۱۴ مرداد، ۱۳۹۷

در تجمع اعتراضی مردم گوهردشت شهر کرج، رضا اوتادی به ضرب گلوله کشته شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران کشته شدن یک شهروند ساکن کرج در تجمعاتی که در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی در شهر کرج انجام شد تایید شده است اما سایر خبرگزاری های دولتی در ایران هویت فرد کشته شده را ذکر نکرده اند.
در گزارش خبرگزاری فارس آمده است: «در جریان اعتراضات ۱۲ تیرماه یک شهروند کرجی با شلیک گلوله از سوی افراد ناشناس کشته شده و بنا بر بررسی های انجام شده ضارب از داخل یک خودرو ۲۰۶ و با سلاحی غیرسازمانی  اقدام به شلیک کرده است.»
یکی از نزدیکان رضا اوتادی در گفتگویی که با ایران وایر داشته می گوید: «رضا ۲۵ساله و فروشنده لوازم چوبی بود. اهل اعتراض و حضور در تجمعات  نبود. خانواده رضا برای سفر به شمال رفته بودند و در غیاب او برادرش برای اعتراض به وضعیت اقتصادی به معترضین پیوسته بود. وقتی برادر رضا در برگشت به خانه دیر کرد او از خانه بیرون رفته و درمیان جمعیت به دنبال برادرش می گردد که مامورین او را با تیر می زنند. از صبح روز ۱۳ مرداد که خانواده اش خبر کشته شدن رضا را شنیده اند به پزشک قانونی مراجعه کرده اند اما تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم مقامات امنیتی از تحویل پیکر رضا به خانواده جلوگیری کرده اند.»
این منبع آگاه می گوید مقامات امنیتی به خانواده رضا گفته اند چون او در اعتراضات کشته شده جنازه اش را تحویل نمی دهیم، از سوی دیگر پلیس می گوید کشته شدن رضا، کار ماموران نیست و احتمالا او با کسی خصومت شخصی داشته و به این دلیل به او شلیک شده است.
در ویدئویی که توسط یکی از نزدیکان رضا در اختیار ایران وایر قرار گرفته است علاوه بر تایید کشته شدن رضا مجددا تاکید می شود او در اعتراضات حضور نداشته و در میان جمعیت در جستجوی برادرش بوده: « می گویند با کسی خصومت داشته اما اینطور نیست او با کسی مشکل شخصی نداشت و با شلیک ماموران کشته شده است. فقط به خواهر رضا اجازه دادند که جنازه اش را برای تایید هویت ببیند و گفته اند اسمش به عنوان یک شورشی ثبت شده و جنازه تحویل داده نمی شود.»
به گفته این افراد پلیس امنیت، خانواده رضا را تهدید کرده است که در این مورد با رسانه ها گفتگو نکرده و طوری وانمود کنند که کشته شدن فرزندشان ارتباطی به پلیس و نیروهای نظامی و امنیتی ندارد. برای حفظ امنیت منابع این خبر در برخی بخش های ویدئو صدای گوینده قطع شده است.
کشته شدن یک معترض
https://www.youtube.com/watch?v=aq1PeJ_ncrE

  دادستان کرج : تظاهرکنندگان جوان ۲۶ساله در گوهردشت را کشتند!
حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان کرج ، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در پی "آشوب‌های" چند شب گذشته در گوهردشت کرج تیری از سوی تجمع‌کنندگان به جوانی که بین آنها بوده شلیک شده است.

وی افزود: تعدادی تیر نیز به مأموران حاضر شلیک شد که این جوان از پشت مورد اصابت تیر قرار گرفت و کشته شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه جزئیات این موضوع در حال بررسی است، ابراز کرد: سه نفر از نیروهای انتظامی استان البرز نیز با سنگ و چاقو مصدوم شدند.

 چالش_دعوت_به_تظاهرات
https://twitter.com/search?src=typd&q=%23%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4_%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA_%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%AA

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ki be jomhori eslami baver dared


hemash dorogh