۱۰ شهریور، ۱۳۹۵

رقصیدن در خیابان‌ها - کمک مالی فوری به کوبانی/روژاوا


رزا: داشتم فکر می کردم که من که پولی ندارم برای کمک، پس خواهم رقصید!
برای کمک به سوریه زخمی، خواهیم رقصید! خیابانها را به اشغال در آوریم!
برای زندگی
https://www.leetchi.com/c/soziales-von-ak-solarenergie-fuer-rojava


Rojava: Medical Support for Kobane Campaign

 برای ادامه ی خواندن روی اینجا کلیک کنیم.

Rojava: Medical Support for Kobane Campaign

Since 2013, the Kurdish region Northern Syria (Rojava) is fighting against terrorist groups, in particular against ISIS. After the Liberation of Kobanê last year, the SDF (Syrian Democratic Forces) and Kurdish forces (YPG/YPJ) were able to besiege Manbij, which is regarded as stronghold of ISIS and where also activities regarding transnational terrorism are planned. Fierce fighting has just ended a few days ago with the city’s liberation after many days of combat over specific quarters and house-to-house fighting. Over 50.000 people could be protected from ISIS by the SDF.
ISIS does not spare civilians; it even uses them strategically as hostages. Areas left behind by the terrorists are mined systematically and the region’s humanitarian situation is intensified.
Right now it is hard to guarantee medical care; as some hospitals face currently a shortage of medical supplies, they are on the brink of shutting down.
Idris Sheikho, a doctor at the Amal-Hospital in Kobanê, told ARA News: “We now have 400 to 500 injured people from Manbij, including heavily injured, but unfortunately we cannot provide them with the necessary treatments (…). In one month we might have to close the hospital”. The situation is worsening not at least because of the embargos by the autonomous region Kurdistan (Southern Kurdistan/Iraq) and Turkey.
In cooperation with people in Northern Syria, we (“AK Solarenergie für Rojava”) made it our goal to equip a medical institution in Kobanê with solar cells. Given the current development, friends in Kobanê asked us to help supply them with urgently needed drugs; these primarily involve basic pharmaceuticals like Hemostatics and Antihistamines. As the situation is very acute, we have decided to shift our focus to the supply of drugs. To support the people in Northern Syria with medical care we need approximately €20,000 within the coming weeks. That is why we would be very glad if you could help us with a donation – you can participate with just one click!
ANY amount is deeply appreciated.
2.9% will be dedicated to leetchi.com.
Everything else is going directly to the provision of medical goods.
We are very thankful for your support and will keep you posted!
In case you have any questions, suggestions, etc. please don’t hesitate to contact us via email (ak-solar-rojava@posteo.de) or visit our Facebook page (“AK Solarenergie für Rojava”). More information on this highly important topic you can find on
Best wishes,
AK Solarenergie für Rojava
در صورت داشتن سوال آدرس ایمیل ما Ak-salar-rojava@Posteo.de و صفحه فیسبوکی ما Ak solarenergie fur rojava

۱۰ نظر:

Rosa گفت...

احمد شیخو: ترکیه می‌گوید با موافقت دمشق در عمق خاک کوبانی دیوار می‌کشد

احمد شیخو رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیك در کانتون کوبانی اعلام کرد که روند احداث دیوار مرزی توسط ترکیه با تأئید مقامات سوریه انجام می‌شود. در همین رابطه عصمت شیخ حسن وزیر دفاع کوبانی اعلام کرد هیچکس قادر به اشغال روژاوا نخواهد بود.
طی روزهای اخیر اهالی کوبانی با تجمع در نوار مرزی مخالفت خود با دیوارکشی ترکیه را اعلام کردەاند. احمد شیخو رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیك با حضور در جمع معترضان در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری هاوار گفت: "ترکیه می‌خواهد در سراسر مرز میان روژاوا و باکور کردستان دیواری با ارتفاع پنج متر ایجاد کند که ما آن را دیوار رسوایی نامیدەایم. ترکیه در این جریان همچنین می‌خواهد پانزده متر از خاک کوبانی را اشغال کند. این اراضی با سند مالکیت متعلق به ساکنین کوبانی بوده و زمین کشاورزی آنهاست. مردم کوبانی برای همین اینجا جمع شدەاند و اعتراض خود را نشان می‌دهند."
شیخو می‌افزاید: "مقامات ترکیه می‌گویند از دمشق برای احداث دیوار مرزی اجازه گرفتەاند، ولی سئوال اینجاست که دمشق چه زمانی برای حکومت ترکیه مشروعیت داشته که در مورد این زمین آنرا سند قرار می‌دهند. آیا یکی از کشورهایی که با مداخلات روزمره اوضاع سوریه را برهم زد ترکیه نبوده؟ اگر دمشق به ترکیه اجازه داده که این اراضی را ضمیمه خاکش کند باید گفت ما اطلاعی نداریم و معاملەای بر سر روژاوا انجام دادەاند. اینجا خاک مردمانی است که هزاران سال بر روی آن زندگی کردەاند، نه دمشق و نه آنکارا هیچ حقی در این سرزمین ندارند. کسی نمی‌تواند کوبانی را غصب کند."
در اینباره، عصمت شیخ‌حسن وزیر دفاع کوبانی با حضور در میان تجمع‌کنندگانی که ساعات شب را هم در مرز سپری می‌کنند گفت: " ترکیه می‌خواهد در کوبانی دیوار رسوایی خود را احداث کند اما تعرض به خاک روژاوا را قبول نمی‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم به ارزش‌های ما دست‌اندازی کنند. مقامات ترکیه از اینکه شهر منبج با اتحاد عمل مردمان کرد و عرب آزاد شد خشمگین شدەاند. ما مردمان کرد، عرب، سریانی و ترکمن مشکلی با یکدیگر نداریم و کسانی نمی‌توانند میان ما نفاق بیاندازند."
وزیر دفاع کوبانی همچنین پیروزی روژاوا را پیروزی سه بخش دیگر کردستان توصیف کرد و گفت: "مردم سراسر کردستان را دعوت می‌کنیم که از روژاوا حفاظت کنند. دستاورد روژاوا بخشی از مبارزه رهایی بخش خلق کرد بوده و می‌خواهند آنرا از بین ببرند."

Rosa گفت...

الهام احمد: اگر سکوت ادامه یابد جنگی بزرگ روی می‌دهد

الهام احمد از نیروهای بین‌الملی و همچنین کشورهای عربی منطقه خواسته مواضع خود را اعلام کنند
الهام حمد رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیك طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار به سکوت بین‌المللی درباره هجوم ترکیه به شمال سوریه اشاره کرد و گفت که اگر این سکوت نشکند، جنگ شدیدی درخواهد گرفت. وی تذکر داده که ترکیه مناطق اشغالی را به مراکز آموزش داعش مبدل می‌کند که ثبات اروپا و امریکا را بر هم می‌زنند. الهام احمد از نیروهای بین‌الملی و همچنین کشورهای عربی منطقه خواسته مواضع خود را اعلام کنند.
الهام احمد در رابطه با اشغال جرابلس توسط ارتش ترکیه و نیروهای تحت امر آن می‌گوید: " این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و بدون توافقی در این زمینه، مداخله در خاک سوریه محسوب می‌شود. نیروهای تبهکاری که ترکیه از مرزش عبور داد همگی جزء نیروهایی هستند که پیش این سابقه اقداماتی از قبیل بریدن سر کودکان را دارند. ترکیه این گروهها را به شمال سوریه آورد تا در برابر نیروهایی که داعش را شکست دادند بجنگند. بنابراین اقدامی علیه کل مردم سوریه انجام گرفته است. جالب اینکه این اقدام در مقابل چشم نیروهای بین‌المللی و با تأئید کشورهایی صورت گرفت که ادعای دفاع از استقلال کشورهای دیگر دارند. آنها نیز با سکوت خود در این عملیات شرکت کردەاند."
رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیك در پاسخ به اینکه چرا ترکیه به روستاهای مسکونی جرابلس حمله کرده است، می‌گوید: " ترکیه می‌خواهد چنان وانمود کند که علیه داعش می‌جنگد اما آیا باید باور کرد کشوری که تاکنون حامی و مسیر ترانزیت داعش بوده با این گروه واقعا مشکلی دارد؟ حکومت ترکیه حتی انفجارهای شدیدی در درون خاک خود بنام داعش انجام داد تا بگوید مانند بقیه با تهدید داعش مواجه است. آنرا بهانەای قرار دادند که در سوریه مداخله کرده و گروههای جانی دیگر را بنام نیروهای مخالف سوری در شمال سوریه مستقر کنند."
الهام احمد در مورد گمانەزنی‌ها درباره اینکه تصمیم تخلیه مناطق داریا و دمشق از سوی گروهای مسلح سوری آیا ارتباطی با حمله به جرابلس دارد اظهار داشت: "این گروهها پس از تخلیه داریا و دمشق به منطقه مرزی ادلب و پس از آن به ترکیه منتقل می‌شوند تا به جرابلس اعزام شوند. بنظر توافقی در اینباره به میان آمده؛ ترکیه به حکومت سوریه گفته است اگر امکان انتقال این نیروها به شمال سوریه را پیدا کند همەی طرف‌های مخالف طی نزاع در این منطقه یکدیگر را از بین می‌برند و بدین ترتیب ترکیه و سوریه هر دو از نابودی مخالفان خود نفع می‌برند و راعت می‌شوند. ترکیه مخالفان تحت حمایتش را اینگونه فروخته است اما سران این گروهها متوجه نیستند. ترکیه در این بین در فکر آنست که با این گروههای مخالف بتواند پس از جرابلس، مناطق حلب و باب را تحت کنترل درآورد؛ این نقشه قدیمی از زمان عثمانی‌ها تاکنون در فکرشان است. "
وی در مورد اینکه چرا ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به حملات هوایی ترکیه به مناطق آزاد شده با همکاری مستقیم ائتلاف واکنش نشان نمی‌دهد نیز می‌گوید: "ارتش ترکیه با تأئید ائتلاف وارد منطقه شد. در جریان بمباران هوایی روستاهای منطقه کشتارهای جمعی روی داده که ائتلاف هم در آن مسئول است. این سئوالی است که باید نیروهای ائتلاف به آن پاسخ دهند."
الهام احمد در پاسخ به مقامات کشورهای ائتلاف که اخیرا گفتەاند یک کیان کردی در شمال سوریه را حمایت نمی‌کنند گفت: "این فقط مردم سوریه هستند که می‌توانند برای آینده دمکراتیك خود تصمیم بگیرند و آنها هستند که خون می‌دهند. بنابراین اینکه کسانی بگویند یک موجودیت کردی در سوریه را نمی‌پذیریم فقط می‌تواند احساسات ترکیه را خطاب قرار دهد. البته پروژەی ما در شمال سوریه یک پروژە کردی نیست بلکه متعلق به همەی خلق‌های منطقه بوده و مبتنی بر دمکراسی است. ما سرنوشتمان را خودمان تعیین می‌کنیم نه دیگران."

Rosa گفت...

نشست امنیتی سه‌جانبه‌ عراق، سوریه و ترکیه در بغداد علیه کوردها

روزنامه لبنانی السفیر از برگزاری یک نشست امنیتی در چند روز گذشته بین عراق، سوریه و ترکیه در بغداد برای گفتگو در خصوص فعالیت‌های پ.ک.ک در سوریه‌ خبر داد. دشمنان دیروز برای اینکه مبارزات ملت کورد را در کشورهای سوریه و ترکیه سرکوب نمایند در بغداد با هم در یک مسئله متحد شدند و آن هم به نتیجه نه رسیدن مبارزات روژآوا و باکور کوردستان بود.

روزنامه السفیر به نقل از منابعی که آن‌ها را موثق نامیده، نوشت: عراق روز پنجشنبه گذشته میزبان یک نشست سه‌جانبه امنیتی متشکل از نمایندگان وزارت دفاع، ضداطلاعات ارتش عراق و 3 تن از افسران ارشد سوریه و یک هیئت امنیتی ترکیه به ریاست هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات آن کشور بود.

السفیر ضمن اشاره به اینکه افسران سوریه‌ای همراه با یک هیئت دیپلماتیک این کشور به ریاست ولید المعلم وزیر خارجه سوریه وارد بغداد شده بودند، افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست با گشودن فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک و هماهنگی امنیتی به‌خصوص در زمینهٔ اقدامات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و فعالیت‌های آن در سوریه به توافق رسیدند.

در حالی دشمنان قسم خورده کورد در سالهای گذشته با دخالت در کشورهای هم مرز خود، دریای خون در عراق و سوریه جاری نموده اند حال با هم متحد شده اند تا جلوگیری نمایند از رسیدن کوردها به حقوق قانونی خود در روژآوا. اما احزاب و سازمانهای چهار پارچه کوردستان همانند جگر زلیخا هر کدام خود را به کشوری وصل نموده است. آنها نمی دانند اگر روژآوا و باکور سرکوب شود فردا نوبت باشور و روژهلات است

ناشناس گفت...

سلام رزا،

وضعیت کردهای سوریه ناروشن است. من اگر در آنجا بودم اینطور فکر میکردم: دیکتاتوری و حمله اسد، تجاوزات ترکیه و دسیسه های عراق همگی تجاوز به کوردهاست. در اینجا امپریالیسم کاملا معنا پیدا میکند و قربانی کردها هستند. چگونه باید اندیشید؟ ناسیونالیست بود و یا علیه اقتدار در شکل تجاوز خارجی؟ من دومی را درست میدانم. اولی خیلی حقوقی و اقتدارگرایانه است چون به دولت سازی منجر می شود و اقتداگرائی در شکلهای گوناگونش تقویت شده و بر کل جامعه حاکم میگردد. دومی علیه هر دو است، علیه تجاوز خارجی، و اقتدارگرایی درونی.

در ویکی پدیا می خوانیم:


Öcalan envisioned these assemblies as forming a pan-Kurdistan confederation, united for purposes of self-defense and with shared values of environmentalism, gender equality, and ethnic, cultural, and religious pluralism.[64] The ideas of Bookchin and Öcalan became established in Rojava, where hundreds of neighborhood-based communes have established across the three Rojava cantons.[64] Rojava has a "co-governance" policy in which each position at each level of government in Rojava includes a "female equivalent of equal authority" to a male.[64] Similarly, the "top three officers of each municipality must include one Arab, one Kurd and one Christian" providing for ethnic balance that some have compared to the Lebanese confessionalist system.[65] Rojava politics has been described as having "libertarian transnational aspirations" influenced by the PKK's shift toward anarchism, but also includes various "tribal, ethno-sectarian, capitalist and patriarchal structures."[65]

اگر این برداشت درست باشد، وضعیت کردهای سوریه وضعیت دوگانه است، هم ارتجاع و هم انقلاب در آنجا حاکمیت دارد و هر دو فعلا درگیر تجاوز خارجی هستند تا با خود. بعد از جنگ، اگر همگی سرکوب نشوند، اختلافات درونی بالا خواهد گرفت. البته، روشن است که با حمایتی که آمریکا از آنها میکند، آن موقع طرف کدام را خواهد گرفت و فکر کنم آنارشیستهای آنجا هم اینرا میدانند. کار آنارشیستها در آنجا بسیار مشکل است. فعلا دفع خارجی ها و ثبات اجتماعی الویت دارد ولی همه چیز نیست و باید محتاط بود.

Rosa گفت...

سلام عزیز
شرایط کُردهای اقلیم مشخص است. بارزانی/طالبانی که قوانین شریعت را اجرا می کنند و زنان نیز در بند هستند در حکومت مذهبی و کارگران نیز.
روژاوا در وضعیتی متزلزل ولی هنوز پر امید.
بریگادهای اسپانیا کارشان از بریگادهای روژاوا آسانتر بود آنوقتها!


Jordan MacTaggart (Cîwan Firat)

https://youtu.be/XgAFQekiw9g


Salute to Jordan MacTaggart

https://youtu.be/5R-xh03bgm4

:(

Rosa گفت...


Everyone is allowing Turkey to massacre Kurds.

https://youtu.be/vAgKJK2ykS0

;)

Rosa گفت...

from cnn!


Over 80 Kurdish targets hit in Turkish operation

https://youtu.be/LwZ_tMlgl1U

Rosa گفت...


heartbreaking , ISIS Slavery girls market , please share & expose the truth


https://youtu.be/ii4zbNLZXcw

This war is different from a lot of others as it is not clear cut to the general public who is helping support these terrorists and who is not.


US-backed syrian forces led by kurdish YPG/YPJ takeS Syrian city of Manbij from ISIS. full video

https://youtu.be/a15mTx-PrX4


SDF capture ISIS headquarters in Manbij

https://youtu.be/CETYAYrktJU


Kurdish YPJ and YPG forces celebrate the liberation of Minbic (Manbij), Rojava

https://youtu.be/vnKnlSz-1-g

13.08.2016

YPJ & YPG forces celebrate the liberation of Minbic and the victory over the enemy of humanity, Turkey's backed ISIS terrorists in Minbic (Manbij), Rojava.


Shocking conidtions of ISIS prison for sex slaves in Manbij

https://youtu.be/vh7K1RIz2k8


EXCLUSIVE: French SDF fighter in Manbij

https://youtu.be/WqZOYFBQ7ME


Turkey backed Syria rebels advance towards Manbij
29.08.2016

https://youtu.be/xWaWWM5iwQk


Fighting between Turkish troops and Kurdish forces intensifies in Syria's Jarablus 27.08.16

The SDF acting as the Turkish Army light troops is now storming Manbij.

https://youtu.be/G7RVyumtVJ4


SYRIA:TURKISH-BACKED «REBELS» FROM SO-COLLED F.S.A TORTURING CAPTURED S.D.F FIGHTERS IN N.ALEPPO

3 members of S.D.F/Y.P.G-J were captured by the«Sham legion»/ F.S.A in Yusuf Bayk with suspicions that one of the captured militants was a child soldier....
Turkish backed F.S.A with sultan murad,sham legion,and Turkish forces attempt to attack in Manbij in few days...


FSA rebels are torturing SDF soldiers captured near Manbij

https://youtu.be/Xd9mRhK_ZFQ



Rosa گفت...

Another international volunteer fighting in the ranks of the People's Protection Units (YPG) has died in the military operation to liberate Manbij.

Jordan MacTaggart, nom-de-guerre Ciwan Firat, from Colorado USA, was killed during a mission to save civilians on 3 August 2016, said a statement from the YPG.

"Our comrade was a modest and genial person, who was always at the frontline of the fight against terrorists. Martyr Jordan raised the flag of freedom and fraternity of peoples. His struggle and resistance has enriched the Rojava revolution and carved his name into the history of our peoples."

The YPG sent their condolences to MacTaggart's family and promised "to realise the fallen fighter's dreams".

MacTaggart's family also released a statement saying:

"Our son made a clear minded, well researched decision to travel to Syria and join forces with the YPG – A Kurdish militia made up of male and female civilians. All volunteers organized and determined to fight the evil that is ISIS.

Jordan admired the Kurds from afar and grew to love them as a people and eventually his comrades in arms. Their cause became his. Without regret or remorse he was in Syria to do his best to help them. He was welcomed and loved in return. He spoke so highly of them and his fellow foreign fighters from all over the globe.

We love him unconditionally. We support him completely and our sincerest wish is that no one turns a blind eye to this ongoing Kurdish revolution. We support this cause and the selfless men and women in the YPG/YPJ."

The operation to liberate the strategically important city Manbij, which connects the Turkey border and IS' capital Raqqa, is in its 70th day today. At least 90% of the city is reported to have been liberated with clashes continuing in neighbourhoods where IS militants are using civilians as human shields

http://kurdishquestion.com/article/3343-american-jordan-mactaggart-killed-fighting-islamic-state-in-ypg-ranks

Another international volunteer fighting in the ranks of the People's Protection Units (YPG) has died in the military operation to liberate Manbij.
یادش گرامی
امیدوارم بزودی منبجی از تُرکها بزودی بازپس گرفته شود...
Salute to Jordan MacTaggart

https://youtu.be/ijGJ553b3jY


Rosa گفت...

YPG Warns Turkey Over Manbij Invasion

http://kurdishquestion.com/article/3401-ypg-warns-turkey-over-manbij-invasion

British volunteers in Syrian Kurd forces are 'terrorists,' Turkey says

http://www.middleeasteye.net/news/turkey-british-ypg-terrorist-syria-874419624

Erdogan: Barack Obama gave guarantee to Ankara

U.S. President Barack Obama gave guarantees to Ankara that self-defense forces of Syrian Kurds will not take Manbij city in the northern Syria, said Turkish President Recep Tayyip Erdogan, Day.Az reported with the reference to RIA Novosti.

http://www.azernews.az/region/101689.html

2 September 2016