۲۸ آبان، ۱۳۹۷

بازداشت فعالین و کارگران 7 تپه به 19 نفر رسید (18 مرد و یک زن) و یک زن و یک زن و یک زن

 یک زن و یک زن و یک زن

رزا: برای دستگیری 1 زن به اتوبوس حمله می کنند. سخنگویان و نمایندگان کارگری به دستگیری این زن اعتراض می کنند.

چند تا اتوبوس کارگرا و خانواده ها رو اورده منتها تو یکیش رفتن دنبال سپیده اما اسماعیل و مسلم وایسادن و...
https://twitter.com/azarmvand/status/1064270979319427075
وقتي ماموران به اتوبوس حامل كارگران هفت تپه يورش آوردند، هدفشان دستگيري يكي از خانمها بود، اما اسماعيل_بخشي و مسلم_آرمند مي‌ايستند و ميگن اگر بخواي اين خانم رو ببري بايد ما رو هم ببريد! سه تاشون رو بردن

رزا: در گزارش های اول این زن می شود "از خانواده کارگران"، بعد میشود "خبرنگار بخش کارگری خوزستان" بعد می شود "خبرنگارِ پوشش دهنده ی اخبار کارگری" ...
ولی این زن یک دختر پانک است.
 بعداز اعلام اسم، سپیده می شود خبرچینی که اسماعیل بخشی و کارگران هفت تپه را بگا داده، بعد می شود نفوذی توییتری! خلاصه هزار و یک تحلیل از یک دختر جوان که در مقابل این 18 کارگر و فعال کارگری خار و کوچک می نمایندش!

اسم فامیل سپیده را از غ به ق برگردانیم میشود همان دخترک شیطونِ پانک از جنوب!

نخست اسماعیل بخشی و مسلم ارمند دو نماینده کارگران بخش تجهیزات مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به همراه سپیده غلیان خبرنگاری که برای پوشش اعتصاب و تهیه گزارش در میان کارگران بود بازداشت شدند و سپس تا غروب جمعه ۱۵ نفر دیگر شامل ۱۳ نماینده‌ی کارگران و دو مدیر بخش‌های تجهیزات و ترابری که به اعتصاب کارگران پیوسته بودند بازداشت شدند.

لازم به اشاره است که در جریان اعتراضات امروز کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به همراه خانواده‌هایشان، حوالی ظهر امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) چهار نفر از معترضان بازداشت شدند. گفته می‌شود سه نفر از بازداشت‌شدگان به نام‌های “اسماعیل بخشی” و “محسن آرمان” و “محمد خنیفر” هستنند و نفر چهارم یک خانم از اعضای خانواده کارگران معترض است که در اعتراضات امروز مشغول گرفتن عکس بوده است.

رزا:عکس سپیده "خبرنگار" در شأنِ بسیاری از سایت های کارگری نبود! پس من منتشر میکنم تا پیوند دستهای پینه بسته را به نسلی از زنانِ "غیر متعارفِ" جنبش کارگری ببینید! این همان قدم اول است که رژیم را به سرآشیبی سقوط انداخته!
 سپیده نه مشغول خبرنگاری و نه عکس و غیره بوده است. بدلیل پانک بودن از اتوبوس می کشند بیرون، ببرند که کارگران( بخشی و آرمند) نمی گذارند. پس هر سه نفر را میبرند. بقیه را هم بعدن می گیرند، از بین معترضین که علیه دستگیری این 3 نفر جلوی امنیت خانه ی شوش! تحصن و اعتراض کردند...
هیچ انقلابی برای گرفتن حقوق و دستمزد شروع نشده! انقلاب یعنی حسابی ریدن به تمام وضع موجود!
نمایندگان کارگری ابتدا با آه و اشک و نفرین و لعنت به زندگی شروع کردند تا زنان را شناختند! زن یعنی زندگی و عشق! یعنی آلترناتیو وضع موجود. یعنی خود گردانی یعنی حتی اگر  گرسنه ای تن فروشی. یعنی مقاومت برای زنده ماندن برای آینده و برای حفظ  زندگی کودکان فردا!
دور نیست که کارگران در سطح توده ای دریابند که مبارزه برای حق تعیین سرنوشت (بر روی بدن و سبکِ زندگی) از مبارزاتشان برای آزاد شدن کارگران از بردگی به وسایل تولید و خودِ تولیدِ اجباری، جدا نیست!
از هم در برابر نیروی انتظامی و سرکوب حمایت کنیم!

امروز ریدم به هیکل صاب‌کارم و از کرده‌ی خود خشنودم.
  در زیر گزارش دستگیری سپیده در سال گذشته. او به قید وثیقه آزاد شد:
سپیده قلیان
پنجشنبه, 2 مارس 2017
«سپیده قلیان»، فعال مجازی 21 ساله ساکن شهر اهواز سه  روز پیش توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر دستگیر شده و تاکنون از محل نگه‏داری او خبری در دست نیست. او دانشجوی ترم چهارم دام‎پزشکی است که غروب روز جمعه، ششم اسفندماه توسط نیروهای امنیتی به محل نامعلومی منتقل شده است.

نگرانم برای #سپیده_قلیان اون دختر رنگی پنگی دلشاد- امیدوارم خیلی زود آزاد بشه
سپیده قلیان
ahmadgholamii_@faranak.london آره 😓 اما چون سپيده قليان بوده حضرات دوست ندارن خبرشو كار كنن كه به وقتش جواب تك تكشونو ميدم
https://www.instagram.com/p/BqWBQopH2FC/
بپذیریم که دختر پرحاشیه و دردسرسازیه و اگر دام امنیتی هم نبوده، سرخود و نسنجیده عمل کرده و ضربه بزرگی به بدنه اعتصابات زده...

اون خانم خبرنگار ناشناس صبح که تا ظهر تبدیل شد به فعال مدنی و گفتند بخشی برای محافظت ازش حین درگیری دستگیر شده #سپیده_قلیان بود که نه ژورنالیسته نه اکتیویست، یک کاربر توییتری ساده است که این‌جا معروف شده به آدم‌فروشی...

برخی منابع خبری گزارش دادند که این دو کارگر به همراه یک خبرنگار زن در حالی که سوار بر اتوبوس‌های تازه پس گرفته شده این شرکت بودند، از سوی یگان ویژه پلیس بازداشت شدند.


آخرین اخبار از #هفت_تپه : - تعداد بازداشتی‌های تجمع امروز هفت‌تپه ۱۸نفر گزارش شده - حال همه بازداشتی‌ها (۱۷مرد و‌ یک‌زن) خوبه - تعدادی از این بازداشتی‌ها عصر امروز جهت پیگیری وضعیت همکارانشان به پلیس امنیت شوش مراجعه کردند اما همانجا بازداشت شدند! #نان_کار_آزادی_اداره_شورایی
هویت ۱۵ بازداشت‌شده امروز “سعید منصوری” (نماینده تحقیقات)، “جلیل احمدی” (نماینده کشاورزی)، “عظیم سرخه” (نماینده خدمات پشتیبانی)، “مهدی داوودی” (خدمات پشتیبانی)، “سعید الکثیر” (حراست)، “آقای علیزاده” (حراست) “امید آزادی” (کارخانه شکر)، “سید حسن فاضلی” (نماینده تجهیزات)، “صمیر احمدی” (تجهیزات)، “آقای سلامت نیا” (مدیر تجهیزات مکانیکی)، “عماد کثیر” (نماینده زیربنایی)، “محمود سعدی” (تجهیزات)، “خالد تمیمی” (مدیر ترابری)، “ایمان اخضری” و “پویا بشمه” (خوراک دام) احراز شده است.

با احتساب این ۱۵ نفر تعداد معترضین بازداشت شده در تجمع اعتراضی روز یکشنبه به ۱۹ تن رسید.

هرانا پیشتر در گزارشی از بازداشت چهار تن دیگر به نام‌های “اسماعیل بخشی”، “مسلم آرمند”، “محمد خنیفر” و “سپیده قلیان” خبر داده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، حداثل ۱۵ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری و یک فعال مدنی در محل پلیس امنیت شوش بازداشت هستند و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند نیز بازداشت شده‌اند.
هویت ۱۵ بازداشت‌شده امروز “سعید منصوری” (نماینده تحقیقات)، “جلیل احمدی” (نماینده کشاورزی)، “عظیم سرخه” (نماینده خدمات پشتیبانی)، “مهدی داوودی” (خدمات پشتیبانی)، “سعید الکثیر” (حراست)، “آقای علیزاده” (حراست) “امید آزادی” (کارخانه شکر)، “سید حسن فاضلی” (نماینده تجهیزات)، “صمیر احمدی” (تجهیزات)، “آقای سلامت نیا” (مدیر تجهیزات مکانیکی)، “عماد کثیر” (نماینده زیربنایی)، “محمود سعدی” (تجهیزات)، “خالد تمیمی” (مدیر ترابری)، “ایمان اخضری” و “پویا بشمه” (خوراک دام) احراز شده است.

روز یک‌شنبه ابتدا اعلام شد که دوتن از نمایندگان کارگران به‌نام‌های اسماعیل بخشی و مسلم آرمند و یک خانم خبرنگار دستگیر شده‌اند، اما در ساعات بعد، گزارش‌هایی از بیشتر شدن تعداد بازداشتی‌های مربوط به این تجمعات اعتراضی منتشر شد.

در آخرین گزارش، کانال رسمی کارگران هفت‌تپه در تلگرام، فهرست اسامی ۱۸ نفر را منتشر کرده است که یکی از آن‌ها روزنامه‌نگاری است به‌نام سپیده قلیان و باقی همه کارگران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه‌اند (ازجمله اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و حتی برخی مدیران که بعد از حضور برای پی‌گیری وضعیت بازداشت‌شدگان در محل پلیس امنیت شوش، بازداشت شده‌اند).

شمار بازداشت شدگان در ارتباط با اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به ۱۹ تن رسید

ادامه ی مطلب در همینجا- اینجا

#مقاومت_در_هفت_تپه_ادامه_دارد دوشنبه ۲۸ ابان ۹۷ پانزدهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه حرکت کارگران از شرکت به طرف شوش جهت حمایت از نمایندگان خود که دیروز ۲۷ ابان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند
https://twitter.com/yarashna7/status/1064406658569375744
همچنین «اسماعیل بخشی» یکی از کارگران این کارخانه که به عنوان نماینده کارگران بارها در اعتراضات سخنرانی کرده بود، به همراه «مسلم آرمند» - کارگری که تصاویری از حرف‌ها و گریه‌هایش بارها در فضای مجازی بانشر شده بود- توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این کسی که دو ماه پیش با بغض زندگی رو لعن می‌کرد، امروز صدای زندگیه
لعنت به این زندگی...
https://twitter.com/behzadface/status/1063447370027937795

▫️مسلم_آرمند که ساعتی پیش در چهاردهمین روز اعتراض کارگران هفت تپه بازداشت شد، همان کارگری است که دو روز پیش با چشم گریان می گفت: خانواده همکارا زنگ میزنن میگن داریم از گرسنگی می میریم /خوزستان
https://twitter.com/iranwire/status/1064117912477331456

جنبش کارگران فرد محور نیست. این جنبش خاریست در چشم شاه و شیخ پرستان. #نان_کار_آزادی_اداره_شورایی

تظاهرات امروز کارگران_هفت_تپه نشان داد که جنبش کارگری فراتر از وجود و حضور رهبر رفته است و نمی توان جلوی پیشروی آنها را با دستگیری امثال اسماعیل_بخشی گرفت. به آنان که هر جنبشی را بدون رهبر ناموفق می دانستند باید هفت_تپه را نشانشان بدهیم.
https://twitter.com/pouya_mazloumi/status/1064400910972002304

همچنان بلند فریاد می‌زنند: مرگ بر یگانِ ضد کارگر.!
https://twitter.com/i/status/1064404713981075457
خب دیگه به سلامتی #اسماعيل_بخشی دستگیر شد رفقای رادیکال می‌تونن نفس راحت بکشن که امنیتی نیست!
بله جو شوش اصلا امنیتی نیست و مطالبات کارگران کاملا صنفیه، فقط چون قوه‌قضاییه نظرش با نظر دوستان دلواپس جمهوری‌اسلامی فرق داره و اعتراض کارگران بابت تضییع حقوقشون رو یک موضوع امنیتی میدونه، به وکیل انتخابی کارگران بازداشتی اجازه وکالت نداده
https://twitter.com/BacheGorbe/status/1064421400063221760

اونایی که شپش افتاده بود به خشتکتون که «چرا اسماعیل بخشی رو نمیگیرن!پس از خودشونه» الان پاشین یقه‌ جر بدین و هشتگ بزنین.‌‌خوب بلدین که.
https://twitter.com/baszaboon/status/1064114157774139392

https://youtu.be/etC4JzV2mhk
 اسماعیل بخشی:
اگر من مُردم کسی حق ندارد جنازه‌ی مرا خاک کند. تابوت مرا بیاورید در اعتصابات! مرده من هم فرياد خواهد زد.

که در خون خستگان دل شکستگان آرمیده طوفان

مسیری که از دیماه با 'نان کار آزادی' شروع شد، به 'نان کار آزادی پوشش اختیاری' و 'نان کار آزادی آموزش رهایی' رسید و اکنون در نان_کار_آزادی_اداره_شورایی بلوغ یافته است.

ده سال قبل ناگهان تعرفه واردات شکر صفر شد یک میلیون تُن شکر ارزان وارد شد کارخانه ملی نیشکر ورشکست شد دولت بعد کارخانه را مفت فروخت خریدار نالایق با اعتبار شرکت وام و ارز و رانت گرفت و ناپدید شد در هر خط این توییت چند نفر میلیاردر و کارگران هفت_تپه فقیرتر شدند

پیام کارگران واضح است:
فردطلبان، ناسیونالیست‌ها و نژادپرست‌ها خودشان را به ما نچسبانند.
آلترناتیو ما شوراست.
نان، کار، آزادی، ادارۀ شورایی.
مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر.
"ناسیونالیستها فاشیستها نژادپرستها خودشان را بما نچسبانند... آلترناتیو ما شوراست... شورا یعنی همه برای همدیگر نه همه برای یکی"
https://twitter.com/hszleila/status/1060476869806559233
گزارش ها از هفت تپه و شوش حاکی از بازداشت دستکم ۱۹ تن در ارتباط با اعتراض های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه است.

به گزارش کانال رسمی کارگران هفت تپه، ۱۶ تن از بازداشت شدگان از جمله اسماعیل بخشی، محسن آرمند، محمد خنیفر، پویا بشمه، سعید منصوری، جلیل احمدی، ایمان خضری و عظیم سرخه از نمایندگان کارگری بازداشت شده در روز یکشنبه هستند.

از دیگر نمایندگان کارگری، مهدی داوودی، سعید الکثیر، علیزاده، امید آزادی، حسن فاضلی، سمیر احمدی، عماد کثیر و محمود سعدی هستند که روز یکشنبه به دست ماموران امنیتی بازداشت شده اند.


همچنین دو تن از مدیران بخش های شرکت نیشکر هفت تپه؛ خالد تمیمی و سلامت نیا همراه با یک خبرنگار زن بازداشت شده اند. نام این خبرنگار در کانال تلگرامی کارگران هفت تپه، سپیده غلیان اعلام شده است.

هنوز دلیل بازداشت ها و اتهام بازداشت شدگان از سوی مقام های رسمی اعلام نشده است.
کارگران بازداشت شده سپس به ستاد خبری شوش واقع در شهرک دانیال منتقل شده اند و هم اکنون در این محل تحت بازداشت قرار دارند.
پیشتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود که چهار تن بازداشت شده اند و "بقیه موارد را بعداً به‌صورت رسمی اعلام می‎کنیم".


از سوی دیگر فرزانه زیلابی٬ وکیل سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه٬ خبر داده پرونده به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش ارجاع شد وکالت او به دستور دادیار٬ ثبت در پرونده شده است.
اما به علت این که موضوع پرونده امنیتی اعلام شد با دفاع او از موکلینش موافقت نشده است٬ چرا که او در لیست وکلای مورد وثوق قوه قضاییه نیست.

همچنین طبق آخرین گزارش های رسیده ، تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و چند فعال کارگری دیگر نیز دستگیر و بازداشت شده اند. اسامی بازداشت شدگان تا کنون به شرح زیر است . پویا بشمه : خوراک دام ، سعید منصوری : نماینده تحقیقات، جلیل احمدی : نماینده کشاورزی ،عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی ، مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی ، سعید الکثیر : حراست ،علیزاده : حراست ، امید آزادی : کارخانه شکر، سید حسن فاضلی:نماینده تجهیزات، صمیر احمدی : تجهیزات، مهندس سلامات نیا : مدیر تجهیزات مکانیک، عماد کثیر:نماینده زیربنایی، محمود سعدی :تجهیزات،اسماعیل بخشی : نماینده تجهیزات، سپیده غلیان : خبرنگار، مسلم ارمند :نماینده تجهیزات؛ محمد خنیفر: تجهیزات و خالد تمیمی : مدیر ترابری .

به دستور شورای تأمین و ستاد مدیریت بحران خوزستان اطلاعات و پلیس امنیت جمهوری اسلامی ایران قصد دارن اسماعیل بخشی و سایر دستگیرشدگان را به اطلاعات امنیت اهواز و سپس تهران انتقال دهند حفظ جان و سلامتی کارگران به عهده نظام است
اتحاد سراسری کارگران ایران / ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اعتراض کارگران هفت تپه: دستگیری و برخورد امنیتی
https://youtu.be/rmiF5b1U8vs
اسماعیل رو گرفتن ما همه بخشی هستیم؛ تظاهرات کارگران هفت تپه ؛ ۲۸ آبان
https://youtu.be/zMP8wfJRLzA
کارگر هفت تپه آزاد باید گردد شعار کارگران فولاد اهواز ۱۸ آبان کلیپ
https://youtu.be/-rRpfKLzHfY
تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل ساختمان نیروی انتظامی شوش
https://youtu.be/K7TRplK4HrY
بازداشت دو نماینده کارگران معترض نیشکر هفت تپه
https://youtu.be/LE0fQgmhbPs
کارگر زندانی آزاد باید گردد؛‌تظاهرات بزرگ کارگران هفت تپه و حرکت به سمت دادگاه ۲۸آبان - فیلم
https://youtu.be/oHsc7SFJsaM
امروز، ۲۸ آبان؛ تجمع کارگران گروه ملی فولاد_اهواز مقابل فرمانداری شهرستان اهواز با شعار "کارگر هفت‌تپه آزاد باید گردد"
https://twitter.com/PanahGodneshin/status/1064438783112867845
هم اکنون /بست نشینی کارگران نیشکر هفت تپه روبه روی دادگاه شوش.به گزارش سندیکای نیشکر هفت تپه مسئولین حراست دادگستری شوش ,اجازه ی ماندن وکیل کارگران در دادگاه را نمی دهند..
https://twitter.com/ordoyekar/status/1064440020596125696
جمعیت کارگران معترض در برابر دادگاه شوش رسیده و شعار می دهند: کارگر زندانی آزاد باید گردد دادگاه نیمه تعطیل است/ سندیکای گارگران نیشکر هفت تپه
https://twitter.com/ordoyekar/status/1064434391601086465
امروز دوشنبه 28 آبان. کارگران در برابر فرمانداری شوش شعار می دهند: مرگ بر نظام ضد کارگر
https://twitter.com/ordoyekar/status/1064429309828521985

 افزایش شمار بازداشت‌شدگان به ۱۹ تن در چهاردهمین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه

خبرگزاری هرانا – شمار معترضان بازداشت شده روز یکشنبه در جریان تجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه تاکنون به نوزده تن رسیده است. در این روز جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای چهاردهمین روز مقابل فرمانداری شوش در تجمعی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، حداثل ۱۵ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری و یک فعال مدنی در محل پلیس امنیت شوش بازداشت هستند و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند نیز بازداشت شده‌اند.
هویت ۱۵ بازداشت‌شده امروز “سعید منصوری” (نماینده تحقیقات)، “جلیل احمدی” (نماینده کشاورزی)، “عظیم سرخه” (نماینده خدمات پشتیبانی)، “مهدی داوودی” (خدمات پشتیبانی)، “سعید الکثیر” (حراست)، “آقای علیزاده” (حراست) “امید آزادی” (کارخانه شکر)، “سید حسن فاضلی” (نماینده تجهیزات)، “صمیر احمدی” (تجهیزات)، “آقای سلامت نیا” (مدیر تجهیزات مکانیکی)، “عماد کثیر” (نماینده زیربنایی)، “محمود سعدی” (تجهیزات)، “خالد تمیمی” (مدیر ترابری)، “ایمان اخضری” و “پویا بشمه” (خوراک دام) احراز شده است.

با احتساب این ۱۵ نفر تعداد معترضین بازداشت شده در تجمع اعتراضی روز یکشنبه به ۱۹ تن رسید.
هرانا پیشتر در گزارشی از بازداشت چهار تن دیگر به نام‌های “اسماعیل بخشی”، “مسلم آرمند”، “محمد خنیفر” و “سپیده قلیان” خبر داده بود.
این بازداشت‌ها در حالی صورت گرفته است که پیش از این استاندار خوزستان تجمعات کارگران هفت تپه را مسالمت آمیز خوانده و از طرف دیگر مورد حمایت مردم و اصناف شهرستان شوش نیز بوده است.
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در هفته‌های اخیر به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق، با حضور در محل شرکت و فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
شرکت کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

پویا بشمه : خوراک دام سعید منصوری : نماینده تحقیقات جلیل احمدی : نماینده کشاورزی عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی سعید الکثیر : حراست علیزاده : حراست امید آزادی : کارخانه شکر
سیدحسن فاضلی:نماینده تجهیزات صمیراحمدی:تجهیزات مهندس سلامات نیا:مدیرتجهیزات مکانیکی عمادکثیر:نماینده زیربنایی محمود سعدی:تجهیزات اسماعیل بخشی:نماینده تجهیزات مسلم ارمند:نماینده تجهیزات محمدخنیفر:تجهیزات خالد تمیمی:مدیر ترابری

▪️خبر وضعیت حال و روز همه بازداشت شدگان خوب گزارش می‌شود/ آمار و تعداد نفرات همه بازداشت شده، که بدست رسیده به شرح زیر است..

پویا بشمه : خوراک دام
سعید منصوری : نماینده تحقیقات
جلیل احمدی : نماینده کشاورزی
عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی
مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی
سعید الکثیر : حراست
علیزاده : حراست
امید آزادی : کارخانه شکر
سید حسن فاضلی:نماینده تجهیزات
صمیر احمدی : تجهیزات
مهندس سلامات نیا : مدیر تجهیزات مکانیکی
عماد کثیر:نماینده زیربنایی
محمود سعدی :تجهیزات
اسماعیل بخشی : نماینده تجهیزات
سپیده غلیان : خبرنگار
مسلم ارمند :نماینده تجهیزات
محمد خنیفر: تجهیزات
خالد تمیمی : مدیر ترابری

لازم به اشاره است که در جریان اعتراضات امروز کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به همراه خانواده‌هایشان، حوالی ظهر امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) چهار نفر از معترضان بازداشت شدند. گفته می‌شود سه نفر از بازداشت‌شدگان به نام‌های “اسماعیل بخشی” و “محسن آرمان” و “محمد خنیفر” هستنند و نفر چهارم یک خانم از اعضای خانواده کارگران معترض است که در اعتراضات امروز مشغول گرفتن عکس بوده است.
اما استاندار خوزستان اعلام کرد امروز در جریان اعتراضات کارگری هفت‌تپه، چهار نفر بازداشت شدند.

 کارگران کارخانه ی نیشکر هفت‌تپه چه می خواهند؟
 مطالبه فراتر کارگران هفت‌تپه مطالبه اداره شورایی کارگاه است که به نحوه مدیریت کارگاه و حق کارگران در مشارکت آنان در مدیریت کارخانه برمی‌گردد. کارگران پس از شکست سیاست‌های مدیریتی کارفرمایان در قبال بهبود وضعیت معیشتی کارگران در طول سال‌های متوالی در هفت‌تپه، امروز از مطالبه صنفی و سطوح اول فراتر رفته‌اند و مسئله‌شان صرفا دستمزد نیست و به این مطالبه رسیده‌اند که می‌خواهند در مدیریت هفت‌تپه شریک باشند و این کارخانه به شکل شورایی اداره شود و کارگران از مازادهای تولیدی این شرکت سهم داشته باشند.
 فیلم/  تظاهرات کارگران هفت تپه نقابل فرمانداری شهر شوش با شعار"کارگر زندانی آزاد باید گردد"/ دوشنبه ۲۸ آبان
https://youtu.be/YVN5G9MGrOM
https://youtu.be/hFqjqUYK9PY

فیلمی از سخنان «اسماعیل بخشی» از کارگران معترض «نیشکر هفت‌تپه» قبل از دستگیری
https://youtu.be/etC4JzV2mhk
شوش : آماده باش مزدوران خامنه‌ای برای سرکوب مردم - ۲۷ آبان‌ماه ٩٧
https://youtu.be/LQRqBCuCyIM
شوش - شعار زنان: فرماندار فرماندار شرم ات باد ، اعتصاب کارگران_هفت_تپه - یکشنبه ۲۷ آبان ٩٧
https://youtu.be/urBn5dgNrwo
تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه در مصلای نمازجمعه
«رو به میهن، پشت به دشمن»
https://youtu.be/elvbHdy7IoE
شعار کارگران نیشکر هفت تپه در نماز جمعه
https://youtu.be/nML_KdDHxgA
«مسلم آرمند» یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه: ما ایرانی هستیم ولی ۱۴ روز است
یکی از کارگران نیشکر هفت تپه در چهاردهمین روز اعتراض: ما سیاسی نیستیم، دیگه نان برای خوردن نداریم
مسلم آرمند
https://youtu.be/QXloQGKDdWQ
عقب‌نشینی نیروهای سرکوب‌گر از سرکوب کارگران مظلوم و دست‌خالی نیشکر هفت‌تپه/ از
https://youtu.be/guj-Aikyv2c
سخنان اسماعیل بخشی لحظاتی قبل از دستگیری در میان کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه او از صدا‌و سیما انتق
نان، کار، آزادی- اداره ی شورایی
نه تهدید، نه زندان- دیگر اثر ندارد
اگر اسماعیل بخشی به هر دلیلی مُرد- من را خاک نکنید- تابوتم را بیاورید به اعتصابات- مُرده ی من هم، فریاد می زند...
https://youtu.be/_zoH61ESUx4

ضرب و شتم و دستگیری تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه ۲۷آبان۹۷
https://youtu.be/rNfpzaKvetM
روایت شهروندخبرنگار از برخورد نیروهای یگان‌ویژه با معترضان هفت‌تپه.
https://youtu.be/R_-nA1qlF6c
هفت تپه،‌ صدایی از اعماق
https://youtu.be/8WTDQVCGyig
تقدیمی کارگران هفت تپه به کارگران صنعتی سراسر ایران
https://youtu.be/IZD7mLtJKZY

آیت‌الله مکارم شیرازی و مافیای شکر در ایران

از اوایل انقلاب، تعدادی از کارخانه‌های تولید شکر ایران به افرادی از سوی رأس حکومت و افرادی از خانواده آیت‌الله مکارم شیرازی واگذار شده. سال ۱۳۸۵ دولت عدالت‌محور احمدی نژاد در اقدامی به نفع بازار رقابتی اعلام کرد که دیگر به تولیدکنندگان شکر داخلی سوبسید داده نخواهد شد.

محمد علی پسر آیت‌الله مکارم که در تهران تاجر است، و دامادش جواد مدلل شکر را ارزان وارد می کردند و تا قبل از روی کار آمدن احمدی نژاد، دولت به تولیدکنندگان داخلی مابه‌التفاوتی می‌پرداخت تا ضرر نکنند، چون تولید داخلی از شکر وارداتی گرانتر تمام می‌شد.

گفته می‌شود آیت‌الله مکارم و مصباح به دولت فشار آوردند تا پرداخت سوبسید به شکر داخلی را قطع کند. به این ترتیب و با بالا رفتن قیمت شکر داخلی، فروش آن به نفع واردکنندگان شکر کم می‌شد. دولت هم سوبسید را قطع کرد. نتیجه آن شکستن تولید داخلی و اخراج کارگران صنایع شکر بود. فقط در مجتمع کشت و صنعت چغندر قند دزفول – که بزرگترین مجتمع تولید قند و شکر خاورمیانه است – در اردیبهشت ۸۵، ۳۵،۰۰۰ کارگر اخراج شدند.

2017
1396
«سپیده قلیان»، فعال مجازی 21 ساله ساکن شهر اهواز سه  روز پیش توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر دستگیر شده و تاکنون از محل نگه‏داری او خبری در دست نیست. او دانشجوی ترم چهارم دام‎پزشکی است که غروب روز جمعه، ششم اسفندماه توسط نیروهای امنیتی به محل نامعلومی منتقل شده است.
خانواده این دانشجو حدس می زنند از آن جایی که او سابقه بازداشت یا فعالیت سیاسی نداشته، احتمالا علت بازداشتش، فعالیت او در صفحات مجازی هم‎چون ایسنتاگرام و فیس‎بوک بوده است.
او عکس هایی در مورد آلودگی هوای خوزستان، وضعیت کودکان کار در این استان، بازداشت فعالان مدنی و بحران های محیط زیستی در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.
یکی از دوستان نزدیک سپیده در مورد بازداشت این دانشجوی فعال در عرصه مجازی به «ایران‏وایر» می گوید: «روز پنج شنبه پنجم اسفندماه به خانه سپیده مراجعه می کنند. تقریبا همه چیز را تفتیش کرده و او را با خودشان می برند. چند ساعت بعد سپیده را آزاد کرده و به خانه می فرستند اما روز هفتم اسفندماه مجددا به خانه سپیده مراجعه می کنند و این بار یکی از ماموران اداره اطلاعات اهواز وقتی مقاومت سپیده را می بیند، با پشت دستش توی دهان او زده است و در نهایت او را با ضرب و شتم به محلی نامعلوم منتقل می کنند.»
صفحات مجازی سپیده قلیان مورد توجه جوانان بود و مطالبی که به اشتراک می گذاشت، توسط دیگران دنبال می شد. این دختر جوان اخبار زندانیان سیاسی گم‌نام را در صفحات مجازی خود به اشتراک می گذاشت و اطلاع رسانی می کرد.
یکی از دوستان سپیده می گوید: «او یک فرد سیاسی نیست و به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارد بلکه یک شهروند عادی است که نسبت به مسایل اجتماعی پیرامونش احساس مسوولیت می کرده است.»
ماموران امنیتی در هر دو بار مراجعه به منزل پدری سپیده، وسایل شخصی او را تفتیش می کنند. جریان بازداشت او با اعتراض اعضای خانواده اش مواجه می شود ولی ماموران امنیتی خانواده او را تهدید می کنند. آن ها به خواهران سپیده می گویند بهتر است شما که مشاغل دولتی دارید، به جای مصاحبه و ورود به این مساله، برخورد منطقی با جریان داشته باشید چون در غیر این صورت، شغل‎تان را از دست خواهید داد.
به گفته دوست سپیده، آن ها به شدت خانواده و پدر و مادر این دانشجو را تهدید می کنند که به هیچ عنوان با رسانه ها گفت و گو و خبررسانی نکنند.
روز گذشته سپیده قلیان از محل بازداشتگاه، تلفنی با خانواده اش تماس می گیرد. او با ضجه و گریه به مادرش می گوید: «این ها تاکید می کنند که خبر بازداشت من به بیرون درز نکند.»
2018
1397
در حالیكه، كارگران هفت‌تپه‌ای و خانواده‌های بازداشت‌شده‌‌ها، امروز در پانزدهمین روز اعتصاب، در مقابل فرمانداری تجمع و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شده‌اند، كانال سندیكای كارگری نیشكر هفت‌تپه خبر داد كه تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه و چند فعال کارگری و یک خبرنگار زن در بازداشت هستند. افراد دیگری که گفته می‌شود در بین بازداشت شدگان هستند از دیگر همکاران شاغل و برخی مدیران شرکت می‌باشند، که بعد از حضور آنان جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان، بازداشت شدند. اسامی تعدادی از نفرات بازداشت شده، به شرح زیر است:
- اسماعیل بخشی- نماینده تجهیزات
- پویا بشمه- خوراک دام
- سعید منصوری- نماینده تحقیقات
- جلیل احمدی- نماینده کشاورزی
- عظیم سرخه- نماینده خدمات پشتیبانی
- مهدی داوودی- خدمات پشتیبانی
- سعید الکثیر- حراست
- علیزاده- حراست
- امید آزادی- کارخانه شکر
- سید حسن فاضلی- نماینده تجهیزات
- صمیر احمدی- تجهیزات
- مهندس سلامات نیا- مدیر تجهیزات مکانیکی
- عماد کثیر- نماینده زیربنایی
- محمود سعدی- تجهیزات
- مسلم ارمند- نماینده تجهیزات
- محمد خنیفر- تجهیزات
- خالد تمیمی- مدیر ترابری
- سپیده غلیان- خبرنگار

طبق گفته‌ها، وکیل کارگران بازداشتی، با وکالتی که از نمایندگان کارگری در دست داشت، برای اعلام وکالت در محل بازداشتگاه شوش حاضر گردید که دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش اعلام نمودند تاکنون گزارشی به دست وی نرسیده است.  علت این بازداشت‌ها هنوز مشخص نیست و تاکنون کسی درباره آن چیزی نگفته است. نمایندگان کارگری بعد از پایان تجمع اعتراض دیروز و در حین راه بازگشت به شرکت بازداشت می‌شوند. این در حالی است که پیش از این استاندار خوزستان اعلام کرده بود که تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه کاملا مسالمت آمیز بوده است و از سویی تجمع مسالمت آمیز و آرام آن ها برای خواسته های صنفی مورد حمایت مردم شهرستان شوش و اصناف مختلف بوده است.

مهدی فلاحتی: قالیباف در سال ۸۴ به دلیل قاچاق مواد مخدر مجرم بود
https://youtu.be/MKu02nxy2XM

۲۱ نظر:

Rosa گفت...



۱۲نفر از ۱۸ کارگری که در رابطه با اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در خوزستان از آزادی ۱۲ نفر از کارگرانِ نیشکر هفت تپه خبر دادند.

از قرار معلوم، این کارگران با سپردن وثیقه (فیش‌های حقوقی خود) آزاد شدند. هنوز از وضعیت ۵ کارگر بازداشتی دیگر به همراه یک خبرنگار، اطلاعی در دست نیست.

این کارگران در جریان اعتراضات اخیر کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بازداشت شده بودند.

از قرار معلوم اعتراض کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان فرمانداری وسطح شهر شوش ادامه دارد. این کارگران خواستار پرداخت معوقات مزدی خود و تعیین تکلیف شرکت هستند. آنها می‌گویند چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم و خواستار این هستیم که مالکیت مجتمع دوباره به دولت بازگردد.

همزمان تیم وزارت کار نیز در حال بررسی اوضاع ورایزنی با کارگران و مسئولان محلی‌ست.
ز وضعیت ۵ کارگر بازداشتی دیگر به همراه یک خبرنگار، اطلاعی در دست نیست.
از وضعیت ۵ کارگر بازداشتی دیگر به همراه یک خبرنگار، اطلاعی در دست نیست.
از وضعیت ۵ کارگر بازداشتی دیگر به همراه یک خبرنگار، اطلاعی در دست نیست.

به همراه یک خبرنگار
به همراه یک خبرنگار
به همراه یک خبرنگار

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خبر داده است که نمایندگان کارگران این شرکت که روز گذشته بازداشت شدند، به جز چهار نفر آزاد شده اند.
اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند و سیدحسن فاضلی در بین آزادشدگان امشب نبوده اند.
کارگران برای استقبال از همکاران بازداشتی خود اجتماع کرده اند.

در عین حال مجمع نمایندگان کارگران از همه ی کارگران نیشکر هفت تپه دعوت کرده است که در ادامه ی اعتراضات خود فردا همراه با خانواده هایشان در برابر فرمانداری شوش تجمع کنند.

اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند و سیدحسن فاضلی در بین آزادشدگان امشب نبوده اند.
اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند و سیدحسن فاضلی در بین آزادشدگان امشب نبوده اند.
اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند و سیدحسن فاضلی در بین آزادشدگان امشب نبوده اند.

یک خبرنگار
یک خبرنگار
یک خبرنگار

Rosa گفت...

دزفول - ایرنا - 15 نفر از کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده بودند آزاد شدند.
!!!!!!

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در خوزستان از آزادی ۱۲ نفر از کارگرانِ نیشکر هفت تپه خبر دادند.

15
12
!!!!
شانزدهمین روزتجمع کارگران نیشکرهفت تپه(4)

https://youtu.be/HqLo1f4joPs

تجمع اعتراضی در چهارراه نادری در #اهواز ۲۹ آبان شعار: نه حاکم نه دولت نیستن به فکر ملت سه شنبه ۲۹ آبان ۹۷ #اعتصاب_سراسری https://t.me/MKN2016

https://youtu.be/zYKLPTHrM1Q

✍️امروز سه شنبه۲۹آبان کارگران نیشکر هفت تپه برای شانزدهمین روز در اعتراض به بازداشت کارگران نیشکرهفت تپه و عدم پاسخگویی به مطالبات برحقشان مقابل فرمانداری در

https://youtu.be/ibjctzOiHcQ

✍️امروز سه شنبه۲۹آبان کارگران نیشکر هفت تپه برای شانزدهمین روز در اعتراض به بازداشت کارگران نیشکرهفت تپه و عدم پاسخگویی به مطالبات برحقشان مقابل فرمانداری در #شوش تجمع کردند

https://youtu.be/1HAqDy9zyLM

Rosa گفت...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد از بنگاه های اقتصادی مشکل دار هستند که طی چند ماه اخیر بدلیل مشکل نقدینگی، پرداخت حقوق و دستمزد کارگران این دو بنگاه اقتصادی با تاخیر چندماه مواجه شده است.

عقب ماندگی چندماهه حقوق کارگران این دو شرکت باعث شد تا طی دو روز گذشته تیمی به سرپرستی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات این دو شرکت به استان خوزستان اعزام شوند.

در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش بیش از ٥هزار گارگر و در گروه ملی فولاد نیز بیش از ٣ هزار کارگر مشغول به کار هستند.

بر همین اساس یکی از مسئولان وزارت کار درباره آخرین پیگیری ها برای رسیدگی به وضعیت این دو بنگاه اقتصادی گفت: طی دیروز نشست های متعددی بین تیم اعزامی از وزارت کار و مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان خوزستان تشکیل شد که نتیجه این نشست ها موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توافقات اولیه در خصوص راهکارهای تعیین تکلیف دستمزد معوق کارگران این دو شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: راهکارهای عملی نیز در این باره پیشنهاد شد و توافق اولیه صورت گرفت.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه قرار است امروز تیم اعزامی وزارت کار در محل شرکت نیشکر هفت تپه و پس از آن در گروه ملی فولاد جلساتی را با حضور مسئولان و نمایندگان کارگران این دو شرکت برگزار کنند، افزود: قرار است راهکارهای پیش بینی شده، امروز جمع بندی و تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف وضعیت حقوق های معوق حداکثر تا فردا نهایی شود. /مهر

قرار است امروز تیم اعزامی وزارت کار در محل شرکت نیشکر هفت تپه و پس از آن در گروه ملی فولاد جلساتی را با حضور مسئولان و نمایندگان کارگران این دو شرکت برگزار کنند،
و نمایندگان کارگران این دو شرکت برگزار کنند،
نمایندگان کارگران
نمایندگان کارگران
نمایندگان کارگران مشغول حبسند!

Rosa گفت...

اسامی افراد آزاد شده “سعید منصوری” (نماینده تحقیقات)، “جلیل احمدی” (نماینده کشاورزی)، “عظیم سرخه” (نماینده خدمات پشتیبانی)، “مهدی داوودی” (خدمات پشتیبانی)، “سعید الکثیر” (حراست)، “آقای علیزاده” (حراست) “امید آزادی” (کارخانه شکر)، “صمیر احمدی” (تجهیزات)، “آقای سلامت نیا” (مدیر تجهیزات مکانیکی)، “عماد کثیر” (نماینده زیربنایی)، “محمود سعدی” (تجهیزات)، “خالد تمیمی” (مدیر ترابری)، “ایمان اخضری”، “پویا بشمه” (خوراک دام) و “سپیده قلیان”(خبرنگار) احراز شده است.
چهارتن دیگر به نام‌های “سید حسن فاضلی” (نماینده تجهیزات)، “اسماعیل بخشی”(نماینده تجهیزات)، “مسلم آرمند”(نماینده تجهیزات)، “محمد خنیفر”(تجهیزات) کماکان در بازداشت هستند.

تا لحظه تنظیم گزارش از وضعیت افراد در بازداشت مانده اطلاع دقیقی در دست نیست.

“سپیده قلیان”(خبرنگار)آزاد شده

چهارتن دیگر به نام‌های “سید حسن فاضلی” (نماینده تجهیزات)، “اسماعیل بخشی”(نماینده تجهیزات)، “مسلم آرمند”(نماینده تجهیزات)، “محمد خنیفر”(تجهیزات) کماکان در بازداشت هستند.

https://www.hra-news.org/2018/hranews/a-17895/

Rosa گفت...

تجمع امروز کارگران شرکت نیشکر هفته تپه در حالی برگزار شد که بعد از ظهر روز ۲۷ آبانماه ۲۰ نفر از نماینده ها و کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت بازداشت شدند که در پی تجمع بزرگ دیروز کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت در مقابل فرمانداری شوش و حمایتهای گسترده ای که از اعتراضات آنان در این شهر و سایر نقاط کشور به عمل آمد، تا آخر وقت دیشب به استثنای اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند، حسن فاضلی و فعال دانشجوئی و مدنی سپیده قلیان، همه نماینده ها و کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفته تپه با قرار کفالت آزاد شدند.

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=89992

به استثنای اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند، حسن فاضلی و فعال دانشجوئی و مدنی سپیده قلیان، همه نماینده ها و کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفته تپه با قرار کفالت آزاد شدند.

فعال دانشجوئی و مدنی سپیده قلیان آزاد نشده
فعال دانشجوئی و مدنی سپیده قلیان آزاد نشده
فعال دانشجوئی و مدنی سپیده قلیان آزاد نشده

Rosa گفت...

درباره‌ رخنه‌های اطلاعاتی در میان فعالین علنی

برچسب‌ها: سپیده قلیان

کمیتۀ عمل سازماندۀ کارگری

برای این چریکهای اینترنتی، وجود هر زن و دختر احتمالن رخنه ی جاسوس به جنبش کارگری است!
زنان معدود و احتمالی مارکسیست-لنینیست قبلن جراحی رحم کرده و زیر اورکت امریکایی این گروه بدون وحشت از حاملگی ناخواسته در حال جفتگیری اند!
:)

Rosa گفت...

رئیس دادگاه سپیده "دزد ناموس است!
هم دادستان و هم قاضی.
میگه تقریبا یک سال پیش آقای امین انواری این خبر رو منتشر و به فاصله چند روز در این مورد اطلاع رسانی مجدد کرد (با افزایش جزئیات) بابت حواشی حول شخص سپیده قلیان و البته خود ایشون، یه بازخوانی از اتفاقات این مدت میخوایم داشته باشیم
میگه

این امین انواری اگر آدم درستی بود از اول تو اون حلقه بدنام حسین درخشان و دوستانش نمیرفت

https://twitter.com/I6_6_6I/status/972801372386029570

رزا: اینجور که من فهمیدم: سال گذشته ماه مارس سپیده را می گیرند. در توئیتر این دستگیری را شخصی به اسم امین انوری افشا می کند. انوری در مدار دوستی با حسین درخشان بدنام است و در نتیجه سپیده می شود جاسوسی بمانند حسین درخشان.
اسناد دزد ناموس در لینک زیر:

https://twitter.com/I6_6_6I/status/972801372386029570

وقت خواندن و فهمیدنش را ندارم.
دختری زیبا 22 ساله را از اتوبوسِ کارگرانِ 7 تپه بیرون کشیده اند. دو کارگر-نماینده به حمایتش میروند. نیروی امنیتی هر سه نفر را میبرد و تا الان همه ی دیگران آزادند بجز این سه نفر!
این جریان دیروز و امروز است!
حال عده ای نگذاشته اند خبر دستگیری سپیده در بیاد.
او را نفوذی و دلیل دستگیری اسماعیل بخشی (لنین) می دانند...

Rosa گفت...

سپیده یه ساله با اسماعیل بخشی و هفت تپه در ارتباطه،دیروزم نیومده.تمام روزا بود. تمام فیلم هایی که اومد توییتر تو این روزا رو هم اون میفرستاد، برای همین جلو اسمش اومده خبرنگار.

اینم فیلم دو سه روز پیشه که میخواستن سپیده رو بگیرن اسماعیل بخشی نذاشت.

https://twitter.com/HoseinGhashghae/status/1064495328970358784

ناشناس گفت...

با سلام
ایا تا ب امروز ب این فکر افتاده یا کرده ید که تمامی احزاب و همه رهبران ب مردوم دروغ گفته اند حتا اتحادیه ها و سندیکاها ب جنبش کارگری خیانت کرده ند
فقط و فقط چندین جریان فکری و -- سعی کرده در عمل اجتماعی خودشان در حد امکان دورغ نگویدند و با مردوم روراست باشند این جماعت را میتواان در داخل کارگران جدی پیدا کرد که هرگز ب رهبری اعتقادی ندارند و این انسانهای در ب داغم قابل دست رس نیست از لحاظ کمیت تو جهان امروز ب نیم درصذریما معروف هستن 2 دسته دوم انارشیست انقلابی هستن که با تمام وجودشان سعی میکنندد که تئووریهای خودشان را در این دنیای وارونه نشان دهند البته که در این میان ما انارشیستهای مختلفی داریم که با هم فاصله های زیادی دارند در ظاهر با سیستم هرمی شدیدا مرزبندی دارند 3 اکمونیستهای شورای هستن که با رهبری مخلفت دارند ولی تقربیا این رفقا نه تنها پراکنده ند ولی تلش دارند که با دروغ ریا فاصله داشته باشند
متاسفانه جریانهای ضد رهبری که نام بردم با این که حدوا از نظر تئوریک نزدیک های دارند هیچ تلاشی در عمل اجتماعی ندارند

Rosa گفت...

سلام رفیق عزیز
مشکل اینترنتم حل شد و وقتم نیز تنظیم و هم از کامنتتان شاد شدم که هنوز از قطار پیاده نشدید:)
عمل اجتماعی چیست؟
من دو روز در هفته "مادر ترزا" ی پناهجو و بقیه وقت لای شیارهای سیستم می پلکم و تلاش برای زندگی. صبح ساعت 6 این مقاله را خواندم و روحم شاد شد!
طبقه ی کارگر به ما نیاز ندارد. اما ما داریم! وقت دیپرس شدن زیاد است، بهتره انسانها را نسبی و نه مطلق در نظر بگیریم و لیوان آب را نصفه پُر. یک انقلاب را از سر گذراندیم و ایک تجربه اش را داریم! برای جوانان کمک کرده و پلی باشیم به زندگی که "این نیز بگذرد" بسیاری در حد خود کُشی یا دیگر کُشی اند.
نظر به آینده تا دنیا را کمی بهتر کنیم وقتی دیگر نباشیم.
دستتان را می فشارم...

شبح کمونیسم، مارکس را بلعید!

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=86866

Rosa گفت...

به دنبال تکذیب خبر آزادی نمایندگان کارگران و سپیده قلیان که همراه با کارگران بازداشت شده، مادر مسلم (محسن) آرمند در جمع معترضان اعلام کرد که چنانچه مسئولان حکومتی تا ظهر پنجشنبه یکم آذر فرزندش را همراه با دیگر بازداشت شدگان آزاد نکنند، همراه کارگران برای بستن جاده شوش- اندیمشک اقدام خواهد کرد.

در یک ویدئو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از کارگران فولاد اهواز ۲۹ آبان به نماینده ویژه وزارت کار می‌گوید که «وزارت کار، وزارت سرمایه‌داران است یا وزارت کارگران؟».

گروه صنعتی ملی فولاد اهواز از مجموعه شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا(مه‌آفرید خسروی) است که پس از اعدام او در دوره‌های زمانی مختلف تحت مالکیت قوه قضائیه، بانک ملی و بخش خصوصی قرار گرفته است. این مجتمع با حدود سه هزار کارگر در حال حاضر به بانک ملی تعلق دارد، اما این بانک حاضر به تامین نقدینگی برای پرداخت دستمزدها و ادامه تولید نیست.

https://www.radiozamaneh.com/420833

ناشناس گفت...

با سلام و درود
؟؟؟
خوب چی شده که همه دلسوز طبقه کارگر شدند؟؟؟؟؟؟؟
تو خبرگزاری تسسنیم سپاه هم خیلی ناراحت است برای عدم پرداخت دستمزد کارگران 7 تپه شده

فراموش کرده ند بدترین سرکوب مبارزین و فعالین کارگران دیروز امروز با مخالفت با دولت روحانی طرفدار زحمتکشان شده ند واقعا خنده دار شده عجب روی دارند زمانی که تو کمیته مشنرک و زندان اوین همین سپاهی ها مبارزان و فعالین کارگرن را شکنجه گویا فراموش کرده ند

شاید باور نکنید جمهوری اسلامی میرود ولی ما کارگران و زحمتکشان بد بختر و بیچاره تر خواهیم شد هیچ کس طرفدار مانیستن اگر خودمان کاری کردیم که ناز شصت مان اگر که نه پاشنه ب همان سمت خواهد چرخید

ناشناس گفت...

آیا کارگران فراموش شده، یا این کارگران خود باعث حذب خود هستن که نمی خواهند وضعیتشان خوب و راهها شوند ار تمامی وابستگی های گونه گون سیستم سرمایه داری و دولت‌های مفت خور.

ناشناس گفت...

جالبترین و از طرفی مسخره ترین طرفدار کارگران هفت تپه نویزاد مسؤول تی وی ایران فردا میگوید ما که هرگز ب رهبری ایران فکر نمی کنیم فقط دلمان و قلبمان در گرو تبش کارگران و زحمتکشان می تپد از سرمایه داران بزرگ می خواهد که ب اعتصابیون کمک کنند
واقعا دنیا وارونه ب زمانه میگویند

Rosa گفت...

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرد که محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی سه نفر از نمایندگان بازداشتی کارگران آزاد شدند.

براساس این گزارش اسماعیل بخشی دیگر نماینده کارگران و سپیده قلیان همچنان در بازداشت هستند.

اسماعیل بخشی دیگر نماینده کارگران و سپیده قلیان همچنان در بازداشت هستند.
اسماعیل بخشی دیگر نماینده کارگران و سپیده قلیان همچنان در بازداشت هستند.
اسماعیل بخشی دیگر نماینده کارگران و سپیده قلیان همچنان در بازداشت هستند.

http://www.bbc.com/persian/iran-46301902

Rosa گفت...

سپیده قلیان ⁩فعال مدنی به علت همراهی با اعتراضات کارگران ⁧هفت‌تپه ⁩روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه در اتوبوس کارگران توسط نیروهای یگان ویژه به همراه نمایندگان کارگران از جمله ⁧اسماعیل بخشی دستگیر و پس از یک روز نگهداری در بازداشتگاه موقت در شوش، توسط اطلاعات سپاه به اهواز منتقل میشود.
‏پس از گذشت دو روز، دوازده تن از نمایندگان کارگران ⁧هفت‌تپه ⁩آزاد می‌شوند اما آقایان فاضلی، خنیفر، و مسلم آرمند به همراه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان همچنان در بازداشت و تحت نظارت و بازجویی نگه‌ داشته می‌شوند.
‏با وجود استمرار تجمعات و اعتراضات کارگران ⁧ هفت‌تپه ⁩به بازداشت نمایندگان خود و تداوم حضور کارگران در خیابان‌، مسئولان پرونده وعده‌ی آزادی این پنج نفر در روز چهارشنبه را به کارگران و خانواده‌ها می‌دهند اما کارگران هفت تپه در روز چهارشنبه با کارشکنی مسئولان مواجه می‌شوند.
‏پیگیری و حضورِ کارگران و خانواده‌ها مقابل دادسرا در روز پنج‌شنبه یکم آذر ماه منجر به آزادی سه تن دیگر از نمایندگان یعنی آقایان فاضلی، خنیفر و آرمند می‌شود اما همچنان از وضعیت اسماعیل‌بخشی ⁩و سپیده قلیان ⁩فعال مدنی خبری در دست نیست.
‏تداوم بازداشت غیرقانونی این دو فعال، بخاطر حضور در اعتراضات مسالمت آمیز و مطالبات برحقشان، نمونه‌ی بارزِ سرکوب و آزار فعالان است.
سپیده‌ قلیان ⁩تنها بخاطر همراهی با کارگرانِ جان به لب رسیده‌ی ⁧هفت‌تپه، روز یکشنبه به صورت غیرقانونی بازداشت و منزل وی در روز دوشنبه توسط اطلاعات تفتیش شده و وسایل شخصی وی ضبط شده است.
‏در این مدت تنها یک تماس کوتاه با خانواده‌ داشته و نزدیکان وی از وضعیت سلامتی وی نگرانند.

سپیده قلیان ⁩فعال مدنی به علت همراهی با اعتراضات کارگران ⁧هفت‌تپه ⁩روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه در اتوبوس کارگران توسط نیروهای یگان ویژه به همراه نمایندگان کارگران از جمله ⁧اسماعیل بخشی دستگیر و پس از یک روز نگهداری در بازداشتگاه موقت در شوش، توسط اطلاعات سپاه به اهواز منتقل میشود.
توسط نیروهای یگان ویژه دستگیر و پس از یک روز نگهداری در بازداشتگاه موقت در شوش، توسط اطلاعات سپاه به اهواز منتقل میشود.
توسط اطلاعات سپاه به اهواز منتقل میشود.
سپیده‌ قلیان ⁩تنها بخاطر همراهی با کارگرانِ جان به لب رسیده‌ی ⁧هفت‌تپه، روز یکشنبه به صورت غیرقانونی بازداشت و منزل وی در روز دوشنبه توسط اطلاعات تفتیش شده و وسایل شخصی وی ضبط شده است.
‏در این مدت تنها یک تماس کوتاه با خانواده‌ داشته و نزدیکان وی از وضعیت سلامتی وی نگرانند.
روز یکشنبه به صورت غیرقانونی بازداشت و منزل وی در روز دوشنبه توسط اطلاعات تفتیش شده و وسایل شخصی وی ضبط شده است.
تنها یک تماس کوتاه با خانواده‌ داشته ...

Rosa گفت...

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: «همه کارگران بازداشتی هفت‌تپه به جز یک نفر آزاد شدند؛ فرد بازداشتی دیگر نیز یک خبرنگار زن است و کارگر نیست.»

آقای یاوری در ادامه گفت: «بحث ادامه‌ بازداشت کارگری که روز پنج‌شنبه آزاد نشده، امنیتی‌ است و وزارت کار نمی‌تواند ورود کرده و کاری برایش صورت دهد. بایستی ماموران امنیتی تحقیقات لازم را در رابطه با ایشان انجام دهند.»

فرد بازداشتی دیگر نیز یک خبرنگار زن است و کارگر نیست.»

بایستی ماموران امنیتی تحقیقات لازم را در رابطه با ایشان انجام دهند.»

ماموران امنیتی

ناشناس گفت...

همانطور که در مبین دین اسلام همه قربانیان زن هستن نیاید هیچ انتظاری از این جماعت بد شلوار داشت

ناشناس گفت...

این جماعت یک سئوال ساده که چرا قیمت دلار بر خلاف انتظار پایین اومد؟
اصلا مسئله ما این نیست که ب سئوال بالا پاسخ بدهیم
حرف اصلی ما این است که این خارج نیشین ها و داخل نیشنیهای ب اصطلاح اقتصاددان وابسته و غیر وابسته ب دولت هیچ کدوم نتوانستن شرائط و وضیعت اقتصاد جهانی را تحلیل و رابطش با ایران را مشخص کنند
ببیند اقتصاد سرمایه‌ داری جهانی در وضیعت خوبی قرار نگرفته و کماکان با بحران مواجه است و برون رفت از این وضیعت برای دولتها و سرمایه جهانی سخت و طاقت فرسا است، برای بررسی این بحران فرصت مناسب در این کامنت نیست
ولی بطور کلی صبحت از کسانی است که برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی واقعیت موجود را ب مردوم نمیگویند، چون هدفشان با رفتن جمهوری اسلامی این بحران ب مراتب بدتر خواهد شد، ما دلایل مشخص را به طور فهرست بار خواهیم گفت
۱-
اپوزسیون موجود در داخل و خارج هیچ تحلیل مشخصی از سرمایه داری جهانی ارائه نمی دهند بر عکس هرکس و هر جریانی بطور غیر واقعی با نشان دادن فلاکت های آبکی وضیعت جهان امروز را پیچیده تر میکنند و اصلا ب ریشه پرداخت نمی کنند یکی از ماندگاری رژیم جمهوری اسلامی در ایران وصل ناجور ب سرمایه داری جهانی است غرب و اروپا میخواهند این وصله ناجور را با میعار های جهانی خودشان وصل کنند که ارگانهای سرکوب خواهان مدل خودشون هستند و دعوای واقعی از این نقطه شروع میشود وگرنه سرکوب و ترور و نابودی دراز مدت مردوم ایران برای غرب اصلا مهم نیست،
نمونه و فلاکت مشخص از زوایه حقوق بشر دروغین برای غرب در ۴۰ سال حاکمیت جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد حداقل ۳۵ سال محکوم شدند آیا اصلاح هاتی در زمینه شده؟
نه پس البته باید این داستان کذائی را بست

ناشناس گفت...

یک سئوال ساده
اگر در ایران دلار ارزان شده که در ظاهر برای فریب مردوم نشان می دهند، چرا گوشت کیلویی ۶۵۰۰۰ تومان است،
تمامی اجناس در ایران بمراتب هر روز و روز ب قیمت اضافه میشود
و ب دورغ میگویند در سال جدید حقوق کارمندان و بازنشسته ها ۵۰۰ هزار تومان زیاد میشود
حال اگر ما قبول کنیم دولت راست میگوید با وضیعت موجود نه تنها مردومو۱ ملیون فقیرتر میشوند باز هم ب حقوق مردوم ۱ ملیون در سال جدید اضافه کنند باز هم مردوم احتیاج ضروری خودشان را نمی توانند با گرانی و تورم لحظه ی خودشان را تهیه کنند

ناشناس گفت...

سیاست جدید رژیم در منطقه
اقا رو ب ده راه نمی دادند سراغ کدخدای محل را می پرسید

برای فریب مردوم ایران و منطقه و ب اصطلاح جهان اسلام دست دوستی ب طرف عربستان سعودی دراز کردند،
دروغگوی اگر مالیات داشت هرگز دولتها دروغ نمی گفتن یا حداقل کمتر خالی میبستند،