۱۸ مرداد، ۱۳۹۷

فراخوان به تشکیل گروه های حامی تظاهراتهای اعتراضی در ایران!

دوستان و رفقا
مدتی است که کلیپهایی را که به اینطرف آب می رسند با دقت تماشا می کنم. گروهی جان بر کف در خیابان شعار داده و دستگیر می شوند و فردا دوباره در همان مکان ها حاضر شده و باز دستگیری...
مهم نیست که ما با شعارها موافقیم یا نه. مهم نیست که ما اصولن با مالباختگان/بازاریان احساس همدردی داریم یا نه. مهم نیست که ما  زنی را که حجاب اجباری بر کنده می فهمیم یا نه، بازاری/کارگر/دانشجو/شاگرد مدرسه ای/کُرد/ عرب/ ترک/فارس/یک جنسی/دوجنسی/بی جنسی/سیاه/سفید/قهوه ای/سرخ/سبز/... مهم دفاع از آزادی همه ی معترضین و ایجاد امکان برای اعتراض به اختناق و بی عدالتی است!  شورشیدن هر فرد و گروهی به وضع موجود بر حق است.
به نظرم وقت آن است که از "قهرمان شدن"/"شهید شدن" برای آرمانها... بطور موقت دست کشید و بخشی از رفقای خیابان فقط و فقط برای دفاع از اکسیونها و اعتراض ها، خود را سازماندهی کرده و از نظر روحی این آمادگی را کسب کنند که فقط در نقش حامی اکسیون ها و اعتراضات ایفای نقش کنند. مثلن در حالی که جمعیت در حال شعار دادن و انجام برنامه اش است، عده ای در کنار صف تظاهرات در تمام مسیر، هر دوربین دیواری می بیند داغون کنند! از آنجایی که به هر دلیل اکنون تظاهراتها در شب انجام می گیرند، اینکار ساده تر است. در صورت امکان و حال و هوای اکسیون میتوان با چکش و یا سنگ، نشان خود را بر اغلب عابر بانکها و کلن بانکها هم گذاشت. گروهی هم در مسیر شعار نویسی را به عهده بگیرند تا فردای اکسیونِ شبانه، آثار آن در روز مشاهده شود. در ضمن مبارزات شبانه این بدی را نیز دارد که زنان کمتری در آن شرکت خواهند کرد. پس بهتر است که حامیان و مدافعان اکسیون فعالانه حضور داشته و حتی خود را به نوعی مشخص کنند. با استفاده از کلاه/کاسکت/تی شرت با رنگ بخصوص/موتوری/دوچرخه و... تا در صورت ایجاد مزاحمت و یا درگیری داخلی، زنان بتوانند روی حمایت آنها حساب کنند. در ضمن حامیان در واقع چشم و گوش اکسیون باشند و در صورت اطلاع از حمله ی غریب الوقوع نیروهای امنیتی، با سوت یا هر نوع دیگر، فوری جهت و مسیر اکسیون را تغییر دهند. مبارزه ی خیابانی جنگ و گریز است و در یک محل نباید مدت زیادی وقت صرف کرد و باید راههای در رو را شناخته و همواره مانند آتش نشان، مردم را از مهلکه نجات داد. در روز بهتر است که گروههای مادران و خواهران و زنان در موردهای دستگیری، پیشقدم شوند و افراد امنیتی را دوره کرده و "ولش کن" شعار خوبی است!
در مورد تیر اندازی اخیر در گوهردشت کرج، اگر اکسیونهای شبانه بیشتر در دستور است، حتمن باید عده ای برای دفاع مجهز باشند. حتی اگر در حد شناسایی قاتلین "لباس شخصی" یا و پلاک ماشین آنها باشد. جواب مُشت، گلوله نیست. پس مُشت نیز در اینگونه رویارویی ها تنها کافی نیست.
مشکل بزرگتر نداشتن اسامی دستگیر شدگان است. این مسئله در درازمدت بشدت ضربه خواهد زد. همیشه باید افرادی باشند که با تماس با آنها، اسامی را بهشان منتقل کرد. هر فرد نیز باید در حین دستگیری اسم بدهد. فکرش را بکنیم که کسی نداند که شما دستگیر شده و به "خانه های امن" برده میشوید! گزارشی از یک خبرنگار زن(بنی یعقوب) از دستگیری 50 معترض نوشته. اینها تنها تعداد انتقالی ها به زندان هستند. آنهایی را که بسیج و سپاه شکار کرده اند،کسی خبر ندارد! وکیلی هم که به تازگی رها شده، از تجمع خانواده ها روبروی زندان گفته. (سلطانی)
مسیر اعتراض ها را به جلوی کلانتری ها ی محل و زندانها بکشانید، حتی ممکن است که قبل از انتقال دستگیر شدگان به زندانها، بشود که برخی را نجات داد!
با چشمهای باز در اکسیونها و اعتراضات شرکت کنید. مسیرها را قبلن چک کنید. و در مسیر ها حتمن خانه های امن را تخمین زده و خانه ی بسیجی ها را  نیز شناسایی کنید. اغلب بهتر است با افراد محلی یا کسبه همکاری بوجود بیاورید. در جنگی نابرابر هستید، پس تنها جنگ و گریز می تواند مطرح باشد. در ضمن تنها از گردن به پایین را فیلم بگیرید و اجازه ندهید که در داخل اکسیون، فیلمبرداری شود.
هر طرف را نگاه کنی به خیابان ختم می‌شود.. راهی نیست جز آمدن..
شبکه ی خبر رسانی از نظر حجم کلیپ، خوب کار می کند البته برخلاف خبر رسانی از دستگیر شده ها. مرکز اطلاعات جمع آوری اسامی و تعداد دستگیری ها می تواند از افرادی باشد که خود شرکت نکرده و صرفن حامی هستند. مثل تشکل مادران و افرادی که خود زندانی دارند. داشتن شبکه ای از داخل زندانها و دستیافتن به اسامی دستگیر شدگانِ اخیر به همان اندازه ی سازماندهی اعتراضات اهمیت دارد.
به عنوان حامی شما باید چند قدم بیشتر از شرکت کنندگان جلوتر باشید. برخن حتی بهتر است که خود در حاشیه مراقب اوضاع باشید تا بعنوان شرکت کننده ی فعال وسط معرکه! و در موقع خطر و فراری دادن جمعیت، نقش تان را ایفا کنید.
لازم به گفتن نیست که همیشه با تعدادی از دوستان و هرگز تنها نباشید تا در صورت اتفاقات ناگوار، خبر رسانی شود. مبارزه ی اصلی همیشه از زمان دستگیری آغاز می شود.  فراموش نکنیم که شورش علیه وضع موجود همیشه و همه جا بر حق است. تلاش برای زنده ماندن نیز!
فراموش نکنید که قبل از شما نسلهایی استخوان شکسته اند، اما شما شاید نسلی باشید که ستونهای زندان را فرو میریزانید.  پس ارزشش را دارد! ممکن است ببازید اما جنگ ادامه خواهد داشت، شک نکنید! 
مراقب خود و دیگری باشید و از قوانین نانوشته ی انسانی تخطی نکنید، تمام قوانین دیگر، لازم به لغو شدن اند!
قلبم با شما می زند، تا زمانی که هنوز بتپد...

سخنان یکی از رهبران ما مردم در آریاشهر (صادقیه) تهران
https://www.youtube.com/watch?v=QuJ6Gf14XU4


تجربه نشون داده که اعتراضات در عصر بیشتر شکل می‌گیره برای همین تجمع فردا از ساعت ۶ عصر آغاز می‌شه
 https://twitter.com/hashtag/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6?src=hash
در اعتراضات خیابانی یکی از اصلی ترین کارها این است که ترافیک را بند بیاوریم، به این ترتیب مسافران و رانندگان نیز می توانند به جمع بپیوندند، ترافیک خود باعث ناکارآمدی سرکوبگران هم میشود پس از تجمع جمعیت در سمت پیاده روها خودداری کرده و در خیابان باشید

 تلاش موفق مردم بویژه یک دختر جوان برای ممانعت از بازداشت ۵ جوان توسط نیروهای امنیتی
https://youtu.be/_qmD5Xe-2Rs


 تظاهرات مردم قم با شعار مرگ بر حزب الله ۱۳مرداد 
https://youtu.be/KPtckQCALDs

 در مکانها و دور اطراف تجمعات اگر بانکی دیدین با چسب یا آدامس دوربینهای دستگاه ATM رو بپوشونید.

۸ نظر:

Rosa گفت...



در مکانها و دور اطراف تجمعات اگر بانکی دیدین با چسب یا آدامس دوربینهای دستگاه ATM رو بپوشونید.

Rosa گفت...

#مجید_ابراهیمی مدیر کانال تلگرام شاپور جدید که فراخوان‌ها و و فیلم‌های اعتراضات اصفهان را منتشر می‌کرد٬ به قتل رسید
جنازه #مجید_ابراهیمی مدیر کانال تلگرامی شاهپور جدید بعد از دو روز بی خبری تو جاده پیدا شد

https://twitter.com/hashtag/%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF_%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C?src=hash

Rosa گفت...

مردیم از این همه #آزادی به #مجید_ابراهیمی مدیر گروه تلگرامی #شاپور جدید گفتن گروه رو باید پاک کنی! قبول نکرد! گرفتنش وبعد 2روز جنازه ش تو جاده شهرضا پیدا شد!

مدیر گروه تلگرامی شهرک صنعتی امیرکبیر(گروه شاپورجدید) دیشب پس از دوروز ناپدید بودن، جنازه ش توجاده شهرضا پیداشده

مجید ابراهیمی در شاپور اصفهان سکته‌ش شده و کنار جاده پیدا شده. او یک فعال تلگرامی دارای گروه ۲۵۰۰ عضو بوده و در نشست با اعضای اتحادیه و اداره اطلاعات شرکت کرده بوده.

https://twitter.com/Falasaphi/status/1027205225193594880

#شاپورجدید داره به #گلستان_هفتم دیگری تبدیل می‌شه. #مجید_ابراهیمی صاحب کانال تلگرامی #شاپور_جدید مفقود شده و بعداً جسد بی‌جانش کنار خودروش تو جاده #شهرضا پیدا می‌شه. این‌جا تو #اصفهان شنیده می‌شه که گروه اولیه شکل دهنده اعتراضات صنعتگرها شناسایی و دستگیر شدن.

مدیر گروه تلگرامی شهرک صنعتی امیرکبیر(گروه شاپورجدید) دیشب پس از دوروز ناپدید بودن، جنازه ش توجاده شهرضا پیداشده باهاش تماس داشتند که باید گروه تلگرامی شاپورجدید رو پاک کنه و امتناع کرده. #مجید_ابراهیمی جوان رعنای مردم رو راحت کشتند. لعنت بهت جمهوری جنایتکار اسلامی

Rosa گفت...

سخنان یکی از رهبران ما مردم در آریاشهر (صادقیه) تهران

https://www.youtube.com/watch?v=QuJ6Gf14XU4



Rosa گفت...

وضعيت بحرانی بازداشت شدگان اعتراضات اخير


پس از اعتراضات اخیر در اقصی نقاط ایران صدها معترض بازداشت شده اند و تاکنون هیچ مقامی نسبت به وضعیت آنها پاسخگو نبوده است.

عده‌ایی از معترضان به زندان تهران بزرگ منتقل شده و در وضعیت بسیار بدی نگهداری می‌شوند.

زنان معترض (حدود ۱۰۰ نفر) همگی به زندان شهرری (قرچک) منتقل شده‌اند و وضعیت نگهداری آنها نیز به شدت نامناسب است.

از روز ۴ شنبه زندانیان را برای بازجویی به زندان اوین منتقل کرده و مجددا به تهران بزرگ و قرچک منتقل شده‌اند.

بعضی از شاهدان که دیروز مقابل زندان اوین حضور داشته‌اند می‌گویند افراد بازداشت شده در حین دستگیری و بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند به نحوی که آثار آن کاملا مشهود بوده است.

به نحوی که یکی از دختران فریاد می‌زد چرا انقدر ما را در بازجویی کتک می‌زنید؟ مگر ما چه کار کردیم؟

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=162185

Rosa گفت...

بازداشت شدگان در "خانه های امن" نگهداری می شوند

مادر نادر افشاری، از بازداشت شدگان تظاهرات گوهردشت کرج اعلام کرد که هنوز پس از گذشت هفت روز بازداشت پسرش، از اتهام او بی اطلاع است.

به گزارش صدای آمریکا، «مریم سبزه پرور» مادر آقای افشاری روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در گفت و گو با صدای آمریکا گفت که پسرش از هفت روز پیش بازداشت شده و او پس از شش روز بی خبری، روز سه شنبه با مراجعه به دادگاه انقلاب از بازداشت پسرش آگاه شده است.

به گفته خانم سبزه پرور، مسئول دفتر بازپرس ابراهیمیان در دادگاه انقلاب به خانواده های بازداشت شدگان گفت که بستگان آنها به عنوان اغتشاشگر بازداشت شده در «خانه‌های امن» در حال بازجویی هستند و بعد از بازجویی و تکمیل پرونده ممکن است با قرار تعیین شده آزاد ‌شوند.

مادر نادر افشاری همچنین تاکید کرد که پسرش در جریان ناآرامی های گوهردشت کرج بازداشت شده و هرگونه شایعاتی مبنی بر وابستگی او به گروهها و بازداشت او در مناطق دیگر کشور را تکذیب کرد.

خانم افشاری می گوید پسرش اغتشاش گر نیست، بلکه نسبت به شرایط معترض است و اعتراض او کاملاً قانونی است.

نادر افشاری بهمن ماه سال گذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدتی در زندان انفرادی به سر برد و به قید

http://www.iranpressnews.com/source/213983.htm

Rosa گفت...

اسامی دستگیر شدگان

یاسمن آریانی

نیلوفر هما….فر؟

سید محمد فلاح

صبا کرد افشین

شایان زندیان

آذر حیدری

فرشید رستمی

ویدیوی ارسالی چند تن از دستگیر شدگان از درون خودرو نیروهای انتظامی .

https://kavefarzandemelat.com/2018/08/06/%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c%d8%b1-%d8%b4%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2/

ناشناس گفت...

merci rosa ali bod in kamint