۰۱ آبان، ۱۳۹۳

خاتمه دادن به اسیدپاشی، چگونه؟ قبل از اینکه بهم بپاشی، من به تو می پاشم!



Stopp acid attack!
رزا: گویا در این اسید پاشی رژیم به زنان اصفهانی، مردسالاران اکنون بیشترین تفریح را دارند. نه تنها خروج از منزل زنان ممنوع شده (توسط شوهران پدران، برادران... ) بلکه تهدید به اسید پاشی بعنوان حربه ای برای ترساندن زنان در خیابان در حال اجرا است!
بهترین راه؟ بیرون رفتن از خانه با کلاههای موتور سواری است. همچنین همیشه دستتان روی ماشه ی اسپری فلفل باشد  تا موقتن هم که شده، موتوری ها ی انصار و بسیج و ماموران نکره/ محجبه ی" نهی از منکر" را کور کرده و از فرصت کوری موقت بوجود آمده فورن از صحنه دور شد. استفاده ازانواع دستگاههای شوک موقت هم خوبه.
بدون شیشه ی آب، از خانه بیرون نرو. یاد بگیر از خودت دفاع کنی...
 به نظرم تنها با عکس العمل مناسب به اسیدپاشی میتوان جو سنگین ترس را شکست. آنان میخواهند هیچ زنی جرئت بیرون آمدن از خانه را نداشته باشد. پس وظیفه ی ما؟ بیرون آمدن بیشتر و گروهی. سازماندهی دوباره ی زندگی اجتماعی با احتمال هر لحظه خطر حمله...
باور کنید تنها این راهش است. ایجاد باریگادهای محلی در حمایت از خود.
باید دوباره خیابانها را پس بگیریم....
یادم است چند سال دوران دانشجویی که فاشیستها به خوابگاههایمان حمله میکردند. ما میدانستیم (از طریق پیامک) که کی و کجا خواهرمان از اتوبوس پیاده میشود و در ایستگاه اتوبوس مسلح (در مورد ما با اسلحه سرد) منتظرش مانده و گروهی تا خانه بدرقه اش میکردیم.
هر کجا میرفتیم چند نفره میبود. نگذاریم خیابان ها را به فضاهای انحصاری خود اضافه کنند. با حضور خود خیابان را پس بگیریم.
مسلمن عده ای هم آنوقتها مشغول مالیدن کیر پلیس برای حمایت بودند و یا چراغ و نور بیشتر در خیابانها از شهرداری و... و هر روز سازماندهی راهپیمایی "ما محکوم میکنیم!"
چاقو اما دسته ی خود را هرگز نبریده. در هیچ کجا.
پس، قبل از قربانی شدن، یاد بگیر از خود دفاع کنی.
اما
مواظب جهت باد باش
الف) اسپری فلفل:
بهترین فرمول تهیه این اسپری در ذیل آمده است:
مواد مورد نیاز:
- ایزوپروپیل الکل: یک و نیم فنجان
- روغن کانولا (گیاهی): نصف فنجان
- نمک دانه ریز ید دار: یک چهارم فنجان
- فلفل تند تازه و یا خشک شده: دو دوجین (24 عدد)
طریقه تهیه:
تمامی فلفلها را با یکدیگر مخلوط کنید. بدین منظور ابتدا، تا آنجا که ممکن است فلفل ها را ریز کنید و آنها را در یک ظرف بریزید. فلفلهای ریز شده را با چنگال فشرده کنید تا تفاله و عصاره آنها در آورده شود. مطمئن شوید که هیچ توده ی بزرگی در میان فلفلها باقی نمانده است.
نکته: برای اثر بخشی بیشتر می توانید از چهار دوجین (48 عدد) فلفل استفاده کنید. استفاده از اندامِ دانه و رگه درفلفل به تنهایی تاثیر پذیری بیشتری را موجب می شود. رگه ها بخشهای روشن تر در گیاه است.
الکل، روغن و فلفل را در یک کاسه و یا هر ظرف مناسب دیگری با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را حداقل 16 ساعت بحال خود رها کنید و آن را گاهگاهی هم بزنید.
در پایان این مدت زمان، مخلوط را در ظرف دیگری با استفاده از یک کاغذ صافی یا هر صافی فلزی مناسب دیگری فلیتر کنید تا تکه های فلفل بر روی صافی باقی بماند.
حال محلول را بر روی شعله ی بسیار ملایمی حرارت دهید.
مهم: از افزایش درجه حرات محلول در بیش از 60 درجه سانتیگراد اجتناب کنید. در این دما بیش از 60 درجه سانتیگراد-از تاثیر و قدرت محلول کاسته می شود. در صورت عدم دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی می توانید محلول را در پشت پنجره در برابر نور خورشید قرار دهید تا کمی غلیظ شود.
درجه غلظت محلول، بگونه ای که توانایی اسپری نمودن این محلول را از درون یک بطری اسپری مناسب، مانند یک شیشه خالی عطر داشته باشید، نیز مهم است. در صورت لزوم غلظت محلول را می توانید با افزودن الکل بیشتری پایین بیاورید.
در پایان با افزودن نمک به محلول آن را درون یک بطری اسپری مناسب بریزید. اسپری آماده استفاده است.
ب) گاز اشک آور
مواد شیمیایی مورد نیاز برای ساخت گاز اشک آور، گلیسیرین و بی سولفات سدیم هستند.
احتیاط: فرآیند تولید این گاز را در هوای آزاد توام با بکارگیری ماسک و محافظ چشم انجام دهید. در غیر اینصورت احتمال ابتلا به آسم موقت یا صدمات چشمی حین آزمایش وجود دارد.
طریقه تولید:
ترکیبی از 10 قسمت گلیسیرین و دو قسمت بی سولفات سدیم را در یک ظرف دهان باریک بریزید. 
مهم: بیش از یک سوم ظرف را از ترکیب فوق پر نکنید.
به یک لوله پلاستیکی قابل سوار شدن بر دهانه بطری دهان باریک، مانند شلنگ آب 5 میلی متری مورد استفاده در کولر های آبی، نیازمندید. لوله پلاستیکی را بر دهانه بطری دهان باریک سوار کنید. بایستی این لوله حدود ۴ سانتیمتر در درون بطری قرار بگیرد و اطراف آن با موم ذوب شده یا خاک رسی که کمی آن را مرطوب نموده اید بخوبی مهر و موم شود.
یک بطری دهان گشاد دارای درپوش آماده کنید و سوراخی بر روی درپوش ایجاد کنید. در پوش را بر دهانه بطری کاملاً محکم ببندید. بهتر است اطراف درپوش بر روی ظرف را با استفاده از چسب دوفلو بخوبی آب بندی نیز کنید.
سر آزاد دیگر لوله پلاستیکی را بواسطه ی سوراخی که بر روی درپوش ظرف تعبیه نموده اید درون بطری دهان گشاد قرار دهید و اطراف آن را بر روی درپوش با استفاده چسب دوقلو بخوبی آب بندی کنید.
بطری دهان باریک را در درون ماهیتابه ای از آب داغ قرار دهید و ماهیتابه را بر روی یک منبع گرمایی به آرامی حرارت دهید. 
بتدریج ترکیب درون بطری شروع به کف کردن می کند. این روند تا بدانجا دنبال می شود که با توقف تشکیل گاز درون بطری دهان گشاد روبرو باشیم. در این وضعیت فرآیند گرما دادن را بایستی متوقف کنید.
بخش کوتاهی از شلنگ در مجاورت بطری دهان گشاد را قیچی کنید و با فشردن دهانه شلینگ، این دهانه را با استفاده از اپوکسی یا چسب دوقلو بسرعت مهر و موم کنید.
نکته: حداقل ۵ دقیقه وحداکثر ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا چسب به حداکثر میزان چسبندگی و سختی برسد. در این مدت زمان، دهانه شلینگ را همچنان بصورت فشرده باقی نگه دارید. بطریق دیگر می توانید دهانه باز ظرف دهان گشاد را با استفاده از چوب پنبه نیز مسدود کنید. بدین منظور در زمان عبور دادن لوله پلاستیکی از درون بطری دهان گشاد، با پیچاندن نوار تفلن در اطراف شلنگ، آن را در زمان جا زدن بر روی سوراخ تعبیه شده بر روی درپوش، کاملاً آب بندی کنید. بدین ترتیب پس از توقف تشکیل گاز، امکان درآوردن سریع لوله پلاستکی از درون درپوش برایتان وجود خواهد داشت. با آماده نموده چوب پنبه مناسب، بسرعت سوراخ تعبیه شده بر روی درپوش را با استفاده از چوب پنبه ببندید.
احتیاط: از تولید مقادیر زیاد گاز بطور همزمان خودداری کنید. بهتر است مقدار گاز استخراج شده در هر بار تولید بیش از 100 گرم نباشد.
مهم: در پایان فرآیند تولید از ریختن مواد باقیمانده ی درون ظرف دهان باریک به درون سینک ظرفشویی یا دستشویی و چاه فاضلاب خودداری کنید. این مواد را بیرون بریزید.
توجه «یک»: هر گونه درز یا شکسته شدن بطری منجر به متصاعد شدن گاز به اطراف می شود.
وجه «دو»: علیرغم آنکه فن آوری تزریق این گاز بصورت اسپری نیز وجود دارد، ولی
استفاده از آن را بصورت پرتابه (نارنجک) توصیه می کنیم.
ج) اسپری میس:
تولید این اسپری به شیوه تجاری، گران قیمت و مقرون به صرفه نخواهد بود. در این آموزش برآنیم دستور العمل کم هزینه تری در ساخت نمونه ی مشابه آن را برایتان ارائه دهیم. نکته حائز اهمیت در این آموزش قدرت عمل کنندگی بسیار بالا و تاثیر مناسبی است که پس از ساخت این اسپری با آن مواجه خواهید بود.
مواد مورد نیاز:
- ید: سه فنجان
- ایزوپروپیل الکل: یک و نیم فنجان
- نمک: یک و نیم فنجان
- گلیسیرین: دو فنجان
- سرکه: دو فنجان
طریقه تهیه:
ید و ایزوپروپیل الکل را با یکدیگر در یک ظرف با نمک ترکیب کنید. در ظرف دیگری سرکه و گلیسیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. حال ترکیب موجود در دو ظرف را به آرامی با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب آماده بهره برداری است.
مهم: اینکار را درهوای آزاد انجام دهید و حتماً از ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید.
توجه: در جهت کسب حداکثر قدرت لازم در اسپری نمودن مواد ترکیب شده، حتماً از یک شیشه آب پاش مو استفاده کنید.

طرز ساختن اسپری فلفل. در زیر + اخبار "چشم خواهرم کو!"
روشی بسیار آسان و در دسترس برای ساخت گاز اشک آور و یا اسپری فلفل :اسپری اشک‌آور یا اسپری فلفل، یک سلاح موثر برای زمین‌گیر کردن نیروی دشمن می‌باشد. این اسپری انواع گوناگونی دارد، از دست‌ساز تا نظامی، ولی اساس کار همه آنها یکسان است: پاشیده شدن به صورت دشمن و ایجاد سوزش و خارش شدید و کور کردن موقتی یا دائمی، همراه با شک شدید در سیستم عصبی و در نهایت زمین‌گیر شدن نیروی دشمن. اسپری فلفل در بازار سیاه قابل دسترسی می‌باشد، ولی در زیر تهیه دو روش برای ساخت آن نوشته می‌شود. روش اول: مواد و وسائل لازم ١- پودر فلفل قرمز ٢- پودر فلفل سیاه ٣- الکل سفید ۴- روغن سفید(روغن بچه یا روغن مینرال) ۵- دو عدد لیوان یا ظرف مشابه ۶- قاشق یا همزن ٧- کاغذ صافی آزمایشگاهی و یا دستمال کاغذی ضخیم ٨- ظرف کوچک اسپری (مثل اسپری عطر یا اسپری‌های دیگر) برای تهیه مخلوط به این ترتیب عمل کنید:
روش اول:
مواد و وسائل لازم
١- پودر فلفل قرمز
٢- پودر فلفل سیاه
٣- الکل سفید
۴- روغن سفید(روغن بچه یا روغن مینرال)
۵- دو عدد لیوان یا ظرف مشابه
۶- قاشق یا همزن
٧- کاغذ صافی آزمایشگاهی و یا دستمال کاغذی ضخیم
٨- ظرف کوچک اسپری (مثل اسپری عطر یا اسپری‌های دیگر)
برای تهیه مخلوط به این ترتیب عمل کنید:
١- دو قاشق پودر فلفل قرمز و نصف قاشق پودر فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و در لیوان یا ظرف مناسبی بریزید. سپس الکل را به آن اضافه کنید تا حدود یک سانتی‌متر بالاتر از مخلوط را به پوشاند. سپس آن را به مدت ١٠ دقیقه با یک قاشق کوچک یا همزن، هم‌بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.
٢- پس از آن روغن سفید را به مخلوط فوق اضافه کنید، بطوریکه به اندازه نصف سانتی‌متر مخلوط را بپوشاند، نزدیک به دو دقیقه این مخلوط را هم بزنید.
٣- مخلوط به دست آمده را با استفاده از یک کاغذ صافی آزمایشگاهی و یا یک تکه دستمال کاغذی ضخیم، در یک ظرف دیگر فیلتر کنید(اصطلاحا از صافی بگذرانید). بطوریکه مایع خالصی بدست آید و دیگر تفاله نداشته باشد. در صورت نیاز این عمل را دوبار انجام بدهید.
۴- هم اکنون مایع اسپری آماده است، کافی‌ست آنرا داخل ظرف اسپری ریخته درب آنرا ببندید.
روش دوم
مواد و وسائل لازم:
١- پودر فلفل قرمز
٢- پودر فلفل سیاه
٣- آب
۴- مایکرویو یا شعله حرارت
۵- دو عدد لیوان یا ظرف نسوز مشابه
۶- قاشق یا همزن
٧- کاغذ صافی آزمایشگاهی و یا دستمال کاغذی ضخیم
٨- ظرف کوچک اسپری
برای ساخت اسپری به ترتیب زیر عمل کنید:
١- دو قاشق پودر فلفل قرمز و نصف قاشق پودر فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و در لیوان یا ظرف نسوز مشابه بریزید، سپس به آن آب اضافه کرده تا ظرف پر شود. هم اکنون به مدت ١٠ دقیقه با یک قاشق کوچک آن را هم بزنید.
٢- لیوان یا ظرف را با استفاده از مایکرویو یا شعله حرارت، حرارت دهید تا مخلوط به جوش آید.
٣- مخلوط را با استفاده از یک کاغذ صافی و یا دستمال کاغذی ضخیم، به داخل یک ظرف دیگر فیلتر کنید تا مایع خالصی به دست آید
۴- مایع اسپری آماده است. کافیست آنرا داخل ظرف اسپری ریخته و درب آنرا ببندید
how to create peper spray
Do it yourself: Homemade Pepper Spray
How to Make Pepper Spray Gas | Improvised weapons

آموزش ساخت گاز فلفل

فیلم/ تظاهرات امروز مردم اصفهان در اعتراض به اسید پاشی) چشمان خواهرم کو
فيلم حمله نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان و كتك زدن دختران تظاهرات اصفهان -30 مهر 1393 مردم حاضر در صحنه با نفرت از نيروي سركوبگر انتظامي ميگويند: هم اسيد مي پاشند و هم كتك ميزنند ، فكر ميكنند مردم نمي دانند خودشون هستند اين اسيدپاشي ها را انجام ميدهند ...
iran.Esfehan.22.10.2014 Regime forces attack protesters

فیلم/  تظاهرات دیروز مردم اصفهان : حمله نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان  / امام جمعه ما ننگ ماست ننگ ماست
http://www.youtube.com/watch?v=prtQS8cnkjs

فيلم حمله نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان و كتك زدن دختران

Thousands stage demonstration in Isfahan after women are targeted for wearing clothes deemed inappropriate by hardliners


گزارش تصویری: پلیس، تجمعات مسالمت‌آمیز علیه اسیدپاشی را با اشک‌آور و باتوم پاسخ داد- گروهی از مردم امروز در تهران و اصفهان علیه اسیدپاشی دست به تظاهرات زدند
مردم اصفهان امروز در نقاطی از شهر تجمع کردند.یکی از مردم می پرسد:
چرا دوربین های مدار بسته در خیابان ها که در تمام این سالها بهانه ای بود برای برخورد با کسانی که اصلا کاری نکرده بودند در ماجرای اسید پاشی جوابگو نبود؟


روبروی دادگستری

شعار شهروندان اصفهانی در تجمع اعتراض به اسیدپاشی ها؛ نیروی انتظامی چشمان خواهرم کو
استان وایر: شماری از شهروندان اصفهانی روز چهارشنبه سی ام مهر ماه ضمن تجمع مقابل ساختمان دادگستری اصفهان، به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در این شهر اعتراض کردند. این تجمع درپی فراخوان منتشر شده در شبکه های مجازی برای اعتراض به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان برگزار شد و شهروندان اصفهانی در جریان این تجمع مقابل دادگستری اصفهان با سردادن شعارهایی چون "نیروی انتظامی چشمان خواهرم کو؟!"، "زاینده رود خشک شده اسید پاشی مد شده"،"ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی"، "شاید فردا هم به صورت ما اسید بپاشند"، و "چه کسی مسئول است؟" خواهان توقف اسیدپاشی های سریالی علیه زنان و معرفی و مجازات عاملان آن شدند

حمله نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان و كتك زدن دختران
بنابه فيلم منتشره در شبكه هاي اجتماعي فيسبوك و تويتر ، امروز 30 مهر 1393 نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان كه بر عليه اسيد پاشي به زنان اين شهر در برابر دادگستري رژيم اجتماع كرده بودند حمله ور شد و به ضرب و شتم زنان و دختران معترض پرادخت. مردم معترض با نفرت از نيروي سركوبگر انتظامي ميگويند: هم اسيد مي پاشند و هم كتك ميزنند ، فكر ميكنند مردم نمي دانند خودشون هستند اين اسيدپاشي ها را انجام ميدهند! به گزارش رسانه هامنابع خبری از ایران روز چهارشنبه 22 اکتبر 2014، گزارش دادند که مردم شهرهای تهران و اصفهان در اعتراض به پاشیدن اسید به روی زنان دست به تجمع زدند به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از دو هزار نفر از مردم اصفهان در مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند. بیشتر معترضان را بانوان و مادرانی تشکیل می داند که نسبت به احساس فقدان امنیت دختران خود در اصفهان از مقامات قضایی شکایت داشتند. تجمع‌کنندگان شعارهایی در اعتراض به تندروی علیه زنان، مقامات استانی وحتی مجلس سردادند. شعارهایی چون «استاندار، استعفا،استعفا»، و «مرگ بر تفکر داعشی» تعدادی از این شعارها بودند. از سه هفته پیش تاکنون ۱۵ مورد د اسیدپاشی روی زنان و دختران در شهر اصفهان انجام شده است كه تاكنون به مرگ يكي از قربانيان اين جنايت انجاميده است. روز چهارشنبه در تهران نیز عده ای از مردم در مقابل مجلس ایران تجمع کردند و نسبت به بی توجهی و بی اعتنایی" نمایندگان مجلس دست به اعتراض زدند. بنا بر گزارشها نیروهای پلیس تجمع کنندگان در شهرهای اصفهان و تهران را محاصره کرده و از آنها خواسته است که متفرق شوند. دو مقام حکومتی كه در شبكه اجتماعي فيسبوك كاربران اين شبكه از آنها با عنوان «بشنويد از آقا كلاغه و آقا گرگه ! نام برده اند مدعي شدند كه : انگیزه اسیدپاشی «شخصی» است، پیوند آن به امر به معروف کار «ضدانقلاب» است الهام امین‌زاده، معاون حقوقی حسن روحانی، گفت: «مسئله اسیدپاشی اصفهان بر مبنای روابط شخصی بوده و ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.» به گزارش تارنمای تسنیم، الهام امین‌زاده روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ضمن بیان این نظر افزود: «اشاعه این مسأله سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود. در حال حاضر قوه قضائیه پیگیر این مسأله است و ارتباطی به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نداشت.» از سوی دیگر ابراهیم رئیسی، دادستان کل نیز روز چهارشنبه در اظهارنظری در این‌‌باره گفت: «پیوست‌ زدن مسأله اسیدپاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضدانقلاب است
گفتگو با قربانیان اسید پاشی

از تهران و چند شهر دیگر گزارش می‌رسد که بعضی از موتورسواران با شبیه‌سازی حمله با اسید، اقدام به آزار و اذیت دختران و زنان می‌کنند. موتورسواران با پاشیدن آب یا گرفتن بطری خالی به طرف صورت دختران و زنان آنان را به شدت می‌ترسانند تا سوژه خنده و تفریح به دست بیاورند.
یک بازنشسته ۶۳ ساله که از گفتن شغل و مشخصاتش خودداری می‌کند اعتقاد دارد که ماجرای اسیدپاشی حتی اگر در همین حد باقی بماند و عواملش دستگیر بشوند «اثراتش ادامه دار است». او می‌گوید: «… این اسید، اسیدِ اسلام و اسید دروغ و فریبکاری آخوندهایی است که اولش با شعارهای دیگری آمدند ولی وقتی قدرت را گرفتند حرف‌های دیگری زدند. اینطوری نیست که مسئله چند دختر اصفهانی است و تمام می‌شود. اثرات این کار باقی می‌ماند و برای پسرهای جوان الگو می‌شود. اعتقاد من این است که روی صورت کل جامعه اسید پاشیده‌اند؛ روی صورت خانواده خود من اسید پاشیده‌اند
مطمئن باشید اگر آقایان روحانی و مسئولان مخالفتی دارند در ظاهر هست و در دل‌شان می‌گویند حق‌شان است. خوشحال هستند که که دخترها و زن‌ها ترسیده‌اند. خصوصاً اینکه به حساب حکومت نوشته نمی‌شود و در نهایت چند نفر را می‌گیرند و مقصر معرفی می‌کنند. مشکل ما اسلام است که دارد حکومت می‌کند
یکی از مسئولان کلانتری میدان خیابان طالقانی تهران می‌گوید که «به همکاران توصیه لازم در مورد موتورسوارها گوشزد شده و اگر ماموران گشت موردی را مشاهده کنند سریعاً وارد عمل می‌شوند. دخترها هم حجابشان را رعایت کنند. روی صورت دخترهای بدحجاب اسید ریخته‌اند. کسی با دخترانی که حجابشان را رعایت می‌کنند کاری ندارد
یک راننده تاکسی ۵۰ ساله می‌گوید: «به علی قسم از وقتی خبر را شنیده‌ام همه‌اش چشمم به موتورسوارها است. ببینم می‌خواهند اسیدپاشی کنند گاز ماشین را می‌گیرم و می‌روم روی‌شان. مرگ بهتر از اینه که ببینی دختر مردم را بسوزانند. مردم غیرت داشته باشند. هرکجا دیدند، امان ندهند. با چاقو با سنگ، نباید اینها را زنده گذاشت
یکی از فعالان جنبش زنان معتقد است: «ایجاد ترس از تبعات بدحجابی به نظرم همان چیزی است که دنبالش بودند و به آن رسیدند. کارکرد ایجاد ترس همین است که ما مدام به حجاب فکر کنیم و نگران باشیم.
اوایل که گشت ارشاد آمد ما تا دو یا سه سال این وضعیت را داشتیم تا اینکه بالاخره عادی شد. وقتی مسئله برای زن‌ها عادی شد و دیگر از گشت ارشاد نترسیدند شروع به اسیدپاشی کردند تا دوباره ترس را وارد ذهن ما کنند
«این سکوت، حمایت از داعش است»

در اعتراض به اسیدپاشی اسلامگرایان مردم بخیابان آمدند!
روز سه شنبه، یک موتور سوار دو ترکه به ۳ دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها در جریان این حادثه جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. منابع رسمی در برابر این گزارش سکوت کرده اند ...
اخبار روز: سایت زندگی سالم که اخبار اصفهان را پوشش می دهد، خبر از اسیدپاشی تازه ای داد که به مرگ یکی از قربانیان آن منجر شد.
بر اساس این گزارش حوالی ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه (امروز) در اصفهان، یک موتور سوار دو ترکه به سمت ٣ دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها به خاطر پاشیده شدن اسید در قفسه سینه و انحراف اتومبیل قربانیان، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.
به گزارش خبرنگار زندگی سالم، یکی از شاهدان عینی این ماجرا اظهار داشت: زمانی که با پدرم به سمت خیابان مرداویج می رفتیم شاهد تجمع عظیمی از مردم بودیم که در لحظه اول فکر کردم تصادفی شده اما با نزدیک شدن به محل، ماموران نیروی انتظامی و اورژانس را دیدیم که اعلام کردند به سه دختر، اسیدپاشی شده است.
وی با بیان اینکه در حین انتقال دختران به بیمارستان، مشاهده کردم که روی قفسه سینه یک نفر از آنها اسید پاشیده شده و در نتیجه انحراف اتومبیل قربانیان، جان باخته بود.
این شاهد عینی بیان داشت: دو نفر دیگر هم بر روی صورت و دست آنها اسید پاشیده شده بود که راهی بیمارستان شدند.
وی با بیان اینکه پدرم با مشاهده این صحنه، دیگر اجازه رفتن به دانشگاه را به من نداد، گفت: در حال حاضر به خاطر رعب و وحشتی که در خانواده ام ایجاد شده، نشستن در خانه را بهتر از رفتن برای کسب دانش می دانم.
به گزارش زندگی سالم، حادثه اسید پاشی چند روزی است که جزو اخبار داغ رسانه های استان اصفهان شده که طی آخرین اخبار، گفته می شود تعداد زنانی که بر روی آنها دراصفهان، اسید پاشی شده، به ۱۴ نفر رسید.

ادامه ی اخبار مربوط به اسیدپاشی و اعتراض به آن در همین بلاگ
روی اینجا کلیک کنیم

بنا بر گزارش‌های دریافتی، بامداد امروز، چهارشنبه سی‌ام مهر، تجمعاتی در اعتراض به «کم‌توجهی» مجلس به مسئله اسیدپاشی در تهران و اصفهان شکل گرفته‌است و در تهران معترضان هم‌اینک در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند. گزارش‌ها حاکی است که تجمع تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی و تجمع در اصفهان در مقابل دادگستری این شهر در خیابان نیکبخت جریان دارد. یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع تهران در گفت‌وگو با رادیو فردا از ضرب و شتم محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز منتقد حکومت ایران، توسط «لباس‌شخصی‌ها» در جریان این تجمع خبر می‌دهد و به گفته او آقای نوری‌زاد پس از این ضرب و شتم، توسط مأموران دستگیر و به کلانتری بهارستان برده شده است. از اصفهان نیز خبر می‌رسد که تجمع‌کنندگان در برابر ساختمان دادگستری این شهر شعارهایی چون «این سکوت، حمایت از داعش است» سر داده‌اند. «زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده» و «ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی» از دیگر شعارهایی است که در تجمع اعتراضی اصفهان شنیده می‌شود.


ه گزارش ایلنا، حدود ۱۰۰ مرد و زن صبح امروز در اعتراض به روند اسیدپاشی‌های صورت گرفته، عدم رسیدگی به این موضوع، خلاء قوانین حقوقی و ترس از ناامنی در این راستا مقابل در شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «شهر امن حق زنان است»، «تسریع در شناسایی عوامل پشت پرده»، «سکوت معنادار نمایندگان زن» اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.
همچنین در این تجمع ۳ زن که در گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند نیز حضور داشتند.
یکی از از آنان که از طرف شوهرش مورد اسید پاشی قرار گرفته بود در مورد علت حضورش در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: هربار که اسیدپاشی رخ می‌دهد حادثه‌ای که برای من رخ داده دوباره تداعی می‌شود و همواره و هر روز ترس از عدم امنیت ما زنان بیشتر می‌شود. ما احساس می‌کنیم که اسیدپاشی زنجیره‌ای شود.
گفتنی است در میان این افراد زنان چادری و محجبه نیز حضور داشتند.

بنابر گزارش دریافتی اخبار شماری از فعالان و شهروندان اصفهانی نیز در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند.
تجمع کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند: نیروی انتظامی، چشمای خواهرم کو؟، روحانی روحانی ما امنیت نداریم؛ اصفهان شهر ماست، امنیت حق ماست؛ ای خواهر قربانی، درقلب ما می‌مانی؛ اسیدپاش مزدوره، امنیت از ما دوره؛ ای دختر ایرانی، حمایتت می‌کنیم؛ حجاب به زور نمی‌شه، ایران عراق نمی‌شه؛ این سکوت، حمایت از داعش است؛ زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده؛ امنیت، آزادی، حق مسلم ماست؛ وزیر اطلاعات، خجالت خجالت؛ سهیلای بی‌گناه، حمایتت می‌کنیم؛ ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی؛ پلیس سیب‌زمینی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم؛ ننگ ماست ننگ ماست، مجلس شورای ما؛ با حجاب بی حجاب، اسیدپاشی نمی‌خوایم؛ صدا سیما بی غیرت، حمایت حمایت؛ دادستان حیا کن، صندلیتو رها کن؛
معاون استاندار اصفهان: مردم به شایعات اسیدپاشی توجه نکنند!
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در چند روز گذشته رسانه‌های خارجی موضوع اسیدپاشی در اصفهان را بسیار بزرگ جلوه داده‌اند و مردم نباید به خبرهای این رسانه‌ها توجه کنند.
رسول یاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان این‌که تنها همان چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده و موارد ذکر شده دیگر کاملاً شایعه است، اظهار کرد: مردم نباید به هیچ وجه در موضوع اسیدپاشی به رسانه‌های خارجی توجه کنند، چرا که این رسانه‌ها مسأله را بسیار بزرگ‌نمایی کرده‌اند.
وی افزود: البته قبول دارم که باید به مردم اطلاع رسانی صحیح شود تا شهر را از جو التهاب خارج کرد. تاکنون در این خصوص چهار نفر متهم دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها هم‌چنان ادامه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان درخصوص تجمع امروز مردم اصفهان در مقابل دادگستری استان، تصریح کرد: مردم باید اجازه دهند که تحقیقات از مسیر قانونی آن طی شود. حضور مردم و تجمع باعث التهاب بیشتر در جامعه خواهد شد و مشکلی را رفع نمی‌کند، بلکه تنها گرفتاری برای دیگران ایجاد می‌شود و در استان ترافیک به وجود می‌آید.
ریاحی اضافه کرد: مردم به مسوولان اعتماد کامل داشته باشند و اطمینان می‌دهم که موضوع اسیدپاشی در اصفهان آن‌قدر بزرگ نیست که آن را بزرگ جلوه داده‌اند. مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود.

ایسکانیوز:   جمعی از مردم شهر اصفهان در اعتراض به حمله اسیدپاشی به تعدادی از زنان این شهر امروز(چهارشنبه) در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند.
این تجمع که از ساعت 10 صبح شروع شده بود با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم شهر اصفهان برگزار شد.
این تجمع‌کنندگان شعارهای درباره تندروی علیه زنان، مقامات استانی وحتی مجلس سردادند.شعارهایی چون «استاندار، استعفا،استعفا»، و «مرگ بر تفکر داعشی» تعدادی از این شعارها بودند. این تجمع‌کنندگان از برخورد ضعیف دولت با این پدیده نیز انتقاد کردند.
از سه هفته پیش تاکنون دست کم چهار مورد اسیدپاشی روی زنان و دختران در شهر اصفهان انجام شده است. برخی منابع غیررسمی تعداد این اسیدپاشی‌ها را تا 15 مورد هم ذکر کرده‌اند. اسیدپاشی‌ها خشم افکارعمومی را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش‌آور است، شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می‌رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی ضارب ادامه دارد.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: تاکنون انگیزه عامل اسید پاشی مشخص نشده است، ولی بعضا رسانه‌های خارجی و مغرضین سعی دارند این موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند، که این واقعیت ندارد و خانواده قربانیان از خانواده‌های مومن و مقیدی هستند.
مادر سهیلا عکس دختر خودش را نشان می دهد.  سهیلا زیبا و معصوم بود با موهایی مشکی و آرایشی ساده. او تنها دختر خانواده جورکش بود. دغدغه این پدر و مادر تنها زیبایی چهره سهیلا نبود، آن ها بیش تر نگران چشمان دخترشان بودند: «سهیلا نگران چشمانش است. مدام می گوید مامان می‌خواهم حداقل جلوی پایم را ببینم.  دخترم هر روز جیغ می‌زند و گاهی به خاطر درد به او مورفین تزریق می‌کنند.  با این حال، ساعت‌هایی هم هست که روی تخت می‌نشیند و برایم آواز می‌خواند و من با دوربین تمام این روزهای سخت را ثبت می‌کنم تا بعدها به او نشان بدهم.  من به بینا شدنش امیدوارم
نگرانش هستیم و نمی‌دانیم چه کار کنیم. ما از جامعه پزشکان تقاضا می‌کنم قبل از این‌که چشمان سهیلا از بین برود کمک‌مان کنند


سهیلا جورکشِ ۲۶ ساله، چند هفته پیش، در منطقه‌ی پل بزرگمهر اصفهان و در حالی که با مادر خود تلفنی صحبت می‌کرد، قربانی اسیدپاشی شد و اکنون یکی از چشمان او کاملا از بین رفته است.

خانواده‌ جورکش، خواستار کمک دولت و پزشکان برای حفظ چشم سهیلا شده‌اند.
 یک شاهد عینی در ویدیویی که برای «اتاق‌خبر» ارسال کرده در مورد اسیدپاشی در اصفهان، می‌گوید که تصاویر این رویداد توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده است.

مردم بروید و دوباره رای بدهید رای بدهید رای بدهید به این آدمکشان
خدا لعنتشون كنه من تو خابگاه خيلبان مهرداد اصفهان هستم منو دوستام اون صحنه وحشتناك اسيد پاشي ديديم از صداي هر موتور كه رد شه از كنارمون ميترسيم شباا خواب نداريم از ترس اينكه مبادا قرباني بعدي ما باشيم

۱۱ نظر:

naskhad.blogspot.com گفت...

راستی این مطلب در فیس بوک هم گذاشته شده!!!!!میتونی حدس بزنی کی گذاشته...هاهاها!!!

Rosa گفت...

سلام پیمان جان
ماها که فیس نداریم :)
راستی روزشماری میکنم بیایید.
در اینمیان امیدوار هم هستم کتاب «آزاد شدن» را بلاخره بطور کامل بیرون بدهیم.
پایدار باشید.
-------------------
مرگ بر سکیوریتی کامنت دونی. این "لطفن ثابت کنید ربات نیستید" را برداشته بودم. حالا گوگل جاسوس بدون اختیار من بعنوان ادمین گذاشته. پاسورد بلاگ را دادم سارا که برام آپدیت کنه و اگر بشه فعلن دونفری آپ کنیم. اون هم چک کرد و دید تنظیمات درسته ولی بلاگ اسپات "آن کار دیگر" میکند!
حالا کُونشان را پاره کنند دشمنان اسنودن و پیامها را ترجمه کنند...
خاک بر سرتان عوامل سیستم گُهی...
روز انتقام
نزدیک است!
we win!

وحید گفت...

بی خیال پیمان جان :)
-----

رزا عزیز من عاشق اینجور نوشته هایم من کلا فکر می کنم یک خلاء و شکافی بین اراده ی انقلاب و عمل انقلابی وجود داره که باید توسط ابزار الات پر بشه ! که معلوم نیست چرا کسی دوست نداره این کار ها رو انجام بده می دونی توی قضیه سقط جنین خیلی برام سوال بود و هست که چرا وقتی آدمایی هستند که فکر می کنند باید آزادی ختم یا ادامه بارداری وجود داشته ولی سعی نمی کنند انخصار دولت و بیمارستان ها بر دانش رو نابودش کنند یا اینکه راههای جدیدی رو پیدا کنند که بیمارستان های دولتی نتونند کنترلش کنند؟؟ اصلا انگار فراموش شده که دنیای مادی جدید را با ماده باید ساخت نه با اراده!


با عشق و همبستگی
:)
وحید

----
پ.ن:
>>ولی بلاگ اسپات "آن کار دیگر" میکند!

به قول استالمن : سوال این است که آیا کاربر باید نرم افزار را کنترل کند یا اینکه نرم‌افزار باید کاربر را کنترل کنه؟ و ما در نرم‌افزار آزاد فکر می کنیم که نرم افزارها باید از کاربرها تبعیت کنند

Rosa گفت...

آیا کاربر باید نرم افزار را کنترل کند یا اینکه نرم‌افزار باید کاربر را کنترل کنه؟
وحید جان
باورم نمیشد اینهمه تسلط را تا اینکه سارا هم جک کرد و به همان نتیجه رسید "برادر بزرگ" حی و حاضر به ما لبخند میزنه!

مشکل ما در واقع نق زدن و عمل نکردن است.
اگر کمی دانشم را زیاد کنم، بزودی از این شبکه بیرون خواهم آمد.
قراره سارا کمی پشتم را برای آپدیت و ترجمه بگیره، ببینیم چگونه از چنگ کنترلشان بشه در رفت.
اسنودن هم چند وقتی است اعلام کرده علیه گوگل...
در مورد انحصار و...
ما باید یاد بگیریم، کُل زندگی را بدون ساختارها دوباره سازماندهی کنیم.
این کار سخته، اما عملی هست.
وقتی کودکان کماکان فکر میکنند، غذا در سوپرمارکت است!
اصلن برخی نمیدانند، اگر پول نباشه چگونه زندگی کنند!
امروز داشتم دوچرخه را جلوی بانک پارک میکردم، دیدم چند جوان بیخانمان دارند خود را کنار اتوماتهای پول و در فضای بانک گرم میکنند.
جهان مخوفی داریم. یک اتاق بسیار گرم برای 5 اتومات پول!
باید جهانمان را ازشان پس بگیریم.
"بانکها را به خانه های گرم تبدیل کنیم".
بجای پول مبادله کنیم و خیلی کارهای خوب دیگر...
تا کرم ها دوباره پروانه شوند...
با عشق و همبستگی

در جهانی پر از نفرت...
فردا ریحانه جباری را اعدام میکنند و من امشب نخواهم توانست بخوابم...
فراخوان تجمع در مقابل زندان قزل‌حصار

ريحانه جباري را براي اجراي حکم اعدام به مکان نامعلومي بردند.

خانواده ريحانه تصميم دارند به مقابل زندان قزل‌حصار رفته و سراغ فرزندشان را بگيرند. اين خانواده را همراهي کنيد!

حکومت اسلامي ايران حتي اعلام نمی‌کند ريحانه را کجا برده و قرار است در کدام زندان او را اعدام کنند.
در اصفهان به روی دختران و زنان اسید می‌پاشند و امروز دختری که از خودش در برابر تجاوز دفاع کرده است می‌خواهند اعدامش کنند.
شعله پاکراون نوشته است: "الان از دفتر زندان زنگ زدند، گفتند برای ملاقات آخر برویم به آدرسی که داده اند.امشب او را منتقل می کنند. فردا را برای اجرای حکم تعیین کرده اند."
http://iranwire.com/news/56/6814/

ناشناس گفت...

سلام
وقتی رفته بودم نمایشگاه کتاب در شهر اسن آلمان با این ها آشنا شدم. می شود همه کار کرد فقط پول لازم است.این را دوستان آنارشیست راه انداخته اند.
http://www.free.de/
سارا

ناشناس گفت...

نه نمی تونم حدس بزنم!!!!!!!! هاهاها

Rosa گفت...

mer30
sara jan
marg bar pool
:)

Rosa گفت...

در مورد فیس ها و بوک ها!
جدی نگیریم:)
رفقا "امروز فقط اتحاد" :)

من 7-8 سالی با زنان مائویست بودم تا فهمیدم اینها علیه حکم اعدام نمیباشند، بلکه علیه اعدامهای رژیم میباشند!
البته از هر کدامشان بپرسی میگه نننننه!
ولی هیچکدام از ترس حزب مائیستی جرئت یک اعلام عمومی علیه اعدام را ندارند...

حال رفیق ما یکسالی این "آنارشی های قلابی" را تست کرد.
رفیق دیگرمان تیف هم فعلن در حال تست میباشد!
برخی رفقای "توی تست" هم من و آرشیو را از پیوندهایشان با تیپا بیرون انداختند. قطع ارتباط و...
چه باک؟
این مکان مجازی میتواند با یک کلیک از بین برود. و باز دوباره از نو شود.
باید بتوان اعتمادها را از نو بوجود آورد. اعتماد اینکه به اسم آرشیو دوباره عده ای جمع میشوند.
یعنی اعتماد...

و هم اینکه ما که بهترین ها را میخواهیم باید بتوانیم هر روز نو شده و در رفتار و زندگی نیز راههای جدید را بیابیم.
البته دوستی ها و رفاقتها دیگر به شفافیت سابق نخواهد بود و مثل چشمان مکدر آب مرواریدی ...
اما زندگی "دار مکافات نه، بلکه دار محبت است" و من هم آغوشم باز تر از سابق...
من همچنین سهم خود را در ایجاد برخی از سو تفاهم ها به عهده میگیرم، اگرچه حذف شدن و با تیپا خوردن از پیوند و رابطه، مجازات راحتی نبود...

باری
بگذاریم بقول 8 مارسی ها :)
بگذار هزاران گُل بشکفد...

امیدوارم هم هر چه زودتر تریبون عمومی تری بدون دستکاری سیستم بوجود آورده و بشود ایده های جدیدتر و بهتری برای حل مشکلات کنونی یافت...
با دوستی
رزا

Rosa گفت...

ریحانه جباری را با هلکوپتر به محل اعدام بردند؟
گفت و گوی صوتی:
ریحانه جباری در خطر اعدام-گفت و گو با شعله پاکراون مادر ریحانه
http://notonemoreexecution.org/1393/08/4029
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳
iduantz which
خوشبختانه رژیم از ترس اعتراض به اعدام ریحانه به خودش ریده...
جلال پسر مرتضی عبدالعلی سربندی (مقتول متجاوز به ریحانه) یادش باشه که رژیم اسلامی، قصاص و دست و پا بریدن جاودانه نیست و از اعدام و وحشیگری صرفنظر کنه. بخصوص که اینها (سربندی) از اطلاعات و امنیت ایران هم هستند. پس امید که جلال راه پدر نرفته و خط شفافی با سازمان امنیت بکشد. چرا که حتی رژیم اسلامی هم عمر نوح نداشته و بلاخره سرنگونه، اما لکه ی ننگ و قتل و خشونت و همدستی با رژیم روی قصاص کنندگان میمانه. مردم فراموش نمیکنند که دختر 19 ساله چرا باید قربانی شهوت مرد 50 ساله شود.


تیرماه سال 86 ریحانه جباری دختر 19 ساله‌ متهم شد که مرتضی عبدالعلی سربندی 47 ساله، پزشک و مامور پیشین وزارت اطلاعات ایران را به قتل رسانده است.

ریحانه جباری گفته بود این کار را برای دفاع از خود در برابر تعرض جنسی انجام داده است. این دختر جوان از سوی پنج قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند. تلاش های گسترذده ای در ماه های گذشته برای نجات ریحانه جباری از اعدام انجام شده است اما جلساتی که در دو هفته گذشته تحت عنوان "جلسه صلح و سازش" با مخالفت جلال سربندی، پسر مقتول، مواجه شد.
تجمع در مقابل زندان رجایی شهر
تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده دوست داران و حامیان ریحانه جباری برای اعتراض به‌حکم اعدام ریحانه در مقابل زندان رجایی شهر تجمع کرده‌اند یکی از تجمع‌کنندگان در مقابل زندان رجایی شهر گفت: «برخلاف شبی که ریحانه را منتقل کرده بودن و اینجا جمع شدیم فقط یک مأمور زندان در باجه نگهبانى بود امشب تعدادشان چهار مأمور شده است» همچنین این منبع افزود که به‌زودی خانواده ریحانه هم به مقابل زندان شهرری خواهند رفت.

این در حالی است که همچنان از وضعیت ریحانه جباری اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. امروز ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴ ریحانه را از زندان شهرری با هلیکوپتر به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از این است که ریحانه به زندان رجایی شهر منتقل‌شده است. اما تاکنون هیچ‌کدام از مسئولین زندان و مقامات رسمی از مکان دقیق ریحانه صحبت نکرده‌اند
آیا حکم ریحانه جباری فردا اجرا می شود؟
پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند.
ایسنا: پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند.
فریدون جباری اظهار کرد: امروز با ما تماس گرفتند و ما برای ملاقات به زندان رفتیم.
وی افزود: در آنجا به ما گفتند که ریحانه را برای اجرای حکم میبرند ولی نگفتند که کجا حکم اجرا می شود.
وی گفت: ساعت پنج تا حدود ساعت هفت ملاقات انجام شد.

ناشناس گفت...

رزا من درست نمی بینم که تو در مورد آنچه گذشته اینجا به این شکل بنویسی. هر وقت دوست داشتین می توانیم در موردش صحبت کنیم. خیلی حرف هاست که باید زده بشود ولی من در حال حاضر همکاری ها را رد نمی کنم، همانطوری که نوشتی : البته دوستی ها و رفاقتها دیگر به شفافیت سابق نخواهد بود و مثل چشمان مکدر آب مرواریدی ... لطفا داغ مرا تازه نکنید. من فعلا آرامش را سعی می کنم حفط کنم و همیشه هم می دانستم چه می خواهم و چه نمی خواهم، تغییری در من پیش نیامده است.
sara

RosaArchiv گفت...

ok
azizam
felan chesham pore ashke az edam va..
kisses