۲۰ مهر، ۱۳۹۳

کوبانی- فیلم نبرد زنان علیه داعش- آخرین گلوله ها- اکتبر 12, 2014


فیلم نبرد زنان در کوبانی- آخرین گلوله ها!


فیلم نبرد زنان در کوبانی- آخرین گلوله ها!
کوبانی- نبرد زنان علیه داعش- آخرین گلوله ها!
بژیت بژیت به ر خوردانی کوبانی
خواهرانمان چه جانانه جنگیدند.
نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی روز های جمعه و شنبه وارد نقاط بیشتری از شهر کردنشین کوبانی در مرز ترکیه و سوریه شدند و مواضع بیشتری از پیشمرگه های کرد در داخل و اطراف شهر را تصرف کردند. بنا به برخی گزارش ها شبه نظامیان داعش به جز یک بخش از کوبانی، بقیه شهر را به محاصره خود درآورده اند

پناهجویان کرد کوبانی که در مرز ترکیه و سوریه به سر می برند، از سرنوشت افراد خانواده خود که در کوبانی گیر افتاده اند به شدت نگرانند. یک کشاورز اهل کوبانی در مرز ترکیه می گوید: “این درست نیست. می خواهم این نان را به بچه هایم که آنطرف مرز هستند برسانم، اما عبور از مرز ممنوع است.”
در پی محاصره کوبانی توسط نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی و پیشروی روزهای اخیر این شبه نظامیان در بخش مهمی از شهر، ارتباط صدها تن از کسانی که در داخل شهر مانده اند با خارج قطع شده استیک زن پناهجوی کوبانی می گوید: “شوهر من پیر است و نیاز به کمک پسرش دارد تا بتواند راه برود. از سربازان خواستم اجازه دهند تا او را همراهی کنیم، اما نگذاشتند.”  به گزارش سازمان ملل متحد دست کم ۵۰۰ نفر از شهروندان کوبانی که غالبا افراد مسن هستند در شهر باقی مانده اند و بیم آن می رود در صورت تسلط شبه نظامیان دولت اسلامی بر شهر قتل عامی صورت گیرد. باوجود آنکه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع شبه نظامیان دولت اسلامی بیش از دو هفته است ادامه دارد، اما نبرد بر سر کوبانی پایان نیافته و پیشمرگه های کرد طی سه روز گذشته کنترل خود بر بخش مهمی از نقاط مشرف به این شهر را از دست داده اند.
نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی روز های جمعه و شنبه وارد نقاط بیشتری از شهر کردنشین کوبانی در مرز ترکیه و سوریه شدند و مواضع بیشتری از پیشمرگه های کرد در داخل و اطراف شهر را تصرف کردند. بنا به برخی گزارش ها شبه نظامیان داعش به جز یک بخش از کوبانی، بقیه شهر را به محاصره خود درآورده اند.
به گفته یک مقام سازمان ملل متحد، بین ۵۰۰ تا ٧٠٠ نفر از غیرنظامیان در کوبانی مانده اند و در صورت سقوط شهر به دست داعش، بیم آن می رود که قتل عامی صورت گیرد.
در مرز ترکیه و سوریه، گروهی از کردهای ترکیه تجمع کرده و به بی تفاوتی و بی عملی دولت ترکیه نسبت به سرنوشت کوبانی که اکنون به نماد مقاومت علیه داعش تبدیل شده و نبرد کوچه به کوچه پیشمرگه ها در آن ادامه دارد، اعتراض کرده اند. یک شهروند کرد ترکیه: “اینکه ترکیه ساکت ایستاده بسیار بدتر است. ما این را می دانیم. در هر گوشه ای از اطراف ترکیه جنگ است، مردم کشته می شوند. مغازه ها سوزانده و خودروها به آتش کشیده می شوند. می توانید واکنش مردم را ببینید. مردم حمله به سربازان و به پلیس را آغاز کرده اند. می تواند قتل عام رخ دهد.” در استانبول نیز تظاهرات اعتراضی علیه سیاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در قبال سرنوشت کوبانی ادامه دارد.
یکی از نیروهای کرد در حال جنگ علیه شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در شهر عین العرب (کوبانی) گفته است که شبه نظامیان داعش خود را به ۷۰۰ کیلومتری مرزهای ترکیه رسانده‌اند. این نیروی عضو واحدهای حمایت از ملت کرد در مصاحبه تلفنی با شبکه سی.ان.ان گفته است: «نمی‌توانیم جلوی پیشروی شبه نظامیان داعش را از سمت شرق کوبانی بگیریم. آن‌ها به شدت شهر را در معرض گلوله‌باران توپخانه‌ای خود قرار می‌دهند و با شمار زیاد افراد پیشروی می‌کنند.» شهر عین العرب که کردها آن را کوبانی می‌نامند، در آستانه سقوط به دست شبه نظامیان داعش قرار دارد. اکثر ساکنان این شهر که کرد هستند، به ترکیه فرار کرده‌اند. دور تازه حمله شبه‌نظامیان داعش به شهر، از حدود سه هفته پیش آغاز شد. حملات هوایی ائتلاف بین‌الملل به سرکردگی آمریکا نیز نتوانسته جلوی پیشروی شبه نظامیان داعش را بگیرد.

اکتبر 12, 2014 — سایت خبری جنبش خرداد
  کوبانی ، همان جائی که در قرن بیست و یکم " راه کوبانی " خلق و پی گرفته شد .
 در حالی که غرب و مدیای متعلق به آن از سقوط کوبانی خبر می دهد و از قول این و آن به اصطلاح » کارشناس » تیتر می زنند : » کوبانی قربانی خواهد شد «، خودش نشان می دهد که ناقوس مرگ ‫#‏کوبانی را از همین حالا بصدا در آورده اند . دارند با یک بازی کثیف تسلیم یک ملت و یک مقاومت را زمینه چینی می کنند تا در پس آن در ردای » ناجی » وارد میدان شوند .
 معلوم است وقتی که ، معاون حزب اتحاد دموکراتیک روژئاوا ، آسیه عبدالله ، ندا می دهد و خواستار ایجاد یک » کریدور کمک رسانی » می گردد و حتی صالح مسلم رهبر حزب خواستار کمک های نظامی از سوی جامعه جهانی می شود ، دقیقا بر این امر آگاه هستند و می دانند که هیچگاه جنایتکاران و پروار کنندگان داعش کمکی به آنها نخواهند کرد . صدائی که از حلقوم آنان بر می خیزد …….
    ……  بیشتر به چالش گرفتن غرب و متحد دیرینه اش ، دولت شبه فاشیست ترکیه ، با آن » اخلاق دوگانه » شان است . نه یک کلمه کمتر و یا بیشتر .
چنین درخواستی یک اقدام تاکتیکی ست و فرق دارد با امدادخواهی های گروه ها و نیروها ی حقیری که اصل و فرع سیاست های شان بر حول دخیل بستن به غرب می چرخد و نافشان را تو گوئی با لبیک » دخالت های بشردوستانه جامعه جهانی » بسته اند
چنین نجواهائی فرق دارد با صداهای نحس » کمونیست!!؟ » های زهوار در رفته ای که سناریو «سیاه و سفید » می نویسند و مبارزه با » اسلام سیاسی » برایشان هم استراتژی است و هم تاکتیک و ائتلاف با » شیطان «هم برایشان مقدس .
صداهای حقیر مستتر در اندیشه های تنگ ناسیونالیستی برخی از احزاب کورد را نیز به این قطار متوهمین اضافه کنید . پان ایرانیست های » آریائی نژاد» که دیگر جای خود دارند . زوزه های گرگ در لباس میش این روزهای داعشان اسلامی حاکم بر ایران خودمان که هم نیازی به گفتن ندارد .می ماند ما . ماها که اتوپیائی نمی اندیشیم ، مائی که به هیچیک از قدرت های خارجی متوهم نیستیم ، مائی که برایمان مثل روز روشن است که بدور از فضای احساسی و انتظار غیرممکن ها از » یگان های مدافع خلق «، حتی در صورت سقوط احتمالی #کوبانی ، انگشت اتهام را بسوی چه کسانی باید بگیریم و مبارزه علیه اینها را از همان جائی آغاز کنیم که از کوبانی آغاز شده بود . انگشت اتهام نه فقط بسوی داعش ، بلکه مدافعان » حقوق بشر» کذائی و جامعه جهانی قلابی و در راسش آمریکای اشغالگر . باید برای مان روشن باشد که سقوط کوبانی پایان دنیا نیست . ترکیه جنایتکار و اربابش اشتباه محاسباتی کرده اند . ممکن است کوبانی سقوط کند ولی ی پ گ و ی پ ژ تسلیم نخواهد شد. نه تسلیم داعشیان و نه تسلیم ترکیه » میدان تقسیم کش » .
با کوبانی و مقاومت افسانه ای اش همین حالا کوبانی های دیگر جوانه زده و می روند که زمین را برای زیست اردوی سرمایه تنگ و تاریک کنند . با کوبانی ، راهی گشوده شده است که آتشفشان های بسیاری در خود دارد . از تهران تا سنندج ، از ترکیه تا آلمان از آمریکا تا کانادا و از جای جای این جهان ندای » بژیت بژیت به ر خوردانی کوبانی » شنیده می شود . در مقابل چشمان ناباور خیلی ها مدلی از دموکراسی مشارکتی و از پائین شکل گرفت و ناسیونالیسم را خرد و حاکشیر کرد و به انترناسیونالیسم غنائی تازه بخشید . از عروج داعش و در نهایت سقوط کاملش توسط مخلوقانش در تاریخ اثری جز یک لکه ننگین چیزی باقی نخواهد ماند . لکه ائی که بروی آن همه دستاوردهای ضد بشری سرمایه جهانی نوشته شده است .اما از اردوی انسان و انسانیت ، از کوبانی و مدل خودمدیریتی دموکراتیکش ، از این همه حمایت ها ، همبستگی ها ، افسانه ها ساخته خواهد شد . سینه به سینه نقل خواهد گردید . بر تارک تاریخ ستمدیگان کوبانی نقش ارزنده ای دارد ، داشته و خواهد داشت . کوبانی ، همان جائی که در قرن بیست و یکم » راه کوبانی » خلق و پی گرفته شد .
زنده باد مقاومت کوبانی
    ‪#kobane

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پرتو تحولات اخیر کوبانی و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره این شهر، یک بار دیگر دولت ترکیه را به هم‌دستی با تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» متهم و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه را تهدید کرد که مذاکرات صلح را قطع ‌می‌کند و مجدداً به مبارزه مسلحانه روی می‌آورد.
جمیل بایک، حزب عدالت و توسعه را مسئول این خشونت‌ها دانست و گفت: «مسئولیت وقایع کوبانی و سرکوب تظاهرات کنشگران کرد بیش از همه متوجه حزب حاکم ترکیه است وزارت کشور ترکیه اعلام کرده بود که در تظاهرات چهارشنبه هفته گذشته در برخی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه، در مجموع ۳۱ کنشگر کرد کشته شدند و ۳۵۰ تن دیگر هم مجروح شدند.
…….در ترکیه حدودا ۱۵ میلیون کرد زندگی می‌کنند. پیش از این، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان که گفته می‌شود در زندانی در جزیره ایمرالی زندانی است، به دولت ترکیه هشدار داده بود که چنانچه گروه «دولت اسلامی» شهر کوبانی را فتح کند و در این شهر دست به قتل عام مردم بزند، «پ.ک..ک» مذاکرات صلح با دولت ترکیه را قطع خواهد کرد. عبدالله اوجالان در بیانیه‌ای از دولت ترکیه خواسته بود که قبول مسئولیت کند.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را به تفرقه‌افکنی متهم کرده و گفته است: «به بهانه کوبانی می‌خواهند صلح و ثبات و برادری در ترکیه را خدشه‌دار کنند
دفاع از کوبانی در برابر شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» را حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (ی‌.پ‌.گ) بر عهده دارد. حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (ی‌.پ‌.گ) از متحدان «پ.ک.ک» به شمار می‌آید.

عکسِ نالین عفرین (Nalin Afrin) از ی.پ.ژ، واحدهای مبارز زنانِ روژئاوا، که فرماندهی کل مقاومت در کوبانی بر علیه تهاجم داعش در روزهای اخیر را به عهده دارد.
دریافت نسخه‌ی PDF
مطلب پیش رو ترجمه‌ی مصاحبه‌ای است که در روز هشت اکتبر با میسا عبدو، مبارز ی.پ.ژ/ی.پ.گ. در کوبانی انجام شده است. در این مصاحبه وی از روند نبرد، و مهم‌تر از آن، از رابطه‌ی بین کُردها و ترکیه می‌گوید. مصاحبه توسط سدات سور از آژانس خبری فرات انجام شده است.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

salam xaste nabashid. madami ke mobareze az kanale hezbi farman migirad an mobareze makom be shekest ast, nemone haye faravan darim ke dar hosaleye in kament nist piroz bashid.

Rosa گفت...

داعش برای تخریب میدان آزادی تلاش می‌کند
تازه ترین خبر:
http://iranglobal.info/node/39445

داعشی‌ها در جدیدترین حملات خود به سوی مرکز شهر کوبانی، برای رسیدن به میدان "آزادی" در قلب این شهر تلاش می‌کنند، تا با تخریب آن روحیه کردهای مدافع شهر را هم تخریب کنند.

تروریست‌های عضو داعش که نیمه شب گذشته حمله سختی را برای رسیدن به مرکز شهر کوبانی آغاز کردند، برای رسیدن به میدان آزادی در مرکز شهر تلاش بسیار می کنند و می‌خواهند با عکس گرفتن در این میدان و سپس تخریب آن، روحیه یگان‌های دفاع مردمی کرد را که برای جلوگیری از سقوط کامل شهر جان‌فشانی می‌کنند، تضعیف کنند.

روزنامه سعودی الحیاة با درج این خبر نوشت: در درگیری های شب گذشته که در اطراف این میدان روی داد، شماری از تروریست های داعش کشته شدند و بقیه به مناطق شرقی کوبانی گریختند.

داعشی ها در ساعات پایانی شنبه شب، حمله سختی را به سوی مرکز شهر کوبانی آغاز کردند، اما مبارزان کرد مانع از پیشروی آنان شدند. مدیر رادیو کرد زبان آرتا اف ام می گوید: صدای درگیری های شدید قطع نمی شود و هیچ یک از مبارزان کرد به ادامه حضور در اطراف میدان آزادی مُلزم نیستند، اما همگی همچنان در آنجا حضور دارند و هم‌پیمان شده اند که تا آخرین گلوله از شهر دفاع کنند.

*******
به گزارش خبرگزاری کردپرس جنگ و درگیری در شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه همچنان ادامه دارد و داعشی ها به دنبال آن هستند تا کنترل این شهر را در دست بگیرند.
اهمیت استراتِیک گذرگاه مرشد پنار
زارا مستو روزنامه نگار کْرد سوری در گفتگو با کردپرس اعلام کرد: می دانید که داعش پیش تر اضلاع غربی، شرقی و جنوبی کوبانی را محاصره کرده است و تنها طرف آزاد کوبانی، مسیر شمال یا مرز ترکیه است. گذرگاه مرزی مرشد پنار بین ترکیه و کوبانی در دست مدافعین کْرد است و این گذرگاه را می توان تنها راه ارتباط کوبانی با دنیای خارج دانست. هم اکنون داعش تمام توان خود را به کار گرفته تا به سوی مرشد پنار پیشروی کرده و کنترل این گذرگاه را در دست بگیرد اما با مقاومت جدی مدافعین کْرد مواجه شده است.

اعزام نیروهای کمکی داعش به کوبانی
زارا مستو همچنین به این موضوع اشاره کرد که داعشی ها طی 5 روز اخیر در کوبانی کشته های فراوانی داده اند و هم اکنون خلا صفوف نیروهای خود را با استفاده از نیروهای تقویتی پر می کند که از مناطق رقه، جرابلس و تل ابیض به کوبانی آمده اند.
وی همچنین اعلام کرد که داعش در مناطق روستاییٰ از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند.

داعش هنوز مرکز شهر را در اختیار نگرفته است
شاهوز حسن از دیگر روزنامه نگاران کْرد سوری در گفتگو با کردپرس اعلام کرد که داعشی ها هنوز هم نتوانسته اند مرکز شهر کوبانی را در اختیار بگیرند و حملات دیروز آنان برای تسخیر مرکز شهر با شکست موجه شده است.
شاهوز حسن همچنین به این موضوع اشاره کرد که مدافعین کْرد سوری دیشب توانسته اند چند منطقه ی تسخیر شده ی شهر، از جمله ساختمان شهربانی را از داعشی ها پس بگیرند.

انتقال مهمات با استفاده از موتور سیکلت
شاهوز حسن اعلام کرد که مدافعین توانسته اند چند مسیر منتهی به کوبانی را به کنترل خود درآورند و این موضوع باعث شده که اعضای داعش برای تامین سلاح و مهمات دچار مشکل شوند.
این روزنامه گار کْرد سوریه اعلام کرد که دیروز بسیاری از واحدهای داعش در شرق و جنوب کوبانی، مهمات مورد نیاز خود را با استفاده از موتور سیکلت به مواضع خود منتقل کرده اند.

ناشناس گفت...

کوبانی در حال مقاومت در مقابل داعش نیست. کوبانی بر داعش پیروز شده است. آنچه که در کوبانی شاهد آن بوده ایم امکانپذیری شکلی متفاوت از زندگی اجتماعی در این سال های بعد از شروع جنگ در سوریه بوده است. تصاویر بسیار مخابره شده و گزارش های موثق نشان می دهد که در کوبانی قدرت دولتی و مردسالاری، شاید بعد از مناطق تحت نفوذ آنارشیست ها در جنگ داخلی اسپانیا در ضعیف ترین وضعیت خود قرار گرفته اند. شوراهای خودگردان مردمی نقش بسیار مهمی در اداره ی امور داشته اند و زنان همچون مردان در مبارزه و مدیریت اوضاع و دخالت در سوخت و ساز اجتماعی سهیم بوده اند. کوبانی حتا اگر به صورت فیزیکی هم سقوط کند در ارائه ی تصویری که از خود به جهان ارائه داد پیروز شده است. داعش با پرچم سیاه و ایدئولوژی سیاه تر و ایجاد رعب و وحشت و رسم گردن زنی و ختنه و فروش زنانش چگونه می تواند بر این همه رنگ و شوری که کوبانی در جهان به حرکت در آورده پیروز شود؟
نکته ای در مورد مواضعی که در دفاع از کوبانی گرفته شده است به نظرم می رسد. حیف است که دفاع از کوبانی را به نفرت پراکنی قومی و مذهبی آلوده کنیم. حمایت دولت ترکیه از داعش ربطی به مواضع اکثریت ملت ترکیه و سایر تورک ها ندارد. همانطور که بازی های سیاسی احزاب ناسیونالیست کورد و غش کردن مدام و نوبتی شان به سمت دولت های همسایه ربطی به مقاومت مردم کورد در برابر آفت داعش و رفع ستم ملی ندارد. باید مراقب بود و از کلی گویی پرهیز کرد. کوبانی ثمره ی "ناسیونالیسم" نیست این را همه می دانیم و ناسیونالیسمی که علیه تورک و عرب و ... نفرت پراکنی می کند فقط بر موج یک حرکت انسانی سوار شده است و شکی ندارم که در اولین فرصت که منافعش به خطر بیفتد به آن خیانت می کند و تا به حال هم کرده است. مقاومت کوبانی تا این لحظه مدیون هیچ حزب و دولتی نیست و البته برای حفظ شهر هر کمکی که برسد باید از آن استقبال کرد.

Rosa گفت...

کوبانی ثمره ی "ناسیونالیسم" نیست این را همه می دانیم و ناسیونالیسمی که علیه تورک و عرب و ... نفرت پراکنی می کند فقط بر موج یک حرکت انسانی سوار شده است و شکی ندارم که در اولین فرصت که منافعش به خطر بیفتد به آن خیانت می کند و تا به حال هم کرده است. مقاومت کوبانی تا این لحظه مدیون هیچ حزب و دولتی نیست و البته برای حفظ شهر هر کمکی که برسد باید از آن استقبال کرد.

رزا: درسته. حمایت پهلوی ها و حمایت آبکی اوباما و... ملت را گیج کرد...
همینطور حمایت رژیم.
اما
ومب خروسشان:

بازداشت تعدادی از فعالان چپ پشتیبان کوبانی در تهران
http://www.radiozamaneh.com/181704

به گزارش کمیته کزارشگران حقوق بشر، این فعالان چپ با عنوان «نیروهای چپ ترک، کرد و فارس»، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۰ مهرماه در میدان انقلاب تهران تجمع کرده بودند.
بنا به این گزارش از‌ همان ساعت نخست تجمع تلفن همراه بیشتر شرکت‌کنندگان قطع شد و تنها در یکی از تماس‌هایی که با یکی از شاهد‌های عینی برقرار شد، وی بازداشت اکثر شرکت‌کنندگان را تأیید کرد.

کمیته کزارشگران حقوق بشر نوشته است که از تعداد دقیق بازداشت‌شدگان و محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست اما منابع دیگر از بازداشت حسین آذرگشسب، امین خسروی، سهند سعادتی، حسین جندقیان و کمال محمودی خبر داده‌اند.

در روزهای اخیر گردهمایی‌هایی در اعتراض به کشتار مردم شهر کردنشین کوبانی در سوریه به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) در برخی شهر‌های ایران از جمله تهران، سنندج، مهاباد، سردشت، مریوان و بوکان برگزار شد.

سایت «کردپا» در گزارش‌هایی نوشت این تجمعات در شهرهای مریوان و ارومیه به درگیری با نیروی انتظامی کشیده شد و شرکت‌کنندگان مورد ضرب و شتم مأموران نیروی انتظامی قرار گرفتند

Rosa گفت...

«ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کرد»

رسانه‌های ترکیه از حمله جنگنده‌های این کشور به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرقی ترکیه خبر داده‌اند اما منابع رسمی هنوز این موضوع را تأیید نکرده‌اند.
وب‌سایت روزنامه «حُریت» ترکیه این خبر را منتشر کرده و افزوده است این بزرگ‌ترین حمله به مواضع پ‌ک‌ک از زمان آغاز روند صلح میان دولت ترکیه و این حزب از دو سال پیش تاکنون است.

«حریت» افزوده است این حملات در روز یکشنبه صورت گرفته و خسارات بسیاری وارد کرده است.

رویترز نوشته است منابع نظامی ترکیه درباره این گزارش روزنامه «حریت» هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

با این حال خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع امنیتی ترکیه این خبر را تأیید کرده و نوشته است این حملات شامگاه دوشنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر صورت گرفته و جنگنده‌های «اف ـ ۱۶» به مواضع پ‌ک‌ک حمله کرده‌اند اما اطلاعاتی درباره قربانیان احتمالی این حملات به‌دست نیامده است.

«حریت» دلیل این حملات هوایی را حملات سه روزه نیروهای پ‌ک‌ک به یک پاسگاه نظامی ترکیه در نزدیکی مرز عراق عنوان کرده است.

در هفته‌های اخیر روابط دولت ترکیه و پ‌ک‌ک به‌شدت رو به وخامت نهاد. دلیل آن محاصره شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، توسط «دولت اسلامی» (داعش) است. کردها دولت ترکیه را متهم می‌کنند که به‌رغم کشتار قریب‌الوقوع در کوبانی برای جلوگیری از آن هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد زیرا پیکارجویان کرد در کوبانی به پ‌ک‌ک نزدیک هستند.

دولت ترکیه اقدام نظامی تنها از سوی کشور خود و بدون هماهنگی با جامعه جهانی را رد می‌کند.

در هفته‌های اخیر شهرهای مختلف ترکیه شاهد اعتراضات گسترده کردها به دولت ترکیه بود و در چند شهر نیز درگیری‌هایی با پلیس گزارش شد که طی آن دست‌کم ۱۴ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

پیش از این، عبدالله اوجالان، رهبر پ‌ک‌ک که گفته می‌شود در زندانی در جزیره ایمرالی زندانی است، به دولت ترکیه هشدار داده بود که چنانچه گروه «دولت اسلامی» شهر کوبانی را فتح کند و در این شهر دست به قتل عام مردم بزند، پ‌ک‌ک مذاکرات صلح با دولت ترکیه را قطع خواهد کرد.

اوجالان در پرتو تحولات اخیر بار دیگر پیام داد و برای دولت ترکیه مهلت تعیین کرد. اوجالان گفت، دولت ترکیه تا اواسط اکتبر فرصت دارد نشان دهد تا چه حد به مذاکرات صلح و حل معضل کرد‌ها در ترکیه علاقه‌مند است.

Rosa گفت...

ISIS used chemical weapons in Kobane

http://youtu.be/-mdiRE3_GBs

!!!!

ناشناس گفت...

«کوبانی قربانی سلاح‌های شیمیایی داعش»

بهرنگ زندی-شادیار عمرانی / رادیو کوچه

آخرین خبرها از کوبانی حاکی از نبرد تن‌ به تن در قسمت‌های شرق، جنوب و غرب کوبانی‌ست این در حالی‌ست ‌که نیروهای داعش به تانک‌ها و اسلحه‌های سنگین هم مجهز شده‌اند. گزارش‌ها از ناکار‌آمدی حملات هوایی دیشب تا امروز ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا را دارد. تکان‌دهنده‌ترین خبری که بعدازظهر امروز منتشر شد حاکی از سابقه حمله‌ی شیمیایی به کوبانی بود. در ساعاتی پیش خبری تایید شد مبنی بر این‌که داعش از نوعی سلاح شیمیایی در حمله به کوبانی استفاده کرده است. عکس‌های منتشر شده نشان‌دهنده‌ی زخم‌های عمیقی بود که عمومن به خاطر گازهای شیمیایی پدید می‌آید. این عکس‌ها توسط مرکز امور بین‌المللی بررسی خاورمیانه منتشر شده است که نشان از کشته‌شدگان شبه‌نظامیان کرد در روستایی در نزدیکی کوبانی می‌دهد. بر اساس گزارشات اورشلیم پست فعالان کرد پیش‌تر نیز ادعا کرده بودند که در دوازدهم جولای از همین نوع سلاح در روستای آودیکو استفاده شده بود.

http://radiokoocheh.com/article/257577

SIS Using Chemical Weapons against Kurdish Fighters in Kobane? [PHOTOS]

http://www.ibtimes.co.in/isis-using-chemical-weapons-against-kurdish-fighters-kobane-photos-611223

Rosa گفت...

نیسان احمد وزیر بهداشت روژاوا تایید کرد:« که این زخم‌ها بر اثر گلوله و یا انفجارهای متعارف به وجود نیامدند، این زخم‌ها نوعی سوختگی با لکه‌های سفید و بدون زخم و خونریزی هستند که عمومن بر اثر گاز خردل به وجود می‌آیند.» اورشلیم پست نیز به نقل از یک کارشناس اسراییلی احتمال استفاده از گاز خردل را قریب به یقین می‌داند گرچه به تحقیقات بیش‌تری نیاز است. بر اساس گزارشاتی که سایت اینترنشنال بیزنس‌تایمز انگلستان منتشر کرده است این سلاح‌های شیمیایی به احتمال زیاد از طریق مرکز موتحنا در 36 مایلی شمال‌غربی بغداد که به تصرف داعش درآمده است تامین شده‌اند. این مرکز تولیدکننده‌ی سلاح‌های شیمیایی بود که دولت صدام حسین از آن‌ها بهره می‌برد. اما وزارت امور خارجه آمریکا اظهار می‌دارد که در زمانی که آن مرکز به دست نیروهای آمریکایی افتاد هیچ سلاح شیمیایی در آنجا یافت نشد و از آن گذشته استفاده چنین موادی برای اهداف نظامی بسیار سخت است. ایالات متحده هشدار می‌دهد که این سلاح‌ها توسط نیروهای بشار اسد در اختیار داعش قرار گرفته است. همین سایت ادعا دارد که لپ‌تاپی از شبه‌نظامیان داعش به دست آمده است که در آن نقشه‌های حملات تروریستی توسط سلاح‌های شیمیایی یافت می‌شود.

این خبر را باهوز باران از رزمندگان یگان‌های مدافع خلق(YPG) که در کوبانی‌ست به بس‌نیوز گزارش داده که شاهد این حمله‌ی شیمیایی داعش بوده است و عکس‌هایی را در این رابطه منتشر کرده است. این در حالی‌ست که در مقابل نیروهای کرد توانسته‌اند ٢٠تروریست داعش را کشته و 30 نفر از آن‌ها را زنده اسیر کنند. گزارشاتی از تویتر خبرنگاران حاضر در کوبانی حاکی از آن است که داعش عملیات انتحاری جدیدی را امروز چهار یا پنج بار در مناطق جدید در کوبانی آغاز کرده‌اند که البته بی‌نتیجه بوده است، در این نوع عملیات آن‌ها اتومبیل‌هایی را مجهز به بمب کرده و به داخل محدوده‌ی رزمندگان کوبانی فرستاده‌اند، این روشی بوده که پیش‌تر این گروه در بازارها و مناطق مذهبی عراق تجربه کرده بود.