهجویی دارید برای د«رخواست پیوستن  خانواده» باید طی مدت سه ماه از تاریخ قبولی پناهجویی فورن اقدام کرده و درخواست بدهید. پیوستن خانواده میتواند طول بکشد.

توجه: برای پناهجویانی که بعد از تاریخ 17 ماه مارس 2016 اقامت ماندن بر طبق «قوانین حمایتی -محافظتی» گرفته اند، تا تاریخ 16 ماه مارس 2018 امکان «درخواست ملحق شدن خانواده» را بسته اند و به خانواده ی این افراد برای ملحق شدن به یکدیگر ویزای ورود به آلمان داده نمی شود.

 2- خدمات اجتماعی و بهداشتی
2.1- خدمات اجتماعی
از لحظه ی ورود به آلمان حق دریافت کمک مالی وجود دارد. این پول در واقع بصورت حداقل مخارج شما برای زنده ماندن فیزیکی پناهجو محاسبه شده است. که این امکانات "حداقلی" زنده ماندن در مراکز زندگی و سکونت است. در ابتدا این امکانات به عنوان کالا در اختیار پناهجو گذاشته خواهد شد. به اصطلاح «حداقل امکانات فرهنگی/اجتماعی» باید نیازهای شخصی شما را پوشش داده و برآورده کنند. این می تواند بطور کالا و یا پول در اختیار شما قرار گیرد.
پس از 15 ماه در پروسه ی پناهجویی و یا پس از قبولی با اقامت «ویزای حمایتی»، پناهجو یان نیز بمانند شهروندان آلمان از خدمات اجتماعی "نرمال" برخوردار خواهند شد. این خدمات دیگر بصورت کالا نبوده و مالی (پولی) می باشند.

·         خدمات اجتماعی می توانند بدلایل زیر کمتر شوند:
·         - اگر تقاضای پناهجویی رد شود و پناهجو جواب منفی بگیرد (نامه ی خروج از خاک آلمان بگیرد) تنها مخارج کرایه خانه، غذا، هزینه ی مواد گرم کننده مثل شوفاژ و بخاری و مواد شست و شو پرداخت می شوند.
·         همچنین در مواردی که پناهجو باید دیپورت شود اما بدلایلی که مسئول آن خود پناهجو می باشد، دیپرت و بازگشت اجباری عملی نشود.
·         پرداخت پول بدلایل زیر نیز کمتر خواهند شد:
·         اگر پناهجو مدارک شناسایی اش را مثل پاسپورت تحویل ندهد (پنهان کند).
·         اگر پناهجو هویت و ملیتش را نگوید و سکوت کند.
·         اگر پناهجو بر سر وقت ملاقات داده شده، حضور نیابد.
·         امکان کمتر شدن کمک اجتماعی ماهیانه در مواردی که پناهجو کار کردن را رد کند و با انجام کار پیشنهاد شده مخالفت کند، وجود دارد.
·         اگر بنا به ادعای ادارات، پناهجو بدلیل گرفتن کمکهای اجتماعی به آلمان آمده باشد
اگر نسبت به دیگران پول کمتری می گیرید، دلیلش را از اداره ی تامین مایحتاج و خدمات اجتماعی (سوسیال اَمت) بپرسید. بگذارید برایتان بنویسند و رسید بدهند که پول دریافتی ماهیانه ی شما چقدر است. و یا اینکه به چه دلیل و چرا پولتان را کم کرده اند. شما می توانید قانونن شکایت کنید که چرا بدون دلیل قانع کننده با کم کردن پول مجازات شده اید. در این موارد به مشاوران و وکلا مراجعه کنید.

2.2- خدمات درمانی و بهداشتی
درخواست کمکهای درمانی باید به اداره ی خدمات اجتماعی ارائه شوند. پناهجویان دارای کارت بیمه ی درمانی نمی باشند. تنها پس از گذشت 15 ماه از پروسه ی درخواست پناهجویی و یا همزمان با گرفتن جواب قبولی پناهندگی شان، می توانند در آلمان بیمه شده و کارت بیمه دریافت کنند، یعنی همزمان با زمانی که خدمات "عادی" اجتماعی دریافت می کنند، بیمه هم می شوند.
قبل از این تاریخ پناهجو تنها حق معالجه ی بیماری های جدید و نه مزمن و قدیمی و درد های جدید و نه قدیمی را دارد. یعنی برخی از معالجات پرداخت نخواهند شد. ادارات اجتمایی گوناگون در شهرهای مختلف در مورد پرداخت پول معالجه بطورمتنوع تصمیم می گیرند. اینکه چه بیماری ای مزمن و قدیمی و یا کدام بیماری جدید می باشد. به هر حال تقاضای معالجه داده میشود و اگر موافقت شد برای پزشک گواهی پرداخت پول معالجه صادر می شود.

2.3- ورود به بازار کار
در ابتدای سه ماه اول ورود پناهجو به آلمان، اجازه ی ورود به بازار کار داده نمی شود. این تاریخ از ابتدای داشتن کارت ورود حساب می شود.
اما امکان گذراندن دوره ی کارآموزی، تحصیل و یا تقاضای کار هست. اما اگر پناهجو حتی پس از گذشت 3 ماه کماکان مجبور به ماندن در خوابگاه پناهجویی باشد (مثلن پناهجویانی که از کشورهای به اصطلاح "امن" وارد آلمان شده اند)، در اینصورت آنان در طی اینمدت اجازه ی کارکردن ندارند.
پس از گذشت سه ماه اولیه، ورود به بازار کار آلمان امکانپذیر است.
البته با اجازه ی اداره ی خارجیان و با ارائه ی مستقیم یک محل کار مشخص. ارائه ی دلیل و مدرک که «کار نمی تواند توسط "پناهندگان قبولی گرفته"، شهروند اروپا و یا شهروند آلمانی» انجام شود، در ایالت زاکسن-آنهالت دیگر لازم نیست. این محدودیت فعلن برای 3 سال برداشته شده و برابری  «شهروند و پناهجو» در مورد کار وجود دارد.
اداره ی خارجیان و «اداره ی فدرال» تنها «تاثیر کار پناهجو» بر بازار کار محلی (شهری) را بررسی خواهند کرد.
افرادی که دارای اقامت تحمل (دولدونگ) می باشند، بر حسب شرایط فردی شان و ادغام و انتگراسیون شان در جامعه ی آلمان (کار، تحصیل، هنری/فرهنگی) ویزا و اقامتشان تمدید می شود و داشتن اینها مثبت است برای تمدید ویزایشان. در مورد اقامتهایی بجز ویزای تحمل (دولدونگ) داشتن کار/تحصیل و غیره بروی روندگرفتن ویزا و اقامت شان بی تاثیر است.

2.4- قانون تعیین محل زندگی  پناهندگان
به تازگی قانون «تعیین محل زندگی» مشمول پناهندگانی نیز میشود که قبولی پناهندگی گرفته اند. یعنی حق تعیین آزادانه ی محل زندگی از پناهندگان گرفته  شده است. پناهندگان موظف به زندگی در ایالتی شده اند که در آن ایالت پروسه ی پناهندگی شان طی شده و جواب گرفته اند. در ایالت زاکسن-آنهالت حتی پناهجویان برای زندگی به مناطق مسکونی و حاشیه ای فرستاده می شوند. قبل از انتقال، پناهجویان مورد مصاحبه قرار می گیرند. در این مصاحبه مهم است که  شمادلایلتان را برای انتقال به شهر مطلوبتان بطور کامل ارائه دهید.
اگر شما در محلی یا شهر دیگری کار می کنید و یا درس می خوانید و می خواهید به آنجا برای زندگی منتقل شوید، باید درخواست انتقال برای« تغییر محل زندگی» رابه اداره ی  خارجیان ارائه دهید. و بدلیل این درخواست باید قانون اقامت اجباری (در شهرهای تعیین شده از طرف دولت) از روی شما برداشته شود تا اجازه ی تغییر محل زندگی به شما داده شود.
اگر با درخواست شما برای تغییر محل زندگی موافقت نشود، شما علیه این حکم می توانید شکایت کنید.  از مشاوران در این رابطه کمک بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست: