۲۰ شهریور، ۱۳۹۶

فراخوان به اعتراض علیه دیپورت به افغانستان- فردا، سه شنبه ساعت 5 بعد از ظهر در تمام میادین اصلی/ آلمان


 
گردهم آیی مردم شهر گوتینگن علیه اخراج اجباری (دیپورت) به افغانستان
سه شنبه، 12 ماه سپتامبر، ساعت 5 بعد از ظهر، میدان اصلی شهر «گنزه لیزه»

در روز سه شنبه 12 سپتامبر 2017 هواپیمایی با «مسافران دیپورتی» از فرودگاه دوسلدرف / آلمان بطرف کابل / افغانستان خواهد پرید. حدود 15 مسافر اخراج شده از آلمان (پناهجوی دیپورتی) قرار است بازگشت اجباری داده شوند. این پناهجویان را بدلیل دیپورت پیشاپیش دستگیر کرده و الان در بند و زندان می باشند. 
به همین دلیل تظاهرات های زیادی در شهرهای آلمان اعلام شده است و همچنین علیه دیپورت به افغانستان، شهر گوتینگن نیز تظاهرات اعتراضی برگزار می کند.
هنوز حمله ی اخیربه سفارت آلمان در شهر کابل فراموش نشده، حکومت آلمان قصد دارد که پناهجویان افغانستانی را به کشور به اصطلاح "امن" افغانستان دیپورت کند.
بجز پناهجویانی که در این روز مستقیمن مورد خطر دیپورت قرار دارند، بقیه ی پناهجویان افغانستانی در آلمان در وحشت عمومی از خطر دیپورت قرار می گیرند. بسیاری از پناهجویان افغانستانی عملن با بوکس بسته (چمدان بسته) در انتظار دیپورت خود و در وحشت زندگی می گذرانند. نه خواب دارند و نه می توانند با وجود خطر دیپورت، کلاس زبان رفته درس بخوانند و یا در فعالیتهای روزانه شان شرکت کنند.  
این تنها یک دروغ بزرگ و بی شرمانه نیست که کشوری بمانند افغانستان را که بطور مداوم در شرایط جنگی و خشونت قرار دارد، به اصطلاح کشور "امن" و دیپورت به کشورهای "امن" بنامند، بلکه اجرای «سیاست انتخاباتی» است. دولت آلمان زمان کوتاهی را که هنوز به انتخابات پیش رو مانده است، استفاده خواهند کرد،  تا آرای مردم دست راستی را تحت نام "شهروندان نا مطمئن" به نفع حزب و سازمان حاکم با اجرای سیاستهای نژادپرستانه و دیپورت پناهجویان به افغانستان، کسب کنند.
 دیپورت و اخراج اجباری پناهجویانی که به کشورهای امن تر پناه آورده اند، یک جنایت است!
دیپورت یک جنایت دولتی و یک جنایت از پیش برنامه ریزی شده است!
کشور افغانستان "امن" نیست. کشور افغانستان نه برای شهروندانش امن است و نه برای ارتش آلمان (ساکن در افغانستان) و نه برای توماس دو مزیر (وزیر امنیت داخله ی آلمان)!

ما اگرچه اجازه ی شرکت در انتخابات آلمان را به عنوان پناهجو نداریم، اما ما نیز یک رای داریم و ما نیز صدایی برای بیان مطالباتمان (بعنوان انسانهایی که در این کشور ساکن هستیم)، داریم.
 رای ما به مقاومت است! مقاومت و «نه» گفتن به «سیاست غیر انسانی ایزوله کردن، گتو ساختن» !
اتحاد علیه دیپورت در شهر گوتینگن

۸ نظر:

ناشناس گفت...

merci az shoma xaste nebashid

Rosa گفت...

mer30
2
L&S

ناشناس گفت...

سلام همگی خسته نباشید
سرمایه‌داری جهانی و نگهبان نکبت بارش هروز با بحران جهانی روبروست و به بهانه‌های مختلف ادرس و عنوان های غلط مردم را سر کار گذاشته وحقیت را به مردم نمیگوید این حقیقت روشن پناهندگی در روند کلی جهانی به بحران ربطی ندارد این حرکت شوم تقریباً در نقاط جهان انجام میشود از ایران تا پاکستان از دیپورت افغانها به کشور تمام سوخته در میان المان ها باید خجالت بکشند و بروند بمیرند صحبت از حقوق بشر میکنند واز طرف دیگر با متحدین خود خاک افغانستان را با توسل به زور و نیرنگ اشغال و پشت پرده برای اینده مردم نقشه های شومی می کشند

Rosa گفت...

پلیس آلمان روز چهارشنبه ۳۱ ماه مه به یک هنرستان در شهر نورنبرگ در ایالت بایرن واقع در جنوب این کشور حمله کرد تا یک پناهجوی ۲۰ ساله افغان را دستگیر و از آلمان اخراج کند.

این پناهجو چهار سال است که در آلمان زندگی می‌کند و درخواست پناهندگی او رد شده و ترک خاک آلمان به وی ابلاغ شده بود. اما این پناهجو از پذیرش آن سر باز می‌زد. روز چهارشنبه قرار بود یک هواپیما حدود ۵۰ پناهجوی مرد جوان افغان را به کابل منتقل کند و پلیس قصد داشت تا این جوان افغان را نیز به آن هواپیما منتقل کند. حدود ۳۰۰ نفر، با بست نشستن در برابر ساختمان هنرستان این جوان افغان قصد داشتند تا از دستگیری و اخراج او جلوگیری کنند. پلیس با استفاده از گاز فلفل و با ضرب و شتم تعدادی از معترضین، سرانجام پناهجوی افغان را به فرودگاه فرانکفورت منتقل کرد. سه مامور پلیس در این درگیری زخمی و تعدای از معترضین نیز بازادشت شدند. خبر خشونت پلیس انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های آلمان داشته است.
درگیری پلیس و معترضان علیه اخراج پناهجوی افغان که از چهار سال پیش ساکن آلمان است و تقاضای پناهندگی او رد شده

در حالی که دولت آلمان ادعا می‌کند که کشور افغانستان امن است، همین روز، ۳۱ ماه مه، در یک انفجار مهیب در مرکز اداری شهر کابل حدود ۹۰ نفر کشته و بیش از ۴۶۰ نفر زخمی شدند. وزیر کشور آلمان پس از این حمله با صدور یک دستور موقت، پرواز هواپیمایی را که قرار بود پناهجویان اخراجی را به کابل منتقل کند لغو کرد. وزیر کشور آلمان در یک مصاحبه اعلام کرد در اولین فرصت این پرواز انجام خواهد شد.

دولت آلمان از حدود دو سال پیش سختگیری در مورد پناهجویان افغان، به ویژه مردان جوان و مجرد را افزایش داده است. تعداد قبولی پناهندگی این دسته از پناهجویان به طور چشمگیری کاهش یافته و فشار برای اخراج آنها بسیار شدید شده است. بسیاری از مردم در آلمان و نیز سازمان‌های حقوق بشری و برخی از احزاب آلمان با این سیاست دولت آلمان مخالفت کرده و معتقدند برخلاف آنچه دولت آلمان ادعا می کند افغانستان امن نیست. دولت آلمان اما بر این عقیده است که اگر چه همه افغانستان امن نیست، ولی برخی مناطق به طور نسبی امن هستند. این در حالیست که سازمان‌های بین‌المللی از افزایش کشته‌شدگان غیر نظامی در شهرهای مختلفی که دولت آلمان آنها را امن می‌داند خبر می‌دهند.

تصمیم دولت آلمان، یک تصمیم سیاسی و برخلاف حقوق بشر و کنوانسیون ژنو است. دولت ائتلافی آلمان بخصوص دو حزب محافظه‌کار «دمکرات مسیحی» و «سوسیال مسیحی» برای آنکه مانع افزایش طرفداران حزب دست راستی «آلترناتیو برای آلمان» (آ اِف د) بشوند چنین سیاستی را در پیش گرفته‌اند.

Der Nürnberger Oberbürgermeister Ulrich Maly (SPD) kritisierte anschließend den Polizeieinsatz mit den Worten: "Einen Schüler auch noch aus dem Unterricht heraus zu holen, geht gar nicht. Das belastet auch die Mitschülerinnen und Mitschüler extrem." Der Bund müsse die Abschiebungen nach Afghanistan überdenken.

Rosa گفت...

Der Polizei zufolge zeigte sich der afghanische Schüler zunächst kooperativ und ging mit zu einem Streifenwagen. Als Mitschüler dann durch eine Sitzblockade die Abfahrt des Wagens behinderten, sei der 20-Jährige "zunehmend aggressiv" geworden - und immer mehr Menschen seien hinzugeströmt.

Innerhalb kurzer Zeit seien etwa 300 Menschen zusammengekommen, so die Polizei. Einige warfen unter anderem Flaschen und ein Fahrrad auf die Beamten. Laut Bayerischem Rundfunk (BR) setzten die Polizisten Schlagstöcke und Pfefferspray ein. Die Auseinandersetzung dauerte mehrere Stunden.

Ein Lehrer sagte dem BR, der 20-Jährige sei gut integriert und "ein fleißiger Schüler". Er habe auch eine Ausbildungsstelle in Aussicht gehabt. Von der Polizei heißt es, gegen den Afghanen "werden derzeit strafrechtliche Verstöße geprüft". Weil er nicht freiwillig in den Streifenwagen eingestiegen ist, steht er im Verdacht, "Widerstand gegen Vollstreckungsbeamte" geleistet zu haben.

Mit Gewalt konnte der 20-Jährige schließlich abtransportiert werden. Die Proteste vor der Berufsschule gingen aber weiter, einige Demonstranten marschierten Richtung Nürnberger Innenstadt.

Rosa گفت...

در میان المان ها باید خجالت بکشند و بروند بمیرند صحبت از حقوق بشر میکنند واز طرف دیگر با متحدین خود خاک افغانستان را با توسل به زور و نیرنگ اشغال و پشت پرده برای اینده مردم نقشه های شومی می کشند

رزا: رفیق جان
حساب مردم آلمان و بخصوص جوانان با دولت و حکومت و انحصارات اسلحه و احزاب آن را یکی نکنیم. بسیاری از این دیپورتها با اعتراضاتی جانانه روبرو است. مثل مورد بالا که همین اواخر انجام شد. وقتی پسرک 20 ساله را پلیس جلوی چشم 300 همشاگردی دستگیر و سوار وان پلیس می کند. جوانان حساب نیروی امنیتی را رسیده و حتی سیاستمدار سوسیال دمکرات هم با فشار جوانان به گه خوری افتاد....
متاسفانه از موردهای دیپورت بسیاری از مردم خبر ندارند و پناهجو را یواشکی دستگیر می کنند. بسیاری از این جوانان را در طی همان دوره ی کارآموزی و پس از یادگیری زبان آلملانی ...
در حالی که به مردم دروغ گفته که اینها رادیکال مسلمان هستند!
خوشبختانه دیپورت 50 نفر انجام نشد. نه از طرف دولت آلمان. بلکه چون در نزدیک سفارت آلمان در افغانستان انتهاری شد و فرودگاه کابل هم سرش در خطر و گویا به همین دلیل شرکت هواپیمایی پرواز نکرد...
ما در میان اکسیون نمی دانستیم برای توقف دیپورت شادی کنیم یا برای 90 نفر تکه تکه شده در کابل زار بزنیم...
بگذاریم فرای آلمانی/افغانستانی/ایرانی... زندگی خود و کودکان را بسازیم. دشمن انسانیت آن بوروکراتهایی هستند که با مهر دیپورت جوانان را به خودکشی می کشانند...
مناسبات سرمایه دارانه است که ما را منحرف می کند از ملیت حرف شود...
ملت آلمان از یاد نخواهد برد که استاد دانشگاه را به جرم یهودیت/کمونیست... دست بسته از جلوی تخته به کوره ی آدمسوزی در دوران فاشیست هیتلری بردند... جوانان امروز دیگر نخواهند گذاشت به خفت پدران/پدربزرگان شان دچار شوند...
مورد بالا را نوشتم تا ببینیم در دل فاشیست ترین شهر های آلمان/ در ایالت مخوف بایرن، حتی در آنجا جوانان آلمانی اعتراض و مقاومت کردند....

برای امروز نیز امید از رفقای افغانستان و بقیه جوانان بیایند و بهم ملحق شده، سرنوشتشان را به دست گیرند. با یک «نه» بزرگ علیه دیپورت. و یک «آری» به مرزهای باز بروی انسانها. بازپس گیری زندگی از سیستم سرمایه ...توقف تولید و فروش تسلیحات نظامی/اشغال و جنگ....

با دوستی

ناشناس گفت...

با پوزش من همانطور که گفتی اعتقاد دارم اصلا منظورم مردم المان نبود هرچند هستند، که از راست افراطی حمايت میکنند ولی منظورم حاکمیت و سرمایه داری جهانی بود
سپاسگزارم خسته نباشید

Rosa گفت...

بار دیگر یک هواپیمای آلمانی که چند تن از سرنشینان آن پناهجویان افغان بودند در فرودگاه کابل بر زمین نشست.
این خبر را روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر / ۲۲ شهریور یک سخنگوی وزارت مهاجرت افغانستان اعلام کرد.

به‌گفته یوآخیم هِرمان، وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان پناهجویانی که به افغانستان بازگردانده شدند هشت خلافکاری بودند که محکوم شده بودند.

این نخستین مورد از بازگرداندن جمعی پناهجویان افغان از آلمان، پس از حمله تروریستی در پایان ماه مه سال جاری به کابل بود. در این حمله به‌شدت به سفارت آلمان آسیب وارد شد.

هواپیمای مورد نظر عصر روز گذشته، سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر / ۲۱ شهریور از دوسلدورف پرواز کرد.

فعالان حقوق بشر در فرودگاه دوسلدورف علیه این اقدام دست به اعتراض زدند. آن‌ها معتقدند افغانستان کشور امنی است نیست و بازگرداندن پناهجویان افغان جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

آلمان از پائیز سال گذشته برنامه اخراج پناهجویان افغان را در پیش گرفته و تا کنون در چند نوبت گروه‌هایی از آن‌ها را به افغانستان بازگردانده است. این اقدام با توافق دولت افغانستان صورت گرفته است.

موضوع پناهجویان یکی از بحث‌های اصلی در رقابت‌های انتخاباتی آلمان است. انتخابات پارلمان فدرال آلمان و صدراعظم این کشور روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر / ۲ مهر برگزار خواهد شد.

حمله انتحاری در نزدیکی ورزشگاه کریکت کابل چند کشته و مجروح داشت
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر / ۲۲ شهریور در نزدیکی ورزشگاه کریکت کابل و در جریان برگزاری مسابقه‌ای از رقابت‌های کریکت افغانستان رخ داد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که دو تن از کشته‌شدگان مأمور پلیس و یک نفر غیرنظامی بودند.

بصیر مجاهد، یکی از سخنگویان پلیس گفته است: «مأموران امنیت با فدا کردن خود مانع از آن شدند که مهاجم خود را به جمعیت حاضر در ورزشگاه رسانده و فاجعه‌ای به‌وجود آورد.»

سازمان ملل گزارش داده که در ناآرامی‌های افغانستان در نیمه نخست سال جاری دست‌کم ۲۰۹ غیرنظامی کشته و ۷۷۷ نفر هم مجروح شده‌اند.

همچنین در اثر درگیری‌ها بین نیروهای طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان از آغاز سال ۲۰۱۷ دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر در افغانستان آواره شده‌اند.