۱۲ اسفند، ۱۳۹۹

ماجرای لولیتا بازی و بمب گذاری در آستانه ی روز جهانیِ زن!

 

رزا: اولین بار لولیتا را  20 سال پیش، در راهپیمایی کارزار زنان دیدم. کیمونو پوشیده بود و تنگ تنگ راه میرفت. چشماش مدام خمار و دهانش نیمه باز و لبانش غنچه ای کرده.  یک بغل گل را ، گاه و بیگاه به این و آن می داد ،و همش هم از صفِ تظاهرات، عقب می افتاد!
رفتم به آذر درخشان گفتم: اینو از کجا پیدا کردی؟ مثلِ پیش از مائو، تاتی تاتی راه میره! گفت: هیچی نگو! شاعر است و لیلا از لندن آورده و  برای جشنِ امشب قراره، شعر خوانی کند!
گفتم: حالا کو تا شب!
آخرش، لولیتا را سوار ماشین کردند، مبادا یکهو بشکنه توی  آن راهپیمایی طولانیِ کارزار!
الان  که می نویسم، لولیتا باید در آستانه ی  50 سالگی باشه، اما عکسهای دوران نوجوانی اش را توی نت، پر کرده است.

تا آنجا که خواندم، اشعارش از آه و  اوه ، آخ و  واخ، فراتر نرفته و بابِ دلِ ویاگرایی هایی مثل اِسمال خویی  و کانون نویسندگان  است.  عباس سماکار (یک ضدِ شورشی) و بقیه ی ویاگرا فیل های چاهِ کارگر هم، بلاخره در اوجِ ارگاسم، برایش پُستِ ریاستِ کانون دست و پا کردند ، تا زیر لنگ و پاچه ی حسن حسام و بقیه ی دار و دسته ی  قلم کُنانِ در تبعید، بماند ...
لولیتا یکجورایی هم شده بود چماقِ بالایِ سر بقیه ی نویسندگانِ زن، که  اروتیک بنویسند، تا مطرح شوند! اگرنه، پس اُمل اند!
خوب زنها هم ترجیح دادند با هووو  ها بسازند و هر سال 8 مارس، رفقا با زنهای سابق و کنونی و آینده شان، پرچم سرخ روی کول، تا سفارت امریکا  کیلومترها را در می نوردیدند تا که کرونا از راه رسید و دکان ها تخته شد!
بعد ها شنیدم لولیتا، تو ی فرانسه با علی عبدلی رضایی (هخا -آنارشی که  برای استراحت، پس از کتک کاری با دوست دختر سابقش، خود را به اروپا رسانده بود) برای بالا بردنِ دانشِ شعری اش، می پرد!
لینک به پُستِ "آیا آنارشیستها زنها را کتک می زنند" اینجا

خوب بعد هم زد و اشعارِ  دهه هفتادی، "پست مدرنیسم" و "پسا نیمایی"، با مرگِ استادشان (تیرداد نصری) در لندن، یکهو در  ایران معروف شد!
حلقه رشت/تنکابن/سیاهکل/ لنگرود...استاد  (اینجا)
اینجا
پس سَراستادِ این حلقه ها تیرداد نصری بود که 1386در لندن ( نه از کرونا) مُرد، ولی کتاب شعری هم نداشت! پس فوری برایش کتاب شعر درست کردند و مراسم یادبود  و نماز میت آنلاین (جسد لندن ماند) ، و خلاصه تو ایران حسابی ارج اش را بزرگِ بزرگ داشتند...
در این میان لولیتا که نوشتنِ فارسی نمی دانست، آخ و اوخ هایش را، فایل صوتی کرده و برای شاعر- تروریست، مهرداد عارفانی برای تایپ، تصحیح و پابلیش، می فرستاد و "کارگر- شاعر"، بقولِ لولیتا، حتی بیش از دو دهه،  به او سرویس می داده!
لولیتا البته باید بداند، در فقدان  شاعر- تروریست،  هنوز هم می تواند در کلاسهای اکابرِ آنلاین، بجای ناز و عشوه، بوس و کنار، نوشتن بیاموزد! یا سریع اشکهایش را پاک کرده، یک نوکر-شاعرِ دیگر، در کانونِ نه نویسندگان برای منظومه های  جدیدش پیدا کند..
تا حلقه ی لندن به اتریش را وصل کند!

همزمان مازیار عارفانی  ("داداشی مهرداد") هم گویا با پشتکار در حالِ شکل دادنِ "حلقه ی رشت در کنار تنکابن و حلقه ی سیاهکل" در داخل ایران فعال  است...
باری
حلقه ها داشتند زنجیر می شدند که ناغافل، مهرداد را به جرم تروریسم گرفتند و فایلهای صوتیِ لولیتا بگا رفت و چند وبسایت او نیز، بسته شد!
ما هم منتظر که مجاهدین ، اس او اسِ- ایران/ اتریش، کانون  نه نویسندگان یا انجمن قلم/تبر یا شاعران و هوادارانِ بُمبِ در تبعید یا بلاخره یکجایی، این عملِ تروریستی-  شاعرانه را محکوم کند،  شفاف سازی کند...
اما دریغ از یک خط!
اس او اس ایران/ اتریشی ها اما همان اول فوری یک مصاحبه از داخلِ دادگاه از مهرداد عارفانی گرفتند که ادعا کرد "مجاهدین علیه او فتوا داده اند" چون کتاب چاپ زده، با تیترِ "مرگ بر خدا!" اینجا
وقتی حکمِ شاعر -تروریست اعلام شد 17 سال هلفدونی به خاطر یک کوچولو بمب، لولیتا در بُهتِ همگانی فراخوان داد که اشعار مهرداد را لایک داده و عکسش را لینک کرده ، هشتکِ "بمب گذاری، آزاد باید گردد" بزنید: اگرنه لای پایتان، سیبزمینی است و بی غیرتید!!! و بی همه چیز اید!!!
لولیتا حتی تهدید کرد که اشعارِ آخ و اوخ اش را، و حتی پنجول نگاری هایش را در اعتراض به این حکم، به آتش خواهد کشید!!!
رفقا سعید صالحی نیا و سماکار و کانون نه- نویسندگانِ در تبعید، اعلام کردند: حکم دادگاههای امپریالیستی/سرمایه داری  علیهِ مهرداد عارفانی (رفیق -تروریست-کارگر-شاعر) را نپذیرفته و باطل خواهند کرد!
انجمنِ تَبَر و تَشرِ در تبعید هم، نوکِ قلم هایشان را در کمپینِ لولیتا، تیز کردند که نخواهیم گذاشت آزادی بیان و بمب گذاری ، محدود شود!
لیلا پرنیان و صدیقه محمدی هم چادر به کمر، زنانِ 8 مارس را، به کارزاری دیگر فرا خواندند تا روز 8 مارس را به رهبریِ لولیتا، آنلاین، به مبارزاتِ بین المللی علیه امپریالیسمِ جهانخوار گره بزنند!
من برایشان نوشتم: لطفن تا اول ماه مه صبر کنید، تا رژیم اسلامی، برادر  اسدی ( دانیل جون، دیپلمات-تروریست) را تبادلِ گروگان کند؟! شانسِ دستیابی برای مطالبات زنان و آزادیِ بُمبی  روز کارگر بیشتر است...
دریع از یک جواب!
حال
چاره ای نیست و گویا قرار است که این 8 مارس هم، لولیتا خوانی باشد!
پس همگی را اَنلاین دعوت می کنیم به اتاقِ زومِ کارِ زارِ زنانِ 8 مارس، به صرفِ چای و ویاگرا برای رفقای بالای 60 و واکسن زده.
باشد که بساطِ امپریالیسم و سرمایه داری و فئودالیسم و ایسم های دیگر را، دست در دستِ هم و در آغوشِ یکدیگر، برای همیشه جمع کنیم.
آمین


در زیر متنِ فراخوانِ لولیتا عضو کانونِ نه نویسندگان و دبیر کُلِ کانونِ تَبر و تشرِ در  تبعید و  در حمایت از شاعر- بمب گذاران:

 به دوست شاعرمان مهرداد عارفانی هفده سال زندان بریده اند
به او تهمت تروریست زده اند

چرا که بخاطر معاش خانواده اش برای فیلمبرداری به یک جلسه دعوت شده
وکیل او گفته است بخاطر یک تلفنی که به ایران زده این اتهام را به او بسته اند
تلفن شماره ی برادرش بوده
کسی چه می داند در این مدت چه کشیده
او را زنده یاد تیرداد نصری دوست و برادرم همچون جان عزیز دوست می داشت
من هر شعر تازه ای که می نوشتم صدای شعرم را می فرستادم تا مهرداد آن ها را با تاریخ در جایی امن حفظ کند
همه ی آن سایت ها بسی پیش از این اتفاق از بین رفت
حتی برخی شعرها را در ایمیلم نیز پیدا نکردم
اما با همه ی این حرف ها من اعتراضم را به دستگیری زندان و تهمتی که به او بسته اند اعلام می کنم
دلم خون است از این که چنین بلایی سر او آورده اند
نزدیک ترین دوستانم نیز وقتی نامش را می آورم سریع موضوع را می خواهند عوض کنند
من حتی با نوشتن این چند کلمه احساس تهدید شدن می کنم
و ما شاعران بی رگ بی همه چیز بیغ کک مان نمی گزد
اگر او را بیگناه زندانی کرده اند و ما تنها تماشاگریم و کاری از دست مان بر نمی آید با مرده چه فرق داریم از خودم بیزارم از این مفلوجی بیچارگی ناتوانی از این که قدرت کمک کردن به دوست و برادر شاعرم در این مصیبت نداشته باشم
اگر در میان شما کسی کوچکترین پیوندی یا هم حسی و هم غمانی با من دارد لطفن بیان کند
شعری از او را روی صفحه اش بگذارد
حرفی بزند
کاری کند
وگرنه همه ی شعرهایم را آتش خواهم زد
وقتی جان شاعر به ارزنی نمی ارزد
کجایی ای میرزا کوچک خان کجایی
شاعری از دیار تو غریب و بی کس در غربت به زندان است
کسی کی می داند چرا
چگونه
چه کسی پای او را به این ظلمت کشیده است
چرا
چرا
زیبا کرباسی

مرتبط:
نامه سرگشاده به هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید 
http://www.azadi-b.com/?p=4924
 

۶۹ نظر:

Rosa گفت...

بیانیه ایران اس او اس - وین در ارتباط با محکومیت مهرداد عارفانی در بلژیک

https://agahi.news/post/956#%23done

با وجودیکه او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود و میتوانست برای تشکل ما هم براحتی گزارشاتی را تهیه کند اما او تنها برای سیمای آزادی گزارشات را تهیه میکرد و هیچگونه گزارشی از پارلمان اروپا برای بخش تلویزیونی تشکل ما بنام سیمای حقوق بشر در ایران که در یوتیوب کانالی بهمین نام دارد ارسال نکرد. او تنها دوبار با معرفی نامه اس او اس ایران به اجلاسیه های شورای حقوق بشر و پارلمان اروپا رفت که آنهم بعنوان نماینده ان جی او (سازمانهای غیردولتی) ناظر بر اجلاس بود و نه گزارشگر ویدیوئی.

او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود

اما او تنها برای سیمای آزادی گزارشات را تهیه میکرد و هیچگونه گزارشی از پارلمان اروپا برای بخش تلویزیونی تشکل ما بنام سیمای حقوق بشر در ایران که در یوتیوب کانالی بهمین نام دارد ارسال نکرد.
هیچگونه گزارشی از پارلمان اروپا برای بخش تلویزیونی تشکل ما بنام سیمای حقوق بشر در ایران که در یوتیوب کانالی بهمین نام دارد ارسال نکرد.
هیچگونه گزارشی از پارلمان اروپا برای بخش تلویزیونی تشکل ما بنام سیمای حقوق بشر در ایران که در یوتیوب کانالی بهمین نام دارد ارسال نکرد.

حذف یک شاعرسیاسی و یا اجرای عدالت؟

https://iransos.com/indexfarsi/?p=6513

پنجشنبه ۲۶ تیر ، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۱۶-SOS Iran- روز چهارشنبه بالاخره دادگاه تحقیقاتی در مورد طرح تروریستی لو رفته انفجار در اجتماع مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس در سال ۲۰۱۸ ختم تحقیقات در پرونده را به وکلای متهمین و همچنین شاکی خصوصی پرونده ابلاغ نمود و پرونده چهار متهم را برای بررسی های تکمیلی به یکی از شعبه های دادسرای مبارزه با تروریسم در آنتورپ ارجاع داد. بعد از اتمام جلسه دادگاه روز چهارشنبه با #مهرداد_عارفانی به صحبت نشستم.

برگردان: یوسف مجاب
یوسف مجاب
یوسف مجاب
یوسف مجاب

https://iransos.com/indexfarsi/?tag=%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%A8

Rosa گفت...

فعالیتهای او در اوقات فراغتش هم عمدتندرارتباط با انجمن فعالین سازمان مجاهدین و یا دیگر نیروهای فعال در بلژیک همچنین فعالیتهای ادبی خودش بود و بدنیترتیب عملن دیگر وقتی برای فعالیتهای انجمن اس او اس ایران نداشت و تنها بصورتمجازی در انجمن ما حضور داشت .

https://agahi.news/post/956#%23done

او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود

Rosa گفت...

نشست همگانی انجمن قلم ایران (در تبعید) به تاریخ دهم و یازدهم نوامبر ۲۰۱۸ در فرانکفورت برگزار شد.

در این نشست، سیاوش میرزاده، علی کامرانی و شهروز رشید به عنوان هیئت دبیران جدید انجمن برگزیده شدند.

سیاوش میرزاده:

siawooshan@gmail.com

علی کامرانی:

ali-kamrani@t-online.de

شهروز رشید

s.rashid@web.de

http://iranianpen.com/%d9%87%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%b9%db%8c%d8%af

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی در زمان دستگیری در روز ۹تیر۱۳۹۷ در پارکینگ سالن ویلپنت، یک تلفن نوکیای ۱۰۵ با یک سیم کارت تلفن اتریشی با شماره ۴۳۶۵۴۳۵۹۱۴۵۶ به همراه داشته که در آن فقط یک شماره اتریشی با نام “Dady” با شماره ۴۳۶۶۴۳۶۹۱۴۷۵ وجود داشته است.
در این دستگاه تلفن فقط یک کلمه «اکی» بصورت پیام اس ام اس نوشته شده بود اما ارسال نشده بود.
در زمان دستگیری اسدالله اسدی در آلمان در روز ۱۰تیر۱۳۹۷، یک تلفن نوکیای ۱۰۵ با سیم کارت اتریشی با شماره ۰۰۴۳۶۶۴۳۶۹۱۴۷۵ یعنی همان شماره ای که روی تلفن عارفانی بوده به همراه داشته است. در این تلفن هم فقط یک مخاطب با نام A.HOD با شماره تلفن ۰۰۴۳۶۵۴۳۵۹۱۴۵۶ وجود داشته که همان شماره تلفن اتریشی مهرداد عارفانی در زمان دستگیری بوده است. این دو تلفن برای ارتباطات ویژه در مورد انفجار در ویلپنت تهیه و آماده شده بوده است.
سعدونی میگوید تلفنهای مشابه و سیم کارتهای مشابه اتریشی توسط اسدی در اختیار او نیز قرار گرفته بود. به این ترتیب هم نوکیای ۱۰۵ و هم سیم کارت اتریشی داخل آن توسط اسدی تهیه و در اختیار عارفانی قرار گرفته است.

https://www.iran-efshagari.com/%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C-%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C/


علاوه بر نوکیای۱۰۵، در بازرسی از خانه مهرداد عارفانی یک دستگاه تلفن آلکاتل هم ضبط میشود که از آن برای ارتباط با اسدالله اسدی استفاده میکرده است. بازخوانی دستگاه نشان می دهد که در این دستگاه سیم کارتی با شماره تلفن انگلستان ۴۴۷۹۳۰۱۲۴۷۶۱ بوده است …
در حافظه این دستگاه، شماره تلفن اتریش ۴۳۶۷۷۶۱۷۹۷۶۱۹ تحت عنوان ‘dadash’ ذخیره شده بود

در خانه عارفانی چند یاداشت به خط عارفانی ضبط شده است که شماره تلفن اتریشی اسدالله اسدی با شماره ۰۰۴۳۶۷۷۶۱۷۹۷۶۱۹ در آن ثبت است، این همان شماره تلفنی است که در دستگاه تلفن آلکاتل عارفانی نیز بوده است.
در این اسناد شماره تلفنهایی انگلیسی که مهرداد عارفانی از آن استفاده میکرده نیز وجود دارد. او بطور حساب شده از سیم کارتهای انگلیس استفاده میکرده است که بر خلاف سایر کشورهای اروپایی برای خرید نیاز به ارائه کارت شناسایی ندارد و هویت دارنده سیم کارت ثبت نمیشود و کنترل آن برای پلیس مشکلتر است. شیوه کد کردن شماره تلفنها که عارفانی به کار می برده همانست که سعدونی و نعامی هم استفاده میکرده اند.
در یاداشتهای زیر شماره تلفن اتریشی اسدالله اسدی بنام داداش و شماره تلفنهای انگلیسی دیده میشود:

سعدونی روز ۳نوامبر۲۰۲۰ در دادگاه گفت که شاهد بوده است در زمان رفتن آنها به دادگاه برای تمدید زمان بازداشتشان که دو ماه یکبار صورت میگرفته، اسدالله اسدی به مهرداد عارفانی گفته هر گونه ارتباطش را با او (اسدی) نفی کند و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
سعدونی همچنین گفته است مهرداد عارفانی قبل از مراسم ویلپنت، بلیط مسافرت به ترکیه خریده بوده و قصد داشته که ۲روز بعد از این مراسم به ترکیه رفته و از آنجا به ایران برود.
عارفانی در صحبت با نعامی در ۲اوت۲۰۱۸ که مورد شنود پلیس قرار گرفته، گفته است چون مادرش در حال مرگ بوده قصد داشته به ترکیه برود.

مهرداد عارفانی، نفراصلی تیم تروریستی درصحنه بود،‌ اسناد و مدارک برملاشده درجریان محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست خامنه ای

Rosa گفت...

در تاریخ ۱۸ژوئیه۲۰۱۸ امیر سعدونی میگوید از “اسدی” ، یک قلمی USB دریافت کرده که می توانست در طی جلسات با آن صدا ضبط کند. این مشابه همان قلمی است که در خانه مهرداد عارفانی پیدا شده است که با آنها امکان ضبط صدا در موقعیت های مختلف را داشتند.

https://www.iran-efshagari.com/%d9%85%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d9%86/

طبق اسناد موجود عارفانی برخی تجهیزات قابل استفاده برای جاسوسی و گردآوری اطلاعات خریداری کرده است،
از جمله:
 ضبط صوت دو منظوره یو اس بی – ضبط صوت جاسوسی صدا و فلاش مموری با قابلیت ضبط با ۸ گیگابایت ظرفیت.
 دستگاه لیزر خود تراز کننده (دستگاه اندازه گیری سه بعدی ابعاد اتاق با لیزر.
 یو اس بی کوچک با ۸ گیگابایت ظرفیت با قابلیت ضبط صوت دیجیتالی با ظرفیت ضبط ۱۵۰ ساعت.
 فلاش مموری برای ضبط صوت دیجیتالی با ظرفیت ۸ گیگابایت و با بازپخش ام پی ۳ بصورت استریو.
 میکروفن ۳۶۰ درجه کاراوت با یک سوزن وصل ۳.۵ میلی متری با کابل رابط برق.
 پایه قابل تنظیم چراغ قوه لیزری و دوربین.

سوال از عارفانی:
در مکالمه خود و در فایلهای صوتی که در اختیار دارید
جزئیات در مورد ورودتان به پارکینگ
و در نتیجه ترتیبات امنیتی در بدو ورود را بیان می کنید.
آیا فکر نمی کنی اینها بتواند به یک شخص خرابکار
اجازه دهد مواد منفجره را به سادگی به پارکینگ ویلپینت بیاورد؟
پاسخ عارفانی:
نه ، فکر نمی کنم اینطور باشد

https://www.iran-efshagari.com/%d8%aa%d9%86%d8%a7%d9%82%d8%b6%da%af%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b1%d9%85%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86%db%8c/

یکی از این اسناد، یک یو اس بی قلمی با مارک کینگستون داشته است که حاوی مطالبی بوده است که مخفیانه ضبط کرده بود تا به وزارت اطلاعات منتقل کند:

سوال: با این وجود، در مکالمه خود و در فایلهای صوتی که در اختیار دارید، جزئیات در مورد ورودتان به پارکینگ و در نتیجه ترتیبات امنیتی در بدو ورود را بیان می کنید؟ …

پاسخ: هیچ چیز حساسی در این فایلها وجود ندارد. این به ایمنی ویلپنت خدشه ای وارد نمی کند…

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی در ۸ مرداد ۱۳۴۲ در شهسوار به دنیا آمد.[۱] عارفانی در ۱۵ سالگی به کنش سیاسی روی آورد. او در سال ۱۳۶۰ (خورشیدی) در ایران به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و و ۵ سال زندانی زندانی شد. پس از آزادی در اواخر همین دهه به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی گریخت. اما چند ماه بعد دوباره به ایران بازگشت. مهرداد عارفانی از ۳۰ سالگی به ادبیات و شعر روی آورد. او از سال ۱۳۷۲ نزدیک به ۵ سال در کرج زندگی کرده و با آموزش تعمیر کولر گازی، زندگی خود را تامین می‌کرد. مهرداد عارفانی در سال ۱۳۷۹ به اروپا مهاجرت کرد و از طریق ترکیه خود را به بوسنی و هرزگوین و سپس ایتالیا رساند و در نهایت ساکن بلژیک شد.[۲][۳]

مهرداد عارفانی از شاعران پیشرو بود که در قالب‌های آزاد، شعر می‌نوشت و در مجامع ادبی و هنری روشنفکری، فردی شناخته شده بود. بسیاری او را از شاگردان تیرداد نصری (شاعر ایرانی ساکن لندن) می‌دانستند و در روزنامه‌های داخل ایران نقدهایی بر آثار او منتشر می‌شد.[۴][۵] برادر کوچک‌تر او «مازیار عارفانی» نیز از شاعران و منتقدان ساکن ایران است.[۶]

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF_%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C

مهرداد عارفانی از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود. او پس از خروج از ایران نیز در جلسات آن‌ها شرکت می‌کرد و حتی به مقر سازمان در آلبانی سفر کرده بود.[۱۷]

به‌ناگهان در سال ۱۳۹۷ اعلام شد که او در روز ۳۰ ژوئن در پارکینگ سالن نمایشگاه‌های ویلپنت، محل برگزاری گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران بازداشت شده و در ۲۹ تیر ۱۳۹۷ در اختیار مقامات قضایی بلژیک قرار گرفته‌است. اتهام او «تلاش در ارتکاب قتل تروریستی» و «تدارک مقدمات یک سوء قصد» عنوان شده بود.[۱۸]

در ادامه مشخص شد که این دستگیری در ارتباط با دستگیری دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی و تلاش برای انجام عملیات تروریستی و انفجار بمب در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق بوده‌است. همچنین در این پرونده دو مظنون دیگر به نام‌های امیر سعدونی و نسیمه نعامی نیز دستگیر شدند که بمب در خودروی آن‌ها پیدا شده بود.[۱۹][۲۰][۲۱]

او در دادگاه اتهامات خود را رد کرد و اتهام‌ها علیه خود را انتقام‌گیری سازمان مجاهدین خلق به خاطر عقاید سکولارش و همچنین چاپ مجموعهٔ «مرگ بر خدا» دانست و هرگونه ارتباط با ایران و اسدالله اسدی را انکار کرد.[۲۲][۲۳] اما با پیدا شدن ابزارهای جاسوسی در خانهٔ این شاعر و همچنین بررسی حساب بانکی او، دادگاه عارفانی را تبرئه نکرد[۲۴] و درنهایت در دادگاهی در بلژیک به ۱۷ سال زندان محکوم شد.[۲۵]

حاشیه دادگاه ‎اسدالله اسدی: مبالغ زیر از اموالی که در رابطه با اقدام تروریستی به این افراد پرداخت شده بود، ضبط شد: امیر سعدونی، ۱۲۰ هزار یورو؛ نسیمه نعامی، ۱۰۶ هزار یورو و مهرداد عارفانی، ۲۲۶ هزار یورو روی‌ هم‌ رفته بیش از نیم میلیون یورو.

Rosa گفت...

SOS Iran
@IRANSOS

3:25 vorm. · 16. Feb. 2019·Facebook

امید است که مهرداد_عارفانی بزودی آزاد شود و شرمگین آنانی شوند که فرمان بدستگیریش دادند!

https://twitter.com/IRANSOS/status/1096596307307827201

ایران اس او اس - وین


پس از گذشت ۳۰ ماه بالاخره دادگاه بدوی کیفری آنتورپ در بلژیک حکم خود را در ارتباط با متهمین پرونده طرح شوم بمبگذاری در تجمع سالیانه سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۲۰۱۸ در ویلپنت در چهارم فوریه ۲۰۲۱ صادر نمود. بر اساس حکم صادره دادگاه هر چهار تن متهم این پرونده ( امیر سعدونی، نسیمهنعامی، مهرداد عارفانی و اسداله اسدی) به ترتیب به ۱۵ ، ۱۸ ، ۱۷ و ۲۰ سال حبس مجکوم کرد. (احکام هنوز قطعی نیستند)

(احکام هنوز قطعی نیستند)
(احکام هنوز قطعی نیستند)
(احکام هنوز قطعی نیستند)


انجمن ما از سال ۲۰۰۳ با آقای مهرداد عارفانی هم بعنوان یک پناهجوی سیاسی مخالف تمامیت رژیم ایران آشنا گردید. او در طول سالهای متمادی که با این انجمن همکاری میکرد تا هنگام دستگیریش در ویلپنت پاریس، همواره در مخالفت با نقض روزمره حقوق بشر در ایران فعال بود

او در طول سالهای متمادی که با این انجمن همکاری میکرد
او در طول سالهای متمادی که با این انجمن همکاری میکرد
او در طول سالهای متمادی که با این انجمن همکاری میکرد

وی بعنوان نماینده انجمن اس او اس ایران در بلژیک معرفی شده بود
وی بعنوان نماینده انجمن اس او اس ایران در بلژیک معرفی شده بود
وی بعنوان نماینده انجمن اس او اس ایران در بلژیک معرفی شده بود

او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران بود و میتوانست برای تشکل ما هم براحتی گزارشاتی را تهیه کند اما او تنها برای سیمای آزادی گزارشات را تهیه میکرد

او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران
او دارای کارت پرسه انجمن روزنامه نگاران اتریش برای اس او اس ایران

https://agahi.news/post/956#%23done

امید است که مهرداد_عارفانی بزودی آزاد شود و شرمگین آنانی شوند که فرمان بدستگیریش دادند!

ایران اس او اس - وین

https://twitter.com/IRANSOS/status/1096596307307827201

Rosa گفت...

رزا: جالب است که اس او اس ایران بیانیه می دهد و وبسایت آقای سورن "آگاهی نیوز" منتشر می کند اینجا

https://agahi.news/post/956

من کامنت می گذارم حذف می کنند!

آقای مجاب این بیانیه را امضا زده!
کسی او را می شناسد؟
آقای بهروز سورن در اتریش! آیا شما رفیق مهرداد عرفانی هستید که سانسورچی شده اید در "آگاهی نیوز"!

یوسف مجاب نوشته که اس او اس ایران بطور مجازی با عرفانی رابطه داشته!
از مرگ پدر، کتک کاری زن و شوهر، کار ساختمانی سیاه! و فی ها خالدونِ زندگی عرفانی نوشته! بعد می گه عضو مجازی بوده:)
حکم 17 سال برای بمب بازیِ مهرداد عارفانی 4 فوریه صادر شده و این سازمان حقوق بشری 16 فوریه، نوشته:

امید است که مهرداد_عارفانی بزودی آزاد شود و شرمگین آنانی شوند که فرمان بدستگیریش دادند!

https://twitter.com/IRANSOS/status/1096596307307827201

آیا بهروز سورن، یوسف مجاب و تشکیلات چاه کارگر به حکم مهرداد عرفانی شک دارند؟
اعتقاد دارند 226 هزار را از راه عملگی و کار سیاه در آورده؟
یا سعداوی به دستور مجاهدین پته پوته ی بلیط و ترکیه و ساخت و پاخت توی زندان با دیپلمات-تروریست اسدی را برای پلیس بلژیک رو کرده؟!

راستش فکر کنم به دام افتادنِ مهرداد، گند خیلی ها را بالا آورد!
به جای انتقاد از خود و دادن کارت خبرنگاری مادام العمر به یک تروریست، کوک کردن یک لولیتا که "عارفانی بیگناه است، و منافقین علیه اش پاپوش دوختند" با پررویی کامنت سوالیِ من را سانسور کردن و بیش از دو هفته پس از حکم دادگاه، بیانیه دادن که کی بود کی بود ما نبودیم:)

شما تویِ اتریش و بغل گوشِ سفارت ایران در حالِ چه غلطی هستید؟
دفاع از حقوقِ بشرِ رفیقِ تروریست تان؟
good job

Rosa گفت...

کامنت یک دوست به این بیانیه:
بیانیه انجمن اس او اس ایران، در رابطه با محکومیت مهرداد عارفانی در دادگاه آنتورپ بلژیک

https://iransos.com/indexfarsi/?p=7600

https://agahi.news/post/956

ایران اس او اس وین در مورد محاکمه چهار متهم پرونده بمبگذاری در همایش سالانه مجاهدین خلق و رأی دادگاه و ارتباط خود با مهرداد عارفانی بیانیه ای صادر کرده است که هضم آن سنگین و صقیل است. پیش از هر چیز رأی دادگاه را قطعی نمیداند!
توضیح میدهند که از سال ۲۰۰۳ مهرداد عارفانی را می شناخته اند و در خلال این مدت دو سه دفعه برای شعرخوانی دعوتش کرده اند و یک بار هم در سال ۲۰۱۷ در همایش حقوق بشر وین دعوتش کرده اند ...

مهرداد عارفانی شاعر هم به مجالس و همایش مجاهدین خلق میرفته و برای مجاهدین فیلم میگرفته و ازشان پول میگرفته، هم با انجمن اس او اس ایران در اتریش، تلفنی و به صورت مجازی در تماس بوده و از سیر تا پیاز زندگیش را برای یوسف مجاب بر ملا میکرده، حتا دعوا و درگیری با زنش را! از آن طرف شعر پست مدرن هم میگفته و تازه وقت اضافی هم داشته که بنشیند و فایل های صوتی لولیتا را پیاده کند و به صورت فایل نوشتاری دربیاورد و به آن ریخت شعر بدهد و به این طرف و آن طرف بفرستد و باز با فایل صوتی و عکس های لولیتا برایش کلیپ ویدیویی درست کند و روی یوتوب بگذارد!
‌چه عجوبه ای بوده این عارفانی!
این وسط هم نون پناهنده ها رو آجر میکرده. به پارلمان اروپا طرح داده که "پناهنده دو گانه سوز افشا باید گردد". "ورود پناهنده ایرانی ممنوع باید گردد!" آخه مرتیکه به تو چه مربوطه ؟ که جاسوسی کشورای اروپایی و سرمایه داری رو بکنی؟ مگه چطور میشه که چندتا پناهنده اقتصادی این طرف در صلح زندگی کنند و گرسنگی نکشند، همه پناهنده ها که پناهنده سیاسی نیستند آقای شآعر جاسوس!
خلاصه بعد از یه عالمه صغرا کبرا چیدن ، ما نفهمیدیم این بیانیه را با چه هدفی و چه کسی نوشته، یعنی یوسف مجاب نویسنده این بیانیه است؟ حالا یوسف مجاب داره ضامن مهرداد عارفانی میشه ؟ مهرداد که وضعش مشخصه، مثل روز روشنه که چه کاره بوده و اسنادش هم در دادگاه نشان داده شده، این حرف‌ها رو برای کی میزنند؟
مردم را ... حساب کردند و بغل گوش سفارت ایران در اتریش نشستند و از شاعر تروریست حمایت می کنند!
آیا یوسف مجاب اسم قلابی است؟ یا واقعی؟
بیانیه از طرف یک رییس است در انجمن؟ یا کلِ انجمن؟
شاید هم اینها اس او اس ایران یک انجمن "حقوق بشری تک نفره "یوسف مجاب" است که خودش هم پای بیانیه اسم خودش را گذاشته!

Rosa گفت...

گزارش نیلوفر پورابراهیم از دومین جلسه دادگاه اسدالله اسدی بخش دوم

در کانالِ ایران اس او اس/ اتریش!

https://youtu.be/z9oOhJWqI64

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی تنها تا سال ۲۰۱۸ بیشتر از ۲۸۴۰۹.۵۰ پول برای کارهایش از طرف اربابانش دریافت کرده است.

بررسی های پلیس نشان میدهد که وی تا سالل۲۰۱۸ بیش از ۲۲۶۰۰۰یورو نقد از طرف وزارت اطلاعات در حسابهایش دریافت کرده است.

اسناد و مدارک جرم هم‌چنین نشان می‌دهند که در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مهرداد عارفانی ۱۷۹فقره پول نقد به‌میزان سرجمع ۱۲۹۳۹۵یورو به‌حساب‌هایش واریز کرده است.

در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ عارفانی ۶۲فقره پول نقد جمعاً به‌مبلغ ۲۸۴۰۹.۵۰یورو به حساب‌هایش واریز کرده است. او پولهای نقد را از شعب مختلف بانک و در ارقام کوچک ارسال می‌کرده است که شک برانگیز نباشد.

این واریزی‌ها در حالیست که مهرداد عارفانی میگوید هیچ فعالیت شغلی نداشته که از جایی حقوق بگیرد و تنها از بلژیک حقوق بیکاری میگرفته است. بنابراین این مبالغ نقد شامل پولهایی که از سوی ارگانهای پناهندگی و بیکاری وارد حساب او شده نمی‌شود.

طبق اسناد، عارفانی در توجیه تراشی برای پولهای نقد گفته است که از یکی از دوستانش در انگلستان، ۶۶۰۰ یورو پول نقد گرفته است و پدرش از ایران ۲۲۰۰۰یورو از طریق واسطه برایش ارسال کرده است.

البته عارفانی هیچ دلیلی بر اثبات این مدعاها ندارد. او قادر نیست هیچ توضیحی در مورد مبلغ قابل توجه پول نقد، به‌ویژه ۲۲۶۰۸۴.۵۰یورو، که تا ۲۰۱۸ به حساب‌های مختلفش گذاشته شده ارائه کند.

در سندها هم‌چنین خاطرنشان می‌کند که بر اساس ماده ۴۳c قانون جنایی، تحقیقات یک اختلاف فاحش بین درآمد قانونی عارفانی و مبالغ موجود در حساب‌هایش را نشان می‌دهد. منطقی است تصور شود این مبالغ حاصل از منابعی است که موضوع پرونده حاضر است.

یکی از شیوه‌های رساندن پول به مزدوران ارسال پول از داخل ایران از طریق صرافی است. به‌عنوان مثال در ۲۹ می‌۲۰۱۸ ساعت ۱۵۵۱ علیرضا جمیلی از آلمان با شماره تلفن ۰۰۴۹۱۵۷۵۱۱۴۰۸ به نعامی با پیام صوتی اطلاع می‌دهد که ۱۰۰میلیون تومان از ایران به حساب صرافی در بلژیک ارسال شده است:

https://irane-ma.com/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B9%DA%A9%D8%B3/

Rosa گفت...

IRANSOS
IRANSOS
IRANSOS
IRANSOS
yoosef.mojab
yoosef.mojab
yoosef.mojab
yoosef.mojab

خبر خوب: بهبود شرایط بازداشت شاعر در تبعید مهرداد_عارفانی در بلژیک!
بامید آزادی هر چه زودترش!

1:54 vorm. · 16. Feb. 2019

https://twitter.com/IRANSOS/status/1096573514163855365

4:32 vorm. · 26. Juli 2019

مرگ بر خدای مهرداد_عارفانی انقدر شما را بدرد اورد که دستور به بازداشتش دادید ! اگر این دلیل است پس مهرداد عارفانی قهرمان ملی است

https://twitter.com/IRANSOS/status/1154580321859526660

من اطمینان دارم که فردا صبح تمامی زندانیان بند اطلاعیه میدن که بخاطر خوروپوف مهرداد_عارفانی را برگردونند انفرادی!

3:55 vorm. · 16. Feb. 2019

https://twitter.com/IRANSOS/status/1096603877833670656

ما را ز سر بریده میترسانی؟
گر ما ز سر بریده میترسیدیم
در محفل عاشقان نمیرقصیدیم!

دوستان گرامی٬ میدانم که بسیاری از شما عزیزان بی صبرانه در انتظار گزارش سفر من به بلژیک هستید.

3:04 vorm. · 2. Sep. 2018

https://twitter.com/IRANSOS/status/1036057228753731584

ما را ز سر بریده میترسانی؟
گر ما ز سر بریده میترسیدیم
در محفل عاشقان نمیرقصیدیم!

دوستان گرامی٬ میدانم که بسیاری از شما عزیزان بی صبرانه در انتظار گزارش سفر من به بلژیک هستید. گوتاه عرض کنم: #مهرداد_عارفانی قبل از سفر من پیامی فرستاد که از بی خبری وی از مسایل مطرح شده و اجرای یک توطئه علیه وی حکایت داشت.
تا کنون هم هیچ اتهامی هم علیه او صادر نشده است و با این وجود دو ماه است که به عنوان مظنون در زندان انفرادی بسر میبرد.
گزارش خود را در مورد وضعیت رفیق و همکار گرامی آقای #مهرداد_عارفانی را در پی سفر به بلژیک را بزودی منتشر خواهم کرد!
دیر نیست دور نیست!

https://www.facebook.com/yoosef.mojab/posts/10217247469157558

Rosa گفت...


دیدگاه: ۲۰سال حبس برای دیپلمات بمب‌گذار! گفت‌وگو با کامبیز غفوری

https://soundcloud.com/iranintl/femjdtvtu8mi

۵/ دادگاه همچنین ادعای بی‌گناهی مهرداد عارفانی را رد کرد و گفت تلفنی که او به هنگام بازداشت در پاریس به همراه داشته تنها یک شماره تلفن با نام دنی‌یل دارد یا همان اسدی داشته است. او متهم است که تسهیل‌کننده عملیات بود

۷/ بمب طراحی پیچیده‌ای داشت و بسیار قدرتمند بود. بمب به هنگام بررسی با ربات مخصوص منفجر شد و با این که تحت شرایط کنترل‌شده قرار داشت، یک مامور پلیس را زخمی کرد. نیم کیلوگرم TATP ماده موثره‌ی بمب بود

۸/ دادگاه می‌گوید عاملان بمب‌گذاری دستور داشتند تا در صورتی که نتوانستند بمب را به قسمت جلوی مراسم و بخش میهمانان ببرند، آن را در میان جمعیت یا در اتوبوسی که شرکت‌کنندگان را حمل می‌کرد، کار بگذارند

نسیمه نعامی به ۱۸ سال و امیر سعدونی به ۱۵ سال محکوم شده است. مهرداد عارفانی، ۱۷ سال. تابعیت بلژیکی آن‌ها باطل شد

۱۱/ تاکید کنم که تابعیت بلژیکی متهمان، به حکم دادگاه سلب و پاسپورت بلژیکی‌شان باطل شد. متهمان به همدستی با #اسدالله_اسدی در اقدام تروریستی، بعد از طی دوران زندان، از بلژیک اخراج می‌شوند. شاید درسی برای بقیه هم‌رده‌هایشان باشد!

https://threadreaderapp.com/thread/1357267248562470912.html

/ نسیمه و همسرش امیر سال‌ها بود که سعی می‌کردند به مجاهدین خلق نزدیک شوند و اعتمادشان را جلب کنند. در صف اول تظاهرات این گروه در اروپا حاضر می‌شدند و تا عکس گرفتن با مهدی ابریشمچی هم پیش رفته بودند. حال، روز عملیات نزدیک می‌شد. البته آنها نیاز به یک همکار دیگر هم داشتند که Image
۷/#مهرداد_عارفانی بود. بازداشت عارفانی با بهت دوستانش مواجه شد. مهرداد، شخصیتی شاعرمسلک که اطرافیان به او اعتماد بسیاری داشتند، متهم است که قصد داشت انتقال بمب را تسهیل کند. در مراسمِ هدف، از مریم رجوی تا جولیانی و چندین سیاستمدار رده‌بالای غربی حضور داشتند

۸/ طراحی عملیات بسیار پیچیده بود. اگر ماموران امنیتی اروپا، از پیش، اطلاعات موثقی درباره این عملیات نداشتند و اسدی و سایرین را تحت نظر نمی‌گرفتند، به احتمال قوی یک بمب قوی در تابستان ۲۰۱۸ وسط پاریس ترکیده بود! اما این اطلاعات از کجا آمد؟

۹/برخی معتقدند منشاء اصلی ارائه اطلاعات، همانی‌ست که محمد داوودزاده لولویی را به مقام‌های نروژ لو داد. واضح‌تر بگویم، همان منبعی که کامیون را آورد و از وسط تهران، اسناد هسته‌ای را بار زد و برد به اورشلیم و تل‌آویو! موساد با کمک نفوذی‌هایش در اطلاعات و سپاه...

https://threadreaderapp.com/thread/1331204172398649347.html

Rosa گفت...


آدرس تماس با ایران اس او اس در وین/اتریش:
iran-sos

یوسف مجاب
Yoosef Mojab
T 0043 660 557 03 95
Kontaktperson Belgien:

آدرس تماس در بلژیک:
مهرداد عارفانی
تلفن
00324772622614

Mehrdad Arefani
T 0032 477 2622 614
E-Mail: iransos@wuk.at

https://www.wuk.at/iran-sos/

رزا: جالب است که ایران اس او اس، یعنی همان یوسف مجاب، پس ازبیش از 2 سال و محکومیت مهرداد عارفانی به 17 سال هلفدونی، حاضر نیست که دست از همکاری و خمایت از شاعر تروریست بکشد و کماکان اسم او را به عنوان نفر دوم این انجمن "حقوق بشری" اعلام کرده!!!

https://twitter.com/IRANSOS/status/1154582470169387008

یوسف مجاب: مرگ بر خدای
مهرداد_عارفانی انقدر شما را بدرد اورد که دستور به بازداشتش دادید ! اگر این دلیل است پس مهرداد عارفانی قهرمان ملی است

https://twitter.com/IRANSOS/status/1154580321859526660

یوسف مجاب: بیش از یکسال است که مهرداد_عارفانی بنا به خواست جمهوری دمکراتیک اسلامی بازداشت و در زندان انفرادی است! ننگ ابدی بر شمایان باد!.

به خواست جمهوری دمکراتیک اسلامی
به خواست جمهوری دمکراتیک اسلامی
به خواست جمهوری دمکراتیک اسلامی

Rosa گفت...

حاشیه دادگاهاسدالله_اسدی: مبالغ زیر از اموالی که در رابطه با اقدام تروریستی به این افراد پرداخت شده بود، ضبط شد: امیر سعدونی، ۱۲۰ هزار یورو؛ نسیمه نعامی، ۱۰۶ هزار یورو و مهرداد عارفانی، ۲۲۶ هزار یورو

این پول‌ها، جدای مبالغ نقدی است که متهم به دریافت آنند. غیر از پاکت نقد در لوکزامبورگ، در جستجوی خانه امیر و نسیمه، ۳۰هزار یورو کشف شد.در بررسی ایمیل‌ها روشن شد که به دنبال خرید نقدی یک ویلای ۴۰۰هزار یورویی هستند

https://twitter.com/KambizGhafouri/status/1331542203177570305

n addition, important sums of money were confiscated, representing the payments by the terrorist group to the defendants:

- First defendant a sum of 120,167.00 Euros

- Second defendant a sum of money of 106,498.57 Euros

- Thrid defendant: 226,084.50 Euro

An appeal can be lodged within a period of 30 days

https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/lokaal-nieuws/ac8-uitspraak-een-terrorismeproces


دومین دادگاه اسدالله_اسدی: امیر سعدونی همکاری با وزارت اطلاعات را پذیرفت. وکیل نسیمه نعامی درباره پول‌های واریزی به حساب موکلش گفت بخشی از این پول‌ها را پدر او و بخشی را نیز فردی که در ایران عاشق او بوده، فرستاده است. مهرداد عارفانی اتهام‌ها را رد کرد.

اسدالله_اسدی یک سال قبل از دستگیری‌اش، با یک اتومبیل کرایه‌ای، از اتریش حرکت کرد و سه روز را برای ارزیابی چگونگی برگزاری مراسم هدف، در پاریس به سر برد. اما مهمتر: گواهینامه‌ای که اتومبیل با آن کرایه شده، به اسم محمدرضا_زائری است(عمامه سفید در این عکس)

https://twitter.com/KambizGhafouri/status/1331962023731728385

محمدرضا_زائری: بازي مسخره و كثيفي است. و كل موضوع اين هست كه در سفري كه اروپا بودم و می خواستم ماشین اجاره کنم چون قانونا نمي توانستم خودم بگيرم، بچه هاي سفارت برای من كرايه كردند و ‌مدتی آن خودرو را دراختیار داشتم و‌ بعد تحویل دادم. همين

https://twitter.com/MorzaeriZaeri/status/1332317429972791305

رانندگی در کشور اتریش با وسیله نقلیه ای که با گواهینامه شخص دیگری اجاره شده باشد جرم محسوب میشود مگر اینکه نام آقای اسدالله اسدی را نیز به عنوان راننده آقای محمدرضا_زائري در زمان قرارداد ثبت شده باشد

آخوند منتقد که اصلاح طلبها براش کف و خون قاطی میکنن، در حمله تروریستی نقش داشته

نسیمه و همسرش امیر سال‌ها بود که سعی می‌کردند به مجاهدین خلق نزدیک شوند و اعتمادشان را جلب کنند. در صف اول تظاهرات این گروه در اروپا حاضر می‌شدند و تا عکس گرفتن با مهدی ابریشمچی هم پیش رفته بودند. حال، روز عملیات نزدیک می‌شد. البته آنها نیاز به یک همکار دیگر هم داشتند که
مهرداد_عارفانی بود. بازداشت عارفانی با بهت دوستانش مواجه شد. مهرداد، شخصیتی شاعرمسلک که اطرافیان به او اعتماد بسیاری داشتند، متهم است که قصد داشت انتقال بمب را تسهیل کند. در مراسمِ هدف، از مریم رجوی تا جولیانی و چندین سیاستمدار رده‌بالای غربی حضور داشتند
طراحی عملیات بسیار پیچیده بود. اگر ماموران امنیتی اروپا، از پیش، اطلاعات موثقی درباره این عملیات نداشتند و اسدی و سایرین را تحت نظر نمی‌گرفتند، به احتمال قوی یک بمب قوی در تابستان ۲۰۱۸ وسط پاریس ترکیده بود! اما این اطلاعات از کجا آمد؟
برخی معتقدند منشاء اصلی ارائه اطلاعات، همانی‌ست که محمد داوودزاده لولویی را به مقام‌های نروژ لو داد. واضح‌تر بگویم، همان منبعی که کامیون را آورد و از وسط تهران، اسناد هسته‌ای را بار زد و برد به اورشلیم و تل‌آویو! موساد با کمک نفوذی‌هایش در اطلاعات و سپاه

https://twitter.com/KambizGhafouri/status/1331204230879842311

Rosa گفت...

The 4th defendant, Mehrdad Arefani was sentenced to 17 yrs in prison, more than the 15 years requested by prosecutors. Upon arrest in Paris, he had one number saved in his phone: Assadollah Assadi, he is said to have acted as the facilitator in the plot


صحنه‌ای از دادگاه اسدالله_اسدی وسه مزدور تروریست: مهرداد_عارفانی گفت من اسدی را نمیشناسم وبا او کار نکرده ام و... امیر_سعدونی داد کشید او دروغ میگوید من شاهد بودم که اسدی در دادگاه که با هم بودیم به او گفت تو باید بگویی ما همدیگر را نمیشناسیم وتو از من سیم کارت نگرفته ای!!

https://twitter.com/sanabarghzahedi/status/1354115450108579846

21.01.2021
حکم دادگاه در تاریخ چهارم فوریه اعلام می شود.
دادستان‌های بلژیکی برای زوج یاد شده نیز ۱۸ سال و برای عارفانی ۱۵ سال حبس تقاضا کرده‌اند. تابعیت بلژیکی هر سه نیز قرار است از آنها سلب شود.

https://www.dw.com/fa-ir/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/a-56306745


دادستان‌های بلژیکی برای عارفانی ۱۵ سال حبس تقاضا کرده‌اند.
دادستان‌های بلژیکی برای عارفانی ۱۵ سال حبس تقاضا کرده‌اند.
دادستان‌های بلژیکی برای عارفانی ۱۵ سال حبس تقاضا کرده‌اند.

04.02.2021
پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه (۴ فوریه)
بنا به حکم دادگاه نسیمه نعامی به ۱۸ سال زندان، مهرداد عارفانی به ۱۷ سال و امیر سعدونی ۱۵ سال محکوم شدند.

https://www.dw.com/fa-ir/%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%DB%B1%DB%B5-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/a-56453202


رزا: دادستانی خواهان 15 سال حبس بوده در ابندا اما در انتها به عارفانی 17 سال می دهند؟!
چون شوهرِ زنِ بمب گذار علیه او و ارتباط عارفانی با اسدی، عارفانی را لو می دهد...که عارفانی قرار بوده بعد از عملیات بمب گذاری به ترکیه فرار کند! عارفانی اما ادعا کرده که مادرش بشدت بیمار بوده!

از طرفی مازیار عارفانی (داداشیِ شاعر (حلقه رشت) ازش خبری نیست!
آیا او لندن است؟

Rosa گفت...

از عارفانی یک تلفن نوکیا با یک سیم کارت اتریشی
ضبط شده که تلفن اسدالله اسدی در آن بوده است
این تلفن به هنگام دستگیری اسدی ضبط شده
و برای ارتباطات ویژه روز انفجار آماده شده بود

سعدونی در دادگاه گفت شاهد بوده که اسدالله اسدی به عارفانی گفته
هر گونه ارتباطش را با او نفی کند
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

سعدونی:
عارفانی قبل از مراسم ویلپنت، بلیط ترکیه خریده بود
تا دو روز بعد از مراسم به ترکیه و از آنجا به ایران برود

https://www.iran-efshagari.com/%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C-%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C/

علاوه بر نوکیای۱۰۵، در بازرسی از خانه مهرداد عارفانی یک دستگاه تلفن آلکاتل هم ضبط میشود که از آن برای ارتباط با اسدالله اسدی استفاده میکرده است. بازخوانی دستگاه نشان می دهد که در این دستگاه سیم کارتی با شماره تلفن انگلستان ۴۴۷۹۳۰۱۲۴۷۶۱ بوده است …
در حافظه این دستگاه، شماره تلفن اتریش ۴۳۶۷۷۶۱۷۹۷۶۱۹ تحت عنوان ‘dadash’ ذخیره شده بود

علاوه بر نوکیای۱۰۵
علاوه بر نوکیای۱۰۵
علاوه بر نوکیای۱۰۵
یک دستگاه تلفن آلکاتل سیم کارتی با شماره تلفن انگلستان ۴۴۷۹۳۰۱۲۴۷۶۱ بوده است …
dadash
dadash
dadash

سعدونی در دادگاه گفت شاهد بوده که اسدالله اسدی به عارفانی گفته
هر گونه ارتباطش را با او نفی کند
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

رزا: اگر برادر مهرداد عارفانی (مازیار عارفانی)در ایران است، چرا دیپلمات تروریست به مهرداد عارفانی توصیه کرده که مهرداد به دادگاه بگوید که شماره ها مربوط به برادرش بوده؟؟؟
آیا مازیار عارفانی برادر شاعر- تروریست در خارج است؟



Rosa گفت...

سعدونی روز ۳نوامبر۲۰۲۰ در دادگاه گفت که شاهد بوده است در زمان رفتن آنها به دادگاه برای تمدید زمان بازداشتشان که دو ماه یکبار صورت میگرفته، اسدالله اسدی به مهرداد عارفانی گفته هر گونه ارتباطش را با او (اسدی) نفی کند و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

سعدونی همچنین گفته است مهرداد عارفانی قبل از مراسم ویلپنت، بلیط مسافرت به ترکیه خریده بوده و قصد داشته که ۲روز بعد از این مراسم به ترکیه رفته و از آنجا به ایران برود.
عارفانی در صحبت با نعامی در ۲اوت۲۰۱۸ که مورد شنود پلیس قرار گرفته، گفته است چون مادرش در حال مرگ بوده قصد داشته به ترکیه برود.

Rosa گفت...

بازداشت یک شهروند پس از اعتراض به کشتار سوخت‌بران سراوان در چهارراه طالقانی کرج + فيلم

یک شهروند معترض به کشتار سوخت‌بران و سرکوب اعتراضات سیستان و بلوچستان، ظهر پنج‌شنبه چهاردهم اسفند ماه در چهارراه طالقانی کرج به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این شهروند در کرج با بالا رفتن از یک صندوق صدقات به سرکوب معترضان و کشتار سوخت‌بران در سراوان اعتراض کرد و نیروهای لباس شخصی و ماموران نیروی انتظامی با پایین کشیدن او از روی این صندوق، اقدام به بازداشت او کردند.

پایگاه خبری هرانا در این باره گزارش داد که بازدشت این شهروند به دست «ماموران نظامی و نیروهای لباس شخصی» با اعتراض مردم حاضر در صحنه روبه‌رو شده و یکی از ماموران «بدون اینکه با خشونت و یا خطری مواجه باشد بر خلاف قوانین به‌کارگیری سلاح و صرفا به جهت ایجاد ارعاب اقدام به تیراندازی هوایی در منطقه پر تردد شهر کرج» کرده است.

ماموران و نیروهای لباس شخصی پس از آنکه بازداشت این شهروند معترض با اعتراض مردم مواجه شد، او را آزاد کردند اما دقایقی بعد باردیگر این شهروند معترض را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بنابرگزارش پایگاه خبری هرانا تاکنون از هویت، سرنوشت و محل نگهداری این شهروند معترض اطلاعی در دست نیست.

https://youtu.be/sseV9kQwgH0

Rosa گفت...

هُشدار به نویسندگان وهنرمندانِ تبعیدی

22 ژانویه 2021

http://iwae.info/2021/01/%d9%87%d9%8f%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%88%d9%87%d9%86%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%90-%d8%aa%d8%a8%d8%b9%db%8c%d8%af/

نعمت آزرم

فریار اسدیان

حسین افصحی

ایرج جنتی عطایی

حسن حسام

احسان حقیقی نژاد

منوچهر دوستی

عباس سماکار

علی اصغر فرداد

علی کامرانی

زیبا کرباسی

سیاوش میرزاده


لینک بالا از لولیتا و ویاگرایی ها:)

جواب به هشدار:

“پاسخ گردانندگان سایت ” ادبیات ایران در تبعید “به امضاء کنندگان اطلاعیه” هشدار به نویسندگان و هنرمندان در تبعید

http://iwae.info/2021/02/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1/

8 فوریه 2021

ناشناس گفت...

با سلام درود،
واقعا تاکی دغل کاری ُ شعر درست گردن دفاع از جنایت کار و هزاران کثافت کاری خوب رزا جان اگر این جماعت سر کار می‌آمد اگر بدتر از جمهوری اسلامی نمی‌گردند، ولی پوست تک تک ما را سلاخی میکردند، نباید از ترس روبا ب شغال پناه برد،
هر چند جنگل پر از شغال است،
دمت گرم رفیق شفیق من، اگر تو نبودی کی این جماعت را افشاء میکرد؟؟

Rosa گفت...

نگار همان نسیمه نعامی بوده:)

پرونده اسدالله‌ اسدی و هم‌دستاش جزییات و حاشیه‌های عجیبی داره. شنیده بودم که اسم زن دیگری هم در پرونده آمده، شخصی به اسم نگار که نقش مهمی داشته. یکی می‌گفت این زن ایرانه، یکی می‌گفت شناسایی نشده، اون یکی می‌گفت تحت نظره... در حکم دادگاه به نام این زن چندین بار اشاره شد: نگار

نگار با امیر سعدونی چت می‌کرده. دادگاه می‌گه یک «رابطه عاشقانه پلاتونیک» داشتن، یا حداقل امیر سعدونی اینطور فکر می‌کرده. نگار از عملیات بمب‌گذاری و جزئیاتش خبر داشته و امیر رو به انجامش تشویق می‌کنه.بهش اطمینان می‌ده از پس‌اینکار برمیاد، دستگیر نمی‌شه و پای پول زیادی وسطه...

حتی بهش توصیه می‌کنه در روز عملیات با نسیمه تنش نداشته باشه و آرامش خودش رو حفظ کنه.

نگار کیه ؟ دادگاه می‌گه بعد از بررسی مکالمات نسیمه نعامی با خواهرش، اطلاعات یک تلفن پیدا شده از خونه نعامی/سعدونی، نتیجه گرفته نگار کسی نیست جز خود نسیمه نعامی که همسرش رو فریب داده!
نگار کسی نیست جز خود نسیمه نعامی که همسرش رو فریب داده!
نگار کسی نیست جز خود نسیمه نعامی که همسرش رو فریب داده!
نگار کسی نیست جز خود نسیمه نعامی که همسرش رو فریب داده!

دادگاه معتقده نقش نعامی پررنگ‌تر از شوهرشه. انگیزه مالی داره و برای انجام این بمب‌گذاری مصمم‌تر بوده. کار اطلاعاتی بیشتری انجام می‌داده. سفرهایی بدون سعدونی به ایران داشته برای دیدار با اسدی و #اسدی در موارد متعدد فقط با او در ارتباط بوده.

در نهایت هم حکم نعامی سه سال بیشتر از سعدونیه. دادگاه میگه برای درک ماجرای «نگار» باید به پیشینه روابط این زوج نگاه کنیم. امیر سعدونی و نسیمه نعامی، اینترنتی با هم آشنا شدن و ازدواج کردن. (حتی البته خیلی‌ها معتقدند نسیمه از ایران وقبل از آشنایی با امیر با اسدی کار میکرده...)

امیر سعدونی و نسیمه نعامی، اینترنتی با هم آشنا شدن و ازدواج کردن.
امیر سعدونی و نسیمه نعامی، اینترنتی با هم آشنا شدن و ازدواج کردن.
امیر سعدونی و نسیمه نعامی، اینترنتی با هم آشنا شدن و ازدواج کردن.

https://twitter.com/niloofarpourebr/status/1357744217871777794

Rosa گفت...

سلام رفیق جان
خوشامدید:)
کم کم داشتم نگرانتون می شدم:)

ناشناس گفت...

نگران نباش
بادمجان بم افت نداره،
اگر بگدارند، طبیعی زیست کنیم، ۹۵ حداقل میزنیم ب گوششان،،
چون ژنتیکی زیاد عمر میکنیم اگه ماشین نزنه،LOL
نترس ما گوشت هم بخوریم استخوان های خودمان را نمی‌گذاریم، خوراک بیگانه شوند، ما قسم خوردیم،

Rosa گفت...

چگونگی ترور عبدالرحمان قاسملو و یارانش در وین

https://youtu.be/cCujZMSGCnM

ماجرای ترور رستوران میکونوس به‌وسیله جمهوری‌اسلامی

https://youtu.be/B_oKe9UXljM

پرویز دستمالچی، از کسانی است که از ترور میکونوس جان سالم به در برد. او که خود شاهد زنده‌ی ماجرا است در این ویدئو از چگونگی این ماجرا و قتل صادق شرفکندی دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و یارانش در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۲در شهر برلین آلمان سخن می‌گوید.


جزئیات اولین ترور شاپور بختیار به روایت پرویز دستمالچی

https://youtu.be/DkL0uQ0xSZI

چگونگی ترور شاپور بختیار و سروش کتیبه

https://youtu.be/vauMIyhzOmk


Rosa گفت...

راستش داشتم فکر می کردم که قبلن با کلت و اسلحه و الان دنبال بمب و مومبند:)
قبلن یک مشت "شپشوی" سپاهی
الان مینی ژوپ پوش نگاری و لولیتا و فعال چپ! حقوق فشر!
خلاصه
ترقی کردند:)

Rosa گفت...

دادگاه کیفری آنتورپ در حکم صادره خود، نسیمه نعامی، ۳۶ ساله، را دارای شخصیتی به غایت «موذی صفت و حلیه گر» توصیف کرده و او را به ۱۸سال حبس محکوم کرد. همسر او، امیر سعدونی، ۴۰ ساله، به ۱۵ سال حبس محکوم شد و متهم چهارم، مهرداد عارفانی، ۵٧ ساله، به ۱٧ سال زندان محکوم گردید. مهرداد عارفانی، بر اساس تحقیقات قضائی، در پارکینگ محل برگزاری گردهمائی سالانۀ سازمان مجاهدین خلق در ژوئن ۲۰۱۸ در شمال پاریس، در انتظار رسیدن دو همدست دیگر طرح بمب گذاری، امیر سعدونی و نسیمه نعامی، برای هدایت آنان به داخل تالار برگزاری تجمع بوده و همانجا دستگیر شده است.

مهرداد عارفانی، بر اساس تحقیقات قضائی، در پارکینگ محل برگزاری گردهمائی سالانۀ سازمان مجاهدین خلق در ژوئن ۲۰۱۸ در شمال پاریس، در انتظار رسیدن دو همدست دیگر طرح بمب گذاری، امیر سعدونی و نسیمه نعامی، برای هدایت آنان به داخل تالار برگزاری تجمع بوده و همانجا دستگیر شده است.

https://www.rfi.fr/fa/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/20210204-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%80-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%D9%85%D8%A8-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B6-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA

Rosa گفت...

بعد از دستگیری اسدی يك مقام پليس بلژيك گفت: «در لوکزامبورگ یک ملاقاتي بود که تحت كنترل بود و همه با هم (سرويس‌هاي امنيتي كشورهاي مختلف) به سرعت کار کردند تا بمب را کشف و اسدی را دستگیر کنند. به نظر می‌رسد که حکومت ایران امیدوار بود که بمبگذاری به‌عنوان یک موضوع درونی خود مجاهدین دیده بشود، که نظریه‌یی بود که می‌توانست قابل باور باشد، اما وقتي ما نفرشان را در حین عمل دستگیر کردیم، اوضاع فرق كرد» (سايت بازفيد ۲۰ تیر ۹۷).

https://fa.iranfreedom.org/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A7/

قرار بود حکم اسدالله اسدی که احتمالا ۲۰ سال حبس خواهد بود، روز جمعه صادر شود، اما دادگاه آنتوِرپ بلژیک بدون ارائه توضیحی در این خصوص آن را تا چهارم فوریه، دو هفته دیگر، به تعویق انداخت.

دادستان برای میر سعدونی و نسیمه نعامی ۱۸ سال زندان و برای مهرداد عارفانی ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.

برای مهرداد عارفانی ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.
برای مهرداد عارفانی ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.
برای مهرداد عارفانی ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.

مهرداد عارفانی هوادار سازمان مجاهدین خلق و زندانی سابق در ایران که توسط پلیس فرانسه در 30 ژوئن 2018 در منطقه ویلپنت در محل کنفرانس دستگیر و سپس در 20 ژوئیه 2018 به پلیس بلژیک تحویل داده شد، توسط نیروهای اطلاعاتی ایران استخدام شده و عهده‌دار مأموریت نظارت و پیگیری تحرکات مجاهدین خلق بود.

اسدی با نام مستعار «دانیل» که در 1 ژوئیه 2020 در آلمان دستگیر شد، همان تلفن «نوکیا 105» را داشت که عرفانی از آن استفاده می‌کرد و او را «ا. هود» خطاب می‌کرد. این دو تلفن فقط حاوی پیام‌های رمزگذاری شده‌ای بودند که در مورد این عملیات میان اسدی و عارفانی رد و بدل شده بودند.

عارفانی در دادگاه خود، هرگونه ارتباط با اسدی را انکار کرد و در شهادت خود گفت که تلفن متعلق به «برادرش» است، اما پلیس و دادستانی کل، کلیه جزئیات تحرکاتش، تلفنی را که در اختیار داشت، شماره سیم‌کارت و پیام‌های رد و بدل شده را فاش ساخت.

https://farsi.alarabiya.net/2021/02/03/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%9B-%D8%B9%D8%B6%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85

دادستان برای میر سعدونی و نسیمه نعامی ۱۸ سال زندان و برای مهرداد عارفانی ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.

نسیمه نعامی به ۱۸ سال، امیر سعدونی به ۱۵ سال و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال زندان محکوم شدند.

رزا: دادستان برای مهرداد عارفانی 15 سال حبس تقاضا کرد اما قاضی او را به 17 سال حبس محکوم کرد؟!
چه اطلاعات جدیدی در پروسه ی محاکمه در دادگاه علیه مهرداد عارفانی به دست آمده؟

Rosa گفت...

عارفانی در سال 2017 پس از انتقال سازمان مجاهدین از عراق توسط سازمان ملل از سال 2016 به آلبانی، مقر جدید سازمان سفر کرد. او به عنوان یکی از هواداران سازمان در برنامه‌ها شرکت می‌کرد، اما در واقع و طبق گفته منابع سازمان، در حال رصد مکان و فعالیت‌های آن و گزارش به دستگاه اطلاعاتی ایران بود

«کمیته امنیت و مبارزه با تروریسم» شورای ملی مقاومت ایران در 10 ژوئیه 2018، بازوی سیاسی سازمان «مجاهدین خلق» طی نامه‌ای رسمی، شعبه تحقیقات دادگاه پاریس را در جریان قرار داد که متعاقباً، حکم استرداد عارفانی به بلژیک صادرشد.

دادستان فدرال بلژیک در 3 دسامبر اظهار داشت که طرح بمب‌گذاری بر اساس اطلاعاتی تنظیم شد که توسط عارفانی ارائه شده بود و تدارک این عملیات بدون کمک اطلاعاتی او، امکان‌پذیر نبود.

دادستان عمومی بلژیک همچنین در دادگاه اظهار داشت: «ما نتیجه گرفتیم که نقش مهرداد عارفانی، نظارت بر کار امیر سعدونی و نسیمه نعامی، زوج عامل عملیات بود.

در جریان دادگاه، عارفانی ادعا کرد که هیچ رابطه‌ای با اسدی ندارد اما امیر سعدونی با عصبانیت فریاد کشید و گفت که عارفانی دروغ می‌گوید زیرا به چشم خود دیده بود که او در سلول زندان با اسدی صحبت می‌کند و از او می‌خواهد، هرگونه ارتباط میان آنها را انکار کند و تلفن را از او گرفت.

امیر سعدونی هنگام بازجویی اعتراف کرد که عارفانی قرار بود دو روز پس از عملیات به ترکیه سفر کند و بلیط هواپیما داشت و از آنجا به ایران رفت.

https://farsi.alarabiya.net/2021/02/03/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%9B-%D8%B9%D8%B6%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85

رزا: دادستان برای مهرداد عارفانی 15 سال حبس تقاضا کرد اما قاضی او را به 17 سال حبس محکوم کرد؟!
چه اطلاعات جدیدی در پروسه ی محاکمه در دادگاه علیه مهرداد عارفانی به دست آمده؟

سعدونی در دادگاه گفت شاهد بوده که اسدالله اسدی به عارفانی گفته
هر گونه ارتباطش را با او نفی کند
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است
و بگوید شماره تلفنهای اتریشی مربوط به برادرش بوده است

رزا: اگر برادر مهرداد عارفانی (مازیار عارفانی)در ایران است، چرا دیپلمات تروریست به مهرداد عارفانی توصیه کرده که مهرداد به دادگاه بگوید که شماره ها مربوط به برادرش بوده؟؟؟
آیا مازیار عارفانی برادر شاعر- تروریست در خارج است؟

Rosa گفت...

دادستان فدرال بلژیک از دادگاه درخواست ۲۰ سال زندان برای او و برای زوج همکار او ۱۸ سال زندان و برای مهرداد عارفانی که در دادگاه خویشاوند آقای اسدی معرفی شده، ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.

https://www.bbc.com/persian/iran-55186389
برای مهرداد عارفانی که در دادگاه خویشاوند آقای اسدی معرفی شده، ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.
برای مهرداد عارفانی که در دادگاه خویشاوند آقای اسدی معرفی شده، ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.
برای مهرداد عارفانی که در دادگاه خویشاوند آقای اسدی معرفی شده، ۱۵ سال حبس درخواست کرده است.

رزا: بجز بی بی سی در هیچکجا اعلام نشده که شاعر تروریست با دیپلمات تروریست، خویشاوند بوده!!!



همان روز برگزاری گردهمایی، حوالی ساعت ۱۹، مهرداد عرفانی سومین مظنون که یک شاعر متولد ۱۹۶۳ و ساکن شهر اوکل بلژیک بود، در پارکینگ سالن نمایشگاه‌های ویلپنت، محل برگزاری گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران بازداشت شد. او بی‌خبر از بازداشت امیر و نسیمه، منتظر آنان بود تا مراحل نهایی طرح بمبگذاری را اجرا کنند.

بر اساس بررسی حساب پی‌پل مهرداد عرفانی، او یک جلیقه ضدگلوله نظامی، یک ضبط صوت جاسوسی و یک میکروفون یقه‌ای خریداری کرده بود و همچنین پلیس در خانه او تجهیزات جاسوسی از جمله عینک‌هایی با دوربین مخفی و عکس‌هایی از دفتر سازمان مجاهدین خلق پیدا کرد. به گفته پلیس، او از اسدی ۲۲۶ هزار یورو دریافت کرده بود.

مهرداد عرفانی که اکنون ۵۷ ساله است، به ۱۷ سال زندان محکوم شد. او تنها متهم حاضر در جلسه دادگاه بود و هنگام قرائت حکم دادگاه واکنشی به آن نشان نداد.

https://www.radiofarda.com/a/31091616.html

Rosa گفت...

به نوشته مطبوعات بلژیک، در دوره‌ای که اسدی در زندان شهر هاسلت محبوس بود، بسیاری از مقام‌های ایرانی با او ملاقات کردند؛ علاوه بر دو پزشک ایرانی، اسدی با هفت عضو سفارت ایران در بلژیک و به ویژه پنج کارمند وزارت خارجه ایران که به طور ویژه در سال ۲۰۱۹ از ایران آمده بودند، ملاقات کرد.

رسانه‌های بلژیکی احتمال داده‌اند در میان این افراد، ماموران اطلاعاتی ایران نیز در پوشش دیپلمات با اسدی ملاقات کرده‌اند.

https://www.radiofarda.com/a/31091616.html

علی بخشوده (01.07.1969)
Bakhsoudeh Ali
مسعود غرانفولی (11.03.1962)
Gharanfoli Massoud
داوود کریمی (31.08.1963)
Karimi Davood

اسداله اسدی (22.12.1972) دیپلمات تروریستِ رژیم اسلامی را در تاریخ 14.08.2019 در زندان بلژیک ملاقات کرده اند.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/29/iraanse-spion-in-belgische-cel-en-verdacht-van-mislukte-bomaansl/

Rosa گفت...

foto
مسعود غرانفولی
Masoud Gharanfoli, Iran

https://www.flickr.com/photos/iisdrs/13461391574/in/photostream/

داوود کریمی
Karimi Davood

Speech by Mr. Davood Karimi- Commemorating World Humanitarian Day

Bakhsoudeh Ali
علی بخسوده

رزا: از اسامی ملاقاتی های اسداله اسدی توی زندان بلژیک اسم سه نفر لو رفته!
دو نفر آنها از کارمندان علنی رژیم هستند ولی از علی بخسوده اطلاعاتی در دست نیست!

Rosa گفت...

داوود کریمی
Karimi Davood

Speech by Mr. Davood Karimi- Commemorating World Humanitarian Day

https://youtu.be/etj-XbAZK-k

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی

30 دسامبر 2020

سازمان مجاهدین خلق در گزارشی که در وبسایت سازمان منتشر شده اعلام کرد در جریان جلسه دوم محاکمه اسدالله اسدی، دادگاه اسناد خرید برخی تجهیزات مانند چندین تلفن همراه و برخی دستگاه های الکترونیکی به منظور جمع آوری اطلاعات توسط «مهرداد عارفانی» را افشا کرد.

تحقیقات اخیر رابطه عارفانی با اسدی و نقش وی در عملیات ناکام مانده را روشن کرده و مشخص می کند که عارفانی قصد داشته پس از انجام عملیات به ایران باز گردد.
اعتراف سایر شرکای این عملیات تروریستی آشکار کرده که مهرداد عارفانی مسئولیت داشته تا پایان عملیات و اطمینان از انجام آن در محل حادثه حضور داشته باشد.

بر اساس این گزارش به عارفانی دستور داده شده بود در جریان بازجویی و ایراد اظهاراتش در دادگاه منکر تماس با دیگر اعضای تیم تروریستی شود اما اسناد ارائه شده به دادگاه و کیفر خواست دادستان عمومی بلژیک نقش عارفانی در این پرونده را ثابت می کند.
پیام کوتاه با مضمون «اوکی»

طبق مدارک ارائه شده به دادگاه، مهرداد عارفانی هنگام بازداشت در 30 ژوئیه 2018 در پارکینگ سالن ویلیپنت در حومه پاریس یک تلفن همراه نوکیا 105 با سیم کارت اتریشی به همراه داشته است. در قسمت پیام های تلفن عارفانی تنها کلمه «اوکی» نوشته شده بود اما به دلیل ناکامی عملیات تروریستی این پیام ارسال نشد.

از سویی دیگر درهنگام دستگیری اسدالله اسدی در 1 ژوئیه 2018 در آلمان وی نیز یک تلفن همراه نوکیا 105 با سیم کارت اتریشی حمل می کرد که فقط شماره تلفن عارفانی در آن ثبت شده بود.

طبق اسناد و مدارک، این دو تلفن همراه فقط برای برقراری ارتباط ویژه در مورد «انفجار برنامه ریزی شده» در سالن ویلیپنت تهیه شده بودند.
امیر سعدونی دیگر متهم این پرونده نیز به دادگاه گفته که اسدی تلفن مشابهی در اختیار وی قرار داده بود.
مهردادِ «مضطرب»

سازمان مجاهدین خلق بر حسب شاهدان عینی در گزارش آورده که مهرداد عارفانی در کنفرانس سازمان مجاهدین در 30 ژوئن 2018 حضور داشته و برخلاف معمول در انتهای سالن نشسته بود و مضطرب به نظر می رسید.

طبق کیفر خواست دادستان بلژیک که در جلسه 27 نوامبر 2020 در دادگاه قرائت شد عارفانی با حضور در محل حادثه تا پایان برنامه منتظر انجام عملیات تروریستی توسط نعامی و سعدونی جهت گزارش آن به اسدی بوده است.

همچنین بازرسی از منزل عارفانی منجر به کشف تلفن همراه «الکاتل» نیز شد که وی جهت برقراری ارتباط با اسدالله اسدی از آن استفاده می کرد. در بازرسی ها برخی دست نوشته های عارفانی از جمله شماره اتریشی اسدی نیز کشف شد که این شماره در تلفن الکاتل نیز ثبت شده بود.
بلیط سفر به ترکیه

در گزارش سازمان مجاهدین خلق آمده سعدونی در تاریخ 3 نوامبر 2020 به دادگاه گفته که شاهد بوده اسدی از عارفانی درخواست می کند هر گونه تماس با او را منکر شود و شماره تلفن های اتریشی را به برادرش منسوب کند. سعدونی همچنین اظهار داشته که مهرداد عارفانی پیش از کنفرانس ویلیپنت بلیطی به مقصد ترکیه رزرو کرده بود و قصد داشت پس از عملیات تروریستی به آنجا سفر کند و سپس به ایران برود.

https://farsi.alarabiya.net/2020/12/30/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%81%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%87%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-

Rosa گفت...

محمد تنگستانی

در این قسمت از برنامه «چه خبر»، کاری به ایران و اتفاقات ناگوار رخ داده در ایران نداریم. نام «مهرداد عارفانی» در پی رای دادگاه «آنتورپ» به محکومیت ۱۷ سال زندان، به اتهام دست داشتن در طرح یک بمب‌گذاری در مراسم سالیانه مجاهدین خلق، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. البته این بار، نه به‌عنوان یک شاعر؛ بلکه به‌عنوان عامل جمهوری اسلامی برای ترور مخالفان. طبق رای دادگاه او به‌طور مستقیم با «اسدالله اسدی»، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در اتریش که هدایت عملیات را بر عهده داشت و به ۲۰ سال زندان محکوم شد، در ارتباط بوده است.در این قسمت از برنامه با «آران کمانگر»، شهروند ساکن بلژیک درباره مهرداد عارفانی گفت‌وگو کرده‌ایم.

زمانی خانم کمانگر، یک گالری به نام «آران آرت گالری» در بروکسل داشته است. این ایرانی ساکن بلژیک می‌گوید: «کارهای سایت و خدماتی گالری‌ام را مهرداد انجام می‌داد و رمز کارت بانکی گالری را هم داشت» و در ادامه می‌گوی: «فردی که امروز مجرم شناخته شده، متاسفانه توانسته بوده اعتماد همه ایرانیان را جلب کند و اطلاعات زیادی از همه ایرانیان ساکن و فعال در بلژیک داشته است که احتمالا در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌داده.»

خانم کمانگر در ادامه به دسترسی «مهرداد عارفانی» به پرونده پناهجویان ایرانی به‌واسطه رفت‌وآمد به انجمن‌های ایرانی فعال در بلژیک اشاره می‌کند.

گفت‌وگوی کامل با خانم کمانگر را در «چه خبر» تماشا کنید.

https://youtu.be/TwauKJmZv74

خانم کمانگر در ادامه به دسترسی «مهرداد عارفانی» به پرونده پناهجویان ایرانی به‌واسطه رفت‌وآمد به انجمن‌های ایرانی فعال در بلژیک اشاره می‌کند.

خانم کمانگر در ادامه به دسترسی «مهرداد عارفانی» به پرونده پناهجویان ایرانی به‌واسطه رفت‌وآمد به انجمن‌های ایرانی فعال در بلژیک اشاره می‌کند.
خانم کمانگر در ادامه به دسترسی «مهرداد عارفانی» به پرونده پناهجویان ایرانی به‌واسطه رفت‌وآمد به انجمن‌های ایرانی فعال در بلژیک اشاره می‌کند.

آدرس تماس با ایران اس او اس در وین/اتریش:
iran-sos

یوسف مجاب
Yoosef Mojab
T 0043 660 557 03 95
Kontaktperson Belgien:

آدرس تماس در بلژیک:
مهرداد عارفانی
تلفن
00324772622614

Mehrdad Arefani
T 0032 477 2622 614
E-Mail: iransos@wuk.at

https://www.wuk.at/iran-sos/

رزا: جالب است که ایران اس او اس، یعنی همان یوسف مجاب، پس ازبیش از 2 سال و محکومیت مهرداد عارفانی به 17 سال هلفدونی، حاضر نیست که دست از همکاری و خمایت از شاعر تروریست بکشد و کماکان اسم او را به عنوان نفر دوم این انجمن "حقوق بشری" اعلام کرده!!!

ناشناس گفت...

جالب بود. سبک این نوشته را خیلی دوست داشتم. کمی متفاوت از سبک توشته‌های دیگر شما بود رزا جان
طنزش را دوست داشتم.

ناشناس گفت...

رژیم در بی خبری مطلق ۵۰ نفر از فقیرترین از افراد سروانی را کشت صدای سازمان ملل هم ب صدا در امد،
اما چه سود، سازمانی که فقط مترسک است ، نبودن آن بهتر از بودنش است،

Rosa گفت...

جالب بود. سبک این نوشته را خیلی دوست داشتم. کمی متفاوت از سبک توشته‌های دیگر شما بود رزا جان
طنزش را دوست داشتم.

رزا: مرسی از دوست داشتن نوشته. همیشه نتیجه ی یک فکر جمعی بهتر است تا فردی.
جای آن دارد که از تک تک خواهرانم که طی بیش از یک هفته با تلاش برای جمع اطلاعات، ایجاد شک و تردید در داده ها. توصیه های نگارشی و همه ی آنچه نتیجه را خواندنی کرد تشکر کنم.
یک مغز کلکتیو که همیشه در چنین مواقعی پیچیده، بکار می آید.
من هم مثل همه ی دیگران، بدون شما نبودم، یا اینگونه نبودم.
و خوشحالم که همبستگی و همیاری این پُست را خواندنی کرد.

فرا رسیدنِ روز جهانی زن را به همه ی خواهرانم و خواهرانِ آینده تبریک گفته و امید است که با نقد مُستمر بخصوص به خود، بهتر بتوانیم جهتِ مسیر آینده را شناسایی و راه را بسازیم.

ما راهی طولانی را با هم طی کردیم.
باشد که خواهری/مادری، جهان مان را حفظ کند. برای کودکانمان حفظ کند و برای گونه های دیگر هم.
باشد که قلبمان برای یکدیگر بتپد تا بشود ساختارهای کُهن را تکانی بدهیم!
اما در ابتدا مجبوریم همیشه خود را تکانی بدهیم ابتدا:)
فردا اما
روزِ اعتراض است و فردا اما در کنار هم، خارج از اینهمه، قدم هایمان را در خیابان هماهنگ می کنیم!
پس
هشدار، هشدار
زنان
به میدان آمده اند:)

Rosa گفت...

رژیم در بی خبری مطلق ۵۰ نفر از فقیرترین از افراد سروانی را کشت صدای سازمان ملل هم ب صدا در امد،
اما چه سود، سازمانی که فقط مترسک است ، نبودن آن بهتر از بودنش است،

رزا: ساختارها فاسد اند!
در ابتدا باید هر گروه و جمعیتی بتواند خود، از خود حمایت کند و توجه ها را در اجتماعاتِ بزرگ تر، برای حمایت و همدستی متوجه سازد.
نه سازمانِ ملل، بلکه همبستگی در پایین مهمتر است؟

طرح «تجمع و گریز» (آپین و آچش)

مردم معترض به کشتار سوخت بران، محور رودبار جنوب به زهکلوت مملکت بلوچستان را بستند.

اختصاصی/ به گزارش رصد بلوچستان، امشب ۱۳ اسفند ۹۹، مردم معترض بلوچ به کشتار سوخت بران، محور رودبار جنوب به زهکلوت مملکت بلوچستان را با اجرای طرح «تجمع و گریز» (آپین و آچش) بستند.

اعتراضات به کشتار سوخت بران از شرق بلوچستان به شهرهای غربی کشیده شده و به صورت پراکنده همچنان ادامه دارد.

معترضان پس از بستن محور رودبار به زهکلوت از محل خارج و نیروهای امنیتی با درماندگی کامل به محل برای بازگشایی مسیر حاضر شدند.

ملت بلوچ این بار با آگاهی بیشتر نسبت به دشمن اصلی خود یعنی رژیم علی خامنه ای و سپاه پاسداران وارد میدان شده و تا زمان سرنگونی دیکتاتور، بلوچستان را برای آنها تبدیل به جهنم خواهند کرد.

لازم به ذکر است، شب گذشته ۱۲ اسفند ماه ۹۹، معترضان بلوچ دو محور گنداوک به جکیگور و پهره به سرباز را نیز مسدود کرده بودند.

Rosa گفت...

رزا: همیشه در خیابانِ اعتراض، ارواح نیز در کنارمان هستند!
و ما نیز آنها را فرا می خوانیم!


“… هرروز چند گاری ارتشی، انباشته از کوله‌های سربازی، رخت کهنه و پیراهن‌های خون‌آلود … از راه می‌رسد. این بارها را تخلیه و سپس میان زندانیان تقسیم می‌کنند تا ما رفو کنیم … چند روز پیش یکی از این گاری‌ها را به جای اسب، دو گاو وحشی می‌کشیدند. بار اول بود که این حیوانات را از نزدیک می‌دیدم … سربازان گاریچی می‌گفتند این حیوانات را از رومانی آورده‌اند و دستاورد جنگ است.

گویا دستگیری این حیوانات که به صورت وحشی می‌زیستند کاری مشکل بوده و از آن مشکل‌تر آمخته‌کردنشان بعد از اینهمه مدتی که از آزادی بهره‌مند بوده‌اند … گویا به ضرب شلاق اهلی کرده‌اند، آنقدر می‌زنند که تا اعماق گوشت خود، مفهوم “راه برو” را دریابند … تا این‌ها که به مرغزارهای سرسبز رومانی خو گرفته بودند در اینجا با کمترین علوفه و با جیره‌یی سخت ناکافی بسازند. لاینقطع از آنها کار می کشند … سنگینی بار به حدی بود که گاوها نتوانستند از آستانه بگذرند .

سربازی که همراهشان بود با سر کلفت شلاق چنان به جانشان افتاد که حتی نگهبان زن آزرده خاطر شد … سرانجام گاوها موفق شدند از مانع آستانه عبور کنند اما یکی از آنها زخمی شده بود. ضخامت پوست این گاوها ضرب‌المثل شده است با این حال این پوست پاره پاره بود .

در حالیکه گاری را خالی میکردند گاوها خسته و بی حرکت برجای بودند. یکی از آن‌ها، همان که زخمی بود نگاه غمزدۀ خود را به جلو دوخته بود. همه چهره‌اش ، دو چشمان سیاهش حالت طفلی را داشت که سخت گریسته باشد. طفلی که به شدت مجازات شده باشد، بی آنکه بداند چرا، و بکوشد خود را از عذاب و خشونت وحشیانه برهاند. من روبروی آن حیوان ایستاده بودم.

گاو زخم‌خورده به من نگاه می‌کرد. اشک از چشمانم سرازیر شد. اشک‌های “او” بود. هرگز نمی‌توان در مقابل درد برادری آنچنان دردناک لرزید که من با ناتوانی جلوی این درد خاموش لرزیدم.

(از نامه به سونیا لیبکنِشت ، ۱۵ دسامبر ۱۹۱۷. زندان برسلو / نامه‌های زندان. نظم نوین. تهران ۱۳۵۸)

***********************

و در ۱۴ ژانویه ۱۹۱۹، رزا لوگزامبورگ آخرین مقاله‌اش را اینگونه پایان داد:

“نظم در برلن حاکم است! کودن‌های گوش به فرمان! نظم‌تان روی ماسه بناشده. فرداست که انقلاب با سروصدا برپا‌خیزد، شما را به هراس اندازد و در شیپورهایش بدمد که:
بودم ، هستم و خواهم بود.”

Rosa گفت...

اسدالله اسدی علیه حکم ۲۰ سال حبس خود تقاضای تجدیدنظر کرد

اسدالله اسدی، دیپلمات (تروریست) سابق جمهوری اسلامی در اتریش و سه همدست ایرانی‌اش علیه حکم دادگاه آنتورپ بلژیک تقاضای فرجام کرده‌اند. اسدی به جرم طراحی عملیات تروریستی به ۲۰ سال و سه همدست او به ۱۵ تا ۱۸ سال زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش دویچه وله، اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که از سوی دادگاهی در آنتورپ بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شد، علیه این حکم تقاضای فرجام کرد. اسدی و سه همکارش که در طراحی عملیات تروریستی در سال ۲۰۱۸ نقش داشته‌اند، خواهان برگزاری مجدد دادگاه شده‌اند.

سه ایرانی دیگری که در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفتند، هریک به ۱۵ تا ۱۸ سال حبس محکوم شدند. این افراد قصد بمب‌گذاری در تجمع سازمان مجاهدین خلق در پاریس را داشتند. این عملیات تنها ساعاتی پیش از انجام آن خنثی شد.

اسدالله اسدی که در آن زمان به عنوان دیپلمات در سفارت جمهوری اسلامی در اتریش کار می‌کرد از سوی دادگاه آنتورپ به عنوان طراح اصلی عملیات شناخته شد. او اما این موضوع را رد کرده است. جمهوری اسلامی نیز دادگاه اسدی را "غیرقانونی" دانسته است.

برگزاری این دادگاه و حکم صادره از سوی آن تیرگی روابط جمهوری اسلامی با چندین کشور اروپایی از جمله آلمان را در پی داشت. اسدی توسط پلیس آلمان و در این کشور دستگیر شده بود. مقامات‌‌‌ قضایی آلمان مصونیت دیپلماتیک اسدی را لغو و او را یه بلژیک تحویل داده بودند.

پس از آن وزارت خارجه جمهوری اسلامی سفیر آلمان را احضار کرده و پس از صدور حکم دادگاه آنتورپ، سفیر بلژیک در تهران نیز به وزارت امور خارجه احضار شد.

Rosa گفت...


دلم
برات
تنگ
میشه

https://youtu.be/_JHY4OBe71Q

ناشناس گفت...

سلام و درود،
بهران خجسته باد،!!رزا جان من یک چیزی در رابطه با یوتوب بالا نوشته بودم که متاسفانه پاک شد

ناشناس گفت...

در واقع خود یوتوپ
دلم برات تنگ میشه را پاک کرده!!

ناشناس گفت...

سلام و درود،
کشتار کرونشات بتوسط حزب بلشویکها و ب رهبری تروتسكی و لنین ۱۰۰ سال گذشت !!!! هنوز چپ جهانی در سکوت مطلق بسر میبرد،
جالب است، کشتار کارگران ملوان کرونشات بتوسط ب ظاهر طرفداران طبقه کارگر سرکوب شد،
چراء چپهای ایرانی خفه خون گرفتن؟؟؟ و هنوز بعد از سال کارگران را با همان متد ضد انقلاب میدانند، البته برای ما که طرفداران کارگران کرونشات هستیم، و هرگز این کشتار را فراموش نمی‌کنیم، ،
درود ب کارگران کرونشات
ننگ و نفرت بر عاملین کشتار ملوانان کرونشات

ناشناس گفت...

به ناشناس همدرد کارگران کرونشتاد، تقریبا تمام چپهای ایران مارکسیست هستند. اگر آنها دنبال سرکوب کارگران کرونشتاد و خیانت به ماخنو و بستن در مجلس موسسانی که اقلیت شدند و جنایات استالین و بقیه کثافتکاری ها را بگیرند می رسند به مارکس و انگلس و ایده غلط ماتریالیسم تاریخی آنها و امید آنها به حزب و دولت و احمق دانستن ساده لوحانه بورژواها ، حتی بعد از کمون پاریس. اینهم برای آنها ممکن نیست چون تیشه به ریشه عقیدتی خود زدن است. پس، صدایش را در نمی آورند و در همان بی صدائی و کاملا بهمین دلیل، وارد نزول تاریخی خود شده اند و امکان رشد و نمو در جنبش ضد اقتدارگرائی و ضد سرمایه داری را ندارند. مارکسیسم پروژه شکست خورده ای است. بضی از افکار مارکس خوب هستند مثل نظریه ارزش اضافی اش. آنارشیستها در مجموع از لحاظ تاریخ سر بلند هستند. منهم از وقتیکه خودم را از مارکسیسم بیرون کشیدم ذهنم بهتر کار میکنه و خوشحالم که تناقضات فکری ام بر طرف شد. ایدئولوژی مارکسیسم ذهن آدم را پر از تناقض و دغدغه میکند. روان انسانها از طریق فهم آنارشیسم آسوده می شود و فرق بین زشت و زیبا و خوب و بد را خوب تشخیص میدهد. مارکسیسم دنبال فهم اقتصادی انسان بود، در فهم انسان از طریق اقتصاد هیچ چیز انسانی درک نمی شود. انسان سازنده اقتصاد است نه اقتصاد سازنده انسانها. انسانها سازنده همه چیز هستند، از جمله زور گوئی ، استثمار و جنایت. جامعه آنارشیستی هم فقط از طریق فهم و اراذه آنارشیستی ممکن است. برای آنارشیست کردن دیگران و ارتقای آنارشیسم خودمان باید هر روز کار کنیم.

ناشناس گفت...

مرسی انارشیست ناشناس
بغیر از اناشیست ها انسان های زیادی با کودتا سال ۱۹۱۷ و مخالفت کردند، خیلی از کمونیست انارشیستهای انقلابی با کمون پاریس هم صدا بودند یعنی برای مبارزه طبقاتی اشتراک جدی داشتن، مارکسیستها همیشه در مبارزه ب منافع فردي ابتدا خود توجه میکردند و برای همین نگاه همواره فرصت طلب بودن و هستن، کمون پاریس و ملوانان کروشنات، درسهای را ب کارگران پیش آهنگ آموختن که مبارزه طبقاتی در هیچ مقطع تاریخی را نمیتوان برای همیشه سرکوب کردند، هر چند کم باشند، ولی خاموش نخواهند ماند،، همین که چپ های ما نمیتوانند از خواب غفلت بیدار شوند ، را نباید شوخی گرفت چون این ادم ها نان لنین و استالین و ایدلوژی مارکسیست را خورده، و باز هم در یک فضای آفتابی هم چنان و حتا در خود ایران هم حال با تز مسخره مبارزه با امپریالیسم در کنار جمهوری اسلامی ادامه میدهند،
پیروز باشید

ناشناس گفت...

مبارزه با امپریالیسم هم مثل مبارزه با مردسالاری و استثمارگری نبارزه با اقتدار گرائی هست. من آنارشیسم را در تضاد با مبارزه ضد امپریالیستی نمی بینم. ولی آیا مبارزه مارکسیستها با امپریالیسم اصیل است؟ بنظر من نه، چون آنها طبیعت آتوریته را نفی نمیکنند. روسیه شان و چبنشان شد امپریالیست. وقتی طبیعت آتوریته را نفی نکنی، مبارزه ضد امپریالیستی ات مبارزه اصیل برای رهائی نیست بلکه مبارزه ای است برای بقا و بعدا هژمونی پیدا کردن و امپریالیست شدن. این فساد آتوریته هست که باید سوخته شود. کشوری وجود ندارد که رشد اقتصادی و صنعتی پیدا نکند و ارتش برای کشورگشائی تدارک نبیند. من مبارزه ضد امپریالیستی مارکسیستها را نقد نمی کنم، ماهیت ناپیگیر و نیم بند آنرا نقد میکنم. هر جوجه تفنگ بدست فردا خودش امپریالیسته بشرطی که اقتدارگرا نباشه و دم و دستگاه سلسله مراتبی نسازه. همین دولت جمهوری اسلامی یکروزی مشتی ژ س بدست بود حالا آشغال صادر میکنه برای کشور گشائی. اینها خیلی هم تئوری نیست، امپریالیسم امپریالیستها اول از درون خودشون شروع میشه، اول شاهیون را بکش بعد کوردها را بعد ملی مذهبیون را بعد مجاهدین خلق را بعد مارکسیستها را بعد اصلاح طلبها را. اینها همان کنه امپریالیسمه. قدیمها قبل از اینکه دولت بوجود بیاید قبیله ها به جون هم می افتادند. شواهد آنرا را محققان پیدا کرده اند، الان زیاده. وقتی به کنه این فاکتها برویم می بینیم که نظریه امپریالیسم چیزی نیست جز همانی که ما آنارشیستها میگوئیم قلدری و یا آتوریته. برای درک امپریالیسم باید وجود قلدری را فهمید. قلدری جواب میده و بخشی از مشکل زندگی را حل میکند ولی چون راهی هست ضد همنوع، با مقاومت قربانی روبرو میشه و فلاکت ببار می آوره. نباید فرض کرد که انسان همیشه معقول هست. شاید یک شاه پیروز بشه اما بلاخره نوه هایش قربانی یک قدرت طلب دیگر می شود. قلدری و گرایش به اقتدار مثل یک بیماری کل جامعه را میکیره و نسل به نسل مثل یک بیماری ژنتیک دوام و حتی تکامل پیدا میکنه. همه اینها، مردسالاری، استثمارگری و غارت و امپریالیسم از یک بیماریه، بیماری اقتدارگرائی بعنوان یک راه حل غلط در بشریت. بقول مردم این غربی ها، ما راه حلی نمی خواهیم که خودش بخشی از مشکله. نمیشه برای از بین بردن مرد سالاری و استثمار و امپریالیسم دولت درست کرد چون دولت خودش همونهاست. مارکسیستهای شورائی هم همون آنارشبستها هستند، حزب را بگذارند کنار، آنارشیست هستند. حزب را کنار نگذارند، بورژوا. نمیشه مارکسیست بود حزبی نبود. مارکس خودش حزب ساز بود. چه آسیبی زدند هنوز کمرمون را نمیتونیم راست کنیم.

ناشناس گفت...

به ناشناس مدافع کارگران کرونشتاد، در پیش کشیدن مسئله امپریالیسم فقط اضافه کنم که چین یک امپریالیست مضحک هست. تمام اقتصاد چین از دو جنبه وابسته به غرب است، یکی اینکه بخش بزرگی از سرمایه ها ی موجود در چین، مخصوصا آنهائی که از علم و تکنولوژی پیشرفته برخوردار است، از غربی هاست. دوم اینکه، اقتصاد صادراتی داره و وابسته به بازارهای عظیم غرب و فرهنگ مصرفی اش است. این وسط جمهوری اسلامی نمیداند چه غلطی بکند، هر چه جنگ بین امپریالیستها چینی- روسی با غربی بیشتر باشه به نفع جمهوری اسلامیه اما جنگ آنها آنطور که دلخواه جمهوری اسلامی هست نیست. مثلا روسیه به اسرائیل اجازه داده سپاه پاسداران را بمباران کند. جمهو اسلامی شده بازیچه و فقط زورش به زنان و کارگران خودش میرسه. اگر روسیه نبود، داعش غربی ها اسد را انداخته بودند، وقتی مارکس میگفت آنارشیستها نباید مبارزه سیاسی را نهی کنند نمی فهمید که آنارشیستها این کثافتکاری های دولتها و سیاسیون مزدورشان را نهی میکردند و میگفتند اگر راه آنها را بروید و دولت و حزب بسازید ، سرنوشتتان کثافتکاری است. درست هم میکفتند. دیدیم. دمشون گرم، مغز متفکر مارکسیستها گند زد.

Rosa گفت...

خود یوتوپ
دلم برات تنگ میشه را پاک کرده!!

رزا: سلام رفیق جان
پاک نشده هم کلیپ و هم کامنت:)
نوروز خوش بو 3>

ناشناس گفت...

ایول دمت اتیش باران
هم چنین
نوروز خوش بو۳>
تا بعد،

Rosa گفت...

ما راه حلی نمی خواهیم که خودش بخشی از مشکله

رزا: عالی بود 3>

Rosa گفت...

چرا و چگونه ضدانقلاب بلشویک قیام کرونشتات را سرکوب کرد؟

https://siahmosht.wordpress.com/

قیام کرنشتاد علیه دیکتاتوری بلشویکها- بخش 1

https://youtu.be/KFwuW5PvAjw

قیام کرنشتاد علیه دیکتاتوری بلشویکها- بخش 2

https://youtu.be/HeRMCTQrbKg

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی

در نخستین روزهای جنبش سبز با مهرداد عارفانی آشنا شدم ، به گفته خودش استاد اخراجی دانشگاه بود و در بیشتر مجالس سخنرانی و گردهمایی های ضد حکومتی همراه کنشگران سیاسی / فرهنگی ساکن بلژیک شرکت فعال داشت و حتی طرح لغو پناهندگی کسانی که به ایران سفر میکنند را هم به مقامات مسئول در بلژیک داد !
درست یکی دو هفته پیش از دستگیری او آقای « انور میرستاری » به من زنگ زد و گفت که مهرداد وضع اسفناکی دارد ، اقدام به خودکشی کرده ، چند روز در بیمارستان بستری بوده و به همین علت همسرش از او جدا شده و او با داشتن بیش از پنجاه سال سن در یک ساختمان نیمه ساز بنایی میکند. به مهرداد زنگ زدم و با من کمی درد دل کرد !
آقای « انور میرستاری » به من زنگ زد و...
آقای « انور میرستاری » به من زنگ زد و...
آقای « انور میرستاری » به من زنگ زد و...

http://666sabz.blogspot.com/2020/11/blog-post_28.html

انور میرستاری

https://www.kar-online.com/taxonomy/term/1093

حزب سوسیالیست ايران

حزب سوسیالیست ايران از وحدت سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، سازمان فدائیان خلق ایران ـ اکثریت، شورای موقت سوسیالیست های ایران و جمعی از کنشگران چپ، در کنگره مشترک مورخ ..... تاسیس شد.
سازمان فدائیان خلق ایران ـ اکثریت،
سازمان فدائیان خلق ایران ـ اکثریت،
سازمان فدائیان خلق ایران ـ اکثریت،

انور میر ستاری یکی از فعالان سیاسی چپ ایران است که در اواخر دهه شصت از ایران خارج شد و اکنون نزدیک به ۲۸ سال است که در بلژیک زندگی می کند.
آقای میر ستاری. چند سال است عضو حزب سبز بلژیک هستید و چه نقشی تا کنون در این حزب داشتید؟

حدودا ۲۸ سال است که در بلژیک زندگی می کنم و از سال ۱۹۹۷ به سمت حزب سبز بلژیک کشیده شدم.


خیر. همیشه یک عضو ساده بودم و موقعیت خاصی در داخل حزب نداشتم و در حال حاضر نیز چون خارج از منطقه بروکسل زندگی می کنم و در منطقه “فلامانا نشین” که هلندی صحبت می کنند حضور دارم قانونا امکان فعالیت در منطقه بروکسل را ندارم
در منطقه “فلامانا نشین” که هلندی صحبت می کنند
در منطقه “فلامانا نشین” که هلندی صحبت می کنند
در منطقه “فلامانا نشین” که هلندی صحبت می کنند

همچنین این مجمع کارگروه هایی نیز در حوزه های مختلف از جمله پناهندگی، مهاجرت و مسائل دیگر نیز تشکیل می دهد که من نیز به تناسی علاقه مندی خودم به این کارگروه ها در آن نشست ها شرکت می کنم.

همچنین نقش یک مشاور را نیز در خصوص مسائل مربوط به ایران بازی می کنم. به طور مثال اگر حزب نامه ای در خصوص ایران دریافت کند و یا پرسشی درباره ایران وجود داشته باشد نظر من را نیز جویا می شوند.
یا پرسشی درباره ایران وجود داشته باشد نظر من را نیز جویا می شوند.
یا پرسشی درباره ایران وجود داشته باشد نظر من را نیز جویا می شوند.
یا پرسشی درباره ایران وجود داشته باشد نظر من را نیز جویا می شوند.

https://www.arsehsevom.org/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88-%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%85%DB%8C/

Rosa گفت...


نسیم خاکسار کثافت:)



http://666sabz.blogspot.com/2020/11/blog-post_28.html

Rosa گفت...

نسیم خاکسار کثافت:)


https://1.bp.blogspot.com/-dQozVXjuqu0/X8GxCZMjviI/AAAAAAABkNs/RqQ5xHKzOx0biANbSQ4stAJtrduATlj1wCLcBGAsYHQ/w400-h225/%25D9%2585%25D9%2587%25D8%25B1%25D8%25AF%25D8%25A7%25D8%25AF%2B02.png

Rosa گفت...

چه چيز مى تونه از يك شاعر يك بمب گذار بسازه؟!
ايدئولوژى يا نياز مالى؟

شاعری پای منقل با ذغال جای مانده از شوروی.


رزا: این هم کامنت سولماز! یک آنارشیست!!!
البته آنارشیستی که علیه کرونا! برای فاشیستها هورا می کشه:)
آنهایی که بدون ماسک و فاصله ی فیزیکی وجود بیماری را منکر شده و این مُردگانِ از ویروس را مُنکر شده و اپیدمی را هم توطئه ی "جهود"ها می دانند:)
نفرت از بیلی! گیت! جهود و امپریالیسم، امریکا، عاقبت همه را در آغوش رژیم جا خواهد داد...

سولماز:
به شخصه هنوزم باورم نشده مهرداد عارفانی در این عملیات شرکت داشته، اون آدمی که من بارها از نزدیک دیدم به نظر آزارش به مورچه هم نمی رسید.

https://twitter.com/eskandarii6/status/1331356742165409796

رزا: شخصن فکر می کنم که عارفانی بیشتر بدلیل نفرت اش از "امپریالیسم" با رژیم اسلامی برای بمب گذاری علیه مجاهدین، همدستی کرده.
1- اغلب رفقایش از چپ بوگندو های اکثریت/توده ای بوده! و چاه کارگر...(آنتی امپ های کاذب).
2- پس از آزادی از زندان رژیم اسلامی عارفانی رفته شوروی!
3- به هر کسی از رفقایش از نفرت اش از مجاهدین می گفته و اینکه الکی با آنها همکاری می کنه و مجاهد نیست! (اگرچه بدلیل هواداری از مجاهدین در دهه 60 زندانی بوده ولی احتمالن در زندان و پس از آزادی توده ای شده)
4- زن و شوهر بمب گذار هم نمی دانستند که عارفانی قرار است از تلفاتِ بمب گذاری گزارش و از جنازه هاعکس، برای رژیم اسلامی تهیه کند. او (عارفانی) به زنِ جاسوس گفته که مادرش بسیار بیمار و در حد مرگ است و او بعد از مراسم مجاهدین قرار است به ترکیه برود برای دیدار خانوادگی
!
چونکه شوهرِ (زوج) بمب گذار، سفر ترکیه ی عارفانی را لو داده و در مقابل اطلاعات علیه زن اش و عارفانی، از دادگاه تخفیفِ حبس، می گیرد (بجای 18 سال هلفدونی که دادستان ابتدا برایش بریده، به 15 سال)
5- قرار بود کمپینِ آزادی عارفانی توسطِ یارانش (اس او اس ایران -یوسف مجاب، زیبا کرباسی و بقیه، همزمان با فشار رژیم که "دیپلماتِ ما را آزاد کنید" (همان دانیل! اسدالله اسدی) کلید بخورد؟! اما چاه کارگر و حزب چپ (فرخ نگهدار و اکثریت/توده) جا زدند.
6- همگی یارانِ عارفانی فکر می کنند که او بیگناه است و بدلیل توطئه ی مجاهدین، عارفانی را دستگیر کرده اند. آنها می گویند که پولهای یافت شده از او بسیار کم است و او با کار سیاه و عملگی یا حداکثر در بورس و یا ارث و میراث از پدرش که فوت کرده، طی سالها جمع کرده! یعنی بیش از 200 هزار یورو را!
وسایل جاسوسی را هم یارانش (آنتی امپ ها) می گویند که خودِ مجاهدین در خانه ی عارفانی گذاشته اند برای ایجاد پاپوش و به هلفدونی انداختن عارفانی.
اما چه کسی او را واقعن لو داده؟
موساد!
موساد از کجا میدانسته؟
از مامورینشان در سپاه!
همان ها که کیلو کیلو مدارک بمب هسته ای را با کامیون از ایران خارج کردند و سر فخری زاده را چند وقت پیش زیر آب کردند:)
دادستان درخواستِ 15 سال حبس برای عارفانی داد اما دادگاه او را به 17 سال محکوم کرد!
رفقایش در امید بخشیده شدن اش می باشند و سرگرم سازماندهی حمایت اش در دادگاه تجدید نظر!

Rosa گفت...

از شعر تا ترور؛ مهرداد عارفانی که من می‌شناختم

رو به مهرداد گفتم تو مگر چپ نیستی؟ مگر شما بیشتر از واژه «رفیق» استفاده نمی‌کنید؟ این خواهر چه صیغه‌ای‌ است؟ گفت بعد برایت می‌گویم.

خواهرفلانی مقابلم نشست و شروع کرد از قرآن و اسلام حقیقی و جامعه ایده‌آل گفتن....

فردای آن روز به مهرداد گفتم این‌ها که مجاهدین هستند! گفت: «گور باباشون، مثل من کارت رو بکن و حالا بعد‌ها پولت را بابت عکاسی بگیر. قدرت خوبی هم دارند و حمایتت می‌کنند.»

https://iranwire.com/fa/features/46186


لیبراسیون می‌نویسد : متهمان این پرونده چهار نفر هستند و مهمترین آنان که نقش رابط وسازماندهندۀ عملیات را برعهده داشته یک مأمور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به اسم اسدالله اسدی است که در پوشش وابستۀ دیپلماتیک سفارت ایران در اتریش فعالیت می‌کرده است. سه متهم دیگر یک زوج پناهنده ایرانی به نام های امیر سعدونی و نسیمه نعامی هستند که در حومۀ شهر "آن‌وَر" سکونت داشته‌اند و متهم چهارم که لیبراسیون از او به عنوان "شاعر-جاسوس" یاد کرده مهرداد عارفانی نام دارد که وظیفه‌اش شناسایی محل بمب‌گذاری در ژوئن سال ٢٠١٨ بوده است.

دو تن از متهمان یعنی زوج ایرانی که وظیفه کارگذاشتن مادۀ انفجاری را بر عهده داشتند دو روز پیش از دستگیری در سی ام ژوئن ٢٠١٨ با اسدالله اسدی، "دیپلمات" ایرانی در لوکزامبورگ ملاقات کرده بودند و در این ملاقات اسدالله اسدی مادۀ انفجاری را که قرار بود در گردهم‌آیی سازمان مجاهدین کار گذاشته شود به زوج ایرانی تحویل داده بود.

بیست و چهار ساعت پس از این ملاقات سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک با اتکاء به اطلاعات دریافت شده از سوی موساد، سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، گزارش تازه‌ای می‌نویسند و در آن تصریح می‌کنند که فرد چهارمی به نام مهرداد عارفانی از دیگر اعضای طرح بمب‌گذاری است. ساعاتی پس از دستگیری زوج ایرانی، در حومۀ شهر پاریس، در سی‌ام ژوئن ٢٠١٨، مهرداد عارفانی نیز دستگیر و به این ترتیب در آخرین دقایق از وقوع انفجار در نشست سازمان مجاهدین در شهر "ویلپن" در حومۀ پاریس جلوگیری می‌شود.
بیست و چهار ساعت بعد از دستگیری این سه تن اسدالله اسدی، "جاسوس دیپلمات" ایرانی، نیز در اول ژوئیه به همراه همسر و فرزندش در آلمان دستگیر می‌شود.
پلیس در منزل مهرداد عارفانی که در شهر ویلپن دستگیر شده به یک تلفن همراه دست یافته که در حافظه‌اش تنها یک شماره تلفن اتریش ضبط شده است. پلیس بعدتر ‌سیم‌کارت این شماره تلفن را در خودروی اسدلله اسدی به دست ‌آورد.

به اعتراف امیر سعدونی، اسدالله اسدی در عین حال مسئول و رابط او و همسرش نیز بوده است، هر چند سابقۀ همکاری سعدونی با مأموران اطلاعاتی ایران قدیمی‌تر است و نامبرده با فردی که اسدی بعداً جانشین او شد نیز در تماس بوده است. سعدونی تصریح کرده است که بارها اسدی را در شهرهای سالزبورگ، میلان، وین، مونیخ و حتی در ایران ملاقات کرده است. در ایران سعدونی با فرد دیگری به نام "محسن" که مافوق اسدی بوده ملاقات کرده است.

پلیس مهرداد عارفانی را به عنوان مأمور میدانی معرفی کرده که وظیفه اش جاسوسی سازمان مجاهدین بوده است. در زمان دستگیری وی، پلیس در جیب عارفانی به کلید رایانه‌ای دست می‌یابد که در آن سخنان نشست شورای ملی مقاومت ایران، سه روز پیش از برگزاری گردهم‌آیی این گروه ضبط شده بود.

بیست و چهار ساعت پس از این ملاقات سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک با اتکاء به اطلاعات دریافت شده از سوی موساد، سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، گزارش تازه‌ای می‌نویسند و در آن تصریح می‌کنند که فرد چهارمی به نام مهرداد عارفانی از دیگر اعضای طرح بمب‌گذاری است.
سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک با اتکاء به اطلاعات دریافت شده از سوی موساد، سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، گزارش تازه‌ای می‌نویسند
اطلاعات دریافت شده از سوی موساد

https://www.rfi.fr/fa/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/20201126-%D9%85%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%80-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%80-%D8%AC%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

Rosa گفت...

مهرداد عارفانی: وقتی بوکو حرام ٬ یا طالبان یا داعشی ها جنایتی رو مرتکب می شن ٬ همون قدر چندشم میشه که نگاه میکنم توی مانیتور به چهره ی رئیس جمهور آمریکا یا فرانسه ٬ یا آلمان ٬دوست دارم تمام اعضای کشورهای ۵+۱ رو گاز بگیرم و سفیدی یه رون هاشون رو تو ی دندون های سفتم که خارش می کنن روی هم فشار بدم ٬ با این که از گوشت و بوی گوشت اون هم خام چندان خوشم نمی یاد ٬ به عنوان یک سگ خیلی برای من شکوهمند هست که روزی بتونم باسن صدراعظم آلمان رو یه گاز محکم بگیرم ٬یا روی پاهای خودم خیز بردارم و بادیگاردها رو بزنم کنار و بیضه های رئيس جمهور فرانسه رو با دندون های تیزم گاز بگیرم .

http://mehrdad-arefani.blogspot.com/2017/07/blog-post_66.html

رزا: بیضه های پوتین چی؟بهت خیلی حال میده:)

Rosa گفت...


متن جدید سولماز اسکندری ثانی:
سولماز اسکندری، روانشناس که مدتی مددکار یکی از کمپ‌های تهران در چیتگر بوده است، درباره اعمال خشونت در کمپی که خود شاغل بوده به زمانه می‌گوید:

«برای اجباری‌ها روش‌هایی که به‌کار برده می‌شد بیشتر تنبیهی و همراه خشونت بود چون همکاری نمی‌کردند و نمی‌خواستند ترک کنند. به تخت بسته می‌شدند و با رفتارهای خشونت آمیز با آنها برخورد می‌شد.»

از اسکندری می‌پرسم که آیا با چشم خودش دیده است که بیماران اجباری‌ آزار بینند و او پاسخ می‌دهد:

« کمپی که من بودم حراست داشت و حراست یا خدمتکارها یا نگهبان‌ها کسی را که می‌خواست فرار کند، به شدت کتک می‌زدند. موردی دیدم که خیلی بد کتکش زدند. انگار شیشه‌ای شکسته بود و ضرری به کمپ زده بود. اینقدر کتکش زدند که فکر کنم مرد. این معتادها جان زیادی هم ندارند و دفاعی هم نمی‌توانند بکنند. کلاً بچه‌ها را کتک می‌زدند. با زنجیر به تخت می‌بستند. مثلاً برای تنبیه یک روز کامل بهشان غذا نمی‌دادند. برای تنبیه اجازه نمی‌دادند دستشویی بروند. مدام با الفاظ تحقیرآمیز با آنها حرف می‌زدند. در اتاق را دو سه روز رویشان می‌بستند. ایزوله‌شان می‌کردند. ملاقا‌ت‌هایشان را کنسل می‌کردند. البته خیلی‌هایشان خانواده نداشتند، اما دوستانی هم تیپ خودشان داشتند که اجازه نمی‌دادند به ملاقاتشان بیایند. اصلاً در سه ماه اول به اجباری‌ها اصلاً اجازه ملاقات نمی‌دادند. به خاطر همین بیشتر سعی می‌کردند موفق به فرار شوند.»

https://www.radiozamaneh.com/487792/

توییتر اسکندری ثانی:
من #آنارشیستم، مخالف همه اشکال قدرت بجز قدرتی که در دست توده مردم باشه،آنتی دولت، آنتی استبداد، آنتی فاشیسم، آنتی استثمار وآنتی پلیس هستم چون پلیس رانیروی سرکوبگردرخدمت دولت میدانم مدافع همه توده های تحت ستم، مدافع حقوق زنان، کارگران، فرودستان، کودکان و حیواناتم،
مخالف زندان،اعدام وشکنجه ام،برای برپایی دادگاههای عادلانه میجنگم،خواهان برقراری #حکومت_شورایی ام،حقی بالاترازحق حیات برای موجودات قائل نیستم،موافق مبارزه مسلحانه ب قصد براندازی حکومت تابن دندان مسلحم،برای آزادی،عدالت وبرابری میجنگم

جواب:
اصن تو انتی همه چی ؟ چیکار کردی ؟ مقاله هات کو ؟ چرا از ایرانی که تمام همه مشکلاتی که نام بردی رو داره فرار کردی ؟ مگه تو ایران پلیس ضد مردمی و ازار حیوانات و زندانی سیاسی و پایمال شدن حقوق زنان نداریم؟ پس چرا تو زادگاهت آنتی بازیت نگرفت ؟! همه حرفات شعار و تو نقش بازی میکنی...

https://twitter.com/tlonelyshepherd/status/1050860485069991938

رزا:
نگهبان و مددکار و چاییچی زندان هم با تاییدیه چاه کارگر اومد اینجا پناهنده شد.
آیا اینها واقعی هستند یا رفیق مهرداد عارفانی؟!

Rosa گفت...

رزا: جریان مهرداد عارفانی از این جهت به کمک اپوزیسیون خواهد آمد که از خواب خرگوشی بیدار شویم!
جاسوس کم مواجب شان آنتی امپ ها هستند.
پر مواجب شان امیر سعدونی و نسیمه نعامی (نگار)

آخرین کلیپ عارفانی بل از دستگیری

https://twitter.com/samadbeygi/status/1357413380311638016

آخرین توییت سولماز آنارشیست!
viva




Anti-lockdown protests in London today.

https://twitter.com/eskandarii6/status/1373420040985448450

Nous avons besoin de ces protestations


https://twitter.com/eskandarii6/status/1373420517668032512

رزا: راستش پس از علیرضا عبدلرضایی چشممان به سولماز آنارشیست روشن شد که برای فاشیسم هورا کشیده و سردر دکانش هم پرچم سیاه زده!

Rosa گفت...

بیانیه کناره‌گیری جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید

در بیانیه فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

بیانیه کناره‌گیری جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید

پیرو نامه سرگشاده‌ی مورخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ به هیات دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید، مبنی بر اعتراض به موضع نادرست یکی از اعضای کانون و انجمن در حمایت از تروریست – شاعر حکومت آخوندی که به اتّهام سوء‌قصد و تلاش برای بمب‌گذاری در محل همایش مجاهدین خلق، در دادگاه بلژیک محاکمه و بر اساس ادلّه و امارات متعدّد و متقن به ۱۷ سال زندان محکوم گردید، و حمایت ضمنی چند نفری از اعضای کانون از وی، و همچنین قرار گرفتن یکی از اعضاء در جایگاه قیّم و پدر خوانده‌ی این نهاد به اصطلاح دمکراتیک و نشر اکاذیب و لجن پراکنی و تهدید، توهین و ترور شخصیت یکی از قدیمی‌ترین اعضاء کانون، و نیز برخورد به غایت منفعلانه و غیر مسئولانه‌ی هیات دبیران و مسئولین کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید با این ماجرا، بدین وسیله ما امضاء‌کنندگان ذیل اعلام می‌داریم که از تاریخ ارسال و انتشار این نامه، از کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید، کناره‌گیری کرده و مسئولیّت کلیّه عوارض و پی‌آمدهای مترتّب بر کناره‌گیری ما، مستقیما و بی‌هیچ امّا و اگری به عهده‌ی هیات دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید، به دلیل سکوت و مماشات در برابر یک جریان انحرافی و هم‌چنین بی‌توجهی به تذکرات و پیشنهادات اعضاء خواهد بود.

مضافا به این که از احتمال عدم انتشار همین نامه و بیانیه هم به همان گونه که از انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی ما خودداری کردید، پیشاپیش آگاهیم.

با احترام به آندسته از هنرمندان، نویسندگان، سُرایندگان و… که حرمت قلم و شرافت قلم‌زنی را در بازار مکاره‌ی خر مهره و دُرّ (که در واقع، تقابل میان حقیقت با جوّ سازی و هوچی‌گری و انحصار‌طلبی است) به ثَمَن بَخس به حراج نگزارده و در بزنگاه حساس کنونی بر حفظ و تداوم اصول دمکراتیک و آزادی بدون قید و شرط بیان و اندیشه، در جمیع مناسبات و روابط درونی و بیرونی تأکید و باور دارند، درود می‌فرستیم.

اسامی امضاء‌کنندگان:

۱- اسد رخساریان

۲- انور عباسی

۳- جلال سبزواری

۴- رعنا سلیمانی

۵- نیکی میرزایی

سیزدهم آوریل ۲۰۲۱

آدرس تماس با ما:

Rosa گفت...

دلایل ترک کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید
در بهرام رحمانی
کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید را ترک کرده‌ام. همه دوستانی که سال‌های طولانی و در دوره‌های مختلف مرا به عنوان یکی از مسئولین و اعضای فعال این نهادها می‌شناسند، مطلع باشند که دیگر مسئولیتی در آن‌ها ندارم.

در این‌جا قصد ندارم وارد جزئیات اختلافات شوم به خصوص برخی از شما دوستان فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان مباحثی قرار دارید که اخیرا در رابطه با کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید راه افتاده است. بحث‌هایی که نه شخصی و صرفا اخلاقی، بلکه به طور همه‌جانبه مربوط به وظایف و فعالیت و موضع‌گیری‌های هیات دبیران کانون و انجمن در چارچوب اهداف و منشور و اساسنامه آن‌ها و فعالیت پیگیر و بی‌وقفه علیه جهل و جنایت، ترور و اعدام، سانسور و اختناق جمهوری اسلامی ایران است!

شاید در صورت لزوم و در فرصت مناسب‌تری در رابطه با دلایل کناره‌گیری‌ام توضیحات بیش‌تری بدهم. اما همین حد بگویم که هیات دبیران این دو نهاد به جای دفاع از حرمت و کرامت انسانی اعضا و دفاع از منشور و اساسنامه این نهادها، متاسفانه مرعوب محفلیسم و فرقه‌گرایی شدند. آن‌ها نزدیک به سه سال رابطه خود با اعضا را قطع کردند، حتی در این سه سال در مقابل انبوهی از جنایات جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور مهر سکوت بر لب زدند و مهم‌تر از همه، به پیشنهادات و انتقادات اعضا وقعی ننهادند و …. به همین دلایل، اهداف و آرمان‌های کانون و انجمن را به شدت زیر سئوال بردند و بحران پشت بحران آفریدند. هیات دبیران به وظایف خود عمل نکردند و مرتکب خطای بزرگ تشکیلاتی‌، ‌سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شدند؟! هیات دبیران این دو نهاد، به فرقه‌گرایان فضا دادند تا چنین بحرانی ایجاد کنند؟ مهم‌تر از آن، در مقابل این همه وقایع دل‌خراش و تکان‌دهنده اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه ایران ساکت ماندند؟

شایان توجه است که روابط عمومی کانون نویسندگان ایران به تاریخ ۲۱ فرودین ۱۴۰۰ طی اطلاعیه نوشته است: «در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، در گفت‌وگوی یکی از رسانه‌ها با آقای هوشیار انصاری‌فر از ایشان به عنوان “عضو کانون نویسندگان ایران” نام برده شده است. بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ عضویت آقای انصاری‌فر را به سبب تخلف و تخطی از منشور و اساسنامه‌ی کانون به حالت تعلیق درآورده و این حکم به ایشان ابلاغ شده است. جهت اطلاع عموم مردم خاطر نشان می‌شود که طبق اساسنامه‌ی کانون نویسندگان ایران هر کدام از اعضا که عضویت‌اش به حال تعلیق در می‌آید تا زمان تعیین تکلیف او در مجمع عمومی، عضو کانون به شمار نمی‌آید و از همین رو حق ندارد در هیچ کجا خود را عضو کانون نویسندگان ایران معرفی کند یا بر این عنوان صحه بگذارد.»

Rosa گفت...



در حالی که هیات دبیران کانون نویسندگان ایران و اعضای فعال آن به شکلی رادیکال، همواره مو دماغ هیولای سانسور و اختناق هستند، همیشه در معرض خطر دستگیری و ترور قرار دارند و هم‌اکنون نیز پنج تن از اعضای فعال این کانون در زندانند اما این‌چنین جسورانه از منشور و اساسنامه خود دفاع می‌کنند و در مقابل هر اقدام ضدانسانی و فرهنگی حاکمیت، سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهند!

اما هیات دبیران انجمن قلم ایران در تبعید در حالی که یک عضو آن، رسما و علنا از تروریسم جمهوری اسلامی دفاع کرده و در بالاترین سطحی منشور و اساسنامه انجمن قلم ایران در تبعید و حتی پن جهانی را زیر پا گذاشته، نه تنها بر اساس اساسنامه هیچ برخوردی با وی نکردند، بلکه به منتقدین و معترضین به این عضو هیات دبیران انجمن قلم ایران در تبعید دهن کجی کردند و با عدم جواب‌گویی به انتقادات جمعی و یا فردی اعضا، عملا فضایی به وجود آورند تا آن‌ها به صورت جمعی و یا فردی کانون و انجمن را ترک کنند.

اگر سری به سایت انجمن قلم ایران در تبعید بزنید خواهید دید که غیر از یکی دو نمونه اطلاعیه مشترک کانون و انجمن در تبعید هیچ تولید فرهنگی و اجتماعی نداشته و صرفا مصرف‌کننده است! …

من در این‌جا به نوبه خودم از امضا‌ء‌کنندگان بیانیه سرگشاده ۱۲ نفری اعضا و اخیرا نیز کناره‌گیری جمعی پنج نفر از هموندان کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید، نهایت تشکر را دارم که داوطلبانه و آگاهانه و مسئولانه به دفاع از منشور و اساسنامه کانون و انجمن و هم‌چنین به دفاع از حرمت انسانی اعضا برخاستند اما باز هم متاسفانه با بی‌مهری و بی‌تفاوتی هیات دبیران کانون و انجمن و… رو‌به‌رو شدند.

بی‌تردید در شرایط کنونی و در موقعیتی که تروریسم و سرکوب و سانسور جمهوری اسلامی در داخل و خارج به شدت در جریان است مبارزه علیه سانسور و اختناق این حکومت و دفاع بی‌حدو‌حصر از آزادی بیان همگان و کانون نویسندگان ایران، یک تشکل فراگیر جدید نویسندگان و هنرمندان و مترجمان و روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان را طلب می‌کند. چنین حرکتی نه در رقابت با تشکل‌های دیگر، بلکه باید اثباتی و عقلانی و دموکراتیک باشد.

من ضمن حمایت از پنج عضوی* که آگاهانه و آزادانه و مسئولانه از کانون و انجمن به صورت جمعی کناره‌گیری کرده‌اند پیشنهاد می‌کنم که برای دوره‌ای به عنوان جمع مشورتی فعالیت کنند و منشور و اساسنامه تشکل فرهنگی جدیدی را علیه کلیت جمهوری اسلامی و سانسور و اختناق آن تدیون و به جامعه فرهنگی ایرانیان در تبعید پیشنهاد دهند تا در یک پروسه مثلا سه ماهه با شرکت نویسندگان و هنرمندان علاقه‌مندی که به این حرکت می‌پیوندند، مجمع عمومی موسس آن برگزار گردد تا نخست در فضایی آزاد و برابر و دموکراتیک و محترمانه منشور و اساسنامه خود را تصویب و سپس نمایندگان خود را انتخاب کنند، و رسما فعالیت‌های جدی و پیگیری را علیه سانسور و اختناق جمهوری اسلامی، دفاع از جنبش‌های آزادی‌خواه و برابری‌طلب و عدالت‌خواه، تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی و اجتماعی به ویژه نویسندگان دربند و هم‌چنین در دفاع از کانون نویسندگان ایران و… آغاز کنند. خیلی خوشحال می‌شوم که این عزیزان مرا هم یار و یاور خود بدانند.

در ادبیات فارس ضرب‌‌المثلی معروفی داریم که می‌گوید ماه به این عظمت و بزرگی در پشت ابر باقی نمی‌ماند. این ضرب‌المثل در مورد کسانی به کار می‌رود که به جای یک‌رنگی، صفا و صمیمیت و مهربانی، دو رویی، ریا و مکر و حیله را انتخاب کرده‌اند و همیشه می‌خواهند با دروغ و تهدید و تحمیل به اهداف‌شان برسند. اینان برای رسیدن به اهداف‌شان گاهی کاه را کوه و گاهی کوه را کاه می‌کنند و در این راه از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند. اینان در ظاهر خود را دل‌سوز و دایه‌هایی بهتر از مادر نشان می‌دهند در حالی که قدرت‌طلب و ریاکارند. این مثل بیان می‌دارد که حقیقت همیشه پنهان نیست و واقعیت روزی عیان خواهد شد!

در پایان بسیار علاقه‌مندم از آن بخش از اعضای کانون و انجمن تشکر کنم که با وجود سلیقه‌ها و افکار و دیدگاه‌های متفاوت، اما در عین حال سال‌های طولانی مسئولانه و داوطلبانه و آگاهانه و با صداقت در کنار هم در چارچوب اهداف و منشور و اساسنامه کانون و انجمن، حتی در شرایط سخت و دشوار مالی و اجتماعی تلاش و فعالیت کردیم تشکر کنم و بگویم: «به درود رفقا!»

با احترام

بهرام رحمانی

bahram.rehamni@gmail.com

پانزدهم آوریل ۲۰۲۱

Rosa گفت...


یک ایرانی-بلژیکی به جرم جاسوسی برای ایران در اسرائیل به زندان محکوم شد

https://www.radiofarda.com/a/f4_iranian_belgium_conviction_israel_spy/26970328.html



دادگاهی در اسرائیل روز سه‌شنبه، اول اردیبهشت، یک شهروند ایرانی- بلژیکی را به جرم جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شین بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل، می‌گوید که این فرد علی منصوری است که در پوشش یک تاجر به اسرائیل سفر کرده بود و در سال ۲۰۱۳ هنگام ترک کشور در فرودگاه بن گوریون بازداشت و تعدادی عکس از سفارت آمریکا و چند محل دیگر در وسایل او کشف شد.

مدارک منتشر شده توسط مراجع قضایی نشان می‌دهد که این فرد به جرم «کمک به دشمن در زمان جنگ» و «جاسوسی» برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران محکوم شده است.

پس از پایان این محاکمه در شهر لود در مرکز اسرائیل، آویدگور فلدمن وکیل مدافع علی منصوری به خبرنگاران گفت بعید می‌دانم که موکلش تقاضای فرجام کند.

او افزود: «ما در دادگاه استدلال کردیم که اقدامات موکل من امنیت اسرائیل را به خطر نیانداخته است و نهادهای جاسوسی ایران با تحت فشار قرار دادن او و خانواده‌اش موکل من را به این کار مجبور کردند. به نظر ما با توجه به شرایط پرونده حکم دادگاه منصفانه است».

گزارشگر خبرگزاری فرانسه که در صحن دادگاه بوده می‌گوید ماموران مسلح، علی منصوری ۵۶ ساله را با دستبند به محل متهم آوردند که یک اطاقک شیشه‌ای و مجزا در سالن خالی دادگاه بود.

آقای منصوری به هنگام شنیدن حکم دادگاه چهره بسیار آشفته‌ای داشت.

وکیل مدافع او به اطاقک شیشه‌ای نزدیک شد و به زبان انگلیسی به او گفت حکم شما هفت سال زندان است. آقای منصوری در پاسخ گفت: «می‌خواهم شما را ببینم».

اداره امنیت داخلی اسرائیل مدعی است علی منصوری که از طریق ازدواج، شهروندی بلژیک را به دست آورده است، پس از پذیرفتن همکاری با دستگاه‌های جاسوسی ایران در سال ۲۰۱۲ به عضویت یکی از واحدهای عملیات ویژه سپاه پاسداران در آمد.

بر اساس کیفرخواست صادره علیه آقای منصوری، «ماموریت‌های جاسوسی با هدف ضربه زدن به امنیت اسرائیل» به او سپرده شد و او به این خاطر سه بار به این کشور سفر کرده است.

آقای منصوری متهم است که در پوشش تاجر یک شرکت تجاری در اسرائیل تاسیس کرد که قرار بود توسط افرادی که بعدا به اسرائیل خواهند آمد به عنوان پوششی برای فعالیت‌های جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

دادستانی اسرائیل می‌گوید که آقای منصوری به داشتن ارتباط با نهادهای جاسوسی ایران اعتراف کرده است.

در جریان بازجویی او اعتراف کرده که قرار بود در ازای همکاری و تاسیس یک شرکت تجاری که از آن «برای ضربه زدن به اهداف اسرائیلی و غربی استفاده خواهد شد» حدود یک میلیون یورو پاداش دریافت کند.

طبق شواهد دادستانی اسرائیل، آقای منصوری با اسم مستعار «الکس منز» و با پاسپورت بلژیکی اولین بار در ژوییه ۲۰۱۲ به این کشور سفر و اطلاعاتی در مورد نحوه عبور از سیستم امنیتی فرودگاه بن گوریون را به رابط ایرانی‌اش منتقل کرد.

سفر بعدی او در ژانویه ۲۰۱۳ بود که طی آن از سفارت آمریکا و یک مرکز امنیتی که نام آن ذکر نشده است، عکس گرفته و در سفر به ایران این اطلاعات را به رابطان خود داده است.

بار سوم او در ششم سپتامبر ۲۰۱۳ به اسرائیل سفر کرد و مقدمات تاسیس یک شرکت را انجام داد که قرار بود در آینده از آن برای فعالیت‌های جاسوسی استفاده شود.

او روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳ و هنگام خروج از اسرائیل بازداشت شد.

Rosa گفت...

منصوری متولد ایران است و در سال 2006 میلادی پس دریافت تابعیت بلژیک نام خود را به الکس منز تغییر داد. منصوری متهم است که سعی داشته یک شرکت برای یک مامور اطلاعاتی ایران در اسرائیل تاسیس کند تا او بعدا وارد اسرائیل شود. در کیفرخواست آمده که منصوری سه بار به اسرائیل سفر کرده و در طی سال گذشته چند بار با ماموران امنیتی ایران ملاقات داشته است.

جنجال جدید صهیونیستی علیه ایران با «مهره سوخته منافقین»
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳


بر طبق کیفرخواست، منصوری ابتدا عنوان کرده که یک بازرگان بلژیکی است، اما بعدا به ارتباط خود با سازمان امنیت ایران اعتراف کرده است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی مدعی شد، «علی منصوری» ایرانی ۵۵ ساله‌ای که حدود یک سال پیش به اتهام جاسوسی برای ایران علیه اسرائیل دستگیر شده بود، به اتهامات خود اعتراف کرده و برای ۷ تا ۸ سال به زندان محکوم خواهد شد.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. مدتی بعد از ادعای صهیونیست‌ها درباره دستگیری جاسوس ایران، یکی از رسانه‌های داخلی گزارش داد، علی منصوری از جداشدگان فرقه تروریستی منافقین است که تاریخ مصرفش تمام شده و اکنون مسعود رجوی کوشیده با همکاری صهیونیست‌ها و جوسازی رسانه‌ای او را عامل ایران و منتسب به سپاه قدس معرفی کند.

تشکيلات امنيت داخلی اسرائيل می‌گويد، منصوری با احتساب سفر اخير که در پايان آن دستگير شد، سه بار به اسرائيل آمده بود. دو سفر پيشين او در ژوئيه ۲۰۱۲ و ژانويه ۲۰۱۳ انجام شده بود.

در آخرين سفر، او سوم سپتامبر، دوازدهم شهريور به اسرائيل آمد و روز يازدهم سپتامبر که با در دست داشتن بليط هواپيما، در فرودگاه بن گوريون برای بازگشت حاضر شده بود، درپی بازجويی‌های ماموران اطلاعاتی اسرائيل، دستگير شد.

منصوری در بازجويی‌های روزهای گذشته، از شماری از ماموران شاخه قدس سپاه که با او در ارتباط بوده‌اند، نام برده و بويژه به اسامی حامد عبداللهی و مجيد علوی اشاره کرده اما گفته است در سفرهايش به ايران افراد ديگری با نام‌های «حاج مصطفی»، «حاج حميد نعمتی» و «مهدی خانبابايی» از سوی دستگاه اطلاعاتی ايران با او ديدار می‌کردند.

به گفته شباک، در دو سفر گذشته منصوری، وی پس از حضور در اسرائيل، به ايران رفت و به ماموران يادشده گزارش داد، اما تابعيت اروپايی‌اش موجب شد که نيروهای امنيتی اسرائيل در فرودگاه‌های مبداء و مقصد در زمان سفر سوم او به اسرائيل، سختگيری لازم را به خرج ندهند.

رسانه‌های اسرائيل در مورد زندگی شخصی منصوری نوشته‌اند که او تا سال ۱۹۸۰ با خانواده خود در ايران زندگی می‌کرد اما آنها بعد راهی ترکيه شدند.

خانواده آقای منصوری تا سال ۱۹۹۷ ساکن ترکيه بودند و سپس او با ويزای بازرگانی به بلژيک رفت و در سال ۲۰۰۶ پس از ازدواج يا يک زن تبعه بلژيک، شهروندی آن کشور را گرفت اما سپس از آن زن جدا شد ولی در همان سال طلاق، اسم خود را به الکس مانس تغيير داد تا ايرانی الاصل بودن خود را مخفی کند.

به گفته شباک، منصوری در بازجويی‌ها گفته است که در سال ۲۰۰۷ به ايران رفت و برای گسترش امور بازرگانی خود در ايران، بلژيک و ترکيه به تلاش پرداخت و به طور متناوب در اين سه کشور زندگی می‌کرد اما بعد با يک زن ايرانی ازدواج مجدد کرد.

شباک می‌گويد که تابعيت و هويت خارجی کسب شده برای منصوری، او را به فردی مناسب برای افتادن در دام شاخه قدس سپاه مبدل کرده بود.

رزا: گفته شده که دستگیری علی منصوری در سال 2013 توسط امنیتی های اسرائیل، پیش زمینه ی لو رفتن سه بمب گذار علیه تجمع فرانسه ی مجاهدین در سال 2018 بوده است؟!
یعنی علی منصوری، هسته ی خرابکاران و جاسوسان رژیم را در بلژیک (مازیار عارفانی _ سعدادی و انعامی) را پیشاپیش در سال 2013 لو داده است؟!

این سه هوادار مجاهدین (در اصل سربازان امام زمانی نیروی سپاه قدس رژیم ایران) قرار بود با بمبِ سفارت ایران در وین که توسط اسداله اسدی در اختیارشان قرار داده بود، در گردهمایی مجاهدین در فرانسه، بترکونند!
آنها به هسته ی رژیم اسلامی در بلژیک معروفند.
خوشبختانه این بمب گذاری در سال 2018 خنثی و سه هوادار مجاهدین دستگیر و دیپلمات ایرانی رژیم نیز به 20 سال محکوم شد...

Rosa گفت...

پرسش و پاسخ از لندن با بیژن فرهودی و همراهی کامبیز غفوری

https://youtu.be/rMYbqC1pK9o

درود فراوان برآقای غفوری عزیز، که بسیار قشنگ، درباره اسدالله اسدی شرح دادند. اسدالله اسدی یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی وهم یکی ازتروریست های خامنه ای است.


اقای غفوری به دو مسئله مهم تاکید داشتند:
۱- افرادی که بعد از پناهندگی سیاسی به ایران سفر می‌کنند یا مزدورند ویا طعمه در معرض خودفروشی هستند و باید از جامعه ایرانی ایزوله شوند.
۲-مخارج اعمال تروریستی رژیم اخوندی از سفره ملت ایران دزدیده میشود و فقر و هزار و یک مصیبت را به مردم شریف ایران تحمیل میکند.
پاسخ این مشکلات در سرنگونی تام وتمام این رژیم بدست کانونهای شورشی و مقاومت و مردم ایران است و بس!

Rosa گفت...

محمد داوودزاده لؤلؤیی؛ داستان ترور و درس‌هایی که اروپا آموخت

کامبیز غفوری: روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ یک خبر فوری در اختیار خبرنگاران کشورهای شمال اروپا قرار گرفت: «پلیس دانمارک در عملیاتی که از جنگ جهانی دوم به بعد بی‌سابقه شمرده می‌شود، تمامی مرزهای زمینی و دریایی خود را بسته است.»

پلیس در اعلام عمومی گفت که به دنبال بازداشت سرنشینان یک اتومبیل ولوو به اتهام «جرائم خطرناک» است و فعلا چیز بیشتری نمی‌تواند بگوید.

جزئیات این عملیات را که در روزهای بعد منتهی به بازداشت یک شهروند ایرانی-نروژی به اسم «محمد داوودزاده لؤلؤیی» و محکومیت او به اتهام‌های تروریستی شد، در این گزارش خواهید خواند.

https://iranwire.com/fa/features/48879

Rosa گفت...

سعید یوسف: می‌گویم حسن حسام و عباس سماکار، چرا که این دو هستند که گاه از پس پرده و گاه آشکار، خط سیاسی و اغراض شخصی خود را در کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید پیش می‌برند.
به دلیل اعمال سانسور (در نهادی که برای مبارزه با سانسور تشکیل شده)، اجازه نمی‌دهند که صدای منتقدان به گوش دیگران برسد...

– هیچ اشکالی ندارد اگر یک عضو کانون یا انجمن قلم از یک تروریست جمهوری اسلامی حمایت کند (چون شاعر است و ساده است و دچار شوک شده) و به این حمایت سالها ادامه دهد، حتی پس از محکومیت رسمی این شخص در دادگاههای غرب و در حالیکه این عضو (زیبا کرباسی) حالا دبیر انجمن قلم هم هست – دریغ از یک تذکر، یک ابراز تأسف و تقبیح، دیگر بماند تعلیق عضویت یا اخراج.

– هیچ اشکالی ندارد اگر آزارگری جنسی (محکوم یا متهم به آزارگری) در این دو نهاد راه پیدا کند و حتی به عضویت هیأت دبیران در آید، آن هم پس از آنکه خبر محکوم شدن وی در دستگاههای قضائی غربی رسانه ای شده و مطرح است. و حتی اشاره ای به موضوع آزار جنسی نباید بشود (حتی در این «قطعنامه» و بعنوان یکی از موارد انتقاد و اعتراض منتقدین!)، شاید چون ممکن است یکی از اعضای هیئت دبیران کنونی هم خود را از سوی جنبش فراگیر و جهانی «می تو» (من هم) در تهدید ببیند.

http://www.azadi-b.com/?p=10582
هیچ اشکالی ندارد اگر آزارگری جنسی (محکوم یا متهم به آزارگری) در این دو نهاد راه پیدا کند و حتی به عضویت هیأت دبیران در آید، آن هم پس از آنکه خبر محکوم شدن وی در دستگاههای قضائی غربی رسانه ای شده و مطرح است.
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید

ترجمه: وجود حداقل یک پدوفیل (بچه باز) و یک سکسیست در کانون نویسندگان در تبعید که عباس سماکار و حسن حسام کثافت، آنان را پشتیبانی می کنند.
پدوفیل شاهرخ قدیمی (شاعر و تئاتری)
فریدون گیلانی (پدوفیل و شاعر)
هر دو در آلمان بدلیل پدوفیلی محکوم شده اند!
پیدا کنیم سکسیستِ کانون نانویسندگان را که اکنون تحت پیگردِ جنبش Me Too-Iran است و کانون نویسندگان/انجمن قلم در تبعید را می گرداند.