۱۴ اسفند، ۱۳۹۶

دخترک قهرمان و شورشی «هرمی ین» هلندی، خود را از قصابخانه نجات داد!

این دخترک تند تر از هر آهویی می دود و هنوز به تور سیادان گرفتار نشده است.
https://youtu.be/WnJAfEFQbU0
Heroic cow escapes trip to slaughterhouse, hides in Dutch forest for weeks
این گاو شورشی، هفته ها پس از فرار خود را در جنگل های هلند مخفی کرد. در این زمان او به چهره ی معروف رسانه ها تبدیل شده بود.  از نظر افکار عمومی او "حکم عفو" از قصابی شدن گرفت.
این گاو سه ساله قلب بسیاری از مردم جهان را تسخیر کرد و بسیاری با ایجاد هشتکJeSuisHermien
به حمایت از او برخواستند. او اکنون هفته ها بود که در جنگل هلند مخفی بوده . او سه ساله است و در زمان انتقالش به کامیونی که قرار بود گاوها را به قصابخانه ببرد با چند پرش جانانه و بدون توجه آدمها فرار کرد و خود را به جنگل رسانده و از ماه دسامبر تاکنون در جنگل مخفی شده است. او تنها در شب بیرون آمده و از آدم ها در هراس است. مسئول کلینیک حیوانات می گوید که این گاو شورشی از 6 هفته تاکنون در جنگل است و هیچکس نتوانسته به او نزدیک شده و او فراری است. حزب حیوانات هلند PvdDبا فراخوانی برای خرید این گاو، قصد دارد تا قیمت گاو (از نژاد "خوب") را بپردازد تا گاو (بَرده) بتواند در آزادی زندگی کند! این حزب تاکنون 48 هزار یورو جمع کرده است.
این پول به طویله ای پرداخت می شود تا «هرمی ین» را تا آخر عمرش در "آزادی" مراقبت کند. این طویله ی خیریه در کشور هلند بر روی خیریه و صدقه ی مردم، هایم و مرکز نگهداری گاوهای رهیده از قصابخانه ها،  گاوهای بیمار و یا گاوهایی با دلایل دیگر  ساخته شده است. البته اگر «هرمی ین» این دخترک فراری، از مخفیگاه خود یعنی جنگل بیرون بیاید!
تاکنون شکارچیان، دامداران، دامپزشکان  و ماموران دولتی نتوانسته اند شکارش کنند..
“Hermien is fighting for her life and we are going to help her. She reminds us all of an important lesson:
no animal wants to be sent to slaughter.

Flucht von «Star»-Kuh beendet
او اکنون از تاریخ 16 فوریه در طویله ای در سوئیس همراه با گاو دیگری زندگی می کند و دیگر قرار نیست قصابی شود. طرفداران حیوانات فکر کردند که این محل برای او امن تر است چون برخی از دامداران به او غذای آلوه به مُخدر برای خواب کردنش دادند و البته او نخورد، اما او اغلب به طویله ای که در آن بدنیا آمده بود نزدیک می شده و بدلیل معروفیتی که پس از فرارش کسب کرده بود، دیگر نمی توانسته در آرامش زندگی کند و به سوئیس منتقل شد. البته همراه با گاو دیگری به اسم «زوو» که او هم فرار کرده بود اما زود یافته بودندش.
رزا: من نمی فهمم که چه اشکالی دارد اگر او در آزادی زندگی کند و دوستدارانش نیز گاهی غذایی به هدیه برایش در جنگل بگذارند؟ جای دامداران باید در طویله باشد و امید نقرس، دمار از گوشتخواران در بیاورد و جنگل قلمروی حیوانات شود.

با تشکر از رفقا- عشق و همبستگی 4eve
یک فایل صوتی مهم برای «تفکر» در زیر: 37 دقیقه
 و آدرس دانلود فایل با سرور با تور اینجا

https://danwin1210.me/uploads/03-2018/Arash%20Heydari_1396-12.mp3
کامنت: به نظر من روستایی ها هم از حیوانات سواستفاده مالی می کنند.

گزارشی از کتاب «اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات» به بهانه انتشار ترجمه فارسی
بهره‌کشی از حیوانات در جامعه نابرابر انسانی
باب تورس در کتاب «اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات»، که اخیراً به همت نشر مرکز و با ترجمه گلناز ملک منتشر شده می‌کوشد بهره‌کشی از حیوانات را از منظر اقتصاد سیاسی بررسی کند و دام‌پروری و صنایع مربوطی را که از بهره‌کشی حیوانات سود می‌برند، درون چارچوب بزرگ‌تر و پویای بهره‌کشی در نظام سرمایه‌داری قرار دهد.
تورس چند ادعای جنجالی هم مطرح می‌کند: از جمله اینکه حیوانات را باید بخشی از طبقه کارگر در نظر گرفت و نماینده نیروی کار بدون دستمزد دانست، چون نقش مستقیم و بسیار تعیین‌کننده‌ای در توسعه سرمایه‌داری صنعتی دارند. همچنین مدعی است نظم اقتصادی و اجتماعی‌ای که در آن به سر می‌بریم به همان شکل ساختاریافته‌ای که مردم را استثمار می‌کند، حیوانات را نیز استثمار می‌کند. یا ادعا می‌کند حیوانات را باید درون تحلیل‌های درباره تدابیر سرمایه‌داری در نظر گرفت و منطقی از آن بیرون کشید که آنها را در تحلیل تولید کالایی، بهره‌کشی و نزاع طبقاتی لحاظ کند. او در کتاب حاضر ضمن تکیه بر سنت آنارشیسم کم و زیاد از آرای متفکرانی  چون کارل مارکس، آنتونیو گرامشی، یوزف پرودن، موری بوکچین، پیتر کراپوتکین، امانوئل والرشتاین، دیوید نایبرت، اما گلدمن و دیگران و حتی داستان‌های علمی‌-تخیلی اورسلا لو گویین نیز استفاده می‌کند.


با تشکر از رفقا برای تشکر از کتاب
کتاب اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات 5 مگابایت (از مارکس تا بوکچین) 216 صفحه -نویسنده : باب تورِس
ترجمه گلناز ملک
باید همگی از رفیق عزیزی که زحمت تهیه ی کتاب را کشیده، تشکر کنیم که همچنین با 5 مگابایت کردن آن توانستیم حتی توسط تلگرام و بصورت چت نیز پخش گوشی ها کنیم!
لینک دیگر کتاب برای دانلود اینجا

۷ نظر:

ناشناس گفت...

خود من با دیدن این کامنت کلی حال کردم که ای کاش ما هم مثل این گاو می توانیستیم یک شکلهای از اعدام انسانها و یا برای همیشه برای دولتها رای نمی دادیم و همیشگی پرونده این تروریسم دولتی پایان دهیم

درود و سلام به این گاو اگاه و یا دخترک زیبا

ناشناس گفت...

سخنی با انارشیستهای پراکنده

برای ارزیابی و استراتژی و موقیعت افراد درگیر مبارزه تا چقدر می تواند در داخل و خارج تاثیر گذار باشد،!!!

انارکوسندیکالیسم، فمینسم انارشیسم،، انارشیسم و ..... همه انارشیستهای بالا و غیره خواهان حقانیت مبارزاتی و و تاثیر مثبت در چارچوب اعتقادی بیشتر در داخل را ارزو میکنند،.همگی در میان متحدینی برای خود تلاش میکنند، برای جلب و جذب افراد مشکلاتی بوجود میاید که بعضا توان و انرژی را به حدر می دهد،،، بخشی از حرکتهای بالا نداشتن یک استراتژی همه جانبه و بخش دیگر در تنگ نظری و نگاه ایدلوژی به پدیده هاست، من بعنوان یک دوست و دارای نظر موافق با انارشیست های انقلابی که حدودا نظریه های مختلف را پی گیری میکنم در بعضی از افراد فقط به غیر از خودشون کسانی دیگری را نمی بیند البته این مریضی از سازمانها و گروهای حزبی در ما نفوذ کرده اخیرا مصاحبه ی از دوستی از طرفداران انارکوسندیکالیست گوش میکردم که به شکلهای مختلف تلاش میکرد که خودشو با یکی از فعالین مسقل کارگری غیر مستقیم وصل کند من نمی دانم اصرار و نگاه ایدلوژی افراد چه ارجی و قرب را ب ارمغان میاورد، این نگاه چند ضرر جبران ناپذیر بر حرکتهای مسقل کارگری در ایران ببار میاورد که واقعا نابخشودنی است.،، این حرکت اگر اطرف گرهها و سازمانهای ایرانی خارج از کشور می بود من اصلا حرفی نداشتم اینجا صحبت و حرکت از طرف کسانی است که خودشو انارشیست قلمداد میکند ،پس کو ان خرد جمعی و نفی سلسله مراتب و حیات ازد مستقل مبارزاتی، زیان دوم وصل کردن حرکت خارج به داخل چه افراد و یا دسته زیان جبران ناپذیر برای حرکتهای مستقل کارگری که دست رژیم برای سرکوب مبارزان و کارگران بی دفاع فراهم میاورد،
دسته دوم انارشیستهای زبانی و بی ریشه که وجود داخلی و خارجی خود را وصل انارشیستهای خارجی و داخلی برای خود در فیس بوک شکل سازماندهی بورژوائی انکاس و تبلیغ میکنند، که بیشتر نظرات فردی و انعکاسی زیان اور بر روند انارشیست انقلابی است
سومین حرکت فمنیست انارشیت است

در واقع سخت ترین و مشکل ترین حرکت مبارزاتی است که بیشترین انرژی را در حوزه های مختلف را در بر دارد،
اولین و سخترین حرکت انبوعی از رویداهای جهانی است که دست تنها نمی توان را انجام داد،
دومین و اصلی ترین ان اگر یک حرکت اصیل و انقلابی توان و اثر مثبتی در جامعه و اطرافیان میگذارد، به همان اندازه از طرف ناتوانان و فرصت طلبان رفلکس های نابجا ب میدان میایند که در مجموع تاثیر منفی بجا میگذارد، امید است در اینده با عوض شدن اوضاع این حرکت هر چه پر توانتر راه خودرا ب پیش برد.

ناشناس گفت...

تذکر
من اینجا فقط به دو مسئله اشاره کردم
اشاره سوم در ارتباط با مسائل تئوریک بود که در حوصله این کامنت نبود،،،،مسئله تئوریک مسائل ساده و راحت نیست،، از طرفی هم پیچیده نیست،، انهائی که ریشه کارگری ندارند خودشون کمونیست می دانند ،، حقیقت کاملا روشن است،، واقعیت کلامی و نظری کمونیست را نمی دانند، .انطور ک در مقالات چپها و نظریه مانفستتی مارکسستها مطاله کردم کمونیستها را از طبقه کارگر جدا میکنند و دلیل مشخصی هم دارند،، چون خودشون یک نیروی نفوذی سوسیلاستی ظاهری میدانند برای معامله با قدرت سیاسی با اقشار مختلف نفوذ کارگری اعم از سندیکالیست ها و اتحادیه ها وارد معامله می شوند بیچاره کارگران که به عنوان طف معامله اصلا خبری نذارد،، بنظر من کمونیست واقعی بطور مشخص در یک پروسه واقعی با کارگران در یک ظرف قرار میگیرند، جدائی،معامله، سازش،تقسیم قدرت همش از توبریه خالی بندان نفوذی (کمونیست کارگری) و دیگر گروهای خالبندان ایرانی. و خارجی ساخته و پرداخته انهاست،

Rosa گفت...

مرسی از کامنت
من فایل صوتی فریدون را درست کردم و کیفیت صدا را نیز.
به هر حال خودش باید جواب کامنت شما را بدهد.
سندیکالیستها به نظر من فرق چندانی با مارکسی ها ندارند.
فایل جدید

فریدون سواد کوهی: موقعیت کنونی و آنارکوسندیکالیسم: سازمان یابی انقلابی، مستقل و آزادمنش کارگران

https://youtu.be/KjwL-YKQdqY

ناشناس گفت...

مرسی رزا جان ممنون از زحمت شما تشکر از وضیعتی کهبوجود اوردید که در صورت امکان یک دیالوک درست و حسابی و بدون هیچ بوقض و کینه و شرایط لازم را بوجود بیاورید،

ناشناس گفت...

رزا جان سلام
برای روشن شدن موضوع بالا و صداقت روشن تو با یوتوپ بالا من مطمئن هستم این جماعت بالا اهل دیالوک نستند.، ببنید اینجا ما اگر کمی صداقت داشته باشیم، منظورم خارج از کشوراست، زندگی واقعی در جریان نیست هیچ کس به هیچ کس پاسخگو نیست، هر کس ساز خودشو میزنه،، شاید این مقایسه درست نباشد، در داخل هم انهائی که در قدرتمهتند به هیچکس پاسخ نمی دهند، ما هم محصول این شرایط هستیم، ب نظر من تو همه بچه ها کمی دمکراتر از بقیه هستی و مسائل را رعایت میکنی سانورچی نیستی ولی خیلی ها اون بالا بالاها نگاه میکنند، و خودون محق همه حقیقت میدانند، من بنا بر نون و نمکی که با این دوستان خورده بودم و وقتی مصاحبه را گوش کردم انتقاد صادقانه خودم کردم و تو رزا گفتی باید پاسخ اساسی ،مصاحبه کننده بدهد اوکی تجربه ثابت کرده که این ادم ها هیچوقت پاسخ گو نیستند، اوکی مهم نیست مهم برای من این است که (چه باید نکردها )مهم است رزا جان ما که ارزوی امپراتوری نداریم مهم برای من رزمندگان و پیساهنگان طبقه کارگر است که خارج از کشور نشسته و با مانورهای زندکی شخصی که هر چه دلمان بخواهد انجام میدیم و خوب شاید زندگی شخصی است به کسی هم مهم نیست.قبول ولی صحبت من اینکه خاک تو چشو اون ادم های که تو ایران انجام میدهند مستقیم و یا غیر مستقیم نپاشیم، زندگی گل و پوچ بازی و یا لات بازی نیست که خودمون که اینجا زندگی راحت داریم و به هیچکس پاسخگو نیستیم چطور با حرکتهای روشنفکری دست از رفقای داخل بر نمی داریم شماها حتما بخوبی میدانید که رفقای که در داخل ب شکل مستقل کار میکنند چه مصیبت های را متحمل می شوند یک پاشون خونه یک پاشون زندان و بازجوئی و یک پاشون کارخانه زندگی برای انها جهنم جمهوری اسلامی است.من این قضیعه را کمی برجسته کردم که بابا واقعا دست بردارید از این فرصت طلبی روز مره حداقل اکر کمک نمیکنید ساکت باشید،و کار بیشر از این خراب نکنید، وظایف خارج از کشوری خودتون انجام دهید اگر واقعا به مببارزات ازاد و مستقل کارگری اعتقاد دارید، ما تجربه کارگران تبعیدی و اتحادیه ازاد کارگری ببن ا لمللی خارج از کشور و هزاران تشکیلات قلابی را فراموش نکردیم..

ناشناس گفت...

رزا جان
اگر عکس این مسئله ثابت شود، به بیان دیگر اگر این افراد پیدا شدند و نشان دادند که نظر من غلط است و صحبت من یک اتهام ناروا و غیر منطقی است، ان موقع من عذر خواهی و شش ما از حوزه سباست دوری میکنم دلیلش هم مشخص است در واقع من با تجربه چندین ساله دچار اشتباه فاحش شدم، ان موقع مستحق این تنبه و مجازات هستم،
در خاتمه من امیدوارم اشتباه از طرف من باشد،