۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۵

پاریس در آستانه ی روز جهانی کارگر- آنارشی در خیابان + مطالب دیگر!


رزا: از پیام ها و مطالب رسیده جهان سپاس! حال من خوبه و مدتی درگیر بودم، از احوالپرسی ها مرسی. 
روز 7 مه همه در خیابانیم! اول ماه مه را سوسیال دمکراتها غصب کرده اند!

برای خواندن مطالب رسیده روی اینجا کلیک کنیم.
فیلم خبری زیر از مبارزات اخیر مردم فرانسه علیه سیستم است. حالشو ببریم!



پاریس در آستانه ی روز جهانی کارگر- آنارشی در خیابان



رادیو ریزوم، پانزدهم | نوار که پا نداره!



در برنامه‌ی پانزدهم رادیو ریزوم بخش بسیار کوچکی از آن همه صدایی را خواهید شنید که خواسته‌اند فراموششان کنید یا خواسته‌اید که فراموششان کنید. در برنامه‌ی پانزدهم رادیو ریزوم همه هستند از محمدرضا پهلوی و شاپور بختیار تا روح‌الله خمینی، از خسرو گلسرخی و احمد شاملو تا حمید اشرف و تقی شهرام، از غلامحسین ساعدی و جلال آل‌احمد تا رضا براهنی و فروغ فرخزاد. در برنامه‌ی پانزدهم رادیو ریزوم روایتی تاریخی از انقلاب ۵۷ نمی‌شنوید، توالی تصویرها از روی تقویم نیست، ما تصویرها را دوباره آنگونه که باید شنید پشت هم چیده‌ایم. بیرون کشیدن چیزی از تاریخ که در «خانه‌ی تاریخی‌گری» مدفون نشده باشد.

دانلود برنامه‌ی پانزدهم:
کیفیت بالا | ۹۰ مگابایت
کیفیت متوسط | ۶۰ مگابایت
کیفیت پائین | ۴۵ مگابایت
 



داستان کوتاهی از جادی (رزا: با عشق و با همبستگی از فرستنده فایل)


موقعیت کنونی و آنارشوسندیکالیسم- فریدون در سمینار کارگری کمیته پاریس
سمینار کارگری کمیته پاریس١- محمود صالحی   ۲- اکبر ذکاوتی   ٣- احمد بخردطبع   ۴- حسن بهزاد   ۵- فریدون سوادکوهی  
1992
موقعیت کنونی و آنارشوسندیکالیسم- فریدون در سمینار کارگری کمیته پاریس


شکایت رییس یک کشور علیه یک طنزپرداز؛ الهه بقراط
رزا: دو دهه دنبال این فیلم کوتاه می گشتم که زندگی من را عوض کرد! اینک در ضمیمه ی مقاله ی خانم بقراط یافتم
شوخی رودی کارِل با خمینی در سال ۱۹۸۷:
رزا: اگرچه دوباره ممنوع و حذفش کردند از سرور یوتیوب و باز رفت برای دو دهه ی دیگر!
در لینک زیر
در آن سال، در هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی، رودی کارِل، کمدین فقید هلندی‌ که در تلویزیون آلمان برنامه‌ای به نام «اخبارِ رودی» اجرا می‌کرد، بر اساس جیغ و ویغ زنان پوشیده در چادرهای سیاه در برابر پنجره‌ای که آیت‌الله رو به سوی آنها دست تکان می‌داد، صحنه‌ای را مونتاژ کرد که بلافاصله از سوی رژیم اسلامی ایران و هوادارانش مورد اعتراض قرار گرفت و به یک بحران سیاسی انجامید.  رودی کارِل آن زنان محجبه را در برابر آن پنجره‌ی معروف نشان داد که پستان‌بندهای خود را به عنوان هدیه به سوی خمینی پرتاب می‌کنند و او آنها را جمع می‌کند. یک شوخی ۱۴ ثانیه‌ای! رودی کارل سران همه‌ی کشورها از جمله زمامداران خود آلمان و هلند را هم در برنامه‌ی «اخبارِ» خود دست می‌انداخت. اما سفیر وقت جمهوری اسلامی، محمدجواد سالاری، بلافاصله با عصبیت تمام به وزارت خارجه آلمان تلفن زد و اعلام کرد که این برنامه «احساسات مذهبی» او را جریحه‌دار کرده است! البته شاید هم عصبانیت او بیشتر از تغییر موقعیت خودش بوده چرا که دولت وقت ایران بلافاصله سفیر خود را به کشور فرا خواند! دو دیپلمات آلمانی از ایران اخراج شده و کنسولگری‌های ایران در هامبورگ و فرانکفورت بسته ‌شدند. پروازهای ایران ایر (هما) به آلمان متوقف و انستیتو گوته در تهران بسته شد. دانشجویان حزب‌اللهی در تهران علیه «آلمان فاشیست» تظاهرات کردند.
Diplomatieke rel rond Rudi Carrell (1987)

Rudi Carell "Rudis Tagsshow" 1987
Die Islamisierung Deutschlands begann...damals! Ein Khomeini-Ulk und er war weg, der Herr Carrell, die Fatwa gegen ihn wurde nie zurückgenommen und bestand bis zu seinem von den Mullahs herbeigesehnten Tod

*در سال گذشته، نام واقعی خانم شادی امین، سهیلا امین‌ترابی، افشا شد. نامی که همه بدکاری های او در دهه شصت و هفتاد خورشیدی با آن گره خورده بود و خانم امین ترابی کوشیده بود تا با تغییرش، هم کارنامه عملش را پاک کند و هم  فعالیت های تجاری حال حاضرش را پوشیده نگاه دارد.
*در سال گذشته، یک شرکت خانم‌ها در انگلستان، به دلیل تخلفات مالیاتی پلمپ شد و نیز به دنبال افشای ماهیت یکی از شرکت‌های تجاریشان که حدود نیم میلیون دلار پول در آن نهفته بود اما فعالیتی نداشت خانم‌ها مجبور شدند برای رد گم‌کنی، نام آن شرکت را تغییر دهند.
*در سال گذشته با افشای تخلف مالیاتی سهیلا امین‌ترابی به اداره مالیات فدرال آلمان و با گزارش این امر که خانم امین‌ترابی حقوق سالیانه‌ای برابر با نمایندگان مجلس در انگلستان دارد، حقوق بیکاری و سوسیال وی در آلمان قطع شد. خانم امین‌ترابی با وجود در آمد بالا در انگلستان، به اداره مالیات آلمان (کشوری که پناهندگی و تابعیت آن را داراست) گفته بود که بیکارست، مالیات نمی‌داد و حقوق بیکاری  می‌گرفت و هزینه اجاره خانه اش را از دولت دریافت می کرد که همگی قطع شده است و خانم امین‌ترابی در دادگاه محلی فرانکفورت محکوم شناخته شده و باید همه پولها را به دولت محلی پس بدهد.

یک مقاله ی مهم:
بازگشت به روش‌های کهن فرزندپروری: تربیت فرزند به کمک همۀ اهالی روستا نیاز دارد

جذابیت قدرت در چیست؟
روی‌هم‌رفته این پژوهش حاکی از آن است که اشتیاق برای قدرت به‌نحوی در جای خود قرار نگرفته است: به‌طور کلی زمانی که مردم می‌گویند قدرت می‌خواهند، آنچه در حقیقت می‌خواهند، خودمختاری است. همچنین زمانی که آن‌ها این خودمختاری را به دست می‌آورند، به این سمت می‌روند که از خواستنِ قدرت، دست بردارند.
 

هیچ نظری موجود نیست: