۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۵

به حکم دادگاه بزودی دومین چشم یک زندانی در رجایی شهر با اسید کور خواهد شد




مرگ بر اسلام و قوانینش. مرگ بر رژیم اسلامی ایران.
لطفن اسامی افراد و پزشکانی که در ایران قصاص را اجرا می کنند در اختیار عموم بگذاریم.
حکم قصاص «نابیناکردن چشم با اسید» چشم دوم مجتبیساحلی (سابقی) هفته آینده در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا خواهد شد. قصاص چشم اول مجتبی ساحلی، نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران بود که در سال ۹۳ اجرا شد. به متهم مهلت داده شده بود دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگرش اجرا نشود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قصاص نابیناکردن چشم دوم با اسید مجتبی ساحلی (سابقی) که در سال ۸۸ با اسید پاشی فرد دیگری را نابینا کرده بود، هفته آینده در زندان رجایی شهر کرج اجرا خواهد شد.
قصاص نابیناکردن چشم اول مجتبی ساحلی زندانی زندان رجایی با اسید در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۳ پس از پنج سال با تایید حکم در دادستانی تهران با حضور قاضی محمد شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی، مسئولان زندان و پزشکی قانونی و جمعی از پزشکان متخصص اجرا شد و به متهم مهلت داده شد دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگر اجرا نشود.
به مجتبی ساحلی اطلاع داده شده است هفته آینده در روز نامشخصی حکم دادگاه برای کور کردن چشم دوم وی بوسیله اسید در زندان اجرا خواهد شد.
این زندانی متهم است بر روی راننده‌ای در قم اسید پاشیده و باعث نابینایی این فرد شده است.
قربانی اسیدپاشی پس از این حادثه گفته بود: “دوازدهم مرداد سال ۸۸ در حال مسافرکشی بودم که دو مرد موتورسوار روی من اسید ریختند. به خاطر اختلافاتی که با همسرم دارم، احتمال می‌دهم او در این ماجرا نقش داشته باشد.”
عامل اصلی این حادثه، پس از دستگیری در جریان تحقیقات با اعتراف به جرم خود گفت: “من از سوی دو زن برای این اسیدپاشی اجیر شده بودم. روز حادثه با دوستم او را تعقیب کرده و پس از اسیدپاشی، با موتور از محل فرار کردیم.”
قضات دادگاه کیفری قم پس از محاکمه، وی را به قصاص عضو ـ نابینایی کامل هر دو چشم و پرداخت دیه و ۱۰ سال زندان محکوم کردند. دیگر متهمان نیز به شلاق و سه سال زندان محکوم شدند.
پس از پنج سال از این اسیدپاشی و تائید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده با نیابت قضایی برای اجرای حکم به دادستانی تهران فرستاده شد.
قصاص چشم اول مجتبی ساحلی، نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران بود که ۵۶ سال پس از تصویب قانون مجازات اسیدپاشی در اسفند ماه ۹۳ اجرا شد و به طور گسترده ای در رسانه‌های بین المللی انعکاس یافت
مجتبی ساحلی (سابقی) ۳۱ ساله، درحال حاضر در اندرزگاه ۲ سالن ۴ دارالقران در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود. به وی اطلاع داده شده است در هفته آتی حکم کور کردن چشم دومش اجرا خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: