۲۱ شهریور، ۱۳۹۶

مزدوران رژیم ایران در تشکیلات کمکرسانی به پناهجویان- کیس اول دکتر عذرا مهرانفر


عکس دکتر عذرا مهرانفر از افراد شناخته شده ی کنفرانس احمدی نژاد 2010
 با ورود پناهجویان به آلمان و باز شدن موقتی مرزها، بسیاری نیز از ایران و افغانستان خود را به آلمان رسانده اند. در این میان باور نکردنی بود که برخی از افراد شناخته شده ی کنفرانس همایش احمقی نژاد که برای بیعت با رهبر به ایران رفتند، از سفره ی پهن "کمک" به پناهجویان، برای فضولی و خبرچینی استفاده کرده و نامی برای خود گذاشتند. 
 Rosa:  در همین راستا رفتم بدنبال لینک خبری سال 2010 و همینجا این لینک را که بچه های ایران زحمتش را آنوقتها کشیده بودند، باز نشر می کنم.
 
از بقیه خبر ندارم اما خانم دکتر مهرانفر بر طبق اطلاعات اینترنت تا 26 اکتبر 2015 در شهر آمبرگ آلمان "مجانی" خدمات پناهجویی میداده است. لینک آلمانی در پایین و همچنین مصاحبه با رسانه ی برنا در همان سفر به ایران و بیعت با سران رژیم. لازم به توضیح است که معلوم نیست ایشان از سال 2015 تا الان 2017 به چه شغل شریفی مشغول هستند!
در ضمن از فضولها بهراسید! این حق پناهجویان است که کیس ها و پرونده ی آنان بدست افراد رژیم ایران/ افغانستان نیفتد. اگر این خانم کماکان به شغل رایگان "کمک" به پناهجویان مشغول هستند، خواستار کنار گذاشتن او و دیگران هستیم. "عطای" شان را به لقایشان ببخشیم!


دکتر عذرا مهرانفر/آلمان/دکترای کشاورزی و محیط زیست از دانشگاه گوتینگن/ برنا نیوز
Dr. Ozra Mehranfar Birner, Germany
omehran@gwdg.de   
سن ایشان در خبر 26 سال ذکر شده که با مدرک تحصیلی و سوابق ایشان منافات دارد. دستپخت خانم مهرانفر
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۷
یک ایرانی مقیم خارج کشور گفت: موسیقی ایرانی را همیشه در ماشین و منزل گوش می‌دهم و به فیلم‌های مستند ایرانی نیز علاقمندم.
عذرا مهران‌فر 26 ساله و ساکن آلمان است. وی که دارای دکترای کشاورزی و محیط‌زیست است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی هنری برنا گفت: من برای استفاده از رسانه‌های ایرانی از اینترنت و تلویزیون بهره می‌برم. اخبار ایرانی را نیز هر روز حداقل یک‌بار گوش می‌دهم.
وی با اشاره به اینکه به تلویزیون آمریکا اعتماد ندارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در اخبارشان زیاده‌روی بسیاری می‌کنند و من با حضور در آلمان و استفاده از رسانه‌های آن‌ها، از حقایق خبر دارم و می‌دانم که اخبار آمریکا صحت کمتری دارد و جبهه‌گیری و متمایل کردن اخبار به نفع آمریکا در این خبرها دیده می‌شود.
مهران‌فر با ذکر این نکته که تا حد امکان خبرگزاری‌های ایرانی را مطالعه می‌کند، ادامه داد: معمولا اخبار فارسی را مطالعه می‌کنم و فارسی نیز می‌نویسم. مثلا ایمیل‌هایی که با دوستانم رد و بدل می‌کنیم، به زبان فارسی است.
این ایرانی مقیم آلمان، در خصوص علاقه‌اش به هنر ایرانی توضیح داد: از بین فیلم‌ها، به آثار مستند ایرانی علاقمند هستم و موسیقی ایرانی را نیز همیشه در ماشین و منزل گوش می‌دهم.
http://bornanews.ir/vdca0wny.49n0e15kk4.html

17. Mai 2015
Dr. Ozra Mehranfar-Birner, seit vielen Jahren ehrenamtlich beim Arbeitskreis Flüchtlingshilfe des Caritasverbandes engagiert, stehe beispielhaft für Deutschkurse, Kindergruppenarbeit, Hausaufgabenhilfe und die künstlerische Betätigung in der Gruppe mit Amberger Künstlern. Gut vernetzt seien die Flüchtlingsberater der Caritas mit dem Interkommunalen Bündnis für Migration und Integration, Amnesty International und mit der neu entstandenen ehrenamtlichen Initiative in der Stadt Amberg.

26. Oktober 2015
ادامه


این مطلب در راستای جریان اطلاع رسانی آزاد برای معرفی برخی شرکت کنندگانی در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج که با دعوت و حمایت مالی احمدی نژاد و مشائی به ایران سفر کردند تهیه شده است
توجه کنید که تمامی اسامی و مشخصات و تصاویر سمینار و سخنرانی از طریق سایتهای خبری رسمی و دولتی انتشار یافته و منابع مربوطه ذکر شده است. مشخصات همگی از روی اطلاعات عمومی ارائه شده در سایتهای شخصی وشبکه های اجتماعی ارائه می گردد. بدیهی است هرگونه مسئولیتی در زمینه انتشار اسرار خصوصی و حریم خصوصی متوجه اعتراض سبز نیست
در صورتیکه خود شما یا فردی که وی را می شناسید افتخار شرکت در این محفل آقای احمدی نژاد را داشته و مایلید نام و مشخصات به عنوان صاحب این دستاورد بزرگ در این صفحه درج شود لطفا مشخصات ، عکس و مدرک مستند (اخبار، عکس یا فیلم منتشر شده در خبرگزاری ها که نشان دهنده حضور در همایش بوده است، تصویر دعوتنامه رسمی همایش با نام فرد، کارت شرکت در همایش، یا رسید رسمی دریافت هزینه و تسهیلات سفر) را از طریق جعبه نظرات (انتهای مطلب) یا ایمیل به ما ارسال فرمائید
بدیهی است به تقاضاها ی فاقد مدرک مستند ترتیب اثر داده نخواهد شد
جدید: با توجه به استقبال قابل توجه و بازدید روزانه هزاران هموطن از سراسر دنیا از این مطلب، اعتراض سبز آماده است هرگونه مطلب یا توضیح از سوی شرکت کنندگان در همایش و افرادی که نام آنها در اینجا درج شده است را بدون کم و کاست منتشر نماید و درصورت درخواست تصویر و آدرس تماس وی نیز از این صفحه حذف خواهد شد.
-نظر به انتشار اسامی توسط رسانه های جمعی جمهوری اسلامی از حذف نام و لینک خبرگزاری معذوریم


This list involves the name and contact of those Iranians who were invited by Mr Ahmadinejad and received support from his government to travel to Iran in summer 2010. Their names are mentioned by news agencies with references provided. Contact details are all provided on public profiles or personal home page of these people.
We discourage spammers from harvesting the content of this web page.
نام
کشور شهر / شغل/دانشگاه سازمان/ رشته / منبع خبر

دکتر نادر حقیقی
Dr. Nader Haghighi, Portugal
پرتغال / لیسبون/ دبيرکل شوراي بازرگاني پرتغال و ايران/ مخابرات/ ایرنا
Facebook Message
نادر حقيقي نيز با عجله سعي دارد خود را به ستون ميهماناني که عازم هتل هستند، برساند.
حقيقي که دکتراي مخابرات دارد از کشور پرتغال است و اکنون يک سالي است که به عنوان مديرکل شوراي بازرگاني پرتغال و ايران منصوب شده است.
او مي گويد در30 سال گذشته ، هرگز تماسش را با ايران قطع نکرده و بارها هيات هاي اقتصادي را از ليسبون به تهران آورده است؛ هيات هايي که اعضاي آن با ورود به ايران مبهوت مي شوند .
به گفته حقيقي، متاسفانه خارجي ها تصورات ذهني غلطي بخاطر تهاجم رسانه هاي غربي، از ايران دارند، اما به محض ورود به ايران، از وضعيت جاري کشورمان حيرت مي کنند؛ حيرت ازديدن پيشرفت ها و توسعه صورت گرفته در همه زمينه هاي فني ، مهندسي و صنعتي .
بي شک يکي از اهداف عمومي نسبت به همايش بزرگ ايرانيان اين است که سرمايه هاي ايراني خارج از کشور ، براي سرمايه گذاري به داخل کشور هدايت شود؛
اگر چه اين اتفاق براي کشور، اهميت و ارزش زيادي خواهد داشت، اما شک نداشته باشيم که ايرانيان مقيم خارج نيز نيازمند محيطي امن براي سرمايه گذاري هستند و کجا بهتر از ايران، آن هم درشرايطي که کشورهاي غربي به شدت دوران رکود اقتصادي را طي مي کنند .
دکتر حقيقي ، به موضوع رکود اقتصادي غرب اشاره دارد و اينکه ايران فارغ از سروصداهاي سياسي ، درحال تبديل شدن به يک قطب بزرگ اقتصادي منطقه است.
او معتقد است که ايرانيان خارج از کشور در چنين شرايطي مي توانند نقش مهم و اثر گذاري را براي تحقق مرکزيت بزرگ اقتصادي براي ايران در منطقه برعهده داشته باشند.
وي از جمله برکات همايش بزرگ ايرانيان را پيوند ميان متخصصان ايراني داخل کشور و مقيم خارج دانسته و معتقد است که نزديک شدن اين گروهها در زمينه هاي تخصصي دررشد و توسعه کشور اهميت بسزايي دارد.
حقيقي از ديگر آثار مثبت همايش را تبادل اطلاعات و به روز شدن مي داند که اين امر هم براي متخصص داخل ايران و هم ايرانيان مقيم خارج از کشور بسيار اهميت دارد.
نادر باقرزاده استاد دانشگاه کاليفرنيا که هم اکنون نيز در زمينه هاي علمي و فرهنگي با مراکز علمي کشور همکاري و مراوده دارد، از ديگر مدعوين است.
"عاشق ايرانم و آماده همه گونه همکاري براي شکوفايي کشورم".

دکتر فرخ سعیدی
Dr. Farrokh Saidi

ایران / تهران/ جراحی/ مهر
بیمارستان ایرانمهر ۲۲۰۰۹۰۷۱ الی ۵
(ایشان به اشتباه مقیم آمریکا و استاد هاروارد معرفی شده اند)
همچنین دکتر فرخ سعیدی استاد دانشگاه هاروارد به پشت تریبون رفت و به معرفی استاد ریچارد فرای پرداخت و اظهار داشت: استاد فرای نخستین کسی است که از دکتر علی اکبر دهخدا لقب ایران دوست را گرفته است.


دکتر نادر باقرزاده
Dr. Nader Bagherzadeh, CA
آمریکا کالیفرنیا/ استاد کالیفرنیا ، ارواین/ کامپیوتر/ ایرنا
tel: 001 9498242481 E-mail: nader@uci.edu
نادر باقرزاده استاد دانشگاه کاليفرنيا که هم اکنون نيز در زمينه هاي علمي و فرهنگي با مراکز علمي کشور همکاري و مراوده دارد، از ديگر مدعوين است.
"عاشق ايرانم و آماده همه گونه همکاري براي شکوفايي کشورم".
باقرزاده اين را گفت و براه خود ادامه داد، درحالي که به اين نکته هم اشاره داشت: صندوق سرمايه گذاري ارزي ايرانيان خارج از کشور فرصت خوبي براي مشارکت ايرانيان در توسعه کشور است.

دکتر فلورا پیوندی
Dr. Flora Peyvandi, Italy
ایتالیا/ میلان /استاد دانشگاه میلان/ پزشکی / ایرنا
Telephone: +39 (02) 55 10 709 / 55 03 54 14,
E-mail: flora@florapeyvandi.eu
خانم فلورا پيوندي که استاد دانشگاهي در ايتاليا است، آن هم استاد دانشگاه پزشکي.
او ايران را فضاي مناسبي براي سرمايه گذاري ، بويژه درعرصه هاي علمي مي داند.

آقای ه. ا: نام این فرد با ارائه توضیحات در مورد عدم شرکت درکنفرانس حذف شد. ایشان نوشته اند خواهشمندم که تصویر و اطلاعات مربوط به من را از سایت خود بردارید. من همانطور که در مطبوعات فارسی و انگلیسی توضیح داده ام در کنفرانس ایرانیان خارج شرکت نکرده ام. مسافرت من و خانواده ام به ایران ( کلا با هزینه شخصی) هم زمان شد با برگزاری این کنفرانس.

دكتر مجتبی فلاحی
Dr. Mojtaba Fallahi, Italy
ایتالیا/نوروپاتولوژی/سایت دانشگاه تهران
tel: 0039 045 6702667
دكتر مجتبي فلاحي متخصص نئورو پاتولوژي مقيم كشور ايتاليا، مركز تحقيقات ضايعات نخاعي را  قابل رقابت با مراكز پيشرفته دنيا دانست و گفت: اميدوارم بتوانم با اين مركز همكاري بيشتري داشته باشم.
وي افزود: در اين مركز تجهيزات پيشرفته و گران قيمتي هست كه در كمتر مراكز تخصصي دنيا وجود دارد.
دكتر فلاحي تخصيص اعتبارات مورد نياز به بخش بهداشت و درمان را مهمترين عامل پيشرفت مراكز درماني دانست و گفت: خوشبختانه ايران از نظر مالي و امكانات مشكلي ندارد. اگر محدوديت هاي بروكراسي نيز برطرف شود مراكز درماني موفقيت هاي بيشتري بدست مي آورند.

دکتر عباس دهخدا/آمریکا/کالج سانتا مونیکا/کامپیوتر
Dr. Abbas Dehkhoda, CA
Email: dehkhoda_abbas@smc.edu








دکتر ژینوس جنیفر تینوش/امریکا ویرجینیا لینچبرگ/کایرو پراکتیس/سایت مرکز قلب تهران


Dr. Jinoos Jennifer Tinoosh, VA
docjt98@yahoo.com (work) 434-316-0100
خانم "جنیفر تینوش" با نام ایرانی "ژینوس تینوش" بعد از استشمام یک بوی کباب داغ مجانی چند روزه و بدون توجه به اینکه ممکن است این بوی کباب کردن خر باشد خود را به همایش ایرانیان خارج از کشور در تهران می رساند. او یک دکتر ساده کایرو پراکتور در آمریکاست و در کلینیکی در ویرجینیا کار می کند. حوزه کار او درمان دردهای عضلانی و ستون فقرات با مانیپولاسیون است. کایرو پراکتیک دوره ای سه ساله و یکی از ده ها شاخه طب آلترناتیو در آمریکا همچون هومئوپاتی یا ماساژدرمانی و ... است و ارتباط بسیار اندکی به پزشکی مدرن دارد. او نه پزشک است و نه اینکه اساسا در آمریکا "کایرو پراکتیک" شاخه ای از پزشکی یا از آن مضحک تر "تخصص پزشکی" شمرده می شود. خود ایشان حیران از اینکه چرا و چگونه به عنوان ایرانی نخبه به همایش دعوت شده است از طرف "مرکز قلب تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران" به عنوان "فوق تخصص کاردیو پراکتیس" برای بازدید از این مرکز دعوت می شود تا هم ایشان بخاطر بی سوادی و بی لیاقتی دعوت کنندگان دچار این توهم شود که علی آباد فی الواقع شهری ست. این یک اشتباه کلامی یا لفظی نیست. دعوت کنندگان وی را تحت عنوان فوق تخصص "کاردیو" پراکتیس برای بازدید مرکز "قلب" دعوت کرده اند و افسوس آنجاست که بدانیم اساسا هیچ رشته ای تحت نام کاردیو پراکتیس وجود ندارد. کاردیو پراکتیس فقط به دسته ای از تمرینات ورزشی اطلاق می شود ! تصویر خبر این رسوایی را آپلود کرده ام تا برای ثبت در تاریخ رسوایی های دولتی که رئیسش برنامه مدیریت جهان را در جمجمه پوکش می پروراند ولی نمی داند انگلیس کجاست به یادگار بماند.


دکتر محمد صلواتی/آلمان/کارلسروهه/فارس
Dr. Mohammad Salavati, Germany
salavati@aifb.uni-karlsruhe.de Tel: +49 (721) 608 3710
نام مجید صلواتی نوشته شده
در اين جلسه مجيد صلواتي ايراني مقيم خارج و استاد دانشگاههاي آمريكا و آلمان در سخناني اظهار داشت: ما بسيار خوشحال هستيم كه در اردبيل حضور پيدا كرديم و اين عشق و علاقه به ايران سبب شده است كه ما نسبت به ارتباط و تعامل شهرهاي كشورمان با شهرهاي كشورهاي اروپايي يك رابطه خواهر خواندگي را ايجاد كنيم.
اين استاد دانشگاه آلمان تصريح كرد: اين رابطه خواهر خواندگي بين اصفهان و فرايبورگ آلمان سبب شده ما بتوانيم تعاملات دوسويه را در تبادل استاد و دانشجو و تحقيقات علمي تقويت كنيم.



آزیتا شفازند/آمریکا/واشنگتن دی سی/حامی احمدی نژاد/فارس
Azita Shafazand, DC
آزيتا شفازند يكي ديگر از ايرانيان مقيم آمريكا كه بيش از 32 سال است در اين كشور اقامت دارد در سخناني اظهار داشت: من عاشق كشورم ايران هستم و در كشورهاي اروپايي نيز كه تلاش براي مخدوش جلوه دادن چهره ايران گسترده است سعي ميكنم از اصالت و فرهنگ ايراني به عنوان يك ايراني دفاع كنم.
شفازند با بيان برخي از نقاط ضعف در كشور نيز تصريح كرد: اميدواريم رسانهها و مطبوعات ايران زمينه آشنايي بيشتر با قابليتهاي ايران را در دنيا طوري فراهم كنند تا ايراني جماعت به اصالت ايراني خود افتخار كند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: متأسفانه برخي از مردم ما از فرهنگ اصيل و ناب خود غفلت كردند و در فرهنگ به ظاهر فريبنده غرب گرفتار شدهاند كه بايد زمينه آشنايي بيشتر نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ غني و تاريخ تمدنساز اين سرزمين آشنا كرد.

سخنگوی بنیاد پژوهش زنان در مراسم افطاری احمدی نژاد
ارسال شده توسط ، ایران لیبرال این عکس­ها و تفصیلات در سایتی به نام مردمک آمده که از مبلغین رژیم جمهوری اسلامی است و مربوط می شود به زمانی که احمدی نژاد عده ای از ایرانیان «همراه و همدل» را برای صرف افطار به هتل مجلل «هایت» نیویورک دعوت کرده است. رامشگران هم طبق معمول در این مراسم حضور دارند تا تصویر موجهی از آن حکومت ناموجه به دیگران عرضه کنند. اما از میان عکس­ها آن که از همه جالب توجه تر است عکس زنی است که همانطور که ملاحظه می فرمائید بسیار دوستانه دارد با احمدی نژاد «گپ» میزند! این خانم را کسی نمی­شناسد؛ ما هم نمی­شناختیم اگر دوستان به ما خبر نمی دادند که نام وی «آزیتا شفازند» است و در سال 2007 سخنگو و عضو کمیتهٌ برگزاری کنفرانس بنیاد پژوهش زنان در واشنگتن دی سی بوده است. یکی از دوستانی که نظر ما را به این سایت و این ضیافت و این خانم جلب کرده برای ما نوشته است: در آن سال بسیاری از ما از تعجب دهنمان باز ماند که چرا شهرنوش پارسی پور، که حرفهای بی مغز سبکش در بارهٌ صیغه و امکانات ناچیز زنان و... بوی زنندهٌ آخوندی می دهد، به عنوان زن برگزیدهٌ بنیاد از طرف کمیتهٌ برگزاری اانتخاب شده است – با دیدن عکس آزیتا خانم دیدیم که بی­خود تعجب کرده بودیم!
اطلاعیه

سخنی با دوستان و رفقای اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن

همانطور که اطلاع دارید مد تی است تنی چنداز"فعالین سیاسی" منطقه واشنگتن در صف طرفداران رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی در آمده و  در دو سه سال اخیر در استان بوسی بورژوازی ایران گوی سبقت را از یاران دیروزین جمهوری اسلامی ربوده اند تا جائی که بنا بدعوت دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در جریان دو دیدار احمدی نژاد از نیویورک به شام افطار نیز دعوت شده اند.
در تاریخ مردم ایران کم نبوده اند افرادی که  در جریان مبارزه طبقاتی یاران خود را در نیمه راه رها کرده و به صف دشمنان مردم پیوسته اند.
در سالهای اخیر با تشدید فشار بر روی جمهوری اسلامی از جانب امپریالیست ها بویژه امریالیسم آمریکا و تهدید های متعدد نظامی سیاستمداران آمریکا  خانم آزیتا شفازند از اعضای سابق اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن در ابتدا به این نتیجه گیری نادرست رسید که باید در برابر جمهوری اسلامی سکوت کرده و تمام نیروی خود را صرف مبارزه با امپریالیسم آمریکا بنماید. این لغزش ابتدائی سکوت و عدم دفاع از مبارزات روزمره مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی بمرور به خطای بزرگتر دفاع از آن بعنوان یک رژیم "مترقی" و "ضدامپریالیستی" بدل گشت.  
آزیتا شفازند که با داشتن چنین مواضعی دیگر نمیتوانست جائی در اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن که پایبند به اصول مبارزه بر روی دو پا یعنی علیه جمهوری اسلامی و علیه امپریالیسم میباشد داشته باشد، مدت دو سال است که از جمع ما کناره گیری کرده است. لغزش ابتدائی سکوت ایشان در برابر جنایات جمهوری اسلامی سرمایه علیه مردم ایران بویژه کارگران و زحمتکشان و ارزیابی از آن بعنوان یک رژیم "مترقی" بعد ها به شرکت ایشان در مراسم افطار نیویورک در کنار احمدی نژاد در دو سال متوالی منجر گردید. در حال حاضر نیز نه تنها به هیچ یک از گرایش های چپ ایران سمپاتی ندارد بلکه با اعمال و نظرگاه های خود به یک عنصر مخرب ضد چپ تبدیل شده است.
اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن مدافع جنبش رهائی بخش طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان بوده و مدافع مبارزات دمکراتیک مردم ایران جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی میباشد.  اتحاد چپ به همراه سازمانها و نهادهای چپ و مترقی آمریکا در مبارزات ملی و بین المللی علیه نظام سرمایه داری، نژادپرستی، تخریب محیط زیست و کیفر اعدام شرکت مینماید. اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن دارای مواضع روشن واصولی علیه امپریالیسم و جمهوری اسلامی میباشد که در منشور و اساسنامه ان منعکس است. نه  جمهوری اسلامی - نه مداخلات امپریالیستی.زنده باد جنبش های آزادی خواه و برابری طلب ایران
اتحاد چپ ایرانیان-واشنگتن 15 آبان 1387

رضا خلیلی دیلمی/سیاستمدار و نماینده پارلمان سوئد/سوئد/استکهلمیان
Reza Khelili, Sweden
reza.khelili@riksdagen.se
0046 8-7865052







دكتر فريبا ودودي/آلمان- برمن/پزشک متخصص اندوسکوپی زنان بیمارستان دیاکو برمن/ایرنا
Dr. Fariba Vadoudi, Germany
Add.vadoudi@t-online.de
+49-421-6949613
دكتر فريبا ودودي فوق تخصص لاپراسكوپي در حاشيه همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج به خبرنگار اجتماعي ايرنا، گفت : چنين همايشهاي كمك ميكند تا متخصصان، پژوهشگران و پزشكان ايراني در اقصي نقاط جهان، در يك فضاي كاملا صميمي با هم آشنا شده و ضمن تبادل اطلاعات و تجربيات ، براي كمك به كشور و هموطنان شان همفكري و تبادل نظر كنند.
اين متخصص زنان و زايمان، با اشاره به اينكه ‪ ۳۲سال پيش ايران را ترك كرده است، ادامه داد: قطعا ايران براي حركت در مسير توسعه و پيشرفت به همراهي متخصصان و كارشناسانش در حوزههاي مختلف نياز دارد و اگر شرايط مساعد فراهم شده و اعتماد اين افراد جلب شود بسياري از آنان مايل به خدمت به كشور خود هستند.

وي در مورد ايجاد گردشگري درماني در ايران گفت: شخصا طرحي در اين زمينه ندارم اما با توجه به پتانسيل بالاي كشورمان ، ميتواند يكي از مقاصد اين نوع گردشگري باشد و خوب است اين مساله از سوي مسوولان مورد توجه قرار گيرد ودودي تصريح كرد: بسياري از زنان ايراني با توجه به فرهنگ ايراني - اسلامي مايلند براي معالجه بيماريهايشان بويژه بيماريهاي خاص زنان ، به متخصصان و پزشكان زن مراجعه كنند واين درحالي است كه تعداد قابل توجهي از اين افراد در خارج كشور هستند و با يك برنامه ريزي و زمانبندي مناسب ميتوان از تواناييهاي آنان در اين زمينه نيز بهره مند شد.

اين پزشك ايراني مقيم آلمان گفت: براي چنين تصميمي مسوولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي بايد روند معادلسازي مدارك را نيز تسهيل كرده تا در زمان كوتاه تري اين كار انجام شود تا پزشك يا متخصصي كه قصد دارد در اين زمينه فعاليت كند ، عطاي اين كار را به لقايش نبخشد.

ودودي خاطر نشان كرد: در هركجاي دنيا كه زندگي كنيم ايران را دوست داريم به ايراني بودنمان افتخار ميكنيم و از هيچ تلاشي براي اعتلاي نام ايران كوتاهي نخواهيم كرد.

دکتر سعید رضائیان/سوئد/پزشک/آریا
Dr. Saeid Rezaeian, Sweden
درحاشيه برگزاري دومين همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از كشور، دكتر سعيد رضائيان با حضور در غرفه سازمان داوطلبان، آمادگي خود را براي به عضويت در آمدن در جمعيت هلال احمر اعلام كرد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر، وي كه يكي از متخصصان برجسته ايراني در زمينه هاي مختلف علوم از جمله پزشكي، پيراپزشكي، مهندسي برق و مهندسي پزشكي مقيم كشور سوئد مي باشد ضمن ابراز تمايل فراوان براي ارائه خدمات خيرخواهانه به عنوان داوطلب در جمعيت هلال احمر، علاقمندي خود را براي مشاركت و ساماندهي فعاليتهاي بشردوستانه نه تنها در ايران بلكه در سراسركشورهاي اسكانديناوي از جمله دانمارك و نروژ اعلام كرد.
اين پزشك داوطلب كه در زمان وقوع زلزله دلخراش بم سهم بسزايي در ارسال كمكهاي داوطلبانه هموطنان مقيم سوئد داشتند، از مشاركت در برنامه هاي انساندوستانه هلال احمر به عنوان افتخار بزرگي در زندگي فردي ياد نمود و تصريح كرد: با تمام قوا در خدمت سازمان داوطلبان و برنامه هاي عام المنفعه آن خواهد بود.
گفتني است طي برگزاري  اين همايش، جمع كثير ديگري از شركت كنندگان با استقبال بي نظيري دعوت سازمان داوطلبان را پذيرفته و به عضويت جمعيت هلال احمر در آمدند.

داوود رفیعی/کانادا آلبرتا/ استاد دانشگاه آلبرتا /علوم کامپیوتر/شبکه خبر
Dr. Davood Rafiei, Canada
drafiei@cs.ualberta.ca








دکتر شهرام مشيری/ایتالیا/ بیمارستان ساونا/ متخصص قلب کاردیولوژی مداخله گر/فارس
Dr. Shahram Moshiri, Italy
Ospedale Santa Corona
shahram.moshiri@ospedalesantacorona.it
شهرام مشيري كه فوق تخصص قلب بيمارستان شهر ساونا ايتاليا و يكي از مهمانان همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور بود، در گفتوگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، به پيشرفتهاي هستهاي كشورمان اشاره كرد و گفت: مدت زيادي است كه از ايران رفتهام. مهمترين دلايلي كه براي خروج از ايران داشتم، اين بود كه فكر نميكردم ايران روزي به پيشرفتهاي چشمگير برسد اما امروز غافلگير شدم.
وي افزود: ايران امروز جزءدارندگان انرژي هستهاي است و اين انرژي از اين حيث داراي اهميت است كه ايران با تحمل تمامي تهديدها و تحريمها به اين انرژي رسيده است.
مشيري در پاسخ به سؤالي در خصوص علت مخالفت غربيها با برنامه هستهاي ايران گفت: پاسخ اين سؤال كاملا مشخص است. غربيها ميخواهند بعد از اينكه عمر نفت به پايان رسيد، انرژي هستهاي را به كشورهاي مختلف از جمله ايران بفروشند و از اين طريق استقلال كشورها را مورد هدف قرار دهند.
اين پزشك ايراني مقيم ايتاليا با بيان اينكه كاربرد انرژي هستهاي در ايران در صورت عملياتي شدن عرصه پزشكي كشور را متحول خواهد كرد، گفت: مواد لازم براي ساخت داروها و امور ضروري پزشكي اكنون بدون تكنولوژي هستهاي امكان پذير نيست و در آينده امور پزشكي به دانش هستهاي محتاجتر خواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد كه در آيندهاي نزديك دانش هستهاي ايران در زمينه پزشكي كاربردي و عملياتي شود و گفت: در صورت عملياتي شدن دانش هستهاي در ايران، ملت ايران به يكي از پيشرفتهترين ملتها در عرصه پزشكي تبديل خواهند شد. مشروط به اينكه در مقابل خواستههاي غيرمنطقي كشورهاي غربي ايستادگي كنند.
مشيري افزود: به نظر من امروز ايران در مقابل غرب در خصوص برنامه هستهاي مقاومت نميكند بلكه تهران كار خودش را ميكند و كشورهاي غربي نيز كار خودشان را، جمهوري اسلامي ايران قصد دارد بدون توجه به غربيها غنيسازي اورانيوم را ادامه دهد و كشورهاي غربي سعي دارند بدون عملي كردن هر گونه تهديد، تحريم و تهديد را فرياد بزنند و اين رفتار غربيها و ايرانيها نتيجهاي جز هستهاي شدن ايران نخواهد داشت.
وي در پايان در پاسخ به سؤالي در خصوص احتمال حمله آمريكا به ايران گفت: به نظر من آمريكا در شرايطي نيست كه ايران را مورد هدف قرار دهد آنها خوب ميدانند كه ايران مثل عراق و افغانستان نيست و توان موشكي آن چندين برابر كشورهاي منطقه است. همانگونه كه فرماندهان نظامي ايران اعلام كردند آنها ميتوانند با موشكهاي ارزان قيمت ناوهاي گرانقيمت آمريكايي را در خليج فارس مورد هدف قرار دهند.


الهه انسانی/ آمریکا/استاد مهندسی عمران دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو/سایت ایرانیان (عکس از فارس)
Dr. Elaheh Ensaan, CA
عضو کمیسیون حقوق مهاجرین سان فرانسیسکو
City of San Francisco's Immigrant Rights Commissioner
enssani@sfsu.edu






دکتر شیدا رستگاری (هنبری)/ آمریکا /دانشگاه ایالتی اوکلاهوما در استیل واتر/ استاد / ایسنا
Dr. Shida Rastegari Henneberry, OK
srh@okstate.edu
دكتر شيدا رستگاري در گفتوگو با خبرنگار سياسيخارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) استاد تمام در رشته كشاورزي در آمريكا دربارهي فعاليتهاي ايرانيان خارج از كشور، گفت: ايرانيان به دليل اينكه بسيار باهوش هستند توانستهاند به موفقيتهاي خوبي در زمينههاي مختلف دست پيدا كنند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: در ايران نيز موفقيتهاي بسياري وجود دارد، نه تنها ايرانيان خارج از كشور تمايل به همكاري با دانشگاهها و اساتيد داخل ايران دارند، برخي از اساتيد آمريكايي نيز در اين باره علاقهمند هستند.
وي دربارهي عملكرد شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور، افزود: مركز رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور سامانه بسيار خوبي است كه حتي براي سفر به ايران جهت شركت در اين همايش به تماسهايي كه انجام شد نيز به سرعت پاسخ داده شد و پيگيري گرديد.
وي فعاليت شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور را قابل تقدير دانست.


دکتر مسعود خاتمی/آمریکا نیویورک/متخصص زنان و زایمان/تاپ ایران

Dr. Masood Khatamee, NYC
Masood.Khatamee@nyumc.org
وی ادامه داد : لذت دیدار خاک وطن برای همه ی ایرانیان مقیم خارج ، لذت بخش و شوق انگیز است هر ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کند عاشق وطن و خاک ایران است وقتی از فراز آسمانها هوای وطن را استنشاق می کنیم باور کنید هوای وطن حال ما را دگر گون می کند .
وی در خصوص وضعیت پزشکی زنان در ایران به خبرنگار ما گفت : خوشبختانه درسالهای اخیر پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه در کشورمان پدید آمده و اگر چه هنوز با تکنولوژی روز دنیا فاصله کوتاهی داریم اما بدون شک موفقیت های پزشکان ایرانی قابل توجه است .
وی تصریح کرد : آقای احمدی نژاد که به سازمان ملل در آمریکا آمده بودند با ایشان دیداری داشتیم در آنجا به ایشان تاکید کردیم که افزایش جمعیت به ایران در حد انفجار رسیده است اما ایشان در بازگشت به کشور عکس این موضوع رامطرح کردند یعنی اعلام کردند باید جمعیت کشور افزایش یابد !
دکتر خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت انجمن دوستداران ایران گفت : وظیفه اصلی NGO ها ارتباط سازی و اعتماد سازی است در بخش هایی دولت برای مردم قابل اعتماد نیستند اما بی شک انجمن ها حلقه واسط بین مردم و دولت ، بدون آنکه وابسته به دولت باشند هستند . در نتیجه با توجه به تغییر وضعیت روابط ایرانیان مقیم خارج با داخل که بسیار بهتر شده است و دولت نگاه مثبت تری به ایرانیان مقیم خارج دارد،انجمن ها به ویژه انجمن دوستداران ایران که با فعالیت های اخیر خود توانسته است اثر گذار باشد ، می تواند به سرعت در ایجاد ارتباط و بهره مندی از نخبگان و سرمایه های ملی که در خارج از کشور زندگی میکنند فعالیت کند.


مسعود صارمی/انگلیس/مهندس/شبکه خبر
Masoud Saremi, UK











دکتر علیرضا توکلی طرقی/سوئد/ دکترای رباتیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم /استکهلمیان
مشاور رحیم مشائی در امور ایرانیان خارج از کشور
Dr. Alireza Tavakoli Targhi, Sweden
att@kth.se





علی حسن زاده/ بلژیک/مهندس/شبکه خبر
Ali Hassanzadeh, Belgium










دکتر کامران حسینی/آمریکا سان فرانسیسکو/متخصص چشم/عکس فارس نیوز
Dr. Kamran Hosseini, SF
hosseini.kamran@gmail.com








داوود قاسم زاده تره ای/دانشگاه ایالتی نیوجرسی/اقتصاد/ایرنا
Davood Ghasemzadeh Taree, NJ
ghasemzadeh@econ.rutgers.edu davood.g.taree@njit.edu dghasemzadeh@yahoo.com
داوود قاسم زاده چهارشنبه شب درضيافت شام استاندارآذربايجان شرقي براي گروهي ازايرانيان خارج ازکشور افزود: من به عنوان استاد ايراني هنگام تدريس در کلاس همواره آرزومي کنم اي کاش تمامي دانشجويان من ايراني بودند.
وي با تشکر از ميهمان نوازي استاندارآذربايجان شرقي ورويکرد عاطفي و همبستگي آنان نسبت به ايرانيان گفت: آرمان و آرزوي همه هموطنان مقيم خارج از کشور کمک به توسعه ايران عزيزاست.
استاد ايراني دانشگاه نيوجرسي امريکا ازابتکاررييس جمهوري ايران در برگزاري همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از کشور و تاسيس شوراي عالي رسيدگي به مشکلات آنان قدرداني کرد و اظهارداشت: همه ما ايرانيان مقيم خارج آماده انتقال تجارب، دانش و سرمايه مان براي کمک به پيشرفت و توسعه ايران هستيم.
وي افزود: ما درنشست با دانشگاهيان تبريزاعلام کرديم آماده همکاريهاي مشترک درقالب کارگروه هاي تخصصي علمي، نگارش مقالات، گردشگري و ساير زمينه هاي مورد نياز هستيم.
قاسم زاده با اشاره به پيشرفتهاي علمي در دانشگاههاي تبريز گفت: تبريز با داشتن پنج دانشگاه معتبر به قطب دانشگاهي کشور تبديل شده و اين ظرفيت مناسبي براي توسعه است.
گروهي ازهموطنان مقيم خارج ازکشورروزچهارشنبه براي بازديد ازاماکن تاريخي ، فرهنگي و مراکزعلمي و دانشگاهي وارد تبريز شدند.

سید مهدی مقبل/آمریکا/ کالج راست میسی سی پی/ دکترای فیزیک/شورای امور
Mehid Moghbel, MS
mmoghbel@rustcollege.edu


دکتر بهرام هاتفی/آمریکا/کالیفرنیا /دانشگاه ایالتی کالیفرنیا/ حسابداری/ ایسنا
Dr. Bahram Hatefi, CA
Phone: (001 657) 278-3938 Email: bhatefi@fullerton.edu


دکتر منصور نراقی/آلمان/فیزیک هسته ای / نراق
Dr. Mansour Naraghi, Germany
mansour.naraghi@gmx.de Tel.: 0049-175-9505513
مرادي اعلام كرد عصر  مورخ 14/5/89  با برخي از  نراقي هاي مقيم خارج از كشور  دعوت شده به همايش ايرانيان خارج از كشور بخصوص جناب آقاي دكتر منصور نراقي دكتراي فيزيك هسته  اي  مقيم آلمان در محل هتل استقلال جلسه مشتركي برگزار گرديد .در اين جلسه توافق شد جلسات بعدي با مسئولين استان به ويژه استاندار محترم جناب آقاي دكتر شعباني فرد در هفته آينده برنامه ريزي گردد و موضوع احداث يك پايگاه نجوم در نراق كه مناسب براي علاقه مندان آماتور باشدبه گونه اي كه جنبه  گردشگري هم داشته باشد فراهم شود.


دکتر عذرا مهرانفر/آلمان/دکترای کشاورزی و محیط زیست از دانشگاه گوتینگن/ برنا نیوز
Dr. Ozra Mehranfar Birner, Germany
omehran@gwdg.de
سن ایشان در خبر 26 سال ذکر شده که با مدرک تحصیلی و سوابق ایشان منافات دارد. دستپخت خانم مهرانفر

یک ایرانی مقیم خارج کشور گفت: موسیقی ایرانی را همیشه در ماشین و منزل گوش میدهم و به فیلمهای مستند ایرانی نیز علاقمندم.
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۷

عذرا مهرانفر 26 ساله و ساکن آلمان است. وی که دارای دکترای کشاورزی و محیطزیست است، در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی هنری برنا گفت: من برای استفاده از رسانههای ایرانی از اینترنت و تلویزیون بهره میبرم. اخبار ایرانی را نیز هر روز حداقل یکبار گوش میدهم.
وی با اشاره به اینکه به تلویزیون آمریکا اعتماد ندارد، اظهار داشت: آمریکایی
ها در اخبارشان زیادهروی بسیاری میکنند و من با حضور در آلمان و استفاده از رسانههای آنها، از حقایق خبر دارم و میدانم که اخبار آمریکا صحت کمتری دارد و جبههگیری و متمایل کردن اخبار به نفع آمریکا در این خبرها دیده میشود.
مهران
فر با ذکر این نکته که تا حد امکان خبرگزاریهای ایرانی را مطالعه میکند، ادامه داد: معمولا اخبار فارسی را مطالعه میکنم و فارسی نیز مینویسم. مثلا ایمیلهایی که با دوستانم رد و بدل میکنیم، به زبان فارسی است.
این ایرانی مقیم آلمان، در خصوص علاقه
اش به هنر ایرانی توضیح داد: از بین فیلمها، به آثار مستند ایرانی علاقمند هستم و موسیقی ایرانی را نیز همیشه در ماشین و منزل گوش میدهم.

کامبیز حشمتی/اروپا/وکیل/ایسنا
رييس انجمن وکلاي مقيم کشورهاي اروپايي (؟)9
Kambiz Heshmati, France
06000 - NICE - 38 rue de la Buffa Tel. 0033 493 825 412 Fax: 0033 493 824 679
"حشمتي" همچنين ضمن قبول مواضع دکتر احمدي نژاد به عنوان رييس جمهوري ايران درخصوص استفاده صلح آميز هسته اي، گفت: داشتن چنين فناوري حق مسلم ايران است. ک/2

عبدالرحيم حزيني/ایتالیا/متخصص سرطان/شورای امور
Dr. Abdolrahim Hazini, Italy
تماس با انجمن پزشکان و پيراپزشکان ايراني مقيم ايتاليا

پروفسور حیدرآخوندزاده/فرانسه/متخصص پوست/ایرنا
Prof. H Akhoundzadeh, France
ایشان از پزشکان قدیمی است که کتاب ادبی و فیلمهای مستند خویش را تقدیم خامنه ای کردند

محمد اسدزاده/دانشگاه کالیفرنیا/اهل اردبیل/فارس
Mohammad Assadzadeh

عبدالعظيم بنيادي/کانادا/فارغ التحصیل پنسیلوانیا/زمینه گاز و نفت/ایرنا
Abdolazim Bonyadi, Canada
یک شرکت به نام ایشان در تهران هم به ثبت رسیده
"عبدالعظيم بنيادي" در گفتوگو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اين که تحريم ها نمي تواند مانع دستاوردها و اقدامات دانشمندان ايراني شود اظهار داشت که امروز کشورهاي غربي خصوصا آمريکايي ها به دستاوردهاي خود مي نازند در حالي که بسياري از اين دستاورها محصول دانش و فناوري دانشمندان ايراني است که خارج از کشور زندگي مي کنند

نادر باقرزاده استاد دانشگاه کاليفرنيا که هم اکنون نيز در زمينه هاي علمي و فرهنگي با مراکز علمي کشور همکاري و مراوده دارد، از ديگر مدعوين است.
"عاشق ايرانم و آماده همه گونه همکاري براي شکوفايي کشورم".
باقرزاده اين را گفت و براه خود ادامه داد، درحالي که به اين نکته هم اشاره داشت: صندوق سرمايه گذاري ارزي ايرانيان خارج از کشور فرصت خوبي براي مشارکت ايرانيان در توسعه کشور است.
به گزارش فارس، محمد اسدزاده يكي از اردبيليهاي مقيم خارج و استاد دانشگاه كاليفرنياي آمريكا نيز در اين جلسه اظهار داشت: ملت ايران در 30 سال گذشته به دستاوردهاي ارزشمندي رسيدند و امروز تمام تبليغات رسانههاي غربي عليه كشورمان حكايت از يك دروغ بزرگ است.
اين استاد دانشگاه كاليفرنيا خاطرنشان كرد: اين رسانهها كه به تبليغات گسترده ميپردازند بيشترين حمايت را از لابيهاي صهيونيسم دارند تا كشورمان را تضعيف كنند.

جمشید سلیمانی کهل/انگلستان/شورای امور...
Jamsheed Soleimani, UK

صلاح الدين شکريان/برزیل/دکترای ریاضیات/شورای امور
Salaheddin Shokrian, Brazil

نوید اصفهانی/کانادا/پژوهشگر/ایرنا
Navid Esfahani, Canada
دکتر نويد اصفهاني پژوهشگر ايراني مقيم کانادا در حاشيه همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از کشور در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اين مطلب تاکيد کرد: مقام معظم رهبري اعلام کرده اند که شريعت اسلام اجازه استفاده غير صلح آميز از انرژي هسته اي را نمي دهد و مقصد و راه ما در اين رابطه مشخص است.

دکتر نادر صفائی/آلمان / نراق
Dr. Nader Safaei
مرادي اعلام كرد عصر  مورخ 14/5/89  با برخي از  نراقي هاي مقيم خارج از كشور  دعوت شده به همايش ايرانيان خارج از كشور بخصوص جناب آقاي دكتر منصور نراقي دكتراي فيزيك هسته  اي  مقيم آلمان در محل هتل استقلال جلسه مشتركي برگزار گرديد .در اين جلسه توافق شد جلسات بعدي با مسئولين استان به ويژه استاندار محترم جناب آقاي دكتر شعباني فرد در هفته آينده برنامه ريزي گردد و موضوع احداث يك پايگاه نجوم در نراق كه مناسب براي علاقه مندان آماتور باشدبه گونه اي كه جنبه  گردشگري هم داشته باشد فراهم شود.
….
دكتر نادر صفايي از ديگر  نراقي هاي دعوت شده به همايش بزرگ ايرانيان در سالن اجلاس بودند كه متاسفانه امكان ملاقات با ايشان فراهم نشد و سعي داريم درزمان حضور ايشان در ايران ترتيب ملاقات و برگزاري جلسه مشترك را بدهيم.  

دکتر علی عباسی/آمریکا/پزشک/ایرنا
Dr. Ali Abbasi, US
دکتر "علي عباسي "پزشک ايراني روز سه شنبه در حاشيه برگزاري دومين همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج با اشاره به اينکه طي 10 سال گذشته براي شرکت در سمينارها و همايش هاي علمي به ايران سفر کرده است ، گفت: ايرانيان مقيم خارج ، در هر جايي از جهان همچنان عشق به ايران را در سر دارند و براي اعتلاي ايران از هيچ تلاشي فرو گذار نخواهند کرد.

دکتر ... محسنی/آمریکا/ استاد هوش مصنوعی و مهندسی پزشکی/واحد مرکزی خبر
Dr Mohseni, PA
دانشگاه ایشان پنسیلوانیا ذکر شده اما احتمالا دانشگاه دیگری است در همان حوالی-
ملک زاده نمونه ای از این افراد را دکتر محسنی استاد هوش مصنوعی و مهندسی پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا بر شمرد و اضافه کرد : وی در بازدید خود از نداشتن اطلاع در باره توانمندی های ایرانیان ابراز تعجب کرد و گفت از این پس بسیار به خود می بالم که چنین طرح های علمی در کشور من در حال اجراست .

اسماعیل تجلی پیربازاری/ گرجستان / تاجر / ایرنا
Emaeil Tajalli Pirbazari, Georgia
شرکت ویلدان در ترکیهTEL90-312-4355530 Fax: 90-312-4355531
vildan@vildan.com.tr Atac 2 66-4 Kizilay Ankara
اسماعيل تجلي پير بازاري نيز مدعوي از گرجستان است که باور دارد هيچ کجاي دنيا براي سرمايه گذاري مانند ايران نيست. او اين سفر را فرصت مناسبي براي شناخت پتانسيل هاي سرمايه گذاري در کشور دانست.

دکتر فریبا جباری/انگلیس/داروسازی/ شرق ساسکس/ایرنا
Dr. Fariba Jabari, UK
خانم دکتر فريبا جباري هم داروساز است و از انگليس آمده و مي گويد ايراني هاي خارج از کشور نياز به آشنايي بيشتري با قوانين کشور دارند. او اعتقاد دارد دولت در جريان اين همايش ها مي بايست احساس اطمينان بيشتري نسبت به سرمايه گذاري در کشور ايجاد کند.

دکتر فرهاد عابدی/مکزیک/پزشک متخصص چشم/شمال نیوز
Dr. Farhad Abedi, Mexico
در ادامه همایش هم اندیشی علمی و فرهنگی ایرانیان مقیم خارج دکتر " فرهاد عابدی" جراح و متخصص ایرانی مقیم کشور مکزیک در سخنانی بر لزوم پیشگیری برای مراقبت از بیماری های چشمی تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند.
وی به آب مروارید چشم که در سنین بالا بوجود می آید، اشاره کرد و گفت: اگر در سنین مختلف مانع تابش اشعه به چشم شویم در سن بالای ۵۰ و ۶۰ سال چشم دچار بیماری آب مروارید نمی شود.
دکتر عابدی به مریضی دیابت که منجر به کوری چشم می شود را به عنوان دیگر بیماری شایعه چشم در دنیا اشاره کرد و گفت : انسانها باید قند خون خود را با دادن آزمایش های منظم چک کنند.
وی به جراحی لیزری که به یک پدیده اجتماعی در جهان تبدیل به مد شده است ، اشاره کرد و گفت : من به عنوان یک متخصص چشم ، جراحی لیزری را پیشنهاد نمی کنم.

دکتر حسن پسر گلی/آمریکا/متخصص کشاورزی/شمال نیوز
Dr. Hassan Pesar Goli, US
دکتر " حسن پسر گلی" فوق دکتری کشاورزی ایرانی مقیم آمریکا نیز در این همایش به ارزش خاک کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: زمین های حاشیه دریای خزر که خاک آن شور است با استفاده از فناوری ها جدید و نوع گیاه قابل استفاده برای کشاورزی می باشد.
وی بر لزوم مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد موضوع جنگ جهانی سوم در دنیا آب و خاک باشد لذا باید در این بخش برنامه مناسبی برای استفاده بهینه و علمی از آب و خاک داشته باشیم.

دکتر مرتضی شریف زاده/آلمان اشتوتگارت/جراح عمومی/سایت دانشگاه تهران
Dr. Morteza Scharifzadeh, Germany
 0711731264 or 0711683837
دكتر شريف زاده جراح عمومي مقيم آلمان، سطح كيفي خدمت رساني به بيماران را در اين مركز بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت: كشور ايران از لحاظ پيشرفت هاي علم پزشكي، در مقايسه با كشورهاي همسايه در سطح بالايي قرار دارد.

دکتر مجید علامه زاده/آلمان/ژورنالیست پزشکی (جراح؟)/سایت دانشگاه تهران
Dr. Majid Allamehzadeh, Germany
مشختصات فردی به نام عبدالمجید علامه زاده در آلمان یافت شده است
دكتر علامه زاده ژورناليست پزشكي مقيم آلمان، هدف از بازديد خود از اين مركز را آشنايي با روش هاي معالجه بيماران و همچنين مطلع شدن از روند پيشرفت علم پزشكي در كشورمان به ويژه در زمينه جراحي و معالجه بيمكاران قلبي عنوان كرد و گفت: رعايت نكات استريليزاسيون و بهداشتي در اين بيمارستان در سطح بسيار مطلوبي قرار دارد و تعداد پرستاران و كادر پزشكي اين مركز نسبت به مراكز درماني كشور آلمان بيشتر است.
ژورناليست پزشكي مقيم آلمان در ادامه افزود: رسانه هاي غربي در زمينه پيشرفت هاي علمي و فني جمهوري اسلامي ايران سكوت مي كنند و برنامه هايي مانند اين بازديد در جهت اطلاع رساني صحيح از وضعيت كشورمان به ايرانيان خارج از كشور بسيار مفيد است.

علیرضا ترابلی لنگرودی/آلمان/مهندس معماری/سایت دانشگاه تهران
Alireza Torabali Langeroudi, Germani
در ادامه اين بازديد، دكتر ترابلي لنگرودي مهندس معماري مقيم آلمان، رعايت استانداردهاي معماري در طراحي ساختمان مركز قلب را بسيار مطلوب عنوان كرد و افزود: استفاده از روش هاي گوناگون مانند كاربرد پرده هاي اكسترنال جهت جلوگيري از ورود حرارت به داخل ساختمان، منجر به صرفه جويي در مصرف انرژي توسط دستگاههاي تهويه كننده مركز مي شود. 
شركت كنندگان در پايان اين بازديد، وضعيت بيمارستان را از لحاظ خدمت رساني كيفي و كمي به بيماران در سطح بالايي ارزيابي كردند و بر گسترش راههايي جهت افزايش تعامل ميان ايرانيان داخل و خارج از كشور تاكيد كردند./ز

سلیمان سعید محسنی/آلمان/مهندسی پزشکی/سایت دانشگاه تهران
Soleiman Saeidmohseni, Germany

خانم نجفی/ انگلستان / حقوق / ایرنا
Ms. Najafi, UK
خانم نجفي، مسافري از انگليس است که 25 سال از وطن دور بوده و حالا دومين سال پياپي است که به ميهن مي آيد؛ از حضور در تهران و همايش بزرگ ايرانيان خارج از کشور خوشحال است.
او که رشته تخصصي اش حقوق است، درباره اهميت برگزاري اين همايش مي گويد اين سفر از دو جنبه براي من و شايد براي ديگر هموطنان خارجي ام اهميت دارد، اول اينکه از نزديک و بطور عيني موفقيت هاي کشورم را لمس مي کنم و مي ببينم و ديگر اينکه يک بررسي عمومي براي خودم ، خانواده ام و ديگر هموطنان خارج از کشورم خواهم داشت.
خانم نجفي، موفقيت هاي امروز ايران را نشانگر آن مي داند که کشور در مسير درست سياسي و علمي گام برداشته است و برقراري ارتباط ميان ايرانيان مقيم خارج با کشور مي تواند روند موفقيت ها و سرافرازي ها را سرعت بيشتري بخشد.
از اين بانوي مقيم خارج از کشور درباره ذهنيت هاي موجود در آن سوي مرزها، درباره ايران، سوال مي کنيم، او مي گويد: از واقعيت ها تا بافته هاي ذهني شکل گرفته از تبليغات سنگين رسانه اي، فرسنگ ها فاصله وجود دارد؛ اصلا قابل توصيف نيست.

دکتر میرهمایون شیرانی / آمریکا /متخصص بیهوشی/ پزشک / ایسنا
Dr. Mir Homayoon Shirani
ميرهمايون شيراني، پزشك ايراني مقيم آمريكا در گفتوگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره حضور ايرانيان خارج از كشور در ايالتهاي آمريكا گفت: اگر چه ايرانيان در خارج از كشور توانسته اند به موفقيتهاي بسياري به خصوص در زمينه پزشكي دست يابند، اما با نفوذ در لايههاي مردم آمريكا با ديگر ايرانيان ارتباط چنداني ندارند.
اين پزشك ايراني ادامه داد: بايد ارتباطات ميان ايرانيان خارج از كشور افزايش يابد كه برگزاري اين گونه همايشها ميتواند تاثير خوبي در اين روند داشته باشد.
وي درباره عملكرد شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور افزود: شورا توانسته است مكاتبات و ارتباطات خوبي با ايرانيان خارج از كشور داشته باشد. حتي آقاي ملكزاده دبيركل شورا نيز درباره امور ايرانيان خارج از كشور حساسيت نشان ميدهند و برگزاري اين همايشها هم بسيار مهم بوده و اقدام بسيار خوبي است.

فراهانی / آمریکا / فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس / ایرنا
Mr. Farahani, TX

خانم دکتر شاهین / انگلیس / وکیل /حقوق / فردا
Dr. Shahin, UK

خانم دکتر فريبا جباري هم داروساز است و از انگليس آمده و مي گويد ايراني هاي خارج از کشور نياز به آشنايي بيشتري با قوانين کشور دارند. او اعتقاد دارد دولت در جريان اين همايش ها مي بايست احساس اطمينان بيشتري نسبت به سرمايه گذاري در کشور ايجاد کند.

کریم سنواتی/جمهوری آذربایجان/موج
Karim Sanavati, Azerbaijan

علی جوادی/آلمان/دکترای مهندسی مکانیک/برنا
Ali Jawadi, Germany
ایشان خواستار افزایش وقت برنامه کودک شده اند


پریوش فاطمی از انگلیس لندن - ایشان همسر مرحوم دکتر فاطمی هستند
تابناک
Parivash Fatemi
خانمی که در عکس روسری کرم رنگ دارد

لیست به تدریج با یافتن منابع موثق خبری بیشتر تکمیل خواهد شد.
دهها نام و مشخصات دیگر توسط هموطنان به ما ارسال شده که به علت فقدان مستندات محکم فعلا از انتشار آنها صرفنظر کرده ایم. در صورتیکه نامی را برای ما ارسال می کنید لطفا مستندات کافی را نیز ارسال کنید .
خواهش مندیم در نظر سنجی راجع به این مطلب در بالای صفحه هم شرکت کنید
حاج آقا “لقایی” روحانی که یکی دو ماه پیش نامش تیتر اول خبرگزاریها بود و مجبور به ترک استرالیا شد، به “همایش ایرانیان خارج از کشور” دعوت شده است. احتمالا هزینه بلیت خروج اجباریش از استرالیا را هم از محل بودجه این همایش دریافت کرده است! اینکه این روحانی خوش نام! قرار است پس از پایان این همایش، چه خدماتی در کدام نقطه دنیا به مردمی که خرج خورد و خوراک و بلیت و هزار چیز دیگرش کردند انجام دهد، باید از کسی پرسید که ادعای مدیریت جهان و حومه را دارد! شاید بهتر باشد نام این همایش را به ” همایش ایرانیان اخراجی در کشور” تغییر داد!

يكي از ايرانيان مقيم خارج از كشور خود را دكتر علي ديزايي فرمانده كل پليس غرب لندن معرفي كرد و خواستار حمايت احمدينژاد براي ارتباط و تعامل بيشتر پليس دو كشور شد. پلیس طرفدار احمدینژاد در لندن متهم به زورگویی شد
مفت خور ها را در سر تا سر جهان شناسایی کنید
دومين روز همايش بزرگ ايرانيان خارج از کشور و برگزاری کميسيون هاي تخصصي
مسئولان شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور گفتهاند 1200 نفر از متخصصان علمي را به اين همايش دعوت کردهاند اما گويا چيزي حدود 450 تا 500 نفر در اين همايش شرکت کردهاند.
476 نفر از آمريکا، 210 نفر از انگلستان، 100 نفر از آلمان، 49 نفر از کانادا، 28 نفر از فرانسه و 15 نفر از کشور سوئد به اين همايش که فقط حدود 3ميليارد تومان هزينه تبليغاتي دربر داشته، دعوت شدهاند.
هر کدام از مدعوين ميتوانستند 4 نفر را به هزينه دولت به همراه خود بياورند. هتل استقلال و هتل آزادي براي اقامت اين افراد در نظر گرفته شده است. دعوتشدگان به استانهاي اصفهان، فارس، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، بوشهر، اردبيل، گيلان و مازندران و همچنين عسلويه سفر خواهند کرد؛آنهم با هواپيماهاي چارتر رزو شده.
محمدرضا شجريان نيز براي اجراي موسيقي سنتي به اين همايش دعوت شده بود که البته اين دعوت را نپذيرفت

۴ نظر:

ناشناس گفت...

dorod be shajerian xejalet be xodforoshan

Rosa گفت...

محمدرضا شجريان ‌نيز براي اجراي ‌موسيقي سنتي به اين همايش دعوت شده بود که البته ‌اين دعوت را نپذيرفت

eyval:)

ناشناس گفت...

دورسته رزا من هم خواندم و تشکر میکنم از تو که زحمت کشیده وقت می گذاری و ما را اگه میکنی
دمتون گرم وبلاگتون اتش ��

ناشناس گفت...

این اخبار از اساس کذب است.در مورد خانم مهران فر باید بگم که ایشان بسیار شریف هستند و اصلا اهل سیاست و این گونه بازی های سیاسی نبوده اند