۲۶ مهر، ۱۳۹۳

اسیدپاشی بد حجابان به دستوریوسف طباطبایی‌نژاد (امام جمعه ی اصفهان)



فراخوان! به افشای چهره  و مشخصات اسیدپاشان دولتی/ خصوصی و حامیان شان!
رزا: گویا در اصفهان مُد شدکه روی زنهای بد حجاب  آب و مایع های مختلف (محلول شستشو) بریزند. اکنون به تهدید و دستور امام جمعه ی اصفهان بیش از 6 مورد زن جوان مورد حمله ی موتورسواران اسیدپاش قرار گرفته اند. یادم است آنوقتها (اول انقلاب)  به زنان بی چادر حمله میکردند تا حجاب را به کُل تحمیل کنند. زنان ایران بیش از 3 دهه حکومت داعش خم نشده و تن به حجاب اجباری ندادند. بیشترین سازماندهی رژیم برای محجبه کردن زنان در ایران با شکست مفتضحانه روبرو شده است. سلاح آخرآخوندهای ایرانی، اسیدپاشی بروی زنان است. مطمئنن زنان اینبار نیز، سربلند بتوانند از خود و خواهرانشان دفاع کنند.  به نظرم زنان اینک مجبورند چاقو ها را تیز و بروی خایه های امام جمعه نشانه بروند.
یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفته «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد
متاسفانه تعداد کمی از خواهران محجبه مان طرفدار آزادی پوشش میباشند، وقتش است که آنان نیز اینک بپا خیزند. اما آنهایی که هم اکنون در اینباره سکوت میکنند، بدانند، فردای سرنگونی رژیم با کون های لخت به همراه خایه های کشیده ی همسران و "سرور"هایشان برای ثبت در تاریخ هم که شده، در خیابانها و معابر عمومی به تماشا گذاشته میشوند.
زنان ایران نیز بمانند بریگادهای زنان کوبانی به داعش یان ایران اعلام جنگ دارند.
باشد که این رژیم را بدست خود بزیر خاک کنیم.
باشد که اسیدپاشان و اسید پاشی به همان قعر تاریخ برگردد.
برای اینهمه، زنان محلات و شهرها باید سازماندهی کنیم، بجای گدایی امنیت مان از نیروهای سرکوبگر "امنیتی"، باشد که خود، اینان را یافته و سزایشان را بدهیم. چگونه؟ گروههای کاری و آموزش کمکهای اولیه برای کمک به افراد مورد اسیدپاشی، گروههای جمع آوری و ثبت اطلاعات در مورد ماموران و اجرا کنندگان و اسیدپاشان و سرکرده ها، گروههای حمایتی از زخمی ها و گروه عدالت، و مجریان طرد و مجازات عاملین اسیدپاش...
اگرچه مجازات این افراد و حدود آن، کار مشورتی همه ی زنان فعال میباشد، اما شخصن فکر میکنم، از آنجایی که اینان بدلیل "فوق مردانگی" وظیفه ی  سرکوب زنان را به عهده گرفته اند، بهترین مجازات کشیدن خایه هایشان در جمع است...
و طرد مداوم آنان از زندگی در اجتماعات زنان و کودکان.
باشد که با توان و همت خود و همبستگی خواهرانمان در سطح بین المللی، دستان کثیف داعش را از تن و بدنمان و زندگی خود و کودکانمان کوتاه کنیم...
در زیر اخبار اسیدپاشی و برخی از کامنتها
عکس تزیینی از گروه فیمن
 پ.ن.: لطفن عکس خایه های بریده ی شوهرانتان را نفرستید. با کمی هورمون زنانه در غذای روزانه ی اینجنابان! میتوان آنان را به موقعیت انسانی برگرداند! در مورد اسیدپاشان دولتی نیز، فعلن که پتک نبوده و سندان ایم، بهتر است اطلاعات شخصی و عکسهایشان را در اینترنت منتشر کنیم!
مسلمن با سرنگونی رژیم این جنایتکاران امکان قایم شدن در سوراخ موش و یا پناهندگی را هم، اینگونه نخواهند داشت...
کمکهای اولیه به قربانیان اسید پاشی:
پاشيده شدن اسيد روي بدن يا معمولا روي صورت موجب تخريب بافتي مي‌شود....
سوختگي‌ ناشي از اسيد‌پاشي مانند سوختگي با آتش درجه 1، 2 و 3 دارد. اگر درجه تخريب بافت به زير پوست يا عضلات برسد ترميم صددرصد نيست. ترميم بيشتر با پيوند پوست صورت مي‌گيرد تا حالت طبيعي‌تر بگيرد اما رنگ و حالت پوست ديگر مانند حالت اوليه و طبيعي نيست. هم اکنون کاري که براي سوختگي‌ها و اسيدپاشي‌ها انجام مي‌شود بعد از اينکه مرحله حاد سوختگي گذشت، از سلول‌هاي بنيادي يا سلول‌هاي کراتيني پوست استفاده مي‌شود و در آزمايشگاه به نوعي پوست کشت داده مي‌شود و پوست ساخته و براي فرد استفاده مي‌شود. اما اينکه چه مدتي بعد از اسيدپاشي اين افراد مراجعه کنند، بايد گفت که اگر علامت عفونتي نباشد، بين 7 تا 10 روز بعد مي‌توان عمل ترميم پوست آسيب‌ديده را انجام داد. اما اطرافيان فردي که مورد اسيدپاشي قرار گرفته بهتر است فورا وي را به اورژانس انتقال دهند تا سريع‌تر مواد اسيدي از پوست برداشته شده و پوست شستشو داده شود. مثلا اگر پوست خيلي تخريب شده باشد و ماده اسيدي داخل بافت مانده باشد، اين بافت‌ها بايد برداشته شود حتي اطرافيان مي‌توانند صورت يا بخش‌هاي آسيب‌ديده بدن را با آب شستشو دهند و خيلي بهتر است که شستشو داده شود.
برگردان: بنفشه جمالی
برای خواندن کل مطلب در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.
زمان نقش کلیدی ای را در کمک به قربانیان اسیدپاشی و میزان تاثیرگذاری این کمک ها بر فرد قربانی ایفا می کند. تعلل در کمک رسانی می تواند به نفوذ هرچه بیشتر اسید، آسیب بیشتر و حتی منجر به مرگ قربانی گردد.
در متن پیش رو به کمک های اولیه در هنگام مواجه با قربانیان اسید پاشی، پیش از رساندن فرد به بیمارستان و مراقبت از فرد قربانی پس از اسیدپاشی، اشاره می شود:
قبل از انتقال قربانی اسیدپاشی به بیمارستان:
۱-  درخواست کمک کنید.
۲- محل حادثه را مورد ارزیابی قرار دهید.
۳-  میزان صدمه به فرد قربانی را ارزیابی کنید.
۴-  تمامی جواهرات و لباس های سوخته و آغشته به اسید را در بیاورید، مگر قسمت هایی که به تن قربانی چسبیده است. مراقب تماس اسید با بدن خود (فرد کمک کننده) باشید.
۵-  از مالیدن هرگونه پماد و کرم بر روی محل سوختگی جدا خودداری کنید مگر در دوره درمان و به تجویز پزشک.
۶-  مهمترین جنبه حمایت از بیمارسوختگی با اسید، شستن طولانی و ممتد آن ناحیه با آب (در دمای محیط است) تا اسید را از محیط دور کند.از شستشوی محل سوختگی با آب غیر بهداشتی که می تواند منجر به عفونت گردد، جدا خودداری کنید.
۷- در صورت امکان محل سوختگی را با گاز استریل بپوشانید. گاز استریل مانع تماس هوا، خاک و مواد زائد دیگر با محل زخم که می تواند منجر به عفونت گردد، می شود.
۸- . برای کاهش صدمات اسید باید از مواد قلیایی ضعیف مانند جوش شیرین و یا محلول سدیم بی کربنات استفاده شود.
۹-  قربانی باید در اسرع وقت به بیمارستان رسانده شود.
۱۰-  بقایای لباس و وسایل قربانی را حتما برای بررسی های بیشتر با خود به بیمارستان یا کلینیک منتقل کنید.
۱۱- . تمام مراحل درمان باید در محیط استریل انجام گیرد. از محلول ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک استفاده کنید.
۱۲- . برای تسکین درد قربانی از مسکن استفاده کنید.

جولان اسیدپاشان به زنان «بدحجاب» در اصفهان؛ 
«به نظر می‌رسد به زن بودن متهمیم!»
عکس گزارش، مربوط به یک مورد اسیدپاشی در گذشته است.
شاهدان عینی در اصفهان، از ایجاد فضای رعب و وحشت در این شهر به علت اسیدپاشی به صورت زنان «بدحجاب» خبر می‌دهند. یکی از افراد ساکن اصفهان، در این زمینه گفته است: «با یک شاهد عینی گفتگو کردم. هشت مورد خبر موثق دارم و سه مورد خبر غیرموثق. امروز در اصفهان همه از اسیدپاشی به زنان حرف می‌زنند. در یک هفته گذشته به طور متوسط هر روز یک زن (و یا شاید بیشتر) مورد هجوم اسیدپاشان قرار گرفته است. اسیدپاشان با موتور حمله می‌کنند و تمام موارد در خیابان‌های پرتردد اتفاق افتاده که ناظران بسیار داشته باشد. به عقیده من این یک حمله سازمان‌یافته به زنان است. از همه خانم‌هایی که در اصفهان زندگی می‌کنند خواهش می‌کنم شیشه‌های اتومیبل خود را باز نکنند، مواظب موتورسوارها باشند و با هوشیاری در خیابان‌ها تردد کنند. حتا در مسایل نقلیه عمومی کنار شیشه‌های باز ننشینند و یا اینکه شیشه را ببندند. به هیچ وجه به موتورسواری که به شیشه اتومبیل آنها می‌زند و آدرس می‌پرسد یا قصد سوال دارد، پاسخ ندهند. مواظب خودمان باشیم. به نظر می‌رسد به زن بودن متهمیم
رادیوفردا نیز در گزارشی، به نقل از یک «منبع مطلع»، نوشته است که در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی، تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند.
این منبع مطلع افزوده که یکی از قربانیان، دختر ۲۱ ساله‌ای است که اسید هم صورت او را سوزانده و هم به علت وارد شدن به دهان، به اندام داخلی‌اش آسیب رسانده است.
به گفته این فرد، یک موتور با دو سرنشین در کنار خودروی حامل این دختر توقف کرده، سرنشین پشتی موتور با انگشت به شیشه ضربه زده و به بهانه پرسیدن آدرس، اسید را که در درون سرنگ بود به صورت دختر پاشیده است.
این منبع مطلع افزوده که جوان، زیبا و غیرچادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه ۱۷ مهرماه، طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی٬ زنان «بدحجاب» و کسانی که «عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کنند» به ۲ تا ۱۰ میلیون ریال جریمه محکوم می‌شوند. در یکی از مواد این طرح، از پلیس خواسته شده با استفاده از نیرو‌های آموزش‌دیده، به زنان فاقد «حجاب شرعی» تذکر بدهد و زنان با پوشش «نامناسب» را متعهد به شرکت در دوره‌های آموزشی کند.

بهترین مجازات برای شخص اسید پاش، کندن بیضه هاشه.
علاوه بر قصاص، مشکل ذهن جنسیش هم برای همیشه حل میشه.

اسیدپاشی به زنان در اصفهان به دستور امام جمعه اصفهان و فتوای مراجع تقلید

داعش باید بیاد جلوی اینا لُنگ بندازه :) حداقل داعشیا یکبار میکشن و خلاص میکنن اسید پاشیدن روح و روان طرف رو ذره ذره میکشه ونابود میکنه!
اسلام متعفن . اسلام نکبت . اسلام کثیف ... این است ثمره 13 سال شمشیرکشی محمد رسول الله

مشخصه که دولت روحانی قادر به حفظ حقوق شهروندانش نیست نیروی انتظامی تحت اختیار دولت نیست و الا دستگیری چند موتور سوار تابلو که حتما شاهد عینی هم داره کار سختی نیست .از همین الان رییس پلیسش داره میگه اختلاف خانوادگی بوده .

خوب به سلامتی، نیروهای اصلاح طلب برای بیست سی سال آینده هم تامین شد. یادتون هست این اصلاح طلبای امروزی هم یک زمانی خودشون تو کار تیغ موکت بری و پونز و سوسک بودند قبل ترش هم سینما آتیش میزدند.

خبرگزاری هرانا – در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند. به گزارش هرانا، یک منبع مطلع به رادیو فردا گفته که یکی از قربانیان، دختر ۲۱ ساله‌ای است که اسید هم صورت او را سوزانده و هم به علت وارد شدن به دهان، به اندام داخلی‌اش آسیب رسانده است.به گفته این فرد، یک موتور با دو سرنشین در کنار خودروی حامل این دختر توقف کرده، سرنشین پشتی موتور با انگشت به شیشه ضربه زده و به بهانه پرسیدن آدرس، اسید را که در درون سرنگ بود به صورت دختر پاشیده است.این منبع مطلع افزوده که جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم از «اسیدپاشی به یک خانم جوان» در شامگاه چهارشنبه و گسترش این شایعه در سطح اصفهان که زنان دیگری نیز در هفته‌های اخیر قربانی اسیدپاشی شده‌اند، خبر داده است.
ایسنا در گزارش خود که پنجشنبه ۲۴ مهر منتشر شده، نوشت که چهارشنبه شب، «موتورسواران نا‌شناس»، بر روی یک خانم جوان که سوار خودروی سمند بود اسید پاشیدند.شاهدان عینی به این خبرگزاری گفته‌اند که زن جوان به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.علی شجاعی یکی از کسبه خیابان مهرداد گفته که این زن «حدودا ۲۷ ساله بود و حجاب معمولی داشت
وی به ایسنا گفته است که «این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان می‌گوید این دومین بار است که اخیرا اسید پاشی اتفاق می‌افتد و گفته که پلیس «در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است. با این حال، آقای حسین‌زاده از علل وقوع این حوادث ابراز بی‌اطلاعی کرده است. فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان هم وقوع «دو مورد» اسیدپاشی بر روی زنان در روزهای اخیر را تایید کرده اما درباره دلایل احتمالی این حوادث گفته که «یکی از خانم‌ها که مورد اسید پاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد
ایسنا تایید کرده که اخیرا مطالبی با محتوای اسیدپاشی بر روی دختران و زنان در اصفهان به علت بی حجابی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ولی مشخص نیست ربطی بین این مطالب و اسیدپاشی‌های اخیر وجود داشته باشد.
مسئولان شهر و استان اصفهان در سال‌های اخیر، سخنان تندی را علیه زنان به گفته آن‌ها «بدحجاب» بیان کرده‌اند.
از جمله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان که گفته «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد
بابا صد رحمت به داعشی های عراقی-سوری. وحشیگری داعشیان وطنی روی طالبان را هم سفید کرده است.

وحشي تر از داعش ؛ بدبختر از دختران كوباني

این مساله دولتی و میخوان اینطوری مردم را کنترل کنند و پخش میکنند تو اینترنت تا همه جا را وحشت بگیره، اعتقادی که به جز سیاهی و ویرانی هیچ چیزی در آن نیست، چه داعش ایران و چه داعش بلاد عربی‌، سراسر سیاهی و عقب ماندگی...
اوایل انقلاب پیشونی داغ میکردن، حالا اسید میپاشن. چه پیشرفتی واقعا.
یکی از وبسایت‌های حکومتی (فرارو) با انتشار خبر «اسیدپاشی‌های سریالی به زنان اصفهانی»، كامنت زير را نیز منتشر کرده است: «قطعا می‌توان عاملان این حوادث را کم‌تر از ۶ ساعت، شناساسی و دستگیر کرد. قطعا جرم این افراد کم‌تر از ساختن یک ویدیو [هپی] نیست
از تجمع اعتراضی مردم اصفهان برای اخراج انصار حزب اله و دستگیری عاملان جنایت علیه بانوان اصفهانی حمایت کنیم

مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی به صورت ۶ دختر در این شهر در برابر ساختمان دادگستری تجمع خواهند کرد. بنا به گزارش سحام، پس از جنایت‌های اسدپاشی به زنان درچند هفته اخیر دراصفهان، که تعداد آن به گزارش ایسنا به ۶ قربانی رسیده و امنیت و آرامش را از زنان و دختران در اصفهان سلب کرده است، تعدادی از خانواده های اصفهانی و جمعی از مردم این شهر برای جلوگیری ازحوادث بیشتر دراین رابطه و بازگردان امنیت دختران و زنان‌شان درمحیط جامعه و همچنین همدردی با خانواده های قربانیان، در روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۷/۳۰ ساعت ۱۰ صبح مقابل دادگستری اصفهان واقع درخیابان نیکبخت تجمع اعتراضی به دورازهرگونه جانبداری سیاسی برگزار خواهند کرد


دوربین ها؛ لطفن چند گام جلوتر!
دوربین هائی که برای بدام انداختن مردم نسب شده اند، گاهی سربازان امام زمان و ذوب شدگان در ولی فقیه را هم شناسائی می کنند. اما همه می دانیم که چاقو دسته خودش را نمی برد. گروه ها و باندهای فاشیستی سرکوب دولت در سایه، تاریخی به عمر حکومت اسلامی دارد. آنها بعنوان نیروی ضربت ولی وقیح، از نظر ذهنی و جسمی پروار می شوند تا هراز چندگاهی از سوراخ ها خارج شوند و حد توحش اسلامگرایان حاکم را به نمایش بگذارند. اسیدپاشی، تجاوز به زنان در بازداشتگاهها، زندانها و.. بر اساس آموزه های اسلام و فتاوی آیت الله هاست. اگر دوربین ها ردها را ادامه دهند، به "بیت های علما و مساجد (بخوانید لانه های توطئه علیه ایران و ایرانیت) خواهند رسید؛ بنابراین باید گفت: دوربین ها؛ لطفن چند گام جلوتر! واقعیت اینست که اسلامگرایان کوشش می کنند تا با تهدید زنان ایرانی به پاشیدن اسید به صورت های شان، پوشش اسلامی - عربی را به آنها تحمیل کنند. و باید اعتراف کرد که؛
تا ارتجاع، خرافات، بردگی آئینی و دیکتاتوری کفن نشود؛ این وطن وطن نشود

آیت الله هایی که فرمان اسید پاشی را داده اند
آیت الله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان : «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد . »
بسیجی حامی ولایت و مجری نهی از منکر، مجهز به اسیدپاش

تصویب طرح آمران به معروف درتهران
...درحالی که اسید پاشی موتورسواران "خودسر" بر چهره زنان در اصفهان جریان دارد، و مسئولان دولتی  می کوشند سازمان یافته بودن آن را کتمان کنند، هم فکران این شبکه در تهران سرگرم پیگیری طرح های زنجیری خود علیه زنان در مجلس هستند. آنان پیش از این که «طرح حمایت از آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر» از "بهارستان" خارج شود، «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» را درمجلس به رای گذاشتند وکلیات این طرح را روز ۱۶ مهرماه در صحن علنی مجلس به تائید نمایندگان جمهوری اسلامی رساندند.
طرحی که ایجاد محدودیت برای اشتغال زنان و حجاب را کنارهم قرار داده تا مجریان "مجاز" و "خودسر" جمهوری اسلامی برای خانه نشین کردن زنان از لحاط پشتوانه قانونی کم و کسری نداشته باشند.در «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب»ساعات کار زنان از ۷ صبح تا ۱۰ شب پیش بینی شده و حضور زنان بعد از ساعت یاد شده در محیط کار مشروط به دریافت مجوز از نیروی انتظامی می باشد. جریمه نقدی، حضوراجباری در دوره های "آموزشی" ، ممنوعیت ورود زنان به ادارات و محل کار در صورت داشتن "حجاب نامتعارف"، توبیخ با درج در پرونده استخدامی نمونه هایی از مجازات پیش بینی شده برای سرکوب زنان در «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» است.در ماده دو این طرح با استناد به‌بندی از قانون تخلفات اداری که مجازات‌هایی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در صورت رعایت‌نکردن حجاب اسلامی در نظر گرفته، تاکید شده که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، متخلفان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطیان به کسر حقوق و فوق‌العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک‌سوم، از یک ماه تا یک سال محکوم می‌شوند. البته در تبصره آمده است که این قانون مانع از تعقیب کیفری خاطیان نخواهد شد.طبق ماده سه این طرح، تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف‌ هستند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه‌کننده با رعایت حجاب شرعی باشد.در طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» چنان ساختاری برای آن پیش بینی شده که بتواند به موازات نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سایر نهادهای سرکوب مستقل عمل کند.همزمانی اسیدپاشی زنجیره ای علیه زنان در اصفهان و تصویب طرح های زنجیره ای در مجلس با عناوین طرح "تفکیک جنسیتی"، طرح آمران به معروف، "طرح صیانت از حریم و حجاب" و ایجاد محدودیت رفت و آمد شبانه و اشتغال زنان و... تصادفی نیست. یکی با اسید پاشی در خیابان امنیت زنان را سلب می کند و با اعمال خشونت عریان می کوشد زنان را خانه نشین سازد و نگذارد وارد عرصه عمومی شوند، دیگری در مجلس با طرح بحث مسئله حجاب زنان به این نیرو چراغ سبز می دهد و با تصویب قانون، برای اعمال خشونت علیه زنان و بازگرداندن فضای خشن "داعشی" بر جامعه پوشش و توجیه قانونی ایجاد می کند.

اسیدپاشی به زنان در اصفهان 

به گزارش منابع خبری در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند. گفته می‌شود جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند. این درحالی است که در روزهای گذشته، مجلس شورای اسلامی، کلیات طرحی را در حمایت از «آمران به معروف و ناهیان از منکر» به تصویب رساند که در آن اختیارات گسترده‌ای برای افراد و گروه‌های سازمان‌یافته در خصوص تذکر به شهروندان در نظر گرفته شده است.

ایسنا: از پل بزرگمهر عبور می‌کند صدای زنگ گوشی موبایلش را می‌شنود، نوشته مامان؛ باید پاسخش را بدهد حتما مانند همیشه دل نگران دخترش است، خودروی خود را به سمت باغ گل‌ها هدایت می‌کند و گوشه‌ای متوقف می‌شود تا دل نگرانی‌های مادر را با صدای گرم خود پاسخ دهد که نگران نباشید هر چه زودتر می‌رسم خانه، اما مادر تا سلام می‌کند صدای فریاد "سوختم سوختم" دختر را می‌شنود...


هیچ وقت یک بانوی بی حجاب رو نمیبینی که به صورت یک لچک به سر اسید بپاشه , ولی برعکسشو میبینی , چون وقتی انسانی ارزش های مدنی خودش رو فروخت , لچک به سر کرد و معادل ٥٠ شتر ارزش گزاری شد , همه خصایص اخلاقی و انسانی رو از دست میده و هر جنایتی از این ساختار متوحش فکری انتظار میره .

خدا برتون داره از رو زمین تا این مردم بیجاره و این سرزمین از شر گند و کثیفتون راحت بشن

اونایی که بدو بدو میرن رای میدن بیان جواب بدن .الان زبونشون کجاشونه؟

هراس در اصفهان - همه ی شیشه ها بالاست!
حادثه اسیدپاشی به تنی چند از زنان بی‌دفاع اصفهان، درحالی توجه عموم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد که این حادثه نه اولین اسیدپاشی در جامعه بوده و نه آخرین آن خواهد بود؛ آخرین نخواهد بود چرا که از شواهد و قرائن پیداست که سوزاندن و متلاشی کردن چشم و چهره شهروندان، ظاهرا و به دلیل عدم برخورد قاطع با مجرمان این نوع جرایم، چه از سوی قربانیان و چه از سوی مجریان قانون، عرصه بی‌صاحب تصور شده است!


یک منبع مطلع به ایران وایر می‌گوید: « دو هفته پیش فقط عده‌ای موتور سوار به قصد ترساندن خانم‌ها سطلی را روی صورت  آنها خالی می‌کردند. محتویات داخل سطل اسید نبود. گاهی آب بود و گاهی مواد شوینده با ان مخلوط شده بود و کمی صورت را می‌سوزاند. آنها می‌خواستند مردم را بترسانند اما در هفته اخیر  واقعا اسید پاشی صورت گرفته و حداقل ۶ مورد اسید پاشی به بیمارستان فیض اصفهان منتقل شده‌اند.»
بیمارستان فیض اصفهان، مرکز تخصصی چشم پزشکی است و احتمالا کسانی که به این بیمارستان منتقل شده‌اند اسید روی صورتشان پاشیده شده است. او می‌گوید: «میانگین سنی این افراد حدود سی سال است.» البته این‌ها تنها موارد اسید پاشی اصفهان در روزهای اخیر نیستند. یکی از پزشکان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز به ایران وایر می‌گوید: «در چند روز اخیر دو بیمار داشته که با اسید سوخته‌اند.» او در ادامه می‌گوید: «البته من هر روز و هر ساعت که در بیمارستان نیستم و ممکن است موارد دیگری هم باشند که اطلاع نداشته باشم.»
 
ادامه ی مطلب + اخبار دیگر از ایران- روی اینجا کلیک کنیم.
گفتگو با قربانیان اسیدپاشی های اصفهان

زنان اصفهانی مهر ماه را با ترس و وحشت آغاز کردند. ترسی که از اسید پاشی‌های زنجیره‌ای یک ماه اخیر به بانوان راننده ناشی می‌شود. مقامات استان آمار را دو نفر اعلام کردند، اما پیگیری‌های خبرنگار ما برای قربانیان آمار را بیش از دو نفر نشان می‌دهد.
"ندا" 27 ساله مورد اسید پاشی قرار می‌گیرد، بدون اینکه بداند گناهش چیست و چه کسی با او خصومت داشته است؟ شماره پدر ندا را از باشگاه یوگایی که زمانی به آنجا می‌رفته پیدا می‌کنیم. صدای خنده و حرف زدن خانم‌ها از اتاق باشگاه به سالن می‌آید، بی‌گمان روزی صدای خنده ندا هم از این اتاق شنیده می‌شده، خنده‌ای که به گفته پدرش دو هفته است به طور کامل بر لب‌های دختر و خانواده‌اش خشکیده است.
پدر ندا که این روزها همه زندگی خود را رها کرده و در تهران به دنبال معالجه دخترش است، حادثه را مربوط به چهارشنبه دو هفته پیش و حوالی میدان بزرگمهر می‌داند و می‌گوید: ندا ماشین را گوشه خیابان متوقف می‌کند تا جواب تلفن مادرش را بدهد، اما یک موتور با دو سرنشین به ندا اسید می‌پاشند و فرار می‌کنند و او اکنون از ناحیه چشم، گوش چپ، گردن، دست و پاها آسیب دیده است.
او می‌گوید: وقتی اسید به صورت ندا پاشیده می‌شود از ماشین پیاده شده و همچون کبوتری خود را به شمشادهای اطراف می‌زده و از مردم کمک می‌خواسته اما متاسفانه دیگران نمی‌دانستند، چگونه باید به او کمک کنند و منتظر اورژانس می‌مانند. متاسفانه مردم ایران کوچکترین اطلاعی درباره کمک به قربانیان اسیدپاشی ندارند.
او با بیان اینکه روحیه ندا از این جنایت بسیار آسیب دیده است، ادامه می‌دهد: دیروز دخترم چهار ساعت در اتاق عمل بوده است در این دو هفته مرتب حالت تهوع داشته و غذا نمی‌خورد تازه امروز کمی از تخت پایین آمده و چند قدمی راه رفته است
پدر قربانی می‌گوید: گناه ندا چه بوده است؟ هیج کسی تاکنون از این دختر کوچکترین خلافی ندیده است، او همیشه آبرومندانه زندگی کرده و با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته است.
او با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می گوید: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است. همیشه وقتی می‌خواستم به دخترم پول دهم زیر جانمازش می‌گذاشتم. او کسی نبود که در قید و بند حجاب نباشد این را همسایه‌ها، فامیل و آشنایان همه شاهد هستند.
این پدر با بیان اینکه ندا روحیه خاص خود را دارد، ادامه می‌دهد: صندوق عقب ماشین ندا را که بالا زدم یک ساک پر از لباس بود که می‌خواسته برای کمک به دختری که پدرش در زندان بوده است، ببرد.
او می‌گوید: ندا باید چهار مرحله عمل شود دکترها از یک چشم او کاملا نا امید شده‌اند و چشم دیگرش 20- 30 درصد شانس بینایی دارد. تاکنون او را پیش چندین پزشک برده‌ایم تا شاید رسیدگی کنند.
پدر ندا با بیان اینکه دختر من تنها قربانی اسید پاشی یک ماه اخیر در اصفهان نبوده است، ادامه می‌دهد: ندا همیشه با روحیه قوی و مردانه در جامعه حضور داشت و مطمئن هستم امروز هم با همان روحیه در برابر این آسیب مقاومت می‌کند و امیدوارم آنها که چنین جنایتی را مرتکب شدند، هر چه زودتر نتیجه اعمال قبیح خود را ببینند و شهر برای دیگر خانم‌ها امن شود.
"مریم" تولد پسرش را قرار است جشن بگیرد به او می‌گوید که با هم برای تدارک این جشن بیرون بروند، اما پسر می‌خواهد درس بخواند و مادر اصراری نمی‌کند و خودش در حالی که از دانشگاه آمده و خسته است با همان مانتو و شلوار دانشگاه راهی خیابان می‌شود. شیشه ماشینش اندکی پایین است تا از هوای پاییزی مهر ماه لذت ببرد اما ناگهان این هوا برایش جهنم می‌شود...
مریم در اولین جمله خود می‌گوید: فقط خدا را شکر می‌کنم که پسرم با من نیامد، چون اگر صندلی کنار من نشسته بود، معلوم نبود چه بلایی بر سر او می‌آمد؟
او ادامه می دهد: یک موتورسوار نزدیک به دو لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشید. تا کنون در خصوص این اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان نشنیده بودم و فکر می‌کنم جزء اولین افرادی هستم که قربانی شدم.
این خانم جوان می‌گوید: من بارها سوختن دست را با بخار آب یا قابلمه و ... تجربه کردم اما این سوختن متفاوت بود، لباس‌هایم در تنم پودر شد. مردم من را به مغازه‌ای بردند و سریع به صورتم آب پاشیدند.
او می‌گوید: یکی از قرنیه‌هایم را از دست دادم و باید پیوند قرنیه انجام دهم. بدنم به شدت آسیب دیده، یک قسمت از سر من سوراخ شده و هنوز شوک هستم که چطور یک نفر با انسان این کار را می‌کند؟ آیا او هم انسان است؟!
مریم با بیان اینکه تا کنون با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته است، می‌گوید: در آگاهی متوجه شدم تنها من نیستم که قربانی این جنایت شده‌ام و چندین نفر دیگر از نقاط مختلف شهر مورد این جنایت مشابه قرار گرفته‌اند.
او با اشاره به اینکه گفته می‌شود خانم‌های بد حجاب مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند، ادامه می‌دهد: من در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و هیچ وقت به خود اجازه نداده‌ام که با پوشش نامناسب از منزل بیرون بیایم. من آن روز فرم دانشگاه را به تن داشتم.
این قربانی اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان با انتقاد از بیمارستان سوانح و سوختگی می‌گوید: متاسفانه آن شب هیچ کسی رسیدگی نمی‌کرد و با من مانند یک بیمار معمولی برخورد می‌شد.
او می‌گوید: خدا برای هیچ کسی نخواهد که چنین اتفاقی رخ دهد. آیا این جنایت کاران فکر نمی‌کنند شاید یک زن راننده باردار باشد؟ کاش زودتر پلیس، امنیت را به زنان این شهر بازگرداند.
"سارا" در حالی که مشغول پارک خودروی سمند خود در حوالی خیابان مهرداد اصفهان است، شیشه سمت چپ را تا نیمه پایین می‌کشد که ناگهان احساس گرمایی شدیدی در سمت چپ صورت خود می‌کند...
‌پیدا کردن یکی از آشنایان سارا در میان افرادی که برای ملاقات پشت در بیمارستان در انتظار هستند، دشوار به نظر می‌رسد. دختر جوانی که به گفته شایعات یکی از قربانی اسید پاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است، اما تمام زنانی که در انتظار ملاقات با او هستند، چادر به سر دارند.
"سارا" 25 ساله و متاهل، چهارشنبه گذشته (23 مهرماه) برای مراجعه به دندان پزشک قربانی اسید پاشی مهاجمان ناشناس شده است. زن جوانی که یکی از چهار قربانی قطعی اسید پاشی در اصفهان، از دو هفته پیش تاکنون است، جنایت‌هایی که اگرچه تا‌کنون برخی مسئولان آن را خصومت شخصی عنوان کرده‌اند، اما قربانیان وجود هرگونه خصومت شخصی را به جد رد می‌کنند و تاکید دارند در زمان حادثه غافل گیر شده‌اند.
ملاقات با سارا به دلیل شرایط روحی و جسمی او ممکن نیست. "علی- ع" همسر او در خصوص شب حادثه می‌گوید: حادثه حدود ساعت 6 بعد از ظهر اتفاق افتاده است، سارا مهاجمان را ندیده اما احتمالا موتورسوار بوده‌اند.
مرد جوان که به نظر هنوز شوکه است، ادامه می‌دهد: سارا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از ناحیه چشم چپ دچار آسیب جدی است، بینایی او کاهش یافته و پزشکان برای بررسی آسیب باید تا زمان از بین رفتن التهاب چشم منتظر بمانند.
"علی" با وجود شایعات در خصوص اسید پاشی به زنان بد حجاب، اصرار دارد نامی از همسرش برده نشود با این حال تاکید دارد که همسرش نه قربانی بد حجابی است و نه خصومت شخصی. این دو مورد را تمام آشنایانی که به ملاقات سارا آمده‌اند نیز بیان می‌کنند.
تقریبا تمام بستگان سارا از حوادث مشابهی که در اصفهان اتفاق افتاده اطلاع دارند، همسر سارا می‌گوید: حمله به سارا نمی‌تواند به دلیل خصومت شخصی باشد زیرا هر دوی ما خانواده‌های محترمی داریم، مهاجمان ناشناس بوده‌اند و پلیس از روز حادثه پیگیر است، اما تاکنون اطلاعات جدیدی به ما داده نشده است.
12 درصد سوختگی! اما به گفته همسر سارا 12 درصد حیاتی. این زن جوان نیمی از صورت خود را از دست داده است و مانند چهار قربانی دیگری که خبرنگار ما با آن ها گفت وگو کرده (یکی از قربانیان حاضر به انتشار مصاحبه‌اش نشد) و یا در جریان جنایت انجام شده بر علیه آنها قرار گرفته هنوز نمی‌داند قربانی چه شده است؟!
----------------------------------------
" اخیرا مطالبی با محتوای اسیدپاشی بر روی دختران و زنان در اصفهان به علت بیحجابی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ولی مشخص نیست ربطی بین این مطالب و اسیدپاشی‌های اخیر وجود داشته باشد.
مسئولان شهر و استان اصفهان در سال‌های اخیر، سخنان تندی را علیه زنان به گفته آن‌ها «بدحجاب» بیان کرده‌اند."
از جمله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان که گفته «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد


گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، به گفته شاهدان عینی و کسبه این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.
این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب‌گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟

کارد توامان دسته‌ی خود می‌برد، سنگ‌سار، اسیدپاشی، تجاوز، به سطحی‌ترین حقوق مدنی، دستگیری به جرم زیبایی …و ساکت و آرام نظاره‌گر مانده‌ایم.
مدت‌هاست کارد از استخوان گذشته…این سیمای چنین جامعه‌ای ست؟ یا گردن این پیکره قی کرده و بالا آورده؟ شرم‌مان باد….شرم.


جانشین رئیس پلیس کشور گفت: ۴ زن در اصفهان مورد اسید پاشی قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیس، ‌ ایمنی و امنیتی درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص حادثه اسید پاشی در استان اصفهان و اینکه آیا این مساله ارتباطی به مقابله با بدحجابی دارد یا خیر، توضیح داد: درارتباط با حوادث اسید پاشی تاکنون ۴ مورد به اطلاع پلیس رسیده است که با توجه به اطلاعات اولیه و سرنخ‌هایی که به دست آمده امیدواریم با تلاش همکاران عوامل آن به زودی دستگیر شوند.

جانشین رئیس پلیس کشور با بیان اینکه افرادی که مورد هدف اسید پاشی قرار گرفته‌اند، متفاوت بوده‌اند، ادامه داد: این گونه نیست که این افرادی که قربانی اسید پاشی شده‌اند همگی جز یک دسته یا قشرخاص بوده باشند.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور هر ۴ قربانی ماجرای اسید پاشی در اصفهان زن بوده‌اند.
اسیدپاشی به زنان در اصفهان


اسیدپاشی مردان ناشناس به صورت دختر جوان در مقابل چشمان صدها رهگذری اتفاق افتاد که در خیابان مهرداد شهر اصفهان درحال تردد بودند. علی شجاعی یکی از مغازه‌داران خیابان مهرداد در رابطه با این خبر گفت: در هفته‌های اخیر چندین بار در مورد اسیدپاشی به صورت زنان جوان در اصفهان شنیده بودم که این بار این حادثه در مقابل مغازه خودم رخ داد. این دختر جوان حدودا ۲۷ساله بود ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه  ۲۶ مهر ۱٣۹٣ -  ۱٨ اکتبر ۲۰۱۴

اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای به زنان اصفهانی در‌هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. درحالی‌که خبرها حاکی از اسیدپاشی به ٨ زن است پلیس تأکید دارد تنها دو زن آن هم با سناریو‌های متفاوت و جداگانه هدف حملات اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.
زن جوان وقتی قصد سوار شدن به خودرواش را داشت هدف اسیدپاشی مردان ناشناس قرار گرفت. این مردان موتورسوار که سایه به سایه به تعقیب او پرداخته بودند، توطئه هولناک خود را در اصلی‌ترین خیابان اصفهان اجرایی کردند. عصر روز چهارشنبه ٢٣ مهرماه بود. خیابان مهرداد یکی از خیابان‌های بالاشهر اصفهان مملو از رهگذران و خودروهایی بود که درحال تردد بودند، اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد حادثه‌ای تلخ این بار دختر ٢٧ساله‌ای را هدف خواهد گرفت.
خودرو سمند مشکی‌رنگ در کنار خیابان پارک شده بود. چند دقیقه بعد دختری جوان به سمت خودرواش رفت. اما موتورسیکلتی با دو سرنشین در کمین او نشسته بودند. هنوز در خودرواش را باز نکرده بود که مردان موتورسوار مایعی آتشین را به صورتش پاشیدند. صدای فریاد‌های سوختم سوختم دختر جوان، شلوغی خیابان را در شوکی عمیق فرو برد. مغازه‌داران و عابران وحشت‌زده به سمت او می‌دویدند. هنوز کسی باور نداشت چه حادثه تلخی رخ داده است که مهاجمان موتورسوار از صحنه متواری شدند.
مردم مبهوت به صورت دختر جوان چشم دوخته بودند. چشم‌هایش دیده نمی‌شد، دست‌هایش سوخته و لباس‌هایش ذوب شده بود. حالا دیگر همه می‌دانستند دخترک جوان قربانی اسیدپاشی مردان موتورسوار شده است. با مخابره این حادثه شوم به اورژانس اصفهان، دخترک بلافاصله به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.

شاهدان ماجرا چه می‌گفتند؟

اسیدپاشی مردان ناشناس به صورت دختر جوان در مقابل چشمان صدها رهگذری اتفاق افتاد که در خیابان مهرداد شهر اصفهان درحال تردد بودند. علی شجاعی یکی از مغازه‌داران خیابان مهرداد در رابطه با این خبر گفت: در هفته‌های اخیر چندین بار در مورد اسیدپاشی به صورت زنان جوان در اصفهان شنیده بودم که این بار این حادثه در مقابل مغازه خودم رخ داد. این دختر جوان حدودا ٢٧ساله بود.

واکنش مسئولان انتظامی چه بود؟

بعد از وقوع این حادثه دلخراش سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تأیید این خبر گفت: «پلیس اصفهان درحال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.» او از علل وقوع این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد.
فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این چندمین مورد از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان در روزهای اخیر است، گفت: «این دومین مورد اسیدپاشی بود که هر دو حادثه با فاصله زمانی از یکدیگر اتفاق افتاده و پلیس درحال بررسی این موارد است. موضوعات اینچنینی باید با دقت بررسی و سپس منتشر شود. باید حواشی کار را بررسی کنیم زیرا اگر خبر خامی در این خصوص منتشر شود به ایجاد نگرانی و عدم احساس امنیت در مردم کمک می‌کند و به پلیس اعلام شده که هر چه سریع‌تر در این زمینه اطلاع‌رسانی کند
با گذشت ٣ روز از حادثه اسیدپاشی در اصفهان درحالی‌که فرماندار اصفهان از توضیح جزییات بیشتر حادثه به علت خام بودن خبر خودداری کرد، مردم اصفهان با انتشار اخبار و شایعات ضد و نقیضی که در محافل اجتماعی رد و بدل می‌شود به‌شدت نگران هستند. تعدادی از شهروندان اصفهانی از ایجاد فضای رعب و وحشت در این شهر به علت اسیدپاشی به صورت زنان جوان خبر می‌دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند.

طرح های زنجیره ای علیه زنان در مجلس
درحالی که اسید پاشی موتورسواران "خودسر" بر چهره زنان در اصفهان جریان دارد، و مسئولان دولتی          می کوشند سازمان یافته بودن آن را کتمان کنند، هم فکران این شبکه در تهران سرگرم پیگیری طرح های زنجیری خود علیه زنان در مجلس هستند. آنان پیش از این که «طرح حمایت از آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر» از "بهارستان" خارج شود، «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» را درمجلس به رای گذاشتند وکلیات این طرح را روز ۱۶ مهرماه در صحن علنی مجلس به تائید نمایندگان جمهوری اسلامی رساندند.
طرحی که ایجاد محدودیت برای اشتغال زنان و حجاب را کنارهم قرار داده تا مجریان "مجاز" و "خودسر" جمهوری اسلامی برای خانه نشین کردن زنان از لحاط پشتوانه قانونی کم و کسری نداشته باشند.
در «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب»ساعات کار زنان از ۷ صبح تا ۱۰ شب پیش بینی شده و حضور زنان بعد از ساعت یاد شده در محیط کار مشروط به دریافت مجوز از نیروی انتظامی می باشد. جریمه نقدی، حضوراجباری در دوره های "آموزشی" ، ممنوعیت ورود زنان به ادارات و محل کار در صورت داشتن "حجاب نامتعارف"، توبیخ با درج در پرونده استخدامی نمونه هایی از مجازات پیش بینی شده برای سرکوب زنان در «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» است.
در ماده دو این طرح با استناد به‌بندی از قانون تخلفات اداری که مجازات‌هایی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در صورت رعایت‌نکردن حجاب اسلامی در نظر گرفته، تاکید شده که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، متخلفان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطیان به کسر حقوق و فوق‌العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک‌سوم، از یک ماه تا یک سال محکوم می‌شوند. البته در تبصره آمده است که این قانون مانع از تعقیب کیفری خاطیان نخواهد شد.
طبق ماده سه این طرح، تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف‌ هستند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه‌کننده با رعایت حجاب شرعی باشد.
در طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» چنان ساختاری برای آن پیش بینی شده که بتواند به موازات نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سایر نهادهای سرکوب مستقل عمل کند.
همزمانی اسیدپاشی زنجیره ای علیه زنان در اصفهان و تصویب طرح های زنجیره ای در مجلس با عناوین طرح "تفکیک جنسیتی"، طرح آمران به معروف، "طرح صیانت از حریم و حجاب" و ایجاد محدودیت رفت و آمد شبانه و اشتغال زنان و... تصادفی نیست. یکی با اسید پاشی در خیابان امنیت زنان را سلب می کند و با اعمال خشونت عریان می کوشد زنان را خانه نشین سازد و نگذارد وارد عرصه عمومی شوند، دیگری در مجلس با طرح بحث مسئله حجاب زنان به این نیرو چراغ سبز می دهد و با تصویب قانون، برای اعمال خشونت علیه زنان و بازگرداندن فضای خشن "داعشی" بر جامعه پوشش و توجیه قانونی ایجاد می کند.
 
….
هانیه: "پیش از این یک پیامک از شماره ناشناسی در یافت کردم که در آن هشدار داده بود اگر حجاب‌تان را رعایت نکنید به شما اسید پاشی می‌شود. اگر اسید پاشی‌ها مربوط به مسئله حجاب است چرا مقامات بالاتر دراین خصوص اظهارنظر نمی‌کنند؟ آیا هر شخصی متولی امر حجاب است؟"

روزنامه نگار: "با این‌که جای تحسین دارد که ایسنا اولین خبرگزاری‌ای است که جرات کرده این موضوع را رسانه‌ای کند، اما در تمام خبر( گفت‌وگوی ایسنا با قربانیان اسیدپاشی در اصفهان) به شدت تاکید شده خانم‌هایی که به صورت‌شان اسید پاشیده شده از خانواده‌های مذهبی و با آبرو و باحجاب بوده‌اند ... پس اسیدپاشی حق‌شان نبوده است ... انگار کسانی که بی‌حجاب‌اند، بی‌آبرو و بی‌خانواده‌اند و حالا اگر به آن‌ها اسید می‌پاشیدند جای تعجب نبود! گاهی رسانه‌ها فرهنگ مسلط مردسالار را باز تولید می‌کنند! نکته بد دیگر این‌که پوشش این خبرها (البته عدم پوشش هم مسلماً چاره ساز نیست) هدف چنین رفتارهای غیرانسانی که ایجاد ترس و وحشت است را محقق می‌کند."

شبنم: "کاش زودتر عاملان اسیدپاشی را دستگیر کنند. برای هرکار خارج از خانه‌ای یا آژانس می‌گیرم یا تاکسی دربست می‌کنم."

ناشناس: "هر روز شایعات در خصوص این موضوع بیشتر می‌شود. یک روز صحبت از چهار قربانی است و روز دیگر ۱۵ قربانی. چرا صدا و سیما در این خصوص توضیح نمی‌دهد؟ متاسفانه زنان این روزها امنیت ندارند."

گلی: "واقعا این کار چه معنی دارد؟ شادی را از یک خانواده می‌گیرند و همه اعضای خانواده را درگیر یک حادثه تلخ می‌کنند."

آمنه: "دیشب تا صبح خواب دیدم به من اسید پاشی شده است. خرید و فروش اسید باید ممنوع شود."

ناشناس: "صبح تا الان صد بار خواستم به شوهرم بگویم، نمی‌خواهم اصفهان زندگی کنم؛ چون فقط رانندگی که نیست، بالاخره باید ماشین را پارک کنیم و پیاده بشویم، حالا از کجا معلوم به پیاده‌ها هم اسید نپاشند؟"

فیروزه: "چند روز گذشته قید بیرون رفتن از خانه را زدم. امروز باید صنف‌مان هم می‌رفتم که از ترسم نرفتم."

صبا: "به همه کسانی که می‌شناسم گفتم شیشه‌های ماشین‌شان را پایین نیاورند. می‌گویند حتی احتمال دارد به مردان هم اسیدپاشی شود."

ناشناس: "بعد از این لینک مصاحبه‌ها (گفت‌وگوی ایسنا با قربانیان اسیدپاشی در اصفهان) را خواندم حتی جرات نکردم تا پاساژ ... بروم و یک رنگ مو بخرم."

ناشناس: "امروز پسرم آزمون داشت. ساعت هفت صبح از خونه بیرون زدیم سر میدان ... چند تا مأمور بود که به ماشین‌های مشکوک ایست می‌دادند. به یکی از مامورها گفتم این موضوع اسیدپاشی واقعیت دارد؟ چکار کنیم؟ گفت به خاطر همین موضوع بازرسی می‌کنیم، چند مورد همین اطراف داشتیم و هدفشان هم دزدی جواهر و گوشی بوده است."

سپیده: "جرات نداریم موقع رانندگی شیشه‌های ماشین را یک لحظه پایین بیاریم. ولی چه فایده آدم باز هم می‌ترسد از خانه خارج شود."

گفت‌وگو با پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان
پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی استان اصفهان از سردرگمی در سیر درمان و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌های انتظامی در روند پرونده دخترش خبر داد.
پدر این قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ایسنا، درخصوص پیگیری مراحل درمان دخترش گفت: در اولین روز این حادثه که فکر می‌کنم نهم مهرماه بود دخترم در بیمارستان اصفهان بستری شد. با توجه به سوختگی شدید از ناحیه صورت، دست چپ و ران‌ها قرار بود عمل‌هایی لازم روی دخترم انجام شود که با نظر من قرار شد این عمل‌ها در تهران انجام شود. اولین عمل انجام شد، اما برای من اول بینایی و بعد زیبایی دخترم اهمیت دارد.
او با گلایه از سردرگمی پزشک‌ها برای درمان چشم‌های دخترش، ادامه داد: ابتدا قرار بود در اصفهان چشم‌های دخترم بخیه بشود که بعد از مخالفت من، ما را به بیمارستان لبافی‌نژاد ارجاع دادند که در آنجا اعلام کردند اصلا نیاز به بخیه کردن نبوده و اگر این کار انجام می‌شد دخترم بینایی خود را از دست می‌داد.
در حال حاضر هم بیمارستان چشم پزشکی، بیماران سوختگی را بستری نمی‌کند و بیمارستان سوختگی هم که دخترم را بستری کرده است اعلام می‌کند در قبال چشم‌ها مسئولیتی نداریم و این کار را بلد نیستیم. با توجه به اینکه چشم‌ها باید هر پنج ساعت یک بار با آب شست‌وشو شود و در آن قطره ریخته شود این کار برعهده خودمان افتاده است و این شست‌وشو را انجام می‌دهیم.
وی افزود: سه عمل دیگر باید روی دخترم انجام شود تا قسمت‌های سوخته را مدام لایه لایه بردارند.
این پدر در پاسخ به این سوال که شایعاتی درخصوص بدحجاب بودن چهار قربانی پرونده اسیدپاشی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: دخترم حجاب غیرمتعارف نداشته و معمولی و به مانند بقیه بوده تا حدی که پیش از این در جامعه حضور داشت، دانشگاه و جاهای مختلف می‌رفت و مشکلی به وجود نیامده بود.
این پدر ادامه داد: در پیگیری پرونده با یکی دیگر از خانواده‌های قربانیان آشنا شدیم که براساس گفته‌های آنها مراحل پرونده آنها دقیقا شبیه پرونده و اتفاقات مربوط به دختر من بود.
وی با اشاره به اینکه این اسیدپاشی در بعدازظهر یک روز چهارشنبه در خیابان بزرگمهر اصفهان که یک جای تقریبا شلوغ است، رخ داده، گفت: تقاضا دارم صداوسیما برنامه‌ای درخصوص آموزش کمک‌های اولیه در این حوادث درست کند. اطلاعات مردم در مورد این حوادث بسیار پایین است، به طوری که در مورد دختر من به جای ریختن آب بر روی او، در همان ماشینی که پر از اسید بوده گذاشته شده و به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
پدر این قربانی اسیدپاشی در مورد هزینه‌های درمان دخترش گفت: تاکنون تمامی هزینه‌ها را خودم پرداخت کرده‌ام و طی این ۱٨ روز مداوم پشت در بیمارستان‌های تهران یا در ماشین خوابیده‌ام و یا در خیابان پرسه زده‌ام و هیچ مقام و سازمانی برای پیگیری مشکل با من تماسی نداشته است و پلیس آگاهی اصفهان هم که من با آنها تماس گرفتم، گفتند خبر جدیدی نشده است.

قربانیان چه می گویند؟
درحالی که مقامات پلیس اسیدپاشی به ۲ زن را تایید کردند، ایسنا با ۳ زن قربانی گفت‌وگو کرده است. همه‌ی آن‌ها گفته‌ی برخی مقامات مبنی بر "انگیزه‌های شخصی" را رد می‌کنند. رسانه‌ها می‌گویند پای مبارزه با "بدحجابی" درمیان است.

به گزارش دویچه وله، نگرانی و هراس از اسیدپاشی به زنان در اصفهان همچنان ادامه دارد. مقامات پلیس تا به‌حال تنها وقوع ۲ اسیدپاشی به زنان جوان این شهر را تایید کرده‌اند. با این‌حال رسانه‌های داخلی و شهروندان اصفهان می‌گویند دست‌کم ۸ مورد اسیدپاشی در روزهای اخیر رخ داده است.
خبرگزاری "ایسنا" با ۳ تن از زنانی که در روزهای اخیر قربانی اسیدپاشی شده‌اند و خانواده‌های آن‌ها گفت‌وگو کرده است.
در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی این گمان مطرح است که گروهی با انگیزه مقابله با زنانی که از نظر قوانین ایران "بدحجاب" تلقی می‌شوند، به صورت این زنان جوان اسید می‌پاشند.
مقامات انتظامی تا کنون این گمان را نه تایید و نه تکذیب کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند بررسی دقیق برای یافتن انگیزه‌ها و بازداشت مجرمان ادامه دارد.
فضل‌الله ‌کفیل، فرماندار اصفهان به این خبرگزاری گفت یکی از زنانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، متاهل است و احتمال داده که "انگیزه‌های شخصی و خانوادگی" دلیل این اسیدپاشی باشد. اما همه‌ی قربانیان این احتمال را رد می‌کنند.

"انگیزه‌ی فردی" در میان نیست
"ندا-م" یکی از زنان جوانی است که در روزهای اخیر قربانی اسیدپاشی در اصفهان شده است. او ۲۷ ساله است، پدرش به خبرگزاری "ایسنا" گفت که دخترش ماشینش را گوشه‌ی خیابان پارک کرده بود تا جواب تلفنش را بدهد که دستی داخل ماشین آمده، روی او اسید ریخته و پس از آن مجرمان فرار کردند.
این زن جوان و خانواده‌اش تاکید دارند که هیچ‌کس با او خصومت شخصی نداشته و هیچ‌کس را نمی‌شناسند که بخواهد با "انگیزه‌ی فردی" مرتکب چنین جرمی علیه او شود.
پدر این زن جوان به "ایسنا" گفت که دخترش از ماشین پیاده و فریادزنان تقاضای کمک کرده، اما مردم نمی‌دانستند چطور باید به قربانی اسیدپاشی کمک کرد و تنها هراسان به اوژانس تلفن کردند.
پدر این قربانی اسیدپاشی گفت: «گناه ندا چه بوده است؟ هیچ‌کس تاکنون از دختر من کوچک‌ترین خلافی ندیده است، او همیشه آبرومندانه زندگی کرده و با هیچ‌کس خصومت شخصی نداشته است

"مریم –د" زن متاهل جوان دیگری است که وقتی عازم تهیه‌ی ملزومات جشن تولد پسر کوچکش بود، پشت فرمان ماشین قربانی اسیدپاشی شد. او به "ایسنا" گفت: «نزدیک به ۲ لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت و دست و پا و بدنم پاشیده شد
او می‌گوید پیش از این درباره‌ی این "اسیدپاشی زنجیره‌ای" در اصفهان چیزی نشنیده بود. این زن جوان گفت: «بدنم به شدت آسیب دیده است. یکی از قرنیه‌هایم را از دست دادم و باید پیوند قرنیه انجام دهم. بدنم به شدت آسیب دیده، چطور یک نفر با انسان چنین کاری انجام می‌دهد؟ آیا او هم انسان است؟»
این زن جوان از رفتار کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز انتقاد کرده که با او مثل یک "بیمار معمولی سوختگی" برخورد کردند و رسیدگی کافی نداشتند.

"همسرم نه بدحجاب است، نه کسی با او خصومتی دارد"
"سارا- ق" زن ۲۵ ساله متاهل دیگری است که قربانی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان شده است. همسر او به "ایسنا" گفت که همسرش در حال بازگشت از مطب دندان‌پزشک بود که ناگهان کسی به او حمله‌ور و بر صورت و تنش اسید پاشیده است.
او به ایسنا گفت که همسرش مهاجمان را ندیده، اما احتمال می‌دهد که مهاجمان موتورسوار بودند. همسر این زن جوان می‌گوید: «برخلاف آن‌چه می‌گویند مهاجمان به زنان بدحجاب حمله می‌کنند، همسر من زنی مذهبی و باحجاب است. ما هرگونه احتمال انگیزه‌های با خصومت شخصی را نیز رد می‌کنیم
این زن جوان نیمی از صورت خود را کاملا از دست داده است و سوختگی صورت او "حیاتی" تلقی می‌شود.

جرمی بدون مجازات
تهیه‌ی اسید در ایران بسیار ساده است. با مراجعه به داروخانه‌ها، باطری‌سازی‌ها و تعمیرگاه‌های اتومبیل با بهانه‌ای ساده می‌توان اسید تهیه کرد.
هیچ قانون، بخشنامه و دستوری برای محدودیت خرید و فروش اسید در کشور وجود ندارد. کارشناسان سهولت دسترسی به اسید را در افزایش میزان اسیدپاشی در جامعه موثر می‌دانند.
متوسط مجازات اسیدپاشی در کشور تابه‌حال با استناد به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی بین ۲ تا ۵ سال حبس بوده است. میزان اندک مجازات برای جرمی که سرنوشت زندگی قربانی را برای همیشه تغییر می‌دهد، در افزایش این جرم نقش داشته است.
هراس در اصفهان - همه ی شیشه ها بالاست!
حادثه اسیدپاشی به تنی چند از زنان بی‌دفاع اصفهان، درحالی توجه عموم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد که این حادثه نه اولین اسیدپاشی در جامعه بوده و نه آخرین آن خواهد بود؛ آخرین نخواهد بود چرا که از شواهد و قرائن پیداست که سوزاندن و متلاشی کردن چشم و چهره شهروندان، ظاهرا و به دلیل عدم برخورد قاطع با مجرمان این نوع جرایم، چه از سوی قربانیان و چه از سوی مجریان قانون، عرصه بی‌صاحب تصور شده است!

به گزارش ایسنا فرد یا افرادی با همدستی یکدیگر با انگیزه‌ای که هنوز نامشخص است و خبری از اطلاع‌رسانی دقیق در این باره نیست و تنها شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برخورد راکبان موتورسیکلت با بدحجاب‌ها مطرح بوده است، به چهره تعدادی از زنان اسید می‌پاشند؛ زنانی که نقش مادری در یک خانواده را هم داشته‌اند و بدین ترتیب به خاک سیاه نشسته‌اند! نه فقط زنان که فرزندان، پدران، برادران و همسران آنها از وقوع اولین حادثه که نزدیک به یک ماه پیش خبر آن در شبکه‌های اجتماعی چرخید و تایید مقامات انتظامی را هم به دنبال داشت، تاکنون بار این درد تلخ و سنگین را به دوش می‌کشند.
این حادثه از آن رو با شایعات نیز همراه بوده که بر خلاف حوادث پیشین که مجرمان با انگیزه‌های شخصی و به دنبال یک خصومت با قربانیان اقدام به این جرم کرده‌اند، دارای قربانیانی چند است که سلسله‌وار هدف اسیدپاشی مجرمان قرار گرفته‌اند.
دلخراش بودن حادثه اسیدپاشی به زنان در اصفهان آن قدر هویداست که نیازی به تاکید و تایید ندارد، اما باید دید عملکرد مسوولان و یا همان نماینده‌هایی که برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره و مبارزه با بدحجابی رگ غیرت‌شان جنبیده و در پیشنهادی شگفت‌آور، به دنبال باز کردن پای مدیران مجتمع‌های مسکونی به معرکه مجرم‌یابی و معرفی آنها هستند، پس از رخداد این حادثه چقدر حساس شده‌اند؟!
درد زنان قربانی اسیدپاشی در اصفهان دردی است که صرفا با شنیدن و متاثر شدن از دهشتناکی حادثه، نمی‌توان آن را مشق کرد؛ از درد سوختگی و بیم از دست دادن بینایی و مصیبت‌های درمان و هزینه‌های آنها و پیگیری‌های انتظامی‌ و قضایی‌شان بگیرید تا امیدها و آروزهای همه سر باخته! اگرعزمی برای برخورد هست، لازم است تا قربانیان تازه‌تری به جمع آنها در حادثه‌ بعدی و شهری دیگر اضافه نشده است، فکر جدی‌تر برای مجازات عاملان کرد

۳۵ نظر:

Unknown گفت...

دقیقا موافقم!! کشیدن و یا بریدن خایه ها و حتی بریدن کیر این مسلمانان متعفن تنها و تنها راه مبارزه بنیانی با این جانیان اسلام ناب محمدی میباشد:بخوان عمل مستقیم. بمانند زنان آسیای جنوب شرقی(فیلیپینی و هندی)این شیوه میبایست توسط زنان زخم دیده و آنانی که در آینده موجب این تهاجمات قرار میگیرند صورت گیرد.پیش بسوی سرنگونی رزیم داعش منش شیعه مذهب روحانی ها توسط زنان و جوانان .زنده باد رهائی بشریت از دین و مذهب.

Unknown گفت...

اصلاح:....با این جانیان, پیروان اسلام تاب محمدی میباشد.

Rosa گفت...

سلام پیمان جان
البته فعلن سندان یم ما زنان.
وقت برچیدن بساط این رژیم تبهکاران، احتمالن با خرد جمعی روش های بی خون تری را میتوان یافت.
به نظرم از همه ی علوم انسانی/ پزشکی/اجتماعی باید استفاده کرد.
ولی چیزی که مسلم است، اسید پاشی به اسم "عاشقی" یعنی جوانی که احساس مالکیت دارد بر دختری و اسید پاشی سیستماتیک رژیم و عاملان اجرایی اش دو چیز متفاوتند.
همانطور که سرکوب دولتی و سرکوب خانگی زنان. اگرچه که سرکوب دولتی با شورش و قیام حذف شود، در ابعاد گسترده سرکوب خانگی زنان تخفیف می یابد.
چیزی که مسلم است، اسید پاشان و شکنجه گران دیگر جایی در اجتماع آینده نخواهند داشت.
چگونگی حذف آنان از اجتماع مان، و روشهای جدا نگهداشتنشان، بلوغ اجتماعی و آگاهی مان را میرساند.
این دیاری که من هستم، برخوردش حتی با قاتلان زنجیره ای زنان بصورت مداوای نفرت قاتل/قربانی از زنان است.
البته اسید پاشی و سیاستی که رژیم اینک علیه زنان در پیش گرفته، کاملن آگاهانه است و با برنامه ریزی.
شخصن فکر میکنم "از مردی" انداختن این امام جمعه ی اصفهان، درس بزرگی باشد. بطور موقت هم که شده، رژیم از اسید پاشی سیستماتیک دست بردارد.
البته جامعه ی زنان با خرد جمعی مجبور است که در آینده فکری برای این افراد کرده، تا هرگز دوباره این اسیدپاشی ها و پاش ها سربلند نکنند.
باری باید از تجربه ی جهانی زنان کمک گرفت.
اما به قول دوستی: آخر کجای جهان به روی زنان بدلیل حجاب اسید پاشیدند؟
داعش هم اینهمه تبهکاری ندارد.
رژیم ایران همان داعش است در قدرت.
که مجازات زنان را قانونی کرده و برای ترساندنشان روزانه به جسم و جان زنان چنگ می اندازد.
من اما افتخارم زنان بیباک و شورشی مان است.
جدن شجاعت میخواهد زنده ماندن در این رژیم و حتی سرپیچی های کوچکمان.
مطمئن هستم که پس از سرنگونی این تبهکاران نیز، زنان ایران راه خوبی و انسانی ای را برای حذف آنان پیدا خواهند کرد.
پایدار باشید

وحید گفت...

سلام :)

>> برای کاهش صدمات اسید باید از مواد قلیایی ضعیف مانند جوش شیرین و یا محلول سدیم بی کربنات استفاده شود.

این مورد خیلی مهمی هست چون خیلی ها فکر می کنند که اسید قوی رو باید با باز قوی خنثی کرد البته این در شیمی درسته ولی در قضیه خوردگی با اسید نه چون بازهای قوی هم خورنده هستند! یک چیزی دیگه هم هست که نمی دونم چرا تو اینجور مقالات نمی نویسند، می دونی ما توی آزمایشگاه شیمی مون با اسید سولفوریک(که اسید پاشی هم با این اسید است) کار می کردیم برای همین دستورات تماس با اسید و موارد احتیاطش رو برامون می گفتند توی اونجا می گفتند که اگر اسید سولفوریک روی بدن تون ریخت یکی از بدترین کارها اینکه با آب بشوریدش ! و بهترین کار اینکه اول با حوله یا تامپون اون رو تاجایی که ممکن هست جمع کنید بعد با باز ضعیف (همون جوش شیرین) اون رو خنثی کنید و بعدش با آب فراوان شست و شو بدید و پماد بزنید(اسم پماد رو فراموش کردم) می گفتند چون اسید ها غلیظ هستند (ما با استوک -۹۹درصد- کار می کردیم) پس خیلی از مولکول های اسید فعال نشدند و اگر آب بهش برسه مولکول های بیشتری از اسید فعال می شوند (منظور یونیزه می شوند) می گفتند که برای همین هست که می شه اسید سولفوریک غلیظ (که خورنده ی قوی فلزات هست) رو با تانکر های فلزی حمل و نقل کرد چون آب خیلی کمی داره پس خورندگی اش خیلی کم می شه و می شه داخل تانکر فلزی نگهداریش کرد.

من نمی فهمم که چرا این مطلب رو توی اون مقالات نمی نویسند البته قطعا یک دلیلی باید داشته باشه ولی چه چیزی داره رو نمی دونم

یک واکنش اسید سولفوریک که دیدم (من با اسید سولفوریک خیلی آزمایش می کنم ) واکنش با نشاسته ذرت(نه گندم) بود اسید سولفوریک به محض اینکه با نشاسته برخورد کنه درجا خشک می شه! (احتیاط برای استفاده کنندگان احتمالی:مقدار نشاسته باید زیاد باشد اگر مقدارش کم باشد یک ماده ی چسبناک بدست می آید که برای شرایط اسیدپاشی فوق العاده بد و خطرناک است پس اصلا فکر نکنید که براحتی می تونید با نشاسته معجزه کنید!)
یا اینکه اسید سولفوریک با پارافین(واکس) واکنش نمی ده (البته در شرایط خاصی واکنش می ده ولی نه به سرعت)(من تونستم یک کپسول پارافینی درست کنم و اسید سولفوریک رو تا چندماه توش نگهدارم) پارافین رو می شه روی پوست کشید (مثل وازلین می مونه)
به نظرم چند تا شیمی دان براش وقت بزارند می تونند یک ماده ای درست کنند که از آسیب دیدن بدن در هنگام اسیدپاشی جلوگیری کنه

با عشق و همبستگی :)

Rosa گفت...

سلام وحید جان
امروز خبر اولین کُشته بیرون آمد. از آزمایشگاه آمدم و حالم بد شد.
مشکل دقیقن اینه که با چی دارند زنها را میسوزانند.
خبر:
تازه ترین اسید پاشی ها : اسیدپاشی به 3 دختر در حوالی خیابان شیخ صدوق اصفهان منجر به مرگ یک نفر از آنها شد
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=82360

زندگی سالم zendegisalem.ir : حوالی ساعت 11 صبح امروز در اصفهان، یک موتور سوار دو ترکه به سمت 3 دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرنگار زندگی سالم، یکی از شاهدان عینی این ماجرا اظهار داشت: زمانی که با پدرم به سمت خیابان مرداویج می رفتیم شاهد تجمع عظیمی از مردم بودیم که در لحظه اول فکر کردم تصادفی شده اما با نزدیک شدن به محل، ماموران نیروی انتظامی و اورژانس را دیدیم که اعلام کردند به سه دختر، اسیدپاشی شده است.

وی با بیان اینکه در حین انتقال دختران به بیمارستان، مشاهده کردم که روی قفسه سینه یک نفر از آنها اسید پاشیده شده که در دم جان باخته بود.

این شاهد عینی بیان داشت: دو نفر دیگر هم بر روی صورت و دست آنها اسید پاشیده شده بود که راهی بیمارستان شدند.

وی با بیان اینکه پدرم با مشاهده این صحنه، دیگر اجازه رفتن به دانشگاه را به من نداد، گفت: در حال حاضر به خاطر رعب و وحشتی که در خانواده ام ایجاد شده، نشستن در خانه را بهتر از رفتن برای کسب دانش می دانم.

به گزارش زندگی سالم، حادثه اسید پاشی چند روزی است که جزو اخبار داغ رسانه های استان اصفهان شده که طی آخرین اخبار، تعداد زنانی که بر روی آنها در اصفهان، اسید پاشی شده، به 14 نفر رسید.

Rosa گفت...

معمولا صورت قربانی هدف اسیدپاشی قرار می گیرد. اسید مورد استفاده بیشتر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک و اسید نیتریک است.

غالبا خطر مشکلات تنفسی، عفونت خون (سپتی‌سمی)، نارسایی کلیه و نهایتا مرگ قربانیان اسیدپاشی را تهدید می‌کند.

اسید سولفوریک که در باتری ماشین استفاده می شود معمولا بیشتر از سایر اسیدها در دسترس است و حملات، بیشتر با آن انجام می شود.

علاوه بر این سود سوزآور (هیدروکسید سدیم) را از سوپرمارکت ها به عنوان بازکننده لوله و فاضلاب می‌توان خرید، البته این ماده از نظر شیمیایی در زمره اسیدها قرار نمی‌گیرد.
کمک به قربانی در محل حادثه

در صورت مواجهه با اسیدپاشی ابتدا از ایمنی خود مطمئن شوید و بعد به کمک قربانی بروید.

بلافاصله از دیگران و از اورژانس کمک بخواهید.

ریختن مداوم آب (ولرم) بر روی نواحی سوخته مهمترین راه کمک است. این کار حداقل نیم ساعت ادامه دهید.

دقت کنید که ریختن آب بر روی صورت طوری نباشد که تنفس را مختل کند.

اگر مطمئن هستید که با اسید تماس پیدا نمی‌کنید سعی کنید لباس، جواهر و ساعت قربانی را در حالی که به آب ریختن ادامه می‌‌دهید خارج کنید.

لباس را بعد از خیس کردن در بیاورید و اگر لباس به بدن چسبیده از این کار منصرف شوید.

از استفاده از یخ، روغن، انواع کرم یا مواد دیگر پرهیز کیند.

از پتو و حوله و دیگر پوشش های پرزدار استفاده نکنید. مناسبترین پوشش گاز استریل است.

به نواحی آسیب دیده دست نزنید و آن را دستکاری نکنید.

Rosa گفت...

وحید:برای کاهش صدمات اسید باید از مواد قلیایی ضعیف مانند جوش شیرین و یا محلول سدیم بی کربنات استفاده شود.

رزا: راستش معلوم نیست حتمن اسید باشه. میتونه برعکس مواد قلیایی باشه.
در مورد آب آره
آب روی اسید نباید ریخت. اسید روی آب باید بیاد برای رقیق کردن در آزمایشگاه.
درست نوشتی: چون اسید ها غلیظ هستند (ما با استوک -۹۹درصد- کار می کردیم) پس خیلی از مولکول های اسید فعال نشدند و اگر آب بهش برسه مولکول های بیشتری از اسید فعال می شوند (منظور یونیزه می شوند)
آب را روی اسید غلیظ بریزی مثل آب روی روغن داغ است...
راستش دیشب خواب دیدم دختری را با آب جوب میشورند و عفونت کرده و...
خوب آب شیشه و بطری باید باشه.
مهمترین مسئله عفونت نکردن محل جراحت است.
ما هم کمکهای اولیه اول باید با دستمال و دستمال کاغذی اول اسید را با دستمال کاغذی برداشت. البته به هیچوجه نباید دستمال کاغذی را کشید روی زخم. بلکه رویش قرار داد. که مثل اسفنج مایع اسید را در خود بکشد و بعد با آب زیاد محل را شست.
البته دستمال کاغدی های استریل (گاز استریل) که در اغلب جعبه های کمکهای اولیه هست و یا بانداژ استریل.
البته چشم را نمیدانم.
چشم اسید ریخته باشند پس از شستشو با آب از حدقه در می آید.
جدن تبهکاری عظیمی است اینکار...

Rosa گفت...

آب ریختن بر فرد اسید پاشی شده بهترین گام در مرحله اول است

وی با اظهار اینکه نخستین گام برای اقدامات پزشکی تا قبل از رسیدن تیم پزشکی در مواجه با فردی که مورد اسید پاشی قرار گرفته یا در اثر کار با اسید دچار آسیب شده است ، آب پاشیدن بر روی حادثه دیده است، گفت: بهتر است که این آب ، آب معدنی یا آب تصفیه شده و سالم باشد و اگر صورت و دست فرد آسیب دیده باشد نباید اجازه داد همان آبی که به صورت ریخته شده است به دست فرد نیز بریزد چراکه این آب اسیدی شده است.

محمدی با بیان اینکه در صورت نبود آب تصفیه شده حتی اگر آب در جوی هم باشد ریختن آن آب بهتر از نریختن است، اظهار داشت : ریختن آب روی محل اسید پاشی شده سبب می شود ،اسید به لایه های زیرین پوست یا چشم رخنه نکند.

وی ادامه داد: در صورت بروز حوادث ناشی از ریخته شدن اسید به صورت ضروری است ، آب داخل چشم مصدوم نیز ریخته شود تا از آسیب دیدن قرنیه چشم جلوگیری شود.
وحید جان
در صورت ریخته شدن اسید به چشم. بیمار را خوابانده و سرش را به یکطرف زمین. از بغل میخوابانیم. آب تمیز را از گوشه ی چشم بداخل میریزیم بطوری که از طرف دیگر آب اسیدی به زمین ریخته شود. آب را به فاصله ی 10 سانتی متری به روی چشم اسیدی میریزیم. در صورت دو چشم بیمار را بطرف دیگر میقلتانیم و چشم دیگر را همینگونه میشوریم. آب باید به حرارت محیط باشد.
اگر اسید دارد دهان و مجاری داخلی شده باشد: اجازه ی استفراغ نداده، بلکه به بیمار آب را میخورانیم. قلپ قلپ. تا اوژانس برسد.
در مورد چشم مهم است چشمی که میشوییم ، آب اسیدی بروی زمین بریزد و نه به صورت. برای همین باید قربانی اسیدپاشی شده را به بغل روی زمین بخوابانیم. تا آب شستشو به زمین ریخته شود. ایستاده بشوییم، آب اسیدی روی صورت پخش میشود و یا حتی به چشم دیگر میریزد.
به هرحال شستن محل اسیدی با آب تصفیه در تمام دستورات کمکهای اولیه توصیه شده. حتی در مورد اسید خوردن کودکان که نباید بگذاریم کودک اسید را بالا بیاورد. و قلپ قلپ آب بنوشانیم.
باری نمیتوان ریسک کرد و جوش شیرین استفاده کرد چون معلوم نیست جنایتکاران اسید پاشانده اند و یا محلولهای قلیایی.
آب در هر دو مورد مفید است.
راستی، روزنامه ی مهر نوشته، اسید پاشی دیروز و کشته شده 1 دختر و زخمی شدن 3 دختر شایعه است. نوشته به بیمارستان زنگ زده و بیمارستان تکذیب کرده...
از آنجایی که خانواده ها را ممنوع به مصاحبه کرده اند، بعید نیست که به بیمارستانها نیز اعلام کردند که اخبار اینچنینی اسیدپاشی را در اختیار خبرنگاران نگذارند...
با عشق
و همبستگی

وحید گفت...

سلام رزا جان

به سلامتی «مهدوی کنی» هم پخ پخ شد!


https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C_%DA%A9%D9%86%DB%8C

Rosa گفت...

lol
israil karesh doroste
:)

ناشناس گفت...

با سلام
قردا من به یکی از شیوه هایی که آنارشیست ها می بایستی مبارزه کنند، بریدن کیر را اضافه می کنم اگر نسخه ای دیگری هم دارید می توانم بهش اضافه کنم ولی خوبه که به موقع بدستم برسانید. در ضمن رزا اگر برایت امکان دارد به میلت یک سری بزن و اگر دوست داشتی می توانیم از طریق اسکایپ صحبت کنیم. البته اگر هم موافق نیستی لطف کن و بگو تا من یک فکر دیگری برای این جریان بکنم. وحید عزیز اگر اسم کرم را گیر نیاوردی من یک ایده دارم الآن سعی یک فراخوان دزست کنم که از طریق این فراخوان شاید بتوانیم نام کرم و یا چیزی را پیدا کنیم که بتواند کمک کننده باشد.

سازا

Rosa گفت...

سلام سارا جان
هه هه
کاش میشد کیر پدرسالاری را جهانی برید!
امیدوارم به مطلب زیاد جدی ننگری...
من متاسفانه با این سرعت اینترنتی بشدت لاکپشتی نه میتونم آپدیت کنم و نه چت.
تلفنم را که داری، اگر مجانی توانستی زنگ بزنی خوبه. توی آزمایشگاه ایمیلها را باز کردم. متاسفانه فرمات او-د-تی ورد فارسی را باز نمیکنه و برنامه میخواد. فعلن دارم روی ترجمه ی فراخوان زنان پناهجو کار میکنم. عزیزم اگر زنگ بزنی شاید بتونم برای ترجمه ازت کمک بگیرم.
امروز کرم سبزی که یافتیم فوت کرد و عزاداری است. هفته ی پیش هم تا رسیدیم خانه ی جدید گنجشکی با شیشه ی پنجره خودکشی کرد...
به نظرم بجای جراحی های آلتها، میشود اسم/عکس نوه و نتیجه های مسئولان ملعون رژیمی را با آدرسها و مشخصاتشان در خارج پابلیش کرد...
رژیم باید بداند که مونیتور میشود...
آشغالها دو نسلشان را فرستادند خارج و خودشان فرمان اسیدپاشی برای خواهرانمان صادر میکنند.
آنها باید "خر"فهم شوند که در جهان گلوبال نمیتوانند کودکانشان را در امنیت فرستاده و زندگی زنان و کودکان را در داخل کشور نا امن کنند.
4 بار جلوی خانه ی این اهل بیت و نوه و نتیجه تظاهرات بشود که پدرانشان مسئول اسید پاشی به زنان هستند و آبرویشان در محیط برود و در مراکز علمی و کاری، کافی شان است.
متاسفانه دختر و پسران خلخالی فرانکن اشتاین دوباره خزیدند در زیر زمینهای ایران، ولی این بار از سوراخ موشهای خارج از کشور که ناشناس زندگی امن هم دارند درشان خواهیم آورد.
طرد از زندگی اجتماعی بزرگترین مجازات است.
مگر اینکه این فرزندان و نوه و نتیجه مسئولان از فراخوان پدران به اسیدپاشی و سرکوب زنان اعلام بیزاری و از رفتار فاشیستی پدرانشان اعلام جدایی کنند.
آیا ما که در مرگ یک کرم که باید روزی پروانه میشد اشک میریزیم، خواهیم توانست خون بریزیم؟
فقط در دفاع مستقیم از زندگی.
پس آغوشم برایت باز است.
زنگ بزن پلیز
با بوسه

Rosa گفت...

اسامی برخی از آنانی که بر سر سفره ی سرکوب بزرگ شدند و در بلوغ سنی، کماکان ابراز انزجار به رژیم اسیدپاش اسلامی نداده اند


مقامات جمهوری اسلامی؛ شعار ضدغرب می دهند و فرزندان خود را به غرب می‌فرستند

http://rosaanarchi.blogspot.de/2014/10/blog-post.html

ناشناس گفت...

من الآن یک فراخوان برای دوستان آلمانی نوشتم و در فیس بوک پست کردم. شاید بتوانیم ایده هایی را در این جهت جمع آوری کنیم. نه بابا جدی نگرفتم هه هه. اما خوب بد نیست حالا که همه نسخه می نویسند چرا ما ننویسیم هاهاها
توی اسکایپ نمی توانی بیایی؟
سارا

ناشناس گفت...

در ضمن ایده های وحید را هم چاپ کردم ولی نوشتم با احتیاط.

Rosa گفت...

مرسی عزیزم برای درج
دلم برای چت کردن لک زده...
مرگ بر سیستم پولی!
پریپیر کارت روی مُدوس آهسته و امکان چت؟ منفی!
البته خاک بر سر نه عکس باز میشه و نه فیلم و کلیپ.
در محیط دانشگاه امکان وای فای هست، امنیت اما صفر!
ببین میشه آخر هفته اکسیونی علیه اسید پاشی سیستماتیک رژیم گذاشت؟
کاش اینهمه دور نبودیم :(

ناشناس گفت...

https://radiorhizome.com/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%88%D9%85%D8%8C-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-%DA%86-%D9%85%D8%AB%D9%84-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B4/

ناشناس گفت...

من حالا فراخوان را به آلمانی پست کردم، ببینیم چه میشه بعد کمی فکر کن که چیکار میشه بهتر کرد.

Rosa گفت...

باشه سارا عزیزم
من آخر هفته لینک ی که ناشناس گذاشته گوش کردم.
راجع به فیلم جدیده.
وقت کردی جای من هم گوش کن جالبه:
----------------
با تشکر از "ناشناس"!
و گروه موزیک «چرند گفت ۱۲۷»
چ. چ نه مثل چه‌گوارا. چ مثل چٓ چٓ چمران. قراره در این برنامه درباره فیلم چ صحبت کنیم. فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیا. این فیلم با سرمایه شش میلیاردی موسسه اوج در سال ٩٢ تولید شد و در ‌‌نهایت دو میلیارد تومان در گیشه فروش داشت. موسسه اوج که تهیه کننده این فیلمه، سازمانیه وابسته به بسیج و سپاه که اسمش با بیلبوردهای صداقت آمریکایی سر زبون‌ها افتاد.
فیلم چ قراره روایتی مسیح‌وار از مصطفی چمران ارائه بده. کسی که سال‌ها همراه جنبش امل در لبنان جنگیده بود و بعد از پیروزی انقلاب به ایران برگشت و بعد از سرکوب خونین کردستان به نمایندگی مجلس، معاونت نخست‌وزیری و وزارت دفاع دولت بازرگان رسید. چمران سرانجام در جریان جنگ ایران و عراق، در دهلاویه خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره کشته شد. این روز‌ها چمران در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی نه اون شبه نظامی عضو نهضت آزادی، که عارفی‌ست دعاگو در دقایق قبل از اذان مغرب.
رادیو ریزوم بنا نداشت درباره این فیلم حرفی بزنه. چون شکی نداشتیم که فیلم چ مثل تمام محصولات مثلا فرهنگی دولتی، قراره روایتی واژگون از واقعیت ارائه بده. اما راستش بعد از دیدن فیلم به این نتیجه رسیدیم که چ در فریفتن مخاطب، وقاحت و دروغگویی، تمام مرزهای قبلی رو جابه جا کرده. همراه رادیو ریزوم با چمران حاتمی‌کیا روبه رو بشید.

ناشناس گفت...

خدا انسان را آزاد آفرید
ضمنا در خصوص اسید پاشی به نظر من این کار مسلمان نیست!
چرا که با این کارهاشون همه را از اسلام می راند
بابا تو قرآن هم دین را اجبار نکرده ! چرا بعضی ها نمی فهمند؟ و کاسه داغتر از آش شدن - خوبه خانواده های آسیب دیده هم بیایند روی با حجاب ها اسید بپاشند!!!
این که نشد کار ، همه مشکلات مملکت برطرف شده همینشان مانده - ان شاء الله که امام زمان زودتر ظهور بکند ملت خلاص شوند
همچنین
*نقش کمرنگ یا بی رنگ مراجع تقلید که هیچ واکنش تاثیر گذاری تا بحال نداشته اند
* دلیل اینکه پلیس نتوانسته مجرمان را دستگیر کند این هست که موقع پاشیدن اسید ، این افراد هیچ گونه حرکات موزون و رقص نداشته اند

Rosa گفت...

دوست ناشناس
وقتی مسلمانان علیه سرکوب، اعدام، تجاوز، سربریدن، اسیدپاشی و...
حتی یک اعتراض کوچک هم نمیکنند، چه باید گفت؟
اینان که کودکانشان، نوه و نتیجه شان را به خارج میفرستند با یک گونی پول مملکت تا با آخرین مُد پاریس در کانادا، امریکا و اروپا آزاد بگردند، و بقیه ی جوانان معترض در خوابگاههای پناهجویی اینجاموهایشان برای اقامت سفید شود...
اینان باید از دست انتقام مردم بترسند.
ما بعنوان آنارشیست تنها افشا خواهیم کرد سوراخ های موشی اینان را در خارج از کشور...
ما با افشای آنان در محیط کار و زندگی اعلام میکنیم که اینان در بهترین شرایط بر سر سفره ی خون ملت بزرگ شدند.
کودکان فاشیست که با رژیم مرزبندی ندارند، مسلمانانی که کماکان در برابر جنایتکاری هم مذهبان خود سکوت میکنند، از جامعه طرد خواهند شد...
جواب اسیدپاشی، اسیدپاشی نمیباشد بلکه بدتر است و طرد از اجتماع است...
اگر قرآن نگفته و اسلام این نیست، اکنون وقتش است که به اعتراض بلند شوید.
اگر کماکان چشم به اسید پاشی خواهران ما در داخل ببندید، ما هم بلدیم دهانتان را با شیوه های انسانی اعتراض بزنیم.
آنوقت است که مجبورید در فاضلابهای خارج زندگی کنید...
داعشی ها حق زندگی در کنار ما را ندارند...
فرقی نمیکند شیعه/ سنی...
قوائد انسانی را رعایت کنید.

Rosa گفت...

گفتگو با قربانیان اسید پاشی

https://www.youtube.com/watch?v=knh3SmTBd4s

Rosa گفت...

از تهران و چند شهر دیگر گزارش می‌رسد که بعضی از موتورسواران با شبیه‌سازی حمله با اسید، اقدام به آزار و اذیت دختران و زنان می‌کنند. موتورسواران با پاشیدن آب یا گرفتن بطری خالی به طرف صورت دختران و زنان آنان را به شدت می‌ترسانند تا سوژه خنده و تفریح به دست بیاورند.
یک بازنشسته ۶۳ ساله که از گفتن شغل و مشخصاتش خودداری می‌کند اعتقاد دارد که ماجرای اسیدپاشی حتی اگر در همین حد باقی بماند و عواملش دستگیر بشوند «اثراتش ادامه دار است». او می‌گوید: «… این اسید، اسیدِ اسلام و اسید دروغ و فریبکاری آخوندهایی است که اولش با شعارهای دیگری آمدند ولی وقتی قدرت را گرفتند حرف‌های دیگری زدند. اینطوری نیست که مسئله چند دختر اصفهانی است و تمام می‌شود. اثرات این کار باقی می‌ماند و برای پسرهای جوان الگو می‌شود. اعتقاد من این است که روی صورت کل جامعه اسید پاشیده‌اند؛ روی صورت خانواده خود من اسید پاشیده‌اند…

مطمئن باشید اگر آقایان روحانی و مسئولان مخالفتی دارند در ظاهر هست و در دل‌شان می‌گویند حق‌شان است. خوشحال هستند که که دخترها و زن‌ها ترسیده‌اند. خصوصاً اینکه به حساب حکومت نوشته نمی‌شود و در نهایت چند نفر را می‌گیرند و مقصر معرفی می‌کنند. مشکل ما اسلام است که دارد حکومت می‌کند

Rosa گفت...

فيلم حمله نيروي انتظامي به مردم معترض اصفهان و كتك زدن دختران
تظاهرات اصفهان -30 مهر 1393
مردم حاضر در صحنه با نفرت از نيروي سركوبگر انتظامي ميگويند: هم اسيد مي پاشند و هم كتك ميزنند ، فكر ميكنند مردم نمي دانند خودشون هستند اين اسيدپاشي ها را انجام ميدهند ...

https://www.facebook.com/video.php?v=10152770160082974

وحید گفت...

سلام سارا ی عزیز
نه اون پمادی که گفتم برای اسید پاشی مناسب نیست اون بیشتر مال آزمایشگاه هست که نهایت چند سی سی اسید روی دست و اینجور جاها می ریزه
ولی خوبه که نوشتی شاید کسی چیز بیشتری می دونست
:)

ب گفت...

باز که از این کد مدا گذاشتی اینا با https باز میشه https هم سرعتش کمه حالا ما چشامون ضعیفه سواد درست تفکیک پذیری حروف لاتین روهم که نداریم هی رفرش میکنیم بعدش اصلا امکان داره باز نشه یه فحش ابدار هم تو دلمون میدیم بهت خلاصه ...

این دختر خوشگلا همونایی نیستند که تو قضیه آزادی یواشکی بهشون میگفتی لیبرال و به ما هم میگفتی فقط قراره زیر دامنشونو دید بزنیم؟
حالا چی شده که این بی حجابهای لیبرال دفاع میکنی؟
وقتی جریانی هدفش نابودی ارتجاعه باید بهش کمک کنی اگر راست زد چپش کن نه اینکه به کلی بخاطر خط دهندش خرابش کنی.
جدیدن مد شده تمام شکست خورده های چپ هر تجمع به رهبری باندهای اصلاحاتچی مثل نوریزاد و امثالهم رو با واژه لیبرال، لیبرال دموکرات و غیره ایگنور میکنند و در انزوای خودشون قایم میشند!

توی تجمعات ضداسیدپاشی هم وظیفه امثال تو پیدا کردن و نجات دادن جریان های شبه چپیه که هر آن امکان داره بدست اصلاحات ربوده بشه!

چپ های مارکسیست بدلیل پاک ومطهر بودنشون در شکست کامل بسر میبرن تنها ره رهایی بدست چپ هاییه که تحلیل و عملکرد اشتباهشون واقعا پلی هست بسوی پیروزی، چپهای مستقل منفرد انارشی بی نیاز نسبت به قدرت ...

من تو تظاهرات سبز با نوشته نان مسکن آزادی و شعارهای کارگری راه پیمایی میکردم خیلی ها مسخرم کردند اما خیلی رفیق و همراه هم پیدا کردم این واسم باور نکردنی بود که اینقدر جوان سوسیالیست کمونیست تو این تظاهرات رنگی و لیبرالی وجود داشتند و انرژیشون رو برای راست ها هدر میدادند.
این باید هدر بره تا امثال اشرف دهقانی پاک و قدیسه بمونند تا مبادا با دخالت در این جنبش به چهره نورانیشون خدشه ای وارد بشه

Rosa گفت...

are B
man code nadadam
ehtemalan dastkari mikonand
Rosa

ناشناس گفت...

sara check u blog plz
http://anarchistnews.org verlangt einen Benutzernamen und ein Passwort. Ausgabe der Website: "Preliminary site"

rosa

RosaArchiv گفت...

نمایش تأیید کلمه
no

Rosa گفت...

پی‌گیری سیاست زنانه نیازمند قدم‌های واقعی در فضاهای واقعی است. کارزارهای فضای مجازی مانند کمپین‌های «نه به حجاب اجباری» و «آزادی‌های یواشکی» هیچ‌گاه نتوانسته‌اند کمکی در این جهت باشند. چرا که آنها در حقیقت صورت مسئله (خطوط واقعیت) را با ایجاد تصویری کاذب از توانمندی‌های بالفعل زنان پاک می‌کنند و به واسطه‌ی بازنمایی‌های رسانه‌ای اغراق‌آمیز، در سطح رضایت‌های فردی توقف می‌کنند؛ در حالی‌که قدم اساسی‌تر (به جای این‌گونه خود فریبی‌ها) نشان دادن عمق فاجعه و ریشه‌های بازتولید آن است. به همین ترتیب، کمپینی مجازی که در پی اتفاقات اخیر با عنوان «ما همه مقصریم» به راه افتاده است، نمونه‌ی دیگری است از فرهنگی کردن مسائل و معضلات اجتماعی و یا سیاست‌زدایی از آنها، که از قضا با وجود تاکید صوری‌اش بر ضمیر «ما»، در مسیر فردی‌سازی امر جمعی گام برمی‌دارد.

به طور کلی، کمپین‌های (فضای) مجازی عمدتا امری را که هنوز به «امر عمومی» بدل نشده است به عنوان امری عمومی جلوه می‌دهند و با ایجاد توهمی از سوژگی فردی (و طبعا کاذب)، در عملْ برداشتن گام‌‌های ضروری برای پی‌گیری جمعی مساله را معلق می‌سازند و به سازوکارهای فرافکنی و تأمین رضایت‌ روانی بدل می‌شوند. بدین‌ترتیب این‌گونه کمپین‌ها هر مساله‌ یا بحران اجتماعی را که قابلیت حدی از بسیج سیاسی را داراست، از پتانسیل‌های سیاسی و جمعی خود تهی کرده و به جنجال‌های میان‌تهی رسانه‌ای بدل می‌کنند. افول و مرگ این کارزارهای فضای مجازی اغلب به دلیل ظهور جنجال‌های مجازی بعدی همیشه از دیده‌ها پنهان می‌ماند. تجربه‌ی جنبش اعتراضی ۱۳۸۸ نمونه‌ی خوبی است که با رصد کردن سیر خاموشی آن می‌توان به روشنی دریافت که افول تدریجی جنبش در خیابان‌ها مقارن بود با اوج‌‌گیری چشم‌گیر «فعالیت‌»های مجازی حول «جنبش سبز»، بی‌آنکه ازدحام این مبارزان سبزِ فضای مجازی بتواند «جنبش سبز» را از احتضار اجتناب‌پذیر خود برهاند.

بر این اساس، باید اذعان کرد برای فجایعی که در سطح شهر روی می‌دهند و بر خیابان‌های آن بازتولید می‌شوند، قاعدتا نمی‌توان درمانی در فضاهای مجازی یافت. تا زمانی که تن‌های متحد، خیابان‌ها را میدان مبارزه قرار ندهند، بر میدان‌داری زن‌ستیزان پایانی متصور نخواهد بود.

Rosa گفت...

سیاست فمینیستی باید بتواند این ترس موجه و خشم و بی‌زاری بیدار شده در فضای کنونی را به سمت همبستگی اجتماعی و کنش جمعی زنانه هدایت کند. از این نظر، حرکت‌های کمابیش خودانگیخته‌ی زنان اصفهان و تهران حرکت‌هایی معنادار است که نه فقط نیازمند تأمل و تقویت و تکثیر است، بلکه به رغم خاص بودگی موقعیت، یک الگوی عملی مقدماتی برای مواجهه با بحران کنونی و نیز عبور از انسداد تحرکات زنان پیش می‌گذارد. تقویت و گسترش چنین حرکت‌ها و ابتکاراتی نیازمند بازسازی قوای جمعی در میان زنان و کنش‌گران اجتماعی است که در خور جدی‌ترین همبستگی‌ها و همراهی‌ها از سوی همه‌ی نیروهایی است که به رهایی جامعه می‌اندیشند. بی‌گمان هر تلاشی برای دفاع موثر در برابر تهدیدهای موجود علیه زنان نیازمند سازمان دادن انگیزه‌ها و اراده‌های فردی در ظرف‌ها و بسترهای مبارزاتی جمعی است؛ از زنان محلات تا زنان کارخانه‌ها و ادارات و دانشجویان، مخاطبان و فاعلان توامان این گونه سازمان‌یابی‌ها هستند. ارعاب قدرت‌مدارانه را تنها با متشکل شدن می‌توان خنثی کرد. در غیر این صورت، سکوت انفعالی یا حتی دفاع ناتمام می‌تواند مهاجمان را به برداشتن قدم‌های بیشتری تشویق کند. مردد نباشیم؛ زنان کوبانی نشان دادند که در اراده‌ی همبسته‌ی زنان چه نیروی عظیمی به سوی رهایی نهفته است.

http://praxies.org/?p=4498

Rosa گفت...

ب. نوشت:
این دختر خوشگلا همونایی نیستند که تو قضیه آزادی یواشکی بهشون میگفتی لیبرال و به ما هم میگفتی فقط قراره زیر دامنشونو دید بزنیم؟
حالا چی شده که این بی حجابهای لیبرال دفاع میکنی؟
وقتی جریانی هدفش نابودی ارتجاعه باید بهش کمک کنی اگر راست زد چپش کن نه اینکه به کلی بخاطر خط دهندش خرابش کنی.
جدیدن مد شده تمام شکست خورده های چپ هر تجمع به رهبری باندهای اصلاحاتچی مثل نوریزاد و امثالهم رو با واژه لیبرال، لیبرال دموکرات و غیره ایگنور میکنند و در انزوای خودشون قایم میشند!

رزا: ب این مقاله که بالا گذاشتم دقیقن انتقاد من را از برخوردهای مجازی بازگو کرده و من نیازی نمیبینم بهت پاسخ بیشتری بدهم.
در مورد نوری زاده و مسیح علی نژاد:
ارعاب‌های غیررسمی همیشه بخشی از شیوه‌های حکمرانی در نظام‌های غیرمردمی بوده است. در ارعابی که به طور سیستماتیک روی می‌دهد مرجع صدور فرمان اغلب ماهیتی مبهم و غیررسمی دارد. به این ترتیب حاکمیت همواره می‌تواند رویکرد خود را در پس تندروی‌های بخشی از نیروهای وابسته به خود توجیه کند تا از پیامدهای سیاست خود طفره رود. اما چرا حکمرانان کنونی به این شیوه از ارعاب نیاز دارند؟ نخستین پاسخ می‌تواند آن باشد که حاکمیت یک‌پارچه نیست و بخش‌های درونی آن در رقابت و ستیز با یک‌دیگر می‌کوشند سیاست‌ها و گرایش‌های خود را پیش بگیرند. بی‌تردید حاکمیت در راستای تدبیر سیاسیِ «هویج و چماق» با دوگانه‌‌سازی «اسلام خوب» و «اسلام بد» همواره کوشیده است بخش «معقولی» در درون خود را به عنوان نمایندگان «اسلام خوبْ» جلوه دهد تا مرجعی برای تحول‌خواهی سیاسی مردم قرار گیرد1.
1. مصاحبه‌ی مسیح علی‌نژاد با دیگر امام جمعه‌ی شهر اصفهان نیز در همین راستا می‌گنجد: این دست گزارش‌ها بناست مخاطبان را متقاعد سازند که شر این گونه جنایت‌ها را تنها به شخص یا گرایشی خاص نسبت دهند.

آرش گفت...

ببینید بمب اتم رو کی کشف کرد کی ساخت کی درست کرد کی دستور داد کی توی هیروشیما یه بمب انداخت کی بمبهای غیر متعارف ساخته کی بمب شیمیایی رو ساخته کی اسید رو ساخته کی اولین بار اسید پاشیده کسی نیست جز رژیم منفور و ظالم جمهوری اسلامی ایران برای سرنگونی سازندهای سلاح های نامتعارف آماده نابودیشونم

آرش گفت...

ببینید بمب اتم رو کی کشف کرد کی ساخت کی درست کرد کی دستور داد کی توی هیروشیما یه بمب انداخت کی بمبهای غیر متعارف ساخته کی بمب شیمیایی رو ساخته کی اسید رو ساخته کی اولین بار اسید پاشیده کسی نیست جز رژیم منفور و ظالم جمهوری اسلامی ایران برای سرنگونی سازندهای سلاح های نامتعارف آماده نابودیشونم

آرش گفت...

ببینید بمب اتم رو کی کشف کرد کی ساخت کی درست کرد کی دستور داد کی توی هیروشیما یه بمب انداخت کی بمبهای غیر متعارف ساخته کی بمب شیمیایی رو ساخته کی اسید رو ساخته کی اولین بار اسید پاشیده کسی نیست جز رژیم منفور و ظالم جمهوری اسلامی ایران برای سرنگونی سازندهای سلاح های نامتعارف آماده نابودیشونم