۳۱ خرداد، ۱۳۹۷

حمله مردم ایرانشهر به داروخانه ی باند متجاوزینِ بیش از 41 دختر- باند متجاوزین مسلح با اونیفرم سپاه/بسیج!

مردم ایرانشهر یک داروخانه که ظاهرا باند متجاوزین صاحب امتیازش هستند را پلمپ کردند.

 ‏مردم ایرانشهر یک داروخانه که ظاهرا باند متجاوزین صاحب امتیازش هستند را پلمپ کردند. دادستان زاهدان گفت: دادستانی قبل از اینکه این موضوع در نمازجمعه مطرح شود به آن ورود کرده و یک متهم روز پنجشنبه دستگیر شده بود.تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تا این لحظه تکذیب می‌شود، زیرا تنها ۳ نفر شاکی خصوصی تاکنون
برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند.
خبر تجاوز به ٤١ زن شهرستان ایرانشهرسیستان و بلوچستان  

تعداد شاکیان پرونده تجاوز به دختران در ایرانشهر به پنج رسید
با ثبت شکایت یک دیگر، تعداد شاکیان پرونده تجاوز به گروهی از دختران شهرستان ایرانشهر به پنج نفر رسید.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا از این پرونده با عنوان آدم ربایی یاد کرد و گفت که از ۵ شاکی که ربوده شده‌ بودند، ۳ نفر موضوع تجاوز را مطرح کرده‌اند.
ابراهیم حمیدی اضافه کرد: «از دو شاکی دیگر، یک نفر موضوع آدم‌ربایی و دیگری هم موضوع ایراد ضرب و جرح را مطرح کرده است. خانمی نیز ادعا کرده که فرد دستگیر شده نسبت به ۲ دختر وی ایجاد مزاحمت کرده و این مسأله که تجاوزی هم شکل گرفته یا خیر در حال بررسی است.»
به گفته او، از سه نفر که موضوع تجاوز را مطرح کرده‌اند فقط یک نفر به پزشکی قانونی مراجعه کرده است.
موضوع تجاوز و آزار گروهی از زنان و دختران ایرانشهری در روزهای اخیر بحث برانگیز بوده و موجب برگزاری تجمع هایی در این شهر شده است.
مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت، در خطبه‌های نماز عید فطر از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان سخن گفت. در روزهای اخیر مقام‌های دولتی و قضایی رقم اعلام شده در مورد تعداد قربانیان را رد کردند و گفتند که متهم اصلی این حادثه بازداشت شده است.
تجمع هایی در اعتراض به این موضوع از روز یکشنبه در ایرانشهر شکل گرفت و در ادامه، جمعی از زنان ایرانشهری با تجمع در فرمانداری این شهر خواستار برخورد با متجاوزان شدند.
شرکت کنندگان در تجمع روز سه شنبه ۲۹ خرداد شعارهایی مبنی بر اینکه دفاع از قربانیان این حادثه نباید فدای مصلحت اندیشی حکومت شود، سر دادند.



امام جمعه شهرستان ایرانشهر ، در مراسم نماز عید فطر، خبر تجاوز به ٤١ زن این شهر را اعلام کرد. مولوی محمد طیب ملازهی گفته که اولیای یکی از دختران قربانی، این خبر را به او گفته و یکی از متجاوزان تاکنون دستگیر شده. اما دادستان کل کشور، تجاوز به ۴۱ زن را تکذیب کرده و گفته تا امروز تنها چهار شاکی خصوصی به دادسرا مراجعه کرده‌اند. ترس از ریخته شدن آبرو، دلیل اصلی سکوت خانواده های دیگر اعلام شده. نماینده ایرانشهر هم این حادثه را را به «ولنگاری اخلاقی»، «رواج شبکه‌های ماهواره‌ای» و «عدم حساسیت خانواده ها در تربیت فرزندان» نسبت داده. سوال اینجاست که با توجه به انکار رئیس کل دادگستری استان، این مقام مسئول چه اقدامی برای پیگیری قضائی این تجاوز سریالی انجام خواهد داد؟
https://youtu.be/NFrOX4adSHs

تجاوز به زنان در ایرانشهر: دادستان کل کشور امام جمعه ایرانشهر را به تعقیب قضایی تهدید کرد
مسئولان قضایی ایران همچنان خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر را تکذیب می‌کنند. پس از رئیس دادگستری زاهدان این‌بار نوبت به محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی رسید که بگوید: مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسی‌هایی که خودش به عمل آورده «موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌‌شود.»
طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر چند روز پیش در نماز عید فطر برای اولین بار فاش کرد که به ۴۱ زن در این شهر تجاوز شده است.
مقام‌های محلی ابتدا این خبر را «تکذیب کردند» اما در ادامه فرماندار ایرانشهر از دستگیری یکی از عوامل اصلی این «واقعه شنیع» و شناسایی سه متهم دیگر خبر داد.
علی موحدی‌راد رئیس کل دادگستری زاهدان هم اصل خبر «به شکلی که بیان شده» را «کذب» دانست اما تائید کرد که سه تن در رابطه با این مسئله شکایت کرده‌اند.
کامنتهای داخل:
 با پاک کردن صورت مسئله جامعه نه تنها پاک نمیشود بلکه فساد گسترده تر میشود. اینجا هم مثل خمینی شهر عمل نکنید که نماینده اش ازاله بکارت را به شیشه نوشابه نسبت داده است. فقط بخاطر رای دوره آینده به هر قیمتی ....

 فقط سه تا شاکی خصوصی!!خوب معلومه تو خیلی از مناطق کشورمون متاسفانه به خاطر مسائلی مثل حفظ آبرو و ترس از حرف مردم و... خیلی از قربانی ها جرات نمیکنند حتی این مشکل رو با خانواده و نزدیکترین افراد به خودشون مطرح کنند چه برسه برن شکایت کنند.

 واقعا شور خبر رسانی رو در اوردین حداقل یه بار خودتون خبراتون رو بخونین"مردم ایرانشهر یک داروخانه که ظاهرا باند متجاوزین صاحب امتیازش هستند را پلمپ کردند" معنی میده به نظرتون؟/ خیلی رسا و شفافه؟؟؟

 ببين چقدر زن مورد تجاوز قرار گرفتن ولي از ترس آبرو نرفتن شكايت كنن و به اون سه نفر بايد جايزه داد كه اين شهامت رو داشتن. پس نگيد فقد 3 نفر هستن! از زبونشون بكشيد بيرون

 همه اتفاقات تکذیب میشود معلوم نیست این داروخانه ای مال کی بوده که تکذیب می شود.

 دادستان تکذیب میکند ولی مردم برخورد میکنند ..دادستان خبر دستگیری میدهد و یکی دیگه از خودشان تکذیب میکند چرا اینهمه دروغ میگید اهالی قضایی

 با پاک کردن صورت مسئله جامعه نه تنها پاک نمیشود بلکه فساد گسترده تر میشود. اینجا هم مثل خمینی شهر عمل نکنید که نماینده اش ازاله بکارت را به شیشه نوشابه نسبت داده است. فقط بخاطر رای دوره آینده به هر قیمتی ....

اگه این اتفاق تو امریکا افتاده بود رسانه به ظاهر ملی کلی خبر و تحلیل خبری براش داشت مردم باید از ماهواره و تلگرام این اخبار رو بشنون

 همیشه نتیجه پنهانکاری به نفع حکومت تمام نمی شود زیرا هستند مردمی که خودشان شجاعت اخقاق حقوقشان را دارند و این امر نشان دهنده نا کآرامدی در مواجهه با عوامل فسادزا در مملکت است.نمونه اش ناظم متجاوز که دارند به انواع حیل متوسل
 شوند تا ثابت کنند تجاوزی صورت نگرفته است .حال آنکه حتی لمس بدن هم تجاوز محسوب می شود.

"تکذیب می شود!!!"
آدم از این جمله کوتاه تهوع می گیرد!


زنان ایرانشهر خواستار برخورد با متجاوزان شدند

واکنش‌های مردمی
علاوه بر حضور زنان در فرمانداری ایرانشهر، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که روز گذشته شماری از مردم با تجمع در برابر یک داروخانه در این شهر که به یکی از عاملان تجاوز منسوب است خواستار مجازات عاملان شدند.
به نقل از توییتر یک فعال اجتماعی در سیستان و بلوچستان، همچنین شماری از مردم ایرانشهر روز سه‌شنبه برای حمایت از این زنان و دختران و نیز مولوی طیب امام جمعه این شهر به مسجدی که وی در آن اقامه نماز می‌کند، رفته‌اند.
زوم پشتیبانی از قربانیان و خانواده‌ آنها
به گزارش روزنامه جهان صنعت به نقل از یکی از مسئولان شهری ایرانشهر نخست یکی از این دختران قربانی که معلم بوده پس از چند ماه سکوت خود را می‌شکند و شکایت می‌کند. سپس ماجرا از سوی امام جمعه این شهرستان رسانه‌ای می‌شود. این مسئول که خود یک فعال اجتماعی هم هست می‌گوید: «هرچقدر سکوت خانواده‌هایی که دخترانشان قربانی تعرض و تجاوز شده‌اند بیشتر ادامه پیدا کند احتمال قتل‌های ناموسی در این زمینه بیشتر می‌شود چراکه به خاطر جو بسته اجتماع خانواده‌ها ممکن است برای حفظ آبروی خود قربانیان را به قتل برسانند.»
محمد بلوچ‌زهی یکی از مقامات محلی این استان در روزنامه بهار در این باره نوشته است: «پرداختن به مسائل و آسیب های بی شمار مناطقی چون سیستان و بلوچستان حتی در اولویت چندم رسانه‌های سراسری نیست.»

فرزندان مسئولان محلی عاملان تجاوزهای ایرانشهر هستند
مولوی عبدالحمید ملازهی امام جمعه اهل سنت زاهدان هم دوشنبه ۲۸ خرداد از همه زنان و دخترانی که به آنها تجاوز شده، خواست که «بدون هیچ ترسی شکایت کنند».
زني حجاب از سر گرفته و صد بار فرياد بر مي آورد :مرگ بر خامنه اي
https://youtu.be/7i8zVt85Z4Y

خواندن ادامه ی مطلب در همین مورد اینجا

در همین حال، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری یک متهم دیگر در پرونده اخیر ایرانشهر خبر داد. او گفت این فرد که در زاهدان بازداشت شد، سال گذشته سلاح در اختیار متهم اصلی گذاشته بود.
باندی مرکب از چهار نفر از فرزندان مسئولان حکومتی
ناصر اعتمادی
قربانیان این تجاوزها بین ۱٨ تا ۳٠ سال سن داشته اند و همگی توسط چهار نفر و هر بار با استفاده از یک خودرو پژوه سیاه رنگ ربوده و سپس به خانه ای امن در ایرانشهر منتقل شده و توسط چهار رباینده مورد تجاوز قرار گرفته اند.
ربایندگان برای جلوگیری از شناسایی محل تجاوز در راه به قربانیان شان چشم بند می زدند، اما، یکی از قربانیان موفق شده مسیر و خانه ای را که در آن مورد تجاوز قرار گرفته شناسایی کند.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران، گفته است که بر اساس تحقیقات او عاملان تجاوزهای ایرانشهر از صاحبان قدرت و پول هستند. نمایندۀ مجلس شورای اسلامی افزوده است : هر چند جزئیات این پرونده هنوز روشن نیست، اما ما می کوشیم این موضوع را فردا سه شنبه ۲۹ خرداد ماه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی مطرح کنیم. طیبه سیاوشی ابراز امیدواری کرده که نمایندۀ ایرانشهر در نشست علنی مجلس برای ایراد توضیحات دربارۀ این جنایات حضور یابد.
مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعۀ اهل سنت در ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر این شهر اعلام کرد که باندی مرکب از چهار نفر از فرزندان مسئولان حکومتی تاکنون ۴١ زن در ایرانشهر را ربوده و به آنان تجاوز کرده اند.
امام جمعۀ ایرانشهر با اشاره به برخی مسئولان حاضر در نماز عید فطر ایرانشهر صریحاً گفت : "این اوباش از همین بچه های ما بوده اند که اگر اسم شان را بگویم عده ای سرشان پایین خواهد افتاد." مولوی محمد طیب ملازهی گفته است که یکی از عاملان این جنایات تاکنون دستگیر و مابقی متواری شده اند. امام جمعۀ ایرانشهر خواستار رسیدگی فوری مقامات به این جنایات شده است.
با این حال، حجت الاسلام علی موحدی، دادستان زاهدان، اعلام کرده که در این پرونده "تنها سه شاکی خصوصی وجود دارد و در نتیجه نمی توان از تجاوز به ۴١ زن و دختر صحبت کرد." رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان نیز از اساس صحت این خبر را انکار کرده و حتا بعید ندانسته که سه تن از قربانیان به دلیل اختلاف با متهمان طرح شکایت کرده باشند.

به گفتۀ منابع محلی، بسیاری از خانواده های قربانیان این جنایات برای حفظ آبروی خود از برملا کردن تجاوز به فرزندان شان خودداری کرده اند.
با این حال، دکتر رضا عبدی، رئیس پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان بعد از انجام معایناتی که توسط یک تیم پزشکی بر روی یکی از قربانیان صورت گرفته تأئید کرد که وی مورد تجاوز قرار گرفته است.

قربانیان این تجاوزها بین ۱٨ تا ۳٠ سال سن داشته اند و همگی توسط چهار نفر و هر بار با استفاده از یک خودرو پژوه سیاه رنگ ربوده و سپس به خانه ای امن در ایرانشهر منتقل شده و توسط چهار رباینده مورد تجاوز قرار گرفته اند.
ربایندگان برای جلوگیری از شناسایی محل تجاوز در راه به قربانیان شان چشم بند می زدند، اما، یکی از قربانیان موفق شده مسیر و خانه ای را که در آن مورد تجاوز قرار گرفته شناسایی کند.
طیبه سیاوشی، نمایندۀ فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در ظاهرات امروزش تلویحاً کوشید که تجاوز به دهها تن از زنان ایرانشهر را به اختلافات قومی و عشیره ای نسبت دهد. او گفته است : "ما به طور دقیق از اهداف این تجاوزها مطلع نیستیم" و نمی دانیم که "آیا این موضوع با اختلافات قومی و عشیره ای پیوند خورده است یا نه".

با این حال، مقامات محلی این ادعای نمایندۀ مجلس شورای اسلامی را رد کرده و گفته اند : "این پرونده هیچ ارتباطی با انتقامگیری و درگیری طایفه ای ندارد، چرا که هم شاکیان و هم متهمان بلوچ بوده و هر دو نیز اهل تسنن هستند."
منبع:  رادیو بین المملی فرانسه بخش فارسی

تجاوز به زنان در ایرانشهر: دادستان کل کشور امام جمعه ایرانشهر را به تعقیب قضایی تهدید کرد
مسئولان قضایی ایران همچنان خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر را تکذیب می‌کنند. پس از رئیس دادگستری زاهدان این‌بار نوبت به محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی رسید که بگوید: مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسی‌هایی که خودش به عمل آورده «موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌‌شود.»

طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر چند روز پیش در نماز عید فطر برای اولین بار فاش کرد که به ۴۱ زن در این شهر تجاوز شده است.

مقام‌های محلی ابتدا این خبر را «تکذیب کردند» اما در ادامه فرماندار ایرانشهر از دستگیری یکی از عوامل اصلی این «واقعه شنیع» و شناسایی سه متهم دیگر خبر داد.

علی موحدی‌راد رئیس کل دادگستری زاهدان هم اصل خبر «به شکلی که بیان شده» را «کذب» دانست اما تائید کرد که سه تن در رابطه با این مسئله شکایت کرده‌اند.

مولوی عبدالحمید ملازهی امام جمعه اهل سنت زاهدان هم دوشنبه ۲۸ خرداد از همه زنان و دخترانی که به آنها تجاوز شده، خواست که «بدون هیچ ترسی شکایت کنند».

انتشار عمومی خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر سبب شد که گروهی از مردم در اعتراض به ناامنی اجتماعی در این شهر مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کنند.

به گزارش کمپین فعالان بلوچ که به اخبار و گزارش‌های مرتبط با نقض حقوق فعالان بلوچ در ایران را پوشش می‌دهد، حداقل ۵ تن از شرکت‌کنندگان در تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر بازداشت شدند.

به‌دنبال این تجمع عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی به استاندار سیستان و بلوچستان دستور داد که به سرعت موضوع را بررسی و گزارش جامع و دقیقی از آن به مردم ارائه کند.

فرماندار ایرانشهر نیز شامگاه یکشنبه ۲۷ خرداد با صدور بیانیه‌ای، وعده کرد که عاملان این واقعه به سرعت تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند.

حمله مردم ایرانشهر به داروخانه باند متجاوزین!
مردم ایرانشهر یک داروخانه که ظاهرا باند متجاوزین صاحب امتیازش هستند را پلمپ کردند.

مردم ایرانشهر یک داروخانه که ظاهرا باند متجاوزین صاحب امتیازش هستند را پلمپ کردند.

دادستان زاهدان هم گفته: دادستانی قبل از اینکه این موضوع در نمازجمعه مطرح شود به آن ورود کرده و یک متهم روز پنجشنبه دستگیر شده بود.تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تا این لحظه تکذیب می‌شود، زیرا تنها ۳ نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند.
تعدادی از متجاوزان دختران ایرانشهر لباس سپاه و بسیج به تن داشته و آنها را به زور اسلحه ربوده‌اند -
تعدادی از متجاوزان دختران ایرانشهر لباس سپاه و بسیج به تن داشته و آنها را به زور اسلحه ربوده‌اند - 
-تجمع جمعی از زنان ایرانشهر در مقابل فرمانداری این شهرستان در دفاع از قربانیان تجاوز.
-سه تن از دختران مورد تعرض قرار گرفته، گویا با هم آشنا بوده‌اند.
-مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان می‌گوید نتایج آزمایش‌های پزشک قانونی بر روی یکی از زنان ایرانشهر نشان از تجاوز فیزیکی و ضرب و جرح داشته است.

-دختر ۲۴ ساله شاکی می‌گوید توسط چهار مرد مورد تعرض و تجاوز جنسی قرار گرفته است.
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۱۸
برخی منابع خبری گزارش کرده‌اند که تعدادی از متجاوزان به دختران ایرانشهر از قرار معلوم عضو بسیج و سپاه پاسداران بوده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که متجاوزان با لباس نیروی انتظامی و به زور اسلحه این دختران را ربوده‌اند.
پرونده تجاوز به ۴۱ تن از دختران ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان باوجود تهدید امام جمعه اهل سنت ایرانشهر به پیگرد قانونی به خاطر رسانه‌ای کردن این موضوع، به مرحله بررسی پزشک قانونی رسیده است.

حالا مقامات پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفته‌اند، یکی از زنان مورد تجاوز در حادثه ایرانشهر، زنی ۲۴ ساله است که روز دوشنبه ۲۸ خردادماه به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کرده است.
رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی این استان گفته که این زن «مورد اذیت، آزار، تجاوز به عنف و آدم‌ربایی قرار گرفته بود.» و «علائمی از تجاوز و آزار در وی مشهود بود.»

آنگونه که این مقام پزشکی قانونی اعلام کرده، زن مورد معاینه در پزشکی قانونی گفته که «از سوی چهار نفر مورد تجاوز و آزار قرار گرفته است اما ما نمی‌توانیم تعداد متجاوزان را اثبات کنیم.»

از سوی دیگر، امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه جمعی از زنان ایرانشهری در مقابل فرمانداری این شهرستان، با پلاکارهایی چون «کسی که به او تجاوز شده ابزار نیست که فدای مصلحت شود» تجمع کرده و خواستار رسیدگی عادلانه این پرونده شده‌اند.

«شبکه جهانی کلمه» به نقل از برخی منابع بلوچ ادعا کرده «تعدادی از عاملان تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر که شناسایی شده‌اند، از اعضای سپاه و بسیج بودند.»

این وبسایت نوشته که تعدادی از این زنان و دختران در برخی موارد توسط افرادی که «لباس نیروی انتظامی و یا نظامی بر تن داشتند به زور اسلحه ربوده شده‌اند.»

مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور اهل سنت سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن افشای تجاوز به ۴۱ تن از دختران شهرستان ایرانشهر گفته بود که اگر اسامی متجاوزان را بگوید، سرهای بسیاری به زیر افکنده می‌شود. او گفته بود متجاوزان دارای «زر و زور» هستند.

ظاهرا به دلیل ابعاد این جنایت، بررسی عادلانه پرونده دختران ایرانشهر، با توجه به مصادیق امنیتی، با شبهاتی روبروست آن هم در حالی که عده زیادی از این دختران در قبال طرح علنی و قضایی تجاوز، سکوت اختیار کرده‌اند.

در این پرونده، احتمال سکوت دختران مورد تجاوز قرار گرفته به شدت قوی است، این زنان و دختران از اینکه از سوی خانواده و جامعه مورد سرزنش قرار بگیرند و به جای قربانی تجاوز به آنها به چشم متهم نگاه شود هراس دارند. در این میان حتی یکی از مقامات محلی نسبت به «حذف فیزیکی» و قتل آنها از سوی خانواده‌هایشان به دلیل آنچه «پاک کردن لکه ننگ» خوانده شده، ابراز نگرانی کرده است.
آنگونه که محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشته، در پی تجاوز به عنف که به گفته وی توسط «بزهکاران ایرانشهر» اتفاق افتاده، یک شاکی به دادسرا مراجعه کرده است.

او گفته به فاصله ۴ تا ۵ ساعت پس از تشکیل پرونده قضایی، اولین متهم دستگیر شده و به جرم اعتراف کرده است.

دو شاکی دیگر نیز پس از چندی به پرونده اضافه شدند که به گفته مرعشی «می‌توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.»

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این پرونده ۴ مجرم دارد که «یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند.»

به گفته محمدهادی مرعشی، سه نفر دیگر هم شناسایی شده‌اند و پلیس در جستجوی آنهاست.

در پی رسانه‌ای کردن موضوع تجاوز به ۴۱ نفر از دختران ایرانشهر از سوی امام جمعه اهل سنت این شهرستان، مرعشی می‌گوید مولوی طیب «اطلاعات کمی» داشته و صحبت‌هایی را مطرح کرده که در نتیجه به این موضوع در فضای مجازی «دامن زده شد و جوّ شهرستان را ملتهب کرد.»

پس از تجمع مردم ایرانشهر برای رسیدگی به پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر، به دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پیگیری این پرونده، تا کنون ۲ نشست شورای تأمین سیستان و بلوچستان تشکیل شده ولی هنوز نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشده است.

 زنان ایرانشهری خواستار برخورد با متجاوزان شدند

روز چهارشنبه شماری از زنان ساکن ایرانشهر با تجمع در اداره فرمانداری این شهرستان خواستار برخورد با عاملان تجاوز به دختران در این شهرستان شدند.

از سوی دیگر روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد یک متهم در ارتباط با آدم ربایی و تجاوز در ایرانشهر بازداشت شده است. همچنین دادستان عمومی و انقلاب این استان اعلام کرد متهمان این پرونده چهار نفر هستند که همه شناسایی شده و متهم اصلی نیز دستگیر شده است. شاکیان گفته‌ بودند وی سلاح به همراه داشته‌ است. حکم بازداشت سه متهم دیگر نیز صادر شده است.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل تسنن ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان، در خطبه‌های نماز عید فطر خود از تجاوز به ۴۱ دختر این شهر خبر داد و افزود یک تن در این رابطه دستگیر شده است. وی در سخنان خود خواستار مجازات عاملان این تجاوزها شد.

به گزارش یورو نیوز، مولوی طیب ملازهی در ویدئوی دیگری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد می‌گوید حتی اگر یک نفر هم عامل این تجاوزها بوده، باید به موضوع رسیدگی شود.

از سوی دیگر استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایرنا خبر تجاوز به ۴۱ نفر را تکذیب کرد و گفت که تنها سه شکایت رسمی در این زمینه دریافت شده که آخرین آنها مربوط به خردادماه سال جاری است.

دادستانی کل کشور نیز جداگانه اعلام کرد کسی که چنین خبری را ساخته و بی‌مبنا در یک جمع عمومی اعلام کرده حتما باید بتواند این ادعا را ثابت کند وگرنه وی به اتهام تشویش اذهان عمومی قابل تعقیب خواهد بود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز درخصوص پرونده ایرانشهر اظهار داشت: «پرونده در دست اقدام است و حوزه قضایی به آن رسیدگی می‌کند، صحبت کردن در آن خصوص به صلاح نیست و ما آنچه در فضای مجازی به این شکل می‌چرخد را تایید نمی‌کنیم.»

سردار محمدرضا مقیمی تأکید کرد: «اینکه چه انگیزه‌ای وجود داشته متفاوت است شاید (مظنون) به شهرت علاقه داشته باشد. خیلی از موضوعاتی (اتهاماتی) که عنوان می‌شود (براساس) تفاهم و تعامل دوطرفه بوده، اما آخرین مورد (از اتهام تجاوز که) با آدم‌ربایی (همراه بوده) به شکایت منجر شد.»
علاوه بر حضور زنان در فرمانداری ایرانشهر، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که روز گذشته شماری از مردم با تجمع در برابر یک داروخانه در این شهر که به یکی از عاملان تجاوز منسوب است خواستار مجازات عاملان شدند.

به نقل از توییتر یک فعال اجتماعی در سیستان و بلوچستان، همچنین شماری از مردم ایرانشهر روز سه‌شنبه برای حمایت از این زنان و دختران و نیز مولوی طیب امام جمعه این شهر به مسجدی که وی در آن اقامه نماز می‌کند، رفته‌اند.

در اقدامی دیگر طبیه سیاوشی، نماینده تهران نیز بناست روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در مورد تجاوز به دختران ایرانشهر صحبت کند.

به گزارش روزنامه جهان صنعت به نقل از یکی از مسئولان شهری ایرانشهر نخست یکی از این دختران قربانی که معلم بوده پس از چند ماه سکوت خود را می‌شکند و شکایت می‌کند. سپس ماجرا از سوی امام جمعه این شهرستان رسانه‌ای می‌شود. این مسئول که خود یک فعال اجتماعی هم هست می‌گوید: «هرچقدر سکوت خانواده‌هایی که دخترانشان قربانی تعرض و تجاوز شده‌اند بیشتر ادامه پیدا کند احتمال قتل‌های ناموسی در این زمینه بیشتر می‌شود چراکه به خاطر جو بسته اجتماع خانواده‌ها ممکن است برای حفظ آبروی خود قربانیان را به قتل برسانند.»

محمد بلوچ‌زهی یکی از مقامات محلی این استان در روزنامه بهار در این باره نوشته است: «پرداختن به مسائل و آسیب های بی شمار مناطقی چون سیستان و بلوچستان حتی در اولویت چندم رسانه‌های سراسری نیست.»

وی می‌افزاید: «سیستان و بلوچستان از معدود استان‌های کشور است که آمار طلاق عاطفی آن نسبت به طلاق‌های رسمی بسیار بالاتر است. در چنین مناطقی زنان حاضر هستند بدترین مشقت‌ها و رنج‌ها را تحمل نمایند اما تن به طلاق و جدایی ندهند تا به ظن خویش عمل ایشان موجب لکه‌دار شدن دامان خویشاوندان و حتی طایفه نگردد.»

عامل اصلی ربایش دستگیر شد

جزئیات پرونده تجاوز به دختران ایرانشهری
پرونده تجاوز به تعدادی دختر در شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت از سوی مسئولان در حال پیگیری است اما در این میان نیاز است که مردم نیز آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش مهر، موضوع تجاوز به تعدادی دختر در شهرستان ایرانشهر این روزها در صدر اخبار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. این در حالی است که چند روز قبل و در نماز عید فطر سعید فطر شهرستان ایرانشهر، مولوی طیب ملازهی، امام جماعت مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر مدعی تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان شد که این موضوع به‌سرعت و به‌صورت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ موضوعی که از سوی برخی مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان تکذیب شد.

وی بی‌آنکه به هویت افراد خاطی اشاره کند، افزود: این اوباش از همین بچه‌های من و شما بوده‌اند که اگر اسم‌شان را بگویم٬ عده‌ای سرشان پایین خواهد افتاد.

نکته حائز اهمیت در صحبت‌های امام جماعت مسجد نور اهل سنت ایرانشهر درخواست او از مسئولان برای پیگیری جدی این موضوع و البته تأکید بر حفظ آرامش و همکاری مردم در این زمینه بود.

عامل اصلی ربایش دختران ایرانشهری دستگیر شد

از سوی دیگر از همان ابتدای طرح این موضوع و حتی شاید قبل از آن مسئولان با جدیت پای‌کار این ماجرا آمدند، به‌طوری‌که رو نبی بخش داودی، فرماندار ایرانشهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال قضیه زشت و شنیع اخیر در سطح شهر ایرانشهر، مجموعه شورای تأمین شهرستان با حساسیت کامل در کمتر از چند ساعت عامل اصلی قضیه را دستگیر و بررسی‌های لازم برای شناسایی و تعقیب دیگر همدستان به جد در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: به لطف خداوند متعال و دعای خیر مؤمنان پرونده به‌طور ویژه در دستور کار مراجع قضایی قرار دارد و به‌عنوان رئیس شورای تأمین به مردم قول می‌دهم که در راستای برخورد محکم قانونی و قضایی با توجه به حساسیت مدیران قضایی شهرستان ذره‌ای اغماض و مماشات انجام نخواهد شد و به‌زودی با اتمام رسیدگی‌های قانونی اشد مجازات برای متعرضان به عنف و نوامیس مردم را شاهد خواهیم بود.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: از همه بزرگواران تقاضا داریم اجازه دهید تا به‌دوراز هرگونه اقدامات احساسی و غیرقانونی و جلوگیری از سوءاستفاده بدخواهان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و به‌زودی نتیجه امر به سمع و نظر عزیزان رسانده شود.

البته در این میان مسئولان قضایی و انتظامی نیز بلافاصله به موضوع ورود پیدا کردند و در خصوص پیگیری جدی موضوع تأکید داشتند اما ظاهراً تاکنون فقط ۳ نفر سه نفر تحت عنوان آدم‌ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده‌اند که اتهامات مطرح‌شده از سوی آنان نیز مربوط به چند روز اخیر هم نیست.

تأکید مولوی طیب ملازهی بر لزوم حفظ آرامش

همچنین مولوی طیب ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هجمه فرهنگی که دشمنان از روش‌های مختلف ازجمله ماهواره‌ها و فضای مجازی علیه دین و کشور ما به راه انداخته‌اند، موجب این اتفاقات شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع این حادثه در ماه مبارک رمضان بسیار دردآور است، افزود: قطعاً مسئولان امر باید هرچه سریع‌تر نسبت به پیگیری این موضوع اقدامات لازم را انجام بدهند.

امام جماعت مسجد نور اهل سنت ایرانشهر گفت: منبع صحبتی که من در نماز عید فطر ایرانشهر به آن اشاره کردم پدر یکی از این دختران آسیب‌دیده بود که از من خواست تا این موضوع را به گوش مسئولان برسانم تا پیگیری شود.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و پیگیری موضوع تصریح کرد: قطعاً اطلاع‌رسانی این موضوع از وقوع اتفاق‌های مشابه جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن موجب می‌شود تا همه در برابر قانون یکسان باشند.

مولوی ملازهی با تأکید بر برخورد قاطعانه با عوامل این موضوع افزود: خوشبختانه با تلاش مأموران امنیتی و انتظامی در همان ابتدای طرح این موضوع یک نفر از عاملان این جنایت دستگیر شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش گفت: همه ما باید اجازه بدهیم تا در فضایی آرام تحقیقات لازم انجام شود و کسانی که در این زمینه مجرم هستند دستگیر و به سزای اعمالشان برسند.

باید برای حمایت از دختران آسیب‌دیده چاره‌اندیشی شود

امام جماعت مسجد نور اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: حتماً باید با مشورت بزرگان و عقلای قوم برای برخورد با این موضع و ریشه‌یابی آن و همچنین برای حمایت از دختران و زنان آسیب‌دیده چاره‌اندیشی شود.

اما موضوعی که بسیاری از دلسوزان و مردم بر آن تأکید دارند موضوع حمایت و همچنین نقش‌آفرینی آسیب دیدگان این حادثه است که باید بدون واهمه برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کنند.

از همین رو یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طرح این موضوع واقعاً چند روز است که کام همه ما را تلخ کرده است.

وی با تأکید بر لزوم برقراری امنیت ادامه داد: من از تمامی مسئولان ذی‌ربط خواهشمندم تا با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اعلام حمایت خود از دختران آسیب‌دیده در این ماجرا، تصریح کرد: از همه خانواده‌ها و همچنین قربانیان این حادثه خواهشمندم که حتماً این موضوع را با نهایت آرامش پیگیری کنند زیرا سکوت آن‌ها قطعاً موجب بروز مشکلات دیگر می‌شود.

دادستان زاهدان تجاوز به ۴۱ نفر در ایرانشهر را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: دادستانی قبل از اینکه این موضوع در نماز جمعه اهل سنت مطرح شود به آن ورود کرده و بر اساس شکایتی که از قبل مطرح شده بود، دستور شناسایی و دستگیری متهمان صادر و یک متهم روز پنجشنبه دستگیر شده بود.

وی افزود: فعلاً ۳ نفر تحت عنوان آدم‌ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده‌اند که اتهامات مطرح‌شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و یکی از خانم‌ها مدعی شد دی‌ماه پارسال، یکی دیگر اردیبهشت و دیگری خردادماه مورد تجاوز قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ۳ شاکی یادشده فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات پزشکی در پزشکی قانونی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: متهمان بر اساس اظهارات شکات ۴ نفر هستند که یکی از آنان که مالک خودرو و جزو عوامل اصلی بوده دستگیر و ۳ نفر دیگر نیز شناسایی و دستور دستگیری آنان صادر شده است.

موحدی راد افزود: با توجه به وجود یک سری مسائل ازجمله تحریم و مشکلات اقتصادی، کشور نیاز به آرامش و ثبات دارد و مردم باید هوشیار و آگاه باشند و تحت تأثیر فریب فردی که خود را مسئول یکی از شبکه‌های فضای مجازی معرفی کرده و در خارج از کشور ساکن و جزو معاندان نظام است برای تجمع و تحصن، قرار نگیرند.

وی تأکید کرد: مردم با بصیرت بالا اجازه دهند دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در فضایی آرام و بر اساس قانون به این مسائل رسیدگی کند و مطمئن باشند که این پرونده با جدیت پیگیری قانونی می‌شود.

دستگاه قضایی با مخلان امنیت به‌صورت جدی برخورد می‌کند

همچنین دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: چندی پیش شخصی به دادستانی ایرانشهر مراجعه کرد و در خصوص آدم‌ربایی شکایتی تنظیم کرد.

محمدخانی افزود: بلافاصله پس از طرح شکایت دستور پیگیری به نیروهای نظامی و انتظامی صادر شد و در مدت کوتاهی یکی از عوامل ربایش دختر این فرد توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در رابطه با علل ربایش و شناسایی همدستان فرد دستگیرشده همچنان ادامه دارد، گفت: دستگاه قضایی قطعاً با مخلان امنیت به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۳ نفر تحت عنوان آدم‌ربایی و تجاوز به عنف برای شکایت به دادسرای ایرانشهر مراجعه کرده‌اند که از ۳ شاکی یادشده نیز فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات پزشکی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر تصریح کرد: البته هنوز پزشکی قانونی نیز در این زمینه اظهارنظر نکرده است و قطعاً به‌محض اعلام نظریه پزشکی نتیجه از سوی مراجع قضایی اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: از دیگر شهروندان ایرانشهری هم خواهشمندیم اگر اطلاعی و یا شکایتی در خصوص این پرونده دارند با مراجعه به شعبه یک کیفری دادسرای ایرانشهر موضوع را با مسئولان قضایی در میان بگذارند.

درمجموع این بخشی از ماجرای تأسف‌بار تجاوز به تعدادی از دختران در شهرستان ایرانشهر بود که به‌اختصار بیان شد اما موضوع حائز اهمیت در این میان لزوم توجه مسئولان و همچنین خانواده‌ها برای ریشه‌یابی چنین مسائلی است، به‌راستی چرا در جامعه مذهبی و سنتی سیستان و بلوچستان باید شاهد چنین اتفاقات ناگواری باشیم.

از سوی دیگر موضوعی که این روزها در فضای مجازی به‌شدت موردبحث و توجه است پیگیری از سوی قربانیان چنین حوادثی در عین حفظ امنیت و آرامش جامعه از طریق قانون است تا بتوان با پیگیری و اطلاع‌رسانی موضوع از وقایع مشابه جلوگیری کرد.

 متهم دیگر پرونده ایرانشهر دستگیر شد

    زاهدان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین متهم پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف ایرانشهر امروز/پنجشنبه/ با همکاری ریش سفیدان، معتمدان شهرستان دلگان و خانواده وی تحویل مراجع قضایی شد.
حجت الاسلام علی موحدی راد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این متهم با همکاری ریش سفیدان، رئیس دادگاه فنوج و خانواده اش خود را به دادگاه فنوج معرفی کرد.
وی افزود: این فرد از طریق دادگاه فنوج تحویل ماموران شد تا برای تحقیق به دادسرای ایرانشهر اعزام شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: متهم نخست این پرونده هفته گذشته بلافاصله بعد از اعلام شکایت یک شاکی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده بود.
موحدی راد افزود: 2 متهم دیگر این پرونده شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.
به گزارش ایرنا، رئییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز پیش از این گفته بود: 2 نفر در حاشیه این پرونده در زاهدان و ایرانشهر دستگیر شدند که یک نفر آنان به اتهام تحویل سلاح به متهمان در زاهدان و یک نفر دیگر به جرم تحریک جوانان در جریان اجتماع شماری از مردم ایرانشهر در این شهرستان دستگیر شدند.

ناگفته‌های آخرین قربانی متجاوزان ایرانشهر

محمد جعفری | خبرنگار:

دختران جوانی که در ایرانشهر قربانی تجاوز شده‌اند روزهای سختی را می‌گذرانند. کابوس تجاوز یک لحظه آنها را رها نمی‌کند و به تلاش‌های پلیس و دستگاه قضایی برای دستگیری و مجازات متجاوزان دل بسته‌اند و تنها مرهم‌شان حمایت‌های اجتماعی از آنان است. در شرایطی که این روزها در ایرانشهر حاکم است مصاحبه با قربانیان تجاوز، کار دشواری است اما خبرنگار همشهری در پیگیری خود توانست با اقوام نخستین شاکی پرونده گفت‌و‌گو کند.

زن جوان از اقوام همان دختری است که از سوی متهمان ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته و با شکایت او رسیدگی به این پرونده آغاز شده است. او درباره شرایط این روزهای قربانی تجاوز می‌گوید: «دختر جوان یکی از اقوام من است. او 24ساله و پرستار است. از روزی که این اتفاق برایش افتاده دچار مشکلات روحی زیادی شده است. او پیش از این دختر فعال و پرتلاشی بود، اما حالا با اتفاقی که برایش افتاده خانه‌نشین شده و به حمایت نیاز دارد. آنطور که من می‌دانم او هر روز صبح به محل کارش می‌رفت و حدود ساعت 3بعد از ظهر هم به خانه بر می‌گشت. روز حادثه هم حدود ساعت3 او در خیابان از ماشین پیاده شد و قدم‌زنان به سوی خانه‌شان حرکت می‌کرد. خانه آنها نخستین خانه در کوچه‌شان است و فاصله چندانی با خیابان اصلی ندارد.» وی ادامه می‌دهد: «آنطور که او گفته، فاصله خیلی کمی با خانه‌شان داشت که یک ماشین که 4پسر جوان داخلش بودند کنار او توقف کرد و آنها خیلی سریع پیاده شدند و با تهدید دست او را گرفته و کشان‌کشان سوار خودرو کردند. این صحنه را 2نفر از همسایه‌ها و مغازه‌داری که در آن نزدیکی بود، دیده‌اند اما حادثه آنقدر سریع اتفاق افتاد که کاری از دست آنها ساخته نبود؛ فقط فهمیدند که دختر جوان به میل خودش سوار ماشین نشده و او را به زور ربوده‌اند.»

این زن ادامه می‌دهد:«چند ساعت بعد در شرایطی که هوا رو به تاریکی می‌رفت، همان 4جوان که دختر را ربوده بودند با همان خودرو او را مقابل در خانه‌شان پیاده می‌کنند و می‌روند. او آسیب زیادی دیده بود. هم جسمی و هم روحی. تا چند ساعت زبانش بند آمده بود و نمی‌توانست حادثه‌ای را که اتفاق افتاده بازگو کند، اما بعد از چند ساعت، اول ماجرا را برای مادرش تعریف می‌کند و می‌گوید 4پسر جوان به او تجاوز کرده‌اند و در ادامه پدر و برادرش هم از ماجرا با خبر می‌شوند.»

وی درباره چگونگی شناسایی متهمان نیز می‌گوید:« دختر جوان هیچ کدام از متجاوزان را نمی‌شناخت اما مشخصاتی که از آنها داشت را برای برادرش بازگو کرد و او توانست آنها را شناسایی کند و در نهایت متهم اصلی به نام اصغر که حدود 22سال دارد شناسایی و دستگیر شد و اعتراف کرد که با همدستی 3نفر دیگر به دختر جوان تجاوز کرده است. آنطور که خانواده دختر جوان می‌گویند هنگام طرح شکایت به آنها گفته شده که قبل از شما دختران دیگری هم به‌خاطر اینکه به آنها تجاوز شده بود شکایت کرده‌اند.» به گفته وی، قربانی اصلی این حادثه پس از ماجرا حتی قادر نیست به سر کار برود و از نظر روحی در شرایط بدی به سر می‌برد.

دستگیری متهمی دیگر

در شرایطی که حوادث ایرانشهر هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند، مأموران پلیس دوشنبه شب متهم دیگری را در این پرونده دستگیر کردند. سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: «یکی از متهمان که با متهم اصلی در ارتباط بوده و سلاح در اختیار وی قرار داده بود دوشنبه‌شب در زاهدان دستگیر شد.»

وی ادامه داد: «ماجرای ربودن و آزار شاکی اصلی پرونده با استفاده از یک قبضه کلاشنیکف اتفاق افتاده بود که در جریان بررسی‌های پلیسی معلوم شد جوانی که در زاهدان ساکن است اسلحه را در اختیار متهم اصلی قرار داده است. به این ترتیب وی دوشنبه‌شب در جریان عملیاتی غافلگیر‌کننده بازداشت شد. هرچند وی نقش مستقیمی در ماجرای تجاوز نداشته، اما در همان بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که اسلحه کشف شده را سال گذشته در اختیار متهم اصلی قرار داده بود. » سردار قنبری درباره سرنوشت سایر متهمان تحت تعقیب گفت: «3متهم دیگر تحت تعقیب هستند و مأموران در یک قدمی دستگیری آنها قرار دارند.» وی ادامه داد:« هویت این افراد برای ما کاملا مشخص شده است اما رسانه‌ای شدن این ماجرا باعث شد آنها متواری شوند. طوری که مأموران در همان روزهای اول برای دستگیری‌شان اقدام کردند اما متهمان مخفیگاه‌شان را تغییر داده و گریخته بودند. با وجود این همه توان پلیس برای دستگیری آنها به‌کار گرفته شده است.»

تجمع دختران بلوچ

حوادث روزهای اخیر ایرانشهر موجب همبستگی بیشتر زنان و دختران بلوچ شده و آنها را به سوی ایفای نقشی پررنگ‌تر در جامعه سوق داده است. طوری که روز گذشته ده‌ها نفر از آنها با به‌دست گرفتن پلاکاردهایی مقابل فرمانداری ایرانشهر به شکل مسالمت‌آمیز تجمع کردند و به گفت‌وگو با فرماندار پرداختند. یکی از فعالان اجتماعی ایرانشهر به همشهری گفت: «در تجمع سه شنبه که به‌خاطر شنیده شدن صدای دختران بلوچ انجام شد حدود 40نفر از زنان و دختران حضور داشتند که خواستار حمایت از قربانیان تجاوز و برخورد با متجاوزان بودند. در این تجمع فرماندار به گفت‌وگو با زنان پرداخت و به آنها اطمینان داد که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی همه توان خود را برای دستگیری و مجازات متجاوزان به‌کار خواهد گرفت.» وی ادامه داد: «‌ما زنان و دختران بلوچ خواستار حمایت بیشتر از زنان نه‌تنها در ایرانشهر که در همه کشور هستیم. زنان بلوچ نماد مقاومت و ایستادگی هستند و این ماجرا را تا انتها پیگیری خواهند کرد.»

 از قربانیان حمایت می‌کنیم

طی روزهای اخیر موج گسترده‌ای در محکومیت حادثه ایرانشهر و حمایت از قربانیان تجاوز در سیستان و بلوچستان به راه افتاده است. افراد زیادی با دخترانی که در این ماجرا به آنها تعدی شده ابراز همدردی کرده‌اند. ازجمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان. وی درباره حوادث این روزهای ایرانشهر گفت: «درخواست ما از مردم آن است که از برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز پرهیز و آرامش خود را حفظ کنند. از دستگاه قضایی و انتظامی و امنیتی هم درخواست و انتظار داریم که با حساسیت این موضوع را دنبال کنند، مجرمان دستگیر شوند و به مجازات شرعی و قانونی برسند.» وی همچنین تأکید کردکه مردم نباید به شایعات توجه کنند و نزدیکان متهمان برای دستگیری‌شان کمک کنند تا حقیقت روشن شود که نوع جرم چه بوده است.» اظهارات مولوی عبدالحمید در شرایطی است که او و مولوی طیب ملازهی، امام جمعه ایرانشهر از سایر قربانیان احتمالی تجاوز که تاکنون سکوت کرده‌اند، خواسته‌اند تا سکوت‌شان را بشکنند و از حقوق‌شان دفاع کنند. آنها اعلام کرده‌اند از قربانیان حمایت خواهند کرد.



۶ نظر:

ناشناس گفت...

رزا من فکر میکنم این تجاوزها و تحقیر از طرف دولت جمهوری سازماندهی می شود و و تکذیب مقامات مذید بر علت است این جاکشها از امام جمعه مشهد گرفته تا امام جمعه های خود فروخته همگی این حرکت زده انسانی را بطور مرموز حمایت میکنند،حتما یادت است رزا وقتی امام جمعه مشهد برای کربلایی ها جا کشی میکند و میگوید که اگر دختر های مشهدی با عراقی ها همخوابه بشوند ثواب دارد یکی نیست ب این جاکش بگه که بهتر اگر بیشتر ثواب کسب کنی زن و دختر تو ب کربلایها حواله کنید تا اون موقع از عوام فریبی مردوم نگون بخت شاید دست بکشند، بیچاره دخترهای بدبخت کم سن بی دفاع، رزا انگیزه دوم رژیم در این راستا افکار عمومی مردوم را از اساسی ترین سرنگونی رژیم است را ب بیراهه بکشد، زهی خیال باطل،

ناشناس گفت...

امام جمعه زاهدان عقب نشینی کرد!!!
ب راستی در ایران خانم ها همیشه در صف اول مبارزه بودند و در این شکی نیست، در زندان هم نسبت ب کمی زندانیان مرد مقاوت انها در صف اول بود، تاکی این جاکشی حاکمیت مزدور انسان کش و یا ب تعبیر امروزی زن کش ادامه خواهد داشت، امیدوارم امام جمعه ایرانشهر مثل امام جمعه زاهدان که کفته بوده خانماهای که مورد تجاورز قرار گرفته ند نترسنو بیایند شکایت کنند،

Rosa گفت...

زن جوان از اقوام همان دختری است که از سوی متهمان ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته و با شکایت او رسیدگی به این پرونده آغاز شده است. او درباره شرایط این روزهای قربانی تجاوز می‌گوید: «دختر جوان یکی از اقوام من است. او 24ساله و پرستار است. از روزی که این اتفاق برایش افتاده دچار مشکلات روحی زیادی شده است. او پیش از این دختر فعال و پرتلاشی بود، اما حالا با اتفاقی که برایش افتاده خانه‌نشین شده و به حمایت نیاز دارد. آنطور که من می‌دانم او هر روز صبح به محل کارش می‌رفت و حدود ساعت 3بعد از ظهر هم به خانه بر می‌گشت. روز حادثه هم حدود ساعت3 او در خیابان از ماشین پیاده شد و قدم‌زنان به سوی خانه‌شان حرکت می‌کرد. خانه آنها نخستین خانه در کوچه‌شان است و فاصله چندانی با خیابان اصلی ندارد.» وی ادامه می‌دهد: «آنطور که او گفته، فاصله خیلی کمی با خانه‌شان داشت که یک ماشین که 4پسر جوان داخلش بودند کنار او توقف کرد و آنها خیلی سریع پیاده شدند و با تهدید دست او را گرفته و کشان‌کشان سوار خودرو کردند. این صحنه را 2نفر از همسایه‌ها و مغازه‌داری که در آن نزدیکی بود، دیده‌اند اما حادثه آنقدر سریع اتفاق افتاد که کاری از دست آنها ساخته نبود؛ فقط فهمیدند که دختر جوان به میل خودش سوار ماشین نشده و او را به زور ربوده‌اند.»

این زن ادامه می‌دهد:«چند ساعت بعد در شرایطی که هوا رو به تاریکی می‌رفت، همان 4جوان که دختر را ربوده بودند با همان خودرو او را مقابل در خانه‌شان پیاده می‌کنند و می‌روند. او آسیب زیادی دیده بود. هم جسمی و هم روحی. تا چند ساعت زبانش بند آمده بود و نمی‌توانست حادثه‌ای را که اتفاق افتاده بازگو کند، اما بعد از چند ساعت، اول ماجرا را برای مادرش تعریف می‌کند و می‌گوید 4پسر جوان به او تجاوز کرده‌اند و در ادامه پدر و برادرش هم از ماجرا با خبر می‌شوند.»

وی درباره چگونگی شناسایی متهمان نیز می‌گوید:« دختر جوان هیچ کدام از متجاوزان را نمی‌شناخت اما مشخصاتی که از آنها داشت را برای برادرش بازگو کرد و او توانست آنها را شناسایی کند و در نهایت متهم اصلی به نام اصغر که حدود 22سال دارد شناسایی و دستگیر شد و اعتراف کرد که با همدستی 3نفر دیگر به دختر جوان تجاوز کرده است. آنطور که خانواده دختر جوان می‌گویند هنگام طرح شکایت به آنها گفته شده که قبل از شما دختران دیگری هم به‌خاطر اینکه به آنها تجاوز شده بود شکایت کرده‌اند.» به گفته وی، قربانی اصلی این حادثه پس از ماجرا حتی قادر نیست به سر کار برود و از نظر روحی در شرایط بدی به سر می‌برد.

Rosa گفت...

▪️این زن ادامه می‌دهد:«چند ساعت بعد در شرایطی که هوا رو به تاریکی می‌رفت، همان 4جوان که دختر را ربوده بودند با همان خودرو او را مقابل در خانه‌شان پیاده می‌کنند و می‌روند. او آسیب زیادی دیده بود. هم جسمی و هم روحی. تا چند ساعت زبانش بند آمده بود و نمی‌توانست حادثه‌ای را که اتفاق افتاده بازگو کند، اما بعد از چند ساعت، اول ماجرا را برای مادرش تعریف می‌کند و می‌گوید 4پسر جوان به او تجاوز کرده‌اند و در ادامه پدر و برادرش هم از ماجرا با خبر می‌شوند.»

▪وی درباره چگونگی شناسایی متهمان نیز می‌گوید:« دختر جوان هیچ کدام از متجاوزان را نمی‌شناخت اما مشخصاتی که از آنها داشت را برای برادرش بازگو کرد و او توانست آنها را شناسایی کند و در نهایت متهم اصلی به نام اصغر که حدود 22سال دارد شناسایی و دستگیر شد و اعتراف کرد که با همدستی 3نفر دیگر به دختر جوان تجاوز کرده است. آنطور که خانواده دختر جوان می‌گویند هنگام طرح شکایت به آنها گفته شده که قبل از شما دختران دیگری هم به‌خاطر اینکه به آنها تجاوز شده بود شکایت کرده‌اند.» به گفته وی، قربانی اصلی این حادثه پس از ماجرا حتی قادر نیست به سر کار برود و از نظر روحی در شرایط بدی به سر می‌برد.
آنطور که خانواده دختر جوان می‌گویند هنگام طرح شکایت به آنها گفته شده که قبل از شما دختران دیگری هم به‌خاطر اینکه به آنها تجاوز شده بود شکایت کرده‌اند.»
آنطور که خانواده دختر جوان می‌گویند هنگام طرح شکایت به آنها گفته شده که قبل از شما دختران دیگری هم به‌خاطر اینکه به آنها تجاوز شده بود شکایت کرده‌اند.»
https://www.tribunezamaneh.com/archives/159205

Rosa گفت...

زنان ایرانشهر خواهان شکستن سکوت در مقابل تجاوز جنسی هستند.

https://www.tribunezamaneh.com/archives/159205

Rosa گفت...



افشای هویت تجاوزگران ایرانشهر: صفحه آخر صدای آمریکا

https://ir.voanews.com/a/4450410.html