۰۷ مهر، ۱۳۹۶

سهیل عربی در اعتصاب غذای خشک- زندان اوین/ ایران



سهیل عربی در اعتصاب غذای خشک- زندان اوین/ ایران

نامه سهیل عربی و اعلام اعتصاب غذای خشک :
اینجا بیان حقیقت ممنوع است اما من یک آنارشیست هستم و برای من ممنوعیت ممنوع است
نمی‌توانم ساکت باشم وقتی شکنجه شدن افرادی را که جرمی مرتکب نشده اند را در اینجا می‌بینم، اینجا زندان اوین است جایی که آزاد اندیشان را مجازات می‌کنند.
نگویید خاموش باش که در این گاه سکوت بزرگترین خیانت است.
فریاد من فقط برای نجات خودم نیست اعتصاب غذا کرده‌ام بلکه صدای مظلومیت‌مان را بشنوید می‌خواهم صدای تمام آزاد اندیشان محبوس باشم: منوچهر محمد علی، محمود بهشتی لنگرودی، علی شریعتی، یوسف عمادی، آرش صادقی، سوادا آغاسر و سایر دوستان در بند هفت انسان‌هایی که جرمشان دانستن و بیان حقیقت است.
ما توسط قضاتی محاکمه شده‌ایم که فاسد ترین انسان‌های روزگاراند.
امروز اول مهر سومین سالی است که دخترم به مدرسه می‌رود و در کنارش نیستم، اعتصاب غذایم را خشک و تر کرده ام چون که دیگر نمی‌خواهم او در زندان مرا ببیند
 سهیل عربی بند ٧ زندان اوین
موزیک متن
The Ex - State of Shock

مرتبط اینجا

بند ٧ زندان اوین

ویدئویی از روژان دختر سهیل عربی زندانی محکوم به اعدام

دختر سهیل عربی(زندانی سیاسی) فقط یه چیز ندارم "بابام"
روژان دختریست که این روزها مادرش هم در انفرادی بسر میبرد! روژان دختر #سهیل_عربی است که از سال 92 در زندان بسر میبرد.
 سهیل عربی
 در این نامه نوشته است که بازجویان سپاه ارتباط او با سایر زندانیان را با برچسب «ارتباط با زندانی امنیتی» به تهدیدی برای آنان تبدیل کرده اند. آقای عربی در بخشی از نامه‌اش نوشت: «همسرم از کارش به خاطر من اخراج شده، حدود ده روزی هست که اخراج شده، تهدیدشان کرده‌اند با همسرم کار نکنند، خودم در زندان به چند زندانی زبان تدریس می کردم و اندک درآمدی داشتم به زندانیان گفتند با او صحبت نکنید چون یک زندانی امنیتی است و برایتان دردسر می شود




خبرگزاری هرانا – سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین در اعتراض به آزار و اذیت خانواده خود توسط سپاه پاسداران از دوم شهریورماه، اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرده است. آقای عربی طی نامه ای سرگشاده خطاب به سردار اسماعیل کوثری، فرمانده قرارگاه ثارالله خواستار پایان دادن آزار و اذیت خانواده خود توسط نیروهای تحت امر وی شد. سهیل عربی پیش تر قرار بود روز گذشته آزاد شود که توسط ضابطان قرارگاه ثارالله جلوی این موضوع گرفته شد. آقای عربی گفته است در صورتی که قرارگاه ثارالله به روند فعلی آزار وی ادامه بدهد از هفته دیگر دست به اعتصاب خشک (امتناع از نوشیدن) خواهد زد.
گفتنی است که مسئولان زندان اوین روز گذشته اول مهرماه قرار ملاقات این زندانی عقیدتی با خانواده‌اش را لغو کرده‌اند.

بهداری زندان با امتناع از اعلام ارسال گزارش در خصوص وضعیت وخیم جسمانی سهیل عربی موجب گشته که پزشکی قانونی نیز دستوری برای اعزام این عقیدتی به بیمارستان صادر نکند.

شایان ذکر است که مسئولان زندان و مأموران امنیتی نیز تاکنون توجهی به درخواست این زندانی عقیدتی نداشته‌اند و پرونده جدید تشکیل‌شده برای وی همچنان در جریان است.

چندی پیش نیز سهیل عربی در دلنوشته ای از اخراج همسرش از محیط کار و شرایط نابسامانان خانواده‌اش خبر داده بود.

این زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا در هفته گذشته نیز در نامه‌ای به اسماعیل کوثری، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، این ارگان امنیتی را مسئول جان خود اعلام کرد و از این مقام امنیتی خواست که به آزار و اذیت خود و خانواده‌اش پایان دهند.

لازم به یادآوری است؛ نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کردند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.

در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.

این زندانی بند هفت علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسبدر زندان محروم مانده است.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.


سهیل عربی در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک بیهوش شد. او طی وصیت نامه ای نوشته است که اعضای بدنش را اهدا کنند.

بخشی از نامه سهیل عربی به کوثری فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران به شرح زیز است:
نامه خطاب به کوثری است

قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و شخص شما به‌عنوان فرمانده این قرارگاه را مسئول جان و سلامت و آزادی خودم و خانواده‌ام می‌دانم.

 مسئولین زندان اوین، نامه‌ی وصیت سهیل عربی برای اهداء اعضای بدن را نپذیرفتند.

سهیل عربی زندانی سیاسی بند هفت زندان اوین که در اعتصاب خشک بسر می‌برد، روز گذشته لحظاتی در اثر افت فشار از هوش رفت. مسئولین این زندان ضمن دیدار با سهیل عربی و تلاش برای متقاعد کردن او برای شکستن اعتصاب غذا، نامه تنظیم شده توسط این زندانی برای اهداء اعضای بدن خود را نپذیرفتند.

سهیل عربی در این دیدار اعلام کرد تا لحظه آزادی خود و تبرئه همسرش، حاضر نیست دست از اعتصاب غذای خود بردارد.

۱۰ مرداد ۱۳۹۶
بازداشت نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی
ارنگار حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه نهم مردادماه، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل نسترن نعیمی، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

منابع خبری درباره نهاد بازداشت کننده و دلایل بازداشت خانم نعیمی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

سهیل عربی، عکاس و فعال سایبری، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ به هفت سال و نیم حبس محکوم شد که دو سال آن برای «اثبات پشیمانی و تغییر در رفتار» است تا مجازات اعدامش لغو شود.

سهیل عربی سال ۱۳۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شده بود اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، روز شنبه ششم تیر‌ ماه ۹۴ پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

بر اساس آخرین حکم صادر شده برای این زندانی عقیدتی، او باید در دو سال، ۱۳ کتاب در حوزه‌های دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی بخواند، از هر کتاب پنج تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند، با موسسه «در راه حق» و پژوهشکده «امام خمینی» نامه‌نگاری کند، پاسخ شبهه‌های خود را بگیرد و هر سه ماه یک بار، گزارشی از تحقیقات خود به دادگاه ارائه دهد.

این زندانی عقیدتی همچنین باید مقاله‌ای با موضوع دین یا مذهب‌شناسی تهیه کند که برای نوشتن آن به پنج تا ۱۰ کتاب رجوع شده باشد.

گزارشگران بدون مرز پس از صدور این حکم آن را به شدت محکوم کرد.

رضا معینی، از مدیران سازمان گزارشگران بدون مرز حکم صادر شده برای سهیل عربی را قرون وسطایی خوانده و گفته بود گرچه این زندانی عقیدتی بدون شک از مجازات اعدام فوری نجات یافته است، اما حکم تازه او «نوعی شکنجه عامدانه‌ متهمی‌‌ست که بارها اعلام کرده قصد توهین عامدانه به دین را نداشته است

به اعتقاد معینی، هدف دستگاه قضایی از صدور چنین حکمی، ایجاد وحشت در میان کاربران اینترنت ایران بوده است:

    گزارشگران بدون مرز، حکم دادگاه سهیل عربی را محکوم کرد

لازم به یادآوری است؛ نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کردند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد. در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، سهیل عربی اعلام اعتصاب غذا کرد و از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردیده و در همان زمان از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفت.

سهیل عربی،آبان ۱۳۹۲به همراه همسرش توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر شد. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما او برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری و سپس به بند ۳۵۰زندان اوین منتقل شد.

این وبلاگ نویس و فعال فضای مجازی با اتهامات سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و توهین به آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل محاکمه و به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر شکسته شد و به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی، تغییر کرد.

وی هم‌چنین به درخواست‌ها برای شکستن اعتصاب غذایش پاسخ منفی داده و اعلام کرده تا روزی که آزاد نشود، اعتصابش را نخواهد شکست؛ یا آزاد می‌شود و یا در زندان «با افتخار» خواهد مرد.

بازجو خطاب به سهیل عربی: «تو می‌میری و مثل ستار بهشتی فراموش می‌شوی»
https://humanrightsiniran.com/1396/51158/


۳ نظر:

ناشناس گفت...

زندانی در زندان به جز جان و پرنسیو شخصی چیزی دیگری ندارد سرمایه انسانی زندانی در مقابل جانیان ادم کش و قدار جایگاه خود دارد و بخوبی میداند مخاطبین انها چه کسانی هستند حرکت سهیل حرکت شخصی و دفاع از خود نیست ،،جانیان و ادم کشان جمهوری اسلامی بخوبی میدانند کسانی که جانشان را در راه اعتقاد و اندیشه انسانی میگذارنذ خیلی عصبی میشوند و تصمیم به نابودی زندانی میشوند، همانطور که در بالا اشاره کردم
مقاومت و ایستادگی در مقابل حاکمیت جلادان میتواند الگوی برای دیگر زندانیان باشد را انها بر نمی تابند و جانیان تصمیم به نابودی این حرکت می شوند اگر زنذانیان دیگر از این حرکت سهیل دفاع چمعی کنند حتما و قعطن جمهوری اسلامی عقب نشینی خواهد پیروز باشید

ناشناس گفت...

سلام همگی خسته نباشید
در همسایگی ایران جمهوری اذربایجان قرار گرفته باکو پایتخت اذربایجان اعدام یک عمل غیر انسانی است اینجا حودا حاکمیت سکولاریسم و حدودا ازادای های شخصی ازاد است هر کاری ازاد است بظاهر انسانها شیعه هستند اما در ظاهر نه نمازی و نه شلاق در کار است هر کس هرگونه دلشان بخواهد زندگی میکنند کسی ویا کسانی از دولت و ملت بابت کافر بودن محاکمه نمشود ۲۴ مشروب فروشی و کلاپها باز است اینجا بابت بی خدای و مشروپ خواری زلزله و بی خانمانی روخ نمی دهد اما در کنار این ازادی ها و لغو اعدام بی عدالتی هم فراوان است
ما تعدای از اوارگان ایرانی مقیم باکو اعدام سهیل را محکوم میکنیم و از ارشیو رزا برای افشای این جنایت تشکر میکنیم
تعدای از ایراینهای مقیم باکو

Rosa گفت...

نامه عفو و به نوعی آزادی سهیل که هرگز اجرا نشد...

https://www.facebook.com/308568379345610/photos/a.708625942673183.1073741829.308568379345610/732157013653409/?type=3&theater