۲۳ دی، ۱۳۸۹

آگهی تسلیت مردانه

مهرداد یلفانی ( ۲۴ ساله) خود را در اولین صبح سال نو روی ریل قطار انداخته. مادرش نیلوفر، خواهرش یلدا است.
مقاله مهستی شاهرخی/ خودکشی نسل جوان و استبداد حاکم
مرگ مهرداد گویا ریش سفیدان و گیس سفیدان پاریس و حومه را بیدار نکرد. عزایش تریبونی شد تا بالای منبر بروند و خود را به صورت طایفه ای صاحب عزا اعلام کنند. مرگ مهرداد انگار مجالی شد برای احزاب تا به سربازگیری و مرده دزدی بپردازند. مرگ مهرداد بهانه ای می شود تا رفقا به محسن تسلیت بگویند. خودکشی مهرداد، یک پیانیست جوان بر شعور و دانایی قوم در تبعید چیزی نیفزود. و چه حیف!
...
امیدوارم مراسم یادبود مهرداد یلفانی (پانزده ژانویه در آژکا) را مثل مراسم یادبود مریم یوسفی با امتیاز دادن به رفقا و با سخنرانی های پوک ضایع نکنید. میکروفن را به دست جوانان بسپارید. بگذارید جوانی برای شادی روح ناآرام مهرداد پیانو بزند. میکروفن و فرصت را به دست دوستان جوانش بدهید تا به حرف بیایند و بگویند چرا این جوان در هفته اول سال خود را کشت. آخر چه شد؟

سرتیتر آگهی تسلیت اپوزیسیون مردانه را در زیر با هم بخوانیم..

اطلاعیه‌ی کانون نویسندگان ایران - تسلیت به محسن یلفانی
انتحار فرزند رفیق عزیزمان محسن یلفانی ( مهرداد، ۲۴ ساله) در هفته پیش ...
ستمگران از ما عبور نخواهند کرد، رنج محسن یلفانی "در یک خانواده ایرانی"، همنشین بهار
ما همگامان محسن یلفانی در وادی تئاتر ، یاد عزیز مهرداد را گرامی می داریم ...
محسن عزیز, خانواده محترم یلفانی , سوگ جانگداز و ناباورانه مهرداد عزیز, که شور و مهر زندگی بود , ما را هم عزادار کرد....
انجمن اجتماعی- فرهنگی ايرانيان ساکن فرانسه با نهايت تأثر و تأسف درگذشت نابهنگام هنرمند ناکام مهرداد يلفانی فرزند دوست و نويسندۀ گرانقدر محس يلفانی را به اطلاع ياران و اعضای انجمن می رساند.
دوست، همراه، همکار و همدل گرامی و فرزانه ی ما، محسن یلفانی، در سوگ سنگین فرزند خود، مهرداد، نشسته است.
محسن یلفانی، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، عضو و یار دیرین کانون نویسندگان ایران، در واقعه‌یی دردناک فرزند عزیز خود را از دست داد.
همدردی ی اسماعیل خوئی با محسن یلفانی /دوست هنرمند و نویسنده ارجمند محسن جان یلفای/درود بر شما/من نیز همچون تو داغی بر دل دارم و میدانم تسلایی در کار نیست..
محسن یلفانی، نویسنده و نمایشنامه نویس گرانقدر، این روزها سوگوار مرگ ناگهانی فرزند خویش است.

رزا: به نظرم خود کشی اگرچه راه خوبی برای آزاد شدن ازسلطه است، اما بهترین راه نیست. امروز که سندانیم ولی فردا پتک. اگر دستمان را به هم دهیم. اگر ...

۲۰ دی، ۱۳۸۹

باور بفرمایید این حکوت به گوزی بند نیست!

جرج اورل در ۱۹۸۴ می‌‌نویسد ،هیچ دستگاهی در این سیستم بازدهی ندارد غیر از سازمان کنترل فکر.

باور بفرمایید این حکوت به گوزی بند نیست!  پس از میلیونها سال انقراض دایناسورها هنوز عده‌ای دنبال این می‌گردند که ببینند علت انقراض آن حیوان‌های عظیم الجثه با آن همه عظمت چه بوده! شاید سالها بعد هم عده‌ای بنشینند و سعی کنند دلیل انقراض آخوندها را پیدا کنند. همین جا برای اینکه حداقل مشکل محققین آینده رو حل کنم، دلیل انقراض این دایناسورهای عهد الکترونیک را به عرض می‌رسانم!
آقا جان اینها از جامعه عقب افتاده‌اند بسیار هم عقب افتاده اند، به اندازه هزاران سال! در نتیجه باید بروند! هیچ دلیل دیگری هم برای انقراض نیاز نیست. وقتی که دیگر نتوانستی از هوای موجود تنفس کنی خود به خود خواهی مرد.
حکومتی که نمی‌تواند ابزار روز را بکار ببرد محکوم به فنا است!
در ایران تصمیم گرفته‌اند تویتر و فیس‌بوک را برای احزاب سیاسی ممنوع کنند! آخه برادر احمق! گیریم که تویتر و فیس‌بوک را ممنوع کردی با تولید اندیشه در جاهای دیگر و تکنولوژی‌های دیگر می خواهید چه کنید! به قول شاملو این برف را دیگر سر باز ایستادن نیست. انقراض شما اجتناب ناپذیر شده است “این برف را دیگر سر باز ایستادن نیست”.
بعید نیست در آینده نه چندان دور گوزیدن هم در حکومت الله بر روی زمین ممنوع شود، چرا که آقایان از آن ترس دارند که شاید با ترویج گوزیدن کل حکومت آخوندی باطل شود، درست مثل نمازشان که با یک گوز باطل می‌شود! باور بفرمایید این حکوت به گوزی بند نیست!
صبح بیدار میشیم خبر اعدام باید بشنویم...عصرها هم اخبار احکام اعدام که تازه صادر شده و قراره اجرا بشه رو باید بشنویم....شب میخوایم بخوابیم هم خبر سقوط هواپیما یا تصادفات شدید جاده ای باید بشنویم....مملکته داریم؟‎
سید سلیمان ذاکر دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس آخرین صحبتی که با استاندار آذربایجان غربی داشته ام تعداد کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه به 80 نفر رسیده است
هواپیما اصلا فرود اضطراری نکرده و اجازه فرود نیافته است و بدلیل تمام شدن بنزین سقوط کرده به همین دلیل هواپیما نسوخته . یکی میگه ۳۲ نفر یکی میگه ۳۳ نفر
33 rescued 71 died in Iranair plane crash in Oroumyeh
Dozens Die In Iranian Passenger Jet Crash
آيا همخانه اي نچسب داريد؟ آيا همخانه ي شما به كمونيسم گرايش دارد؟ آيا همخانه ي شما عبوس است و روابط عمومي بدي دارد؟ آيا از بوي تخدير و سيگارهمخانه تان به ستوه آمده ايد؟ آيا همخانه تان به ظرف كثيف گير مي دهد و نسبت به نظم وسواس دارد؟
مژده **** مژده **** مژده
همخانه تان را با يك جوان شاداب و سرحال تعويض مي كنيم : جوان، خوشحال، عكاس، كوهنورد، اصلاح طلب، پست مدرن، عاشق كيارستمي، مهران مهاجر ، پيمان هوشمند زاده و مجله ي حرفه هنرمند. روابط عمومي بالا. قابل نمايش به والدين به عنوان همخانه . فول آپشن با امكانات
فقط يك ميليون ماهي صد و بيست و پنج
ریشهٔ‌ها
فرگشت-    فرگشت تولید مثل جنسی  شاید متعارف‌ترین شکل این نظریه‌ها فرضیۀ ملکه قرمز (Red Queen) باشد که می‌گوید تغییرات ژنتیکی بزرگتر به گونه‌های تولید مثلی جنسی مقاومت بهتری در برابر بیماری‌ها و انگل‌هایی که سرعت سازگاری زیادی دارند می‌دهد.
مشکل این نظریه‌ها این است که ارتباط و پیوند میان تولید مثل جنسی و گوناگونی ژنتیکی بسیار کم است، زیرا گوناگونی و تنوع یک جمعیت می‌تواند وابسته به آهنگ جهش‌ها باشد و نه شیوۀ تولید مثل. برای یک آهنگ جهش معین، تولید مثل جنسی ممکن است تنوع جمعیت را به دلیل همگرا شدن رفتارهای ژنتیکی سودمندتر کاهش دهد. تنها دلیل اینکه چرا تنوع یک جمعیت غیرجنسی کمتر است این است که فرگشت کسانی که کمترین آهنگ جهش را داشته باشند انتخاب می‌کند به این منظور که انباشت جهش‌های مضر را کاهش دهد.
یکی از جنجالی‌ترین نظریه‌های آلترناتیو این ایده است که می‌گوید مردها اساساً انگل هستند. تولید مثل جنسی زمانی آغاز می‌شود که برخی اندام‌های انگلی به مانند ویروس شروع به تزریق مواد ژنتیکی خود به درون بدن یک میزبان بی‌اطلاع به منظور استفاده از دستگاه تولیدمثل او می‌کنند. در سراسر مسیر تاریخ فرگشت، انگل‌ها یک همزیستیِ با هم‌فرگشت (Coevolution) را با میزبان‌های خود بوجود می‌آورند که به دلیل مواد ژنتیکی تقسیم شده و فواید تولید مثل جنسی می‌باشد. از این لحاظ، ممکن است مردها شبیه میزبان‌های مولدی‌شان باشند ولی آنها همچنان اصولاً انگل هستند.

دانلود عایشه بعد از پیغمبر  کتاب “عایشه بعد از پیغمبر” نوشته “کورت فریشلر” ترجمه “ذبیح الله منصوری“
دانلود بیست و سه سال  کتاب “بیست و سه سال” نوشته “علی دشتی” به کوشش و ویرایش “بهرام چوبینه“
فرخ نگهدار مزدور جمهوری اسلامی ایران

۱۶ دی، ۱۳۸۹

قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج- جان پنج دانشجوی بازداشت شده در خطر است.

یک ماه از دستگیری چهار تن از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج که متهم به توهین به «قران» بودند می‌گذرد، هیچکس از سرنوشت انها کوچکترین اطلاعی ندارد. یکی از کارمندان دادگستری یاسوج که نخواست نامش فاش شود گفت که پرونده این چهار دانشجو به همراه خود انها همان روز های اول به تهران فرستاده شده است. پانزدهم اذر ماه امسال و در آستانه روز دانشجو و به دنبال یافت شدن چند جلد قرآن سوخته و نیم سوخته در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج، چهار تن از دختران دانشجوی این دانشگاه به اتهام توهین به قران بازداشت شدند. در پی پیدا شدن صفحات سوخته شده قران در خوابگاه دختران این دانشگاه، جو دانشگاه ملتهب شد و به‌دستور ریاست دانشگاه کلاس‌ها تعطیل و دانشجویان در حیات دانشگاه تحصن کردند.خبر تحصن دانشجویان دانشگاه یاسوج از تلویزیون استانی پخش شد. ساعتی بعد ماموران حراست دانشگاه با یورش به خوابگاه دخترانه وارد اتاق مرجان علیزاده شده و او را در حالی که شلوارک و لباس راحتی به تن داشت با زور و کتک با خود بردند. یکی از دانشجویان دختر که خود شاهد حضور رئیس حراست دانشگاه در خوابگاه بود گفت: «رئیس دانشگاه مرجان را در حالی که در خواب بود از تخت پایین کشید و او را بغل کرده و با خود بیرون برد. بعد از دستگیری این دانشجو و با گذشت کمتر از یک روز سه دانشجوی دیگر را نیز دستگیر کردند. با گذشت یک ماه از دستگیری این سه تن، هیچکس هیچگونه اطلاعی از سرنوشت انها ندارد. سکوت خبری رسانه ها نیز باعث شده تا سرنوشت آنها در پرده‌ای از ابهام باقی بماند. یکی از کارمندان دادگستری یاسوج که نخواست نامش فاش شود گفت که پرونده این چهار دانشجو به همراه خود انها همان روز های اول به تهران فرستاده شده است.
 گمانه زنی می شود که در حال حاضر بازداشت شدگان به اطلاعات مرکزی در تهران منتقل شده اند. اسامی دانشجویان بازداشت شده بدین قرار است: مرجان علیزاده و مریم بازیار(دانشجویان رشته زبان انگلیسی)، سارا رحیمی، سحر زیدونی و علیپور (دانشجویان دانشکده فنی)   
قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج، فیلم
اخبار روز - گزارش دریافتی: میدان گاز در شهر سنندج روز چهارشنبه عرصه ی درگیری میان مردم و نیروی انتظامی انتظامی بوده است. در این درگیری نیروی انتظامی اقدام به تیراندازی کرده است.  بنا به یک گزارش از سنندج، درگیری بعد از آن روی داده است که نیروی انتظامی قصد دستگیری یکی از اهالی شهر را داشته  است. ماموران فرد مذکور را به شدت با باتوم کتک زده و سپس با اسپری فلفل قصد از پای انداختن او را داشته اند، اما با دخالت چند نفر این فرد از محل دور می شود. در نتیجه ی تیراندازی مامورین انتظامی و به ویژه گروهبانی به نام پوریا فقه سلیمانی، یک گلوله پسربچه ی دوازده ساله ای را از ناحیه ی پا مجروح می کند. به تدریج تعداد بیشتری از مردم در محل حادثه حضور یافته و با تصمیم جمعی به گروهبان پوریا فقه سلیمانی که ضارب اصلی بوده و یک استوار حمله می کنند و آن ها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
تلخ تر از قهوه ی تلخ 
مهران مدیری در این تله فیلم که سر شار از فحاشی است نه تنها تمام شبکه های ماهواره ای را بی محتوا و پوچ نشان داده بلکه تمام خارج نشینان را مشتی عقب مانده و احمق به تصویر کشیده و زنانی را که از ترس جان و یا به هر دلیل دیگری مجبور به فرار از ایران شده اند و خطرات راه را به جان خریده اند را با توهینی نا بخشودنی تن فروش و فاحشه معرفی کرده ، وی همچنین وقاحت را به نهایت رسانده و مدیران شبکه های تلویزیونی را افرادی تهی از اخلاقیات به تصویر کشیده که حاضرند مادر خود را برای در آمد بیشتر به فروش برسانند . وی در آخرین کار منتشر شده اش مخاطبین شبکه های ماهواره ای را که به جرات میتوان گفت اکثریت مطلق ایرانیان را تشکیل میدهند نادان و بی شعور به تصویر کشیده و با تمسخر اشعار شعرای بزرگ ایرانزمین مانند فردوسی این عمل وقیح را تکمیل کرده تا به این ترتیب ارادتمندی خود را به ولایت فقیه بیش از پیش نشان دهد .
روشنگری.مجموعه طنز جديد مهران مديری کارگردان و کمدين پر بيننده ايران، سه روز است در اينترنت قرار داده شده و ضمن جلب بيش از صدهزار کاربر، بحث های زيادی برانگيخته است. زيرا برخلاف قهوه تلخ که به نوعی نقد از استبداد ناکارآمد تعبير ميشد، اين مجموعه به نقد و حتی نفی و هجو برنامه های شبکه های ماهواره ای اختصاص يافته است. سايت فردا نيوز نوشته است رفع کدورت با صدا و سيما و بازگشت به تلويزيون، انگيزه تهيه اين مجموعه بوده است. مجموعه را ميتوانيد در لينک زير ببينيد:
http://www.youtube.com/watch?v=nXxgvf9lIg8
فردا نيوز - آشتی مهران مديری با رسانه ملی در فضای مجازی!
گويی مديری با قصد زدودن غبار دلخوری از رسانه ملی دست به ساخت مجموعه‌ای زده که به نظر مي‌رسد هيچ گاه پخش نخواهد شد. مديری در اين مجموعه با انتخاب شعار «هستم اگر نيستم، گر نروم مي‌روم» اقدام به سخره گرفتن برخی مجريان شبکه‌های ماهواره‌ای کرد... بار ديگر مهران مديری با خلاقيت منحصر به فرد خود با ساخت مجموعه‌ای طنز، در صدد است که نشان دهد خصومتی با رسانه ملی ندارد و همواره خواهان ساخت برنامه‌های طنز با حمايت صدا و سيما مي‌باشد.
چرا تاریخ پاشنه آشیل سبزها است ؟ پیرامون نامه اخیر مهدی کروبی
مشکل نامه کروبی اینجاست که دقیقن روی مسائلی دست میگذارد که امام و دوران طلایی اش کارنامه بس متعفنی در آن دارند مثلن میگوید : << اگر ایشان زنده بودند در مقابل برخوردهای ناصواب دانشگاهیان و حکم های ناعادلانه زندان و محرومیت و تعلیق از تحصیل برای دانشجویان و اساتید و در یک کلام زیر گیوتین گذاشتن نهاد علم و دانش چه می کرد ؟ >> و پاسخ از منظر تاریخ بسیار روشن است ؛ ضد انقلاب فرهنگی همراه با سرکوب نهادها و تشکلهای دانشجویی ، اخراج دهها هزار دانشجو و استاد ، اسلامی کردن نهاد علم و دانش آن هم با ارتجاعی ترین ورژن اسلام ، امنیتی کردن فضای دانشگاه با دانشجویان پیرو خط امام و جهاد دانشگاهی و بسیج و انجمن اسلامی و تحکیم وحدت . فتوای تاریخی کروبی در مورد دیدگاه خمینی درباره زنان دیگر اوج تجاهل الخائنین تاریخی است ، آنجا که میگوید << از یاد نبرده ایم بعد از اشغال سفارت آمریکا، اولین اقدام امام دستور آزادی زنان حاضر در سفارت اشغال شده آمریکا بود اگر امام زنده بود آیا در مقابل حرمت شکنی زنان در جامعه اسلامی و زندانی کردن مادران و کتک زدن وحشیانه زنان و دختران در خیابان و بریدن احکام سنگین برای آنها سکوت می کرد ؟ >> بله شیخ مهدی امامتان زنان آمریکایی را آزاد کرد اما آیا بر این خیالید که زنان ایرانی فراموش کرده اند یا نمیدانند " خمینی کبیر " با آنان چه کرد ؟ مگر فراموش کرده اید که نخستین نشانه های تفکر ارتجاعی خمینی در سرکوب زنان بروز کرد ؟ حجاب اجباری آن هم با زور اخراج و تهدید و زنجیر و قمه و چماق در زمان چه کسی بر سر زن ایرانی کشیده شد ؟ شعار " یا روسری یا توسری " ارمغان چه دورانی است ؟ هزاران دختر و زن این دیار در حکومت اسلامی چه کسی برای کوچکترین نشانه های زیبایی و عشق شلاق حد خوردند ؟ من میتوانم لیستی از هزاران زن و دختر و مادری را پیش چشم شما بگذارم که در دوران طلایی امامتان و البته شما و موسوی و خاتمی و دار و دسته خط امام دستگیر شدند ، به سیاهچالهای اوین و قزلحصار و گوهردشت و عادل آباد و وکیل آباد و دیزل آباد و غیره برده شدند ، مورد وحشیانه ترین و سبعانه ترین شکنجه ها قرار گرفتند ، جوانی و زندگی شان را در زندانهای شما به تجربه کردن اسلام عزیز به روایت خمینی گذراندند و در نهایت امر به جوخه های مرگ سپرده شدند و سر از خاوران و سایر خاورنهای ایران در آوردند ...
اورول به زبان فارسی

۱۴ دی، ۱۳۸۹

ویدئو، مقاله و لینک های سال پیش!

سخنرانی یک جوان دلیر در مورد خاتمی، حتما ببینید فیلم

سد ممد ؛ اگه ما بریم رأی بدیم تو میای برامون پس بگیری ؟!

protests in tehran 21 june فیلم
بگذار خشم مجالی یابد -سیاست‌های پرشور «جو استرامر»

شعر « جبهه آزادی بخش حیوانات »
تفاوت حقوق حیوانات و رفاه حیوانات

فیلم مراسم خاک سپاری کیانوش آسا - عکسهای منتشر نشده

خطاب به همه‌ی کارگران / بین الملل موقعیت گرایان
روز اولی که وارد ۳۵۰ شدم بهرام کریمی اومد سراغم!
فیلم آواز پروانه ها - تاریخچه ۲۵ نوامبر-این مستند به تاریخچه ۲۵
نوامبر با استفاده از فیلم در زمان پروانه ها اشاره دارد

ژان ویگو ، شاعر آنارشیست تاریخ سینما !
فیس بوک نماد جهان جدیدی که بر می آید؟
Du bist Terrorist فیلم
You are a Terrorist (Du bist Terrorist) German, English Subtitles فیلم
فيلم 1984 بر اساس شاهكار جورج اورول
فیلم “ساخته محله دگنهام
female rapper from Iran فیلم
Nazila, rapper from Iran فیلم
DancE in Tehran metrO,رقص در فیلم مترو تهران
آخوند اسپانیولی ( آهنگش جدیده حتما ببینید )A_A_E_E_I_I_O_O_OU_OU فیلم
Funny Interviews in Iran فیلم