۰۵ اسفند، ۱۳۹۶

کلیپ جدید ارتش زنان روژاوا علیه داعش و فاشیسم ترکیه + گفتگو با صالح مسلم در برلین


رزا: پس از بمباران شیمیایی عفرین و سکوت حکومتهای آمریکا/آلمان و اروپا، فرماندار خودگردانی عفرین (منطقه ی کُردنشین سوریه و بخشی از خودمختاری روژاوا)، از ارتش سوریه کمک خواست تا بطور مشترک از مناطق مرزی سوریه (عفرین) در برابر ارتش اشغالگر ترکیه دفاع کنند. پس، اکنون بخشی از ارتش سوریه در مرز عفرین-ترکیه مستقر شده است. تا کنون بجز چپ مستقل (از "اردوگاه سابقن موجود کمونیستی/شوروی") ، کُردهای آنارشیست و فمینیستها ، کسی از مبارزات مردم عفرین علیه اشغالگران ترکیه (جهادی/داعشی/اردوغانی و ارتش ترکیه)، دفاع نکرده است.
در ابتدای شروع حملات ارتش ترکیه و بمباران شهر عفرین، اغلب آنارشیستهای "کمونیست" همراه با مارکسی های ارتدوکس به بهانه ی آمریکایی بودن  جنبش روژاوا!!! ، از حمایتِ مردم عفرین سرباز زدند!  وبسایتهایی مثل لیب کم LibCom(آنارشی / مارکسی)- نسخد (آنارشی/ کمونیستی) - میلیتانت (ژنرال تروتسکی)-اخبار روز(فداییان اکثریتی) -مجله ی هفته (لانه ی حزب کمونیست)...یا با سکوت و سانسور خبری و یا با درج مقالاتی در مخالفت با خودگردانی روژاوا، عملن پُشت مردم عفرین را "اومانستی/مارکسیستی" خالی کردند.
حال، اینک اتحاد نظامی با محبوب کمونیستها بشاراسدِ بُشکه ای (شیمیایی) و رفیق پوتین (ضد آمریکایی) شکل گرفته و نیروی نظامی ارتش اسد دربرخی از سنگرهای مرزی عفرین، علیه ترکیه اشغالگرمی جنگند...
پس ما نیز منتظریم ببینیم که آیا این وبسایتهای وابسته و "آنتی امپریالیسم"  و طرفدار آنتاگونیستی کردن "تضاد کار و سرمایه"  و برخن بلشویکی/آنارشیستی و ارادتمندان مارکسیسمِ پوتینی و اسدی و قذافی چی ... انگشتشان را از دماغ روژاوا بیرون می کشند؟
مرتبط به اینجا

آسیه عبدالله: هیچکس منتظر سقوط عفرین نباشد
"آسیه عبدالله" از رهبران روژآوا که هم اکنون در عفرين است: هیچکس منتظر سقوط عفرین نباشد.
به قدرت‌های جهانی می‌گوییم اگر سکوت کردەاید به این امید که ترکیه بزودی کار عفرین را تمام کند، چیزی جز رسوایی در انتظارتان نیست چون عفرین سوگند پیروزی یاد کرده و از دمکراسی خود دفاع خواهد کرد.
آسیه عبدالله ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك، تو-دم که در عفرین به سر می‌برد در مصاحبەای با خبرگزاری "ژن‌نیوز" از آنچه در عفرین می‌گذرد سخن گفت. او به قدرت‌های جهانی که چشم‌براهند ترکیه بزودی کار عفرین را تمام کند هشدار داد چیزی بجز رسوایی برای آنها وجود نخواهد داشت چون عفرین به مقاومت ادامه می‌دهد و پیروز خواهد شد.
به شهیدان مقاومت عفرین ادای احترام می‌کنم. هجوم ترکیه، داعش و القاعده در همه ساعات شبانه روز با سلاح‌های سنگین ادامه دارد. به راستی که مقاومتی تاریخی در عفرین شکل گرفته است. بیش از سی روز ایستادگی در برابر یک حکومت فاشیست عضو ناتو. ترکیه از همەی ظرفیت‌های نظامی خود استفاده کرده تا عفرین را خالی از سکنه کند. برای همین به زیرساخت‌ها و مراکز خدمات عمومی و منابع خوراکی حمله می‌کنند. حتی از گاز کلر استفاده کردند. می‌خواهند اراده عفرین شکسته شود اما فداکاری بزرگی در جبهه های جنگ عفرین انجام شده. مبارزان فدائیانه مبارزه می‌کنند. صفحات تازەای از تاریخ برای کردها و کل بشریت دارد نوشته می‌شود. یک نیروی مستقل با سلاح‌های معمولی موفق شده بیش از ٣٠ روز در برابر یک کشور عضو ناتو بجنگد. روحیەای که مردم عفرین را سر پا نگه داشته حاکی از اراده ای عظیم است. نقش زنان در این مقاومت بی‌بدیل است.
شهدایی مانند آوستا خابور و دهها نمونه دیگر از مبارزان ی.پ.ژ وجود دارند که علیرغم جراحت به مبارزه ادامه دادند تا زمانی که شهید شدند. این ارادەی عفرین است. ترکیه دارد همان کاری را می‌کند که داعش سال‌ها انجام داد. کشتار و غارت و جنایت. در مقابل آنها مردم عفرین وجود دارند که از ایستادگی مادران و حفاظت از کودکانشان الهام می‌گیرند. این پاسخ به فاشیسم است. تا زمانی که ترور اردوغان و جانیان همراه او وجود داشته باشد مقاومت عفرین هم ادامه خواهد داشت. ماندن در عفرین و حفاظت از آن وقتی که شبانه روز زیر آتش سلاح‌های سنگین است سختی‌های زیادی دارد اما روحیه مهرورزی و همیاری دوچندان شده است. هر خانه و روستایی که ویران می‌شود همه به یاری قربانیان می‌روند. درهای مردم بر روی هم باز است و از هر لحاظی داشتەهای خود را با یکدیگر تقسیم می‌کنند. این فلسفەی عفرین است. حمایت‌های بین‌المللی مدافعین عفرین هم برای ما الهام بخش است و به دوستانمان در جهان درود می‌فرستیم. به قدرت‌های جهانی هم می‌گوییم اگر سکوت کردەاید به این امید که ترکیه بزودی کار عفرین را تمام کند، چیزی بجز رسوایی در انتظار شما نیست چون عفرین سوگند پیروزی یاد کرده و از دمکراسی خود دفاع خواهد کرد.
sitrana nû 2018 Efrin tola salan
https://youtu.be/jLLGxowWkv8

   
بدران چیاکرد جزئیات توافق نظامی با ارتش سوریه را بیان کرد
بدران چیاکرد از مسئولان جنبش جامعه دمکراتیك "تو-دم" در رابطه با ورود گروهی از نیروهای وابسته به ارتش سوریه به عفرین اعلام کرد این اقدام در پی توافقی نظامی با دمشق برای مقابله با اشغالگری ترکیه بوده است
بدران چیا کرد با اعلام آنکه تصور ترکیه در مورد تصرف عفرین در طول سه ساعت تا سه روز با مقاومت بزرگ عفرین ناکام مانده است گفت پس از سی و سی روز مقاومت اکنون جامعه جهانی در حال واکنش نشان دادن به وقایع عفرین و ایجاد فشار بر ترکیه است.
او یادآوری کرد ترکیه به انواع اقدامات ضد انسانی از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بمباران، منازل مسکونی، مدارس و مراکز بهداشتی و منابع خوراکی و آشامیدنی دست زده است.
این مسئول جنبش جامعه دمکراتیك در مورد چگونگی ورود نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه به عفرین نیز توضیح داد: این اقدام در نتیجه مذاکرات میان ی.پ.گ با ارتش سوریه انجام شد. خودمدیریتی عفرین پیش از این نیز از دولت سوریه خواسته بود به مسئولیت خود برای حفاظت از مرزها عمل کند. جزئیات این توافق باید از طرف ی.پ.گ بیان شود. تعداد نیروهای سوری، مأموریت و محل استقرار آنها در مذاکرات طرفین مورد بحث قرار گرفته است. از نظر ما این اقدام برای حفاظت از مرزهای سوریه مثبت است. ارتش سوریه نیز به اندازەی ما برای دفاع در برابر هجوم ترکیه مسئولیت دارد.
بدران چیا کرد با یادآوری آنکه پروژە خودمدیریتی‌های دمکراتیك در فدراسیون شمال سوریه بر مبنای تجزیه خاک سوریه نبوده است گفت به هر حال روزی باید بر میز مذاکره در مورد این پروژه و مسائل موجود با دمشق گفتگو کنیم. البته آمدن نیروهای ارتش سوریه به عفرین صرفا یک توافق نظامی است و توافقی سیاسی یا اداری در پشت آن نیست. عفرین همچنان از اراده سیاسی خود محافظت کرده و خواهد کرد. آنچه در عفرین وجود دارد دستاورد خلق‌هاست. اکنون فقط موضوع مبارزه مشترک با اشغالگری ترکیه اولویت دارد. اینکه ی.پ.گ سلاح‌های خود را بر زمین بگذارد و عفرین به رژیم واگذار شود موضوعیت ندارد و مورد بحث نیست. مسئله کنونی درهم شکستن نیروهای اشغالگر است.
مسئول تو-دم در عفرین تصریح کرد ترکیه قصد خروج از مناطق اشغالی سوریه را ندارد و این برای دمشق هم خوشایند نیست. حکومت سوریه می‌خواهد جلوی طرح ترکیه برای متصل کردن مناطق باب، جرابلس، اعزاز و ادلب و محاصره حلب و نوبل و زهرا را بگیرد.
بدران چیا کرد در پاسخ به این سئوال که روسیه و ایران به رفتن نظامیان سوری به عفرین چگونه نگاه می‌کنند گفت: این اقدام برای برخی نیروها خوشایند نیست. روسیه می‌خواهد ترکیه را در کنار خود حفظ کند تا از ناتو خارج شود. ترکیه همچنین امتیازهای اقتصادی در این قبال به روسیه داده است هرچند که آتش اختلاف میان آنها دوباره شعله‌ور خواهد شد. تا آنجا که ما دنبال کردەایم ایران هم مخالف عملیات ترکیه در سوریه بوده و در این زمینه اختلافاتی با روسیه دارد.

ادامه ی اخبار و مطالب + صالح مسلم در برلین اینجا


خبرگزاری فرات تصاویر مربوط به حمله جنگنده‌های ترکیه به خودروهای کاروان غیرنظامیان در عفرین را بدست آورد و ادعای دروغین رسانه‌های ترکیه مبنی بر حمله به "حمله به کاروان نظامی" را افشا کرد.

این دو عکس نشان می‌دهد که گروههای جهادی متحد ترکیه در #عفرين یک زن غیرنظامی کُرد را ابتدا دستگیر کرده اند سپس با پوشاندن یونیفرم نظامی و بستن اسلحه به لباسش ادعا کرده‌اند یگی از مبارزان زن را به اسارت گرفته اند.




 
انتشار فيلم كشت و كشتار اصلا خوشايند نيست.ولي حالا كه مظلوميت مردم #عفرين در هيچ رسانه اي بازتاب داده نميشود تا ارتش تركيه راحت تر نسل كشي كند،مجبوريم خودمان آنها را منتشر كنيم شايد بعد از ٣٥روز ،صداي عفرين شنيده شود.

واكنش به جنگ # عفرين،به ترك بودن،كرد بودن و انگي كه براي همه بحث ها به كردها مي زنند(جدايي طلب)ربطي ندارد.داستان زياده خواهي،تجاوز،كشتار و زنده به گور كردن اميد مردم است. فرياد بر آوردن براي مردم #عفرين واجب است؛اگر انسان باشيم.
نوری محمود سخنگوی نیروهای مدافع خلق #YPG در توضیح این ویدیو نوشته‌ است؛ "یک گروه تروریستی تحت حمایت ترکیه یک تراکتور را به سرقت و صاحب آن را به قتل می‌رسانند. جامعه بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر نباید در قبال جنایات‌ ارتش ترکیه و گروه‌های جهادی علیه بشریت، ساکت بمانند."

دولت ترکیه و تبهکاران وابسته، پس از غصب تراکتور یکی از ساکنان روستاهایمرزی عفرین وی را به رگبار گلوله بستند

آنچنان که در تصاویر دیده می‌شود قاتلان پارچه‌ای زرد رنگ بر بازوی خود بسته‌اند. این علامت نشان می‌دهد که قاتلان از عناصر تحت امر اردوغان هستند. این گروهک محتملا عناصر فرقه الحمزه می‌باشند که از گروهک‌های سرسپرده دولت ترکیه هستند.

یک غیرنظامی را در درخواستی که برای بازگرداندن تراکتور خود داشت در منطقه شیرا به این شیوه به قتل می‌رسانند. اینجا #عفرین است.
این ویدئو حاوی تصاویر ناراحت کننده است. اما لازم است همه با مدرک و سند بدانند که ارتش ترکیه و تبهکاران متحدش در #عفرين چه جنایاتی مرتکب می‌شوند. این غیرنظامی از نیروهای ارتش ترکیه و گروههای جهادی متحدش میخواهد که تراکتورش را پس دهند که اینگونه بی رحمانه تیرباران می‌شود

بعد از سي و دو روز سكوت،صداهايي مي آيد كه حزب الله لبنان و مدافعان حرم ديروز و تاجران فسفات امروز با #YPG در #عفرين به توافق رسيده اند.خير،ارتش سوريه اگرچه وابستگي هايي به اين دو دارد ولي با شعار"يك سوريه"وارد جنگ عليه ارتش تركيه شد.
20. Feb.


Suriye güçleri ilçelerde konuşlanmaya başladı

Newsticker zu den Angriffen auf Efrîn

YPG did not welcome Damascus by choice, but were forced to make a decision after a month of relentless airstrikes and attacks by a NATO country declaring jihad and their plans to the change demographics of Afrin, with support of jihadists who call Kurds kafirs, pigs and so on.
Has Turkey’s repeated aggression against Kurds changed the position of any Turkey analyst’s inherent bias (in favor of Turkey)? Bias: Saying ”YPG welcoming the Assad regime” but leaving out the context that many Kurds regard the Turkish/jihadist invasion as a existential threat.

نشرت بعض الصفحات بأن قوات الشعبيه انسحب من عفرين الخبر عاري عن الصحة وهذا فيديو من داخل مدينة عفرين ورفع علم وحدات حماية الشعب YPG جنب علم السوري

القوّات الشعبية السورية على الخطوط الأولى في محور ناحية جنديرسه لمواجهة الإرهاب الاتاتوركي واذنابه

  صحبت صالح مسلم در مورد عفرین
Salih Muslim berichtet Linkspartei über Efrîn


 Salih Muslim
Während türkische Truppen ihre Angriffe auf das nordsyrische Afrin verstärken, fordert die dort regierenden Kurden die Machthaber in Damaskus auf, die türkisch-syrische Grenze zu verteidigen. „Wir verhandeln dazu indirekt, Russland vermittelt zwischen der Verwaltung in Afrin und Damaskus“, sagt Salih Muslim am Montag in Berlin. „Aber eine Vereinbarung mit der Regierung von Baschar al Assad gibt es derzeit nicht.“ Muslim gehört zur Kurdenpartei PYD und fungiert als De-facto-Außenminister der „Demokratischen Konföderation Nordsyrien“.

Die Rojava genannte Autonomiezone hat im Syrienkrieg sowohl islamistische und protürkische Oppositionelle als auch Regierungstruppen bekämpft. Die säkularen Kurden wurden lange Zeit von den USA unterstützt und von Russland – Assads Schutzmacht – geduldet.

Nun könnten die Kurden und mit ihnen verbündete christliche wie muslimische Araber sogar auf Assad angewiesen sein. Keine Großmacht steht ihnen bei. Russland verlangt auf Wunsch aus Damaskus, dass die PYD-Miliz YPG ihre Waffen an die Regime-Truppen abgibt. „Das tun wir nicht“, betont Muslim. „Wir trauen ihnen nicht.“ Die Kurden sehen nicht nur im türkischen Staatschef Recep Tayyip Erdogan eine Gefahr, sondern auch in Assad. „Für uns macht es keinen Unterschied, ob wir von der Türkei unterdrückt werden oder vom Regime in Damaskus. Assad will ganz Syrien – wir aber akzeptieren das Vorkriegssystem nicht.“

Kurden: Westen nimmt Rücksicht auf Nato-Land Türkei

Syrischen Staatsmedien zufolge fuhren Regierungstruppen am Montag trotzdem nach Afrin. Die meisten Kurden wollten aber Demokratie und Föderalismus, sagt Muslim, also keine Aufgabe ihrer Autonomie und alle Minderheiten repräsentierenden Gemeinderäte in Rojava. Er hoffe zwar auf Hilfe der USA und der Europäer im Konflikt mit der Türkei. Der Westen sei jedoch still, womöglich aus Rücksicht auf Geschäfte mit dem Nato-Partner Türkei. Die syrisch-kurdische PYD gilt als Schwesterpartei der türkisch-kurdischen PKK, die auch in Deutschland verboten ist und in der Türkei einen bewaffneten Guerillakampf führt. Salih Muslim steht auf der Liste der „meistgesuchten Terroristen“ der Türkei.
Andererseits könnte Erdogan wohl gut damit leben, wenn Assad die kurdische Regionalverwaltung unter Kontrolle bekäme. Der Einmarsch in Afrin könnte die Machthaber in Damaskus nun genau dazu zwingen. Allein kann die Türkei die Kurden jedenfalls kaum besiegen. Zu groß ist dabei auch das Risiko, einen Kurdenaufstand in der Türkei selbst zu provozieren. Und der am 20. Januar gestartete Einmarsch im vergleichsweisen kleinen Afrin kommt nur mühsam voran – Ankara hat den Widerstand unterschätzt.
Für die AKP-Regierung ist schon der sich in den nichtkurdischen Gebieten Syriens abzeichnende Sieg Assads ein Rückschlag. Die von Erdogan unterstützten Milizen, die nun nach Afrin vorstoßen, hatten sich aus anderen Teilen Syriens zurückziehen müssen. Dazu noch einen kurdischen De-facto-Staat an der eigenen Südgrenze zu dulden, käme einer kompletten Niederlage Ankaras gleich.


Factions of the “Olive Branch” Operation carry out field executions in the countryside of #Afrin, killing 7 persons including women

The corpses of seemingly 2 females and 4 males—apparently some of them mutilated—all in civilian clothing, in a location where there is no sign of combat; no bullet-holes, and no sign of explosions. If they were combatants, they wouldn't have taken shelter behind a hedge.

Die türkische Armee hatte ihre Invasionsoperation am 20. Januar mit Gruppen, die sie als die Freie Syrische Armee bezeichneten, begonnen. Aber als diese als „FSA“ bezeichneten Gruppen schon in der ersten Woche Hunderte Kämpfer verloren hatten, wurden anstelle der aufgelösten FSA nun Kämpfer von al-Nusra aus Idlib und inhaftierte IS-Mitglieder aus Cerablus und der Türkei in FSA-Uniformen gesteckt und an die Fronten von Efrîn geschickt. Insbesondere IS-Mitglieder aus Turkstaaten wurden nach Efrîn gebracht. Diese Gruppen erklärten, sie würden für den türkischen Staat agieren, aber sie hätten die Autorität und das Kommando auf dem Schlachtfeld. Da die türkischen Truppen einen psychischen Schock erlitten hatten, als sie daran gescheitert waren, mit ihrer Invasion vorzurücken und sie in kurzer Zeit schwere Verluste erlitten hatten, stellte die türkische Armee ihre „Mehmets“ unter das Kommando von IS- und Al-Nusra-Emiren.
 

Der #Bundestag wird die Regierung nicht auffordern, einen Text des deutsch-türkischen Journalisten #DenizYuecel zu missbilligen. Ein entsprechender Antrag der #AfD wurde mehrheitlich abgelehnt. Zuvor hatte Cem #Özdemir sich die AfD vorgeknöpft.

۱۸ نظر:

Rosa گفت...

چیزی شبیه قیامت، ره‌آورد موشک‌های شیمیایی اسد برای کودکان خان‌شیخون



شبکه CBS آمریکا فیلمی روی صفحه توئیتر خود منتشر کرد که یکی از حملات شیمیایی رژیم بشار اسد به شهرک خان‌شیخون در استان ادلب سوریه را نشان می‌دهد.

پزشکی که کوشیده مجروحان این حمله شیمیایی را درمان کند، این حادثه را به "روز قیامت" توصیف کرد. در ویدئوی منتشر شده برخی قربانیان روی زمین افتاده و بر اثر استنشاق گازهای سمی در حال جان دادن هستند. امدادگران نیز می‌کوشند با پاشیدن آب روی آنها، قربانیان را از مرگ نجات دهند.

شبکه CBS روز یکشنبه 25 فوریه 2018 در برنامه "60 دقیقه" این ویدئو را در چارچوب گزارشی که بمباران شیمیایی خان‌شیخون می‌پردازد، پخش خواهد کرد.

ارتش آمریکا در پاسخ به بمباران شیمایی خان‌شیخون، 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات شلیک کرد. گمان می‌رود هواپیما یا هواپیماهایی که این حمله شیمیایی را انجام داده‌اند، از این پایگاه به هوا برخاسته‌اند.
این فیلم ناگوار برای اولین بار تصاویر تاثیر وحشتناک و مرگبار تسلیحات کشتار جمعی و شیمیایی روی غیرنظامیان را نشان می‌دهد. رژیم سوریه از آغاز بحران این کشور تا کنون بیش از 200 بار با تسلیحات شیمیایی شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داد. 6 حمله شمیایی از این حملات در سال جاری صورت گرفت.

حمله شیمیایی به شهرک‌ خان‌شیخون موجب مرگ 100 نفر و زخمی شدن حداقل 200 نفر شد. بخش اعظم کشته و زخمی‌ها زنان و کودکان بودند.

به گزارش ادموند مولیت، رئیس هیات بین‌المللی تحقیق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، شهرک خان‌شیخون در استان ادلب که تحت کنترل نیروهای مخالف بشار اسد بود، 4 آوریل 2017 با گاز سارین مورد هجوم قرار گرفت.

مصطفی الحاج، یکی از نیروهای دفاع شهری سوریه گزارش کرد که بلافاصله پس از حمله شیمیایی نیروهای دفاع شهری سوریه که به "کلاه خود سفید" معروف هستند، کوشیدند قربانیانی را که دچار بی‌هوشی شده بودند و از دهانشان کف خارج می‌شد، نجات دهند ولی بسیاری از آنان جان باختند.



در گزارشی که شبکه CBS روز یکشنبه پخش خواهد کرد و بخش‌هایی از آن روی صفحه توئیتر این شبکه منتشر شده، مامون مراد، پزشک سوری که کوشیده بود جان بیماران و قربانیان این حادثه را نجات دهد، گفت که خودش نیز مقداری از گاز را استنشاق کرده و تا ماه‌ها حنجره او مشکل داشته است.

این پزشک سوری گفت: «کوشیدیم اجساد کودکان قربانی را چندین مرتبه با آب بشوییم ولی این کار فایده‌ای نداشت. شرایط آنقدر ناگوار بود که شبیه روز قیامت بود.»
پس از وتو شدن

در پی وتو شدن ادامه فعالیت هیات بین‌المللی تحقیق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه از سوی روسیه در شورای امنیت، ادموند مولیت از ریاست این هیات کنار رفت.

او پیش از آن اعلام کرده بود که منبع گاز سارینی که در حمله به خان شیخون استفاده شده بود، منابعی بود که رژیم سوریه در طی سالها آنها را تهیه کرده بود.

دمشق ادعا کرد که اپوزیسیون سوریه حمله شیمیایی به خان شیخون را ترتیب داده تا چهره رژیم سوریه را بدنام کند ولی ادموند مولیت گفت که تولید حجم زیاد گاز استفاده شده در این حمله نیازمند تاسیسات گسترده و ادوات پیچیده‌ای است که مخالفان بشار اسد به آنها دسترسی ندارند.

http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2018/02/24/%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%8C-%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%AE%D9%88%D9%86.html

Rosa گفت...


ژنرال روس اعلام کرد، کشورش بیش از ۲۰۰ نوع سلاح جدید را در سوریه آزمایش کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر شامانوف، فرمانده پیشین سربازان نیروی هوایی روسیه که اکنون ریاست کمیته دفاعی دومای روسیه را بر عهده دارد، گفت: ما برادرانه به مردم سوریه کمک می‌کنیم و در همین راستا از بیش از ۲۰۰ سلاح جدید استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اتفاق تصادفی نیست که امروز برخی از کشورها مستقیم برای خرید سلاح‌ به سوی ما می‌آیند. حتی کشورهایی که متحد ما نیستند.

او افزود: امروز صنایع نظامی و دفاعی ما به گونه‌ای است که ما می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

روسیه یکی از متحدان اصلی دولت سوریه است.

در روزهای اخیر انتقادهای بسیاری درباره حملات هوایی در غوطه شرقی که باعث کشته شدن بیش از ۳۵۰ غیرنظامی شده، علیه روسیه انجام گرفته است اما کرملین هرگونه دخالت در این حملات را رد می‌کند.

اظهارات شامانوف در حالی بیان می‌شود که روسیه به تازگی جنگنده‌های سو – ۵۷ را در سوریه مستقر کرده است.

استقرار دو جنگنده پیشرفته سو ۵۷ در حمیمیم سوریه

منابع رسانه‌ای و آگاه امروز شنبه اعلام کردند، دو فروند جنگنده روسی دیگر از نسل پنجم جنگنده‌های پیشرفته سو ۵۷ وارد پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه شدند.

براساس گزارش رسانه‌ها، همراه این جنگنده‌ها تعدادی جنگنده سو ۳۰ نیز بوده است.

ارتش روسیه تاکنون چهار فروند جنگنده از نوع جدید سو ۵۷ به سوریه فرستاده است.

گزارش‌های نظامی دو روز گذشته حکایت از آن داشتند که دو فروند جنگنده نسل پنجم، پیشرفته‌ترین از نوع سو ۵۷ است که وارد پایگاه حمیمیم در سوریه شده‌اند این به رغم آن است که این جنگنده‌ها تاکنون در مرحله آزمایش هستند و هنوز به خدمت دائمی نیروهای مسلح روسیه درنیامده‌اند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=149012

ناشناس گفت...

سلام رزا جان خسته نباشی!
وضیعتی که الان تو مرز ترکیه و سوریه بوجود امده و نیروهای اشغالگر با هماهنگی ارتجاع منطقه به کردهای عفرین انجام میگیرد یک حالت استسنائی تو منطقه است اگر تاریخ ۱۵۰ ساله تاریخ و جنبشهای جهانی را مطاله کتیم شبیه این وضیعت امروز منطقه خاورمیانه را تداعی نمی کند مثلا تو چین وقتی علیه حکومت مرکزی مبارزه میشد انقلابیون از نیروی های کمیدان کمک میگرفتند علیه حکومت این در حالی بود نیروهای کمیدان ارتجائی بودند ولی بطور کلی الان وضیعت ۸۰ و یا ۱۰۰ سال پیش نیست باید حواسمان جمع باشد رژوا و دیگر نیروهای انقلابی یک نیروهای انقلابی است و در واقع دولت نیست و داره زن و مرد خودگردانی را با تمامی خلقهای منطقه به عنوان یک الگو انسانی و در نهایت برای حیات ازاد انسانی مبارزه میکنند و این حرکت انقلابی که نوع سازماندهی که گزینه کردند مثل سم برای منطقه خطرناک است در حکومت ترکیه در قرن ۲۱ حکومت عثمانیها داره تبلیغ میشود که علیه خانم ها است در ترکیه بیش ۵۰٪ مردوم انمها هستند.،،،،،
بنابراین اگر نیروهای رژواو و ybg از نیروهای دیگه منطقه کمک میگیرند و در نهایت به استقلال نیرهوها اسیب نمی رساند به نظر من هیچ اشکالی ندارد شما توجه به نیرهای ارتجائی وارتش ترکیه نگاه کنید چگونه با زنهای بدون صلاح چگونه برخورد میکند حدوا ۱۰۰ سال پیش وقتی کردها و ارتش کمال اتا تورک ارتش غرب را شکست دادند تمامی وعدههای کمال در رابزه با کردها به هوا رفت کمال با اینکه خودش ترک نبود به کردها خیانت کرد سئوال اساسی به کردها چی نسیب شد همان شعار سابق ترک کوهی ؟؟ این وضیعت امروز است من هم اولش مخالف بودم که نیروها کمک نگیرند با مطالعه وضیعت امروز و تاریخ جنبش گذشته تظرم برگشت و باید این نقطه را یاداوری کنم فعلا این حرکت کردها یک سازماندهی خودگردانی که پشتش یک دولت قوی نیست که دست بالارو داشته باشه بنابراین نوع سازماندهی خیلیهم مترقی است پیروز باشید

ناشناس گفت...

مگر امریکا نگفته بود خط قرمز ما حمله شیمائی مجدد به مردوم بی دفاع سوریه بود؟؟؟
سوریه برای جندمین بار حمله شیمیائی کرد امریکا هم هیچ کاری نکرد اخه در این اوضاع نابسامان هر دنبال منافع فردی و دولتی خودشون هستند،
مگه دولت روسیه ادعای ۲۰۰ نوع سلاح برای تمربن بر سر مردوم بی دفاع سوریه انجم نداده ..، واقعا اینهاخجالت نمی کشند و علنی هم برای بازار گرمی برای فروش سلاحهای مرگ بار خودشون نمیکنند؟
گویا هنوز برای ۱۵ کشور در شورای امنیت برای اتش بست علیه جنایت جنگی که بتوسط ایران،روسیه،و سوریه به نتجه نرسیده که فعلا برند حال حولشون بکنند تا برگدند یک تصمیم خودشون برای اتش بس انجام دهند ،
این حرکت کاملا مشخص است که پشت پرده یک بده بستون علنی و اشکار علیه مردم بدبخت انجام می گیرد،
واقعا جنایت از این بدر هم ممکن است. اتش بس برای مداوا بی گناهان که هیچ نقشی در جنگ ندارند ..مگر برای کنار گذاشتن جانی بشار اسد و ارامش برای مردوم سوریه چه نیروی لازم است؟؟
باید برای اخرین بار برای مردوم خاورمیانه و جهان متوجه این سیاست بازی و قربانی بیشماری که بتوسط خود دولتها که ب ظاهر انتخاب شدند باید پایان داد همین دولتها هستند که خیلی علنی یا پشت پرده بتوسط قولها ی بزرگ شرکت های سرمایه داری جهانی تصمیم برای نابودی شما انجتم میریند ،بیائید مثل رژاوا و دیگر نیروهای کرد سوریه در سازماندهی خودگردانی جمعی انسانی را پیشه خود قرا دهید و از دولتها و نیروهای دیکر ارتجاع خلاص شوید دود بر مردوم ازاده سوریه

ناشناس گفت...

رزا جان

اگر کمی به عقب بر گردیم و اوضاع جهان کنونی را بررسی کنیم ب یک جواب کلی و شاید هم نزدیک به حقیقت پیدا کرد.،،،،،
هنوز پوتین باور ندارد که حکومتی که بلشیویک ها بر سر کار اورده بودند شکست خورده با اینکه پوتین فرزند حرمزاده بلشویک ها است تلاش دارد که انتقام شکست نظام به اصطلاح اتحاد جماهیر شوروی را از امریکا بگیرد گویا جهان امروز هیچ تغیری نکرده ۱۰۰ سال گذشت هنوز ایران ،، ترکیه،، روسیه دارند درجا میزنند
ایران در اسلام گیر کرده ،ترکیه در عثمانی، روسیه در اتحاد جماهیر شوروی واقعا حرفی پوتین و شرکا در روسیه میزنند باور دارند برای فروش سلاح های خودشون از جان بیگناهان رسوریه و افسران روسیه مایه میگذرد این در حالیاست که روسیه از چین و هند عقب افتاده و به زودی هم کمر راست نخواهد کر چون اینها در گذشته زندگی میکنند نه در حال باید به این وضیعت گریست

ناشناس گفت...

این ها همه دلال مرگ هستند،، و از پایان یک دوره زندگی واقعی پرت هستند چون احساس واقعی انسان پوینده را ندارند ، در واقع تبدیل به نوعی ماشین که سوختش زغال سنگ است، باور به یک دوران جدید صنعتی هر چند مدرن امروزی ندارند فکر میکنند از ژن مخصوص نامیرا هستند حتا حاضر نیستند به شکل ظاهری هم شده کاندید جوانی که برای ریاست جمهوری با قانون های کذائی هم شده اعلام وجود کنند با هزار ترفند عدم صلاحیت فرد برای کاندیاتوری را لغو و روانه زندان میکنند
دقیقا سه کشور مورد نظر در شکل و محتوا با کمی تغیر عمل میکنند،، ایران ترکیه روسیه می بیند که هروز به هم نزدیکتر می شوند، مشکل جدی روبروی هم قرار ندارند گویا سیستم در سه کشور ابدی و ازلی است ، البته جمهوری کوچک اغمار اتحاد جماهیر شوروی سابق تقربیا همگون هستند، اذربایجان ترکمنستان ازبکستان تاجکستان بلاروس رپسیه سفید داغستان ارمستان چهچن،،، البته گرجستان با کمک غرب راهش را دا کرده
در زمان لازم بیشر صحبت میکنیم
پیروز باشید

ناشناس گفت...

البته گرجستان با کمک غرب راهش را ادامه میدهد ،قابل ذکر است ترکیب جمیعت و متفاوت مذهبی و مهمتر از همه چیز نداشتن نفت بزودی از همه همسایه ها جلو خواهد زد

Rosa گفت...

این ها همه دلال مرگ هستند،

daghighan

Rosa گفت...

فيلم/ فیلمی دیده نشده از محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا که حاکی از استفاده شدن کپسول آتش نشانی هواپیما دارد

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=148889

درگذشت تعدادی از استادان و کارشناسان محیط زیست در سقوط هواپیما
محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران از درگذشت تعدادی از استادان و متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی در سقوط هواپیمای تهران یاسوج خبر داده که به گفته او "در روزهای اخیر با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران این عرصه و فعالیت‌های آنها مستندا دفاع نمودند".
اخیرا هفت نفر از فعالان محیط زیست در ایران بازداشت و زندانی شده‌اند که مقام‌های قضایی و امنیتی می‌گویند اتهام آنها جاسوسی است. کاووس سید امامی یکی از بازداشت‌شدگان در زندان اوین درگذشت. مقامات ایران دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کردند(بی بی سی)
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به بازداشت گروهی از فعالان محیط زیست و مرگ بحث‌برانگیز یکی از آنها در زندان که مقامات گفتند در اثر خودکشی بوده است، گفت: "در حوادث اخیر برخی در قالب پوشش‌های خاص اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می کردند. در پوشش حمایت از محیط زیست اقدام به جمع آوری اطلاعات برای بیگانگان می شد که همه ملاحظه کردند قوه قضاییه سد راه آنهاست و به همین دلیل است که انواع تهمت ها و حملات به دستگاه قضایی وارد می شود(بی بی سی فارسی 30 بهمن)
همانطور که مطلعید بعد از به قتل رسیدن کارشناس محیط زیست آقای کاووس سید امامی و اعلام خودکشی او توسط مقامات قضائی ولایت جنایتکاران, نه تنها کسی این ادعای مقامات اطلاعاتی و قضائی رژیم را باور نکرد, بلکه با توجه به قتل های زنجیره ای جوانان در زندانها, که پس از قیام سراسری دی ماه به وقوع پیوسته است, و بخصوص با اخباری که مبنی بر تحقیقات گسترده زنده یاد امامی و همکاران کارشناس او برای علل اساسی خشکاندن دریاچه ارومیه بواسطه 150 سد سپاه پاسداران, خشکاندن دیگر دریاچه های میهن, نابودی جنگل های شمال ایران که همه توسط سد سازی های بی رویه سپاه پاسداران و هیولای قاچاق چوب آنها و...بوقوع پیوسته, و ظاهرا قصد انتشار آنها را داشته اند, که با اتهام جاسوسی همه دستگیر و سپس سید امامی خودکشی اعلام شد... انگشت اشاره عمومی در ایران و خارج کشور به قتل آقای سید امامی تاکید داشت, و بدلیل این پیشینه اذهان عمومی و با توجه به اینکه کارشناسان محیط زیست مسافر این هواپیما نیز بنوعی درگیر این پرونده بوده اند, بلافاصله با این خبر, گمانه زنی بسیاری در مورد احتمال طبیعی نبودن سقوط هواپیمای مذکور در اذهان عمومی شکل گرفته, و تا گزارشات خبرگزاری های بین المللی نیز گسترش یافته است...که چه بسا این سقوط عمدی به منظور پاک کردن همه رد کارشناسان محیط زیست بدست سپاه پاسداران بوده و در واقع هیولای مافیای سپاه هواپیما را بلعیده است...

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-90821.html

وی همچنین گفت: از سال های گذشته این افراد به بهانه حفاظت از محیط زیست به استان‌های مختلف حتی شهر دامغان هم سفر کرده بودند و اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت های موشکی کشور بوده است.
حتی شهر دامغان
حتی شهر دامغان
حتی شهر دامغان
http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-90861.html

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های امنیتی ایران سه فعال محیط زیستی را در روزهای اخیر بازداشت کرده‌اند.
خبر بازداشت این سه نفر پس از بازداشت هفت فعال محیط زیستی دیگر منتشر شده است.
کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه امام صادق، یکی از آن هفت نفر بود که در شرایط مشکوکی در زندان درگذشت.

مقام‌های امنیتی و قضایی می‌گویند او خودکشی کرده است.
http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-90851.html

Rosa گفت...


آمد نیوز: سیدامامی با داروی تیوپنتال سدیم کشته شده

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=34311&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=fb70a0011a06964388bc48c3bf5bd86f

یک مقام ارشد در سازمان اطلاعات سپاه (ساس)، پس از انتشار اخبار دروغین منتشر شده به نقل از نمایندگان مجلس، صداوسیما و مقامات قضایی در خصوص «خودکشی دکتر کاووس سیدامامی» به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که «دکتر سیدامامی با تزریق ‘داروی مکمل کامپکت تیوپنتال سدیم با دوز بالا’ در بند الف زندان اوین به قتل رسیده است.» وی می‌گوید: «اساسا در بند دو الف زندان اوین به دلیل تعبیه دوربین‌های مختلف، باز بودن دست متهم و نبودن مکانی برای حلق‌آویز شدن، امکان خودکشی به وسیله‌ی لباس زندان وجود ندارد.»
این مقام ارشد امنیتی که خود یکی از معاونین «حسین طائب» در سازمان اطلاعات سپاه (ساس) است، از فردی با نام مستعار «حمید فرامرزی» به عنوان سر بازجو و مسئول «پرونده سید امامی» یاد کرده و تصویر وی را برای نخستین بار در اختیار خبرنگار «آمدنیوز» قرار داده است.
وی می‌گوید: «حمید فرامرزی یکی از مسئولین ارشد در اداره ضد جاسوسی سازمان اطلاعات سپاه (واحد ۱۸۰۰) است که در زمان وزارت اطلاعات حیدر مصلحی در معاونت ضد جاسوسی این وزارت‌خانه، تحت مدیریت ‘شهشهانی’ فعالیت می‌کرد. پس از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، بازدید رهبری از وزارت اطلاعات و اخراج ۱۸ معاون و مدیرکل این وزارت‌خانه، «حمید فرامرزی» به خاطر دوستی صمیمانه‌ای که با «حسین طائب» داشت به سازمان اطلاعات سپاه رفت و در اداره ضد جاسوسی این سازمان مشغول به کار شد. «فرامرزی» دوستی بسیار صمیمانه‌ای با «عاشر» (احمدرضا کریمی) دارد و «پروژه تور امنیتی برای ترور و ربایش» مخالفان در کشورهای همسایه‌ ایران که «ندا امین» به همراه «پیمان عارف» (با پوشش کارشناس بی‌بی‌سی فارسی) آن را در ترکیه انجام می‌دادند، در «واحد ۱۸۰۰» سازمان اطلاعات سپاه و مدیریت «حمید فرامرزی» انجام شده بود.
«فرامرزی» دوستی بسیار صمیمانه‌ای با «عاشر» (احمدرضا کریمی) دارد و «پروژه تور امنیتی برای ترور و ربایش» مخالفان در کشورهای همسایه‌ ایران که «ندا امین» به همراه «پیمان عارف» (با پوشش کارشناس بی‌بی‌سی فارسی) آن را در ترکیه انجام می‌دادند، در «واحد ۱۸۰۰» سازمان اطلاعات سپاه و مدیریت «حمید فرامرزی» انجام شده بود.
«پروژه تور امنیتی برای ترور و ربایش» مخالفان در کشورهای همسایه‌ ایران که «ندا امین» به همراه «پیمان عارف» (با پوشش کارشناس بی‌بی‌سی فارسی) آن را در ترکیه انجام می‌دادند،
«ندا امین» به همراه «پیمان عارف» (با پوشش کارشناس بی‌بی‌سی فارسی)
ترکیه
این مقام آگاه می‌گوید: اعترافات ۶۸ صفحه‌ای دکتر سیدامامی به همراه فیلم مربوطه در اختیار «حمید فرامرزی» است و وی قرار است طی طرح‌ریزی بعدی، اقدامات گسترده‌ای را با هماهنگی حسین طائب علیه دولت روحانی انجام دهد.

Rosa گفت...


صحبت های منتشر شده پیمان عارف علیه آمدنیوز و روح‌الله زم!/ماهی 8000 یورو حقوق از میت ترکیه!

https://youtu.be/oMdgFDK4qzs

افشاگری ندا امین از ارتباط مدیر آمدنیوز با موساد (همراه سند)

https://youtu.be/AZ_1xmjZHTM

روح اله زم: گفتند باید اعتراف کنی ندا را کشته ای

https://youtu.be/R5Nn1RPV7zA

ایرج مصداقی - درباره فایل صوتی مربوط به روح الله زم و جاسوس دوجانبه ایران واسرائیل بودن وی مطالبی در

https://youtu.be/F0H0iAHqD58

کنفرانس مطبوعاتی اعضای ساواک - قسمت اول

https://youtu.be/P1RydEN06HQ



یادی امیرحسین فطانت
همنشین زمستان:)

http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=519

در این بحث، به امیرحسین فطانت هم اشاره می‌کنم، چون این اجماع در مورد وی به‌وجود آمده، که گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است.

نمی‌شود جوان آرمانخواهی که از سیزده، چهارده سالگی پا به خطر گذاشته و دنیایی شور بوده، ناگهان همکار قاتلین زندانیان سیاسی بشود. اگر امثال عباس شهریاری و… به دیدبان ساواک مبدل شدند، پروسه‌ای طولانی و دلائل بسیار داشت. آدمی نمی‌تواند به راحتی کپَک بزند. حتی «یهودا» (یهودای اسخریوطی) چنین نبود وگرنه بعد از دستگیری مسیح، خود را حلق آویز نمی‌کرد. من باور نمی‌کنم که یهودا آنقدر پست بود که به خاطر ۳۰ سکه نقره، دوست نازنینش را به پلیس بشناساند. چه بسا راه و رسم مسیح را (درست یا نادرست) در ضدیت با جمع و تعلقات خود می‌دیده… حال بگذریم که «عیسای مصلوب» معنی نداشت اگر «یهودا» یی نبود.[...]
باید به قول دکارت، همه چیز را از همه چیز، جدا کنیم و نشان دهیم سایه روشن‌های هر قضیه کجاست؟

همنشین بهار!

Rosa گفت...

در این بحث، به امیرحسین فطانت هم اشاره می‌کنم، چون این اجماع در مورد وی به‌وجود آمده، که گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است.
گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است.
گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است.
گویا عامل لو رفتن دانشیان و گلسرخی بوده‌است.

http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=519

همنشین بهار!

ناشناس گفت...

دوران نکبت بار رژیم جمهوری اسلامی ب پایان رسیده،
بقول اغاجاری دیر هم شده، علت هم مشخص است مردوم دوست دارند که با هزینه کم به خواسته هایشان برسند خیانت ۸ سال خاتمی خیانت ۶ سال روحانی روباه صفت همه اینها باعث عقب افتادن و گول خوردن مردم است،،
رژیم رفتی است
در بهترین حال با بودن روح زم یا بدون روح یا پبمان
باور کنید توده ها عقب نخواهد نشست

Rosa گفت...

صالح مسلم دیشب در هتل محل اقامتش در پراگ بازداشت شده و معلوم نیست این بازداشت دائمی باشد یا نه. اما ملت کُرد در تمام دنیا باید جهت مقابله با این توطئه جدید خود را آماده کنند.اگر امروز اعتراض نکنیم فردا بقیه را هم بازداشت می‌کنند

https://twitter.com/rojhelat_77/status/967702830776713217

به گزارش بی بی سی صالح مسلم که یکی از رهبران سابق حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) است، برای شرکت در دیداری با حمایت آمریکا به پراگ رفته بود و قرار بود امروز (یکشنبه ۲۵ فوریه/ ششم اسفند) این شهر را ترک کند.
براساس بیانیه ائتلاف احزاب کرد، بازداشت مسلم دیروز (شنبه ۲۴ فوریه) در پراگ صورت گرفته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی گفته است بازداشت صالح مسلم براساس "اعلان قرمز" مقام‌های ترک به پلیس بین‌الملل (اینترپل) صورت گرفته است.

این خبرگزاری همچنین گفته است صالح مسلم در دادگاهی در جمهوری چک حضور خواهد یافت که در آن "مقام‌های ترک برای استرداد آن به ترکیه تلاش خواهند کرد."

صالح مسلم از جمله افرادی است که ترکیه او را به بمب‌گذاری آنکارا در فوریه دو سال پیش (۲۰۱۶) متهم می‌کند.
این حمله ۲۹ کشته بر جای گذاشت.
این متهم در صورت محکومیت در دادگاهی در ترکیه به "سی بار" حبس ابد محکوم خواهد شد.

دولت ترکیه حزب اتحاد دمکراتیک و یگان‌های مدافع خلق، شاخه نظامی این حزب (ی‌پ‌گ) را مسئول این حملات می‌داند.
صالح مسلم این اتهامات را رد کرده است.
وزارت کشور ترکیه ۴ میلیون لیر ترکیه معادل ۸۶۰ هزار یورو برای دستگیری او جایزه تعیین کرده بود.

ترکیه حدود یک ماه پیش در عملیاتی به نام "شاخه زیتون" به شبه‌نظامیان کرد در منطقه عفرین در شمال سوریه حمله کرد که هدف آن پاکسازی مناطق مرزی این کشور از نیروهای یگان‌های مدافع خلق بود.
شهر مرزی عفرین از سال ٢٠١٢ در اختیار یگان‌های مدافع خلق بوده است.

ناشناس گفت...

دقیقا اگر گروههای انسان دوست و ازادی خواه اقدام نکنند فردا نوبت شما است،
مهم نیست سیاسی نباشید بهر شگل ممکن گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد ، انجا ازتو سئوال نخواهند کرد که تو چگونه فکر میکنی مهم این که تو انسانی و احساس انسانی دارید، اینها با اصل انسانیت مخالف هستند،،،، باید یک فکر اساسی کرد یادمه یک روز یعنی ۲۵ سال پیش از بوداپست همراه یک کرد سورسی به استانبول ترکیه همسفر بودیم برای اولین بود که میشنیدم که کردهای سوری هویت کردی خود را نمیتوان علنی کرد انها اجازه شناسنامه نداشتند اعلام هویت کردی جرم بزرگی در بر داشت.، چه شد الان اعلام هویت و برای زندگی انسانی خود خودگردانی و برای همه منطقه اعام همبستگی و حیات ازاد انسانی ارزو میکنند پس این پدرها و مادرها میگفتن ظلم پایدار نیست باورش روز به روز اشکار می شود ،پس تا دیر نشده برای ازادی صالح مسلم اقدام کنیم

ناشناس گفت...

نمی توان به اسم دیگران عزت و شرافت و معرفت انسانی پیدا کرد، باید خودت جلودار باشی و بتوانی همه اون چیزهای او بالا مطرح شده نه تنها پیدا کنی بلکه باید سازنده و مخترح ان باشی ، تا کی می توان از دست رنج دیگران استفاده کرد، ادم فرصت طلب همیشه فکر میکنند که نوکر و ارباب ابدی و ازلی است کور خواندید خواستن دیگر برای شما توانستن نیست خوشبختانه انسانها دارند اگاه می شوند و کم کم گور شما اماده می شود دلیل مشخص است زنان و کارگران بلند شدند و در ایند نزدیک این اتحاد برای هر نوع ستم عملی خواهد شد

ناشناس گفت...

تازه کامنت بالا تمام شده بود که خامنه ی اعلام سرکوب علنی کارگران را داد، نباید فراموش کرد این حرکت شوخی بردار نیست و بزودی عملی خواهد شد

Rosa گفت...

خامنه ی اعلام سرکوب علنی کارگران را داد...

:)
زنان و کارگران بلند شدند و در ایند نزدیک این اتحاد برای هر نوع ستم عملی خواهد شد