۲۰ بهمن، ۱۳۹۹

دانلودِ کتاب سیاه 4 (باکونین: 5 جستار)- آنارشیسم


 با تشکر از رفیق "همه چیز برای همه کس"


دانلودِ کتاب سیاه 4 (باکونین: 5 جستار)
 پنج جستار نوشته ی میخائیل آلکساندروویچ باکونین است که رضا اسکندری, شروین طاهری آن را به فارسی ترجمه کرده اند. 

انتشار در سال 1396 و 152 صفحه
لینک دانلود اینجا
3 مگابایت

https://www.mediafire.com/file/2ttqak729bfslr7/5bakunin.pdf/file

باکونین : من مبارزي باورمند در راه برابري اقتصادي و اجتماعي هستم، چرا كه مي‌دانم خارج از اين، برابري، آزادي، عدالت، كرامت انساني و نيك‌بختي اخلاقي و روحي نوع بشر و كاميابي ملت‌ها و افراد، تنها دروغي هميشگي باقي خواهند ماند.


من از کمونیسم متنفرم، برای این‌که کمونیسم نافی آزادی فردی است و به نظر من انسانیت، بدون آزادی معنا ندارد. من کمونیست نیستم زیرا کمونیسم همه نیروهای اجتماعی را حول دولت متمرکز می‌کند و می‌بلعد و ناگزیر منجر به تمرکز دارایی اجتماعی در دستان دولت می‌شود، در حالی که من خواستار نابودی دولت هستم، من خواستار نابودی کامل اصول حاکمیت و قیمومیت خاص دولت هستم که به بهانه تهذیب و متمدن ساختن انسان‌ها تاکنون فقط آنها را به بردگی گرفته، آزار داده، استثمار کرده و به فساد کشانده است. من خواستار آن هستم که جامعه و مالکیت اجتماعی یا اشتراکی از پایین به بالا، از طریق انجمن‌های آزاد و نه از بالا به پایین، از طریق ابزارهای حاکمیت، به هر شکل، سازماندهی شود. من ضمن آرزوی نابودی دولت امیدوارم روزی شاهد نابودی مالکیت موروثی باشم که چیزی جز یک نهاد دولتی و نتیجه مستقیم اجرای اصول دولتی نیست. 

اقایان، من براساس این منطق، خود را یک طرفدار مالکیت اشتراکی می‌دانم نه یک کمونیست...


بقیه ی کتابهای آرشیو اینجا

۳ نظر:

Rosa گفت...

آنارشیسم
ترجمه و تلخیص: رضا اسکندری

فایل پی دی اف : آنارشیسم

http://tajrishcircle.org/wp-content/uploads/2017/01/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B3%D9%85.pdf

http://tajrishcircle.org/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B3%D9%85/

Rosa گفت...

یک اقتصاد آنارشیستی چگونه می‌تواند کار کند؟

https://anthropologyandculture.com/%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%A7/

نوشته برگردان بخشی از مقاله How could an anarchist economy function نوشته A group of anarchist writers که در آدرس زیر منتشر شده است:

https://anarchism.pageabode.com

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی، محکوم دیگر پرونده اسدالله اسدی کیست؟

https://www.bbc.com/persian/iran-55973440

او در ۸ مرداد ۱۳۴۲ در شهسوار به دنیا آمد.[۱] عارفانی در سال‌های ابتدایی دههٔ شصت در ایران به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و زندانی شد. پس از آزادی در اواخر همین دهه به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی فرار کرد اما چند ماه بعد دوباره به ایران بازگشت.[۲] وی در اواخر دههٔ هفتاد به اروپا مهاجرت کرد و از طریق ترکیه خود را به بوسنی و هرزگوین و سپس ایتالیا رساند و در نهایت ساکن بلژیک شد.[۳]

او از شاعران پیشرو بود که در قالب آزاد شعر می‌نوشت و در مجامع ادبی و هنری روشنفکری، فردی شناخته شده بود. بسیاری او را از شاگردان تیرداد نصری (شاعر ایرانی ساکن لندن) می‌دانستند و در روزنامه‌های داخل ایران نقدهایی بر آثار او منتشر می‌شد.[۴][۵] برادر کوچک‌تر او «مازیار عارفانی» نیز از شاعران و منتقدان ساکن ایران است.[۶]

مهرداد عارفانی از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود و به این علت یک‌بار در ایران دستگیر و زندانی شده بود. او پس از خروج از ایران نیز در جلسات آن‌ها شرکت می‌کرد و حتی به مقر سازمان در آلبانی سفر کرده بود.[۱۷]

به‌ناگهان در سال ۱۳۹۷ اعلام شد که او در روز ۳۰ ژوئن در پارکینگ سالن نمایشگاه‌های ویلپنت، محل برگزاری گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران بازداشت شده و در ۲۹ تیر ۹۷ در اختیار مقامات قضایی بلژیک قرار گرفته‌است. اتهام او «تلاش در ارتکاب قتل تروریستی» و «تدارک مقدمات یک سوء قصد» عنوان شده بود.[۱۸]

در ادامه مشخص شد که این دستگیری در ارتباط با دستگیری دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی و تلاش برای انجام عملیات تروریستی و انفجار بمب در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق بوده‌است. همچنین در این پرونده دو مظنون دیگر به نام‌های امیر سعدونی و نسیمه نعامی نیز دستگیر شدند که بمب در خودروی آن‌ها پیدا شده بود.[۱۹][۲۰][۲۱]

رزا: چشمِ عاشقانِ عارفانی روشن!
خانم ها زیبا کرباسی و کتایون آذرلو :)