۲۰ شهریور، ۱۳۹۹

تمام کمپ پناهجویی موریا / یونان در آتش سوخته است. به یاریِ مردم برویم...

 رزا: در اغلب شهرهای اروپا اعلام اکسیون و راهپیمایی شده. به هم بپیوندیم...

 https://youtu.be/k52Lv7bctmw

 تمام کمپ پناهجویی موریا / یونان در آتش سوخته است. به یاریِ مردم برویم...

 تخلیه کمپ پناهجویان در جزیره لِسبوس در پی آتش‌سوزی

در پی آتش‌سوزی «گسترده» بزرگ‌ترین کمپ پناهجویان در جزیره لسبوس یونان بامداد چهارشنبه تخلیه شد.

کمپ موریا محل اسکان نزدیک به ۱۳ هزار پناهجواست. این در حالی است که ظرفیت اسمی این کمپ کمتر از ۲۸۰۰ نفر اعلام می‌شود.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از یک عکاس خود در محل گزارش داد که «تقریبا» تمام کمپ موریا در آتش می‌سوخته است.

به گفته این عکاس،‌ نیروهای پلیس جلو پناهجویانی را که با پای برهنه به سوی شهر بندری میتیلِن فرار می‌کردند گرفته‌اند.

هنوز از تعداد مجروحان احتمالی در این آتش‌سوزی اطلاعی در دست نیست.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

نروز گوبا تعدای از این افراد نگون بخت را میخواهد قبول کند،

Rosa گفت...

7000 کودک در این کمپ هست که بسیاری سرپرست ندارند...
من دیشب نخوابیدم...
امیدوارم به اینطرف آب برسند.
خجالت آور است برای اروپا که بیش از یک میلیون را جا داد، نتواند این 20 هزار نفر را پناه بدهد.
هر کاری بلدید انجام دهید رفیق جان.

Rosa گفت...

ایران وایر هم نوشت : شیرین نجفی یکی از ادمین های کانال تلگرامی آمدنیوز روز چهارشنبه در شهر آنکارا ترکیه بازداشت شد ، اما این خبر ساعاتی بعد در سایت و کانال تلگرامی و اینستاگرام ایران وایر غیر قابل دسترسی است.

بابک شاهد دانشجوی دکترای تاریخ دانشگاه ییلدیریم بایزید آنکارا در رشته توییتی نوشت : خبرنگار ایران وایر آقاى پرویز یارى نیز در تماس با پلیس امنیت ترکیه خبر بازداشت شیرین نجفى در آنکارا را تایید نمود. بنا به اذعان ایشان خانم نجفى با کارت شناسایى و هویت جعلى در ترکیه ساکن بود.در روزهای گذشته مجید نوظهور، امیر آبستان، علی مهربان، سینا ابراهیم اوغلو، مجتبی شمسی‌پور، محمد اکبری، فهیمه صفری از جمله افرادى بودند که طى این عملیات دستگیر شده بودند.بنا به ادعاى این منابع خبرى این افراد علاوه بر پولشویى به نفع سپاه پاسداران اقدام به تهدید فعالین سیاسى و مدنى ساکن در ترکیه نیز مى نمودند و بنا به گمانه زنى هاى خبرها منتشر شده احتمال گسترده شدن این عملیات به دیگر شهرهاى ترکیه نیز وجود دارد.بنا به ادعاى برخى از منابع خبرى در آنکارا در دومین روز عملیات پلیس ترکیه بر علیه شبکه مالى-امنیتى مرتبط با ایران در آنکارا امروز خانم شیرین نجفى از سوى پلیس امنیت ترکیه دستگیر شد.

پرویز یاری هم در رشته توییتی نوشت : «#شیرین_نجفی» از سوی نیروهای امنیتی در ترکیه بازداشت شد یک منبع در اداره امنیت آنکارا که نخواست نامش فاش شود با تایید خبر بازداشت شیرین نجفی، گفت: «شیرین نجفی تنها بازداشت شده روزهای اخیر در ترکیه نیست و ایرانیان دیگری نیز در این ارتباط بازداشت شده‌اند.» این منبع اضافه کرد شیرین نجفی هنگام تردد با کارت شناسایی جعلی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. شیرین نجفی یکی از ادمین‌های آمدنیوز، پس از ربوده شدن روح الله زم و بازگراندن وی به ایران از سوی نیروهای امنیتی، ماه‌ها بود از مکان اختفای وی اطلاعاتی در دست نبود.در روزهای اخیر حداقل ۷ نفر از اتباع ایرانی در آنکارا به اتهام کلاه‌برداری، پولشویی و ارتباط با سرویس های امنیتی ایران بازداشت شده‌اند.اسامی افراد بازداشت شده در روزهای گذشته: مجید نوظهور، امیر آبستان، علی مهربان، سینا ابراهیم اوغلو، مجتبی شمسی‌پور، محمد اکبری و فهیمه صفری

بر اساس گزارش برخی از رسانه ها و کانال های تلگرامی فارسی زبان ، در پی عملیات پلیس ترکیه بر علیه کلاهبرادان مالی و جاسوسان ایرانی در شهر آنکارا، «شیرین نجفی»، فردی که در دستگیری روح‌الله زم مدیر کانال آمد نیوز نقش مؤثری داشت، بازداشت شده است.

چند روز پیش نیز مجید نوظهور از عوامل اطلاعاتی سپاه پاسداران در آنکارا بازداشت ‌شد....

iranglobal!!!

ناشناس گفت...

اوکی رزا جان
ممنون از زحمات شما
پیروز باشید

Rosa گفت...

اعدام نوید افکار یا مرگ زیر شکنجه؟

آخرین تماس نوید افکاری با خانواده خود ساعت 11:30 دقیقه شب آخر زندگیش بوده و در آن مکالمه، کوچکترین اطلاعی نداشته که چند ساعت بیشتر با مرگ فاصله ندارد.

همچنین، هنگام تحویل جنازه، به نزدیکان او فقط اجازه داده‌اند که صورت آقای افکاری را ببینند که از همان مقدار نیز، مشخص بوده بینی او شکسته شده.

با توجه به چنین اطلاعاتی، سوال مشخص آن است که در ساعات آخر زندگی این زندانی چه گذشته است؟

آیا نوید افکاری را حقیقتا "دار" زده اند، یا نحوه قتل او حتی از این هم ظالمانه تر بوده؟ / حسین باستانی

Rosa گفت...

یک شاهد عینی نزدیک به خانواده نوید افکاری به بی‌بی‌سی فارسی گفته که هنگام تحویل جنازه، به نزدیکان او فقط اجازه دادند صورتش را ببینند. به گفته این شاهد "بینی آقای افکاری شکسته بوده است."

نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی دیروز بامداد "بدون اطلاع خانواده" در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد. او در ارتباط با تظاهرات مرداد ماه دو سال پیش به قتل و محاربه محکوم شده بود.

فیلم مخفیانه گرفته شده از دفن شبانه نوید افکاری در محاصره ماموران اطلاعات

https://irankargar.com/%d8%af%d9%81%d9%86-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%81%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b5%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%a7/

نوید افکاری که تنها ۲۷ سال سن داشت، یک قهرمان کشتی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردادماه سال ۹۷ شیراز، در زندان عادل‌آباد شیراز به چوبه دار سپرده شد.

خانواده نوید افکاری بر خلاف شرع و عرف مورد ادعای همین نظام، از آخرین دیدار با نوید محروم ماندند و بدون اطلاع صبحگاه روز گذشته اعدام شد.

حکم اعدام نوید افکاری و حبس‌های طولانی مدت برای دو تن از برادرانش، اعتراضات بی‌سابقه‌ای را در ایران و کشورهای جهان و همچنین نهادهای بین‌المللی برانگیخت.

فیفا، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا در شمار محکوم‌کنندگان اعدام نـوید افکاری هستند. اعدام نـوید افکاری در توییتر در ترند جهانی قرار گرفت و بازتاب زیادی پیدا کرد.

اعدام نـوید افکاری در شرایطی صورت گرفت که تلاش‌ها برای لغو حکم اعدام او شتاب گرفته بود. اما سردمداران حاکمیت با هدف زهرچشم گرفتن از مردم و ترس از یک اعتراض بزرگ در تقدیر بر اعدام او اصرار ورزید.

جمهوری اسلامی با دهن‌کجی به درخواست لغو حکم اعدام نـوید افکاری از سوی میلیون‌ها نفر از مردم ایران و بسیاری از نهادهای بین‌المللی، او را اعدام کرد.
رژیم ایران و در راس آن شخص خامنه‌ای در شرایطی در اجرای حکم اعدام نـوید افکاری تعجیل ورزید که روز به روز بر محکومیت حکم ضدانسانی صادر شده علیه او افزوده می‌شد.

همچنین این اقدام جنایتکارانه که خشم مردم شیراز را به شدت برانگیخته و جو اجتماعی این شهر را ملتهب ساخته است، برای زهرچشم گرفتن از مردم ایران در آستانه یک انفجار اعتراضی و برای جلوگیری از یک اعتراض سراسری دیگر، صورت گرفته است.

Rosa گفت...

هادی غزنویان، همکار ترکمان، در جریان تحقیقاتی که در پرونده نیز ثبت شده گفته او پس از پایان ماموریت گشت‌زنی در روز ناآرامی‌ها در شیراز در حال بازگشت به خانه بوده است.
هادی غزنویان، همکار ترکمان

خبرگزاری فارس ۱۴ مرداد ۹۷ در گزارش مراسم تشییع جنازه حسن ترکمان او را "یکی از نیروهای امنیتی حاضر در تجمعات غیرقانونی روزهای گذشته در شیراز" معرفی کرده بود.

ابهام دیگری که مسئولان در مورد آن خلاف‌گویی می‌کنند علت شتاب در اجرای حکم اعدام نوید افکاری است. به گفته حسن یونسی، مطابق "آیین نامه اجرای احکام قصاص" محکوم به اعدام حق دارد پیش از اجرای حکم با خانواده خود دیدار کند اما ماموران "آنقدر عجله" داشتند که نوید را از این حق محروم کردند.

محکوم به اعدام حق دارد پیش از اجرای حکم با خانواده خود دیدار کند اما ماموران "آنقدر عجله" داشتند که نوید را از این حق محروم کردند....

مقام‌های دادگستری استان فارس نیز با تایید این خبر گفته‌اند که این حکم با توجه به «اصرار خانواده مقتول» بر قصاص اجرا شده است.

پیکر نوید افکاری، بر اساس گزارش‌های منابع نزدیک به خانواده افکاری و برخی تصاویر منتشر شده، شامگاه شنبه ۲۲ شهریور و «تحت تدابیر امنیتی» به خاک سپرده شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد حکم قصاص نفس نوید افکاری، متهم به قتل صبح امروز شنبه ۲۲ شهریور پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و «با اصرار اولیای دم و خانواده مقتول» اجرا شده است.

حال سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرده که پس از صدور رأی با اعتراض وکیل مدافع متهم، حکم اعدام نوید افکاری در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور بررسی و قطعیت یافته است.

کاظم موسوی

پیرو در خواست پدر و مادر برادران افکاری از رئیس ق.ق، ساعاتی پیش این سه برادرطی تماسی تلفنی خانواده رااز احوال خود باخبر کرده و بیان داشتند که درحضور آقای موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس تحت معاینه پزشکی قانونی قرار گرفته و آسیب‌های وارده به آنها توسط پزشکان ثبت شد.#نویدافکاری

https://twitter.com/MahmoudianMe/status/1304518916052381697?ref_src=twsrc%5Etfw

رئیس ق.ق

درخواست رضایت و تلاش برای رضایت دلیل بر پذیرش جرم توسط #نوید_افکاری و یا خانواده و وکلا نبوده و نیست.
اما برای نجات جان نوید در برابر کسانی که تشنه خون بودند این تنها راه بود.
اما آقایان برای ریختن خون او آنچنان شتاب داشتند که امروز صبح با هلکوپتر به زندان رفته بودند

چرا دروغ میگی؟ خانواده "مقتول" موقع اعدام در زندان عادل آباد بودند
شما کجا میخواستی آنها را ببینی و رصایت بگیری؟

https://twitter.com/tahanewsfeed/status/1304760451448868864

چرا نقش وکیل سابقش ( حمیدرضا جمشیدی) که گفته بود شکنجه ای در کار نبوده رو کتمان میکنید؟

حمیدرضا جمشیدی

هر ايرانى يك حكم اعدام، كه صادر نشده! #نوید_افکاری

احتمالا زیر شکنجه کشته‌اند #نوید_افکاری #نوید_افکاری_را_کشتند

مقام‌های قضائی استان فارس ادعا کرده‌اند شتاب در اجرای حکم به خاطر اصرار خانواده مقتول برای این کار بوده است. مطابق برخی گزارش‌ها خانواده حسن ترکمان برای پافشاری بر قصاص تحت فشار قرار گرفته‌اند. با این همه اصرار خانواده مقتول نمی‌تواند متهم را از حق قانونی آخرین دیدار با خانواده‌اش محروم کند.

Rosa گفت...

خانواده مقتول ۴٨ ساعت قبل از اجرای حکم مطلع نشدند؟ عدم حضور آنها مانع اجرای حکم بوده است!
با همین تشریفات باید به اطلاع وکیل محکوم هم می‌رسیده و آیا ایشان بی اطلاع بوده؟!

هیچکس اطلاع نداشته تا ساعت ۱۲ ظهر!

حتی اولیا دم؟!

بله انگاری چون امروز قرار بود با خانواده صحبت بشه

عزیز من آیین نامه اجرای قصاص صراحت داره و چون حق الناس هست دست ولی دم رو تا لحظه آخر باز گذاشته که حتی با عدم حضور خودش یا وکیل و نماینده اش حکم اجرا نشه
به وکیل محکوم هم ابلاغ ثنا میزنند ولی عدم حضورش مانع نیست
در مورد این پرونده بعید می‌دونم پدر مقتول نرفته باشه

به وکیل هیچ اطلاعی داده نشده بود، حتی دیدار آخر هم با خانواده نداشته! پدرش هم احتمالا نرفته میگم امروز بعدازظهر قرار برملاقات با خانواده بوده

بنظرم شرح کامل و دقیق رو باید دونست وکیل محکوم زحمت بکشه و پرونده و صورتمجلس اجرای حکم رو مطالعه کنه

دیشب که زنگ زده نوید حتی گفته خوبه و پزشکها هم ثبت کردن اثار جراحت رو و قرار هر سه رو بیارند تهران! حتی هفته پیش به وکیل و خانواده گفتند یکشنبه قاضی کشیک هست بیاید پیگیری برای دیدن بچه ها

در ساعت‌های اخیر به تدریج گزارش‌ها و شواهدی در حال انتشار است که می‌تواند اصل اعدام #نوید_افکاری را زیر سئوال ببرد و احتمال وقوع اتفاقات دیگری در مرگ او را تقویت کند.
در ساعت‌های پایانی جمعه شب و بامداد شنبه چه گذشته است؟

حالا سوالی بزرگ ذهنم را دربرگرفته؛ان جنایت بزرگ چگونه رقم خورد؟آن‌شبِ‌سیاه هلی‌کوپتری حامل کسانی شاید از قوه قضائیه،وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و... در حیاط زندان عادل‌آباد شیراز نشست؛بعد #نویدمان_را_کشتند
آنجا چه گذشت و چه شد او را کشتند؟
#نوید_افکاری دیگر نیست حقیقت را بگوید!!!

ین دوهفته و نیم انقدر سریع گذشت از اعلام وجود حکم بچه ها تا کشتن نوید.نمیدونم خانواده ترکمان واقعا اجازه دادن یابه جاشون تصمیم گرفتن.اگر مورد دوم هست ازشون باید تقاضا کنیم اعلام کنندچون اون وقت خودشون هم شریک‌ کشتن نوید هستن.ضمن اینکه قرار بود خیرین رو ببینند.

خانواده مقتول قبول کرده بودند که رضایت بدند اونوقت مگه زمان اعدام نباید یکی از اعضا اونجا باشه؟ چجوری میشه؟

جالب اینجاست ک اخبار شبکه یک اعلام کرد بخاطر پافشاری اولیای دم اعدام شد

به خانواده افکاری اعلام شد که صبح امروز #نوید_افکاری اعدام شده است.

همیشه صبح چهارشنبه اعدامها صورت میگرفت... امیدوارم دروغ باشه

امروز مثل جمعه سنگین و دلگیر بود، تا اینکه اعدام #نوید_افکاری اعلام شد.

شما اقای مهدی محمودیان جرات نمیکنیدابهامات پرونده رو بگید.
اینکه شاهد ها از شهادت برگشتن-شما که میدونستید مدرکی نیست
پس چرا خونشو پایمال کردید از کی ترسیدید

Rosa گفت...

نوید افکاری هیچ اطلاعی از اجرای حکم اعدام خود نداشت

بر اساس اطلاعات منتشره، این تماس تلفنی ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه شامگاه روز جمعه ۲۱ شهریور بین نوید افکاری و برادرش برقرار شده است.

در این تماس تلفنی، نوید افکاری می‌گوید قرار است او و دو برادرش دیگرش که در زیرزمین زندان عادل آباد شیراز بوده‌اند، صبح روز شنبه ۲۲ شهریور به تهران منتقل شوند.

برخلاف وعده زندانبانان نوید افکاری، قوه قضائیه اعلام کرد که او همان صبح روز شنبه اعدام شد.‎

قای افکاری نیز در فایل صوتی منتشره توضیح می‌دهد که پزشکی قانونی او و برادرانش را معاینه کرده، عکس گرفته و «هر جایی که [بر اثر شکنجه] آسیب دیده بود، ۱۰ الی ۱۵ جا را نوشتند».

پیش از این رسانه‌های داخل ایران به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس نوشته بودند که معاینه، روز ۱۹ شهریور انجام شده و «هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و… مشاهده نشد».

آقای افکاری همچنین به خادم‌الحسینی، رئيس گارد زندان عادل آباد شیراز، به عنوان فردی اشاره می‌کند که همراه با چند سرباز او را کتک زده‌اند.

برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور نیز به نقل از شاهدان عینی نوشته‌اند که هنگام دفن آقای افکاری، فقط موفق شده‌‌اند صورت او را ببینند و علاوه بر نشانه ضرب و جرح روی صورت نوید افکاری، بینی او هم «شکسته بود».

نوید افکاری در بخش دیگری از این تماس تلفنی می‌گوید که مشخص نیست آنها به چه زندانی منتقل می‌شوند ولی ابراز امیدواری می‌کند که مشکل حل شود و به خانواده‌اش پیام می‌دهد که نگرانی نداشته باشند.

این زندانی در ادامه با امیدواری می‌گوید که «خیالش راحت است» و موضوع «درست می‌شود».

https://audio.rferl.org/FRD/2020/09/14/f345aba3-f9f4-41c8-89c2-6a1bfe7670c4.mp3?download=1

https://youtu.be/XH8JqXj1m2U

نوید افکاری شب قبل از اعدامش در تماسی تلفنی اعلام کرده بود قرار است به زندانی در تهران منتقل شود؛ او همچنین می‌گوید خادم‌الحسینی، رییس گارد زندان، نقش اصلی را در کتک زدن او برادرانش داشته است.

این فایل صوتی حدود دو دقیقه‌ای مکالمه تلفنی نوید افکاری با برادرش، سعید، اندکی پیش از نیمه‌شب پیش از اعدام است.

نوید افکاری در این تماس تلفنی تاکید می‌کند که خادم الحسینی، رییس گارد نگهبانی زندان، در کتک زدن او و برادرانش هنگام انتقال آنان از یک بند به بندهای دیگر زندان شیراز نقش داشته است.

او همچنین می‌گوید مقام‌های زندان به او اعلام کرده‌اند قرار است به زندانی در تهران منتقل شود اما نگفته‌اند کدام زندان.

پیش از این نیز حسن یونسی، وکیل پرونده، اعلام کرده بود که حق محکوم برای انجام دیدار آخر درباره اعدام نوید افکاری رعایت نشده است.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری، نیز گفته بود نوید افکاری شب پیش از اعدام ساعت ۱۱:۳۰ با خانواده‌اش تماس گرفت و با آنها صحبت کرده بود که «نشان می‌دهد شرایط تا آن زمان عادی بوده است».

نوید افکاری در این فایل صوتی همچنین از معاینه شدن خود و دو برادرش توسط پزشکی قانونی و با حضور رییس دادگستری استان فارس خبر داده است.

بر اساس این فایل صوتی، پزشکان بین ۱۰ تا ۱۵ نقطه بدن او را که بر اثر شکنجه و کتک آسیب دیده بود معاینه کرده‌ و عکس گرفته‌اند.

او هنگام تماس تلفنی می‌گوید که در «زیرزمین» زندان عادل‌آباد زندانی است.

https://twitter.com/IranIntl/status/1305487344053690368

خادم الحسینی، رییس گارد نگهبانی زندان، در کتک زدن او و برادرانش هنگام انتقال آنان از یک بند به بندهای دیگر زندان شیراز نقش داشته است.

Rosa گفت...

Khadem al-Hosseini, the head of the prison guard.

پیغام از همکاری از شیراز (من فقط می‌توانم صحت اکانت ارسالی را تاییدکنم): آثار فشاری بر گردن جسد #نوید_افکاری یا شکستگی گردن دیده نشده و مندرجات جواز دفن کذب است.امضای نماینده ی پزشکی قانونی در صورتجلسه ی اعدام توسط شخصی انجام شده که در هنگام اجرای حکم ادعایی در محل حضور نداشته

https://twitter.com/RealDrAttari/status/1305244903488843776

ایران به هیچ یک این قوانین موجودخودش هم پایبندی نشون نداده،ازطرفی صبح شنبه بی مقدمه اعلام کردندکه نویدرو قصاص کردندواز اونطرف نیمه شب و بدون حضورفامیل نویدوبدون اینکه حتی پیکربی‌جان نویدروبه خانواده‌ش نشون بدن،
باعجله دفنش میکنندتاخیال‌شون راحت بشه که دیگه قابل پیگیری نیست.

نوید از این آقا شکایت نکرده از وکیل قبلیش اردکانی شکایت کرده ...#

زهرا_کاظمی با وزارت «علی یونسی» زیر «شکنجه» کشته شد و در «شیراز» دفن شد.
نوید_افکاری با وکالت «حسن یونسی» زیر «شکنجه» کشته شد و در نزدیکی «شیراز» دفن شد. علت فحش های مااینه

مدارک جدیدی که ما برای اعاده دادرسی ارائه کردیم یکی اش همین بود . آقای س.ا که قبلا در بازداشت علیه متهمین شهادت داده بود، اقرارنامه رسمی تنظیم کرده مبنی بر اینکه اظهاراتش تحت فشار بوده است

اگه کسی رو سراغ دارید که بجای هشتک پیشنهاد بهتری داره به منم معرفی کنید، با هشتک رژیم عوض نمیشه با تبر و تفنگ عوض میشه.

هشتگت رو بزن، کنارش مبارزه مسلحانه ت رو هم ادامه بده.

اینا تا شب عید رفتنی‌ان

ننگ بر دراکولاهای رژیم اسلامی!

Rosa گفت...

اسماعیل بخشی، فعال کارگری در واکنش به اجرای حکم اعدام نوید افکاری در صفحه شخصی خود نوشت:

“طناب نفسش بریده شد تا نفسش را گرفت، گردنی عادی نبود جانش گرفته شد تا جانش را گرفت. گردن نوید رمقی برای طنابشان نگذاشته است، آیا همتی هست هنوز؟

برای طنابشان گردن میخوان

نوید افکاری اعدام شد

لعنت به این زندگی “

نوید افکاری، از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ۹۷ و کشتی گیر ایرانی، سحرگاه روز گذشته در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.