۱۳ مهر، ۱۳۹۷

ویدئوکلیپ کامیونداران در اعتصاب سراسری + فایل صوتی مادر سهیل عربی

سیزدهمین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران؛ افزایش شمار بازداشت‌شدگان به دست‌کم ۲۳۸ تن
https://youtu.be/L0Inxj30pXI
خواسته‌ها به «افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار»، «کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی»، «افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه»، «کسر حق پرداختی بیمه رانندگان»، «حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها»، و «نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر»

سلطان جاده ها را آزاد کنید

ویدئوکلیپ کامیونداران در اعتصاب سراسری


ممانعت از ملاقات مادر سهیل عربی با فرزندش و استمداد برای آزادی سهیل + فایل صوتی
https://youtu.be/Geg57-WrmR0



نگرانی مادر سهیل عربی از وضعیت فرزندش: می دانم بلایی سر سهیل آورده‌اند
سهیل عربی، فعال مدنی زندانی در ایران در حالی حکم جدید سه سال زندان و تبعید خود را در مهرماه امسال گرفته، که از سال ۹۲ در حال گذراندان حکم هفت سال زندان خود است. نزدیکان او از جمله مادرش از وضعیت این زندانی بی خبر هستند و تلاش فعالان حقوق بشر و مدنی برای اعتراض به حکم داده شده به سهیل عربی ادامه دارد.
فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی در گفت وگو با صدای امریکا درباره بی خبری از وضعیت فرزندش گفت: حدود سه هفته است که هیچ ملاقاتی با سهیل نداشته ام و نمی دانم در چه شرایطی قرار دارد اما یکی از زندانیان به من خبر داده است که سهیل را دوباره به قرنطینه برده‌اند.
مادر سهیل عربی که هر هفته برای ملاقات فرزندش به زندان اوین می رود، در هفته های اخیر اجازه ملاقات با پسرش را در حالی پیدا نمی کند که مسوولان زندان اوین با بهانه های مختلفی او را از ملاقات با پسرش منع می کنند.
خانم مظلوم در این باره گفت: آخرین بار وقتی به دادگاه، پیش مداحیان دادیار ناظر بر زندانیان رفتم به من اطمینان داد که این بار می توانم پسرم را ببینم اما باز هم زندان اوین اجازه ملاقات به من را نداد و مسئولان زندان عنوان کردند که سهیل را به دادگاه فرستاده اند در حالی که حکم پسرم به وکیلش داده شده بود و نیازی نداشت که او را به دادگاه ببرند.
او با ابراز نگرانی ازوضعیت فرزندش، گفت که آنقدر در این چندسال تجربه کسب کرده است که می داند هر بار وقتی بلایی سر سهیل آورده باشند، قصد پنهان کردن از او را دارند تا مبادا خبرش به رسانه ها درز پیدا کند.
سهیل عربی، عکاس، وبلاگ نویس و فعال مدنی که آذرماه سال ۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت و به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شده بود در تیر ماه ۱۳۹۴ یکی از شعبات دیوان عالی کشور حکم اعدام او را نقض کرد.
او پس از اعاده دادرسی و نقض حکم، به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد اما مجددا در مهرماه امسال به غیر از محکومیت قبلی اشبا حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده رییس این شعبه، به ۳ سال حبس تعزیری- تبعید و اقامت اجباری در برازجان محکوم شد.
جمعی از فعالین سیاسی ، مدنی و خانواده جانباختگان و زندانیان سیاسی شهریور امسال در حمایت از سهیل عربی بیانیه صادر کرده بودند.
همچنین گزارشگران بدون مرز در سال 2017 جایزه بخش «شهروند خبرنگار» را به سهیل عربی عکاس و وب‌نگار زندانی ایرانی اعطا کرد.
پیش از این اد رویس، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ای نوشت که محکومیت سهیل عربی، نماد سرکوب آزادی بیان در اینترنت است.

سهیل عربی به حبس و تبعید محکوم شد
خبرگزاری هرانا – سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، از بابت پرونده جدیدی که در زندان علیه وی مفتوح شده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به سه سال حبس، سه سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد. رای صادره دیروز یکشنبه به وکیل وی ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، از بابت پرونده جدیدی که در زندان علیه وی مفتوح شده، در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه و رای صادره دیروز یکشنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۷ به وکیل وی ابلاغ شده است.
یک منبع نزدیک به آقای عربی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “طبق رای صادره، سهیل عربی از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به سه سال حبس تعزیری، سه سال تبعید به برازجان و مبلغ ۴ میلیون تومان جزای نقدی جهت واریز به صندوق دولت محکوم شده است. دلایل اتهامات عنوان شده علیه ایشان ارسال فایل‌های صوتی از داخل زندان و علی‌الخصوص تشبیه زندان تهران بزرگ به «شکنجه‌گاه» بوده است”.
فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی نیز در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر هرانا از ممنوع‌الملاقات بودن فرزندش خبر داده و گفت: “صبح امروز جهت ملاقات با سهیل به زندان تهران بزرگ رفتم و در قسمت پذیرش گفتند که پسرم را مجددا به دادگاه برده‌اند و وقتی هم برگردد باز اجازه ملاقات ندارید و اجازه ورود و پیگیری پرونده‌اش را نیز ندادند”.
این زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، پیشتر نیز در تیرماه سال جاری از بابت پرونده‌ای که در دوران زندان بر علیه او و همسر سابقش مفتوح شده بود، طی حکمی توسط قاضی مقیسه، به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد. همچنین نسترن نعیمی، همسر سابق آقای عربی نیز طی حکمی توسط قاضی مقیسه، به اتهام “توهین به مقدسات” و “معاونت در جرم” به تحمل یک سال و نیم حبس محکوم شد.

رزا: رفقا
دلیل آپدیت نکردن بلاگ همان مشکلات مشابه کامیونداران است!
 همینجا به جنگلی های هام باخ درود بیکران که نتوانستم در کنارشان باشم.

 Wald retten – Kohle stoppen!
 Demo: Samstag, 6. Oktober

به امید پس گرفتن تک تک درختان!
همیشه سبز باشید!

آلمان: تداوم مقاومت مدنی فعالان محیط زیست در برابر تخریب جنگل

ایستادگی فعالان محیط زیست آلمان در برابر تخریب جنگل

تخریب جنگل‌های «هامباخ» در آلمان؛ عصر زغال سنگ همچنان قربانی می‌گیرد

جنگل هامباخ در نزدیکی شهر کلن در غرب آلمان، جنگلی ۱۲‌هزار ساله است که یک گروه حامی محیط‌زیست،‌ این جنگل را اشغال کرده بودند تا مانع از ویرانی آن برای استخراج زغال‌سنگ شوند. آلمان به‌رغم آن‌که تولید برق از زغال‌سنگ برای مصرف داخلی را به منظور مهار گرمایش زمین کنار می‌گذارد، اما همچنان با این سوخت فسیلی، برق تولید و صادر می‌کند. این گروه می‌گوید یک‌سوم دی‌اکسید کربن آلمان از سوزاندن زغال‌سنگ این منطقه حاصل می‌شود که به تغییرات اقلیمی دامن می‌زند و زندگی را بتدریج برای آدمی سخت‌تر می‌کند. #زغال_سنگ #محیط_زیست #جنگل #گرمایش_زمین #طبیعت


Vergissmeynnicht
‏ @Vergissmeynnic1
https://twitter.com/th1an1/status/1047573108671111168
Wald retten – Kohle stoppen!
Demo: Samstag, 6. Oktober
Um 12 Uhr am Bahnhof Buir, Hambacher Wald

Komm zur Demo am Samstag, 6. Oktober 2018, um 12 Uhr am Bahnhof Buir!
Hambacher Forst Räumung Tag 4: Aktion AufBäumen
https://youtu.be/LF2rwTsfmdk
Baumbesetzung Hambacher Forst: Interview und Statement 16.9.18
https://youtu.be/Si4bphHTEfs

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
اون آخرهای کتاب کالیبان و ساحره می گه چند دهه پیش گروه فمنیستی «ساحره» تشکیل شدن منم چند روز پیش این مطلب رو دیدم :
این جادوگران با آزار جنسی مبارزه می کنند -
https://harasswatch.com/news/1137/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
از اینجور گروه های این مدلی خوشم می یاد :)
البته این «جادوگران» با اون «ساحره» هایی که فدریچی می گه فقط تشابه اسمی دارن وگرنه فکر نکنم هم مسیر باش هر چند همه فعالین اجتماعی یک جورایی هم مسیر اند.
با عشق و همبستگی
وحید

Rosa گفت...

سلام عزیز جان
اره خیلی جالب بود.
سیلویا(نویسنده) مارکسیسته ولی البته ضد حزب.
این ساحره ها البته آلترناتیون:)!
باعشق
و با همبستگی
4ever

Rosa گفت...

🤩