۱۴ دی، ۱۳۹۶

مقاله+ خبر+ فیلم مبارزات اعتراضی ایران چهاردهم دی ۱۳۹۶ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۸

 رزا: برای خواندن مقالات در منبع روی تیترها کلیک کنیم.
 لینک عکس در رسانه چپ مستقل- به زبان آلمانی اینجا

ساعتی بعد از آن که فرمانده سپاه «ختم فتنه ی ۹۶» را اعلام کرده بود، معترضان در ملایر، نوشهر، اهواز، دزفول، گوهردشت کرج، کازرون، سبزوار، مسجد سلیمان و جوق آباد اصفهان به خیابان ها آمدند
۱۳ دی ۱۳۹۶
هفتمین روز تظاهرات سراسری: شعارها رادیکال‌تر، گرایش به خشونت آشکارتر
در هفتمین روز تظاهرات سراسری ملایر پیشقراول بود و سپس تجمعاتی در شهرهای نوشهر، اهواز، دزفول، گوهردشت کرج، کازرون، سبزوار، مسجد سلیمان و جوق‌آباد اصفهان برگزار شد. خبرهای تأیید نشده‌ای از تجمع معترضان در میدان انقلاب تهران منتشر شده است. شعارها در هفتمین روز تظاهرات سراسری همچنان رادیکال بود و رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته بود. در همان حال بستگان شماری از بازداشت‌شدگان مقابل زندان اوین تجمع کردند.
نوشهر:
ای رهبر واداده قبرت شده آماده.
فیلم / دابسمش جسم ناقصی دارم (خامنه ای)ااا
https://youtu.be/uB2LzymiPhc
رزا: با شعار پایین مخالفم اما خود خامنه ای از رنجور خواندن خود بسیار تاکنون سواستفاده کرده است.

خامنه اى الاغه يه دستشم چلاقه“ - نجف آباد 9 دی
https://youtu.be/T1bY37A0xF8
دابسمش امام دل ها خمینی و علاقه مردم به روحانیت (79)
https://youtu.be/r9gmH9hdHu4

در جوق‌آباد اصفهان نیز کار به درگیری بین معترضان با نیروی انتظامی کشید. معترضان در میان خیابان آتش روشن کرده‌اند و در همان حال یکی از معترضان گزارش می‌دهد که نیروی انتظامی بعد از زد و خورد با تظاهرکنندگان متواری شده است.
در کازرون و سبزوار و دزفول هم با آغاز تاریکی تظاهرات بزرگی برگزار شد. در کازرون تطاهرکنندگان شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» سر می‌دادند. گزارش های تأیید نشده‌ای از درگیری نیروی انتظامی و بسیجیان با تظاهرکنندگان در دزفول منتشر شده است.
در کرج هم معترضان با نیروی انتظامی و بسیجیان و لباس شخصی‌های موتورسوار درگیر شدند. معترضان موتورسیکلت و باتوم تعدادی از این نیروها را گرفتند و موتورسیکلت‌ها را به آتش کشیدند.
از آغاز تظاهرات سراسری در ایران بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند. تعدادی از این بازداشت‌شدگان به زندان اوین و تعدادی هم به زندان رجایی شهر (گوهردشت) منتقل شده‌اند.

دفاع از نظام مقدس با بچه مدرسه‌ای‌های باتوم به‌دست – گزارش میدانی
طاهر خلجانی

بازگشت به خیابان: درباره‌ی خیزش‌های اعتراضی فراگیر در ایران | امین حصوری

 اطلاعیه شماره یک «گروهی از کمونیست های مستقل گیلان»

گزارش یک سال نقض حقوق بشر در ایران: ۴۴۶ اعدام در سال ۲۰۱۷

در سال گذشته میلادی ۲۵۲ نفر در ایران به اعدام محکوم شده‌اند و دست‌کم ۴۴۶ نفر هم اعدام شده‌اند.

معاون استاندار گلستان اعلام کرد که در جریان اعتراضات شهر گرگان نیروهای امنیتی ۱۵۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.

ماف نیوز: دست‌کم ۳۸ شهروند معترض در شهرستانهای سنندج، ارومیه، ایلام و کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

ادامه ی وبگردی و لینکها اینجا

 رزا: برای خواندن مقالات در منبع روی تیترها کلیک کنیم.


مشکل خامنه ای بحران رهبری ست!
  محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگاربیکار)


پايين کشيدن بنر خمينی رویایی که واقعیت تبدیل شد و بت هایی که شکسته شدند
سخنى کوتاه با حسن کلید ساز روحانى
سيد محمد حسيني يازده ماه پيش خامنه ای مرده
تصاويرى از تهاجم مردم در قيام ايران كه حكومتو بدجورى ترسوند


در واکنش به محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت سرکوب بر جریان آزاد اطلاعات در ایران، دولت آمریکا گزینه تحریم صداوسیما را به عنوان یک ابزار سرکوب و ناقض حقوق بشر مد نظر دارد.
در صورت اجرا، چنین تحریمی، دسترسی صداوسیما به امکانات ارسال و دریافت ماهواره‌ای را قطع می‌کند.
با قطع دسترسی صداوسیما به امکانات ماهواره‌ای، شبکه‌های رادیو و تلویزیونی حکومتی در بخش‌های وسیعی در داخل و خارج قطع خواهد شد.


 فیلم های بیشتر در لینکهای زیر:



کشته شدن سه مامور اطلاعاتی در پیرانشهر

 اظهارات سردار اصلانی در حالی است که خبرهای تایید نشده ای از کشته شدن ۱۱ تن از پرسنل نیروی انتظامی در درگیری با مردم معترض پیرانشهر در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
هر چند جنبش داره نفس تازه و بقولی ری استارا میکنه و بقولی تازه جون میگیره حتی اگر هم دوره ی کوتا هم عفب نیشی کنه باز هم رژیم رفتی است مردم تصمیم و مصمم است که رژیم را جارو کند،، رژیم در همه عرصه ها ناتوان و فاصد و تاریخ مصرف تمام شده خودشون هم بخوبی میدانند وای چاره ی جز سرکوب نداند هر که هم جای جمهوری اسلامی بود دقیقا همین کار را میکردند حتی راه میان بر نیست هیچ راهی بافی نمانده دیر زود رفتنی هستند ترکیه و روسها هم کاری به حمایت رژیم ناتوان هستند
ملت ایران پیروز باشید
رزا خسته نباشی

Rosa گفت...

سلام بر تمام ایرانیان عزیز،
در این برهه‌ حساس از تاریخ ایران، ما جمعی از دگربشان جوان کارگر، دانشجو، بیکار، نیز مانند همیشه بر حسب وظیفه انسانی‌ و وجدانیمان قدم در خیابان‌ها گذارده‌ایم و دوش‌به‌دوش هم‌میهنانمان شجاع برای آزادی ایران از استبداد دینی مبارزه خواهیم کرد. ما و دوستانمان در تمام اعتراضات این سالها حضور داشته‌ایم گاهی‌ آشکارا و اکثر بدون نشانی‌ از دگرباشی! دوستانی که آشکارا در اعتراضات این سالیان شرکت داشتند هزینه‌های بسیار سنگینی‌ بر زندگی‌ خود و اطرافیانشان تحمیل شد و تاسفبارتر آن‌که نه از طرف فعالین و سیاسیون و نه از طرف خانواده و جامعه هیچ حمایتی نشدند و اکثر مجبور به ترک وطن شدند. ما این جمع که این متن را نوشته‌ایم برای حفظ تداوم و ماندن در بطن مبارزه از آشکارسازی خود به عنوان دگرباش در اعتراضات خودداری خواهیم کرد، ما معتقدیم حضور در این سیل خروشان چه بخواهیم چه نخواهیم به اتحاد و یک پارچگی با احترام به تمام تفاوت‌ها منجر خواهد شد و نیازی به متمایز کردن خود در این برهه نمی‌بینیم. از طرفی‌ برای دوستانی که داخل و کف خیابانها در این شب‌های خونین نیستند یک نکته حائز اهمیت است و آن‌ اینکه، معترض‌ها علاقه زیادی به تهیه فیلم و عکس و انتشار آن‌ ندارند و اکثر ترجیح میدهند عکس و فیلمی گرفته نشود، این دلایل بسیار دارد، برای نمونه همانطور که ما نمیخواهیم در این برهه آشکار‌سازی به عنوان دگرباش داشته باشیم در مقیاس دیگر میشود گفت این مبارزه به دلیل خواسته‌های رادیکال و شکل رادیکالش نیاز به مخفی‌ بودن را می‌طلبد. اگر در فیلم‌های منتشر شده شنیده باشید صدای اعتراض از طرف معترضان به فردی که فیلم می‌گیرد شنیده میشود!
ما نیز مانند تمام شرکت‌کنندگان خواسته‌هایی‌ داریم که در صدر آن‌ برقراری یک رفراندوم سراسری در مقابل هرگونه نظام دینی ‌ست با امکان شرکت برای تمامی ایرانیان داخل و خارج، پناهجو و تبعیدی با هر قومیت و رنگی‌. سکولاریسم و پلورالیسم از آرمان‌های ماست و در نخست حکومت شورایی از پیشنهادات ماست، هستند دوستان دگرباش آشکاری که به عنوان افراد شناخته شده سکولار و معتقد به پلورالیسم می‌‌توانند به این شورای سراسری بپیوندند.
ما از "مرگ" بیزاریم! ما به این سیل پیوستیم چون مرگ روزانه خود و اطرافیانمان را دیده‌ایم و می‌‌بینیم، ما "مرگ" را برای هیچ‌کس حتا "دیکتاتور" زمانه نمی‌‌خواهیم بلکه ننگ‌ و محاکمه آن‌ در دادگاه‌ای بین‌المللی را آرزو مندیم. ما از ناسیونالیسم کور به شکل افراطی و ارتجاعی دوری می‌کنیم. ما از خشونت پرهیز می‌کنیم ولی‌ حق دفاع از خود را به رسمیت می‌‌شناسیم. ما همه با هم هستیم!
به امید پیروزی، آزادی و برابری
جمعی از دگرباشان جوان کارگر، دانشجو و بیکار در ایران
زمستان ۹۶

Rosa گفت...

مردم تصمیم و مصمم است که رژیم را جارو کند،،
daghighan
L&S

ناشناس گفت...

حق دفاع هر شکل ممکن مجاز است
جمهوری اسلامی با سلا و صلوات نمی رود
چندین بار این تجربه شده
اسلام اباد تهران چه سالی بود فراموش کردم اسلام ابادی ها درسی به سپاه و ارگانهای سرکوب درسی دادند که هر موقع از نزدیکی ها رد می شند شلوارشون را محکم میگیرند
مردم اصلا به خشنونت اعتقادی ندارند ولی این حاکمان ترسو هستند که زبان خوششان شلیک و تجاوز میکنند
ترسوها چون میترسند خوشونت میکنند
ولی فراموش نکنیند وقتی تو دست خالی هستی بتو زور میگن
پیروز باشید در ضمن من هم به اعدام زندان اعتقادی ندارم