۲۰ مهر، ۱۳۹۳

کوبانی کمک می خواهد. ترکیه مرزها را باز کند + اخبار جنگی شنبه 12 اکتبر + کلیپ جنگ زنان در کوبانی


کلیپ  جدید
مبارزات زنان در کوبانی

اصل فیلم در لینک زیر
Fighting between Kurdish female fighters and ISIS in kobani Fighting between Kurdish female fighters and ISIS
Fighting between Kurdish female fighters and ISIS in kobani
The 19-yr old Kurd fighter who can send ISIS militants to hell ORIGINAL VEDIO
 سازمان ملل: ترکیه مرزها را باز کند
 عکس زیر- زنان اسیر دولت اسلامیداعش از اینجا
 دولت اسلامی مقر فرماندهی کردهای شهر کوبانی سوریه را تصرف کرده است. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید بیش از ۴۰ درصد این شهر به دست "دولت اسلامی" افتاده است. سازمان ملل در مورد قتل عام در کوبانی هشدار داد. به گزارش دویچه وله، سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیاست روز جمعه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهر) از اشغال مجتمعی امنیتی در نزدیکی مرکز شهر کردنشین کوبانی سوریه توسط شبه‌نظامیان گروه افراطی "دولت اسلامی" خبر داد.
رامی عبدالرحمان، رئیس این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «تسخیر مقر اصلی فرماندهی کردها راه را برای پیشروی جهادگرایان به ایستگاه مرزی با ترکیه و به سمت شمال شهر هموار می‌کند شبه‌نظامیان کرد می‌گویند، در تلاشند تا جلوی نزدیک شدن نفرات "دولت اسلامی" به آخرین مسیر فرار هزاران غیرنظامی درون یا حومه این شهر را بگیرند. آنها به‌تأکید خواستار دریافت هر چه سریع‌تر کمک نظامی شده‌اند. پیشروی اسلام‌گرایان افراطی خط مقدم جبهه را به حدود ۱۳۰۰ متری مرز رسانده است.
رامی عبدالرحمان گفت، گروه تروریستی "دولت اسلامی" هم‌اکنون بیش از ۴۰ درصد از این شهر هم‌مرز با ترکیه را در اشغال خود دارد. این سازمان همچنین اعلام کرد، "دولت اسلامی" (داعش سابق) با تمام توان خود برای اشغال کامل شهر تلاش می‌کند.
فرهاد الشامی، فعال محلی در تماسی تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت، نفرات "دولت اسلامی" در تلاش برای دست‌یابی به تقاطع با روستای "مرشد پینار" ترکیه به سمت جبهه شرقی کوبانی حرکت کردند. او اضافه کرد: «شلیک سنگین خمپاره از اولین ساعات روز جمعه مسیر شرق کوبانی به مرز ترکیه را زیر آتش گرفته است
به گفته سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه، نیروهای "دولت اسلامی" شروع به استفاده از موتورسیکلت برای انتقال مهمات به خطوط مقدم جبهه کرده‌اند.
یک مقام ارشد کرد به آسوشیتد پرس گفت زدوخوردها اکثرا در بخش های جنوبی و شرقی شهر جریان دارد. او گفت وضع خوب نیست و درخواست کمک کرد.
گروه ناظر برحقوق بشر در سوریه گفت پیکار جویان «دولت اسلامی»  کنترل ۴۰ درصد کوبانی را در دست دارند. رزمندگان کرد سعی دارند هجوم سه هفته ای گروه «دولت اسلامی» به شهر استراتژیک کوبانی  را، که پیکارجویان می خواهند آنرا کاملا در کنترل خود در آورند، متوقف کنند. ارتش آمریکا به حملات هوایی بر هدف های «دولت اسلامی» در کوبانی دست زده است، اما روشن نیست آیا حملات پیشروی اسلامگرایان را کند کرده است یانه. ارتش امریکا گفت هواپیماها روز شنبه  به هدف گرفتن پیکار جویان «دولت اسلامی» در سوریه ادامه دادند،  در همین حال هواپیماهای آمریکا و ائتلاف به مواضع گروه در عراق حمله کردند. ارتش آمریکا همچنین تجهیزات و تدارکاتی را برای  نیروهای عراقی فرو ریخت. مقامات استان الانبار در غرب عراق خواهان اعزام نیروهای زمینی آمریکا برای متوقف ساختن پیشروی پیکارجویان دولت اسلامی شده اند. رئیس شورای استانی الانبار به  سی ان ان گفت وضع بسیار بد است و شورا اطلاعاتی دارد که حاکی است دولت اسلامی بالغ بر ۱۰ هزار پیکارجو از سوریه و موصل به الانبار فرستاده است.
سهمگین ترشدن جنگ در کوبانی؛ ساختمان های دولتی به دست داعش افتاد
آتش جنگ روز جمعه در شهر کردی کوبانی در سوریه که  نزدیک مرز  ترکیه قرار دارد، بالا گرفت و رهبران کرد سوریه اعلام کردند که ساختمان های دولتی به دست نیروهای داعش افتاده است. به گفته منابع کردی در بخش ترکیه ای هم مرز با سوریه، نیروهای داعش کنترل دادگاه، ستاد های پلیس و ساختمان اصلی شهرداری را در دست گرفته اند. انور مسلم، رئیس شورای شهر کوبانی می گوید داعش نیمی از شهر، ازجمله ستادهای نیروهای دفاعی کوبانی را تصرف کرده است.
آسیه عبدالله، رهبر  مشترک حزب سیاسی کردی – سوری  اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه  از داخل کوبانی به سرویس کردی صدای آمریکا گفته است هم اکنون در دو بخش از شهر«جنگ بسیار بسیار سنگینی» در جریان است. بیش از سه هفته است که رزمندگان کرد می کوشند حمله نیروهای داعش را به این شهر استراتژیک مرزی دفع کنند. پیکارجویان می خواهند با فتح کوبانی کنترل کامل منطقه را به دست آورند.
روز جمعه نیروهای آمریکایی به بمباران هدف هایی از داعش ادامه دادند و مکان های نزدیک تری به مرکز شهر ،و به ویژه نزدیک تر به ترکیه را، هدف حمله خود قرار دادند. هدف این حمله ها مکان های آموزش نظامی، تانک ها و خودروهای داعش بود .
روز پنجشنبه مقام های دفاعی آمریکا گفتند شبه نظامیان و مبارزان کرد همچنان کنترل «بخش اعظم» شهر را که عین العرب نام دارد در دست دارند و در برابر حمله پیکارجویان داعش  مقاومت می کنند.
عصمت حسن، رئیس ستاد دفاع از کوبانی، به صدای آمریکا گفته است واحد های حمایت از خلق کرد در ساعت های نیمه شب تا بامداد در نبردی سهمگین توانستند از پیشروی پیکارجویان جلوگیری کنند. به گفته او داعشی ها با دریافت مهمات و تجهیزات از شهرهای رقع و حلب در داخل سوریه تقویت می شوند. او گفت: «۲۵ روز است که ما با سلاح های سبک، اما با اراده راسخ مبارزان واحد حمایت از خلق کرد و مردم کوبانی در برابر داعشی ها مقاومت می کنیم. ما به مقاومت در برابر این تروریست ها ادامه می دهیم اما به سلاح های سنگین نیاز داریم. اگر آمریکا برای ما سلاح هایی مثل تانک و توپخانه تهیه کند که بتوانیم در برابر سلاح های سنگین آنها مقاومت کنیم  و به بمباران هوایی ادامه دهد، مطمئنا می توانیم همه شان را نابوى كنيم. پس از پناه بردن بیشتر مردم محلی به ترکیه، رزمندگان کرد برای دفاع از شهر گرد آمدند و خواستار کمک های بین المللی شدند.
نماینده سازمان ملل در سوریه، استافان ده میستورا، از ترکیه خواسته است بگذارد «داوطلبان» کرد برای پیوستن به مدافعان کوبانی از مرز ترکیه عبور کنند. او هشدار داد که در صورت سقوط شهر به دست اسلام گرایان افراطی، ۷۰۰ تن از مردم شهر که در موفق به فرار نشده اند، و حدود ۱۲ هزار نفر که در اطراف شهر گردآمده اند، «قتل عام» خواهند شد.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه گفت به خواست معترضان خیابانی که خواستار دخالت بیشتر دولت ترکیه برای نجات و حمایت از کردها هستند، تسلیم نخواهد شد. او درعوض حمایت از  رژیم  سوریه را زیر سوال برد و گفت این رژیم  بیش از ۲۵۰ هزار نفر را کشته است. او همچنین از کشورهای مسلمان همسایه که از سوریه حمایت می کنند، انتقاد کرد. با نزدیک شدن خطر سقوط کوبانی، ترکیه صحنه اعتراض های شدید خیابانی به رهبری اقلیت کرد این کشور بوده است. آنان  می گویند دولت ترکیه از  کمک به کردها خودداری می کند. پلیس ترکیه برای پراکندن مردم از گاز اشک آور استفاده کرد.
نیروهای گروه تروریستی "دولت اسلامی" هفته گذشته دست کم ۴ زن را در شمال عراق اعدام کردند. سه نفر از این زنان از تحصیلات عالی برخوردار بوده و یکی دیگر نیز نماینده سنی‌مذهب سابق پارلمان عراق بود.خبرگزاری فرانسه به نقل از حنا ادوار، فعال حقوق بشر عراق گزارش داد که سه تن از این زنان روز چهارشنبه (۸ اکتبر) در شهر موصل اعدام شدند. دو نفر از آنها پزشک بودند و نفر سوم فارغ‌التحصیل رشته حقوق بود. یک پزشک در موصل این داده‌ها را تأیید کرده است.  روز یکشنبه (۵ اکتبر) نیز یک نماینده پیشین سنی‌مذهب پارلمان عراق در شهر تل‌عفر اعدام شد. او در ماه گذشته از منزلش ربوده شد. چند روز پیش عاملان اعدام او به خانواده این زن تلفن زده و اعلام کردند که او را کشته‌اند.
پایگاه آمریکایی "واشنگتن پوینت" از آزادی "رهبر معنوی داعش در ترکیه"، از زندان خبر داد. به گزارش عصرایران، "ابوحنظله" رهبر معنوی داعش در ترکیه که در اواخر سال 2013 بازداشت شده بود، امروز آزاد شد.

فیلم های دیگر:
Kurds struggle to defend besieged Syrian town from ISIS
تشابه تمرین نظامی داعش و ارتش امریکا!
Exposed! ISIS Caught Using US Army Tents In New Training Video!
فیلم خبری تظاهرات مردم در حمایت از مبارزات ضد داعشی کُردهای شهر کوبانی
France: Thousands march for 'betrayed' Kobane in Paris
21.000 Menschen gehen in Düsseldorf auf die Straße
istanbul bağcılar,da kobane eylemi
فیلم تظاهرات سنندج
Sine (Sanandaj) Kurdistan, Iran - Protest in support of Kobane
Sine (Sanandaj) Kurdistan, Iran - Protest in support of the Resistance of Kobane, October 11, 2014
IŞİD kobani YPG ile çatışma videosunu yayınladı

لینکهای مرتبط در همین بلاگ در مورد مبارزات مردمی در شهر کوبانی علیه داعش:

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

در کوبانی مسئله جنگ بر علیه داعش نیست بلکه جنگ برای پ کا کا است . امروز در کوبانی هیچ شهروندی باقی نمانده است .و جنگ تنها در خدمت یک سازمان بخصوص داعش و پ کاکا است . چرا انترناسیونالیست های واقعی باید خودشان رابرای این قتل وعام ضد انقلابی قربانی کنند . همانگونه که داعش ضد انقلابی به عقیده ی من پ کاکا هم ضد انقلابی است . پ کاکا منظوراش از ادامه جنگ جلب توجه سکولاریست های غرب می باشد که از وحشت ترور داعش ترسیده اند و دومین دلیل ظرفیت جنگندگی دولتی خود را به ناتو نشان دهد. اما هدف پ کاکا از برجسته کردن تصاویر چریک های زن که برای او می جنگندآیا نشان دهنده آن است

ناشناس گفت...

که آنها واقعا مستقل هستند! زنان کرد در خانواده پدر سالار فرودسترین اقشار این منطقه هستند. قتل های ناموسی آنها حتی در اروپا هم ادامه دارد . چرا این زنان به سازمانهای چریکی می پیوندند برای رهایی از خانواده پدر سالاری است و اگر هم در گروه موفق شوند گهی خوشحالی است .

از ادامه متن بالا بود

ناشناس گفت...

چه دروغی برحوادث جاری سرپوش گذاشته است .آنارشیست ها که مغز خر نخورده اند که خودشان را برای هیچی فدا کنند.پس آن چیست " دفاع فعال" از چه چیزی بصورت فعال دفاع می کنی ؟ ازکردستان غربی که به اسد فقط غرولند می کرد؟ از خود شهر ؟ از مردم شهر؟ آیا از عقیده دموکراسی خواهی؟

Rosa گفت...

اولین زن!
دیدگاههای مردسالاری قرن ها است که وجود دارند. اینهمه در زنها هم درونی شده است. هر دخترکی برای انتظار تربیت میشود. در رقابت با خواهرانش... تا دم بخت سواری در خانه را بزند و کالای رسیده را بخرد.
حال زنانی در آنور کوهها از ترس و اغلب برای دفاع مسلح شده اند. اگر این مقاومت توده ای نبود و فقط "اشرف دهقانی" و کادرهای یک گروه بودند، تزهای "توده ای/ اکثریتی بالا که کپی کردید اینجا درست بودند.
خوشبختانه آرمان مقاومت در کوبانی نمرده. و حتی آنان که گریخته اند چشمشان از دم مرزها به شهر است و خمپاره ها را میشمارند.
ارتش زنان آمریکا نیست. سرباز زن اسرائیلی نیست. زنی با دو کودک خردسال است که اسلحه گرفته...
و این شهر هم پاریس است که بدست فاشیست هیتلری دارد سقوط میکند .
چپ ایران آنقدر در تحلیلهای تخمی مارکسی غرق شده که جنبش زنان علیه ارتجاع را یک مشت زن ساواکی و سلطنت طلب خواند.
باید بدانیم که حتی اگر زنی بورژوا فضا نورد شود، پایه های مردسالاری را میلرزاند که "زنان ناتوانند"
هر کدام از خواهرانمان بر خاک، هزاران اندیشه ی فوق ارتجاعی نیز به گور میرود.
نسلی که پروردند از زنان که چشم کمکش به پدر، برادر ، رهبر و... باشد، اینک در این اوضاع خطیر سرنوشتش را به دست گرفته.
در لشکر مذهبی داعش گفتند، هر مردی بدست زنان کشته شد، به بهشت نمیرود!
خوب شما میتوانید بنشینید و تحلیلهای تخمی چپ را کپی کنید.
این یک مبارزه با ارتجاع است از پایین و توده ای.
شهر سقوط خواهد کرد عاقبت، اما زنانی که یک بار "به اجبار" بپا خواستند دیگر نه زیر سلطه ی پدر خواهند ماند و نه رهبر.
دخترکانشان در لب مرزها بذر استقامت را در خفا هم که شده آب میدهند. مادران افتخارند. و به انتظار ننشستند.
آنارشیستها اگر میجنگند، برای زندگی است.
و پاسداری از روحیه ی ضد سلطه و مقاومت.
باشد که نسلها داستان این زنان لالایی کودکانمان شود.
مرزها برداشته خواهند شد. شک نکنیم.
زنان باقیمانده ی گروهها، اغلب به جنبش زنان میپیوندند.
جنبش زنان ایران نیز از همین مادران است. جان بدربرده از دهه ی 60 و قتل عام گروهها.
استقلال پروسه ای طولانی دارد.
آنان اینک نه به فراخوان حزب و گروه، بلکه به دفاع و مبارزه برای مطالبات خود به جنبشهای اجتماعی برخواسته اند.
زنان صفوف پ ک ک نیز همین پروسه را خواهند داشت.
اگر زنده بمانند از این جنگ ...

ناشناس گفت...

می گویی ، اینجا پاریس است که بدست فاشیست هیتلری سقوط می کند !در پاریس چه اتفاقی انتاد ، پارتیزان هایی که سلاح برداشتند و بر علیه فاشیسم هیتلری جنگیدن پاریس را مجددا به کاپتالیست ها دو دسته واگذار کردند .کمونیست های واقعی هم که مبارزه را در درون کارخانه پی می گرفتند یا بدست استالینیست ها سلاخی شدند یا بدست نازیست هانا بود شدند یا کاپیتالیست ها انها را خفه کردند . مبارزه برای گذر از سلطه با ائتلاف با امپریالیسم.! در کردستان جنگ امپریالیستی حاکم است ، شرکت در این جنگ تو را به ناچاردر این جبهه قرار خواهد داد.

RosaArchiv گفت...

نوشتید:در کردستان جنگ امپریالیستی حاکم است ، شرکت در این جنگ تو را به ناچاردر این جبهه قرار خواهد داد.

رزا: خوب
راستش زندگی سگی داریم!
اما ای کاش مثل یک سگ آنارشیست بمیریم
:)

سگ"ولگردی" که همواره پیشاپیش صفوف تظاهرات مردم یونان با پلیس قراردادشت درگذشت و مرگش هم یک مرگ عادی و طیبعی ناشی از کهولت سن نبود، بلکه با سکته صورت گرفت. او بارها و بارها با دودگازاشک آور و صدای انفجارهای مهیب زیسته و مواجه شده بود و در نبردهای خیانانی و فضاهای تیره جنگ و گریزها به گاهِ حمله در نوک آن قرارداشت و به گاهِ عقب نشینی در انتهای صف!. نه فقط مردم آتن بلکه آنهائی که در اقصی نقاط عالم در طی این سالها تصاویر و فیلم های کشاکش نیروهای دولت و مردم را دیده بودند، قاعدتا باید حضورمکرراین سگ در صفوف اول اعتراضات توجه اشان را جلب کرده باشد و تصویرش را به خاطرسپرده باشند. او سگی"ولگرد" بود یعنی که برخلاف سگ های خانگی و دست آموزی که مطیع صاحب اختیارخود است و آب و نانش در دست اوست، کسی را به عنوان ارباب خود نمی شناخت و رها و آزاد بود. ریسمان و افساروفاداری اش در چنگ کسی نبود که بهرکس و نا کسی که خواست کیشش دهد. هم چون خودبیشماران وهمراه آنها زیسته و شاید همین ویژگی او را با انبوهه ها و جامعه ولگردان و بیکاران و تهیدستان و جوانانی که امید به آینده در نظام موجود را ازدست داده اند، همدرد و وفاداربه آنها ساخته بود. عجیب بود که او باغریزه وفاداری خود به "جامعه ولگردان" و مردمان معترض هیچ گاه صفوف پلیس- پاسداراربابان جامعه را- با صفوف مردم اشتباه نمی گرفت و همواره خطاب به آنها پارس و تعرض می کرد! شاید، شایدهم نزدیکی او با تهیدستان نمادی بود از اعتراض مشترک حیوانان ها و انسان ها، در برابرسیاست گرسنگی دادن و تخریب طبیعت و نابودی گونه حیات وحش توسط سرمایه که به یکسان منزلت انسان های تهیدست و سایرگونه های حیات را هدف می گیرد.

هرچه که بود او پس از یک دوره مشارکت فعال و پرافتخار در صفوف نبرد و جنگ و گریزعلیه سیاست ریاضت اقتصادی و خوردن دود و باتوم، بدون داشتن هیچ ارباب و صاحبی، مرد و مردم آتن به پاس احترام به او و همبستگی با او جسدش را در یک بلندی آتن دفن کردند تا شاید مزارش یادآورسگی باشد که هیچگاه صفوف مردم را برصفوف دشمنان آن ها ترجیح نداد!. تا شاید نمادی باشد از پیوندانسانهای تهیدست و گونه های حیات درحال انقراض و طیعیت درحال نزار درمقابل استثمار مشترکشان و دست اندازی های ویرانگرانه سرمایه!

در زمانه ای که در یگ گوشه اش مثل آب خوردن و با قهقه سرانسان را از تنش جدامی کنند و در گوشه دیگرش سگی را به احترام بربلندی تپه ای دفن می نمایند، به وضوح شاهداوج و فرودهمزمان انسان و نبردشانه به شانه بربریت و انسانیت و امید و یأس هستیم. و این فراخوانی است برای به پایان بردن دوره پیش تاریخ انسانی –تاریخ نیمه متمدن و نیمه وحشی بشری که مبتنی برتنازع بقاء و دریدن یکدیگر و ویرانی طبیعت است و بیش از حد به درازاکشیده است- و فراخوانی برای ساختن جهانی رها از مناسبات سلطه انسان برانسان و انسان بر طیبعت.

RosaArchiv گفت...

Loukanikos

http://en.wikipedia.org/wiki/Riot_dog

Riot dog was here
Kobane!

ناشناس گفت...

dost nashenas dar rabete ba faranse va engelab faranse neveshte bod mobreze xili pichide ast ebteda bayet godret saye va ya godret penhan ra shenaxt an zaman motmeen engelab piroz mishevad piroz bashid

ناشناس گفت...

dost nashenas dar rabete ba faranse va engelab faranse neveshte bod mobreze xili pichide ast ebteda bayet godret saye va ya godret penhan ra shenaxt an zaman motmeen engelab piroz mishevad piroz bashid

ناشناس گفت...

این عجز و ناتوانی آنارشیست از ارائه راه کار است . سوسیالیسم یا بربریت

Rosa گفت...

ترجیحن
سگ ولگردی خواهم بود، اگر قرار باشد از رهبر و تشکیلاتی پیروی کنم که عاقبت همه را با "ارائه ی را حل" مچل کرده و بنیان دیکتاتوری سوسیالیستی دیگر را بریزم.
ارائه ی راه حل را از همان "ارازل و اوباش و تئوریسین های حزب در جزوه های آموزش و تعلیم و تربیت توده" طلب کنید!
آنارشی یعنی آزمایش و خطا...
یعنی حل مشکلات بصورت جمعی و کلکتیو...

Rosa گفت...

ترجیحن
سگ ولگردی خواهم بود، اگر قرار باشد از رهبر و تشکیلاتی پیروی کنم که عاقبت همه را با "ارائه ی را حل" مچل کرده و بنیان دیکتاتوری سوسیالیستی دیگر را بریزم.
ارائه ی راه حل را از همان "ارازل و اوباش و تئوریسین های حزب در جزوه های آموزش و تعلیم و تربیت توده" طلب کنید!
آنارشی یعنی آزمایش و خطا...
یعنی حل مشکلات بصورت جمعی و کلکتیو...

Rosa گفت...


چرا جهان بر انقلابیان کرد سوریه چشم می پوشد؟
دیوید گرابر – ترجمه نادر تیف

• امروز اگر بخواهیم نیرویی مشابه طرفداران فرانکو، یعنی آدم کشان فالانژیست بیابیم، از چه نیرویی به جز دولت اسلامی می توانیم نام ببریم؟ امروز اگر بخواهیم نیرویی مشابه با Mujeres Libres (زنان آزاد) اسپانیا بیابیم از چه نیرویی به جز زنان دلیری می توانیم نام ببریم که در سنگرها از کوبانی دفاع می کنند؟ آیا جهان و چپ بین المللی می تواند رسوایی تکرار تاریخ را بپذیرد؟ ...

http://siahmosht.wordpress.com

ناشناس گفت...

I mean, communism is a conscious evolutionary choice isn't it

Rosa گفت...

which communism?!