۰۹ مرداد، ۱۳۹۳

ما میبینیم. ما قضاوت میکنیم! اخبار غزه + خاورمیانه

گاردین: اسرائیل دروغ می‌گوید
ایان بلک” روزنامه نگار انگلیسی روز چهارشنبه در “گاردین” نوشت: اسرائیل همچنان به حملات خود در باریکه غزه ادامه می دهد و نمی تواند بمباران زیرساخت ها را انکار کند .
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل روز سه شنبه این هفته تنها نیروگاه برق باریکه غزه را هدف قرار داد، که این کار نمونه ای از حملات این رژیم به زیرساخت ها است.
بلک تأکید کرد که اسرائیل تا پیش از این ادعا می‌کرد که به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی کند، و فقط در حال تخریب تونل ها و هدف قرار دادن گروه‌های فلسطینی است.
این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد که اسرائیل در حملات قبلی به غزه و لبنان نیز زیرساخت های مهم را هدف قرار می داد.
بر اساس این گزارش، تخریب مراکز و زیرساخت های مهم غزه باعث نگرانی شدید آژانس های امداد شده است؛ سازمان های غیردولتی هفته گذشته هشدار دادند به علت شکسته شدن لوله های آب و فاضلاب، بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری باریکه غزه از کمبود آب و خدمات بهداشتی رنج می برند و صدها هزار فلسطینی از برق محرومند، و صدها هزار نفر دیگر نیز به ندرت برق دارند .
بلک خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط انتقال انرژی به علت حملات مداوم اسرائیل تخریب شده است، و بازسازی این خطوط تاکنون امکان پذیر نیست، و خدمات درمانی در بیمارستان ها نیز به زودی متوقف خواهد شد.
بلک می نویسد : بمباران نیروگاه برق غزه نشان می دهد که اسرائیل عمداً به چنین مراکز غیرنظامی حمله می کند، و اگر نیروگاه برق غزه اشتباهاً بمباران شده باشد ، ادعای اسرائیل مبنی بر مهارتش در نابود کردن اهداف دروغ است.
بلک می افزاید : به نظر می رسد که اسرائیل سیاستی را که سال ۲۰۰۶ در حمله به مناطق جنوبی بیروت درپیش گرفته بود، تکرار می کند؛ و زیرساخت ها و مراکز خدمات شهری را شدیداً تخریب می کند تا پشتوانه مردمی گروه های هدف را از بین ببرد.
وی تأکید کرد: برخی از مسئولان اسرائیل در گذشته خواستار قطع برق غزه شده بودند به عنوان مثال ” زِئِو اِلکین ” رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست از کابینه خواسته بود که آب و برق باریکه غزه را قطع کند.
بلک خاطرنشان کرد که اسرائیل در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ نیز نیروگاه برق باریکه غزه و سال ۲۰۰۶ نیز یکی از نیروگاه های برق لبنان را تخریب کرده بود.

جنگنده های اسرائیل شدید ترین حملات خود را دیشب بروی غزه انجام دادند، حمله به بیمارستان مرکزی شفا منجر به مرگ ٧ کودک شد، تنها نیروگاه برق غزه بمباران و سیستم آبرسانی مختل شد. رئیس اداره آبرسانی فلسطین گفت: بیش از ۷۰ درصد تاسیسات آبرسانی غزه از کار افتاده است. شداد العتیلی تاکید کرد: ۷۰ درصد تاسیسات آبرسانی غزه در پی حملات صهیونیست ها یا پایان یافتن سوخت – ناشی از محاصره غزه-تعطیل شده است.
به گفته این مسؤول فلسطینی تعطیلی تاسیسات مزبور منجر به کمبود ۷۰ تا ۸۰ درصدی در ذخایر آب آشامیدنی غزه و وخامت وضعیت زیست محیطی و بهداشتی این منطقه شده است.
عتیلی هشدار داد که ساکنان نوار غزه را خطرات جدی تهدید می کند؛ منطقه ای که دارای بیشترین تراکم جمعیتی درجهان است. رئیس اداره آبرسانی فلسطین با اشاره به امکان پذیر نبودن محاسبه میزان زیان های وارده بر حوزه آبرسانی غزه – به دلیل تداوم حملات صهیونیست ها- گفت: برآوردهای اولیه در باره خسارت های حوزه آبرسانی غزه، نزدیک به ۵ میلیون دلاراست. وی خاطر نشان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری غزه آب شرب ندارند.
رئیس اداره آبرسانی فلسطین افزود: بیش از ۱۱۰ هزار نفر نیز در مدارس آنروا (وابسته به سازمان ملل متحد) و مدارس دولتی یا خانه های میزبان آوارگان و یا در مراکز شهرها با خطر کمبود آب مواجهند.
حمله خونین اسرائیل به بازار و مدرسه در نوار غزه و اعتراضات جهانی
حمله اسرائیل به یک مدرسه با ۱۶ کشته
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (UNRWA) پس از حمله اسرائیل به یک مدرسه فلسطینی در نوار غزه که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شود، اسرائیل را به "نقض شدید قوانین بین الملل" متهم کرد.
پیر کرهن‌بوهل، رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه، این حمله اسرائیل را که صبح چهار‌شنبه (۸ مرداد / ۳۰ ژوئیه) صورت گرفته است، به شدت محکوم کرد. او گفت: «من از جامعه جهانی می‌خواهم متحدانه جلوی این کشتار را بگیرد.» 
پیر کرهن‌بوهل در ادامه گفت که این ششمین حمله ارتش اسرائیل به یک مدرسه در نوار غزه است و این در حالی است که اسرائیل محل این مدارس را به خوبی می‌شناسد. رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه در ادامه گفت که او کلامی برای ابراز خشم خود نمی‌یابد.
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه اعلام کرده است که در پی حمله به این دبستان دخترانه که در شهر جبلیه در نوار غزه واقع است، ۱۶ نفر کشته شده‌اند. در حال حاضر در این دبستان سه هزار و ۳۰۰ آواره فلسطینی به سر می‌برند. دو کلاس درس این مدرسه در پی اصابت توپ ویران شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر در مجموع ۱۸۰ هزار آواره فلسطینی در ۸۳ مدرسه نوار غزه که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شوند پناه گرفته‌اند.
یک سخنگوی ارتش اسرائیل در تل آویو در ارتباط با این حمله گفت که طبق تحقیقات اولیه، از نزدیکی این مدرسه نارنجک‌هایی به سوی نیروهای اسرائیلی پرتاب شده بودند و نیروهای اسرائیلی به این حملات پاسخ داده‌اند.

گند بزنند حماس را. گند بزنند اسرائیل را. گند بزنند الفتح را. گند بزنند سازمان ملل را. گند بزنند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) را. گند بزنند آمریکا را! ما جوانان غزه از اسرائیل، حماس، اشغال، تجاوز به حقوق بشر و بی تفاوتی جامعه بین المللی حالمان به هم می خورد!
ما می خواهیم فریاد بکشیم و همچون F١٦ های اسرائیل که دیوار صوتی را می شکنند این دیوار سکوت و بی عدالتی و بی تفاوتی را بشکنیم؛ فریادی با تمام قدرت نهفته در جان هایمان برای رهایی از این سرخوردگی عمیق که به علت زندگی در این وضعیت جهنمی جسم و جان ما را تحلیل می برد...
ما از این که گرفتار این مبارزه سیاسی شده ایم، بیزاریم؛ بیزاریم از شب های تاریک و قیرگون و هواپیماهایی که بر فراز خانه هایمان چرخ می زنند؛ بیزاریم از کشتار کشاورزان بی گناهی که در منطقه بی طرف مورد اصابت گلوله قرار می گیرند زیرا می خواهند از زمین هایشان مراقبت کنند؛ بیزاریم از آدم های ریشو که با تفنگ هایشان در خیابان ها گشت می زنند، از قدرت شان سوءاستفاده می کنند و جوانانی را که برای اهداف مورد اعتقادشان تظاهرات می کنند، کتک می زنند و یا به زندان می اندازند؛ بیزاریم از دیوار شرم آوری که ما را از سایر قسمت های کشورمان جدا کرده و ما را در  قطعه زمینی بس کوچک حبس کرده است؛ بیزاریم از این که ما را تروریست ها و خشک مغزان کوته بینی بنامند که در جیب هایمان مواد منفجره و در چشم هایمان شرارت نهفته است؛ بیزاریم از بی تفاوتی جامعه بین المللی نسبت به وضعیت ما، از به اصطلاح کارشناسانی که نگرانی ها را بیان می کنند و قطع نامه صادر می کنند اما از عملی کردن هر آنچه که مورد توافق شان است می هراسند؛ ما از این زندگی گند و کثافت، از زندانی شدن توسط اسرائیل، از کتک خوردن توسط حماس و از نادیده گرفته شدن کامل توسط سایر قسمت های جهان بیزاریم.

Orphaned Land - All is One (Full Album 2013)

شمار قربانیان فلسطینی به بیش از 1260 تن رسیده است.
بابا تو مملکت خودت طبق گقته رییس پلیس داره سالی 1000 قتل فقط با سلاح سرد اتفاق میفته ( حالی کاری نداریم که امار ها همیشه کمتر از واقعیته ). مومن چرا اونجا حنجره پاره نمیکنی ؟؟ صدها برابر بدتر از وضع مردم غزه رو تو مملکت خودمون داریم. طرف پول نداره گوشت بخره, داره با زن و بچه تو چادر و خرابه زندگی میکنه, پول نداره بره بیمارستان دست شکسته گچ بگیره, مومن اون حقوق بشر نیست ؟؟ بچه های معصوم ایرانی رو سر چهارراه ها چشمت کوره و نمیبینی که هر روز دارن میمیرن و زنده میشن, اونوقت بچه های فلسطینی رو میبینی مومن ؟؟ هر روز یه جای استان اول مملکت برق قطعه, اونوقت نگران برق غزه ای ؟ گور پدر اسراییل و فلسطین, گور پدر لبنان و غزه, گور پدر آمریکا و انگلیس, چشمت کوره مملکت خودت و مردم خودتو نمیبینی راه میفتی دایه عزیزتر از مادر برای کسایی میشی که پول میگرفتن بچه های مارو میکشتن تو جبهه بی شرف ؟




بمباران مدرسه ای در جبالیا در غزه جان دست کم نوزده نفر را گرفت و بیش از نود مجروح به جا گذاشت که در میان آنها کودکان هم دیده می شوند. سازمان ملل متحد می گوید ارتش اسرائیل در شرایطی به مدرسه متعلق به این سازمان در غزه حمله کرده است که می دانست در آنجا پناهجویان غیرنظامی ساکن هستند. اداره امدادرسانی سازمان ملل روز چهارشنبه خبر داد که شماری موشک را در یکی از مدارسی که آوارگان در آن ساکن هستند، پیدا کرده است. کریستوفر رابرت گانس، سخنگوی این نهاد می گوید: «ما از محل وقوع حادثه بازدید کرده ایم و همه شواهد موجود از جمله خرابیها را بررسی کرده ایم. بررسی اولیه ما نشان می دهد که قطعا این حمله کار اسرائیلیها بود. در این مدرسه سه هزار و سیصد پناهجو زندگی می کنند. ما این مجموعه حملات را که نقض صریح قوانین بین المللی توسط اسرائیل است، بشدت محکوم می کنیم
از حدود سه هفته قبل تاکنون، 1200 فلسطینی، یعنی بطور متوسط هر نیم ساعت یک نفر، در حملات اسرائیلیها کشته شده اند که اغلب آنها غیرنظامی هستند. شمار کشته های اسرائیلی 55 نفر بوده است که دو نفر از آنها غیرنظامی هستند.
مردم غزه از هشت سال قبل تحت محاصره همه جانبه اسرائیل بوده اند.…….

عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس در روز سه شنبه شدت یافت. مقامات وزارت بهداشت غزه گفتند که دست کم یکصد فلسطینی در حملات هوایی و گلوله باران تانک های اسرائیلی کشته شدند. برخورد دو گلوله تانک به تنها نیروگاه برق غزه، جریان برق را بطور کامل قطع کرد. حومه غزه هم هدف حملات شدید توپخانه ای قرار گرفت.

برای خواندن کل مطلب روی تیتر آنها کلیک کنیم.

برای دیدن فیلمهای بیشتر و مطالب خبری این هفته در رابطه با اخبار خاورمیانه و مقالات بحث انگیز در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.


۰۴ مرداد، ۱۳۹۳

فیلم حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در بیت حانون در شمال نوار غزه- دستگیری آنارشیستها در تل آویو


فیلم حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در بیت حانون در شمال نوار غزه


رزا: فیلم بالا تقدیم به رفقای آنارشیستی که در شکم هیولا (تل آویو) اعتراض کرده و همگی دستگیر شدند.




حمله وحشیانه به مدرسه وابسته به سازمان ملل! 
تصویر انفجارهای غزه از ایستگاه فضایی بین المللی
ارتش رژیم صهیونیستی پس از کشتار غیرنظامیان در دو منطقه الشجاعیه غزه و خزاعه خان یونس امروز کشتار جدیدی را در بیت حانون در شمال نوار غزه مرتکب شد. حمله هوایی به مدرسه وابسته به سازمان ملل در شمال نوار غزه، جدیدترین جنایت اسرائیل در غزه است.خبرها از آن حکایت دارد که ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک 3 گلوله توپ و یک موشک بالگرد آپاچی مرتکب این جنایت شده است.هزاران زن و کودک که پس از تهدیدات اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شده بودند در این مدرسه وابسته به سازمان ملل پناه گرفته بودند که هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفتند.
شمار شهیدان مدرسه پناهگاه فلسطینیان در بیت حانون در شمال نوار غزه به بیش از 15 نفر رسید.


 گلوله‌باران یک مدرسه‌ سازمان ملل در بیت حانون که پناهگاه مردم فراری بود، دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ٢٠٠ نفر زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش بی بی سی، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، حمله اسرائیل به این مدرسه را شدیدا محکوم کرد. به گفته بان کی مون کارکنان سازمان ملل نیز در میان قربانیان هستند.
این اولین حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل متحد نیست، اما نخستین‌باری است که چنین حمله‌ای قربانی گرفته است.
خبرنگار یورونیوز: غزه تبدیل به قبرستان ارواح شده است
یورونیوز: بیش از دو هفته است که بمباران نوار غزه ادامه دارد و جان بیش از هفتصد تن از اهالی غزه را گرفته است. در همین باره با والری گوریا، خبرنگارمان اعزامی به غزه گفتگو کردیم.
یورونیوز: والری، مثل روزهای گذشته تنش و درگیری ها ادامه دارند و اسراییل حملات جدیدی در نوار غزه انجام داده است؟
والری گوریا: تنش و درگیری افزایش زیادی یافته است و اگر تنها خیابانهای غزه را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که نگرانیها خیابانهای غزه را خالی از رفت و آمد کرده است. شهر تبدیل به قبرستان ارواح شده است. همه در مخفیگاهها مانده اند، آنها نگران افزایش بمباران اسراییلیها هستند.
یورونیوز: کوچه های خالی از مردم نشان می دهد که مردم در خانه هایشان پناه گرفته اند و آنجا را تبدیل به پناهگاهایشان کرده اند؟
والری گوریا: در واقع مردمی که خانه هایشان خراب نشده است همچنان در خانه پناه می گیرند، برخی ها در زیر پله ها مخفی می شوند، برخی دیگر به پناهگاههای سازمان ملل می روند اما در هر حال ترس و واهمه در همه شهر حضور دارد، ترس از بمبهایی که هر لحظه ممکن است بر سرتان بیفتد همواره وجود دارد.
یورونیوز: شما توانسته اید تصاویری از غزه بگیرید، آیا اکنون می توانیم مانند یکی از اعضای سازمان ملل اتفاقات غزه را یک فاجعه بشری بنامیم؟
والری گوریا: در حالی که مردم غزه از کمبود مواد اولیه به شدت رنج می برند و همه نگران بمباران لحظه به لحظه هستند و خانواده ها در غزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، از پوشاک گرفته تا مواد غذایی و آب آشامیدنی، همه اینها نشانی از این فاجعه دارد. معضل اصلی اینجاست که بسیاری از مردم راه زیادی برای فرار از غزه هم ندارند. مردم توان جابجایی و مهاجرت ندارند و از آن طرف کمکهای حقوق بشری هم به دست مردم غزه نمی رسد. برق خانه ها مرتبا قطع می شود. امروز در تمامی خانه های غزه برق رفته بود. آب آشامیدنی هم نادر پیدا می شود، اسراییلیها کانالها و لوله های آب آشامیدنی را هم بمباران کرده اند و حالا آب آشامیدنی در جایی که کانالها نابود شده اند با آب چاه مخلوط می شود.
یورونیوز: طبق آنچه که می گویید، خانواده های غزه، آنهایی که شما با آنها ملاقات کرده اید، به ته خط رسیده اند؟
والری گوریا: امروز صبح به شمال نوار غزه رفتیم، با خانواده ای گفتگو کردیم که خانه شان کاملا ویران شده بود، آنها حالا در خانه همسایه شان زندگی می کنند. ناامیدی بسیار زیادی داشتند. غم و آلام آنها غیرقابل توصیف بود، آنها نمی دانند چکار کنند، کجا بروند، نمی دانند دست به دامن چه آیین مقدسی بشوند، منتظرند تا جهان برایشان راه حلی بیابد، برای این بحرانی که غیرقابل تحمل شده است، راه حلی برای نجات ساکنان غزه.
گزارش‌ها حاکی است که اسرائیل و حماس با برقراری آتش بسی ۱۲ ساعته موافقت کرده‌اند.
به گفته یک مقام آمریکایی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، زمان آغاز آتش بس را صبح روز شنبه اعلام کرده است.   اسرائیل می‌گوید با وجود برقراری آتش بس،‌همچنان برای یافتن تونل‌هایی که شبه نظامیان فلسطینی از آنها استفاده می کنند، به جستجو ادامه خواهد داد.
اسرائیل روز جمعه با پیشنهاد آمریکا برای برقراری آتش بس یک هفته‌ای مخالفت کرده بود.
در طول ۱۸ روز درگیری میان اسرائیل و حماس در نوار غزه، بیش از ۸۵۰ فلسطینی و ۳۸ اسرائیلی از جمله چهار غیرنظامی کشته شدند.
 روز جمعه  ۵ فلسطینی نیز در کرانه باختری کشته شدند.

در هجدهمین روز از جنگ غزه، دستکم ۲۷ فلسطینی دیگر کشته شده اند؛ یکی از مسئولان جهاد اسلامی هم در بین کشته شده هاست.. تعداد کشته های فلسطینی از هشتصد نفر گذشته که بیشترشان غیرنظامیند. شمار قربانیان اسرائیل به ۳۶ نفر رسیده، که سه نفرشان غیرنظامیند. اما واکنشها به هدف قرار گرفتن یک مدرسه سازمان ملل ادامه دارد. حمله ای که جان ۱۵نفر را گرفت. در همین حال، وزیر خارجه آمریکا که در قاهره است قرار است بزودی درباره یک طرح آتش بس صحبت کند.
...نظرات گروه‌های سنی مختلف شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی (۱۸-۲۹ سال) حملات اسرائیل به غزه را غیرموجه می‌دانند در حالی که تنها ۲۹ درصد از بزرگسالان (۵۰-۶۴ سال) این کشور با حملات اسرائیل به غزه مخالفند. در برابر ۵۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا (۵۰-۶۴ سال) منطق اسرائیل برای این حملات را می‌پذیرند اما فقط ۲۵ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال در ایالات متحده این حملات را موجه می‌دانند
نظرات بر حسب گروه سنی
            موجه     غیرموجه            بدون‌نظر
۱۸-۲۹ سال        ۲۵        ۵۱        ۲۴
۳۰-۴۹ سال        ۳۶        ۴۳        ۲۲
۵۰-۶۴ سال        ۵۳        ۲۹        ۱۸
بالاتر از ۶۴ سال             ۵۵        ۳۱        ۱۴
از نکات جالب توجه دیگر در میان نتایج کلیک نظرسنجی جدید موسسه گالوپ می توان به اختلاف نظرات آمریکایی ها نسبت به حملات اسرائیل به غزه با توجه به سطح تحصیلات آنها اشاره کرد.
در میان آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۴۵ درصد از کسانی که تحصیلاتی در سطح دیپلم و یا زیردیپلم دارند با حملات اسرائیل به غزه مخالفند در حالی که در میان افرادی که تحصیلاتی بالاتر از لیسانس دارند آمار موافقان این حملات به ۵۳ درصد می‌رسد.
از زمان آغاز دور جدید درگیری ها میان اسرائیل و حماس بیش از ۸۰۰ نفر در غزه و ۳۶ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند.
Deadly Strike on Gaza School : 15 Dead By Israeli Shells


A UN school serving as an emergency shelter in Gaza was hit by shelling Thursday, leaving at least 15 dead. More than 700 Palestinians, mostly civilians, have been killed since the conflict began three weeks ago, while the Israeli death toll stands at over 30. RT’s Harry Fear reports from Gaza on this latest horrendous attack
سایت یوتیوب به دلیل دارا بودن محتوای مجرمانه باید فیلتر باشد و کارگروه فیلترینگ برنامه ای برای رفع فیلتر این سایت ندارد و بروز مشکل فنی که منجر به دسترسی برخی کاربران به این سایت شده بود به معنای تصمیم برای رفع فیلتر آن نیست

۰۱ مرداد، ۱۳۹۳

اطلاعیه فدراسیون آنارشیست فرانسوی زبان در رابطه با غزه + اخبار جدید



برای ادامه روی تیتر مطالب کلیک کنیم
………..
ارنا مرخامیس [فعال سیاسی اسرائیلی مدافع فلسطینیان – م.] در مصاحبه ای که به تاریخ ۶ / ٧ / ١٩٩١ از رادیو فدراسیون آنارشیست پخش شد، گفت:«هیچ تروری بدتر از اشغال نیست و هیچ اشغالی بدتر از اشغالگری اسرائیل نیست
امروز نوار غزه به اسرائیل اجازه می دهد تا جدیدترین سلاح های مرگبار خود را آزمایش کند. صنعت اسلحه سازی اسرائیل پس از هر عملیات نظامی، مانند آن چه اکنون در غزه می گذرد، میلیاردها دلار سلاح می فروشد. در نمایشگاه های جهانی سلاح، آن هایی که مهر «استفاده شده» را خورده اند، بهتر به فروش می رسند.
تا زمانی که اسرائیل از اشغال بیش از پیش سرزمین های فلسطینی دست برندارد مذاکره با فلسطینیان به جایی نمی رسد. مقامات اسرائیلی خواهان صلح نیستند. حفظ وضعیت جنگی دائمی برای این مقامات شرط لازم سیاست توسعه طلبانه اشان است. صلحی واقعی با فلسطینیان برای اسرائیل فاجعه خواهد بود، چرا که:
یک – به انضمام سرزمین های فلسطینی پایان خواهد داد؛
دو – تضادهای بزرگ اجتماعی جامعه ی اسرائیلی را برجسته خواهد کرد، چرا که این جامعه دیگر در تهدید جنگ نخواهد بود.
اگر بنیادگرایان مذهبی فلسطینی یکی از مسئولان شکست مذاکرات صلح هستند، مقامات اسرائیلی مسئولیت اصلی را به دوش می کشند چرا که عزم جزمشان در انضمام هر چه بیش تر سرزمین های فلسطینی و حفظ فلسطینیان در مناطقی به مراتب کوچک تر مبرهن است.
اصل مطلب چیزی به جز اشغالگری اسرائیل و سیاست دائمی توسعه طلبانه ی آن نیست.
برای این که خشونت پایان یابد باید اشغالگری خاتمه پیدا کند.
یونیسف: از ۱۴۶ کودکی که تا کنون در غزه کشته شده‌اند، سن دست کم ۱۰۵ کودک، ۱۲ سال یا کمتر بوده‌ است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ˈاشرف الخضراءˈ یک مقام بهداشتی فلسطین امروز گفت که ۱۲ گلوله توپ تانک های تل آویو به بیمارستان ˈالاقصیˈ در شهرک ˈدیرالبلحˈ برخورده است. وی گفت خمپاره ها به ساختمان اداری، به بخش مراقبت های ویژه و به بخش جراحی برخورد کرده است و حدود ٣۰ نفر از ۶۰ زخمی در این حمله، کارکنان پزشکی و پرستاری بیمارستان هستند. تصویرهای منتشر شده حاکی از انتقال زخمی ها با تخت خواب چرخ دار به ساختمان های سالم بیمارستان است. ارتش اسرائیل می گوید: در حال بررسی گزارش ها درباره این حادثه است. در تهاجم گسترده رژیم اسرائیل به نواره غزه تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر کشته و هزاران تن زحمی شده اند.

خبرگزاری سوئد:بیمارستان الوفا در شمال غزه که  با  سپر انسانی توسط فعالین بین المللی مدافع حقوق مردم فلسطین محافظت میشد  با توپ و تانک توسط اسرائیل مورد حمله  قرار گرفت.چارلی آندریاسون، عضو گروه«کشتی امداد به غزه» میگوید به زحمت توانستیم بیماران  را  که اغلب شان وضعیت وخیمی دارند  از  ساختمان بیمارستان که تقریبا ویران شده است خارج کنیم.

به گزارش یورو نیوز در طول دو هفته اخیر نزدیک به ۶۰۰ فلسطینی و ۲۹ اسرائیلی کشته شده اند. سازمان ملل متحد می گوید سه چهارم کشته شدگان فلسطینی، غیرنظامی بوده اند.
از ۲۹ اسرائیلی کشته شده اما فقط دو نفرشان غیرنظامی و بقیه نظامی بوده اند. از سرنوشت یک سرباز اسرائیلی هم اطلاعی در دست نیست. حماس می گوید این سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفته است. آمریکا، نزدیکترین متحد اسرائیل، در واکنش به کشته شدن صدها فلسطینی ابراز نگرانی می کند و در قالب کمکهای بشردوستانه ۴۷ میلیون دلار به غزه ای ها اختصاص می دهد و از سوی دیگر حملات نظامی اسرائیل را «بجا و مشروع» می داند.

تعليق پروازهای شرکت های هواپيمايی آمريکايی و اروپایی به تل آویو
سفیر اسرائیل در آمریکا: سربازان اسرائیلی باید جایزه صلح نوبل بگیرن
چهارده روز از گلوله باران و بمباران باریکه غزه توسط ارتش اسرائیل از زمین و هوا و دریا و راکت پرانی های حماس می گذرد، بحرانی که تاکنون صدها کشته برجای گذاشته است. دستکم ۶۰۴ فلسطينی، ۲۸ سرباز اسرائیلی و دو غير نظامی اسرائيلی در پانزده روز گذشته کشته شدند. یونیسف اعلام کرده است از ۱۴۶ کودکی که تا کنون در غزه کشته شده‌اند، سن دست کم ۱۰۵ کودک، ۱۲ سال یا کمتر بوده‌ است.

به گزارش برزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، «دایانا ماگنای» خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در فلسطین اشغالی به دلیل نحوه پوشش اخبار حملات به نوار غزه مجبور به ترک این منطقه شد.ماگنای روز پنجشنبه از روی تپه ای در مرز سرزمنی های اشغالی و غزه در حال پوشش خبری حملات موشکی رژیم صهیونیستی به غزه و به تصویر کشیدن شادی ساکنان سرزمین های اشغالی از اصابت موشک ها به مناطق فلسطینی بود اما پس از مدتی تهدید شد که اگر خبرهای ارسالی وی در انتقاد از تل آوبو باشد وی و همراهانش جان خود را از دست می هند. همین امر باعث شد تا ماگنای شادی ساکنان سرزمین های اشغالی از موشک باران غزه و همچنین تهدید شدن خود را در توئیتر منتشر کند. هر چند توئیت های وی بواسطه فشار تل آویو حذف شد اما وی مجددا پیام هایی را در این خصوص منتشر کرد.
همین امر موجب شد تا رژیم صهیونیستی با فشار بر سی ان ان خواستار خروج این خبرنگار از منطقه شود. این دومین خبرنگار غربی است که به دلیل انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیست مجبور به ترک سرزمنی های اشغالی می شود.



بار دیگر مردم بلادیده و بی دفاع فلسطین هدف کشتار بیرحمانه و خانمان سوز یک جنگ ارتجاعی قرار گرفته اند. ظاهر قضیه و آن چه بهانه به دست نیروهای دخیل در این جنگ ارتجاعی داده است قتل سه نوجوان اسرائیلی در کرانه ی غربی است، منطقه ای که ربطی به غزه ندارد. اما دولت جنایتکار و نژادپرست اسرائیل این را بهانه کرده است تا برای هزارمین بار ضدیت قساوت آمیز خود را با مردم ستمدیده ی غزه به رخ جهانیان بکشد. این دولت ارتجاعی و کینه توزیِ بربرمنشانه و شرارت آمیزش - نه فقط با مردم فلسطین بلکه با مردم خودِ اسرائیل - شناخته شده تر از آن است که به افشاگری نیاز داشته باشد. همچنین، حمایت ننگین دولت آمریکا از آدم کشی اسرائیل رسواتر از آن است که از چشم مردم آزاده ی جهان پنهان بماند. آن چه در بیشتر واکنش ها به کشتار مردم فلسطین مغفول مانده نقش ارتجاعی دولت حماس در شعله ور ساختن آتش این جنگ خانمان سوز است. جنگ حماس با اسرائیل هیچ چیز نیست جز جنگ قدرت برای سلطه بر منطقه ای که هم اکنون در اختیار دولت اسرائیل است. حماس برای رسیدن به این هدف ارتجاعی حاضر است فوج فوج از مردم فلسطین را به کشتن دهد. گواه این مدعا، صرف نظر از برخورد ارتجاعی و سرکوبگرانه ی حماس با مردم غزه، موشک پرانی بی هدف آن به سوی اسرائیل است که بسیار بیش از آن که به دولت و ارتش اسرائیل لطمه زند به مردم اسرائیل و مردم غزه آسیب می رساند. در عمل، این دو نیروی ارتجاعی آب به آسیاب یکدیگر می ریزند….
ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن دولت های اسرائیل و حماس خواهان پایان-یافتن فوری و بی قید و شرط این جنگ ارتجاعی و خانمان سوز هستیم.
قتل عام مردم در غزه ادامه دارد
درست دو هفته است که یکی از مدرن‌ترین ارتشهای جهان، با مجهزترین سلاح‌های روز، از زمین، هوا و دریا در حال کوبیدن نوار غزه بوده است. بعد از روزی که یکشنبه خونین غزه نام گرفت، امروز تانک‌های اسرائیلی یک بیمارستان را گلوله باران کردند. پنج نفر در محلی که باید درمان می‌شدند، جان دادند و هفتاد نفر هم زخمی. شمار کشته ها حالا از ۵۰۰ نفر گذشته.حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه پنج کشته به جا گذاشتمقام‌های فلسطینی می‌گویند پنج نفر در جریان حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه کشته و هفتاد نفر مجروح شدند. ارتش اسرائیل می‌گوید که در حوالی بیمارستان انباری از موشک‌های ضد تانک بود که هدف قرار دادند. مقام‌های بهداشتی غزه گفته‌اند که در طول شب بیش از ۳۰ نفر از اعضای دو خانواده فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل کشته شدند....

پس از ۹ روز حملات مرگ‌بار به غزه که به گفته فلسطینی‌ها ۲۲۰ کشته بر جا گذاشته، دولت اسرائیل اعلام کرده است در یک 'آتش‌بس انسان‌دوستانه' این حملات را برای پنج ساعت متوقف می‌کند تا فلسطینی‌ها بتوانند آب، غذا و دیگر کالاهای اساسی را تهیه کنند.
گزارشی از تظاهرات وسیع کلن – آلمان در حمایت از خلق فلسطین و علیه جنایات ضد بشری دولت اسرائیل

گزارشی از تظاهرات وسیع کلن – آلمان در حمایت از خلق فلسطین و علیه جنایات ضد بشری دولت اسرائیل

...جالب این که یکی از رفقای ما به چهار گلۀ پلیس مراجعه کرده و با گفتن اینکه شما در عین این که پلیس هستید و کار سختی دارید، شهروند این مملکت هم هستید و باید از این اکسیون اطلاعات درست داشته باشید. آن گاه بیانیۀ آلمانی را به دست آنها داده و بعد اضافه کرد که حالا به عنوان یک شهروند میتوانید کمک مالی هم بکنید و صندوق را جلویشان گرفت! آنها با گفتن این که ما"نویترال" هستیم و حق دخالت در مسائل سیاسی را نداریم! از پرداخت کمکخودداری کردند، رفیق ما با تمسخر گفت پس اجازه بدهید ما به شما کمک کنیم!
 
به گزارش العربیه، وزارت بهداشت فلسطین، بامداد چهارشنبه 23-7-2014 اعلام کرد براساس آخرین آمار 16 روز حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل به نوار غزه 639 شهروند فلسطیمی کشته و 4050 تن دیگر زخمی شده اند. براساس این گزارش 13 تن بامداد امروز در بمباران اسرائیل جان باختند. وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد به علت شرایط ناامن حاکم بر نوار غزه دادن آمار دقیق ممکن نیست چون هر لحظه یک زخمی جان می بازد.
دکتر "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: "به علت حملات جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و قایق‌های جنگی اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، تا صبح امروز شمار کشته شدگان  به 639 نفر از جمله 162 کودک و 78 زن رسید و دست‌کم 4050 تن مجروح شده اند."
وی افزود: "در حملات بامداد امروز اسرائیل به اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه سه تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند". پیش از این کشته شدن "وسام علاء النجار" 17 ساله یک شهروند جوان فلسطینی از خان یونس گزارش شده بود. اسرائیل از هفتم ژوئیه عملیات نظامی موسوم به «صخره سخت» را علیه نوار غزه آغاز کرده که دامنه این عملیات از پنجشنبه گذشته با حمله زمینی به این منطقه فلسطینی تشدید شده است.
هواداران خشمگین فلسطینیان در اعتراض به حملات اسرائیل به غزه در محله ای در شمال پاریس تظاهرات کردند. گروهی از آنها به مغازه‌های یهودیان حمله کردند و بعضی مغازه‌ها را آتش زده‌اند.

۳۱ تیر، ۱۳۹۳

غزه، نواری از جنایت اسرائیل و خون فلسطین




«مدز گیلبرت» پزشک نروژی که به صورت داوطلب برای کمک به مردم غزه به این منطقه سفر کرده، در نامه‌ای به تشریح اوضاع پرداخته و از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به این وضعیت پایان دهد. در ادامه متن نامه این پزشک نروژی آمده است:
«دوستان گرامی؛
دیشب افتضاح بود. «تهاجم زمینی» به غزه باعث شد تا انبوهی از فلسطینی‌ها از هر سنی با همه نوع مجروحیتی از راه برسند؛ نقص عضو، بدن‌های پاره پاره، خونریزی، رعشه و در آستانه مرگ. همه آن‌ها هم غیرنظامی و بی‌گناه بودند. قهرمانان در آمبولانس‌ها و تمام بیمارستان‌های غزه برای 12 تا 24 ساعت پشت سر هم فعالیت می‌کنند و صورت‌هایشان از خستگی و بار کاری ناجوانمردانه تیره شده است (آن هم بدون آنکه در چهار ماه گذشته حقوقی دریافت کرده باشند). آن‌ها از بیمارها مراقبت می‌کنند، وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنند و سعی می‌کنند هرج و مرج غیرقابل درک پیکرها، اندازه‌ها، اعضا، راه رفتن یا نرفتن، نفس کشیدن یا نکشیدن، خونریزی کردن یا نکردن آدم‌ها را بفهمند. آدم‌ها!
همان‌ آدم‌هایی که «اخلاق‌مدارترین ارتش جهان» [!] یک بار دیگر با آن‌ها مثل حیوان رفتار کرده است.
بی‌نهایت برای زخمی‌ها و اراده‌ آن‌ها در عین درد کشیدن، رنج و شوک، احترام قائلم. پرسنل بیمارستان و نیروهای داوطلب را بی‌اندازه تحسین می‌کنم. بودنم در کنار «مقاومت» فلسطینی به من قدرت می‌دهد، هرچند که می‌خواهم فریاد بکشم، کودکی آغشته به خون را محکم به آغوش بکشم، بگریم و بوی پوست و موی او را استشمام کنم و هر دویمان یکدیگر را در آغوشی بی‌انتها محافظت کنیم. اما نه ما می‌توانیم این کار را کنیم، نه آن‌ها.
صورت‌های خاکستری، آه، نه! باز هم محموله‌ای از بدن‌های پاره پاره و در حال خونریزی، نه، همین حالا هم دریایی از خون، کوهی از گوشت، بانداژهای آغشته به خون کف اورژانس را پوشانده است. آه، نظافتچی‌ها، همه جا هستند، سریع زمین را از خون پاک می‌کنند و باندها، موها، لباس و هر چیزی که از کشته‌ها مانده را بیرون می‌ریزند... تا دوباره آماده شوند، تا همه چیز دوباره تکرار شود. در 24 ساعت گذشته، بیشتر از 100 مورد به بیمارستان «شفا» آمده‌اند. اگر یک بیمارستان بزرگ و مجهز بود، اوضاع روبه راه بود، اما اینجا، تقریبا هیچ چیز نداریم: نه برق، نه آب، نه مواد یکبار مصرف، نه دارو، نه تخت، نه ابزار، نه نشانگرهای درمانی. هر چیز هم که هست، زهوار در رفته است و گویی از موزه بیمارستان‌ها برداشته شده. اما این قهرمان‌ها، شکایتی نمی‌کنند. آن‌ها مثل جنگجویان با همین کنار آمده و مصمم به کارشان ادامه می‌دهند.
این جملات را در حالی برای شما می‌نویسم که روی تختی دراز کشیده و سیل اشک‌هایم جاری است؛ اشک‌های گرم، اما بی‌فایده‌ی درد و رنج و خشم و وحشت.
همین حالا، سمفونی نفرت‌انگیز ارکستر ماشین جنگی اسرائیل دوباره شروع شد. همین الان: صدای شلیک مداوم توپ قایق‌های نیروی دریایی در نزدیکی‌های ساحل، غرش اف-16ها، پهپادهای تهوع‌آور و آپاچی‌های گوش‌خراش. اکثر آن‌ها ساخت آمریکا و خریداری شده با پول آمریکا هستند.
آقای اوباما؛ قلب داری؟
شما را دعوت می‌کنم، یک شب، فقط یک شب با ما در [بیمارستان] شفا باشی. شاید با لباس مبدل یک نظافت‌چی.
من مطمئنم که این، 100 درصد، تاریخ را تغییر می‌دهد.
امکان ندارد که کسی قلب و قدرت داشته باشد، یک شب در شفا بماند و پس از آن برای پایان دادن به سلاخی مردم فلسطین مصمم نشود.
اما سنگ‌دل‌ها و بی‌رحم‌ها محاسبات خود را کرده و می‌خواهند کشتار «ضاحیه» [حومه جنوبی بیروت] دیگری به راه بیاندازند.
نهرهای خون در شب‌های آینده هم جاری خواهند بود. می‌توانم حس کنم که آن‌ها ابزارهای خود را برای کشتن آماده کرده‌اند.
لطفا، هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید. این وضعیت نمی‌تواند این طور ادامه پیدا کند».   مدز گیلبرت- استاد و رئیس کلینیک دانشگاه شمال نروژ
 غزه، فلسطین اشغالی

پیام پسر جوان اسرائیلی به مردم نوار غزه
Israel Young Boy's Message to Gaza



فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه جنگ تظاهرات کردند
صدها فلسطینی شب گذشته در اعتراض به تداوم عملیات مرگبار ارتش اسرائیل در نوار غزه در خیابان های رام الله در کرانه باختری رود اردن راهپیمایی کردند
شماری از تظاهرکنندگان را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دادند که عروسک‌های آغشته به رنگ قرمز در دست داشتند که نماد قربانیان نوجوان فلسطینی در جریان ناآرامی‌های اخیر در غزه محسوب می‌شود
روز شنبه همچنین نزدیک به ۲۵۰ شهروند اسرائیلی نیز در تل‌آویو برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه دست به تظاهرات زدند و با گروهی از حامیان حمله اسرائیل به نوار غزه درگیر شدند.
برای خواندن در منبع روی تیتر مطالب کلیک کنیم.
فیلم کوتاهی از بمباران غزه
Israel bombed and burned homes of innocent Palestinians
اسرائیل باز هم از بمبهای سفید فسفری علیه مردم غزه استفاده کرد- عکس
Breaking: AlJazeera reports israeli using phosphorus bombs in Shijaia and Zaitoon areas in Gaza...

URGENT The Israeli Forces #IDF #IOF used phosphorus bombs in Shijaia and Zaitoon district, #Gaza
فیلم استفاده از بمب فسفری (ممنوعه!) سال پیش
Israel Bombed White Phosphorus on Palestinians in Gaza
04.09.2013
بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به ۵۵۰ نفر رسیده است. ۱۸ سرباز اسرائيلی هم در حمله زمینی به غزه کشته و دو شهروند اسرائيلی هم در اثر پرتاب موشک‌های حماس کشته‌ شده‌اند. هزاران کودک، پیر، زن و مرد در نوار غزه زخمی شده‌اند. نزدیک به ۸۰ درصد تلفات از غیرنظامیان‌اند. به گزارش سازمان ملل متحد شمار آوارگان و افرادی که به مدارس زیر نظر سازمان ملل پناه برده‌اند، بیش از ۸۵ هزار نفر است. 
خهم‌زمان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رهبر شاخه حماس در تبعید، امروز در دوحه، پایتخت قطر، دیدار کردند تا راهی برای رسیدن به ‌آتش‌بس بیابند. منابع فلسطینی از پیشرفت‌های معینی سخن گفته‌اند. اما اسماعیل هنیه، رهبر حماس در نوار غزه، گفته است که هدف حماس از جنگ شکستن محاصره غزه است. از همین رو امکان رسیدن به آتش‌بس چندان آسان به نظر نمی‌رسد.
در حال حاضر یک میلیون و هشتصدهزار نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند، در نواری که تنها ۱۴ کیلومتر عرض آن است. حملات هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل تقریبا هیچ جای امنی در این نوار برای مردم باقی نگذاشته است. امروز اسرائیل حتی بیمارستان شفای غزه را نیز هدف قرار داد. جنگ در منطقه شجاعیه غزه کشته‌های بسیار برجای گذاشته است.
...امروز بان کی مون وارد قاهره شد. وزیر خارجه آمریکا نیز از پی او خواهد آمد. هم‌زمان محمود عباس و خالد مشعل در دوحه دیدار کردند تا برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در نوار غزه چاره‌ای بیاندیشند. تلفات جنگ از مرز ۵۰۰ نفر گذشت.

Jürgen Todenhöfer: "Maßloser Angriff der Israelis auf Gaza"

Al-Jazeera berichtet von verbotenen #PhosphorBomben durch Israel in #Gaza




لطفن از دراپ باکس برای ذخیره ی اطلاعات  استفاده نکنید
 برای خواندن مقاله در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.
هشدار اسنودن: دراپ‌باکس "دشمن حریم خصوصی" شماست
ادوارد اسنودن سرویس دراپ‌باکس را ناقض حریم خصوصی دانسته و به کاربران سراسر جهان پیشنهاد کرده برای ذخیره‌سازی داده‌ها به سرویس‌هایی کوچ کنند که نمی‌توانند به محتوای فایل‌ها دسترسی داشته باشند.
دویچه وله ـ ادوارد اسنودن٬ متخصص امنیت و پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های عظیم جاسوسی ارتباطات دیجیتال در دموکراسی‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا و بریتانیا زلزله‌ای در دنیای آنلاین و آفلاین پدید آورده٬ نسبت به استفاده از سیستم ذخیره‌سازی داده‌های دراپ‌باکس هشدار داد و آن را "دشمن حریم خصوصی کاربران" خواند.

 comment: سلام عزیز/لطفا وبلاگ " فیلتر شکن جدید" را هم لینک نمایید
فیسبوک فیلتر شکن جدید:
گوگل پلاس فیلتر شکن جدید:
توییتر فیلتر شکن جدید:

زنان سیاهپوش یهودی علیه جنگ

  A Short History of Womenin Black

In January1988, one month after the first Palestinian Intifada broke out, a small group of Israeli and Palestinian women stood once a week, at the same hour and at the same location - a major traffic intersection in Israel. They were dressed in black and held up a black sign in the shape of a hand with "Stop the Occupation" written in white.'It was a simple form of protest that women could do easily... We could bring our children, there was no chanting or marching, and the medium was the message. Within months vigils sprang up throughout Israel'
-- Bat Shalom - Israeli women's peace organisation

۱۷ تیر، ۱۳۹۳

خودمختاری تولیدمثلی- چگونگی انجام سقط جنین- خاتمه ی بارداری



دوستان و رفقا،
برای تصحیح و تکمیل صفحه ی خودمختاری تولید مثلی به ما کمک کنید. برای فرستاده متن های تصویری نیز میتوانید از ایمیل بلاگ استفاده کنید. مرسی

برای خواندن کل مطالب لطفن روی تیتر آنها کلیک کنیم

مطالب مرتبط:

قدرت اجتماعی چیست؟
قدرت اجتماعی قدرت سازمان یافته ی مردم است. مردمی که از موضوعات جامعه آگاه هستند و برای دفاع از منافع خود اقدام به سازماندهی خویش می کنند. قالب هایی که بر اساس آن «خودسازماندهی اجتماعی» بروز می کند عبارتند از: انجمن های محله، شوراهای صنفی و حرفه ای، اتحادیه های کارگری و دانشجویی، انجمن ها و کانون های شهروندان، جمع های کوچک و بزرگ مردم برای انجام کارهای جمعی
قدرت اجتماعی توسط مردم شکل گرفته و مدیریت می شود و به دولت یا حتی به حزب ها و سازمان های سیاسی و به طور کلی به هیچ نهادی غیر از خود در بیرون از خویش وابسته نیست. مجموع این واحدهای سازمان یافته ی مردمی را که به صورت شبکه وار با هم هماهنگ هستند قدرت اجتماعی می نامند

عکس از لینک زیر
در نظام مردانه زن بودن یعنی پورنوگرافی بودن

انتقادی به زبان جنسی تقی روزبه در مقاله ی زیر

رزا:
دوست عزیز روزبه،
مقاله ی خوبی میشد اگر ارزشگذاری های زیر نبود:
نوشتید: ناتوانی از زایمان طبیعی!  
رزا: پس زایمان طبیعی "عالی" و نجات کودک با چاقو (سزارین) بد است؟
نوشتید: خاورمیانه سالهاست که آبستن بحرانی چندوجهی و عمیق است، اما قادر به پرورش طبیعی جنین خود و انجام زایمان طبیعی نبوده است.
رزا: برخی مواقع سقط جنین درست تر است و پایان حاملگی. در جمله ی بالا حاملگی و آبستن بودن و... ارزشگذاری مثبت شده. و سقط کردن منفی!
و تازه همش هم از خوبی زایمان طبیعی گفته!
دکتر زنان در ایران هم هم اغلب اینجوری صحبت میکنه! در این بین کودکانی با تاخیر در بیرون آوردن دارای معلولیت شده اند... از 9 ماه بیشتر در شکم مادر و در انتظار "زایمان طبیعی" مانده اند، چرا که دکتر سزارین را لابد بد دانسته، مانند تقی روزبه!

نوشتید: اقدام برای زایمان های زودرس و غیرطبیعی و کورتاژگونه توسط این یا آن جریان و این یا آن قدرت، نه فقط پاسخی به  بحران نبوده و نیست بلکه خود بازتاب فوران بحران بوده...
رزا: تصویر سازی جنسیتی از شرایط موجود؛ کورتاژ بد! غیر طبیعی؟ بد!
باز هم تکرارارزشگذاری منفی در عمل سقط و کورتاژ...
نوشتید: علت اصلی سترونی اوضاع و بحران زایمان را باید اساسا در وجود روندها و اهداف متضاداجتماعی و کشاکش آنها در صحنه ای که هیچ کدام دارای گفتمان و هژمونی نافذاجتماعی نیستند دانست.
بطورفشرده می توان گفت، بدون درنظرگرفتن کلیدواژه های بحران زایمان...
رزا: سترونی بد و زایمان خوب! کورتاژ بد و تولد "طبیعی" خوب
زایمان در بحران یا بحران زایمان؟ !
شما مگر دکتر زنان هستید یا ماما؟
دست از بدن زنان کوتاه
به نظرم بهتر است وضعیت خاورمیانه را به بالا رفتن هورمونهای مردانه ربط دهید.
در تمام عکسها و فیلم های رسانه ای شده از جنگ عراق، از زنان خبری نیست.
این بحران زایمان نیست! بحران تجاوز است، آنهم تجاوز به زنان و حق بودنشان بعنوان انسان!
سقط جنین این کودک جهل و جلوگیری از بارداری  و کنترل جمعیت توسط زنان در بیشمار نکردن جمعیت (جمعیت تا 150 میلیونی) ارتجاع های حاکم در منطقه، شاید فعلن درست ترین سیاست زنان ایران و خاورمیانه باشد که علیه تبلیغات "بزایید، بزایید" کماکان مخفیانه و پر دردسرسقط میکنند و بدلیل غیرقانونی بودن نا بارداری و ارزشگذاری های مثبت بارداری مانند مقاله ی بالا از تقی روزبه،  در اجبار زایمان "طبیعی"،  جان و زندگی خود را میبازند.
در خاورمیانه ای که با کله ی بُریده، فوتبال بازی میکنند! همان بهتر که در این محیط بشدت غیر انسانی، سقط کرد.
البته مردان همواره "مادری" را ارزشگذاری کرده و به تعداد کودکان به مادران جایزه هم میدهند!
آیا وقت آن نرسیده که تقی روزبه اگر استالین را در سیاست کنار گذاشته، در نوشتار نیز قلم تیزش را در بدن زنان  فرو نکند؟
روزبه عزیز
شما در هر جمله تان در حال ارزشگذاری بروی نفی سقط جنین و اعتبار به زائو ها هستید!
نمیتوان استالین را نفی کرد و کماکان به مادران، آنهم با زایمان "طبیعی" مدال داد!
رزا

خاورمیانه سالهاست که آبستن بحرانی چندوجهی و عمیق است، اما قادر به پرورش طبیعی جنین خود و انجام زایمان طبیعی نبوده است و ازهمین رو از شدت درد به خودمی پیچد و ازاین رو به آن رومی شود: از حکومت های خودکامه و مادام العمر نظامیان وشبه نظامیان مورد حمایت غرب تا گونه های مختلف اسلام سیاسی از نوع جمهوری اسلامی و اخوان و تا القاعده و اخیرا داعش. اقدام برای زایمان های زودرس و غیرطبیعی و کورتاژگونه توسط این یا آن جریان و این یا آن قدرت، نه فقط پاسخی به  بحران نبوده و نیست بلکه خود بازتاب فوران بحران بوده و هم چون عامل شتاب دهنده عمل می کند. عملکرددولت ها و نیروهای اجتماعی در مقیاس محلی و کشوری را بدون قراردادن آن بربستر (کنتکس ) یک مجموعه بزرگتر بنام منطقه خاورمیانه و این را نیز بدون در نظرگرفتن رابطه متقابلشان با جهانی که خاورمیانه  یکی از مهمترین نقاط استراتژیک و حساس آن بشمارمی رود، موردتجزیه و تحلیل قرارداد...

علت اصلی سترونی اوضاع و بحران زایمان را باید اساسا در وجود روندها و اهداف متضاداجتماعی و کشاکش آنها در صحنه ای که هیچ کدام دارای گفتمان و هژمونی نافذاجتماعی نیستند دانست.
بطورفشرده می توان گفت، بدون درنظرگرفتن کلیدواژه های بحران زایمان ( که بیانگرشکست و گندیدگی "بدیل های" آزموده شده اعم از ملی گرائی و حکومت های خودکامه و انوع نحله ها ( ورزیون های) اسلام سیاسی و دست بدست شدن قدرت در شرایط عدم تکوین بدیلی نوین ورهائی بخش )، و خلاء قدرت در منطقه پس از لشکرکشی ها وعقب نشینی ها ( که در سطوربعدی بیشتر اشاره خواهم کرد)، و بالأخره ورود پارادایم جنبش اسلام سیاسی  به فازانحطاط کامل خود که در آن فلسفه و کیش خشونت عریان و جنون اقتدارگرائی کلام اول است و تبلیغ مسلحانه "خشونت" (که درآن سربریده انسان به توپ بازی تبدیل می شود!) خود به هدف و ابزاراصلی سلطه تبدیل می شود...