۱۳ دی، ۱۳۹۸

سردار قاسم سلیمانی به هوا رفت، سال نو مبارک:)


من خودمم صبح جمعه فهمیدم که

#قاسم_سلیمانی_به_درک_واصل_شد
https://twitter.com/hashtag/%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85_%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%AF%D8%B1%DA%A9_%D9%88%D8%A7%D8%B5%D9%84_%D8%B4%D8%AF?src=hash

آمریکا گفته:
۴۰ میلیون بدید به اضافه پول موشکها تا جسد سلیمانی رو تحویل بدیم
البته پول سوخت هلیکوپتر هم روش به اضافه سالاد و نوشابه

 خطاب به اونایی که صبح بیدار میشن و با خبر به فاعک رفتن قاسم سلیمانی روبرو میشن کوفتتون بشه

مقامات آمریکایی اعلام کردند قاسم سلیمانی به دلیل اصابت جسم پرتابه‌ای نوک تیز کنترل از راه دور و انفجار از نزدیک، به چند سلول و یک انگشتر تجزیه شد.
  جمهوری اسلامی حجامت شد🌹❤️



بعد از عمری که با اخبار زلزله، سیل، پلاسکو، سانچی، و ... صبح‌ها بیدار شدیم یکبار هم شاد بیدار بشیم لعنت به تو جمهوری اسلامی هیچ وقت فکر نمیکردم از مرگ کسی خوشحال بشم.

جالبه هم مردم عراق خوشهالن هم مردم ایران ، ببین اینا دیگه چقدر کسیفن 😂😂


رزا: الان بیدار شدم، شوک!
اما، راستش دنیا بدون داعش و جاعش زیبا تره!
به نظرم داریم به فاز جنگ وارد می شویم.
آیا آنارشیستها می توانند کمیته های محلی را فعال کنند و خودمختاری و حفاظت را به عهده بگیرند؟
روژاوا توانست.
ما هم باید بتوانیم!

۸۵ نظر:

Rosa گفت...

پروژه مجنون‌سازی مخالفان سیاسی

ناهید کرمانشاهی، مادر هنگامه شهیدی، در صفحه اینستاگرام این زندانی سیاسی، ماجرای انتقال او به بیمارستان روانی و رفتار ماموران امنیتی را شرح داده است.

در نخستین ساعات صبح امروز نیز یک فایل صوتی از این زندانی سیاسی منتشر شد که در آن، نحوه برخورد با او در تیمارستان و تلاش برای تزریق یک داروی اعصاب و روان بیان می‌شود.

«به دستور قضایى نامشخص، به جاى اعزام به مرخصى استعلاجی به مركز روان درمانى امين‌آباد منتقل شدم و در آنجا وقتى ۴ مامور مرد تيمارستان با مقاومت و فريادهاى من مواجه شدند، دست و پاى من را گرفته و بر روى زمين مى‌كشيدند تا جايى كه تصميم به تزريق روانگردان «هالوپریدول» داشته‌اند.»

خانم شهیدی در این فایل صوتی خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، می‌گوید که شک ناشی از این برخورد ماموران امنیتی او را تا آستانه «ایست قلبی» پیش برده است.

«هالوپریدول» یکی از داروها برای بیماران اسکیزوفرنیک و روان‌پریش است.

دو سال پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، گزارش‌هایی درباره «برنامه مجنون‌سازی مخالفان سیاسی» در آن کشور منتشر شد. آن گزارش‌ها، به دلیل فضای نسبتا باز ناشی از اجرای برنامه اصلاحات سیاسی (پروسترویکا) امکان انتشار یافت. در مرکز آن برنامه، اندری اسنژنووفسکی، روانپزشک روس قرار داشت.

در بیش از ۳ دهه اجرای آن برنامه در اتحاد جماهیر شوروی سابق، هزاران نفر از مخالفان سیاسی با این توجیه که مرکز روان‌درمانی اسنژنووفسکی آن‌ها را اسکیزوفرنیک تشخیص داده است، به تیمارستان منتقل می‌شدند و به آن‌ها شوک‌ الکتریکی و داروهای اختلال روانی داده می‌شد.

سازمان امنیت شوروی (KGB) مغر متفکر اجرای این برنامه بود و گروهی از روانپزشکان در سراسر شوروی مجری آن سیاست بودند.

با سقوط اتحاد جماهیر شوروی، برای مدتی آن برنامه متوقف شد، ولی در یک دهه گذشته، گزارش‌های متعددی از احیای آن برنامه در روسیه، برای خاموش کردن صدای مخالفان سیاسی ولادیمیر پوتین، منتشر شده است.

مشابه این برنامه، سال‌هاست که در چین نیز اجرا می‌شود. البته دولت چین این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که آن زندانیان سیاسی از قبل به بیماری روانی مبتلا بوده‌اند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=197696

Rosa گفت...

میترا حجازی‌پور به علت بی حجابی از تیم ملی شطرنج ایران اخراج شد

رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد میترا حجازی پور از تیم ملی شطرنج ایران اخراج شده است. میترا حجازی‌پور در مسابقات جهانی سریع و برق‌آسای جهان به میزبانی مسکو، بدون حجاب اسلامی به مصاف حریفانش رفت


Rosa گفت...

شبکه الجزیره می‌گوید، محمدرضا الجبری، مسئول تشریفات حشد الشعبی، گروه شبه نظامی شیعه در این حمله در نزدیکی فرودگاه کشته شده است. الجزیره اضافه کرده است، افراد دیگری هم در این حادثه کشته شدند. ‌

خبرگزاری فارس هم به نقل صفحه حشد الشعبی در فیس بوک گزارش داده است که این گروه تایید کرده که محمدرضا الجبری در حمله پهپادی آمریکا کشته شده است.

گزارش‌ها حاکی است که فعالیت‌ها و پروازها در فرودگاه بغداد متوقف شده است.

شبکه العربیه با انتشار تصاویری از انفجار و درگیری در اطراف فرودگاه خبر داده است.

این شبکه می‌گوید، یک خودرو غیر نظامی در جریان این حمله آتش گرفته و راننده آن نیز کشته شده است.

گزارش‌های تایید نشده حاکی است که پنج تن از اعضای حشد الشعبی که از ایران به عراق باز می‌گشتند در یک حمله پهپادی کشته شدند.

طبق این گزارش‌ها، در این حمله پهپادی، کاروان مقام‌های حشد الشعبی در فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته شد. در این حمله مسئول تشریفات به همراه دو عضو حشد الشعبی و «مهمان‌های آنها» کشته شده‌اند.

Rosa گفت...

رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که قاسم سلیمانی و فرماندهان نیروهای حشد‌ شعبی در حال حرکت در دو خودرو از فرودگاه بغداد در قسمت بارگیری بودند که توسط پهپادهای ارتش آمریکا خودروهایشان هدف قرار گرفته و کشته شدند.

این رسانه‌ها می‌گویند که آقای سلیمانی از لبنان و یا سوریه به بغداد سفر کرده بود.

چندین موشک از پهپاد به سوی کاروان خودرهای حامل قاسم سلیمانی و فرماندهان گروه حشد شعبی اصابت کرده و به گفته سفیر ایران در بغداد، به جز آقای سلیمانی و معاون حشد شعبی، مجموعا ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

سپاه پاسداران کشته شدن ابومهدی مهندس، از فرماندهان گروه حشد شعبی را تایید کرده است.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده است که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: "این حمله جهت جلوگیری از برنامه‌ریزی برای حملات بعدی ایران صورت گرفته است. ایالات متحده هر اقدامی را که موجب حفاظت از شهروندان آمریکا و منافع‌اش باشد در هرجای جهان نیاز ببیند، انجام خواهد داد".

سلیمانی که در ساعات اولیه روز جمعه، ۱۳ دی در حمله هوایی آمریکا به کاروان حامل او و چند فرمانده ارشد حشدالشعبی کشته شد، مشهورترین چهره نظامی در داخل و خارج از ایران بود.

سرلشکر قاسم سلیمانی، هنگامی که در عراق کشته شد حدود ۶۳ سال داشت و از زمانی شهرتش جهانگیر شد که نیروی قدس سپاه با افزایش نقش ایران در عراق و سپس در سوریه و کشورهای دیگر خاورمیانه برای رسانه‎های خارج از ایران مطرح شد.

"فرمانده سایه"، "ژنرال بین‌المللی"، "شبح فرمانده"، "فرمانده مرموز"، "کابوس دشمن"، "مالک اشتر زمان"، "ژنرال حاج قاسم" و چندین لقب دیگری که مخالفان و هوادارانش به او می‌دادند همه نشان از شهرت او در داخل و خارج داشت.

آیت‎الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران زمانی او را "شهید زنده" نامیده بود. اما عنوانی که او خود را به آن ملقب می‌کرد "سرباز صفر ولایت" بود؛ که در عمل و گفتار نیز نشان داده بود که کاملا پیرو آیت الله خامنه‌ای و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی است.

Rosa گفت...

برگزاری "تظاهرات کوبنده" در تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری "تظاهرات کوبنده" در سراسر این استان خبر داده است.

محسن محمودی گفته است امروز باید "فریاد خشم علیه آمریکا در سراسر ایران اسلامی طنین انداز شود."

قرار است این تظاهرات پس از مراسم نماز جمعه برگزار شود.

هم اکنون خوشحالی مردم عراق از خبر سقط شدن قاسم سلیمانی.

https://twitter.com/mohmd_mozafari/status/1212920170458550272

Rosa گفت...



عزا عزا است امروز
روز عزاست امروز
مسعود بهنود، بهمن کلباسی، سیاوش اردلان
نگار مرتضوی، ملیحه محمدی ، نفیسه کوهنورد
نایاک و کنگره ایرانیان کانادا
مهاجرانی، فرخ نگهدار، آیت الله بی بی سی
و همه استمرارطلبان و صادراتی ها
صاحب عزان امروز

متاسفیم برای مرگ‌ یک انسان اگر هم همنظر باهاش نباشیم ولی دخالت و حضور در یک‌کشور دیگه و اتش زدن سفارت یک کشور و هدایت یک گروه تروریستی تبعات خودشم داده .جنگه دیگه .

ایشان به درجه رفیع شهادت نایل شدند. آرزو میکنیم این افتخار نصیب تک تک حاکمان ایران ، همسران، فرزندان، نوادگان و بطور کلی دوستداران رژیم جمهوری اسلامی شود...

عراقیھا چھار و نیم بامداد چند ساعت ماندە بە روشن شدن ھوا از خوشحالی کشتە شدن قاسم سلیمانی از خانەھا خارج شدە و رقص و پایکوبی میکنند.

تلویزیون دولتی عراق می‌گوید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله ای در نزدیک فرودگاه بغداد کشته شده است.

شبکه های الجزیره و شبکه العربیه نیز به نقل از تلویزیون عراق این خبر را منتشر کرده‌اند.

رویترز به نقل از نمایندگان مجلس عراق گفته است که سه مقام حشد الشعبی و دو «مهمان مهم» آنها در حمله پهپادی کشته شدند.

مقام‌های عراقی پیشتر گفته بودند، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله‌ای ابو مهدی مهندس، معاون حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شده است.

پیش از این گزارش شده بود که دست‌کم سه راکت کاتیوشا به سوی فرودگاه بین المللی بغداد شلیک شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس در این حمله راکتی چهار نفر کشته شدند و دو خودرو در آتش سوختند.

طبق این گزارش، این راکت‌ها به نزدیکی بخش ترابری و بار فرودگاه اصابت کرده‌اند و این حمله شماری زخمی برجای گذاشته است.

شبکه الجزیره می‌گوید، محمدرضا الجبری، مسئول تشریفات حشد الشعبی، گروه شبه نظامی شیعه در این حمله در نزدیکی فرودگاه کشته شده است. الجزیره اضافه کرده است، افراد دیگری هم در این حادثه کشته شدند. ‌

خبرگزاری فارس هم به نقل صفحه حشد الشعبی در فیس بوک گزارش داده است که این گروه تایید کرده که محمدرضا الجبری در حمله پهپادی آمریکا کشته شده است.

گزارش‌ها حاکی است که فعالیت‌ها و پروازها در فرودگاه بغداد متوقف شده است.

گزارش‌های تایید نشده حاکی است که پنج تن از اعضای حشد الشعبی که از ایران به عراق باز می‌گشتند در یک حمله پهپادی کشته شدند.

طبق این گزارش‌ها، در این حمله پهپادی، کاروان مقام‌های حشد الشعبی در فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته شد. در این حمله مسئول تشریفات به همراه دو عضو حشد الشعبی و «مهمان‌های آنها» کشته شده‌اند.

ناشناس گفت...

سلام درود
خوبی رزا جان دیشب قبل از این که خبر کشته شدن سلیمانی و همراه آن معاون احشد لشعبی را از رادیو فردا بشکنم بیدار بودم خوابم نمی رفت وقتی متوجه شدم که قاسم سلیمانی بتوسط هلیکوپتر آمریکا کشته شد، آن موقع تنها چیزی که من را ب خودش مشغول کرد، ابتدا کشتار کردستان و مردوم خوزستان بود، که مادران داغ دیده و فرزندان باقی مانده آنها را خوشحال کرد،، و بعدش دو باره کشتار در عراق و ایران بابت کشته شدن قاسم سلیمانی اعدام ها و چوب دارها برقرار خواهد شد بدبخت این ملت منطقه تا کی باید تاوان این جمهوری نکبت را باید بدهن، در ضمن نباید فراموش کرد که کاندیدهای زیادی جایگزین سلیمانی در صف انتطارند،

ناشناس گفت...

رزا جان همانطور که فکر میکردم شد!!

افتخار همه سرداران سپاه کشتار مردوم کردستان است
جانشین سلیمانی هم یکی از افتخارش کشتار در کردستان دهه ۶۰ است، که بتوسط خامنه ی جانشین سلیمانی شد!!

Rosa گفت...

کسی که گفته بود : ما بلدیم چطور در ایران اعتراضات رو سرکوب کنیم خودش سرکوب شد و به جهنم رفت .

قاسم سليمانى برنامه ريز كشتار تظاهر كنندگان قبل از آبانماه ٩٨ بود و اينرا بوضوح اعلام كرده بود مسئوليت كشتار ١٥٠٠ نفر هم وطنان بى دفاع ما بعهده اوست و بنظر خانواده كشته شدگان قسمتى از عدالت انجام شده است

دیگه دوران جنگ با عراق گذشته است که از احساسات مردم استفاده کنند. اینها هیچ پایگاه اجتماعی و حمایت داخلی را ندارند و توان جنگیدن هم ندارند. خون همه کشته شدگان بیگناهان در آبانماه دامن همه اشون رو میگیره. نیازی به جنگ با آمریکا نیست مردم خود سرنگونی این نظام پلید رو رقم خواهند زد

برادران و خواهران چپ محور مقاومت اگر از عزاداری فارغ شده‌اند بد نیست به یاد بیاورند که از جمله سیاست‌‌های لنینی «بهره‌گیری از خصومت و دشمنی دو نیروی ارتجاعی به نفع مردم» است.امریکا که سرچشمه جنگ و ناامنی و کشتار است یک رقیب محلی که قاتل مردم ما و منطقه هم بود را کشته است. بد است؟

در دشمنی با عمله ظلم و در نفرت از ژنرال‌های کشتار و در مخالفت با سربازی که به خاطر (رهبرش، آرمانش، ملتش) جنایت می‌کند، کاملا بی‌وطن هستم.
از کشته‌شدن قاسم سلیمانی همان‌قدر خرسند شدم که از کشته شدن هر ژنرال خونریز دیگری از هر کشور و با هر ملیتی خوشحال می‌شوم.

کشته شد #قاسم_سليماني مرز بین شهروندان ایرانی و شهروندان جمهوری اسلامی رو مشخص کرد

مالیخــولیا گفت...

چه اوضاع زشت و وقیحی، از یک طرف چپ های ضدامپریالیست عزا گرفتند از این طرف هم که چپ مدل شما جشن گرفته.
آنها اگر اویزان چین و روسیه هستند شما هم که اویزان پنتاگون شدید.

البته عزاداری در شان چپ توده ای و ضد امپریالیست بود ولی آویزان بودن در شان شما نبود چون شما منفعتی ندارید و پشتتان به مردم گرم است.
ما آنقدر قوی هستیم که نیازی به قیم نداشته باشیم.
اگر امریکا نمیکشت خودمان میکشتیمش.
باور نمیکنید؟
تاریخ را بازخوانی کنید چه عیارانی که سر چه دژخیمانی را بریدند.
حتی سران CIA هم بدست یک مشت دانشجوی چریک به رهبری چه گوارا به قتل میرسیدند.
ترامپ و سلیمانی که عددی نیستند.

به جای کپی توییت کسانی که احتمالا مرگ 1500 نفر را هم در روز دیگر به خنده گرفته اند، مواضع والای آنارشیستی خودتان را در این زمان مهم گسترش دهید.

هر دو طرف جنگ را بکوبید.
دقیقا الان وقتش است جذب نیروهای وابسته ای که فقط به این خاطر بسیجی یا طرفدار نظام شده اند که گمان میکنند دشمنان نظام همگی طرفدار امریکا و غرب هستند.
به جای شادی ضربات اخر را باید محکمتر زد.

ما توده های مردم جبهه مستقل خود را داریم.

Rosa گفت...

تاریخ را بازخوانی کنید چه عیارانی که سر چه دژخیمانی را بریدند.
حتی سران CIA هم بدست یک مشت دانشجوی چریک به رهبری چه گوارا به قتل میرسیدند.
ترامپ و سلیمانی که عددی نیستند.

رزا: دروغ چرا، بسیار هم شاد شدم. برای خودمان و بچه های خودمان که مجبور نیستند این ژنرال را بکُشند.
چرا که کُشتن سران امریکایی/ژنرال رژیم، را به دستِ چریکها نمی خواستیم. کارِ جوان کُشتن نیست.
بگذاریم آنقدر خون از هم بریزند که کسی ازشان نماند! بقولی سر همدیگر را تا ته بتراشند!

نوشتید: دقیقا الان وقتش است جذب نیروهای وابسته ای که فقط به این خاطر بسیجی یا طرفدار نظام شده اند که گمان میکنند دشمنان نظام همگی طرفدار امریکا و غرب هستند.

رزا:این تز توده ایها بود زمانِ من.
برای موعظه می رفتند حتی نماز جمعه، مسجد، جهاد سازندگی، بسیجی می شدند...چرا؟ چون بسیجی های ساده لوحِ "آنتی امپریالیست" را نجات دهند!
نتیجه؟ دامی که پهن کرده بودند برای اینها، نگرفت و در نهایت با سرود خمینی ای امام دسته دسته اعدام شدند!
اکنون پس از 40 سال هنوز هم فکر می کنید بسیجی ای وجود دارد برای جذب به جنبش؟
اگر آری، پس خیلی گیر دارید!

چرا نباید جشن بگیرم؟
دو ارتجاع به جانِ هم افتاده اند. بهترین فرصت برای ما که گندم خود را آسیاب کنیم.
اما البته هم که متاسف می شدم اگر حشدی ها و قاسم سلیمانی سفارت امریکا را می گرفتند!

در جنگِ میانِ داعش/جاعش ناتو/امریکا/... همواره برای یک زن، باختنِ داعش/جاعش مطلوب است، فرقی نمی کند مقابلش چه کشوری باشد، اسرائیل، فرانسه، امریکا...

اگرچه شاید برای شما فرقی نکند به عنوانِ یک مرد...

نوشتید: به جای کپی توییت کسانی که احتمالا مرگ 1500 نفر را هم در روز دیگر به خنده گرفته اند، مواضع والای آنارشیستی خودتان را در این زمان مهم گسترش دهید.

رزا: جمله ی اول تان تهمت، دومتان هندوانه است:)

همانطور که خروج شاه از ایران جنبش انقلابی را به جلو هُل داد، پودر شدنِ سردار قاسم نیز، روحیه ها را بالا برد. هر دو البته کارِ امریکایی ها بود!
همانگونه که آنروزها روحیه گرفتم، امروز نیز. و نه فقط من بلکه همان توده های مردم!
ما متاسفانه مثل عراق نیستیم یا افغانستان تا ضد امریکایی باشیم!
ما مثل هنگ کونگ مستعمره ی چین و مُسکو هستیم.
این آنچیزی است که چپِ منزه نمی فهمد اما آنارشی آن را خوب می فهمد.
مشکل استقلال یا والا نبودن و غیره نیست.
مشکل عاطفه ی ضد امریکایی است.

نوشتید: هر دو طرفِ جنگ را بکوبید.
رزا: به عنوانِ یک زن مسلمن، شکاندنِ کمرِ ارتجاع به نفعِ من است. چرا باید به خود و ملت دروغ بگویم؟
حتی اگر حکومت بعدی از ما نباشد، با تکان خوردنِ اوضاع و رژیم چنج هم، ما دو سه سالی وقت داریم که نفس بکشیم. مثلِ 1357-1360 .
سه سالی که تجربه ی 30 سال را گرفتیم. شوراها، خودگردانی ها...

نه، من نه والا و نه محترم!
مرگِ ژنرالها واقعه ای شادی آور است.
به درک واصل شدنشان خرسندی.
نابودی هر اتوریته بهانه ای برای جشن.
به دستِ خودمان باشد البته،
اوج ارگاسم!







Rosa گفت...


اهدای اعضای محکومان به اعدام الگو برداری از چین
بر اساس ماده(47)آئین نامه اجرای احکام کیفری:« چنانچه محکوم داوطلب اهدای عضو پیش یا پس از اجرای مجازات اعدام باشد و مانع پزشکی برای اهدای عضو موجود نباشد، قاضی اجرای کیفری طبق دستورالعملی اقدام می نماید که ظرف سه ماه از تاریخ این آئین نامه توسط معاون حقوقی قوه قضاییه با همکاری وزارت دادگستری و سازمان پزشکی قانونی کشورتهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه می رسد.»

این ماده که ابتناء دارد براستفاده از اعضای بدن محکومان به اعدام در تاریخ (26،3،1398) به تصویب ابراهیم رئیسی رسیده و از همان تاریخ لازم الاجراء شد.

رئیس جامعه جراحان و پدر پیوند عضو ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار حذف ماده 47 آئین‌نامه اجرای احکام کیفری مبنی بر استفاده از اعضاء بدن محکومین به اعدام شد. ایرج فاضل در این نامه، ضمن ابراز مخافت جدی با استفاده از اعضاء بدن محکومین به اعدام به هر شکل و با هر پیش زمینه‌ای، آن را موجب نگرانی و تشویش خاطر گسترده جامعه پزشکی و به ویژه جراحان و پزشکان شریفی دانسته است که عمری را برای اعتلای پزشکی مملکت و رفع نیاز‌های مردم مصروف داشته‌اند.

الگو برداری از شوروی
رقابت نهادهای امنیتی برای مجنون‌سازی زندانیان سیاسی
سابقه اجرای برنامه دیوانه‌سازی ناراضیان سیاسی به دهه ۶۰ میلادی در شوروی بازمی‌گردد

https://www.independentpersian.com/node/35236/%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C

دادستان محترم!
ظاهراً برخلاف دستورتان دراعزام #هنگامه_شهیدی برای درمان قلب به بیمارستان طالقانی،ماموران زندان اوین او رابه بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل ..و
«به دستور قضایى نامشخص، به جاى اعزام به مرخصى استعلاجی به مركز روان درمانى امين‌آباد منتقل شدم و در آنجا وقتى ۴ مامور مرد تيمارستان با مقاومت و فريادهاى من مواجه شدند، دست و پاى من را گرفته و بر روى زمين مى‌كشيدند تا جايى كه تصميم به تزريق روانگردان «هالوپریدول» داشته‌اند.»

خانم شهیدی در این فایل صوتی خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، می‌گوید که شک ناشی از این برخورد ماموران امنیتی او را تا آستانه «ایست قلبی» پیش برده است.
«هالوپریدول» یکی از داروها برای بیماران اسکیزوفرنیک و روان‌پریش است.


#سها_مرتضایی دبیرپیشین شورای صنفی دانشگاه تهران که در اعتراضات دی۹۶ به۶سال حبس تعزیری محکوم شده‌ بود و با وجود کسب رتبه۱۰ کنکور سراسری در مقطع دکتری علوم سیاسی به دلیل فعالیت صنفی دانشجویی ستاره‌دار ومحروم از تحصیل شد از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد

سها مرتضایی:

این فعال دانشجویی در ۲۶ آبان ۱۳۹۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. خانم مرتضایی از دانشجویان «ستاره‌دار» در دولت حسن روحانی است که در دی‌ماه ۱۳۹۶ نیز دستگیر، و به شش سال زندان محکوم شده بود. ماموران امنیتی پس از دستگیری مجدد او در آبان‌ماه امسال، او را مبتلا به بیماری روانی توصیف کرده‌اند و گفته‌اند که باید «شوک‌درمانی» شود، یا داروی اختلال روانی دریافت کند.

کیانوش سنجری:

این روزنامه‌نگار و فعال پیشین دانشجویی از مهرماه ۱۳۹۵ در بازداشت نیروهای امنیتی است. سنجری در سه سال گذشته چندین بار به اجبار به تیمارستان منتقل شده است. او گفته است که دست‌کم در یک نوبت تحت شوک الکتریکی قرار گرفته است. سنجری همچنین در توضیح یکی از دفعات انتقالش به تیمارستان امین‌آباد، گفته است که به مدت هفت روز به تختش زنجیر شده بوده است. ....

Rosa گفت...

گفتا که کرا کشتی...

https://iranwire.com/fa/pictorian/35344

رزا: تصویر بالا وضعیت ما است.
موضع وسط ندارد!
ما خوشحالیم از به درک واصل شدنِ قصاب. حتی اگر برای چند روز هم که شده وقت بخریم.
اصلن مهم نیست عزرائیل را کی فرستاده!

Rosa گفت...

ابتدا کشتار کردستان و مردوم خوزستان بود، که مادران داغ دیده و فرزندان باقی مانده آنها را خوشحال کرد،، و بعدش دو باره کشتار در عراق و ایران بابت کشته شدن قاسم سلیمانی اعدام ها و چوب دارها برقرار خواهد شد

رزا: نوشتید که و بعدش دو باره کشتار در عراق و ایران بابت کشته شدن قاسم سلیمانی اعدام ها و چوب دارها برقرار خواهد شد.

رزا: من اگر گروگان و زندانی آنها بودم، باز هم در زندان جشن می گرفتم!
رفیق به یاد بیاور!
مرگ خمینی را
مرگ لاجوردی را...
من مطمئن هستم که مادرانِ عزادار ، زندانی و بقیه خانواده ها از یک وقفه در ماشینِ آدمکُشی شادند.
نگرانیِ سرکوب بیشتر هم هست اما به خاک افتادنِ اتوریته، در ابتدااحساسش شادی است.
و این مرگ ها هم به زندانبان یادآوری می کند که شاید روزی نوبتِ خودشان هم بشود!
دستشان را حینِ شلاق خواهد لرزاند.
مجبورشان می کند که صورتشان را بپوشانند وقتِ سرکوب.
خواب از چشمشان می گیرد. و از آینده ی زن و بچه شان، نگرانشان می کند!
می ترساندشان!
در نهایت، فاکتور روحی مثبتی است!
برعکسِ آن چی؟
اشغالِ سفارت امریکا در بغداد و مارشِ پیروزی سردارها در خیابانهای ایران؟
آیا این از سرکوبِ زندانیان کم می کرد؟
نه
بلکه اینبار شدیدتر می نواختند.
بیرون کشیدنِ اعضای اعدامی مثل چین، به تیمارستان بردنِ زندانی مثل شوروی ها...

در ضمن
همیشه وقتِ تنفسِ ما، هنگامی بوده که اتوریته ها به جانِ هم افتاده اند.
ما اغلب در اعتصاب، شورش، تضعیفِ دولتها و حکومتها، مثلِ کرمِ شبتاب، اگرچه کوتاه، می درخشیم ، جفت می گیریم و زیاد می شویم.




Rosa گفت...

گزارش ها از یک حمله هوایی دیگر به حشد الشعبی در شمال بغداد

منابع نظامی در عراق می‌گویند یک حمله هوایی دیگر در منطقه تاجی در شمال بغداد روی داده و طی آن کاروان خودروهای حشد الشعبی هدف قرار گرفته است.

رویترز به نقل از منابع نظامی در بغداد گزارش کرده که دست کم 6 جسد سوخته در پی این حمله پیدا شده است و دو خوردو از سه خودرو متعلق به این گروه شیعه مورد حمایت ایران آتش گرفته‌اند.

:)

از راه کارگر خبری نیست!
رفقا دستجمعی روزه ی سکوت گرفتن!

مالیخــولیا گفت...

رزا یاد حکمتیست ها افتادم که از اسرائیل حمایت میکردند چون اعتقاد داشتند تنها کشور مدرن (یا دموکرات) در منطقه است.
حالا حکایت شماست، بارها ثابت شد در خاورمیانه، افریقا، امریکای جنوبی سوسیالیست ها توسط امریکا ترور و کودتا میشوند و امثال داعش، طالبان، بوکوحرام توسط امریکا ساخته و ساپورت میشوند.

اگر رزا لوکزامبورگ زنده بود همینطوری مثل تو خرکی و بی پرنسیب نظر میداد؟

خیلی خوبه در این شرایط با شیطنت جشن بگیریم ولی وظیفه مان حکم میکند ریشه های داعش و جاعش را هم مشخص کنیم که همان امریکاست.

البته هرگز برای شما خارجه نشینان پفیوز وضعیت قرمز خاورمیانه مهم نبود. آمریکا سالهاست به مردم جهان آموزش میدهد که جنگ در خاورمیانه طبیعی و نرمال است،
و دیگر برای مردم دنیا جنگ های خاورمیانه مهم نیستند.

من فکر میکنم یکی از مواضع مهم آنارشیستی و آنتی فاشیستی امروز ضدیت با هرگونه جنگ در خاورمیانه است.

شاید بگویید امروز در ایران جنگ است و حکومت با توپ و تانک معترضین را میکشد،
ولی یک سوال مهم پیش میاید، اگر شرایط خاورمیانه جنگی و بحرانی نبود آیا حکومت میتوانست همینقدر راحت معترضین را بکشد؟

چرا سال 88 که کشته ها به مراتب کمتر بود سر و صدای بیشتری در دنیا شد و یک به یک کشته شده ها تیتر اصلی رسانه ها شدند؟

چون در آن زمان بحران جنگی خاورمیانه کمتر بود.
مثل امروز اروپا که چون جنگ نیست پس کوچکترین تعرضی به معترضان بولد و بزرگ میشود.

شما به همین راحتی میگویید
"به نظرم داریم به فاز جنگ وارد می شویم"

این همان چیزی است که هر دو سر ارتجاع دوست دارند، عادی نشان دادن جنگ و القای جنگ.

در ضمن چرا فقط یک منطقه؟
آیا ترستان از داعش و جاعش فقط به این دلیل نیست که آنها امکان دارد جنگی فراتر از منطقه راه بیندازند؟ : ))


پس به امید جنگ جهانی و وارد شدن همه کشورها به جنگ، اینکه فقط یک منطقه در جنگ باشد و دیگران تماشاگر، اصلا خوب نیست.
درگیر شدن همه اتفاقا همبستگی را خودکار بیشتر خواهد کرد.

زنده باد جنگ جهانی
نه به جنگ فقط در یک منطقه

به نظرم داریم به فاز جنگ جهانی وارد می شویم.
آیا آنارشیستها می توانند کمیته های محلی را فعال کنند و خودمختاری و حفاظت را به عهده بگیرند؟
روژاوا توانست.
ما هم باید بتوانیم!

Rosa گفت...

من فکر میکنم یکی از مواضع مهم آنارشیستی و آنتی فاشیستی امروز ضدیت با هرگونه جنگ در خاورمیانه است.

رزا: موافقم!

بارها ثابت شد در خاورمیانه، افریقا، امریکای جنوبی سوسیالیست ها توسط امریکا ترور و کودتا میشوند و امثال داعش، طالبان، بوکوحرام توسط امریکا ساخته و ساپورت میشوند.

رزا: کاملن درست است. اما اینبار با پودر کردن سردار قاسمی، امریکا آنها را ساپورت نکرد! همانطور در ائتلافِ ضد داعش، به کُردها اسلحه داد و تنها ترکیه علنن از داعش حمایت کرد؟!
البته به محض قدرتگیری هر طیف در خاورمیانه، امریکا پا پس کشید، چون در شرایط غیر بحرانی در منطقه، فروشِ اسلحه راکد می شود، چون خریدِ آن توسط سرانِ منطقه از ترس از همسایگان است!
منشا طالبان، داعش و جاعش و بقیه ی ارتجاعیون، سیاستهای امریکا بوده (کمربند سبز علیه شوروی)، ولی الان همانها مثل شپش به جانِ خود امریکا افتادند (سقوط شوروی) و اکنون این شپش ها با حمایت چین و مسکو (جاعش)، امریکا را مجبور کرده، برخی را پیف پاپ بزند (حمله به مقر الکتابیون، به هوا کردنِ مهندس و سردار قاسمی)، با برخی وارد مذاکره شود (طالبان).
تحلیل مشخص از شرایط مشخص!
اکنون جاعش در کشورِ ما پای میز مذاکره نمی آید و از چین و مسکو حمایت می شوند. پس وضعیت مثل هنگ کنگ است و باید علیه این دو امپریالیسم برخاست؟
نه مثل زمانِ شاه مستشار امریکایی شکار کرد؟
چون الان کشور مستعمره و پیش فروشِ مسکو و چین است و شکنجه گران هم نه مثل ساواک در اسرائیل بلکه از ک.گ.ب رهنمود گرفته و قوانینِ "اهدای عضو" اجباریِ اعدامی ها مثل چین...
منشا نیروهای ارتجاعی امریکا و عربستان سعودی و آوردنِ خمینی و غیره تحت سیاستِ کمربند سبز علیه شوروی ها بوده. درست. اما این نیروها مزدورند و اکنون مزدور چین و مسکو و روی امریکا و عربستان پنجه می کشند و ارباب عوض کرده اند؟

اگر رزا لوکزامبورگ زنده بود همینطوری مثل تو خرکی و بی پرنسیب نظر میداد؟

رزا: رزا هم خدا نبوده و اشتباه داشته! در ضمن او فمینیست نبوده، من هستم!
همچنین رزا با ارتجاع طرف نبود که دست و پا ببرند و چشم در قصاص کور کنند! رزا با فاشیسم طرف بود! نه با کنیز بگیرانِ داعشی یا صیغه بگیرانِ جاعشی!
در ضمن بی پرنسیپ بودنِ من چی بوده؟
اگر کایزر آلمان پودر می شد، مطمئنن رزا یک شیشه شامپاین هم باز می کرد، جشن می گرفت با لیبکنشت!

Rosa گفت...

نوشتید: خیلی خوبه در این شرایط با شیطنت جشن بگیریم ولی وظیفه مان حکم میکند ریشه های داعش و جاعش را هم مشخص کنیم که همان امریکاست.

رزا: من هم روزی دخترِ پدرم بودم و فرمانبر! حالا اما نیستم!
خوب که چی؟

هزار بار هم از امریکا (شیطانِ بزرگ) بگو. برای مردم حتی از آغازِ از بین بردنِ بومیانِ امریکا توسط سفیدها با "پتوهای مسموم"...
مردم در ایران الان را می بینند که خزر دست روسها، خلیج دست چینی ها! ماهیگیر حتی پول بنزین هم ندارد برای لنچ و قایق، جلوی چشمش کمپانی های چینی ، کف دریا را هم شخم می زنند!

در اکنونِ ایران شجاعت سوزاندنِ پرچم امریکای جهانخوار نیست!
بیرون کردنِ جمهوری خلق چین است از چابهار؟
همانگونه که کرونشتاد کرد!

نوشتید: البته هرگز برای شما خارجه نشینان پفیوز وضعیت قرمز خاورمیانه مهم نبود. آمریکا سالهاست به مردم جهان آموزش میدهد که جنگ در خاورمیانه طبیعی و نرمال است،
و دیگر برای مردم دنیا جنگ های خاورمیانه مهم نیستند.

رزا: دلسوزی برای خود سخیف است. اینک ماها را هم مُشتی مغز شستشو دیده از طریقِ فرهنگِ غربی می دانید، تشابه خود را نشان می دهید با رژیم اسلامی!
اما دشمن ما همینجاست! دروغ می گن امریکاست!
همین الان و همین امروز جلوی چشمتان رفقایتان را می کُشد، زندان می کنند و شکنجه. به تیمارستان میبرد و شما در بیرون مرگ بر امریکا! می گویید!
دژمن؟ امریکا!
حتی رادیکال ترین سوسیالیستها هم در هنگ کنگ فهمیده اند دژمن، جمهوری دمکراتیک خلق چین است! وظیفه ی ایدئولوژیک اما شما را ول نمی کند!

برای مردم دنیا ما زمانی مهم می شویم که برای آزادی و برابری مبارزه کنیم، نه برای دین یا ایدئولوژی!


Rosa گفت...

شاید بگویید امروز در ایران جنگ است و حکومت با توپ و تانک معترضین را میکشد،
ولی یک سوال مهم پیش میاید، اگر شرایط خاورمیانه جنگی و بحرانی نبود آیا حکومت میتوانست همینقدر راحت معترضین را بکشد؟

رزا: حکومت زمانِ من یک عده زیادی را کُشت چون زیر بارش نرفتند. بقیه را هم فرستاد جبهه ی جنگِ حق علیه باطل!

نوشتید: اگر شرایط خاورمیانه جنگی و بحرانی نبود آیا حکومت میتوانست همینقدر راحت معترضین را بکشد؟

رزا: دهه ی 60 هم رفقایی بودند که ادعا کردند: رژیم می کُشد چون در شرایط جنگی با عراق است! زمانِ لنین هم برخی آنارشیستها کوتاه می آمدند چون ارتش سرخ در جنگ با سفیدها بود! خوب. سال 1921 شد و ژنرال تروتسکی در کرونشتاد "غائله" را تمام رد، آنهم در شرایط صلح!
حکومت همینقدر راحت می کُشد و خواهد کُشت!
فاکتور فشار از پایین می تواند سرعتِ گیوتین را کند کند!
اغلب حتی حکومت ها جنگ های الکی راه می اندازند برای تحمیق توده ها تا چند صباحی بیشتر دوام بیاورند.
جنگ برایشان نعمت است!
شرایطِ خاورمیانه نه دستِ من است و نه شما! تنها کارِ ما می باشد انصراف از شرکت در جنگ، خرابکاری در سیستم! من در "فرنگ" مبارزه علیه جنگ هم دارم تا بمبها نریزند و سلاح نفروشند و تولید نکنند. رفقای در متروپول کارشان با داخل مناطق اشغالی کمی فرق دارد... کارِ "شما" دلسوزی برای خود نیست بلکه، انصراف از جنگهای ناسیونالیستی، دفاع مسلحانه از مردم و محلات...
توجیح کُشتارِ گسترده توسط حکومتها همواره بوده است: کشور در جنگ است! اقتصادی/سیاسی/نظامی!
حتی اگر جنگی هم نباشد آنها یک دژمن خیالی برای ملت می سازند!
مثلن امریکا!
البته طبقه ی کارگر آگاه اغلب کارفرما و دولت و سرمایه دار و خصولتی ها را نشانه گرفته، و مبارزه اش با ارتجاع داخلی است...

Rosa گفت...

نوشتید: چرا سال 88 که کشته ها به مراتب کمتر بود سر و صدای بیشتری در دنیا شد و یک به یک کشته شده ها تیتر اصلی رسانه ها شدند؟
چون در آن زمان بحران جنگی خاورمیانه کمتر بود.
مثل امروز اروپا که چون جنگ نیست پس کوچکترین تعرضی به معترضان بولد و بزرگ میشود.

رزا: فاکتورهای زیادی تعیین کننده بودند. کُشتار شدگان طیفی از حاکمیت بودند و روشنفکران گفتمانِ شان را داشتند.
کُشتارِ کنونی از بیکاران، حاشیه ها و بی صدایان است! فرودست شدگان!
بولد شدگان پویا بختیاری و روشنفکرانی هستند که به جنبشِ آبان امسال پیوستند!
طبقه ی متوسط مثل ندا و بقیه!
بولد شدن ربطی به شرایط جنگی ندارد بلکه گفتمان سازی!
اینجا هم اینطرفِ آب، فرودست شدگان بولد نمی شوند. یک هکر زندان میرود و آسانژ بولد می شود!
در ضمن منظورتان چیست از خوبی شرایط غیر جنگی می گویید؟ بعله! در شرایط جنگی محاکمات صحرایی است!
اما پس ما بچسبیم در حمایت از حاکمیت، تا بولد شده و وکیل داشته باشیم در دادگاه؟
من هم نمی خواهم در شرایط جنگی باشم! هیچکس نمی خواهد؟
ولی ما در این شرایط پرت می شویم. مهم انعطاف داشتن و تطبیق با شرایط است. شرایط جنگی وسایل خودش را طلب می کند: اسلحه! غیر جنگی: سنگ!
البته هم می شود طرف رژیم را گرفت: شرایط جنگی است و رژیم حق دارد پس انصراف می دهیم!

مبارزه نمایش نیست که بولد بشویم خوب باشد؟
من شخصن اسم قهرمانانِ اسلامشهر را نمی دانم که دهه 70 سرکوب شدند.
یا توی روژاوا الان کی حمید اشرف است؟!
اما اسم مناطق، تاریخچه مبارزاتی شان، جنبش سبز و جنبش چتر ها...
به نظرم می خواهید از خوبیِ مبارزه در شرایط دمکراتیک تر بنویسید؟ که توضیح واضح هات است!
برای بازگشت از شرایط جنگی به دمکراتیک متاسفانه باید جنگید! اغلب حتی هم نیروی اشغالگر و هم حکومت! یعنی سازماندهی مسلحانه ی نیروی بومی علیه مافیا و ارتش مثل جیاپاس...
آنوقت مناطق می توانند در جنگ ناسیونالیستی دولت مرکزی مثلن شرکت نکرده و مناطق آزاد خودشان را تجربه کنند؟
غال و قیل کردن و حسِ ترحم به شرایطِ خود دردی دوا نمی کند.

Rosa گفت...


نوشتید: شما به همین راحتی میگویید
"به نظرم داریم به فاز جنگ وارد می شویم"

رزا: نوشتنِ واقعیتِ کنونی راحت نیست! امیدوارم اشتباه کنم.

این همان چیزی است که هر دو سر ارتجاع دوست دارند، عادی نشان دادن جنگ و القای جنگ.

رزا: ارتجاع شرایط جنگی را بوجود می آورد با مذاکره نکردن مثلن!

در ضمن چرا فقط یک منطقه؟
آیا ترستان از داعش و جاعش فقط به این دلیل نیست که آنها امکان دارد جنگی فراتر از منطقه راه بیندازند؟ : ))

رزا: خوب زدید به خال! متاسفانه آنها به اینطرف آب هم رسیده اند و از مناطق حاشیه عضوگیری می کنند ولی چون اینجا مقاومت علیه شان زیاد بود بیش از 20 هزار نفر به سوریه رفتند برای "جهاد"، یا جهاد نکاح! جامعه ی افریفا دورِ روستاهای آلوده به ابولا، حصار می کشد. شهرهای طاعونی هم دروازه را می بستند تا شیوع نکند! دیوار برلین هم از طرفِ داخلِ جمهری سوسیالیستی اش فرو ریخت! طرفِ غربِ دیوار تمایلِ کمی بود برای ریزشِ دیوار!
ما از مناطقِ خودمان به سختی دفاع می کنیم! شهرهایی که فاشیستها را راه نمی دهند حتی به بهانه ی انتخاباتِ مجلس! دستگیری دارد و سر و دست شکاندن!
مناطقِ آزاد رشکِ من را بر نمی انگیزاند. حتی وقتی هم در ایران بودم خوشحال بودم از وجود مناطق آزاد.
و این انسانی است!
نفرت از مناطق آزاد اما من را به یاد بیمارانِ ایدزی می اندازد که برای انتقام هر شب بدون کاندوم با دیگران جفت گیری می کنند!
این انسانی نیست!

پس به امید جنگ جهانی و وارد شدن همه کشورها به جنگ، اینکه فقط یک منطقه در جنگ باشد و دیگران تماشاگر، اصلا خوب نیست.
درگیر شدن همه اتفاقا همبستگی را خودکار بیشتر خواهد کرد.

رزا: وجودتان را با عشق و نه نفرت پر کنید!
کودکی بیاورید! آغوش ما اینجا برای همه ی از جنگ در رفته ها باز است.
ما تماشاگر نیستیم. ما پشت جبهه هستیم! مثلِ بیمارستانهای صحرایی حاشیه ی شهرهای طاعون گرفته و تنها امیدِ فراریانِ از این شهرها. اما تنهامردمانِ داخلِ شهر خواهند توانست دیوارها را خراب کرده و به جهان بپیوندند. نه برای طاعونی کردنِ بقیه بلکه برای زندگیِ کودکانشان در سلامت. نه برای جذامی کردنِ بقیه بلکه برای خروجِ نسل جدیدشان که سالم است.

زنده باد جنگ جهانی
نه به جنگ فقط در یک منطقه

رزا: زنده باد آزادی
نه فقط در یک منطقه! بلکه در کُلِ جهان!

به نظرم داریم به فاز جنگ جهانی وارد می شویم.
آیا آنارشیستها می توانند کمیته های محلی را فعال کنند و خودمختاری و حفاظت را به عهده بگیرند؟
روژاوا توانست.
ما هم باید بتوانیم!

رزا: روژاوا و کوبانی توانستند
با سلاح عشق
توانستند!

Rosa گفت...

رزا یاد حکمتیست ها افتادم که از اسرائیل حمایت میکردند چون اعتقاد داشتند تنها کشور مدرن (یا دموکرات) در منطقه است.

رزا: چگونه می توانم شبیه حکمتیستها نباشم؟
احتمالن مشکل با فحاشی به اسرائیل حل خواهد شد!
مرگ بر اسرائیل و امریکا و عربستان ...

رزا: تنها منطقه ی دمکرات در منطقه فعلن روژاوا است با فاصله ی نجومی از بقیه!

آخه تا کی خود را در مورد مستعمره بودنِ چین/مسکو به نابینایی می زنید؟
از ترس امپریالیسم امریکا بدجوری به اینطرف پشت بام افتادید.
جوری که حتی نمی توانید از حذف سردار شادی کنید چون امریکایی ها زدندش!

دوستی داشتم که قبل از انقلاب در پروسه ی مبارزات مردم اواخر 56 یا اوایل 57، با عفو عمومی زندانیان سیاسی از نخست وزیر شاه، حکم آزادی گرفت و هنوز اما مونده بود در زندان!
تا بردوش ملت قهرمان و به حکم خلق آزاد شود!
البته به آرزویش رسید. اما چند سال بعد انقلاب، گرفتندش و خلقی هم نیامد به آزاد سازی...
نمی دانم تناقض اش را چگونه حل کرد در زندانِ آنتی امپریالیستهایی مثل خمینی!

ناشناس گفت...

رزا جان
صحبت و نگاه من و تو لحظه ی نباید باشد هر چند خوشحالی و لذت لحظه میتواند تسکین لحظه ی باشد ولی نمی تواند چاره ساز یک ملتی که در شرایط سختی گذر میکنند، شیرازه زندگی در ایران و عراق و افغانستان درب و داغون است، نمونه مشخص یادآور شوروی سابق است آنها مثل یک ملت نرمال زندگی نمیکنند نمونه مشخص آن را هر چند کوتاه در آلمان جدا شرق آلمان دیدی، اگر انقلابیون آن زمان و آنارشیست های آن زمان سرکوب نمی شدند دوام زندگی شکل و مضمون دیگری پیدا میکرد، من مطمئن هستم صحبت من کمی سرد و بی محتوا برای تو و دیگران است، تمامی قصدم و هدفم روشن کردن وضعیت که در شوری اتفاق افتاد اگر دقیقا در ایران و منطقه مثل شوروی سابق نشود، اگر در شکل و شمایل یکی نباشد مضمون و محتوای حرکات بعدی با هم فرق چندانی نخواهد داشت،

Rosa گفت...


دﻓﺘﺮ اﺳﺮار ﻋﻤﻮﻣﯽ
12 ﻣﺎرس 1979
(ﺑﺮﮔﺮدان: ﻏﺎرﻧﺸﯿﻨﺎن ﻣﺎﻟﯿﺨﻮﻟﯿﺎﯾﯽ
...

ﯾﮏ ﺣﮑﻮﻣﺖ «ﻣﺮدﻣﯽ» ﻧﻤﯿﺘﻮاﻧـﺪ از اﻧﻘـﻼب دﻓـﺎع ﮐﻨـﺪ زﯾـﺮا ﻻزم اﺳـﺖ درﻣﻘﺎﺑﻞ اﻧﻘﻼب ازﺧﻮدش دﻓﺎع ﻧﻤﺎﯾﺪ. اﻣّﺎ اﮔﺮ ﺗﻮده‌ﻫﺎ را ﺧﻠﻊ ﺳﻼح و دﻟﺴﺮد ﮐﻨـﺪ، ﮐـﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪﺗﺎ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺗﻬﺎﺟﻤﺎت ارﺗﺠﺎع از ﺣﮑﻮﻣﺖ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ؟ زﻣﺎﻧﯿﮑـﻪ ﻣﺼﺪّق از ارﺗﺶ ﺑﺮﻋﻠﯿﻪ اﻋﺘﺼﺎﺑﯿﻮن و ﺗﻈﺎﻫﺮﮐﻨﻨـﺪﮔﺎن اﺳـﺘﻔﺎده ﮐـﺮد، ﺧـﻮدش زﻣﯿﻨـﮥ ﮐﻮدﺗﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﯿﺎ را ﻣﻬﯿﺎ ﻧﻤﻮد. ﺑﻦ ﺑﻼ(Ben Bella) ﺻﺤﻨﻪ را ﺑﺮای آﻣﺪن ﺑﻮﻣﺪﯾﻦ (Boumédienne) آﻣﺎده ﺳﺎﺧﺖ و اﯾﻦ آﺧﺮی ﺟﺮﯾﺎﻧﺎت ﺧﻮدﻣﺨﺘـﺎر در الجزایر را ﻧﺎﺑﻮد ﮐﺮد؛ و ﺑﺎﻻﺧﺮه، ﺑﺎﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﺮان و دﻫﻘﺎﻧﺎن ﻣﺴﻠﺤﯽ ﮐـﻪ ﮐﺎرﺧﺎﻧـﻪ‌ﻫـﺎ و زﻣﯿﻨﻬﺎ را ﺗﺼﺮف ﮐﺮده بودند، آلنده (Allende) -ﺑﻪ ﮐﻤـﮏ ﮐﺎﺳـﺘﺮو- زﻣﯿﻨـﻪ را ﺑﺮای روی ﮐﺎر آﻣﺪن ﭘﯿﻨﻮﺷﻪ (Pinochet) ﻫﻤﻮار ﺳﺎﺧﺖ.

ﻣﺴﺌﻠﮥ اﺳﺎﺳﯽ در ﻣﻮرد اﯾﺮان اﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺗﺮﮐﯿﺒـﯽ از ﻧﯿﺮوﻫـﺎ دوﻟـﺖ را ﺑﺪﺳﺖﺧﻮاﻫﻨﺪ آورد، ﺑﻠﮑﻪ ﺳﺆال ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ آﯾﺎ ﮐﺎرﮔﺮان ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺧﻮﯾﺸـﺘﻦ را ﻣﺴﺘﻘﻼﻧﻪﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ دوﻟﺖ ﺑﺴﯿﺞ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﻧﻪ؟ اﮔﺮ ﮐﺎرﮔﺮان از ﻃﺮف ﺧﻮدﺷـﺎن ﺳـﺨﻦ ﻧﮕﻮﯾﻨﺪ، ﺑﻮروﮐﺮاﺗﻬﺎ ﺑﺠﺎی ﮐﺎرﮔﺮان ﺳﺨﻦ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ. اﮔﺮ ﺗﺠـﺎرب و ﺑﺮداﺷـﺘﻬﺎی ﺧﻮد را ﺑﻪ ﮔﻮش ﺑﻘﯿّﻪ ﻧﺮﺳﺎﻧﻨﺪ (ﻣﺜﻼ ً از ﻃﺮﯾﻖ ﺿﺒﻂ ﻣﺎﺷﯿﻨﻬﺎی ﭼﺎﭘﺨﺎﻧﻪ و اﯾﺴﺘﮕﺎﻫﻬﺎی رادﯾﻮﯾﯽ)، رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﺟﻤﻌﯽﻣﻮﻓّﻖ ﺧﻮاﻫﻨـﺪ ﺷـﺪ ﮔﻔﺘﺎرﺷـﺎن را ﺗﺤﺮﯾـﻒ ﯾـﺎ ﺳﺎﻧﺴـﻮر ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺗﻨﻬﺎ راه دﻓﺎع از اﻧﻘﻼب، ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش آن اﺳﺖ. ﺣﺘـﯽ اﮔـﺮ ﭼﻨـﯿﻦ ﺟﻨـﺒﺶ ﮔﺴﺘﺮده‌ای در ﻧﻬﺎﯾﺖ اﻣﺮ ﺷﮑﺴﺖ ﺑﺨـﻮرد، برگرداندن ﺟﺎﻣﻌـﻪ ﺑـﻪ ﻣﺮﺣﻠـﮥ ﻣـﺎﻗﺒـﻞ اﻧﻘﻼﺑﯽ و ﭘﺲ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺗﻤﺎم دﺳﺖ‌ﯾﺎﻓﺘﻬـﺎی اﻧﻘـﻼب ﺑـﯽ‌اﻧـﺪازه ﻣﺸـﮑﻠﺘﺮ ﺧﻮاﻫـﺪ ﺑـﻮد.

ﮐﺎرﮔﺮاﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻢ اﮐﻨﻮن در ﺟﻮاﻣﻊ رﻓﻮرﻣﯿﺴﺘﯽ و ﺑﻮروﮐﺮات زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﺟﻨﺒﺶ رﻓﻮرﻣﯿﺴﺘﯽ و ﺑﻮروﮐﺮات ﺑﻪ وﺟﺪ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ آﻣﺪ. ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﺟﻨﺒﺶ رﯾﺸـﻪای و رادﯾﮑﺎل ﮐﻪ اﺳﺎس دﺳﺘﮕﺎه ﺟﻬﺎﻧﯽ را زﯾﺮ ﺳـﺆال ﺑﺒـﺮد، آﻧـﺎن را ﻣﺘﻘﺎﻋـﺪ خواهد ﮐﺮد ﮐﻪ از ﻣﺪاﺧﻠﮥ دول ﺧﺎرﺟﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﮐﻨﻨﺪ. ﭼﻨﯿﻦ ﺟﻨﺒﺸﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳـﺖ آﻧـﺎن را ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﺣﺮﮐﺖ ﻣﺸﺎﺑﻬﯽﻧﻤﺎﯾﺪ. «اﻧﻘﻼﺑﻬﺎی آﯾﻨﺪه ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﺑﻪ ﮐـﻞّ رژﯾـﻢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺣﺎﻣﯽ و ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ در دﻧﯿﺎ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﻨﺪ» (ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ‌آﻓﺮﯾﻨـﺎن بین‌الملل Situationist International).

در ﻟﺤﻈﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺮدم ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎرﯾﺦ ﺧﻮد را رﻗـﻢ ﺑﺰﻧﻨـﺪ، آﻧـﺎن بتدریج ﻧﻘﻄﮥ اوج ﺳﺮﮐﻮب ﺷﺪۀ ﺗﻼﺷﻬﺎی ﭘﯿﺸﯿﻦ را ﮐﺸﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻃﻐﯿﺎﻧﯽ را ﮐﻪ اﻣـﺮوز در اﯾﺮان ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ روزﻧﮥ اﻣﯿﺪی اﺳﺖ ﮐـﻪ ﺳـﺮدرﮔﻤﯽ و ﮐـﻨﺶ اﻧﻔﻌـﺎﻟﯽِ راﯾـﺞ را ﮐﻨﺎر ﻣﯽ‌ﮔﺬارد و ﻣﻌﻀﻼت را ﺑﺸﮑﻞ ﻣﻠﻤﻮﺳـﯽ ﻣﻄـﺮح ﻣـﯽ ﺳـﺎزد. اﯾـﻦ ﻃﻐﯿـﺎن ﻣﻈﻬـﺮ ﺣﻘﯿﻘﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ.

https://archiverosa.blogspot.com/2010/02/1979.html

http://www.bopsecrets.org/images/iranfarsi.pdf

Rosa گفت...

رزا:

نگران نباش

ناشناس گفت...

رزا جان بارها در صحبتها و در نوشته ها گفته و توهم در جریان بودید،
اگر کارگران از خود دفاع و تشکیلات مخفی خود را نداشته باشند بورکراتها عوض آنها سخن و جایگاه آنها پر خواهند کرد، تمامی اون چیزی که من خودم پاره میکنم همان نوشته و کامنت بالای تواست، حتا مصدق کارگران را سرکوب کرد صفر قهرمانی افسر فرقه دمکرات از زندان ازاد نکرد و از سرکوب فرقه از شاه تشکر کرد و زمینه کودتا را اماده کرد هم موافقم،
اوضاع انقدر برای من روشن است، و تاریخ آنچنان آماده تکرار است، من واقعا نگرانم ولی چه کنم که کسی صدای من را نمی شنود،

Rosa گفت...

جدن می گم
نگران نباش
روزها می گریستم
چرا کودک راه نمی رود!
خوب وقتش نرسیده بود!

یادت باشد که تمام تشکل ها، نهادها، انجمن ها، شوراها در همان سال اول شروع به شکل گرفتن کردند؟ نه در دوران دیکتاتوری. بلکه پس از سقوط رژیم.

شاید این بار بتوانیم!
اما بدون ریسک،
نمی توان فهمید!

من جهان را مارپیچ می بینم
تو دایره!

هر مرحله یک قدم دیگر است. هر سرکوبی بستگی به قوای بدنی و ساختاری شدت یا ضعف دارد. کارگر دورانِ مصدق کجا و الان کجا؟

Rosa گفت...

Narahat olmayın

Endişelenme

:)

ناشناس گفت...

دروسته شاید من بد میبینم اگر حرف و حدیث تو دروست از آب در بیاید، باز هم ب نفع من و هم وطنمان است،
شکی نیست که تو اوضاع را مارپیچ میبنید،
تاریخ مبارزه طبقاتی و تاریخ جنبش ها نشان داده که بعد از دیکتاتوری و بعد از سقوط دولتها و حاکمیت، تشکیلات ریشه ی بوجود آمده همه تو زرد و بی محتوا بوده
نمونه تاریخی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی تمامی
نه تنها آنارشیست ها و شوراها کلک دست بالایها را خوردند و نتوانستن کمر راست کنند،

ناشناس گفت...

Çox sağ olün ğardaş ve aziz yuĺdaş rosa xanim

Rosa گفت...

"کاندوم رو بیار"! این جمله ای بود که یکی از بازجوها پس از چندین ساعت شکنجەی بی نتیجه میخواست با آن آخرین تلاشش را برای گرفتن اعتراف از من بکند. هر بار چهره #قاسم_سلیمانی و آن انگشتریش را می بینم، چهره شکنجەگرها، اعدام، سرکوب، کشتار و کل سیستم فاسد ایران به ذهنم می آید...

اینکه دیگر وجود ندارد، خوشحالم می کند؛ اما موقت، چون می دانم نه قرار است مرهمی بر آلام ستمدیدگان باشد و نه قرار است کشتار، شکنجه و ... پایان یابد. ایده ای که او مروجش بود کماکان زنده است، او با مشت آهنین مروجش بود و @Jedaaal ها اما با مشت نرم...

اینکه آن زالوی متوهم @realDonaldTrump او را کشته، هیچ تغییری در سیستم معیوب دوطرف ایجاد نمی کند. برعکس تاکیدی ست بر روشهای مشترکشان. و اینکه من موقت خوشحال هستم، دال بر تایید روشهای مشترکشان در کشتار و تجاوز و سرکوب نیست! آنها خودشان مسئول اعمال شریرانه شان هستند.

https://twitter.com/amergoli/status/1213125008622522368

مالیخــولیا گفت...

هیچ نشان ضد امریکایی در پست عوام پسندت نبود، همین که باعث شدم در کامنت ها کمی بر ضد امریکا باشی برایم کافی است.

فقط یک نکته پوپولیستی ات نظرم را جلب کرد و همینطور سرم را درد اورد!

"در اکنونِ ایران شجاعت سوزاندنِ پرچم امریکای جهانخوار نیست!
بیرون کردنِ جمهوری خلق چین است از چابهار؟
همانگونه که کرونشتاد کرد!"

اتفاقا در اکنون ایران شجاعت همان سوزاندن پرچم امریکا به همراه مبارزه بر علیه حکومت است. مثل کاری که دانشجویان در نوزده آذر در دانشگاه تهران کردند.
اینها هم از طرف اکثریت مردم طرد میشوند و هم از طرف حکومت، بقدری طرد میشویم که ناچار پراکنده و گوشه گیر و بیصدا میشویم و امثال تو مردم مردم کنان فکر میکنند که وجود نداریم. داریم اما شرایط سخت است.

وظیفه تو رساندن صدای اقلیت است نه ترویج اشتباهات اکثریت.

بازی نخور رزا
توبه کن و به اغوش اقلیت بازگرد.
"کودکی بیاورید! آغوش ما اینجا برای همه ی از شر اکثریت در رفته ها باز است"

ناشناس گفت...

رزا
کامنت بالا را من متوجه نشدم
این کامنت از طرف کی نوشته و چرا و در مورد افراد که خاصیت مالیخولیا دارند بیشتر مورد توجه است؟

Rosa گفت...

اتفاقا در اکنون ایران شجاعت همان سوزاندن پرچم امریکا به همراه مبارزه بر علیه حکومت است. مثل کاری که دانشجویان در نوزده آذر در دانشگاه تهران کردند.

روایت دقیق پشت‌پرده‌ی میتینگ جعلی دانشگاه را دارم اما.. همین‌قدر سربسته می‌گویم؛ تجمع سفارشی با ۲ باگ امنیتی #زندان‌خواه، #ارتباط_مستقیم دارد که یکی برای مجلس ثبت‌نام کرد و دیگری از ستاره‌داری به دوره ارشد و تریبون رسید؛ آن بنگی‌های بدبخت سیرک بالابپر چپ، تنها عمله‌ی پروژه بودند!

موجودات پست‌فطرتی همچون عماد بهاور و ضیا نبوی

بهاور واسه مجلس ثبت نام کرده؟ و نبوی هم دانشجوی ارشد شده؟
عماد بهاور

https://twitter.com/emad_bahavar/status/1212973857096814592

جواب ما تفنگ نیست، این همه کشته کم نیست... دانشجو آگاه است با کارگر همراه است، دانشجو معلم کارگر، اتحاد اتحاد... یا حسین میرحسین ...
ضیا نبوی
شفاف، مختصر و بدون لکنت #میرحسین_موسوی همه‌چیز را گفت؛

https://twitter.com/ZiaNabavi1/status/1200739978592096261

آقا ضیا اول موسوی بیاد در مورد کشتار ۵۷ تا ۶۷ توضیح بده بعد حرف بزنه

رزا: راستش همین که 16 آذر را به 19 آذر تبدیل کردید متوجه شدم که یا باگ هستید و یا بازیچه ی باگها شده اید!
مونیتور شده اید:)

Rosa گفت...

رزا
کامنت بالا را من متوجه نشدم
این کامنت از طرف کی نوشته و چرا و در مورد افراد که خاصیت مالیخولیا دارند بیشتر مورد توجه است؟

رزا: رفیق جان
نارفیقانی که به جای 16 آذر، 19 آذر را برگذار کردند. همان محور مقاومتی ها!

https://twitter.com/sepideqoliyan/status/1206549310684487680

چپ محور مقاومتی نیروی سیاسی نیست. بخشی از پلیس جمهوری اسلامی است و ارگانش مجله هفته هم بخشی از دستگاه پروپاگاندای الیگارشی روسیه است.

Rosa گفت...

رزا
کامنت بالا را من متوجه نشدم
این کامنت از طرف کی نوشته و چرا و در مورد افراد که خاصیت مالیخولیا دارند بیشتر مورد توجه است؟


رزا: اینها فکر می کنند هوادار رزا و لیبکنشت هم هستند!

نوشته:از طرف دیگراز شعار «دشمن ما همین جاست » در تاریخ مبارزه طبقاتی دو برداشت متفاوت ارایه شده است ؛ الف .برداشت انقلابی که لیبنکشت و لوگزامبورگ آن را ارائه دادند که در واقع دعوتی بود به انقلاب از سوی کارگران علیه بورژوازی داخلی به جای مشارکت در جنگ های امپریالیستی

برداشتی که دم و دستگاه امنیتی وابسته به اصلاح طلبان و دولت روحانی آن را در این سالها ساخت و به واسطه رسانه ها و مزدورانی چون اسماعیل بخشی به میان طبقه کارگر برد .به این معنا که دشمن نه کلیت بورژوازی که خامنه ای و سپاه است که بخاطر مخالفت با سیاست های نرمالیزاسیون سبب تشدید تحریم ها شده اند و اوضاع کنونی کشور نه بخاطر سیاست های سرمایه داری نئولیبرال که به این خاطر است .
برداشت اول انقلابی و برداشت دوم ارتجاعی و در راستای پروژه رژیم چنج و جنگ های فراکسیونی در درون طبقه سرمایه دار است ...

رزا: یعنی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در پروژه ی امریکایی (رژیم چنج) هستند! چون اوضاع کنونی را از چشم نظام می بینند و نه از چشمِ امریکای جهانخوار و نئولیبرال!
رزا: همان سناریوی فرخ نگهدار است که سپیده/اسماعیل بخشی را پروژه ی سوخته ی امریکایی می داند و غیره...
یولداش همان توده ای های سابق خودمان که عامل همه ی بدبختی ها را امپریالیسم جهانخوار می دانند و روی پرچم پوتین نماز می خوانند...

Rosa گفت...

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی واکنش نشان داده و آن را ماجراجویی از سوی آمریکایی‌ها عنوان کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه طالبان با ابراز تاسف فراوان از شهادت قاسم سلیمانی در حمله نیروهای وحشی آمریکایی این اقدام آمریکا یک ماجراجویی بزرگ از سوی آمریکایی‌ها عنوان شده و نسبت به عواقب ‌آن هشدار داده شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از بارگاه خداوند متعال برای این مجاهد بزرگ جنت الفردوس و برای خانواده و متعلقین او صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

در این بیانیه تاکید شده که جهاد در برابر وحشی‌گری و اشغالگری آمریکا در افغانستان ادامه دارد و برخورد آمریکا پس از این اقدام و وحشت ترامپ از به عهده گرفتن مسئولیت آن، نشان می‌دهد که آمریکا ناتوان‌تر از هر زمانی است.

https://www.isna.ir/amp/98101511367/?__twitter_impression=true

رزا: اتحادِ جاعش و داعش علیه امریکای نئولیبرال:)
چین هم با طرح سه فوریتی داره به منطقه پرچم امریکا برای آتش زدن می فروشه:)
فکر کنم که محور مقاومتی ها مجبور شوند، برنامه ی سوزاندنِ پرچم (بطورِ مستقل) را عقب بیندازند، مثل تعلیق 16 آذر به 19 آذر شده!

Rosa گفت...

محور مقاومتی ها!
محور مقاومتی ها!
محور مقاومتی ها!


«لیلا خالد» عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت جبهه خلق برای آزادی فلسطین «الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین، خواستار پاسخ سیاسی و نظامی به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی شد.

خطاب به سردار سلیمانی گفت: به ایشان می‌گویم که تو فرزند فلسطین هستید و فلسطین محال است فرزندان خود را فراموش کند. برای همین الان [امروز شنبه] در غزه برای ایشان مراسم ترحیم برگزار کرده‌اند و این دلالت بر محبت متقابل و وفاداری به شهدا است. امروز زمان آن رسیده که کل اعضای مقاومت و کل محور مقاومت در کنار هم برای پاسخ به این جنایت تلاش کنند.

خالد افزود: اینکه ترامپ آمده و اعلام می‌کند که فردی را ترور کرده‌اند معنایش این است که او رئیس دولت نیست، رئیس یک تیم خرابکار است که افراد را تحت پیگرد قرار میدهد نه دولت‌ها را… .

امروز مردم غزه با برپایی مراسمی در میدان «سرباز گمنام» غزه، یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی را گرامی‌ داشتند و برای او مجلس فاتحه‌خوانی برگزار کردند.

Rosa گفت...

الشباب

حمله الشباب به پایگاه نظامی آمریکا در کنیا؛ جسد ۴ مهاجم پیدا شد

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=197892

شبه‌نظامیان الشباب، گروه اسلام‌گرای سومالیایی وابسته به القاعده بامداد یکشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی) به یک پایگاه نظامی در کنیا حمله کردند.

گروه اسلام‌گرای افراطی در بیانیه خود همچنین گفته است که عملیات روز یکشنبه را در چهارچوب کارزار خود تحت عنوان «قدس هرگز یهودی نخواهد شد» انجام داده است. الشباب نخستین بار نام این کارزار خود را در زمان حمله به هتل مجلل داسیت در نایروبی، پایتخت کنیا در یک سال پیش اعلام کرده بود. در جریان آن حمله ۲۱ نفر کشته شدند.

النجباء

اعلام آمادگی النجباء برای ملحق شدن به گروههای مقاومت جهانی

اکرم الکعبی دبیر کل جنبش النجباء عراق در توییتی ضمن تشکر از مقتدی صدر از آمادگی النجباء برای ملحق شدن گروههای مقاومت جهانی خبر داد.
وی در توییتی اعلام کرد: با عزم، اعتقاد و آمادگی کامل پیش به سوی مقاومت بین المللی . تشکر از مقتدی صدر و مقاومت و تشکر از نمایندگان شجاع و ننگ و عار برای نمایندگان ذلیل پارلمان.
گفتنی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق ساعاتی قبل از همه گروه های مقاومت عراق و خارج از آن خواسته بود که نشستی فوری ترتیب دهند و تشکیل گروه‌های مقاومت بین المللی را اعلام کنند.

Rosa گفت...

ولایتی: سلیمانی نزدیک‌ ترین رابطه را با رئیس‌ جمهور روسیه داشت.

ولایتی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه شهید قاسم سلیمانی است. اگر رشادت‌های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.
مشاور امور بین الملل رهبر ایرران عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهید سلیمانی موجب شد که کرکوک به عراق ملحق شود. ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رئیس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه، سردار سلیمانی بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب‌آور و آموزنده‌ خواهد بود.

گام آخر ایران: توقف کامل برجام

دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای گام پنجم و آخرین گام در کاهش تعهدات ایران در توافق هسته‌ای را اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران دیگر برای خود هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) قائل نیست.

Rosa گفت...

#حمید_نظری، فعال دانشجویی سابق که در جریان #اعتراض‌های_آبان بازداشت شده بود. ۲۴ ساعت پس از آزادی بر اثر سکته درگذشت.
به گفته نزدیکان او مشکل قلبی نداشته و پس از آزادی گفته بود به او در بازداشت تزریق شده است.

https://twitter.com/IranIntl/status/1211278888875237376

انسولین زدن بیشرف ها. به یک انسان سالم انسولین بزنند انفارکتوس میکنه. هیچ پزشک قانونی هم نمیتونه تشخیص بده که چرا فوت کرده چون بطور طبیعی انسولین در بدن وجود داره. از کف پا هم تزریق میکنند جای تزریق پیدا نشه.

#خودکشی بازداشتی اعتراضات آبانماه پس ازآزادی: #قاسم_باوی ۴۵ساله؛بدلیل شکنجه شدیددربازداشت دچاراختلالات روانی شده بوداین شهرونداهوازی باشلیک گلوله بسرش خودکشی کرده وجان باخته.شاهدان عینی میگویندقاسم شبها کابوس شکنجه وضرب وشتم وفریاد زنان وکودکان بازداشتی رامیدیده.

https://twitter.com/ed_cci1/status/1212672666605248518

خبر خوشایند کشته شدن قاسم سلیمانی در این روزها تنها یک جنبه ناخوشایند داشت: به حاشیه رفتن خبر بازداشتی‌های اعتراضات آبان ۱۳۹۷.
پدر و مادر و خواهر و عموهای پویا بختیاری و آن چند هزار زندانی دیگر آبان هنوز در زندان هستند، زندانی که همرزمان و یاران قاسم سلیمانی شکنجه‌گرانش هستند.

مالیخــولیا گفت...

19 آذر دنباله 16 آذر بود دقیقا در 16 آذر هم همان شعار ها سر داده شد.

https://www.akhbar-rooz.com/۱۶-آذر-۹۸-و-جهت‌گیری-درست-جنبش-دانشجوی/

"روایتی دارم" "سربسته بگویم" این تاکتیک های بگم بگم پوپولیستی احمدی نژادی دورانش تمام شده رزا جان، اشتباه کردی و یک پست احمقانه گذاشتی برای بیشتر دیده شدن، تاوانش را حالا حالا ها باید پس بدهی.

در ضمن در هر تجمعی نخاله هایی وجود دارد برای انحراف، مثلا در تجمعات مردم احضار ارواح با شعار رضاجان روحت شاد شکل گرفت اما مهم این بود که مردم بر علیه گرانی و نظام شورش کرده بودند. این خنده دار است که بخاطر آن شعار کل جنبش را زیر سوال ببریم. البته این کار را حرامزاده های سازمان توفان کردند و کل شورش را امریکایی خواندند.

تو هم فرقی با آنها نداری از آن ور بام افتادی بخاطر چیزهایی که فقط شنیدی خطری که دانشجویان کرده اند را زیر سوال بردی، "نارفیق" جان

راستی آن نوام چامسکی جانت و فمینیست های امریکایی هم حسابی برعلیه امریکا دارند مقاله مینویسند و تظاهرات کردند.

حواست نیست که از همه اینها میتوانستی جلوتر باشی چه ایرادی دارد برعکس اینها دو طیف ارتجاع را کوبیدن؟

پست مسخره ات فقط بالا رفتن از مال امریکایی ها است

"مقامات امریکایی اعلام کردند"
"امریکا گفته"

من جای تو خجالت کشیدم.

ناشناس گفت...

تصحیح میکنم:
رضاشاه* روحت شاد
البته تصحیح بهتر این است رضاشاه روحت شاش

Rosa گفت...

19 آذر دنباله 16 آذر بود دقیقا در 16 آذر هم همان شعار ها سر داده شد.

رزا: گزارش کاملِ گندی که 19 آذر زدید را در وبسایت اولیگارشی روس "هفته" خواندم!
کامل با کُلِ فیلمهای شطرنجی کرده! اما جالب این بود که این وبلاگ شطرنجی تان کرد، مثلن بگه ضد رژیم بودید! بسیجی های دانشگاه هم به سوزاندنِ پرچم امریکا از طرف شماها می خندیدند که حتی عرضه ی این را هم نداشتید و رفیق تان نهایتن با لگد افتاد روی پرچم:)

نتانیاهو بن‌سلمان/ دشمن زحمت‌کشان
خامنه ای/امام/سردار چی؟ دوستِ زحمتکشان؟

تجمع دانشگاه تهران علیه سرمایه‌داری و امپریالیسم و در حمایت از مبارزات متشکل و مستقل طبقه کارگر + تصاویر، ویدیو و بیانیه

https://mejalehhafteh.com/2019/12/10/%d8%aa%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

Rosa گفت...

بازی نخور رزا
توبه کن و به اغوش اقلیت بازگرد.

اشتباه کردی و یک پست احمقانه گذاشتی برای بیشتر دیده شدن، تاوانش را حالا حالا ها باید پس بدهی.

رزا: داری تهدید می کنی؟
بدان که "توبه" کارِ رفقایت است که مثل دهه ی 60 ناباورانه توسط جاسوسانِ شوروی ها مثل پرتوی، کیانوری و بقیه، جانشان با شعارِ خطِ امام، بدجوری به گا رفت...

پُشت کارگر قایم شدید، پُشتِ هفت تپه که در نماز جمعه گفت: پُشت به دشمن...
فکر می کنید که نمی دانیم طیف توده/اکثریت این آخوندها را 40 سال حمایت کرد؟
از چاوز تا کاسترو و تخم و ترکه ی ورشکستگانِ سیاسیِ به تقصیر را بردید به قبر خمینی فاتحه خوانی!
بیش از آنچه که فکر می کنید، امثالِ طیفِ "سوسیالیستی" شما ها را می شناسم!
آنقدر بوی گند می دهید که بجای 16 آذر، 19 آذر تاتر برگزار کردید!
وبسایت روسی عکسهایتان را شطرنجی کرده اما چهره ی کسانی را که دارند به شما می خندند واضح است.
عملی واضح و گرا دادن به رژیم...

پشتِ زامبیِ خامنه ای مدتی خواهید چرید!
اما طولی نخواهد کشید...

Rosa گفت...

راستی آن نوام چامسکی جانت و فمینیست های امریکایی هم حسابی برعلیه امریکا دارند مقاله مینویسند و تظاهرات کردند.
حواست نیست که از همه اینها میتوانستی جلوتر باشی چه ایرادی دارد برعکس اینها دو طیف ارتجاع را کوبیدن؟


رزا: آنچه که نمی فهمی و یا شجاعتش را نداری: در افتادن با ارتجاعِ خودی است!
جیگر می خواهد در امریکا بود علیه اتوریته ی اول ترامپ.
جگر می خواد فرانسه بود علیه ماکرون.
...
اما بُزدلی است توی دانشگاه تهران پرچم امریکا سوزاند و به بن سلمان و نتانیاهو "مرگ بر" گفت.
آنارشیستها/فمینیستها همواره ارتجاع داخلی را محکوم، علیه شان اقدام می کنند.
سوسیالیستهای قلابی و ترسو، روی پرچم بیگانگان جفتک می اندازند و پُشتِ ارتجاعِ داخلی سنگر گرفته و از "دژمنِ امریکا/اسرائیل" می ترسانند!
مطمئنن اگر گلوله ای شلیک بشود، به قبر "امام" رفته اید پشتِ رهبر.

شعارِ ما برای این موقعیت: جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کردن است!

زیاد هم عزا نگیر که در اقلیت هستید! دهه 60 ما در اقلیت بودیم اما شجاعانه علیه جنگِ ارتجاعی، شعارِ جنگِ داخلی دادیم.
اکنون 40 سالِ بعد، ما در اکثریت!
و بدان که
با این ایدئولوژیِ پر نفرتی که داری نهایتن هم پشتِ "مبارزاتِ ضد امپریالیستی" حکومتی بگا خواهی رفت.
اشکی ندارم برایِ حامیانِ مافیای حکومتی که شبها از شبحِ امریکا خود را خیس می کنند!
جنبشِ صلح در صفوف خود اینطرفِ آب، مرتجعینِ با عکسِ سردارِ پودر شده میرزاقاسمی را حذف خواهند کرد.
داعش/جاعش/القاعده/الکباب/حشدالوحشی... این شپشک ها، دیگر جایی در خیابان ندارند.
همانگونه که بلوکِ سیاه در خیابانهای پاریس ابتدا با فاشیستها و نژادپرستان در جنبشِ جلیقه زردها تصفیه حساب کرد.

ما خوب بلدیم با ارتجاعِ خانگی تصفیه حساب کنیم!
جایی که شماها پٌشتِ فحش دادن به نتانیاهو کونتان را با حمایت از رژیمِ اسلامی گرم می کنید، ما آنارشیستهای اسرائیلی (علیه دیوار) داریم!

البته توی این دوره گویا می توان هم کمونیست بود و حامی حزب الله و حماس!
یا سوسیالیست و هوادارِ اسدِ بُشکه ای بود و پوتین...

اما نمی توان آنارشیست بود و علیه ارتجاع نبود.
اول البته ارتجاعِ محلی.
پس اولین گلوله ها در درگیریِ میانِ رژیم و امریکا، برای مایعنی شورش و قیام. باز کردنِ درهای زندان ها و اشغالِ پادگانها، مسلح شدنِ عمومی و خلع ید از رژیم در تمامِ سطوح!
البته می شود هم مثل شماها طرفِ ارتجاع داخلی را گرفت و در صفوفِ آنتی اَمپ، علیه "امریکای جهانخوار" در جبهه ی "حق علیه باطل"، جانبازِ جاعش شد و ادعای سوسیالیستی کرد!
پیشاپیش شهادت ات را تبریک می گویم!

حواست نیست که از همه اینها میتوانستی جلوتر باشی:)))

Rosa گفت...

تو هم فرقی با آنها نداری از آن ور بام افتادی بخاطر چیزهایی که فقط شنیدی خطری که دانشجویان کرده اند را زیر سوال بردی، "نارفیق" جان


رزا: آره پرچم امریکا سوزاندن در 19 آذر خیلی خطر بود!
البته آن را هم بلد نبودید!

شدیدن یادِ کمونیستهایی افتادم که اینطرف آب، حجابِ اسلامی می سوزانند جلوی مسجد برای خوشرقصی جلوی فاشیستها!

Rosa گفت...

مُردار ملی

برای خیلی‌ها مثل من که دل در گرو درد میلیونها سوری دارند، نکبتی چون قاسم سلیمانی فقط یک مُردار ملی بود. این مُردار به دست هر کسی و هر جریانی به هلاکت رسیده باشد، باعث خوشحالی است.

اتفاقاً وقتی امریکا و شخص ترامپ مسئولیت به هلاکت رسیدن این ابومصعب الزرقاوی شیعه را به عهده گرفت، شادمانی‌هایمان دو چندان شد.

همین آبان ماه گذشته صدها جوان بی‌پناه و بی‌دفاع ما را بی‌رحمانه سلاخی کردند. اما اجازه عزاداری به خانواده‌های آنها ندادند، برای تحویل جنازه عزیزانمان دهها میلیون تومان طلب کردند.

اکنون نفر دوم نظامشان را قدرتی به هلاکت رسانده است که جرات شلیک یک گلوله هم به سمت آن ندارند. حسابی تحقیر شده‌اند، توان عربده خشک و خالی و همیشگی را هم از دست داده‌اند. حتی کیهان جریده عربده‌کشان هم به اطلاعیه شورای عالی امنیتشان معترض شده است. شادمانی بالاتر از این؟

البته هلاکت سلیمانی یکسره و در همه حال خوشحال‌کننده نیست. به زودی نام این مُردار را با عناوین عوضی بر اماکن و اتوبانهای بزرگی خواهند گذاشت، حتی داستان آدم‌کشی‌های این داعش شیعه به کتابهای درسی هم راه خواهد یافت. و متاسفانه تا نکبت این نظام پابرجاست، نام تحمیلی این مُردار هم در شهرهای ما با ما خواهد بود. چیزی نظیر نام مُرداران نکبتی چون هاشمی رفسنجانی و شیخ فضل‌الله نوری و …

سورنا برازنده

Rosa گفت...

بین انتشار جهانی بسیار سریع اسلام تروریستی و سرکار آمدن حکومت جمهوری اسلامی در ایران رابطه مستقیم و غیر قابل انکار وجود دارد. تمام آتش افروزی های تروریستی اسلامی در سراسر دنیا تراوشات مغز این حکومت که رهبر کنونیش سیدعلی خامنه ایست، جهت ماندن در قدرت تا هزاره های دیگر است. . قاسم سلیمانی یک مجری، مشاور، و از همه مهمتر غرق شده کامل در اهداف آن بود. خامنه ای میبیند که فضا پس شده است و هرگونه عکس العمل مرگ آور در مقابل قتل قاسم سلیمانی آن سرش ناپیدا خواهد بود که سرانجام به نابودی حکومت جمهوری اسلامی هم کشانده خواهد شد. نکته اینجاست که خامنه ای شاید میدید با وجود قاسم سلیمانی و اعمالش که بر اساس تعلیمات شخص خامنه ای بوده کار به آنجا خواهد کشید. پس چه بهتر که او را قربانی کند تا بتواند نرمش بظاهر قهرمانانه و در باطن ذلیلانه دیگری را از خود را نشان دهد. نرمشی که در صورت وجود سلیمانی جنبه قهرمانانه اش زیر سؤال میرفت. خامنه ای اگر خیال تسلیم شدن دارد، با مرگ سلیمانی نه تنها چیزی از دست نداده، بلکه امتیاز هم کسب کرده است. ترامپ در صحبت تازه اش در مورد قتل قاسم سلیمانی، صراحتاً گفت هدف ما تغییر رژیم نیست.

مطرح کردن قضیه در سازمان ملل متحد توسط جواد ظریف و تلاش برای محکومیت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل با پشتیبانی روسیه و چین میتواند آغازگر این مرحله شود. خامنه ای هم میتواند از ترحم انسانی انتخابی اسلامیش استفاده کند و انتقام را در رجز خانی های سردارانش خلاصه کند و بگوید من با صبر انقلابی جلوی مرگ میلیونها نفر را گرفتم و حاج قاسم را هم در خواب دیدم و او هم راضیست و گفت سرانجام ما پیروزیم دیر یا زود ندارد و از این حرفها، مخاطبانش هم بزنند زیر گریه. داخل هم که تازگیها سرکوبی کرده و فکر میکند میداند چه کند. بقولی از این ستون به اون ستون فرج است. آینده نشان خواهد داد

آشنایم

Rosa گفت...

جنگِ روانی یا نظامی ؟

https://www.tribunezamaneh.com/archives/217063

..........
چرا ج.ا متمایل به جنگ نیست؟

• امروز ج.ا به لحاظ داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی در ضعیف‌ترین موقعیت ممکن است.
بنابراین برخلاف تبلیغات ۲۴ساعته مبنی بر #انتقام_سخت، قادر به دادن واکنش همسطح نسبت به ترور سلیمانی علیه آمریکا نیست. بنابراین مجبور است بر روی عملیات نمایشی در حوزه‌های نرم‌تری مثل حملات سایبری، کاهش تعهدات هسته‌ای یا لابی برای اخراج آمریکا از خاک عراق تحرکاتی کند یا در بدترین حالت از طرف نیابتی‌هایش ضرباتی به عربستان و اسرائیل وارد کند. در هیچکدام از این موارد ما شاهد «تشدید درگیری نظامی» نخواهیم بود و وضعیتِ کنونی -نه صلح نه جنگ- تداوم خواهد یافت.
گواهش آنکه دیشب ۵ حملۀ نیابتی به مقرهای آمریکا در منطقه و آفریقا صورت گرفت که هیچ‌یک تلفات جانی نداشت؛ درحالیکه ج.ا توان نظامی «تلفات‌گیری» از آمریکا را داشت.

• برخی با استناد به آن جملۀ معروف خمینی که می‌گفت «جنگ نعمت است»، استدلال می‌کنند که ج.ا برای انحراف نارضایتی داخلی به سمت یک دشمن خارجی و ترس از خیزش مردمی خواهان جنگ است. اما واقعیت اینست که جنگ، همیشه نمی‌تواند یک نعمت یا راه فرار حاکمیت برای خروج موقت از بحران‌هایش باشد. جنگ عراق نعمت بود، چون فرصت می‌داد که رژیم سازمان‌یافته‌ترین نیروهای اپوزیسیون خود را تصفیه کند. امروز نه رژیم پایه‌های دهۀ ۶۰ خود را دارد که به ضرب روضه و مغزشویی به جبهه‌ها اعزام کند و نه در خطر فوری سرنگونی انقلابی از پایین است.
• برعکس، زمانی گزینۀ جنگ نظامی برای ج.ا اهمیت استراتژیک پیدا می‌کند که خودش را در خطر فوری فروپاشی ببیند. درحالیکه امروز ج.ا هنوز ثبات داخلی‌اش را از دست نداده. درگیری نظامی با آمریکا برعکس موقعیت تسلط او بر کشور را تضعیف می‌کند و می‌تواند شرایط انفجاری جامعه را به سوی شورش‌های دیگر سوق دهد. در واقع در شرایط کنونی آنچه بیشتر به کمک ج.ا می‌آید، نه خودِ جنگ، بلکه نگه داشتن «شبح جنگ» یا «خطر جنگ» بر سر مردم و ایجاد رعب و وحشت است.

Rosa گفت...

پالسی: آمریکا به ظریف ویزا نداد

واکنش‌ها به کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهانش در حمله ارتش آمریکا ادامه دارد. تشییع جنازه آقای سلیمانی امروز در تهران با حضور گسترده جمعیت انجام شد و رهبر ایران بر جسد او نماز خواند. جنازه آقای سلیمانی اکنون به شهر قم منتقل شده است. دیروز پارلمان عراق رای به خروج نیروهای آمریکایی از عراق داد و دونالد ترامپ نیز عراق را به اعمال شدیدترین تحریم‌ها تهدید کرد.

Rosa گفت...

آفت های 'ساده سازی' مراسم تشییع قاسم سلیمانی
حسین باستانی

به دنبال برگزاری مراسم تشییع قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران، دو گرایش متضاد در سطح ناظران ایرانی و غیرایرانی برجسته شده است. گرایش هایی که تاکید یکی بر "بسیارزیاد" بودن جمعیت حاضر در مراسم، و تاکید دیگری بر فعالیت‌های حکومت در "تدارک" یا "بزرگنمایی" این جمعیت بوده است.

واقعیت آن است که نه ابعاد بزرگ جمعیت تشییع کننده و نه گستردگی پروژه های تدارکاتی یا تبلیغاتی حکومت در چنین مناسبت هایی، قابل انکار نیستند. در همین ارتباط، طبیعتا بحث های مستند آماری در مورد ابعاد واقعی جمعیت شرکت کننده نیز، از اهمیت تحلیلی بالایی برخوردارند.

ولی مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که تحلیل مراسمی از این نوع، در حد بحث راجع به تعداد شرکت کنندگان متوقف بماند، و به ویژه اگر از این بررسی، نتایجی کلی در مورد وزن موافقان و مخالفان حکومت گرفته شود. احتمالا تعبیر شرکت در مراسم تشییع قاسم سلیمانی به موافقت سیاسی با حکومت، به همان اندازه واقعی است که به عنوان نمونه همه شرکت کنندگان در تظاهرات ۲۵ خرداد ۸۸ را مخالفان سیاسی حکومت بدانیم، همه شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه مرتضی پاشایی در ۲۵ آبان ۹۳ را مخالفان فرهنگی حکومت معرفی کنیم، یا همه رای دهندگان در انتخابات را به چشم موافقان جمهوری اسلامی ببینیم.
در حالی که واقعیتِ پیچیده تر این است که شرکت کنندگان در بسیاری از حرکت ها یا تجمع های انبوه -اعم از مراسم تشییع، انتخابات یا اعتراضات خیابانی- "طیفی" بسیار گسترده از افراد متفاوت را شامل می شوند. مثلا مطابق نظرسنجی انجام شده پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، حدود ۴۰ درصد از رای‌دهندگان به ابراهیم رئیسی و ۳۶ درصد از رای‌دهندگان به حسن روحانی نمی دانستند که این دو "اصلاح طلب"‌اند، "اصول‌گرا" هستند یا "میانه‌رو/اعتدال‌گرا". در این نظرسنجی، به واقع حدود ۵۲ درصد از رای‌دهندگان به آقای روحانی او را "اصلاح طلب" یا "میانه‌رو/اعتدال‌گرا" معرفی کرده بودند و تنها ۳۳ درصد از رای‌دهندگان به آقای رئیسی او را "اصول‌گرا" دانسته بودند.
به عبارت دیگر، بعد از ماه ها تبلیغات انبوه و درگیری بی وقفه جناح های سیاسی، حتی بخش بزرگی از رای دهندگان (نه همه مردم، که "رای دهندگان") اهمیت نداده بودند یا متوجه نشده بودند که دو کاندیدای اصلی به کدام جریان سیاسی تعلق دارند. واقعیتی که با بسیاری از تصورات رایج در مورد تقسیم جامعه به دو جناح در مبارزات انتخاباتی، یا حتی این تصور که رای دادن به معنی تعلق به یکی از جناح های حکومت است، اختلاف معنی دار داشت.
به همین ترتیب موضع مردم نسبت به تحولاتی همچون اعتراضات خیابانی آبان ۹۸ را هم، باید نه در تقسیم بندی ساده "موافق و مخالف براندازی"، که در طیفی گسترده طبقه بندی کرد: در میان مردم ایران، عده ای طرفدار براندازی هستند و در این جهت تلاش می کنند؛ عده ای طرفدار براندازی هستند ولی شخصا برانداز نیستند (مثلا به دلیل ترس از هزینه های سنگین امنیتی)؛ عده ای دوست دارند جمهوری اسلامی نباشد ولی طرفدار براندازی نیستند (مثلا به علت عدم اطمینان از اتفاقات بعد از سقوط حکومت)؛ عده ای می خواهند جمهوری اسلامی بماند ولی ساختارش عوض شود؛ عده ای مایلند ساختار حکومت بماند ولی مسئولان عوض شوند؛ و سرانجام عده ای، هم با نوع حکومت و هم با قاطبه مسئولانش موافقند.

Rosa گفت...


در نهایت، دیدگاه شهروندان نسبت به قاسم سلیمانی را نیز، باید نه در قالب یک دوقطبی ساده، که در قالب طیفی گسترده تحلیل کرد. طیفی از مردم ایران، حتما به علت مخالفت کلی با جمهوری اسلامی، مخالفت ویژه با سپاه پاسداران، مخالفت خاص با پروژه های منطقه ای حکومت، یا مخالفت خاص تر با عملکرد شخص سرلشکر سلیمانی، نسبت به او نگاه منفی یا به شدت منفی دارند. اما در کنار آنها، طیف دیگری از مردم به دلایل گوناگون دارای نگاه متفاوتی هستند.
در میان عزاداران آقای سلیمانی، عده ای موافق همزمانِ حکومت ایران و پروژه های منطقه ای آن، عده ای مخالف پروژه های منطقه ای ولی موافق حکومت، عده ای منتقد حکومت اما موافق پروژه های منطقه ای، و چه بسا عده ای مخالف جمهوری اسلامی اما موافق پروژه های منطقه ایش هستند.
حتی به نظر می رسد گروهی از این عزاداران، منتقد یا مخالفِ توامِ جمهوری اسلامی و فعالیت های فرامرزی آن هستند، اما نسبت به شخص قاسم سلیمانی نگاه مثبت دارند. از آن فراتر، کسانی وجود دارند که درگذشته نسبت به فرمانده سپاه قدس نگاه مثبتی نداشته اند، اما از قتل او به دست آمریکایی ها عصبانی هستند. در چنین فضایی است که مثلا در شبکه های اجتماعی، شهروندانی قابل تشخیصند که با وجود حمایت سرسخت از اعتراضات آبان ۹۸ یا شعارهایی همچون "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، خود را عزادار قاسم سلیمانی هم می دانند.
البته اگر امکان تظاهرات ضدحکومتیِ بی خطر یا حداقل کم خطر به وجود می آمد، می شد انتظار داشت جمعیت های بزرگتر از راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸ و احتمالا طیفی از سوگواران امروز نیز در آن شرکت کنند. ولی تقلیل دادن ابعاد مراسم تشییع جنازه سرلشکر سلیمانی به -صرفا- تظاهرات حامیان حکومت، به معنی ساده سازی شدید معادلات پیچیده ای است که فضای افکار عمومی در ایران را توضیح می دهند.
قابل فهم است که در مواجهه با پیچیدگی غیرطبیعی این معادلات، ذهن ناظران داخل و خارج از کشور میل به ساده کردن صورت مساله و صدور حکم های کلی داشته باشد.
ولی این قبیل ساده سازی های رایج، که در آنها مکررا فرض می شود یک واقعه خاص برای همیشه "تکلیف" تقسیم بندی افکار عمومی در دو سوی یک خط را مشخص کرده، کمکی به فهم واقعی مسائل ایران نمی کنند.

Rosa گفت...

حسن عباسی، درباره اعتراضات #آبان۹۸، ۵ آذر۹۸:
نظام حجامت شد. یک مختصر خون کذایی در بدنش بود حجامت شد. مثل لبنان، مثل عراق که یک ماه پیش حجامت شد. دشمن به خواسته‌اش نرسید.

https://twitter.com/hafezeh_tarikhi/status/1204777722893000705

حالا که عراق ژنرال سلیمانیشون رو تف کرد بیرون ، منتظر به سیاهچال ریختن همشونیم

نوبت ذبح نظام هم میرسه.



آخوند کت شلواری
مهدی خزعلی،حاضر در صف تشییع #قاسم_سلیمانی،۲۱‌شهریور۹۵:
قاسم سلیمانی و سپاه قدس داعش شیعه هستند
زیاده‌‌خواهی وماجراجویی آنها باعث خرابی عراق وسوریه شد.دیوانه‌ای هستند که سنگی را انداختند درچاه
به وجود آمدن داعش مرهون سلیمانی است.مردم سوریه بابت خرابی کشورشان درآینده مدعی ما میشوند

https://twitter.com/hafezeh_tarikhi/status/1214236746180939780

شیطان بعد دیدن این ویدیو اعلام بازنشستگی کرد

Rosa گفت...

آن‌هایی که به عدد ۵۲ اشاره می‌کنند بهتر است به عدد ۲۹۰ هم فکر کنند. #IR655
هیچوقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید.

آنها که به عدد 290 اشاره می‌کنند بهتر است به عدد 1500 هم فکر کنند.
#آبان_خونین
هیچوقت از گه ملت بزرگ ایران نخورید.

شما بهتره جای عدد ۲۹۰ به ۱۵۰۰ فک کنی.

#کشته‌شده‌های_آبان_خونین

بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشییع پیکر سرداران مقاومت در تهران، برخی از مردم کفش‌هایشان را در خیابان جا گذاشتند و پابرهنه به خانه بازگشتند

عکس از خبرنگار ایسنا، الهه حمیدی‌کیا

https://twitter.com/isna_farsi/status/1214108083607220224

معلوم نیس چطوری بر اثر ازدحام جمعیت کفش‌های ملت جفت جفت هم در می‌اومده :)))))


خخخخخخخخخخخخ در مرگ سلیمانی آنقدر نخندیدم که با این توئیت با حال خندیدم. حتی کفش ها را سازماندهی کرده اند. خبرنگاری که این را بازتاب داده یا خیلی خر بوده یا ضد انقلاب. خخخخخخخخخخت

امروز یکی از رفقا از #اوین بهم زنگ زد گفت بچه هایی که این چند روز مشکی نپوشیدن اسمشون رو نوشتن برای جابجایی..
زیبا نیست آیا؟؟؟

بلقیس روشن، عضو پارلمان #افغانستان: «بر همه مردم معلوم است که #قاسم_سلیمانی شخصی است که بیشترین جنایت را در افغانستان کرده است. حداقل پنج و نیم هزار جوان افغانستان را زیر نام #لشکر_فاطمیون در سوریه به کشتن داد.»

https://twitter.com/aidaghajar/status/1213826617287553025

ایول مشعل روشنِگری در این قرن بدست زنان توانمند است

Rosa گفت...

توییت روحانی فوق‌العاده حساب شده است. در مقابل تهدید ۵۲ نقطه‌ای ترامپ، او را یاد ۲۹۰ کشته ایرباس ایرانی می‌اندازد و میگوید هیچوقت ایران را تهدید نکن!
اما این چه رقم تهدید متقابل است؟ تهدید مازوخیزمی؟

نه. قصه‌ای دربسته پشت این توییت هست که فقط فرستنده و طرف مقابل میداند./

روایت داخلی ایران از هدف قرار گرفتن ایرباس ایرانی، روایتی تماماً مظلومانه و عاشورایی است.

اما روایت موازی و پیچیده‌ای وجود دارد حاکی از آنکه ایران ۵ ماه بعد از سقوط ایرباس‌، انتقام خونین هم‌وزنی از آمریکا گرفته با انفجار هواپیمای مسافری پن‌آمریکن حامل ۲۷۰ مسافر در #لاکربی.

این با پرونده رسمی انفجار لاکربی از جهاتی متفاوت است، مهمترینش اینکه طبق آن، دولت قذافی فرمان اصلی این عملیات تروریستی را صادر کرده.
اما در طی این سالها، شواهد زیادی بدست آمده حاکی از آن که به دلایل کاملا سیاسی آن پرونده زود و ناتمام بسته شده است.

تقریباً‌ تردیدی در آن نیست که در سطح عملیاتی، گروه موسوم به PFLP-GC به رهبری احمدجبرئیل مسئول بمب‌گذاری در هواپیما بوده. گروهکی تروریستی که ابزار دست مشترک حافظ اسد، قذافی و ایران بود. اما بسیاری بر این باورند که انگیزه و پول چنین اقدامی از سطوح بالای سیاسی در تهران آمده است./

به غیر از تردیدهایی که تفحص‌های forensic بر حکم اولیه دادگاه وارد کرده، نقلهایی هم از داخل ایران موید این تئوری آلترناتیو اند. منجمله نقل‌هایی از بنی‌صدر و محتشمی‌پور. و مهمتر از آن شهادت نیروی سابق اطلاعاتی ایران معروف به شاهد C در اروپا مبنی بر نقش محوری ایران در این انتقام.

شاید زمانی همین توییت رئیس‌جمهور ایران هم در زمره این شواهد قرار بگیرد.

توییتی که قرار است در اوج تنش بی‌سابقه ایران و آمریکا، یک تهدید متقابل باشد، اما ظاهرش برعکس است. بدون اعتراف به هیچ چیزی، کدی ارسال میکند به جامعه اطلاعاتی آمریکا و تردیدهایشان درباره کنه حقایق آن حادثه./

https://www.facebook.com/645916409/posts/10154327735966410/?d=n

من اینطوری خوندمش که اگر تو می خوای بخاطر هر کدوم از ۵۲ تا جایی رو بزنی ما بخاطر اون ۲۹۰ تا جایی رو می زنیم.

ناشناس گفت...

رزا جان
واقعا انسان مات مبهوت می‌ماند و راهی جزء گفتن واقیعت ندارد، هر چند گفتن این واقعیت ها در کنار این جانداران درنده چه زیانی بر ما دارد، ولی اصلا مهم نیست، ما چند وقت بیش در رابطه با مقوله امپریالیسم صحبتهای زیادی کردیم چه ب شما
شکل گفتاری و چه نوشتاری، برای اون آدمهای کا پدیده امپریالیسم که مقوله من درآوردی که هیچ جنبه تاریخی و اجتماعی مفیدی ب کارگران و زحمتکشان ندارد، بلکه مبارزات کارگران و زحمتکشان را ب بهانه مبارزه با امپریالیسم جهان خوار کارگران را سلاخی کردند و برای بقاء جنگ ایران و عراق همین چپ ها کارگران را برای جبهه تولید ملی و حمایت از جنگ کارگران را ذلیل کردند، و این شو show هنوز ادامه دارد،
امپریالیسم را جای سرمایه داری جهانی (گلوبالیستها) گذاشتن دولتهای مزدور سرمایه را جای دولتهای ملی گداشتن، دولتهای ملی و دولت ملی هم در زیر خاک هم نشانی از آن نیست،
من نمیدونم این لنین این پدیده معروف خودش ب عنوان پیشبرد طرح های دوران جنگی و تپ چه بلاعی بر بالین طبقه کارگر زد، الان هم آقای روحانی ملای دو ریالی صحبت از دوران جنگ با امپریالیسم میزند،
واقعا آدم دیوانه میشه نمیتونه کجا فرار کنه،
پیروز باشید

ناشناس گفت...

رزا جان همین الان یک کامنت از آقای بهروز فراهانی خواندم که سرم سوت کشید ایشان در یک کامنت نوشتند: ترور یک ژنرال در خاک یک کشور سوم خلاف مقررات بین المللی ست.
سلیمانی شد یک ژنرال
چی باید به اینها گفت: جمهوری اسلامی که در خارج دهها ترور کرد حتی سر میز مذاکره
فعلا در شوک هستم.

Rosa گفت...

رزا: از نظر سوسیال دمکرات ها، رزا لوکزامبوگ قوائدشان را زیر پا گذاشته بود و به بوروکراسی حزب خیانت کرده بود. برای همین هم انداختنش جلوی "گرگ" ها!
باید بیشتر از فاشیستها، مراقبِ سوسیال دمکرات ها بود!
این را بسیار جدی می گم.
همیشه از پشت، خنجر می زنند.
آنها هرگز مخالفِ قدرت نیستند. برای سهمِ خودشان مبارزه می کنند.
جایش همان توی بغلِ بی بی سی است.
رویش نمی شود برای "ژنرال" سیاه بپوشه!
تعفن
تعفن
تعفن

ناشناس گفت...

رزا جان
بستگی ب شرایط دارد
مگه فراموش کردی همین جماعت افغان هان میزدند و می گفتن برین خونتون روز روشن
بعد هم موقع جنگ ب کارگران نگون بخت بالا اشاره کردم تولید اضافه برای آتش جنگ هنوز فراموش نشده

ناشناس گفت...

رزا جان پاسخ‌ات عالی بود.
دقیقا:« از نظر سوسیال دمکرات ها، رزا لوکزامبوگ قوائدشان را زیر پا گذاشته بود و به بوروکراسی حزب خیانت کرده بود. برای همین هم انداختنش جلوی "گرگ" ها!
باید بیشتر از فاشیستها، مراقبِ سوسیال دمکرات ها بود!»
باید یادم نرود این نکات

Rosa گفت...

عزیز جانم
آنها بیشتر از سندیکا نخواهند رفت، آنهم برای نمایندگی کارگر.
ولی راستش بی چیز ترین انسانها هم می دانند رفاقت چیست، آنچه آنها ندارند.
تعاون
و یاری متقابل!

البته فراهانی بدترین موردشان است:)

Rosa گفت...

رزا جان
بستگی ب شرایط دارد
مگه فراموش کردی همین جماعت افغان هان میزدند و می گفتن برین خونتون روز روشن
بعد هم موقع جنگ ب کارگران نگون بخت بالا اشاره کردم تولید اضافه برای آتش جنگ هنوز فراموش نشده

رزا: راستش داشتم این را می خواندم منتسب به برشت!
البته گویا اغلبِ این شعر ها توسط رفقایِ زنِ او نوشته شده!
مثلِ اپرایِ سه پنی... گه گندش در آمد نوشته ی الیزابت هاووپت -من
Elisabeth Hauptmann
است.

نظر به اینکه ما گرسنه خواهیم ماند،
اگر باز هم تحمل کنیم که غارت‌مان کنید،
می‌خواهیم مشخص کنیم که فقط شیشه‌های پنجره،
ما را از نان خوبی جدا می‌کنند که نداریم.

نظر به اینکه ما را از این پس با تفنگ و توپ تهدید می‌کنید؛
تصمیم گرفته‌ایم که از این پس از زندگی بد،
بیشتر بترسیم تا از مرگ.

Rosa گفت...

The Life and Lies of Bertold Brecht'

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books-owing-to-the-women-the-life-and-lies-of-bertold-brecht-john-fuegi-harpercollins-25-pounds-1376300.html

Der autoritäre Brecht - Frauenausbeutung und kalter Zweckrationalismus

https://www.anarchismus.at/anarcha-feminismus/feminismus/816-der-autoritaere-brecht-frauenausbeutung-und-kalter-zweckrationalismus

Rosa گفت...

سپاه پاسداران از شلیک «ده‌ها موشک» به پایگاه نظامی آمریکا در عراق خبر داد‎
۲۴ دقیقه پیش

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه خود به یکی از پایگاه‌های نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق خبر داد.

Rosa گفت...

#Breaking Camp #Taji (Camp Cooke) has been hit by about 5 rockets, according to a military source.

https://twitter.com/CarlaBabbVOA/status/1214707140620894209

سپاه پاسداران ایران می گوید پایگاه نظامی عین الاسد در استان انبار عراق و پایگاهی در اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی است را موشک باران کرده است.

Rosa گفت...

سپاه پاسداران ایران می گوید پایگاه نظامی عین الاسد در استان انبار عراق و پایگاهی ظاهرا در اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی است را موشک باران کرده است.

در تازه ترین تحول خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه از موج دوم حمله خبر داده است که می گوید یک ساعت و نیم بعد از موج اول حملات موشکی بود. خبرگزاری فرانسه می نویسد که سه موج حمله انجام شده است.

به گزارش شبکه المیادین لبنان پایگاه دوم که هدف حمله قرار گرفته در نزدیکی فرودگاه اربیل قرار دارد.

جاناتان هافمن از مقام های وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: "تقریبا ساعت ۵:۳۰ به وقت شرق آمریکا در روز ۷ ژانویه، ایران بیش از ده موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک ها از ایران شلیک شده و حداقل دو پایگاه نظامی عراق که میزبان ارتش آمریکا و خدمه ائتلاف در عین الاسد است را هدف گرفته."

پنتاگون گفت برای ارزیابی خسارات حمله تلاش می کند.

این حمله ساعاتی پس از دفن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در شهر کرمان انجام شد. او صبح جمعه در حمله موشکی پهپاد آمریکایی در بغداد کشته شده بود.

ایران قول انتقام از کشته شدن او را داده بود.

پیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای نوشت: "زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند. که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید."

سپاه افزود: "به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد."

استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: "ما از گزارش های حملات به مراکز آمریکا در عراق آگاهیم. رئیس جمهور در جریان قرار گرفته و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و درحال مشورت با تیم امنیت ملی است."

گزارش می شود که وزیر دفاع آمریکا مارک اسپر به کاخ سفید رفته است و معاون رئیس جمهور آمریکا با رهبران کنگره در تماس است.

پیشتر خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران هم در خبر کوتاهی نوشت: "برخی منابع خبری از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند."

خبرگزاری نیمه رسمی فارس این خبر را با تیتر " "انتقام سخت" به وقوع پیوست/ مشت سپاه بر سر آمریکایی‌ها" منتشر کرد.

شبکه المیادین گزارش می دهد که "شش راکت به پایگاه هوایی عین الاسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی است اصابت کرد."

این شبکه همچنین گفت که صدای انفجاری در اربیل پایتخت کردستان عراق شنیده شد.

جنیفر گریفین خبرنگار شبکه فاکس نیوز به نقل از یک منبع آگاه نظامی در ارتش آمریکا در عراق در توییتر نوشت: "زیر حملات موشکی از سوی ایران. اینها یا موشک های کروز هستند یا موشک های بالستیک کوتاه برد. در سراسر کشور."

Rosa گفت...

خوشبختانه
از 60 موشک به اربیل گویا 10 عدد کار کرده و کسی کُشته نشده.
ترامپ رفت بخوابه!
رهبر هم رفت برای اُمت قراره روضه بخوانه!
ما نیز

خوشبختانه اتفاقی نیفتاد امشب:)

ناشناس گفت...

خانواده
روضه عمن یو جی بو

ناشناس گفت...

رزا
سپاه میگه ۸۰ نفر کشته شده
باید منتظر بمانیم تا ببینم خبرگزاربها مستقل ب ظاهر چه خواهند گفت بیچاره هواپیمای اوکراینی خبر ناموثق میگن که راکت های ایران اثباتی کرده ببینیم چه میشه امیدوارم که جنگ نشه

Rosa گفت...

ساعت ۲ صبح امروز با دستور مستقیم و شخصی سید علی خامنه ای چند فروند موشک به سمت پایگاه الاسد و اربیل عراق شلیک شد. در این حمله که به قصد کشتن سربازان امریکایی مستقر در عراق در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی شلیک شده بود، چند عراقی کشته شدند.

دیروز هم در مراسم تشییع جنازه ی قاسم سلیمانی، بیش از پنجاه نفر از تشییع کنندگان در زیر دست و پا کشته شدند.

امروز صبح در اثر سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ اوکراینی در نزدیکی فرودگاه خمینی ۱۷۶ مسافر کشته شدند.

روزنامه الحدث چاپ اردن، گزارش داد که هواپیمای مذکور در اثر آتش ضد هوایی جمهوری اسلامی سقوط کرده و هیچیک از مسافران زنده نمانده اند.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت که «همه چیز خوب است».

با وقوع زلزله در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر، ظاهرا سناریوی انتقام سخت جمهوری اسلامی از خودش در حال تکمیل است.

سید علی خامنه ای در سخنرانی امروز خود گفت که دیشب یک سیلی یی زدیم ولی موضوع اصلی انتقام نیست بلکه امریکایی ها باید منطقه را ترک کنند.

در سخنرانی او نشانی از تمایل به ادامه ی درگیری با امریکا دیده نمی شد.

با توجه به لغو سخنرانی امشب ترامپ می توان نتیجه گرفت که ج.ا. و امریکا خواهان کاهش تنش به وجود آمده هستند.

رزا: من هم فکر کنم فعلن تا اطلاع ثانوی خبری نشود. بخصوص که بلاخره و پس از 5 روز جنازه ی هیولا رفت زیر خاک!
امید عمقِ قبرش عمیق باشد! آنقدر که دیگر دستش به هیچ زنده ای نرسد!
در تماس با ایران بسیاری آرزو داشتند بیت روی هوا برود!
چاقو اما دسته ی خودش را نخواهد برید. داعش/جاعش/ جاکش...
بدونِ اقدامِ توده ای، شر اش کم نمی شود...
فعلن همه چی بهتر از جنگ است بخصوص که بمبهای جدید، آغشته به اورانیوم است و هنوز هم بسیاری از مناطقِ جنگی در خاورمیانه، بدلیلِ تششع، برای حیوانات هم حتی، قابلِ زیست نیست...
پس از چهل سال یک لغت دوباره توی توییتر استفاده شد:
# گاوبندی!

Rosa گفت...

عراق: حمله موشکی سپاه تلفات نداشت
نخست وزیر عراق: تهران حمله را به ما اطلاع داده بود
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در پیامی که در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرده گفته تهران این حمله را به بغداد اطلاع داده بود.
ظریف هم اطلاع دولت عراق از حمله دیشب را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش عراق اعلام کرده است که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی‌ها در خاک عراق، هیچ تلفاتی درمیان نیروهای عراقی به جا نگذاشته است.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مجموعا ۱۷ موشک به سوی پایگاه عین الاسد پرتاب شده اما دو موشک عمل نکرده است. بر اساس این بیانیه پایگاه هوایی اربیل هم هدف پنج موشک ایران قرار گرفته است.

معاون عمیات سپاه: موشک‌های ما دقیقا به هدف اصابت کرد

جسد قاسم سلیمانی و همراهانش پس از پنج روز دفن شد
وزیر بهداشت تعداد کشته شدگان کرمان را ۵۹ نفر اعلام کرد

یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین بعد از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد. منابع ایرانی علت سانحه را نقص فنی اعلام کرده‌اند و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است که جعبه سیاه در ایران بررسی خواهد شد و به کشور سازنده (آمریکا) تحویل نمی‌شود.
پرواز شماره ۷۵۲- PS این هواپیما در صبح امروز، چهارشنبه، با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران انجام شد و لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه در حدود ساعت ٦:١٨ بامداد به وقت محلی سقوط کرد. سازمان هواپیمایی کشوری ایران محل سقوط را صباشهر از توابع استان تهران گزارش کرده است.

خبرگزاری فارس نیز تعداد کشته شدگان را ١٧٦ گزارش و فهرست اسامی آنان را منتشر کرده است. براساس این فهرست، ١٤٧ تن از مسافران ایرانی، ١٢ تن شهروند افغانستان، ٤ نفر شهروند سوئد، ٢ نفر شهروند اوکراین و ٢ نفر شهروند کانادا بودند. این پرواز ٩ خدمه داشت. ٧٠ نفر از قربانیان مرد، ٨١ نفر زن، ١٥ نفر کودک و یک نفر نوزاد گزارش شده است.

Unknown گفت...

رزا جان
شو show ملاها و ترامپ تمام شد، یادم اومد زمانی که بچه بودیم می رفتیم عروسی صاحب عروسی اول از مردوم پول میگرفتم و بعدش غذا میداد، ب هش می گفتن پول اندازی، بعدش ب مردها غذا پیدا ند و اگر میماند ب بچه غذا می دادند، بچه ها ب ای بی آبرو کردن صاحب عروسی جمع میشدند با فریاد می گفتن بچه ها غذا خوردید همه با صدای بلند می گفتند یوخ ولا یوخ ولا انقدر می‌گفتیم تا مجبور میشوند غذا بدهند، گفتنن ما شو نبودshow نبود واقیعت بو ،
خوب ملاها ما رو سر کار گذاشتن بالایها سر مردوم فلک زده معامله کردندند،،
۱۵۰۰ نفر انسانهای بی گناه را کشتن آب از آب تکان نخورد،
رزا جان ازت خواهش میکنم تو که تحلیلات بر اساس مار پیچی است، آیا این معامله نبود؟؟
پیروز باشید

Rosa گفت...

60 تا تو کرمان
174 تا تو هواپیما
20 تا تو اتوبوس
فعلا شد254
36 تا مونده تا 290
اونم تا فردا پس فردا
انتقامشون گرفته میشه

:(

Rosa گفت...

* اندر خم یک کوچه*
مینا اسدی
نظر یک دوست قدیمی و یکی از رهبران حزب توفان رادرباره ی قتل جنایتکار سرشناس ،قاسم سلیمانی می خوانم و حیرت می کنم . برای این دسته از دوستان که انگار تازه به دنیا آمده اند و از گذشته ی دوستان شان خبر ندارند ،ناچارم بنویسم که این آدمکشان ربطی به ایران و ایرانی ندارند .و اظهار نظر درباره ی این جنایتکار دست پرورده ی گروگان گیران ایران ،امثال مرا ضد ایرانی و ایران نمی کند .
اینها خودشان مرید و مرده ي امریکای جهان خوار هستند و حمایت از این اراذل و اوباش به بهانه ی مردم و حفظ خاک ،این درندگان و خونخواران را درنده تر وبیشرم ترمی کند . دوست عزیز، چرا نوک تیز حمله ی شما که در زمان شاه و در محکومیت رژیم گذشته سرود گالیا..سروده ی هوشنگ ابتهاج شاعر توده ای را با صدای خودتان در آوازی خوانده اید متوجه ی کسانی می شود که همه زندگیشان با آقایان جهانخوار مبارزه کرده اند و هرگز نه امریکا و نه شوروی قبله ی آمالشان نبوده است.
شمایان که سالهاست از حزب توده بریده اید و حزب خوتان را بنا نهاده اید و تک تک ما را می شناسید چرا گروگان گیران را دولت ایران می شناسید و حساب ملک و ملت را از آنها جدا نمی کنید؟چه کسی به شما گفته است که ما جان سگ امریکایی را از مرگ یک ایرانی پر بهاتر می دانیم؟
چگونه با آنهمه دانش و تجربه این حکم را داده اید . ما، نه در آن زمان ،خمینی و اعوان و انصارش را انقلابی ارزیابی کرده ایم و نه از آنها به عنوان روحانیت مبارز نام برده ایم اما هر آشی که پخته ایم آش ابودردا بوده است .نه معنای انسان را دانسته ایم و نه مثل رهبران ،متون کتابهای مارکسیستی را هنوز که هنوز است خوانده ایم .مگر شما هنوز سگ را نجس و خون این حیوان وفادار و بی زبان را قابل ریختن می دانید؟.نوشتن این تیتر از یک انسان مهربان دور است. تازه شما که جوان مبارز آن روزگار هستید و هنوز هم دست اندرکار مبارزه برای آزادی مردم،.
چرا درباره ی شاعر شعر آرش کمان گیر «سیاوش کسرایی»که او را می ستودید و در هنگام ورود امام امت شعر ننگین« دارمت پیام ای امام...آمدی ،خوش آمدی ...بزن ..بکش ...تیغ برکشیده را مکن تو در نیام، تا سهند دولت ات می رود بران ...بخت، یار و خیر پیش ..»سکوت کرده اید».؟چرا هرگز درباره ی شاعر خیانت پیشه ای مثل هوشنگ ابتهاج که در تماس همیشگی با خامنه ای ست و برای او به طور خصوصی شعر خوانی می کند ، مطلبی نمی نویسید؟ .
آیا دیدارهای علنی او را با رهبر جنایت کار رژیم اسلامی، نمی بینید؟ .
فقط شاعران مثل مرا می بینید که هرگز برای دفاع از هیچ رهبری ، و هیچ ستمکاری قلم نزده اند و به خودتان حق می دهید که در دفاع از قاتل بزرگی مثل سلیمانی چنین کلماتی را ، با چنین نفرتی و خشمی بر زبان برانید؟ ، .در حیرتم و افسوس می خورم برای این همه جان جوان که قربانی شد و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .من آموخته ام که در رهگذر تاریخ ، سر هر چهار راه ، راهی را که به سود عشق و انسانیت است بر گزینم ونترسم که از دوستان و آشنایان ، دشمن به سازم و نمی خواهم در تاریخ دروغین تاریخ نویسان کاذب بمانم و به خاطرحزبی یا سازمانی و یا براساس موقعیت و زمان و مکان از یاد به برم که همه ی قدرت مندان دست در دست هم دارند تا ما را نابود کنند . فرق نمی کند که ستمکشان در کجای جهان به دنیا آمده اند.یار رهبران نیستم، و خونی در رگهایم جاری نیست که فقط برای قبیله ی خودم به جوش بیاید.قبله ای ندارم وتوهین به هیچ سگی را برنمی تابم حتا سگ امریکایی را.و از همه ی سگهای جهان به خاطرتیتر مطلب شما پوزش می خواهم........

مینا اسدی-هشتم ماه ژانویه ی سال دوهزار و بیست- استکهلم

Rosa گفت...

خیزش های سرنگونی و جنگ محدود و کنترل شده امریکا با رژیم

مسلم منصوری

http://www.azadi-b.com/G/2020/01/post_234.html

Rosa گفت...

زوج جان‌باخته هواپیمای اوکراینی در کنار حاج قاسم
مرحوم محمد صالحه و همسرش خانم زهرا حسنی سعدی از جمله دانشجویان دانشگاه شریف بودند که در سانحه هواپیما جان باختند

https://twitter.com/Mehran036/status/1215548221281443840

در کنار حاج قاسم مرحوم
ایشون کلاس قرآن میذاشتن اونجا

تعداد ۶ نفر از مسافران هواپیمای اوکراینی از «دانشمندان هسته‌ای» بودند!!

- که در یک زمان و در یک هواپیما ...
👁

- در کشور چه خبر است؟!

https://twitter.com/MahIzadYaar/status/1215533299688493056


کاری نداریم #سوتی سپاه بوده یا نقض فنی! فقط لیست مسافران را منتشر کنید، جواب سوال بالا مشخص میشود!

خبرھای تکمیلی حاکی از انفجار ھواپیمای اوکراینی در نزدیکی شھریار بە دلیل شلیک پدافند ھوایی سپاە پاسدران است!

https://twitter.com/MahIzadYaar/status/1215533299688493056

KerryActivism
@Kerryactivism
1/2 According to reports, SIX of these people were NUCLEAR SCIENTISTS.
Visiting IRAN.
At the same time.
on the same plane.
What are the chances that it's coincidence?
🤨


It's horrible about the collateral people.
But it really is highly unlikely that this was an accident.

https://twitter.com/Kerryactivism/status/1215413680281718785

https://twitter.com/Kerryactivism/status/1215413687009398784

NUCLEAR SCIENTISTS

https://twitter.com/Kerryactivism/status/1215413687009398784/photo/1

ناشناس گفت...

رزا و مسلم دمتون گرم خوب بود!!
مسلم تو که میخواهی دست ب لانه مارها و افعی ها کنی؟
چرا دو دلی؟؟ چرا می ترسی همه واقیعت را بگی؟؟ تو که تصمیم گرفتی از این احزاب و چپ ها مارکسیست ها قلابی نان ب روز خور فاصله بگیری چرا بیش از جدی نیستی؟
من واقعا برای اولین بار تو خارج یک مقاله ی خواندم که حدوا ب واقیعت نزدیک بود بنظر من اولین کاری که مسلم و مسلم ها باید قدم جدی بردارند، از این جماعت ۲ ریالی فاصله بگیرند مهم نیست که تو کامی شاب باهاشون کافه نخوردند، مهم نیست که نوشته هاشون را در سایت چاپ نکنند ، ما هنوز نمردیم و آدم های مثل مسلم و رزا زیادند، بقول رزا اونهایی که مارپیچ حرکت میکنند باید انگشتت کوچولو ما رو که تاتی تاتی میکنیم را بگیرند و زمین نخوریم من و ماها در کنار شما هستیم و از هر نظر ب شما کمک میکنیم شرط ما هم معلومه از پوسته گذشته خود باید هر طور شده رهایی و بای بای کنید ،بطور جدی از مقوله امپریالیسم خداحافظی کنید؟ من چقدر بگم در این مقاله هم حدوا اشاره شده این مقوله و یا این پدیده شوم از گور لنین برای توجیع ایدلوژیک کشتار کارگران بوجود آمد!!
دومین مسله در این مقاله هیچ رهنمودهای برای سازماندهی شوراها و کارگران جدی بتوانند سازماندهی مخفی خودشان در آینده دور ایجاد کنند!!
پیروز باشید

ناشناس گفت...

دیده نشده، شاید در حوصله این مقاله نبوده و یا ب نظر نویسنده ضرورتی نداشته ب هر رو ما منتظر واقیعت های بیشتری هستیم درود ب رزا جان که واقعا تیز این مقاله ها می بینی و ما را هم مستفیض میکنید ب هت خسته نباشید میگم

Rosa گفت...

من واقعا برای اولین بار تو خارج یک مقاله ی خواندم که حدوا ب واقیعت نزدیک بود

رزا: موافقم!
رفیق جان
درود به خودت که تو شرایط ستم شاهی و ولایت وقیح
سر موضعی هنوز.

Rosa گفت...


The Passengers List of #UkrainianAirlines flight #PS752
مسافرانِ هواپیمای سانحه دیده ی اخیر
محمود عباس پور قادی
...
دانشمندان هسته ای در سانحه ی هواپیمای اوکراینی در ایران
Nuclear Scientists possibly on that plane crash...
https://twitter.com/ShawnWLee/status/1214960942057951232

Ardalan Ebnoddin-Hamidi

اردلان-ابن-الدین-حمیدی

؟؟؟

Mahdi Tajik (born 1981, Tehran)

و
مهدی تاجیک 39 ساله (متولد ۱۳۶۰ / تهران) دارای مدرک کارشناسی فیزیک هسته‌ای و کارشناسی ارشد مطالعات آمریکای شمالی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه
تهران می‌باشد+ عکس
https://persianrevolt.wordpress.com/2010/12/16/%D8%A7%D8%AD%D8%B6%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%C2%AB%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DB%8C%DA%A9%C2%BB%D8%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86/

اسامی کشته شدگان افغانستانی پرواز اوکراین در ایران
سکینه احمدی
مطهره احمدی
محسن احمدی

مهدی تاجیک
شهرام تاجیک

مهدی رضایی
حسین رضایی

مهدی محمدی
زین العابدین سعادت
رحیمه کابل

رزا: ادعا شده بود که هواپیما بدلیل مسافرانِ آن (دانشمندان هسته ای) نابود شده!

مهدی تاجیک پسر 21 ساله و برادرش شهرام از افغانستانی ها بودند که جان باختند و با مهدی تاجیک ایرنی (اکنون 39 ساله) فرق دارند.
اسامی انگلیسی
Tajik Mahdi 1999
Tajik Shahram 1998
در مورد

اردلان-ابن-الدین-حمیدی که با همسر و پسرش جانباخته (در تصادف هواپیما)، رد پایی از اینکه او محقق هسته ای بوده در دست نیست.
در ضمن در لیست انگلیسی قربانیان، اسم نفر اول حذف شده و لیست با نفر دوم شروع شده که نفر اول محمود عباس پور قادی میباشد.

شخصن فکر می کنم که هواپیما را با راکت زده اند و نقص فنی نداشته. اما بدلیلِ وجودِ مسافرانی با دانشِ هسته ای دارند یعنی (مخصوصن به هواپیما شلیک شده) نبوده.
در زیر اطلاعات نت در مورد اردلان-ابن-الدین-حمیدی


The family had travelled to Iran a few weeks ago to celebrate Ebnoddin-Hamidi’s father’s 80th birthday, Noohi said.


Another former student, Niloofar Razzaghi, died in the plane crash. Razzaghi held bachelor's degrees in math and education.

Her teenage son, Kamyar Ebnoddin-Hamidi, and husband, Ardalan Ebnoddin-Hamidi, also died (all three pictured above). The family lived in Port Coquitlam, and was heading home from a two-week vacation.

https://bc.ctvnews.ca/at-least-a-dozen-victims-of-the-iran-plane-crash-were-b-c-residents-here-s-what-we-know-about-them-1.4758539

Rosa گفت...

شاهد علوی - این ویدیو از لحظه شلیک یکی از موشک‌ها به هواپیمای اوکراینی را کانالی تلگرامی به نام پارتیزان دقایقی پیش و پس از انتشار بیانیه ستاد نیروهای مسلح منتشر کرده است. متن کانال: «لحظه شلیک موشک 9M330 از سامانه پدافندی Tor M1 که منجر به ساقط شدن پرواز اکراینی شد.»

https://youtu.be/-3CSuT92ajM

ایران، هواپیمای اوکراینی به‌صورت غیر عمد هدف قرار گرفت

رادیو فردا - ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرده‌است که هواپیمای اوکراینی پرواز تهران-کی‌یف، «به‌دلیل خطای انسانی مورد اصابت» موشک پدافند ضد هوایی قرار گرفته است.

پیش از این مقام‌های غربی از جمله نخست‌وزیر کانادا گفته بودند که هواپیما در روز حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های مورد استفاده آمریکا در عراق، هدف پدافند زمین به هوا قرار گرفته‌است.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی تا روز شنبه ۲۱ دی ماه این اظهارات را رد کرده بودند و گفته بودند دلیل سقوط هواپیما مسائل دیگر از جمله مشکلات فنی بوده‌است.

این چند روز، چند نفر بازی را بد جوری باختند.
از بعیدی‌نژاد گرفته تا آشنا...
راستی، حال بهنود چطور است؟

گفتند «نقص فنی»، گفتند «از نظر علمی ممکن نیست»، گفتند «جنگ روانی» است گفتند، «حرکات ضد ایرانی است» به پرسش‌کنندگان، به کسانی که کفه‌ی ترازوی اصابت موشک را سنگین‌تر می‌دیدند، تهمت زدند و تا مجبور نشدند اعتراف نکردند. این‌ها یادمان باشد.

اگر بمب اتم داشته باشن و اشتباه انسانی سبب انفجارش بشه چی؟

خبر احتمالی بعدی: خانواده های سقوط هواپیما باز داشت شده اند.

راستی پول تیر یادت نره بگیری. تهیه اون موشک خرج گذاشته رو دستت.

تحمل این حجم دروغ و این میزان وقاحت غیرممکن است.بعد از سه روز تکذیب و تهدید و از بین بردن مدارک حالا جان‌باختگان‌ را #شهید می‌نامند. طبق معمول فقط فشار خارجی جواب داد. بینوا ایرانیان و خانواده‌های جان‌باختگان. هیچ حرف و ادعای ج ا در هیچ زمینه‌ای قابل باور نیست

پس از بیانیه اعتراف به جنایت، وظیفه لشکر تبهکاران مجازی از اثبات نقص فنی هواپیما به اثبات این‌که رهبر قاتل آن‌ها خبر نداشته و تازه متوجه شده است و اصلا او نیروهای مسلح را وادار کرده بیانیه بدهند تغییر کرده است. آن‌ها از سر حماقت یا رذالت باید دروغ بگویند.
اوباش بیکار نمی‌مانند

به طور اتفاقی حسن روحانی هم از گرانی بنزین خبر نداشت کلا اون مملکت را اروجعلی ببرزاده هدایت می کنه.

واقعا کسی دیگه هست بگه من از گزند #جاعش در امانم؟! به من چه؟! #ایران را تباه کردند!

جمهوری تباهی نگذاشت برای جان‌باختگان آبان #تشییع_جنازه برگزار شود، کاش خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی اعلام برگزاری مراسم تشییع جنازه کنند و جمهوری کشتار مانع نشود. تا ببینید وقتی مردم به اراده خود برای وداع به خیابان می‌آیند چه جمعیتی می‌شوند.

مانع میشه. همه میدونن.

Rosa گفت...

سهراب سلیمانی برادر قاسم سلیمانی به اتهام شکنجه زندانیان سیاسی تحریم شد

سهراب سلیمانی ۱۵ سال مدیریت کل زندان‌های استان تهران، شامل زندان اوین را بر عهده داشت و سال گذشته به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها منصوب شد.

تحریم او در حالی است که پیشتر آمریکا قاسم سلیمانی برادرش را که فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در خارج از مرزهای ایران است، در فهرست سیاه خود جای داده است.

http://fa.rfi.fr/%D8%B3%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D9%86%D8%AC%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%B4%D8%AF-20170414/%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87?ref=fb

Rosa گفت...

🔴 آنتی‌امپ‌های ایران؛ الله‌اکبر

https://telegra.ph/%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%D9%BE%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1-12-18-2

مستندی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود با تیتر زرد "اولین گفتگوی جنجالی با مردم ماهشهر خوزستان درباره اعتراضات اخیر!"

از این‌که این ویدئو چرا خوش‌آیند طبع عامیانه افتاده است در‌می‌گذریم و به همین میزان بسنده می‌کنیم که پورنوگرافیِ فلاکت-مظلومیت بهترین داروی بی‌حس‌کننده است برای این‌که از تهیدستان عاملیت‌زدایی شود، قهر آنان مورد مذمت قرار گیرد و قربانی‌سازی از آن‌ها تقدیس گردد.

اما دسته‌ای از پرمدعایانِ ضدعامه‌گرایی که از انتشار این گزارش بسیار خرسند و مشعوف شده‌اند " آنتی‌امپ‌های " ایران هستند؛ کسانی‌که حتی قادر نیستند دریابند در شرایطی که تانک‌ها هنوز در ورودی ماهشهر مستقر هستند و برگزاری بازی‌های تیم فوتبال لیگ برتر در این شهر ممنوع شده است، چه‌کسانی اجازه دارند تا با تجهیزات فیلم‌برداری آزادانه مصاحبه کنند و مستند بسازند.

گویی کمونیست‌ها موفق شده‌اند با یک ترفند پیچیده‌ی مبارزاتی به شهر تحت محاصره‌ی ماهشهر نفوذ کنند و صدای سرکوب‌شده‌ی مردم را به سمع و نظر رفقا برسانند! هر کدام تکه‌ای از این گزارش را به‌دست گرفته‌اند و سراسیمه در اکانت‌های انقلابیِ خود در توئیتر منتشر می‌کنند و فریاد می‌کشند که : آهای رفقا! بشنوید صدای اصیلِ خلق را.


طوفان خنده‌ها!



این گزارش شش‌دقیقه‌ای توسط باندی موسوم به "عدالت‌خواهان" تهیه شده است. باندی که چندین کانال تلگرامی، شبکه‌ی اینترنتی و حتی تریبون رسمی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به سپاه پاسداران را در اختیار دارد. این گزارش توسط کانال "آوانت تی‌وی" تولید شده است که خود از اقمار "شبکه‌ی مستضعفین" و "شهرآرا" است؛ شبکه‌هایی که تحت نظر چهره‌هایی نظیر وحید‌یامین‌پور، وحید و سعید جلیلی، رحیم‌پور ازغدی، حمیدرضا غریب‌رضا، میلاد گودرزی و ... است و به‌طور سازمان‌دهی شده در جهت مصادره‌ی گفتار انقلابیِ چپ، تهی کردن آن از هسته‌ی مبارزه‌ی طبقاتی و ارائه‌ی مدلی ابتر تحت عنوان "عدالت‌خواهی" است. مدلی که برخلاف تصویر به‌ظاهر اپوزیسیونی‌اش، در خدمت هسته‌ی سخت قدرت و درصدد مبرا کردن نقش رهبر ج.ا و نهادهای تحت امر وی، در بازتولید فاصله‌ی طبقاتی و هدایت سیاست‌های ریاضتی است.

همین باند پیش‌تر و پس از سرکوب فعالین چپ‌گرا در شوش و فعالین کارگری در اراک توسط نهادهای امنیتی به‌عنوان صدای کارگران وارد کارخانه شد و با تولید گزارش‌هایی مشابه خود را صدای واقعی کارگران جا زد؛ امری که دقیقا همراه با پخش " طراحی سوخته" توسط بازوی اطلاعاتی تکمیل شد. بدین‌شکل هم نیروهای مستقل کارگری از میدان به‌در شده و سرکوب گشتند، هم با بسیج رسانه‌ای آن‌ها را به‌عنوان عوامل دشمن معرفی کردند و هم با مصادره کردنِ آرمان همان فعالین و تهی‌سازی آن از روحیه‌ی تعرض و سازمان‌دهی، یک به‌اصطلاح بدیل اسلامی تحت مدیریت شاخه‌ی فرهنگی سپاه پاسداران عرضه کردند.

اما جالب این‌جاست که آنتی‌امپ‌های ایران که وقیحانه اعضای "نشریه‌ی گام"، و فعالین کارگری و دانشجویی را بابت تلاش برای برقراری رابطه‌ی بلاواسطه با کارگران متهم به " نابود کردن جنبش کارگری خوزستان " می‌کنند، از ارتباط‌ گرفتن عناصر وابسته به بیت رهبر جمهوری اسلامی و شاخه‌ی فرهنگی و نظامی سپاه با کارگران به‌وجد می‌آیند. این‌جا دقیقا جایی‌ست که دم خروس این سازماند‌ه‌هان توئیتری بیرون می‌زند و مشخص می‌شود که حاضرند _ولو با دروغ و اتهام‌زنی_ با رفقای مبارز مرزبندی کنند ولی به‌راحتی آب خوردن با دشمنان و قاتلان طبقه‌ی کارگر ایران هم‌قسم شوند.

آنتی‌امپ‌های ایران در روزهایی که هزاران کارگر "پتروشیمی ماورن" در اعتراض به وضعیت قراردادهای خود در اعتصاب غذا بودند و روزهایی که گرسنگان ماهشهر در " نیزار و کوره‌ها" زیر باران گلوله تکه‌پاره می‌شدند از ترسِ "سیاه‌نمایی" شدنِ وضعیت علیه حاکمیتِ هار و وحشیِ نئولیبرال‌های شیعه، سکوت مطلق پیشه ساختند و هم‌سو با گعده‌های مجله‌هفته‌ای و پیاده‌نظام توئیتری جمهوری " ستم ملی " را با اسم رمز "تجزیه‌طلبی" ماست‌مالی کردند، حالا با دیدن گزارشِ ژورنالیست‌های تا بن دندان امنیتی، به تحسین سیاست‌های رسانه‌ای ضدانقلاب مشغول شده‌اند.

Rosa گفت...

همین‌ متوهمین با بایکوت کردن تجمعات روزهای شانزده و هفده آذر دانشجویان، به ‌آن‌ها اتهام "پروناتو" زدند و البته که نمایش سخیفِ سوزاندان پرچم آمریکا توسط نوچه‌های خود در حیاط دانشگاه تهران را عملی بسیار زیاد انقلابی و رادیکال ارزیابی کردند. همین‌ها در برابر احکام زندان چندین فعال چپ و کارگری سکوت و چند روز بعد کار ناتمام اطلاعات سپاه را تمام کردند؛ فرمودند این‌ها بخشی از پرو‌ژه‌ی وزارت اطلاعات برای تخریب جنبش کارگری هستند.

کسانی‌که با کوری ایدئولوژیک قادر به فهم سیاست‌های منزوی‌سازی نیروی کار عرب در خوزستان و مضاعف بودن سرکوب در این منطقه درکی ندارند و دفاع از فعالین این اقلیم را مساوی با سیاست‌های قومی-هویتی درک می‌کنند، متوجه نیستند که خود پیشاپیش در لویاتان دولت مرکزی ملی‌گرای شیعی هضم شده‌اند.

شگفت‌‌آور است کسانی از این‌دست که جز برای تخریب مبارزین قادر به سازماند‌هیِ چند اکانت توٸیتری نیستند و دانسته یا از سر فهم خام‌دستانه‌ی خود از امپریالیسم و سرمایه‌داری، به هم‌بازی بی‌جیره و مواجب دستگاه پروپاگاندای حاکم تبدیل شده‌اند، صحبت از مبارزه طبقاتی می‌کنند.

ما برخلاف این متوهمین قصد نداریم دست و دل‌بازانه انگ‌های امنیتی خرج کنیم ولی تاکید داریم که گاهی کژفهمی از مناسبات طبقاتی، آرایش نیروهای و امپریالیستی در منطقه‌ی خاورمیانه و م جاگیری دولت‌های استبدادی در سویه‌های به‌ظاهر متضادِ این آرایش، می‌تواند بک کمونیست را بدون نیاز به شکنجه به تواب تبدیل کند. همین درک نابسنده و بعضا پارانوئید از مداخلات امپریالیستی، بدون توجه به زمینه‌های تاریخیِ انکشاف دولت مدرن و چگونگی هضم آن در بازارهای جهانی سرمایه، بخش بزرگی از چپ ایران را در سال‌های پس از انقلاب به طفیلی جمهوری اسلامی تبدیل کرد و مقدمات سرکوب چپ رادیکال را مهیا ساخت.

آنتی‌امپ‌های ایران اگر در مبارزه‌ی طبقاتی صداقت داشتند خود را تافته‌ی جدابافته تلقی نمی‌کردند و با نگاه از بالا و پاکدستی از مداخله‌ی سیاسی و اجتماعی، مداح دم و دستگاه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی نمی‌شدند. اگر صداقت داشتند، در برابر کشتار وحشیانه‌ی گرسنگان در دی‌ماه و آبان‌ماه خفقان نمی‌گرفتند و بنا به ادعای خود در لحظه‌ی بروز چنین گسل عظیم سیاسی در تدارک آگاهی‌بخشی به حلقه‌های هرچند کوچک از کارگران و تجهیز آنان به سلاح مبارزه با استبداد و امپریالیسم همت می‌کردند.

با توجه به روند واقعا موجودی از تحلیل‌های این جریان، بعید به‌نظر می‌رسد که آن‌ها بدون یک انتقاد از خود جدی بتوانند به زمین مبارزه‌ی طبقاتی بازگردند و احتمالا کماکان شغل اتهام‌زنی به نیروهای مستقل و ستایش از نیروهای ضدانقلاب را ادامه خواهند داد، پای مستندهای تولیدی ضدانقلاب تخمه شکسته و فریاد تشکیلات تشکیلات سرخواهند داد و در اوقات فراغت نیز مشغول رسالت بسیار بااهمیت و ضروریِ خاک پاشیدن به چشم زندانیان و سرکوب‌شدگان خواهند شد؛ و من‌الله توفیق ...


متن از گروه نویسندگان سرخط