۲۶ آبان، ۱۳۹۴

داعش را محکوم نکنیم. با آن مبارزه کنیم. اعلام جنگ «ناشناسان» علیه داعش!




کلیپ زیر فراخوان به جنگ هکتیویستهای «ناشناسان» است به زبان فرانسه و زبان انگلیسی
Anonymous - Truth About Paris Attacks
Anonymous - Operation Paris #OpParis

Anonymous merci d'etre avec nous la france
Anonymous - Operation Paris #OpParis
Anonymous - Friday The 13th Paris Attacks
   "Wir werden euch finden"   
Hackergruppe Anonymous erklärt IS den Krieg


رزا: جریان حمله به شهروندان پاریس انگار از روی فرمول بقیه ی حمله های این اواخر پیش رفته. طبق معمول همگی مهاجمین انتحار کرده و غیر از پاسپورتهای ضد بمب شان!(پاسپورت سوریه ای، مصری...) تمام اعضای بدنشان متلاشی شده! برای همین هم عکسی از از انتحاریون داعشی در دست نمی باشد! مناطق حمله شده نیز بی معنا بودند. رستوران، میکده/ قهوه خانه، کیوسک، سالن کنسرت (مراکز فرهنگی و مرکزی شهر پاریس) و با فاصله ی قابل توجهی دوراز استادیوم ورزشی فوتبال، انفجار بمبهای جلیقه ای! کشور مورد حمله ی تروریستها (فرانسه) نیز با توجه به نقش پر رنگ امریکا و انگلیس، روسیه و ایران در بمباران و حمله به خاک سوریه و یا دفاع از دیکتاتورش اسد، بی رنگ است. از همان ابتدای اعلام حمله، انگشت اتهام (البته بدرستی) داعش را نشانه گرفت. داعش نیز فوری اعلامیه صادر کرد که : بعله! این کار جهادیون ما در فرانسه بوده!
همان 8 نفر جهادی که پلیس اعلام کرده!
پس بلافاصله ارتش به خیابانهای پاریس آورده شد، حکومت نظامی برقرارشده (گویا قرار است تا سه ماه هم تمدید شود) و فورن تمام مرزهای فرانسه با ادعای اینکه انتحاریون از خارج از فرانسه به داخل پاریس هجوم آورده اند، بسته شد! اگرچه که اغلب دستگیری ها در مناطق حاشیه نشین و فقیر بلژیک و فرانسه صورت گرفته و متهمین نیز زبان فرانسوی را سلیس و بدون لهجه صحبت میکنند!
بله اینها فرانسوی هستند. بچه های گِتو، نسل دوم؟ سوم؟
با توجه به شرایط اضطراری پناهجویی، بسیاری از خانواده های فراری از دست داعش سوریه ای، ایرانی و افغانستانی و مخالفت رسمی/ علنی و عملی، دست راستی ها و فاشیستهای کشورهای میزبان اروپایی، میتوان از هم اکنون اعلام کرد که دولتهای بعدی این کشورهای میزبان اروپایی، به احتمال زیاد از راسیستها و نژادپرستان شناخته شده ای مانند لوپن در فرانسه و پگیدا در آلمان و.... خواهند بود. این یعنی به حداقل رساندن امکانات کاری و تحصیلی (نسل دوم و سوم مهاجران) حاشیه نشینان مُهاجر و همچنین ایزوله و گِتو یی کردن هر چه گسترده تر مُهاجرین و "خارجیان" در اروپا. بالا رفتن نفرت فرانسویان، آلمانی ها و ... ازخارجیان و برعکس آن (دل همیشه به دل راه داره!)
اکنون چه بر سر پناهجویان پُشت مرزهای اروپا، فراریان از داعش سوریه/ ایران/ افغانستان ...خواهد آمد؟ در فصل سرما؟
اکنون با سفت و سخت کردن و گِتویی کردن هر چه بیشر مناطق فقیر نشین و خارجی نشین شهرهای اروپایی، عکس العمل این جوانان چه خواهد بود؟
اکنون در زمانه ی قدرت گیری سیاسی فاشیستهای شناخته شده ای بمانند لوپن (دختر و پدر)، اعتراضات 20 هزار نفره ی دست راستی ها ی  پگیدا یی در آلمان و... قرار است که چه کسانی از انتحار و کشتار و قتل عام مردم در مراکز فرهنگی/ ورزشی پاریس سود ببرند؟
خون ریخته بر کف زمین پاریس در واقع قطره قطره اش از جوانان طبقه ی متوسط و فقیر شهری است. خون جاری، جاده صاف کُن بقدرت رسیدن فاشیسم در اروپا است.
سفت و سخت شدن فوری قوانین، اعلام حکومت نظامی و ممنوعیت رفت و آمد آزاد مردم، ورود کُماندو های جنگی و ارتش و حتی صحبت از کمک گیری از نیروهای ناتو با ادعای ایجاد "امنیت" برای مردم! انتقال پولهای دولتی و بودجه گذاری هر چه بیشتر برای بلندتر کردن دیوارها و ساختن مرز به دور اروپا...جلوگیری از ورود جنگ زده ها و ایجاد این ابهام که داعش ریشه اش نه در گِتوهای حاشیه نشین پاریس بلکه در نفوذی پناهجو و جنگ زده و مُهاجرین و فراریان پُشت مرزهای اروپا می باشد...
چه خوب نوشته جوان سوریه ای: با کُشتار و قتل عام مردم معمولی در پاریس و اروپا،
تروریستها می خواهند نفرت اروپاییان را از مسلمانان عمیق تر کنند. چرا که هر چقدر این نفرت از مسلمانان بیشتر شود، مسلمانان نیز در اروپا بیشتر ایزوله مانده و در حاشیه ی زندگی شهرها، محدود میشوند. و احتمالن رادیکالیزه تر نیز.
تروریستها اینگونه میتوانند مسلمانانی بیابند که جهانبینی آنان را پذیرفته و حمایت کنند. با این جهانبینی «جنگ میان اسلامیون و غربی ها»، تروریستها جوانان (مسلمان) بیشتری از اروپا (تروریست شده های بیشتری) جذب خواهند کرد، اگر این جنگ میان «مذهب و فرهنگ غربی» ادامه پیدا کند و اگر بتوانند از احساسات ما سواستفاده کنند. (نویسنده عرب سوریه ای است)
اما تراژدی مسئله این است: نفرت نژادپرستان در واقع دامن پناهجویانی را خواهد گرفت که خود، از دست خشونت داعش به اروپا گریخته اند.
و تراژیک تر از همه این است که این پناهجویان نهایتن در حاشیه ی شهرها رادیکالیزه شده (بدلیل ایزولاسیون/ گِتویی شدن/ ساکن اردوگاه پناهجویی و بدلیل گسترش نفرت از خارجیان در اروپا) و این جوانان تازه به اروپا رسیده، در آینده ی نزدیک نهایتن "آنی" شوند که در وطنشان سرباز زدند و نپذیرفتند. یعنی تروریست!
رزا: چاره ی خروج از این چرخه ی معیوب، تنها فرو ریختن مرزهای درون و بیرون است که ما را از هم جدا میکند. مرزهای جنسیتی/ نژادی/ فرهنگی/ مذهبی...
ایجاد امنیت اما نه با دستبند پلیس است، نه گلوله ی ارتش...نه زندان است و نه مرز. بلکه فروریختن دیوار است. دیوارهای فرهنگی/جنسی/طبقاتی/نژادی.... دیوارهایی که ما را بعنوان انسان جدا و طبقه بندی کرده در سلسله مراتب سیستم کنونی.
ایجاد امنیت شاید شمعی باشد که دستی سیاه روشن میکند بپای مجسمه ی مسیح!؟ خطبه ای به عربی برای آفرینش روح آیلان توسط کشیشی باشد!؟ شاید سرود انترناسیونال باشد از دهان آنانی که چرخ صنعت را می گردانند!؟ یا رقص میلیونی در میدان "رپوبلیک" با آهنگ بلا چاووو!؟
باید بیشتر تفکر کرد وقتی سرود ملی، زمین زیر پایمان را میلرزاند و چکمه های فاشیستها برای رژه، آماده ی واکس خوردن است...
نگذاریم تاریخ تکرار شود!
اخبار مرتبط در زیر: 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی فرانسه از شناسایی طراح اصلی حملات پاریس خبر داده است.  «عبدالحمید عَبود» مراکشی الاصل و از شهروندان بلژیک است که به گفته مقامات امنیتی فرانسه هم اکنون در سوریه بسر می‌برد و به احتمال زیاد دستور حملات پاریس را صادر کرده است.

او در محله «مولِن بیک» بروکسل زندگی می‌کرد. این منطقه محل اقامت یکی از هسته‌های عملیاتی گروه خلافت اسلامی در حملات پاریس بود.

در پاریس هم عملیات نیروهای امنیتی برای یافتن مهاجمان فراری و همدستان آن‌ها ادامه دارد. تا کنون ۲۳ مظنون دستگیر شده و بیش از صد نفر هم در منازلشان تحت نظر قرار گرفته‌اند.

 بنا بر گزارش شبکه رادیویی " بلژیک، پلیس این کشور عبدالسلام صلاح، مظنونی که در رابطه با حملات پاریس تحت تعقیب بین‌المللی بود را دستگیر کرده است.

پلیس فرانسه در جستجوی عبدالسلام صلاح،‌ یک مظنون خطرناکِ احتمالی دیگر در ارتباط با حملات جمعه شب پاریس است.

به گزارش خبرگزاری ها،‌ عبدالسلام صلاح متولد بروکسل، ‌پایتخت بلژیک، است.

گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حملات را که ۱۳۲ کشته و حدود ۳۵۰ مجروح بر جای گذاشته،‌ بر عهده گرفته است.

پیش از این، گزارش ها حاکی از آن بود که پلیس فرانسه اجساد هفت تن از مهاجمان را یافته که شش تن از آنها در انفجارهای انتحاری و یک نفر دیگر به دست مأموران امنیتی کشته شدند، اما اکنون گمان می‌رود که یکی از تروریست‌ها گریخته باشد.

در این میان،‌ به گفته دادستانی فرانسه، برخی از مهاجمان از شهروندان فرانسه بوده اند.

به گفته منابع آگاه، مغز متفکر سوء قصدهای پاریس به احتمال مردی بلژیکی است.


 فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، تقاضا کرده است تا ۳ ماه دیگر وضعیت اضطراری در کشورش تمدید شود. این خبر را یک منبع پارلمانی به خبرگزاری فرانسه گفته است. بدین گونه اجلاس سران در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در فرانسه زیر پوشش امنیتی بیشتر قرار خواهد گرفت. با این حال تمدید وضعیت اضطراری بیش از ۱۲ روز به تأیید پارلمان فرانسه نیاز دارد.


 به‌رغم حمله‌های خونین تروریستی، دولت فرانسه برنامه‌ای برای لغو نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد که قرار است ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در شمال پاریس آغاز شود ندارد. یک مقام دولتی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده نیز تصمیم ندارد در برنامه سفر خود به پاریس تغییری ایجاد کند. این نشست با حضور نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

وزیر کشور فرانسه می‌گوید، پلیس شب گذشته ۱۶۸خانه در سطح کشوررا بازرسی کرده است. بر این اساس، ۲۳ نفر دستگیر شده‌اند و ۳۱ قبضه سلاح ضبط شده است؛ ۱۰۴ نفر نیز تحت حبس خانگی قرار گرفته‌اند.

 پلیس بلژیک از عملیات جدیدی در بروکسل خبر داد. این عملیات در محله فقیرنشین مولنبک انجام شده که مرکز تحقیقات درباره حملات تروریستی پاریس بوده است. دو تن از عوامل این حملات در این محله زندگی می‌کردند.

 اثر انگشت یکی از مهاجمان انتحاری در استادیوم ملی فرانسه با مردی که در ماه اکتبر وارد یونان شده بود مطابقت دارد. دادستان پاریس می‌گوید، این مرد با گذرنامه‌‌ای با نام احمد المحمود، زاده ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۰ در ادلب سوریه به یونان وارد شد. دادستان گفت، اصالت این گذرنامه در دست بررسی است.

 دادستانی فرانسه می‌گوید، یکی از عاملان انتحاری در سال ۲۰۱۲ به اتهام عضویت در یک تشکل تروریستی در فرانسه مورد بازجویی قرار گرفت.

 به نوشته یک روزنامه فرانسوی، پلیس فرانسه در گرونوبل "چندین نفر را بازداشت" و مقادیری پول و سلاح ضبط کرد. در بوبینی، در حومه پاریس نیز در جریان یورش پلیس یک خمپاره‌انداز، جلیقه ضد گلوله، تعدادی سلاح کمری و مسلسل کشف شد.

 پلیس فرانسه شامگاه یکشنبه (۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان) دو روز بعد از حملات خونین در پاریس به خانه یک مظنون در شمال پایتخت یورش برد. در شهرهای لیون، تولوز و گرونوبل نیز پلیس دست به یورش زده است.

 نخست‌وزیر فرانسه گفت، بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی و تفتیش در فرانسه صورت گرفته است.


یکی از عاملان عملیات تروریستی پاریس مرد جوانی با پاسپورت فرانسوی است که پیشتر به خاطر ارتباط با اسلام‌گرایان افراطی از سوی پلیس شناسایی شده بود. رادیو "اروپا ۱" به نقل از همکاران پزشکی قانونی گزارش داد که دست‌کم یکی از بمب‌گذاران انتحاری نوجوانی بین ۱۵ تا ۱۸ ساله بوده است. یکی دیگر از عاملان احتمالی انفجارهای پاریس که گذرنامه‌ای سوری داشته از طریق یونان وارد اروپا شده است. معاون رئیس پلیس یونان می‌گوید این فرد سوم اکتبر وارد جزیره لروس شده بود. به گزارش یک روزنامه بلژیکی، ظاهرا سه نفر از تروریست‌های حادثه پاریس از ساکنان منطقه "سن- ژان-‌ مولانبئک" بروکسل بوده‌اند.



رابرت بنتلی، فرماندار ایالت آلاباما گفت: "من، بعد از بررسی حمله های تروریستی به مردم بی گناه شهر پاریس، با اسکان آوارگان سوری در ایالت آلاباما مخالفم."

فرماندار ایالت میشیگان هم روز یکشنبه اعلام کرد طرح پیشنهاد باراک اوباما برای اسکان آوارگان سوری در این ایالت را به حالت تعلیق درآورده است.

احمدالمحمد، شهروند سوری که در قالب یک پناهنده با کاروان های مهاجرین سوری‌ از سوریه به ترکیه و از آنجا به یونان رسید. او در میان کسانی بود که قایق آنها در سواحل یونان غرق شد، ولی یونانی ها او را به همراه تعدادی از مهاجرین از زن و کودک از مرگ حتمی نجات دادند اما او پس از 40 روز به پاریس رسید و نقاب از چهره حقیقی خود برداشت و با کمربند انفجاری تلاش کرد بیشترین تعداد از شهروندان بیگناه فرانسوی را به قتل برساند. :) :) :)

این تروریست بعد از ظهر جمعه تلاش کرد که با کمربند انفجاری خود وارد استادیوم پر از جمعیت که بیش از 80 هزار نفر را در خود جای داده بود وارد شود تا بتواند بیشترین عدد از انسان ها را بکشد اما نتوانست و مجبور شد که در ابتدای منطقه ورودی به استادیوم خود را منفجر کند. هیچ چیزی از جثه او باقی نماند جز تکه های سوراخ سوراه شده گوشت که و گذرنامه سوری او که در نزدیکی جثه پراکنده او پیدا شد.


درفرانسه مقامهای امنیتی به طور ویژه بر پرونده سه برادر «عبدالسلام» متمرکزند. «صلاح» که فراری است، «محمد» که ظاهرا آزاد شده است و «ابراهیم» که خود را در بولوار ولتر پاریس منفجر کرد.



مهاجمان مظنون دیگری که تا به امروز هویتشان شناسایی شده است عبارتند از: «عمر اسماعیل مصطفایی» ۲۹ ساله از حوالی پاریس، «بلال هدفی» ۲۰ ساله، «احمد المحمود» ۲۵ ساله از ادلیب سوریه، و «سامی عمیمور» ۲۸ ساله از حوالی پاریس



حملات تروریستی ماه ژانویه به دفتر مجله شارلی ابدو و فروشگاه یهودیان زندگی روزمره مسلمانان فرانسه را سخت تر کرد؛ حال جمعه سیاه پاریس هم روی داد تا بیش از پیش مسلمانانی که هیچ قرابتی با تفکر داعشی ندارند نسبت به آینده خود بیمناک باشند.

رشید شوقی یکی از این افراد است. او بیان کرد: «یافتن شغل برای افرادی مثل من سخت تر خواهد شد. از تمام مسلمانان و اتباع شمال آفریقا می خواهم که متحد شوند و این اقدام تروریستی را محکوم کنند

محله «باربس» در شمال پاریس قرار دارد و بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند. از شامگاه جمعه تاکنون کنترل در این محله افزایش یافته است.

مصطفی زیلفی، شهروند دیگری درباره کنترل های پلیس چنین گفت: «از سال ۲۰۰۰ میلادی در فرانسه هستم و در این مدت هیچگاه کنترل نشده بودم؛ ولی روز گذشته در محله سن میشل بازرسی شدم و از من خواستند جیب هایم را خالی کنم. احساس حقارت کردم، چرا که ۱۵ سال است که در این کشور زندگی می کنم و بخشی از وجود من فرانسوی است

وحید بارک، هم اظهار داشت: «اقدام آنها (تروریست ها) شرم آور است و موجب خدشه دار شدن اسلام می شود. عمل آنها مخالف اسلام است


۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam rosa jan xaste nebashi neveshte to va an nevisande sori xili az hegigat ra roshan mikonad. bashad ke chap ha ve nevisande haye dige hegigat va vagiyat ha ra bedone sansor begoyan, haman tuor ke eshare kardi zendegi ber ma dar oropa xili saxt ve tagat fersa xahed shod mage ma che az dast xahim dad, zendegi ma az sag ham kamter.nemixam be sag tohin konam be onvan yek ensan migam xareji ha va ensan dostan ba in veziyat kamelan pasiv berxord mikonan baver konid ve bedon shak migam az maha ke gozasht be bechehaye ke inja dar xarej bedonya omadan ye zendegi jahanami ber pa xahan kard gerb zamani ke mesle xar to gel mimanan ganone asaci avaz mikonan fashism ra bose mizanan ba kesi tarof nedaran chon xod ham beredye sarmaye hastan bedin jehat bayet xod ra amadeye mobareze terorism dolati ke saxteye sarmayedari jehani ast bayet amade shod.piroz bashid

ناشناس گفت...

,,bebaxshid faramosh kardam hame sohbat az ,, entegam,, mikonan,, potin oland,, ardogan,, sepa gods,, obama,, bashar asad,, daesh,, fegat bichre mardom ke dar mereke bazi nistan ve pishterin gorbani ra anha dadan

RosaArchiv گفت...

آره عزیز
این کلمه ی انتقام را از غنی رئیس جمهور افغانستان یاد گرفته!