۰۷ خرداد، ۱۳۹۷

رضا شهابی فردا سه شنبه در ژنو و چهارشنبه 30 ماه مه در فرانکفورت آلمان - خوش آمدی

به گزارش کانال تلگرامی سندیکای شرکت و احد آمده است : رضاشهابی وداودرضوی نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد ولقمان ویسی فعال صنفی معلمان کردستان برای دیدارهایی بامسئولین سازمان جهانی کار وسندیکاهای بین المللی به تاریخ ۵ خردادعازم پاریس شدند
@vahedsyndica

فراخوان مشترک سندیکاهای کارگری فرانسه به تظاهرات برای همبستگی با جنبش کارگری و تشکلهای مستقل کارگری ایران – ژنو ۲۹ مه از ساعت ۱۲ تا ۳ بعدازظهر
تظاهرات ایستاده در روز ۲۹ مه ۲۰۱۸ در برابر دفتر سازمان جهانی‌ کار
میدان ملل- ژنو
در دفاع از حقوق کارگران و آزادی‌های سندیکایی در ایران
در ایران کارگران از ابتدایی ترین حقوق محرومند، از آن جمله:
– حق اعتصاب؛
– حق تظاهرات؛
– حق ایجاد تشکلات سندیکایی
هزاران کارگر به اتهام عدم رعایت موارد ممنوعه توسط رژیم دستیگیر شده، بسیاری به زندان افکنده شده و در مواردی به مرگ محکوم شده اند.
ما سندیکاهای فرانسوی : س.ژ.ت (CGT)، س.اف.د.ت (CFDT)، اف.اس.او (FSU)، اونسا (UNSA) و سولیدر (Solidaires) ، کلیه تشکلات کارگری شرکت کننده در اجلاس سال ۲۰۱۸ سازمان بین المللی کار در ژنو را فرا می خوانیم که برای:
آزادی سندیکالیست های زندانی در ایران؛
ایجاد سندیکاهای مستقل در ایران؛
– حضور نمایندگان تشکلات دموکراتیک و مستقل از رژیم کارگران در هیأت نمایندگی ایران در کنفراس بین اللملی سازمان جهانی کار
به تظاهرات ایستاده در میدان ملل بپیوندند
از ساعت ۱۲ الی ۱۵
۲۹ مه ۲۰۱۸– ژنو.

فراخوان سندیکای آلمانی د. گ. ب. به برگزاری شب همبستگی با کارگران ایران در فرانکفورت
به دعوت سندیکای آلمانی د. گ. ب.، فرانکفورت
کنفرانس: سندیکالیسم، وضعیت تشکلات مستقل کارگری و شرایط کار در ایران
بحث و گفتگو با فعالان کارگری ایران و آلمان
با شرکت سندیکالیست های فعال جنبش کارگری در ایران
رضا شهابی - داوود رضوی - لقمان ویسی
چهارشنبه ۳۰ مه ۲.۱۸
از ساعت ۷ بعدازظهر
Am 30.5. um 19.00 Uhr, im Saalbau Gallus, Frankenallee 111 (Ffm)
 
 حضورفعالین سندیکایی ایران درشهرهای آلمان

کارگران ایران برای ساختن تشکل مستقل صنفی ودفاع دسته جمعی از حقوق خود با موانع ومشکلات بزرگی باید مبارزه کنند .
آنها مدام از سوی دستگاه امنیتی مورد اذیت وآزار قرار دارند. مدام سرکوب وتعقیب  ودستگیر و به حبس در زندان برده می شوند. دولت ودستگاه امنیتی ، تلاش کارگران برای ساختن تشکل مستقل و مقابله با عواقب خصوصی سازی وبدست آوردن حقوق  عقب افتاده  شان را خطرمحسوب می کنند و با همه توان دست به سرکوب کارگران معترض می زنند.
با وجود همه ی این محدودیت ها وستم طبقاتی که از سوی سرمایه داران ودولت حامی آنها اعمال می شود، اما در ایران فعالیت مستقل سندیکایی و اشتیاق کارگران به خودسامانی و خود سازماندهی رو به رشد دارد. کارگران صنایع بزرگ ، کارگران حمل ونقل شهری و اتوبوس رانی ، شاغلین فرهنگی ومعلمان ، و دهها رشته ی کاری دیگر در این مبارزه تحت شرایط سخت پلیسی حضورعینی دارند.
سه فعالین سندیکایی وصنفی دو نفر از سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران وحومه و یک نفر از انجمن صنفی معلمان درسفر به اروپا برنامه ی  کارگری شناساندن موقعیت جنبش کارگری ایران و خواستهای مبرم مبارزه ی کارگری امروز را در پیش دارند.
آنها در روز, 19.00  -  30.5.2018
در شهر  Saalbau Gallus, Frankenllee 111, Frankfurt  حضور دارند
لطفا این خبر و محل گردهمایی را به اطلاع علاقه مندان برسانید وبا حضور خود قدمی درراه همبستگی بیشتر با کارگران ایران بردارید .
DGB -  Frankfurt lädt ein zur Solidaritätsveranstaltung mit iranischen Kollegen
شب همبستگی با کارگران ایران
 کنفرانس: سندیکالیسم، وضعیت تشکلات مستقل کارگری و شرایط کار در ایران
بحث و گفتگو با فعالان کارگری ایران و آلمان
با حضور سندیکالیست های فعال جنبش کارگری در ایران
رضا شهابی
 عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد
لقمان ویسی
عضو انجمن صنفی معلمان کردستان
داوود رضوی
عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد
Am 30.5. um 19.00 Uhr, im Saalbau Gallus, Frankenallee 111 (Ffm)
V.i.S.d.P. Philipp Jacks, DGB, Frankfurt

۵ نظر:

Rosa گفت...

اعلام حمایت و همبستگی نفتگران، پرسنل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از اعتصاب سراسری کامیونداران

پرسنل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از اعتصاب سراسری کامیونداران حمات کردند. آنها در بیانیه ای که منتشر کردند نوشتند:

“به مقاومت و اتحاد شایسته و تحسین‌برانگیز رانندگان کامیون درودمی‌فرستیم و از حقوق این عزیران تا آخر دفاع می‌کنیم.

ما جمعی از پرسنل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کشور همبستگی و حمایت خودمان را از اعتصاب سراسری کامیونداران و رانندگان سنگین کشور اعلام می‌کنیم. ما به مقاومت و اتحاد شایسته تحسین این عزیزان درود می‌فرستیم.

در شرایطی که حکومت آخوندی تلاش می‌کند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تشکلهای قلابی فرمایشی صنفی مانع هر گونه اتحاد و تشکل مستقل بین کارگران و زحمتکشان شود،‌شکل دادن این اعتصاب سراسری و استمرار مقاومت بر سر گرفتن حقوق برای ما بسیار تقدیر برانگیز است.

ما حمایت خود را از خواسته‌های برحق اعتصابگران شامل افزایش هفتاد درصد کرایه، پرداخت کرایه قبل از تخلیه بار، افزایش حقوق بازنشستگان رانندگان، برداشتن عوارض از ماشینهای سنگین،‌کاهش قیمت لوازم یدکی، کاهش حق بیمه و سایر خواسته‌های این صنف را اعلام می‌کنیم.

عده‌یی از همکاران ما که رانندگان نفتکش و حمل‌‌ و نقل تولیدات صنایع نفت و گاز هستند در این اعتصاب هم‌اکنون شرکت داشته و در تمامی مشکلات با سایر رانندگان سهیم هستند. به‌ویژه رانندگانی که در استخدام شرکتهای پیمانکاری صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هستند دارای مشکلات مضاعفی بوده فاقد کوچکترین امنیت شغلی هستند.

ما نفتگران سراسر ایران، حمایت خودمان را تا به نتیجه نهایی رسیدن خواسته‌های اعتصابگران اعلام کرده و از احقاق حقوق این عزیزان تا به آخر دفاع می‌کنیم.

جمعی از پرسنل صنایع نفت و گاز پتروشیمی در ایران ـ

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷

Rosa گفت...

شبکه 2 اسرائیل: توافق روسیه با اسرائیل: نیروهای ایرانی و حزب الله را از بلندی های جولان دور خواهیم کرد / به صورت علنی اعلام خواهیم کرد که همه ی نیروهای خارجی باید سوریه را ترک کنند



جروسالم پست نوشت: سرگئی لاوروف روز دوشنبه گفت که نیروهای دولت سوریه تنها نیروهای حاضر در مرز جنوبی این کشور باید باشند.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه اسرائیلی در ادامه آورده است: لاوروف این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با همتای موزامبیکی خود در مسکو اظهار داشت.

به گفته ی شبکه ی دو اسرائیل، سخنان لاوروف بخشی از تفاهم بدست آمده بین اسرائیل و روسیه برای دور نگه داشتن نیروهای ایرانی و حزب الله از بلندی های جولان در مرز سوریه با اسرائیل است.

براساس این گزارش، روسیه و اسرائیل به توافقی دست پیدا کرده اند که براساس آن، اسرائیل از استقرار نیروهای نظامی بشار اسد در مرز جنوبی و بلندی های جولان جلوگیری نمی کند و در مقابل مسکو حصول اطمینان خواهد کرد که در بین نیروهای مستقر، نیروهای ایرانی و حزب الله وجود نداشته باشند.

بعلاوه، روسیه براساس این توافق به صورت علنی از همه ی نیروهای خارجی خواهد خواست که سوریه را ترک کنند، اقدامی که لاوروف انجام داد.

به گفته ی مقامات اسرائیلی، مسکو اخیرا نگران شده که رویارویی ایران و اسرائیل در سوریه می تواند دستاوردهای مسکو در این کشور را به خطر بیاندازد.

Rosa گفت...

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید در دیدارهای هفته آینده خود با رهبران آلمان و فرانسه تاکید خواهد کرد که ایران نباید در سوریه حضور نظامی داشته باشد.

به گزارش راديو فردا، همزمان، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، برای اعلام خواسته‌های کشورش علیه حضور نظامی ایران در سوریه، راهی مسکو می‌شود تا مذاکرات کشورش با کرملین در این باره را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو روز دوشنبه هفتم خرداد در نشست حزب «لیکود» گفت که در سفر اروپایی‌اش، مواضع اسرائیل را در مورد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و لزوم پایان دادن به حضور نظامی ایران در سوریه «به صریح‌ترین شکل» مطرح می‌کند و می‌گوید که پای ایران از سوریه باید قطع شود.

نخست‌وزیر اسرائیل در سفری که سه روز طول خواهد کشید، ابتدا در برلین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سپس در پاریس با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند.

به گفته نتانیاهو، وی احتمالا از پاریس راهی لندن می‌شود تا با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز گفت‌وگو کند.

وی تاکید کرد که کشورش هیچ حقی برای حضور نظامی ایران در هیچ بخش از سوریه قائل نیست و این مسئله و «جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه» را در صدر مذاکرات خود با سران اروپا مطرح می‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که این خواسته، تنها بازتاب نظرات کشورش نیست بلکه «با اطمینان» می‌گوید که کشورهای دیگری در خاورمیانه و فراتر از حوزه خاورمیانه، در این خواسته شریک اسرائیل هستند.

اشاره وی به خواسته کشورهای دیگر خاورمیانه به پایان حضور نظامی ایران در سوریه، به احتمال زیاد به کشورهایی مانند عربستان سعودی است که به تازگی اشتراک‌نظر آن با اسرائیل در امور مرتبط با ایران، تقویت و آشکار شده است.

همچنین به نوشته روزنامه اسرائیل هیوم، اشاره نتانیاهو به خواسته مشترک اسرائیل و «کشورهایی فراتر از حوزه خاورمیانه» این است که او، نظر به مذاکرات متعدد اخیرش با رهبر روسیه، اطمینان یافته که مسکو نیز به این نتیجه رسیده است که نیروهای ایران و هم‌پیمانانش باید «از سراسر سوریه بیرون بروند».

پیش از سفر اروپایی نتانیاهو، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۹ خرداد به مسکو می‌رسد تا با سران روسیه در مورد حضور ایران در سوریه گفت‌وگوهای بیشتری انجام دهد.

اعلام سفر لیبرمن به روسیه با سخنان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در تایید برخی از مواضع اسرائیل در ارتباط با سوریه همزمان شد.

لاوروف روز دوشنبه گفت در بخش‌های جنوبی سوریه در مرز با اسرائیل، تنها باید نیروهای ارتش سوریه حضور داشته باشند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز هفته گذشته در اعلام «نقشه راه» واشینگتن در ارتباط با ایران، به لزوم پایان دادن به حضور نظامی ایران در سوریه تاکید کرد.

حملات نظامی متعدد ماه‌های گذشته علیه اهداف‌ ایرانی در پایگاه‌های مختلف ارتش سوریه، از سوی مقامات ارشد آمریکایی و روسی به اسرائیل نسبت داده شد و سران اسرائیل نیز آشکارا مسئولیت برخی از حملات را بر عهده گرفتند.

حملات هوایی به سوریه در روزهای اخیر تشدید شده و در حالی که همه طرف‌ها سکوت کرده‌اند، آمریکا تاکید کرده که بمباران‌ها کار نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور نبوده است؛ امری که این شائبه را تقویت می‌کند که اسرائیل ممکن است عامل حملات پی در پی روزهای اخیر، از جمله به پایگاه الضبغه باشد.

ایران اما در برابر، عمدتا سکوت کرده و هر از گاهی نیز کشته شدن نیروهای خود در سوریه را «تکذیب» می‌کند.

ایران با وجود تحمل شمار نامعلومی از کشته‌هایش در حملات اخیر، هنوز مدعی است که حضور نظامی‌اش در سوریه «مستشاری» است.

در همین حال، مقامات امنیتی و سیاسی ایران در روزهای گذشته گفته‌اند که ادامه حضور نظامی ایران در سوریه به نظر دولت دمشق بستگی دارد، و به روسیه نیز تلویحا هشدار داده‌اند که نباید برای ایران تعیین تکلیف کند.

ناشناس گفت...

در طول تاریخ و ماندگاری رژیم در سرکوب سیستماتیک کارگران و مردوم ایران بود تمامی فگورهای حاکمیت ایران در بوجود اوردن دشمن خارجی فقط خوراک داخلی بوده همواره با امریکا و اسرائیل در مقاطع حساس مذاکره علنی و مخفی داشته و این مذاکرات در جهت تداوم و سرکوب مردوم ایران بوده ولی این غرب خطا کار و روباه صفت مگر نمی داند بیش از ۸۰٪ مردوم ایران همیشه مرگ و نابودی حاکمیت ایران را ارزو میکند و در این راستا کوشش برای سرنگونی حاکمیت و دولت کرده ولی متاسفا نه مغلوب شد،
ولی در احر من متوجه نشدم چگونه رضا شهابی از ایران بیرون امده و ارزوی برقراری رابطه با سندیکای جهانی دارد؟؟؟

Rosa گفت...

من متوجه نشدم چگونه رضا شهابی از ایران بیرون امده و ارزوی برقراری رابطه با سندیکای جهانی دارد؟؟؟

رزا: آی-ال-او بعد از برجام در تهران دفتر زده.
رضا شهابی را برایش ویزا گرفتند تا پاریس.
چون گویا خانه ی کارگر نماینده ی قلابی سندیکای شرکت واحد به آی ال او فرستاده بود...
البته ای ال او کاره ای نیست.
اما رو کم کنی برای خانه کارگر بود...