۱۱ تیر، ۱۳۹۷

اعتراض به دیپورت جمعی پناهجویان افغانستانی در روز سه شنبه3 ژوئیه2018

اعتراض به دیپورت جمعی پناهجویان افغانستانی در روز سه شنبه3 ژوئیه2018
برای روز سه شنبه 3 ژوئیه  باری دیگر دیپورت جمعی پناهجویان افغانستانی از فرودگاه مونیخ به افغانستان تدارک داده شده است.
ما در شهر گوتینگن در همین روز به این بازگشت اجباری پناهجویان و همچنین به سیاست دیپورتِ کشور آلمان اعتراض می کنیم. اعتراض ما در محل نابل- مرکز شهر و در خیابان ونده در ساعت 5 بعد از ظهر است و تمامی شما را به شرکت در این اعتراض دعوت می کنیم.


Kommt alle am um 17.oo Uhr zum Nabel in der Weender Straße!

همگی با هم و مصمم و با همبستگی!
علیه دیپورت انسانها، ایجاد محدودیت و منزوی کردن آنها!
علیه دیپورت جمعی و گروهی پناهجویان به افغانستان و یا هر کجای دیگر!
 
ما همچنین در اینروز به سیاستهای نژادپرستانه در اروپا و ائتلافهای فاشیستی که برای پایین نگهداشتن تعدادِ ورود پناهجویان به اروپا در جریان است، معترض هستیم. ائتلاف با دیکتاتورهایی مانند رژیم ترکیه و یا افغانستان و یا همکاری با خان ها و سران قبایل - عشایر و فرقه ها در این مناطق و همچنین همکاری با گروههای جنایتکار در کشور لیبی.
نتایج چنین ائتلافهایی ، مرگِ هزاران پناهجو در آبهای مدیترانه بوده است.
ما علیه این ائتلاف های فاشیستی و معامله بر سر جان پناهجویان برای اعتراض به خیابان خواهیم آمد. ما برای دفاع از انسانیت، برای دفاع از شرافت و حیثیت انسانها مبارزه می کنیم.
ما مخالف سیاستی هستیم که خونسردانه پناهجویان را در دریای مدیترانه را می کُشد و همزمان نه تنها از کمک و یا قایق های نجات کشورهاخبری نیست، بلکه حتی کمک کنندگان  و حامیان پناهجویان را  بر طبق قانون، متهم به جرم دانسته و محکوم می کند.
ما برای نابودی سیاست جنگی کنونی، تمام تلاشمان را خواهیم کرد. سیاستِ فروش و تحویل سلاح به رژیم های ارتجاعی منطقه. سیاستِ اقتصادی ای که باعث نابرابری فاحش میان سطح زندگیِ انسانها شده است. ما مخالف تمام سیاستهایی که باعث شده اند که انسانها مجبور به ترک سرزمین هایشان شوند، هستیم.
ما نباید اجازه دهیم که حکومت آلمان، مردمی را که از جنگ و نا امنیِ افغانستان به اینجا پناهجو شده اند را دوباره دیپورت کند. آنان افغانستان را در لیستِ کشورهای "امن" گذاشته اند و با استناد بر همین قانون، انسانها را دیپورت می کنند.
کشورهای امنِ ثالث و سوم وجود ندارند. حکومتهای اروپایی هر از چندگاهی کشورهایی را  در روی جدول و لیست شان، کشورِ امن نامیده و پناهجویان را از ترک این مناطق  ممنوع می کنند. این سیاستی است که حقِ حرکت و سفر را از پناهجویان گرفته و همچنین با استفاده از این حیله می توانند حق قانونیِ ماندن در اروپا را توسط این قانون (قانونِ کشور ثالث- سوم)، از پناهجویان سلب کرده و آنان را نهایتن از اروپا به کشورِ ثالث دیپورت کنند.
اختراعِ  کشورِ ثالث  و قانون دیپورت پناهجویان به کشورِ ثالث، اختراعی است از طرف ائتلاف نژادپرستان در سیاستگذاری اروپا . سیاستی در جهت دیپرتِ دوباره ی انسانهایی که خود را با مشقت به اروپا رسانده اند.
مرزها را به روی سلاح و تسلیحات ببندیم!
مرزها را به روی انسانها باز کنیم!
حق ماندن و حق برابر برای همه!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

من هم موافقم
مرزها را ب روی سلاح و تسلیحات ببندیم ‌!!
مرزها را ب روی انسانها باز کنیم،
حق ماندن حق زیستن انسانی و حق برابر برای همه!!
درود بر شما که از حق انسانهای بی دفاع دفاع میکنید

Rosa گفت...

mer30
Rafigh