۲۷ مرداد، ۱۴۰۰

فیلم کامل شورش و اعتراض مردم ننگرهار (جلال آباد، خوس)، کابل و مناطق دیگر افغانستان+ تظاهرات شنبه ها

 فیلم کامل شورش و اعتراض مردم ننگرهار (جلال آباد، خوس)، کابل و مناطق دیگر افغانستان

 https://youtu.be/3HU7x9DmcJo

مرگ بر طالبان 👊😬👊😬👊😬👊 چه کابل چه تهران
 
 

 
راهپيمایی مردم ننگرهار با پرچم سه رنگ افغانستان به خون کشیده شد!طالبان با شليك مستقیم بسوی اين افراد چندين تن را به خاک و خون کشیدند   فیلمی از سرکوب شدید تظاهرکنندگان در افغانستان توسط طالبان/اخبار منفی طالبان کماکان در صدا و سیما سانسور می شود منابع امنیتی در افغانستان: 2 کشته و 10 زخمی در تیراندازی نیروهای طالبان به سمت تظاهرات در شهر جلال آباد. گفتنی است این اخبار در  تلویزیون ایران کاملا سانسور شده و تلاش می شود تصویر سفیدی از گروه طالبان ارائه شود.
 
 تظاهرات برون مرزی در حمایت از مردم افغانستان و برای مرزهای آزاد هر شنبه از ساعت 12 ظهر در میدانهای اصلی شهرها، مراکز ایستگاههای قطار. محل تظاهرات: همه جا/هر کجا.

گزارشهایی از ربودن دختران توسط طالبان

۲۰۹ نظر:

‏1 – 200 از 209   ‏جدیدتر›   ‏جدیدترین»
Rosa گفت...

مقایسه اولین مصاحبه تلویزیونی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، بعد از تصرف کابل (۲۶ مرداد ۱۴۰۰)
و اولین مصاحبه تلویزیونی ابوشریف، عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران، بعد از انقلاب ۱۳۵۷

https://twitter.com/hafezeh_tarikhi/status/1427965723712835588

مقایسه اظهارات جواد ظریف:

Kleine blaue Rauteتیر ۹۶:« تنها کشورهایی طالبان را در افغانستان به رسمیت شناختند که حامی افراطی‌گری و تروریسم بودند.»

Kleine blaue Rauteدی ۹۷:«طالبان به دعوت ما برای ارتباطات رسمی به تهران آمدند. غیرممکن است برای افغانستان آینده‌ای بدون نقشی برای طالبان متصور شد.»

جالب است بدانید عباس آقا زمانی (ابو شریف) پس از جدایی از سپاه و با تغییر لباس سالهای متمادی در پاکستان (پدرِ طالبان) به عنوان سفیر و پس از آن نیز حضور داشت . و کماکان در پاکستان است.

همين امروز و فرداست كه اب و برق را هم مجاني كنند:)))

برپا گفت...

رز جان، ببخش باز زود مزاحم میشم. لطفا به ایمیل مراجعه کن. با عشق و همبستگی، و ایمان به خویش

Rosa گفت...

Chaos at Kabul Airport in Afghanistan - وضعیت میدان هوایی کابل

https://youtu.be/2sHlv293CuQ

این فیلم دیروز است و وحشتناک...
فکر کنم به ازای هر فردی که به اینطرف آب می رسد، چند جسد در باند فرودگاه بر جا خواهد ماند...
فرودگاه خونین!

ناشناس گفت...

اگر بپذیریم که سرمایه‌داری جهانی چگونه و با چه دغلکاری مرموز و بدون ملاحظه کاری می‌توانیم متوجه طالبان و دانش و هزاران زاد و ولد اخوان و غیره متوجه خواهیم،شد، بعضی ها می‌گویند مگه میشه این همه امریکا و غرب خرج کند و بعدش اونجا را ترک کند،؟ اره عزیزم میشه، سرمایه‌داری جهانی یک روز امنیت میخواهد یک روز دیگر امکانت قابل توجه خودش را در اختيار طالبان و طالبانی ها، اخوان‌المسلمین در مصر با وجود رای و با یک کودتا زیر و رو شد، و خفه خون گرفتن، اما طالبان بعد از بیست سال با کمک پاکستان و ایران و در حال حاضر مسکو چین نفس تازه میگیرد، علنا میگوید بابا ما قانون شریت و دمکراسی عرب را هم ب رسمیت نمیشناسیم،
در همین ارشیو رزا در رابطه با سرمایه‌گذاری طالبان و بودجه آن صحبت شد، و من اشاره کردم که با پشتیبانی مجدد طالبان دوباره خیز ب قدرت خواهد داشت،

Rosa گفت...

Afghanistan: Sky News correspondent sees Kabul airport mayhem and then bodies covered in white sheets amid evacuation scramble

https://news.sky.com/story/afghanistan-sky-news-correspondent-sees-kabul-airport-mayhem-and-then-bodies-covered-in-white-sheets-amid-evacuation-scramble-12386778


فیلم زیر برای بیماران قلبی و حساس ها توصیه نمی شود. صحنه هایی جدید از فرودگاه کابل:

https://twitter.com/SkyNews/status/1429119856771805194

Rosa گفت...

Die #Taliban ziehen Kräfte an die Provinz Pandschschir heran (Video), wo eine Miliz unter der Führung von Ahmad Masoud und Abdullah Saleh gebildet wird.
Nach lokalen Informationen, haben die Kräfte der neuen nördlichen Allianz Vorbereitungen für die Verteidigung beendet,

طالبان چهار ساعت به احمد مسعود در 5 شیر (منطقه ی مقاومت) وقت دادند که تسلیم شود! ویدئوی زیر نیروهای طالبان را اطراف پنجشیر نشان میدهد که خود را برای حمله آماده می کنند!

https://twitter.com/geeAbro/status/1429413937947324421

Rosa گفت...

حضور گسترده نیروهای #احمد_مسعود در بغلان نزدیک #پنجشیر نشان می دهد که در انتظار جنگ با طالبان گرد هم آمده اند.

نیروهای #طالبان در مسیر حرکت به سوی این مناطق هستند
(Video)

https://twitter.com/khajeh_tajdar/status/1429462355092676608

Rosa گفت...

#BREAKING: With the help of #Tajikistan, Northern Alliance resistance forces have been able to use #Afghan National Air Force's Mi-8/17 helicopters in Korgun Tappeh & Doshanbeh to transfer weapon and food supplies to #Panjshir valley to be used by anti-#Taliban resistance forces.

گویا تاجیکستان دارد به مقاومتِ ائتلاف شمال (احمد مسعود) کمک می کند...

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1429774281320374274

اخطار #طالبان از اجرای دوباره سیاست #زمین_سوخته در #پنجشیر

جنگجویان گروه تروریستی طالبان یک ویدیو از شمالی منتشر کرده و به #زبان‌پشتو میگویند اگر #پنجشیریان تسلیم نشوند با این بشکه هایی مواد نفتی تمام پل و خیابانهایی منتهی به پنجشیر را ویران و پنجشیر را آتش می زنیم.

https://twitter.com/n_watandost/status/1429780137130799104

طالبان دو دهه پیش زمانی وارد شمالی شدند از دروازه شمالی کابل تا دروازه پنجشیر هزاران هکتار زمین متعلق به تاجیکها را آتش زدند، حتی به طبیعت و به تاکستان‌هایی شمالی هم رحم نکردند.

پشتون ها با نشان دادن این بشکه های مواد نفتی به زخم های سابق دوباره نمک ریختند.

ناشناس گفت...

اگر هند و تاجیکها متوجه بشوند که این توطئه بزرگ که بتوسط آمریکا و ایران و چین و پاکستانی‌ها و در آخر با کمک روسها انجام می‌شوند!
حرکتی انجام ندهند، وضعیت ب مراتب بدتر خواهد شد

توطئه بزرگی آمریکا و سگ زنجیری ان لندن که در سال ۵۷ علیه مردم ایران تدارک دیده بودن، تاریخ دوباره تکرار و نوبت بعدی که طالبان بوده را زنجیر انها رها این دفعه بطور مشخص ابتدا علیه زنها بوده و کلا هرچه بالایی ها خانواده های گاد فادر دستور دهد ب خوبی اجراء خواهد، شد

ناشناس گفت...

ببخشید،
منطورم از سال ۵۷ توطئه از بالا بردن شاه و اوردن خمینی بود،
مقایسه طالبان و خمینی خیلی عملیات مشابه‌ توسط قدرت هی بزرگ برداران بانکی و یانکی‌ها بوده!

Rosa گفت...

دوربین‌های امنیتی زندان اوین توسط «عدالت علی» هک شدند



این گروه هکری در یکی از ویدیوهایی که منتشر کرده، هشدار حمله سایبری خود را روی نمایشگرهای اتاق کنترل این زندان به نمایش گذاشت است که روی آن نوشته شده است: «زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی. اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی.»

این گروه تصاویری از داخل زندان اوین را هم به نمایش گذاشته است.

گروه موسوم به «عدالت علی»، اقدام به هک کردن تصاویر دوربین‌های زندان اوین را، با هدف افشاگری عنوان کرده و گفته است: علاوه بر این، اقدام به انتشار تصاویری از داخل بندها، پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه که به دست آورده است، نیز خواهد نمود.

این گروه در پیامی، با بیان اینکه هدف، «افشاگری از ظلم و ستمی است که ابراهیم رئیسی و رژیم به مردم ایران روا می‌دارند»، یادآور شده که به این کار «ادامه خواهیم داد» و در عین حال هشدار داده است: «زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی؛ اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی».

https://youtu.be/Pt-ZfA7kE_4

دمشون گرم وقتی قدرت هک دوربین های زندان دارن پس میتونن صداوسیما رو هک کنن

https://youtu.be/qPeA3bz7d4w

این یارو شاهرودی جلادرو قهرمان کرد اینجا

تاریخ ویدئو مربوط به یک سال و ۳ ماه پیشه. سوال اینه که چرا الان اومده بیرون؟



Rosa گفت...

یعنی هرکی اینکارو کرده الان بلایی سره اون مزدوران اورده که همشون گرخیدن که هرکاری کردن تمامشون رو فیلمشو دارن...یعنی این کاره بسیار بزرگی بوده که انجام دادند..درود به شرفتون ✌🏽

دوربین هک نمیشه. ولی هارد دیسک ها هک میشه. و تمام اطلاعات ذخیره شده توی اون هارد رو میشه ورداشت .

https://youtu.be/qyw09r5Bv1s


ویدیویی که گروه هکری «‌عدالت علی» برای ایران اینترنشنال ارسال کرده، ضرب و شتم یک زندانی از سوی ماموران در زندان اوین را نشان می‌دهد. در این ویدیو مشخص است که ماموران یک زندانی دستبند به دست را به شدت کتک می‌زنند. تاریخ ویدیو مربوط به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ است."


https://youtu.be/o1yTjEofIc8

این گروه اعلام کرده تصاویر دیگری از بندها و اتاق‌ها و محوطه زندان اوین در اختیار دارد که برخورد ماموران با زندانیان را نشان می‌دهد. سئوال این است که آیا آرشیو کامل فایل‌های ذخیره شده دوربین‌ها به دست هکرها افتاده است؟ یا اینکه فقط در لحظاتی که هک صورت گرفته، فیلم آن ضبط شده است؟ اساسا چه مدت زمانی هکرها به دوربین‌ها دسترسی داشتند؟

نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین‌ها مشکل امنیتی بزرگی را برای نهادهای امنیتی فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویرچهره‌های آنها خواهیم بود که هکرها شناسایی شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می کنند. این مساله به خودی خود، ضربه بزرگی به نهادهای امنیتی وارد خواهد کرد. حتی اگر تصاویر آنها در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس‌های خارجی بسیاری با ارزش خواهد بود.

دوربین‌های امنیتی زندان اوین توسط«عدالت علی»هک شدند/ویدیو شکنجه زندانیها/لخت کشیدن روی زمین+زیرنویس

https://youtu.be/XBeG4TVJPQE

«زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی! اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی»

در بخشی از این تصاویر یکی از زندانیان در محوطه زندان از هوش رفته و توسط مسئولان بر روی زمین کشیده می‌شود.

Rosa گفت...

A hacker group which is against #Iran's Islamic Regime has hacked the computers controlling all CCTVs in #Evin security prison of #Tehran. Hundreds of political prisoners & journalists are being kept detained by IMOIS or imprisoned there.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1429461006166679555

Another CCTV footage recently released by the anti-#Iran's Islamic Regime hacker group from Evin security prison of #Tehran shows a security guard of the prison fighting a police officer due to an unknown reason.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1429915118398316557

ویدیویی که گروه هکری «‌عدالت علی» برای ایران اینترنشنال ارسال کرده، ضرب و شتم یک زندانی از سوی ماموران در زندان اوین را نشان می‌دهد. در این ویدیو مشخص است که ماموران یک زندانی دستبند به دست را به شدت کتک می‌زنند. تاریخ ویدیو مربوط به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

https://twitter.com/IranIntl/status/1429870517465534468

اینها درجه دار نیستند ، بلکه سربازان سازمان زندانها هستند .

گروه هکری «‌عدالت علی» ویدیو‌های متعددی از دوربین‌های مدار بسته داخل بندهای زندان اوین به ایران اینترنشنال ارسال کرده که در یکی از آنها تلاش یک زندانی برای خودکشی دیده می‌شود. بر اساس تاریخ روی ویدیو به نظر می‌رسد این اتفاق مربوط به ۲ مرداد ۱۳۹۵ است

https://twitter.com/IranIntl/status/1429868629101797377

چه ارشیوی پس ازشون خارج شده وقتی از ۹۵ دارن!
کاوس سید امامی و ... هم در میاد یعنی بیرون؟

Rosa گفت...

یکی از تصاویری که گروه هکری «‌عدالت علی» از دوربین‌های مداربسته زندان اوین به ایران اینترنشنال ارسال کرده، اتاق اختصاصی حسین فریدون برادر حسن روحانی در این زندان را نشان می‌دهد

https://twitter.com/IranIntl/status/1429885499993374722

جداً این دوربین ها هک شده بودند یا اینکه تصاویر ضبط شده به بیرون درز داده شده اند؟

احتمالا هارد به سرقت رفته یا کپی شده.
دوربین های امنیتی نهادهای دولتی و حکومتی اینترانت هست و از بیرون شبکه بعید میدونم بشه نفوذ کرد.
هرچی هست ازداخل سیستم نظام نشت پیدا کرده.

اینم از زندان اوین برای هم میهنان عزیز ایرانی متاسفانه

https://twitter.com/DadaShastoni/status/1429914404162785283

تصاویر حمید محمدی شکنجه گر زندان اوین در دوربین های مداربسته زندان اوین بعد از هک شدن دوربین ها توسط تیم هکر
پخش کنید این حرامزاده ها آرامش نداشته باشن

https://twitter.com/EMSAL/status/1429967662910689294

Rosa گفت...

در تصاویری که گروه هکری «عدالت علی» از زندان اوین منتشر کرده، تصویری از یک سلول انفرادی دیده می‌شود. بسیاری از زندانیان سیاسی هفته‌ها و ماه‌ها در این سلول‌ها زندانی می‌شوند

https://twitter.com/IranIntl/status/1429869494852276226

این سلول طبقات فوقانی ۲۴۰ است که در اختیار سازمان زندانهاست و کاربردش اغلب برای تنبیهی زندانیان است، نه برای سیاسی‌ها.
زندانیان سیاسی عمدتا در ۲۰۹، دو الف و یا اگر ازدحام باشد در دو طبقه پایین‌تر همین ساختمان نگهداری می‌شوند که سلولهایش اصلا دوربین ندارد و ترکیبش بگونه دیگری است.

این انفرادی سازمان زندانهاست و ربطی به زندانیان امنیتی ندارد .دوربینهای سلولهای انفرادی فقط در اتاق کنترل بند ۲۰۹ و یا دوااف قلچابل دیدن هستند .در گوشه اتاقها از دوربینهای مینیاتوری که به اندازه سر کبریت است استفاده شده .
در حین تمیز کردن اتاق آنها را دیدم ،خیلی اتفاقی ....

مارو روزهای آخر بازداشت از ۲۰۹، دویست نفری دو روز بردند توی یکی از راهروهای ۲۴۰ که در همه سلولهاش بسته بود به جز یکی که از توالتش استفاده کنیم. دقیقا همینطوری بود درون سلول

صحنه‌های تکان‌دهنده فیلم هک شده دوربین مداربسته زندان اوین،تصویر نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی را نشان داد.ابراهیم رییسی، به عنوان نماد چهار دهه برخورد دستگاه قضایی با مخالفان سیاسی حالا رییس‌جمهور شده و گروه هک‌کننده،این فیلم را لکه ننگی برای او می‌دانند

https://twitter.com/IranIntl/status/1429861975090212864

اين شخص نبايد زنده باشه، ١٠٠٪ نميتونه زنده باشه، استخون خالى بود

اخوند جنایت کار را می بینید چگونه از کنار فرد شکنجه شده رد میشود !؟ روز حسابرسی نزدیک است

ویدیویی که از طرف گروه هکری «عدالت علی» به ایران اینترنشنال ارسال شده، اقدام به خودکشی یک زندانی و وضعیت نامناسب زندان اوین را نشان می‌دهد

https://twitter.com/IranIntl/status/1429878561763115010

کی دقیق یادشه؟ سالن ۹ بند هشت نیست؟ اینا بنظر اتباع میان.

Rosa گفت...

ما تصمیم به بر ملا کردن جنایات رژیم گرفته و به سیستمهای زندان اوین حمله سایبری کردیم:ویدیو،عکس،پرونده های زندانیان سیاسی... از اوین.زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

https://twitter.com/edaalate_Ali

کانالهای ما را دنبال کنید:

http://t.me/EdaalateAli1400

در آینده نزدیک شواهد دیگری منتشر خواهیم کرد
#عدالت_علی
#زندان_اوین

Rosa گفت...

بررسی تصاویرهک‌شده دوربین‌های زندان اوین، نکات تازه‌ای را مشخص می‌کند، از وضع بد ترنسجندرها در زندان تا نقش دسته‌جمعی ماموران در ارتکاب خشونت علیه زندانیان.دستور رییس قوه قضاییه برای پیگرد زندانیان‌ها، تلاش برای پاک کردن ردپاهای سرکوب است.
گزارشی از مجتبا پورمحسن


https://twitter.com/IranIntl/status/1430589097773568012

ترنسجندر به افرادی می گویند که هویت جنسی(زنانگی یا مردانگی) که در بدو تولد اطرافیان به او میدهند متفاوت از چیزی است که خودش درک و دریافت می کند. افرادیکه دستگاه تولید مثلی آنها با هویت جنسی آنها که در ذهن آدمی تعریف میشود متفاوت است.

ناشناس گفت...

اگر دنیا خواسته باشه، ب مدت یک ماه این ویروس کرونا ب اتمام خواهد رسید، شوخی نمیکنم یک ما، اگر دولتها و بالاتر از دولتها که دولتها را می‌چرخاند،، فقط یک ماه ب مردم بگن که ما شما را ساپورت میکنم از خانه خارج نشید ، ویروسها هم خواهد مرد، خیلی ساده، ولی هر سرمايه داری جهانی و دولتها هدفشان بیزینس است،
هرگز ب پیشنهاد من توجه نخواهند کرد،

Rosa گفت...

سفارت آمریکا در #افغانستان به آمریکایی‌هایی که خارج از #فرودگاه_کابل حضور دارند، هشدار داد که فورا محل را ترک کنند. دلیل این هشدار تهدید امنیتی عنوان شده است. مقامات درباره عزیمت به فرودگاه نیز به شهروندان آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان هشدار داده‌اند.

این چجوریاست که سرویس های اطلاعاتی غربی دقیقا چند ساعت قبل از انفجار از احتمال حمله ی انتحاری خبر میدن؟!

انفجار فرودگاه_کابل راهکار مشترک طالبان ، آمریکا و داعش برای پراکنده کردن مردم وحشت زده!

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار انتحاری امروز (پنج‌شنبه) در نزدیکی #فرودگاه_کابل را برعهده گرفت.

تناقض یعنی اینکه #طالبان داره حمله تروریستی #فرودگاه_کابل رو محکوم میکنه(((:


برخی رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند بر طبق شواهد اولیه، شاخه خراسان از گروه داعش مسئول عملیات تروریستی محدوده #فرودگاه_کابل می‌باشد

دیشب قرار بود مهمانی از #افغانستان ما را در برنامه همراهی کند اما متاسفانه برایش مقدور نشد و پیش از شروع برنامه زنده این ویدیو را از #فرودگاه_کابل برای #سمتنو ارسال کرد.

https://twitter.com/i/status/1430521595127283712

تعداد زیادی از شهروندان افغان امروز چهارشنبه سوم شهریوماه ۱۴۰۰ همچنان پشت درهای بسته فرودگاه کابل در وضعیتی اسفناک منتظرند بلکه راهی برای خروجشان از افغانستان باز شود. در ویدئوهای منتشر شده شاهد هستیم که برخی از آنها تا زانو در آب و در نزدیکی سیم‌های خاردار در انتظار ایستاده‌اند

https://twitter.com/i/status/1430534389277110272

اگر قبلن شنیده بودید، "دریا خون جاری است."
حالا می‌توانید ببینید که در افغانستان دریا خون جاری است.
#فرودگاه_کابل

https://twitter.com/sirat_zaman/status/1430931002696683525/photo/1

تصاویری از حمله انتحاری در #فرودگاه_کابل

https://twitter.com/i/status/1430933147873595395

https://twitter.com/i/status/1430909585636970499

فرد انتحارکننده مواد همراهاش را در میان مردم انفجار داده و قربانیان بیشتر غیرنظامیان است.

Rosa گفت...

روزها در کانال آب، برای فرار از دستِ طالبان منتظر ماندند و اکنون در خون افتادند...
هشدار تصاویر وحشتناک از حمله ی انتحاری در فرودگاه کابل

https://twitter.com/i/status/1430928278769094658

Rosa گفت...

As a result of the first suicide attack of #ISIL/#Daesh at the Kabul airport, 80 civilians and 13 #USArmy soldiers have been killed!

80 civilians and 13 #USArmy soldiers have been killed!

I heard it was marines and navy.

چهار تفنگدار دریایی آمریکا در حمله بیرون فرودگاه کابل کشته شدند

کنفرانس خبری پنتاگون: دوازده نیروی آمریکایی کشته شدند. ۱۵ نیروی آمریکایی هم مجروح شدند

https://twitter.com/i/status/1430946562176339978

ده‌ها تن از جمله «۱۲ نظامی آمریکایی» در انفجارهای خارج از فرودگاه کابل کشته شدند

گزارش‌های رسیده از افغانستان که لحظه به لحظه در حال تغییر است، حاکی است در جریان دو انفجار که روز پنجشنبه چهارم شهریور در خارج از فرودگاه کابل رخ داد دستکم ۶۰ افغان از جمله چند کودک کشته شدند.

خبرگزاری‌ها گزارش دادند که یک انفجار در ابی گیت و انفجار دوم در فاصله نه چندان دور از این محل، در نزدیکی «هتل باران» اتفاق افتاد.

بر اساس گزارش‌ها و فیلم‌های منتشر شده، با توجه به اجساد باقی‌مانده در محل انفجارها احتمال می‌رود شمار کشته‌شدگان بیش از این رقم باشد. بیش از ۱۵۰ تن نیز در این انفجارها زخمی شده‌اند.

یک مقام ایالات متحده گفته است که بر اساس اطلاعات اولیه، دستکم ۱۱ تفنگدار دریایی آمریکا و یک پزشک نظامی این کشور نیز کشته شده و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که اطلاعات در حال رسیدن است و در تلاش هستند که تعداد واقعی تلفات مشخص شود.

دو مقام آمریکایی که نام‌شان فاش نشده است به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دستکم ۱۲ نظامی ایالات متحده در این انفجارها کشته شده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که انتظار می‌رود این رقم تغییر کند و افزایش یابد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای تلفات نیروهای آمریکایی را تایید کرده است ولی جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد.

او پیشتر در توئیتی گفته بود که انفجارها در خارج از فرودگاه کابل نتیجه یک «حمله پیچیده» بوده است.

کربی نوشت: «ما انفجار در ابی گیت را تایید می‌کنیم که نتیجه یک حمله پیچیده بود و منجر به تلفاتی در میان آمریکایی‌ها و شهروندان شده است».

مقام‌های آمریکا می‌گویند که ۵۲۰۰ نفر امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای کابل را تامین می‌کنند که در حال حاضر پر از افرادی است که قصد دارند خاک افغانستان را به‌دلیل تسخیر کشور توسط طالبان ترک کنند.

Rosa گفت...

ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده #سنتکام در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در حمله روز پنجشنبه به #فرودگاه_کابل، ۱۲ نیروی نظامی #آمریکا کشته شده و ۱۵ تن هم زخمی شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات افغان از کشته شدن دست کم ۶۰ افغان در حملات انتحاری و مسلحانه خبر داده است. گزارش شده ۱۴۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. آنها هشدار داده‌اند که تعداد کشته‌ها ممکن است افزایش یابد.

BBC: طالبان موسیقی را حرام اعلام کرد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفته است که "موسیقی در اسلام حرام است ... اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند."

در زمان حکومت طالبان بر افغانستان در دهه ۱۹۹۰، موسیقی، تلویزیون و سینما در این کشور ممنوع بود و کسانی که این ممنوعیت را نادیده می‌گرفتند، به شدت مجازات می‌شدند. پس از سرنگونی طالبان در حمله ائتلاف به رهبری آمریکا، موسیقی در افغانستان امکان رشد یافت و موسسه ملی موسیقی در این کشور راه اندازی شد.

ظاهرا آقای مجاهد در نظر دارد با ابراز امیدواری به ترک داوطلبانه موسیقی توسط مردم، وجهه بهتری از شرایط آتی مردم افغانستان تحت حکومت "طالبان جدید" ترسیم کند.

سخنگوی طالبان در مورد نگرانی جهانی درباره وضعیت زنان تحت حکومت طالبان هم گفت که "این نگرانی بی اساس است." وی افزود که زنان مجبور نخواهند شد در خانه بمانند یا صورتشان را بپوشانند و همراهی مردان در زمان خروج از خانه فقط در سفرهای سه روزه یا بیشتر الزام آور خواهد بود.

به نوشته نیویورک تایمز، روز سه شنبه این هفته، ذبیح الله مجاهد به زنان هشدار داد تا زمانی که سیستم مناسبی ایجاد نشده است "برای امنیت خودشان" از خانه خارج نشوند زیر نفرات طالبان برای رفتار با زنان آموزش ندیده و ممکن است با آنان بدرفتاری کنند.

Rosa گفت...

امشب دو انفجار دیگر هم در حوزه هوایی فرودگاه کابل رخ داده است.
ظاهراً همچنان پیکر برخی مجروهان و کشته شدگان به بیمارستان منتقل نشده است.
این هم حاصل کار امارت اسلامی #طالبان تغییر کرده است.

به آمریکا و اروپا میگویم

#خودکرده_را_تدبیر_نیست


کشتار امریکایی ها و افغان ها امروز در میدان هوایی کار شبکه حقانی طالب به کمک پاکستان صورت گرفته است امریکا اگر شجاعت دارد باید این مثلث شیطانی را مجازات کند.داعش وجود نداره یک افسانه بیش نیست....

مقامات در آمریکا و منابع خبری در #افغانستان تایید کردند که در جریان حمله‌های تروریستی پنجشنبه در #کابل دست‌کم ۶۰ غیرنظامی کشته شده‌اند. گزارش رویترز به نقل از یک مقام ناتو حاکی از آن است که همه نیروهای خارجی تا هشتم شهریور از افغانستان خارج می‌شوند.

This video recorded yesterday shows thousands of Afghans trying to reach the Northern gate of the #Kabul Airport in-order to flee from #Afghanistan under rule of #Taliban. Only minutes after this, #ISIL-K carried-out a double suicide attack against them & killed 92 of them!


video

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431180229679226882

Rosa گفت...

اطلاعات تماس کارکنان افغانستانی سفارت انگلستان هنگام خروج "جا مانده" و به دست طالبان افتاده است!

یک خطر امنیتی جدی علیه شماری از شهروندان افغان: روزنامه تایمز خبر داده که کارکنان سفارت بریتانیا در کابل هنگام ترک محل، از فرط عجله اسناد حساس مربوط به همکاران محلی را از بین نبرده‌اند.

روزنامه تایمز خبر داده که کارکنان وزارت خارجه بریتانیا در زمان ترک سفارت در کابل، مدارک مربوط به تماس با همکاران محلی را جا گذاشته‌اند. یک سخنگوی این وزارت‌خانه به رویترز گفته که شرایط کابل بسیار خطیر بود و تخلیه سفارت چنان با سرعت انجام شد که فرصتی برای از بین بردن اسناد حساس باقی نماند.

جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا پیش‌تر گفته بود کشورش به خروج ۲۲۷۵ شهروند افغان که برای نهادهای بریتانیایی کار کرده‌اند، کمک خواهد کرد.

در حال حاضر حدود یک هزار نظامی بریتانیایی از جمله کارکنان تیپ ۱۶ هوابرد در فرودگاه کابل مستقر هستند. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا‌، پس از حملات انتحاری فرودگاه کابل و تشکیل جلسه ویژه کابینه اعلام کرد که لندن به پروازهای تخلیه از افغانستان ادامه می‌دهد.

دولت بریتانیا قبل از حملات انتحاری اطراف فرودگاه کابل، از شهروندان خود که نزدیک محل بودند خواسته بود به محل امنی بروند و منتظر رهنمودهای بعدی باشند.

پیش‌تر تصمیم بریتانیا برای خارج کردن ۱۴۰ سگ، ۶۰ گربه و ۶۸ نفر از کارمندان پناهگاه حیوانات با یک پرواز چارتر خصوصی از کابل خبر ساز شده بود.

Rosa گفت...

تصاویر وحشتناکی از حمله انتحاری تروریست ها (داعش یا طالبان) علیه مردمی که بیرون فرودگاه کابل منتظر ورود بودند

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=233831

Rosa گفت...

هر چند هنوز آمار دقیق قربانیان دو انفجار روز گذشته در فرودگاه کابل از سوی مقامات رسمی اعلام نشده و در این زمینه ارقام گوناگونی ارائه شده است، اما یک منبع آگاه در وزارت بهداشت افغانستان به رسانه‌ها گفته است که ١٠٣ تن در این رویداد جان خود را از دست داده و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ١۵٠ تن رسیده است. در همین حال، شمار نظامیان آمریکائی کشته شده در این انفجارها با درگذشت یکی دیگر از افراد زخمی شده به ١٣ تن رسید.


اگر در بارۀ شمار قربانیان آمریکائی این حملات انتحاری تردیدی وجود ندارد، ارقام مربوط به قربانیان غیرنظامی رسماً از سوی مقامات مسئول تائید نشده است. ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز گذشته شمار سربازان کشته شده در این انفجارها را ١٢ تن و شمار زخمی‌ها را ١۵ نفر اعلام کرده بود. صبح امروز اعلام شد که یکی از سربازان زخمی نیز بر اثر شدت جراحات وارد شده، درگذشته است.

گروه «دولت اسلامی» روز گذشته با ارسال پیامی در «تلگرام» مسئولیت انفجارها را بر عهده گرفته بود. به نظر می رسد که تنها یکی از دو انفجار بصورت انتحاری انجام رفته باشد. شبکۀ «اعماق» وابسته به داعش از بمب گذار انتحاری با نام «عبدالرحمان لوگری» یاد کرده است. داعش از مردم غیرنظامی افغان که برای خروج از کشور در پشت در ورودی فرودگاه تجمع کرده بودند با عنوان «همدستان» نیروهای آمریکائی یاد می‌کند.

ژنرال کِنِت مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحد آمریکا، روز گذشته گفت که فرد انتحاری در میان جمعیت گرد آمده در برابر «ابی گیت»، یکی از سه دروازۀ اصلی ورود به فرودگاه، به یکی از نظامیان آمریکائی نزدیک شده و هنگامی که او قصد کنترل و تجسس وی را داشته، خود را منفجر کرده است.

پاریس قبلاً اعلام کرده بود که جمعه شب به عملیات خود پایان می‌دهد.

https://www.rfi.fr/fa/%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/20210827-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%A1%D9%A0%D9%A0-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D9%81%D8%AA?xtor=CS1-52

ناشناس گفت...

صحبت‌های که در پیرامون این وقایع انفجار اتفاق افتاد، بار دیگر مردم و مزدوران دولت‌ها برای قدرتهای بزرگ بی اهميت بوده، از ویتنام گرفته‌ تاب حال تاریخ تکرار و مزدوران برای گرفتن دلار از تمام مانع ها عبور و سر می‌شکنند، اخیرا کامنتی را می‌دیدم،
که مردی میگفت، برای رسیدن ب هدف، اتش، باد، و موانع طبیعی را در نظر گرفته ولی از طرف دیگر که مهم ترین موانع که سگ زنجیری دولت‌ها بوده را در نظر نگرفته بودم،
چرا این مردم درس نمیگریند، چرا این مردم همیشه روی سگ رژيم ها شرط بندی میکنند، اون ۹۰ در صد مردم امکان این شروط لازمه را برای رسیدن ب هدف دور هستن را نمی‌توان ب حال خود رها کرده و ساز خود را زد،!
واقعا در وضیعت موجود بی افقی چه باید کرد، و چه نباید کرد؟؟
این مردم چرا آینده خود را رها و هرچه خوش اید را خود پیشه کردند؟؟
مسئله امروز طالبان، و ایران ۴۲ پیش چقدر شبیه باهم استراتژی هماهنگ را مردم حس نمیکنند،
این قدرتهای بزرگ ب روشنی ب مرام مردم توف دهنان انداختن بس نیست، هنوز هم ب پس مانده های قدرتهای بزرگ نگاه میکنند، شاید فرجی شود،،
من نمی‌دانم ، چه خواهد شد، من خودم جای آنها میگذارم، اگر در این وضیعت قرار میگرفتم چه میکردن، یکبار نشان دادم که ۴۲ سال پیش همه ب نوعی زندگی خود را می چرخانند، من راه انها را نرفتم، می‌توانستم بهترین گزينه غیر انساني را انتخاب و زندگی انچنانی داشته ولی آن را نرفتم، بر عکس زندکی در زندان را انتخاب کردم، انهایی که ما را تمسخر میکردند هنوز در خانه های را رژيم نزده بود، الان حدوا ۸۰ در درصد دولتهای افعان و رژيم ایران ناراضی هستن، چرا هنوز این رژیم ها پابرجاست،
یک مهمترین فاکت اساسی خود مردم هستن، که این زندگی را پذیرفته و حرکت اساسی علیه این رزیم ندارند
دوم قدرتهای بزرگ برای ماندگاری این رزیم ها نهایت تلاش را مکنند،
بهترین آلترناتیو برای قدرتهای بزرگ رزیم های ایدلوزیک هستن،

Rosa گفت...

چرا هنوز این رژیم ها پابرجاست،

دیروز بعد از انفجارها آمریکا دو پایگاه را خودش منفجر کرد تا تجهیزات دست داعش نیافتد !
چرا هنگام ورود طالبان چنین کاری رو نکرد ؟؟

video

https://twitter.com/i/status/1431363238600626178

چرا افغانستان با طالبان معامله شد؟

https://www.azadi-b.com/?cat=281

تحویل دادن میلیاردها دلار تجهیزات نظامی آمریکایی به طالبان[۴] -آن هم در حالی که دو سال قبل از این در موقعیت مشابهی آمریکا هنگام بیرون کشیدن از مرز کوبانی تجهیزات نظامی خود را بمباران کرده بود[۵]– نشان می‌دهد که خواست و ارادۀ امریکا این بوده که حتی اگر هم در شهرهایی مقاومت مسلحانه علیه طالبان صورت گیرد، به سرعت در هم بشکند.


[۵]به گزارش منابع معتبر در عین العرب، در شمال سوریه، ایالات متحده آمریکا پس از تخلیه 4 پایگاه نظامی خود در عین العرب (کوبانی) سوریه 2 باب آن را تخریب کرد. 18.10.2019

Rosa گفت...

US veteran: "Taliban now have access to over $85 billion worth of American Military Equipment. That include 75K vehicles, 200 airplanes & helicopters, 600K small arms & light weapons. Taliban now have more blackhawk helicopters than 85% of countries in the world."

https://twitter.com/vatantoday/status/1431582492457197572

شمار قربانیان انفجار دیروز در فرودگاه #كابل به 170 کشته و 200 زخمی افزایش یافت.

#BREAKING: death toll from #KabulAirport attack jumped to 170 people including 13 USA servicemen . Nearly 200 people also wounded

#پنجشیر
Taliban convoy near Panjshir Valley;
Troops from different areas have been dispatched to Panjshir, who have taken up positions around Panjshir and are awaiting the next order.
#Panjshir #پنجشیر #PANJSHIR
video

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1431575136038174721

Rosa گفت...

Taliban's 313 Badri unit arrests three ISIS terrorists suspected of involvement in Kabul airport suicide attack.
#Kabul #Kabulairport #KabulAiport

foto

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1431246680850976774/photo/1

Today, the area around Kabul Airport is empty;
The threat of an attack on the gates of Kabul Airport has not yet been averted.
#Kabul #Kabulairport #KabulAiport

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1431246283855962114/photo/1

Names of 13 #USMC members who lost their lives in #ISILK's attack in #Kabul airport

Maxton Soviak
Kareem Nikoui
David Lee Espinoza
Rylee McCollum
Jared Schmitz
Hunter Lopez
Daegan Page
Ryan Knauss
Darin Taylor Hoover Jr.
Johanny Rosario
Humberto Sanchez
Ricky Thompson
Nicole Gee

Kareem Nikoui
30 years old U.S. Marine Karim Nikoui, originally from #Iran was one of the 13 #USMC members who lost their lives in the #ISIL-K's terror attack at the #Kabul airport, #Afghanistan on 26 August 2021.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431565414467780609/photo/3

پنجشنبه، ۲۶ اوت، ۴ شهریور، برای استیو نیکوئی، نجار کالیفرنیایی یک روز طاقت فرسا بود. او می‌دانست که فرزندش کریم، تفنگدار دریایی آمریکایی در فرودگاه کابل مستقر است، اما وقتی شنید که آنجا بمب‌گذاری شده، نمی‌دانست که کریم زنده است یا مرده.


یکی از سربازان آمریکایی کشته شده در افغانستان اصلیتی ایرانی داشت


استیو نیکوئی با انتقاد از بایدن گفت که او به سربازان آمریکایی خیانت کرده است

https://www.independentpersian.com/node/172746/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1630148669

ناشناس گفت...

درسته رزا جان، اتیش زدن و یا نزدن کاری را دوا نمیکنند،
یکبار دیگه اون کامنت برات توضیح میدم شاید از لاکپشت درس بگیریم،
ب لاک‌پشت گفتن، مسیری که باید میرفت، ب مقصد، پرسیدن چند روزه میروی،
گفت ماکزیمم یک هفته، بعد از ۶ روز رفتن دنبال لاک پشت دیدن نرسید،
گفتم تو گفته بودی که ۶ روز میرسی الان ۶ روز تمام شد، تو نصف راه را امدی،
لاک‌پشت گفت همه همه موانع طبیعی را مرور کرده بودم باران گل ،باد ، طوفان ، یک چیز مهم را من ارزیابی نکرده بودم، ان چیز مهم سگهای دولتها ورزیم ها بود این هدف مهم را همه باید در نطر بگیرند،
ممنونم از جوابیه کامنت

Rosa گفت...

علی‌رضا احمدی، خبرنگار خبرگزاری رها، دو روز پیش کتاب‌هایش را فروخت تا افغانستان را ترک کند. او در فسبوکش نوشت که ۶۰ جلد کتاب را به ۵۰ افغانی فروخته‌است.

علی‌رضا دیروز هنگامی که نزدیک میدان‌هوایی کابل شده بود، در انفجار جان باخت.

https://twitter.com/ZahraSRahimi/status/1431275731372462084

دروازه میدان هوایی کابل

https://twitter.com/ZahraSRahimi/status/1430144780554719243/photo/1

https://twitter.com/ZahraSRahimi/status/1430144780554719243/photo/2

یک رسانه‌ی انگلیسی زبان گزارش کرده است که براساس پیش‌نویس توافق ترکیه با طالبان در افغانستان، قرار است ترکیه و قطر به‌گونه‌ی مشترک میدان هوایی بین‌المللی کابل را مدیریت کنند.

https://twitter.com/Etilaatroz/status/1431604087590727688

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش کرده است که شمار قربانیان انفجارهای روز پنج‌شنبه در ورودی و اطراف میدان هوایی بین‌المللی کابل به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.


نتایج آزمون سراسری کانکور ۱۴۰۰ خورشیدی امروز (چهارشنبه، ۳ سنبله) اعلام شد. از میان نزدیک به ۲۰۰ هزار داوطلب، سلگی، دختری از کابل مقام اول را کسب کرده است. سال گذشته نیز یک دختر به نام شمسیه علی‌زاده مقام اول آزمون کانکور را کسب کرده بود.

آینده تاریک در انتظارش است. مگر اینکه راهی برای بیرون شدن از افغانستان پیدا کند.

سفرت به خیر

https://twitter.com/nedads/status/1430472246255144961/photo/1

الکل کشف شده در ولایت #سمنگان بعد از #نماز_جمعه به آتش کشیده شد.

https://twitter.com/Countolaf_Irani/status/1431333962178306055

Rosa گفت...

Bashir Ahmad Rostam Zay is appointed by #Taliban as their Minister of Sports. He is the mastermind of assassination of #Afghanistan's sportsmen & women. He also has been behind several terror plots against sport centers & stadiums.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431697133091102721/photo/1

Minister of Sports??? What sport?? A head rolling contest?

Kill the musician but they can never kill the music

In Kandahar, the Taliban have stopped women from being in tv broadcasts on and radio. Fawad Andarabi, a local Andarabi singer, was killed by the Taliban. They have no humanity and no mercy in their hearts. They only know how to kill people.

https://mobile.twitter.com/IhteshamAfghan/status/1431667842345279495

طالبان امروز عبدالله فواد، آوازخوان محلی را در اندراب تیرباران کردند. تمام مسئله این است که آنها می‌خواهند "صدای"تان را از شما بگیرند.

ذلیلزاد گفت "طالبان تغییر کرده اند" و شاه شجاع کرزی و عبدالله تایید کردند ، قصر سفید چکچک کرد و بایدن گفت طالبان "همکار ما در جنگ بر ضد تروریزم اند"

Murderers! Uncultured bastards!

Rosa گفت...

بشیر احمد رستم‌زی، فردی که به اتهام طراحی حمله انتحاری به ورزشکاران دستگیر شده بود، از سوی طالبان به عنوان سرپرست ریاست عمومی تربیت بدنی گماشته شد.

A man who was arrested for plotting suicide attacks against athletes was just “elected” to the head of Physical Education and Sports in Taliban Afghanistan. Disgusting.

اینها خیلی تخصصی کار می‌کنن. هر کدامشان مسئول کشتار یک قشر هستند

استاد بشیر احمد رستم زی هوتک استاد کلب من بود او در برابرا جهاد علیه اشغالګر در بګرام چند سال بندی بود. چرا اتهام میزنی نجس

نمونه‌ای از ادبیات طالبانی رو ملاحظه کنید، تهش نوشته نجس.
تو خودت مجسمه نجاستی مردک

جمهوری‌خواهان امریکا از اختلاس ۱۶۹ میلیون دالر توسط اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور، ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته‌اند که پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند.

جمهوری‌خواهان خاطرنشان کرده‌اند که نمی‌توانند به مقامات فاسد دولت خارجی اجازه دهند که با پول‌های کمک شده توسط دولت امریکا زنده‌گی کنند

https://8am.af/republicans-in-the-united-states-have-called-for-the-biden-administration-to-investigate-ghanis-alleged-money-laundering/?fbclid=IwAR3jc6wNTccB55PXgCrKUSF6-sTJkxnkV8gKeUaAH6wPwdol61_mvxiA8QE

اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور، هم‌زمان با ورد طالبان به کابل، از کشور خارج شد. طبق‌ گزارش رویترز، او هنگام خروج چهار موتر و یک چرخ‌بال پر از پول را با خود برده است. با این حال غنی تاکنون اختلاس میلیون‌ها دالر را رد کرده و در نوار تصویری که به نشر رسانده، گفته است که تنها با یک دست لباست افغانستان را ترک کرده است.

Why Afghan officials have washed up in the United Arab Emirates

https://www.economist.com/middle-east-and-africa/2021/08/28/why-afghan-officials-have-washed-up-in-the-united-arab-emirates

Rosa گفت...

سرمایه‌داری جهانی یک روز امنیت میخواهد یک روز دیگر امکانت قابل توجه خودش را در اختيار طالبان و طالبانی ها، اخوان‌المسلمین در مصر با وجود رای و با یک کودتا زیر و رو شد، و خفه خون گرفتن، اما طالبان بعد از بیست سال با کمک پاکستان و ایران و در حال حاضر مسکو چین نفس تازه میگیرد،

رزا: درسته! و امنیت سرمایه را طالبان تضمین می کنند و حتی بهتر از قبل!
وقتی تروریستها را برای مدیریت بگذاری، خوب ترور و انتحاری کم می شه و امنیت با مُشت آهنین برقرار..
البته امنیت برای سرمایه یعنی نا امنی برای مردم...
اگر جهان را دو قطبی فرض نکنیم مثل احزاب کمونیست!
امریکا، روسیه و چین همه همکارند!
به نظرم امریکا عملن افغانستان را به رفقایش واگذار کرد!
به هر حال همگی سیستم سرمایه داری و معامله گر...

Rosa گفت...

رزا: دو نکته اما جالب بود این وسط:
چطور بر تن خوک لباس کردند؟!
به نظرم نقش نهاد صلح نروژ پر رنگ بود و او اینکار را عملی کرد! همان نهاد نروژی که می خواست چند سال قبل کُرد ها را با رژیم اسلامی آشتی بده و سازمانهای کُردی دیگر لو دادند و قائله بپا شد!
آنها به طالبان یاد دادند لباس تمیز واطو شده و کفش پا کردن و مصاحبه کردن را...

نکته دیگر اینکه فرانسه از ماه مه داشت افرادش را از افغانستان بیرون می کشید و تئاتر سورپرایز شدنِ امریکا/اروپا را بهم زد!
این تئاتر برای این اجرا شد که گونی های دلار و بیلیونها اسلحه برای طالبان به ارث گذاشته بشه!
خوب چون بایدن نمی تواند علنی به طالبان کمک کند! اما با تئاتر سورپرایز شدنش از سرعتِ سقوط دولت/ارتش افغانستان بدون ایجاد افغان گیت! پول و سلاح را برای طالبان به ارث گذاشت...
اگرنه میشد ایران گیت!
یعنی افغان گیت:)محترمانه و موجح!

ناشناس گفت...

درست است برای غرب و آمریکا طالبان و جمهوری اسلامی فرق کیفی ندارد، همانطور که گفتی، زمانی که در شرایطی که لازم باشد بدون تعارف و زیر پا گذاشتن ب اصلاح دموکراسی که سرشون بخوره،از جاکشی گرفته تا معامله علنی سیااه از هیچ چی فروگذار نیستن، این منطق انها است، مگه اون ژورنالیست بدبخت قاشقچی را علنا قیمه کردن از کسی خجالت کشیدن، تا وزارت خارجه آمریکا ب طاهر ضد ایران ب انها گفت ابروی باقی مانده مارا پیش ایران بر باد دادید،
راستی حنا انها حداقل برای ما که نه سازمانی داریم و ن ب هیچ دولتی اعتقاد نداریم، ما را نمی‌توان گول زد،
رزا جان اش انقدر شور بود، که خود طالبان هم اعتراض کرد،
یاد گورباچف افتادم وقتی جمهوری های ابکی انچنان مثل برگ خزان سقوط میکرد، غب و آمریکا اعتراض کردند ب انها گفتن دیگر کسی ب ما اعتماد نمیکنن، ولی دیدیم این غربی ها راه و چاره ی دیگر ندارند باید تاریخ باز هم تکرار بشود،
چرا افکار عمومی را انها ب خوبی میدانند، که پاسیو هستن،

Rosa گفت...

The Taliban cut off the internet in Panjshir Province;
Afghan Wireless, Bright and Etisalat networks are off.
#PanjshirValley #Kabul #Taliban

طالبان اینترنت پنجشیر (احمد مسعود) را قطع کرد...

This is not Taliban..this is Americans

لابد بچه‌های ابرآروان با آذری جهرمی رو بردن کمک

Taliban cut off internet in Panisher province. Afghan wireless, Roshan and Etisalat networks are down.

BREAKING: All phone connections with Panjshir have been cut off.


بر اساس گزارش‌ها، خدمات اینترنت در ولایت پنجشیر دچار اختلال شده است. برخی گزارش‌ها از قطع کامل اینترنت خبر داده‌اند. گفته می‌شود دو اپراتور
«روشن» و «اتصالات» در این ولایت از کار افتاده‌اند.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفته است که کشورش برنامه‌ای برای دخالت و میانجیگری در درگیری احتمالی طالبان در پنجشیر ندارد

دیمتیری پسکوف گفت افغانستان بالقوه با خطر جنگ داخلی دیگری روبروست که تهدیدهای زیادی به همراه دارد.

#طالبان از روسیه خواسته بود پیام این گروه را به پنجشیر برساند

https://twitter.com/afintlbrk/status/1429795884146036740

روسیه از حامیان سرسخت طالبان است برای طالبان مجهزترین سلاح دوربین شب را کمک کرد.
در آینده نزدیک طالبان بلای جان خود روسیه میشوند


The Taliban have arrested seven robbers in Kabul.
Among those arrested were Ashraf Ghani's bodyguards.
#Kabul #IslamicState #Talibans

دستگیری بادیگاردهای اشرف غنی!

https://twitter.com/Ahmadii92010983/status/1431864121423802369/photo/1

دو سناتور امریکایی، لِنزی گراهام و مایک والتز، از جو بایدن می‌خواهند امرالله صالح، معاون رئیس‌جمهور و احمد مسعود، فرمانده مقاومت مردمی در پنجشیر را رهبران قانونی افغانستان بشناسد.

این دو می‌گویند قانون اساسی #افغانستان هنوز اعتبار دارد و سیطره #طالبان بر این کشور غیرقانونی است.

مزدور مزدور است چه از چین باشد و چه از پاکستان!

https://twitter.com/hesarakbase/status/1430745620457869314/photo/2

https://twitter.com/hesarakbase/status/1430745620457869314/photo/1

به حاکمیت قانون،به آزادی برای همه و به برابری باید اندیشید و کار کرد.طالبان به آزادی باور ندارند،آنها خود زندانیان باور های پس ماندۀ خویش اند و نمی توانند حکومت همه شمول بسازند.طالبان برابری را نمی شناسند،به آزادی برای زنان و جوانان توجه ندارند..

طالبان زهر اند و آتش اند امریکایی ها خودشان را با این زهر و آتش؛زهری ساختند و سوختند و اکنون نوبت چین،روسیه و پاکستان است.به طالب باور نشود.طالب همان غنیِ ریش و لنگی دار است.رهایی از نکبت طالب راه را برای آزادی و آبادی می گشاید

ریس بانک مرکزی ملا
وزیر فرهنگ ملا
ریس فاضلاب شهری ملا
ریس کمیسیون صحت ملا
حالک بگوید حکومت همه شمول کجاست؟ تخصص گرایی کجاست؟

دو هفته پیش از حمله به میدان هوایی کابل، کلاریسا وارد، خبرنگار «CNN» مصاحبه ویژه‌ای با فرمانده داعش در [اصطلاحا] ولایت خراسان انجام داد. فرمانده داعش گفت که ۶۰۰ نیروی جنگی او به شمول جنگجویانی از پاکستان، هند و آسیای مرکزی، منتظرند خارجی‌ها بروند تا حملات خود را شروع کنند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431933479407738882

Rosa گفت...

خالد نور، فرزند عطا محمد نور در مصاحبه ویژه با «رویترز» گفته است که پدرش و عبدالرشید دوستم توافق کرده‌اند که جبهه مشترکی را برای مذاکره با طالبان ایجاد کنند. او گفت:‌‌ «ما ترجیح می‌دهم که مشترکا [با طالبان] مذاکره کنیم چون مشکل افغانستان چیزی نیست که فقط با یکی از ما حل شود».

چهار دانه موتر سايكل وارد شهر مزار شريف شد و با صد ها تانگ به حيرتان و ترمز فرار نموديد و حالا به فكر كدام مذاكره استيد.

طالبان یک عضو بی‌سواد خود را رییس بانک مرکزی کرد
در سابقه حاج محمد ادریس آمده که وی خواندن و نوشتن پشتون را بلد است و پول‌های خلیفه قبلی «ملا اختر منصور» را برایش پنهان و نگهداری کرده است.

طالبان: آماده کنترل فرودگاه کابل هستیم
طالبان گفته اند که کارشناسان فنی و مهندسان این گروه آماده اند تا به محض خروج نیروهای آمریکایی فرودگاه کابل را در دست گیرند.

برخی خبرنگاران مقیم کابل گزارش داده‌اند که صدای انفجار شدیدی شنیده شده است. جزئیاتی از محل دقیق این انفجار در دست نیست اما به نظر می‌رسد در اطراف میدان هوایی رخ داده است.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431959644314943491

Rosa گفت...

تصویری از محل اصابت راکت به ناحیه ۱۵ (خواجه بغرا) شهر کابل. تاکنون از شمار تلفات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431969937665503232

#BREAKING: Terrorists (probably #Daesh/#ISIL-K) carried-out an unsuccessful rocket attack at #Kabul International Airport. Three of the rockets fired by the terror group has hit a civilian house near the airport. Number of civilian casualties is still unknown.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431967364875276301

Rosa گفت...

Während der US-Evakuierung wurde das Viertel nordwestlich des Flughafens von #Kabul mit Raketen beschossen.

Schwarzes kleines Quadrat Laut Berichten starb dabei ein Kind.

Minutes ago a mortar landed on a civilians house in Khoja Boghra of #Kabul close to Kabul airport.
Reportedly, a child killed in the incident.

Rosa گفت...

Here is the building which was targeted jointly by #USNavy & #USAF in the west of #Kabul airport. The Navy F/A-18F fighter jets as well as a #USAF's KC-135R tanker & an MQ-9 armed drone were involved in this airstrike against a terrorist cell of #ISILK.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431978596969721860

US airstrike targeted a suicide bomber in a vehicle who wanted to strike Kabul airport, Taliban spokesman says


https://twitter.com/PriapusIQ/status/1431977754099126279

That's impressive. But there seems to be some civilian casualties too.

(Reuters) - United States carried out a military strike on Sunday in Kabul, two U.S. officials told Reuters.

~ Speaking on condition of anonymity, said strike targeted suspected ISIS-K militants. They said they were citing initial information and cautioned it could change.

Hearing reports that a child was killed.

#BREAKING: The United States carried out a strike in Kabul, killing at least one child. - Reuters, Sky News

Did they get the vehicle or only children?

It hit a house. There is video. The explosion was too small to have been one that took out a VBIED.

Did it hit the target or did it hit a building and kill a child?

تصویری از محل اصابت راکت به ناحیه ۱۵ (خواجه بغرا) شهر کابل. تاکنون از شمار تلفات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.
video

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431969937665503232

Rosa گفت...

اصابت راكت در يكى از خانه هاى مسكونى در سرك دانش خواجه بغرا...

video

https://twitter.com/SaeediSheeba/status/1431960299503034372

Rocket landed in KhwajaBaghra area of Kabul city

US drone according to Reuters

#BREAKING: Taliban spokesperson Zabihullah Mujahid says a US air strike has targeted a suicide bomber in a vehicle who wanted to strike Kabul airport in Afghanistan. Development comes a day after US said another terror attack in Kabul was imminent.

Now Talibans are acting as a Official spokesperson for @usairforce

#BREAKING: US strikes suicide bomber in vehicle headed to Kabul airport: report http://hill.cm/3iRkEHB

https://twitter.com/thehill/status/1431983899735900160

A U.S. airstrike targeted a suicide bomber in a vehicle that was headed to the airport in Kabul in the midst of the final days of a massive military evacuation effort of Americans and allies from Afghanistan, The Associated Press reported, citing a Taliban official.

The airstrike came the same day of a report of a rocket attack in a neighborhood northwest of the airport that killed a child, according to an Afghan police chief.

Photo issued on Saturday Aug. 28, 2021 by Britain's Ministry of Defence (MoD) showing UK military personnel boarding a A400M aircraft departing Kabul, Afghanistan. Britain ended its evacuation flights Saturday, though Prime Minister Boris Johnson promised to “shift heaven and earth” to get more of those at risk from the Taliban to Britain by other means. Britain’s ambassador to Afghanistan, Laurie Bristow, said in a video from Kabul airport and posted on Twitter that it was “time to close this phase of the operation now.” (Jonathan Gifford/MoD via AP)
1 of 7
Photo issued on Saturday Aug. 28, 2021 by Britain's Ministry of Defence (MoD) showing UK military personnel boarding a A400M aircraft departing Kabul, Afghanistan. Britain ended its evacuation flights Saturday, though Prime Minister Boris Johnson promised to “shift heaven and earth” to get more of those at risk from the Taliban to Britain by other means. Britain’s ambassador to Afghanistan, Laurie Bristow, said in a video from Kabul airport and posted on Twitter that it was “time to close this phase of the operation now.” (Jonathan Gifford/MoD via AP)

KABUL, Afghanistan (AP) — A U.S. airstrike Sunday targeted a vehicle carrying “multiple suicide bombers” from Afghanistan’s Islamic State affiliate before they could target the ongoing American military evacuation at Kabul’s international airport, officials said.

There were few initial details about the incident, as well as a rocket that struck a neighborhood just northwest of the airport, killing a child. The two strikes initially appeared to be separate incidents, though information on both remained scarce.

https://apnews.com/article/afghanistan-kabul-us-taliban-9da4da11b5c8d00445b57aee297bd270

Rosa گفت...

مقامات امریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که نیروهای این کشور یک عضو داعش شاخه خراسان را در یک حمله هوایی هدف قرار داده‌اند. سخنگوی طالبان نیز به «اسوشیتد پرس» گفته است هدف حمله هوایی امریکا یک مهاجم انتحاری بود که قصد داشت خود را با موتر به میدان هوایی کابل برساند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431984815981608961

تصویری از محل اصابت راکت به ناحیه ۱۵ (خواجه بغرا) شهر کابل. تاکنون از شمار تلفات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431969937665503232

hey monitored them using an MQ-9 drone & they targeted them while they were in their hideout preparing the suicide truck.

video

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431980344727818248

Here is the building which was targeted jointly by #USNavy & #USAF in the west of #Kabul airport. The Navy F/A-18F fighter jets as well as a #USAF's KC-135R tanker & an MQ-9 armed drone were involved in this airstrike against a terrorist cell of #ISILK.

video

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1431978596969721860


سخنگوی گروه طالبان می گوید، که امریکا با یورش هوایی یک مهاجم انتحاری داعشی را در یک موتر در کابل هدف قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی گروه طالبان می گوید، که امریکا در یک یورش هوایی یک مهاجم انتحاری را در یک موتر که قصد یورش به میدان هوایی کابل را داشت هدف قرار داد.

به گفته وی، تروریست در زمان حمله در موتر بوده است.

پیش از این، رویترز به نقل از دو مقام امریکایی گزارش داد که حمله نظامی در کابل توسط واشنگتن انجام شد.

طبق گزارش‌ها، در نتیجه این حادثه، یک کودک جان باخته است و سه تن دیگر زخمی شده است.

گفته‌های شاهدان عینی و تصاویر نشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که یک راکت بر یک خانه مسکونی در منطقه خواجه بغرا در نزدیکی میدان هوایی کابل اصابت کرده است.

https://af.sputniknews.com/afghan/202108297157931-%D8%B3%D8%AE%D9%86%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/

تصویری از محل اصابت راکت به ناحیه ۱۵ (خواجه بغرا) شهر کابل. تاکنون از شمار تلفات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1431969937665503232

Rosa گفت...

Anscheinend soll die eingesetzte Rakete die bei dem #USA-Militärschlag in der Nähe zum #KabulAiport mit den Namen der getöteten SoldatInnen versehen gewesen sein. #Afghanistan

https://twitter.com/affeu2/status/1431987471403913217

+++Alert+++ Breaking+++
Berichte von Explosion nahe dem Flughafen #KabulAiport.
Journalisten in #Kabul berichten von einer #Explosion in der Nähe des Flughafens. Demnach soll eine Rakete ein Haus getroffen haben. #Afghanistan

https://twitter.com/affeu2/status/1431967493338419200

MAJOR CORRECTION: IT IS AN AMERICAN airstrike— 6 people dead including 2 kids. US military said they ‘successfully took out a Daesh target’ in Kabul.

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1431992198481031170

They will say "collateral damages", as usual and won't bother!

https://twitter.com/AFP/status/1431994430073016320/photo/1

Rosa گفت...

Children killed in US drone strike in Kabul today;
The United States has claimed responsibility for the attack, but nine members of the same family were killed.

fotos

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432083017875562500

Who are the 9 people killed in the US rocket attack in Kabul today?
1: Zemara, translator
2: Naseer, military officer
2: Conscience, shopkeeper
4: Faisal, student
5: Farzad, student
6: verses, age 2 years
7: Samia, age 2 years
8: Armin, age 4
9: Benjamin, age 4


Watch the #Taliban terrorists in TV Stations of #Afghanistan. They are there to make sure TV Anchors are not talking bad about the group & Islam. If the anchor or host say anything bad, then they will shoot them!

video

https://twitter.com/i/status/1432035919469625349


Rosa گفت...

انتشار خبر از وبسایتهای داخل ایران ابتدا بوده!
فکت چک رویترز می گه دروغه:

Fact Check-Graphic image does not show female pilot being stoned to death in Afghanistan in 2021

https://www.reuters.com/article/factcheck-photo-afghan-pilot-idUSL1N2PQ250

#صفیه_فیروزی، خلبان زن افغانستانی سنگسار شد

صفیه فیروزی، خلبان زن افغانستانی است که یک بار در دهه ۹۰ میلادی از دست #طالبان جان سالم به در برده بود، اما این بار سنگسار شد

فکت چک رویترز می گه دروغه:
این خبر مال 26 آگست هست
صفیه فیروزی را که میشناسید تنهاخلبان جنگنده زن خراسانی . امروز در اوغانستان توسط طالبان سنگسارشد .

https://twitter.com/aahanghayebaba/status/1430760614008430594



صفیه فیروزی بانوی مهاجر افغان که پیلوت نظامی شد

https://www.darivoa.com/a/afghan-refugee-girl-who-became-military-pilot/3626848.html

بر اساس آماری که محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، به اسوشیتدپرس ارایه کرده است، هم اکنون حدود ۱۸۰۰ زن در صفوف "اردوی ۱۹۵ هزار نفری" افغانستان ایفای وظیفه می‌کند.

به قوای هوایی کوچک افغانستان – با تنها ۱۰۰ طیارۀ مختلف نه چندان پیشرفته – در ۱۵ سال گذشته توجه اندکی مبذول شده است، اما ناتو و ایالات متحدۀ امریکا از سال ۲۰۱۵ به اینسو با افزایش آموزش و تجهیزات در صدد تقویت این بخش قوای مسلح افغانستان برآمده است.

با وصف امکانات اندک، قوای هوایی افغان در چند سال اخیر به ویژه سال روان، نه تنها عملیات جنگی بر ضد شورشیان مسلح مخالف دولت را به پیش برده است، بلکه ماموریت‌های امداد رسانی به آسیب دیده‌گان سیلاب‌ها، برفکوچ، لغزش زمین و سایر آفات طبیعی را نیز انجام داده است.

Rosa گفت...

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در اثر حمله پهپادی آمریکا به یک منطقه مسکونی در کابل ۹ نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند. یکی از بستگان این خانواده به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت که شش نفر از کشته‌شدگان کودک بودند که کوچکترین آنها ۲ سال سن داشته است

حمله هوایی آمریکا در کابل

گفت‌وگو با صابر جعفری، تحلیلگر مسائل افغانستان

https://youtu.be/xFyMGQ81HjI

بسیار کارشناس فهیم و آگاهی هستند ،از این کارشناس بیشتر دعوت کنید.

بازی با داعش را در سوریه هم دیدیم که جهان از وحشت داعش به ماندن اسد جنایتکار رضایت داد
حالا قرار است از ترس داعش و به بهانه مقابله با آن این طلبه های وحشی از غار کهف تاریخ بیرون خزیده به عنوان دولت به رسمیت شناخته شوند


دقیق ترین تحلیل همین است که این آقا گفتند ...بقیه اش کار های نمایشی دولت ها و گروه های متقلب است.

درود بر تو صابر عزیز و افغانی شریف

بعد از مدت ها یه تحلیلگر درست دیدیم

با تشکر از آقای‌ جعفری عزیز با تحلیل دقیق شما، ۴۳ سال در حصر دولت بی کفایت و‌خونخوار ایران هستیم . امیدوارم عزیزان افغان به‌ جمع ما نپیوندند.

بهترین تحلیلگر، مختصرو مفید تمامی مسائل رو گفتن ای کاش اینجور افراد رو بیشتر دعوت کنید بجای بعضی ها ...!!

همون داستانی که با داعش تو سوریه راه انداختن میخوان تو افغانستان پیاده کنن داستان طالب وداعش همون بازی اصلاحطلب اصولگرای خودمونه



Rosa گفت...

ماجرای سپیده قلیان و فیلم های منتشره توسط عدالتِ سید علی!
فیلم جدید از سپیده قلیان:

اختصاصی رادیو فردا – گروه سایبری #عدالت_علی طی پیامی ضمن پاسخ به اتهام‌های مقام‌های جمهوری اسلامی این تصاویر از بازداشت سپیده قلیان، فعال مدنی و سیاسی، را برای رادیو فردا فرستاده است
video

https://twitter.com/RadioFarda_/status/1431994006968406020

19. Aug. 2021

#سپیده_قلیان به مرخصی آمد
foto

https://twitter.com/darushmemar/status/1428338698983198725

اختصاصی رادیو فردا – گروه سایبری #عدالت_علی طی پیامی ضمن پاسخ به اتهام‌های مقام‌های جمهوری اسلامی این تصاویر از بازداشت سپیده قلیان، فعال مدنی و سیاسی، را برای رادیو فردا فرستاده است...
در این ویدئو خانم قلیان در حالی که کف خیابان نشسته و در محاصره نیروهای نظامی و امنیتی است در حال پاسخ دادن به یکی از ماموران لباس شخصی دیده می‌شود,
در سندی دیگر که گروه عدالت علی به همراه این تصاویر فرستاده، حمید محمدی، مدیر بازداشتگاه اوین، خطاب به مدیرکل زندان‌های استان تهران، از احتمال اعتصاب غذا، تحصن و «اقدام علیه نظام» از سوی زندانیان امنیتی خبر می‌دهد..
گروه عدالت علی در پیام جدید خود بار دیگر تصریح کرده است که «همچنان به فراخوان خود برای اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی» ادامه خواهند

video

https://twitter.com/RadioFarda_/status/1431994014451085313

#سپیده_قلیان، فعال مدنی و سیاسی، ضمن تایید اصالت تصاویر ارسالی گروه #عدالت_علی به رادیو فردا در رشته توئیتی نوشته است که این تصاویر مربوط به لحظات «تبعید به زندان بوشهر» است
خانم قلیان نوشته «رفتن را که نپذیرفتم فحاشی و ضرب و شتم شروع شد. به محوطه‌ زندان فرار کردم و آنجا هم دورم حلقه زدند». وی تاکید کرده «این تصاویر نه ساختگی است و نه دروغ. دروغ و ساختگی آن ساختاری است که روزهاست برای تکذیب این تصاویر و البته لاپوشانی‌اش به خط شده‌اند.»

Sepideh:آنچه که رادیو فردا از تصاویر و اسناد ارسالی عدالت علی منتشر کرده‌است، تنها ثانیه‌هایی‌ست از آن دقایق و ساعت‌ها و روزهایی که در این سال‌ها تکذیب شدند و بعد ثابت شد که سربازان جنایت، دروغ گفته‌اند.
برای تبعید به زندان بوشهر، که به‌حق تبعیدگاه است، مرا به دفتر باوعلی بردند.
فریاد می‌زدم که مگر من امید اسدبیگی هستم که مستحق تبعید باشم؟ لعنت به اوین‌تان...
در يگان انتظامي من را چون جنازه‌ای بر دندان کفتار، روی زمین کشیدند و غل و زنجير مردود. بعد هم با دستبند و پابند در خیابان انقلاب چرخاندند که درس عبرت باشم!
اما بعد مدعی شدند که تمام قضایا دروغ است.
این تصاویر نه ساختگی است و نه دروغ. دروغ و ساختگی آن ساختاری است که روزهاست برای تکذیب این تصاویر و البته لاپوشانی‌اش به خط شده‌اند...

https://twitter.com/sepideqoliyan/status/1432008279962669061

از کوردوستان تا خوزستان سلام بر سپیدە..سپیده قولیان

Rosa گفت...

فوذ یا باگ امنیتی؟ پیمانکار راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته زندان اوین کیست؟

رویداد۲۴ لیلا فرهادی

گروه هکر عدالت علی در مرداد ماه دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین را هک کرده و از چند روز گذشته به صورت قطره‌چکانی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از آنچه در زندان می‌گذرد پرداخته است. در تازه‌ترین تصاویر موسیقی نینوا علیزاده و تصنیف «والا پیامدار محمد» فرهاد مهراد روی صحنه‌های خشنی از درون زندان گذاشته شده است. این گروه افشاگری‌هایش تا این لحظه را تنها مقدمه افشاگری‌های بزرگتر و آن را تصاویری «عادی» و «روزمره» از درون زندان اوین خوانده و هشدار داده که به زودی تصاویری منتشر می‌کند که پیامدهای بسیار بزرگتری خواهد داشت.

افشای این تصاویر تاکنون واکنش‌هایی تاریخی را در پی داشت؛ از جمله کهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها عذرخواهی کرده و آن را «رفتار‌های غیرقابل قبول» در زندان خوانده است. رئیس قوه قضاییه از دادستان کل کشور خواسته «بدون فوت وقت درباره موضوع مذکور و رفتار مامورین با زندانی یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت» تحقیق کند.

مدت‌ها پیش مقامات از هک دوربین‌های مدار بسته زندان اوین مطلع شده بودند. اولین تصاویر افشا شده نشان می‌داد که مانیتور‌های اتاق کنترل اوین در یک لحظه خاموش می‌شوند و پیامی خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه قضاییه روی صفحه مانیتور ظاهر می‌شود. دوربین ها چهره حمید محمدی رئیس زندان اوین را که به دوربین مدار بسته پشت سر خود نگاه می‌کند، ثبت کرده‌اند.

نامه‌ای با سربرگ قوه قضایه از سوی دادیار واحد نظارت بر محکومان امنیتی مربوط به تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۹ وجود دارد که در آن خطاب به مدیر حافظت و اطلاعات بازداشتگاه اوین از آن‌ها خواسته شده در دوره معالجه و درمان محمد نوری زاد و اعزام‌های درمانی او به مراکز درمانی خازج از زندان تمهیدات پیشگیرانه و لازم انجام شود تا از «هرگونه اقدامات مضره عناصر ضد انقلاب از قبیل تهیه فیلم و عکس جلوگیری شود» در این نامه به گزارش‌هایی اشاره شده که به گفته مقام قضایی «ضد انقلاب و مخالفان نظام» در حال تهیه مستندات تصویری درباره نوری زاده بوده‌اند.

این نامه نشان می‌دهد هشدار گروه هکری عدالت علی مبنی بر افشاگری‌های بزرگتر صحت دارد و از سوی دیگر مقامات قوه قضاییه مدت‌هاست از درز این ویدئو‌ها اطلاع دارند. اما سوال مهم این است که این ویدئوها چگونه افشا شده و دلایل افشای آن چیست؟

در گوشه تصویر دوربین‌های امنیتی عبارت «odin ip camera» به وضوح مشاهد می‌شود. این عبارت نشان می‌دهد دوربین‌های اوین توسط شرکتی به نام «پویش رایان تصویر» تهیه شده‌اند و این شرکت که مدعی طراحی و تولید محصولات امنیتی پیشرفته هوشمند است، مسئولیت خدمات امنیتی دوربین‌های مدار بسته زندان اوین را برعهده دارد.

به گزارش رویداد۲۴ در بخش بیوگرافی، شرکت پویش رایان تصویر از قرداد‌های متعدد «دولتی و نفتی» خود خبر داده و گفته «یکی از نقاط قوت این شرکت طراحی و تولید سفارشی محصولات با مشخصات درخواستی متفاوت و بهره‌برداری از آن‌ها در موسسات و سازمان‌های دولتی» است.

در فهرستی که از مشتری‌ها شرکت‌های طرف قرارداد odin در وبسایت این شرکت مندرج شده، نام نهاد‌های دولتی نظیر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پالایشگاه‌های عسلویه، شرکت راه آهن ایران، شرکت ملی گاز ایران، استاداری اردبیل، ایران خودرو و سایپا و تعداد قابل توجهی از بنادر کشور دیده می‌شود.

با اینکه این شرکت مراقب بوده به قراداد‌های امنیتی خود در وبسایتش اشاره‌ای نکند، اما در آگهی‌های روزنامه رسمی شرکت پویش رایان تصویر موسوم به ادین، به همه این قرداد‌ها به شمول برخی مبالغ قرارداد اشاره شده است. بنا به اطلاعات روزنامه رسمی، اداره کل زندان‌های استان تهران یکی از مشتری‌های ثابت شرکت ادین است.

Rosa گفت...

سند محرمانه ارسالی گروه هکری عدالت علی؛ مقام‌های زندان اوین در بهمن ۹۸ نگران حمله معترضان به زندان بودند + سند

بر اساس سند محرمانه‌ای که گروه هکری «‌عدالت علی» به ایران اینترنشنال ارسال کرده، سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در نامه‌ای به سرپرست این زندان با اشاره به اعتراضات آبان و سقوط هواپیمای اوکراینی نسبت به گسترش اعتراض‌ها به اماکن قوه‌قضاییه از جمله زندان اوین ابراز نگرانی کرده بود.

اصل سند را در انتهای گزارش بخوانید

غلامرضا محمدی، سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در نامه خود خواهان تشدید اقدام‌های حفاظتی و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از نفوذ معترضان شده بود.

سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در این نامه خواستار کنترل محسوس و غیرمحسوس مراجعین برای ممانعت از خرابکاری و یا حملات انتحاری شده است.

او با اشاره به احتمال انفجار خودروهایی در محدوده زندان اوین خواسته بود که از تردد وسایل مشکوک و ناشناس جلوگیری شود.

در این نامه همچنین خواسته شده که خودروهای سازمان زندان‌ها و همچنین سربازان زندان با لباس سربازی در شهر تردد نکنند.

سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین تاکید کرده بود که باید از تردد افراد متفرقه به مراکز بایگانی و نگهداری اسناد و پرونده های قضایی جلوگیری شده و منافذی که احتمال تخریب و آتش سوزی وجود دارد مسدود شود.

«نصب یا رفع نقص سیستم های فنی و حفاظتی»، «توجیه پست های نگهبانی»،« افزایش بازدیدهای غیرمترقبه از عوامل یگان حفاظت»،«خودداری از تحویل گرفتن بسته در ساعات غیر اداری» و «جلوگیری از پارک و توقف وسایل نقلیه ناشناس» دیگر توصیه هایی است که رییس حفاظت و اطلاعات زندان اوین در این نامه مطرح کرده است.

در این نامه همچنین نوشته شده که «در زمان تجمع و اغتشاش در مقابل بازداشتگاه هدف حفظ مقر بوده و یگان حفاظت می‌بایست در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.»

گروه هکری عدالت علی از حدود ۱۰ روز پیش ویدیو‌هایی متعددی از دوربین‌های مداربسته اوین منتشر کرده که نقض حقوق زندانیان و خشونت سیستماتیک علیه آنها را به نمایش می‌گذارد.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=233980

Rosa گفت...

صفیه فیروزی، خلبان زن ارتش افغانستان، خبر سنگسار شدن خود را تکذیب کرد

او به افغانستان اینترنشنال خبر داد که صحیح و سالم است و از کشورش خارج شده است

شایعه سنگسار #صفیه_فیروزی به دست #طالبان، در روزهای اخیر صورت گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف منتشر شده است

https://twitter.com/afintlbrk/status/1432272493809704963

امریکا از رهگیری ۵ راکت شلیک‌شده به میدان هوایی کابل خبر می‌دهد

یک مقام آمریکایی این خبر را بر اساس اطلاعات اولیه به رویترز داده اما مشخص نکرده‌است که سیستم دفاع موشکی کشورش چه تعداد از این راکت‌ها را سرنگون کرده است

تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این راکت‌ها نرسیده است

https://twitter.com/afintlbrk/status/1432262243387944962

Rosa گفت...

Before the fall of #Afghanistan National Air Force, some of its helicopters including at-least three UH-60A+ Black Hawk & one Mi-17V-5 helicopters were evacuated to #Panjshir. They are now in use by the anti-#Taliban resistance forces of Northern Alliance led by #AhmadMassoud.

دستگاه اجرایی #بایدن بین ۵۰ تا ۸۵ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات و ادوات جنگی به طالبان به هدیه داد و صحنه را ترک کرد.

تیم بایدن وقتی تصمیم به عدم حمایت از ارتش ملی افغانستان گرفتند، خوب می‌دانستند، که این تسلیحات به یکباره همچون آن ارتش از هستی ساقط نمی‌شود !

foto

https://twitter.com/marzban316/status/1432225220295864320

چرخبالها و هوپیماهای جنگی بیشتر شان در ازبکستان و جکیستان است چون در اخیر همان روز سقوط مکمل حکومت غنی خلبانان باطیارات به ازبکستان و تاجکیستان فرار کرد

۸۰ میلیارد دلار غنایم طالبان
از قدرتمند ترین ارتش جهان.
تاریخ چنین غنایمی به یاد ندارد
و تا ابد این رسوایی امریکا اسم بایدن را یدک خواهد کشید

Rosa گفت...

علی خامنه‌ای درباره «مادر نمونه ایران اسلامی که فرزندش را برای اعدام به مقامات معرفی کرد»، ۲۲ مرداد ۱۳۶۰:
صحنه‌ای که دیشب در تلویزیون از آن بانوی رشید مسلمان مشاهده کردم مرا به یاد پرشکوه‌ترین حماسه‌های صدر اسلام افکند.


video

https://twitter.com/hafezeh_tarikhi/status/1431896062315409409

بعد سالها دارن اینو پخش میکنن که بگن خود مردم و خانواده‌ها خواستن مخالفان رو اعدام کنیم.

دارن میزنن به کشتار ۶۷ برای تنزیه رئیسی و توجیه اعدامها.

دقت کنید یکجا هم اون چادری اشاره میکنه به «اعلامیه». دارن کُد میدن؛ خیلی از جوانهای دهه ۶۰ به علت پخش اعلامیه، سال ۶۷ زندانی بودن

یکی از کثیف‌ترین صحنه‌های زندگیم رو دیدم. جنتی، محسن رضایی، روح الامینی و خیلی های دیگه برای رسیدن به مقام، بچه‌هاشون رو فروختند

این محمود طریق‌الاسلام جزو مجاهدین بود که سال ۶۰ مادرش زنگ زد سپاه و لوش داد، سال ۶۴ بعد از شکنجه تیرباران شد.میگن مجاهدین مادر رو قبل از تیرباران پسر کشتن، گویا با ارسال بسته انفجاری. البته این رو یقین ندارم.

نه ، میگن خود اون مجاهدا شایعه کرده بودند که دیگه اینکارو کسی نکنه! که حتی تلویزیون جمهوری اسلامی بعدش مجبور شد دوباره این مادر فولاد زره رو بیاره تلویزیون که بگه شایعست! حالا خود اینم جمهودی اسلامی شایعه کرده باشه معلوم نیست!

این مادر نمونه بعد از اعدام پسرش حتا حاضر به پذیرش جسدش هم نشد و با افتخار در مصاحبه ای با صدا و سیما این موضوع را اعلام کرده بود .
بعد از آن مصاحبه خبرنگاران سیمای ج.ا با مردم انقلابی بود تا تبلیغ بیشتری صورت گیرد ! طبیعتا همه موافق بودند و این روش انقلابی را تایید می کردند !

Rosa گفت...

ندانی سابق ابراهیم یوسفی درباره شکنجه حیدر قربانی اقدام به افشاگری کرده و از جنایاتی که مسئولان زندان در مورد این زندانی سیاسی صورت داده اند پرده برداشت.

زندانی سابق ابراهیم یوسفی در گفتگوی اختصاصی با کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، از شکنجه هایی که زندانی سیاسی حیدر قربانی در سال ۹۵ متحمل شده است گفت. زندانی سیاسی حیدر قربانی بعد از تحمل ۵ سال حبس، بدلیل اخذ اعترافات اجباری، هم اکنون در زیر حکم اعدام قرار دارد و خطر اعدام این زندانی سیاسی قریب الوقوع می باشد.

ابراهیم یوسفی زندانی سابق در افشاگری خود پیرامون شکنجه های حیدر قربانی از جمله گفت:‌ «در زمستان سال ۹۵ با حیدر آشنا شدم. اثرات شکنجه حیدر بعد از سه ماه در بند اداره اطلاعات روی ران پای چپ او مانند سه عدد تخم مرغ بارز بود. دوتا مچ دستش و گلویش تماما زخمی بود».

ابراهیم یوسفی همچنین گفت: «نمی توانست حرف بزند همه اش سرفه می کرد. میگفت من را جوجه گردان کردند و من را به سقف آویزان کردند. شکنجه حیدر را خیلی سخت کرده بودند».

ابراهیم یوسفی پیرامون اعترافات اجباری که از زندانی سیاسی حیدر قربانی در درون زندان گرفته شده است افزود: «هر شب حیدر ساعت ده میامد توی بند گفتم کجا میری؟ گفت من را می برند بازجویی و میخواهند از من فیلم درست کنند، هر شب از او فیلمبرداری می گرفتند و از او اعتراف اجباری می گرفتند.»

متن کامل سخنان ابراهیم یوسفی درباره شکنجه حیدر قربانی:

باسلام من ابراهیم یوسفی متولد ۱۳۶۵ شهرستان کامیاران
من سال ۱۳۹۴ بعلت فقر و نداری بار سیگار قاچاق رو گردن گرفتم بخاطر ۲۰ میلیون تومان پول به زندان افتادم. یکسال اولی را در زندان اوین بودم و سال دوم انتقالی گرفتم به زندان کامیاران. من در زمستان سال ۹۵ با حیدر قربانی آشنا شدم.

حیدر را به داخل بازداشتگاه زندان کامیاران آوردند. من ایشان را پیش خودم آوردم.
اثرات شکنجه حیدر بعد از سه ماه در بند اداره اطلاعات روی ران چپ سه تا عین تخم مرغ روی ران چپش بود. دوتا مچ دستش و گلوش تماما زخمی بود.....

https://www.tribunezamaneh.com/archives/276748

Rosa گفت...

جنگ در غارهای کوهستانی در منطقه #تورابورا در #جلال_آباد و پیروزی حاجی حضرت علی فرمانده محلی منطقه در جنگ با القاعده و طالبان را در دسامبر ۲۰۰۱ خاطر دارم. #افغانستان
این خواب است که امین الحق فرمانده پیشین القاعده پس از ۲۰ سال به این منطقه بازگشته است؟ #افغانستان

NEW - #AlQaeda veteran Amin ul-Haq, #BinLaden’s close aide dating back to MAK times, has returned to #Afghanistan’s #ToraBora after years of living in #Pakistan.

He’s been speaking purportedly on #AlQaeda’s behalf in recent years.

video

https://twitter.com/Charles_Lister/status/1432285417282449412

با قدرت گرفتن #طالبان به نظر می‌رسد القاعده نیز فرصت را برای تحکیم موقعیت خود در افغانستان مناسب دیده است.
گزارش‌های متعددی درباره ارتباط «امین الحق» با جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران وجود دارد و گفته می‌شود او از سال ۲۰۰۵ مدتی را نیز در ایران زندگی کرده وسپس به پاکستان رفته است.

«امین الحق» دستیار نزدیک و مشاور مالی بن لادن پس از حدود بیست سال زندگی در پاکستان به منطقه «تورابورا» در جلال آباد افغانستان بازگشته است. او در سال ۲۰۰۱ در منطقه تورابورا جایی که بن لادن در آن مخفی شده بود علیه آمریکایی‌ها می‌جنگید.

ویدیوی تازه‌ای از نشست صمیمی نظامیان جمهوری اسلامی ایران با افراد طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
زمان ثبت این ویدیو معلوم نیست اما از ظاهر افراد حاضر در اتاق و لباس بلوچی بعضی از حاضران می‌توان حدس زد که باید جایی در استان سیستان و بلوچستان در جنوب‌شرق ایران باشد

https://twitter.com/afintlbrk/status/1432303606838046720

به نظر می‌رسد این ویدیو را یکی از افراد طالبان گرفته است
بعضی از حاضران در این نشست بر روی زمین نشسته و غذا می‌خورند و در زمینه، صدای بگو و بخند شنیده می‌شود.

This video shows the person in question hanging under the UH-60A+ Black Hawk helicopter of #Taliban Air Force over #Kandahar.

That's the guy who was dangling under the UH-60A+ Black Hawk of #Taliban over #Kandahar! It might be a Taliban style show or might be an ex-#Afghanistan Air Force pilot executed by the helicopter!

#BREAKING: Finally, first of the three operational #Afghanistan Air Force UH-60A+ Black Hawk helicopters which #Taliban captured in #Kandahar flew today. There was also someone hanging under the helicopter. Not clear if he was executed or was only being airlifted!

video

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1432350478835359745

Rosa گفت...

طالبان⁩ رسما اعلام کرد که “نیاز بی بی” را در ولایت ننگرهار اعدام کرده است

در چنین روزی ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ طالبان “نیاز بی بی” را در در قلاجات، واقع در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار اعدام کرد.

بی‌بی‌نیاز بعد از آنکه در سال ۲۰۱۶ داعش جلوی چشمانش سر سه فرزند او را برید، از شوهرش که چشمان خود را از غصه از دست داد و از ۴۰ کودک پسران و سه نوه بزرگش مراقبت کرد.

حکومت اشرف غنی با اهدای مدال افتخار او را سمبل مبارزات علیه تروریسم کرده بود. نیاز بی بی در سال ۲۰۱۹ به یک خبرنگار گفته بود:« با اینکه بسیار از دست داده ام، اما اگر جنگ ادامه داشته باشد وقتی یتیمانم بزرگ شدند تمامشان را به جنگ و ایثار جان خود برای سرزمین مادریشان خواهم فرستاد.»

عایق الله، یکی از بچه ها نیز به خبرنگاران گفته بود:«…من تا زمانی با تروریستان می جنگم که در سراسر ننگرهار امنیت تامین شود… »

https://www.tribunezamaneh.com/archives/276851

Rosa گفت...

برخلاف ادعای طالبان درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند القاعده و جنگجویان تروریست از برخی کشورهای عربی و آسیای میانه، تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که بسیج آن‌ها برای حمله به پنجشیر را نشان می‌دهد.

https://twitter.com/indypersian/status/1432659576286064641

آمریکا اعلام کرد که به «مبارزه علیه تروریست‌ها» ادامه می‌دهد و ظاهرا هدفش حملات هوایی و پهپادی به نیروهایی همچون #داعش_خراسان است.
در یکی از آخرین عملیات‌‌های نظامی #آمریکا در #کابل به جای کمک به مردم این کشور کودکان افغان کشته شدند.


https://twitter.com/indypersian/status/1432641813756747781

فهیم دشتی، از سخنگویان جبهۀ مقاومت پنجشیر، با پخش یک نوار تصویری می‌گوید که نیروهای طالبان شب گذشته از ساحۀ غربی دهنۀ پنجشیر می‌خواستند وارد این ولایت شوند که با واکنش نیروهای جبهۀ مقاومت روبه‌رو شده‌اند.
#Panjshir

https://twitter.com/sw989fm/status/1432634505295245313

https://swn.af/taliban-attack-on-panjshir-eight-troops-were-killed-in-the-attack/

Trained dogs left by US troops while leaving Kabul Airport.

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432662392832409600

The Taliban will kill them won't they???

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432662392832409600/photo/2

Taliban tribute to Mullah Umar, going to reestablish an Islamic state.
#Kabul #Afghanistan

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432650853148659712

فرودگاه کابل
تخلیه نیروهای نظامی آمریکا و تحویل فرودگاه به یگان ۳۱۳ بدری طالبان.
یگان ۳۱۳ بدری مرتبط با شبکه حقانی است که از دل تیپ ۳۱۳ القاعده بیرون آمده است.
#طالبان
ذبیح الله مجاهد در حال سخنرانی در جمع یگان بدر۳۱۳ طالبان در فرودگاه کابل و تکبیر نیروهای یگان با اشاره انگشت سبابه به بالا (علامت اختصاری داعش)
پ.ن: تکبیر اهل سنت اینگونه نیست.

https://twitter.com/87bazzi1/status/1432670937133064194
´
همه دنیا نگاهش روی فروگاه کابل بود چون رسانه چیزی رو خودش میخواد به خورد ملت میده
ولی اینجا مرز ایران و افغانستانه!

https://twitter.com/i/status/1432643004842524673

Rosa گفت...

اغ وحش کابل و موجوداتی بنام طالبان
خرس بیچاره حیران ماندن است که این ها چی نوع موجودات و جانوران نا شناخته اند
طالب وحشی با تفنگ بطرف خرس نشانه گرفته است که باید اعلان همایت از طالبان کنند
با چنین موجودات سرکار داریم

https://twitter.com/hz_qais/status/1432250840815964161/photo/1

این دیگه بدون شرح ...

https://twitter.com/hz_qais/status/1431897271688441856/photo/1

#طالبان_تروریست موسیقی را حرام اعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ب نیویورک تایمز گفته "موسیقی در اسلام حرام است ، اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آن‌ها را قانع کنیم ک چنین کاری نکنند. "

دردناکتر از فرار مغزها
به قدرت رسیدن بی‌مغزهاست...

ناشناس گفت...

الهي نور ب قبر انهای نتابد، که این مقوله امپریالیسم را بوجود آوردند،
الهي این قلم ها مشکستن، که مشغول بوجود اوردن ، تضاد ،اصلی و فرعی را در فرهنگ جهان ام‌روز جای دادن،
ااین انسانها این پديده های شوم را برای کدام کشورها بوجود اوردن،
این مقوله امپریالیسم، چه قربان های در شوروی سابق، ویتنام ایران و افغانستان ام‌روز و پديده طالبان ، القاعده، طالبان خراسان،،
یکی بیاد ب ما بگه این طالبان و جمهوری اسلامی علیه کدوم امپریالیسم جهانی میجنگد، و در ادامه خیر و برکت آن ب نفع کدوم جمع انسانی است،
یکی ب ما بگوید این همه انسانها در ایران برای آزادی شکنجه میشوند، و انسانهای که برای آزادی و نان مبارزه می‌کنند، این ضد امپریالیسم هستن و یا ب اشتباه بتوسط جمهوری اسلامی شکنجه‌ میشوند؟؟؟
نگاه کنید ببیند اوضاع چقدر گل و بلبل است،

Rosa گفت...

Large public rally in Kandahar to celebrate victory;
The withdrawal of US troops was celebrated with enthusiasm
video.

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432795583341899777

The current state of air traffic;
No airline is currently using Afghan airspace.

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1432766162375516164

برج مراقبت فرودگاه کابل

https://twitter.com/ashoobshahr/status/1432934523193470982

با تفنگ از برج مراقبت مراقبت میکنن :))

طالبان دیگه آنالوگ نیست و بایدن همه رو مدرن و دیجیتال کرد.

تو این خاورمیانه همه مفاهیم و اصول به بن بست میرسه

«بایدن کلی دلار هم برای طالبان باقی گذاشت» - ویدیو

https://youtu.be/oduEyjaL9u8


Rosa گفت...

Taliban attacked by ISIS be like !!!

https://twitter.com/TeamBharat_/status/1430958646976937988

this is pre planned by US. the game starts Now. many different parties in Afghan will take on each other. every next day friends and foes will be swapped. eternal unrest under progress.

Töchter des Feuers

Sie sind gerade einmal 20 Jahre alt und kämpfen in den syrischen Kurdengebieten gegen den Islamischen Staat. In einer Weltregion, wo Frauen normalerweise drei Schritte hinter den Männern laufen müssen, kommt der Tatsache, dass sie gemeinsam mit ihren Brüdern unter Waffen stehen, eine besondere Bedeutung zu. Ihre bunten Tücher und ihr Mut haben sie berühmt gemacht.

2017 ‧ Dokumentarfilm ‧ 1 h 20 min

https://www.arte.tv/de/videos/098135-000-A/toechter-des-feuers/

Rosa گفت...

این شخص شهیب سعید نام دارد فرمانده سپاه ویژه «بدری» طالبان است. اویک شهروند پاکستانی اردو زبان است ‌و زبان های پشتو و فارسی را صلاً نمی داند.

foto

https://twitter.com/Nasrinsaffarian/status/1433094954704793601/photo/1

#پنجشیر
دشمن، مواد خوراکی را بالای پنجشیر قطع کرده است. جوی، پل و سرک مردم را در گلبهار تخریب کرده تا هیچ راه عبوری به پنجشیر باقی نماند. با تـوپ دیسی از کاپیسا، بدون تشخیص ساحات ملکی و نظامی پنجشیر را زیر گلوله گرفته اند.

Fahim Dashti Spokesperson to NRF:

"For the last two days Taliban had several attacks from different points, fortunately faced deadly defeat, dozens have been killed, abt 40 captives, 4 Hamvee and many other artillery vehicles destroyed by NRF"

video-farsi

https://twitter.com/massoudiyaan/status/1433098533503123459

گزارشات جدید حملات طالبان از چندین استقامت بالای پنجشیر
farsi

https://twitter.com/massoudiyaan/status/1433100283224154113

اخبار به زبان انگلیسی. #پنجشير.

https://twitter.com/NA2NRF

شرایط افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان در گفت‌وگو با فاطمه احمدی، مامور پولیس افغانستان

https://twitter.com/afintlbrk/status/1433078588203544577

مذاکرات بی‌نتیجه درباره پنجشیر
گفت‌وگو با شکریه بارکزی، نماینده پیشین مجلس و سفیر پیشین افغانستان در ناروی

https://youtu.be/8nZq0VPfZ7E

Salt Pit
https://en.wikipedia.org/wiki/Salt_Pit

1. Choked Biden
2. US disabled weapon systems
3. Rückhand Zeigefinger nach unten

Damage Control

https://twitter.com/shailendranrb/status/1433076036909023236

NEW: Biden National Security Advisor Jake Sullivan says the US may deliver aid & economic assistance directly to the Taliban

https://twitter.com/Breaking911/status/1432746089669595141

Something is very very wrong and soon it will all come out

An Iranian reporter posts a heartbreaking video of Afghans running into IRAN to save their lives from TaIibs.
video

https://twitter.com/Resonant_News/status/1432604146683813892

Rosa گفت...

آغاز نبرد طالبان و نیروهای مقاومت ملی پنجشیر

طالبان از چهار جهت به استان پنجشیر حمله کردند
ایندیپندنت فارسی - فریدون آژند - در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات طالبان و نیروهای مقاومت ملی پنجشیر، طالبان حملات خود به مواضع نیروهای مقاومت را کلید زدند. بر اساس گزارش‌ها از منطقه، طالبان در حال حاضر از چهار جهت نبرد را آغاز کرده‌اند؛ شهرستان جبل سراج در استان پروان، شهرستان خنج و روستای خاواک، شهرستان اندراب و شهرستان گلبهار.

نیروهای مقاومت می‌گویند که طالبان با هجوم یکپارچه درصدد رخنه در خطوط دفاعی آنان بوده‌اند اما در همه جبهه‌ها پس زده شد‌ه‌اند. گروه طالبان شب سه‌شنبه نیز حمله‌ای از منطقه جبل سراج به سمت پنجشیر تدارک دید که ساعت‌ها ادامه یافت اما طالبان نتوانستند از دهانه دره پنجشیر جلوتر روند.

منابع مقاومت ملی به ایندیپندنت فارسی گفتند که در این حمله تلفات زیادی به طالبان وارد آمده است و نزدیک به ۲۰ تن از آنان نیز به اسارت نیروهای مقاومت درآمده‌اند. یکی از نیروهای مقاومت ملی به ایندیپندنت فارسی گفته است که طالبان به تعداد زیاد از سمت شهرستان شتل به طرف مرکز پنجشیر در حرکت بودند که با کمین نیروهای مقاومت روبه‌رو شدند. به گفته این عضو نیروی مقاومت، او خود به‌تنهایی هشت طالب را به قتل رسانده است. برخی از خبرگزاری‌های داخلی افغانستان تلفات طالبان در این حمله را حدود ۴۰ تن گزارش کرده‌اند.

هم‌زمان با این حملات، مقام‌های طالبان در تلاش‌اند تا متنفذان محلی پنجشیر را وادار کنند فرماندهان نیروی مقاومت را از پنجشیر برانند. امیرخان متقی، از اعضای رهبری گروه طالبان، در پیامی صوتی گفته است که آنان چند بار با رهبران مقاومت پنجشیر مذاکره کرده‌اند اما این مذاکرات بی‌نتیجه بوده است. او از متنفذان پنجشیر خواسته است تا آنانی را که به مذاکره تن نمی‌دهند از پنجشیر بیرون کنند. متقی گفته است وقتی با همکاری ناتو و آمریکا نتوانستند در مقابل طالبان کاری از پیش ببرند، حالا نباید جنگ دیگری به راه بیندازند. او وعده داده است که جان و مال مردم پنجشیر در امان خواهد بود و طالبان برای این استان، یک استاندار تعیین خواهد کرد.

با این حال رهبران مقاومت ملی در پنجشیر می‌گویند که حاضر نیستند در مقابل طالبان تسلیم شوند. به گفته برخی از رهبران مقاومت ملی، منظور از مذاکره و گفت‌وگو تسلیم بی‌ قیدوشرط به طالبان است.

احمد مسعود که او را رهبر مقاومت ملی افغانستان می‌دانند، پیش‌تر به رسانه‌ها گفته بود که نمی‌خواهد بجنگد اما تسلیم هم نخواهد شد. به باور احمد مسعود، تنها با ایجاد یک دولت فراگیر ملی می‌توان ثبات را برای افغانستان به ارمغان آورد وگرنه جنگ در این کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

گفته می‌شود در کنار گروه طالبان، تعدادی از جنگجویان القاعده نیز برای جنگ با نیروهای مقاومت ملی به‌سوی پنجشیر حرکت کرده‌اند. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که جنگجویانی که به زبان عربی صحبت می‌کنند، جنگ با نیروی مقاومت را «جهاد» می‌نامند.

Rosa گفت...


آدرس کپی شد

«فاکس نیوز»، گزارش داده در شرایطی که رهبران طالبان حتی تصورش را هم نمی‌کردند که بتوانند به سرعت پایتخت افغانستان را تحت کنترل خود درآورند، این امر به دلیل تعجیل رئیس‌جمهوری آمریکا در تخلیه کامل این کشور و از طریق توافق طالبان با فرماندهان آمریکایی به آسانی حاصل شد.

به گزارش «فاکس نیوز»، هنگامی که اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان از کشور گریخت، و نیروهای نظامی و انتظامی شروع به ریزش کردند، کابل در آستانه هرج و مرج قرار گرفت. تحت چنین شرایطی، فرماندهان ارتش آمریکا با رهبران طالبان ملاقات کردند تا برای اداره کابل تدبیری بیندیشند.

منابع مطلع به این خبرگزاری اطلاع دادند که طی این ملاقات، ملا عبدالغنی برادر، از رهبران ارشد طالبان، به مقامات آمریکایی گفت: «ما دو راه برای جلوگیری از هرج و مرج داریم. یا شما مسئولیت تأمین امنیت کابل را بر عهده بگیرید، یا این کار را به ما واگذار کنید.»

فرماندهان نظامی آمریکا، با توجه به اصرار بایدن مبنی بر تخلیه کامل افغانستان تا 31 اوت، گزینه دوم را انتخاب کردند. دو طرف توافق کردند که طالبان کنترل کابل را به دست بگیرند، و نیروهای نظامی آمریکا فرودگاه کابل را برای تسهیل تخلیه مردم و نظامیان آمریکایی کنترل کنند.

محمد ناصر حقانی، از فرماندهان طالبان، در این باره به «فاکس نیوز» گفته از این توافق «شگفت‌زده» شده است. به گفته وی، او و افرادش پس آنکه به نزدیکی کابل رسیدند، توقف کرده و منتظر دستورالعمل شدند. چند ساعت بعد به آنها دستور داده شد وارد کابل شده و ارگ ریاست‌جمهوری را تصرف کنند.

حقانی می‌گوید: «ما حتی یک سرباز یا پلیس هم در کابل ندیدیم. نمی‌توانستیم احساسات‌مان را کنترل کنیم. خیلی خوشحال بودیم. اکثر رزمندگان ما از شادی اشک می‌ریختند. ما هرگز تصور نمی‌کردیم بتوانیم با چنین سرعتی کابل را فتح کنیم.»

Rosa گفت...

Idris Momand is an Afghan pilot. After the liberation of Kabul, he took the Black Hawk helicopter to a safe place in Kunar province and has now returned. He has handed over the Black Hawk to the Taliban.

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1433133164382273540

Rosa گفت...

نگاه کنید ببیند اوضاع چقدر گل و بلبل است،...

رزا: فکر کنم اوضاع بدتر از این هم بشود!
الان از این صحبت می شود که امپریالیسم خونخوار، جنایتکار که از چنگالش خون می چکد...
باری
این امریکای جهانخوار برای جلوگیری از پروژه ی راه ابریشمِ چین، افغانستان را دودستی (با کُلی دلار و سلاح) به طالبان بخشید!
حال چون داعش، القائده ، طالبان و باقی "آنتی امپریالیستها" در آینده ی نزدیک، در جنگِ قدرت به گیس کشی افتاده و منطقه را آنقدر نا امن کنند که چین نتواند پروژه ی ابریشمی اش را اجرا کرده و همزمان انگشتی هم به دماغِ رفیق پوتین بکند با بی ثبات کردنِ اقمارش (ایران/تاجیکستان..)!
باری
در جهنم مارهایی است که از شرشان باید به افعی پناه برد، اگر خنجر نداری...

Rosa گفت...

Ein Qatar Jet mit technischem Team ist auf dem Flughafen von Kabul gelandet, der erste Flug nach Afghanistan seit Abzug der USA.
Wir werden bald alle Jets und Helikopter reparieren.

A #Qatar jet carrying a technical team has landed in Kabul airport, the first flight into #Afghanistan since the US left.
We will repair all the jets and Helicopters soon.

Thanks so much #Qatar:Taliban

https://twitter.com/MalangKhostay/status/1433041235757846528

Rosa گفت...

My 4 brothers were killed in this American war. I was ordered to be killed. I was put in severe pain and tortured but I forgive everyone for God.
(Anas Haqqani)

https://twitter.com/AfghanEnglish_/status/1433175382656786435

You killed uncountable numbers of our brothers and sisters. We will Not forgive you.

به اعضای امارت اسلامی طالبان
آدرس شماری از حمام‌های شهر کابل:)

https://twitter.com/RaminMazhar/status/1433026207591931908/photo/1

ملا نصر الدین تنها ملای است که به افغانستان خیانت نکرده است !!

ناشناس گفت...

دقیقا رزا جان
درسته انروز روزهای خوبی میگذاریم، در ایران صدای همه در امده، احتمالا طالبان ب کمک ملاها در شتابان میشود، و ایران هم ناراحت توصيه های طالبان است،
در افغانستان اگر پولی و یا طلایی در خیابان افتاده باشد کس در حاکمیت طالبان جرات برداشتن ندارد، طالبان همین توسعه را ب ایران داده و ایران قبول نکرده،، دزدی و چپاولگر و رشوه با حاکمیت جمهوری اسلامی گره خورده ،
اره داشتم میرفتم که بهترون روزها را سپری میکنیم وقتی ۴ سال رئیسی تمام شد و خامنه ی عمرش تمام شد ، مجتبی بیاد روزگار ب مراتب بدتر خواهد شد،
قدر انروز را بدانیم فردا نات هم پیدا نخواهد شد، خانه رفاه پیش کش،

Rosa گفت...

Afghan women protests against Taliban over right to work | Latest English News | WION World News

https://youtu.be/ZhQcM4TXxn4

Women in Herat province of Afghanistan protesting for their rights saying: Do not be afraid, we are all together!

https://twitter.com/TajudenSoroush/status/1433365488348844036

This is National TV of Afghanistan, broadcasting parades of Taliban’s Suicide attackers, Car bombs, barrel bombs, vest explosives.

video

https://twitter.com/TajudenSoroush/status/1433375517588303873

This is not ISIS, this is Taliban on National TV of Afghanistan.

https://twitter.com/TajudenSoroush/status/1433386759447064577

Rosa گفت...

How do you know they are females? No face !!

جهاد نکاهی های طرفدار طالبان:)

Students participated in a pro Independence parade in Kabul waving the Taliban flag. They are female,btw.

https://twitter.com/paykhar/status/1433390493493350401

رژه ی پیروزی انتحاری ها که اخیرن از تلویزیون کابل پخش شد!

This is National TV of Afghanistan, broadcasting parades of Taliban’s Suicide attackers, Car bombs, barrel bombs, vest explosives.

video

https://twitter.com/TajudenSoroush/status/1433375517588303873

Rosa گفت...

داروی باریسیتینیب، با نام تجاری اُلومیانت (Olumiant)

یک داروی ضد روماتیسم می‌تواند در کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مفید باشد .

مجله علمی لانست روز پنجشنبه سوم سپتامبر با انتشار نتایج یک پژوهش یک‌ساله گزارش کرد استفاده از داروی ضد روماتیسم باریسیتینیب می‌تواند در کاهش میزان موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مفید باشد.

این پژوهش که از سوی گروه داروسازی الی لیلی و شرکا (Eli Lilly and Company) مشهور به لیلی انجام شده، تاثیر داروی باریسیتینیب، با نام تجاری اُلومیانت (Olumiant) را بر روی ۱۵۲۵ بیمار در ۱۲ کشور در بازه زمانی یک ساله بررسی کرده است. ۷۶۴ نفر از جامعه آزمایشی این دارو را دریافت کرده و ۷۶۱ نفر دیگر دارونما گرفته اند. این آزمایش در دو دوره ۲۸ و۶۰ روزه بررسی شده است.

مجله علمی لانست روز پنجشنبه سوم سپتامبر با انتشار نتایج یک پژوهش یک‌ساله گزارش کرد استفاده از داروی ضد روماتیسم باریسیتینیب می‌تواند در کاهش میزان موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مفید باشد.

این پژوهش که از سوی گروه داروسازی الی لیلی و شرکا (Eli Lilly and Company) مشهور به لیلی انجام شده، تاثیر داروی باریسیتینیب، با نام تجاری اُلومیانت (Olumiant) را بر روی ۱۵۲۵ بیمار در ۱۲ کشور در بازه زمانی یک ساله بررسی کرده است. ۷۶۴ نفر از جامعه آزمایشی این دارو را دریافت کرده و ۷۶۱ نفر دیگر دارونما گرفته اند. این آزمایش در دو دوره ۲۸ و۶۰ روزه بررسی شده است.

براساس نتایج فاز سوم این پژوهش، در حالیکه این دارو در کنار رمدسیویر و دگزامتازون کمک قابل توجهی به بهبود بیماران بد حال نمی‌کند، دست‌کم توانسته است در کاهش ۵ درصدی شمار مرگ و میر ناشی از بیماران مبتلا به کووید موثر باشد.

باریسیتینیب یک داروی سرکوب واکنش دستگاه ایمنی و ضد التهاب است که برای گروهی از بیماران مبتلا به روماتیسم مفاصل تجویز می‌شود.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا از اواخر ماه آوریل امسال احتمال استفاده از این دارو را برای جلوگیری از مرگ بیماران به شدت بدحال مبتلا به کووید مطرح کرده بود.

Rosa گفت...

شورشیان #طالبان پس از حمله به «انستیتوی ملی موسیقی افغانستان» سازهای موجود در این مرکز موسیقی را شکستند و نوازندگان ارکستر را تهدید کردند که دیگر حق اجرای موسیقی ندارند. انستیتوی ملی موسیقی افغانستان یک مدرسه موسیقی در کابل است که توسط احمد سرمست ایجاد شد و سال ۲۰۱۰ گشایش یافت.

https://twitter.com/indypersian/status/1433652043705683968

این انستیتو که موسیقی افغانستان و موسیقی غربی را تدریس می‌کند در سال ۲۰۱۸ جایزه موسیقی پولار را دریافت کرده است.

بسيار سپاس از امارت اسلامي افغانستان
اين حكم قران و حديث است كه آله موسقي را شكستاند

عضو القاعده در افغانستان:
"ما به پنجشیر می رویم تا بکشیم شان، آن ها مرتد هستند و در راه طاغوت می جنگند.
ما مجاهدیم و در راه خدا می جنگیم."


https://twitter.com/lonewolf30000/status/1432685730938163208

هرات/شرایط طالبان برای دختران دانشجو: استادان باید پیرمرد باشند،.

حجاب عربی، ترانسپورت مخصوص از دم خانه تا دانشگاه بین موتر با بیرون و با قسمت راننده باید پرده کشیده باشد. دختران و پسران یکجا نباشند و دختران قبل شروع درس حق بودن در محوطه را ندارند بروند اتاق انتظار

https://twitter.com/fard1987/status/1433689335258304514

ترانسپورتش خنده داره واقعا
تا بخواهن دخترا ره از هر منطقه برسانن د پوهنتون شب شده
مجبورن دوباره برگردن به خانه

Rosa گفت...

آرزو كردن در افغانستان به اين مياند كه كسي بخواهد در دوزخ باغچه بسازد

باﺭﺍﻥ ﮐﻪ ﻣﯿﺒﺎﺭﺩ ﻫﻤﻪ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﺮ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪ ! ﺍﻣﺎ ﻋﻘﺎﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺍﺯ ﺧﯿﺲ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﻫﺎ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻣﯿﮑﻨﺪ ! " ﺍﯾﻦ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ! "

#تازه: درگیری در مرز ولایت‌های همجوار پنجشیر هنوز جریان دارد. و حکومت طالبان هم امروز در کابل اعلان نمی‌شود.

#panjshirnews


https://twitter.com/SaranwalAAES/status/1433662405196886038

رسانه های داخلی باید اجازه داده شوند که از نبرد گزارش تهیه کنند. در یک شبانه روز طالب بیشتر از ۸۷۴ کشته داده است و ۱۷۶ طالب اسیر.
که اکثر شان جمع لشکر بدر بوده
هنوز هم تعدادی شان در محاصر هستند
و امکان این که تلفات شان از هزار بالا برود خیلی زیاد است.

https://twitter.com/SaranwalAAES/status/1433647042853752838

یک شاخه
در سیاهیِ جنگل
به سوی نور
فریاد می‌کشد

Women belong in all the sectors of the #government. To put it better, all the government sectors belong to women as much as they belong to men.
We have academic and professional women with decades of #education and #experience

https://twitter.com/myredline_afg/status/1433720349707882497

Taliban thought you qanooni asasi

A heroic cabinet with the presence of women.”
#Afghanistan is the homeland of women as much as it is of men. The women of #Kabul are on the streets today and they fight for their #rights. Their fundamental rights - their #RedLine!

https://twitter.com/myredline_afg/status/1433719266856013825/photo/1

Yesterday #Herat, and today in #Kabul. The women of #Afghanistan claim what is rightfully theirs - no more and no less.
Afghanistan or any other community is crippled without her women.

https://twitter.com/myredline_afg/status/1433718180153864193/photo/1

Rosa گفت...

وقتی ۴ سال رئیسی تمام شد و خامنه ی عمرش تمام شد ، مجتبی بیاد روزگار ب مراتب بدتر خواهد شد،

رزا:
خوب میشد اگر کرونا می زدشان گروهی:)

ناشناس گفت...

رزا جان ما از این شانس ها نداریم،

لامذهب ها عجيب شانسی دارند،!!
هر چی در دنیا رخ بده ب نفع ایت ها است!
انقدر جوان هر روز میمیره که جگر ادم خون میشه، این بی م وقتها اکثرا ۱۰۰ سال عمر میکنند،

Rosa گفت...

A video message sent to us @BBCWorld
from one of the leaders of the anti-Taliban resistance, fmr VP @AmrullahSaleh2
who says they're under attack from terrorists and points the finger of blame at Pakistan. Pakistan of course deny they support Taliban forces #Panjshir #Afghanistan

https://twitter.com/BBCYaldaHakim/status/1433837439664234499

#احمد_مسعود، فرمانده مقاومت ضدطالبان در دره #پنجشیر، جمعه شب خبر سقوط این منطقه را تکذیب کرد. او در توییتی نوشت: «رسانه‌های پاکستان دارند خبر تسخیر پنجشیر را پخش می‌کنند. [اما] اگر خدا بخواهد، روز سقوط پنجشیر آخرین روز من در پنجشیر خواهد بود.»

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اعتراضات زنان کابل برای در دفاع از حقوق و دستاوردهای خود توسط نیروهای طالبان به خشونت کشیده شد و زنان معترض مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این واقعه ظهر امروز جمعه ۱۲ شهریورماه رخ داد.

#افغانستان #کابل #طالبان #زنان #حقوق_زنان


This video is recorded during the Taliban's victory day parade at #Kandahar.

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1433844144317861891

Who think has given these M1117 ASVs & MaxxPro MRAPs to #Taliban & #AlQaeda terrorists?! United States of America! Biden administration has empowered terrorists in-order to create future wars!

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1433844144317861891

Military vehicles transferred by the U.S. to the Afghan National Army in February 2021

Photo: Afghanistan Ministry of Defense

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1433844144317861891

Rosa گفت...


گفت‌وگو با افراسیاب ختک، سناتور پیشین پاکستان و روهینا ظفری، استاد دانشگاه

https://youtu.be/QZoJYfYX8jM

یکی از نقاط مرزی #ایران و #افغانستان
بنا به شنیده ها بسته به مسافتی که مسافر طی می کند بین ۳.۵ تا ۶ میلیون تومان می پردازد.
#طالبان

https://twitter.com/KazemHosseini36/status/1434140819011813379

The voices of the #women of #Afghanistan are raised in 4 provinces now. A common voice: Defending Their Fundamental rights. What belongs to them. No more, and no less!
There is no "Good Time" to claim your rights. Now is the time!
#Taliban must align themselves.


https://twitter.com/myredline_afg/status/1434840081395761157

The brave #women of #Balkh came to the streets to claim what’s rightfully theirs.

https://twitter.com/i/status/1434938112145231878

“Freedom, freedom, our ultimate rights!”
#women’s #protest in #kabul.

https://twitter.com/myredline_afg/status/1434899128581042181

طالبان و هیچ نیرویی در جهان نمی تواند رویای زنان و دختران افغان را برای آزادی و شکوفایی محدود کند و تا همیشه در برابر نیروی شان بیایستد. زنان سرزمین من تسلیم ناپذیرند. «نیمه ی جهان، نصفه ی وطن»

https://twitter.com/ShaharzadAkbar/status/1434950844303224835

Afghan women won’t give up their rights easily. They are asking tor the world’s support; we owe it to them.

https://twitter.com/heatherbarr1/status/1434375196366938121/photo/1

امشب پهبادهای پاکستانی بمباران #پنجشیر را آغاز کرده‌اند و مقاومت را به خون کشیدند. فهیم دشتی در ماشینی بوده که قرار بود #احمد_مسعود باشد! اما دنیا خفه شده، قدرتها لال شده‌اند و ...

امشب در بیش از ۱۰ شهر افغانستان تظاهرات برگزار شد در حمایت از جنبش مقاومت #پنجشیر به رهبری «احمد مسعود» و علیه #طالبان . اما یک شعار اینجا مهم بود، شعار «ایران حمایت» در سراسر این شهرها.

تظاهرات شبانه مردم افغانستان علیه طالبان در کابل و برخی مناطق مرکزی افغانستان، بدخشان، ننگرهار ، هرات ، پروان و دایکندی/ در این اجتماع برخی هم با شعارهایی از ایران درخواست کمک کرده‌اند.

عملیات نیروهای جبهه مقاومت ملی #افغانستان در #پنجشیر علیه دشمن متجاوز از سر گرفته شد. جنگ شدید در مقر ولایت ادامه دارد.#قیام‌ملی علیهِ جنایتکاران طالب و باداران متجاوزش برای دفاع از آزادی وعدالت از هر فریضه‌ فرض‌تر است. راه رزمندان شهید ادامه خواهد یافت. پنجشیر تسلیم نمی‌شود.

https://twitter.com/NRFAfghanistan

آخرین اظهارات احمد مسعود رهبر مقاومت ملی #افغانستان:
#طالبان نه تنها تغییری نکرده، بلکه شرورتر، بی‌رحم‌تر، بنیادگرا و تبعیض‌آمیزتر نیز شده است.

طالبان پاکستانی و غلامان پاکستانی باید از بیاد گم شوه

خوهران با احساس و متدین در مزار شریف ضمن یک راپیمایی خواهان امارت اسلامی و حجاب شرعی شدند

https://twitter.com/i/status/1434808978354155521

نیمروز هست مه خودمم د همی جمیعت بودم بسیار لذت بخش بود.

دیگر زنان افغانستان از شما حمایت نکرد حالا خواهر و مادر خودتانرا کشیدید

حجاب داعشی ای حجاب اسلامی نیست

Rosa گفت...

۱۳ سنبله، ترور نگار، پولیس زندان زنانه‌ی غور با بچه‌ی‌ پنج شش ماهه در بطن‌اش.

https://twitter.com/FereshtehRafat/status/1434537023319285762

شامگاه دوشنبه ۱۵شهریور ۱۴۰۰، گروهی از مردم #کابل نیز در حمایت از فراخوان #احمدمسعود و در حمایت از #جبهه_مقاومت_ملی به خیابان‌ها آمدند و علیه #طالبان شعار دادند. آنها همچنین شعارهایی علیه پاکستان و در اعتراض به حضور رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) در کابل سر دادند.

امروز دوشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ گروهی از #زنان در شهر #مزارشریف با برپایی یک راهپیمایی اعتراضی خواستار حفظ حقوق انسانی خود شدند. آنها شعار میدادند: «نقض حقوق زنان، نقض حقوق بشر» و «آزادی، آزادی، حق مسلم ماست».
این تجمع در ادامه با برخورد خشن نیروهای #طالبان برهم زده شد.
#افغانستان

https://twitter.com/i/status/1434919766775435268

العربیه به نقل ازمنابع خود گزارش داد که طالبان رسانه‌های افغانستان را از نشر پیام صوتی احمد مسعود منع کرده است. #احمدمسعود دریک بیانیه صوتی با ذکر اینکه #طالبان به دین و قرآن اعتقادی ندارند و با همدستی کشورهای بیگانه به #پنجشیر حمله کردند، مردم #افغانستان را به قیام فراخوانده بود

خبرنگارنشریه بیلد آلمان که در #پنجشیر حضور دارد، امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ با انتشار یک ویدئو از نیروهای #طالبان در یکی از ورودی‌های دره پنجشیر، در توییتر خود نوشت: «با وجود ادعای طالبان مبنی بر تصرف کامل پنجشیر اما نیروهای طالبان به خبرنگاران اجازه ورود به منطقه را نمی‌دهند.»

گزارش‌های رسیده حاکی از این است که نیروی هوایی #پاکستان با استفاده از پهپاد برخی از مناطق را در #پنجشیر افغانستان بمباران کرده است. ضیا آریا نژاد نماینده سمنگان در پارلمان #افغانستان با تایید این خبر گفت نیروی هوایی پاکستان از بمبهای هوشمند برای حمله به پنجشیر استفاده کرده است.

ریس آی ایس آی برای مدیریت جنگ پنجشیر آمده و هر گذینه استفاده خواهد کرد

چه ناجوان مردانه عمل کردند، دو هفته مکمل آب نان و دارو‌ و شبکه های مخابراتی را بستند از پنج موضع با نیروی ۳۳ ولایت حمله ور شدند اما زور شان نکشید ناچار از کماندو و ‌نیروی هوایی پاکستان کمک خواستند، رسم ناجوانی در جنگ این است!

بله پاکستان مستقیم وارد حمله برپنجشیرشده

ژنرال فیض حمید، رییس آی‌اس‌آی پاکستان در کابل جنگ پنجشیر را رهبری می کند تا زودتر خلافت رهبر طالبان را اعلام کند.

آقا واقعا بی بی سی لوکیشن فهیم دشتی رو لو داده؟!
دیگه آخر کثافت و رذالت انگلیس بایست باشه!

ظاهرا BBC فارسی در هنگام مصاحبه با فهیم دشتی @FahimDashty
ناگهان تصویر را قطع می‌کند و شماره تلفن او را بروی صفحه نمایش می‌دهد، طالبان به کمک پهپاد‌های پاکستان با ردیابی تلفن او ماشین حاملش را بمباران می‌کند که او در این حمله کشته می‌شود. #پنجشیر

https://twitter.com/massi13631/status/1434774471559241729

اعتراض به بمباران پنجشیر توسط پهپادهای پاکستانی با این هشتگ.
فهیم دشتی و ژنرال ودود توسط پاکستان شهید شدند
#PakistanIsBombingPanjshir

Rosa گفت...

گروگان‌گیری حدود یک هزار نفر
یش از یک هزار نفر برای خروج از فرودگاه مزار شریف منتظر موافقت طالبان هستند

بیش از یک هزار نفر از جمله شماری از شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان، برای پرواز از فرودگاه مزار شریف در انتظار موافقت طالبان هستند.

رویترز از یک منبع آگاه اعلام کرد که حدود یک هزار نفر طی چند روز گذشته برای خروج از افغانستان با پروازهای چارتر منتظرند.

به گفته این منبع، وزارت خارجه آمریکا نتوانسته موافقت طالبان درباره خروج این پروازها از فرودگاه بین‌المللی در مزار شریف یا محل فرود آنها را جلب کند.

پیشتر نیز مایکل مک‌کال، نماینده کنگره آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفته بود اطلاعات محرمانه‌ای دریافت کرده‌است که طالبان به شش هواپیما که شهروندان آمریکایی و افغان مسافران آن هستند، اجازه خروج از فرودگاه مزارشریف را نمی‌دهد.

این مقام آمریکایی افزود که طالبان در ازای اجازه برای خروج این هواپیماها خواسته‌ای دارد.

مک‌کال این وضعیت را «گروگان‌گیری» خواند و گفت: « طالبان تا زمانی که ایالات متحده حکومت آنها را به رسمیت نشناسد، به شهروندان آمریکایی اجازه خروج از افغانستان را نخواهد داد.»

او گفت به اطلاعاتی در فضای طبقه‌بندی شده دست یافته است که نشان می‌دهد «صدها شهروند آمریکایی» در افغانستان حضور دارند.


https://youtu.be/9kFg1ZKsh18

Rosa گفت...

لحظه به لحظه حمله به "پنجشیر" از زبان یک زن ایرانی در کانون جنگ

https://youtu.be/RQ7z2zMb8OI

آیا تا بحال میدانستید که کشور پاکستان در سال ۱۹۴۷ به وسیله انگلیس بوجود آمد. (بعد از ۹۰ سال کنترل کامل در هندوستان) و باز هم آیا میدانستید که کشور قطر در سال ۱۹۷۱ باز هم بوسیله کشور انگلیس بوجود آمد. و آیا میدانید که طالبان در کشور قطر چندین سال هست که نمایندگی رسمی دارد و تمام منابع مالی طالبان را قطر فراهم میکند. حالا پیدا کن پرتغال فروش را

تسلط و قدرت گرفتن طالبان و پاکستان در افغانستان تهدیدی بسیار جدی برای کشورهای منطقه بخصوص برای ایران، تاجیکستان، ازبکستان، و ترکمنستان هست. متاسفانه این ویروس طالبان یخه تمام منطقه را خواهد گرفت.

تجمع در مقابل سفارت پاکستان در تهران در اعتراض به حملات طالبان در پنجشیر

شماری از شهروندان افغانستان روز سه‌شنبه با تجمع در مقابل سفارت پاکستان در تهران، نسبت به حملات طالبان در #پنجشیر و دخالت پاکستان اعتراض کردند .

آنها شعار مرگ بر پاکستان و طالبان سر دادند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435133049533091841

ویدیوی دیگری از تظاهرات مشترک صدها زن و مرد در خیابان‌های کابل منتشر شده است

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435126795938959365

تظاهرات در سه صدو پانزده به خشونت کشیده شد

معامله ايران باطالبان،مصونیت رهبران سنتي هزاره را تقربيا تضمين كرده است آنها دستکم درین نزدیکی هاترسی ازطالبان ندارندو طبق گزارش هاطالبان حتابه طرف خانه خلیلی و محقق نرفتند.وعده شراکت به پروژه های کلان به خانواده رحمانی و حاجی الماس ازسوی پاکستان هم شمالی را به سکوت فروبرده است

مردم شهرستان کوهبند استان #کاپیسا پس از فراخوان احمد مسعود کوهبند را از وجود تروریستان طالب پاکسازی کردند.

#قیام_ملی
#StandWithPanjshir
Bild

https://twitter.com/vatantoday/status/1435025055034089473

#Gravitas: The fall of #Panjshir has #Pakistan written all over it.

The fall of Panjshir has Pakistan written all over it. The Taliban in tandem with the ISI is bombing the region. 150,000 people are about to lose their liberties. The world is not just a mute spectator, it is complicit in the tragedy. Palki Sharma has this to say.

https://youtu.be/ZcBkA68s2YM


Rosa گفت...

حضور مردم هر لحظه گسترده تر می شود
جاده های کابل پر از فریاد آزادی است.
از سمت خیر خانه نیز اعتراض ها آغاز شده است.
طالبان شلیک های هوای می کنند اما زنان همچنان مصمیم و استوار به پیش می روند.
#کابل

https://twitter.com/mujahidandarabi/status/1435132031625830408

هفت بار افتادیم،
هشت بار برخواهیم خاست!

شاهدان از کابل به افغانستان اینترنشنال می‌گویند افراد طالبان با تیراندازی هوایی کوشیدند جماعت تظاهرکننده را متفرق کنند

یک شهروند در ادامه این ویدیو، از مشاهدات خود می‌گوید

گروه‌هایی از مردم در طول شب و گذشته و امروز سه‌شنبه، در پاسخ به فراخوان قیام عمومی به خیابان‌ها ریختند

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435144426880372739

omg
#BREAKING Taliban fire shots to disperse anti-Pakistan rally in Kabul:

#تازه
طالبان همچنان بر معترضان کابلی شلیک می‌کنند.
خبرنگار آماج نیوز از محل رویداد می‌گوید که طالبان تعدادی از معترضان با جمعی از خبرنگاران خارجی و داخلی را با خود برده‌اند.

https://twitter.com/i/status/1435151710087954433

https://twitter.com/AbuShirzad/status/1435149144700641280

فیر های مستقیم طالبان
بالای اعتراض کننده گان
منطقه ۳۱۵

https://twitter.com/AbuShirzad/status/1435139225163374596

https://twitter.com/i/status/1435139225163374596


#طالبان بر معترضان #کابل شلیک می‌کنند

In #Kabul, the #Taliban opened fire on protesters


https://twitter.com/i/status/1435146304225677316

#تازه
هزاران معترض به سوی ارگ کابل با شعار؛ خاموش نباشیم، اگرنه نابود می‌شویم.

#آماج_نیوز

بانوی معترض در کابل: مردم پنجشیر می‌میرند، کجاست حقوق بشر، کجاست سازمان ملل؟

https://twitter.com/AamajN/status/1435137130368577536

#تازه
طالبان همچنان بر معترضان کابلی شلیک می‌کنند.
خبرنگار آماج نیوز از محل رویداد می‌گوید که طالبان تعدادی از معترضان با جمعی از خبرنگاران خارجی و داخلی را با خود برده‌اند.

#آماج_نیوز

https://twitter.com/AbuShirzad/status/1435149144700641280

اعتراضات کابل با شعار: «پاکستان، پاکستان؛ از افغانستان بیرو شو»

https://twitter.com/AamajN/status/1435110860104642560

طالبان در تلاش مهار اعتراض کابل شدند.

https://twitter.com/AamajN/status/1435115422500655107

پسر بانو نگار افسر پیشین پولیس غور: مادرم را کُشتند و مغزش را بیرون کردند.

#آماج_نیوز

https://twitter.com/AamajN/status/1434498429787557892

قاتل‌ها چقدر شبیه هستند، دکتر سامی و این پلیس زن.‌

گزارشها از #پنجشیر خبر از سرکوب شدید مردم محلی می دهد.
#طالبان راههای ورودی به دره را تحت کنترل داشته و به خبرنگاران اجازه ورود به منطقه را نمی دهند. از نمایندگان صلیب سرخ و سازمان ملل نیز خبری نیست.
در این سکوت جنایتی بزرگ در حال رخ دادن است. @UNReliefChief
#افغانستان


Rosa گفت...

ویدیوی از شمال کابل - طالب هوایی شلیک می‌کند، معترض روبرویش می‌ایستد و می‌گوید «مرا با مرمی بزن» و بعد همه شعار می‌دهند «مرگ به پاکستان، زنده باد جبهه مقاومت ملی»


https://twitter.com/i/status/1435157977841995776

https://twitter.com/i/status/1435163878426619905

یکی از زنان شجاع و آزادی خواه افغانستان که امروز برای داشتن حق آزادی به جاده ها رفته بودند اما از طرف طالبان مورد شلیک قرار گرفتند.

https://twitter.com/i/status/1435156234223726592

"فهیم فطرت" روز سه شنبه اضافه کرد که جنگ بر سر مناطق استراتژیک پنجشیر همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت با تمام توان به حمله برای بیرون راندن طالبان ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، یکی از نیروهای جبهه مقاومت نیز مدعی شد که شب گذشته در منطقه "تواخ" ،دره عبدالله خیل ،آبشار پنجشیر و بازارک تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

وی که نامش ذکر نشده است تصریح کرد جنگ علیه طالبان در "اندرآب" استان بغلان نیز به شدت ادامه دارد.

آریانا نیوز افغانستان هم به نقل از «کبیرواثق» معاون استاندار پنجشیر افغانستان نوشته است که جنگ در پنجشیر و اندراب بشدت ادامه دارد و نیروی مقاومت در این مناطق پیشروی های داشته اند.

گروه طالبان تاکنون در باره این پیشروی اظهارنظری نکرده اند.

Rosa گفت...

گروهی از شهروندان افغان، شامل شمار زیادی از زنان روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور (سنبله) علیه طالبان در کابل، پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و شعار دادند.

خبرنگار یورونیوز در کابل می‌گوید در جریان این راهپیمایی صدای تیراندازی‌های شدید و سنگین شنیده است؛ اقدامی که برای متفرق ساختن جمعیت معترضان انجام شده است.

در ویدیوهایی که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، افرادی که گفته می‌شود از مأموران طالبان هستند در حال کتک زدن برخی از راهپیمایان دیده می‌شوند.

طبق گزارش خبرنگار یورونیوز، حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی بدون وقفه انجام شد و مشخص نیست که آیا این تیراندازی سنگین تلفاتی در پی داشته است یا خیر. نیروهای طالبان همچنین از خبرنگاران خواستند تا فیلمبرداری را متوقف کنند.

flipboard
mail icon

balatarin
telegram
messenger-dsk

اندازه متن Aa Aa

گروهی از شهروندان افغان، شامل شمار زیادی از زنان روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور (سنبله) علیه طالبان در کابل، پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و شعار دادند.

خبرنگار یورونیوز در کابل می‌گوید در جریان این راهپیمایی صدای تیراندازی‌های شدید و سنگین شنیده است؛ اقدامی که برای متفرق ساختن جمعیت معترضان انجام شده است.

در ویدیوهایی که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، افرادی که گفته می‌شود از مأموران طالبان هستند در حال کتک زدن برخی از راهپیمایان دیده می‌شوند.

طبق گزارش خبرنگار یورونیوز، حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی بدون وقفه انجام شد و مشخص نیست که آیا این تیراندازی سنگین تلفاتی در پی داشته است یا خیر. نیروهای طالبان همچنین از خبرنگاران خواستند تا فیلمبرداری را متوقف کنند.
تصاویر خبرنگار یورونیوز از کابل

این اتفاق پس از تجمع بیش از ۷۰ نفر که اغلب از زنان بودند در خارج از سفارت پاکستان رخ داد. آن‌ها شعارهایی علیه پاکستان سر می‌دادند.

سارا فهیم یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: «زنان افغان می‌خواهند کشورشان آزاد باشد (...) ما خسته شده‌ایم. ما از بمباران‌های پاکستان در پنجشیر خسته شده‌ایم.»

وی افزود: «نمی‌دانیم این موضوع تا کی ادامه خواهد داشت و صدای ما چه زمانی شنیده می‌شود؟» وی این سوال را مطرح کرد که چرا جامعه بین‌المللی سکوت کرده است و می‌بیند تعداد زیادی از مردم کشته شده‌اند.»
تظاهرات در تهران علیه پاکستان

از سوی دیگر گروهی از ایرانی‌ها و افغان‌های مقیم ایران صبح امروز مقابل سفارت پاکستان در تهران تظاهرات کردند و علیه این کشور شعار دادند. این گروه شعارهایی مانند «پاکستان حیا کن، خاک ما را رها کن» و «حمایت از طالبان خیانت است خیانت» سر دادند و از احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت ملی در پنجشیر حمایت کردند.

Rosa گفت...



افغانستان؛ مقاومت علیه طالبان و اعتراض به پاکستان اوج می‌گیرد

طالبان به صف تظاهرکنندگان در برابر سفارت پاکستان در کابل، تیراندازی کرده‌اند. در تهران نیز تجمع مشابهی در اعتراض به مداخلات پاکستان برگزار شد. شبه‌نظامیان از مردم پنجشیر خواسته‌اند در خانه‌ها بمانند و فرار نکنند.

روز سه‌شنبه هفتم سپتامبر ده‌ها نفر از شهروندان افغان با تجمع در برابر سفارت پاکستان در کابل، مداخله اسلام آباد در امور کشورشان را محکوم کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای طالبان برای متفرق کردن جمعیت، به سوی مردم شلیک کردند. تقریبا همه شرکت کنندگان در این تجمع ۷۰ نفری زنان بودند. ...

هم‌زمان، اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در جلسه غیرعلنی مجلس ایران، درباره مسائل افغانستان صحبت کرده است. گزارشی رسمی از سخنان قاآنی منتشر نشده اما نماینده تبریز به نقل از قاآنی به خبرگزاری مهر گفته است: «آن چه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود.»

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از قول قاآنی به مهر گفته است: «جمهوری اسلامی به برکت ولایت در مسائل افغانستان باتدبیرترین کشور بود.»

در این میان، امام جمعه اهل سنت زاهدان به احمد مسعود توصیه کرده که راه مذاکره را در پیش بگیرد. مولوی عبدالحمید به روزنامه شرق گفته است: «من مطمئن هستم که او و هیچ کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند. ایشان جوان است و پدرش هم جزو کسانی بود که در زمان تجاوز شوروی سابق به افغانستان جهاد کرد و با آنها جنگید. بهترین راه این است که بیایند و بنشینند با مذاکره و گفت‌وگو مسئله را حل کنند.»

مولوی عبدالحمید پیش‌تر روی کار آمدن طالبان را به آنها تبریک گفته بود.

هم‌زمان و در حالی که اهالی روستاهای پنجشیر از خشونت شبه‌نظامیان با مردم به ویژه جوانان خبر می‌دهند، طالبان تاکید کرده که کاری به غیرنظامیان ندارد. در آخرین تحول نیز، از مردم خواسته شده که در خانه‌هایشان بمانند و فرار نکنند.

Rosa گفت...

فهیم دشتی، روزنامه‌نگار، تحلیل‌گر سیاسی و سخنگوی «جبهه مقاومت ملی»، دیشب (شامگاه یک‌شنبه ۵ سپتامبر) در دره پنجشیر همراه با ژنرال عبدالودود ذره، خواهرزادۀ احمدشاه مسعود کشته شد. در میان واکنش‌های متعدد، حامد کرزی رئیس‌جمهوری پیشین نوشته است که فهیم دشتی اگرچه از منتقدان سرسخت حکومت وی بوده است اما همواره "صدایی رسا برای آزادی بیان" بود. ...

مسئولان «جبهه مقاومت ملی» در دره پنجشیر تایید کردند که فهیم دشتی، سخنگوی این جبهه و ژنرال عبدالودود ذره، دستیار امنیتی احمد مسعود، دیشب در درگیری در دره پنجشیر افغانستان کشته شدند.

احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود و یکی از اعضای رهبری «جبهه مقاومت ملی» در اینستاگرام نوشت: «فهیم دشتی در حمله به احمدشاه مسعود چشم‌اش آسیب دید و در حمله دیگر به پنجشیر جان‌اش را از دست داد».

Rosa گفت...

ادعای تیرباران عضو سابق پلیس زن توسط طالبان در غور افغانستان

سن حکیمی، فعال مدنی در ولایت غور، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «طالبان یک زن را که قبلآ افسر پولیس بود در مرکز ولایت غور تیرباران کردند.»

حکیمی اضافه کرد: «حوالی ساعت هشت شام یک‌شنبه شب گروه طالبان بانو نگار که قبلآ افسرپولیس بوده ودر محبس(زندان) ولایت غور اجرای وظیفه می‌نمود را با ضرب گلوله در منزلش ودر مقابل چشمانش شوهر واطفالش کشتن. بانو نگار همزمان طفل شیرخوار داشته و پنج الی شش ماهه حامله(باردار) نیز بوده است.»

مقام‌های گروه طالبان هنوز در این مورد رسماً چیزی نگفته اند، اما بلال کریمی، سکرتر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به روزنامه «اطلاعات روز» گفته است در حال حاضر این رویداد را تأیید نمی‌کند، اما در این زمینه معلومات می‌گیرد.

او علاوه کرد طالبان کسانی را که با «اداره‌ی پیشین» کار کرده باشند، مورد عفو قرار داده‌اند.

هرچند گروه طالبان همواره گفته اند که عفو عمومی اعلام شده به هیچ کسی کار ندارند، اما برخی منابع خبری از کشته شدن شماری از کارمندان سابق دولت افغانستان در برخی از ولایت‌های این کشور خبر دادند.

حتی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده که شماری از افراد مسلح که خود را افراد طالبان معرفی می‌کنند برخی از زنان افغان را به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

برخی منابع آگاه مدعی اند که گروه طالبان به زنان و دختران افغان اجازه رفتن به دفتر کار شان را نمی‌دهند و به آنها گفته اند که صبر کنند تا شرایط کاری آنها را در چارچوب اسلامی فراهم کنند.

Rosa گفت...


حضور مردم هر لحظه گسترده تر می شود
جاده های کابل پر از فریاد آزادی است.
از سمت خیر خانه نیز اعتراض ها آغاز شده است.
طالبان شلیک های هوای می کنند اما زنان همچنان مصمیم و استوار به پیش می روند.
#کابل

https://twitter.com/mujahidandarabi/status/1435132031625830408

Gunfire to disperse the protesters in Kabul #Afghanistan

https://twitter.com/i/status/1435138463410663425

hey are all guns, no brains.

Freedom to Afghanistan.

Rosa گفت...

یک داستان باورنکردنی از رد پای بی بی‌سی فارسی درکشته شدن فهیم دشتی

https://youtu.be/23fMhiYUiC0

چرا کاربران به بی بی سی شک دارند؟.... چون افتادن پنجشیر به دست طالبان را همان دقیقه و با طمطراق اعلان کرد... اما هنوز و بعد از گذشت چندین ساعت و تا همین الان که من این کامنت را میگذارم؛ بازپس گیری پنجشیر به دست احمد مسعود را گزارش نکرده.... یعنی دقیقا و به مانند سال پنجاه و هفت؛ شده خبرگزاری طالبان.

آیا تا به حال حتی یک مورد سابقه داشته است که شماره تلفن مصاحبه شونده بر روی صفحه تلویزیون منعکس شود ؟؟؟؟؟

مگر میشه اسکایپ قطع بشه و شماره تلفن در پخش ظاهر شود . این همه بی بی سی پخش مستقیم داشت و قطع شد هیچکدام شماره ظاهر نشد .

اصلا مهم نيست ساعتش
مهم اينكه از روى شماره تلفن رديابى ميكنند محل بودن اورا و ميخواد دوساعته ديگه ميخواد دو روزه ديگه فرقى نميكنه تلفن رديابى شده

سلام بی بی سی شماره این شخص رو میتونسته داشته باشه
اما دولت پاکستان نه
یعنی باید از طریق بی بی سی بهش دست پیدا میکرده.این غلط ه.ممنون

کسانی که میگویند این یک اختلال اینترنتی بوده، هیچ چیز در رابطه چگونگی کارکرد پروگرام های چَت تصویری و ورژن پریمیوم(پولی) این پروگرام ها نمیدانند، این موضوع بی هیچ شبهه ای عمدی بوده و دلیل این میزان علنی بودن آن نیز فرستادن پیامی از طریق تلویزیون دولت فخیمه به مقاومت پنجشیر و جهانیان از طریق پادوهای متصل به سفارت ج.ا این بوق تبلیغاتی تاچری بود‌ه که پهباد پاکستانی دراین میان تنها نقش کامل کنندهء زنجیرهء کثافت و جنایت را بر عهده داشته است که البته برای هزارمین بارماهیت و چیستی کشورساختگی همچون پاکستان را نیز عریان میکند، مقاومت پنجشیر تنها با طالبان نمیجنگد بلکه با تمام جریان گلوبال خیانت علیه بشریت درگیر است که ایکاش درس باشد برای اپوزسیون ما ایرانیان

آیا نمیشه این شبکه را به دادگاههای صالح کشاند واین یک حمایت از تروریسم است وافغانها حداقل میشه آنها را مجازات کرد ودیگر از این کارها انجام نده چون بی بی سی حمایت کننده تندروهای اسلامی است واین را بارها نشان داده پس وقتی با این شبکه تماس می گیریم حواستون باشه

حبس زنان شجاع فغانستان در یک پارکینگ به منظور جلوگیری از خیزش آنها ! زهرا رحیمی خبرنگار طلوع نیوز افغانستان با انتشار فیلمی نوشته که عناصر طالبان، ده‌ها تن از زنان را در یک پارکینگ محاصره کرده اند تا به تظاهرات امروز سه شنبه ۱۶ شهریور در کابل نپیوندند.

❗️به نقل از منابع افغان ،نیروهای طالبان امروز وحید احمدی تصویربردار طلوع نیوز را هنگام تصویر برداری از تظاهرات کابل بازداشت کرده و وی را همراه با دوربین تصویر برادری اش با خود برده اند.
در مدت زمانی که سپاه پاسداران در حال پذیرایی از سران طالبان در ایران بوده ، این گروه آدمکش شیوه های سرکوب گری را فرا گرفته!

🪓تروریست‌های طالبان مستقر در شهر کابل برای جلوگیری از پیشروی مردم حامی جبهه ملی مقاومت افغانستان، اقدام به تیراندازی کردند
جای خوشحالیست که در پی انتشار فراخوان قیام عمومی احمد مسعود شهرهای مختلف افغانستان شاهد حضور مردم است

Rosa گفت...

نکاتی چند به ارتباط آمدن رئیس ISIS به کابل!

https://www.afgazad.com/2021-Political/090621-Mosawe-Nokaaty-Chand-Ba-Ertebaat-ISI.pdf

روه طالبان در کابل یک اداره حکومتی جدید را اعلام کرده‌ است و محمد حسن اخوند را به عنوان "رئیس‌الوزرا"، عبدالغنی برادر را به عنوان معاون اول و عبدالسلام حنفی را به عنوان معاون دوم این اداره معرفی کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در نشست خبری در کابل تشکیل این اداره جدید و اعضای کابینه آن را اعلام کرد.

محمد حسن اخوند، در حکومت گذشته طالبان در دهه ۹۰ میلادی وزیر خارجه این گروه بود و در سال‌های اخیر به عنوان رئیس شورای رهبری گروه طالبان کار ‌می‌کرد.

مجاهد گفت که این یک اداره سرپرست است و برای رسیدگی به نیازهای فوری حکومتداری تشکیل شده است.

براساس اعلام سخنگوی طالبان، محمد یعقوب مجاهد، فرزند ملا عمر رهبر پیشین گروه به عنوان سرپرست وزارت دفاع، سراج‌الدین حقانی، رئیس شبکه حقانی به عنوان سرپرست وزارت داخله/کشور، امیر خان متقی، به عنوان سرپرست وزارت خارجه و هدایت‌الله بدری، به عنوان سرپرست وزارت مالیه/دارایی تعین شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت:"ما می‌دانیم که مردم افغانستان منتظر دولت جدید هستند. عوامل جنگ در کشور از بین رفته است و هموطنان از امنیت برخوردار شده‌اند و برای اولین بار زمینه تشکیل یک حکومت اسلامی فراهم شده است."

طالبان سه هفته پیش کنترل کابل و بیشتر مناطق افغانستان بدست گرفت و اعلام کابینه موقت گام مهم در تشکیل دولت طالبان است.

سراج الدین حقانی، سرپرست جدید وزارت کشور، رئیس گروه شبه نظامی معروف به شبکه حقانی است که وابسته به طالبان هست و پشت برخی از مرگبارترین حملات در جنگ دو دهه‌ گذشته افغانستان بوده است.

Rosa گفت...

خبرگزاری فرانسه دقایقی قبل گزارش داد که در جریان تظاهرات امروز مردم هرات دو نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

در اعتراض #هراتیان علیه #طالبان و #پاکستان، دو غیرنظامی کشته و چهار تن زخمی شدند.
منابع صحی به روزنامه #اطلاعات_روز آمار تلفات را تأیید کردند.

https://twitter.com/Wajedrohani1/status/1435242906676342785

اولین شهدای مبارزه مدنی هستند!

Two killed and four injured in anti #Taliban and #Pakistan protest in #Herat. Health source confirmed to @Etilaatroz



در پی فراخوان احمد مسعود برای #قیام‌_عمومی امروز مردان و زنان کابل، هرات، بلخ و سایر ولایات به خیابان‌ها رفتند خواستار پایان دخالت پاکستان در مسائل افغانستان شدند.

گفته می‌شود جنگجویان طالبان شماری از زنانی را که در #قیام_عمومی مقابل ارگ اشتراک کردند، در پارکینگ تهکوی «عزیز بانک» حبس کرده‌اند.
تاریخ و زمان دقیق این ویدیو مشخص نیست.

https://twitter.com/i/status/1435236420558499840

مولوی‌های مفلوک رژیم قبلی #طالبان به سفارش اربابان پاکستانی
همه مرد واعضای این فرقه خشن، مسن واکثرا از یک خانواده و یک قوم اداره خود را اعلام کردند که به هیچ وجه فراگیر و همه شمول نیست.این هیولای خون آشام و دشمنان انسانیت و دانایی نمی‌توانند نمایندگان واقعی جوامع کشورمان باشند

وزير امور زنان در کابینه امارات اسلامی ملا لندی تعیین شد.
#StandWithPanjshir

ملا لندی امشب زیر زمین غزیزی بانک به کابل ده ها زن را بخاطری کابینه زندانی کرده

گناه من چیست؟ در حق ملا نصرالدین هم اينها ظلم کردن، یا نامش را در کابینه دیدی؟


بلینکن می‌گوید طالبان از خروج افرادی که مدارک آن‌ها کامل است جلوگیری نکرده ولی گفته است افرادی که مدارک معتبر و کامل ندارند در حال حاضر نمی‌توانند از فرودگاه مزار شریف پرواز کنند.

گروگان‌گیری حدود یک هزار نفر
یش از یک هزار نفر برای خروج از فرودگاه مزار شریف منتظر موافقت طالبان هستند

بیش از یک هزار نفر از جمله شماری از شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان، برای پرواز از فرودگاه مزار شریف در انتظار موافقت طالبان هستند.

رویترز از یک منبع آگاه اعلام کرد که حدود یک هزار نفر طی چند روز گذشته برای خروج از افغانستان با پروازهای چارتر منتظرند.

به گفته این منبع، وزارت خارجه آمریکا نتوانسته موافقت طالبان درباره خروج این پروازها از فرودگاه بین‌المللی در مزار شریف یا محل فرود آنها را جلب کند.

پیشتر نیز مایکل مک‌کال، نماینده کنگره آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفته بود اطلاعات محرمانه‌ای دریافت کرده‌است که طالبان به شش هواپیما که شهروندان آمریکایی و افغان مسافران آن هستند، اجازه خروج از فرودگاه مزارشریف را نمی‌دهد.

این مقام آمریکایی افزود که طالبان در ازای اجازه برای خروج این هواپیماها خواسته‌ای دارد.

مک‌کال این وضعیت را «گروگان‌گیری» خواند و گفت: « طالبان تا زمانی که ایالات متحده حکومت آنها را به رسمیت نشناسد، به شهروندان آمریکایی اجازه خروج از افغانستان را نخواهد داد.»

او گفت به اطلاعاتی در فضای طبقه‌بندی شده دست یافته است که نشان می‌دهد «صدها شهروند آمریکایی» در افغانستان حضور دارند.


https://youtu.be/9kFg1ZKsh18

Rosa گفت...

موقف رسمی جبهه مقاومت ملی افغانستان پیرامون اعلان رژیم نامشروع طالبان.

https://twitter.com/PanjshirProvin1/status/1435309989535653898/photo/2

The National Resistance Front of Afghanistan's official position in regards to the Taliban's announcement of their illegitimate regime

https://twitter.com/PanjshirProvin1/status/1435309989535653898/photo/1

Rosa گفت...

در اعتراض #هراتیان علیه #طالبان و #پاکستان، دو غیرنظامی کشته و چهار تن زخمی شدند.


https://twitter.com/PanjshirProvin1/status/1435259521761484802/photo/1

2 killed and 4 injured in anti-Taliban protest today in Herat.

RIP

Rosa گفت...

در تظاهرات هرات دو نفر کشته و هشت تن زخمی شدند
طالبان برای متفرق ساختن معترضان دست به شلیک گلوله زدند

جنگجویان طالبان برای متفرق کردن مردم از اطراف ساختمان استانداری هرات، دست به شلیک و تیراندازی زدند؛ اما این بار شلیک‌ها هوایی نبود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اثر تیراندازی طالبان به‌سوی معترضان، دو تن کشته و هشت تن زخمی شده‌اند. منابع بیمارستان مرکزی هرات به رسانه‌ها گفته‌اند دو کشته و چندین زخمی به این بیمارستان انتقال داده‌شده‌اند. به گفته مسئول بخش عاجل (اورژانس) بیمارستان مرکزی هرات، وضعیت تعدادی از زخمی‌های این رویداد، وخیم است.

تعدادی از شهروندان هرات مشاهدات خود را از حمله طالبان به تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی هم رسانی کردند. یک تن از شهروندان هرات در صفحه فیس‌بوکش نوشته است «با مادرم یکجا برای تظاهرات به کنار ساختمان استانداری هرات رفته بودیم که علیه پاکستان شعار بدهیم؛ اما نوکران پاکستانی بالای ما شلیک کردند. تیراندازی به‌اندازه‌ای شدید بود که من مادرم را گم کردم.»

همچنان گفته می‌شود مرتضی صمدی، از فعالین مدنی هرات و از جمله برگزارکننده‌های تظاهرات امروز هرات، توسط طالبان بازداشت‌شده و به‌جای نامعلوم برده شده است.

طالبان بااینکه قبل از این گفته بودند که اعتراض و تجمع‌های اعتراضی حق مردم است؛ اما بااین‌حال با اعتراض‌های مردم برخورد خشن داشته‌اند....

چرا شبکه الجزیره تظاهرات ضد #طالبان و خشونت بر علیه زنان و دختران را پوشش نمی دهد؟

این است چهره‌ی واقعی طالب!!!

https://twitter.com/Muham_madi1/status/1435247599875993601/photo/1

My colleague, Waheed Ahmadi, who was covering today’s protest in Kabul was taken by the Taliban fighters. He along with some other journalists and cameramen were taken to unknown place.

در جریان اعتراضات امروز باشندگان کابل، دست‌کم ۱۴ خبرنگار از سوی نیروهای طالبان بازداشت، لت‌وکوب و یا زخمی شده‌اند.


پس از آغاز تجمع هراتیان، طالبان مسیرهای منتهی به دفتر والی هرات را مسدود کرده‌اند و به معترضان اجازه ورود به منطقه اصلی اعتراض را نداده‌اند.

محمد یکی از شرکت کنندگان این اعتراض به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که طالبان هیچ اعتنایی به حرکات مدنی ندارند.

اعتراض هراتیان؛. حرکت مدنی را با گلوله پاسخ دادند

صدها تن از باشندگان هرات در مقابل دفتر والی هرات، شعارهای اعتراضی علیه طالبان و پاکستان سر داده‌اند.

این معترضان شعار «مرگ بر پاکستان» را سر داده‌اند و طالبان برای متفرق ساختن آنان اقدام به شلیک‌های هوایی کرده‌اند.

https://twitter.com/Etilaatroz/status/1435267753389199365

Rosa گفت...

سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان در فهرست تحت تعقیب «اف‌بی‌آی»

سراج‌الدین حقانی که به‌عنوان سرپرست وزارت داخله در کابینه طالبان معرفی شده است در فهرست افراد تحت تعقیب «اف‌بی‌آی» ایالات متحده‌ی امریکا قرار دارد.

#آماج_نیوز

https://twitter.com/AamajN/status/1435276400492048384

- New Taliban "inclusive" Cabinet: No women, No Tajik, No Hazara, No Uzbek, No Liberals.

- 99.9 % Ethnic-Pashtun Mullas & terrorists on FBI Most wanted-list. WTF?? WOW...Where is International community?

ملا سگ نخست وزير شد. لعنت بر غني وهمه دولت مردان بزدل ، بي غيرت و فراري اش.

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که این تصویر مربوط به ملا محمد حسن آخند سرپرست کرسی نخست وزیری امارت اسلامی طالبان است.

https://twitter.com/AamajN/status/1435279393061019651/photo/1

It’s a spit to the face of the world. Ridiculing the @un
, and the #US.

#SarajuddinHaqqani Acting Ministry of Interior. CONGRATULATIONS TO THE WORLD, THIS IS WHAT WE/YOU ALL HAVE BEEN FIGHTING FOR

https://twitter.com/FarihaEasar/status/1435288682932707333


نام این جوان معترض معین و باشنده اصلی ولسوالی سیدخیل ولایت پروان است، امروز با شلیک گلوله کشته شد.

https://twitter.com/AamajN/status/1435226673587294208/photo/1

#تازه
پروان - طالبان این جوان معترض را با شلیک گلوله کُشتند، حالا خانواده‌اش جنازه را دفن نمی‌کند و با جسد در روی جاده ایستاده و «مرگ بر پاکستان» را شعار می‌دهند.

https://twitter.com/i/status/1435226181910110214

رییس ISI در کابل چه به‌جا گذاشت:

حکومت ملاها، مولوی‌ها، اخندها
دولت منزوی و فقیر
قوای مسلح وابسته و ورشکسته برای افغانستان
- - -
دست بالا در منطقه
وابسته‌گی جهان به ویژه غرب
تحکیم قدرت در مناطق قبایلی برای پاکستان

همه‌شمول است ولی زنان نیستند
همه‌شمول است ولی هزاره‌ها نیستند
همه‌شمول است ولی اوزبیک‌ها نیستند
همه‌شمول است ولی تاجیک‌ها نیستند
همه‌شمول است پزشکان، مهندسان و کادرهای متخصص نیستند.
همه‌شمول است ولی جوانان آموزش‌دیده در بیست سال گذشته نیستند

عزیزان همدل ساکن ایران
لطفا صدای دردمند ما باشید!!

ادرس سفارت پاکستان در تهران: خیابان دکتر فاطمی، نبش کوچه اعتمادزاده

نیروهای طالبان در حال شلاق زدن زنان در خیابان‌های #کابل

https://twitter.com/i/status/1435205206501953542

چقدر ما ساده ایم و چقدر #طالبان مکار تر!

دقیقن زمانی که #قیام_ملی آغاز شد؛ و طالبان شروع به قتل عام و سرکوبی تظاهرات کردند؛ طالبان #حکومت بی معنایش را با ملاها اعلام کرد تا ذهن رسانه ها را منحرف کند و توجه دنیا و مردم از پوشش #قیام_ملی منحرف شود.

آن لیست کذایی را تبلیغ نکنیم!

برگزاری جلسات با ظریف و جمهوری اسلامی نتیجه داذه و درسهاشون ر خیلی خوب یاد گرفتن

Rosa گفت...

بسیار یک انسان عاجز و خونسردی بود.

یادم است یک دوچرخه به اصطلاح چینایی داشت و مسیر خانه را تا مکتب با همان وسیله‌ش طی می‌کرد.

بشیراحمد افسری، استادم در لیسه #انقلاب هرات بود.
اما او دیگر نیست، شلیک سه گلوله از سوی #طالبان بر سینه‌ی این مرد در #تظاهرات امروز #هرات جانش را گرفت.

https://twitter.com/farshad_1998/status/1435338460894793730/photo/1

Video of women in #Herat running from gunfire during a protest today. Taliban gunfire killed at least 2 people & wounded at least 7. These protests are the new frontlines of the war. Shared with permission by the women. They want the world to see.

https://twitter.com/i/status/1435287162329526272

امروز در اعتراض های #هرات طالبان #مرتضی_صمدی را با خود بردند و تا به حال از اون خبری نداریم. او فقط بگونه مصالحت آمیز داشت خواسته های یک نسل را صدا میزد.
#Afghanistan #Herat #Talibans #UnitedNations

مصادر طبية : قتيلان و8 جرحى بعد تظاهرة مناهضة لحركة #طالبان في ولاية #هرات الأفغانية https://ara.tv/zw7mk #العربية


اسارت عکاس ایرانی توسط #ضطالبان
برخی از اهالی رسانه اعلام کردند که احمدرضا حلبی‌ساز عکاس ایرانی، چهار روز است که توسط طالبان در #هرات دستگیر شده است. تا این لحظه نهادهای حاکمیتی به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

اسامی شهدا و زخمی های تظاهرات امروز هرات

دو مرد جوان به شهادت رسیدن و ۴ نفر زخمی شدن
یکی از زخمی ها خانم هست

#هرات
#طالبان

https://twitter.com/a_afshar135/status/1435282413547102208/photo/1

چهره مقاومت زنان در افغانستان امروز زنانه‌است. وقتی پای زنان به میان می‌آید، آزادی معنای دیگری پیدا می‌‌کند. کنار گوش ما انقلاب زنانه با شکوهی در حال وقوع‌است... جامعه جهانی تا ابد بدهکار تمام زنان افغان خواهد بود.
#زنان_افغانستان

در هرات به روی معترضان شلیک کردند، دو کشته و شش تن زخمی شدند
قیام عمومی ادامه دارد.
#شاهدان

https://twitter.com/i/status/1435270552944615425

این جوان که امروز در اعتراضات هرات شرکت کرده بود به اثر خشونت به وجود آمده زخمی شده است. #اعتراضات_هرات

https://twitter.com/KhateNakhost/status/1435234258675720193/photo/1

در ترکیب کابینه اعلام‌شده #طالبان ۱۳ نفر عنوان “ملا” و ۷ نفر هم “مولوی” و بقیه‌ هم حتما “شیخ” و “حاجی” را پیش از اسم خود دارند.

یکی فرق ملا و مولوی و شیخ و آخوند رو یکبار برای همیشه بگه

حکومت همه شمول تروریستی القاعده طالبان حقانی و...

تمام انواع و اقسام ملا ها در کابینه شامل شده اند. به همین دلیل به نام کابینه همه شمول یاد شده.

حکومت ملاشمول و حقانی‌شمول

والا از سازمان جهنمی آی اس آی همه ملا برآمد. بنظر من باید پیشوند همه جاسوس آلی اس آی بگذارد

برپا گفت...

جز تفاوت زبانی و برچسب قومی هیچ تفاوتی میان ایدولوژی طالبان و رقیب شان احمد مسعود وجود ندارد. احمد مسعود به کمک رسانه های ج.ا.‌ایران ورسانه‌های غربی خودش را رهبر مقاومت و مبارزه علیه طالبان جاانداخته و این خود مانع جدیی شده برای شکل گیری مبارزه جدی علیه سلطه گری و شریعتگرایی. عمدا هم توجه مردم را دارند بر پاکستان جلب می‌کنند تا اعتراضات بجای این که تحمیل شریعت را نشانه بگیرد، فقط پاکستان را نشانه بگیرد و اعتراض بشود یک‌ گپ‌ مسخره. نه پاکستان هرگز مداخله اش را اعتراف خواهد کرد و نه اعتراض به مداخله پاکستان بنام مداخله نیروی بیگانه جدی تلقی خواهد شد و تازه از این اعتراضات طالبان استفاده خواهند کرد تا خودشان را طرفدار آزادی بیان جا بزنند و کثافت کاری های شان در طی این بیست سال را هم بهتر و راحتر توجیه کنند.

Rosa گفت...

بی‌بی‌سی:شماره‌ای که در صفحه ۲ نشان داده شد، شماره تلفن فهیم دشتی نبود

https://youtu.be/JBi4lsfj_sU

ادعاهای مطرح شده مبنی اینکه انتشار یک شماره حین مصاحبه با فهیم دشتی در برنامه زنده صفحه ۲ باعث شناسایی محل او شده واقعیت ندارد. مصاحبه با نرم‌افزار زوم و این شماره، نام کاربری او بود و ارتباطی به محل اقامتش نداشت. بی‌بی‌سی امنیت و سلامت میهمانان برنامه‌هایش را بسیار جدی می‌گیرد.

070 پیش شماره استان گردیز در افغانستان هست که فاصله کمی با پنجشیر داره. زووم وقتی ارتباط قطع میشه آی دی نشون نمیده کاربر حذف میشه و اگر تصویر نداشته باشه اسمی که کاربر رو نشون میده نه آی دی رو. این یه خطا نبوده یک جنایت عمدی از طرف بی بی سی بود.

مجری گفت پنجشنبه با فهیم دشتی مصاحبه کردیم در حالی که نیم ساعت بعد از مصاحبه فهیم دشتی به شهادت رسیده و فهیم دشتی روزه یکشنبه بشهادت رسیده حالا این تناقض رو چه کنیم‌

حالا اگر شماره تلفن هم نبود ولی این شماره خوب سیگنال داد

این شماره یکی از شرکت مخابراتی افغانستان است شما میتوانید امتهان کنید بی بی سی جنایت کار از این به بعد بر این رسانه جاسوسی اعتماد نشود

دقیقا شمارمبائیل افغانستان است فقد یک شماره به این شماتلفن ایضافه شده

چه ایدی چه شماره هردو هم فضای شخص است ..یعنی چرا مردم ره گول میزنین دنیا زیاد پیشرفت کرده یعنی با آی دی نمیشه ردیابی کرد افسوس افسوس

حالا چی دلیلی بود که این شماره روی صفحه بیاد از چهره خانم خبر نگار مشخص بود که چی اتفاقی قراره بیوفته ������

دروغ نگو شماره افغانستان افغان بیسیم هست

به هر دلیلی نیاید آی دی یا اطلاعاتی از اشخاص آسیب پذیر در رسانه ها بر روی صفحه نمایش داده شود

بی بی سی فارسی هنوز پاسخ اتهام همکاری نفیسه کوهنورد با حکومت را که علی جوانمردی به وی زده و حتی گفته از من شکایت کنید و این اتهام را به دادگاه ببرید، نداده. چرا؟

ای دی با شماره تلفن چه فرقی میکنه هر دو قابل ردیابی هستش

آیدی زوم یا شماره تلفن. چه دلیلی داره اطلاعات تماس یک شخص در خطر رو پخش کنید؟ نمیتونستید اون شماره رو سیاه کنید یا بردارید؟ شرم بر شما

ای دی نیست
شماره تلفن هست
زنگ بزنید میگه شماره افغان بسیم ک در تماس شدین در دست رس نمی باشد
آیا ای دی زوم را شبکه افغان بسیم جواب میده ؟

این شماره به احتمال زیاد از شرکت افغان بیسیم افغانستان است.

آی دی هر شخص مانند آدرس و کلید منزل می ماند، بی بی سی ای دی همه اشخاص را که تماس میگیرن روی صفحه میگزارد من که جرات نمیکنم با بی بی سی به تماس شوم

Rosa گفت...

بی‌بی‌سی:شماره‌ای که در صفحه ۲ نشان داده شد، شماره تلفن فهیم دشتی نبود

https://youtu.be/JBi4lsfj_sU



این شماره یازده رقمی میشه در صورت اضافه صفر در اول که معمول است. درحالیکه شماره های تلفن در افغانستان ده رقمی است.

بابا الان هکرها بهترین برنامه هارم هک میکنن زوم که چیزی نیست این اقا اگه لازم بود اسمشو مینوشت چرا عدد نوشته چونکه پنهان باش توی زوم و شما اینو پخش کردید.

فرقی نمیکنه ای دی یا شماره چه فرقی میکنه مهم اینه که اطلاعات شخصی این انسان خوب رو در اختیار پاکستان قرار دادید و جانش را گرفتید

چرا بی بی سی انگلیسی تظاهرات به حمایت احمد مسعود را سانسور میکند ؟؟؟؟

کسانی که حرفه ای هستند میدونند با این آیدی و موقعیت میتوان فهمید دقیقا کدام موقعیت جفرافیایی قرار دارد.

070 شماره سیم‌کارت افغان بی سیم است مال خود شعید مظلوم فعیم دشتی بوده��

آدي هم قابل رديابي هست دوست گرامي

شما غلط کردین که بیخود یک شماره به ان بزرگی رو رو صفحه نشان دادید یعنی جی این کار شما اصلا خیلی تعجب اور بود یک دفعه یک صفحه سیاه با یک شماره زوم‌شده کاملا واضح بود که شما هم خاین هستین و‌ضربه تون را به افغانستان زدین ����

تلوزیون فارسی بی بی سی ، و رادیو آن ، سالهاست که از خمینی دفاع کرد . کارمندان بی بی سی فارسی هیچ گرایشی به حق و واقعیات در ایران و افغانستان ندارند . آنها حقوق بگیر و مبلغ سیاست های دولت فخیمه هستند .
اینکه آگاهانه شماره فهیم دشتی را به پاکستان داده باشند ، که از طریق ماهواره محل او را یافته و منجر به کشته شدن او شده باشند ، باز هم بعید نیست . ...شما همان کسانی هستید که ؛ علیزاده ، مهاجرانی ، نگهدار ، بهنود .... را کارشناس مینامید .
از دولت فخیمه و حقوق بگیرانش هیچ چیز بعید نیست

Zoom is an American company founded by Chinese-American billionaire Eric Yuan! Indeed you take the matter as seriously as you say! Perhaps your method is like the way safety and health of flight passengers are serious to the Islamic Republic; the investigation process will not end soon. It is a promise!

برنامتون کلا سازمان یافته است بدترین جنایات طالبانه پوشیش نمیدین 8 نفر امروز درهرات پی تظاهرات از سوی طالبان کشته شد چند زن پلیس درپروان کاپسا ازسوی طالبان تیرباران شد بچه کوچکشم کشتن درتمام مجازی پخش شد هیچی درموردش نگفتین 2 هفته است پنجشیر تحریمه مردمش داره تلف میشه هیچی نمیگید دیروز تا الان طالبان زن کودک پنجشیره به بدترین حالت میکشه هیچی نگفتی و هزاران موضع دیگه اون تظاهرات خیابونای کابله همه دنیا میبنن شما زحمتشو نکشید

نه نه شماره تلفون آخرش 14 هست چهارش نگیر شماره را صبت کن ایمو واتساب آقای فیهیم دشتی ره میاره بالا خودم اول زدم بعدش چهار را حذف کردم دوباره گرفتم صبت کردم ایمو واتساب اومد بالا به اسم فهیم دشتی آخرش 4 نگیرید

خداوند جزایی شما را بدهد

Rosa گفت...

جز تفاوت زبانی و برچسب قومی هیچ تفاوتی میان ایدولوژی طالبان و رقیب شان احمد مسعود وجود ندارد. احمد مسعود به کمک رسانه های ج.ا.‌ایران ورسانه‌های غربی خودش را رهبر مقاومت و مبارزه علیه طالبان جاانداخته و این خود مانع جدیی شده برای شکل گیری مبارزه جدی علیه سلطه گری و شریعتگرایی.

رزا: برپا جان سلام
در راستای آزادی اخبار رسانی برای کارگروه افغانستان در اینجا اغلب مطالبِ گروه "مخالف" طالبان، جمع آوری شد و هم برای ثبت در تاریخ!
به نظر من گلبدین حکمتیار بیشتر در چارچوبِ رژیم اسلامی ایران است و نه مسعود؟
در مورد رسانه های خارجی و مسعود درست نوشتی. چندین زن فرانسوی و آلمانی می شناسم که او را چگوارای افغانستان می دانند:)
خوب میانِ کورها، داشتنِ یک چشم هم فرد را برگزیده می کند:)
از نظر خودم اینکه اعتراضاتِ زنان بسیار مترقی تر و ضد قوانینِ شریعت بود!
اگرچه برخی حتی با برقه در مزار و هرات، شرکت کرده بودند.
که شاید بدلیلِ شناسایی نشدن باشد؟!
از نظر خودم:
مجبوریم هر چه زودتر جبهه ای علیه فاشیسم تشکیل دهیم؟
در کنار جنگ مسلخانه مسعود یا فعلن که چریکی شده، با مقاومتهای فردی و گروهی، روحیه ها را بالا نگهداریم؟
گروههای همیاریِ محلات برای امنیت و بزودی علیه قحطی؟
چون زمستان پشت در است و معلوم هم نیست که سازمانهای خیریه به امارات اسلامی کمک غذایی کنند؟
شاید از اینکه یک آنارشیست خیریه ای شود تعجب کنی؟
اما آنارشی های پاکستان در حال جمع آوری صدقه برای خرید و اجاره ی سرپناه برای پناهجویان از افغانستان هستند!
در خودِ ایران پس از سرکوبِ تظاهرات زنان (سه هفته پس از اجبار حجاب اجباری توسط خمینی، تظاهرات عظیم زنان را چپ و مجاهدین بگا دادند! یعنی ماه اولِ استقرار حکومت اسلامی!)
پس حمایتِ چپِ عقب نگهداشته شده ی افغانستان از زنان بعید است!
در داخل ایران دهه 60 برای ما اتیویستها اصلن مهم نبود این مجاهدین هستند که درب خانه ات را میزنند یا کمونیست! ما در جبهه علیه حکومت بودیم و کمک کردیم.
حتی یک مجاهد خلق با اختلاف مذهبی/ایدئولوژی مهم تر بود تا یک جاسوس فدائئ اکثریتی/توده ای!
شخصن یادم است که هوادار مجاهد را راه دادیم اما فدایی سر موضعی را نه!
در داخل و خارج فرق دارد.
در خارج حقِ انتخاب داری و بهتر است که خطوط مشخص و شفاف باشد در اکسیونها و تظاهرات.
(از مجاهدینِ به گند کشیده ی الان و رجویستها نمی گویم. بلکه از مجاهدینِ دهه 60)
با اینکه مجاهد نبودم اما در راهِ رفتن به اکسیون 30 خرداد بودم که با دوستانِ چپ برگشتیم چون گفتند با دستگیری و سرکوب مواجح شدند.
به خانه ای پناه بردیم و صبح آن روز برگشتیم.
اگر داخلِ جبهه فاشیست باشی، خط کشی ها نه ایدئولوژیکی بلکه مبارزه و مقاومت است؟
آیا مرگِ مسعود باعثِ ضربه به جبهه علیه طالبان نمی زند؟
من نمی گویم از مبارزه چریکی مجاهدین پنجشیر با ملحق شدن به آنها دفاع کنیم!
فراخوانِ مبارزه چریکی هم نمی دهم!
اما حمایت و دفاع از محلات اجبارن مسلح بودن می طلبد؟ حتی اگر یک چاقو یا اسپری فلفل باشد؟
دیروز به تظاهرات جلوی دوربین در هرات شلیک شد و قربانی گرفت.
زنان سوپر ویمن نیستند! باید هر چه زودتر کمیته ی دفاع از تظاهراتها و نیروی انتظاهیِ مردمی تشکیل داد تا مثل خرگوش توسط طالب شکار نشوند؟
آنها از همین الان دارند زنانِ شرکت کننده را شناسایی می کنند!
عکسهایشان را در توییتر افشا می کنند!
پُشتِ تظاهراتهای مدنی مردم باید نیروی دفاعیِ مسلح باشد؟
اینهمه را ما زنان ایرانی نداشتیم.
و باید از وضعیتِ 40 سالِ پیشِ ما، چپِ افغانستان درس بگیرد؟
اگر الان ایدئولوژیک انتخاب کنیم شکست حتمی است؟
اول به سراغ زنان آمدند
بعد مجاهد کُشی
آخرش هم توده ای ها را با سرود خمینی ای امام به دار کشیدند!
حال این ما ماندیم و قوانین شریعت!
در جهنم مارهایی است که به عقرب پناه می بری!
همین فردا اقلیم کردستان هم از سرباز ناتو خالی شود، هیولاهای داعش را داریم کنیز بگیرند از کُردها؟
اکنون که امپریالیزم امریکا کشور را تحویل پاکستان داده، چه گپی می زنی؟
در این کشورهایی مثلِ ما زن باشی چه می کنی؟

Rosa گفت...

*اگر داخلِ جبهه فاشیست باشی، خط کشی ها نه ایدئولوژیکی بلکه مبارزه و مقاومت است؟
آنتی فاشیست منظور است

Rosa گفت...

عمدا هم توجه مردم را دارند بر پاکستان جلب می‌کنند تا اعتراضات بجای این که تحمیل شریعت را نشانه بگیرد، فقط پاکستان را نشانه بگیرد و اعتراض بشود یک‌ گپ‌ مسخره.

رزا: فکر می کنی اگر فراخوان علیه اسلام سیاسی بدهی کسی می آید؟
تهییج مردم با ناسیونالیسم گپ مسخره است درست. اما در جبهه آنتی فاشیسم، مقاومتِ فرانسه علیه اشغالِ فرانسه توسط آلمان، نیروها و پتانسیل زیادی را جلب کرد بعنوانِ کشور اشغال شده؟
علیه قوانین شریعت طالب، ارواح فراموش شده (ناسیونالیسم)هم بیدار می شوند؟!
احساساتِ فروخفته ی ناسیونالیسمِ افغانستان آیا مثبت است یا منفی؟ در کشوری قوم گرا!
اگر مردم علیه اشغال کشورشان توسط آی اس آی پاکستان شعار دادند من هم در کنارشان هستم. اما علیه پاکستان؟ نه!
آنارشیسهای پاکستان اگرچه زیاد نیستند اما حتی اگر فرد هم باشند باید علیه "مرگ بر افغانستان " گفتن ایستاد و زیر بار نرفت!

نوشتی:

نه پاکستان هرگز مداخله اش را اعتراف خواهد کرد و نه اعتراض به مداخله پاکستان بنام مداخله نیروی بیگانه جدی تلقی خواهد شد و تازه از این اعتراضات طالبان استفاده خواهند کرد تا خودشان را طرفدار آزادی بیان جا بزنند و کثافت کاری های شان در طی این بیست سال را هم بهتر و راحتر توجیه کنند.

رزا: امروز کُشتار هرات جلوی دوربین بود و گزارش شد.
فردا در خفا!
چه آزادی بیان؟
اگر فردا طالب و امارات اسلامی با همکاری ایران و چین بلد شود اینترنت را ببندد، همین چهار عکس هم به جهان مخابره نشده و جهان خواهد گفت: اینها طالبِ همین طالبان هستند و بدلیل نسبیتِ فرهنگی، حقوقِ بشر اسلامی را برای کشورهای ما می پذیرند تا مسئولیت خود در برابر سنگسار و دست و پا بریدنها را توجیح ایدئولوژیک کنند که اینها در ایران و افغانستان مسلمانند و بقولی "خلایق، هر چه لایق!"

Rosa گفت...

* باید علیه "مرگ بر افغانستان " گفتن ایستاد و زیر بار نرفت!
منظور باید علیه مرگ بر پاکستان گفتن در اکسیونها و تظاهرات ایستاد!

Rosa گفت...


چقدر پاکستان در نبرد پنجشیر نقش داشت؟ صفحه دو
همه اینها در پی حضور فیض حمید رییس آی اس آی، در کابل مطرح شد ، به خصوص که گفته می شد در نبرد پنجشیر هم پهپادهایی علیه جبهه مقاومت استفاده شده که از پاکستان آمده. گرچه که پاکستان این ادعاها را رد می کند، اما چرا انگشت اتهام به سوی آی اس آی است و نقش پاکستان در افغانستان امروز چیست؟ در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد با آلکس وطنخواه، تحلیلگر ارشد و مدیر برنامه ایران در موسسه خاورمیانه،و نویسنده کتاب ایران پاکستان،امنیت دموکراسی و تاثیر امریکا و محمد امین احمدی، عضو پیشین هیئت مذاکذه کننده دولت با طالبان.

https://youtu.be/kI5vJQ2VcwU

دو تا پاکستانی را دعوت کردین در مورد دخالت پاکستان می پرسید؟!! هر دوشون هم یا وجدان ندارن یا از دولتشون می ترسن دارن و دروغ میگن!!!

شماره تلفن آقای دشتی نیست شماره کسی هست که شماره آقای دشتی را کنترول کرده بی بی بی باید بداند که کی هست

رزا: خانم قاضی زاده را مجبور کردند عینک زده و دو تا هم برنامه ساختند که بی بی سی گرا نداده با رد گیریِ فهیم دشتی!
خانم شیطان قاضی هم در اعدام زانیا خشم مردم را همانوقت بر انگیخت...

پخش مصاحبه با زانیار مرادی از تلویزیون بی بی سی بعد از اعدام دو برادر . چرا خانم فرشته قاضی؟

https://archiverosa.blogspot.com/2018/09/blog-post_12.html

Rosa گفت...

You can donate to the WSF-IWA Afghan Rescue fund directly here
WSF-IWA Afghan Rescue

https://www.paypal.com/pools/c/8CzA1fkCiD

Warnsignal "WSF IWA RESCUE" Quadratisches SOS We are touched by the #Solidarity received in such a short time towards our sisters fleeing from the #Taliban. Here you can see the house that Workers Solidarity Federation @WorkersSolidar1
has rented to accommodate the refugees comrades from #Afghanistan.

https://twitter.com/IWAAIT/status/1434815651009294340

Death to the Taliban. Power to the women of Afghanistan. Death to patriarchy. Death to Islamo-fascism.

https://twitter.com/WorkersSolidar1/status/1435472619294412800

متاسفانه
شعار اصلی
مرگ بر پاکستان!

Rosa گفت...

#تازه
#طالبان شماری از زنان معترض #بدخشان را در شهر فیض‌آباد لت‌و‌کوب کردند و شماری را هم با خود بردند

#رابعه_سادات
video

https://twitter.com/i/status/1435482971272847362

شماری از خانواده‌هایی که بستگان‌شان در تظاهرات سه‌شنبه شرکت داشتند، به افغانستان اینترنشنال می‌گویند که طالبان آن‌ها را در بازداشت نگه داشته و برای آزادی‌شان، مدرک شناسایی می‌خواهند.

خانواده‌ها می‌گویند برخی از معترضان در حوزه اول نگهداری می‌شوند از سرنوشت شماری دیگر خبری نیست.


یک منبع آگاه در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، به فاکس نیوز گفت که ارتش پاکستان با استفاده از پهپاد و ۲۷ بالگرد به نیروهای طالبان در حمله به پنجشیر کمک کرده‌ است

https://twitter.com/AfgIntl/status/1435475976612466700

خارج نشین‌ها، تشویق کردن مردم به جنگ بازی با جان مردم است. شما امنیت دارید ما نداریم لطفا مراقب رفتار و موضع‌گیری های خود باشید. اینجا طالب حاکم است و با مرمی حرف میزنند. ما سلاح نداریم. اگر شما جنگ می‌توانید بیایید افغانستان.

https://twitter.com/Tamana70924442/status/1435222851896979457

فردی سازی و قهرمان بازی نکنید. امروز تمام زنان و بخش بزرگ مردم افغانستان در معرض خطر است و همه برای آزادی مبارزه می‌کنیم.

تازه - طالبان مانع تصویربرداری برخی از خبرنگاران از تظاهرات امروز در شهرکابل شدند. آنان همچنان تصویربردار تلویزیونی خصوصی طلوع‌نیوز را بازداشت کردند و وی را همراه با دوربین تصویربرداری‌اش با خود بردند.

اکثر اعضای پارلمان و خانوادهای شان، مقامات حکومت و خانواده‌های شان، رهبران سیاسی و ... تاجران دزد، فعالان به اصطلاح مدنی و یک بخش کوچک خبرنگاران واقعی از افغانستان بیرون شدند. ما ماندیم این ظلمت طالبانی.

یک شهروند از قندوز به افغانستان اینترنشنال گفت طالبان به دختران از صنف هفت به بالا گفته‌اند اگر در حمایت از آن‌ها به خیابان بروند و راهپیمایی‌ کنند، اجازه خواهند داشت به مکتب بروند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435535432238907393

چهار تن از پنج زندانی گوانتانامو که امریکا در سال ۲۰۱۴ با یک سرباز اسیر در دست طالبان معاوضه کرد، اکنون عضو کابینه سرپرست در امارت طالبان شده‌اند:

خیرالله خیرخواه: وزارت اطلاعات و فرهنگ

فاضل مظلوم: معین وزارت دفاع

عبدالحق وثیق: ریاست امنیت ملی

نورالله نوری: وزارت سرحدات

#کابینه_تروریستی_طالبان؛ نقطهٔ عطف تاریخ تروریسم بین‌الملل

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435517123703549954

سیاست دوگانه و منافقت امریکا در قبال افغانستان
یک بام و دو هوا
در امریکا تروریستان را محکمه جهانی میکنند
اما در افغانستان بیش از۱۲ تن همین تروریستان را بالای۳۷میلیون مظلوم حاکم مقرر میکنند
مرگ بر امپریالیزم امریکا آه ماسوختم قربانی سیاست کثیف خارجی ها شدم سکوت نکنید جهانیان

این شخصیت های مبارز هریک قهرمانان تاریخ اند زیراابرقدرت جهانی را شکست مفتضحانه دادند . درتاریخ شخصیت های چون هوچی مین در ویتنام که شاگرد خیاط بود ودها تن دیگر ….

https://twitter.com/amit_the_gem/status/1435541924128215044/photo/1

روزنامه اطلاعات روز خبر داده است که افراد طالبان، سردبیر و ۴ گزارشگر این روزنامه را در هنگام تهیه گزارش از ادامه قیام ملی در کابل بازداشت کرده‌اند.

روز پیش هم اتحادیه آزاد خبرنگاران افغانستان خبر داد که ۱۴ خبرنگار داخلی و خارجی در جریان پوشش خبری #قیام_ملی بازداشت شده بودند.

بنجامین هال، خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منبعی در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، می‌گوید که ارتش پاکستان با ۲۷ هلیکوپتر پر از نیروی ویژه خود و همچنین پهپاد به نیروهای طالبان در حمله به پنجشیر کمک کرد.

جبهه مقاومت پیشتر از حملات هوایی پاکستان به #پنجشیر خبر داده بود.

https://twitter.com/amit_the_gem/status/1435541923108896768/photo/1

Taliban beats the protesters at karte 4, #Kabul. #Afghanishtan

https://twitter.com/i/status/1435517968725778440

Sisters of Afghanistan!
Claim what is rightfully yours!
Rights is not given, it is taken.
Take what belongs to you. No more, no less!
#قیام_ملی
#NationalUprising
#women
#Afghanistan

https://twitter.com/myredline_afg/status/1435496130100482049/photo/1

#Women march started from Dashti Barchi. #Kabul.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/1435467065939349504/photo/1

Rosa گفت...

زن و مادر انتحاری ها

https://twitter.com/BakhtarNA/status/1435513977950384128/photo/2

در حالی که طالبان زنان و دختران سیاه‌پوش با پرچم‌های سفید را در حمایت از خود به خیابان‌های شهر قندوز آورده‌اند، برخی شاهدان می‌گویند دختران دانش‌آموز وادار شده‌اند در ازای رفتن به مکتب، در راهپیمایی حمایت از "امارت اسلامی" شرکت کنند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1435534992935903234

Rosa گفت...

Women continue their protest in Kabul for the third day in row.

Today, their protest started from Dasht-e- Barchi in the west of Kabul city. Women chanting “cabinet without women is unsuccessful”.

#Afghanishtan


https://twitter.com/i/status/1435485683074969608

Rosa گفت...

این جنایت چهارراهی زنبق است. یک تانکر سوخت منفجر می‌شود و درجا 150 نفر را می‌کشد. این عمل تروریستی را گروه حقانی انجام داد. برادران حقانی موفق شدند چهار سال بعد در همین مملکت وزیر داخله و وزیر مهاجرین شوند.

https://twitter.com/MEhsaniB/status/1435304028699770882

تانکر تخلیه فاضلاب بود

زجهان دو بانگ می آید به ضد
تا کدامین را تو باشی مستعد #مولانا

https://twitter.com/Goldmund51/status/1435367010981056512/photo/1


Rosa گفت...

Translating it for the world to read: My journalist colleagues were not only harassed/arrested but tortured. Tortured for 4 hours. They fainted four times and the merciless torture continued. They have extremely bad injuries all over their bodies. They could have been killed.

اصلاح می کنم:
همکاران مورد خشونت قرار نگرفته اند، آنها «شکنجه» شده‌اند. شدید، متفاوت و بی سابقه. در طی چهار ساعت، چهار بار بی‌هوش شده‌اند و به هوش آمده اند. می توانست حتی حالا زنده نباشند. بدن شان کبود و راه راه سیاه سیاه است. آنها شکنجه شده‌اند بسیار طولانی و بی‌رحمانه.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/1435680393643143169

The new Government of Talibanistan has 33 Mullah’s as Ministers and Deputy Ministers which includes 4 Haqqani’s as Cabinet members. The list includes internationally recognized terrorists.

also heroin traffickers and kidnappers, don't forget.

On September 7, Taliban security forces detained 2 journalists who had been covering protests by women in Kabul.

Media outlet Etilaat-e Roz reports that they were placed in separate cells and severely beaten with cables

https://twitter.com/hrw/status/1435670606171758595

اطلاعات روز: تقی دریابی و نعمت‌الله نقدی، دو گزارشگر روزنامه اطلاعات روز پس از بازداشت توسط طالبان، به شدت مورد لت‌وکوب قرار گرفته‌اند.
آثاری از شلاق و کیبل‌ بر سر، صورت و بدن این دو گزارشگر اطلاعات روز به چشم می‌خورد.

https://twitter.com/Etilaatroz/status/1435548495419695109

این گزارشگران می‌گویند که هر کدام آنان به اتاق‌های جداگانه منتقل و سپس زیر ضربه‌ی شلاق طالبان قرار گرفته‌اند.
تقی دریابی و نعمت‌الله نقدی برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند.


حاجی بهلول یکی از فرماندهان ارشد جهاد و مقاومت یاران احمد شاه مسعود و یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت ملی در دفاع مقدس توسط طالبان در دره پنجشیر به شهادت رسید.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد

https://twitter.com/SaidAzami2/status/1435640612083191810

لطفا عادت کنین بگین دفاع ملی نه دفاع مقدس

Face of journalist in #Kabul.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/1435571222016839681

No words for these crimes

https://twitter.com/Marieaaow/status/1435578461867945991

منابع محلی در پنجشیر به «افغانستان‌ اینترنشنال» گفته‌اند که طالبان و مردم محل به آتش‌بس سه روزه، از پنجشنبه تا روز شنبه، توافق کرده‌اند.

در جریان این آتش‌بس غیر رسمی، جنگجویان طالبان به مردم محل اجازه می‌دهند که محل زندگی خود را بدون درگیری ترک کنند و به دفن جنازه‌ها بپردازند.

طالبان از رهبری ایالات متحده خواسته است که به دولت جدید آن‌ها اجازه دسترسی به ۱۰ میلیارد دالر ذخایر دولتی افغانستان را بدهد.

پس از کنترل طالبان بر افغانستان، آمریکا اعلام کرد به آنها اجازه دسترسی به ذخایر مالی دولت، از جمله کمک‌های مالی دولت‌های غربی به افغانستان را نخواهد داد.

ما اگه از گشنگی بمیریم هم نمی‌خواهیم که پول را ب ISI بدهید!

غلام محمد اسحق‌زی، نماینده افغانستان در سازمان ملل می‌گوید ۱۷ عضو از کابینه ۳۳ نفری طالبان شامل فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد هستند.

به گفته آقای اسحق‌زی رئیس‌الوزرای موقت، هر دو معاون رئیس‌الوزرا و وزرای داخله، دفاع و خارجه شامل لیست سیاه سازمان ملل هستند.

خطر فروپاشی سیستم مالی افغانستان
گفت‌وگو با سید مسعود، استاد دانشکده اقتصاد و محمد علی مشعل، استاد دانشگاه

https://youtu.be/NHVaYtKX8Jc



یک‌ شمار از خانواده‌هایی که فرزندانشان به کوه‌ها پناه برده‌اند، حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند. آنان می‌گویند، طالبان مردم را به کوچ اجباری وادار کرده و بازرسی خانه به‌خانه را آغاز کرده‌اند.

در همین حال، گزارش‌های ضد و نقیضی از مردم محلی وجود دارد که می‌گویند طالبان دست به کشتار زده‌اند. آنها می‌گویند که برخی از جنگجویان طالبان به زبان اردو صحبت می‌کنند. شبکه‌های مخابراتی و انترنت همچنان در نقاطی از پنجشیر قطعند. این مسئله تایید مستقلانه این گزارش‌ها را دشوار کرده.

برپا گفت...

رزای عزیز خیلی ممنون از تذکر همه‌ی نکات. 

-صد در صد موافقم که اگر مسله پناه دادن و حفظ جان در میان باشد، باید به هواداران مسعود پناه داد. شکی ندارم که اکثر هواداران او در داخل بدون درک درست از ماهیت مسعود و فقط بخاطر رهایی از شر طالبان و حس آزادی طلبی غریزی دنبال او راه افتاده‌اند. 

-در مورد این که مسعود کمتر از گلبدین مواضع مشترک با ج.ا. ایران داشته باشد با اطمینان چیزی گفته نمی‌توانم. من فرقی بین گلبدین و مسعود نمیبینم. در ضمن اکنون افشا شده که قاسم سلیمانی همکاری جدیی با احمدشاه مسعود، پدر احمد مسعود داشته. همچنان عکاس ایرانی فرانسوی بنام رضا دقتی مسؤلیت ترسیم چهره‌ی چکوارایی از احمد شاه مسعود را داشته و هنوز هم با شیفتگی از مسعود یاد می‌کند. احمد مسعود هم در ج. ا. ایران پرورده شده و درس خوانده.

-من چون تجربه زندگی تحت حاکمیت مسعود را هم دارم، نمی توانم مسعود را عقرب و طالب را مار بپندارم بلکه هر دو بنظرم افعی اند.

-منظورم از شعار علیه شریعت، شعار های مثل نه به حجاب اجباری و درخواست مشارکت سیاسی زنان در هر سطوح است که زنانی این شعار ها را سر دادند، ولی بنظرم زود دار و دسته مسعود صدای شعار های خود را بلند از این شعار ها بردند و حتی تا جایی پیش رفتند که یکی از زنان هوادار مسعود بدون که کسی ازش توضیح مشخص خواسته باشد خودبخود گفت من برای حق کار و اجازه درس و تحصیل در تظاهرات اشتراک نکرده ام و فقط بخاطر ریختن خون جوانان ماست. نمی‌دانم شابد اشتباه میکنم، اما بنظرم چنین توضیحات عمدی و برنامه ریزی شده می آید. ولی بلی شعار های که غیر مستقیم تحمیل قوانین شریعت را به چالش بکشند، می‌توانست مردم را به خیابان بیاورد.


-کاملا موافقم که شعار نباید مرگ به پاکستان باشد بلکه نظام پاکستان و یا نظام های دیگر را هدف باید قرار داد و بدون شک که انسان های نازنینی در بین پاکستانی ها هم فروان است.

-در مورد خیریه، چرا که نه. من اگر بدانم از چه طریقی؟ حاظر به همکاری‌ام.

-بنظرم شعار‌های علیه نظام پاکستان بجای مسؤل قرار دادن خود طالبان، حس همبستگی مردمان متاسفانه قومگرای افغانستان را  نتنها تقویت نمی‌کند که هیچ، آب به آسیاب قومگرایی هم می‌ریزد زیرا از دهه‌ها قبل، از دوره ی حکومت های داود خان، این تفکر و تلقین بین مردم ترویج شده که گویا مردمان پشتو زبان و هم‌سرحد با پاکستان از بقیه بیشتر در نوکری برای حکومت پاکستان استعداد و تمایل دارند. به همین دلیل هربار بحث مداخله پاکستان بالا می‌شود زود انگشت اتهام هم سویی پشتوزبانان تکان می‌خورد و آنان هم به نوبه خود دیگران را متهم به نوکری به ج.ا. ایران می‌کنند.

با سفر و حضور علنی ریس آی اس آی بیشتر بنظر می رسد که عمدا می‌خواهند چنین برداشت شود که همه چیز دست آی اس آی و نظام‌ پاکستان است و عمدا با برانگیخته کردن احساسات ملی، احساسات ضد شرعی را ضعیف تر بسازند.  انگار از دیگر سو چنین سازش کرده اند که با جلو چشم انداختن آی اس آي مانع دیده شدن دستان ج.ا. ایران و نظام چین شوند،،؟.

آیا در پشت طالبان دستان ج.ا. ایران و چین قویتر و فعال‌تر از آی اس آی نیست؟ در پاکستان فقط سرباز شست‌وشوی مغزی شده‌ی طالب پرورش میشه، اما برنامه ریزان طالبان آیا از آخوند ها و چین بیشتر حرف شنوی ندارند؟ و حتی خود آی اس آی تحت نفوذ ج.ا. ایران و چین نیست؟

در ضمن اصلا از کجا معلوم که خود احمد مسعود و امرالله صالح هم جز معامله و سازش نباشند و با ادای مقاومت علیه طالبان، پتانسیل و نیروی مقاومت جدی علیه طالبان را در حال منحرف کردن و  نابود کردن نباشند؟

و راستی منظورم از تظاهر کردن‌طالبان به احترام به آزادی بیان این بود که آنان می‌گویند که بیبینید مردم مخالف حضور و مداخله نیروی غیر افغان اند و این بيست سال نیروی خارجی بود و ما علیه شان مطابق خواست مردم مبارزه کردیم، ولی آنان اجازه تظاهرات علیه حضور نیروی خارجی را نمی داند ورنه بیبینید که مردم چقدر از خارجی های بیزار‌اند که حتی وقتی به ناحق به ما شک می‌کنند که ما دست نشانده حکومت اسلامی پاکستان ایم دست به تظاهرات می‌زنند و ما اجازه تظاهرات خواهیم داد.

-بلی خطر قطع شدن رابطه اینترنتی با افغانستان هر روز بیشتر میشه‌. حتی فیسبوک با بی شرفی عمدا بهانه هم دست طالبان داد زیرا گویا بعد این که طالبان همه جنگ های شان کردند و همه اعمال تروریستی شان با کمک و استقاده فیسبوک انجام دادند، فیسبوک تازه حال متوجه شد که طالبان تروریست اند و طالبان را تحریم کرد از همه پلت‌فورم های فیسبوک و شرکت های مربوط به فیسبوک. خب این عمدا بهانه دست طالبان نیست؟

Rosa گفت...

سنتکام شرکت ارتش پاکستان در حمله به پنجشیر را تایید کرد


بنیامین هال،‌ روزنامه‌نگار ارشد فاکس‌نیوز، به نقل از منابعی در سنتکام، ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی، می‌گوید پاکستان با حمله‌های پهپادی و ۲۷ هلی‌کوپتر حامل نیروهای ویژه این کشور، به طالبان در جبهه پنجشیر کمک می‌کند.

سخن‌گوی ارتش پاکستان دیروز با این ادعا که اصلا ارتش ما توان پهپادی در آن اندازه‌ها که به کار جنگ بیاید، ندارد، هرگونه دست‌داشتن در حمله به پنجشیر را رد ‌کرده بود.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=234458

برپا گفت...

این که گفتم بلی شعار های غیرمستقیم علیه شریعت قابلیت به خیابان کشاندن مردم را دارند، از این باورم ناشی می‌شود که حتی مومن ترین آدم‌های  داخل افغانستان هم بطور غریزی مثل بقیه انسان‌ها گرایش سکولاریستی دارند و از فضولی بدشان می‌آید. حال اگر شعار ها مثلا حاوی پیام زیر می‌بودند شاید می‌توانست مردم را به خیابان بکشد: 

مثلا بگویند حکومت فاسد را سرنگون‌ساختید به درک اما ما این بیست سال بدون حضور شما هم شرف و حیثیت داشتیم و لازم نیست شما نگران بازداشتن ما از فساد باشید. ما خود می دانیم که چگونه لباس بپوشیم و کلاس های ما چگونه ترکیب شده باشد. حق ندارید  با فاسد پنداشتن ما به ما توهین کنید.

اما اعتراف میکنم که زیاد تجربه‌ی ندارم و شاید باور و انتظارم نادرست اند در این مورد.

و کاملا موافقم که باید از تجارب ۴۰ ساله مبارزین‌ ايران درس بگیریم و با از نو چرخ را اختراع کردن زمان را تلف نکنیم.

Rosa گفت...

عزیز جان
مطلبی که نوشتی فردا با دقت می خوانم. الان در حال بیهوش شدنم.
من فکر می کنم امریکا دودستی افغانستان را مثل تکه گوشتی جلوی گرگ انداخته! حفظ نظامش از واجبات است مثل حکومت ایران که تکه تکه بنادر و مناطق را به چین و روسیه واگذار می کند!
آن هم از بی پولی:(

نظم جدید است که بلوکهای سرمایه داری همه با هم می خورند؟!

به هر حال همگی ذی نفع اند و متحد، علیرغم اختلافات کوچک! مثل دعوای خانوادگی و تقسیم ارث!

در مورد وضعیت زنان/اقلیتها و آزادی...
بیش از چند وقتی نخواهد گذشت که از روسیاه کردنِ دزد به قطع دست و پا بکشد و زنان را در همان استادیومها سنگسار کنند؟
برگشت به بربریت خیلی ساده است و من این را در ایران دیدم که سه هفته پس از انقلاب حکم حجاب دادند و بزرگترین چپ خاورمیانه که با یک فراخوان میدان آزادی تهران را با هوادارانش اشغال کرد دو سالی نکشید که همگی دود شدند.
جامعه ی مدنی در دوران فاشیسم چه می تواند؟
در روژاوا هم با هجوم داعش مجبور شدند به جنگ تن به تن!
نباید گذاشت کار به اینجا بکشد و با فشار افکار عمومی (داخل/خارج) می توان هنوز جلوی شان را گرفت.
هنوز طالبان تثبیت نشده!

در مورد ایران و مسعود راستش اغلب تظاهر کنندگان را از جلوی سفارت پاکستان در ایران جمع کردند!
رژیم ایران به قطره آبی از هیرمند راضی به لیسیدنِ گیوه ی طالبان است!
پول آنها (رژیم ایران) هم ته کشیده و حقوقِ پاسدارانشان را با فروختنِ تکه های سرزمین می دهند!
تو شاید دوران مسعود را تجربه کردی و من دوران طالبان ایران را:)
به هر حال فعلن مردم از شوک اوله در آمدند و به خیابانند.
باید ولی فکری کرد.
یا نقشمان را به خیریه و کمک به پناهندگان تقلیل دهیم؟
این من را راضی نمی کند.
بشدت نگران خواهرانم هستم.
جنایتکاران اسلامی دیگر نباید به حکومت برسند.
ya basta

وقتی همه ی قدرتها می خواهند طالبان حکومت کند و از اختلاف میانشان هیچ سیگنالی نیست!
تنها می ماند همبستگی جهانی و کار روی افکار عمومی؟
اگر عده ای با اله اکبر مسعود به میان آمده اند چه باک؟
مجاهدین خلق هم دورانِ ما در ایران برای سهمشان در قدرت به خیابا ریختند!
وقتی عده زیاد باشد (اگرچه که هر گروه با انگیزه های متفاوت) شانس موفقیت زیاد است.
متاسفانه توده ایها و فداییان اکثریت با خیانت شان کمر جنبش را شکاندند و خانه به خانه رفقا را لو دادند...
که گپ دیگری است.
مسعود هم طولانی نمی تواند در پنجشیر بماند و بزودی به خارج روان می شود.
آنچه مهم است هر دقیقه ی این دوران کار یک دهه را می کند!
به هر بهانه ای مسعود/زنان/آزادی... باید خیابان ها را خالی نکرد.
خالی شدن خیابان ها یعنی فراموش کردنِ افغانستان و مردمش...
عادی شدنِ مناسبات جدید و اجرای شریعت اسلام...
الان میان جوانان پرده می کشند فردا سلام هم نمی توانی!
الان این کارشان عجیب است برای جوانان و فردا عادی!
این چیزها خیلی خیلی زود عادی می شود.
من دانشجویی آمدم و هر سال که میرفتم ایران مردم ده سالی عقب تر رفته بودند...
باور کردنی نیست مردم چگونه خود را با شرایط جدید وقف می دهند...
همین امروز مقاله آلمانی می خواندم که افغانستان این چند زن در کابل نیست و زنان روستا اصولن برقه دارند!
اروپا هم دارد خود را آماده می کند برای نسبیت فرهنگی تا شب راحت بدون کابوس بخوابد!






Rosa گفت...

اصلن مهم نیست شعار اکنون!
یکی برای سگ داشتن ، دیگری برای زبان مادری!
یکی برای قوم اش!
دیگری موزیک!
جمع همه می شود:
آزادی!

آنچه که نظام های مذهبی/ایدئولوژیک را می ترساند خیابانهایی پر از معترض است!
دیروز هم ممنوعیت اجتماعات خیابانی را رسمن اعلام کردند!
باید تنور خیابان را داغ نگهداشت:)

Rosa گفت...

اشرف دهقانى: تعویض ۵ تن از زندانیان زندان مخوف تحت سیطره امپریالیسم آمریکا در گوانتاناما با یک سرباز آمریکائی که در سالهای اخیر در رسانه ها اعلام شد نیز می تواند هر انسان، حتی با هوشی متوسط را به کنه موضوع تواب سازی در زندان های تحت سیطره آمریکا و به کارگیری تواب ها جهت اجرای سیاست های امپریالیست ها رهنمون سازد. در جریان این معاوضه، دولت آمریکا ۵ تن از زندانیان طالبان در گوانتاناما را تحویل دولت قطر داد. نکته قابل توجه این است که همین ۵ تن در دفتر طالبان در قطر شروع به کار کردند و این همان دفتری بود که مذاکرات دولت آمریکا با طالبان از آن طریق در سالهای اخیر پیش می رفت که منجر به تحویل قدرت توسط آمریکا به طالبان در افغانستان شد.

https://www.azadi-b.com/?p=12412

صحبت‌های جواد سلطانی، استاد دانشگاه کابل

https://youtu.be/1d-deIjVkIk

Rosa گفت...

۱۴۰۰
۱.زندگی در شهر همچنان جاری است، نماز جمعه ها همچنان با حضور مومنان، پر شکوه برگزار میشود و امروز نیز نماز جمعه ها مثل گذشته در کابل برگزار شد.
۲. فردا قرار است سرای شاهزاده قلب اقتصاد افغانستان دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد و بخش از مشکلات پولی کشور را حل کند. وسترن یونین هم قرار است بعد از توقف سه هفته ای دوباره فعالیتش را شروع کند.
۳. تظاهرات زنان در هرات و کابل، امید تازه به حضور زنان در جامعه بخشیده است.
۴. ورزشگاه ها و پروش اندام هم مثل گذشته باز است، البته جدیدا از سوی طالبان هدایت آمده است که افراد که در بدن خود خالکوبی داشته و یا جوراب سفید بپوشد باید به طالبان گزارش شود، دلیل دوم را نفهمیدم، شما میتوانید دلیل آن را بنویسید مثلا توهین به پرچم طلاب کرام و…
۵. تلویزیون ملی، امروز رژه نظامی و استشهادی تحریک طا لبان را نشان میداد که بسیار جالب بود و توانمندی و نظام مندی تحریک طالبان را نشان میداد.
۶. پول افغانی در شهر کم و پول دلار زیاد است و همین امر باعث شده تا ارزش دلار از حدود ۹۰ به ۸۵ کاهش یابد.
۷. در کویته سود جویان هزاره با هم تباران خود رحم نکرده و اجاره و گرو خانه های خود را نه دو برابر بلکه چند برابر کرده است، امید در این مورد یک حرکت آگاهی بخش در کویته تشکیل شود و مردم را از سودجویی غیر منصفانه بر حذر نمایند. البته کسانی هستند که با الهام از فرهنگ اربعین حسینیه ها و اماکن عمومی را برای بیجاشدگان آماده کرده و برای اطعام آنها نیز شب و روز تلاش دارند.
۸.روز دوشنبه دانشگاه های خصوصی درس های حضوری خود را دوبار شروع میکند. برای حضور دختران در صنف از سوی کمیسیون تحصیلات عالی شرایطی گذاشته شده که قرار ذیل است:
الف) همگی دانشجویان دختر حجاب اسلامی را مراعات کنند.
ب) راه‌های ورودی دختران از پسران جدا شود.
ج) باید صنف‌های دختران و پسران جدا شود و یا تایم‌ های شان تغییر کند.
اگر صنف درسی کمتر از ۱۵ دانشجوی دختر باشد نیاز به جداسازی صنوف نیست.
د) همه محصلان دختر قبل از شروع درس به اتاق انتظار بروند.
ه) باید ترانسپورت برای محصلان دختر ایجاد شود و بین راننده و محصلان پرده کشیده باشد و شیشه موترها هم پرده داشته باشد.
و) برای تدریس دختران، استاد مسن مرد مد نظر گرفته شود...

Rosa گفت...

رزا: قصه ی من و افغانستان از سازمان زنان 8 مارش شروع شد که یک زن افغان از ظاهر شاهی های فمینیست و یک زن از حزب شعله جاوید که مائویست بود در آن گپ میزدند!
با زنان راوا رقابت بود چون گویا آنان طرفدار چین بعد از مائو بودند و 8 مارس اما طرفدار چین تا مرگ مائو و پس از مرگ، چین را دیگر سوسیال امپریالیست می خواندند!
ما علیه بمباران افغانستان بودیم و با حزب کمونیست کارگری منصور حکمت در گیس کشی!
چند مرکز احزاب را هم در خارج اشغال کردیم علیه جنگ...
صدایمان کوتاه شد چون کمونیست کارگری مدافع جنگ علیه "القائده" بودند که بمب های نقطه زن دقیق است و فقط مراکز تروریستی را می زند و مردم حفظ می شوند! حامی این تفکر حکمتیسم در آلمان آنتی دویچ ها بودند که مثل حکمت تنها دمکراسی منطقه را اسرائیل می دانستند .
بعد در شهر بُن آلمان در قصر زیبایی تمامی سران اقوام را جمع کردند برای تقسیم قدرت و ایجاد لویا جرگه!
ما را در لنگر گاهی که یوشکا فیشر کنفرانس مطبوعاتی داشت، با اسب و حمله فراری دادند!
رفتیم پای تپه ی قصر که مقامات داخل در حال تقسیم قدرت بودند و آنجا هم زنی که طرفدار شعله جاوید بود را کتک زدند (حکمتیستها زدند!) و ما پس از پخش اعلامیه های 8 مارس فرار کردیم!
پس از استقرار حکومت لویا جرگه چند اعلامیه علیه سنگسار بیرون دادیم و گپ ها خوابید و سر ما هم مشغول ایران شد.
یکی از دوستانم پس از سالها رفت کابل و ثروتمند برگشت! پدرش در زمان ظاهر شاه افسر بود و طرح کودتا داشت و 25 سال با قل و زنجیر در حبس بود. او توانست برخی املاک مصادره شده را پس بگیرد و گفت وضع زنان هم خوب است و طیار...
بعد موج مهاجرین افغان که از از طرس انتهاری ها به آلمان رسید. پسران جوان از سال 2014 بتدریج و با پای پیاده خود را به آلمان می رساندند قصه های وحشتناکی می گفتند که من مترجم شان بودم و تا امروز فکر می کردم که گپ دروغ بوده!
الان معلوم شد که طالبان بیشتر مناطق روستایی را در دست داشتند و شکنجه و لت و کوب بوده...و پسران جوان راست می گفتند!
گویا کابل را مثل ویترین برای گرفتن پول و صدقه و گروههای ان جی او اروپایی/امریکایی ساخته بودند و خارج از شهرهای بزرگ همه مراکز کشت تریاک و باج گیری قاچاقچیان محلی و نا امن...
غیر از چند فیلم مستند در کانال آرته (فرانسه/آلمان) و تاریخ شفاهی از زبان چند زن (فرار کرده از دوران مجاهدین/طالبان) و جوانان تازه اینطرف آب رسیده و بشدت مخالف غنی/کرزای و حاکمان تاکنونی هیچ چیز زیادی از بافت این کشور نمی دانم!
افراد روشنفکر و نویسندگان و شاعران را نمی شناسم...
اشرف دهقانی هم در مقاله بالا ویدئوی سخنرانی استاد توده ای - جواد سلطانی - را فاکت مقاله اش کرده!
البته حرفش درست است (اشرف دهقانی چریک سابق) با جنگ مسلحانه و انتقادش به موضع گیریهای گروههای چپ ایرانی.
به نظر من بجز آژیناسیون/پروپاگاندا که فرصت زمانی کوتاهی داریم تا ثبات حکومت طالبان، تنها نیروی مقاومت مسلحانه در برابر باندهای قاچاقچی طالب/داعش جواب می دهد.
اعتراضات مدنی را بزودی سرکوب می کنند.
رفقا را با جرم زنا/دزدی و غیره دست و پا بریده و سنگسار.
من قبل از خروج از ایران نزدیک شهر کرج اولین سنگسار را دیدم در ایران.
رفته بودم دانشکده پرستاری ثبت نام کنم.
تماشاچی آنقدری بود که مثل استدیوم ورزشی کابل.
برخی در بهت و برخی هم در صف سنگ انداختن!
تصمیم به رفتن را همان موقع گرفتم!
در ایران از 15 سالگی کارگری کردم و اینجا هم چون نه از ایران و نه از آلمان کمک هزینه تحصیلی ندادند در هر خانه و کارخانه کارگری کردم.
در کارهای پست کماکان اغلب ما خارجی ها مشغول بوده و هستیم.
اینجا اگر با معدل 18 هم دکترا بگیری باز هم بدلیل نژادپرستی و عوارض دیگر، باید مثل من کماکان روزنامه تبلیغاتی شرکتها راپخش کنی و پولی جمع کنی با خدمات اجتماعی می شود زنده ماند. زندگی اما نمی توان:)
اگر با مغز سیستم فکر کنی مطمئنن اما به جایگاهی میرسی.
من هم هیچگاه دست در جیب پناهجو که برای ترجمان نیاز دارد نکردم.
دانش من و خودم در خدمت توده ها بوده و هست.
عمیقن بدون مرز فکر می کنم.
عمیقن آنتی فاشیستم.
و عمیقن در کنار زحمتکشانم.
اما از موضع منافع زنان بگویم که حتی حضور نیم بند امریکا در منطقه عوارض جانبی اش پرورش طیفی از زنان و دختران جوان شد که لااقل می توانند اعلامیه بخوانند؟!
کمی حتی با حجاب هم هوا بخورند! بجای برقه، شال ببندند!
حکومت طالبان یعنی از منفی شروع کردن و نه حتی از صفر!
یعنی ازدواج اطفال یعنی بازگشت به محمد و پدوفیلی اسلامی اش. یعنی برده/کنیز داری..
فقر فرهنگی و تربیت مردسالاری دینی...

Rosa گفت...


اینکه نسل جوان افغان زیر بار نمیرود، متاسفانه اجبارن میرود یا نهایتن فرار می کند...
یا مثل طالبان انتهاری می شود در نماز جمعه های قومی بمب می ترکاند یا برای حفظ خود می زند بیرون از محیط. خارج!
بهترین رمان از روانشناسی چگونه بردگی دوباره امکانپذیر است، همان خاطرات یک کنیز است.

خواهرانم/رفقایم و همه آنان که دوست داشتم مبدل شدند به ماشین توجیح و سازش و آلوده...
مکانیزم برده شدن و روانشناسی آن در نظام توتالیته را، این رمان بخوبی شرح می دهد.
حتی بسیاران پس از خروج از ایران هم سفره می اندازند/نماز و روزه، درویشی و آیین های عجیب غریب ماوراءالاطبیعه! در ناف اروپا/امریکا!
ویروسی مُحلک بدون واکسن و دارو...

تمام شواهد افغانستان مثل فیلم تجربه ی 4 دهه رژیم اسلامی ایران، در این دو هفته جلوی چشم من و زنان اکتیویست ایران است.
برای مصیبت آنان اشکی نمانده.
آنان امااکنون در جهان دیجیتال، هر لحظه جلوی چشمانمان هستند. ما را آنوقتها کسی ندید!
پس باید در خیابان ماند تا لحظه آخر.
افکار عمومی جهان را داغ نگهداشت. با فشار به حکومتهای اینجا و با همبستگی جهانی، شاید بشود شدت ضربه را کاهید؟!
امروز هر اقلیت قومی/جنسیتی ...و هر کس در جبهه ی علیه طالبان/داعش، تیری بیندازد دوست زنان است.
باید رهبران خیابانی را مثل چشم حفاظت کرد. تک تک زنانی که عکس و فیلم شان در اینترنت پخش شده در اعتراضات این اواخر فعال بودند را، دارند توسط طالبان شناسایی می کنند و تهدید و در توییتها مشخص هستند و برایشان نقشه مرگ ریخته اند...

اکنون حمایت از مطالبات زنان مشعلی است که راه را نشان می دهد و جای دوست را و دشمن را.
جنبش زنان ایران سه هفته پس از حکم حجاب اجباری توسط خمینی این مشعل را بر افروخت.
کمونیستها و بقیه آن را خاموش کردند که صبر کنید رژیم و اسلامیستها ضد امپریالیست هستند و غیره.
سر آخر اما همین ها هم با گردن کج، به دار کشیده شدند و جایشان در یخچالهای گوشت گاو و خاورانی...
این قصه ی من بود.
چیز زیادی از سرزمینت نمی دانم.
اما غریزه و تجربه به من می گوید باید تنور اعتراضات را داغ نگهداشت. حتی مناطقی را جدا کرد مثل کردستان ایران که اگر نبود، بسیارانی که اکنون هنوز زنده اند، نمی بودند.
هر تیری که به قلب حکومت اسلامی بخورد در جهت تضمین حضور زنان باشد، حتی اگر تیر انداز فمینیست هم نباشد!
یکی مثل گروه مسعود که نماز روزه هم می گیرد و دارد، این تیر ولکام است!

مادامی که بر سر قدرت یا اختلافات قومی با خودشان در گیر هستند، زنان دم و بازدم دارند.
حکومت شان (امارات اسلامی) تثبیت شود، با حکم قانونی، همگی را پشت دیوار زندان سر می زنند.
و قوانین شریعت را به گستردگی اجرا می کنند مثل رژیم اسلامی ایران که نمایندگی حقوق بشر و سازمان ملل و سفارت و غیره هم در دول جهانی دارد...

وقت مابسیار کم است.
همیشه کم بوده. اما این بار مشعل زنان افغانستان قبای مُلا را به آتش می کشاند.
من به احترام برایشان خم می شوم.
ما زمان خودمان اینهمه شجاع نبودیم:)
خواهران افغان ما فصل جدیدی را در مبارزات زنان باز کردند. دست زنان کُرد اقلن یک سلاح است.
اما آنان دست خالی استوار ایستاده اند.
قدر بودنشان را بدانیم و
دوباره بر پا!
بر پا!

Rosa گفت...

سرگذشت ندیمه

سرگذشت ندیمه یا قصهٔ ندیمه (به انگلیسی: The Handmaid's Tale) رمانی پادآرمان‌شهری نوشتهٔ مارگارت اتوود و منتشر شده در سال ۱۹۸۵ است.[۱] این رمان در ژانر علمی تبسیار جا می‌گیرد، هرچند خود نویسنده، با این که کتابش برندهٔ جایزه آرتور سی کلارک که ویژه کتاب‌های علمی تبسیار است شده، با این نظر موافق نیست.

این کتاب در سال ۱۳۸۲، به دست سهیل سُمی ترجمه شد و انتشارات ققنوس آن را به چاپ رساند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA_%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%87

Rosa گفت...

مارگارت اتوود رمان سرگذشت ندیمه را در سال ۱۹۸۵ منتشر کرد، در آن سال‌هایی که جهان در گیرودار تحول‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گوناگونی بود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ بود که اتفاقا اتوود در رمانش به تحول‌های جامعه‌ ایران در اوایل انقلاب توجهی ویژه داشت. به همین دلیل است که خواننده‌ ایرانی در اولین مواجهه‌ خود با اثر، از دیدن شباهت‌های موجود بین حکومت گیلیاد و جمهوری اسلامی ایران شگفت‌زده خواهد شد.

https://www.independentpersian.com/node/165746/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%87

برپا گفت...

باز هم ممنون رزا جان از تذکر نکات خیلی خوب و آموزنده. امیدوارم توانسته باشی خوب استراحت کنی.

همچنان خیلی ممنون از شرح رابطه و آشنایی ات با زنان ۸ مارس و راوا و خاطرات مبارزاتی ات. 

متاثر و متاسف شدم رزا جان که تو هم صحنه ی وحشتناک اعدام را از نزدیک تجربه کرده‌‌یی.


متاسفانه من جز با دو عضو سابقه شعله‌ی جاوید و چند تن از اعضای سابقه خلق و پرچم آشنایی و تماس نزدیک ندارم. و خب البته که این چند تن هم مشکل فکری زیاد دارم.

من از ۱۲ سالگی بخاطر جنگهای جهادیها در کابل از درس رسمی مرحوم شدم و پناهنده به پا‌کستان. آنجا فقط توانستم یک کورس انگلیسی ۱۵ ماهه را تعقیب کنم. از ۱۵ سالگی مجبور به کار صبح تا شام هفته ۶ روز شدم. در ۱۶ سالگی مادرم را در پاکستان از دست دادیم و در ۱۷ سالگی به کابل برگشته بودیم، در استادیوم کابل که با دو برادرزاده های ۹ ساله ام به تماشای فوتبال رفته بودیم شاهد قصاص و دست و پا قطع کردن توسط طالبان شدیم، هرچند تمام سعی ام را کردم که جلو چشمان برادرزاده ام را بپوشانم. (اکنون در حافظه ام فقط یک برادرزاده ام‌همراه ام بوده، ولی یک برادرزاده کوچکتر هم میگه فکر می‌کند با ما بوده).  بعد آن که سخت حالم بهم خورده بود و چندین شبانه روز حالت عادی نداشته ام و مرتب بالا میاورده ام بر اثر کمک خانواده مهربانم به پاکستان و بلاخره به اروپا رسیدم.

افتادن دوباره کابل به دست طالبان تمام زخم های را که فکر کرده بودم به خوبی پانسمان کرده ام تازه کرد و حتی بالاخره مرا به پاسخ این پرسش از خودم رساند که چرا هیچ وقت علاقه به پدر شدن نداشته‌ام و حتی از آن بیم دارم و اکنون فکر میکنم آن جوانی که جلو چشمان در استادیوم کابل تیرباران شد و آن دو انسان دیگر که از هر دو یک دست و یک پا قطع شد بچه‌های من بوده اند که پیش از تولد کشته و ناقص شدند. البته  تا رسیدن به آن جا کشتارگاه هم آن بچه هایم از دست خشونت مجاهدین زخمی و نیم جان شده بودند. 

ترس داشته‌ام که اگر باز سالم به دنیا بیایند همان بلا سر شان تکرار شود. به هر حال باز هم خوش شانس ام که از طریق فرزندان شریک زندگی ام می‌توانم گاهی رفاقت با دو کودک نازنین را تجربه کنم و گاهی در عالم زیبای شان دعوت شوم و از یاد ببرم که انسان چقدر می‌تواند خشن و زشت باشد.

دیشب از چین و ج.ا.ایران بعنوان پشتیبان طالبان گفتم اما روسیه از قلم افتاد. اما دقیقتر همان است که شما گفتید: همه با هم شریک اند.

و شاید بشه گفت که اصلا تعیین کننده شرکت‌های فراملیتی اند که حکومت‌های قدرتمند را هم با پول شان تحت کنترل دارند.

و بلی ج.ا. ایران دارد در قبال احمد مسعود و طالبان دو پهلو و رد پا گم کن بازی می‌کند. از یک سو می‌دانیم که پشت طالبان ایستاده و از دیگر سو خودش را نگران حملات به پنجشیر جا می‌زند. بیچاره مردم پنجشیر بین دو افعی گیر مانده اند. مجاهدین افعی و طالبان افعی. من نتنها دوره حاکمیت احمد شاه مسعود بلکه طالبان دوره اول را هم در افغانستان بودم و هر دو جهنم راه انداخته بودند. اما می‌پذیرم که ج.ا.ایران خطرناک‌تر است چون قوی‌تر است بخاطر سازمان‌یافتگی پیشرفته‌تر. و این بار بنظر می‌رسد طالبان نیز می‌خواهند کاپی ج.ا. ایران باشند و از تجارت آخوندها ایران استفاده می‌کنند، همان‌طور که مخالفین طالبان باید از تجارب آزادیخواهان ایران استفاده کنیم.


تاکید خیلی بجا و منطقی ات را که تنور تظاهرات را باید داغ نگه داشت می‌پذیزم. ممنون از رهنمایی. بلی به هر دلیلی که کسی به جاده و خیابان علیه طالبان می‌آید در حال حاظر اهمیت دارد تا طالبان نتوانند با خاطر جمع خودشان را مستقر بسازند.

برپا گفت...

رزا جان ممنون و باز هم ممنون. درست میگی.‌من نیز به شهامت و استواری زنان سر خم میکنم. نیرو زنان را اسلام گرایان مهار نمی تواند. اساسگزان اساطیر شان چنان از زن ترسیده اند که زن را شیطان یعنی رقیب الله ی شان می عنوان داده اند.
بر اساس رمان the handmaid's tale
فلمی هم ساخته شده که من فقط آن را دیده ام و دارم. اگر خواسته باشی می‌توانم آپلود کنم و برایت بفرستم اما فکر می‌کنم حتما یوتیوب زود بخاطر کاپی رایت حذفش خواهد کرد.

Rosa گفت...

عزیز جان
همه ی ما در منطقه وقایع خوفناکی را تجربه کردیم. اگر اینهمه در جوانی و نوجوانی باشد بدتر است.
مثل زخم قدیمی که خوب شده می پنداریم گاهی باز جایش درد می کند. بخصوص زخم روحی...
من هم با هزار امید داشتم برای ثبت نام می رفتم. در بهت سنگسار ماندم.
در بهت از مردمی که آنجا ماندند و بنام دین سنگ پراندند.
بعدها عکس شرکت مردم در اعدام های علنی و در خیابان را که می دیدم. من چهره ها را روی مونیتور بزرگ می کردم. در صورتشان عمیق می شدم. من محقق مغز شده ام. می دانم کجای مغز چه ادراکی دارد. اما جواب سوالاتم را در ادبیات و کتابهای روانشناسی فردی و اجتماعی یافتم.

جالب است بدانی آلام من در تولد نوزادم پایان یافت.
مثل کاشتن یک بذر یا نگهداری از سوسکی شاخ شکسته در سلول...
تولید و نگهداری از زندگی!

کودکیِ نداشته را دوباره کودکی کردن و تلاش و تقلایِ شبیه هیولا نشدن.
مبارزه ای سخت است شبیه نشدن!

موهبتی عظیم است زندگی کردن بدونِ کُشتن.
این موهبت در کشورهای ما نسیب همه نمی شود.

فکر می کنم اگر کمی بیشتر می ماندم مجبور به انطباق یا انتهار می شدم...

باید بتوان زمان خرید برای زنان، دخترکان و جوانان.
جهان یک هفته چشمش به مونیتورها دوخته شد تا که 5 زن بیرون آمدند در کابل.
مجبور شدم برای بیش از هزار آلمانی در چت گروه، پلاکاردهایشان را ترجمه کنم!
بعد از آن 5 زن، اینجا هم تکان خورد!
میدانی،
وقتی هیتلر در هر شهر یک درخت می کاشت، و فردایش درخت اره شده بود، مردم می دانستند که آنتی فا زنده است!
اگرچه اره کردن درخت را پسندیده نمی دانم اما مدتی که آلمان شرقی "آزاد شده" بودم در محله های کله پوستی های فاشیست با کودکم دیوار ها را جستجو می کردیم.
هر دیوار نوشته ای ما را قوی تر می کرد.
باید اثر مقاومتهای کوچک را نادیده نگرفت و از صفر شروع کرد و نشانه گذاشت وقتی روی عکس زنان را سیاه می کنند:)
مطالبات زنان پایه ای است و باید هر کجا هستیم کنارشان ایستاد.
حق تحصیل!
حق کار!
اصلن لازم نیست مستقیم با هیولای اسلام رو در رو شد چون حق تحصیل برای کنیز، خود علیه شریعت است؟!
حق ورزش، آواز و موسیقی...
این با فاشیسم هیتلری هم فرق دارد. زنان اگرچه ماشین جوجه کشی فاشیسم بودند اما در اجتماع اجازه داشتند! کار و زندگی اجتماعی داشتند.

فاشیسم مذهبی خیلی مخوفتر است.
چند سال پیش که پدرم فوت کرد مادرم که آمد اینجا به شوخی گفت که دیگر اجازه ی خروج از کشور توسط شوهر را لازم ندارد!
پدرم هرگز او را منع نکرد اما وجود این قانون یعنی مادرم فرد نیست و همیشه افسار اش در دست مرد خانواده است!
من میان زنان بزرگ شدم و غمِ حقارتهایشان را می شناسم.
ماندن و سوختن را.

از هر جوانه که اینک نجات یابد، فردا خرمنی می شود تا سر خم نکنند؟!

بسیاری از زنان آلمانی که می شناسم اکنون پا بپای ما می آیند.
دکتر ما هم که فکر نکنم تا بحال اصلن راهپیمایی آمده باشد، با دخترش آمد.

وجدان جهانی زخم بدی خورد از معامله ی افغانستان.
خیلی ها کمک مالی هم این بیست سال می کردند برای غذا مکتب فرزندخواندگی...

بیرون آمدن زنان و مردم علیه طالبان توی دهان قدرتها زد که ما بیست سال خرج کردیم اما نشد چون افغانها طرفدار طالبانند!!!

اینها دو دهه به اسم خطر طالبان و داعش لشکرکشیِ خودشان را توجیح کردند و یک شبه یواشکی بلگرام را خالی کردند!
انگار ملکشان را یک شبه به طالب، تاخت زدند!
طلاق هم ندادند بلکه کنیز دادند به طالبان!
انگار مردم گوسفندشان بودند که به قصابخانه طالبان بفروشندشان...
و من مترجم فریادشان هستم.
مایه سر افرازی من است.

خوشحالم که هستی
و در طرفِ درست
و نتوانستند تو را نیز شبیه خودشان کنند...
توی کامنتها وبسایت پاکستان را گذاشتم و گویا آنارشی ها هم دارند به دادِ پناهجوها می رسند.
انسانیت و شفقت اصلن مرزی ندارد.
باید این روحیه را حفظ کرد و همچنان از شعارهای ملی گرایی پرهیز کرد.

خوب من هم بروم همیاری متقابل:)
زنی نابینا که قلبش می تپد با من خرید کند و بدون عصا بدویم:)
کرونا پروژه های خوب و ماندنی ایجاد کرد و ویروس باعث برداشتن خیلی از مرزهای انسانی شد:)
باشد مقاومت زنان افغان، خواهری جهانی را محکم تر و قوی تر کند:)
از کودکانت یاد بگیر دیدنِ چیزهای بی اهمیت و کوچک را.
جهانی که ما از دستش داده ایم...
هنوز هست
منتظر کشف:)


برپا گفت...

با اینکه موافقم که تنور تظاهرات علیه طالبان باید داغ نگه داشته شود، باز هم تاکید می‌کنم که هرچه بیشتر و روشن‌تر شریعت‌اسلام هدف قرار داده شود(منظور از هدف قرار دادن افشاگری و آگاهگری است، نه برخورد فیزیکی) به همان مقیاس تلاش زنان و دیگر مبارزین به نفع زنان و آزادی تمام می‌شود. به باورم یک لحظه هم غافل شدن از شریعت‌گرایی باند مسعود صلاح نیست. درست است که بخاطر درگیری‌های درونی گروه های شریعتگرا بین هم، ممکن به زنان اندکی مجال دم گرفتن دست دهد. اما از همان مجال و دم باید تا بیشترین حد ممکن استفاده کرد و هرگروه‌ی شریعتگرا را هدف قرار داد و نباید به دام بازی‌های شان افتاد و یکی را در مقایسه با دیگرش بهتر یا بدتر پنداشت و کریدت بخشید. هردو در نهایت مهره‌های شرکت‌های فراملیتی اند که مامور اند در بدل کمترین هزینه بیشترین سود را به شرکت ها به بار آورند و فقط برای اغفال افکار عامه بسته‌بندی شان فرق دارد.

من احمد مسعود را با تمام درگیری اش با طالب، به نفع شریعت می دانم نه به نفع زنان و غفلت از آن را مثل غفلت از مار آستین میبینم. این شریعت است که زنان را سرکوب می‌کند نه سرباز طالب یا سرباز مسعود. سرباز طالب و مسعود دو انسان ساده، احمق و شست‌وشو شده‌ی مغزی‌اند. و پشت شریعت سیستم سرمایه‌داری‌ ایستاده که همه‌ی جهان را در حال بلعیدن است و شریعت فقط یکی از صدها ابزار برده سازی آن است. ابزار‌ها دست هرکی باشد خطرناک اند و باید هدف قرار داده شوند و ضربه بخورند و خنثی شوند. در حال حاضر جوانان به درک ماهیت مضر رهبران جهادی از جمله مسعود خیلی نزدیک اند. اما اگر غافل بمانیم بزودی حافظه تاریخی دستکاری می‌شود و باز مسعود می‌شود قهرمان سراب و توهمی بنام اسلام معتدل که سیستم به عنوان پلان ب همیشه میخواهد در جیبش داشته باشد. 

برپا گفت...

مرسی رزای عزیز از توضیحات خوبت و سخنان پر از مهر‌ات. و هم تشکر از رهنمایی در مورد کمک‌ به آنارشیست های پا‌کستان که در حال پناه دادن به انسانهای فرار کرده از طالبان اند. لینک را بین کامنت ها پیدا کردم و در حد توانم همکاری کردم. دم شان و دمت گرم.

ناشناس گفت...

سلام و درود ب دوست داران ارشیو رزا

ب خصوص بردیا عزیز تازه وارد خیلی خوش امدید،
درود بر تو که ایده های مترقي و با دوام خیلی خوشحالم که انسانهای با شرف که حاصر نیستن برای منافع فردي خود در رابزه با منافع جمع خود را ذلیل کنن،
امیدوارم با بیشتر شدن خود کیفیت کار خودمان را در وضیعت بحرانی و پاسیو در یک حیات ازاد و مترقي موفق و سر بلند باشیم.

Rosa گفت...

مقاله کوتاهی که از نظر خوانندگان میگذرد تحلیلی فنی ازچگونگی تماس با نرم افزار زوم از طرق مختلف میباشد. هدف این مطلب، کنکاش در چگونگی ظاهر شدن شماره‌ای بر روی صفحه بی‌بی‌سی فارسی پس از قطع تماس با فهیم دشتی است. دلایلی که خانم فرناز قاضی زاده در پاسخ رسمی در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی مطرح کرده‌اند به دلایلی که در این نوشته ذکر شده، حاوی تناقضات آشکاری است که من سعی در توضیح آن برای خوانندگان دارم.

احتمال مکان یابی فهیم دشتی از طریق افشاء احتمالی شماره تلفن وی نیازمند مطلبی جداگانه و مبتنی بر مباحث فنی زیرساختاری است و این مقاله هیچگونه نتیجه گیری در این مورد نخواهد کرد.

زمانی که فردی به میتینگ زوم وارد میشود باید حتما با نام کاربری وارد شود. اگر کسی نام کاربری برای خودش انتخاب نکند سیستم زوم نام دستگاه مورد استفاده را نظیر آیفون، سامسونگ و غیره، بطور اتوماتیک انتخاب میکند.
نوع دیگر اتصال به زوم، از طریق شماره گیری مستقیم با تلفن است که موضوع این نوشته میباشد و توضیحات آن در پائین آمده است.

زوم امکان اتصال به میتینگ با تلفن موبایل/خانگی و بدون هیچگونه دستگاه هوشمند و وجود اینترنت را نیز به شما میدهد. دیگرنرم افزارهای موجود در اینترنت نیز این امکان را به شما میدهند. در بسیاری مواقع ممکن است شما در مکانی دسترسی به اینترنت نداشته باشید، که در این صورت با گرفتن شماره‌های از پیش تعیین شده میتوانید به اطاق/کنفرانس زوم وارد شوید.

این باید به احتمال بسیار زیاد همان تماسی باشد که فهیم دشتی پس از اختلال و یا قطع ارتباطش گرفته است.

به عبارتی، فهیم دشتی احتمالا پس از قطع تماس تصویری با تلفن هوشمند (شاید اینترنت قطع شده و یا هر گونه اشکال فنی/اینترنتی ویا به قول خانم فرناز قاضی زاده که در برنامه حود در رد اتهامات وارده به قطع اینترنت اشاره دارد) و نرم افزار زوم سعی کرده با شماره گیری مستقیم به کنفرانس زوم با بی بی سی فارسی تماس برقرار کند.

دقیقا در چنین حالتی است که ادمین کنفرانس زوم، تنها شماره فرد وارد شده را در صفحه زوم خود میبیند. این همان شماره تلفنی است که با آن شماره اطاق زوم گرفته شده و (بالاجبار) بعنوان آی دی تماس گیرنده ثبت میشود.

من شماره مزبور را با کد بین المللی افغانستان که ۰۰۹۳ میباشد را گرفتم که اپراتور افغانی اظهار میدارد که شماره گرفته شده در دسترس نیست و یا از صحنه خارج شده است. اما در صورتیکه شماره وجود خارجی نداشته باشد پیام مزبور باید تفاوت داشته باشد و در حقیقت در تستهای من با شماره گیر اسکایپ حتی به تلکام سوئیچ افغانستان هم متصل نمیشود و پیام "شماره معتبر نیست" ظاهر میشود. همین تست مشابه و با یک شماره ساختگی را با تلفن شهری (تلفن شرکت بی تی در انگلستان) گرفتم که بوق ممتد به معنای عدم وجود شماره ذکر شده، شنیده شد.

نتیجه گیری:

۱- تلفنی که در تماس زوم با بی‌بی‌سی فارسی نشان داده شد به احتمال قریب به یقین شماره تلفن واقعی بوده است.

۲- تماس زوم فهیم دشتی به احتمال قریب به یقین، بطور مستقیم به گرفتن شماره اتصال، به شبکه زوم بوده است.

ادعای بی‌بی‌سی فارسی که در بیانیه ویدئویی آن توسط گوینده رسمی این شبکه (فرناز قاضی زاده) قرائت شد، در هر دو مورد فوق که شماره مورد بحث "اساسا" شماره تلفن نبوده نا درست است.

Rosa گفت...

فرناز قاضی زاده مشخص نکرده که آیا همانطور که خودش به قطع اینترنت فهیم دشتی اشاره دارد، آیا وی برای ادامه تماس (در نبود احتمالی اینترنت) با گرفتن شماره تلفن به زوم وصل شده است یا نه؟

وی در بخش دیگری میگوید " بعد از برنامه شماره را امتحان کردیم و متوجه شدیم شماره تلفن نیست و به جای اسم و آی دی از طرف آقای دشتی مورد استفاده قرار گرفته". این ادعا در تمامیت خود بی اعتبار است.

تصور کنید فردی در تماس تلفنی مستقیم (تلفن خانگی و یا موبایل و یا هر سیستمی که قادر به گرفتن شماره باشد) یک شماره ۱۰ رقمی را بعنوان آی دی برای خودش انتخاب کند. حال اینکه از طرف نرم افزار زوم، هیج اجباری برای انتخاب عددی به این بلندی وجود ندارد و همچنین میدانیم زمانی که با گرفتن شماره مستقیم به کنفرانس زوم وصل شویم، شماره تلفنی که تماس با آن برقرار شده بطور اتوماتیک از سوی نرم افزار زوم، بعنوان نام تماس گیرنده برای ادمین کنفرانس، ثبت میشود. تماس گیرنده به هیچ عنوان نمیتواند آنگونه که خانم فرناز قاضی زاده توضیح میدهد، عددی فرضی برای خود انتخاب کند. ادعای ایشان اگر نگوئیم مجعول است به یقین خلاف حقیقت میباشد.

پیام شتاب زده وعاری از ارائه هرگونه توضیح فنی بی بی سی فارسی مبتنی بر هیچ فاکت و شاهدی نیست. در سیستم نرم افزار زوم، رکورد تمام تماسها با شرکت کننده‌ها و زمان اتصال و مدت زمان حضور آنها در میتینک وجود دارد.

مهمتر از این رکورد، تمام تماسها اعم از تماس اینترنتی و یا شماره گیری مستقیم نیز قابل دسترسی برای کادر فنی میباشد.

بی‌بی‌سی براحتی میتواند برای اثبات مدعای خود Log reports و یا مدارک تماسها را برای تنویر افکار عمومی منتشر نماید.

بینا حجازی*

۰۹/۰۹/۲۰۲۱

*نویسنده، سابقه ۲۴ سال کار در مناسب حساس در شرکت‌های موبایل در بریتانیا و همچنین پیش زمینه اکادمیک در امنیت سایبری و مدیریت اجرایی پلاتفرم‌های چندگانه مخابراتی کمپانی‌های صاحب نام را در کارنامه خود دارد.

ناشناس گفت...

ممنونم رزا جان!!
مقاله کونا از نظر فنی و منطقی میتواند حقیقی را برای کسانی که خود را ب خواب زدن جوابیه کاملا مشخص ایا، امیدوارم که که مسؤلین، بخصوص فرناز قاضی زاره پاسخ گو باشند!!!

Rosa گفت...

سلام شورایی جان
خوشحال شدم از کامنت و اینکه هستید و اوکی هستی:)

برپا جان
فیلم را ندیدم اما بخشهایی از سریال را به آلمانی با دوستی دیدم و حتمن دنبال فیلم می گردم و خواهم دید:)

در مورد مسعود راستش وقتی سر طالبان با آنها گرم است و شیر تو شیر، سرکوب مبارزات مدنی هم به تعویق می افتد.
در ایران هم همین بود.
من نوجوان بودم و تقریبن همه تظاهراتها بودم. البته مجاهدین در اعتراضات "انقلاب فرهنگی" بدلیلِ امکانِ اتحاد با رژیم و تقسیم قدرت، چپ را تنها گذاشت و چون عده شان بیشتر از چپ بود، رژیم هم به راحتی دانشجویان چپ را سرکوب کرد و لکه ننگی برای مجاهدین خلق شد. تاریخی!

مسعود در افغانستان البته از همان ابتدا گفت مذاکره!
اما طالبان اصولن هیچکدام را در قدرت سهیم نکرد نه گلبدین نه عبدله و نه هیچکدام را!
الان هم احتمال حملات متقابل زیاد است؟!
دوستی آنوقتها می گفت که گلبدین و شاه مسعود بودند که کابل را به ویرانه تبدیل کردند و طالبان از فرصت استفاده و خرابه های کابل را برای حکومتش تحویل گرفتند.
من راستش با خیلی از بچه های هرات و فارسی زبانان آشنا شدم که مذهبی هستند و عید قربان و مراسم مذهبی پیام فرستاده و تبریک یا تسلیت:)
چون از ایران هستم لابد فکر می کنندشیعه ام :)
من مخالفتی ندارم و اغلب هم چون در هیرارشی بالاتری قرار دارم از عقاید خودم چیزی نمی گویم چون همین هم هژمونی طلبی است.
ولی چند روز پیش یکی از این جوانان آمده بود و همان که در غربت دلش برای گوشت گوسفند لابد تنگ شده بود و عزاداری. او اما دلش علیه اسلام و کُلن دین و طالب و بقیه پر بود!
گفت رزا خانم شما مذهبی هستید؟ گفتم عمیقن نه و حتی ضد مذهب!
گفت پس چرا هیچ نگفتید این چن سال؟
گفتم راستش در غربت دل آدم برای جشن و حتی عزاداری های مذهبی تنگ می شود و حتی قرآن و اذان گوش می کند!
بعد کم کم بازبینی می کند که چقدر اینهمه چرت و پرت است که مثلن سر حیوانی را ببرد و جسدش را حتی بخورد؟!
و نداند که مُردار است...
چیزی نگفت...
راستش وجود اسلام سیاسی و دخالتش در زندگی خصوصی افراد، خود جوانان را از آن دور می کند. بربریتی که در مذهب هست و تلاش برای فرم دادن انسان به گله و رمه:)
اغلب چپ های ایران از خانواده های بشدت مذهبی می آیند و بقولی آیت اله بودند!
شالگونی، روحانی، تراب حق شناس و بقیه...
نوعی استالین وار هر روز پشت بلندگوها با متد شستشوی مغزی، سوسیالیست تدریس می کنند! می کردند!
من زیاد نگران این بچه های نسل جدید نیستم و زنانی هم که دیدم در این چند روز تظاهراتهای زنان افغان به نظرم مُدرن می آیند.
به هر حال مسعود بهانه ای خوب است برای خانه ننشستن و علیه بی تفاوتی:)
بدلیل ریخت و قیافه هم پتانسیل رهبری را دارد و بسیار زنان هم او را چگوارای افغان می نامند. حتی آلمانی ها!
یادم است که دوران من هم اغلب بچه های مدرسه عاشق رجوی بودند:)
من هم اول خوشم می آمد ولی دهنش را باز کرد و با آیه های عربی و دخترای میلیشیا هم بدون مقاومتی همه محجبه شدند! عشق هم تمام!
ما داشتیم علیه روسری در مدرسه می جنگیدیم یکهو نصف مدرسه، گروهی حجاب آوردند و نمازخونه باز کردن!
چاره نبود و در برابر هیولای خمینی نمی شد بهشان گیر داد:)
رجوی آخرش معتاد به سکس از آب در آمد! حرمسرا زد:(

امید سرنوشت مسعود بهتر شود.
به هر حال جبهه ای مبارزه کردن، همان ائتلاف خیابانی است.

Rosa گفت...


مطمئنن گلبدین جوانان را جذب نمی کند و اسطوره هم نمی شود:)
و فکر نکنم کسی هم به خاطرش حاضر به مقاومت شود؟!

جوانی دوران عجیبی است که حتی یک آدم ابله هم می تواند اسطوره شود.
چقدر من لنین پفیوز را دوست داشتم:(
معلم کبیر!
وقتی از فاصله نگاه کنیم به حماقت هایمان خواهیم خندید...
ولی بدون پروسه و زمان نمی توان به شناخت رسید.
وقتی یکی یکی قهرمانانت را دفن کردی، به خود می رسی. خدای خودت می شوی!
و اینکه اینها روی شانه هایت بالا رفتند و تو هم شانه هایت را در اختیارشان گذاشتی!
اگرچه در وسط رخداد قرار داشتن همیشه لذت بخش است. با تمام گند زدن ها.
ما یک انقلاب را تجربه کردیم.
احساس آزادی واقعی دقیقن لحظاتی بودند که نا فرمانی جمعی وقوع کرد.
هر وقت کم میاورم، میروم تظاهرات. مردمی که برای مطالباتشان برخواسته اند انگار از انرژی خودشان باطری بقیه را هم شارژ می کنند.
جنبش بواقع همه چیز است. در جنبش عاشق می شوی در جنبش جدا می شوی در جنبش است که قلبها با ریتم زندگی می طپند.
حتی تماشای اینهمه شجاعت در برابر طالبان با اینهمه مسافت، باطری خیلی ها را شارژ می کند!
آنچه مرا می ترساند و واقعن از آن می ترسم، نه استفاده ی مسعود از زنان یا بازگشت به شریعت این بار معتدلتر است.
من را بی تفاوتی می ترساند.
دیدن این لشگر زامبی ها که هر روز بیدار می شوند و مثل ربوت به سر کار میروند. در آفتاب در ابر در مه در طوفان...
تهی از عشق یا نفرت و تهی از هر گونه احساس بشری مثل آدم کوکی ها...
اگر بشود تکانشان داد واقعن معجزه است:)
بگذاریم نسل جدید اشتباه کند بیفتد و بلند شود؟!
عاقبت اشکال کار را می فهمد یا تلف می شود؟
کسی باور نمی کند که کودک راه رفتن نمی آموزد و حرکتی خودبخودی است. با بینهایت آزمایش و خطا.
من ترسی از اشتباه کردن ندارم. به غلط دنبال این و آن افتادن و از ابله ها قهرمان ساختن ها.
اینهمه در زندگی مبارزاتی می گنجد.

اما زامبی شدن/بودن جدن ترسناک است:)
آنها که راه و بیراه می نویسند: نباید طالب را انگولک کرد و باید فعلن مُدارا کرد تا اینها خودشان را نشان بدهند، ببینیم چقدر فرق کرده اند!
و تازه اتهام هم می زنند که پنجشیر بهانه بدست طالبان برای سرکوبهای بیشتر خواهد داد.
واقعن کسی که در قرن کنونی بگوید زنان به ورزش نیاز ندارند.
و بجای کار بهتر است ازدواج کنند و بقیه خزئبلات اینگونه، جایش در جزیره ای بدون زن است.
من واقعن نمی دانم این هیولا ها از کجا آمدند.
و چرا نمی توان علیه دگماتیسم فناتیسم مذهبی/ایدئولوژیک و بقیه ی مصائب پادتنی ساخت علیه آلودگی...
من قبول ندارم فقر سرچشمه اش باشد چرا که من و اغلب رفقا هم در شرایط زیر فقر بودیم ولی دست کسی را قطع نکردیم و کسی را برای عشق یا هوس، سنگ نزدیم...
اینهمه نفرت از انسان و این درجه از خشونت جدن من را می ترساند.
البته قتل عام های قومی و قبیله ای هم همینگونه است یا حتی کُشتن تزار و خانواده اش! حتی به کودکانش هم رحمی نداشتند.
فاشیسم است.
و فاشیسم در هر چهره اش جنایت است.
نوشتی: این شریعت است که زنان را سرکوب می‌کند نه سرباز طالب یا سرباز مسعود. سرباز طالب و مسعود دو انسان ساده، احمق و شست‌وشو شده‌ی مغزی‌اند. و پشت شریعت سیستم سرمایه‌داری‌ ایستاده که همه‌ی جهان را در حال بلعیدن است و شریعت فقط یکی از صدها ابزار برده سازی آن است.
یاد زنان 8 مارس افتادم. مردسالاری و سرمایه داری:)
برپا جان
مردسالاری یک دشمن موهوم نیست چهره دارد، دست و پا دارد و عینی است؟!
برده دار هم. پس نمی توان علیه مردسالاری یا برده داری نوشت و ادعا کرد که آنها ابزار سیستم هستند؟
مجبوریم اول از روی جنازه ی برده دار عبور کنیم تا نظم برده داری را بهم بزنیم؟
مردسالار را بایکوت و طرد کنیم تا مجبور شود کوتاه بیاید؟
جنگ طبقاتی چیست؟
چرا کارگران علیه سرمایه داری به خیابان نمی روند اما شعار مرگ بر اسد بیگی مالک 7 تپه ، مرگ بر روحانی ریاست جمهوری یا مرگ بر خامنه ای جمعیتی را به اعتراض می کشاند؟
همینگونه است که مرگ بر طالبان را اغلب همه می فهمیم و مرگ بر شریعت را نه! امپریالیسم وقتی نمود عینی دارد که کشتی های چینی قعر دریا را شخم می زنند. سپاه یا پلیس .
پدر/شوهر یا ملا و آخوند و تمام ابزارهای ستم که شستشوی مغزی شده اند همگی جسم دارند و واقعی؟
می شود سالها برای زنان نوشت از مناسبات سرمایه داری یا مردسالاری یا مبارزه ی فکری با شریعت و قوانین متحجر اسلام مسیحیت یا یهود؟
کسی رابطه اش را پیدا نمی کند.
ولی دست بریده را همه می بینند و تکاندهنده است؟ چهره ی مُشت خورده یا دماغ بریده تکاندهنده است؟
عکس نوزاد خانواده ی رومانوف یا موهای بریده ی زنان قبل از رفتن به اتاق گاز هیتلر در چند ثانیه می فهماند فاشیسم یعنی چه!
اسمائیل بخشی تکاندهنده است وقتی می گوید لعنت به این زندگی؟!
ما باید بتوانیم بدون فلسفه بافی به مردم نشان دهیم بر علیه چه می جنگیم؟

Rosa گفت...

نه برای حتی مدینه فاضله که 4 ساعت کارِ لذت بخش و بعدش ساعتها ماهی گیری و سوسیالیسم:)
نه!
علیه دست و پا بریدن.
علیه مرگ با تب دو ساعته یا کرونا.
علیه مثله کردن زنان به جرم عشق و آزادی!
ما بر علیه چیزهای ملموس و واقعی می جنگیم.
غارت زمین.
بریدن درخت و آسفالت کردن راهِ کالا.
کاشت گندم و نه تریاک...
علیه پدر/شوهر/برادر ستمگر
حق بر بدن...
سازمان زنان 8 مارس با 20 نفر شروع کرد به 2000 نفر در اکسیون کارزار زنان رسید و با ایدئولوگ شدن دوباره به 20 نفر برگشت و بعد انشعاب لابد دو گروه ده نفره!
آذر درخشان اغلب از من می پرسید چرا با این کیفیتِ بالای نظری، کمیت ما اینهمه آب میرود؟!
راستش رفیق جان ما با ارواح که نمی جنگیم؟
اینها اگرچه زامبی هستند ولی واقعی هستند؟
سرمایه داری خدمه دارد پلیس دارد ارتش دارد آخوند و مُلا و کشیش و ایدئولوگ و غیره دارد؟
مردسالاری هم.
چهره دارد و ما باید چهره ها را نشان بدهیم؟
هر چهره ای مسئول اعمالش است و باید جوابگوی خشونت و اعمال قدرتش باشد؟
در پروسه ی دادخواهی و پاسخگو کردن است که تک تک ما عاقبت فهمیدیم که پُشت اینهمه یک سیستم وجود دارد یکی مردسالاری یکی سرمایه داری؟
اما بقیه فعلن ابزار ها را می بینند؟!
و تا زمانی که ما بجای اسدبیگی بگوییم سرمایه داری، بجای طالبان بگوییم شریعت و بجای شوهر الدنگ بگوییم مردسالاری، هیچکس را پُشت خود نداریم!
اگرچه که حقیقت را می گوییم!
ما به چیزی رسیده ایم که دیگران نرسیده اند:)
نمی دانند خشونت بر حیوان زمینه ی خشونت بر زن و عاقبت خشونت بر دیگری است.
قبولِ بریدنِ سر گوسفند نذری، نهایتش بریدنِ دستِ و پای دزد است!
آنان مو میبینند و ما پیچشِ مو!
هر روز به درگاه خدا تعظیم می کنند و بدنبالِ آزادی!
مجبوریم بیاد کودکی خود بیفتیم وقتی که به آسمان زل میزدیم بدنبال خدا/ماوراءالطبیعه قهرمان/پیشرو/پیشگام ناجی...
ببینیم چگونه از شر اینهمه خلاص شدیم؟
زبانمان را تغییر دهیم .انگیزه های برانگیختن ها علیه ظلم را بار دیگر بفهمیم در کنارشان باشیم اگر علیه "یک تکه پارچه بنام حجاب" قیام کرده اند!
شاید الان برای اعدام نشدن جوانی معترض هستند ولی مخالف حکم اعدام نباشند؟
ما که نمی توانیم با موافقان اعدام بحث و قانعشان کنیم؟ بحث با متزلزل ها شکل می گیرد؟ شک کننده ها نافرمان ها...
با هیتلر یا اس اس که بحثی نداریم؟ یا ملا برادر؟
یا پلیس یا پاسدار؟
اینها ذوب شده سیستم هستند! مثل تفنگ ابزار شده اند...
ما بحث داریم با کسانی که برای حق تحصیل آمده اند!
معترض هستند. اما هر روز هم نماز می خوانند و خدایی را می پرستند که حقشان را گرفته:)
باری
باید کمی پایمان را روی زمین واقعی بگذاریم و ابزار ها را نشانه بگیریم؟
درون طیفِ خود بحث کنیم و علت ها را جستجو کنیم.
با هم به سرمایه داری و مردسالاری و شریعت و غیره بعنوان جواب برسیم؟!
شاید هم به جوابهای بهتر برسیم؟!
به هر حال مجبوریم با چشم دیگری هم جهان را ببینیم. تا او هم وارد گفتگو شود؟
مفاهیم غیر ملموس مثل شریعت را ملموس کنیم.
کُلی گویی را کنار بگذاریم!
خیلی خیلی خیلی ساده مردسالاری را چهره دار کنیم!
همان پدر قلدر و زورگو!
همان شوهر همان خدایی که امر کرد زنت را بزن اگر باهات نمی خوابه!
از جزء به کل و از کُل به جزء ...
البته شاید هم راههایی بهتر باشد نمی دانم.
من راستش از این هم می ترسم که بی خدایی خودش بشود مذهب:)
یا بجای خدا علم را بکنند مذهب که کرده اند و دانشمند و دکتر را ییامبر!
و ویروس شناس هم با یک فرمان همه را قرنطینه بفرستد در وحشت از مرگ دستجمعی و باعث اینهمه خودکُشی در تنهایی بشود...
ترسی که حتی خود ما از خودمان باید داشته باشیم از اعمال قدرت بدلیل دانستن یا شبه دانستن!
به هر حال مجبوریم با آزمایش و خطا شروع کنیم و ببینیم چگونه طالبان را به مردسالاری و سرمایه ربط منطقی بدهیم آنگونه که در اجتماع هم ربطش را بفهمند یا شاید به جوابهای بهتری برسند؟

Rosa گفت...



مرسی رزای عزیز از توضیحات خوبت و سخنان پر از مهر‌ات. و هم تشکر از رهنمایی در مورد کمک‌ به آنارشیست های پا‌کستان که در حال پناه دادن به انسانهای فرار کرده از طالبان اند. لینک را بین کامنت ها پیدا کردم و در حد توانم همکاری کردم. دم شان و دمت گرم.


رزا: مرسی از خودت و به قول رفیق شورایی: دمت آتیش:)

Rosa گفت...

منونم رزا جان!!
مقاله کونا از نظر فنی و منطقی میتواند حقیقی را برای کسانی که خود را ب خواب زدن جوابیه کاملا مشخص ایا، امیدوارم که که مسؤلین، بخصوص فرناز قاضی زاره پاسخ گو باشند!!!

رزا: فرناز قاضی زاده راستش حرکات عجیبی داشت و فکر کنم او در اینکار دست نداشته. اما بی بی سی احتمال زیاد شماره را رد کرده:(


https://youtu.be/JBi4lsfj_sU

به هر حال فهیم دشتی همکارش و خبرنگار بوده. اما شبکه فارسی بی بی افتضاح شده. اینطوری می توانند بگویند تصادفی بوده حتی اگر ثابت شود بی بی لو داده...
اما اگر مخفیانه شماره را برای کُشتار پهبادی رد می کردند و لو میرفت، قتل عمد می بود.
یاد قاسم سلیمانی افتادم که همش تلفن عوض می کرد اما عاقبت زدند. پاکستان می گه کار ما نبوده! اما امریکا داره و شاید هم خودش زده؟!

راستش وقتی آی اس آی با پوزخند در حال نوشیدن چای هست:

سنتکام شرکت ارتش پاکستان در حمله به پنجشیر را تایید کرد

بنیامین هال،‌ روزنامه‌نگار ارشد فاکس‌نیوز، به نقل از منابعی در سنتکام، ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی، می‌گوید پاکستان با حمله‌های پهپادی و ۲۷ هلی‌کوپتر حامل نیروهای ویژه این کشور، به طالبان در جبهه پنجشیر کمک می‌کند.

سخن‌گوی ارتش پاکستان دیروز با این ادعا که اصلا ارتش ما توان پهپادی در آن اندازه‌ها که به کار جنگ بیاید، ندارد، هرگونه دست‌داشتن در حمله به پنجشیر را رد ‌کرده بود.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=234458

Rosa گفت...

سپیده قلیان در مورد زندان بوشهر نوشت: "سال گذشته و هنگامی که به این زندان تبعید شدم، می‌دانستم که با جهنمی فراموش‌شده مواجه خواهم شد، اما سبعیت جاری در این زندان حتی در خیالات نیز نمی‌گنجد."

این زندانی در ادامه می‌نویسد: زنان در این زندان، تحت "وحشیانه‌ترین و ضدانسانی‌ترین شرایط ممکن" نگهداری می‌شوند.

وی در اشاره به وضعیت یک زن افغان زندانی با اسم مستعار "زهرا"، نوشته است که زندانبانان از لفظ "حرام‌زاده" برای اسم بردن فرزند کودک این زن استفاده می‌کنند!

همچنین بنابر متن این رشته توئیت خانم قلیان، مسئول بند در خصوصی‌ترین امور زندانیان مانند پوشیدن لباس زیر نیز، دخالت می‌کند.

تنبیه بدنی زنانی که خارج از نوبت تحمیل شده زندانبانان به حمام می‌روند، بخش دیگری از روایت این زندانی است.

ناشناس گفت...

سلام درود!!
خود زندان ب تنهایی حتا بدون شکنجه تهیه اور و غیر انسانی است،
اون قدبم ها در روسیه ب زندانی زپرتی zeprrti میگفتت، یعنی تو را انسان ب حساب ننیاورند،!
حالا شما وقتی شرایط زندان با شکنجه و شرایط عیر انسانی تصور می‌کنید ان موقع عیر قابل تحمل است،

Rosa گفت...


افغانستان؛ فرصت های از کف رفته – محمود طوقی

https://www.akhbar-rooz.com/125594/1400/06/19/

ماشین جنگی امپریالیسم در افغانستان به گل نشست و رمبوهای کاغذی فرار را بر قرار ترجیح دادند. اما واقعیت داستان چه بود.

امریکا به افغانستان رفت تا ریشه تروریسم را براندازد که به ظاهر القاعده بود و در ۱۱ سپتامبر به برج های دوقلو حمله کرده بود. اما ریشه های تروریسم در افغانستان نبود در بطن نظام ناعادلانه و غارت گرانه سرمایه بود که کشور های پیرامونی را به خاک سیاه نشانده بود و مشتی جوان بی آینده را سربازان مفت و مجانی افراطی گری مذهبی کرده بود. نخست هم اینان را خود سازمان و سلاح و آموزش داده بود تا با کفار روسی بجنگند و پوزه سوسیالیسم در حال فرو پاشی روسی را بخاک بمالند. طراح این داستان برژینسکی بود که می پنداشت با جمع کردن مشتی بنیادگرا می تواند در جنگ با شوروی برگ برنده ای رو کند.

چپ رفرمیسم که در انقلاب یا کودتای ثور (اردیبهشت ۵۷)در قالب حزب خلق و پرچم و وطن در پی بیرون آوردن افغانستان از فقر و عقب ماندگی بودند در زیر فشار جهادگران بین المللی با پول مرتجعین عرب و کمک های نظامی و مستشاری غرب نتوانست از نظام قبیله ای افغانستان عبور کند و بجایی برسد. و جهادگران سلفی در سال ۱۹۹۲ بعد از کشتن نجیب بقدرت رسیدند.

اینان در پی نظمی نوین و برقراری مناسباتی عادلانه در جهان نبودند. باورهای بنیادگرایانه شان بدرد ساختن جهنم می خورد تا برپایی بهشت و امپراطوری سرمایه در پی آن بود که از این بر پادارندگان جهنم زمینی برگ برنده ای برای بازی های بعدی خود و توازن و بالانس جهانیش با چین و هند بسازد. پس با کمک ای اس ای ارتش پاکستان به کشف طالبان رسید و این کشف برگ بازی بعدی درافغانستان بود. اما جناحی از این جهادگران متوهم سلفی فیلشان هوای هندوستان کرد و در لانه زنبور پدر تروریسم بمبی ترکاندند بدان امید که تاریخ یک بار دیگر تکرار شود و جهادگران سلفی پرچم شان را بر فراز کاخ سفید به اهتزاز در آورند همان طوری که روزگاری برفراز کاخ مدائن به اهتزاز در آورده بودند.

اما این گونه نشد. و این فتح ناممکن سر آغاز جنگ نیروهای ائتلاف به سرکردگی امریکا در افغانستان شد و طالبان سرنگون شدند.

عروج دوباره طالبان

سرمایه نئولیبرال از قوطی مارگیریش طالبان را بیرون آورد و به کمک کارپردازانش در هالیود تلاش کرد از این هیولاها چه گواراهای بدلی بسازد استالونه؛ رامبو و سوپرمن سرمایه نئولیبرال در رامبوی ۳ از مشتی آدمکش جهادی به بینندگان احمق تر از خودش در سینمای هالیود خط می دهد که چه گواراهای آسیایی نیروهای شهادت طلبی هستند که در پی آرمان های شان مبارزه می کنند.

بی سبب نیست که قهرمانان رامبوی سه در رسانه مسلط و ژورنالیسم منحط این روزها بازنمایی می شوند تا از مشتی آدمکش سیاست مدارانی در ورژن جدید بسازند.آن هم با کمک خائنینی چون اشرف غنی و لابی گری قطری ها و کمک های امنیتی پاکستان.

نگاهی به پشت پرده بر آمدن طالبان

گفته می شود تمامی داستان بر آمدن طالبان بر می گردد به گاز ترکمنستان و گذار استراتژیک سرمایه جهانی از نفت به گاز برای به حرکت در آوردن چرخ های خستگی ناپذیر سرمایه.

در ترکمنستان نزدیک به ده در صد ذخایر گازی جهان جا خوش کرده است و لحظه شماری می کند تا در گلوی سرمایه ریخته شود. و امریکا در جنگ قدرت با چین و روسیه نمی تواند از این منبع دل بکند.

خط لوله طالبان

در گاز ترکمنستان هند و پاکستان نیز سهمی دارند و ذینفع این ماجرایند.

بنظر می رسد خط لوله گازی پارس جنوبی ایران اگر به پاکستان و هند می رسید وقایع به سمت دیگری می رفت اما با این که در سال ۱۳۹۱ این خط کلید خورد اما راه بجایی نبرد وبا موانعی در پاکستان و خارج پاکستان روبرو شد.

در سال ۱۳۷۵ طالبان در افغانستان به قدرت رسیدند. و در سال ۱۳۷۶ رساندن گاز ترکمنستان به پاکستان و هند توسط طالبان مطرح شد که به خط لوله طالبان معروف شد.

کشیدن این خط لوله در سال ۱۳۷۶بعهده کنسرسیومی بود که ۵۴ در صد سهام آن در اختیار شرکت امریکایی یونوکال بود.

اما حملات القاعده به سفارتخانه های امریکا در کنیا و تانزانیا و بعد حادثه ۱۱ سپتامبر این پروسه را دچار سکته کرد. و طالبان از صحنه سیاست حذف شد. و کار به حامد کرزای سپرده شد.

در بهمن سال ۱۳۹۹ زالمای خلیل زاد نماینده وزارت خارجه امریکا گروهی از طالبان را راهی ترکمنستان کرد تا در مورد خط لوله گاز مذاکره کنند در حالی که دولت قانونی افغانستان بر سر کار بود و این نشان می داد که امریکا می خواهد با دست طالبان بازی کند.

البته تحلیل های دیگری در بر آمدن طالبان این روز ها بر سر زبان هاست؛

Rosa گفت...

از ورود به جنگ نیابتی و بی ثباتی در سین کیانگ چین، اخلال در طرح توسعه یک کمر بند یک جاده چین، ناامنی در جمهوری های سابق شوروی و در چچن روسیه و درگیر کردن روسیه در کشورهای آسیای میانه و متمرکز شدن بر چین برای جلوگیری از سلطه جهانیش و استراتژی نئوناسیونالیسم امریکا و ندادن هزینه نظامی در خارج از امریکا. همه این ها می تواند به نسبت هایی مطرح باشد. و چند و چون تمامی این ها در آینده ای نه چندان دور روشن تر خواهد شد.

این که امریکا به بدترین شکلی عقب نشست و یا پاکستان و چین و روسیه و ایران و قطر و ترکیه چه کردند امر مکتومی نیست. داستانی ست که بر سر هر بازاری هست.

این که چرا حکومت غنی یک شبه فرو پاشید و غنی خائنانه حکومت را به طالبان سپرد باید رفت و دید اشکال در داخل افغانستان چه بوده است. و مردم افغانستان در این شکست مرگبار چه نقشی داشته اند.

امریکا به افغانستان رفت تا دشمنان خودرا قلع و قمع کند و راه نزدیک تری به گاز ترکمنستان داشته باشد اما بهانه اش بردن دموکراسی بود. هرچه بود فرصتی تاریخی به مردم افغانستان داد که در قالب دولت ملت خود را سازمان دهی کنند.

خب باید دید که افغانستان در دوران پسا طالبان چه کرد.

آیا نخبگان و جامعه مدنی از فرصت استفاده کردند تا نهادهای لازم را در کشور بسازند. آیا در پی آدم سازی رفتند.

این امر مسلمی بود که امریکا با روزی ۳۰۰ میلیون دلار هزینه تا ابد نمی تواند در افغانستان بماند.

آیا نخبگان افغانستان خود را برای دوران پسا امریکا آماده کردند؟

نمی شود همه چیز را در خروج احمقانه رامبوهای پوشالی توجیه کرد.

آن چه که در فرودگاه کابل اتفاق افتاد نشان می دهد که مردم و نخبگان و جامعه مدنی تا چه حد برای دوران پساامریکا آماده بودند. آماده فرار بودند آن هم به بدترین و تراژیک ترین شکلش. بجای آماده گی برای جنگ با طالبان همه با ساک ها و چمدان های شان آماده فرار بودند این یعنی چه؟

باید دید در این مدت بیست ساله حضور امریکا در افغانستان چه گام هایی برای سه پروژه مهم؛

دولت-ملت

دولت مدرن

جامعه مدنی

برداشته شد. این ها بعهده چه کسی جز نخبگان و مردم افغانستان بود. رسیدن به این مراحل در همه جای دنیا یک امر درونزا بوده است نه تزریقی و بیرون زا. دموکراسی امری وارداتی نیست. باید از درون مناسبات مردم با خود و با حکومت بجوشد و بُرنا شود.

اگر آن چیزی که باید می شد و نشد باید دید عیب و اشکال کار در کجاست، در اقتصاد، در فرهنگ و یا در تاریخ.

فرهنگ دموکراسی خلق الساعه نیست. با رفتن هیچ دیکتاتوری دموکراسی از در نمی آید. دیو چو بیرون رود فرشته در آید بیشتر بدرد ژورنالیسم منحط می خورد. با رفتن هیچ دیوی فرشته نمی آید.

بر آمدن دموکراسی مولفه هایی دارد باید در پی ساختن و فراهم کردن آن مولفه ها بود.

آیا در فرصت بیست ساله نخبگان افغانستان مولفه های دموکراسی را فراهم کردند. اگر کردند کجا و اگر نکردند چرا؟

ناگفته پیداست که مردم افغانستان یک دوره پانزده ساله چپ رفرمیسم را هم پشت سر گذاشتند. تلاش چپ رفرمیسم آن بود که بتواند از دوران ملوک الطوایفی قبایل گذر کند و افغانستان جدید را در قالب یک ملت سازمان دهد اما بافت صلب و سخت قبایل و دخالت جنایتکارانه سرمایه جهانی و کشور های مرتجع منطقه اجازه نداد این تلاش های صادقانه راه بجایی ببرد. از یاد نبریم که دکتر نجیب را از دفتر سازمان ملل بیرون کشیدند و بعد از شکنجه بسیار بر دار زدند.

Rosa گفت...

چشم انداز دموکراسی

دموکراسی یک مقصد نیست که وقتی به آن برسیم چمدان های مان را زمین بگذاریم و بگوئیم خلاص شدیم و حالا همه چیز بر وفق مراد است.

دمکراسی یک راه و یک چشم انداز است، یک نقطه مشخص و معین نیست، راهی ست بی انتها. مهم داشتن این چشم انداز است. مهم رفتن و رسیدن و آماده شدن برای گام برداشتن در این مسیر است.

و برای رسیدن به این راه باید دانست که از پله هایی باید عبور کرد. باید شاخص ها و مبناهایی را پی ریخت تا بتوانیم به پله های بالاتر برویم. این پله ها از قانون اساسی شروع می شود و می رود بالا و بالاتر.

اما نباید از یاد برد که قرار است با همین مردم و با همین فرهنگ و تاریخ و اقتصاد به دموکراسی رسید پس باید تغییر را در همین کانتکست آغاز کرد.

افغانستان با بر افتادن طالبان نخستین شرط گذار به دموکراسی را داشت این شانس تاریخی را تروریسم طالبان به آن ها داد. برای استارت دموکراسی راهی نیست جز آن که حکومت توتالیتر از نفس افتاده باشد و در افغانستان با کمک امریکا این کار صورت گرفته بود. اما دیو رفته بود و قرار نبود فرشته بیاید. باید مردم افغانستان این فرشته را خلق می کردند. کردند؟ کجا و چگونه . و اگر نکردند چرا.

جامعه قبیله ای

برای رسیدن به پروژه دولت-ملت باید جامعه قبیله ای تغییر می کرد اما این کار سهل و ساده ای نبود.

بیست سال کم کاری و در خواب خوش فرو رفتن پروژه دولت -ملت را ناکام گذاشت و نظام قیبله ای کمک کرد تا غنی برود و طالب بیاید. جز این امکان نداشت.

باید ساخت اقتصادی و فرهنگی تصحیح می شد. اما با بقدرت رسین مشتی لیبرال فاسد و دزد چگونه این امر ممکن بود.

نباید از یاد برد که بیست سال زمان کمی نیست. در این بیست سال خیلی از کشور های عقب افتاده به سرمنزل توسعه و مدرنیته رسیدند. رسیدند چون نخبگان شان در پی این رسیدن بودند و به ضرورت آن پی برده بودند و می دانستند راه دیگری برای بقای شان نیست.

نیازی به رفتن به راه دور نیست قطر و امارات و چین و کره و اندونزی و بنگلادش در همین دو دهه گذشته از بقیه فاصله گرفتند.

این که دولت غنی یک شبه فرو می ریزد نشان می دهد که در این بیست سال خشت روی خشت گذاشته نشده است. کافی بود روزی یک خشت روی هم می گذاشتند و در هجوم پاپتی های پشتون قلعه ای نفوذناپذیر حامی آن ها بود. که پدر طالبان هم نمی توانست وارد آن بشود.

وقتی دولت مدرن ساخته نشد امارات اسلامی روی کار می آید حالا گیریم روی کار آوردند فرقی در ماهیت داستان نمی کند.

گیرم سوخت این پاپتی ها را پاکستان و قطر و عربستان دهند.

این درد بی درمان مردم افغانستان را درمان نمی کند که نتوانستند ملت افغانستان را جانشین قومیت های افغانی بکنند و تفکر ناسیونالیستی را با قومیت های عقب افتاده عوض بکنند.

باید قومیت های ذیل ملت قرار می گرفت تا افغانستان افغانستان بشود پیش از این اتفاق ممکن نیست دولت مدرن روی کار بیابید حتی اگر امروز طالبان داوطلبانه حکومت را واگذار کند که نمی کند.

راه رهایی رسیدن به دولت مدرن عقب راندن دولت های عقب مانده روستایی و قبیله ای و قومی است.

این که امریکا چه کرد ما را از حقیقت داستان دور می کند و نقد سیاست های سراپا غلط بایدن و اتاق فکر نابلدش ربطی به امریکا ستیزی کور ندارد.

شکی نیست که عوامل مهمی در این شکست نقش دارند این عوامل تاریخی، اقلیمی، دینی، فکری، فرهنگی و اقتصادی و استعماری ست.

اما باید یک سویه نبود و عوامل را مولتی فاکتوریال دید.

در تبیین این شکست چهار نظر روی میز است:

۱. عده ای عوامل خارجی و غرب را مسئول می دانند

۲. عده ای عامل ذهنی ،فرهنگی و شخصیتی را مسئول می دانند.

۳. عده ای عامل اقتصادی و مناسبات تولیدی جامعه را مسئول می دانند

۴. و دیدگاهی دیگر بر این سه عامل تکیه می کند و هر کدام را به نسبتی در این شکست دخیل می داند.

Rosa گفت...

خب باید دید جامعه ای قبیله ای و کم سواد و شدیداً دینی با اقتصادی کشاورزی و عقب مانده خروجی سیاسی ش چه خواهد بود.

و کلاً تولید فکر و پرسایی در چنین جامعه ای چگونه است و تا چه حد دانشگاه و روشنفکران افغانی توانسته اند تولید پرسش بکنند و این پرسش تا چه حد توانسته است بخش های مرده جامعه را بحرکت در بیاورد.

بازگشت به تنها عامل خارجی و نقش مهم استعمار در این تحولات پاک کردن بخش مهمی از این صورت مسئله است.

نقش روبنا و فرهنگ را در خاورمیانه که نقشی پررنگ و اساسی ست در این ماجرا نمی توان در نظر نگرفت. مردمانی فقیر و بغایت عقب نگاه داشته شده با باورهایی بدوی که بسادگی می توانند مورد سوءاستفاده نیروهای واپس گرا قرار بگیرند.

این که در این بر آمدن غول ها و هیولاها استعمار نقشی غیرقابل انکار دارد حرفی نیست. هیلاری کلینتون در مبازره انتخاباتی ش به صراحت به این نقش اذعان داشت. اما این هیولا ها را ما خود می سازیم و از گوشت و پوست وخون و فرهنگ ماست.

این فرهنگ بدوی و عقب مانده است که بت و هیولا می سازد و اجازه و فرصت می دهد تا این غول ها از اعماق تاریخ بیرون بیایند و بر جان و مال و ناموس مردم چیره شوند. بیش و پیش از هر استعماری این شاکله فرهنگی ست که طالبان را می سازد و پرورش می دهد.

باید نقبی به تاریخ و فرهنگ و اقتصاد زد و رد پای این دایناسور های تاریخی را در آن جا جست و چاره ای اندیشید. و پیش از آن که به براندازی سخت فکر کرد به انقلابی فرهنگی و رنسانسی در اندیشه و جان اندیشید. وگرنه طالبان نباشد داعش، داعش نباشد القاعده، القاعده نباشد هیولایی دیگر سر از این مغاک ناپیدا در می آورد.

و این انقلاب و رنسانس کاری یک شبه نیست. کودتای نظامی داریم اما کودتای فرهنگی نداریم. فرهنگ با رنج و کار و مرارت بسیار ساخته می شود و بر می آید.

کلام آخر

با این همه، علی رغم وزیدن سموم مرگبار بر آمدن ارتجاع پیروزی ممکن است. باید ایستاد و چراغی افروخت. باید نشان داد که در هر زمانی می توان ایستاد و پایداری کرد. این پایداری در عرصه عمل و اندیشه بمعنای پیروزی امروز یا فردا نیست. مهم این است که نشان داد می توان با پرنسیب و اصول در هر روزگاری زندگی کرد خاصه در این دوران که بدی و شرارت از زمین و آسمان می بارد و درهای آسمان بروی خیرات و نیکی ها بسته است.

نباید به خیابان های جهان نگاه کرد که فرومایگان برای چه کسی فرش قرمز پهن می کنند و دلار و روبل و یوان را به کیسه که می ریزند.

نباید نگاه کرد که امروز پیروزی ممکن یا ناممکن است. مهم افروختن چراغ مقاومت و راستی و درستی ست در تاریکترین و طوفانی ترین شب جهان.

مهم حضور تام و تمام است در عرصه تاریخ برای شهادت به شرافت و آزادگی آدمی.

دیگر تاریخ خود داند که کجا و کی وچگونه بر سر شرافت آدمی تاج افتخار می گذارد.

نباید مقهور ژست های میان تهی و لاف و گزاف های فرومایگان تاریخی شد.

باید ایستاد و مردانه جنگید. شکست و پیروزی در این نبرد خیر و شر ذیل ایستادن و گواهی دادن قرار می گیرد.

آدمی در همین ایستادن هایش در سمت درست تاریخ می میرد و زنده می شود.

می ایستد و فرو می افتد و در جایی دیگر در هیئت و شمایلی دیگر اما با همان اندیشه و‌ آرمان سر بیرون می آورد.

آدمی که می ایستد و بر خیر و راستی مقاومت می کند نمی میرد و تمام نمی شود شعله شمعی ست که هیچ بادی موفق نمی شود او را خاموش کند.

نباید از یاد ببریم که آدمی همیشه بر خلاف رسم زورمندان زمانه بر کرامت هایش ایستاده است از هیاهوها گذشته است و بر شر و بدی پیروز شده است.


Rosa گفت...

در بند زنان زندان بوشهر چه می‌گذرد؟


سپیده قلیان، فعال مدنی، روز پنجشنبه ۱۸ شهریور در یک رشته توئیت‌، از بند زنان زندان مرکزی بوشهر به عنوان «جایی که نزدیک آخر دنیا است» نام برده و گزارشی از شکنجه‌ها، بدرفتاری‌ها و شرایط نگهداری زنان زندانی در این زندان منتشر کرده است.

به گزارش رادیو فردا، به گفته خانم قلیان، «زنان زندانی این بند به جرم زن بودن و زندانی بودن تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و ضدانسانی‌ترین شرایط ممکن نگهداری می‌شوند».

این فعال مدنی می‌گوید: «هر کسی اعتراض کند، تشدید شکنجه‌ها کَمینش را می‌کشد» که «تهديد به معاینه‌ آلت تناسلی در برابر تمام پرسنل و زندانی‌ها، ضرب‌وشتم زندانی، قرنطینه‌ زندانی، آوردن گارد و شکنجه و تعرض، قطعی تلفن، ملاقات و لغو مرخصی از جمله این شکنجه‌ها هستند».

سپیده قلیان از ۲۸ خردادماه به دلیل ابتلا به کرونا در زندان، در مرخصی به سر می‌برد. او که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شده است، بیستم اسفند پارسال به زندان بوشهر تبعید شد.

Rosa گفت...

خانم قلیان در گزارش توئیتری خود با استفاده از اسامی مستعار، وضعیت چند زندانی در بند زنان زندان بوشهر را تشریح کرده است.

او از زنی افغان نوشته که «با فرزندش از دست طالبان و مرگ گریخته و حالا در مراسم تدفين نمادینی که زندان‌بانان ترتیب داده‌اند، در هواخوری زندان مرکزی بوشهر ایستاده است. از ديد زندان‌بانان، احمد در آغوش مادر راهی زندان شده، حرام‌زاده است. کودکِ زهرا در هواخوری بند نسوان، به دستور مسئول اندرزگاه كفن‌پيچ شده؛ تنها برای این‌كه احمد بترسد و شب زودتر بخوابد. زهرا بهت‌زده است و به محض درآوردن فرزندش از كفن به سويش حمله می‌كند، پسر را كتك می‌زند و می‌گويد خودم ادبش می‌كنم. لطفا شما كاری با او نداشته باشيد».

این فعال مدنی از اجباری بودن پوشیدن «لباس زیر» نوشته و این‌که به دلیل امتناع یک زندانی زن از پوشیدن لباس زیر، «در صف آمار و در مقابل چشمان وحشت‌زده‌ سایر زنان زندانی، لباس‌های مائده را تنها به جرم درنیاوردن لباس زیر پاره کردند. در صف آمار همه را مجبور کردند، لباس‌های زیر را درآورند و سوتین و شورت را در کیسه زباله‌ای كه در دست مددكار بود بگذارند. بعد از آن روز، هفته‌ها پوشیدن لباس زیر ممنوع شد، حتی در زمان عادت ماهیانه».

به گفته سپیده قلیان، حمام رفتن زندانیان در زندان بوشهر ساعت‌های مشخصی دارد و یک زندانی زن را به دلیل حمام خارج از ساعت، «مسئول بند سحر را در هواخوری لخت می‌كند، با همكاری مددكار بند با شیر و آب معدنی غسل می‌دهد و و بقیه‌ زندانیان را وادار می‌كنند كه صحنه را تماشا كنند و او را هو كنند».

براساس همین گزارش، چادر و پوشش کامل در صف آمار و راهرو و هواخوری برای زندانیان در بند زنان اجباری‌ است و زن زندانی در هر جایی جز تختخواب باید حجاب داشته باشد.

سپیده قلیان از یک زندانی دیگر زن نوشته که «او را با هماهنگی مسئول بند برای ارائه خدمات جنسی به ماموران تحویل می‌دهند».

به گفته این فعال مدنی، در بند زنان زندان بوشهر «با هماهنگی مسئول بند خیلی كارها انجام می‌شود، مثل فرستادن زنانی که از طرف خانواده حمایت مالی نمی‌شوند، نزد زندانی‌های مرد بند مالی و صيغه موقت آن‌ها».

او نوشته است که این گزارش تنها پنج مورد از ٢٠ موردی است كه تاكنون در رابطه با بند نسوان زندان بوشهر، کتبی و شفاهی به مسئولان اعلام کرده‌ و پاسخی جز «سکوت گورستانی» نگرفته‌ است.

این نخستین بار است که گزارشی از وضعیت بند زنان زندان بوشهر منتشر می‌شود. در حالی که ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه،۲۷ بهمن ۹۹ مدعی شده بود که «مجامع حقوق بشری می‌توانند از زندان‌های ایران بازدید کنند» ولی مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی به خبرنگاران و فعالان حقوق بشر اجازه بازدید از زندان‌ها را نمی‌دهند.

Rosa گفت...

صالح محمد ریگستانی، یکی از فرماندهان جنگ در "جبهه مقاومت ملی افغانستان" با انتشار ویدئویی، گروه طالبان را به "کشتار و بی‌رحمی" در پنجشیر متهم کرد. طالبان هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است.

آقای ریگستانی در این ویدئو می‌گوید: "طالبان به ولایت پنجشیر، امن‌ترین ولایت (افغانستان) تجاوز کرده و مرتکب وحشت، کشتار و بی‌رحمی شده‌اند."
وی طالبان را یک "گروه متعصب و ستمگر" توصیف می کند.

بی‌بی‌سی تلاش کرد تا با سخنگویان گروه طالبان در مورد وضعیت پنجشیر و اتهام کشتار غیر نظامیان صحبت کند، اما این گروه هنوز به درخواست بی بی سی پاسخی نداده است.

بیشتر از دو هفته است که دسترسی پنجشیر به اینترنت قطع شده است. ضمن اینکه مردم محل از حساسیت گروه طالبان به تلفن‌های هوشمند می‌گویند.

شب گذشته و بعد از چندین ساعت درگیری شدید میان افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت، بهلول بهیج، یکی از فرماندهان حزب جمعیت که در مقاومت علیه گروه طالبان در دهه ۹۰ فعال بود، در محلی به اسم آب‌دره، در عنابه پنجشیر با آتش توپخانه طالبان کشته شد. او یک دوره والی پنجشیر هم بود.

محمدحسن آخوند، سرپرست کابینه طالبان در نخستین مصاحبه‌اش با با شبکه عربی الجزیره ساعاتی قبل گفت به مردم جهان و افغانستان اطمینان می‌دهد که "امنیت و خوشبختی" را به مردم افغانستان برمی‌گردانند.

سرپرست نخست‌وزیر طالبان گفته است که گروه طالبان "تحریک مهربان و با شفقتی است". او افزوده که این گروه دنبال انتقام نیست و کسی نمی‌تواند غیر آن را ثابت کند.



صالح محمد ریگستانی، رییس کمیته‌ی جبهه مقاومت ملی و دیگر آزادی‌خواهان در پنجشیر به مقاومت خویش بر عليه طالبان ادامه میدهند.

Saleh Registani, head of NRF's military committee and other freedom fighters will continue their resistance against the Taliban.

video

https://twitter.com/i/status/1436214927295922176

https://youtu.be/JSq5QLkNznQ

These are the faces of two journalists - Nehmatullah, 28, and Taqi, 22 - who were detained, brutally beaten and flogged - one of them for hours - by the Taliban. Both carry severe injuries. The reason? They wanted to do their jobs; they were out in #Kabul reporting.
#Afghanistan

foto


https://twitter.com/stephglinski/status/1436024846350172160

Seven TOLO TV Employees Killed In Wednesday Attack

https://tolonews.com/afghanistan/seven-tolo-tv-employees-killed-wednesday-attack

Taliban are the enemy of humanity and journalist!!Weinendes Gesicht


https://twitter.com/GhosuddinK/status/1436048824796172294

Rosa گفت...

سلام درود!!
خود زندان ب تنهایی حتا بدون شکنجه تهیه اور و غیر انسانی است،
اون قدبم ها در روسیه ب زندانی زپرتی zeprrti میگفتت، یعنی تو را انسان ب حساب ننیاورند،!
حالا شما وقتی شرایط زندان با شکنجه و شرایط عیر انسانی تصور می‌کنید ان موقع عیر قابل تحمل است،

Rosa:
:(

Rosa گفت...

شرکت پول‌فرستی وسترن یونین اعلام کرده است که مشتریانش از این پس دیگر نمی‌توانند دالر به افغانستان بفرستند.

این شرکت امریکایی که در روزهای به قدرت رسیدن طالبان برای مدتی خدماتش را در افغانستان تعلیق کرده بود، خبر داده که برخلاف گذشته فقط می‌توان پول افغانی به افغانستان فرستاد.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1436269079216721924

یازدهم سپتامبر…

مخالفت مان را با گروه تروریستی طالبان اعلام کنیم

#NoToTaliban
#DoNotRecognizeTaliban

شاید که بی‌شاید

این بار (کاوه) #زن است…

زنانی که تجمع کردن در کندوز به حمایت از طالبان شعار می‌دهند ( مرگ بر آزادی خواهان)
فکر کنید این زن ها با چنین افکاری چه کودکانی را پرورش و تحویل جامعه می‌دهند؟!
اگر قدرت ب دست چنین افراطي هایی بیفتد بجز تباهی و بدبختی چندگانه هیچ چیز ب ارمغان نخواهد آورد...




خلاصه حکومتهای اسلامی = عشق و حال ممنوع



ناشناس گفت...

خلاصه حکومت‌های اسلامی= عشق و حال ممنو

رزا جان فراموش کردی ، چند تا از این ادمهای بی سواد مگه در سازمانها خودشان عاشق شدن چگونه سر ب نیست نشدند،
مگه خود تو را چگونه با کلک و ریا می‌خواستند سر ب نیست، کنند، خود تو با تیز بیتی و زرنگی متوجه‌ نامردها و نا زنها شدید،
در هیچ حکومت‌های ایدئولوژیک آزادی، دیالوگ عشق و حال واقعی وجود ندارد،
درود بر شما

ناشناس گفت...

دمکراسی و جامعه قبلیه ی!!!
خود من فقط در خواب دمکراسي را دیدم آن هم زمانی که وقایع کمون پاریس را خوانده بودم، البته مانده بودم این دمکراسي که در خواب دیده بود مثل خمیر بود، خمیری که احتیاج ب اب و آرد بیشتری لازم داست تا در تنور عشق باد و باران ب آرامی و در نم نم باران خود را آماده دمکراسي نان ازادی کند،
این دمکراسي نه تنها از سرشت ویژه بلکه در تحرک ارم ولی در دراز مدت ب شکل اختیار و ازاد در حیات باز دمکراسي بارور شود،
جامعه قبلیه،
هر جمعی اگر نتواند ب شکل طبیعت و از درس ابتدایی و چگونگی عمل اجتماعی طبیعت درس نگیرد نمیتواند جمع انسانی باشد،

اگر کسی و کسانی پیدا بشوند واز بالا برای ما خط و نشان بکشند می‌شود بزن و درو این را نمی‌شود جمع انسانی گفت،
بدبختی ما اسیران و برده های بی مواجب را کسانی از طرف الله و زمین پیدا شدند که برای ما درس اخلاق و رسم زندگی را طبق دستور خودشان ب خورد ما بدهند،
خلاصه که ستون از پای بست از ابتدا ویران است،
ما اگر ابتدا از جمع انسانی دور باشیم و نتوانیم این مسله ابتدایی را درک کنیم ان موقع هر جمعی نمی‌توانیم جمع انسانی بنمایم
چرا در طاهر اصطلاحاتی در زمینه جمهوری، نمی‌دانم کادکری، گروهی،تجمعات دیگری که هیچ کدام بطور طبیعی و افقی دور بوده و هیچ محتوا و عمل اجتماعی بر خوردار نیستن،
این که تجمعات قبله ی و طایفه ی همه و همه از قدرتهای بزرگ ارتجاعی برخوردار هستن و در مجموعه‌ای که الت دست قرار گرفته و در یک بازی ساده قربانی انها هستن و برای سازمان و حکومت خود مجبور ب قربانی کردن مردم هیتن،
ممنون رزا جان که ما را وادار ب حرکت میکنید !

Rosa گفت...

آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی خود را از عربستان خارج کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی عکس‌های ماهوارهای گزارش کرد که ایالات متحده آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و همینطور موشک‌اندازهای پاتریوت را در هفته‌های اخیر از خاک عربستان سعودی خارج کرده است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پادشاهی سعودی همچنان در معرض حملات موشکی پهپادی حوثی‌های یمن قرار دارد.

رهبران پادشاهی‌ها و شیخ‌نشین‌های نفت‌خیز جنوب خلیج فارس با توجه به تجربه خروج سرآسیمه ایالات متحده از افغانستان، با نگرانی رویکرد توجه به شرق آمریکا را نظاره می‌کنند.

هزاران نیروی نظامی آمریکایی همچنان و برای نگاه داشتن توازن قوای عربستان با ایران در سراسر این کشور حضور دارند. معلوم نیست با توجه به روند مبهم مذاکرات وین و پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران، استراتژی آمریکا در منطقه چه خواهد بود.

کریستین اولریشسن، پژوهشگر موسسه جیمز.ای. بیکر، از دانشگاه رایس می‌گوید: «تصمیم‌گیرندگان [سلطنت‌های عرب] به روشنی این احساس را دارند که ایالات متحده مثل قدیم تعهدی به منطقه ندارد. سعودی‌ها اوباما، ترامپ و حالا بایدن را می‌بینند که تصمیم‌هایی گرفته‌اند که از دید ‌آن‌ها نوعی حس به حال خود رها شدن مداوم است.»

تصاویر ماهواره‌ای نشانگر آن است که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و پایانه دفاع هوایی ارتفاع بالا که از سال ۲۰۱۹ در پایگاه هوایی سلطان در ۱۱۵ کیلومتری ریاض نصب شده بودند، از این منطقه خارج شده‌اند.

برنامه انتقال این سامانه‌ها از ماه‌ها پیش و زمانی که مقام‌های آمریکایی از رویارویی با تهدید قدرت‌های بزرگ، یعنی چین و روسیه سخن گفتند، آغاز شده است. با این همه، ادامه و تکمیل این روند تنها چند روز پس از حمله موشکی-پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه سلطنتی ابها، نگرانی متحدان سنتی واشنگتن در منطقه را دوچندان می‌کند.

با این همه جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی درباره خروج سامانه‌های دفاع موشکی گفت: «ایالات متحده عمیقا و جدا به همپیمانان خود در خاورمیانه، وفادار است.»

منبع: يورونيوز

Rosa گفت...

ادعای شلیک طالبان به پیشانی یک مادر باردار در کابل؛ طالبان: کار ما نیست

https://www.etilaatroz.com/131295/alleged-murder-of-mother-by-taliban-in-kabul/

The protest announced to be ban. Corruption starts while you use double game with law.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/1437109470291709955

https://twitter.com/CompleteSecuri6/status/1437111332365643780

خودت باش دختر

https://twitter.com/Nilofar_Moradi1/status/1436981239060238341

#طالبان رفتاری را که با این زن #افغان کرده، هیچ انسان با انسان نمی‌کند.

کی بود که می‌گفت این گروه از یک قوم خاص نمایندگی‌ می‌کند؟!

- در ولایت قندهار، طالبان یک کارگر خیریه (دکتر فاطمه رحمتی) و اعضای خانواده اش را در خانه شان لت وکوب کردند.

طالبان اکنون در خانه‌اش هستند.

https://twitter.com/HNajafizada/status/1436775264084709390

this is what you said
The Taliban has changed,
this is that change?

من پشتون استم. طالبان از من نماینده گی نمیکنند ولی پشتون هستند

طالبان اصلا قوم ندارند بیخ و ‌ریشه ندارند

This is not our culture
It is not the choice of Afghan women
Mentality and thinking of women as sex slaves will make extreme
An example is the coverage today

https://twitter.com/Nilofar_Moradi1/status/1436726364774797317

بدون شرح

https://twitter.com/Nilofar_Moradi1/status/1436720114678763528

https://twitter.com/Hadi84357824/status/1436784910086377474

اولین بار که این تصویر ها را دیدم فکر کردم اینان زنانی استند که داعش گروگان می گرفت.
معلوم نیست اینان زن استند یا مرد؟ طالبان پیش از این ده ها بار با لباس زنانه با مواد انفجاری رفت و آمد کردند، باورم نمی شود که زنان به این وضع راضی باشند.

https://twitter.com/AnisaShaheed1/status/1436699487213400064

اینها زنان هستند که وطیفه جهادالنکاح را انجام می دهند

یک بانو با حجاب افغانستان اما دیگران همه با یک پوشش شناخته شده جهانی زنان دختران داعشی

https://twitter.com/KhalilBalkhi/status/1436968827108175877

اما من معتقد استم این ها زنان داعشی استند که در زندان ها زندانی بودند و قسمتی در بدخشان زندگی میکردند. اینده تاریک تر شده میرود.

A few days ago, the Taliban did not allow women professors at Kabul University to enter
But today in the same place such a conference was held, women in black even have their eyes closed

مایکل مورل، سرپرست سابق سازمان استخبارات آمریکا در دولت باراک اوباما ساعاتی قبل در گفتگو با تلویزیون سی‌بی‌اس گفت ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در افغانستان است.

آقای مورل گفته طالبان به ظواهری پناه داده است.

تعدادی از کارمندان سازمان ملل روز یکشنبه با دو هواپیما وارد میدان هوایی کابل شدند.

الجزیره گزارش داده که این کارمندان، کسانی هستند که ماه گذشته پس از تسلط طالبان بر افغانستان، کابل را ترک کرده بودند.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1437115163598016514

ناشناس گفت...

سلام و درود بر دوستداران و دشمنان ارشیو رزه،!


من یک سؤالی از دوستان و دشمنان داشتم من هیچ فکر نمیکردم که در ایران مردم و مسئولان رژیم جمهوری اسلامی ایران از دو طرفه درگیر برای بقاء خود مبارزه را رها و با نفرین و مرگ متقابل را از طبیعت و خدا ارزو میکنند،البته اگر ما بطور نسبی ارزیابی کنیم مردم برای احقاق حقوق خود بطور ناپیگیر مبارزه را ادامه میدهند، ولی این حرکت‌ها با سرکوب شدید جای را ب پیش نمیبرد،
بطور مثال دید سالگرد نوید بود که ب دلایل واهی و بدون مدرک او را کشتن، و خانواده نوید افتخاری را هم در زندان و تحت فشار قرار دادن، و مردم هم ب طور مشخص حمایت نادی و معنوی نکردن، شاید باور نکنید، اگر این حمایت ها از جان گذشتگان و مخالفین جمهوری اسلامی نشود فراد و همین از این ساعت در تک تک شماها را خواهند زد، تجربه هم نشان داده در این چهل اندی که از حاکمیت رژیم می‌گذرد هزاران هزار مردم ب سیاست روی آوردن که در گذشته از سیاست و مبارزه میانه خوبی نداشتن،
خوب برویم روی کامنت خودمون که چرا نفرین چرا مبارزه نه،
مخالفین رژیم میگویند انشالله این کرونا از رهبر گرفته تا قصات ادم کش را بکشد و مردم راحت بشوند،

ما مردم خیلی ساده لوح هستیم ادم ها می‌آیند و جنایت میکنند و می روند دولتها و حکومتها و سرمایه برای بقای رژیم ها میمانند،
ان موقع چه باید کرد و نکرد؟؟؟؟

یکی از ماندگاری دزین ها و دولتهای سرکوب‌گر همان فاکت های مشخصی که در بالا اشاره کردم هست،
باید یک فکر اساسی کرد و میان بر زدن هم همان تاکتیک اسهال طلب ها و مزدوران رزیم هیگستن ک ه شب روز دروغ می‌گویند!!
بدون تعارف و روراست باید دنبال حقیقتررفت،

ناشناس گفت...

آلترناتیو و یا ایجاد یک آلترناتیو واقعی که من در ذهنم وجود دارد هر روز کلنجار دارم،
من میگم برای رهایی از شر رژیم جمهوری ب اصطلاح ایران همه شوخی ندارم همه و همه برای رهایی باید از بمب استفاده کنند، چگونگی بستن بمب از نطر فنی من نمی‌دانم،
مثلا در یک تاریخ مشخص اعلام ‌کنند ما همگی بمب ب خودمان میبندیم میایم بیرون میحواهیم تکلیف خودمان را با حکومت‌ ایران یک طرفه کنیم یا همگی می‌میریم یا برای همیشه خوشبخت میشویم، رژیم حساب خودش خواهد کرد، در صحبت سخت ولی در عمل واقعا آسان است،
از آن‌جای که مردم از حقیقت دور و آگاهانه برخورد نمیکنند،
می ترسند، در واقع تاکتیک و استراتژی خود بیگانه هستن،
عزیزم تو که میدانی هر روز می‌میری چرا را نمیخواهی ازاد بشی،؟..؟
باور کنید همان روز اول با این حرکت مردمی ازاد خواهی شد و تما سرکوب گران راهی جزء تسلیم و یا فرار ندارند

Rosa گفت...

عزیزم تو که میدانی هر روز می‌میری چرا را نمیخواهی ازاد بشی،؟..؟

رزا: توی دوران بلوغ بحث جالبی با پدرم داشتم. می گفت: هر روز می توانی برای مُردن اقدام کُنی اما زندگی کردن است که سخت یا بسیار سخت است:)

مثلا در یک تاریخ مشخص اعلام ‌کنند ما همگی بمب ب خودمان میبندیم میایم بیرون میحواهیم تکلیف خودمان را با حکومت‌ ایران یک طرفه کنیم یا همگی می‌میریم یا برای همیشه خوشبخت میشویم، ...

رزا: اصلن بستن بمب نیاز نیست؟
همین الان یک میلیون نفر توی تهران بروند و صدا سیمای میلی را بگیرند؟ یا بیت خامنه ای یا جاهای دیگر را؟
امکانپذیر است؟ بمب هم لازم ندارد:)

باور کنید همان روز اول با این حرکت مردمی ازاد خواهی شد و تما سرکوب گران راهی جزء تسلیم و یا فرار ندارند

رزا: مشکل اصلی در واقع این است که ما خود بخشی از همان سرکوب هستیم؟!
یا توی چرخدنده اش گیر کرده ایم!
ما جزئی از این سیستم مخوفیم.
اگر هم حساب زندگی مان را جدا کنیم به عنوان فرد کاری از پیش نمی بریم؟
سخت ترین کار آوردن افراد در جبهه رهایی بخش است چون این کار می تواند تمام عمر طول بکشد؟
بدترین موقعیت اما این است که جان را فدا کنی اما "خوکها" بر سر قدرت بیایند!
البته بهتر از هیولا های کنونی هستند!
وقتی برای زندگی و حفظ آن مبارزه می کنیم، در قدم اول حفظ زنده بودن خود است!
البته مرگ هر لحظه می تواند اتفاق بیفتد اما باید تلاش کرد و تحت شرایط بد یا بسیار بد هم زنده ماند؟
وقتی برای زندگی مبارزه می کنی و یک زندگی خوب یا خوشبختی همگانی، نمی توان از مرگ شروع کرد!
البته وقتی زندگی به بهای مرگ بسیارانی تمام شود هم ارزشی ندارد؟!
مثل لو دادن افراد به رژیم...
اما بودن و به یاد آوردن اینکه برای چه می جنگیم. زندگی شرافتمندانه تا حد امکان.
مرگ هر لحظه می تواند رخ بدهد چه باک؟!
اما فراخوان به مرگ دادن شروع خوبی برای رستگاری نیست.
نگهداری از زندگی خود و دیگران خیلی سخت تر از مُردن است و ما باید از کار سسخت نهراسیم.
در دوران فاشیسم هیتلر هم گروههای مقاومت وجود داشتند و مردم و مبارزین را مخفی می کردند. مقاومت شان علیه مرگ و نیستی بود. آنهایی را که سرشان در خطر بود مخفی می کردند حتی یهودی ها را که بخشن اصلن نمی خواستند که مبارزه کنند و اغلب بدنبال فرار از فاشیستها بودند!
باید نبض مردم را بدست آورد و در آستانه ی رخداد جانفشانی کرد!
نه مثل بمبی زودتر از موقع یا پس از موقع ترکید؟
درست در موقعیت انقلاب است که مردم یا بخش داغ تر از مردم به خیابان می آیند و آنوقت هم هست که می توانیم بترکونیم؟!
فعلن اما مجبوریم برای آنروز خود را آماده کنیم سازمان بدهیم خود را و نقشه بریزیم.
و بیش از هر چیز
زنده بمانیم!
چرا که بدن های یک میلیونی مان از هر بمبی مؤثر تر است:)

Rosa گفت...

نوید افکاری

خیلی بچه بودم. همه میخ تلویزیون بودند مثل مسخ شده ها. مردی سیبیلو داشت حرف می زد.
بعدش مادر بزرگم شاه را نفرین کرد!
پدرم سرش افکنده بود. بقیه انگار توی بغض بودند. من عصبانی بودم از حرف مادربزرگ به شاه!
بعد گفتند که شاه گلسرخی را کشت!
نمی دانم چرا همه از مرگ او ناراحت شدند! او که از خانواده مان نبود!
سالها بعد پوستر او در دستم و علیه شاه تو خیابونها:)

اکنون نیز به قاتل نوید افکاری نفرین می کنند!
رژیم می گوید قصاص شده و ما نمی توانستیم عفو بدهیم!
آنقدر رژیم ترسیده که قتل را انداخته گردنِ "خانواده ی مقتول" و از قصاص می گوید!
روزی نه چندان دور هم ممکن است نوجوانی با عکس پهلوان به خیل مردم علیه حکومت بپیوندد.
نوید در مبارزه اش برای زندگی، بسیاری را تکان داد.
گفت: آنان برای طناب شان دنبال گردن می گردن...

مردم دیر از جان و زندگی شان دست می کشند و به مبارزه به خیابان می ریزند!
برای قیمت بنزین ریختند توی خیابان!
میلیونی هم ریختند به اعتراض و بسیار هم کُشته دادند.
مهم اما این است که آیا ما می توانیم آنها را بسوی اوین، بیت خامنه ای و بقیه ی جاهای کلیدی بکشانیم؟
مثل انقلاب 57 پاسگاهها و کلانتری ها را اشغال و مسلح شویم؟
قدم بعدی بعد از سرنگونی را بگا ندهیم؟
چرا که بعد از آن هم ممکن است دیکتاتوری بیاید و برای طنابش دوباره دنبال گردن جوانان باشد؟!
ملت ما از شجاعت کم ندارد اما بهتر است درایت هم داشته باشیم؟
و این تفکرات مردم را فعلن مشغول کرده!
و ما نفرین می کنیم هنوز و در برابر اینهمه اعدام سر افکنده هستیم...

Rosa گفت...

#BREAKING: For over a week, #Taliban has been doing a secret ethnic cleansing across #Afghanistan. They arrested & executed Afghan men originally from #Panjshir in #Kabul within past few days. This video shows #Taliban terrorists capturing Panjshiris in Salang Wat, Kabul today.

video

https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1437378273315598336

ناشناس گفت...

واقعا در صداقت تو شکی نیست،
مسله این است که مردم می‌ترسند یک ملیون بیان بیرون انا برای بستن بمب رژیم میترسد و واقعا عقب نشنی میکنند،
ولی میدون اگر یک ملیون مردم بیان بیرون میدونند که حداقل ۵ هزار نفر می میرند!!!

Rosa گفت...

5000 از اونها!
اگر پشت بامها اشغال و حشدالاوحشی مهار شود:)

Rosa گفت...

حدود ۳۰۰ از هزاره‌های نوآباد و بالاسر تگاب‌دار #گیزاب دایکندی اخطاردریافت کرده‌اند که خانه‌ها و زمین‌های خود را رها و به جای دیگر کوچ کنند. جمهورخان که ملکیت زمین‌های را ادعا کرده است، در حال حاضر معاون والی #طالبان متجاوز در #دایکندی است. #مقاومت ادامه خواهد یافت.

video

https://twitter.com/NRFAfghanistan/status/1437741447365660678

شنکجه و جنایت #طالبان وحشی در سراسر #افغانستان ادامه دارد. این تروریست ها سربازان امنیتی را یکی پی دیگر دستگیر و شکنجه می‌کنند...
video

https://twitter.com/NRFAfghanistan/status/1437505046971883528

old a.new taliban

https://twitter.com/NosratSayed/status/1437510111988170761/photo/1

چرا ایران از احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت افغانستان حمایت نمی‌کند؟

https://kokchapress.com/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%85%d8%b3%d8%b9%d9%88%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%ac%d8%a8%d9%87%d9%87-%d9%85%d9%82/

ناشناس گفت...

بهتر می بود کا درایت داشته باشید!!!

معنی و مفهوم اگاهی و برداشت از اگاهی در عرصه‌ اجتماعی و سیاسی در صرفا در مهارت و درک و فهم وضیعت جامعه ایران خیلی ها را گیج کرده، همانطور که از ابتدا راه خودمان‌ را مشخص و ب دنبال دروغ و کلک و کلاهبرداری نبوده با تمام وجود برای رهایی خودمان و همه هم وطنان و زحمتکشان بوده و هستیم،
اگر ما در مقطع زمانی برای مبارزه‌ و رهایی بوده و ب مجبور پیشنهادی برای حرکت جمعی میدهیم فعلا در حد تئوری بوده،
چون جامعه ما خیلی استثنایی بوده، اگر مسائل و مشکلاتی که در جامعه ایران اتفاق افتاده و خواهد افتاد اگر برای هر کشوری و یا هر حاکمیتی اتفاق می‌افتاد در عرض یک ما سرنگون میشد،
بعد از هر شکستی مردم ایران بسیاری نا امید و ب عرفان‌ و ب ناتوانی متعدد روی میاورند،

Rosa گفت...

Julian Assange speaking in 2011: "The goal is to use Afghanistan to wash money out of the tax bases of the US and Europe through Afghanistan and back into the hands of a transnational security elite. The goal is an endless war, not a successful war" #Afghanistan


https://twitter.com/wikileaks/status/1427929346262642688

remember, remember

Pakistan's secret intelligence agency [ISI] "directly helped organize Taliban offensives at key junctures of the war", according to US documents revealed by WikiLeaks and reviewed by the New York Times [2010]
#Afghanistan

https://twitter.com/wikileaks/status/1433731745971539979

https://www.nytimes.com/2010/07/26/world/asia/26isi.html

SNOW MONKEY - official trailer - documentary by George Gittoes

https://youtu.be/1XxFXhXcvtE



ناشناس گفت...

نمی دونم چه شده هر چه مینویسم یک مرتبه ب صفحه اول ارشیو رزا بر میگردیم

ناشناس گفت...

شاید کوتاه باید نوشت

فراخوان ب مرگ کاری برای رستگاری نیست،

من هرگز این گونه فکری ندارم، حتا اگر از روی صداقت ویا عدم آگاهی باشه، هیچ انسانی منصفی تو را نمیبخشد،!

من با شناخت همه جانبه از دیکتاتورها پيشنهاد بمب را مطرح کردم،
همه مردم خسته کوفته و از زندگی بدون موفقیعت خسته شدند

ناشناس گفت...

تنها عقب نشینی رژیم ترس از حرکت جمعی است،
شما صحبت از حرکت ملیونی میکنید، خوب بکنند کی جلو انها را گرفته!!
صحبت از این است که این حرکت انجام نمیشه، این که نمیشه من نمی‌خواهم وارد بحث این مقوله شوم،
من اگر پیشنهاد حرکت جمعی بمب را کردم میدونم صد درصد رزیم عقب نشینی خواهد کرد و مردم موفق خواهد شد،

یکسری از دلایل آن را بعدا توصیف خواهم کرد،

برپا گفت...

درود و سپاس به و از همه دوستان عزیز که حرف های تان خیلی برایم نیرو و انگیزه داد. بزودی بیشتر با نظریات و درد دل کردن های بیشتر مزاحم تان خواهم شد. ولی فعلا در کنار خیلی مسائل و گپ های ديگر مسله گرفتاری توماج صالحی و احتمال صدمه رسیدن به او مشغول ساخته و چون دیدم تا حال به او اشاره نشده، گفتم شاید بعضی دوستان در جریان نباشند و پیشنهاد دهم که هر کی هر کاری از دستش برای نجات او ساخته است، لطفا دریغ نکنید.

با عشق و همبستگی

لینک دو ویدیو از توماج و در مورد توماج

https://youtu.be/k0XMnGrDy-w

https://youtu.be/SHj5ZpzaZsU

ناشناس گفت...

رزا جان!!

نیم ملیون در ایران بر اثر کرونا مردند، ایا حاکمیت قبول کرد، که در قبال این جنایت مقصر است، هیچ وقت هم قبول نخواهد گرد،
دیدید، و شنيديد اب از آب تکان نخورد،

ناشناس گفت...

خوشم آمد دمت گرم
واقعا اشکم در امد،
مرسی بریا

Rosa گفت...

الهه هیکس بعد از مهدوی‌آزاد به جان توماج افتاد!!

https://youtu.be/KMde8Ytx4YY


یک موی توماج صالحی به تمام این جماعت ترسیده، زبون و خاموش می ارزد . توماج عزیز
کاوه آهنگر زمان ماست
فدای این پسر شجاع ایران زمین❤️🌹👏👍

Rosa گفت...

توماج - متحد شو افغانستان

https://youtu.be/_smosouvkNo


زیبا بود توماج، مرگ بر طالبان و جمهوری اسهالی دیکتاتوری ایران
زنده باد ملت آزاده

Rosa گفت...

#توماج_صالحی_را_آزاد_کنید


پسر تو معجزه قرنی ، تا الان از رپ متنفر بودم الان نمیتونم قطعش کنم .... هر جملت مثه یه خنجر قلب آدمو میشکافه . یه کلمه کم و زیاد نمیگی .... باور نمیکنم چنین استعداد و نبوغی تو مملکتمون داریم 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏❤❤❤❤❤❤❤

امروز تولدمه، گرچه مصادفِ مرگم

https://youtu.be/x1pKLSl3HSg

Rosa گفت...

موزیک ویدیو نرمال از توماج

https://youtu.be/p6LzsYdU81o

آهنگ غوغای غوغا تابان

https://youtu.be/xTRsL2ExApA


حالا هر کدام از ما یک «بَیک» داریم‌ که خانه‌یمان در آن جای گرفته. بَیکِ ما آغشته به غم و آرزوست، بَیکِ ما پُر درد می‌باشد؛ چرا که کابل درونِ بَیکِ کوچک‌مان جای نشده است.
ترانه‌ی این سرود از شعرِ رامین مظهر برداشته شده ‌و سازش را علی چوپانی‌نژاد نواخته است.

https://twitter.com/ghawghataban/status/1430892510566522893

«طالبان بیایند و ما را به آتش بکشند»

برخی از کارمندان وزارت امور زنان در واکنش به حذف این وزارت از تشکیلات دولت طالبان می‌گویند که ما تحصیل‌کردیم و دیگر در خانه نمی‌نشینیم. آنها می‌افزایند که به نام‌ زن دیگر چیزی وجود ندارد، پس طالبان بیایند و آنها را به آتش بکشند.

https://twitter.com/AamajN/status/1438465826022203400

این وزارت در اطلاعیه‌ای به تمامی مکتب‌ها و مدرسه‌های ذکور خبر داده‌است تا درس‌های‌شان را سر از روز شنبه هفته‌ی پیش‌رو آغاز نمایند؛ این وزارت اما مورد آغاز مکتب‌های اناث چیزی نگفته‌است.
مکتب‌های اناث
مکتب‌های اناث
مکتب‌های اناث

دوباره همان آش و همان کاسه؛دختران بمانند خانه! این همان طالبان معتدل است که دادش را می زدند.لعنت بر باورهای تان.

Rosa گفت...

سلام برپاجان،
جدا از همبستگی با توماج و همه ی جوانان مبارز، نقد من به موزیک رپ:)
که توماج هم مبرا نیست فقدان زن در این نوع موسیقی است!
البته رپر های زن کمی این مشکل را برطرف کردند.

در موزیک توماج زن یا همسر حامله کارگره یا فاحشه و غیره...
البته تن فروش از فقر...
دنیای او بدون زن است و این از برنامه ی شستشوی مغزی و جدا سازی چهار دهه زندگی جوانان ایران در رژیم اسلامی ریشه گرفته.

در نسل من البته بچه های سیاسی هم "زن" برایشان تابو.
یادم است فروغ فرخزاد را فاحشه و اشرف دهقانی و مرضیه اسکویی الگوی زن انقلابی بودند:)
چپ و جنبش کارگری البته ادعای فمینیستی زیاد دارند:)

مذهبی ها را نمی گویم که مجاهدین یا شریعتی ها و الگوی پدوفیلی اسلامی را.
حتی بی خدایان هم تریبون می دهند به ضد زن های کارگری!
پدر/مردسالاری آنها تهوع بر انگیز است...

لینک زیر را ببین. این سیبیل بچه ثقفی نهضت کارگری ما است که انجمن سبیل هم زده و از پشتوانه امنیتی رژیم هم برخوردار است! توله علیرضا ثقفی...

نقش تجارب و صفحات شخصی در زن ستیزی یا مردستیزی | محسن ثقفی

https://youtu.be/wzaRJlLro38

مردسالاری چیست؟ | محسن ثقفی

https://youtu.be/7QUDkXn1B4A

رزا: این هم از جمهوری بیخدایانِ کیربدست:)

Rosa گفت...

تالبان هر شب ده ها جوان تاجک را از خانه ها بیرون می کنند و به جاهای نامعلوم انتقال میدهند.

video

https://twitter.com/afganistan6867/status/1438437645483274242

In this video you can see that taliban taking people of thier home at night time to secret location and kill them in cold blood they mainly take pasri / tajik people

https://twitter.com/afganistan6867/status/1438437645483274242
The Taliban are destroying the historic Greshk Fortress in Helmand and building a religious school in its place. This is the fort where Amir Timur wounded in his leg.

https://twitter.com/BamiyanLove/status/1438421874854223872

سازمان جهانی میراث فرهنگی حالا کجاست؟ که مانع تخریب این آثار با ارزش وگرانبهای بشری بشه،،ای ننگ بر افکارعرب زده طالبانی،

با تخریب گذشته نمیشه آینده ساخت،این بناها قدمت این خاک و نشون میده،چرا اینا انقدر احمقن و چرا انقدر از بشر دورن؟
چه بلایی هستن که سالهاست به جون ما افتادن؟!!!

در چند هفته‌ی گذشته، جهان به این نتیجه رسیده بود که سلیمه مزاری به اسارت طالبان درآمده و احتمالا کشته شده است.

این زن ۳۹ ساله یکی از تنها سه فرماندار زن در افغانستان و رهبر یک گروه شبه‌نظامی حامی دولت بود و به‌عنوان یک مبارز نترس شهرت بین‌المللی داشت. گاردین به تفصیل درباره‌ی او نوشته است. او با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه‌های بین‌المللی مصاحبه کرد، و همه مجذوب شهامت او در دفاع از منطقه‌اش، چارکنت، بودند.

مزاری از چندین کمین جان سالم به‌در برده بود و براین باور بود که در لیست سیاه طالبان است. وقتی مرکز این ولایت، مزارشریف، در اواسط ماه آگست به‌دست طالبان افتاد، او در آن گیرودار ناپدید شد و روزهای بعد نیز خبری از او نبود. درگیری در چارکنت شدت داشت.

او به تایم می‌گوید: «قبل از فروپاشی کابل و مزارشریف‌، طالبان بیش از ۳۰ بار از جهات مختلف به منطقه چارکنت حمله کردند.»

چندین رسانه، از جمله مجله پیپل و اینسایدر، گزارش دادند که مزاری احتمالا دستگیر شده است. در تویتر، هوادارانش در سراسر جهان با هشتگ #FreeSalima در کارزاری خواستار آزادی وی شدند. برخی حتا به زنده‌بودن او شک داشتند. با شروع حل‌وفصل اختلافات قدیمی طالبان، از جمله کشتن یک افسر پولیس باردار و تیراندازی به مقامات ارشد امنیتی، بسیاری به این نتیجه رسیدند که او نیز کشته شده است.

اما اکنون می‌توانیم گزارش دهیم که مزاری زنده است. او هرگز اسیر نشد. وی پس از فرار هولناک از افغانستان، اکنون در مکانی نامعلوم در ایالات متحده است.

https://www.etilaatroz.com/131428/untold-story-of-how-salimeh-mazari-escaped/


Rosa گفت...

وزارت معارف طالبان در اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان پسر از صنف شش به بالا و معلمان مرد خواسته از روز شنبه ۲۷ سنبله، به مکاتب باز گردند.

روند بازگشت دانش‌آموزان اول تا ششم، قبلاً شروع شده بود.

در اطلاعیه وزارت معارف طالبان هیچ اشاره‌ای به معلمان زن و دانش‌آموزن دختر نشده است.

https://twitter.com/afintlbrk/status/1438829981942132738

Taliban ban girls from secondary education in Afghanistan

https://www.theguardian.com/world/2021/sep/17/taliban-ban-girls-from-secondary-education-in-afghanistan?CMP=Share_iOSApp_Other

The Taliban appear to have shut down the women's affairs ministry and replaced it with a department that once enforced strict religious doctrines.

The sign at the ministry was removed, and a sign for the ministry of virtue and vice put in its place.

https://twitter.com/BBCYaldaHakim/status/1438928141108527106

ملا برادر
از روی کاغذ میخواند،حتما در مقابل اش چند طالب و‌ حقانی با تفنگ و بمب استاد است.زنده است ولی در اسارت،واضع است. خود را در یک ماه خوب ریشخند ۳۵ میلیون افغان و دنیا کردین و بیکارگی تان را نشان‌ دادین، حتی بین خود جور نیستین.ظرفیت تان به صفر برابر و تمام زور تان سلاح،بمب‌ و‌شلاق است.

د محترم ملا برادر آخند تازه مركه
مصاحبه تازه محترم ملا برادر آخند.
مقابلة جديدة للسيد الملا برادر آخند

https://twitter.com/IeaOffice/status/1438206448824094725

Seems like #Mullah #Baradar is being held hostage by the terrorist #Taliban under armed guard as you can see in this pic and he was forced to read pre written responses from a piece of paper and not say a word otherwise.
foto

https://twitter.com/HoffartJack/status/1438900368784646146/photo/1


Will the Taliban ban music in #Afghanistan? @DSarmast
, the director of the Afghanistan National Institute of Music, tells me, "I try to keep hope that we can ensure quality music education to every Afghan child"

https://twitter.com/BBCYaldaHakim/status/1438271591901716481

They already did, music is ban in Afghanistan. Taliban destroyed all music instruments inside tolo TV production and inside the Art department of Kabul university. #DoNotRecognizeTaliban

? Will they? They already have, thet even went to the Afghan institute of music and smashed all the instruments. These terrorists are insane.

برپا گفت...

رزای عزیز ممنون که چقدر خوب و بجا روی نکته‌ی مهمی انگشت نهادی در مورد موسیقی رپ که شاید حتی این نقدت بر کلیت موسیقی هیپ‌هاپ هم تا حدودی زیادی وارد باشد. 

ممنون که چنین بیدار و استواری و آگاهی ات را شریک میسازی و این پل ارتباط را با عزیزان دیگر برای ما ساخته یی و باز نگه میداری.


باور کن گاهی از بس در فضای مجازی و هم در دنیایی واقعی اطرافم چرندگویی و پرتی می‌خوانم و تجربه میکنم، هر از گاهی در مورد واضح ترین مسائل دچار شک میشوم. منظورم اینه که از بس با پر رویی سفید را سیاه می‌گویند و از هر سو آن‌را تکرار می‌کنند، شاید طبیعی است که دچار شک میشوم که نکند راستی راستی من برعکس و نادرست میبینم. اما اینجا که میایم، از روزنه همین کامنت ها و مطالب وبلاگ پس به تسکین و درمان روانی میرسم که نه من و ما تنها نیستم و ناممکن است که سیاه را سفید ثابت کنند.

چقدر یکی از دوستان دقیق در مورد مشکل قوم گرایی و ضعف روشنفکران افغانستان اشاره کرده اند‌. دست تان درد نکند. چقدر کمبود چنین بحث‌ها را در تجمع‌ها افغانستانی ها محسوس است. همه‌ی نکات ایشان را تایید میکنم، جز این که بنظرم خلقی‌ها و پرچمی‌ها (چپی‌های افغانستان) تلاش صادقانه‌ی برای برطرف کردن قومگرایی نکردند بکله خودشان هم غرق آن بودند و آنان فقط خیلی ناشیانه و احمقانه سعی کردند مذهب گرایی را عقب برانند، یعنی با ریا کاری که در گفتار جرات هيچگونه نقد مذهب را نداشتند، اما در عمل هر انسان بی غرض و بی آزار مذهبی را مشکوک و دشمن تلقی می‌کردند و مورد آزار قرار دادند و در نتیجه شدیداً به مذهب‌گرایی دامن زدند.

برپا گفت...

و راستی رزا جان، دیدم از غوغا تابان عزیز هم کلیپ گذاشتی. خوشبختانه از دوستان داخل افغانستان شنیدم که غوغا توانسته خودش را به بیرون  افغانستان بکشد. البته زیاد شناختی از خودش و کارهاش نداشتم و تازه این چند روز پیش با کارهایش روبرو شدم.

و از طریق همان دوست سعی دارم با رامین مظهر امکان تبادل نظر و نقد را پیدا کنم. اگر خودت ایمیل آدرسی چیزی ازش داری لطف کن برایم ایمیل بزن.


در مورد فلم/کتاب کنیز من دچار اشتباه شده بودم.

فلمی که من دارم تولید کوریا جنوبی است بنام 

The handmaiden 

و بر اساس کتابی از سارا واترز ساخته شده و پس حتما با آن که شما اشاره کردید فرق دارد.


و دیگر این که در مورد ضربه زدن موذیانه به فیمینیزم روی سایت سینمای آزاد مطلبی منتشر شده که اینجا لینکش را قرار میدهم. 


https://cinemaye-azad.com/1400/06/16/4739/


برپا گفت...

رزا جان من زیاد این سایت تعقیب نکرده ام. اکنون این مطلب شان را خواندم و تعجب کردم چرا آرشیو رزا در لیست شان نیست.
به امید سلامتی همه و به قول خودت، با عشق و همبستگی


https://asranarshism.com/fa/1400/06/27/political-and-social-activists-of-afghanistan/

Rosa گفت...

سلام دوباره برپا جان
از سوال آخر شروع کنم اینکه عصر آناری ابتدا توسط دو نفر درست شد از اتحاد فداییان سابق (یدی- بخش آذربایجانی های فداییان اکثریت) که بدلیل اختلافشان آرش دوست حسین را از فیسپوکهای آنارشی حذف کردند و او اکنون با م.ل ها می پرد. حذف او بسیار واضح مدل تصفیه های استالینیستی بود!
بعد نظام را در بی بی سی فارسی آوردند در برنامه پرگار که عمق بی سوادی اش در مورد آنارشیسم واضح شد!
او اگر اصولن چیزی بخواند (6 ماه در سال مریض خانه است) فقط فارسی و بالای 30 سال اینجا هنوز آلمانی نتواند!
بعد وبسایتشان را بیخ گوش رژیم ایران زدند در ترکیه!
من در پُستی هشدار امنیتی دادم که در زمانی که مجانی می توان هوست گرفت و وبسایت زد، چگونه است که وبسایت اینها از مخابرات ترکیه است؟!
به هر حال اینها مسائل امنیتی را در نظر نگرفته و چند فایل صوتی داخلی شان را با افراد جبهه ملی در یوتیوب آرشیو منتشر کردم که در گپ و گفتِ اعتلاف بودند!
بعد هم برای رونق دکان وارفته شان مطالب و کتاب برمی داشتند از اینجا با لینک دانلود از لینک آرشیو! که موجب توهم شد که من هم در مجموعه ی آنها فعالیت می کنم و چون هر انسانی را که با روش های استالینیستی خفه می کردند در فیسبوکهایشان، به شکایت اینجا می آمد! چون در وبسایت و غیره شان نمی توان کامنت گذاشت!
من هم بالای بلاگ مجبور شدم اعلام کنم که با اینها هیچگونه ارتباطی ندارم. بخصوص که بشدت هم ضد زن هستند. تجربه ملاقات های حضوری و اولیه در آلمان!

رزا:این بلاگ هیچگونه همکاری با فیسبوک آنارشیست های ایران، صدای آنارشیست، بلاگ اندیشه شاهین شهری ندارد. پاسخگوی رفتارهای سکسیستی، غیر دمکراتیک و اندیشه حذفی آنان خودشان میباشند.

رزا: در لینکی که فرستادی نوشته: لطفا اگر امكانی را می‌شناسيد و توانایی کمک در این زمینه را دارید، از اين دوستان جوان دریغ نكنيد و این امکان‌ها را ، برای کمک به این دوستان ، با ما در میان بگذارید.
و این امکان‌ها را ، برای کمک به این دوستان ، با ما در میان بگذارید.
و این امکان‌ها را ، برای کمک به این دوستان ، با ما در میان بگذارید.

برپا جان من حتی علیه دشمنانم هم به اینها اطلاعات نمی دهم و چه برسد اطلاعات دوستانم را:)

چند بار از بچه های جدیدشان اینجا در کامنتدونی نوشتند برای همکاری. من هم محترمانه نوشتم باگ دارند:)

من با جدیدی ها یشان آشنا نیستم ولی اولی ها را شخصن می شناسم و آخرین مورد یک زن فدایی اکثریتی بود که تهدید کرد زندگی نامه کاری ام را پابلیش می کند!
روزی که آمده بود ملاقاتی از اتاقم دزدیده و اسکرین شات فرستاد برای اثبات که بلوف نمی زند!
البته تف سر بالا بود برایشان مدارک درخشان:) تحصیلی من بود که دزدیده بود و من هم همین را نوشتم و کُلن از واقعی و دیجیتال من حذف شد:)

به هر حال با یک عده گانگسر طرف هستیم.
آنهایی که من شخصن می شناسم.
نه کُرد نه ایرانی اصلن اعتمادی نیست. از تازه ملحق شدگان افغانستانی شان را نمی شناسم. ولی فرقی نمی کند چون درز اطلاعاتی دارند.
و باید بشدت مراقب بود. اینجا هم چند دوست آتونوم پرسیدند من همینها را بهشان گفتم.
البته در مورد بحث و برخورد اندیشه و غیره تا زمانی که باعث ضربه اطلاعاتی نشود اوکی هست. ولی شخصن آنها را گانگستر می دانم که اگر به سودشان باشد، خیلی راحت می فروشند اطلاعات بدست آمده را و بهتر است حتمن با اسم مستعار باهاشون تماس گرفت.
بخصوص ادمینهای فیسبوک ها و فیسپوکهایشان!

در مورد غوغا خبر خوبی بود و من فقط در توییترش می خوانمش و چند تا از اشعار رامین را خوانده و من هم متوجه رامین مظهر شدم.
ولی هیچکدام را شخصن نمی شناسم.

https://twitter.com/ghawghataban




Rosa گفت...

باور کن گاهی از بس در فضای مجازی و هم در دنیایی واقعی اطرافم چرندگویی و پرتی می‌خوانم و تجربه میکنم، هر از گاهی در مورد واضح ترین مسائل دچار شک میشوم. منظورم اینه که از بس با پر رویی سفید را سیاه می‌گویند و از هر سو آن‌را تکرار می‌کنند، شاید طبیعی است که دچار شک میشوم که نکند راستی راستی من برعکس و نادرست میبینم. اما اینجا که میایم، از روزنه همین کامنت ها و مطالب وبلاگ پس به تسکین و درمان روانی میرسم که نه من و ما تنها نیستم و ناممکن است که سیاه را سفید ثابت کنند.

رزا: من هم همین احساس را دارم. و کامنتها و ایمیلهای شماها باعث می شود شک ام برطرف شود و گاهی هم تلنگری بخورد:)

در مورد "سرگذشت ندیمه" دارم سریالی را می بینم که با ترجمه فارسی و بخشن دور سوم و چهارم بدون ترجمه گویا هست در وبسایتهای ایرانی.
با توجه به موضوع، کُلی نقد منفی از طرف رژیم اسلامی بیرون آمد ولی چون گسترده هم ترجمه کتاب و هم سریال گویا در فضای وب فارسی پخش شده نتوانستند جلوگیری کنند. اینکه چقدر سانسور شده را نمی دانم. کتاب آلمانی دارم و سریالها را به آلمانی باید خرید و من فقط دارم فارسی اش را مجانی در وبسایتهای ایرانی می بینم. ولی حتی با سانسور هم اهمیت دارند چون نویسنده از حال و روز زنان در حکومت اسلامی ایران نوشته و شباهت های عجیبی دارد قانون اجرای حد و دابل استاندارد و اندیشه ی بنیادگرایانه و غیره...



Rosa گفت...

در مورد عصر آناری
من بیش از 8 سال با سازمان زنان کار کردم. آنها زیر و روی من را میشناختند و می شناسند.
حتی پس از جدایی هم گاهن در جهت کمک به زنان همکاری هایی بود و من اصلن در صداقت شان و حفاظت از اطلاعات دیگران شک ندارم.

در مورد این گروه آنارشی فیسبوکی/مجازی باید فقط اخطار بدهم. آنچه من دیدم عده ای فدائیان سابق اکثریتی که با زدن دکان "آنارشی" سعی در رخنه میان جوانان هستن.
محیط شان هم پر است از آدم فروش!
اینکه مطالب و کتابهایی را از اینجا برمی دارند مشکلی نیست و چه خوب که بخوانند و پخش کنند.
ولی بدلیل نیاز به دانلود کتاب یا ارتباط با اینها، جان جوانان در ایران به خطر می افتد، بسیار نگران کننده است.
به هر حال من فقط می توانم اخطار بدهم. در ضمن تعدادشان هم بیشتر شده و من جدیدی هایشان را نمی شناسم و همه را آدم فروش نمی نامم. اما بالایی ها و افراد اولیه شان (ایرانی) بسیار سکسیست/بی سواد/اپورتونیست!
به هر حال حتمن با اسم مستعار جدید و با برازر تور وارد شو:)

Rosa گفت...

در مورد فیلم:)
خودم منتظر فیلم "9 روز در رقه" هستم

"9 Jours à Raqqa", la bande-annonce

https://youtu.be/Nr-WW65Ggzw

9 JOURS À RAQQA BANDE ANNONCE DU FILM EN VF 2021

https://youtu.be/nFj1l9k9JHE

به دوستان علاقه‌مند به تماشای فلمی در ارتباط سقط جنین تحت نظام‌های سرکوبگر و ارتجاعی، دیدن فلم بسیار قوی و زیبای رومانی《چهار ماه، سه هفته و دو روز》محصول سال ۲۰۰۷به ‌کارگردانی کریستیان مونجیو را پیشنهاد می‌کنم.

4 MONATE, 3 WOCHEN, 2 TAGE kompletter film

https://www.youtube.com/watch?v=oZguk2udLW0

:)

Rosa گفت...

دعوت مجدد از مسئولین بی بی سی فارسی به پذیرش خطای خود

https://iranglobal.info/node/89328

بینا حجازی
بی بی سی برای پیشگیری از ظاهر شدن شماره بر تصویر مصاحبه خود کنترل نداشته و درهمین جا باید پرسید که آیا پروتوکل 7 ثانیه تاخیر(Deferred live) از اصول پخش برنامه های زنده در بی بی سی نیست؟ چرا که در این صورت اطاق فرمان براحتی میتوانست با ابتکار عمل مانع رویت شماره توسط بینندگان گردد.

بی بی سی فارسی از زمان مصاحبه با فهیم دشتی فقید و حساسیت های موجه و نگرانی های مرتبط به این مصاحبه در آخرین پاسخ مطول خود به نکات بسیاری اشاره کرده است. با وجود نکات مثبت در شیوه برخورد و تلاش در رفع ابهامات این پاسخ علاوه بر آمیزه ای از توضیحات فنی و شرح مبسوطی از انواع چگونگی تماس از طریق برنامه زوم قبل از اینکه برای روشنگری و شفاف سازی برای کاربران و علاقه مندان بکار گرفته شود بیشتر شبیه جزوه آموزشی در به کار گیری طرق مختلف برنامه زوم مورد استفاده میباشد.

لازم به تاکید است که سؤاستفاده دستگاه های امنیتی در مورد شناسایی احتمالی مکان مرحوم دشتی به شرط افشای شماره تلفن وی مورد بررسی این مطلب نبوده و نیست کما اینکه نویسنده دراین سطور با بضاعت حرفه ای مرتبط بر اساس بیش از دو دهه تجربه امکان بررسی به القوه این احتمال را دارم. مکان یابی از طریق افشای شماره موبایل با دسترسی به داده های آنتن های اپراتورها امری است که دستگاه های امنیتی و پلیس بکرات از آن استفاده میکنند. در بریتانیا قانونLegal Intervention در بندهایی از این قانون به همین امر میپردازد.

شرط انصاف حکم میکند تا ورای تمامی مسائل, پاسخگویی (به ندرت) بی بی سی را ارج نهاده و به فال نیک گرفته و دست اندرکاران این رسانه را به تغییر سیاست و رویه در این امر مهم ترغیب و تشویق نمائیم.

اگر بی بی سی را به اصلاح رویه و پایبندی به بی طرفی میکنیم خود نیز در این مهم پیش قدم باشیم و به آنچه در این مقاله به درستی اشاره شده اذعان اما به نقصان ها بپردازیم به این امید که سیاست گزاران بنگاه بی بی سی بخش فارسی به دغدغه های مخاطبان خود به دیده احترام بنگرند.

متاسفانه پاسخ نکته به نکته به این مقاله هرچند مطلوب به نظر آید اما به عقیده راقم این سطور به شفاف سازی کمکی نمیکند لذا تنها به مواردی که مقاله سعی در پوشاندن خطای اولیه خود که همان کلی گویی های عاری از توضیح بوده میپردازد.اما در ابتدا در آن بخش از ابهامات که بی بی سی به درستی روشنگری کرده قدری تامل کنیم.

1- اتصال اول مرحوم دشتی با استودیو از طریق زوم بوسیله لینکی بوده که کادر فنی برای وی ارسال کرده بود.

2- تماس با گوشی موبایل و نه وسیله دیگری صورت گرفته بود.

- تماس زوم با بی بی سی در تمام مدت مصاحبه حتی بعد از وصل مجدد با همان اکانت زوم و یا نصب نرم افزار زوم انجام گرفته بود.

ابهامات ادامه دارد

نوشته بی بی سی فارسی در ادامه تیتر اصلی که "واکنش بی بی سی به خبر "دست داشتن" ...." نام دارد بدون هیچ مقدمه ای با تیتر ثانویه ای تحت عنوان "راستی آزمایی؛ آیا بی‌بی‌سی شماره تلفن فهیم دشتی را نمایش داده است؟" مقاله را آغاز میکند.

انتخاب این تیتر برای شروع مقاله همانا ضرب آهنگ حاکم بر تمامی مقاله برای تبرئه بی بی سی از این خطای احتمالی بنظر میرسد. در ادامه مقاله مطول بی بی سی به 5 قسمت تقسیم و هر کدام با تیتر مربوط به خود به پایان میرسد و تیتر آخر "این عدد چه بود و چرا روی صفحه تلویزیون ظاهر شد؟" طولانی ترین بخش مقاله بوده و با آن به نتیجه مطلوب میرسد.

محور اصلی این مقاله همانا نحوه تماس مرحوم دشتی با حساب کاربری بی بی سی در اپلیکیشن زوم میباشد و تلاش میکند که شماره 9 رقمی ظاهر شده بر صفحه تماس را از اساس در حیطه تنظیمات فنی برنامه زوم در حساب مرحوم دشتی قرار دهد و در را با سماجت همچنان بر این پاشنه میچرخاند.

اشتراک از هر نوعی در زوم برای اتصال الزامی نیست
...

https://iranglobal.info/node/89328

Rosa گفت...

This man, accused of stealing a phone, is being “punished” this way in Kabul’s city centre.

More and more videos of such punishments are evidence that public humiliation lies at the core of the #Taliban/#IEA’s interpretation of retributive #justice.

https://twitter.com/SulaimanHakemy/status/1439289954664919044

video

You steal a phone because of poverty you get lynched; but if you steal a whole country you make it to the TIME magazine’s most influential people.

https://twitter.com/i/status/1439289954664919044

Is this in front of Education Ministry building in downtown Kabul?

Die gemäßigten Taliban bei der Arbeit


Mullah Baradar is in Kabul
Mullah Baradar is in Kabul. His interview, which was said is in Kandahar, is not true. He is not allowed to visit someone and is somehow under house arrest.
The disputes between the Taliban and the Haqqani network is serious.

Taliban Shootout in Palace Sidelines Leader Who Dealt With U.S.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-17/taliban-shootout-in-palace-sidelines-leader-who-dealt-with-u-s

جزئیات «بلومبرگ» از اختلاف در نشست مقام‌های طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری: عبدالغنی برادر بعداز کتک خوردن از یک حقانی به قندهار رفته

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=234961

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع مطلع با اشاره به این موضوع نوشت: «"ملا عبدالغنی برادر" چهره شناخته شده‌ای که مذاکرات صلح با آمریکا را به پیش برده بود در اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) به صورت فیزیکی مورد حمله یکی از سران شبکه حقانی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در جریان انجام گفت‌وگوهایی برای تشکیل کابینه قرار گرفت».

بر اساس گفته یک منبع مطلع از این حادثه که خواست نامش فاش نشود، عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد اما در این دیدار، "خلیل الرحمن حقانی" از صندلی خود برخواسته و شروع به کتک زدن این مقام طالبان کرده است.

بر اساس گفته این منابع مطلع، پس از این حادثه، محافظان وارد این نزاع شده و اقدام به تیراندازی به سوی یکدیگر کرده که طی آن تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند.

در حالی که برادر در این حادثه آسیب ندید اما از کابل خارج شده و راهی قندهار (مقر طالبان) شد تا با «هیبت‌الله اخندزاده» رهبر معنوی طالبان گفت‌وگو کند....

برپا گفت...

رزا جان عزیز تشکر از رهنمایی و توضیحات. خوشبختانه تا کنون هیچ تماسی با عصر آنارشیسم نگرفته‌ام. خوب شد به موقع هم متوجه شدم. اینها دیگر چه موجوداتی اند.

Rosa گفت...

طالبان دستور داد اغلب زنان شهرداری کابل خانه‌نشین شوند؛ تجمع زنان معترض افغان

شهردار جدید کابل که از سوی گروه طالبان منصوب شده است، دستور داده است که اغلب کارمندان زن در شهرداری پایتخت افغانستان خانه نشین شوند.

حمدالله نعمانی، شهردار جدید کابل، گفته است زنان همه کارهای مردان را نمی‌توانند انجام دهند و اکثر سه هزار کارمند زن شهرداری کابل باید در خانه بمانند. رادیو آزادی گزارش داده است در در اکثر ادارات دولتی افغانستان چنین وضعیتی حاکم شده است و زنان کارمند خانه‌نشین شده است.

در همین حال، برخی از زنان کارمند در کابل در اعتراض به پایمال شدن حقوق زنان در حکومت طالبان، در مقابل وزارت امور زنان تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. طالبان دو روز پیش اعلام کرد که وزارت امور زنان به «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» تبدیل شده است.

زنان معترض که شعار «آزادی، آموزش و کار» سر می‌دادند، خواستار توجه مقام‌های طالبان به موقعیت و حقوق اجتماعی زنان شده‌اند.

در هفته‌های پس از تصرف قدرت توسط طالبان دسته‌های کوچکی از زنان در کابل و شهرهای دیگر در اعتراض به این محدودیت‌ها و در دفاع از حق تحصیل و اشتغال تظاهرات کرده‌اند. این اعتراضات با واکنش خشن طالبان روبرو شده و در برخی موارد اين اجتماعات با تیراندازی هوایی و تهدید مسلحانه متفرق شده‌اند.

ترنم سعیدی، زن معترض شرکت کننده در تجمع امروز در کابل، به رادیو آزادی گفته است در شرایط کنونی هیچکس از جمله نهادهای حقوق بشری بین‌المللی نمی‌توانند از آنها دفاع کنند و به همین سبب «خودمان می‌آیم و اعتراض می‌کنیم، یا کشته می‌شویم و یا حق خود را به دست می‌آوریم».

گروه طالبان در ادامه فشارهای اجتماعی بر زنان، روز گذشته اعلام کرد که دانش‌آموزان از کلاس ششم به بعد حق تحصیل ندارند.

گروه طالبان پیش از این با اعلام این‌که تحصیل زنان باید در«چارچوب شریعت اسلامی» باشد، تفکیک جنسیتی در کلاس‌های درس و پوشش جدید اسلامی را در دانشگاه‌های این کشور اجباری کرده بود.

سازمان ملل و کشورهای غربی توجه طالبان به حقوق زنان را از شروط ارائه کمک‌های بشردوستانه و به رسمیت شناختن دولت طالبان دانسته‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور در توئیتی نوشت که دستاوردهای ۲۰ سال گذشته زنان و دختران در افغانستان باید حفظ شود.

او افزود: «باید اطمینان حاصل شود که دریچه امید به روی زنان بسته نمی‌شود زیرا دسترسی به خدمات اساسی از جمله آموزش مهم است».

با وجود چنین شروطی، وحیدالله هاشمی، یکی از مقام‌های ارشد طالبان، گفته است با وجود فشارهای جامعه بین‌المللی در مورد حق تحصیل و کار زنان، حکومت این گروه به زودی اجرای قوانین شریعت را آغاز خواهد کرد و طبق این قوانین زنان حق ندارند در کنار مردان کار کنند.

منبع: راديو فردا

Rosa گفت...

رزا جان عزیز تشکر از رهنمایی و توضیحات. خوشبختانه تا کنون هیچ تماسی با عصر آنارشیسم نگرفته‌ام. خوب شد به موقع هم متوجه شدم. اینها دیگر چه موجوداتی اند.

رزا: به هر حال عزیز جان
اگر تماس گرفتی ناشناس و با برنامه تور، که ردت را نگیرند که باگ امنیتی دارند...

Rosa گفت...

میهمانان برنامه ی پرگار بی بی سی: ساواما، ساواکی، فمینیست، آنارشیست!

https://archiverosa.blogspot.com/2015/09/blog-post_8.html

Rosa گفت...

الان کوتاه این بحث "آنارشی" را در یوتیوب دیدم. خوشبختانه طرف مخالف به حد زیادی صعیف بود. و اینقدر چرت گفت که لیبرال شرکت کننده هم اجباری از موضع آنارشی دفاع کرد. بطوری که توانست خوب جلوی ضد آنارشی در بیاید. اما هر دو در واقع لزوم یک انقلاب تمام و کمال را رد میکنند.
آنارشی بی بی سی البته گند زد. ضد زندان و طرفدار پابند الکترونیکی برای زندانی!کنترل دیجیتالی زندانی! در زمانی که معلوم شد پس از افشاگری اسنودن سیستم در واقع همه ما را با تلفن همراه کنترل میکند!
بجای جیاپاس و مکزیک و بومیان مکزیک، شاهین نجفی با بیش از یک میلیون لایک نماد آنارشی ایرانی نامیده شد.
آنارشی موافق ارث و میراث و موافق مالکیت خصوصی محدود نمایش شد...
در اینمورد البته باید نوشت.
خوشبختانه طرف ما خود را به محیط زیست چسبانده و جرات نکرد که از جنبش زنان بگوید. بحث خشونت را هم لوث کردندن در مجموع.
یک آنارشی دیجیتالی و بی انرژی
تبلیغ مداح رژیم شاهین نجفی...
نتوانست فرق آنارشی و لیبرال بغل دستش را بشناساند.
باری یک آنارشی مطلوب سیستم. بدون دندان...

عصرآنارشیسم - وبگاه خبری تحلیلی گفت...

رزا دیر نشدە بیا پیوست شو

فدراسیون عصر آنارشیسم
فدراسیون آنارشا فمنیست ها

ناشناس گفت...

رزا جان

الان دیگه بحث عصر آنارشیسم با بی‌بی‌سی دیگر تمام شده، و مابیشتر کارهای اساسی‌تر وجود دارد،
آنارشیسم و دید واقعی شورایی در همه زمینه‌های اجتماعی سر بلند و سینه خیز خود را نشان داداه اگر بپذیریم مرامنامه اخلاقی و عمل اجتماعی اناری و شورایی واقعی دور از مدیاهای بورژوازی فاصله های زیادی دارد، و اصلا و ابدا ما را کاری با تفکر این جماعت وجود ندارد، مسؤلیت این تفکر و اثر منفی ب گردن کساني است، که باید پاسخگو، باشند، البته ب اعتقاد من در آینده نزدیک انسانهای زیادی با انديشه هاي انارشی اشنا خواهند شد، و تمامی جريان های انحرافی را پس خواهند زد،

همه ما میدانم دنیای که ما درش زندگی می‌کنیم همه چی علیه ما رقم می‌خورد ولی باکی نیست هر چند ما خیلی کم هستیم ولی جهان هستی ب سمتی می‌رود، یا نابود خواهد شد و یا عدم اعتماد ملیونها انسان ب دولتها و سرمایه داری جهانی، ما را بسیار خوش‌حال خواهد کرد.
پیروز باشید

برپا گفت...


پیام تشکر توماج صالحی بعد از آزادی از زندان با قرار وثیقه

https://youtu.be/8AU0lxc3HTU

ناشناس گفت...

سلام مجدد ب بریا عزیز و رزا جان!!
زمان را نمی‌شود، در حصار خود زندانی کرد، زمان با هیچ کس شوخی ندارد، زمان را نمیتوان بغل گرفت، و باهاش معامله کرد،

دنیای کوچک افراد، دولتها و حاکمیت ها آنچنان در خود غرق شده ند فکر میکنند تا ابد می‌توانند، افراد و جامعه را گول و یا همیشه در حصار خودشان داشته باشند،
همانطور که در بالا ب افراد و جریان‌های انحرافی اشاره کردم، تاریخ اجتماعی و عمل اجتماعی جریان‌های که همواره در کمپ مردم بودند همواره‌ پویا و در گردنه‌های سخت طاقت فرسا عبور خواهیم کرد،،
مرگ و میر فیزیکی نمیتواند جریان‌های پویا ما را نا امید و گرفتار ساخت،
بسیاری در مبارزه طبقاتی می مانند، و بسیاری از گردنه‌های مبارزه رها میشوند، و ب دنبال‌ زندکی شخصی خودگردان میشوند،
برای من خیانت همانطور که رزا جان و بریا مطرحش کرد مهم است، برای که برای عزیزان سوءتفاهم پیش نیاید بطور کلی اشاره میکنم، من هم چندین سال زندگی میکنم بطور کامل نمیتوانم در کشوری که زندگی میکنم زبان انجا را صحبت کنم، ولی همواره سعی کردم از انسانیت و اعتقاد ب مبارزه ب مردم خیانت کنم،

حتما متوجه عرایض بنده حقیر شده باشید،!

درود سلام ب انهایی که همواره با همه مشکلات در کنار مردم و از مبارزه خسته نمیشوند!!

Rosa گفت...

سلام رفیق شورایی
این تاریخ شفاهی خانباباتهرانی خیلی جالب میشه از ساعت 1:50 دقیقه!
از بگا دادنِ جنبش!

تاریخ شفاهی ۲۱۲ - مهدی خان بابا تهرانی - عضو حزب توده و از بنیانگذاران جبهه دموکراتیک ملی

https://youtu.be/TvXNtQnNU30

جالب تیترش هم هست عضو حزب توده!
این خان بابا اغلب تو چین بوده:)
مائویست را هم کردند توده ای!
جالبی اش اعتراض به بستن روزنامه آیندگان بود که چریکها گفتند نمی آیند! چون روزنامه صهیونیستی است:)
یا از اعتراض ضد حجاب زورکی، چریکها حمایت نکردند، چون گفتند: بختیار گفته به زنها سیاه بپوشید:) ولی حجاب گذاشتن مشکل زن ایرانی نیست!
...

Rosa گفت...

پیام تشکر توماج صالحی بعد از آزادی از زندان با قرار وثیقه

https://youtu.be/8AU0lxc3HTU


Mer30

Rosa گفت...

جزئیات جدید از مرگ شاهین ناصری، شاهد شکنجه افکاری در انفرادی زندان فشافویه


با فاصله‌ای اندک از سالگرد اعدام نوید افکاری سنگری، زندانی سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های مرداد ۱۳۹۷ در شیراز، خبری درباره مرگ مشکوک شاهین ناصری در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ منتشر شده است. ناصری زندانی است که سال ۱۳۹۹ در پرونده افکاری به شکنجه شدن او شهادت داد و در این‌ خصوص یک فایل صوتی منتشر کرد.

شاهین ناصری پیش‌تر گفته بود معاون شعبه دادسرای امنیت و مسئول پرونده افکاری به وی گفته است که «کاری می‌کنم ذوب شوی!» تهدیدی که با انتقال او به زندان بزرگ تهران از یادها رفت؛ اما از روز ۳۰ شهریور که برادر وی مطلع شد این زندانی به دلایل نامعلومی در سلول انفرادی جان‌ باخته است، بار دیگر موردتوجه افکارعمومی قرار گرفت.

با گذشت بیش از یک روز از انتشار خبر مرگ شاهین ناصری، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران هنوز هیچ واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده‌اند.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری که وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله نوید افکاری را برعهده داشته است، در توییتی درباره مرگ این زندانی نوشته است که شاهین روز دوشنبه سه بار با تلفن زندان تهران بزرگ با او تماس گرفته و از وی خواسته است وکالتش را مجددا برعهده بگیرد.

منابع مطلع درباره تماس ناصری یک روز قبل از انتشار خبر درگذشت او در زندان تهران، به خبرنگار ایندیپندنت فارسی گفتند: «وی روز قبل از مرگ خود از طریق تلفن بهداری زندان با پدر نوید افکاری و بابک پاک‌نیا، وکیل سابق خود، تماس گرفت و از انتقال به بند انفرادی به همراه شش نفر دیگر که دو نفرشان به کرونا مبتلا بودند، ابراز نگرانی کرد.»

شاهین ناصری در این تماس تلفنی تاکید داشته است که او را به دلیل بازنشر فایل صوتی درباره مرگ نوید در سالگرد اعدام او، همراه با بیماران مبتلا به کرونا به انفرادی منتقل کرده‌ و کارت تلفنش را هم گرفته‌اند.

بنا بر آخرین تماسی که روز چهارشنبه از زندان بزرگ تهران با خانواده ناصری گرفته شد، مسئولان این زندان از آن‌ها خواسته‌اند برای تحویل گرفتن پیکر این زندانی مراجعه کنند و گفته شده که پرونده وی برای بررسی دلایل مرگ به دادسرای جنایی تهران بزرگ ارجاع شده است.

به گفته افرادی که با شاهین ناصری پیش از مرگ او صحبت کرده‌اند، هیچ نشانه‌ای از افسردگی یا تصمیم به خودکشی در او وجود نداشته و بیشتر به دلیل تهدید شدن در زندان، بابت سلامتی خود در سلول انفرادی نگران بوده است.

ناصری در شهادت خود و در فایل صوتی که از وی منتشر شد، گفته بود که در اداره آگاهی شیراز کتک خوردن نوید افکاری و آسیب‌دیدگی جدی دست او را شاهد بوده و دیده است که چند مامور به‌شدت با لوله آهنی و چوب نوید را کتک زده‌ و گفته‌اند باید هرآنچه آن‌ها می‌گویند را بنویسد. به گفته شاهین ناصری، نوید افکاری در حالی‌ که به‌شدت شکنجه می‌شده، از هوش‌ رفته است.

Rosa گفت...

تکرار تاریخ:
باطلان همزمان با یادبود و اطلاع‌رسانی از بزرگترین کشتار قرن۱۹ منطقه با هشتگ #HazaraBlackDay دستور کوچ اجباری نزدیک به ۱۰۰۰ خانوار #هزاره منطقه دایکندی را صادر کرده است.
توحشی کم‌نظیر پیش چشمان جامعه جهانی و بعد از قتل‌عام گسترده ۲ماه پیش در دایکندی و مالستان…

https://twitter.com/HosseinMadadiH/status/1441052853523517454

کوچ‌ اجباری هزاره ها از بخش های دایکندی آغاز شد، طالبان امروز به باشنده های چندین روستا در مناطق پاتو اخطار داده بودند تا مناطق شان را ترک گویند،آنان مدعی اند که‌ این مناطق مربوط به پشتون های محلی است و هزاره ها آنرا غضب کردند، اما هیچ دادگاهی آن را بررسی و فیصله نکرده است.

https://twitter.com/mujahidandarabi/status/1441094592359583748

چه کسی رفت وچه کسی آمد! پروفسور عثمان بابری دارای مدرک دکترا از آلمان و دانش آموخته هند و روسیه دارای ده ها مقاله‌ علمی در زمینه Pharmacogonosy و فیتوتراپی، کرسی ریاست دانشگاه کابل را ترک‌ کرد تا اشرف غیرت، دانشجوی شرعیات در پکتیکا جایگزین او شود!
#تحجر
#أفغانستان #طالبان_وحشی

https://twitter.com/EhsanParsai/status/1441109802675888131

Afghanistan: Around 70 teaching staff of Kabul University, including assistant professors and professors, resigned after the #Taliban on Wednesday sacked PhD holder Vice-Chancellor #MuhammadOsmanBaburi and replaced him with Muhammad Ashraf Ghairat, a BA degree holder.

ج ا و طالبان اگر برادر نباشند پسرعمو هستند که هردو رو باید به ی گاری بست

The appointment of Ashraf Ghairat as the Vice-Chancellor in the biggest university based in Kabul has led to protests on social media. Critics have highlighted a tweet by Ashraf Ghairat last year in which he justified the killing of journalists.

Rosa گفت...



تاریخ شفاهی خانباباتهرانی
Interview with Tehrani, Mehdi Khanbaba: Tape 01

https://curiosity.lib.harvard.edu/iranian-oral-history-project/catalog/32-tehrani__mehdi_khanbaba01

Interview with Tehrani, Mehdi Khanbaba: Tape 02

https://curiosity.lib.harvard.edu/iranian-oral-history-project/catalog/32-tehrani__mehdi_khanbaba02

Interview with Tehrani, Mehdi Khanbaba: Tape 03

https://curiosity.lib.harvard.edu/iranian-oral-history-project/catalog/32-tehrani__mehdi_khanbaba03

Interview with Tehrani, Mehdi Khanbaba: Tape 04

https://curiosity.lib.harvard.edu/iranian-oral-history-project/catalog/32-tehrani__mehdi_khanbaba04

Interview with Tehrani, Mehdi Khanbaba: Tape 05

https://curiosity.lib.harvard.edu/iranian-oral-history-project/catalog/32-tehrani__mehdi_khanbaba05

ناشناس گفت...

رزا جان ممنونم،

شاهین ناصری از زاویه سادگی، شخصیت و نشان دادن خود ب جامعه و رژیم ایران نمی‌توان ب سادگی از کنارش گذشت،
نمی‌توان نظر ايشان در رابطه‌ با نوید انکاری و دیگران خلق الساعه باشد،

شاید اندک تحمق در اندیشه شاهين را نمی‌توان سر سری گذشت،

شاهين شاید می‌دانست، که باید تاوان اقرار شاهد شکنجه نوید باشد، ب نظر بنده فکر نمی‌کرد که باعث جانش باشد،،
نوشته های ما در حد حدث و گمان بوده، نمی‌توان با جرات و توان بالای که بتواند از زواياي مختلف این حرکت را بررسی کرد،

حرکت بازجوهای اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای همگان ثابت شده ، که برای بقاء خود از هیچ جنایتی کوتاه نماید،
البته که کشتن شاهین برای بازجویان سپاه و اطلاعات مثل آب خوردن است،
مهم برای انها زهر چشم از جامعه است، و از هیچ قدرتی بالاتر از خود هراسی ندارند، خود غرب و آمریکا هم چشم خود را می بندند،، بستن چشم غرب معنی و مفهوم آن ادامه لین روند است،

ناشناس گفت...

رزا گرامی!!
خان بابا تهرانی، از دو چیز عقب ماند، یک این لقب خان لقبی نیست، که جامعه و خلق ب هش داداه، بطور مثال صفر خان صفر قهرمانی یکی از زندانیان بزرگ جهان بود که در ایران در مجموع ۳۲ سال زندان کشید و شاه ب هش گفته بود که اگر توبه و ب شاه بگی غلط کردم اون موقع ازاد خواهی شد،
اون زندانی سه حاکمیت دنبالدار رضا شاه و مصدق و محمد رضا شاه بود، و بعد آزادی از زندان لقب خان گرفت، این خان با خان که ب دخترهای مردم و عروس ها تجاوز میکرد فرق می‌کرد، خود صفر خان با این جماعت مبارزه کرده بود و سر فراز بیرون آمده بود،
خوب از خان بابا دور شدیم، و میخواستیم بدونیم که بزودی ۹۰ سالگی خودشو جشن بگیره و گویا با خود مائو هم جلسه ی داسته او نتوانست از خود یک اندیشه خوبی از خود جای بگذارد،
ممنونم رزا یادآوری کردی!!

Rosa گفت...

Şervano _ YPJ #meyxaneya_sorgulê

https://youtu.be/aT4WLNXj9Js

The Mayor of Raqqa, Leila Mustapha, has received the World Mayor Jury Award for her remarkable role in the rebuilding and restoration of #Raqqa.

https://twitter.com/medyanews_/status/1437785943654682630

«من انقلابم!» فلم مستندی‌ست که مبارزات زنان انقلابی و فعال در عرصه آزادی و حقوق زن را در سه کشور به تصویر می‌کشد: روجدا فلات در سوریه در عراق و سیلی غفار در افغنستان این مستند توسط بینیدیتا ارجنتری کارگردانی شده و تولید (Possible Film) و (Rai Cinema) می‌باشد.

کلید صلح افغانستان، در دست مردم غیور افغانستان است!

https://youtu.be/ru5TAIigetA

مصاحبه سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی در تلویزیون «آریانا نیوز» (۱۲ اسد ۱۳۹۸ - ۳ اگست ۲۰۱۹): امروز عامل اصلی کشتار مردم ما در انفجارات کسانی مثل کرزی، سپنتا، محقق، فوزیه کوفی، احدی، پدرام و غیره هستند که اول به مسکو به پایبوسی طالبان رفتند و باز به دوحه رفتند. همین بی‌غیرتی شان در مقابل طالبان است که قاتلان ملت ما را می‌خواهند ببخشند به جای اینکه انتقام خون ده‌ها هموطن و صدها سرباز ما را بگیرند.


I AM THE REVOLUTION | Women Make Movies | Trailer

https://youtu.be/oIAhHWimlHY

Rosa گفت...

چشم‌انداز: محدودیت‌های جمهوری اسلامی و طالبان علیه زنان؛ آیا زنان ایران و افغانستان همبندی شده اند؟

در این برنامه سه مهمان داریم: سیلای غفار، فعال حقوق زنان، زهرا موسوی، فعال مدنی از برلین و پروین اردلان، فعال حقوق زنان از مالمو.

https://youtu.be/KnYlPO_HzH4

سلام خانم سيلى غفار، من دلم تنگ شده بود برايت، شما قبلا گفته بوديد طالب خواهد امده. من بار ها از شما نشيده بودم كه كفته بوديد طالب را امريكا مى اورد.

بازگشت طالبان به قدرت و آینده افغانستان

گفتگوی رادیو پیام کانادا با لیدا احمد از حزب همبستگی افغانستان و صبور زمانی مسئول خانه افغانستان در برلین در رابطه با تحولات و تبعات آن بر جنبشهای اجتماعی در افغانستان.

https://youtu.be/n_WP9hWjUg0

‏«قدیمی ترین ‏‹قدیمی تر   ‏1 – 200 از 209   ‏جدیدتر› ‏جدیدترین»