۰۹ اسفند، ۱۳۹۶

رزا: چه کنیم کودک در لگن بجیشد؟ +مطالب دیگر +فوري :صالح مسلم آزاد شد


رزا: صالح مسلم را دستگیر کردند. دارد جریان اوجلان تکرار می شود.

وزارت کشور ترکیه 4 میلیون لیر ترکیه معادل 860 هزار یورو برای دستگیری صالح مسلم جایزه تعیین کرده بود.
فیلم پایین می گه آزادش کردند. اما هنوز هم معلوم نیست تا از این کشور مافیایی بیرون نیاد!
او با وجود آزادی تعهد داده که از محدوده اتحادیه اروپا خارج نشود و در صورت احضار دوباره به دادگاه برگردد.
خشم و انتقاد ترکیه از آزادی صالح مسلم در پراگ
فوري #صالح_مسلم آزاد شد

  چه کار کنیم بچه‌ها زبان مادری‌شان را یاد بگیرند؟
بچه‌ها می‌دانند که اگر می‌خواهند تلویزیون تماشا کنند، باید زبان هِندی تمرین کنند.
رزا:می روم مطالب اجتماعی را بخوانم که به مطلب بالا برخوردم!
کودک الان بزرگ شده و به همه زبانها صحبت می کند الا مادری!
از 5 سالگی دیگر حتی یک کلمه هم نگفت. بعد از سه ماه هر هفته 3 ساعت روانپزشک، او هم نفهمید، اما گفت: خوب تو زبانش را حرف بزن! من هم کُلن فارسی را کنار گذاشتم.  چند وقت پیش یک همشاگردی پسر که دورگه است و دارد زبان فارسی یاد می گیرد تا با مادربزرگ صحبت کند، اشتیاق یادگیری زبان فارسی را در کودک، بیدار کرد! خوشحالم مجبورش نکردم و الان شاید با انگیزه ی خودش، فارسی هم یاد بگیرد! انگلیسی را بدلیل زیرنویس های انیمیشن های  ژاپنی، در عرض یک سال، روان صحبت می کند. به نظرم مطلب بالا زباله است. روتین کردن هم زباله است. همچنین تربیت چماق و هویجی.
هنوز هم بعد از اینهمه سال از ساعت 4 بعد از ظهر، هر کاری می کنم بجز خواندن و نوشتن! وقتی مجبوری ساعت 4 بنشینی مشق بنویسی، بجای روتین شدن از این ساعت متنفر خواهی شد.
عکسش هم فرق نمی کند که هویج است و مجبوری قبل اش 4 صفحه به زبان مادری، سیاه کنی!
برای نشستن روی لگن هم راههای زیادی است. بهترینش؟
خودت بنشین و توی لگن بجیش!

دختران_خیابان_اتقلاب #دختر_انقلاب #دختران انقلاب #دختران_خیابان_انقلاب
شناسایی شد! نام مامور پلیس که دیروز، #مریم_شریعتمداری را با بیرحمی و شقاوت از سکو به پائین هل داد ”ستوان یکم علی اکبر قرایی” از پرسنل سابق کلانتری گیشا و باقرشهر شهرری است.
این تصویر از # مریم_شریعتمداری، است که پس از آن که ”ستوان یکم علی اکبر قرایی” از پرسنل سابق کلانتری گیشا و باقرشهر شهر ری او را با وحشیگری تمام از سکو به پائین هل داد گرفته شد و شالش هم خونی شده بود.

مطالب دیگر:
برای خواندن کُل مطلب در منبع روی تیتر ها کلیک کنیم.
نشانه روی به نمادی از اقتدار نظام اسلامی

حرکت اعتراضی دخترخیابان  انقلاب ابتکاری است زیرا که نه یواشکی آزادی حجاب را خواسته است و نه به  کمپین چهارشنبه سفید ، با حفظ روسری تمکین  نموده  است، بلکه علنی و آشکار، یکی از ابزارهای کنترل کننده و سلطه گری  رژیم علیه زنان  را به  چالش  کشیده  و به نفی حجاب  اجباری  برخاسته است. وقتی  که  این  حرکت  با پختن آش نذری زنان  اصلاح طلب که  میخواستنند با نذر و نیاز گره از کار وامانده شان بگشایند  و یا اقدام  نا فرجام  جمع آوری یک ملیون  امضاء مقایسه شوند ، انگاه ابعاد این حرکت  مبتنی بر استواری و مبارزه جویی  بیشترنمایان  میشود.

این اقدامی شجانه است زیرا که دختر خیابان انقلاب ( ویدا موحد ) علیرغم داشتن کودک 19 ماهه  ، آگاهانه تمامی تبعات و عواقب اقدام خود را پذیراشده و به جان خریده است . زخم زبانها ، تهدید و دستگیری، زندان و شکنجه را به هیچ انگاشته و رودرروی سرکوبگران و چشم در چشم آنان بر بلندای سکویی پرچم لغو حجاب اجباری را به اهتزاز در آورده است. اگر هما دارابی در اقدامی اعتراضی به حجاب اجباری، امامنفی و  ازروی نا امیدی در میدان تجریش ( دوم اسفند 72) خود را به آتش کشید، اما دخترخیابان  انقلاب به شیوه ای مثبت و بالنده در مقابل دید همگان،مصمم  و استوار شعله ای برافروخت، زیراکه این عمل تنها علیه حجاب اجباری، این سمبل انقیاد زنان، نبود بلکه در خواست  حق زندگی آزادانه، اعلام حق  انتخاب آزادانه پوشش و اعتراض به تبعیض های  نهادینه شده علیه زنان نیز بود.

زهرا رهنورد به جمع مخالفان با حجاب اجباری پیوست
زهرا_رهنورد كه الان مخالف #حجاب_اجباري شده انگار يادش رفته #دانشگاه الزهرا رو ويژه خانمها و با #چادر اجباري تاسيس كرد
ایشون قبل از انقلاب بی حجاب و مینی زوپ پوش بود بعد انقلاب حجابدار شد و طرفدار قلع و قمع و سرکوب بی حجابها بود حالا که تو حصر افتاده فراموش کرده که یه زمانی میگفت یا روسری یا توسری.کمترین کاری که باید می کرد این بود که به خاطر طرفداریش از حجاب و سرکوب زنان, باید از گذشته سیاهش معذرت خواهی می کرد
رزا: عجب عزایی که زهرا خانوم شکنجه گر  هم  عربده می کشد!

مقاومت ٢۶ روزه بدون آب و غذا در عفرین؛ آورین معصوم و همرزمش چگونه نجات یافتند؟
آورین معصوم مبارز یگان‌های مدافع زنان که ٢۶ روز پس از اعلام شهادت در عفرین مشخص شد که زنده است و توسط همرزمانش نجات پیدا کرد می‌گوید در طول این مدت از آب باران و و گیاهان کوهستانی برای تغذیه استفاده کردند.
این مبارزه ی.پ.ژ که به همراه همرزمش «شورش» پس از ٢۶ روز در عملیات مبارزان نجات یافتند می‌گوید در خواب دیده بود که همرزمانش خود را به آنها می‌رسانند.

Dîmenê Heval Avrîn û Heval Şoreş
دولت ترکیه نیروهای نظامی ویژه را به منظور جستجوی خانه به خانه و جنگ شهری به عفرین اعزام خواهد کرد و همزمان خواستار استرداد صالح مسلم از رهبران کردهای سوریه به آنکار است.

«امید علیه امید» یا امید چگونه از ناامیدی نیرو می‌گیرد؟

فیلم صحنه دلخراش خودکشی علی نقدی کارگر زحمتکش نیشکر هفت‌تپه
….
http://www.irankargar.com/

مقاومت زندگی است؛ کُردها به غیر از کوهستان‌ها دوستِ دیگری ندارند

Why it is Important to ‘Stop Turkey’s War On The Kurds’
جمع‌بندی کنیم. روژئاوا به یک پرتو تبدیل شده است، به شعله‌ای از امید علیه نابرابری، علیه رژیم‌های مستبد و نظام‌های سلسله‌مراتبی و پدرسالارانه. روژئاوا، بیرق انسانیت را در برابر بربریت برافراشته است.
دنباله ی اخبار و مطالب اینجا


کنفرانس امنیتی مونیخ : گفتگوی امیر جواهری با نرگس نسیمی و ارش دوست حسین
https://youtu.be/xvnyzyekBMQ
 رزا: حرفهای "انقلابی" در تریبونی متعفن!

ایرج مصداقی - درباره حضور امیر حسین فتانت، عامل ساواک در مجله زیتون (خرداد 96)
https://youtu.be/TV7m5xSM4Z4
سایت زیتون (ملی-مذهبی)!  امیرحسین فتانت! تلاشی برای بازتعریف وحی!!!
https://www.youtube.com/watch?v=P1RydEN06HQ

برای خواندن کُل مطلب در منبع روی تیتر ها کلیک کنیم.
تلاشی برای بازتعریف مفهوم وحی
http://zeitoons.com/18561
امیرحسین فتانت

یادی ازامیرحسین فطانت
همنشین زمستان:)
http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=519
همنشین بهار:
در این بحث، به امیرحسین فطانت هم اشاره می‌کنم، چون این اجماع در مورد وی به‌وجود آمده، که گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است....
نمی‌شود جوان آرمانخواهی که از سیزده، چهارده سالگی پا به خطر گذاشته و دنیایی شور بوده، ناگهان همکار قاتلین زندانیان سیاسی بشود. اگر امثال عباس شهریاری و… به دیدبان ساواک مبدل شدند، پروسه‌ای طولانی و دلائل بسیار داشت. آدمی نمی‌تواند به راحتی کپَک بزند. حتی «یهودا» (یهودای اسخریوطی) چنین نبود وگرنه بعد از دستگیری مسیح، خود را حلق آویز نمی‌کرد. من باور نمی‌کنم که یهودا آنقدر پست بود که به خاطر ۳۰ سکه نقره، دوست نازنینش را به پلیس بشناساند. چه بسا راه و رسم مسیح را (درست یا نادرست) در ضدیت با جمع و تعلقات خود می‌دیده… حال بگذریم که «عیسای مصلوب» معنی نداشت اگر «یهودا» یی نبود.[...]
باید به قول دکارت، همه چیز را از همه چیز، جدا کنیم و نشان دهیم سایه روشن‌های هر قضیه کجاست؟

واحدهای حفاظت از مردم و مردم، در طول عملیات کیفی انجام شده توسط واحدهای شب گذشته، روستای عمره را آزاد کردند
Salih Muslim Speaks on Afrin

People of Raqqa rallied on support of #Afrin today

Renowned Kurdish politician @SalihMaslem had delivered this message on #Afrin https://twitter.com/mutludc/status/968293943334068224

A group of Kurds protest detention Syrian Kurdish politician @SalihMaslem in front of the court in Prague @CzechMFA #Afrin


This Kurdish hero died in the war against ISIS. He was the son of Salih Muslim who is now detained in Prague at the request of degenerate turks who did nothing when Kurds were busy fighting ISIS on behalf of humanity.




زنان سوریه 'در ازای ارائه دریافت کمک‌های غذایی، آزار جنسی دیده‌اند'
امدادرسانان به بی‌بی‌سی گفته‌اند موارد سوءاستفاده به حدی زیاد است که شماری از زنان سوری از رفتن به مراکز توزیع کمک خودداری می‌کنند. آنها می‌گویند دلیل این امتناع، وجود این برداشت است که آنها برای دریافت کمک، "خدمات جنسی" ارائه کرده‌اند.

قتل کاووس سید امامی در زندان سپاه، دستگیری شماری از کنش گران محیط زیست درنگی بر وضعیت زیست محیطی در ایران و چشم انداز هولناکی که ترسیم می شود سخنان بیژن دره شوری و گفتگو با امیر ممبینی و مهدی هاشمی
رزا: یعنی کاووس سید امامی توده ای/ اکثریتی بوده مثل فرخ نگهدار؟!
اینجا در فایل صوتی راه کارگری ها امیرمومنی می گه :  کاووس سید امامی  که این اواخر در زندان خودکُشی شد، فردی لاییک بود و در 1358 در دانشگاه جندی شاپور جزو آنهایی بود که یک گروه داشته برای «دانشجویان چپ» که حمله بهشون میشده، علیرغم اینکه تعدادی از آن دانشجویان را آخر اش کُشتند . اون موقع در سال 1358 (کاووس امامی) استاد دانشگاه جندی شاپور بود، رفت و آمد داشت با سازمانهای چپ. آدم بسیار میهن پرستی بود. در دفاع خرمشهر شرکت کرده بود. با نارنجک زخمی شده بود. نیمه مُرده به تهران منتقل کردندش. با اینکه استاد دانشگاه بوده، رفته خرمشهر برای دفاع از وطن.


رامین سید امامی، فرزند کاووس سیدامامی در مورد زندگی پدرش می‌گوید کاووس سید امامی پس از دریافت کارشناسی ارشد در امور بین‌الملل از دانشگاه اوهایو به ایران بازمی‌گردد. در سال ۱۳۵۸ در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز جامعه‌شناسی تدریس می‌کند. در بحبوحه اغتشاشات اوایل انقلاب، با جمعی از استادان و برای حفاظت از دانشجویان گروهی را تشکیل می‌دهد. با همسرش، مریم ممبینی، آشنا می‌شود و در خردادماه ۱۳۵۹ ازدواج می‌کند. فرزند نخستین‌اش، رامین، در شکم مادر است که ارتش عراق در شهریور ۱۳۵۹ به خاک ایران و شهر اهواز حمله می‌کند. کاووس سیدامامی داوطلب می‌شود و به جبهه آبادان می‌رود. همسر و فرزندش به بوشهر می‌روند. در اسفندماه روی پل خرمشهر ترکش می‌خورد و برای مداوا به تهران ارسال می‌شود. همسرش در تهران به او ملحق می‌شود. بلافاصله پس از مداوا به دانشگاه بازمی‌گردد.[۷]

کاووس سیدامامی، ۶۴ ساله و عضو هیات علمی دانشگاه "امام صادق"، تحصیلاتش را در آمریکا در دانشگاه‌های اوهایو و ارگان تمام کرده و در سال ۱۳۷۰ دکترای جامعه‌شناسی گرفته بود. او مولف ۹ کتاب و ده‌ها مقاله و تحقیق از جمله کتاب "پژوهش در علوم سیاسی؛ رویکردهای اثبات‌گرا، تفسیری و انتقادی" و شهروندی دوتابعیتی (ایرانی - کانادایی) بود.

دکتراي جامعه شناسي از دانشگاه اُرگان در آمريکا                            1370
فوق ليسانس جامعه شناسي از دانشگاه اُرگان در آمريکا                     1367
فوق ليسانس امور بين المللي از دانشگاه اوهايو در آمريکا                  1355
ليسانس جامعه شناسي از دانشگاه اوهايو در آمريکا                          1354

کاووس سیدامامی، متولد سال ۱۳۳۲ دارای دکترای جامعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق بود. او همزمان مدیرعامل مؤسسه «حیات وحش میراث پارسیان» بود.

علیرضا فرهادزاده، مستندساز محیط‌زیست در ایران بازداشت شد
گزارشها از ایران حاکی است که علیرضا فرهادزاده، مستندساز محیط زیست در ایران بازداشت شده است.
بر این اساس تعداد فعالان محیط زیستی که از اوایل بهمن‌ماه در ایران بازداشت شده‌اند به ۱۴ نفر می‌رسد.
کاووس سیدامامی، یکی از این بازداشت شدگان بود که در زندان جان باخت.

۲۰ نظر:

Rosa گفت...

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه ۹ اسفند به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که وزارت آموزش و پرورش بر اساس « سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز» نیم ساعت را به ساعت‌های آموزشی مدارس ایران اضافه کرده:

«برای برگزاری نماز جماعت در مدارس، نیم ساعت به سرجمع ساعات آموزشی مدارس اضافه شد و علیرغم آنکه قبلا ممکن بود از زنگ تفریح یا زنگ کلاس‌ها برای نماز جماعت کم و زیاد کنیم اما اکنون قانونگذار تصویب کرده اجرای برنامه نماز در ساعاتی که با افق شرعی همزمان شود صورت گیرد.»

بر اساس پژوهشی که خرداد سال گذشته انجام شد، نوجوانان ایرانی برخلاف سالخوردگان به نماز چندان علاقه‌ای ندارند. بر اساس این پژوهش هرچه بر سن ایرانیان اضافه می‌شود، به همان اندازه آن‌ها علاقه بیشتری به نماز پیدا می‌کنند.
Radio zamaneh

Rosa گفت...

وجود یک‌میلیون کودک‌همسر در ایران

در ادامه پنلی با حضور فرشید یزدانی، فعال حقوق کودک، طیبه سیاوشی، نماینده مجلس،‌ عفت‌السادات مرقاتی خویی،‌ سکسولوژیست و مطهره ناظری برگزار شد.

فرشید یزدانی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان در ابتدای این پنل گفت: «ازدواج کودکان مسئله بسیار مهمی است که آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است؛ در ایران نزدیک به یک‌میلیون کودک‌همسر داریم که ۳۷ هزار نفر از آنها زیر ۱۵ سال و ۱۸۰ هزار نفر زیر ۱۸ سال هستند. در واقع ۲۴ درصد از کل ازدواج‌ها مربوط به کودکان است. آمار قابل توجه دیگری مربوط به کودکان مطلقه وجود دارد که نشان می‌دهد که در سال ۹۳، ۱۵ هزار کودک مطلقه داشتیم؛ ۱۳ هزار کودک ۱۵ تا ۱۸ سال و بقیه زیر ۱۵ سال. متاسفانه نهادهای مرتبط سعی در پنهان‌کردن آمارها دارد؛ در ثبت‌احوال آمار پسران ازدواج‌کرده زیر ۲۰ سال و دختران زیر ۱۰ سال به تفکیک لحاظ نشده است. مسئله‌ای که سلطه نظام مردسالارانه را نشان می‌دهد و باید ریشه‌کن شود.»

واردکردن کودکان به دنیای بزرگسالی برابر با تجاوز به آنهاست

عفت‌السادات مرقاتی خویی، رفتارشناس جنسی، سکسولوژیست و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ازدواج کودکان گفت: «پارادایم‌های متفاوتی درباره ازدواج کودکان وجود دارد؛ یکی از این پارادایم‌ها می‌‌گوید که هیچ سن مشخصی برای ازدواج وجود ندارد و هر زمان که فردی احساس نیاز و تهییج کرد می‌تواند ازدواج کند. در واقع این پارادایم می‌گوید ازدواج ابزاری شرعی و قانونی برای برطرف‌کردن نیاز جنسی است و نمی‌توان گفت این طرز تفکر درست یا غلط است. در مقابل پارادایم‌هایی وجود دارد که به هرنحوی با افزایش سن ازدواج مخالفت می‌کند و می‌گوید برای جلوگیری از فساد و فحشا باید در سن پایین ازدواج کرد. در واقع کسانی با این پارادایم‌های فکری برنامه‌ریزی می‌کنند که هیچ داده‌ای از این مباحث در زندگی زیسته خود ندارند و نمی‌دانند ازدواج کودکان چه پیامدهای منفی‌ای دارد. کودکان دارای رفتارهای جنسی هستند و نمی‌توان این اصل را انکار کرد ولی باید تربیت شوند و نباید به هیچ‌وجه آنها را وارد رابطه‌های بزرگسالان کرد. در واقع اولین اصل تربیت جنسی کودکان حفظ حریم شخصی آنهاست. در غیراینصورت یا شاهد دستمالی جنسی کودکان خواهیم بود یا در بدترین حالت آن که می‌شود تجاوز. بنابراین اگر کودکی را وارد دنیای بزرگسالی کنیم ناخودآکاه او را دستمالی جنسی کرده‌ایم.»

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی هم درباره تلاش‌های بسیار برای افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال برای دختران و ۱۸ سال برای پسران اشاره کرد و گفت مخالفت‌های بسیاری وجود دارد که اجازه نمی‌دهد سن ازدواج کودکان را افزایش دهیم.

مطهره ناظری، وکیل دادگستری و رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان نیز درباره پروسه سن ازدواج کودکان در طول تاریخ گفت که تا قبل از انقلاب سن ازدواج دختران ۱۸ سال، پس از انقلاب ۹ سال و بعد از آن به ۱۳ سال رسیده است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=149290

Rosa گفت...

گفت و گو با نسرین ستوده
آخرین وضعیت دختران خیابان انقلاب

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=85165

دلیل اعتصاب غذای خانم شجری زاده چیست؟

عدم دسترسی به وکیل، شرایط بد نگهداری در انفرادی و عدم دسترسی به کتاب‌هایی است که همراهش بوده و در اختیارش قرار نداده‌اند.

ماجرای تزریق‌ها به موکلتان شاپرک (فاطمه) شجری زاده را تأیید می‌کنید؟

شاپرک گفت ۲۴ ساعت اولیه بازداشت هم مورد ضرب و شتم قرارگرفته (به گفته یکی از بستگانی که با او تماس گرفته) و هم ۴ آمپول به او بدون رضایتش تزریق شده.

نام داروی تزریقی را می‌دانید؟

نه.

آیا حالتش بعد از تزریق‌ها عوض شده؟

چیزی در این باره به من نگفته است

وضعیت پرونده او را چطو می‌بینید؟

یک سری صحبت‌هایی از طرف رسانه‌های اصولگرا درباره شاپرک شجری‌زاده شده. آن‌ها گفته‌اند که او دوستان خارجی داشته و پسرش در مدرسه ایتالیایی درس می‌خوانده. باید بگویم شاپرک مثل هرکسی به مسافرت خارج از کشور می‌رفته و مطابق قرار و مدار با دوستانش، آن‌ها در مراجعه به کشورهای دیگر متقابلاً می‌توانند از خانه‌های هم‌دیگر در آن کشور برای چند شب استفاده کنند (CouchSurfing)، این کار چیز عجیب و ناآشنایی نیست. همینطور مدرسه ایتالیایی که وابسته به سفارت ایتالیا در ایران قانونی مشغول به کار است. سالیانه دانش‌آموزان ایرانی زیادی در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند و این هم نشانه ارتباط با خارج نیست. ولی طبق سناریویی که اصولاً همه مخالفان حتماً باید با دولت‌های خارجی در ارتباط باشند، مطلبی با این مضمون در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که هیچ کدام مبنا ندارد و بی‌اساس است و دلیل این نیست که موکلم با موضوع خارجی در ارتباط باشد. شاپرک (فاطمه) شجری زاده یک خواسته خیلی مشخص داشته، او به حجاب اجباری معترض است و دوست دارد تلاش کند تا پوشش خود را انتخاب کند.

از ویدا موحد خبری دارید؟

بعد از آزادی او من هیچ خبری از او ندارم و بنا به گفته خانواده‌اش ترجیح می‌دهند این دوران را در سکوت بگذرانند. اما شنیده‌ام ۳ ماه حبس برای او در نظر گرفته‌اند.

Rosa گفت...

ناگفته های تکان دهنده حسین خوشوقت از قتل زهرا کاظمی در زندان:
مرتضوی از من خواست بگویم زهرا کاظمی سکته مغزی کرده است

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=149310

روزنامه سازندگی به بهانه بازگشایی پرونده قتل زهرا کاظمی به سراغ آگاهان آن پرونده رفته است. یکی از این افراد محمد حسین خوشوقت، مدیر کل وقت مطبوعات و رسانه های خارجی در وزارت ارشاد است. او در این گفت و گو ناگفته‎های تکان دهنده‌ای را از چگونگی فوت زهرا کاظمی در زندان گفته است.

خوشوقت در بخشی از این گفت و گو می‌گوید: “مرتضوی از من خواست در یک مصاحبه با ایرنا بازگو کنم زهرا کاظمی زیر دست بازجوی وزارت اطلاعات اظهار کسالت کرده و او را به بیمارستان بردند و در آنجا سکته مغزی کرده است. من موافقت نکردم و گفتم در مصاحبه می‌گویم که این را مرتضوی به من گفته است. بسیار ناراحت شد و تاکید کرد نباید اسم من را بیاوری. گفتم اگر اینقدر ناراحت هستید از قول یک منبع مطلع قضایی مطرح می‌کنم؛ و در نظر داشتم متن مصاحبه را از قول یک منبع مطلع قضایی تنظیم کنم و نزد او بگذارم؛ و از آنجا که بیرون آمدم از مدیرعامل ایرنا بخواهم که اگر متن مصاحبه من را از جانب مرتضوی دریافت کردید منتشر نکنید، چرا که تحت فشار و ارعاب این متن تنظیم شده است.”

ناشناس گفت...

رژیم رو ب زوال در اخرین فرصت زندگی ننگین خود به هیچ کس رحم نمی کند، طرفداران میحط زیست،،،، رژیمی که به جادو و جمل اعتقادی داشته باشد چگونه به طبعت و انسانیت اعتقادی داشته باشد، مگه دراویش و انهای که معتقد به عرفان و صوفی گری اعتقاد داشته باشند چه ضرری برای دولت ج ا فاشیستی دارد همه اینها ایدولوژی های هستند که در مجموع ریشه در مذهب و ادیان دارند که در مجموع برانداز نیستند، اینجا یک سئوال اساسی پیش ماید، پس چرا جمهوری جنایت و عقب افتاده چرا با این دسته جات مخالفت و سرکوب میکند، مثلا تو تمامی کشور های اسلامی حجاب ازاد است چرا در جموری اسلامی ننگین جرم است؟ همه این سئوالها و هزران سئوال های دیگر گواهی میدهد رژیم زده به سیم اخر و دارد سرنوگون می شود راهی جز سرکوب ندارد زمانی که رژیم ایران دیگر ب بنبست رسید و دیگر سرکوب جواب نمی داد از بالا سازش را رژیم با قدرتهای بزرگ را انجام داد و ارتش اعلام همبستگی با مردوم را اعلام کرد اگر چند سال قبل رفرم را ادامه می داد و گنده گوزیرا کنا می گذاشت رژیم سلطنتی ادامه می داشت، حال رژیم ایران هیچ جای سالم نگذاشته و همه جا را گه زده بنابراین تا سرنگونی به سرکوب ادامه حواعد داد

ناشناس گفت...

با پوزش مقایسه دو رژیم در اخر کامنت اشاره کردم رژیم شاه و ایران بود که خیلی میگفتند که اگر شاه به کشتار ادامه می داد سر کار می موند که ارزیابی اشتباه بود رژیم شاه رفرم از سال ۱۳۴۲ شروع کرد وبعدش استوپ کرد علت سرنگونی نبود ازادی بود نه ادامه کشتار

ناشناس گفت...

رزا من فکر کنم که قضیه دیپورت صالح مسلم منتفی است، نه اینکه وضیعت خوبه بلکه عکس اون است، یعنی قدرتهای بزرگ در منطقه با هم نیستند، اکر اسرائیل موافق این دیپورت بود حتما این حرکت شوم انجام میگرفت، بعد مشکل دوم اینکه صالح با اوجلان فرق دارد،

ناشناس گفت...

در باره قتل زهر کاظمی

احتلاف جناح ها باعث بروز این جنایت شد، البته همه میدونستند که این جنایت بتوسط مرتضوی انجام گرفته ،، حالا بشکل دیگه میخواهند صورت مسئله را پاک کنند از این نوع حرکتها قبلا هم اتفاق افتاده اب از اب تکون نخورده همانطور که میدانید افرادی که تاریح مصرف انها تمام میشود شتر قربونی می شوند و یا بشکلی اروم اروم کنار گذاشته میشوند و یا سر به نیست می شوند حتما میدانید حقانی چشم چپ رهبری دست راست رهبر بود دستگیر شد مدتی است که ازش خبری نیست تو مرام جمهوری اسلامی جنایتکار هیچ کس ارامش و گارانتی ندارد حتا رهبر جنایت کار خامنه ی مثلا بطور مثال فلسفه همه دیکتاتورها یکنواخت هستند با کمی تغیر ان هم بر اساس شرایط ،مثلا شایعه کشتن استالین و خمینی، هاشمی،، بهشتی،، واقعا اینجا یک مشکل اساسی باید حل بشه ماندن مرتضوی برای رژیم خیلی گران تمام شده باید هر ه زودتر این معضل ب نحوی باید و بدون دردسر حل شود ،

Rosa گفت...

این عکس مرا یاد احمد کایا انداخت.زمانی که همین گونه دستبند به دستش می‌زدند و پلیس های ترکیه احاطه ش می‌کردند. زنده یاد میگفت : هیچ شکنجه ای دردناک تر از این نیست که بیگانه ای از سرزمینت بیرونت کند

https://twitter.com/rojhelat_77/status/968618890191343617

یک سیاستمدار با دستهای بسته چه خطری دارد که این همه پلیس ضد ترور تا دندان مسلح اینطور احاطه ش کرده اند؟ اگر امثال صالح مسلم نبودند شاید همین پلیسها توسط دواعش کشته می‌شدند

Rosa گفت...

استشهاد المواطنه الكوردية في قريه ميركان تابعه لناحية موباتو إثر القصف التركي الهمجي على القريه هذا اليوم

https://twitter.com/XanimCan5/status/968941862622031872

8march2018

ناشناس گفت...

احمد کایا ستاره ی بود که هرگز به اسمان نرفت.،،، و با مردوم بود او نه ترک بود و نه کرد او اتشی از هر دو بود او هم شاعر بود و خواننده مثل احمد کایا در تاریخ هر ۱۰۰ سال ظهور میکند، ایا می توان دکتر کاک شوان را با احمد کایا مقایسه کرد هرگز هرگز او حدوا ۳۰ سال به ترکیه صفر نکرد ولی زمانی صفر کرد که دستش در دست اردوغان فاشیست گذاشت اندک ابروی که داشت خود را راب کرد احمد کایا واقعا یک سنگ خارا در دل همه زحمتکشان بود ان اتشفشانی بود که در دل طببعت ارام گرفت اکنون قلبش در تمامی خلق خاورمیانه می تپد ،

ناشناس گفت...

احمد کایا واقعا به خودش تعلق نداشت، انسان وقتی جهانی شد ان هم شکل دورستش واقعا یک حالت خاصی بوجود می اید و توضیع این وضیعت خیلی سخته،، مثلا اگر مایکل جکسن را در نظر بگیریم مایکل هم جهانی بود جهانی بودن چند زوایه مختلف دارد هر دو بنوعی کشته شدند مایکل تز یک زوایه نابودش کردند احمد را از یک زوایه دیگر نابود کردند،، ایدولوژی سرمایه داری کثیف ترین نوع ایدلوژی است که در مدرن ترین حالت به نابودی انسانیت دست بکار می شود و شرایطی را بوجود میاورد که انسان های دیگر را برای اندیشیدن واقعی ب شناخت پدیده ها را ناکام میکند، در میان فقط کسانی این اوضاع را درک میکند که واقعا برای فهم این جهان نابرابر از جان مایه گذاشتن، از بحث کمی دور شدیم، من قصد مقایسه احمد کایا را مایکل را نداشتم من از سبک مغزی سرمایه داری جهانی صحبت میکنم که انقدر کوتا فکر است که تحمل هیچ پدیده ی را ندارد مگر مایکل چه ضرری به مردوم داشت، تحملش برای دولت امریکا و گانکسترها نا متحمل بود،، شاید برای خیلی ها فهمش سنگین باشد اما من فکر میکنم سرمایه داری هیچ فردی را که جهانی و قابل ستایش باشد را قبول ندارد ،ستایش به معنا بدشو نمیگم ستایش هنری و معنوی غیر حزبی را میگم مایکل، بروس لی، باب ماری، احمد کایا و هزاران کسانی که من نمی شناسم که قربانی شکست دولتها شدند و این کشتار شکلی اتفاق افتاده که حکومت ها و دولتها از خود هیچ نشانی نگذاشتند، این است منطق سرمایه من نمی دانم چرا مارکس واقعا اشتبا کرد و سرمایه داری را مترقی ارزیابی کرد هر چند مارکس قصدش مقایسه فرماسیونهای اقتصادی دورانهای تاریخی را با هم مقایسه میکند هر چند از سرمایه داری متنفر بود و میگفت از تمامی روزنه های سرمایه داری کثافت و ون میچکد

ناشناس گفت...

مارکس
میگفت از تمامی روزنه های سرمایهداری کثافت خون می چکد.،
نور به قبرش ببارد هرچند اگر زنده بود به اشتباهاتش پی میبرد هر چند تا اخر عمرش بدهکار بود و در واقع ،،،،ولش کنیم پشت مرده نباید حرف زد

ناشناس گفت...

یک سیاست مدار خوب مردومی غیر حزبی واقعا خطرناک است رزا تو از من بهتر می دانی که دولتها و سرمایه داری جهانی کلی خرج کردند، کلی دورغ ریا انجام دادند که بتونند این وضیعت حفظ کنند،، از نظر اونها مگه میشه یک کون نسور بیاد وضیعت پوشالی اونهارو خراب کنند، !!!!! برای همین که می خواهند قدرتشون نشون می دهند و دستبند می زنتد فحش خواهر و مادر می دهند، برای ادامه سیاستهای خودشون کلی مزدور استحدام میکنند ، حتا به این هم راضی نیستند کلی از احزب فرصت طلب را بکار میگیرند که براشون جاسوسی و ادم فروشی کنند، ما مدانیم که در اخر پیروزی از ماست اگر در این شرایط بشار اسد و امریکایها به کردها دست دراز کردند از روی ضعف بوده و اگرنه عاشق چشم و ابروی کردها نیستند البته پیش مرگها و رژوا و همه دست اندرکاران و مبارزین بهتر از من میدانند که چگونه از این شرایط پیروز بیرون بیایند، انطور اوضاع نشان می دهد ترکیه و مزدوران چیپ و ارزان انها که با ماشینهای جنگی بسیار برای سرکوب بی دفاع کردها در گل نشسته
امیدوارم که کردها هر چه زودتر پوز این ارزال اوباشهارو به زمین بمالنند امین

Rosa گفت...

چرا ما از اینکه «تجزیه» شویم می‌ترسیم اما کردها از اینکه «تجزیه» شویم نمی‌ترسند؟ آیا «صاحبان مشترک» یک کشور، نباید ترسهای مشترک نسبت به آن کشور داشته باشند؟ ما می‌ترسیم، چون با کردها «عادلانه» برخورد نکرده‌ایم. "احمد آلتان" نویسنده و روزنامه‌نگار تُرک که به حبس ابد محکوم شده

پرسش این است:کشور چه کسی تجزیه می‌شود؟ کشور «ما» ما چه کسانی هستیم؟ ترک‌ها پس «کردها» که هستند؟ آیا اینجا کشور آنها نیز هست؟بلافاصله جواب می‌دهند که:«البته که اینجا کشورکردها نیز هست».اگر اینجا کشور «همه ما» است،پس چرا ترسهایمان نسبت به این کشور «یکسان» نیست؟ "احمد آلتان"

http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=121368

ناشناس گفت...

تجزیه
رزا درود بر تو..،،، این واژه تجزبه از کور چه کسی در اومد من دقیق نمی دونم ولی یک چیز خوب می دونم که انهائی که از ترس از دست دادن قدرت تمرکز و پاشیدن فرانبرداری و امپراتوری اقتدار هستند از تجزیه می ترسند، البته ما نباید این کلمه اون در اوردی را استفاده کتیم بکه از وژاه استقلال و خودگردانی خلقهای تحت ستم را پیشه راه خود قرار دهیم خودگردانی واقعی زمانی میسر و قابل دسترسی است که ما بتوانیم خودمون نشون بدهیم، جنانب احمد التان نویسنده محترم خوب میگه چرا دولتها با داشتن قدرت چرا از تجزیه می ترسند، انهای که طرفداران عدم تجزیه هستند طرفداران قدرت مرکزی و با استثمار هموطنان خودشون هیچ ابائی ندارند، و در واقع انها پیاده نظام دولتهای سرکوبگر هستند.

Rosa گفت...

روشنفکر کسی نیست که تنها میداند. بلکه انسانی است که رسالت تاریخی دارد. هرگاه که جامعه اش بخواهد از ریل انسانیش خارج شود تمام هستی اش را میدهد و مشعل روشنگری را خواهد افروخت. دولت ترکیه احمد را به حبس ابد محکوم کرده است. این مقاله او را بخوانید:

مقاله درخشانی از احمد آلتان نویسنده و روزنامه‌نگار تُرک که به حبس ابد محکوم شده ، با ترجمه خوب رفیقمان آزاد کریمی

چرا ما از اینکه «تجزیه» شویم می‌ترسیم اما کردها از اینکه «تجزیه» شویم نمی‌ترسند؟ آیا «صاحبان مشترک» یک کشور، نباید ترسهای مشترک نسبت به آن کشور داشته باشند؟ ما می‌ترسیم، چون با کردها «عادلانه» برخورد نکرده‌ایم. "احمد آلتان" نویسنده و روزنامه‌نگار تُرک که به حبس ابد محکوم شده

پرسش این است:کشور چه کسی تجزیه می‌شود؟ کشور «ما» ما چه کسانی هستیم؟ ترک‌ها پس «کردها» که هستند؟ آیا اینجا کشور آنها نیز هست؟بلافاصله جواب می‌دهند که:«البته که اینجا کشورکردها نیز هست».اگر اینجا کشور «همه ما» است،پس چرا ترسهایمان نسبت به این کشور «یکسان» نیست؟ "احمد آلتان"

http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=121368


Rosa گفت...

کردها نیروهای آمریکایی را در دیرالزور تنها میگذارند تا به جنگ علیه ترکیه در عفرین بپیوندند. تا کنون چندین روستا را تخلیه کرده اند.

این جانی میخواهد دنیا را ویران کند: پوتین: موشکی اتمی ساخته ایم که هر نقطه از جهان را میتواند هدف قرار دهد.

https://twitter.com/AzadKarimi4

ما انسانهای زندگی هستیم. هرگز برای مرگ نرقصیده ایم. پیرزن کرد دارد میرقصد. اینجا عفرین است و انسانهایشان مرگ و زندگیی ننگین را به باد تمسخر گرفته اند. و برای همین ما پیروز میشویم. *هم اکنون از عفرین ناحیه مباتا

https://twitter.com/AzadKarimi4/status/968076656689799168

انسانها تنها "منشاء" مشترک ندارند، آنها بیشتر "درد" مشترک دارند. این را از ترانه هایشان میتوان فهمید. از آهنگها و شعرهایشان. مهم نیست که این "درد" کجا کشیده میشود. مهم نیست که این درد چه زمانی آنها را آزار داده است. درد که زمان و مکان نمیشناسد. باید انسان بودن را مزه کرده باشی تا این درد به استخوانهایت برسد. شاید "درد" انسانی در مکانی دور و یا در " زمانی" بینهایت. این آهنگ " کورنیلیس" مرا به "جزیر"میبرد، مرا به " سور" میبرد. "کورنیلیس" چه بیرحمانه دردهایم را زنده میکند، شاید هم دردهایش را با دردهایم پیوند میدهد؛ شعرش را ترجمه کردم شاید "درد" تو نیز در آن نهفته باشد؛

سەردەمانێک من خاوەنی پاپۆڕێک بووم
پاپۆڕەکەم خاوەنی بادەوان و کاریتێک و هۆدەیەک بوو
بەڵام ئەوە، ساڵانێک بوو
زۆر لەمەوپێش.
جوابم دەوە
کوا چێ لێ هات؟
من تەنها پرسێکم هەیە:
کوا چی لێ هات؟
کوا چی پێ هات؟

سەردەمانێک خەونێکم دی
وامدەزانی کە راستییە
ئەویش ون بوو
ئەو کاتەی وەخەبەر هاتم.
جوابم دەوە
کوا چی پێ هات؟
من تەنها پرسێکم هەیە:
کوا چی لێ هات؟
کوا چی پێ هات؟

سەردەمانێک، سەربازێک بوو
بە ماچ کردن ماڵئاوایی لە دایکی کرد
بە کچەکەی گوت؛
دیسان گوڵم دێمەوە لات.
جوابم دەوە
کوا لە کوێیە؟
من تەنها پرسێکم هەیە:
ئێستاکە کوا
ئەو لە کوێیە؟
کوا چی لێ هات؟
کوا چی پێ هات؟

سەردەمانێک، شارێک هەبوو
منداڵانیش لە ناو پارکی منداڵانی شارەکەدا
بەڵام ئەوان بۆمبڕێژیان کرد
شارەکە ئێستا نەماوە.
جوابم دەوە
کوا چی لێ هات؟
من تەنها پرسێکم هەیە:
کوا چی لێ هات؟
کوا چی پێ هات؟

سەردەمانێک من خاوەنی پاپۆڕێک بووم سەردەمانێک من خاوەنی خەیاڵێک بووم
بەڵام ئەوە
ساڵانێک زۆر لەمەوپێش بوو
رۆژگارێکی دووری کۆن بوو.
جوابم دەوە
ئێستاکە کوا، کوا چیان پێ هات؟
کوا چیان لێ هات؟

ناشناس گفت...

setvan yekom ali akbar gharayi


nobate to ham mirese



droud be ensanhaye azadi xa


ghari jenayetkar ke maryam shariyet madari ra birehmi


az sako be payin pertab kard

ناشناس گفت...

ستوان یکهم علی اکبر قرایی جنایت کار که مریم شریعت را از بالای سکوی بلندی به پائین پرتاب می کند ،ایشان از طرف مردوم شناسایی و بزودی در محکمه انسانی به جزای خود خواهد رسید ان روز خیلی دیر نخواهد ماند،