۳۰ شهریور، ۱۳۹۶

فیلم کامل شورش کارگران در اراک - شرکت هپکو و آذرآب




شورش کارگران در اراک - آذرآب و شرکت هپکو
دومین روز تجمع اعتراضی کارگران آذرآب به دلیل عدم پرداخت حقوق معوقه - کارگران شرکت هپکو هم به این اعتراضات پیوستند/ ورود نیروهای امنیتی به داخل کارخانه آذرآب , شلیک گاز اشک آور و ضرب و شتم کارگران

۷ نظر:

Rosa گفت...

درگیری های سخت میان پلیس و کارگران در اراک

https://youtu.be/1YR2hfy-8UA

امروز، 29 شهریور 1396، اعتراضات هزاران کارگر کارخانه های "آذرآب" و "هپکو" در اراک، با هجوم وحشیانه ی مزدوران امنیتی رژیم جمهوری اسلامی به درگیری های شدیدی میان دو طرف انجامید که هنوز ادامه دارد. کارگران اراک، که ماه هاست دستمزد نگرفته و در شرایط مالی ناگواری به سر می برند، مدتی است برای درخواست حقوق خود به اعتراضات آرام دست می زنند. اما کارگزاران فاسد رژیم با بی اعتنایی به دادخواهی کارگران به پایمال سازی حقوق آنان ادامه می دهند و از دیروز، 28 شهریور مزدوران پلیس ضد شورش و لباس شخصی به هجوم به کارگران و زخمی و دستگیر کردن آنان روی آورده اند

كارگران خشمگین هپكو اراک خیابان ملک را بستند و شعارِ میدهند: مشکل ما حل نشه،شهر قیامت میشه

دیروز سه شنبه ۲۸ شهریور، بدنبال اعتراض و اجتماع برحق کارگران هپکو و آذر آب و بستن کمربندی اراک تهران و خطوط راه آهن، نیروهای انتظامی و پلیس سرکوبگر سرمایه با گاز اشک آور و تیراندازی و باتوم به کارگران معترض و گرسنه یورش بردند. دهها کارگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و مصدوم شدند و عده ای روانه بیمارستان شدند. امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور، سرکوبگران حکومت اسلامی در وحشت از اعتراض کارگران در محوطه کارخانه مجددا به کارگران آذرآب حمله کردند و با استفاده از گاز اشک آور و ایجاد فضای ارعاب تلاش کردند از ادامه اعتراض کارگران ممانعت کنند.
نفس اینکه رژیم اسلامی با نیروی ضد شورش و آماده و بدون تخفیف در صحنه حاضر است و علیه کارگر گرسنه تیغ میکشد، بیان وحشت عمیق حاکمیت سرمایه در ایران از عروج توده ای جنبش کارگری است. جنبشی که هر روز بیشتر از دیروز به مهمترین فاکتور سیاست در ایران تبدیل میشود و کل بورژوازی اعم از حکومتی و اپوزیسیونی را بوحشت انداخته است. کارگرانی که چندین ماه حقوق معوقه و مطالبه کار تحویل داده شده را از سرمایه داران و کارفرمایان طلب دارند. کارگرانی که نمیتوانند بدلیل فقر اقتصادی هزینه بدیهیات اولیه زندگی را تامین کنند و فرزندان دلبندشان در آستانه سال جدید تحصیلی پشت درب مدارس مانده اند. خانواده های کارگری که در منگنه بیماری و بیکاری و فقر و گرسنگی دست و پا میزنند. بازنشستگان و نسل قدیمتر کارگرانی که جامعه را ساخته اند و امروز برای هزینه مسکن و دکتر و آموزش فرزندانشان درمانده اند، تردیدی نیست این وضعیت را تحمل نمیکنند.

Rosa گفت...

ادامه اعتراض و اعتصاب کارگران کارخانه "آذرآب" اراک در روز چهارشنبه (۲۹ شهریور) با شلیک گاز اشک‌آور پلیس در داخل این کارخانه همراه شد.

https://youtu.be/ftPzXBjmV4I

چرا باید داخل کارخانه به سمت #کارگران معترض #اراک گاز اشک آور پرتاب کنند؟! ...

Rosa گفت...

کارگران آذر آب: مزدور برو گمشو

https://youtu.be/oXkmS9HANTg

درگیری ها ی کارگران آذر آب در اراک با ماموران انتظامی

https://youtu.be/sdF-rofZdVc

تظاهرات مردم و تیر اندازی مامورین در اراک

https://youtu.be/vuQcO8IihFI

ناشناس گفت...

واقعا دنیای عجیبی است
زمانیکه در ایران بودیم زندگی برای ما جهنم بود
حالا که این وضعیت کارگران گرسنه و ناراضی در جمهوری اسلامی را مشاهده می کنیم اب از گلوی ما پایین نمی رود
پیروز باشید

Rosa گفت...

یک کارگر هپکو اراک: دختر همکارم گفت بابا من لباس نمیخوام. ولی دیگه با صورت خونی نیا خونه

https://youtu.be/btoR5MRzC4g

فریادهای یک کارگر دردمند هپکو. جمهور اسلامی تار عنکبوته. فقط حشرات ریز رو می گیره

https://youtu.be/2OmMHtzEE7Y

Rosa گفت...

شادی خیابانی مردم سنندج در واکنش به نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از عراق

https://youtu.be/oh8b3M8L9Gg

سنندج. شادی مردم از همه پرسی کردستان ؛ کردها با شاخه‌های گل به استقبال مأموران رفتند

https://youtu.be/21Easl2pSwU

Celebrating Kurdistan referendum in Iranian part of Kurdistan سنه جەژنی ڕێفراندۆم کوردستان

https://youtu.be/as_3p0Q8IzI

Senna, Kurdistan Iran celebrating مردم سنه شادی خیابان

https://youtu.be/693zegLM0L4

Saqez Kurdish city Iran, سەقز، جەژنی ڕێفراندۆم

https://youtu.be/KTdz6V72BlU

کوردستان، سنه، سنندج Kurds from Iran celebrating referendum

https://youtu.be/4PdWrhpJXdg

Qassemlou, Piranshar پیرانشار ، قاسملو را فریاد میزند

https://youtu.be/GIfnU3MSfTs

Bokan, Kurdistan celebrating بوکان، کوردستان

https://youtu.be/gz9jCSMNIHY

Kamyaran, Iranian Kurdistan کامیاران ،جەژنی ڕێفراندۆم

https://youtu.be/W5yF2yuQpvo

..........

:)

Rosa گفت...


اعتصاب کارگران هپکو و آذرآب


محمدتقی آبائی هزاوه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، روز دوشنبه به خبرگزاری ایلنا گفت که کارگران آذرآب و هپکو در محل کارخانه‌های‌شان حاضر شده‌اند اما به خاطر اعتراض نسبت به ماه‌ها معوقات مزدی، کار را تعطیل کرده‌اند و علیرغم حضور در محل کار، در محوطه کارخانه بیکار نشسته‌اند.

وی اشاره کرد: «کارگران نسبت به اوضاع نابسامان شغلی و ماه‌ها مطالبات مزدی پرداخت نشده اعتراض دارند و باید به اوضاع آنها رسیدگی شود».

پیشتر به نوشته ایلنا، در دومین جلسه وزیران صنعت و معدن، کار و اقتصاد در روز شنبه اول مهر، مصوبه‌ای درباره مشکلات کارخانه هپکو و آذرآب اراک به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، در این جلسه در مورد وضعیت هپکو هم «سازمان خصوصی‌سازی مکلف شد طی چند روز آینده نسبت به پرداخت تمامی بدهی‌های این کارخانه به کارگران اقدام کند و نظارت کامل بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد».

پیش از این کارگران هپکو با اعتراض به ناتوانی سهامدار جدید این کارخانه خواستار بازگرداندن مالکیت این واحد به دولت شده بودند.