۳۰ تیر، ۱۳۹۴

شرکت در اکسیون "انقلابی" بدون شورت!


رزا: بعد از خواندن با عجله ی هوروسکوپ و اطمینان از اینکه، امروز نه تنها اتفاقات بد نخواهد افتاد، بلکه بهترین روز این هفته هم خواهد بود! از خانه بیرون میزنم.
روی چرخ تازه یادم میافتد که شورت پایم نیست!
با یکدست روی دامن و یکدست روی فرمان، به محل اکسیون میرسم. تقریبن هیچ آدم جدیدی به چشمم نمیخورد. پیک نیک خانوادگی درست در وسط شهر! دوربینها روی معدود کله مشکی ها زوم کرده و احساس لختی ام را بیشتر میکنند.
فقدان علنی نیروی امنیتی، فضای پیک نیک و میهمانی خصوصی در وسط عموم را تشدید کرده. علیرغم آن، تقریبن این میهمانی "اعتراضی" توجه کسی را جلب نمیکند. تنها لحظه ی هیجان برانگیز، فرو افتادن چادر حزب کمونیست و بهم ریختن بساط "همسایه"  در باد بود!
مارکسیستها حتی دیگر به خطابه های خود هم گوش نمیدهند و صحبت از تقسیم زیر میزی شغلهای باقیمانده، علنی بیان میشوند.
نان اما البته به تساوی تقسیم میشود. میان خودی ها!
در برهنگی "شرم گاه" با بی شرمی باید گفت: شما به وظیفه ی خود عمل میکنید.
ما هم کماکان واقعیت را لخت بیان میکنیم!
کارگران مشغول کارند.
پناهجو به امید رسیدن قایقش به ساحل.
نورچشمی ها اجازه ی ماندن میگیرند، بی نام ها، گله ای دیپرت!
اما
جهان بر مدارش نخواهد گشت اگر ما بر مدارش نگردیم!
رفقا!
برای فهم اینهمه فقط لحظه ای شورت هایتان را به پا نکنید!

مطالب مرتبط:
رزا: سوسیال دمکراتها حتی برای ریدن هم قانون مالیات دارند! (البته فقط از طبقات فرودست...)
یادمان باشد که از همان لحظه ی اعتلاف اینها با فاشیستها ی آنل اخطار داده شد اما چپ "ضد امپریالیست" مثل تصویر امام در ماه ایران، نیمرخ تسیپراس (از حزب "چپ افراطی" سیریزا / یونان) را در خورشید یونان مُشاهده و اعلام نمودند! هنوز هم البته همان گُه را قرقره میکنند...
تصویری: یونان پس ازرفراندوم و رابطه آن با اتحادیه اروپا موضوع گفتگوی بیژن سعید پور با بهروز فراهانی

رزا: بهروز فرهانی حتی پس از لیسیدن کفش آنجلا مرکل توسط رهبر سیریزا کماکان به کون لیسی ادامه میدهد (آن هم با چه حرارتی!) کلیپ بالا از طیف راه کارگر
مقاله ی جدید روزبه در زیر (تقی روزبه  را در طیف راه کارگری آنارشیست میدانند! در مقابل بانو فروغ اسد پور، البته که ایشان (روزبه) باکونین است! (البته ریشش گری گرفته!). روزبه همیشه به "چپ" رای میدهد "رای مشروط". او همواره  تعیین "شروط" پای سفره ی عقد را ضروری میداند!
برای خواندن مقاله در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم

رزا: لینک زیر صحبتهای بانو فروغ اسد پورهم  بسیار جالب است. ایشان برای روژاوا هورا میکشد، بوسه ای به لبان سیپراس زده و به ریاضت اقتصادی "نه" میگوید و البته پس از تبلیغ زندگی مُشترک با چاوز، ازحق طلاقش استفاده میکند!
ایشان شدیدن من را به یاد توده/ اکثریت می اندازد!
گفتگوی فروغ اسدپور وغنی مجیدی و تقی روزبه  پیرامون ارزیابی از پیروزی سیریزا

در زیر فیلم های مقاومت مردم علیه ریاضت کشی.
چه کسی گفت یونانی ها تنبل هستند؟ این جوانان پر کار و پر انرژی مطمعنن راهشان را خارج از سیستم موجود خواهند ساخت.

Anti-Austerity Protesters Clash with Police in Greece, Anthens - riot! 16.07.2015
Greek anti-establishment protesters threw petrol bombs at police at an anti-austerity protest close to parliament. Police responded with flash bangs and tear gas.

Greece: Police pelted with MOLOTOV COCKTAILS as parliament votes on debt deal

Greece protests against austerity measures transforming to riots

فیلم زیر تعداد آنهایی که در یونان به سیاست ریاضت کشی اروپا و در راس آن آلمان «نه» گفتند. اگرچه رای آنان توسط حزب "چپ" حاکم،  «آری» ترجمه شد!
Greece: Drone soars over thousands of 'NO' protesters as referendum looms
OXI
خبرهای دیگر:
امروز ظهر( ٢٠ جولای)، مرکز فرهنگی آمارا، مورد حملە یک عملیات انتحاری قرار گرفت. این انفجار در میان جوانانی صورت گرفت کە خود را آمادە رفتن بە کوبانی می‌کردند.
اسماعیل کاپلان، رئیس مشترک DBP در روحا، بە خبرگذاریها اعلام کردە است کە  در گردهم‌آیی فدراسیون جوانان سوسیالیست در پرسوس „حداقل پنجاە نفر“ کشتە شدەاند. پرسوس از شهر‌های سر بە استان روحا [اورفا] در شمال کردستان است. این انفجار در حالی در حیاط مرکز آمارا رخ داد کە بنا بە گفتە افراد  ٣٠٠ نفر در آنجا حضور داشتند. این جوانان دیروز ( ١٩ جولای) از استانبول حرکت کردە و بە قصد سفر بە کوبانی و مشارکت در بازسازی شهر بە مرکز آمارا آمدە بودند. همزمان روزنامەنگاری کرد در شبکە اجتماعی تویتر خبر از انفجار یک ماشین پر از مواد منفجرە در محلە "الرهبە" شهر پرسوس دادە است، اما زیان جانی در بر نداشتە است.
همچنین امروز ظهر داعش ماشینی پر از مواد منفجرە را روانە "دبستان محمد درا" در 
جنوب کوبانی کرد، کە پیش از رسیدن بە مقصد از طرف یگانهای مدافع خلق منهدم شد.

بگزارش رویترز یک نماینده حزب کرد "دمکراتیک خلق‌ها" گفته است که نهادهای محلی تحقیقات در مورد احتمال انتحاری بودن این انفجار را آغاز کرده‌اند. این نماینده مجلس گفته است که شماری از نوجوانان در مقابل مرکز فرهنگی تجمع کرده ‌بودند تا به طور دسته‌جمعی راهی شهر کوبانی در شمال سوریه شوند.
برخی گزارش‌ها شمار تجمع‌کنندگان را ۳۰۰ نفر ذکر کرده ‌و از آنها به عنوان اعضای فدراسیون ‌انجمن‌های جوانان سوسیالیست نام برده‌اند.
Suicide attack kills scores in Turkish town near Syria
An explosion in a town in southern Turkey near the border with Syria has killed at least 30 people.
Around 100 have been wounded in what the Turkish president is describing as "an act of terror".
Al Jazeera's Victoria Gatenby reports.
فیلم لحظه ی انفجار
Suruc Patlama Ani / The Moment of the Explosion in Suruç/Turkey.
Şanlıurfa Suruç'ta Patlama Anı Sansürsüz Suruc Patlama Ani Dozens killed as blast hits Turkish town near Syria
 فیلم لحظه ی انفجار

Şanlıurfa Suruç'ta son dakika patlama amara kültür mekezi
  
Explosion in Suruc - 28 Tote und hundert Verletzte
Bei einer Explosion in der türkischen Stadt Suruc an der Grenze zu Syrien sind mindestens 28 Menschen getötet worden. Rund hundert seien bei dem "Terroranschlag" am Montag verletzt worden, teilte das Innenministerium mit.

An ISIS suicide bomber has killed 28 in Turkey
فیلم پسربچه ی ایزیدی در کمپ داعش(تعلیم عملیات انتحاری)
Yazidi boy recounts ISIL camp experience
When fighters from the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) group overran Yazidi towns in northern Iraq last year, they killed the men and enslaved many of the women and girls. But younger boys were forced to convert to Islam and undergo training. Al Jazeera spoke to one former prisoner, a 14-year-old Yazidi boy, about his experience being trained at an ISIL camp in the Syrian city of Raqqa. Al Jazeera's Victoria Gatenby explains.

فیلمفیلم های تکان دهنده از تخریب خانه‌ها در سوادکوه، مازندران بر اثر سیل

با کشف اجساد شکافته شده 2 نوزادي که آثار برخي تجهيزات بيمارستاني و يا پژوهشي در نقاط مختلف بدن آنان وجود دارد، تحقيقات ويژه اي از سوي کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي درباره چگونگي مرگ مرموز آنان و حل معماي پيچيده اين پرونده آغاز شد.
بررسي هاي مقدماتي و استدلال هاي پليس بيانگر آن بود که اجساد 2 نوزاد دختر و پسر که حدود 7 روز قبل به دنيا آمده بودند از بالاي پل به داخل خيابان پرت شده است.
اين در حالي بود که «پنس هايي» روي بند ناف نوزادان قرار داشت و بخش هايي از بدن آن ها نيز با شيوه اي خاص بريده شده بود. با آن که طبق تحقيقات مقدماتي چند روز از مرگ نوزادان مي گذشت ولي اجساد آنان دچار فساد نعشي نشده بود و اين احتمال قوت گرفت که اجساد اين دختر و پسر درون محلول هاي خاصي نگهداري شده است.
این گزارش حاکي است: با توجه به اين که احتمال دوقلو بودن نوزادان مذکور نيز وجود دارد مقام قضايي دستورات ويژه اي را براي پيگيري چگونگي مرگ مرموز نوزادان صادر کرد و بدين ترتيب اجساد رها شده براي تعيين علت دقيق مرگ به پزشکي قانوني مشهد منتقل شد.

محمدعلی عمویی، از رهبران حزب توده ایران، برای نخستین بار گفته که هوشنگ اسدی، از دیگر اعضای این حزب، فردی بود که خبر کودتای نوژه / قیام شاهرخی را به علی خامنه‌ای رساند و باعث لو رفتن آن شد.
تاریخ ایرانی: ۲۵ سال پس از افشای کودتای نوژه توسط گروهی از افسران نیروی هوایی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و بازگرداندن شاپور بختیار به قدرت در ۱۸ تیر ۱۳۵۹، محمدعلی عمویی، از اعضای برجسته حزب توده تائید کرده که خبر کودتا را هوشنگ اسدی به آیت‌الله خامنه‌ای اطلاع داده بود. وی پیشتر گفته بود حزب توده اطلاعاتی درباره کودتای نوژه را در اختیار مسئولان جمهوری اسلامی گذاشته بود و او با نام مستعار دکتر تبریزی به جماران می‌رفت و با حمید انصاری، «محافظ شخص آقای خمینی» دیدار می‌کرد. عمویی در گفت‌وگو با «تاریخ ایرانی» چگونگی اطلاع حزب توده از کودتای نوژه و نحوه انتقال خبر این توطئه را به مقامات نظام شرح داده است.
 برای خواندن کُل مطلب در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.

یورو نیوز، یونان با شدیدترین اقدامات ریاضتی در تاریخ اتحادیه اروپا موافقت کرده است. اما، خیابانهای آتن شاهد شدیدترین اعتراضهای مردم این کشور در دو سال گذشته بوده است.

تروئیکا: صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپایی
تروئیکا: کمیته سه عضوی را گویند. اصل این واژه روسی است و برای توصیف درشکه یا سورتمه ای که توسط سه عدد اسب کشیده می شود، استفاده می شود.

فورم خبر دهی گوناز تی وی در زیر جالبه!
خلاصه خبر: حزب "چپ افراطی سیریزا" برای اجرای ریاضت اقتصادی دیکته شده ی آلمان (و "اتحادیه" اروپا) در یونان، چپهای مخالف ریاضت کشی (رفقای سابقشان را) را با تیپا بیرون انداخت! نکته ی مثبت البته دادن شغل معاونت به یک تورک شناس است!
گوناز تی وی : پس از توافق بین دولت حزب سیریزای یونان 4 وزیر از کابینه برکنار شدند. به گزارش گوناز تی وی حزب چپ افراطی سیریزا که با شعار مخالفت شدید با طرح ریاضت اقتصادی به قدرت رسیده بود در پی عدم حمایت کردیتورهای اروپایی از سیاست های این حزب ، با تغییرات ساختاری مواجه شد. هفته ی پیش در پی ضرب العجل اروپا به یونان برای پذیرش شروط این کشورها در مورد پرداخت وام به یونان و نیز پذیرش طرح ریاضت اقتصادی ، دولت این کشور که از ائتلاف چپ های افراطی سیریزا به رهبری چیپراس و حزب راست افراطی آنل تشکیل شده بود در کابینه تغییراتی ایجاد کرد این تغییرات در پی پذیرش طرح ریاضت اقتصادی انجام شده است. هفته ی پیش هنگام رای گیری در پارلمان برای طرح ریاضت اقتصادی 38 نفر از نمایندگان منسوب به حزب سیریزا به این طرح رای منفی دادند که 4 فرد کابینه ی این حزب نیز از میان آنان بودند در پی مخالفت این افراد آلکسیس چیپراس رهبر این حزب آنان را از سمت وزارت برکنار کرد. در پی این تغییرات یک یونانی تورک شناس(تورکولوگ) نیز به معاونت "وزارت خارجه ی امور اروپا" منصوب شد

به دنبال مخالفت برخی از مقامات یونانی با طرح پیشنهادی نخست وزیر به پارلمان برای تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی مورد نظر وام دهندگان به یونان، سیپراس، دست به تصفیه جناح چپ از کابینه این کشور زد ...
به دنبال مخالفت برخی از مقامات یونانی با طرح پیشنهادی نخست وزیر این کشور به پارلمان برای تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی مورد نظر وام دهندگان به یونان، الکسیس تسیپراس، دست به ایجاد تغییراتی در کابینه ی خود زد که منجر به تصفیه ی جناح چپ سیریزا از دولت می شود.

به گزارش یورو نیوز، وزیر انرژی و زیرساختها، معاون وزیر دارایی، وزرای کار و دفاع از کسانی هستند که با طرح سیپراس برای ادامه ی ریاضت اقتصادی مخالفت کرده و حالا از کابینه کنار گذاشته می شوند.
اما نخست وزیر یونان، اوکلید تساکالوتوس، وزیر تازه منصوب دارایی و مامور مذاکره با شرکای اروپایی این کشور را در سمت خود ابقا کرد. خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید تصفیه ی چپ ها از کابینه ی یونان، پیامی است که سیپراس به داخل و خارج از کشور می فرستد مبنی بر این که او مصمم به ادامه ی سیاست ریاضت اقتصادی است.
وزیر دارایی پیشین طرح نجات مالی شکست می‌خورد
واروفاکیس می‌گوید طرح نجات مالی، فارغ از این که چه کسی آن را به اجرا در آورد، با شکست مواجه خواهد شد. یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان می‌گوید تازه‌ترین برنامه نجات مالی کشورش موفق نخواهد بود. واروفاکیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت فکر نمی‌کند که هیچ فردی در دولت یونان، از جمله آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر از این طرح حمایت کند. او افزود که فکر نمی‌کند ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان یا صندوق بین‌المللی پول نیز حامی این طرح باشند. وقتی از وزیر دارایی سابق یونان پرسیده شد، چقدر طول خواهد کشید که برنامه تازه نجات مالی با شکست مواجه شود، پاسخ داد "این طرح از الان شکست خورده است." وزیر دارایی سابق یونان در این مصاحبه خاطرنشان کرد که یونان باید برنامه‌ای را به اجرا در بیاورد که در تاریخ از آن به عنوان "بزرگ‌ترین فاجعه مدیریت اقتصاد کلان" یاد خواهند کرد.
آلمان تا کنون موضعی سفت و سخت در برابر بحران بدهی‌های یونان داشته است
پارلمان آلمان روز گذشته با مذاکره درباره سومین برنامه نجات مالی یونان موافقت کرد.
بر اساس توافق میان دولت یونان و کشورهای منطقه اقتصادی یورو، یونان برای دریافت وام ۹۵ میلیارد دلاری، باید اصلاحات اقتصادی سفت و سختی را به اجرا بگذارد.
واروفاکیس در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی گفت "این برنامه، فارغ از این که چه کسی آن را به اجرا در آورد، با شکست مواجه خواهد شد."
یانیس واروفاکیس، اوائل ماه جاری میلادی در اقدامی که از آن به عنوان رویکردی آشتی‌جویانه نسبت به وزیران دارایی منطقه یورو اعلام شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
واروفاکیس می‌گوید نخست‌وزیر یونان گزینه دیگری به جز امضای توافق یاد شده نداشت.
موافقت نخست‌وزیر یونان برای اعمال سیاست‌های ریاضتی با انتقادهایی در یونان از جمله شماری از اعضای سیریزا، حزب حاکم رو‌به‌رو شد.
تعدادی از نمایندگان این حزب در مجلس، به طرح نجات مالی یونان رای منفی دادند و نخست‌وزیر یونان شماری از وزیران دولت خود را در واکنش به رای منفی آنها برکنار کرده است.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam rosa jan motesefane netonestim az stanbul temas begirim piroz bashid

ناشناس گفت...

rosa masaleye kobani xili pishrefd karde vali motesefane sansore ham az teref e marksist ha ham dolat ha bexosos turkiye piroz bashid

Rosa گفت...

ممنون
درسته، اتفاقات کوبانی رسمن پوشش داده نمیشه. چپ ایران بخصوص نگاهش به یونان و... است که چگونه مثل لنین بروی قدرت دولتی بپرد!
باری...

امید که سالم
و همچنان پایدار باشید.

استانبول گویا بشدت شلوغ است:

در روز دوشنبه بیستم ژوییه، پلیس شهر استانبول برای پراکندن معترضانی که دولت را برای حمله انتحاری داعش در شهر سوروچ در نزدیکی مرز با سوریه مقصر می دانستند، از گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش استفاده کرد. در پی وقوع انفجار در شهر سوروچ که دست کم ۳۰ کشته به جا گذاشت، صدها نفر در نزدیکی میدان تقسیم استانبول گرد آمدند. برخی از آنان پرچمهای حزب کارگران کردستان ترکیه و عکسهای عبدالله اوجالان، رهبر این حزب را در دست داشتند. تعدادی در شعارهای خود ضمن قاتل نامیدن داعش، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و حزب عدالت و توسعه به رهبری نخست وزیر ترکیه را همدست داعش معرفی می کردند.

https://youtu.be/UJYvjVhBr1M