۲۸ دی، ۱۳۹۶

دریافتی: تسخیر تریبون کنفرانس رزا لوکزامبورگ توسط مارکسیستهای ایرانی و کُرد + فیلم



13  ژانویه 2018- عده ای از فعالین چپ  که خود را گروه مارکسیستی معرفی میکنند، دیروز برای همبستگی با مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران تریبون کنفرانس رزالوکزمبورگ را مدتی  تسخیر کردند و به وضعیت سرکوب و اختناق در ایران اشاره کردند۰ همچنین به عدم همبستگی چپ به جنبشهای اعتراضی ایران و کُردها اشاره کردند۰


رزا: آنچه از ساعت 8 و دقیقه ی 48 از لایف استریم ده ساعته ی کنفرانس رزا لوگزامبورگ اینجا مشهود است:
08:48:22 Was ist das für eine internationale Solidarität, wenn ihr nichtmal den iranischen Genossen 15 Minuten gönnen könnt?

 ابتدا بلندگوهای سالن را قطع می کنند. جوانان بلندگوی خود را آورده و در بلندگوی سیار خطابه شان را  ابتدا به انگلیسی بعد توسط مرد مُسنی به فارسی (خودش را از گروه خوشه های خشم- مارکسیستهای انقلابی  معرفی می کند) و در انتها توسط دو زن جوان به آلمانی  می خوانند. در حین خواندن خطابه به زبان آلمانی، دوربین ها بعد از چند دقیقه بسته شده و سرود انترناسیونال بمانند چماقی بر سر اشغال کنندگان تریبون خورد شده است! در واقع با پخش سرود انترناسیونال با صدای نَکَره ی یک مرد و بستن دوربین های سالن در پخش مستقیم و افتادن بجان جوانان اشغال کننده ی تریبون و لت و کوب آنها و بقولی بیرون انداختن شان از سالن!
einigen AktivistInnen besetzten die Bühne von Rosa luxemburg konfrenz im solidarität mit der widerstand der ArbeiterInnen und unterdrückte im Iran.

۹ نظر:

Rosa گفت...

روز شنبه، 23 دی‌ماه 1396 (13 ژانویه 2018) در حالی که کنفرانس بین‌المللی رزا لوکزامبورگ در حال برگزاری بود، تعدادی که خود را «خوشه‌های خشم ـ جمعی از کمونیست‌های انقلابی ایران در تبعید» نامیده بودند، تریبون این کنفرانس را برای دقایقی تسخیر کردند و بیانیه‌یی را خواندند. آنها در این بیانیه خواستار این شده بودند که احزاب چپ «در حمایت از طبقه‌ی کارگر و فرودستان شورشی در ایران» رسمن اعلام موضع کنند، علیه شرکت‌ها و دولت‌هایی که ابزار و تکنولوژی سرکوب، شنود تلفن، فیلترینگ، تعقیب و مراقبت و شکنجه را به دولت ایران می‌فروشند و همکاری‌های اطلاعاتی - امنیتی با دولت ایران دارند، اعلام جرم کنند و منابع و امکانات خودشان را به ویژه در حوزه‌ی رسانه و میدیا در اختیار نیروهای انقلابی ایران بگذارند تا نیروهای سلطنت‌طلب، رفرمیست‌ها و اپوزیسیون پروامپریالیستی رژیم ایران که تمام رسانه‌های غربی به آنها اختصاص یافته، صدای شورش و اعتراض فرودستان در ایران را مصادره نکنند. این حرکت با توجه به سکوت بسیاری از احزاب و سازمان‌های چپ، که نمایندگانی هم در این کنفرانس داشتند، و نیز چند مقاله‌ی «یونگه‌ولت»، میزبان این کنفرانس، در حمایت از دولت ایران و منتسب کردن خیزش مردم ایران به قدرت‌های امپریالیستی انجام گرفته است.
http://manjanigh.com/?p=2641
متن کامل بیانیه:
در همبستگی با قیام کارگران و زحمتکشان و توده‌های تحت ستم ایران
ما جمعی از کمونیست‌های انقلابی ایران در تبعید، امروز تریبون سخنرانی کنفرانس رزا لوکزامبورگ را که رفقای انقلابی‌مان از سرتاسر جهان به این کنفرانس آمده‌اند، برای کسب حمایت بین‌المللی از قیام توده‌های تحت سرکوب و استثمار رژیم سرمایه‌داری اسلامی ایران اشغال می‌کنیم.
این اشغال نبایستی به منزله‌ی اخلال و خرابکاری کردن در کنفرانس تلقی شود، زیرا معتقدیم صدای انقلابیون باید از تریبون‌های متعلق به خود آنان شنیده شود نه از بلندگوهای سرمایه‌داری لیبرال و امپریالیستی.
امروز دفاع همه‌جانبه و همبستگی با قیام مردم ایران علیه رژیم اسلامی وظیفه‌ی تمام نیروهای مترقی و انقلابی جهان است. به همین خاطر اینجا هستیم و انتظار داریم که از فرودستان قیام‌کننده و رفقای کمونیست و چپ ما که هم‌اکنون در زندان‌های رژیم ایران محبوس و زیر شکنجه هستند، حمایت شود.
از آغاز قیام تا به امروز هزاران زندانی سیاسی به خصوص زندانیان سیاسی چپ و فعالین کارگری و زنان در زندان‌های امنیتی رژیم هستند که توسط تکنولوژی کنترل اینترنت و تلفن که ساخت آلمان است شناسایی و دستگیر شده‌اند.
همچنین بیش از ده‌ها نفر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم ایران که مجهز به مرسدس بنز و ون‌های فلوکس آلمانی و اسلحه‌های ساخت این کشور که ویژه‌ی سرکوب اعتراضات شهری هستند، در جریان اعتراضات اخیر در ایران کشته شده‌اند.
رژیم ایران موثرترین شریک قدرت‌های امپریالیستی در تقسیم مجدد امپریالیستی خاورمیانه در جنگ کثیف سوریه، عراق و یمن است. این جنگ تنها یک رقابت هژمونیک میان امپریالیسم امریکا و نئوامپریالیسم روسیه است که بازیگران منطقه‌ای آن را مربع ارتجاعی رژیم اسلامی ایران، رژیم دیکتاتوری اردوغان، پادشاهی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اسرائیل تشکیل می‌دهند.
ما از رفقای انقلابی خود خواستار مطالبات ذیل هستیم:
اول: موضع‌گیری رسمی در حمایت از طبقه‌ی کارگر و فرودستان شورشی در ایران
دوم: اعلام جرم علیه شرکت‌ها و دولت‌هایی که ابزار و تکنولوژی سرکوب، شنود تلفن، فیلترینگ، تعقیب و مراقبت و شکنجه را به دولت ایران می‌فروشند و همکاری‌های اطلاعاتی - امنیتی با دولت ایران دارند.
سوم: منابع و امکانات خودتان را به ویژه در حوزه‌ی رسانه و میدیا در اختیار نیروهای انقلابی ایران بگذارید تا نیروهای سلطنت‌طلب، رفرمیست‌ها و اپوزیسیون پروامپریالیستی رژیم ایران که تمام رسانه‌های غربی به آنها اختصاص یافته، صدای شورش و اعتراض فرودستان در ایران را مصادره نکنند.

نان کار آزادی!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
مرگ بر سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!
خوشه‌های خشم ـ جمعی از کمونیست‌های انقلابی ایران در تبعید

شنبه 13 ژانویه 2018
23 دی‌ماه 1396
برلین - آلمان

Rosa گفت...

اشغال تریبون کنفرانس بین‌المللی رزا لوکزامبورگ در برلین

https://youtu.be/aO2Hn1eQJXw

ناشناس گفت...

با سلام درود
رزا خسته نباشی
هر چند من کار گروه کمونیستی دوستان را قبول دارم و به هموشون خسته نباشی میگم در دورانی که همه خفه خون گرفته ند،،میتوان به اینده کمی امیدوار شد،، زندگی بدون هیجان و حرکت، مثل نشخوار حیوانات است، پس عمل اجتمائی دوستان را میتوان تحسین کرد ،، ایرادی که من را اذر و مشکل دار و کمی نا امید میکند تئوریهای ناپخته وتکراری وتاریخ مصرف گذشته داشته و هیچ راهی منطفی و علمی نخواهد داشت تئوریهای مارکسیتی و لنیستی یعنی درجا زدن یا اب در هاون کوبیدن است، تئوریهای زنگ زده امروز و فردا سرمایه داری جهانی را بیشتر هار میکند و از طرفی این حرکت جهانی گلوبلازیشین سرمایه داری دنیای امروز را درنوردیده و تمام جغرافیای بدون مرز را ابطال کرده،،،
جهان امروز دولتها خود برده سرمایه داری جهانی هستند ،اینجا دیگر از امپریالسم و دولتهای ارتجائی حرف بیجا است،،
پیروز لاشید

ناشناس گفت...

خیلی چیز ها است که تز کیسه ما زحمت کشها و کارگران نیست
عزیزان ..کمونیستها.... دوستان انارشیستها ااگر بخواهیم بطور واقعی جایگاه و وظایف خودمان را بدانیم ابتدا باید بدانیم انهای که خودشان را جامعه
شناس.، مردوم شناس انقلاب شناس ،، و هزاران شناس های من دراوردی و هزاران صفتهای بیخودی روی خود گذاشتند ربطی به انقاب و طبقه کارگر ندارند این جماعت از مکتب بورژوازی جهانی فارغ شدند که به درد جامعه دانشگاهی می خوردند که بخش زیادی به درد زحمتکشان ما بی ثمر است البته انها هم محصول جامعه تکراری وضیعت اموزشی سیستم سرمایه داری جهانی هسنند و برای لقمه نانی اسبر این سیستم هستند،
من حداقل از کسانی که با اسم کمونیسم و مارکسیم خودشان را در راه ازدی و برتی حیات ازاد انسای میخواهند مبارزه کنند باید حواسشان جمع وچششان باز و خود را از ان جماعت نان را به نرخ روز میخورند مرز بندی و از تئوریهای زنگ زده و بدون مصرف فاصله داشته باشند
این پیشنهاد یک کارگر سابق با تجربه است

ناشناس گفت...

رهگذر،

آفرین به کار آنها.

بسیاری از چپ ها و روشنفکران غربی با گفتن اینکه جنبش اعتراضی کار سیا بود به زنان و مردان زحمتکشی که در اعتراضات شرکت کرده بودند تف انداختند. باید هم جناح روسی امپریالیسم را محکوم کرد و هم جناح دموکرات امپریالیستی را، و اینها این کار را کردند:

"رژیم ایران موثرترین شریک قدرت‌های امپریالیستی در تقسیم مجدد امپریالیستی خاورمیانه در جنگ کثیف سوریه، عراق و یمن است. این جنگ تنها یک رقابت هژمونیک میان امپریالیسم امریکا و نئوامپریالیسم روسیه است که بازیگران منطقه‌ای آن را مربع ارتجاعی رژیم اسلامی ایران، رژیم دیکتاتوری اردوغان، پادشاهی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اسرائیل تشکیل می‌دهند."

مبارزه با جنگ و امپریالیسم بخشی مهمی از مبارزه علیه ارتجاع در جامعه است.
ارتجاع = اقتدارگرائی، اشکال عینیت یافته اش هست: مردسالاری، بردگی مزدی، استعمارگری، تبهکاری و گانگستری و بلاخره تبعیض. این اشکال آخرین فرم آن نیست، اقتدارگرائی از خودش هر نوع فلاکتی را می آفریند. حتی دست در زباله دان تاریخ می برد و بر طبق نیازش اشغالها را بیرون آورده و جانی تازه میدهد، مثل برده داری در قرن بیست و یکم که در حال رواج است.

تشکر از رزا بخاطر درج بیانیه.

مصی گفت...

ممنون رزا جان که این خبر را درج کردی. و ممنون از دوستان و رفقای که رفتند و بیانیه در آن برنامه خواندند. متاسفانه هنوز خیلی از چپهای اروپا رژیم ددمنش ج.ا را ضد امپریالیستی ارزیابی می‌کنند و همه جنایات رزیم را نادیده می‌گیرند.
مصی

Rosa گفت...

ممنون رفقا
متعجبم که چرا سایت منجنیق لت و کوب بچه ها را سانسور و گزارشی هم نداد از استفاده از سرود انترناسیونال به عنوان چماق و جلوگیری از پخش صدا، قطع میکروفون، سانسور در پخش مستقیم (ساعت 8 دقیقه 48 به بعد در فیلم یوتیوپی لایف استریم) و و و
زنان جوان گروه نرگس (با موهای انجلا دیویس در کلیپ) سه ساله اینجاست و کُرد و ایرانی که تابستان به خانه جمعی شان بدلیل پرچم روژاوا حمله شد و احتمالن جریمه نقدی (در آلمان از تابستان تلاش شدیدی است که کُردها را سرکوب کنند و حامیان آنان را. هفته ی پیش هم ایرانی ها جلوی خانه ی وزیر در شهرکی نزدیک گوتینگن اعتراض کردند برای معامله با رژیم اسلامی. در خطابه شان هم اشاره کردند که وزیر ترکیه را شخصن وزیر آلمانی در خانه اش میهمانداری کرده. در حالی که حتی خبرنگاران آلمانی در زندان ترکیه در بند هستند. بماند انواع روابط کثیف حکومت مردان آلمانی با رژیم ایران...
مینا خانی ، زن جوان دیگر- فمنیست و هنرمند، ژورنالیست روزنامه منجنیق در فیسبوکش فیلم کوتاه خواندن خطابه و دستگیری و لت و کوب را پابلیش کرد همانروز. که من هم همان را در کانالم گذاشتم.
وبسایت آلمانی رفقای غیر حزبی (طبقه علیه طبقه) تنها وبسایت آلمانی بود که خبر را پابلیش کرد البته در بخش تریبون آزاد خود (یعنی به آنها ربط ندارد، مثل قسمت دیدگاه های وبسایت های حزبی!). من خودم از طریق رفیقی مطلع شدم. چون چند ساله که اخبار تظاهرات سالانه 15 ژانویه در برلین را دنبال نمی کنم.
خانه رزا لکزامبورگ توسط سوسیال دمکراسی و قاتلین واقعی رزا و کارل لیبکنشت اداره شده و بخش اعظم اکسیون مارش 15 ژانویه را آنها سازماندهی می کنند. امسال هم پلیس کُرهای با پرچم احزاب کُرد و روژاوا را بیرون کشید و بدون اعتراض بقیه دستگیر و بشدت زخمی کرد.
اینک قاتلین رزا برایش کنفرانس گذاشته و مارش عزا می گیرند. آنارشی آنها را نه تنها بایکوت بلکه علیه آنها مبارزه کرده، حداقل میکروفونشان را قیچی!
این جوانان و زنان تازه رسیده و نمی دانند قدرت حزب را و منجنیق نیز برای جلوگیری از بی آبرویی حتی لت و کوب را سانسور می کند...
ننگ ما ننگ ما
رهبر الدنگ ما؟!...
فیلم دستگیری کُردها در اکسیون مارش رزا (فردای بعد از کنفرانس حزب "توده ای" های کمونیست در "خانه ی رزا لوکزامبورگ)

Video: Polizeiübergriffe auf der Luxemburg-Liebknecht-Demonstration 2018 wegen pro-kurdischen Fahnen

https://youtu.be/4a39aNwi-58

فاشیستها در کنار حزب کمونیست (ال-ال اکسیون)
Völkische Parolen beim Gedenkmarsch an Rosa Luxemburg und Karl Liebknecht

https://youtu.be/OneZIwi-M4U

پ.ن.: اگر آنارشی حضور داشت در 13 ژانویه، تنها برای قطع میکروفون چرا که «یونگه ولت» برگزار کننده ی کنفرانس که تریبون قدرتمندی هم دارد در آلمان در دوران احمقی نژاد از حمایت فرودستان از احمقی نژاد قلم میزد و اعتراضات کنونی مردم ایران علیه رژیم را توطئه ی امپریالیسم امریکا می نامد... قاتلان رزا و کارل
در 14 ژانویه نیز بلوک چپ فاشیست را در هم می کوبید...

درج خبر بدلیل باز کردن چشم ها بود. دیالوگی با چپ آلمانی طرفدار رژیم ایران نداریم. آنها خود "آلت سیاستهای امپریالیست هستند" البته "امپریالیسم " آلمانی، دست راست رژیم ایران. چیزی مثل توده ای های خودمان و خط امامی های انقلاب که به استقرار رژیم ارتجاع حمایت فعال کردند و هنوز هم می کنند و مارکسیسم و سرود انترناسیونال را چماق سانسور و سرکوب...

NO Pasaran!

Rosa گفت...

Proteste im Iran: Vier Unterschiede zwischen 2009 und heute

https://www.klassegegenklasse.org/proteste-im-iran-vier-unterschiede-zwischen-2009-und-heute/

مقاله ی بالا از آرش (مارکسیست/آنارشیست) و نرگس (کُزد ایرانی از رفقای تازه رسیده به اینطرف آب:)
مقاله در وبسایت "طبقه علیه طبقه"
در فیلم همین پُست: پس از بیرون انداختن گروه 20-30 نفره ی تسخیر کنندگان تریبون کنفرانس رزا لوکزامبورگ (سازماندهی حزب کمونیست و تریبون نشریه یونگه ولت که از طرفداران سرسخت رژیم "آنتی امپریالیسم" اسلامی ایران است) آخر فیلم که رفقا را با سرود انترناسیونال بیرون می کنند از کنفرانس، حمله ی بادیگاردهای سالن به جوانان تسخیر کننده و لت و کوب آنان واضح است... فیلم را وبسایت طبقه علیه طبقه درج کرده و از منبع فیسبوک مینا خانی.

حال آیا این عمل مستقیم اشغال تریبون آنارشیستی است؟
بله
آیا ما با حزب کمونیسم آلمان و تریبون یونگه ولت دیالوگ درون گروهی داریم؟
نه
این دیالوگ وجود ندارد چون آنها(برگزارکنندگان) ابتدا بلندگوی سالن را بروی خطابه خوان بزبان انگلیسی که می گه 10 دقیقه اشغال برای خواندن اعلامیه همبستگی با اعتراضات ایران (کارگری/جوانان و فرودستان). رفقای اشغال کننده بلندگو و میکروفون سیار خود را استفاده می کنند که بسیار ضعیف است. انگلیسی و فارسی خوانده شده و آلمانی با شانتاژ قطع میشود. زبان آلمانی خطابه توسط سه زن (نرگس- مینا و زن دیگری) نصفه می ماند.بعد موقع خروج لت و کوب تسخیر کنندگان!

اکسیون آنارشی "ناب" چگونه است؟ در صورت امکان قطع کُل بلندگوی سالن- داخل جمعیت آوردن نیروی حامی برای جلوگیری از شانتاژ و دستگیری و لت و کوب...

اصولن اکسیون آنارشی با این "ضد امپریالیستهای" حامی رژیم دیالوگی ندارد؟!
اعلامیه دفاعی خواندن و تقاضای همبستگی با جنبش ایران از کنفرانس چی ها عملی خفن است...
مثل کمک خواستن از اکثریت و توده ای ها در دهه 60 در ایران...
چرا که تریبون یونگه ولت و برگزار کنندگان کنفرانس رزا لوگزامبورگ خود از حامیان رژیم اسلامی ایران می باشند. همبستگی خواستن از آنان تنها نشان دهنده ی «توهم تسخیر کنندگان جوان» به برگزار کنندگان کنفرانس می باشد. این توهم بدلیل ریشه های "مارکسیستی" گروه است.
آنارشی مطالباتی از کنفرانسچی ها نداشته. یا بایکوت کرده و یا قیچی کردن میکروفون سالن، و به هم زدن بزم قاتلان کارل و رزا. پخش اعلامیه و اکسیون رعد و برقی!

البته این رفقا شانس آوردند که برنامه مستقیم بوده و سراسری هزاران نفر در حال تماشا در یوتیوب. کنفرانس چی ها جلوی دوربین نمی توانستند لت و کوب کنند، پس بیرون سالن، بدور از دوربین پخش مستقیم ...
همانگونه که در دهه 60 اکثریت و حزب توده یواشکی لو می داد، فیلم پخش مستقیم بروی شناسایی افراد زوم کرده... نهایتن بیشترین لت و کوب عاید جوانی میشود که استتار دارد. انتهای فیلم همین پُست.
باری
رفقا
توهم نداشته باشید. از حزب کمونیست ، آبیدر همبستگی با کارگران/معترضین ایران گرم نخواهد شد.
در زمان جنبش سبز آنان از احمقی نژاد حمایت کردند و اینک از کُل رژیم ایران. آنان با مقالات "سوریه ای شدن ایران و ترساندن تاکیک میزنند"، جنبش ایران را کار ترامپ و امریکا می دانند...
ولی
ما میدانیم که آب از سر مردم ایران گذشته.
کارگری که 6 ماه حقوق نگرفته و کودکش با یک تب چند ساعته می میرد، چیزی برای از دست دادن ندارد...
ما مطالباتی از "آنتی امپریالیستان" حامی رژیم ایران نداریم
ya basta!

Rosa گفت...

آیا ما با حزب کمونیسم آلمان و تریبون یونگه ولت دیالوگ درون گروهی داریم؟
نه

مقاله زیر از برگزار کنندگان کنفرانس رزا لوگزامبورگ «یونگه ولت» است که خود تسخیر کنندگان به آن اعتراض دارند. تهران با اعتمادبه نفس می ماند!

Teheran bleibt selbstbewusst

https://www.jungewelt.de/artikel/324693.teheran-bleibt-selbstbewusst.html?sstr=iran

رزا: فقط عکس را نگاهی انداختن در این مقاله ی بالا کافی است، بفهمیم برگزار کنندگان کنفرانس چه کسانی بودند.

در ضمن، اشغال تریبون خصوصی که وسط خیابان نباشد هزینه دارد (تجربه شخصی) و طبق قانون آلمان جرم است و زندان و جریمه نقدی (مثل به هم زدن یک میهمانی خصوصی).
در صورت شکایت برگزار کنندگان طرفدار رژیمی، بعید نیست که از جوانان ایرانی/کُرد و غیره برای تسخیر تریبون شکایت شود (اگر تا حالا نشده)
بر ما است که در این صورت از تک تک آنها حمایت مالی و معنوی کنیم.
هر چه باشد آنها توانستند رسانه های حاضر را متوجه وضعیت ایران کنند.
توجه کنیم که تنها لایف استریم رسمی کنفرانس حدود 4 هزار
بیننده داشته!
خبر و گزارش اگرچه سانسور شده ولی افقی در حال پخش است.
استیل آنارشیک «direct action" در کنار خبر پخش و در اکسیونهای دیگر کپی خواهد شد. و کُلن می توان از یک موفقیت صحبت کرد در زمانی که چپ رسمی کِرم افتاده!