۲۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷

برجام بگا رفت؟ آخرین خبر؟ جنگه!

عکس حلوای برجام!
 رزا: مدتی آف بودم. بعد یکعالمه اخبار سرم ریخت (در زیر). الان هم تهدید به تجاوز به ایران توسط ترامپ
»تهدید تازه دونالد ترامپ: ایران یا باید مذاکره کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد«
فکر تظاهرات صلح دوشبدوش با چپ اروپایی که حتی حاضر به امضا علیه اعدام ها در ایران نیست، تنم را لرزاند.
اینها داعش را هم ضد امپریالیست می دانند و جنبش روژاوا را امپریالیستی! اما چاره چیست؟ موضوع احتمال بمب های اورانیومی خواهد بود که روی سر مردم خواهند ریخت.  چاقو هرگزدسته اش را نخواهد برید. سران نظام برای ختنه هم به امریکا/اروپا می آیند و مردم تحریم شده از تب دو ساعته خواهند مُرد...
پس وظیفه ی اخلاقی/فمنیستی حکم می کند جلوی تجاوزگر ایستاد بخصوص که ترامپ باشد.
اما می دانم که بسیاری درمانده از سرنگونی حکومتِ نیم قرن داعش در ایران  (اعدام و زندان و دست و پا بریدن و چشم در آوردن و شلاق و حجاب اجباری و بسیاری خشونتهای دیگر) از شاخ و شونه کشیدن ترامپ برای ولی وقیح بسیار هم شادمانند. من هم قلبم از شادی برای سرنگونی رژیم تند تر می زند.
ولی راستش الان وقت رقص و پایکوبی نیست. باید هر چه زودتر خودسازماندهی کرد تا باز دوباره نیم قرن بعدی را زیر لنگِ تاج و تختِ سلطنت یا پاچه ی لچک قرمزی های مجاهدین تلف نشویم!
یکسال پس از انقلاب با تمام خانواده چند ماشین شدیم و پدر گفت: ایران، ایرانستان می شود و برای هر ایالت ازتان ویزا خواهند خواست! تا آبادان با ماشین رفتیم. ایران، ایرانستان  نشد اما بدتر شد، اسلامی شد! الان هم فکر نکنم فروپاشی رژیم، فروپاشی ایران باشد. ایران خواهد ماند، کمی کوچکتر یا بزرگتر! فقط باید نِشا هایی که کاشته ایم را مراقبت کنیم تا سرما و بمب نزند. اینکه محصول را به تساوی تقسیم کنیم؟ حکایتش بماند...
پس همه باید برای صلح اقدام کنیم در خارج از کشور. داخل ایران هم فکر می کنم شتاب شورش ها علیه رژیم را همراه با دفاع از محلات علیه رژیم منتسب بعدی را باید همزمان سازمان داد. بهترین حالتِ ممکن پیروزی مردم بر رژیم اسلامی است، قبل ازشروع جنگ با اسرائیل/امریکا، کودتای نظامیان  وسپاه در ایران و یا بی رمق شدن مردم از تحریم ها.
از کلاسیکها: جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کنیم! البته راه رفتن روی لبه ی تیغ است چون هر حرکتی ناسنجیده، می تواند مثل انقلاب 1357، به قدرتگیری ارتجاع جدید منجر شود. پس مجبور خواهیم بود از همان ابتدا حسابمان را با بقیه ی سرنگونی طلبهای مرتجع جدا کنیم.  این کارغیر ممکن نیست اگر صف مستقل را از همان ابتدا حفظ کنیم. تهاجم- دفاع- استتار. مهم زمان و موقعیت و شرایط  استفاده از این سه تاکتیک است. حفظ حیات هم مهم است. گاهی هم بی عملی، بهترین عمل است.  دلقکی را می شناسم که در حین گیر افتادن میان داعش و نیروهای اسد در سوریه، کودکان را سرگرم می کرد. او یک آنارشیست بود!

 اخبار و کامنتهای مرتبط: برای خواندن کُل مطلب در منبع روی تیترها کلیک کنیم.

روزنامه گاردین: ایران و اسرائیل به یک جنگ تمام عیار نزدیک می‌‌شوند

ارتش اسرائیل: نیروهای سپاه قدس به خاک اسرائیل حمله موشکی کردند
ارتش اسرائیل می‌گوید که نیرهای سپاه قدس ایران از خاک سوریه به خاک اسرائیل و منطقه اشغال شده بلندی‌های جولان حمله موشکی کرده‌اند. اما منابع نزدیک به بشار اسد می‌گویند این حمله کار ارتش سوریه و تلافی حمله شب گذشته اسرائیل به یک پایگاه نظامی در جنوب دمشق است. یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه ای گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران حدود ۲۰ "شی پرتابی" به سوی مراکز نظامی اسرائیل در طول مرز این کشور با سوریه شلیک کرده است.
براساس این بیانیه این حملات به بلندی های اشغالی جولان در ساعت ۲۱:۱۰ چهارشنبه شب انجام شد و چند شی پرتابی در آسمان منهدم شده است. این سخنگو گفت حمله جراحات یا خسارات عمده ای به وجود نیاورده اما ارتش اسرائیل آن را "حمله شدید ایران" تلقی می کند و برای سناریوهای مختلف آماده می شود.

 سخنگوی ارتش اسرائیل: بعد از حمله دیشب، ایران برای بازسازی امکانات نظامی خود در سوریه به وقت زیادی نیاز خواهد داشت
به گزارش اسپوتنیک، یوناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد:" این حمله بزرگی به بخش های بزرگی از خضور ایران از جمله پایگاه های اطلاعاتی، لوژستیکی و نظامی ف انبارها ، مرکز دیده بانی و بسیار از تاسیسات دیگر بود".

چرا امریکا یک چنین خطای سیاسی را مرتکب شد؟
این واقعیت که امریکا کماکان قوی‌ترین نقش را در اقتصاد جهانی داراست؛ و این واقعیت که کل تجارت اروپا با ایران، فقط 25 میلیارد یورو ولی تجارت آنان با امریکا بیش از 1100 میلیارد دلار است؛ و این واقعیت که کماکان حدود هشتاد درصد از مبادلات ارزی دنیا با دلار انجام می‌گیرد؛ و اینکه امریکا کماکان در برخی عرصه‌های فنّاوری از حق انحصاری برخوردار است؛ اروپا را در همراهی با ایران به مخمصه خواهد انداخت.

کاخ سفید: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا هفته آینده
در حالی سخنگوی کاخ سفید از احتمال تحریم های تازه علیه ایران تا هفته آینده خبر داده که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد تا زمانی که ایران به این توافق پایبند باشد این اتحادیه تحریم‌های خود را باز نمی‌گرداند.

ادامه ی مطلب در اینجا

ارتش اسرائیل: نیروهای سپاه قدس به خاک اسرائیل حمله موشکی کردند
ساعاتی بعد افيخاى ادرعى سخنگوى ارتش اسراييل در توییتی نوشت كه اسراييل درحال زدن اهداف ايرانى در خاک سوريه است و هشدار داد كه دخالت سوریه عواقب بدى خواهد داشت.
اسكاى نيوز هم خبر داد كه اسراييل با موشک به دو فرودگاه نظامى خلخله و بلّى در سوریه حمله کرده است. همچنين گزارش شده كه اسراييل پايگاه لشكر چهار ارتش سوريه و منطقه جمرايا را هدف قرار داده.
منابع نزديك به مخالفان از انفجارهاى مهيب در نزديكى كسوه و جمرايا در ريف واقع درحومه دمشق خبر مى دهند.
پیشتر از سوریه گزارش شد موشک هایی به مواضع سوری ها در روستای حضر در استان قنیطره اصابت کرده است.
تلویزیون سوریه و المیادین گزارش داده اند که ارتش سوریه در جواب حملات امشب اسرائیل به آن پاسخ داده است.
تلویزیون سوریه ادعا کرد چهار موضع اسراییلی ها هدف قرار گرفته. تلويزيون سوريه همچنین با پخش تصاويری می گوید که يک موشک اسراييل را ساقط كرده است.

بوی سرنگونی قریب الوقوع رژیم می آید

حکومت جمهوری اسلامی باید براندازی شود پیش از آنکه در جنگی از پیش شکست خورده، چیزی جز خاکستر از ایرانمان باقی نگذارد.

اینکه میگفتند انتقام_میگیریم و بعدش گفتند انتقام_بگیرید یعنی همینکه اسرائیل همه مواضع سپاه در سوریه را شلغم کرد، اینا هم در عوضش تجمع آرام معلمان را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب کردند تا به دنیا ثابت شود درست است که خایه نداریم اما در عوضش امنیت_داریم 😊

حمله موشکی اسرائیل به «زرادخانه حزب الله و ایران» در سوریه

در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان در واکنش به خروج آمریکا از برجام، پرچم این کشور را آتش زدند

عوامفریبان مجلسی اگر راست میگفتند برای اعتراض، بجاى پرچم آمریکا، ویزاها و گرین کارتهایشان را آتش میزدند، فرزندانشان را از آمریکا برمی‌گرداندند و حسابهای دلاری خود را درآنجا می‌بستند!

 الان رهبر نشسته داره با فیلم آتش زدن پرچم کاغذی آمریکا، جلق میزنه.

وقتی ترامپ از برجام خارج شد یکم ترسیدم ولی وقتی بعدش روحانی گفت: اصلا نگران نباشید. ریدم به خودم.

روحانی: من خوشحالم که یک موجود "مزاحم" از برجام خارج شد !!

روحانی موقع مذاکرات می گفت: آمریکا مهره ی کلیدی هستش چون کدخدای اروپاست. بعد از خروج آمریکا از برجام میگه: خوب شد آمریکا رفت، ما برجام را بدون آمریکا ادامه می دهیم.

یه عده میگن با لغو برجام وضع مردم بدترمیشه! یعنی مردم پولاشون میذارن توبانک بعدش پس نمیدن؟ یعنی به کارگر چندماه حقوق نمیدن؟ یعنی ارزش ریال لحظه‌ای سقوط میکنه؟ یعنی کردها کولبری میکنن؟ یعنی ۳۰درصد میرن زیرخط فقر؟ کدوم وضع بدتر میشه؟ دقیقا از چی مارو میترسونید؟

متخصص سوخت جامد (در حوزه موشکی) داره تو لاستیک فروشی کار میکنه |: دانشمند هسته ای داره تو اداره آب و فاضلاب کار میکنه |: ایران هنوز تو برجام مونده |: روحانیم هنوز رییس جمهوره |: واقعا تو این مملکت هیچی سر جاش نیست /:

خب یه سلامی هم کنیم خدمت استمرارطلب هایی که بعد از بگا رفتن برجام ، همچنان در انتظارِ تَکرارِ خاتمی و رفع حصرِ میرحسین هستن. سلام بدبخت سلام تباه سلام پاره پوره

اقتدار ۴۰ ساله فقط اونجا که ۸۰ میلیون نفر منتظرن سرنوشت زندگیشون امشب از حسینیه کاخ سفید اعلام بشه!

آقای خامنه ای من از طرف مردم ایران به شما میگویم: شما هیچ غلطی نمیتوانید بکنید

با این مردم چه کردید که اینگونه از ترامپ تشکر می کنند؟

محمد ثلاث باباجانی، از دراویش گنابادی که در ماجرای کوی گلستان در سناریویی مشکوک به قتل چند تن از نیروهای امنیتی متهم شده بود ـ صبح امروز چهارشنبه (نوزدهم اردیبهشت ۹۷) در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

دلار ۸ هزار تومان شد و نفت برنت به ۷۷ دلار برای هر بشکه رسید

آلمان و فرانسه: برای حمایت از شرکت‌های اروپایی در ایران، هرکاری می‌کنیم!

 روح ملکوتی برجام به ملکوت اعلی پیوست!

ترامپ برجام رو لغو کرد .... منتظر دلار 10 هزار تومانی باشید

ابراز همبستگی اصغر فرهادی با جعفر پناهی در جشواره کن!!!!

تهدید تازه دونالد ترامپ: ایران یا باید مذاکره کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد

ترامپعلى : من به مردم ايران اين پيام رو ميدم كه : !

کارل مارکس به آمریکا بازمی‌گردد!

آقای جمهوری اسلامی بدان و آگاه باش ماجراجویی احمقانه ات در سوریه و موشک‌پرانی به سمت اسرائیل از سر سوزنی حمایت مردمی که محتاج نان شب هستند و از نداشتن حتی آب و هوای سالم رنج می‌برند،برخوردار نخواهد بود.فلسطین به تخم ما هم نیست وقتی ایران غرق در مصیبت است.

يك پايان تلخ بهتر از يك تلخى بى پايان است! پايان_نظام

پایان تلخ و تلخی بی پایان که نشد چاره دوست من بهتره از یک شورش حرف زد که اگه پایانی هم توش باشه یک پایان قهرمانانه باشه و نه یک پایان ننگین !

میگن آمریکا دزده! ایران خودش شاه‌دزده! (شعار مالباختگان توسعه البرز مقابل استانداری)
پول ما را که بردن، چماقدار هم آوردن

برجام مسئله کارگران نیست!

اگر کسی بتواند تفاوت زندگی میلیون‌ها خانوار را قبل و بعد از برجام نشان دهد، آن‌گاه شاید این الم‌شنگه بر سر خروج امریکا از برجام برای کارگران قابل درک شود.

وقتی سهم کارگران از «پیشابرجام» تحریم‌ها بود و از «پسابرجام» افزایش ارز و سقوط آزاد قدرت خرید، باید یقین دانست با خروج امریکا از برجام قرار نیست چیزی «بدتر» شود، بلکه همان افتضاح همیشگی کما فی‌السابق ادامه پیدا می‌کند.

بیانه ترامپ در عین حال جانِ تازه‌ای به “رژیم چنجی‌”هایی داد که برای سرنگونی رژیم دخیل به امریکا و همپیمانانش بسته‌اند تا دموکراسی از نوع افغانستان و عراق و سوریه را صادر کنند و هم فرصتی به حکومت ایران و خصوصاً ماله‌کشان اصلاح‌طلب داده تا از همین الآن هرگونه فلاکت را به گردن بدبیاری و بازگشت تحریم‌ها بیندازند!

در این میان تکلیف سپاه هم با انبوهی تجربه دور زدن تحریم و ساخت اسکله مخفی و غیره روشن است و فقط می‌مانند کارگران.

خروج یا عدم خروج از برجام موضوع ج.ا و رقبا و شرکایش است؛ شورش دی‌ماه اما نشان داد که مسأله طبقه کارگر بی‌اعتنا به توافقات بالایی‌ها، سرنگونی از پایین است. نه برجام یا نقض آن، که حضور مستقل طبقه کارگر برای کوبیدن میخ آخر به تابوت رژیم سرمایه‌داری اسلامی است که تمام محاسبات را برهم خواهد ریخت.

تقی روزبه- آیا ما با پیمان سایکس-پیکوی جدیدی مواجه هستیم؟!

* آمریکا در منطقه به دنبال چیست؟
بدون نگاهی به راهبرد و سیاست کلی آمریکا در منطقه و جهان، تا این درجه کانونی کردن و تمرکز دولت آمریکا بر روی ایران قابل درک نیست. چرا که نه ایران چنان نفوذ پایدار و فائقه ای دارد و نه آن چنان توانی که آمریکا بخواهد مدل جنگ سرد دوره ریگان علیه بلوک شرق را در مورد ایران و برای درهم شکستن توان اقتصادی و نظامی اش به اجراء‌ بگذارد. با این وجود تبدیل شدن خاورمیانه به کانون مناقشات قدرت های بزرگ و جنگ های نیابتی، ضرورت باز تنظیم نقشه خاورمیانه را در دستور قرار داده است. البته فرصتی که سوداها و مطامع و سیاست های واپسگرایانه و احمقانه جمهوری اسلامی در منطقه برای دولت آمریکا و دیگر قدرت ها فراهم آورده است را نباید دست کم بگیریم. همه این ها دست به دست هم داده و مقابله با ایران را به عنوان حلقه مقدم و در عین حال ضعیف و شکننده برای آمریکا در آورده است. البته پرداختن به جنبه های گوناگون این موضوع خارج از گنجایش این نوشته است، اما می توان به شکل گذرا با استنادبه سخنان صریحی که ترامپ اخیرا بر زبان راند به گوشه ای از آن پرداخت: سخنان ترامپ در مورد رابطه آمریکا با متحدین منطقه ایش بخصوص کشورهای عربی ثروتمند بطورخیلی شفافی استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه را به نمایش می گذارد. بر طبق این سخنان صریح می توان ترامپیسم را تلاشی برای اعاده و تأمین سلطه و نفوذ آمریکا- کشوری که با داشتن عظیم ترین قدرت نظامی و اقتصادی، در عین حال بزرگترین کسری بودجه تاریخی و بدهی یک دولت را دارد- از طریق تأمین هزینه های این سرکردگی و ایفاء ژاندارمی منطقه (و جهان) به هزینه کشورهای ثروتمندی که به گفته ترامپ بدون حمایت آمریکا حتی یک هفته هم نمی توانستند دوام داشته باشند دانست. تمامی روندها و داده ها و تحلیل های استراتژیست های حتی خود آمریکا آن بوده است که آمریکا دیگر قادر به حفظ نفوذ و سرکردگی تاکنونی خود بر جهان قرن بیست و یکم نخواهد بود. اما راه حل ترامپ و در واقع هارترین و ارتجاعی ترین جناح سرمایه داری در واکنش به چنین افتی، خلق تراز جدیدی از سیاست امپریالیستی و تهاجمی است که ویژگی اش بهره گیری از رانت نظامی و قدرت برتر خود، اعمال سیاست های یک جانبه گرائی و به یک تعبیر بکارگیری زور و حضور آمرانه و ضدهژمونیک است که مبتنی بر سرشکن کردن هزینه های رهبری خود بر جهان، باج گیری و بقول خود وی تأمین هم پول و هم سرباز جنگی از سوی دست نشاندگان ثروتمند است. شاید آن را به توان به بیانی دیگر تعمیم مقاطعه کاری در عرصه ژئوپلتیک جهان و در توزیع تکنولوژی قدرت نامید که با بهره گیری از مواد خام محلی اعم از ِعده و ُعده و دادن خدمات و سرویس های بالای تکنیک های نوین قدرت در حوزه های امنیتی-نظامی و اقتصادی و سیاسی، پروژه های بزرگ و معینی از مجتمع های سیاسی و اقتصادی را متحقق می کند. پاسداری از قدرت کشورهای اقماری و دادن حتی دادن نقش خرده ژاندارمی در مناطق استحفاضی، و همگی با پول و سرباز خود آنان. دو خرده ژاندارم اصلی هم چون دو ساتراپ عمده ای که قرار است با تسطیح خاورمیانه قدیم و شکل گیری خاورمیانه جدید حول آن ها، بری از نفوذ رژیم ایران و «حذف صورت مسأله فلسطین»، عربستان و اسرائیل هستند که این سان در تعارفات دیپلماتیک، رهبری منطقه به آن ها ارزانی و پیشکش می شود. تکنولوژی قدرت در جهان نوامپریالیستی تالی صنعت مونتاژی است که در پهنه جهان توزیع می شود. کارآفرین و سر مقاطعه کار اصلی در ازاء ارائه چنین خدماتی است که از قدرت و موقعیت جهانی خویش در قرن بیست و یکم پاسداری می کند. با چنین استراتژی است که کنترل خاورمیانه سرشار از ذخایر نفت و گاز و بازاری جذاب برای کالاهای نظامی و غیرنظامی تراز نوین، به معنای کنترل رقبا و بیش از همه چین به عنوان رقیب اصلی آمریکا در همین قرن و مقابله با نفوذ روسیه به عنوان رقیبی در قامت یک ابر قدرت عمدتا نظامی است. البته رقبای کم آزارتری مثل اروپا نیز می توانند هم چون سهامدار درجه دوم ایفاء نقش کنند. خاورمیانه جدید از نخستین خاکریزهای رقابت قدرت های بزرگ برای شکل دادن به نظم نوین در منطقه ای است که از منظر دولت ترامپ رژیم ایران حلقه ضعیف و کیسه بکس آن محسوب می شود. «خدماتی» که رژیم اسلامی به نوبه خود هم چون ژاندارمی خودخوانده در منطقه به ترامپ و نیز به اسرائیل می کند چنان است که اگر وجود نمی داشت باید آن ها چنین دشمنی را خلق می کردند!

* ترامپ: کشورهای منطقه باید هزینه بپردازند
بخشی از کنفرانس خبری در کاخ سفید به اظهارات ترامپ درباره رابطه آمریکا با کشورهای منطقه اختصاص داشت. او گفت: «کشورهایی در منطقه قرار دارند که بسیار ثروتمند هستند اما اگر کمک ما نبود، حتی یک هفته هم دوام نمی آوردند.» ترامپ این کشورها را به تامین هزینه حضور آمریکا در منطقه فراخواند و گفت: «آن‌ها باید برای اتفاقاتی که می‌افتد هزینه بپردازند، ایالات متحده با ناخرسندی در خاورمیانه هست، من مسئولیت آن را قبول نمی‌کنم، خیلی شرمنده خواهم بود که هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه شده است اما وقتی که می‌خواهم دیوار یا مدرسه بسازم، (مسئولان) بگویند که پول نداریم. ترامپ علاوه بر تاکید بر ضرورت تامین هزینه‌ حضور آمریکا در منطقه از سوی کشورهای ثروتمند آنجا، از این کشورها همچنین خواست که سربازانشان را هم وارد میدان کنند: «آن‌ها باید سربازانشان را وارد عرصه کنند. ما بخش بزرگی از نیروهایمان را به کشور باز خواهیم گرداند، ولی باید مسیر نظامی را ببندیم وگرنه ایران به سرعت خلاء حضور ما را پر خواهد کرد».

با چنین وضعیتی و در شرایطی که منطقه و از جمله ایران، آبستن انفجارها و بحران های بیشتری است، و تا آن جا که به مردم و نیروهای ترقی خواه ایران برمی گردد، مهم ترین اقدام بازدارنده در برابر مطامع امپریالیستی و نقشه سایکس- پیکوی جدید و بیرون کشیدن چاشنی مخرب آن، وادارکردن رژیم اسلامی به دست شستن از داعیه ژاندارمی منطقه و مداخله در آن است. شعاری که مردم ایران آن را با هوشیاری در تظاهرات گوناگون برکشیده اند، باید چنان بلند و پرطنین شود که در گام نخست رژیم را وادار به تجدیدنظر در سیاست های مداخله جویانه و ویرانگرانه اش در منطقه بکند. اکنون ما با فاز نهائی انحطاط و گندیدگی پارادایم اسلام سیاسی در چهلمین سال به قدرت رسیدنش مواجهیم که اگر پایان دادن به آن توسط مردم و در راستای مطالبات اصیل و به حق آن ها صورت نگیرد، حتما این مهم با پی آمدها و هزینه های بسیار سنگین تری توسط مطامع و مداخله قدرت های خارجی و ویگرانر صورت خواهدگرفت!  

* واشنگتن به دنبال توافق تکمیلی هستیم:

بلاخره نفهمیدیم که ما باید رژیم را سرنگون کنیم و یا جلوی دخالتش را در امور امپریالیستها در منطقه بگیریم!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی رزا جان

بچه های جوان ایران بین ۲۰ تا ۳۰ خیلی عوض شدند ،من خیلی خوشحالم که دیگر گول نخواهند خورد، بعد از این این تغیر تحوالت است که خامنه ی تو قبرش می لرزد صحبتهای اخیر ان گوش کنید ،واقعا حالت بهم میخوره ایشان صحبت از لی اخلاقی غرب میکنه واقعا جالب من همیشه گفتم باز هم میگم اگر ملت یا مردوم هر حاکمیتی با دولتش مشکل نداشته باشد ،،،ب زبانی دیگر اگر اکثریت مردوم ایران حاکمیتشو دوست داشته باشد هیچ دولت خارجی جرات حمله ب اون ندارد، ،،نتجه عملی عکس قضیه است دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی با هیچ کشوری مشکل ندارد حتا با رژیم اسرائل،،دوشمنی جمهوری اسلامی ایران فقط فقط فقط با مردوم ایران است
رزا جان برجام و دیگر قراردادها همش کشک است، من فکر کنم تاریخ مصرف پوسیده ایران تمام شده،
مردوم هم تصمیم نهائی خودوشون گرفتند قضیه از گا و بی گا گذشته
دمتون انیش

Rosa گفت...

اینکه گفتیم آب مجانی ٫ منظورمان باران الهی بود، برق مجانی هم همان رعد و برق را گفتیم، گاز هم ، همان گاز معده و وعده های مسئولان نظام بود. ما دروغ نگفتیم، در ترجمه های صحبت های ما آقایان یزدی و بنی صدر و قطب زاده، اشتباه کردند!
قسمت های جدیدی از وصیت نامه تازه پیدا شده ی عمام!

https://www.balatarin.com/permlink/2018/5/13/4827014

>.ما هم آن موقع میگفتیم روح منی خمینی منظور ریدم به روحت خمینی بود

ناشناس گفت...

خخحححححح