۱۵ تیر، ۱۳۹۴

اندازه گیری کیر پناهجویان در هامبورگ/ آلمان + قانون جدید پناهندگی در آلمان

- شرط قبولی: آلت تناسلی کوچک!
رزا: همانطور که صنایع شیمی آلمان برای تولید سیکلون-ب غرامت ندادند و برای فروش بمبهای شیمیایی به صدام و جدیدن به بشار اسد سوریه  نیز غرامت ندادند و وجدانشان حتی لحظه ای از واقعه ی حلبچه و سردشت به درد نیامد، همانطور نیز هرگز هیچ اعتراضی از طرف کارمندان شرکت اپندورف- هامبورگ در مورد اجرای قوانین برده دارانه ی اندازه گیری کیر پناهجویان در آلمان نخواهیم شنید! (آنها کماکان مامورند و معذور!)
تجسم صحنه ی اندازه گیری کیرهای پناهجویان توسط کارمندان این شرکت اگرچه مُضحک می نماید، اما این عمل تشابه غمگینی با خرید و فروش برده در امریکا، خرید و فروش زنان در حکومت اسلامی داعش سوریه/ عراق، اخراج و نابودی یهودیان توسط آلمان هیتلری
فراموش شدگان اردوگاههای کار اجباری استالین و روان خانه های سوسیالیستی دارد...
جا دارد که خود مهاجرین، پناهندگان و خارجی ها در هامبورگ و در سراسر آلمان به حمایت از پناهجویان اعتراض کنند. چرا که پناهجویانی که زیر بار این قانون برده داری نمی روند در خطر دیپرت قرار دارند. 
عکس: وقتی سرمایه داران فقرا را غارت کنند اسمش کاپیتالیسم (نظام سرمایه داری) است. برعکس آن را اما "جنایت" مینامند

توجیح این عمل هر چه باشد (در اینجا حمایت از نوجوانان)، اما این عمل بطور شفاف علیه شأن، حیثیت و شعور انسان است. آنهایی که زیر بار این دست اندازی به حقوق انسانی شان نمیروند، اتوماتیک مُهر بزرگسال خورده و در خطر دیپورت و اخراج قرار میگیرند. از اعتراض آنها حمایت کنیم...

اداره پناهندگی شهر هامبورگ برای تعیین سن پناه‌جویان فاقد مدرک شناسایی و تفکیک افراد بالغ از نابالغ، اندام تناسلی آنها را اندازه‌‌ می‌گیرد. ادعا شده که این کار اقدامی «علمی» است اما شورای پناهندگان هامبورگ چنین رفتاری را نقض کرامت انسانی افراد خوانده است.
……..
برای نوجوانان مورد بحث، نتیجه معاینه می‌تواند تاثیری سرنوشت‌ساز داشته باشد. بسیاری از پناهجویان که وارد آلمان می‌شوند، مدرک شناسایی، پاسپورت و سرپرست ندارند. اگر مددکاران اداره خدمات اضطراری کودکان و نوجوانان، تشخیص دهند که این پناهجویان بالغ هستند، آنها را به محل اقامت بزرگسالان می‌فرستند. در غیر این صورت، پناهجویان نابالغ از خدمات ویژه نوجوانان برخوردار می‌شوند: به اقامتگاه‌های مخصوص می‌روند، مددکار و فرد آموزش دیده‌ای آنها را در انجام امور همراهی می‌کند، وارد مدرسه خواهند شد و مهم‌تر از همه آن که از خطر اخراج (دیپورت) مصون می‌مانند.
طبق اطلاع مسئولان اداره پناهندگی هامبورگ، معاینه پزشکی تعیین سن «داوطلبانه» است. اما اگر کسی از آن سر باز زند به عنوان بزرگسال شناخته شده و  مشمول «خدمات حمایتی ویژه» نخواهد شد. خانم کورنلیا گونسر از شورای پناهندگان هامبورگ این روش را یک «رسوایی» می‌داند.
فرانک مونتگمری رئیس سازمان نظام پزشکی هامبورگ نیز نظری بسیار انتقادی نسبت به روش یاد شده دارد و می‌گوید: «در معاینات مربوط به خصوصیات جنسیتی باید حریم خصوصی فرد محفوظ بماند. وقتی تاکید می‌شود که عدم شرکت “داوطلبانه” در معاینه تشخیص بلوغ موجب انتقال به بخش بزرگسالان می‌شود، انتخاب داوطلبانه پیشاپیش منتفی است
برای خواندن کُل خبر به زبان آلمانی روی اینجا کلیک کنیم.

Um das Alter von jugendlichen Flüchtlingen zu ermitteln, führt Hamburg bereits seit längerer Zeit medizinische Untersuchungen durch. Doch die sind umstritten, wie Panorama 3 berichtet hat.
عکس: "کسی که صنایع نظامی میکارد، پناهجو درو میکند". فروش اسلحه (صنایع نظامی)، ایجاد جنگ، بی خانمانی و فرار مردم، جنگزده/ پناهجو...
رزا: چند روزی هست که قانون شرایط پناهجویی در آلمان سختگیرانه تر شده است. دست پلیس و سازمانهای امنیتی برای بازگشت اجباری بازتر شده و حتی قرار است با کمترین ظن به زیر آب رفتن دیپورتی ها، قبل از دیپورت، پناهجو را زندانی هم بکنند! مقاله ی زیر بخش مثبت و بخش منفی قانون جدید را بررسی کرده است و "بخش مثبت"  را حاصل مبارزات و اعتراضات اخیر پناهجویان میداند!
به نظر من قانون جدید پناهجویی را با سریش هم نمیتوان به مُطالبات  پناهجویان معترض چسباند. "بخش مثبت" این قانون به پناهجویان دارای شغل، بخشن امکان اقامت میدهد. در شرایط بحران اقتصادی و بیکاری های وسیع در اروپا و آلمان این قانون باعث خواهد شد که پناهجو برای گرفتن اقامت اگر تا کنون نیروی کارش را به نازلترین قیمت میفروخت، اکنون برای کسب اقامت آلمان و گرفتن ورقه ی اشتغال برای ماندن، خود را  مجانی در بازار کارعرضه کند.
مقاله ی زیر را اگرچه دارای کاستی های زیاد است، بدلیل ترجمه به فارسی قانون در همین پُست قرار میدهم.
سیل میخواستیم، شاشیدند!


حنیف حیدرنژاد

پارلمان آلمان در تاریخ 2 ژولای 2015 تغییراتی را در زمینه اعطای اقامت و اخراج خارجیان متقاضی پناهندگی به تصویب رساند. تغییرات مثبت وارد شده در قانون اقامت حاصل اعتصاب غذا، تحصن های طولانی مدت و راهپیمائی های چند صد کیلومتری پناه جویان و مبارزه آنها برای کسب شرایط انسانی تر برای زندگی در آلمان می باشد. مبارزه ای که پیوسته از سوی سازمان های مدافع پناه جویان حمایت شد تا آنجا که با جلب توجه و حمایت افکار عمومی، احزاب حاکم را زیر فشار قرار داده تا بالاخره به این تغییرات تن دهند.

تغییرات انجام شده بخشی مثبت و بخشی هم سختگیرانه می باشد. نگاهی کلی به این تغییرات:

تغییرات مثبت

خارجیان مجردی که بیش از هشت سال در آلمان زندگی کرده یا خانواده هائی که فرزند زیر 18 سال دارند در صورتی که شش سال است در آلمان زندگی می کنند و به عنوان "تحمل شده" برگه ای بنام "دولدونگ" دارند، این دسته از پناه جویان تحت شرایط خاصی می تواند اقامت دریافت کنند. مهمترین این شرایط عبارتند از: آشنائی به زبان آلمانی (مدرک زبان آ2)، انتگراسیون و پیوند خوردن با جامعه آلمان، صاحب کار و درآمد بودن،عدم وابستگی به کمک های دولتی. این شرایط در مورد افراد بیمار در صورت موجه بودن دلایل، منتفی می باشد. شرط مهم دیگر آن است که مشخصات فردی اشتباه یا مدارک جعلی در مورد نوع تابعیت ارائه نشده باشد و در سال های گذشته برای تهیه پاس جهت اخراج به کشور کارشکنی نشده باشد. همچنین نداشتن سوء پیشینه جنائی و ارتکاب به جرم یک شرط مهم دیگر می باشد. در گذشته (سال 20006 و 2007) اعطای اقامت با در نظر گرفتن شرط هشت سال و شش سال تنها به طور موردی و برای یک بار اعمال شد. اکنون اما، هرزمان که یک پناه جو این مدت را پُر کرده باشد، می تواند از این قانون کمک بگیرد.
تغییر مثبت، بطور خاص در مورد نوجوانان و جوانان پناه جو

نوجوانان و جوانان پناه جوئی که  چهار سال است در آلمان زندگی می کنند و حداقل چهار سال است که به مدرسه رفته اند و یک دوره تحصیلی یا دانشگاه یا یک دوره فنی- حرفه ای را به پایان رسانده یا در حال گذراندن آن هستند، میتوانند بر اساس ماده 25آ قانون اقامت، راحت تراقامت دریافت کنند. درگذشته این مدت شش سال در نظر گرفته شده بود.

آندسته از نوجوانانی که "دولدونگ" دارند، در صورتی که قبل از آنکه 21 سال آنها تکمیل شود، اگر بتوانند یک دوره چهار ساله فنی- حرفه ای را شروع کنند نیز می توانند اقامت مشروط دریافت کنند. این قانون شامل آندسته از نوجوانانی که کشور آنها در لیست کشور امن ثالث قرار دارد نمی شود.

تغییرات سختگیرانه

سازمان های مدافع پناه جویان در آلمان، حزب چپ و حزب سبزهای آلمان، بخشی از این تغییرات را مورد انتقاد قرار می دهند زیرا براساس آن اختیارات اداره خارجیان در بازداشت و اخراج سریعتر پناه جویانی که درخواست پناهندگیشان رد شده است، بیشتر می شود. از جمله این اختیارات این است: در مورد فردی که به او حکم ترک خاک از آلمان ابلاغ شده، اما این ظّن وجود دارد که او مخفی شده تا مانع اخراج شود، در چنین حالتی، اداره خارجیان می تواند با حکم قاضی، این فرد را حداکثر به مدت چهار روز بازداشت کند، تا اخراج او را عملی سازد.
انتقاد دیگر به این قانون در ارتباط با تعریفی است که در مورد "خطر فرار کردن" ارائه  شده است. مطابق این قانون دستکاری در مشخصات فردی؛ تغییر نام یا تاریخ تولد یا تابعیت یا حتی پرداخت پول زیاد به قاچاقچیان انسان نیز از مواردی هستند که برای آن مجازات بازداشت و زندان پیشبینی شده است.
سازمان مدافع پناه جویان "پرو آزول" بر این باور است با چنین قانونی، بسیاری از پناه جویانی که مطابق قرارداد دوبلین3 نبایستی در آلمان درخواست پناهندگی بدهند، اما خود را به آلمان رسانده و اینجا درخواست پناهندگی می دهند، عملا در معرض خطر بازداشت و زندانی شدن قرار می گیرند. اگر چه وزیر کشور آلمان این انتقاد را رد کرده و می گوید چنین هدفی مورد نظر او نیست. این سازمان همچنین یادآور میشود درحالی که راه های ورود قانونی به آلمان بسته و بسته تر می شوند، آنانی که جانشان در خطر است چاره ای دیگری ندارند جز اینکه با پرداخت پول به قاچاقچیان، خودشان را به کشور امن دیگری برسانند.
مطابق تغییرات جدید شرایط اخراج پناه جویان ردّی گرفته سریعتر شده و موانع ممنوعیت بازگشت مجدد آنها به آلمان نیز وسیع تر می شود. هدف مقدم این تغییراتِ سختگیرانه آندسته از پناه جویانی می باشند که از کشورهای منطقه بالکان- شرق اروپا- در آلمان درخواست پناهندگی داده و درخواست آنها رد شده است. آلمان این کشورها را "کشورهای امن" می داند و دلیلی برای آنکه کسی از این کشورها در آلمان درخواست پناهندگی دهد نمی بیند. با این قانون، آلمان در نظر دارد هرچه سریعتر این دسته از پناه جویان را به کشورشان بازگرداند.
حنیف حیدرنژاد، مدکار اجتماعی و مشاور امور پناهندگی و مهاجرین
 3 ژولای 2015/ 12 تیر 1394
منابع:
 
تیتر مقالات و خبرهای ماه ژوییه در اینجا، همین بلاگ.
برای خواندن در منبع بروی تیتر آن کلیک کنیم.

برای خواندن در منبع بروی تیتر آن کلیک کنیم.

رزا: از این اتاق هسته ای تنها بوی چُس بر خواسته است!


عکس خبرگزاری «تسنیم» از نشست خبری افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران درباره مسائل سیاست خارجی و بین‌الملل پاسخ داد.
عکاس: سیامک ابراهیمی



«ناصر سراج»، رییس سازمان بازرسی کل ایران، با بیان اینکه اصل موضوع گم شدن ٨٧ میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: امروز آخرین گزارش سازمان بازرسی درخصوص این موضوع به مراجع قضایی ارسال شد
بنابه نوشته روزنامه «خراسان»، «ناصر سراج»، روز چهارشنبه دهم تیر ماه، درباره سرنوشت دکل نفتی که می‌گویند گم شده، افزوده است: «افرادی که این پول را هزینه کرده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتمن به شرکت فروشنده تحویل شده است. »
«ناصر سراج» ادامه داده است: «سازمان بازرسی کل کشور تاکنون ٨ گزارش مفصل در این خصوص از شرکت نفت تهیه کرده است که آخرین گزارش آن امروز تهیه و به مراجع قضایی ارسال شد
پیش از این «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت ایران، ماجرای گم شدن دکل را مربوط به دولت گذشته عنوان و اظهار کرده بود که موضوع مفقود شدن دکل نفتی ٧٨ میلیون دلاری متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.
در همین رابطه «امیرعباس سلطانی» نماینده مردم بروجن در مجلس ایران گفته بود: «در دولت قبلی تاسیسات دریایی برای نصب یک دکل نفتی، با یک شرکت ترکیه‌ای قراردادی بسته و به واسطه آن شرکت ترکیه‌ای با یک شرکت رومانیایی قراردادی می‌بندند که مبلغ قرارداد ایران با ترکیه ٩٢ میلیون دلار بوده در حالی که شرکت ترک با شرکت طرف رومانیایی قرارداد را با مبلغ ۶٢ میلیون دلار منعقد می‌کند
وی در ادامه با بیان این‌که، قضیه تحویل دکل فقط روی کاغذ بوده و در عمل دکلی در کار نبوده است، افزوده بود: «قرارداد شرکت ترکیه با ایران و رومانی ٣٠ میلیون دلار فاصله وجود دارد و ضمن اینکه فقط ١٣/۵  میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز می‌شود لذا این شرکت با توجه به این‌که تمام پول واریز نشده بود از تحویل دکل خودداری کرده است

خبرگزاری هرانا ـ حکم قطع دست ۲ سارق که به تایید دادگاه تجدیدنظر رسیده بود، روز گذشته با حضور مقامات قضایی اجرای احکام دادسرای مشهد در زندان مرکزی به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان،  اولین سارقی که انگشتان وی صبح روز گذشته زیر تیغ قرار گرفت، دزد ۲۶ساله ای به نام “م. ع” بود این سارق که مجرد و در مشهد ساکن است شب هنگام و پس از کج کردن نرده های خارجی حفاظ پنجره وارد منزل می شد، او در یکی از سرقت هایی که با همین شگرد انجام داده بود در کمد منزل شاکی را نیز شکسته و چندین میلیون تومان ارز خارجی، وجه نقد و لوازم دیگر را سرقت کرده بود، این درحالی بودکه مالباخته در مسافرت به سر می برد و سارق جوان در کمال آرامش توانسته بود شب هنگام حرز “اصطلاح حقوقی است وبه مکان مناسبی گفته می شود که مال عرفا در آن از دستبرد محفوظ می ماند” منزل وی را شکسته و اموال او را برباید.

سارق جوان که با اعلام شکایت مالباختگان تحت تعقیب قرار گرفته بود دستگیر و در شعبه ۱۳۶ دادگاه عمومی و جزایی مشهد محاکمه شد، اگر چه وی سرقت عادی هم انجام داده بود اما قاضی دادگاه وی را به خاطر شکستن حرز به قطع دست محکوم کرد که این رای با اعتراض متهم روبه رو و پرونده برای رسیدگی دقیق تر به شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی ارسال شد، بنابراین گزارش، قضات با دادگاه تجدیدنظر نیز پس از رسیدگی به این پرونده و بررسی محتویات آن و همچنین اعترافات صریح متهم، رای صادره از سوی دادگاه را تایید کردند و بدین ترتیب این پرونده برای اجرای حکم به یکی از شعب اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد تا این که روز گذشته با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم و درحالی که قضات اجرای احکام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور داشتند، دست سارق ۲۶ساله زیر تیغ دستگاه قرار گرفت و انگشتان دست وی قطع شد.متهم این پرونده بلافاصله توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.
دومین سارقی که دستش زیر گیوتین قرار گرفت دزد جوانی بود که بیش از ۱۰ فقره سرقت را با شکستن در از منازل مردم فردوس انجام داده و طلا و جواهرات مردم را به سرقت برده بود، اگرچه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان جنوبی رای صادره درباره قطع ید وی را تایید کرده بود اما به خاطر این که امکانات و تجهیزات اجرای حکم در زندان مرکزی مشهد پیشرفته تر است، حکم مجازات این سارق جوان نیز در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد و او پس از قطع انگشتان دست به مرکز درمانی انتقال یافت.

سيدخليل سجادپور- حکم قطع دست 2 سارق که به تاييد دادگاه تجديدنظر رسيده بود روز گذشته با حضور مقامات قضايي اجراي احکام دادسراي مشهد در زندان مرکزي به اجرا درآمد

دادگاه استیناف کابل، محکومیت اعدام چهار نفر از متهمان قتل “فرخنده” دختر جوان افغان را به حبس کاهش داد.
بر اساس رای این دادگاه، سه نفر از این افراد به بیست سال حبس محکوم شده‌اند و برای نفر چهارم نیز که اسنادی ارائه کرده بود که سنش را زیر هجده سال نشان می‌داد، حکم ده سال حبس صادر شده است. 
پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه امسال، صفی‌الله مجددی، قاضی دادگاه بدوی کابل، برای چهار نفر از عاملان این قتل، حکم اعدام صادر کرده بود که یکی از این چهار نفر، زین‌العابدین مشهور به زین‌الدین متولی زیارتگاه “شاه‌دوشمشیره” بود.
او هم‌چنین هشت متهم دیگر را به ۱۶ سال زندان محکوم کرده بود و ۱۸ نفر نیز از اتهامات خود تبرئه شده بودند.
حال آن‌گونه که علی عبدالناصر مرید، قاضی دادگاه استیناف کابل به بی‌بی‌سی گفته، یکی از این هشت نفر نیز که “مجاور” زیارت‌گاه بوده، از سوی دادگاه تبرئه شده است.
بر اساس قوانین افغانستان، این احکام می‌بایست یک بار دیگر توسط دادگاه عالی این کشور مورد بررسی نهایی قرار بگیرد.
به گفته‌ی آقای مرید، دادگاه استیناف روز سه‌شنبه (۹ تیر/سرطان) به شکل علنی برگزار شد.
هرچند که خانواده “فرخنده” می‌گویند که از جلسه‌ی دادگاه اطلاعی نداشته‌اند. از سوی دیگر فعالان مدنی کابل نیز تصمیم دارند در اعتراض به احکام دادگاه استیناف قاتلان فرخنده، تجمعات اعتراضی برگزار کنند.


یکی از معترضان تجمعات اعتراضی اخیر مهاباد که توسط نیروهای امنیتى ایران به ضرب گلوله مجروح شده بود، پس از پنجاه و سه روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، جان خود را از دست داد.
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ساعت چهار عصر امروز دوشنبه هشتم تیرماه، آکام تلاج، یکی از زخمی‌شدگان اعتراضات اخیر مهاباد به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان امام خمینى ارومیه درگذشت.
جمال تلاج پدر آکام ضمن تایید این خبر به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان ” گفت که ساعت چهار عصر امروز پسرم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.
آکام تلاج روز ۱۷ اردیبهشت ماه گذشته در پی اثابت گلوله ساچمه ای نیروهای امنیتی به سر وی به شدت مجروح شده بود که برای مداوا به بیمارستان "امام خمینی" شهر ارومیه منتقل شده بود.
این شهروند کُرد در طی ۵۳ روز گذشته علی رغم تلاش پزشکان برای مداوای وی در کما بسر برده بود.
شایان ذکر است که روز ۱۷ اردیبهشت هزاران شهروند مهابادی در اعتراض به مرگ مشکوک فریناز خسروی ابتدا در مقابل هتل تارا تجمع کرده و سپس این هتل را به آتش کشیدند.
در پی حمله معترضین به هتل تارا نیروهای انتظامی و گارد ویژه با پرتاب گاز اشک آور و همچنین حمله به معترضین تجمع را به خشونت کشیدند.
در پی این اعتراض ها ده ها شهروند معترض بازداشت شدند و دست کم ۱۷ شهروند نیز مجروح شده بودند.
خبرهای بیشتر را صفحه ویژه اعتراضهای مهاباد بخوانید.



آتنا دائمی ۲۷ ساله، بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۵۷ روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی بود، وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم، به ۱۴ سال زندان محکوم شد، دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، در کمتر از از پانزده دقیقه، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.

پیکر بی‌جان دو جوان ۲۳ و ۲۵ ساله بلوچ، با آثار ضرب و شتم و شکنجه در بیمارستان چابهار یافته شدند. وزارت اطلاعات گفته “دو جوان چابهاری سکته کرده‌اند” این در حالی است که این دو جوان سه ساعت پیش از آن توسط ماموران امنیتی اطلاعات چابهار ربوده شده بودند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو جوان بلوچ اهل «کاجو» از روستاهای «دشتیاری» و از توابع «چابهار» هستند.
«کمپین فعالین بلوچ» با اعلام هویت این دو جان‌باخته نوشته: “مولا بخش عباس زهی ۲۵ ساله فرزند خدا بخش و نعیم عباس زهی ۲۳ ساله فرزند دادخدا، چند ساعت پس از بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات چابهار، جسدشان در حالی که آثار شکنجه بر بدن آنها بوده در بیمارستان چابهار یافته شدند
این کمپین به نقل از «زبیر عباس زهی» یکی از بستگان نزدیک به این دو جوان نوشته: “نعیم و مولابخش هر دو کارگر بودند و برای کارگری به شیراز رفته بودند. بعد از اینکه روز پنج‌شنبه ۱۱ تیرماه، از شیراز برگشتند در بازار چابهار جنب پاساژ دوست خواه، با زبان روزه توسط ماموران وزارت اطلاعات ربوده شدند و هنوز سه ساعت نگذشته بود که یکی از آشنایان ما از بیمارستان تماس گرفت و گفته که جسد نعیم و مولا بخش را در بیمارستان دیده است.”

ساناز کلانتری
چند ساعتی بعد از نمایش بی میلی خبرنگاران زن ایرانی که می دانستند قرار است از آن ها مقابل دیدگان فابیو ازودو استفاده ابزاری شود، وزارت ورزش با این تهدید به سراغ دبیران و سردبیران روزنامه ها و خبرگزاری ها رفته که اگر خانم های خبرنگاری که با آن ها تماس گرفته شده به ورزشگاه نروند، سال آینده کارت خبرنگاری آن ها تمدید نخواهد شد ...
ما دلقک شما نیستیم!
ساناز کلانتری / شهروند خبرنگار/تهران

...
خب! فارسی صحبت نکردن تو مشکلی برای برقراری ارتباط ایجاد نمی کرد؟
تمام زندانیان اطرافم خیلی خوب انگلیسی صحبت می کردند. فکر می کنم تحصیل کرده ترین زنان ایران سر از زندان اوین در می آورند.



محسن فخری زاده مهآبادی
محسن فخری زاده که دستگاه های اطلاعاتی غرب از او به عنوان پدر بمب هسته ای ایران نام می برند،
 
به گزارش خبرگزاری ها، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه پس از سفری مهم و اساسی به تهران به خبرنگاران گفته است که برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران انجام کارهای بیشتری لازم است.

گزارش ها از تهران خبر می دهد که یوکیا آمانو در سفر به تهران در باره لزوم بازرسی از برخی مراکز نظامی در ایران و مصاحبه با شماری از دست اندرکاران برنامه هسته ای جمهوری اسلامی با مقامات ایرانی گفتگو کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی عرب زبان المیادین نزدیک به جمهوری اسلامی ایران، امانو در گفتگوهای خود در تهران در انتظار دریافت پاسخ دولت ایران درباره بازرسی از 11 مرکز نظامی و نیز مصاحبه با 25 دانشمند هسته ای این کشور است.

المیادین می افزاید که محسن فخری زاده که دستگاه های اطلاعاتی غرب از او به عنوان پدر بمب هسته ای ایران نام می برند، در صدر لیست دست اندرکاران هسته ای است که آژانس خواهان ملاقات با آنها است.

محسن فخری‌زاده یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران است، روزنامه واشینگتن پست پیشتر درباره اش گفته بود که آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته ‌ای ایران می دانند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی پنهانی ولی مؤثر ایفا کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای معتقد است تا زمانیکه با فخری ‌زاده گفتگوی مستقیم صورت نگیرد، نمی‌ توان درباره میزان دست یافتن ایران به دانش هسته‌ای، قاطعانه اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران آمانو در راه بازگشت خود تاکید کرد که امضای توافقنامه با ایران نیازمند کار بیشتر است، چنین سخنانی از زبان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نشان می دهد که گفتگوهای وی با مقامات ایرانی به نتیجه مطلوب نرسیده است. اما با این همه او تاکید کرد که دو طرف به درک بهتری در زمینه برخی مسایل رسیده اند.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: نشانه کمی از اینکه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران به پیشرفتی رسیده باشد، در دست است.

گفتنی است که باز کردن گره مذاکرات هسته ای در وین که همزمان با دیدار آمانو ادامه داشت در دست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای است.

آمانو روز پنجشنبه گذشته دیدار خود را از ایران آغاز کرد تا احتمال وجود فعالیت هسته ای با انگیزه نظامی در گذشته را بررسی کند.

ایران بارها گفته است که فعالیت هسته ای مسالمت آمیزی را دنبال می کند، اما آژانس هسته ای به تهران مظنون است که در سال 2003 و چه بسا پس از آن، دست به فعالیت هایی برای تولید سلاح هسته ای زده باشد، به همین دلیل آژانس خواهان مصاحبه با دست اندرکاران در برنامه هسته ای ایران، مطالعه مدارک و بازرسی از تاسیساتی است که گمان می رود پژوهش هایی در این زمینه در آنها صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران می گوید که این «ادعاها» به اطلاعات جاسوسی نادرست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و موساد اسرائیل که در اختیار آژانس نهاده شده استناد دارد.

شبکه تور، گروهی از سرورهای داوطلب هستند که به مردم کمک می‌کنند تا در اینترنت امنیت و حریم شخصی شان بهبود پیدا کند. کاربران تور از این شبکه به جای اتصال مستقیم از یک سری تونل‌های مجازی برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند. علاوه بر این تور یک ابزار موثر برای دور زدن سانسور است و به کاربرانش اجازه دسترسی به سایت‌های بلاک یا فیلتر شده را می‌دهد. همچنین توسعه دهندگان نرم افزار از تور برای توسعه نرم افزارهای ارتباطی با ویژگی ناشناسی و حفظ حریم شخصی استفاده می‌کنند.

افراد از تور برای حفظ کردن وب سایتشان از ردیابی، بازدید سایت‌های خبری، خدمات پیام رسان فوری و یا وقتی این سایت‌ها فیلتر شده باشند، استفاده می‌کنند. سرویس مخفی تور به کاربرانش اجازه می‌دهد وب‌سایت‌هایشان و … را بدون نگرانی از لو رفتن مکان، منتشر و آپ‌لود کنند. و همچنین مورد دیگر استفاده تور برای ارتباطات حساس اجتماعی می‌باشد: اتاق‌های گفتگو و فروم‌های وب درباره تجاوز و سواستفاده از بازماندگان آنها و یا افراد بیمار.

روزنامه نگاران از تور استفاده می‌کنند تا با خیال راحت با بازرسان و مخالفان ارتباط داشته باشند. سازمان‌های غیر دولتی (NGO) از تور برای ارتباط کاربرانشان با وب‌سایت اصلی بهره‌ می‌برند.

گروه‌هایی مانند Indymedia به اعضا‌شان استفاده از تور را برای حفظ بیشتر امنیت و حریم شخصی‌شان توصیه می‌کنند. همچنین گروه‌های اکتیویست مانند EFF، تور را به عنوان مکانیسمی برای حفظ آزادی فعالان مدنی آنلاین پیشنهاد می‌کنند. شرکت‌ها از تور به عنوان راهی امن برای تجزیه تحلیل رقابتی و همچنین برای حفظ نمونه های حساس از لو رفتن، بهره می‌برند. علاوه بر این، شرکت‌ها از تور به جای VPN هایی که مقدار دقیق و زمان ارتباطات را نگاه می‌دارند استفاده می کنند.

شاخه‌ای از نیروی دریایی ایالت متحده از تور برای جمع‌آوری اطلاعات منبع باز استفاده می‌کند. دستگاه‌های اجرای قانون نیز از تور به عنوان راهی امن برای ترک کردن وب‌سایت‌‌ها استفاده می‌کنند، تا رد IP آنها در لاگ صاحبان وب‌سایت نماند.

تنوع افرادی که از تور استفاده می‌کنند بخشی از آن‌چیزی است که تور را فوق‌العاده امن می‌کند. تور شما را بین سایر کاربران شبکه‌اش مخفی نگاه می‌دارد و در واقع کاربران متنوع و زیادی که از تور استفاده می‌کنند باعث می شوند ناشناسی شما بیشتر حفظ شود.

پیام‌رسان تلگرام از قدرتمندترین ، پرسرعت‌ترین و مطمئن‌ترین مسنجرهای کنونی در دنیاست که اکنون رقیب جدی برای نرم‌افزارهای مشابه‌ای چون وایبر ، لاین و واتس‌اپ به‌حساب می‌آید. امنیت این مسنجر به اندازه‌ای بالاست که شرکت سازنده آن اعلام کرده به هر کس که بتواند تلگرام را هک کند ۲۰۰,۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.
در این مسنجر علاوه بر سرعت بالای انتقال داده‌ها ، پیام‌ها به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند تا حریم خصوصی کاربران محفوظ باشد. ویدئوی زیر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر این نرم‌افزار را نصب و از امکانات آن بهره ببرید. 

۲ نظر:

Unknown گفت...

فمنیستها همه جنده اند
نمی دونم اینا اینقد می گم ما خوبیم مردا همه اخن
بعد هر کدوم در عرض یک سال با 5 نفر بودن
بابا دست بردارین از کس کلک بازیها

Unknown گفت...

عجب دنیای عجیب و غریبیه ...!!!