۲۳ اسفند، ۱۳۹۶

جهانی متحد شو، منطقه ای مبارزه کُن! عفرین + فراخوان پناهجویان شهر گوتینگن

فراخوان اعتراضی مشترکِ پناهجویانِ ساکنِ هایم «نونن اشیگ»  و حامیان شان
انتخاب مسکن و سکونت آزاد بجای انتقال اجباری به هایم های پناهجویی
گردهم آیی برای داشتن مسکن و محل زندگی درخور شاٌن انسانی! محل زندگی غیر متمرکز و پخش جمعیت، بجای گتو و خوابگاههای جمعی برای پناهجویان!
تاریخ پنجشنبه 22 ماه مارس سال 2018 در ساعت 2 و نیم بعد از ظهر
مقابل شهرداری شهر گوتینگن «نویه رات هاووس»
Donnerstag, 22.März 2018, 14:30 Uhr, Neues Rathaus, Göttingen
چند وقت پیش ما با نامه  ی سرگشاده به شهردار و مسئولین شهر گوتینگن مشکلاتمان را بازگو کرده و درخواست نوشتیم. ما خواهان تعیین زندگی و تصمیم گیری برای زندگی خود می باشیم! اما مسئولین شهر و سیاستگذاران دیکته کرده و برایمان تعیین می کنند که ما پناهجویان چگونه سُکنا داده شده و کجا زندگی کنیم.
مسئولان شهر و سیاستگذاران برای ما با شرکتهای حمل و نقل تماس گرفته و با شرکتهای واگذاری خوابگاه پناهجویی و شرکتهای تجاری و صاحبان خانه های جمعی پناهجویی از طرف ما قرارداد می بندند، با آنها راجع به ما و برای ما، نقشه کشیده و برنامه می ریزند. آنها همواره در مورد ما پناهجویان  بحث و گفتگو می کنند، اما هیچوقت با ما در مورد مسائل و مُشکلاتمان صحبت نکرده اند. مدام به اسم ما و از طرف ما نماینده تعیین می کنند. متاسفانه تمام این تلاشهای مسئولین بی ثمر است و حتی کوچکترین تغییر مثبتی نیز در مورد بهتر شدن محل زندگی ما داده نشده است، چرا که مسئولین شهری بدون توجه و بدون همکاری با ما می خواهند مشکلِ مسکنِ پناهجویان را از بالا حل کنند و به همین دلیل نیز تنها راه حل را در انتقالمان به خوابگاههای پناهجویی جمعی و پر جمعیت یافته اند. ما می گوییم: خوابگاههای جمعی و عمومی برای پناهجویان تنها موقتی، امکان پذیر است و در صورت اجرای دراز مدتِ این سیاست، باعث به انزوا بردن پناهجو و بیمار کردن او و نابودی تمام امید انسان پناهجو، برای یک زندگی قائم به خود و خودکفا است. کنترل مداوم زندگی روزمره ی پناهجو و همچنین زندگی در سلسله مراتب هایم پناهجویی، ایزوله و قطع ارتباط ما با بقیه ی شهروندان، همزمان ایجاد چشمنداز یک زندگی خودکفا را در بطن خود، خفه می کند تا پناهجو اصولن هیچگونه امیدی به زندگی مستقل و در میان دیگر مردم نداشته باشد. اکنون نیز مسئولان شهر گوتینگن تصمیم دارند که ما پناهجویانِ خوابگاه «نونن اشیگ» را پس از دو یا سه سال اقامت در این خوابگاه، باردیگر به خوابگاه پناهجویی جدیدی منتقل کنند. ما می گوییم نه و می گوییم «دیگر بس است!»
ما خواهان پخش غیر متمرکز هستیم. خواهان زندگی، خارج از خوابگاههای جمعی و اجباری پناهجویان و پخش مان در میان شهروندان و داشتن یک زندگی خصوصی، بمانند دیگر شهروندان می باشیم. ما خواهان آزادیِ انتخابِ مسکن و آزادی در انتخاب محلِ سکونت و آزادی مطلق برای همه ی انسانها، برای داشتن یک زندگی مستقل می باشیم!
با ما برای اجرای مطالبات و خواسته های انسانی مان در روز پنجشنبه به جلوی شهرداری بیایید.
در روز 22 ماه مارس در ساعت 2 و نیم بعد از ظهر
با ما متحد شده و ما را برای رسیدن به خواسته ها و مطالباتمان یاری دهید!

آخرین اخبار عفرین
رزا: دوستانی ایمیل دادند و مطالب فرستادند که مطمئنن درج می شود. دوستی از وضعیت عفرین پرسید: شهر کماکان در محاصره ارتش و نیروهای جهادی ترکیه است که فعلن زوم کرده اند روی مرکز شهر و بمباران می کنند.اینجا
 البته پیاده نظام وارد شهر نشده چون می دانند خایه شان کشیده خواهد شد. مردم زیر بمباران هنوز زندگی روزانه دارند و شهر بیدار است. مادران در گوشه و کنار دیگ برنج را در همان کنار خیابان بار کرده اند. اینجا 
عفرين موطنٌ للحياة التشاركية
نوعی غذای اشتراکی برای همه که گرسنه اند. مراکز آب شهر و بیمارستانها بمباران شده. اینجا
 اما لبخند را هنوز در صورتها می شود دید.  اینجا  تعداد کُشته ها زیاد است اینجا
و اینجا ماریا به زبان فرانسه از داخل شهر گزارش می دهد  و در اینجا به زبان انگلیسی
و اینجا داعش ترکیه  که قرار است وارد شهر شود و با کیر اسلام پدوفیل، تجاوز کند.
و ما؟ ما اینجا هستیم. ما اینجا بودیم.
کیلومتر ها دور ولی چه نزدیک!



Afrin: Hunderte Trauernde setzen jüngste Opfer türkischer Angriffe bei

برای محافظت از عفرین فعالیت سپر انسانی آغاز می‌شود

آمبولانس تولید داخلی عفرین


 حمله به غیرنظامیان و کشتار زنان و کودکان عفرین از سوی ائتلاف داعش-ترکیه- النصره همچنان ادامه دارد. ائتلاف تروریستی مهاجمان به عفرین در (۵٣)مین روز، مرکز شهر را هدف بمباران قرار می‌دهد.
محله اشرفیه از شلوغترین محله‌های عفرین است و دهها هزار نفر در آن سکنی گزیده‌اند.

 ادامه اخبار عفرین اینجا


 برای خواندن در منبع، روی تیتر مطالب کلیک کنیم.

تخریب بخش نوزادان بیمارستان توسط جنگنده های فاشیسم ترکیه
خوشبختانه فقط ساختمان صدمه دیده

گزارش ماریا از داخل عفرین به زبان فرانسه
Témoignage de Maria, volontaire française à Afrin (nord de la Syrie)
https://youtu.be/C5nLTmnqqdw
به زبان انگلیسی
British volunteer in Afrin: calls on UN & US ,thousands killed by Turkish airstrikes
https://youtu.be/eV-BpfS8luk

گزارش تصویری:
https://youtu.be/C6fG0lAZwGE

حمله به غیرنظامیان و کشتار زنان و کودکان عفرین از سوی ائتلاف داعش-ترکیه- النصره همچنان ادامه دارد. ائتلاف تروریستی مهاجمان به عفرین در (۵٣)مین روز، مرکز شهر را هدف بمباران قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه الجزیره ارتش ترکیه و فیلق الشام شامگاه گذشته به حومه عفرین رسیدند و کنترل شهرها و روستاهای اطراف این شهر کردنشین در شمال سوریه را کاملاً به دست گرفتند. در حال حاضر نیروهای ارتش ترکیه از شمال و جنوب به عفرین حمله کرده‌اند. کردها از سرعت پیشروی ارتش ترکیه غافلگیر شده‌اند. قرار است روستائیان، زنان و فعالان سیاسی سوسیالیست در مناطق مرزی کردنشین ترکیه و همچنین در شهر عفرین مقابل تانک‌ها بایستند با این هدف که از سرعت پیشروی ارتش ترکیه کم شود.
در ۴۸ ساعت گذشته جنگنده‌های شکاری ارتش ترکیه عفرین را بمباران کرده‌اند. شبکه آب‌رسانی در این شهر مختل شده و اینترنت هم قطع شده است.
نیروهای ارتش ترکیه با کمک گروه‌های جهادی-سلفی آب شرب کانتون عفرین را قطع کرده‌اند و هم‌ اکنون هزاران نفر از شهروندان در این شهر در معرض خطر بی‌آبی قرار گرفته‌اند و از آب ناسالم چاه و چشمه‌ها استفاده می‌کنند.

در این ویدیو گروه‌های جهادی-سلفی تندرو تحت حمایت و فرمان ترکیه، کُردها را در کانتون #عفرین تهدید به قتل‌عام می‌کنند مگر اینکه به گفته جهادی‌ها به "اسلام روی بیاورند."
VIDEO: Turkey backed jihadists threatening to massacre Kurds in Afrin unless they convert to the Islam

سپر انسانی دور شهر


نقشه زیر جنگ داخلی سوریه- چه کسی کجا را کنترل می کند.

برلین جلوی شرکت های فروشنده ی تسلیحات، تظاهرات و بلوک درب خروج/ورود شرکت راین متال
Berlin: Blockade von Rheinmetall-Tochterfirma Pierburg

بیمارستان شهر عفرین
Sky News report from inside #Afrin Hospitals are struggling to save those caught up in airstrikes and shelling, many of them young children, in a city under siege

اخبار لحظه به لحظه عفرین در زیر

بمباران مرکز شهر عفرین
Monday, 12 Mar 2018, 09:23

منبع:DW
ایالات متحده با توجه به قراردادهای تسلیحاتی که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما بسته شدند، توانست میزان فروش تسلیحات خود را به بالاترین میزان از دهه ۹۰ میلادی به این سو برساند.
به گفته‌ی خانم اوده فلوران، مدیر بخش تحقیقات درباره هزینه‌های تسلیحاتی در موسسه سیپری، "این قراردادها و همچنین قراردادهای تسلیحاتی که ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ منعقد کرده، سبب خواهد شد که آمریکا در سال‌های آینده نیز همچنان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی تسلیحات باقی بماند".
اگر چه روسیه در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در مقایسه با پنج سال پیش از آن به میزان هفت درصد کمتر تسلیحات فروخته، اما همچنان پس از آمریکا در رتبه‌ی دوم بزرگ‌ترین فروشندگان و صادرکنندگان تسلیحات در جهان قرار دارد. به گزارش سیپری ۲۲ درصد از بازار تسلیحات جهان در دست روسیه است.
آلمان پس از فرانسه چهارمین فروشنده‌ی بزرگ تسلیحات در جهان محسوب می‌شود. میزان فروش و صادرات تسلیحات از آلمان اما در پنج سال گذشته کاهشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
نکته در خور توجه آنکه میزان صادارت تسلیحات آلمان به خاورمیانه در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در مقایسه با پنج سال پیش از آن دو برابر شده است.
به گفته‌ی پیتر وزه‌مان، کارشناس موسسه سیپری، اکثر کشورهای خاورمیانه به طور مستقیم در درگیر‌ی‌های خشونت‌آمیز مشارکت داشته‌اند.
او در این رابطه تصریح کرد: «در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی بحث‌هایی بر سر کاهش صدور تسلیحات به خاورمیانه جریان داشت، اما باید اذعان داشت که ایالات متحده و کشورهای اروپایی همچنان صادرکنندگان اصلی تسلیحات [به خاورمیانه] هستند
هند و عربستان؛ واردکنندگان اصلی

مقاله ی خواندنی آنارشیست محبوب- دیوید گربر در مورد عفرین
David Graeber

گاردین: چرا رهبران جهان از حملهٔ بیرحمانه ترکیه به عفرین حمایت می‌کنند؟
روزنامه گاردین طی گزارشی که روز گذشته‌ منتشر کرده به حملات رژیم ترکیه‌ با همکاری تبهکاران وابسته‌ به‌ آن علیه‌ کانتون عفرین، مقاومت بی‌نظیر مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در برابر آنان و همچنین سکوت جامعه‌ جهانی در برابر اقدامت اردوغان و حزبش در منطقه‌ پرداخته‌ است.
روزنامه‌ گاردین گزارش خود را اینگونه‌ آغاز کرده‌ است؛'سه سال پیش دنیا شاهد گروه زنان و مردانِ متشکلِ رزمنده‌ای در شهر کوبانی سوریه بود که فقط با کلاشینکف‌هایشان، ارتشی وسیع از جنگجویان اسلامگرای مسلح به تانک، توپخانه و تدارکات برترِ قابل ملاحظه‌ای را متوقف نمودند. مدافعان کوبانی اصرار داشتند که بنامِ دمکراسی فمنیستیِ انقلابی از شهر دفاع می‌نمایند. جنگجویان اسلامگرا دقیقاً بهمین علت در‌صدد نابودی آنان بودند. وقتی مدافعان کوبانی پیروز شدند، از آن پیروزی بعنوان بارزترین نمونهٔ مبارزه آشکار خیر و شر در جهان معاصر، تقدیر شد.
امروز آن حادثه دقیقاً در حال تکرار است. با این تفاوت که این بار رهبران جهان با قاطعیت از مهاجم حمایت می‌نمایند. در چرخشی عجیب، بنظر میآید که مهاجمان، رهبران کلیدی جهان و شکل دهندگان به افکار عمومی را قانع نموده‌اند که شهروندان کوبانی تروریست‌اند، چون با آغوش باز تفسیری رادیکال از اکولوژی، دمکراسی و حقوق زنان را پذیرا شده‌اند.'
گاردین در گزارش خود می‌افزاید:' منطقهٔ مورد بحث عفرین است، که توسط واحدهای مدافع مردم و مدافع زنان - ی.پ.گ و ی.پ.گ محافظت میگردند که پیشتر از کوبانی دفاع می‌کردند. کسانی که تنها نیرویی در سوریه بودند که پذیرفتند نبرد علیه داعش را به قلبِ منطقهٔ تحت تصرف آنان کشانده و با فدا نمودن هزاران مبارز رقا پایتخت آنرا به تصرف درآورند.'
این گزارش با اشاره‌ به‌ مدل کنفدرالیسم جوامع دمکراتیک در روژاوا و شمال سوریه‌  و زندگی مسالمت آمیز خلقهای ساکن این مناطق در کنار هم می‌افزاید؛'امروز این تجربه دمکراتیک آماجِ حمله غیر قابلِ توجیهی از سوی بازماندگان داعش و القاعده، و اعضای بدنامِ گروه مرگ ارتش ترکیه موسوم به گرگهای خاکستری قرار گرفته است که توسط تانکها، هواپیماهای اف ۱۶ و هلیکوپترهای ارتش ترکیه حمایت می‌گردند. با بمب‌های ناپالم به روستائیان حمله نموده، سدها را مورد هجوم قرار داده و آثار باستانی را منفجر نمایند. اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده‌ قصد دارند عفرین را به صاحبان راستین آن بازگردانند.'
گاردین در گزارش خود آورده‌ است؛'مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ بطرزی باورنکردنی تاکنون در مقابل حملات مقاومت نموده‌اند. آنها این مهم را حتی بدونِ حمایت اخلاقی هیچیک از رهبران عمدهٔ جهان به انجام رسانده‌اند. حتی ایالات متحده که حضور نیروهایش مانع گردیده است که مناطقِ شرقی به اشغال ترکیه درآید، جاهایی که در آنها کردها هنوز درگیر نبرد با داعش‌اند، برای دفاع از عفرین هیچ اقدامی ننموده است. وزیر خارجه بریتانیا بوریس جانسن اصرار ورزیده‌ که‌ ترکیه حق دارد امنیت مرزهایش را تأمین نماید. منطقی که با استناد به آن فرانسه برای تأمین امنیت مرزهایش حق خواهد داشت مناطقی مرزی در خاک انگلستان را تصرف نماید بدون اینکه آقای جانسن حق اعتراض داشته باشد.'
بنیادگرایان مسلمانی که دولت کنونی ترکیه را احاطه نموده اند به خوبی میدانند که روژآوا تهدیدی نظامی برای آنان نیست. این تجربه آنان را با بینش جدیدی تهدید می نماید که متحول کنندهٔ زندگی در منطقه خواهد بود ...

انجمن اتحاد و حمایت خلق‌ها و زنان آزاد سوسیالیست با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعلام داشتند:"مقاومت در برابر حملات نژادپرستانه دولت ترکیه در(۵١)امین روز همچنان ادامه دارد. ما گروهی از زنان را در قالب سپر جانی ازمنطقه جزیر و کانتون فرات رهسپار عَفرین خواهیم کرد.
باید در برابر حملات نژادپرستانه دولت ترکیه تمام خلق های ستم دیده، نیروهای انقلابی و آزادی خواهان به میدان‌ها سرازیر شوند و از مقاومت تاریخی عَفرین حمایت کنند. مقاومت ما در عَفرین محقق با پیروزی همراه خواهد بود.

عفرینی‌ها با اسلحه‌های ساخت اروپا قتل‌عام می‌شوند. تانکهای لئوپارد آلمان در حمله به عفرین بکار برده می‌شوند. مبانی و قوانین ناتو و سازمان ملل اعمال شوند. ما می‌خواهیم که ناتو و سازمان ملل به قوانین خود عمل کنند. کشتار ما با اسلحه‌های اروپایی‌ها عملی غیرانسانی است و ما این وضعیت را نمی‌پذیریم."
صالح مسلم خاطرنشان کرد:"هیچ احدی حق ندارد به عفرینی‌ها بگوید در شهر بمانید یا از آن خارج شوید، عفرین متعلق به ساکنان آن است. همگان بدانند که فرزندان عفرین از خاک خود دفاع می‌کنند. چرا باید از خانه و کاشانه خود خارج شوند؟!"
صالح مسلم اظهار نمود:"روز روز اتحاد ما کردهاست. اتحاد ما دفاع از شرف و ناموسمان [میهنمان] است. همه باید متحد شویم. اهمیت این نشست به اتحاد و همبستگی ما در مقابل اشغالگران وابسته است.

سهیل عربی زندانی آنارشیست در ایران:
پس از آن انتحار؛ انفجار
نه آزاد بوده‌ایم که از زندانهایتان بترسیم و نه این زندگی برایمان جذابیتی دارد که از مرگ هراسی داشته باشیم. با افتخار فدای یارانم می‌شوم تا آزادی آرش؛ گلرخ؛ آتنا و تمام زندانیان سیاسی و به امید آزادی یارانمان."

عرصه‌ی هوایی سوریه از جمله عفرین در چارچوب حمله علیه داعش، تحت کنترل و نظارت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ـ ناتو قرار دارد.
دولت اشغالگر ترکیه با دستور و رضایت روسیه به عفرین حمله کرده است. اکنون نیز آشکار گشته که دولت ترکیه دسترسی فراوانی به اطلاعاتی دارد که هواپیماهای تجسسی "آواکس" ناتو از سوریه جمع‌آوری می‌کنند.
ـ آیا حکومت فدرال آلمان از دسترسی ارتش ترکیه به اطلاعات هواپیماهای تجسسی تورنادو مطلع است؟
_:تمام دولت‌های عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، توانایی دسترسی به اطلاعاتی را دارند که توسط هواپیما‌های تجسسی آلمان جمع‌آوری می‌شود. ترکیه نیز یکی از اعضای این ائتلاف بین‌المللی است.
حزب چپ آلمان : به دولت ترکیه اطلاع داده‌اند
نیروهای آلمان و چگونگی کار آنها در پایگاه هوایی اینجرلیک همواره جای بحث بوده است. الاخصوص از زمانی که موضوع تخلیه‌ی اینجرلیک از سوی نیروهای آلمان مطرح شده است. گریگُر گسی یکی از رهبران سابق حزب چپ آلمان در این رابطه گفته است:" ارتش ترکیه بر اساس اطلاعاتی که هواپیماهای تجسسی آواکس و تورنادوی متعلق به ارتش آلمان از سوریه جمع‌آوری می‌کنند، کُردها را هدف حملات بمباران قرار مید‌هند."
همچنین اَندری هانکو، نماینده‌ی حزب چپ آلمان اعلام کرد:" آیا اطلاعاتی که در پایگاه هوایی اینجرلینک جمع‌آوری می‌شود توسط ترکیه در اختیار داعش قرار می‌گیرد؟ ما در رابطه با این موضوع بسیار نگران هستیم. این سوال را بارها با حکومت آلمان مطرح کرده‌ایم اما این حکومت تاکنون نتوانسته که پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما ارائه دهد."

منبع:
روزنامه ایندیپندنت



اخبار دیگر:

فیلم نخستین جلسه دادگاه اعترافات "محمد ثلاث"
به‌خاطر ضرباتی که به سرم وارد شده بود عصبی شدم و پشت فرمان اتوبوس نشستم و به‌سمت مأموران حرکت کردم
پخش مستقیم دادگاه نمایشی محمد ثلاث به صورت گزینشی; تنها اظهارات دادستان پخش شد!

فیلم منحصربفردی از دادگاه تجدید نظر سران سازمان نظامی حزب توده در سال 1333




۹ نظر:

ناشناس گفت...

زمانی مبارزه با داعش در جبهه اول بود، و از همه اونهائی که ادعای مبارزه می کردند مبارزین کرد در خط اول بودند، و همه دنیا میدانند روزنامه گاردین برای همین اساسی ترین سئوال را ار جهان اخته خاکتو سر می پرسد چرا هیچکس از عفرین دفاع نمی کند، سئوالی که جهان را وادار میکند که خفه خون گرفتن پاسخ بدهند،،،، عفرین و مبارزین واقعی انجا مثل مرغ دم بخت شدند هم در عزا و هم در عروسی دارند قربانی میشود تف ب غیرت نداشته غرب و نوکران انها ارتجاع منطقه

Rosa گفت...

منابع خبری #روژاو در بامداد روز پنجشنبه گزارش کرده‌اند که هم‌اکنون ده‌ها جنگنده‌ هوایی ارتش ترکیه و آتش توپخانه‌ها مرکز کانتون #عفرین را بمباران می‌کنند.

https://twitter.com/Sh_Mouselchi/status/974061529946566657

مردم بی‌دفاع یک شهر و هزاران تن از مبارزانی که داعش را در رقه درهم شکستند و در کوبانی حماسه خلق کردند در عفرین به محاصره سپاه ترکیه و جهادی‌های افراطی درآمده‌اند.

https://twitter.com/ShahedAlavi/status/974029574102245376

We blocked the road outside UK parliament for 3 hours during Prime Minister's Questions for #DefendAfrin

https://twitter.com/Hevallo/status/973944417676541953

l'etat #turc continuer à massacrer les #kurdes sans cesse à #AFRIN

https://twitter.com/Sersafi/status/973989540061999105

1. This what the terrorist state; #Turkey wants! the video shows at first education in the #Syrian city #Al_Bab that is under the #Turkish control & then the opposite in the Syrian city, not so far from Al-Bab, #Afrin that is beeing invaded today by the #NATO's 2nd biggest army

https://twitter.com/ShlovanKellerie/status/974060151568297984

They bring the #darkness and only the darkness.

Rosa گفت...



Afrin hospital this day .


https://twitter.com/MHJournalist/status/973999263427461120

Rosa گفت...

#Afrin.

https://twitter.com/mutludc/status/973980784016142348

Rosa گفت...

+18 Afrin hospital this moment

https://twitter.com/MHJournalist/status/974003223613845504

Rosa گفت...

A #Kurdish woman standing of in front of the italian police in #Turin during a demonstration. We are not afraid, we are on the right side.

https://twitter.com/blutarski_bluto/status/973858435904270336

Rosa گفت...

جلو زندان مریوان هستیم، #بازداشتیها یکی یکی دارند آزاد می‌شوند... #عدنان_حسن_پور آخر افتاده است الان او هم می آید.... تقلاها جواب داد. دست همه درد نکند.به امید آزادی تمامی #زندانیان_سیاسی #عفرین #بازداشتیهای_مریوان

https://twitter.com/danial_imani/status/973851241611702273

بە وثیقه ازاد بون؟



از آنجایی که مقامات تشخیص دادند «مورد مهم نبوده» با فیش حقوقی.

Rosa گفت...



جدیدترین ویدئوی کە از عفرین منتشر شدە است. امشب دوستی از روژاوا برای من فرستاد. جوانان عفرین در خیابانهای شهر ترانە میخوانند.


https://twitter.com/siwanmeriwanm/status/973662123531362304

ناشناس گفت...

اگر هم عفرین سقوط کند که کمی باورش سختاست
اما برای ترکیه پروزی محسوب نمی شود، بقول ناپلئون پوزی که بخش زیادی نیروهای زبده خودشو از دست بده پیروزی محسوب نمیشود،
پیروزی زمانی مورد قبوله که با کمترین تلفات باشد
ترکیه فاشیست با کشتن مردوم بی دفاع کودکان و کهن سالها و بستن اب روی مردم پیروزی محسوب نمیشود،