۰۴ اسفند، ۱۳۹۸

عامل انتقال ویروس کرونا به شهر مقدسِ قم، به لبنان گریخت! + جدیدترین اخبار کرونا یی!

در پی بازگشتِ نابهنگامِ مقتدا صدر از قم به لبنان ، دوربین های حرارتی فرودگاه  لبنان، شروع به بوق زدن کردند! همزمان مقامات دولت لبنان رسمن اعلام کردند که از امروز، مرز هوایی لبنان به روی  تمامِ ایرانیان!، تا اطلاعات ثانوی، بسته خواهد بود!
#كرونا چرنوبيل جمهوري اسلامي ست..
#اعتصابات_سراسری را كليد بزنيم..
به ما گفتن به جهت جلوگیری از رعب و وحشت بیماران،از زدن ماسک در بیمارستان به طور عادی، به جز موارد مشکوک!  پرهیز کنید، برخورد قانونی میکنن.

عکس: از نوار بهداشتی در صورت کمبود ماسک، یا ممنوعیت ماسک استفاده کنید!

پس از اعلامِ آمارِ 20 درصدی مرگ و میرِ مبتلا یان به ویروس کُرونا در ایران ، سازمانِ بهداشتِ جهانی، ایران را در صدرِ جدولِ شیوعِ بیماری (در تناسب با جمعیتِ کشور) قرار داد. در رتبه ی دوم ،کشورِ چین با 2 درصد مرگ و میر، به دلیلِ آلودگیِ ویروسی قرار دارد.

ستاد مبارزه با ویروسِ کرونایِ حکومتِ اسلامی اعلام کرد که با فرستادنِ سوهانِ قم به امریکا و اسرائیل قرار است نهایتن، انتقام سختِ سردار قاسم سلیمانی گرفته شود! دیدار و روبوسی جواد ظریف با جاستین ترودو  نیز در کنفرانس امنیتیِ مونیخ ، در همین راستا، تو گوشی ای سخت به همدستانِ استکبار جهانی بود و برنامه ریزی شده!

چرخه ی کرونا!
به عکس دقت کنیم! برای بزرگنمایی عکس روی آن کلیک کنیم!
در پی کمیاب شدنِ موادِ ضد عفونی و الکل، وزارت بهداشت اعلام کرد که شستشوی اتوبوسها، مترو، ضریح حضرت معصومه و رضا، قرار است با آبِ بول انجام شده و نیازی به قرنطینه ی شهر نیست!
https://youtu.be/yWfbsJc0oP4

حضرت معصومه کرونا گرفت
نچسبید به ضریحش
پس از تحریم واردات خوراکی ایران از طرف جمهوری اسلامی عراق،  اینک ورود زائرین از مرز هوایی به عراق کُلن ممنوع اعلام شد. البته مرز شلمچه کماکان برای چارپایانِ اربعین باز است!
در پی اعلام شناسایی منشا ویروس کرونا در آبگوشت قنبید بجای سوپ خفاش، ویروس شناسانِ بین الملل از حکومت ایران، برای تهیه ی واکسن و پژوهشِ ویروس در قُم، درخواست روادید  ایران را کرده اند.
در پی انتقادِ جامعه ی مدنی و در اعتراض به صدور میلیونها ماسک در راستای کمکهای بشردوستانه به چین، سخنگوی بیتِ رهبری اعلام کرد که با داشتنِ حجاب اسلامی و چفیه، مردم ایران اصولن نیازی به ماسک نداشته و انتقادِ جامعه ی مدنی بی مورد است!
https://youtu.be/pHVVVeSRN3k

اخیرن ماهان ایر نیز ، با تغییر نام به "کرونا ایر" قرار است تحریم ها را دور زده و مبتلایان را برای حج و زیارت کعبه با تخفیف ویژه به عربستان سعودی انتقال دهد!
وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که مرگِ گروهیِ رای دهندگان و شرکت کنندگان در انتخاباتِ اخیر مجلس، ربطی به انگشت زدنِ آنان ندارد و اگر هم کسی آلوده شده، می تواند به بنیاد شهید مراجعه کرده و از هم اکنون قبر رایگان دریافت کند!

اعلام شد که کیت های ارسالی تستِ کرونا از طرفِ بهداشت جهانی به انستیتو پاستورِ تهران برای بیمارانِ مشکوک به ابتلا به ویروس می باشند و از استفاده ی تست بروی اجساد اکیدن خودداری شود!
در راستای ضدعفونی کردنِ بخش اوژانسی و قرنطینه ی بیمارستانها، تعدادی زیادی پتوهای عفونیِ بازداشتگاه اوین به بیمارستانهای سراسر کشور برای ضد عفونی کردنِ ورودی بیمارستانها اهدا شد. این پتوها به بول آغشته و بازدید کنندگان و پرسنل بیمارستان قبل از ورود باید با کشیدنِ کفش روی آن، به بخشِ قرنطینه ورود کنند!
https://youtu.be/OOeQvZPQSPE    
در کنفرانس خبری ستادِ مبارزه با ویروسِ کرونا در پاسخ به اینکه چرا پزشکان و پرستاران به عینک مجهز نیستند، فیلم زیر:
https://youtu.be/HZMJjYrrXbM
 این در حالی که در عکسهایی که از چین رسانه ای شده، اغلبِ پزشکان  و پرستارانِ در بخشِ قرنطینه ی بیمارستانها عینکهای غواصی زده اند، مسئولین اعلام کردند که از ماهها قبل از انتشارِ ویروسِ کرونا، بطور رایگان لنزِ  رنگی میانِ پرسنل پخش کرده و نیازی به عینک نیست!

در موردِ اعلامِ قرنطینه نیز مسئولین در همین رابطه اعلام کردند که در پی تصویب نشدن لوایح پیوستن به پالرمو و سی‌اف‌تی از سوی جمهوری اسلامی، ایران درفهرست سیاهِ گروهِ ویژه اقدام مالی قرار گرفته و با توجه به  تحریم های گسترده ی ایران توسطِ امریکا، ایران هم اکنون در قرنطینه ی  کامل قرار گرفته و لزومی به اعلامِ قرنطینه ی ایران از طرفِ مسئولینِ نظام  نیست!

 وزیر بهداشت ترکیه گفت که در ایران ۷۵۸ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و ما تصمیم به کنترلِ بیشترِ مرزهایمان به ایران را داریم! در پی این اظهارات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان اعلام کرد که امریکا خر است! 

در بخشِ زنده ی بی بی سی، دستوراتِ چگونگی ابتلا به ویروسِ کرونا را دنبال کنید!
در رادیو فردا اخبارِ انتخابات را! در ایران انترنشنال تحریم ها ،  و در من و تو، سرنوشتِ جعبه ی سیاه را!

ما در خارج از ایران در امن و امانیم! اگرچه هر سال تعدادی با گلوله ترور می شویم، دیپورت شده و یا یخهای جسدمان  لب مرزی، وقتِ بهار آب میشود یا توی تابستان کنار سواحل یافت! اما شکر گذاریم به زندگی و هنوز دلمان خوش است که در آزادیِ میهن، به دیدارتان بیاییم.
پس زنده باشید!
زنده بمانید!
و در این راستا، بجایِ دود کردنِ اسپند و جویدنِ سیر و پیاز، برای مقابله/مبارزه با ویروس، روی این جا کلیک کنید!
کودکان را در خانه نگهدارید ! کسی را ماچ یا تاچ نکنید! دست توی گوش و دماغ و چشم نکنید! نظافت و نزاکت را رعایت کرده، با هم مهربان باشید و همبسته، تا این زمستان نیز بگذرد! و رو سیاهی اش به نظام بماند...
مرتبط:
 شناسایی سه مورد ابتلا به کرونا در افغانستان که به قم سفر کرده بودند

 امارات: یک مسافر ایرانی و همسرش به کرونا مبتلا هستند 

 دو ایرانی در گرجستان برای آزمایش کرونا به بیمارستان برده شدند
 گزارش شده این دو نفر اهل قم بوده‌اند و تب داشته‌اند.
 کرونا در ایران: افزایش آمار مبتلایان به ۲۸ نفر؛ مرگ ۵ نفر 
 به گفته جهانپور، ۸ نفر از این افراد از بیماران شهر قم و دو نفر از آنها از میان بیمارانی بودند که در تهران از آنها آزمایش کرونا گرفته شد.
 مرز مهران هم بسته شد / معطلی هزار کامیون صادراتی در مرز 

کرونا در ایران؛ بازداشت‌ چندین نفر در چهار استان ایران به اتهام 'شایعه‌پراکنی'

مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ شهرداری تهران به دلیل بیماری و علائمی مشابه کرونا در بیمارستان بستری شد.
گفته شده تست ویروس کرونا شهردار منطقه ۱۳ تهران مثبت اعلام شده است.
رحمان زاده در بیمارستان مسیح دانشوری بستری است.

 دو نماینده گیلان، مجلس نرفته کرونا گرفتند

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، یک نماینده مجلس جابه جا کردن مسافران به چین از سوی یک شرکت هواپیمایی ایران را دلیل ورود این ویروس به ایران دانست. در روزهای گذشته علی رغم هشدارهای جهانی شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای خود به چین را ادامه داده بود.

محمد سعیدی، نماینده علی خامنه‌‌ای در استان قم و تولیت حضرت معصومه، درباره احتمال قرنطینه شهر قم یا تعطیلی موقت اماکن زیارتی گفته است: «دشمن می‌خواهد با استفاده از این روش هراسی را در دل‌ها ایجاد کند و قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد.»

به گفته جهانپور طبق سابقه و شرح حال مبتلایان به ویروس کرونا، اغلب آنها یا ساکن شهر قم هستند و یا ظرف روزها و هفته‌های گذشته به قم سفر کرده بودند.
برای مقابله با کرونا سیر بخورید
تاثیری روی بیماری نداره ها
ولی بقیه دیگه نزدیکتون نمیشن

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا 

برای خواندن ادامه ی گزارشها روی اینجا کلیک کنیم.


برای خواندن کُل خبر/گزارش در منبع، روی تیتر مطالب کلیک کنید.

وضعیت امروز قم و بیمارستان کامکار از گزارش شاهین صمدپور
https://youtu.be/SuHSqpFdCvY
این گزارش را «نازنین» شهروندخبرنگار ایران‌وایر از بیمارستان «کامکار» شهر قم تهیه و ارسال کرده است. او در توضیح نوشته است: «بیمارستان به اندازه‌ای کثیف است که سالم هم باشی و وارد بشوی، بیمار خواهی شد، بخشی از بیمارستان را به قرنطینه تبدیل کرده‌اند. اوژانس فعال است. ورودی اوژانس یک پتو روی زمین انداخته‌اند که آغشته به مواد ضدعفونی کننده است اما به نظر می‌رسد کثیف است. من فکر می‌کنم همان پتو خودش مملو از بیماری است. خیابان‌های اطراف بیمارستان همیشه شلوغ بود اما امروز خلوت بود و سوت‌وکور. به داروخانه کنار بیمارستان رفتم برای خرید ماسک که گفتند تمام شده است.
https://youtu.be/OOeQvZPQSPE 
خبر تعداد افراد مشکوک به ابتلا به #کرونا  (۷۵۸ نفر) رو وزیر بهداشت ترکیه به ما می‌ده، خبر شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری رو نخست‌وزیر کانادا.
خبر تعداد کشته های آبان را هم رویترز!
اما در عوض خبر مشارکت پرشور مردم در انتخابات با نرخ مشارکت 53 درصد رو فردا صبح دولت بهت میده.

عکس قفسه سینه یکی از بیماران؛ دیشب فوت کردند
آقای ۱۵ ساله
#کرونا
https://twitter.com/trigimo/status/1231161664021528576

۱۳ پیشنهاد «پزشکان دانشگاه تهران» برای مقابله با کرونا

۱- پیشنهاد می‌شود، تمام مقاطع تحصیلی از مهد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات عید با هدف پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شوند.

۲- تمام اعمال پزشکی غیراورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس و اختصاص امکانات به کنترل بیماری، در صورت امکان با تاخیر انجام شوند.

۳- فعالیت تمام اماکن عمومی از قبیل: سینماها، تئاترها، باشگاه‌های ورزشی، استادیوم‌ها تا پس از تعطیلات عید به تاخیر بیفتد.

۴- تمام سفر‌های غیرضروری حذف شوند.

در صورتی که سفر اجتناب‌ناپذیر باشد استفاده از وسایل نقلیه خصوصی به‌جای عمومی توصیه شود.

۵- تعداد کارمندان ادارات، با دادن مرخصی اجباری به سایرین، به حداقل‌های موردنیاز و ضروری کاهش یابد.
مثلا تعداد کارمندان هر شعبه بانک در بازه زمانی مربوطه به نصف کاهش پیدا کند.

۶- توصیه به تعطیلی موقت تمام جشن‌ها و مراسم خانوادگی و دید و بازدید‌ها و همچنین مراسم مذهبی عمومی از قبیل: عزاداری‌ها و جشن‌ها.

۷- ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان موردنیاز تهیه و درصورت امکان رایگان توزیع شوند.

۸- رستوران‌ها فقط حق توزیع غذای بیرون‌بر داشته باشند.

۹- ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. (مانند فضا‌های در معرض تماس اتوبوس، مترو و...)

۱۰- از پتانسیل‌های صداوسیمای کشور برای آموزش موثر در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و عوارض به نحو مطلوب استفاده شود.

۱۱- دانشجویان و کارآموزان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف کاهش احتمال مخاطرات کادر پزشکی غیرموثر بر درمان تا پایان تعطیلات عید تعطیل شوند.

۱۲- ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، بازار، شرکت‌ها و کارخانه‌ها طی این دوره زمانی کاهش یابد.

۱۳- ادارات مالیاتی مکلف شوند مساعدت لازم را نسبت به کاهش مبلغ مالیات بر درآمد، طی دوره مذکور داشته باشند.

 ملت باید برن در خونه تمام مسؤولان دزد ترور ایرلاین (ماهان ایرلان) و خودش و خانوادش را مجبور کرد به بیماران داخل قرنطینه کمک ارایه بدن ،چون این اشغالها بودند که واروس را وارد کشور کردند!

 امروز که اپیدمی کرونا در ایران می‌رود که به مرحلۀ قرمز برسد، پیگیری و اجبار دولت به تحقق چند مطالبۀ زیر حداقل کاری است که برای کنترل این بحران انجام گیرد:

«نرخ مرگ و میر از این ویروس ۲% است، پس جای نگرانی نیست: نرخ ۲% متعلق به آمار جهانی است و نشانگر دقیقی از وضعیت ایران نیست. نرخ مرگ و میر ارتباط مستقیمی با تجیهزات نظام درمانی هر کشور  دارد. مثلاً در ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی وجود دارد[2]،در حالیکه همین آمار در چین بالای ۴ است. حتی درون یک کشور هم میزان مرگ و میر از منطقه به منطقه با اختلاف فاحش می‌تواند متفاوت باشد.این درحالیست که علاوه بر این‎ها باید فاکتور هزینه‌های درمانی را هم در نظر داشت. عموم مردمی که توانایی پرداخت هزینه‌های پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی یا حتی دولتی را ندارند در مقابل این ویروس آسیب‌پذیرترند.
    زندان‌ها، خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها در صف اول ضربه‌پذیری از این بحران ویروسی هستند. تعطیلی دانشگاه‌ها در شهرهای پرخطر، توزیع رایگان ماسک و ژل ضدعفونی کننده و انجام دوره‌های ضدعفونی کردن درون زندان‌ها و سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس و گذاشتن ناظران کیفی بهداشت در آشپزخانه‌های این مراکز، به همراه غربالگری‌های دائمی، همه از حداقل‌های کنترل بحران در این مراکز حساس است.
    بستری کردن و ارائه خدمات پزشکی رایگان برای تمام مبتلایان مشکوک به کرونا ضروری است. به دلیل هزینه‌های بالای بیمارستانی و شباهت علائم کرونا به آنفولانزا، بسیاری از بیماران به‌خاطر هزینه‌ها از مراجعه به پزشک یا درخواست آمبولانس صرف نظر می‌کنند، حکومت موظف است که صراحتاً اعلام کند هزینه‌ای از مراجعان دریافت نمی‌شود و انتقال آمبولانسی یا اجرای آزمایش تشخیص کرونا در خانه (مانند آنچه این روزها در انگلستان در حال اجراست) برای کنترل‌پذیرکردن اپیدمی را در دستور قرار دهد.
    اکثر شاغلان، بدلیل فشارهای مالی و کاری، حتی در صورت ابتلا، مجبور به حضور در سر کار خود هستند و این باعث گسترش اپیدمی می‌شود. دولت موظف است به تمام واحدهای عمومی و خصوصی اعلام کند که کارگران حق مرخصی اضطراری بدون کسر حقوق را در صورت شک به ابتلا و بروز علائم مشابه کرونا دارند.

به عنوان کسی که میکروبیولوژیسته براتون آگاه سازی کنم در زمینه کرونا یکم از شایعات دور شین؟

- اول از همه ماسک معمولی که شما از داروخونه میخرین (حتی اون قیلتر دار معمولیا) کاربرد بسیار کمی داره برای اینکا ویروس در سایز نانومتر هست و ازش عبور میکنه پس نزنین. چون اون ماسک رو شما هر ۲ ساعت تعویض نکنین محیط مرطوب درست میکنین برای رشد باکتری
۲- بیماری ویروسی با آنتی بیوتیک درمان نمیشن ویروس موجود زنده نیست و آنتی بیوتیک همونطور که از اسمش معلومه ماده زد حیات هست و ویروس ازش تاثیر نمیگیره. شما زمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک مصرف میکنین چون بعد از حمله ویروس باکتری های فرصت طلب بهتون حمله میکنن. پس نبندین خودتون رو به قرص
۳- خوردن سیر، پیاز، پیازچه و دود کردن اسفند کاملا بیفایده هست. چون همونطور که گفتم ویروس موجود زنده نیست و از مواد آنتی بیوتیک طور تاثیر نمیگیره.
۴- ویروس کرونا و خیلی از ویروس های دیگه بدنه ای از جنس لیپید (یه جور چربی طبیعی) دارن که با مواد شوینده از بین میره. بدون این بدنه از کار میوفتن برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده ساده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده ویروسی کاملا از کار میندازتوشون
۵- نمک روی این ویروس بی تاثیره، نمک رو شما باهاش میتونین باکتری ها رو بکشین چون مایع سلولیشون رو میکشه بیرون و خشک میشن اما ویروس مایع سلولی نداره
۶- از کرونا بیش از حد نترسید اگر که سالم هستین. این ویروس از ویروس آنفولانزای موجود در حال حاضر کشنده تر نیست.
در واقع این ویروس افراد در خطر که این بیماری ها رو دارن رو از ما در میاره:
دیابت
آسم
خود ایمنی ها مثل MS
سرطانی ها
افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارن
پیر ها
...
۷- به سیستم ایمنی اعتماد کنید. سیستم ایمنی انسان ۱۰ به توان ۱۰ سلول ایمنی حرفه ای داره که هر کدوم فقط به یه ویروس یا باکتری و... ه
حمله میکنن. سیستم ایمنی بعد از کشف ویروس چند روزی شروع میکنه به تولید لشکر و بعد به این ویروس حمله میکنه. آدم سالم معمولا با رعایت درمان میشه خودش
۸- به دلیل نامعلومی بچه های کوچیک کرونا توشون به شکل یه سرماخوردگی ساده ظهور پیدا میکنه اگر سالم باشن و در واقع از ۸ سال به بالا برای آدم ها خطرناک تره، پس اگر بچه س کوچیکی سرماخوردگی ساده داره شما خیلی مراقب خودتون باشید
۹- امکان داره شما کرونا بگیرین و کاملا در حد سرماخوردگی باشه علایم‌. اما جهت اینکه به دیگران انتقال ندین چند روزی رو خونه بمونین. اگر سر کار میرین دور کاری کنید.
۱۰- اینکه صرفا یه آمبولانس دیده میشه که لباس مقابله با بیماری های میکروبی تنشونه دلیل این نیست که مورد کرونایی دارین میبرن. بر اساس چارچوب در مواجه با هر مورد مشکوک تیم بیمارستان باید بدترین رو در نظر بگیرن. برای همین همه ی افرادی که آنفولانزا دارن هم‌اول قرنطینه میشن
۱۱- زیر دماغتون ویکس و نعناع نزنین با تصور اینکه دارین ضد عفونی‌میکنین، با اینکار حتی فضای تنفسیتون رو بازتر و پذیرا تر برای دریافت ویروس واگیر دار میکنین
۱۲- در انتها این بیماری با کنترل و رعایت از طرف افراد بیمار و افراد سالم به راحتی میگذره. در واقع میشه‌گفت‌آنفولانزای خوکی و آنفولانزای N1H1خیلی بیشتر و خطرناک تر از اینا پخش شدن اما گذشتن. پس بیش از حد نترسین اما بیخیال هم‌نباشید. مراقبت کنین.

دورۀ نهفتگی ویروس کرونا می‌تواند بیش از ۱۴ روز باشد و تا ۲۷ روز طول بکشد.

طولانی‌تر بودن دورۀ نهفتگی، خطر شیوع بیشتر این ویروس را افزایش می‌دهد.
یکی از مبتلایان به «کووید-۱۹» در این شهر که پس از درمان مرخص شده بود، بار دیگر با مثبت بودن آزمایش کرونا، به بیمارستان برگردانده شد.
البته این باور نیز وجود دارد که نتیجۀ مثبت آزمایش این بیماران پس از ترخیص، احتمالا به دلیل اختلاف در نمونه‌ها باشد که گاه از بینی و گلو و گاه از ریه گرفته می‌شود.

کمیسیون بهداشت ملی چین تاکید دارد که بیماران بهبود یافته باید تا ۱۴ روز پس از درمان کامل نیز بر وضعیت سلامت خود نظارت داشته باشند، ماسک بزنند و به دلیل خطرات ناشی از ارتباط دوباره با فردی بیمار، از حضور در فضاهای باز و اماکن عمومی خودداری کنند.


دومینوی ابتلا به کرونا از شهردار منطقه ۱۳ تهران تا محمدجواد ظریف و حسن خمینی و وزیر هلندی؟!

در پی انتشار خبر ابتلای مرتضی رحمانزاده شهردار منطقه ۱۳ شهرداری پایتخت به ویروس کرونا، شورای شهر تهران به مدت یک هفته تعطیلی اعلام کرد و اعضای این شورا از جمله محسن هاشمی رفسنجانی قرار است تست کرونا بدهند! گفته می‌شود شهردار منطقه ۱۳ هنگام مشاهده‌ی علائم بیماری، با محمدجواد ظریف، حسن خمینی، آرش میلانی و احمد مسجدجامعی هم دیدار داشته!
رحمانزاده که گفته می‌شود از ۲۲ بهمن‌ماه احتمالا حامل ویروس کرونا بوده، با محمدجواد ظریف، حسن خمینی و محسن هاشمی رفسنجاین دیدار کرده است. انتشار تصاویر مشترک رحمانزاده با محمدجواد ظریف و هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده است. کاربران فضای مجازی با توجه به فاصله‌ی کمتر از یک متر بین این افراد، انتقال این ویروس خطرناک از شهردار منطقه ۱۳ به آنان را متحمل می‌دانند.
نکته قابل توجه اینجاست که محمدجواد ظریف ساعاتی پیش با استف بلوک وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند در محل وزارت امور خارجه دیدار کرده و در صورتی که ظریف حامل کرونا بوده باشد، ممکن است آن را به مقام هلندی نیز منتقل و به اروپا صادر کرده باشد! چرا که آنها با هم دست و در فاصله نزدیک با هم به گفتگو پرداخته‌اند. ظریف قرار است فردا یکشنبه نیز با وزیر خارجه اتریش دیدار کند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۸ نفر رسیده است.


به گزارش «انتخاب»، او در گفتگو با شبکه خبر گفت که ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته ثبت شده است که از این موارد ۴ نفر تهران، ۲ مورد گیلان، یک مورد تنکابن و ۷ نفر از شهر قم بوده اند.

به گفته او، سه نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده اند.
ساعتی پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان تنکابن تایید شد.

موسوی افزود: جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌های کرونا ویروس، در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

به گزارش «انتخاب»، با آمار جدید ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، از ۴۳ نفری که به کرونا مبتلا هستند، ۲۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در تهران، ۴ نفر در گیلان، دو نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران بوده اند.

هفت زندانی کرد در زندان ارومیه اعتصاب غذا کرده‌اند تا به طور مجزا به عنوان زندانیان سیاسی نگهداری شوند.

بر این مبنا کامران درویشی، سیامک اشرفی، کامران قاسمی، کیوان رشوزاده، امید سعیدی، کیوان زارع و رضا اسماعیلی زندانیانی هستند که با اتهام‌های سیاسی چون ارتباط با گروه‌های کرد مخالف حکومت یا تجمع در حمایت از کردهای سوریه به زندان افتاده‌اند ولی بر خلاف مقررات همراه دیگر زندانیان نگهداری می‌شوند و می‌خواهند در اتاقی مجزا به عنوان زندانیان سیاسی حبس خود را بگذرانند.
 

۵۱ نظر:

Rosa گفت...

عکس/ ترس خامنه ای از مبتلا شدن به کرونا

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=200960

خوابگاه‌های دانشگاه تهران تعطیل شدند

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=200956

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تخلیه تمامی خوابگاه‌های این دانشگاه تا پایان امشب خبر داد و گفت: این که عنوان می‌شود تمامی دانشجویان خوابگاهی قبل از ورود به شهرهای خود در درمانگاه دانشگاه تهران تست کرونا بدهند امکانپذیر نیست.

دکتر حبیبا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی خوابگاه‌های دانشگاه تهران تعطیل شده‌اند و تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف هستند تا پایان امشب و یا در نهایت تا صبح فردا دوشنبه پنجم اسفندماه این خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها دانشجویان خارجی امکان حضور در خوابگاه‌ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، آنها را در مکانی دیگر اسکان خواهیم داد.

پاکستان و ترکمنستان مرزهای خود با ایران را به علت ویروس کرونا بستند

گرجستان مرز هوایی با ایران را 'بست' / ترکیه پروازهای بین المللی از مبدا ایران را نیز متوقف کرد

کرونا در اسرائیل؛ بازگرداندن هواپیمای کره جنوبی و قرنطینه شدن ده‌ها دانش‌آموز

کرونا / ورود ایرانی‌ها به خاک اردن ممنوع شد

Rosa گفت...

دفن جسد بیمار مبتلا به کرونا در آبادان

https://youtu.be/d-mqgYxJlEI

محمدرضا قدیر: موج بزرگ آلودگی به کرونا داشتیم؛ اجازه اعلام آمار ندارم

https://youtu.be/-5WHcCTz92s

ثبت سه واقعۀ مشکوک ویروس کرونا در هرات

https://youtu.be/ox3TXbziuGI

اعتراضات دانشجویان به بی‌توجهی مسئولان نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا

https://youtu.be/4aWUJVszdI4

انتقال یک فرد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در منطقه فلاح تهران

https://youtu.be/W5mr86AVowU

مرگ جوان پانزده ساله مبتلا به ویروس کرونا در شیراز

https://youtu.be/5TxoPRRQR_I

بیمارستان ۹ دی اصفهان بیمار مشکوک کورنا

https://youtu.be/QUwhclWELy0

کرونا به بوشهر نیز رسید، بیمارستان تامین اجتماعی

https://youtu.be/wnYoIpUtaQk

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساری دارن دستگیره های سبد خرید رو ضدعفونی می‌کنن

https://youtu.be/CWYa459dbrc

هشدارهای دكتر اقاحسني متخصص عفونی از بیمارستان کامکار قم

https://youtu.be/ahPSlJJKSDI

Rosa گفت...

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، یک روز بعد از افشای دستور سانسور آمار کرونا، تحت قرنطینه قرار گرفت

یک روز بعد از آنکه محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، در یک برنامه زنده تلویزیونی وضعیت شیوع کرونا در قم را بحرانی توصیف کرد و فاش کرد که دستور سانسور آمار و اطلاعات مربوط به شیوع این ویروس از سوی مقام‌های ارشد حکومتی صادر شده، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، خبر داد که او تحت قرنطینه قرار گرفته است.

به گزارش ايران اينترنشنال، ایرنا در خبر خود نوشت که محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، در چند روز گذشته در تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا بوده و به همین دلیل و با توصیه پزشکان تحت قرنطینه قرار گرفته است.

هنوز مشخص نیست که قرنطینه محمدرضا قدیر، همراه با برکناری احتمالی او از سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی نیز خواهد بود یا نه، اما در عمل با اعمال شرایط قرنطینه در مورد او، در عمل مسئولیت مقابله با کرونا در شهر و استان قم که حوزه کاری محمدرضا قدیر بود از او سلب شده است.

یک روز قبل از انتشار خبر اعمال قرنطینه در مورد محمدرضا قدیر، او به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در یک برنامه زنده تلویزیونی به چهار نکته مهم درباره وضعیت بحرانی قم و رها بودن بیماران مبتلا به کرونا در سطح شهر، صدور دستور سانسور اطلاعات و آمار مربوط به گستردگی شیوع کرونا از سوی مقام‌های بالا دستی، انحصار آزمایش کرونا در تهران و تحت نظر ستاد مرکزی وزارت بهداشت و همچنین ابتلای شماری از پرستاران و پزشکان به کرونا سخن گفت.

قدیر در این برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در قم، گفت: «من عادت دارم که صادقانه صحبت کنم، باید نگاه دیگری به قم داشت، وضعیت قم مناسب نیست و از همین‌جا استمداد می‌طلبم از وزارت بهداشت از هیات دولت، قم را جور دیگری ببینند تا شاهد اپیدمی کرونا در قم نباشیم.»

او گفت که افرادی از کادر پزشکی و پرستاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا مشکوک به ابتلا به آن هستند و در مواردی نیز باید جواب آزمایش‌هایشان مشخص شود.

قدیر همچنین وضعیت شیوع ویروس کرونا در قم را وخیم توصیف کرد و با اشاره به صدور دستور سانسور آمار و اطلاعات مربوط به کرونا، گفت: «از سوی وزارت بهداشت دستور رسیده که آماری اعلام نشود.»

او در ارتباط تلفنی با یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه عصر شنبه سوم اسفند ماه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قم شاهد موج بزرگی از مراجعه افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا بوده‌اند، گفت: «درست است که از حیث تجهیزات و تخت بیمارستانی کمبود نداریم، ولی با توجه به موج امشب و افزایش تعداد بیماران کرونا که در سطح شهر هم پخش هستند، زنگ خطر در قم به صدا در آمده است.»

محمدرضا قدیر وضعیت بیمارستان‌های تعیین شده برای بستری بیماران کرونا در قم اشاره کرد و گفت علاوه بر بیمارستان کامکار، بیمارستان فرقانی قم با ۴۰۰ تخت برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است اما در حال حاضر تفکیک بیماران آنفولانزا، آنفولانزای اچ۱ان۱ و همچنین کرونا دشوار است و تا زمان انجام آزمایش و مشخص شدن نتایج آن در مورد هر بیمار، همه آنها در بیمارستان‌های تعیین شده بستری شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در قم، گفت: «من عادت دارم که صادقانه صحبت کنم، باید نگاه دیگری به قم داشت، وضعیت قم مناسب نیست و از همین‌جا استمداد می‌طلبم از وزارت بهداشت از هیات دولت، قم را جور دیگری ببینند تا شاهد اپیدمی کرونا در قم نباشیم.»

قدیر همچنین گفت: « آزمایش‌ها در تهران انجام می‌شود و نتیجه آزمایش‌ها به شکل متمرکز از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و ما هنوز آزمایش در قم را شروع نکرده‌ایم، آمار بیماران مبتلا را خود وزارت بهداشت اعلام می‌کند و گفته‌اند که آماری نباید اعلام شود.»

Rosa گفت...

نماینده مجلس: تا دیشب ۵۰ نفر در قم فوت کرده‌اند / به وزیر بهداشت گفتم در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید / بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند

احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جسله علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی گفت: قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است، بیان کرد: در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند.

وی افزود: مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند، بیان کرد: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

وی افزود: هیچ امکاناتی به پرستاران نمی دهند در حالی که وزیر می‌گوید از صبح ۷ هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده‌اند و نمی‌دانم این اظهارات صحیح است یا نه.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید تکلیف را در قبال افراد مبتلا به کرونا مشخص کند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام ویژ ه‌ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده‌ام.

Rosa گفت...

نماینده قم به دلیل وضعیت جسمی مجبور به ترک مجلس شد / صندلی نماینده قم در مجلس ضدعفونی شد!

نماینده قم به دلیل وضعیت جسمی مجبور به ترک مجلس شد

خبرگزاری ایسنا می گوید حال احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس به هم خورده و در پی این وضعیت مجلس را ترک کرده است.

بر اساس گزارش ها یکی از کارمندان مجلس با حضور در جایگاه هیات رئیسه، اقدام به ضدعفونی کردن میز و صندلی آقای امیرآبادی کرد.

آقای امیرآبادی لحظاتی پیش از این از مرگ ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود.

پس از آنکه احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بیماری کرونا صحبت کرد مجلس را به دلیل نامساعد بودن حالش ترک کرد.

پس از خروج نماینده قم از صحن محل استقرار وی توسط نیروهای مجلس ضدعفونی شد.

Rosa گفت...

کویت و بحرین از انتقال ویروس کرونا از ایران به این کشورها خبر دادند

مقام‌های کویت و بحرین روز دوشنبه ۵ اسفند از تایید ابتلای چند مسافری که از ایران به این کشورها سفر کرده‌‌اند خبر دادند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دولت کویت می‌گویند سه مسافری که اخیرا از ایران به کویت بازگشته‌اند به کرونا مبتلا شده‌اند. دولت کویت پیش از این تردد به ایران را ممنوع اعلام کرده بود.

بحرین هم اعلام کرد یک مسافر که از ایران به این کشور رفته، به ویروس کرونا مبتلاست.

تابعیت این افراد و زمان سفرشان اعلام نشده ولی برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که سه نفری که به کویت رفته‌اند، به شهر مشهد در ایران سفر کرده بودند.

در همین حال دولت افغانستان هم اعلام کرد پس از مشاهده سه مورد مشکوک به کرونا، خدمات کنسولی در تهران را معلق می‌کند، مرز خود با ایران را می‌بندد و هرگونه رفت و آمد هوایی بین دو کشور را ممنوع اعلام کرده است.

به گفته مقام‌های دولت افغانستان از این سه مورد مشکوک، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

پیش از این دولت ترکیه هم اعلام کرده بود که مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بسته است و پروازها را یک طرفه کرده است. بر این اساس پروازهای از مبدأ ایران به سمت ترکیه لغو شده است.

دولت‌های ارمنستان و گرجستان هم از لغو پروازهای بین این کشورها و ایران خبر داده‌اند. ارمنستان گذرگاه مرکزی با ایران را هم بسته است. ترکمنستان،‌ پاکستان و عراق هم روز یک‌شنبه ۴ اسفند اقدام به بستن گذرگاه مرزی با ایران کرده بودند.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز هم اعلام کرده است که تا دو هفته آینده هیچ پروازی به ایران و کره‌جنوبی نخواهد داشت.

این شرکت هواپیمایی گفته است تمام مسافرانی که از ایران و کره‌ جنوبی به قطر وارد شده‌اند را ۱۴ روز قرنطینه خواهد کرد.

Rosa گفت...

وزارت بهداشت عراق اعلام کرده است که یک طلبه ایرانی ساکن شهر نجف مبتلا به ویروس کرونا است.

بر اساس این گزارش،‌ این طلبه به تازگی به ایران سفر کرده بود. وزارت بهداشت عراق بیمارستان محل بستری این طلبه را تخلیه کرده است. این اولین مورد ابتلای به ویروس کرونا در عراق است.

نماینده قم: کرونا ۵۰ قربانی در قم گرفته است، اسامی ۴۰ نفرشان را به وزارت بهداشت دادم
در پی تکذیبیه معاون وزیر بهداشت ایران، نماینده قم در مجلس گفت فهرست جان‌باختگان کرونا در این شهر را ارائه کرده و معاون وزیر باید استعفا کند.

احمد امیری فراهانی، نماینده قم، صبح دوشنبه پنجم اسفند به خبرنگاران گفته بود فقط در شهر قم حدود ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

پس از انتشار این اظهارات، احمد حریرچی، معاون وزیر بهداشت، گفت از این سخنان انتقاد کرد و با اشاره به اینکه این نماینده باید فهرست فوتی‌ها را «در نامه‌ای محرمانه» به آنها اعلام می‌کرد گفت: اگر تعداد فوتی‌ها نصف و حتی یک چهارم این رقم باشد «استعفا خواهم کرد».

پس از آن احمد امیری فراهانی، نماینده قم، به خبرگزاری ایلنا گفت اسامی فوتی‌های قم را به معاون وزیر بهداشت داده و منتظر استعفای اوست.
روایت فراهانی از وضعیت قم

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم روز دوشنبه ۵ اسفند علاوه بر اعلام فوت پنجاه نفر در قم، افشا کرد که «سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شد» و زمان فوت برخی افراد مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن بود.

او همچنین خواستار قرنطینه شدن این شهر قم شد و گفت: «روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند».

آقای امیرآبادی همچنین گفت از ۵۰ نفری که در قم فوت کرده‌اند، ۳۲ نفر در محل قرنطینه جان باختند و جواب آزمایش دو نفر از کودکان هم در این شهر مثبت بوده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که نماینده قم در مجلس پس از این سخنان «به دلیل نامساعد بودن حالش» مجلس را ترک کرد و «محل استقرار وی» ضدعفونی شد.

پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌ها از احتمال ابتلای این نماینده به ویروس کرونا خبر دادند ولی او به ایلنا گفته است که هیچ مشکلی ندارد.
ساعتی پس از انتشار گفته‌های نماینده قم در مجلس، دو مقام دولت ایران آمار دیگری درباره مبتلایان به ویروس کرونا ارائه کردند.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت که به همراه علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری شرکت کرده بود، شمار جان‌باختگان بر اثر کرونا را ۱۲ نفر و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران را «۵۹ الی ۶۱ نفر» اعلام کرد.

کیانوش جهان‌پور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، نیز شمار مبتلایان به ویروس کرونا را «تا پیش از ظهر امروز» ۶۴ تن اعلام کرد و گفت از ۱۸ مورد جدید «هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان» شناسایی شدند.

Rosa گفت...


توصیه‌های معمول پزشکی

شیوع ویروس کرونای جدید با نام «کووید-۱۹» از ماه دسامبر گذشته (نزدیک به سه ماه پیش) از شهر ووهان چین آغاز شد. برخی توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری:

دست‌های خود را با آب پاکیزه و مواد شوینده مانند صابون بشویید و بر تعداد شستن‌ دست‌ها بیفزایید.

در صورت در دسترس نبودن صابون، از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل استفاده کنید.

هنگام عطسه و سرفه حتما دهان خود را بپوشانید؛ اگر دستمالی در دست ندارید این کار را با حائل کردن بازو انجام دهید و نه کف دست که تماس بیشتری با محیط و دیگران دارد.

دستمال‌های استفاده‌شده را نگه ندارید و بلافاصله دور بیندازید.

از دست زدن به صورت خود، به‌ویژه دهان، بینی و چشم، خودداری کنید.

از دست دادن و روبوسی پرهیز کنید.

از حضور در اماکن عمومی و شلوغ که احتمال شیوع ویروس در آنها هست تا جای ممکن پرهیز کنید.

Rosa گفت...



نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه، ۵ اسفند، در اقدامی کم‌سابقه رأی به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ دادند.

بنابر گزارش‌ها، نمایندگان در جلسه صبح دوشنبه مجلس با ۶۷ رأی موافق، ۱۱۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور مخالفت کردند.

در همین حال، خبرگزاری ایسنا به نقل از یک نماینده مجلس نوشته است که علت رد کلیات لایحه بودجه «ترس از شیوع بیماری کرونا» بوده است.

این نماینده مجلس که نامش منتشر نشده گفته است اگر نمایندگان لایحه بودجه را تصویب می‌کردند، باید «جلسات مجلس هر روز در دو شیفت ادامه پیدا می‌کرد».

او همچنین گفته در ابتدای جلسه امروز پس از اینکه نمایندگان «از نظر دمای بدن کنترل شدند»، به سه نماینده گفته شد که به مجلس وارد نشوند.

به گفته این نماینده مجلس یکی از این نمایندگان احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم بوده ولی او توصیه‌ مبنی بر عدم ورود به مجلس را قبول نکرده است.

آقای امیرآبادی در حاشیه جلسه امروز مجلس به خبرنگاران گفت که حدود ۵۰ نفر فقط در شهر قم فوت شده‌اند و اسامی ۴۰ نفر از این افراد را به وزارت بهداشت داده است.

مقام‌های وزارت بهداشت سخنان آقای امیرآبادی را تکذیب کرده و می‌گویند شمار قربانیان کرونا در ایران ۱۲ نفر است.

Rosa گفت...

آزمایش کرونای سه نفر در کویت و یک نفر در بحرین هم مثبت شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه این افراد از ایران به این کشورها سفر کرده‌اند. ملیت این افراد روشن نیست اما گفته می‌شود سه نفری که در کویت شناسایی شدند از مشهد به آنجا سفر کرده بودند.

اولین مورد تائید شده کروناویروس ٢٠١٩ در افغانستان نیز از قم به هرات سفر کرده بود.

تست کرونا محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئول رسیدگی به مبتلایان ویروس کرونا در این شهر، مثبت و او قرنطینه شده است.

آقای قدیر دیروز در تلویزیون دولتی گفت "وضعیت قم مناسب نیست" و از "تعداد بیماران کرونا که در سطح شهر پخش هستند" اظهار نگرانی کرد و از وزارت بهداشت و دولت کمک خواست.

او همچنین گفت از وزارت بهداشت "دستور" داشته "آماری اعلام نشود."

انشگاه علوم پزشکی شهر قم در اطلاعیه‌ای دلیل ابتلای آقای قدیر را "تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا" اعلام کرد که "بنا بر توصیه پزشکان می‌بایستی مدتی در قرنطینه تحت نظر" باشد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قم پس از ابتلا به کرونا فرد دیگری را بعنوان قائم مقام منصوب کرده است.

شب گذشته احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس در توییتر خبر از مثبت بودن تست کرونا آقای قدیر داده و نوشته بود: "دولت هنوز کرونا را در قم جدی نگرفته روزانه همچنان دارند تعدادی جان خود را ازدست می دهند".

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران اما تاکید کرد که "با قرنطینه قم موافق نیستیم؛ قرنطینه مربوط به پیش از جنگه جهانی اول، برای طاعون و وبا است و اکنون چینی‌ها هم از قرنطینه‌ای که شده راضی نیستند."

او همچنین اظهارات نماینده قم را که گفته بود پنجاه نفر در قم از بیماری کروناویروس ٢٠١٩ جان باخته‌اند تکذیب کرد و گفت "اگر تعداد فوت شدگان قم تاکنون یک چهارم این عدد هم باشد، استعفا می‌دهم".
کشورهای همسایه

ترکیه دیروز مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بست و از یکشنبه شب پروازها از مبدا ایران را لغو کرد. به گفته فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت در روزهای گذشته از ورود تعدادی مسافر ایرانی به دلیل وجود نشانه‌های بیماری جلوگیری شده است.

بنابر گزارش‌ها گرجستان هم پروازهای ایران را معلق کرد. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که "ارتباط هوایی ایران با ارمنستان و ورود به ارمنستان از گمرک مغری، تنها گذرگاه مرزی دو کشور تعلیق شده است." این ممنوعیت دو هفته برقرار می‌ماند.

مقامات تاجیکستان هم اعلام کردند پروازهای ایران را به دلیل "افزایش" مبتلایان به ویروس کرونا در ایران متوقف کرده‌اند.
گرجستان نیز مرز هوایی خود را به روی مسافران ایرانی بسته است؛ دیروز مسافران هواپیمایی قشم ایر از تهران به مقصد تفلیس، پس از سوار شدن از هواپیما پیاده شدند و از پرواز آنان جلوگیری شد و هواپیمای خالی برای بازگردندان مسافران ایرانی عازم تفلیس شد.

سفارت افغانستان در ایران نیز تا اطلاع ثانوی ارائه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درآورده و پاکستان هم مرزهای خود با ایران بسته است. عراق پیشتر مرز خود با ایران را بسته و کویت هم تردد به ایران را ممنوع کرده بود.

عراق اولین کشوری بود که اعلام کرد که پروازهای خود را به ایران لغو کرد و هفته پیش اعلام کرد که دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و ویزا برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.

شهروندان عراق بطور سنتی بالاترین مسافر خارجی به ایران را دارند که اکثرا برای زیارت (بیشتر مشهد و قم) یا درمان پزشکی به کشور همسایه می‌آیند.

Rosa گفت...

نماینده قم در مجلس ایران: من #کرونا ندارم؛‌ غلط کردند صندلی‌ام را ضدعفونی کردند

https://twitter.com/bbcpersian/status/1231901669010657280

:))

https://twitter.com/malek_tavos/status/1231916068492529667

Rosa گفت...

روزنامه همشهری در گزارشی با استناد به آمارهای شرکت‌های خدمات مسافرتی نوشت: "نود درصد هتل‌های شهر مشهد خالی از مسافر شده و در شهر قم حتی یک مسافر در ‌هتل‌های آن شهر اقامت ندارد."

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201047

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» گزارش داد که رضا امیدی یاریجانی،‌ از زندانیان جوان اعتراض‌های آبان‌ماه در کرمانشاه، در پی ابلاغ حکم حبس از سوی مسئولان زندان دست به خودکشی زده و جانش را از دست داده است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201038

صدیقه مالکیفر همسر سیدهاشم خواستار از درخواست فوری خانواده‌های زندانیان سیاسی بیانیه ۱۴ نفر برای برای نجات جان زندانیان از "خطر ویروس کرونا" خبر داد.

به گفته این معلم بازنشسته و همسر سیدهاشم خواستار، خانواده‌های زندانیان سیاسی بیانیه ۱۴ نفر امروز پنجم اسفندماه با امضای نامه‌ای خطاب به قوه قضاییه، تقاضای آزادی یا مرخصی زندانیان سیاسی و عادی (به‌ویژه زنان زندانی) نموده و از دستگاه قضایی خواسته‌اند تا در این مورد اقدام عاجل نموده و کلیه زندانهای کشور را فورا قرنطینه نمایند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201036

دکتر سید محمدحسین بحرینی امروز، ۵ اسفند ماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در حوزه علمیه قم بود که زمینه انتشار این بیماری را فراهم کرده است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201040

علی نوبخت حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار است در قالب نامه‌ای، نظر علمی‌شان را به رئیس مجلس درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل شوند، البته این نظر علمی است و ما تنها در قالب پیشنهاد مطرح می‌کنیم چون موضوع تنها مربوط به نظرات پزشکی نیست و بار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی،‌ اقتصادی و امنیتی دارد. کما این که به استان‌ها هم گفته شده در صورت وجود موارد مثبت از ابتلا به کرونا ویروس آن را به اطلاع ستاد اصلی در مرکز داده و برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اجازه بگیرند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201043

وزیر نفت ایران برای شرکت در نشست اضطراری اوپک در وین بلیط ترکیش‌ایر به تاریخ ۱۳اسفند رزرو کرده بود که به دلیل لغو پروازهای ترکیه و اغلب خطوط هوایی به/از ایران به دلیل شیوع کرونا، این پرواز نیز لغو شد.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201046

بی بی سی :در حالیکه وزارت بهداشت ایران از افزایش موارد منجر به مرگ و تعداد مبتلایان به کرونا خبر داده یک مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تیمی از ناظران برنامه فوریت های سلامت و درمان این سازمان، فردا سه‌شنبه،‌ ۶ اسفند وارد تهران می‌شوند.
مایک رایان، مدیر برنامه فوریت‌های سلامت و درمان سازمان بهداشت جهانی گفت: "ما باید مکانیسم دقیق نحوه شیوع بیماری و آنچه که در ایران اتفاق افتاده است را بفهمیم، واضح است که آنجا تجمعاتی برای مراسم‌های مذهبی برگزار می‌شود و افرادی که شرکت می‌کنند به جاهای دیگر سفر می‌کنند."

او گفت که تحقیقات این گروه چند روز طول خواهد کشید و افزود: "تیم‌های ناظر ما به همه کشورها سر می‌زنند تا مطمئن شوند که کشورها امکانات و ملزومات لازم برای مقابله با شیوع کرونا را دارند."

Rosa گفت...

دویچه وله :نماینده قم در مجلس ایران می‌گوید ۵۰ نفر در این شهر در اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند. آمار رسمی دولت ۱۲ نفر است. علیرغم وخامت اوضاع در قم، هنوز این شهر قرنطینه نشده است. آخرین خبرها درباره شیوع کرونا در ایران.
یک مرد مبتلا به کرونا در نیشابور درگذشت
دکتر محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور روز دوشنبه پنجم اسفند با صدور بیانیه‌ای‌ اعلام کرد که از ۲۰ بیمار بستری شده وضعیت ۱۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. اما یک نفر از این بیماران شب گذشته فوت کرده است. طبق گفته عظیمی‌نژاد آزمایشات اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای او به کرونا را نشان می‌دهد.

پیش از فوت این مرد مبتلا به ویروس کرونا، در نیشابور خبری در ارتباط با ورود کاروانی از قم به نیشابور پخش شده بود.

علیرضا قامتی فرماندار نیشابور این خبر را تکذیب کرد و گفت: «اخبار مربوط به ورود کاروانی از قم به نیشابور صحت ندارد و اگر کسی اخباری در این زمینه دارد اطلاع دهد تا رسیدگی شود.»

نیشابور ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
وزارت بهداشت: خرید و فروش ماسک ممنوع است
دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وزارت کشور تمام ماسک تولیدی کشور را خریداری کرده است.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: «تمام ماسک تولیدی و وارداتی کشور را وزارت بهداشت خریداری و توزیع خواهد کرد. اولویت شهر قم است تا این موارد را به درب منازل مردم تحویل دهیم چرا که قم کانون ورود بیماری به کشور بوده و تعداد مبتلایان در آنجا بیشتر است.«
اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در عراق یک طلبه ایرانی است
دکتر رضوان کندی، رئیس اداره بهداشت و درمان نجف عراق اعلام کرده است که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق، در یک طلبه ایرانی مشاهده شده است. این طلبه در مدارس مذهبی نجف تحصیل می‌کرده و پیش از بسته شدن مرزهای عراق به روی ایرانیان وارد این کشور شده است.

به گفته این مقام عراقی نتیجه آزمایشاتی که از این طلبه ایرانی انجام گرفته مشخص شده است که او به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان تحت قرنطیه و مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است.
نماینده قم: اسامی ۴۰ نفر از فوت‌شدگان قم را به معاون وزیر داده‌ام و منتظر استعفای او هستم
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که اسامی ۴۰ نفر از فوتی‌های قم را به معاون وزیر بهداشت داده ‌است.

نماینده قم در مجلس اضافه کرد، او حالا منتظر استعفای حریرچی معاون وزیر بهداشت است.
وزیر بهداشت استعفای خود را تکذیب کرد
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران خبر استعفای خود را جعلی خواند و آن را تکذیب کرد.
وزیر بهداشت ترکیه: ایران قم را قرنطینه نکرد به این دلیل ترکیه مرزها را بست
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در مصاحبه با روزنامه "حریت" گفته است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران از شهر قم شروع شده و اگر این شهر قرنطینه می‌شد نیازی به بستن مرزها نبوده است.

کوجا در این مصاحبه تاکید کرده است که او در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران درخواست کرده که شهر قم نیز مانند شهر ووهان چین قرنطینه شود. ولی ایران اعلام کرد که قرنطینه قم ممکن نیست و در پی این پاسخ، ما مجبور به بستن مرزهایمان با این کشور شدیم.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه ایتالیا منطقه‌ای که در آن ویروس مشاهده شده را قرنطینه کرده، چین نیز ووهان را قرنطینه کرد و اگر ایران هم شهر قم را قرنطینه می‌کرد، این پیشگیری‌ها و تدابیر ضروری نبوده است.
مقام‌های کویتی می‌گویند سه نفر از جمله یک شهروند عربستان سعودی که از ایران آمده بودند به ویروس کرونا آلوده هستند.

به گزارش رویترز عراق در پی درخواست مقام‌های کویتی یک گذرگاه مرزی خود با این کشور را بسته است.

عراق همچنین از روز شنبه ورود شهروند غیر عراقی از ایران را ممنوع کرد. مقام‌های ایران می‌گویند ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به عراق دو هفته ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری دولتی بحرین نیز خبر داد که یک شهروند این کشور که به تازگی از ایران برگشته به ویروس کرونا مبتلاست.

Rosa گفت...

در بیمارستان یافت‌آباد چه می‌گذرد؟

فریبا خان احمدی، در روزنامه ایران،‌ گزارشی از چگونگی رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان یافت آباد تهیه کرده است.

در این گزارش آمده: "ساعت هنوز ۸ صبح نشده که راهروی باریک اورژانس پر از بیمار می‌شود. یافت‌آباد را وزارت بهداشت به عنوان مرکز درمانی بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته است. بلبشویی میان بیماران برپاست. همگی با علائم تب بالا و تنگی نفس آمده‌اند و حالا جلوی در ورودی اورژانس ایستاده‌اند تا یکی یکی نوبت شان شود وعلائم بالینی از جمله تب شان کنترل شود. پرستار جوان که ماسک پارچه‌ای دارد، تب سنج شیشه‌ای را سمت مریض دراز می‌کند و می‌گوید "این را بگذار دهانت."چند دقیقه بعد تب بیمار را اندازه می‌گیرد. تب سنج عدد ۳۹ درجه را نشان می‌دهد. پسر جوان می‌گوید: "بیماری را از دوستم گرفته‌ام."پرستار، بیمار را به راهروی سمت چپ که اتاق ایزوله اورژانس است راهنمایی می‌کند.

در این گزارش آمده که "دستورالعمل‌های هشدار دهنده درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا روی در و دیوار اورژانس چسبانده شده است اما به نظر می‌رسد نه مراجعین و نه همراهان بیمار و برخی از پرسنل بیمارستان این هشدارها را جدی نمی‌گیرند."

در این گزارش آمده که بین اتاق ایزوله اورژانس و بخش بستری فاصله چندانی نیست: "این بخش با یک پرده ضخیم از راهرویی که محل تردد بیماران مشکوک به کرونا است جدا شده است. برخلاف همیشه که هیچ وقت تخت خالی در آنجا پیدا نمی‌شود تنها سه تخت از بیمار پر است. بیمارانی که به دلایلی غیر از علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و حالا نگرانند که مبادا درگیر ویروس خبرساز شوند."

به گزارش خبرنگار ایران، هر لحظه به تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان اضافه می‌شود "بیمارانی که ساده‌ترین توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند."

او درباره بخش ایزوله این بیمارستان که فقط بیمارانی که آزمایش آنها مثبت بوده نوشت: "دو پرستار و یک پزشک و یک بیمار قرنطینه تنها ساکنین طبقه اول بخش قرنطینه بیمارستان یافت‌آباد هستند و سه بیمار مثبت نیز در طبقه بالا محبوس شده‌اند که ویروس انتقال نیابد تا بتوانند با تنفس مصنوعی علائم تنگی نفس را تحمل کنند. کسی جز پزشک و یک پرستار که لباس محافظ بر تن دارد اجازه ورود به اتاق قرنطینه را ندارد."

Rosa گفت...

فقط بین ۲ تا ۳ درصد مبتلایان به ویروس کرونا فوت میکنند. حتی اگر فقط ۱۲ تا ۱۶ نفر فوت کرده اند یعنی حد اقل بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر مبتلا هستند. هر معاون بهداشتی اینو میدونه.

فقط بین دو تا سه درصد تلفات کروناست. این کلمه" فقط" منو کشته. دوست عزیز بیماری با این قدرت سرایت اگر اگر فقط به بدن بیست میلیون نفر در کشور ایران وارد بشه و درصد تلفات شما درست باشه ،فقط بین 400 تا 600 هزار تلفات داره.تازه 5 برابر اینمقدار احتیاج به دوا دکتر و بستری شدن دارن.حالا عمق از هم پاشیدگی فکری و بی مسئولیتی رهبران کشور رو ببین فقط.

بر اساس اطلاعات روز دوشنبه ۲۴ فوریه مقامات چينى، ۱۹۵ بیمار مرخص شده برای بار دوم علائم این بیماری را پیدا کرده اند.

دوستان تویه خرم آباد اگه کل شهر رو بگردی حتی یک ماسک هم پیدا نمی شه ... این در حالیه که اگه ویروس به این شهر برسه حتی یک بیمارستان مجهز هم برای قرنطینه وجود نداره ... یک بیمارستان شهدای عشایر داره که خودش اینقدر کثیفه که اگه در حالت عادی و با بدن سالم بری اونجا مطمئنا مریض بر می گردی !!!
آخه این چه وضعیتیه...بخدا از صبح تا حالا دارم به زمین و زمان فحش می دم ... آخه اینها چه کثافت هایی بودن که به جون این ملت افتادن

ما از سازمان بهداشت جهانی تقاضا داریم خودشون بیان ایران و این بیماری کرونا را کنترل کنند. ما به حکومت جمهوری اسلامی و آمار و ارقامی که منتشر میکنه اعتماد نداریم. من سه روزه که تب شدیدی دارم، مادر مسنی هم دارم، هر جا میرم ماکس بخرم میگه نداریم، میترسم مادرم هم این بیماری رو بگیره. لعنت به جمهوری اسلامی

اگر به گفته وزارت بهداشت تا کنون 60 نفر مبتلا شده و 12 نفر جان خود را از دست داده باشند، نرخ تلفات کرونا در ایران 20 درصد است که در مقایسه با کشورهای دیگر هولناک است. در چین از حدود 80 هزار مبتلا تا کنون کمتر از 2000 مورد تلفات گزارش شده یعنی حدود 2 و نیم درصد و در نقاط دیگر این نرخ حتی کمتر است. به نظر میرسد که اظهارات نماینده قم بیشتر به واقعیت نزدیک باشد، حداقل در مورد زمان شیوع و پرده پوشی حکومت اسلامی. حتی اگر تعداد تلفات 50 نفر هم نباشد و همان 12 نفر وزارت بهداشت را قبول کنیم، این مقدار تلفات در چنین فرصت کوتاهی حاکی از یک وضعیت غیرمتعارف و غیرطبیعی است. در مجموع به نظر میرسد که مثل همیشه، حضرات برای حفظ بیضه اسلام "خدعه" کرده و دروغ گفته اند و به خصوص برای جلوگیری از تضعیف ایمان مومنان به ناندانی ملایان در قم، حاضر به انتشار واقعیات در مورد این شهر و اتخاذ تدابیر لازم از جمله در مورد اماکن زیارتی آن نیستند.

ايران بيشترين درصد مرگ در جهان و داره . حتى بيشتر از چين .

لطف کنین آمار درست رو اعلام کنین که مردم بیشتر رعایت کنند. این سوال منطقی به وجود میاد که در کره جنوبی که 700 نفر مبتلا می شوند فقط 7 نفر فوت می کنند و در قم 50 نفر فوت می کنند در صورتیکه 64 نفر مبتلا شده اند ؟؟؟؟!!!!! واقعا ریاضیات و منطق زیر سوال می رود!! تعداد درست مبتلایان را اعلام کنید لطفا

تا حالا درصد کشندگی توی ایران، بالاترین درصد در سطح جهانی بوده. 12 نفر از 45 نفر. متأسفانه 26.6% در مقابل 0.005% در کشور ژاپن! در این زمینه دو نگاه میتونه مطرح بشه: اول اینکه آمار مبتلایان شدیداً اشتباهه و خیلی خیلی بیشتر از این حرفهاست یعنی حدود 2500 بیمار، که البته به نوعی جای شکرش باقیه ولی ایران نتونسته در زمینه تشخیص موفق عمل کنه و همه گیری شدیدی کشور رو تهدید میکنه! در غیر اینصورت و در حالت دوم باز هم باید شدیداً احساس خطر کرد چون مسوولین محترم نتونستن و نمیتونن کشندگی این بیماری رو کنترل کنن! ������

صدها زندانی در زندان ارومیه به صورت همزمان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. علت اصلی اعتصاب غذا قطع ادامه‌دار آب گرم زندان است. چند زندانی سیاسی این زندان نیز در اعتصاب غذا قرار دارند.

https://www.radiozamaneh.com/490915

«از ۲۱ روز قبل آب گرم بندهای روان‌درمانی ۱ و ۲ قطع شده است. در بند روان‌درمانی دو، ۱۶۰ زندانی و در بند روان درمانی یک، ۱۴۰ زندانی از ظهر امروز اعتصاب غذای نامحدود کرده‌اند. در این مدت نیز علیرغم درخواست های متعدد زندانیان، مسئولان زندان تنها وعده تعمیر موتورخانه را داده‌اند اما اقدامی نکرده‌اند و زندانیان از حمام رفتن نیز محروم هستند. به دلیل تعداد بالای محبوسین اجازه رفتن به دیگر بندها را هم نمی‌دهند و تنها تعدادی از آنها، شاید ده یا پانزده نفر که آشنایانی در دیگر خوابگاه‌ها دارند، حمام کرده‌اند».

Rosa گفت...



امین وزیری، از آزاردهندگان اصلیِ زندانیان سیاسی

#امین_وزیری، معاون دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی که در دفتری در زندان اوین مستقر است یکی از چهره‌های بدنام نزد زندانیان سیاسی محسوب می شود. در سال‌های گذشته زندانیان سیاسی زیادی از امین وزیری به عنوان فردی که حقوق آنان را پایمال کرده یا به ضرب و شتم و تبعید زندانیان پرداخته نام برده‌اند.
وزیری علیرغم سن کم، دارای سوابق متعددی در نقض حقوق بشر است، وی عامل تبعید تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از جمله علیرضا شیرمحمدعلی که در زندان تهران بزرگ به قتل رسید است.

این چهره که برای زندانیان سیاسی محبوس در تهران و کرج و خانواده های آنان آشنا است دارای سابقه طولانی در آزار و اذیت زندانیان عقیدتی است.

#دشمن_مردم #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم #علیه_فراموشی

Rosa گفت...

اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید

چرا؟ هر وقت تب، سرفه و مشکل در تنفس داشتید، لازم است سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا این علائم ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگری باشد. علائم تنفسی با تب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط سفر شخصی شما و یا افرادی که با آنها در ارتباط بوده‌اید، به ویروس کرونا از طریق آنها مبتلا شده باشید.

به عنوان یک احتیاط عمومی، هنگام بازدید از بازارهایی که در آنها حیوانات زنده وجود دارد، بازارهای مرطوب یا بازار محصولات حیوانات، اقدامات بهداشت عمومی را انجام دهید.

از شستن منظم دست با صابون و آب آشامیدنی پس از دست زدن به حیوانات و محصولات حیوانی اطمینان حاصل کنید و از دست زدن به چشم، بینی یا دهان اکیداً خودداری کنید. از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات حیوانی فاسد اجتناب کنید. از هرگونه تماس با حیوانات دیگر در بازار (به عنوان مثال، گربه‌های ولگرد، سگ، جوندگان، پرندگان، خفاش‌ها) به شدت جلوگیری کنید. از تماس با زباله‌های حیوانی آلوده یا مایعات موجود در خاک یا مغازه‌ها و امکانات بازار خودداری کنید.
از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده خودداری کنید

مصرف گوشت، شیر یا اندام حیوانات را با احتیاط انجام دهید تا از آلودگی متقاطع با غذاهای پخته نشده، مطابق رویه‌های ایمنی سالم مواد غذایی جلوگیری شود.

https://www.radiozamaneh.com/490703

دکتر رضا گلپیرا رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت دوشنبه ۵ اسفند در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از ازدحام مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد. به دلیل شیوع آنفولانزای نوع B مردم با هر علامتی گمان می‌برند به کرونا مبتلا شده‌اند. دکتر رضا گلپیرا در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا درباره علائم کرونا گفت:

«کسی که دچار تب شده و تبش به راحتی پایین نمی‌آید، کسی که به سرفه افتاده و سرفه‌هایش خشک است، بدن درد، تب بالا و احساس تند تند نفس کشیدن دارد و برای تنفس از عضلات تنفسی‌اش استفاده می‌کند، حتماً باید به مراکز درمانی مراجعه کند.»

در حال حاضر سامانه تلفنی ۱۹۰ مرجع پاسخگویی به مردم است.

برای دفن افرادی که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند نیر پروتکلی تهیه شده است. رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت:

«متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.»

در همان حال حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اعلام کرد که هم‌اکنون چهار بیمار مشکوک به کرونا و دو مسافر مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری شده‌اند اما جواب قطعی آزمایش آنها هنوز مشخص نیست.

محمد موقری‌پور، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز از بستری شدن یک بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان سیرجان خبر داد. این فرد در یکی از دانشگاه‌های قم مشغول تحصیل بود.

Rosa گفت...

اقا جان مادرتون از دگزامتازون بکشید بیرون! دگزامتازون در مراحل اخر درمان و در صورت التهاب شدید ریه در کنار داروهای ضد ویروس عملکرد داره، تا تب کردی دگزا نزن نقل و نبات نیست!

I’m not sure about international spread but in terms of homeland. I am expecting a disaster, lack of public awareness, lack of standard protocol to follow, lack of proper antiviral medicines and by far unregulated use of dexamethasone and steroids in Iran, leading us to a crisis

دولت بحرین از کشف دومین فرد مبتلا به کرونا خبر داد.
این فرد از مسیر دبی از ایران به بحرین بازگشته بود.

درحالی که ماسک‌های معمولی و حتی پدهای الکلی به‌ یکباره در داروخانه‌ها غیب شدن، امروز کیف‌های حاوی مواد ضدعفونی و ماسک و کیت سنجش تب و کیت سنجش فشار خون و... در #طویله_مجلس جهت پیشگیری از #كروناويروس پخش شد!
ناگفته نماند عین همین کیف بین دزدان دولت هم دست به دست شد

مردم=پشم


دانشجویانی که از شهر ووهان به ایران آمده بودند دارند التماس میکنند که بگذارید ما برگردیم به چین.

#کرونا ایرانو میگیره، همه از بین میرن، #شورای_نگهبان مثل ویل اسمیت تو فیلم من افسانه هستم زنده میمونه و به کارش میرسه.

اگه مردم #کروناویروس بگیرن وبمیرن نه میتونن اعتصاب کنن و نه نیازی هست که ما بکشیمشون.
-جمهوری اسلامی

Rosa گفت...

این جنایتکار را افشا کنید
تصویری از امین وزیری، از چهره های ناقض حقوق بشر
امین وزیری، معاون دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی که در دفتری در زندان اوین مستقر است یکی از چهره‌های ناقض حقوق بشر در ایران محسوب می شود.

https://twitter.com/DavidRosh6615/status/1232049254157430790

سازمان بهداشت جهانی تعداد محدودی کیت تشخیص #كروناويروس در اختیار وزارت بهداشت قرارداده آنوقت از این کیت ها برای تشخیص کرونای نمایندگان مجلس و شورای شهرو آقازاده ها و رانتخواران استفاده میشود که مبادا اینها کوچکترین ناراحتی حس کرده باشند.

کارهایی که تا بحال عرازشه و ج.الف برای مقابله با کرونا انجام داده اند
۱- نرده کشی ضریح در قم
۲- نقاره زدن در مشهد
۳- پنبه روغن بنفشه در مقعد
۴- نصیحت مردم و توصیه به استغفار و دعا
۵- ارتباط گرفتن با امام زمان برای یافتن دارو

توزیع ماسک و مواد ضد عفونی بین نمایندگان مجلس.
حالا مردم باید برن خدا تومن پول بدن که یک ماسک گیرشون بیاد

محسن طاهری این چهره در بیمارستان دبی بستری شده
#كروناويروس

https://twitter.com/MohamadAhwaze/status/1232003079379324928

رفتنش به امارات جالب بوده

اینا شانس دارن تو بیمارستان دوبی بستری میشن نه مثل مردم بیچاره تو بیمارستانای این خراب شده

الان تو #عراق دارن مقعد مطهر امام حسین رو ضدعفونی میکنن!
آیا ما نباید به فکر مقعد مطهر حضرت معصومه باشیم؟!
#كرونا
#قم
#كروناويروس

Rosa گفت...

هم اکنون ترمینال غرب
حمله تنفسی ناشی از کرونای یکی از هموطنان
در این مملکت چه خبر است ؟

https://twitter.com/sedaye_iran/status/1231705224756285441

دروغ نیست
شخصی که بالای سرش هست با دستکش نایلونی ...‌‌‌‌..

Picture from major bus terminal in Tehran shows man fallen on the ground after respiratory attack presumably due to coronavirus

گزارشی از شرایط نگهداری زنان کُرد محبوس در زندان اوین

در بند نسوان زندان اوین قسمتی وجود دارد به نام بند دو.
در این بند شانزده خانم کُرد به همراه سه فرزند خردسال نگهداری میشوند که نحوه نگهداری آنها به صورت انفرادی و در مکانی‌ست که حتی در و پنجره‌ها با طلق پوشیده شده .

https://twitter.com/shimababaeii/status/1231548228648218630

متاسفانه وضعیتشون خیلی بده مخصوصا با وجود اون سه تا بچه

فرمانده‌کل سپاه به وزیر بهداشت: سپاه برای مقابله با کرونا کمک می‌کند:
چگونه؟
۱-با تک‌تیرانداز مبتلایان را شکار می‌کنند.
۲-همه مبتلایان را سوار هواپیما کرده و با یک موشک تمام.
۳-مبتلایان را در بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه برای اعتراف به‌ این‌که بیمار نیستند، شکنجه می‌کنند.
۴-هر سه.

با دو موشک
اعتراف اجباری که عوامل امریکا و اسراییل مریضشون کردن
از بیماران اعتراف می گیرند از دولتهای متخاصم پول گرفتند که مریض بشن.
پرونده سازی به جرم انتقال کرونا به قم در جهت تشویش اذهان عمومی به شفای حرم و مرجعیت
اعتراف کنن از طرف اسراییل ماموریت داشتن که بیان حرم تعطیل کنن

وقتی پزشکی قانونی علت مرگ کشته شدگان آبان ماه رو مینویسه « ورود جسم پرتابه ای به بدن» یا علت مرگ کشته شدگان مراسم سلیمانی رو مینویسه « رفتارهای حیوانی»

حتما علت مرگ مبتلایان به کرونا را هم مینویسه « سکته ریوی » !


مرگ دسته‌ جمعی به مهم ترین مشخصه‌ی زندگی تحت حاكمیت جمهوری اسلامی مبدل شده است: اعدام های دسته‌جمعی، كشتار معترضان، كولبران، سرنشینان هواپیمای اوكراینی، مرگ مبتلایان به كرونا.
انگار این تنها اجتماعی است كه جمهوری اسلامی می تواند تحمل كند. اجتماع مردگان!

ناشناس گفت...

LENIN THE TRAIN I
https://youtu.be/qBndgWOdYqQ

LENIN THE TRAIN II
https://www.youtube.com/watch?v=VrepP_fHMus

Die gekaufte Revolution 1/5
https://www.youtube.com/watch?v=oaRrMPg7sFI

Rosa گفت...

امروز سه‌شنبه، ٦ اسفند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ساوه اعلام کرد که نتیجه نهایی آزمایش کروناویروس روی دو بیماری تازه فوت شده در این شهر مثبت بوده است. به این ترتیب، شمار قربانیان این ویروس در ایران به چهارده نفر رسیده که پس از چین، بالاترین تعداد در جهان است.

دکتر عباس نیک‌روش گفت که بیمار اول یک زن ٨٢ ساله و مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی بوده که با علایم حاد تنفسی و تب به بیمارستان مدرس ساوه مراجعه کرد و پس از یک روز در بیمارستان درگذشت.

وی افزوده است که فرزندان این زن ساکن شهر قم بوده‌اند و بیمار نیز به قم تردد داشته است. قم اولین محل مشاهده ابتلای به ویروس کرونا در ایران و درگذشت مبتلایان بوده و در بسیاری از موارد، کسانی که در ایران و ایرانیانی که برخی کشورهای منطقه آلوده به این ویروس تشخیص داده شده‌اند با این شهر ارتباط داشته‌اند.

Rosa گفت...

به گفته رئیس دانشگاه پزشکی ساوه، مورد دوم نیز یک زن ٨٧ ساله بوده که به بیمارستان چمران ساوه مراجعه کرد و پس از دو روز در بیمارستان درگذشت.

دکتر نیک‌روش گفته است که علت تاخیر در اعلام علت درگذشت این بیماران طولانی بودن زمان دریافت نتیجه قطعی آزمایش‌ها بوده است. وی از مردم ساوه خواست موارد بهداشتی را رعایت کنند و از سفر به شهرهای آلوده حتی‌الامکان خودداری ورزند.

همچنین، امروز معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز اعلام کرد که در این استان سه نفر به علت ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند و یک فرد مبتلا در این استان نیز جان خود را از دست داده است.

در خبری دیگر در همین زمینه، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفته است یکی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در قرنطینه است. وی گفته است که حال عمومی این دانشجو رو به بهبود است.

این دانشجو با علایم آنفلوانزا به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرد و آزمایش‌های اولیه انجام شده روی او برای تشخیص ویروس کرونا منفی بود اما آزمایش‌های بعدی در بیمارستان مسیح دانشوری نتیجه مثبت داشت و دانشجو در قرنطینه قرار گرفت.

این مقام دانشگاه خواجه نصیر گفته است که تمامی اطرافیان و هم اتاقی‌های این دانشجو تحت نظر قرار گرفتند و تمامی خوابگاه‌های این دانشگاه تخلیه شدند. او گفته است که در جلسه‌ای که برگزار خواهد شد در مورد امکان تعطیلی کامل خوابگاه‌ها تا عید نوروز تصمیم‌گیری خواهد شد. وی تعطیلی خوابگاه‌ها را تصمیمی درست خوانده است.

همزمان، خبرگزاری تسنیم گزارش کرده که سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، در تماس با وزیر بهداشت گفته است که این واحد نظامی آماه کمک به دستگاه‌های دولتی برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن است. این خبرگزاری در مورد برنامه عملیاتی سپاه پاسداران در این زمینه توضیح بیشتری نداده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی در نظر دارند دویست و هزار عضو یک فرقه مسیحی را که منشاء اولیه بیماری تشخیص داده شده است مورد آزمایش قرار دهند.

Rosa گفت...

طی سه هفته ممنوعیت به خاطر کرونا، ماهان ۵۵ پرواز به چین داشته است

بررسی‌های رادیو فردا نشان می‌دهد در روزهایی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مدعی بودند پروازهای هواپیمایی ماهان به چین و بالعکس متوقف شده، این پروازها از تهران به چهار شهر چین مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده انجام شده است.

هواپیمایی ماهان روز پنجم اسفند در یک پست اینستاگرامی برای، به گفته این شرکت، «تنویر افکار عمومی» نوشته که آخرین پروازهایش به چین در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن انجام شده است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، دولت ایران روز ۱۱ بهمن اعلام کرد که پروازهای بین دو کشور متوقف شده است.

با این حال بررسی‌های رادیو فردا نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی ماهان از ۱۶ بهمن تا چهارم اسفند، همچنان به چهار شهر پکن، شانگهای، گوانجو و شنژن به صورت رفت‌وبرگشت پرواز داشته است.

این شرکت در این فاصله دستکم ۵۵ پرواز به صورت رفت‌وبرگشت با چین انجام داده است.
پروازهای تهران- پکن

هواپیمایی ماهان در این دوره ۱۰ پرواز از فرودگاه امام خمینی به پکن و از پایتخت چین نیز ۸ پرواز به تهران انجام داده است.

شماره این پروازها که بر اساس نمودارهای وبسایت «فلایت رادار ۲۴» W578 و W579 است با اطلاعات پروازی شرکت ماهان در سایت انگلیسی آن، همخوانی دارد. این شرکت در سایت فارسی خود اطلاعات پروازی به مقصد چین را منتشر نکرده است.

در تمام این ۱۸ روز، پروازهای ماهان هر هفته غروب روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه از تهران انجام شده و بامداد روز بعد در فرودگاه پکن به زمین نشسته است. پروازهای ماهان از پکن نیز هنگام بامداد به وقت محلی انجام شده است.

هواپیماهای مورد استفاده در این مسیر نیز ایرباس‌های مدل ۳۱۰ و ۳۴۳ بوده است.

پروازهای تهران- شانگهای

هواپیمایی ماهان در فاصله روزهای ۱۶ بهمن تا چهارم اسفند نیز از تهران به پرجمعیت‌ترین شهر چین یعنی شانگهای، ۱۴ پرواز انجام داده که آخرین آن بامداد دوشنبه در فرودگاه این شهر به زمین نشسته است.

پروازها از مبدأ شانگهای به فرودگاه امام خمینی تهران نیز ۱۲ مورد بوده که تمامی آنها با هواپیماهای ایرباس انجام شده است.

تصویر زیر که از وبسایت «فلایت رادار ۲۴» به‌دست آمده است، مسیر پرواز شماره W576 از شانگهای را نشان می‌دهد که ساعت ۶ و ۲۴ دقیقه بامداد سه‌شنبه با تأخیر در فرودگاه امام خمینی به زمین خواهد نشست.
پروازهای تهران- شنژن

شرکت هواپیمایی ماهان در این مدت نیز پنج پرواز از تهران به شنژن در جنوب چین انجام داده است. بر اساس گزارش وبسایت فلایت رادار ۲۴، پروازهای برگشت از این شهر به فرودگاه امام خمینی تهران نیز چهار مورد بوده است.

پروازهای تهران- گوانگجو

در این ۱۸ روز، پروازهای هواپیمایی ماهان از پایتخت ایران به گوانجو پنج مورد و پروازهای بالعکس نیز همین تعداد بوده است.

از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران در اواخر بهمن‌ که مبدا آن چین بوده است، دستکم ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که نماینده قم در مجلس از جان باختن ۵۰ نفر فقط در این شهر خبر داده است.

ادعای مقام‌های ایرانی درباره توقف پروازها به چین و بالعکس در حالی صورت می‌گیرد که چانگ هوا، سفیر چین در تهران، روز ۱۳ بهمن در توئیتی نوشت که «در دیدار با جناب آقای عرب‌نژاد مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان، ایشان اعلام کردند که تمایل دارند همکاری با چین را ادامه دهند».
هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ در کرمان تأسیس شد و نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران معرفی می‌شود. آمریکا از سال ۱۳۹۰ شرکت ماهان‌ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌ است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قبلاً اتهام انتقال سلاح برای حکومت سوریه و حزب‌الله لبنان با هواپیماهای مسافربری را رد کرده‌ بودند.

Rosa گفت...

■ یک دستفروش پس از اشاره به اعتراضات می‌گوید: «این دفعه از کجا می‌خواهند نیرو بیاورند؟ مردم به جای پرتاب کردن سنگ، توی صورت مامورها تف می‌کنند. ببینیم ایندفعه هم مثل آبان جرئت می‌کنند هزار و پانصد نفر را بکشند؟ من کار و زندگی‌ام توی خیابان است؛ دارم می‌بینم که زن چادری‌ها و بسیجی‌ها بیشتر از بقیه ماسک می‌زنند. حاضرم شرط ببندم بیشتر مامورها از ترس کرونا نمی‌آیند. اگر آمدند چه بهتر! اگر قرار است بمیریم همه با هم بمیریم. ایندفعه مثل دفعه قبلی نیست که فقط مردم بمیرند. من اگر کرونا بگیرم اول از همه می‌روم نماز جمعه. خدا کند خود خامنه‌ای کرونا بگیرد تا دل مردم خنک شود.»

https://www.radiozamaneh.com/490931

ناشناس گفت...

سلام و درود

من متخصص نیستم ولی باید علت واقعی این بیماری خطرناک را باید شناخت، من این وضیعت را سیاه و سفید نمی‌بینم، ولی دولتها و حاکمان مردوم بهتر از هر کس میدانند، ریشه و معضلی که مردوم بدبخت که هر آن خبری بد و بدتر می‌شنوند، را باید چاره جویی کرد،
همانطور که من قبل گفته بودم در رابطه با انتخابات، ۳۰ الی ۴۰ درصد در انتخابات اشتراک خواهند کرد و برای یکدست کردن قوه های مختلف و جانشینی خامنه ی ،،،مجتبی برای کرسی سلطنتی و با صدای بلند خواهند گفت دروه، جدید رهبری جوان بعد از انتخابات تاریخی مردوم ایران باید رهبری جدید که بتوسط مجلس خبرگان رهبری پذیرا باشند، این حرکت رژیم از ویروس کرونا بدتر نخواهد بود، حالا ببینیم چه خواهد شد اگر گزینه جنگ و یا التر ناتیو دیگه مثل پارلمان و چیزهای دیگر گزینه مجتبی را بهم بزنند، ولی من بعید میدانم، و اگر خلاف این مسئله که من مطرح کردم نشود من قول دادم سیاست را بوسیده و برای همیشه وداع کنم، آن های که میگویند مردوم قبول نمیکنند، در اشتباه هستن، بخش زیادی از طبقه متوسط و مردومی که نان را ب نرخ همیشگی می خوردند لب از لب تکان نخواهند داد، و ارومکی ب مجتبی لبیک خواهند گفت،
درود ب همه دوست داران آرشیو رزا

Rosa گفت...

آمریکا و چین داروی آزمایشی برای کرونا را آغاز کردند

آمریکا و چین از آغاز آزمایش داروی تازه ساخته شده بر روی مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش رویترز، موسسه ملی سلامت آمریکا گفته ‌است که داروی ساخت شرکت گیلیاد این کشور روز سه‌شنبه بر روی یک بیمار مبتلا به کرونا آزمایش شده است.

این بیمار یکی از ۳۹ شهروندی بود که از کشتی تفریحی دایاموند پرینسس که برای هفته‌ها در ژاپن قرنطینه است، به کشور بازگردانده شده بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۵۳ نفر رسیده و کاخ سفید از کنگره درخواست فوری و اضطراری بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری برای مبارزه با این ویروس و ویروس ابولا را کرده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که چین یک «واکسن خوراکی» برای درمان ویروس کرونا ساخته و قرار است بر روی بیماران آزمایش شود.

با این حال احتمالا تایید اثربخشی این داروها و تولید هنگفت آنها ماه‌ها طول بکشد.

تاکنون مرگ بیش از ۲۷۰۰ نفر در جهان از ویروس کرونا تایید شده که بخش اعظم آنها شهروندان چین هستند.

ایران دومین جایگاه را از لحاظ قربانیان این ویروس دارد به طوری که طبق آمار رسمی ۹۵ مبتلای قطعی در کشور وجود دارد و ۱۵ نفر نیز کشته شده‌اند. در دیگر کشورها شمار کشته‌‌ها در نسبت با مبتلایان، حدود ۲.۳ درصد است و معلوم نیست چرا در ایران این نسبت نزدیک به ۱۶ درصد است، اما احتمال‌هایی از پنهانکاری مقامات ایران در رابطه با شمار مبتلایان به کرونا مطرح شده است.

شهربانو امانی ، عضو شورای شهر تهران : طلبه‌ های چینی که برای سال نو به چین رفته بودند ، این سوغات شوم ( کرونا ) را به ایران آوردند

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201110

Rosa گفت...

چرا این تعداد از مسئولان حکومت ایران کرونا گرفته‌اند؟

https://www.bbc.com/persian/iran-features-51634781

رویه معمول حاکمان در پنهان کردن ابعاد واقعی فاجعه، در عمل نه تنها باعث گسترش بیماری در سطح جامعه شده، که به طور اجتناب ناپذیر"حکومتی ها" را نیز گرفتار کرده.

خروجی این رویکرد، خلق صحنه هایی نمادین در حد مصاحبه دیروز قائم مقام وزیر بهداشت بوده، که در حالی که شانه به شانه علی ربیعی سخنگوی دولت قرار داشت، عرق ریزان و سرفه کنان آمار منتشر شده در مورد میزان گسترش کرونا را تکذیب می کرد. تنها یک روز پیش از آنکه مشخص شود نتیجه آزمایش کرونای خود او مثبت است.

تصویر او، در واقع "نمادی" به یاد ماندنی از رویه آشنای مسئولانی جمهوری اسلامی ایران بود که گویی به انکار بحران -حتی در انکارناپذیرترین شرایط ممکن- عادت کرده اند.

کرونا امنیتی شد: روحانی دستور داد ایران به روال عادی بازگردد

https://www.radiozamaneh.com/491063

حسن روحانی اعلام کرد که از شنبه هفته آینده، فارغ از میزان شیوع کرونا، روال‌ها در ایران باید به حال عادی بر‌گردد. رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور هشدار داد که کرونا نباید به یک بحران سیاسی تبدیل شود.

کرونا به سوئیس، اتریش، اسپانیا و کرواسی هم رسید

تنها راهی که مانده این است که خودجامعه راسا با شبکه های سازی های مستقل همیاری ها به دردخود برسد و به موازات آن رژیم را برای تمرکزلازم حول آن به عنوان اولویت اول سوق دهد. واقعیت آن است که رژیم ایران علیرغم گسترش سرکوب در سراشیبی بحران مشروعیت و فروپاشی اقتدارش بیش از پیش از اداره جامعه و وطایف معمولی یک دولت و کنترل بحران ها عاجزشده و ناکارآمدی اش به اوج می رسد. چنین وضعی در عین حال به معنی آن است که جامعه ایران تا اطلاع ثانوی در وضعیت اضطراری قرارگرفته است و باید سازوکارهای لازم و جدیدی را با بهره گیری از تجارب دیگرکشورها و حمایت های بین المللی برای عبور از چنین وضعیتی تدارک به بینند و گرنه …..

https://www.tribunezamaneh.com/archives/221706

Rosa گفت...

حالا ببینیم چه خواهد شد اگر گزینه جنگ و یا التر ناتیو دیگه مثل پارلمان و چیزهای دیگر گزینه مجتبی را بهم بزنند، ولی من بعید میدانم،

رزا: سلام رفیق جان
امیدوارم البته اشتباه کنید:)
مجتبی/طائب/سپاه/قالیباف/رهبر... اینها مشغول بافتن تله و تار اند و روحانی و ماله کش اعظم هم فکر می کنند با اعلامِ فرمان بازگشت به قبل از کرونا، همه ی اشتباهاتشان و اعمال عمدی شان از یاد خواهد رفت!

نه اراده گرانه مثل بلشویکها، اما فکر می کنم چیزی مثلِ خرد جمعی وجود دارد که بتواند سر بلند کند؟
اگرنه همان طاعون خواهد بود که توانست بسیاری جوامع را بدلیل ایستایی، نابود کند!
بیشتر روی افکار عمومی و مقاومت غریزی مردم حساب باز کنیم، امید را خواهیم یافت؟
با دوستی

Rosa گفت...

برای نرجس خانعلی‌زاده، پرستار ۲۵ ساله اهل کلاچای گیلان که در اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان کار می‌کرد تست کرونایی در کار نبود، حتی زمانی که یکشنبه ۴ اسفند سر کار ناگهان به زمین افتاد چون از مسئولان نبود. برادر نرجس که در بیمارستان همراه خواهرش بود اکنون در رازی رشت بستری است.

https://twitter.com/ShahedAlavi/status/1232465678830981120

ایشون امروز فوت شدن

این گزارش از متخصصان کانادایی حکایت از این دارد که در حال حاضر ۱۸ هزار نفر در ایران مبتلا به کروناویروس هستند. مطابق این تحقیق اوج دوره شیوع ویروس در کشور حدود یک ماه و نیم طول خواهد کشید!

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.24.20027375v1

We estimated that 18,300 (95% confidence interval: 3770 to 53,470) COVID-19 cases would have had to occur in Iran, assuming an outbreak duration of 1.5 months in the country, in order to observe these three internationally exported cases reported at the time of writing. Results were robust under varying assumptions about undiagnosed case numbers in Syria, Azerbaijan and Iraq.

Rosa گفت...

مضحکه شدن رژیم در رسانه های بین المللی

#نیویورک_تایمز : فقط چند ساعت بعد از اینکه معاون وزارت بهداشت گفت که شیوع کرونا تحت کنترل ما است تست کرونای وی مثبت اعلام شد !



Roter Kreis
#قالیباف در #بیمارستان_فیروزگر بستری است

قالیباف علایم #ویروس_کرونا را دارد و تست اول مثبت بود.

اگه فردا شنیدید روحانی هم مبتلا شده به #كرونا هم تعجب نکنید که دروغی بیش نیست .هرموقع مردن این جماعت شاید باور کنیم

از وقتی خبر مثبت بودن تست کرونا حریرچی و بعد محمود صادقی را شنیدم
با توجه به لحن توییت و ویدیوهایی که منتشر کرده‌اند
با خودم فکر میکنم تنها در صورتی این ادعا باورپذیر است که این دو نفر بر اثر بیماری بمیرند!
در غیر این صورت احتمال میرود یک بازی رسانه‌ای دیگر از طرف حکومت باشد.

بله حریرچی دروغ می گوید چند روز پیش قول داد اگرآمار فوتیها کرونا بیش از آنچه گفته باشد استعفا میدهم بخاطر استعفا ندهد حاضرهست هر آزاری ودردبی درمانی بگیرند

براتون عجیب نیست؟
دروغ‌گوترین و لجن‌ترین اشخاص این حکومت میگن به #کرونا مبتلا شدن؟من تا اینا نَمیرن باور نمی‌کنم.

بعد مطلع شدن یک هموطن عزیز لر از خبر درگذشت سردفتر آیت الله شبیر زنجانی و قرنطینه شدن ایشان بعلت ابتلای به ویروس #کروناویروس،
کامنت یک هموطن عزیز لر:
بنازمت کرونا، کر بوتی، برونش، ببینیم چی ایکونی ...

علی اکبر ولایتی لباس پزشکی پوشیده و در مورد کرونا مصاحبه ‌می‌کند. می‌گوید به شایعات توجه نکنید، نیاز به قرنطینه نداریم. کرونا خطرناک نیست. ولایتی باید توجه داشته باشد که توده جامعه پزشکی وی را از خود نمی دانند هر چند روپوش پزشکی بپوشد!

https://twitter.com/Amirparviz2/status/1232431570000240640
این شخص حمید عرب نژاد مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان است که در کنار سران رژیم فاسد جمهوری اسلامی یکی از عوامل اصلی انتشار #کروناویروس در ایرانه
ما مردم خواستار محاکمه شدن و اجرای عدالت در مورد این بی شرف وطن فروش هستیم

https://twitter.com/mojtabagd/status/1232445142755246080


این عکس یکی از شانس‌های بهترین عکس خبری سال ( در داخل و بین‌المللی ) خواهد بود.

https://twitter.com/news365_online/status/1232427658178387969

Rosa گفت...

حضرت معصومه لحظاتی پیش از قم فرار کرد

https://twitter.com/Zheget2/status/1232415436421160960

Rosa گفت...

این اخبار مریض شدن گنگ جمهوری ‌اسلامی‌م، کم کم داره می‌ره تو دسته اخبار زرد. هر وقت مردن، خبر مرگشونو بیارین، بقیش وقت تلف کردنه.

این روزا همه #کروناویروس گرفتن، شما چطور

دبیر ستاد ویژه مقابله با کرونا، کرونا گرفت!!!!!!!
این مدیریت مضحک نیست؟؟؟ این ادعاها پوشالی نیست؟؟؟

آخ جون

به قالیباف هم شک کردن که #کروناویروس داره

خدایا تازه مسیر درست رو پیداکردی!

به گزارش ایران اینترنشنال قاليباف هم رفت تو لیست کروناویروس

دوروز دیگه همتون میاین میگین خوب شدیم با جوشونده و سیر داغ و ویتامین سی که ترس مردم بریزه مملکت در نره از دستتون شارلاتان ها

معمای لرستان

تو خونه بمونیم برا #کرونا ؟
یا خونه رو تخلیه کنیم برا #سیل ؟

روحانی گفته تا روز شنبه همه چیز به روال طبیعی بر میگرده!
هرجور حساب میکنم منظورش از دو حالت خارج نیست:
۱. تا شنبه هممون میمیریم!
۲. تا شنبه روحانی میمیره!

ناشناس گفت...

رزا جان خیلی خوشحال شدم که آفتابی شدی،تو همیشه آفتابی بودی وقتی کمی تبر میاد، غایب بودنت را باور نداریم،
خوب بریم سر موصوع ،رزا جان مجتبی یک اسم است برای من اصلا مهم نیست،،، که قالیباف یا مجتبی، باشه مهم ما در شرایطی زندگی میکنیم که اوضاع جهانی بدون کوچکترین حرکت در حال فرو رفتن است، هرچند مردمانی هستن که از اوضاع جهانی متنفر و ناراضی هستن، همانطور که گفتم اگر جهان ب بوروکراسی پارلمانی عادت و هر چند سال ب صدوق ها میروند، و میدونم که اکثر مردوم دونیا از این وضیعت خسته شدند ولی این همه ماجرا نیست، رژیم جمهوری اسلامی در میان همان کاری را انجام میدهد که دنیا می خواهد با کمی تفاوت در ظاهر که بتواند ،کارهایش را ردیف کند، قضیه مجتبی در ظاهر هیچ چیزی را تغیر نمیدهد، فقط در ظاهر اسم فقط عوض میشود،

ناشناس گفت...

ما در دی ۹۶ گفتیم که مردوم با حرکت خودشان نشون دادند، که از رهبری خسته و دارند با حرکت جمعی شان این موصوع اساسی را تکمیل میکنند، اما متاسفانه بعد از مدتی جنبش از حرکت باز ایستاد، من خیلی خوشحال شدم برای اولین بار این جنبش توانست، از خود نشانی درخشان در منطقه بوجود بیاورد،
خود من خیلی امیدوارم بودم ولی ته دلم می گفتن باید ابتدا جنبش در دل سرمایه شوراهای واقعی خودش را داشته باشد، ولی آنطور نشد و مبارزه آرم ارام فرو نشست،
باید یاد ما باشد دولتها و جهان سرمایه در جنبشهای اساُسی علیه خودشان در کنار هم قرار میگیرند، جمهوری اسلامی از این وضیعت در کنار آنها قرار میگیرند، تجربه نشان داده که در ایران همه اپوزسیون قلابی از بی بی سی و رادیو فردا و حتا محمد رضا ولیعهد هم با مردوم همراه نشدند،

Rosa گفت...

بستری شدن 5 ایرانی مشکوک به کرونا در باکو
https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201151

براساس اعلام سرویس خبری وزات بهداشت این کشور، روز چهارشنبه 7 نفر از جمله 5 ایرانی در بخش بیماریهای عفونی مرکز پزشکی باکو بستری شدند.

پیش از این نیز از بستری شدن چهار نفر از شهروندان ایران در باکو گزارش شده بود.

صدیقه مالکی فرد همسر هاشم خواستار:
باتوجه به زیارتی بودن شهر مشهد و رفت و آمد فراوان مردم از اقصی نقاط ایران به این شهر، متاسفانه همانطور که بافت شهری، ناهمگن و نامتجانس است بافت «زندان وکیل آباد مشهد» متاسفانه ناهمگن تر و نامتجانس تر است، بویژه آنکه در زندانی که برای حداکثر ۲۵۰۰ نفر ساخته شده، بقول خود زندانیان بین ۱۲ تا ۱۸ هزار زندانی در آنجا اسیرند، که اکثرا «کف خواب» هستند، و در بسیاری از بندها دود سیگار و شیرابه زباله ها و جانوران موذی مثل سوسک و شپش، و هم اکنون ویروس کرونا، با این زندان شلوغ حتما فاجعه ببار خواهد آورد.

لذا، از مسئولان جمهوری اسلامی ایران می خواهم علاج واقعه قبل از وقوع کنند، قبل از اینکه «ویروس کرونا» به داخل این زندان شلوغ راه پیدا کند.

فیلم/ مخالفت مجدد تولیت آستان حرم معصومه با بستن حرم: حرم دارالشفا است!!

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201146

دولت تصمیمی برای قرنطینه هیچ شهری ندارد!

به گفته رییس‌جمهوری ایران "کرونا نباید به سلاح دشمنان ما برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل شود".

در پی انتشار اخباری درباره ابتلای محمدباقر قالیباف به کرونا، منابع آگاه به ایران‌اینترنشنال گفتند که تست اول قالیباف مثبت شده و نشانگر عفونت ویروسی است و برای تایید ابتلای قطعی او به کرونا به نیاز تست‌های دوم و سوم است.

یکی از مشاوران نزدیک قالیباف، محمود رضوی، نیز ساعتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت: «کسالت شدید دارم اما کرونا نیست. روز اول من هم به شک افتادم اما بیشتر از عدم اطلاع بود از دیروز حالم خیلی بد بود اما مجبور شدم ساعتی را از منزل خارج شوم از دیشب کلا افتاده‌ام، خستگی مفرط و کم‌خوابی هفته قبل،[مرا] از پا انداخته، تشخیص اچ۱ان۱ است که در حال درمانم.»

همزمان روزنامه صبح‌نو نزدیک به قالیباف، با تایید حضور قالیباف در بیمارستان، نوشت: «علت حضور چندروز قبل منتخب تهران در بیمارستان، عیادت و اطلاع از وضع بیماران بوده است.»

این رسانه نزدیک به قالیباف اخبار منتشر شده درباره ابتلای وی به کرونا را «اخبار کانال‌های ضدانقلاب» خواند و نوشت که «ابتلای قالیباف به ویروس کرونا قویا تکذیب می‌شود.»
ایران، کانون شیوع کرونا در خاورمیانه

ایران اکنون در حالی بعد از چین به‌عنوان دومین کانون شیوع کرونا شناخته می شود که اولین موارد ابتلای به این بیماری در بسیاری از کشورهای غرب آسیا به ایران مرتبط هستند.

زائران، کارگران، تاجران، سربازان و روحانیون مرتبا از مرزهای ایران به کشورهای منطقه در حال آمد و شد هستند و از آنجا که بسیاری از این کشورها فاقد یک دولت و سیستم بهداشتی کارآمد هستند، کنترل چندانی بر این روند اعمال نمی‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز در روز سه شنبه، موارد مشاهده شده در عراق، افغانستان، بحرین، کویت، عمان، لبنان، امارات متحده عربی و حتی یک مورد در کانادا همگی از ایران نشات گرفته اند.

ناشناس گفت...

رزا جان
در دورانی که ما زندگی میکنیم شباهت های زیادی با این دوران دارند،
کفتارها رنده زنده کرگدن ها را میخورند،!!

Rosa گفت...

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد؛ بر این اساس ۱۳۹ نفر در ایران مبتلا و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

آقای جهانپور گفته است: "موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ۴۴ مورد و فوت ناشی از آن ۴ مورد است که در مجموع آمار ابتلا به ویروس کرونا به ‍۱۳۹ نفر و آمار کل فوت به ۱۹ نفر رسیده است."

در موارد جدید ابتلا ۱۵ نفر در استان قم، ۹ نفر در استان گیلان، ۴ نفر در استان تهران، یک نفر در استان مرکزی، ۳ نفر در استان خوزستان، ۲ نفر در استان سیستان و بلوچستان، یک نفر کرمانشاه، یک نفر اردبیل، یک نفر مازندران، یک نفر لرستان، ۲ نفر فارس، یک نفر سمنان، ۲ نفر کهگیلویه و بویراحمد و یک نفر در استان هرمزگان بوده‌اند.

روحانی: در آمریکا شانزده هزار نفر بر اثر آنفولانزا فوت شده‌اند

مجازات حبس و شلاق برای انتشار خبر «کذب» درباره کرونا

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد افرادی که درباره ویروس کرونا در ایران «اخبار کذب» منتشر کنند، به یک تا سه سال حبس و شلاق محکوم می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه، هفتم اسفند، در خبرگزاری رسمی مجلس، خانه ملت، حسن نوروزی گفت: «انتشار اخبار کذب پیرامون ویروس کرونا کشور را به تعطیلی کشانده و هزاران میلیارد خسارت اقتصادی ایجاد می‌کند.»

شوراهای صنفی دانشگاه‌های ایران خواستار تعطیلی «خودجوش» توسط دانشجویان شدند

این عکس را یک استاد دانشگاه اصفهان از غیبت دانشجویان در کلاس به دلیل ویروس کرونا منتشر کرده است.

https://www.radiofarda.com/a/30455609.html

شوراهای صنفی ۶۷ دانشگاه ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک در روز چهارشنبه، هفتم اسفند، از دانشجویان خواستند با توجه به گسترش ویروس کرونا، در صورت تعطیل نشدن دانشگاه‌ها توسط دولت، به صورت «خودجوش» به دانشگاه نروند.
در گزارشی دیگر، سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه درباره تصمیم‌گیری درباره بازگشایی یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را بر عهده «ستاد ملی مدیریت کرونا» اعلام کرد و گفت «امروز ساعت ۱۶ در این رابطه تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کرونای برفی شهر آوج استان قزوین

https://twitter.com/eftekhari86/status/1232606900597846016

تلخی آنجا جانکاه و رنج آور میشود که برای در امان نگه داشتن جانت،امکاناتی نداشته باشی

https://twitter.com/lllluciferllll/status/1232606047304548352

سه شنبه ۶ اسفند ۹۸ - با کمال تأسف نرجس خانعلی زاده پرستار فداکار بیمارستان میلاد لاهیجان در سن ۲۵ سالگی بدلیل ابتلاء به کرونا در گذشت

https://twitter.com/AminiMassoumeh/status/1232603047257346048

آزمایش ۵ تن از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان شهدای تجریش تهران مثبت شد

قاسم رضیعی، دکترای هسته‌ای شاغل در بیمارستان شهدای تجریش، از ابتلای قطعی ۵ تن از پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان و همسران‌شان به کرونا خبر داد و گفت حال یکی از آنها وخیم است.

https://twitter.com/MahIzadYaar/status/1232591276262010880

کاش نمازجمعه این هفته به امامت آقا برگزار بشه #كروناويروس

Rosa گفت...

رزا جان خیلی خوشحال شدم که آفتابی شدی

رزا: رفیق جان
دل به دل راه داره:)
پرسش: آیا همین الان مجتبی در راس امور نیست؟
چون روحانی و تیم اش دارند حرفهای عاقا را قرقره می کنند؟!

ناشناس گفت...

کاملا دروسته
وقتی قدرت در سایه علنی میشود اوضاع تغیر میکند رفسنجانی قدرت در سایه بود چون در رهبری نبود سرش تو اونجا کردند آب از آب تکان نخورد اما مجتبی وقتی رهبر میشود خودت میدونی جه اتفاقی می افتد قضیه شوروی و پوتین از آب در میاید خودت بهتر از من می دانی،
پیروز باشید

ناشناس گفت...

رزا جان لطفا توجه کن
مردوم ایران دو راه بیشتر ندارد یا باید تسلیم این وضیعت شد!!
یا این خاک تو سرش را برای همیشه پایان داد، و اگر بخوان همین طور زندگی کنند، آنها برای این مردوم حکومت خواهند کرد،، منظورم این است با اومدن مجتبی زندگی از کره شمالی هم بدتر خواهد شد، من اصلا ب این شعار اعتقاد ندارم خلایق هرچه لایق، من معتقدم اگر مردوم اعتراض نکنند معنا و مفهوم این است که شرایط موجود را پذیرفته ند ب معنای دیگر ایران میشود زندان بزرگ و حاکمان یک نفس عمیق خواهند کشید،
پیروز باشید

Rosa گفت...

سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا تایید شد از جمله دو نفر که از ایران سفر کرده بودند.

وزارت بهداشت بریتانیا از نتیجه مثبت آزمایش کرونا دو نفر که از ایران به این کشور سفر کردند خبر داده است.

دیگر مورد تایید ابتلا به ویروس کرونا در ولز بوده است که مربوط به شخصی است که به تازگی از ایتالیا به بریتانیا سفر کرده است.

مهدی شاد نوش، نماینده وزارت بهداشت در گیلان از بستری شدن "۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان" خبر داده که گفته که "از این تعداد ۴۰۰ نفر بهبود یافته اند".

به گزارش ایلنا این مقام وزارت بهداشت ایران گفته است که بیمارستان رازی به عنوان مرکز درمانی بیماران کرونا "کاملاً تخلیه شده" و "۳۰۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است".

سفیر اتریش در تهران اعلام کرده است که یک دیپلمات اتریشی که وزیر خارجه این کشور را در سفر اخیرش به تهرانی همراهی می‌کرده کرونا ندارد.

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران ایران اعلام کرده که تیم‌های این سازمان در مبادی ورودی استان مازندران اقدام به کنترل مسافران و سرنشینان خودروها کرده تا مانع "ورود مبتلایان" به این استان شوند.

وزارت بهداشت بلاروس: یک دانشجوی ایرانی که از باکو وارد شده مبتلا به کرونا است

وزارت بهداشت این کشور تایید کرده است که این مورد یک دانشجو از ایران بوده است. به گزارش تلویزیون دولتی بلاروس، این مرد جوان از باکو به بلاروس وارد شده است.

اعتراض همسر نرگس محمدی به تبعیض در اعطای مرخصی به زندانیان

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی خواستار اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی با توجه به خطر ابتلا به کرونا در زندان شد.

آقای رحمانی در توییتر خودش به بخشنامه جدید رئیس قوه قضائیه اعتراض کرده و آن را "تبعیض" دانسته و نوشت: "مطابق بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با کرونا،زندانیان امنیتی بالای ۵ سال مشمول مرخصی نمی شوند و این تبعیض زیر سوال است".

شیوع کرونا؛ محدودیت موقتی سفر ایرانی‌ها به روسیه؛ مسکو صدور ویزا را معلق کرد

مسکو اعلام کرد که محدودیت‌های تازه ای را برای سفر از ایران و کره جنوبی، دو کشوری که وضعیت شیوع کرونا در آن نگران کننده است، وضع کرده است.

جانشین حریرچی در وزارت بهداشت منصوب شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در حکمی "با توجه به بیماری ایرج حریرچی"، حسین داودی را به عنوان دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا منصوب کرد.

پاکستان پروازهای ایران را لغو کرد و مرزهایش را بست؛ دو مورد ابتلا به کرونا 'به ایران سفر کرده بودند'

هزار کیت تشخیص کرونا از چین به ایران آمد

سفیر چین در تهران اعلام کرد که "اولین محموله کمک‌های پکن به ایران برای مبارزه با کرونا" که شامل ۵ هزار کیت تشخیص کرونا و ۲۵۰ هزار ماسک است به ایران وارد شده است.

چهار نماینده مجلس ایران کرونا گرفته‌اند

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس ایران در حساب توییتر شخصی خودش نوشت که از ۳۰ نماینده مجلسی که از آنها تست کرونا گرفته شده، پاسخ ۴ نفر مثبت بوده است.

آقای وکیلی اشاره‌ای به نام این نمایندگان نکرده است.

پیشتر احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم و محمود صادقی نماینده تهران اعلام کرده‌ بودند که کرونا گرفته‌اند.

تبعیض در انجام تست کرونا بین مقامات و مردم آن قدر زیاد است که رسانه‌های رسمی و دولتی کشور نیز زبان به انتقاد گشوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی تحت عنوان "تبعیض در تست کرونا؛ مردم با مسئولان چه فرقی می‌کنند؟" از وجود تبعیض میان مردم و مسئولان در اصول مراقبت و بهداشت کرونا خبر داده و می‌نویسد در نخستین روزهایی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده وقتی ماسک معمولی و ژل ضدعفونی در داروخانه‌ها نایاب شده بین نمایندگان مجلس ماسک و ژل توزیع شده است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201309

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:
احتمال ابتلای 10 تا 15 هزار نفر به ویروس کرونا وجود دارد

Rosa گفت...

مدیر رسانه‌‌ای انجمن پزشکان عمومی ایران: قرار است فقط شما شهروندان درجه یک از ابتلا ی خودبه ویروس آگاه و قرنطینه شوید؟

قرار است فقط شما شهروندان درجه یک از ابتلا ی خودبه ویروس آگاه و قرنطینه شوید؟ چند ماه دیگر، بر چه کسی می‌خواهید حکومت کنید؟

دکتر مسعود جوزی، مدیر رسانه‌‌ای انجمن پزشکان عمومی ایران در کانال تلگرام انجمن پزشکان عمومی ایران نوشت :

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس، در توییتر نوشت: «طبق اطلاع از تست ⁧کروناویروس⁩ ۳۰ نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلان شده‌ چهار نفر مثبت است.»

در این‌باره پرسش‌های بی‌پاسخ و آزارنده‌ای وجود دارد:

۱. مگر برای استفاده از این کیت‌های نایاب و گران‌قیمت تشخیصی، نباید طبق فلوچارت وزارت بهداشت عمل کرد؟ از این ۳۰ نفر با چه معیار پزشکی تست گرفتند؟

۲. فقط این ۳۰ نفر تست دادند یا سایر ۲۹۰ نفر نماینده و مدیران و کارمندان مجلس و خانواده‌ها و محافظان‌شان هم در نوبت‌اند؟

۳. این حاتم‌بخشی از کیسه ملت منحصر به مجلس است یا سایر مقامات کشوری و لشکری و روحانی و وابستگان و پیوستگان هم آستین بالا زده‌اند؟

۴. در حالی که کمبود شدید تست برای بیماران شدیداً مشکوک و کادر درمان، خطر عدم تشخیص و متعاقباً گسترش بیماری را هر لحظه بیشتر می‌کند، کدام مقام بهداشتی استفاده از تست کرونا را برای غربالگری مسوولان را تجویز کرده است؟

۵. قرار است فقط شما شهروندان درجه یک از ابتلا ی خودبه ویروس آگاه و قرنطینه شوید؟ چند ماه دیگر، بر چه کسی می‌خواهید حکومت کنید؟

Rosa گفت...

کرونا از ایران به اتریش و نیوزلند هم رفت

یک روزنامه اتریشی از احتمال ابتلای یک عضو تیم همراه وزیر خارجه اتریش به کرونا در سفر به ایران خبر داد. نیوزلند نیز اعلام کرد، اولین مورد کرونایی این کشور که در حال حاضر در قرنطینه است به‌تازگی از ایران بازگشته است.

به گزارش دویچه وله، روزنامه "کوریر" اتریش می‌نویسد، یک دیپلمات اتریشی که با هیأت همراه الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش به تهران سفر کرده بود به دلیل ابتلای احتمالی به ویروس کرونا در بیمارستان "قیصر فرانس یوسف" وین قرنطینه شده است.

شالنبرگ هفته گذشته در تلاش برای نجات برجام (توافق اتمی) در سفری رسمی به تهران رفت و با تنی چند از مقام‌های ایران، از جمله حسن روحانی و محمدجواد ظریف، رئيس‌جمهور و وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به علاوه، به گزارش خبرگزای فرانسه، نیوزلند نیز از نخستین مورد احتمالی ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده که مربوط به زنی در دهه ۶۰ سالگی می‌شود که اخیرا از ایران بازگشته است.

این زن که شهروند نیوزلند است اکنون در قرنطینه به سر می‌برد و خانواده‌ او نیز برای انجام معاینات به بیمارستان فراخوانده شده‌اند.


ترکیه بر سر جنگ‌ سوریه دروازه‌های ورود به اروپا را به روی مهاجران گشود

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201296

Rosa گفت...

" سازمان امنیت فدرال روسیه از ساعت 00.00 بامداد 28 فوریه 2020 به وقت مسکو ، به طور موقت عبور شهروندان جمهوری اسلامی ایران را که برای آموزش و کار و همچنین برای اهداف خصوصی ، توریستی و ترانزیتی از طریق مرزهای دولتی وارد فدراسیون روسیه می شوند ، متوقف می کند "

خوردن سگ و گربه در شهر شنژن چین ممنوع اعلام می‌شود

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201287

ندا ناجی، دانشجو و فعال مدنی، از زندان آزاد شد

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201278

نماینده رشت: آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران خیلی بیشتر است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، اعلام کرد از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد.

Rosa گفت...

یکی از موارد تایید شده کرونا در سوئد نیز از ایران به این کشور رفته

العربیه :اداره بهداشت همگانی سوئد اعلام کرد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در زنی میانسال که از ایران به این کشور رفته، تایید شده و این زن در حال حاضر در بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان دانشگاه کارولینسکای استکهلم قرنطینه شده است.

به گزارش وبگاه استهکلمیان که اخبار ایرانیان در سوئد را پوشش می‌دهد، این زن دوشنبه 24 فوریه 2020 به سوئد آمده و در ابتدا هیچ‌گونه علائم بیماری نداشته، اما روز پنج‌شنبه 27 فوریه تست کرونا بر روی او انجام شد و نتایج، ابتلای قطعی او را تایید کرد.

روزنامه اکسپرسن سوئد به نقل از گزارشگر خود در تهران نوشته: «این سوء ظن در ایران وجود دارد که دولت در ابتدا تلاش کرده است تا آغاز ناگهانی و شیوع ویروس و وسعت آن را مخفی نگاه دارد که منجر به بروز نگرانی در رابطه با وضعیت در ایران شده است.»

تا کنون 5 مورد ابتلا به کرونا در سوئد گزارش شده و دولت این کشور روز پنج‌شنبه از اتباع خود خواست از سفر غیرضروری به ایران خودداری کنند.


به گزارش خبرگزای فرانسه، نیوزلند نیز از نخستین مورد احتمالی ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده که مربوط به زنی در دهه ۶۰ سالگی می‌شود که اخیرا از ایران بازگشته است.

این زن که شهروند نیوزلند است اکنون در قرنطینه به سر می‌برد و خانواده‌ او نیز برای انجام معاینات به بیمارستان فراخوانده شده‌اند.


قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از کرونایی شدن محمدرضا قدیر، رئیس این دانشگاه و دو معاونش و همچنین ۱۰ پزشک و پرستار قمی خبر داده است.

به گزارش ایسنا، علی ابرازه گفته است: «در صورتی که مسائل بهداشتی به‌درستی در قم رعایت نشود شاید نیاز به تخت ما، به دو تا سه هزار هم برسد. تاکنون ۱۸ نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده‌اند که بالای ۵۵ سال سن داشته‌اند.»

او ظرفیت بیمارستان‌های کامکار و فرقانی قم را "تکمیل" نامید و یادآور شد: «در صورتی که این بیماری در قم به اوج خود برسد، یک بیمارستان صحرایی را آماده‌سازی خواهیم کرد.»

از پزشکان بیمارستان چمران ساوه که تاکنون دو نفر بر اثر کرنا مردن و سه نفر با حال بد بستری هستن هنوز تست کرنا نگرفتن، چون کمبود کیت دارن. چطور از کل نمایندگان مجلس که همه سالم هستن و احتمال ابتلا با توجه با نوع کار بسیار پایین بوده تست گرفتن؟

https://twitter.com/ma_vakili/status/1233143152283987977?ref_src=twsrc%5Etfw

Rosa گفت...

دستگاه تزریق اتوماتیک روغن بنفشه

https://twitter.com/Ms79744326/status/1233073122129203202

رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار نیز به کرونا پیوست

باکمال تاسف از بی کفایتی سردمداران قاتل وغارتگر نظام ج ا
الهام شیخی ۲۳ساله در قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. درگذشت الهام شیخی موجی از تأثر و اندوه برانگیخته است.

من در عجبم چطور این جوونا که حتی ورزشکار هم بودن براحتی با کرونا جونشونوازدست دادن ولی سرکارخانم ابتکاروبقیه مسولین که ادعا کردن بیمارن؛انقدسرحال وشنگولن؟لپاشون گل انداخته بسکه دروغ میگن
Grinsendes Gesicht

#کرونا شرم کن؛من بیمه تامین اجتماعی‌ام

آذربایجان هم مرزش به روی ایرانها بست
#ویروس_کورونا

#ویروس_کورونا هرچقدر هم بد باشه واسه یه عده خوب بوده
تا الان کلی شغل ایجاد کرده
رئیس ستاد مبارزه با #ویروس_کورونا
روابط عمومی ستاد مبارزه با #ویروس_کورونا
دبیر اجرایی ستاد مبارزه با #ویروس_کورونا
معاون ستاد مبارزه با #ویروس_کورونا

خانوم الهام شیخی طی ویدئویی مرگش را تکذیب و سلامت خود رو تایید کرد!!!
#کروناویروس

اولین مورد ابتلا به #کروناویروس در ایستگاه بین‌المللی فضایی اعلام شد. تحقیقات نشان می‌دهد، عامل آن #ماهواره_ظفر بوده که چندی پیش از جمهوری اسلامی ایران به فضا پرتاب شده است.

شستن خدای مسلمین با الکل.
کرونا ،محمد و معجزاتش و شست و برد

نوشته استفاده زیاد از ضد عفونی کننده دست باعث میشه از طریق اختلال پوستی کرونا بگیری
دیگه الان مطمئن شدم میگیری فقط باید انتخاب کنی از چه طریقی بگیری

مهمترین دستاور چهل سال اخیر، صادرات موفق #کروناویروس بوده به اقصی نقاط جهان

در بخش ICU بیمارستان آرش تهران که یک بیمارستان جامع زنان است، یک مادر کرونایی به سفارش خانم مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت و درمان بستری شده و کل بخش ICU رو به خاطر ایشون تخلیه کردن با وجود بیمارستان‌های مخصوص این بیماران!

مصاحبه مسئولین مربوطه و کارخونه‌دار‌ها: ما توان تولید موارد ضدعفونی کننده حتی بیش از نیاز کشور رو داریم.
گزارش‌های میدانی از جای جای ایران: هیچ چیزی گیر نمیاد!

تلویزیون روزی 200000 بار میگه کارخونه ها بیش از نیاز کشور دارن مواد ضد عفونی تولید میکنن و حتی شاید نیاز کشور های دیگه رو هم تامین کنیم
والا ما هررررر داروخونه ای رفتیم گفتن نداریم
نکنه صادر میکنید عراق ، سوریه و چین

تنهاچیزی ک تونست نمازجمعه روتعطیل کنه #کروناویروس

دقت کردین از قالیباف هیچ خبری نیست؟!تستش که مثبت بود!بیچاره آرزوی رییس یکی از قوا بودن رو به گور میبره!

اولین زن باردار در اثر کرونا در زنجان درگذشت
این بیمار ۲۴ساله از بیمارستان امام به بیمارستان ولیعصر اعزام شده بود ساعاتی پس از بستری در ولیعصر جان سپرد.

https://twitter.com/SdFPspNu7efbK72/status/1233361058137550849

اولین زن باردار، چند هفته پیش تو بیمارستان شریعتی مرد !!!!
دوستم که رزیدنت زنان اونجاست میگفت تشخیص را آنفلوانزا دادند چون کیت کرونا نداشتن

https://twitter.com/hanaazadi5556/status/1233309761426333696

چرا این مجلسی‌ها و دولتی ها هی آمار مثبت و منفی کرونا میدن از خودشون؟؟ هرچی کیت میاد ارث بابا ایناست؟؟

نظر کشورای همسایه درباره ایران

https://twitter.com/golivsgoli/status/1233333113847255041

با کمال تاسف؛ #ویروس_کرونا به #زندان #کرج رسیده و جان دهها هزار #زندانی_سیاسی و ۱۲۰۰۰ بازداشت شده #قیام آبان در تمام زندانها به شدت در خطر است.
تنهاراه فشار آوردن به رژیم برای آزادی این عزیزان است

Rosa گفت...

سازمان جهانی بهداشت: ۹۷ مبتلا به کرونا از ایران به یازده کشور رفته‌اند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۹۷ مبتلا به کرونا از ایران به یازده کشور جهان رفته‌اند.
سازمان جهانی بهداشت با اعلام این که روز پنج‌شنبه کشورهای دانمارک، استونی، لیتوانی، هلند و نیجریه برای اولین بار از شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند، افزود همه این موارد به ایتالیا مربوط بوده‌اند.

بنا بر اعلام این سازمان در مجموع، ۲۴ مورد ابتلا به کرونا از ایتالیا به ۱۴ کشور و ۹۷ مورد از ایران به ۱۱ کشور رفته‌اند.

سیدفرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا در بابل بستری هستند و جواب آزمایش ۴بیمار مثبت اعلام شده است.

او به خبرگزاری ایلنا گفت که یکی از بیمارانی که جواب آزمایش آن مثبت بود، پس از بهبودی ترخیص شد.

به گفته این مقام بهداشتی بابل، به‌طور متوسط روزانه ۱۰۰ بیمار به کلینیک‌های سرپایی مراجعه می‌کنند.

اطلاعاتی که از منابع بیمارستانی به بی‌بی‌سی فارسی رسیده حاکی از آن است که تا شامگاه پنجشنبه ۸ اسفند، در مجموع دست کم ۲۱۰ نفر در شهرهای مختلف ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

بر مبنای این اطلاعات بیشترین شمار کسانی که با ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایران درگذشته‌اند بیش از ۱۰۰ نفری بوده‌اند که در تهران جان باخته‌اند.

پس از آن قم با حدود ۸۰ درگذشته بیشترین شمار قربانیان را داشته است.

وزارت بهداشت حکومت اسلامی در آمار رسمی خود از مرگ ۳۴ نفر با ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است. آمار رسمی با تردیدهایی، حتی از سوی برخی مقام‌های حکومت مواجه شده و از جمله نماینده قم چند روز پیش گفت در قم ۵۰ نفر درگذشته‌اند. وزارت بهداشت این گفته را تکذیب کرد.

امتداد از قول غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس حکومت اسلامی، نوشته که "آمار خیلی بیشتر از این حرف‌ها است."

بر این مبنا ایمن‌آبادی گفته است: "آقایان را به خداوندی خدا قسم می‌دهم که آمار واقعی به مردم ارائه کنند. متاسفانه، مکررا آمار را از مردم پنهان می‌کنند و به صراحت می‌گویم که آمارهای ارائه شده تاکنون، هنوز واقعی نیست. قبرستان‌ها را که نمی‌شود پنهان کرد."

بازار تهران بعنوان بزرگترین مرکز داد و ستد در کشور روزانه شاهد تردد چند صد هزار نفر از کسبه سراسر کشور است و این یعنی بزرگترین مرکز انتشار کرونا در کشور.

از این رو بازاریان تهران تصمیم به تعطیلی بازار گرفتند تا سهمی در سلامت جامعه ایفا کنند./تهران تایمز
بازاریان تهران از فردا بازار را تعطیل می کنند

Rosa گفت...

مبادی ورودی آبادان بسته شد

فرماندار آبادان گفت: مبادی ورودی آبادان بسته شده و تدابیر شدیدی از صبح جمعه برای ورود آبادان اتخاذ می‌شود.
فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه مقرر شد بیمارستان طالقانی آبادان فقط بیماران آنفولانزایی و سرماخوردگی را پذیرش کند و سایر بیماران را نپذیرد، افزود: در حال پیگیری هستیم و اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری در حال انجام است.

ترکمنستان از ورود کامیون‌های ایرانی به خاکش جلوگیری می‌کند. مقام‌های مسئول در ایران آمارهای متفاوتی از کامیون‌های متوقف شده بیان می‌کنند. یک مقام دولتی از توقف حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون در پشت مرزهای ترکمنستان خبر داد.

https://www.radiozamaneh.com/491536

قم با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، هفتمین شهر پر جمعیت ایران و پس از مشهد دومین شهر زیارتی کشور است.

اما فارغ از جمعیت قم، خطر اصلی رفت و آمد گردشگران به این شهر است؛ سالانه ۲۰ میلیون گردشگر داخلی و ۲.۵ میلیون گردشگر خارجی برای زیارت حرم معصومه و مسجد جمکران راهی قم می‌شوند

خبر درگذشت «محمد جمشیدی»، مدرس سنتور و برادرش «مجید» در اثر ابتلا به «کرونا» از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. محمد روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در گذشت و برادرش یک هفته پس از او.

پزشکان علت درگذشت محمد جمشیدی را ایست قلبی بر اثر تشدید علایم آنفولانزا ذکر کرده بودند. اما یک هفته پس از برگزاری مراسم تشییع عمومی و خاک‌سپاری او، به خانواده‌اش اطلاع می‌دهند پاسخ تست کرونا وی مثبت بوده است.

مسعود پزشکیان نائب‌رئیس پارلمان ایران از دولت این کشور خواست تا شهرهای آلوده را در اسرع وقت قرنطینه کند زیرا به گفته او نباید وقت را از دست داد.

نایب رئیس مجلس شورای ایران تأکید کرد: «دولت باید کاملا قاطعانه و در اسرع وقت شهرهای آلوده را قرنطینه‌ کند.»

الهه شیخی فوتسالیست ایرانی جمعه 28 فوریه 2020 با نشر ویدیویی، خبر مرگش بر اثر ویروس کرونا را تکذیب کرد.

در این ویدیو که از سوی «اصفهان سپورت» نشر شده، شیخی تاکید کرد، این اشتباه در رسانه‌های ایرانی به دلیل تشابه اسمی بوجود آمده و زنی که در قم فوت کرده هم‌اسم او بوده است.

اولین مبتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان؛ یک روس بازگشته از ایران

مجلس ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

مراحل تشخيص #كرونا در ايران: ١- بررسي علايم باليني تب نوع سرفه ٢- آزمايش خون ٣- سي تي و عكس ريه ٤- كيت تست كرونا. هر كدوم از مراحل مثبت باشه مرحله تشخيص بعدي شروع ميشه.

زهدان پنجشنبه 8 اسفند 98
سرازیر شدن آخوندها
از قم به شهرهای کشور امروز یک ماشین با ۱۲ نفر به زاهدان آمدند.


از ۵۰ کشور آلوده به #كروناويروس جهان در ۱۴ کشور عامل انتشار ایرانی ها بودند


تو این اوضاع که همه درگیر #كروناويروس هستیم نباید این جونای بیگناهی که بعد از قیام ۹۸ دستگیر و حالا محکوم به اعدام شدند رو فراموش کنیم.

https://twitter.com/AmnestyIran/status/1233454230985412608

ناشناس گفت...

آفرین دقیقا دروسته
در شلوغی های ویروس کرونا ب آرامی سه جوان بی گناه را جمهوری اسلامی اعدام خواهد کرد!!

Rosa گفت...


امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی هر سه کمتر از ۳۰ سال سن دارند و علاوه بر مجازات اعدام، به حبس و شلاق نیز محکوم شده‌اند.

گزارش‌های حاکی از آن است که آنها برای آتش زدن اموال عمومی و "بغی" یا شورش علیه حاکم اسلامی محاکمه شدند. گفته شده اتهام "سرقت مسلحانه" نیز در پرونده آنها بوده که به گفته فعالان حقوق بشر مربوط به تلاششان برای گرفتن دوربین فیلمبرداری از دست ماموران بوده است.

قوه قضاییه حکومت اسلامی در سال ۱۳۸۸ دو نفر را برای شرکت در اعتراضات گسترده آن سال مجرم شناخت و اعدام کرد.

اما بعدتر فاش شد که محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی‌پور ماه‌ها پیش از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ و اعتراضات متعاقب آن زندانی بودند. گفته شده بود که آنها با وعده آزادی حاضر شده بودند به دروغ علیه خود اعتراف کنند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=201352

:(